abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108931241
Google Adsense & dergelijke: Deel 40 tijd voor de Belastingdopic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten

Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2012 15:31:46 ]
pi_108936727
Lol, even je eigen filmpje er in spammen? :P
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:13:33 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_108936886
Van wie is dat filmpje? Opflikkeren met die nep filmpjes van youtube op jouw account. :r.
pi_108941772
je zou maar het kony 2012 filmpje in bezit hebben en wat ads erop knallen
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:49:48 #5
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_108942561
hoe strikt is het 'content van jou zijn' principe eigenlijk voor een blog als je een link of video van buitenaf vermeld met materiaal wat daar buiten valt?

Mag je in een gelinkte of embedde video materiaal hebben staan wat niet van jou is?
(tijdelijk weliswaar, aangezien je toch iets zult moeten regelen)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:53:11 #6
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_108942660
Zo net weer 950 woorden unieke content de wereld ingeslingerd. Mij artikelen worden steeds langer :P Ben weer benieuwd :)
pi_108942978
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:49 schreef Frith het volgende:
hoe strikt is het 'content van jou zijn' principe eigenlijk voor een blog als je een link of video van buitenaf vermeld met materiaal wat daar buiten valt?

Mag je in een gelinkte of embedde video materiaal hebben staan wat niet van jou is?
(tijdelijk weliswaar, aangezien je toch iets zult moeten regelen)
Sites zoals dumpert uploaden alleen maar video's die niet van hun zijn en pakken dikke advertentie inkomsten.
Heb ik een video zelfgemaakt waar ergens op de achtergrond de radio aan staat, wordt de inkomsten meteen uitgeschakeld want die zijn voor de band ergens op de achtergrond.

Ik vind dat zo vaag!
pi_108944083
Ik snap sowieso niet dat Dumpert nog (mag) bestaan.. zij pakken alle video's, hosten ze zelf en plakken overal hun logo op. Ook hebben ze beelden van RTL of sport zenders e.d. in Amerika.

Sinds kort hebben ze ook weer adsense op hun site.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2012 19:25:07 ]
pi_108945772
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:45 schreef Geo4kant het volgende:
Ik snap sowieso niet dat Dumpert nog (mag) bestaan.. hun pakken alle video's, hosten ze zelf en plakken overal hun logo op. Ook hebben ze beelden van RTL of sport zenders e.d. in Amerika.

Sinds kort hebben ze ook weer adsense op hun site.
Exact mijn punt Geo.

En heb ik 1 workout video, door mij zelf gemaakt, en er staat echt heel zacht op de achtergrond muziek aan, BAM, Youtube mail, inkomsten uitgeschakeld :-(

Laatst een video zonder geluid, inkomsten- werden uitgeschakeld omdat de Audio van Sony zou zijn.
Dit is soort grappen wordt ik dood ziek van.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2012 18:55:33 ]
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:18:41 #10
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_108946507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:23 schreef waaromniet1988 het volgende:
je zou maar het kony 2012 filmpje in bezit hebben en wat ads erop knallen
Zijn zat progjes om films van YT te rippen, maar ik denk dat ie dan binnen de kortste keren alweer verwijderd is.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_108966765
Vandaag is de CPC loop in Den Haag, en ik blijf maar lezen Cost per Click :P
  maandag 12 maart 2012 @ 11:30:37 #12
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_109004614
Zo net bericht balpennen.eu is verkocht voor 150 euro. Voorlopig stop ik even met websites / adsense. Die domeinnamen gaan veel sneller / makkelijker laatste weken.

Hieronder overzicht van de laatste weken:

Recoverysoftware.nl Domeinnaam 90,00 10-2-2012
Airsoftevent.com Domeinnaam 200,00 10-2-2012
Karpers.eu Domeinnaam 15,00 6-3-2012
Balpennen.eu Domeinnaam 150,00 12-3-2012

Dus waarom zou ik moeite in een site gaan stoppen (extra werk) dit gaat veel sneller.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_109004884
Een website heeft inderdaad wel wat meer aanlooptijd en onderhoud nodig. Maar met een goede website kun je weer per maand behoorlijk wat geld binnenharken, dat is met verkoop van losse domeinnamen weer lastiger.

Ik heb ook een leuke domeinnaam op de kop getikt. Hier komt wel een (informatieve) site achter te hangen. Het is wel een lastige markt, maar de CPC is wel enorm hoog, elke klik is dus meegenomen. :P Nu maar aan de slag om iets neer te zetten.
  maandag 12 maart 2012 @ 11:47:39 #14
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_109005116
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:39 schreef CasB het volgende:
Een website heeft inderdaad wel wat meer aanlooptijd en onderhoud nodig. Maar met een goede website kun je weer per maand behoorlijk wat geld binnenharken, dat is met verkoop van losse domeinnamen weer lastiger.

Ik heb ook een leuke domeinnaam op de kop getikt. Hier komt wel een (informatieve) site achter te hangen. Het is wel een lastige markt, maar de CPC is wel enorm hoog, elke klik is dus meegenomen. :P Nu maar aan de slag om iets neer te zetten.
Ben ik met je eens. Maar nu ik in één jaar 3 sites heb onderhouden en verkocht ben ik er toch even klaar mee. Tijdgebrek speelt uiteraard ook mee. Websites is meer iets voor de winter. Nu de zomer er weer aankomt ga ik liever sávonds een terrasje pakken dan zitten bloggen over een bepaald onderwerp.

Kortom ik ben er even klaar mee en de motivatie is ook ver te zoeken. Dus mocht iemand interesse hebben in inpremiere punt nl (gehele website + hosting) laat maar weten via DM.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_109005319
Hardlopers zijn doodlopers ;)

Je went op een gegeven moment aan een extra inkomen door snel geld te verdienen, vaak kan je je toch beter richten op de lange termijn.

Maar aangezien het niet veel moeite kost voor je blijkbaar, is het desalniettemin mooi meegenomen ;)
pi_109005878

Gedaan tot nu toe:
- Unieke Content geschreven
- 9 pagina's met 500+ woorden
- Alfa Backlinks geplaatst: 6 (totaal)
- Beta Backlinks geplaatst: 9 (totaal)

- Fan page gemaakt - facebook (toch maar wel)
- Innerlinks toegevoegd

Deze week te doen:
- Metatags op orde krijgen
- Keurmerk toevoegen
- Backlinks verkrijgen
- product foto's verbeteren
- product omschrijving uitgebreider vullen

- Keyword 1: Pagina 8 (van p14)
- Keyword 2: Pagina 11 (van p18)
- Keyword 3: Pagina 2, rank 7 ( van: pagina 3, rank 8)
- Traffic afgelopen week: 116 bezoekers :)
- Conversies/verkopen tot nu toe: 1 (lucky shot?)
- Bron conversie(s): 100% organisch verkeer
- Omzet tot nu toe: ¤ 140,- bruto marge: ¤ 54 :o :o ->
- Gemiddeld uurloon tot nu toe: +/- ¤ 2,70 O~)

Update 2
Update 1
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_109005973
-never mind-
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_109010972
Ik ben juist van plan sites 3 tot 5 jaar in mijn bezit te houden.. tenzij ik een erg mooi bod krijg.. Lange termijn successen behalen en behouden, domain age opbouwen :) dan een goede prijs krijgen.
pi_109037319
Moet aan Youtube bewijzen dat ik de rechten heb van al het materiaal in een zelf geschoten video. Hoe dan...
pi_109040235
Dat adsense voor youtube is toch wel leuk, gister bijna 4 euro binnengehaald met 4 kliks! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door CasB op 13-03-2012 09:35:36 ]
pi_109040293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Moet aan Youtube bewijzen dat ik de rechten heb van al het materiaal in een zelf geschoten video. Hoe dan...
Gewoon een text erbij zetten waarin je verklaart dat je alle rechten hebt. Soms zet ik alleen de titel van de video in de beschrijving en dan wordt hij ook geaccepteerd. :')
pi_109041004
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:50 schreef CasB het volgende:

[..]

Gewoon een text erbij zetten waarin je verklaart dat je alle rechten hebt. Soms zet ik alleen de titel van de video in de beschrijving en dan wordt hij ook geaccepteerd. :')
Ik moet documenten meesturen omdat ze niet hebben verifiëren dat het materiaal van mij is. :')
pi_109042880
Lekker dan. :')
pi_109054987
Heb het gevoel dat de ad-plaatsing van me vernieuwde website toch niet optimaal is. Laatste tijd wordt er erg weinig geklikt :(

Tevens op dit moment bezig met het (verder) leren van Javascript (Android). Heb al een paar leuke ideeën waarvan ik verwacht dat ze wel wat inkomsten gaan genereren als ze eenmaal lopen :)
pi_109055155
Als ze eenmaal gaan lopen, daar zit bij mij het probleem meestal. :P Ik hoop nog steeds een keer mijn salaris dmv adsense te hosselen, zodat ik in normale werktijden aan m'n sites kan werken, ipv af en toe een uurtje, tussen de sociale verplichtingen door.
pi_109055391
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:42 schreef CasB het volgende:
Als ze eenmaal gaan lopen, daar zit bij mij het probleem meestal. :P Ik hoop nog steeds een keer mijn salaris dmv adsense te hosselen, zodat ik in normale werktijden aan m'n sites kan werken, ipv af en toe een uurtje, tussen de sociale verplichtingen door.
Ik hoef me salaris er niet aan te verdienen, maar zou toch leuk zijn als ik er paar maand een eurotje of 50/100 uit kan halen.

Een van m'n ideeën is zo goed als nieuw in de Android Market. De app komt uiteindelijk samen te hangen met een website die bijna hetzelfde doet als de app, waar mensen dus ook hun app-statistieken kunnen bekijken etc.

Maar zoals ik al eerder zei; ben nu m'n javascript kennis verder aan het uitbreiden voor android apps, iets wat nog wel paar weken duurt.

We zullen zien! :)
pi_109075821
Is er een makkelijke manier om een jaar rapport van Adsense te krijgen voor bijvoorbeeld je inkomstenbelasting? Ik zit door mijn account te kijken maar kan nergens iets vinden wat daar op lijkt.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_109076205
Bij de prestatierapporten van 01-01-2011 t/m 31-12-2011 selecteren?
pi_109076829
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:49 schreef dirkjo het volgende:

[..]

Ik hoef me salaris er niet aan te verdienen, maar zou toch leuk zijn als ik er paar maand een eurotje of 50/100 uit kan halen.

Een van m'n ideeën is zo goed als nieuw in de Android Market. De app komt uiteindelijk samen te hangen met een website die bijna hetzelfde doet als de app, waar mensen dus ook hun app-statistieken kunnen bekijken etc.

Maar zoals ik al eerder zei; ben nu m'n javascript kennis verder aan het uitbreiden voor android apps, iets wat nog wel paar weken duurt.

We zullen zien! :)
Android is Java he, niet Javascript ;)

Ontopic:

Ik ben me inmiddels wat meer in het richten op inkomsten maken op mijn websites.
Ben vandaag begonnen met Amazon affiliate, even kijken wat dat oplevert.
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_109080911
Vandaag rustig dagje op het werk, ff kijken of ik een hoop content kan schrijven.
pi_109082350
Opvallend iets, wat ik zelf niet had verwacht, op:

http://kledingmerken.jdx.nl/

Wordt er veel vaker geklikt op de onderste 468x60 banner dan op de bovenste 468x60.
pi_109082624
Dat verwacht je inderdaad niet.
pi_109083167
Echt ook bijna 2x zo vaak. Interessant feitje wel dacht ik zo.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:56:04 #34
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_109083737
Mijn advertenties zijn op een ongeautheriseerde site gekomen volgens Adsense.
Blijkt die ongeauthoriseerde site www.bing.com te zijn :{
pi_109084142
Valt analytics onder '& dergelijke'? :P

Heb een aantal sites aan mn analytics account hangen, en eentje daarvan geeft sinds iets meer dan een week een flatline. Niets meer, helemaal plat. Alles lijkt nog goed te staan en de code klopt ook nog steeds :P Iemand enig idee?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_109084739
Die website is wel bereikbaar? :P
pi_109084784
Ja :P (Deze)
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:31:28 #38
63192 ursel
pi_109084930
Geen bezoekers? :7
pi_109085165
Ik zie in je broncode niks van analytics staan?
pi_109085183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:39 schreef CasB het volgende:
dat wilde ik net zeggen :)
pi_109085252
in de website van zn klant gelukkig wel :) Dus hij weet tenminste hoe het moet :)
pi_109086624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:39 schreef CasB het volgende:
Nee, daar kom ik ook net achter. Terwijl ik de code er niet handmatig in gezet heb, maar net een module van het cms (iets meer opties). En daar niets aan heb gewijzigd, en hij staat ook nog aan. Die module maar eens opnieuw installeren dan denk ik... :D
pi_109087086
Module aan en uitgezet, en doet't weer. Maf.
pi_109087106
Als ik hier toch ben... Weet iemand eigenlijk hoe ik in mn reports van Adsense de youtube-stats (views / Clicks / ..) kan zien?
pi_109087707
Netjes trouwens Razor, iemand op het werk had het over Facebookmoord en ik Googlede dat en kwam op tvpremiere ;)
pi_109088381
Denk dat een beetje ruimte tussen de tekst en die banner wel aan te raden is :P
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:13:51 #47
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_109090466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ik moet documenten meesturen omdat ze niet hebben verifiëren dat het materiaal van mij is. :')
ligt er aan wat je precies gefilmt hebt. Zodra je een omgeving hebt gefilmt die niet generiek is, zoals een even achtergrond of je eigen woning, loop je de kans om dingen te hebben gefilmt waar je toestemming voor moet hebben.Veel openbare gebouwen bijvoorbeeld, vallen onder zo'n toestemmingsregel, tenzij je een specifieke nieuwsfunctie of iets hebt, en zelfs dát wordt sterk gereguleerd.

Het is helaas echt zo dat je voor ALLES in je video, anders dan je eigen lichaam en stem, toestemming moet kunnen overleggen, want anders is er gewoon de mogelijkheid van juridisch geneuzel.

Portretrecht bijvoorbeeld van een vriend of kennis kan bijvoorbeeld ook al meetellen, al zal YT daar dan weer niet zo moeilijk over doen zolang je maar kunt zeggen dat het met meewerken was. Is dat niet zo, zoals met bijvoorbeeld 'prank vids', dan staat de persoon in het recht om alles van YT te laten verwijderen.

Ook een veel gemaakte fout volgens de bronnen die ik heb gelezen: de gedachte dat 'fair use' het ok maakt om dingen in je video te tonen waar je geen recht op hebt. Je mag weliswaar minder dan 30 seconden aan niet volledig herkenbaar materiaal hebben (daarom ook altijd die enorme en korte closeups van websites, zodat de naam van de site verborgen blijft), maar dat is ook alles en boven die 30 seconden moet je weer toestemming hebben.

zo toont bijvoorbeeld Zero punctuation de covers van spellen en ander materiaal maar kort en ook alleen maar dat, want anders valt het buiten het 'fair use' voor review doeleinden.

Ook merkkleding (!!!) of logo's op kleding die herkenbaar zijn, mag je niet als eigen materiaal inzetten, want die vallen dus onder het intellectueel eigendom van de maker. Net als blikjes en andere herkenbare verpakkingen.
pi_109100228
Ik had laatst een site van Google waar je de analytics van andere sites kon bekijken. Heeft iemand een linkje?
If not now, then when.
pi_109101224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik had laatst een site van Google waar je de analytics van andere sites kon bekijken. Heeft iemand een linkje?
Geen idee, maar als hem hebt ontvang ik hem graag :P
pi_109104791
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 01:21 schreef Pizzalucht het volgende:

[..]

Android is Java he, niet Javascript ;)

Ontopic:

Ik ben me inmiddels wat meer in het richten op inkomsten maken op mijn websites.
Ben vandaag begonnen met Amazon affiliate, even kijken wat dat oplevert.
Kuchkuch, foutje :@
pi_109123854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Geen idee, maar als hem hebt ontvang ik hem graag :P
Je kan nooit de Analytics van een andere site bekijken. Hooguit kan je via urlpulse en inderdaad een tool van Google wat gegevens zijn. Maar zo uitgebreid als Analytics is kan je nooit zien.
pi_109126863
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:20 schreef Skiet het volgende:

[..]

Je kan nooit de Analytics van een andere site bekijken. Hooguit kan je via urlpulse en inderdaad een tool van Google wat gegevens zijn. Maar zo uitgebreid als Analytics is kan je nooit zien.
Dat snap ik ;) was een geintje.
Vroeger (misschien nu nog) kon je dat bij AWstats wel zien, die waren niet beveiligd.
pi_109132839
Ohhh zo vervelend, paar dagen steeds rond de 2 euro, denk jaaa gaat weer goed en dan opeens weer een dag 0,00 euro... zo irritant.
pi_109134684
Vandaag 2 clicks maar 0,00 euro :(
pi_109134934
quote:
Grote wijziging in zoekmachine Google

AMSTERDAM – Google gaat de komende maanden een grote wijziging doorvoeren aan de zoekmachine. Er worden naast links meer directe antwoorden en feiten weergegeven.

Dat schrijft the Wall Street Journal donderdag op basis van een interview met Amit Singhal van Google.

Het bedrijf zal de manier waarop de relevantie van links bepaald wordt niet veranderen, maar zal wel meer gaan leveren dan alleen links. Zo moet er direct antwoord worden gegeven op meer vragen zodat gebruikers het antwoord niet hoeven te zoeken in één van de resultaten.

Als er gezocht wordt op de tien grootste meren van de Verenigde Staten zal Google de lijst mogelijk zelf geven in plaats van verwijzen naar een andere website.

Semantisch zoeken
Daarnaast wordt er ingezet op ‘semantisch zoeken’. De zoekmachine zal dan de betekenis van woorden beter begrijpen. Zo wordt het verschil tussen de auto Jaguar en het dier Jaguar herkend en kan Google verbanden tussen worden zien.
Ook worden zoekresultaten beïnvloed door de locatie van de gebruiker en de tijd waarop de zoekopdracht wordt ingevoerd.

Gevolgen
De veranderingen zijn belangrijk voor Google in verband met het aanbieden van nog relevantere advertenties waardoor meer inkomsten gegenereerd kunnen worden. Voor websites die grotendeels afhankelijk zijn van verkeer via Google kan de verandering mogelijk slecht uitpakken.
Door het semantisch zoeken worden sommige websites namelijk relevanter of minder relevant. De waardering zelf is niet veranderd, maar de volgorde van presenteren kan wel wijzigen.

Database uitgebreid
De verbeteringen zijn mogelijk omdat de zoekmachine beter zal communiceren met een uitgebreide database met daarin personen, plaatsen en dingen. Google heeft deze database de afgelopen twee jaar stilletjes uitgebreid.

De zoekgigant hoopt concurrenten met de wijzigingen voor te blijven. Naast Microsoft is bijvoorbeeld Facebook een concurrent omdat het sociale netwerk een enorme database met gegevens over personen en plekken heeft. Een goede zoekfunctie ontbreekt echter nog.
http://www.nuzakelijk.nl/(...)kmachine-google.html
If not now, then when.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:37:58 #56
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_109136422
Ook een mail gehad over "gameplay-pagina's"?

Wij wel.. Jammer, de adds vallen op onze gamesite zo mooi tussen de rest ;)
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:07:49 #57
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_109137233
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:37 schreef DuracellPower het volgende:
Ook een mail gehad over "gameplay-pagina's"?

Wij wel.. Jammer, de adds vallen op onze gamesite zo mooi tussen de rest ;)
wat is dat precies? Een "gameplay pagina"?
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:55:46 #58
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_109138610
quote:
Vandaag delen we onze praktische tips en trucs voor hoe u advertenties van AdSense voor inhoud op gameplay-pagina's kunt plaatsen zodat dit geen verwarring zaait bij de gebruiker en niet leidt tot ongeldige klikactiviteit. Als u een site met online games heeft, verwijst de term 'gameplay-pagina' naar de pagina waarop een afzonderlijke game wordt beschreven en een gebruiker kan klikken om de game te gaan spelen. Lees ook deel 1: de juiste afstand houden en deel 2: het juiste product kiezen voor meer tips om ongeldige klikken te voorkomen en te zorgen voor een goede gebruikerservaring.

Laten we beginnen met een korte samenvatting van waarom het belangrijk is deze beleidsregels te volgen om het aantal onbedoelde klikken te minimaliseren. Ten eerste controleren we nauwkeurig de klikken op en vertoningen van Google-advertenties om ons netwerk te beschermen tegen kunstmatig opgedreven kosten. Ongeldige activiteit die we detecteren, wordt in mindering gebracht op de inkomsten aan het einde van de maand en kan in sommige gevallen zelfs leiden tot een uitgeschakeld account waarvoor de inkomsten worden terugbetaald aan de betreffende adverteerders. Daarnaast zorgt laagste-prijsbepaling ervoor dat grote aantallen onbedoelde klikken op de lange termijn leiden tot lagere inkomsten voor uitgevers. Dit komt omdat onbedoelde klikken niet resulteren in conversies voor adverteerders, waardoor het bedrag dat ze bereid zijn te betalen om advertenties weer te geven op uw site, ook afneemt.

Als algemene richtlijn voor online gamesites is het belangrijk uzelf de volgende vraag te stellen: 'Kan een gebruiker die de taal niet spreekt waarin mijn pagina is geschreven, van de gameplay-pagina met de beschrijving naar de daadwerkelijke game navigeren, waarbij de kans klein is dat er per ongeluk op advertenties wordt geklikt?' Het antwoord moet 'ja' zijn. Op basis hiervan hebben we de volgende twee tips samengesteld:
Interstitial pagina's met advertenties: gameplay-knoppen moeten niet leiden naar interstitial pagina's die voornamelijk zijn gevuld met advertentieblokken van AdSense voor inhoud en geen duidelijke links naar de game bevatten. In het algemeen moeten links die zijn bedoeld om naar gameplay-pagina's te navigeren de gebruiker niet misleiden om op AdSense-advertenties te klikken. Bezoek ons Helpcentrum voor meer informatie over AdSense-advertenties op interstitial pagina's.
Onopvallende startknoppen: startknoppen van games moeten klikbaar zijn en op een goed zichtbare plek worden geplaatst. Om verwarring bij de gebruiker te beperken, moet u met tekst en beeld aangeven hoe de game kan worden gespeeld. Advertentieblokken moeten niet te dicht rondom links naar de game worden geplaatst. Bezoek ons Helpcentrum voor het volledige beleid ten aanzien van misleidende AdSense-implementaties.
  donderdag 15 maart 2012 @ 20:11:40 #59
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_109142155
Even laten weten dat ik nog leef ben even druk met andere zaken :D

ps : wat een geklooi om een .eu domeinnaam te verhuizen zeg...

http://www.eurid.eu/nl/faq-2#how_transfer

Ze werken niet met verhuistokens (krijg je ook niet). Morgen even dat document faxen.
pi_109145244
Een .eu verhuizen is juist heel simpel. Er zijn twee mogelijkheden:

Transfer: hierbij verandert de registrar maar niet de houder. Een transfer gebruik je als je je eigen domeinnaam naar een andere registrar wil verhuizen.
Trade: hierbij verandert de houder van de domeinnaam. Een trade gebruik je als je een domeinnaam van een ander overneemt. Hierbij kan je ook meteen de registrar wijzigen.

Wat moet je doen:

• Bedenk of je een transfer of een trade nodig hebt
• De nieuwe houder start bij de nieuwe registrar een transfer- of trade request

In het geval van een transfer krijgt de houder een email die hij online moet bevestigen
In het geval van een trade krijgen de oude en de nieuwe houder zo een email

Als de emails bevestigd zijn gaat de transfer/trade van start. Mijn ervaring is dat het vervolgens 1 tot 5 dagen duurt voor de transfer/trade is voltooid.
pi_109146057
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:07 schreef Frith het volgende:

[..]

wat is dat precies? Een "gameplay pagina"?
Pagina waar het spel gespeeld wordt (gamepage/waar de swf oid wordt afgespeeld)

In dit geval is het de pre-game page. Dat is een tussen pagina.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2012 23:22:42 ]
pi_109160752
Zoals het er nu naar uitziet ga ik deze maand eindelijk meer dan 10 euro verdienen, whoehoe! :P Dan krijg ik na deze maand ook weer een keer uitbetaald. Dat werkt tenminste motiverend en hopelijk haal ik de betaalgrens daarna weer eerder dan de vorige keer. De laatste keer was juni vorig jaar. :')
pi_109161476
Gister hele dag op 0, vanmorgen toen ik wakker werd toch nog 1,34 het lijkt erop dat de 1 euro per dag nu meer standaard dan uitzondering is geworden. Op naar de 3,33.
pi_109164337
Adsense gaat lekker deze maand, en net onverwacht een domeintje verkocht als kers op de taart.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:25:24 #65
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109164484
Iemand biedt mij een aanzienlijk bedrag voor een domein dat ondertussen al een jaar actief is en een 'begrip' onder mijn doelgroep, ook het enige domein waarop die site te bereiken valt.
Best een dilemma om te beslissen, zeker daar het mijn hoofdbron qua inkomsten is wat betreft Adsense.

Bij het bedrag kun je denken aan zo'n 40 keer de maandwinst aan inkomsten via Adsense waarbij ik m'n hostingkosten etc. er al afgetrokken heb.
pi_109164546
40 keer de maandwinst? dan neig ik heel sterk naar doen. tenzij je 20 euro per maand verdient :P
pi_109164564
Tenzij de maandwinst 1 euro is. :P
pi_109164594
Tenzij je maand inkomsten 1euro zijn.. neig ik ook naar doen, zeker als hij pas een jaar oud/actief is. Maar zonder inkomsten en site is het altijd wat lastig schatten..

Maar in het algemeen zou ik zeggen doen ja, 6 tot 12x maand inkomsten is gewoonlijk.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:45:02 #69
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109165113
Ja ik weet de gebruikelijke inkomsten, het is ook een bijzonder aanlokkelijk bedrag, al levert het wel weer wat hoofdbrekens op zo.
Iemand enig idee hoe dit in z'n werk gaat wanneer je dezelfde content onder een andere URL voortzet, met vele duizenden links in Google die doodlopend worden, word ik natuurlijk ook niet vrolijk al geloof ik dat je kunt vermelden dat de site niet meer bestaat.

Er zitten ook wat haken en ogen aan, ik dien de site echt voort te zetten op een URL die afwijkt van de huidige en het bedrijf in kwestie zit in dezelfde groep (alleen dan een andere subgroep, denk aan beiden cola maar ik merk A en hij overzicht van merken A t/m Z van cola) als dat ik zit.
Er zit sowieso nog een hoop rek in de site, de Adsense loopt nog steeds op, bezoekersaantallen en leden hebben de laatste maanden een boost gekregen en bedrijven hebben steeds meer interesse om te adverteren.

Het domeinnaam zit echt ingebakken bij mijn doelgroep, praktisch iedereen die iets met het onderwerp heeft kent de site en ik ben ergens toch enigszins bang dat ik veel van mijn 'klanten' verlies door over te stappen op een andere naam, andere huisstijl/logo, een domein zien te vinden dat ook makkelijk te onthouden valt en of het niet ineens inzakt. :')
Misschien een beetje de vrees voor het onbekende, m'n verstand zegt gewoon doen. :+
pi_109165308
als hij alleen de domeinnaam wil zou ik nog meer zeggen om het te doen. misschien kan je een afspraak maken het pas over 1 maand te doen, dat je bezoekers kan waarschuwen dat de site onder een andere naam verder gaat.

ben wel benieuwd wat de site is dan, en of ik hem ken, wil je hem niet pm'en? zal er niet met idee vandoor gaan ;)
pi_109165685
Verkopen, 40x de maandwinst is meer dan genoeg.

Dat is meer dan 3 jaar inkomsten man. Drie jaar de tijd om iets nieuws op te bouwen, zonder geld te verliezen.

Ik zou altijd verkopen vanaf 24x maandwinst.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:08:07 #72
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109165746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:06 schreef JDx het volgende:
Verkopen, 40x de maandwinst is meer dan genoeg.

Dat is meer dan 3 jaar inkomsten man. Drie jaar de tijd om iets nieuws op te bouwen, zonder geld te verliezen.
Zit ook wel wat in inderdaad, al zou het totaal in elkaar zakken onder een andere domeinnaam .. dan nog zit ik wel goed. ^O^
pi_109167055
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:06 schreef JDx het volgende:
...
Ik zou altijd verkopen vanaf 24x maandwinst.
Domain only of met site? Met site koop ik graag voor 24x maandwinst, uiteraard afhankelijk van een paar factoren zoals niche, (kwaliteit van de) techniek, tijdsbesteding en marge.
pi_109168117
Van de week een website gekocht voor een heel zacht prijsje, terwijl de unieke content die er op staat al dat bedrag waard was. 95% van de bezoekers komt via Google, meerdere honderden unieke bezoekers per maand. Heb de adsense advertenties (en de affiliate links) vervangen voor mijn eigen codes, maar ik ben benieuwd of ik nog wat verder kan optimaliseren behalve nieuwe content. Is het verstandig om oude content te updaten (waar dus een oude datum bij de blogpost staat), of om nieuwe content te maken?
pi_109169516
Nieuwe content.
pi_109169747
Gaat om een wordpress systeem, dus gewoon een nieuwe post, en dan de oude verwijderen? Lijkt me niet goed voor de opgebouwde vindbaarheid in Google... Iets zegt me dat ik ook de oude post kan aanpassen (dus nieuwe content erin) en de datum aanpassen, maar ik weet technisch niet of Google dat ziet of niet.
pi_109170533
Ik ben altijd op zoek naar pareltjes (!): leuke ideeen en strategieen om mijn huidige websites te verbeteren. Nu wil ik dit ook gaan proberen op al reeds bestaande websites, en wil dus wel graag een website van iemand overnemen, kijken of ik eriets mooi van kan maken. Welke sites zijn een beetje betrouwbaar voor het overnemen van (nederlandstalige) websites? Ik ken sitedeals wel, maar zijn vrij veel flut websites te vinden met hoge concurrentie..
Iemand hier meer ervaring mee heeft? (nederlandse) site-flipping bijv? Is hier een beetje een nederlandse markt voor?
pi_109170645
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:59 schreef vincm het volgende:
Gaat om een wordpress systeem, dus gewoon een nieuwe post, en dan de oude verwijderen? Lijkt me niet goed voor de opgebouwde vindbaarheid in Google... Iets zegt me dat ik ook de oude post kan aanpassen (dus nieuwe content erin) en de datum aanpassen, maar ik weet technisch niet of Google dat ziet of niet.
Ik zou het oude laten staan en nieuwe posts toevoegen.
pi_109171697
Inderdaad, wat is er mis met een post toevoegen ? Waaom zou je de oude willen aanpassen ? Oude content is ook content en daar kan je niet genoeg van hebben.
pi_109174857
iemand hier nog zo'n adword start tegoedbon voor mij?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:37:41 #81
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_109177215
Bijna al de nieuwe Adwords bonnen staan op naam toch? Ik heb er 3 liggen maar allemaal op mijn naam...
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:49:35 #82
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109177642
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:37 schreef ToshiArai het volgende:
Bijna al de nieuwe Adwords bonnen staan op naam toch? Ik heb er 3 liggen maar allemaal op mijn naam...
Bij de Automatisering Gids zit er ongeveer elke week eentje, en die staat echt niet op naam.

@RanTheMan: PM me maar als je er nog een nodig hebt dan.
Don't let my username fool you...
pi_109181293
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:37 schreef ToshiArai het volgende:
Ik krijg er elke week wel 1 bij de adformatie, maar die liggen op mn werk :(
pi_109203755
Dit weekend is er hier in de buurt een gigantische lichtprojectie op een gebouw te zien. Is het eigenlijk toegestaan zoiets te filmen en op Youtube te zetten?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 16:05:52 #85
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_109204737
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:24 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dit weekend is er hier in de buurt een gigantische lichtprojectie op een gebouw te zien. Is het eigenlijk toegestaan zoiets te filmen en op Youtube te zetten?
filmen van een specifiek gebouw moet je soms (vaak) al toestemming voor hebben.
Een lichtprojectie die door een apart bedrijf wordt geregeld of met een specifiek doel in termen van merk e.d. kan ook worden afgekapt.

De enige regel die telt wat filmmateriaal betreft is dat als het niet van jezelf is, dan komt er vanzelf iemand zeiken dat het van hem is. Daar kun je vergif op innemen. (wat een rare uitspraak is dat toch)

En dan moet je natuurlijk nog oppassen voor behulpzame familieleden enzo. Of 'fans' die andere mensen niks gunnen. Tenminste, dat is mijn indruk van diverse posts hier en filmpjes op youtube van mensen die "zonder reden zijn gebanned". Tja, dat krijg je als niet genoeg kennis hebt en dus niet op tijd kunt ingrijpen. Maar enfin.

Ik moest mijn aanvraag voor adsense maar eens herindienen zo onderhand. :P
pi_109205099
Thanks. Het gaat hier om.

Ben niet van plan er Adsense onder te zetten en vermeld er duidelijk bij dat ik niet de rechten op de projectie bezit, ga de gok wagen.
pi_109217832
Tonio Zie vakje productplaatsing bij je youtube.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 23:34:02 #88
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_109217850
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Thanks. Het gaat hier om.

Ben niet van plan er Adsense onder te zetten en vermeld er duidelijk bij dat ik niet de rechten op de projectie bezit, ga de gok wagen.
Dat lijkt me heel specifiek het eigendom van de artiest, en het museumgebouw is daar nog eens apart op. Dat is alsof je adsense op andermans' concert wil zetten, het lijkt me dat Youtube / google dat afschiet.
Dit is geen video 'ter educatie' of wat dan ook, het is gewoon een directe video van een voorstelling. (wel tof overigens, dat het even gezegd is)

Tenzij Zweden heel andere wetten heeft op dat vlak (lijkt me sterk) of de artiest alle rechten heeft afgewoven. Dat is niet hetzelfde als de Creative Commons licentie, waarop je wel mag gebruiken, maar wederom geen geld op mag vragen.
Tenminste, dat laatste dacht ik dan toch. Want anders heeft die licentie niet zoveel zin.

Maar goed, ik ben geen jurist ofzo, dus ik lees de regels gewoon heel letterlijk.
pi_109227830
Weet iemand goeie hosting voor een schappelijke prijs? Ik heb bij Versio en Lionhosting gezeten maar beide hosting bedrijven lijken bezoekers van >50 tegelijkertijd toch niet echt te waarderen. Ik weet dat VPS een optie is, maar met de technische vereiste kennis en de extra kosten voor o.a. adminpanelen e.d. weet ik toch niet helemaal of het is wat ik zoek. Ik heb een budget van tussen de 0-10 euro per maand voor een bezoeker aantal van ~40.000-50.000 per maand met op enkele dagen per week meer dan 100 bezoekers voor enkele uren.
Ik ben geen expert op gebied van hosting maar heb op zich wel de technische kennis om te sleutelen e.d. een vps is op zich ook mits daar een directadmin paneel oid achter hangt.
pi_109231546
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 12:34 schreef IcewindNL het volgende:
Weet iemand goeie hosting voor een schappelijke prijs? Ik heb bij Versio en Lionhosting gezeten maar beide hosting bedrijven lijken bezoekers van >50 tegelijkertijd toch niet echt te waarderen. Ik weet dat VPS een optie is, maar met de technische vereiste kennis en de extra kosten voor o.a. adminpanelen e.d. weet ik toch niet helemaal of het is wat ik zoek. Ik heb een budget van tussen de 0-10 euro per maand voor een bezoeker aantal van ~40.000-50.000 per maand met op enkele dagen per week meer dan 100 bezoekers voor enkele uren.
Ik ben geen expert op gebied van hosting maar heb op zich wel de technische kennis om te sleutelen e.d. een vps is op zich ook mits daar een directadmin paneel oid achter hangt.
Hoeveel dataverkeer trekt je site? Heb je een zware site of is het alleen een paar html pagina's? Dat is een erg klein (te klein) budget voor dat aantal bezoekers per maand.
pi_109236109
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:10 schreef vincm het volgende:

[..]

Hoeveel dataverkeer trekt je site? Heb je een zware site of is het alleen een paar html pagina's? Dat is een erg klein (te klein) budget voor dat aantal bezoekers per maand.
Ik heb goedkope hosting bij versio van ca. 11 euro per jaar, en heb 40.000 bezoekers per maand. En ongeveer 200.000 paginaweergaves p/m. Bij mij werkt m'n website ook gewoon nog goed. En zit lang niet over m'n dataverkeer heen. Dus het hoeft echt niet te weinig te zijn.
  zondag 18 maart 2012 @ 16:45:10 #92
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_109238569
quote:
Euhm ideaal voor jouw volgens mij is http://aws.amazon.com/. Je betaalt alleen hoeveel je gebruikt, voordeel is dat als je zoals jouw alleen op sommige momenten 100 bezoekers hebt je geen server betaalt die continu 100 bezoekers aan kan.
pi_109250707
quote:
Alleen het aantal bezoekers zegt niks. Als jij per pageview 30 SQL queries doet begrijp ik wel waarom ze het niet waarderen, daar is shared hosting niet voor bedoelt, tenminste, budget shared hosting niet.

Ik zou voor een VPS + DirectAdmin gaan.

..oh en je budget opschroeven ;)
pi_109262737
Deze vraag is meer webwinkel gericht maar ik denk dat het omtrent de juridische aspecten wel hier past.

Als klanten een bestelling doen en ze maken een account aan hebben ze optie om een nieuwsbrief te ontvangen. Deze staat standaard op "Nee". Nu is het mogelijk om deze te zetten op "Ja" zodat ze zich automatisch aanmelden voor de nieuwsbrief.

Hoe zijn de regels in Nederland hierop?

Wat is beter uit het commercie standpunt. Standaard op nee of beter op ja?

Bedankt.
If not now, then when.
pi_109263094
Ik heb geen bron, maar ik geloof dat dat een aantal jaren is veranderd, dat je het niet meer automatisch op ja mag zetten.

lees dit maar even door: http://www.frankwatching.(...)-e-mailcommunicatie/

misschien valt het hieronder: "Iemand moet zich zelf, uit vrije wil en bewust inschrijven"
pi_109263239
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:26 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Alleen het aantal bezoekers zegt niks. Als jij per pageview 30 SQL queries doet begrijp ik wel waarom ze het niet waarderen, daar is shared hosting niet voor bedoelt, tenminste, budget shared hosting niet.

Ik zou voor een VPS + DirectAdmin gaan.

..oh en je budget opschroeven ;)
Bedankt voor de reactie! Ik zal inderdaad op zoek gaan naar de best mogelijke VPS + DirectAdmin. Hoewel ik op zich niet te grote paginas heb met veel SQL queries is het probleem de hoge aantal bezoekers binnen een korte tijd. Mocht iemand ervaring hebben met een goede VPS + DirectAdmin Host hoor ik het graag.

Hoe dan ook zal ik mijn ervaringen hier posten!
pi_109263258
Nou, op heel erg veel webshops (Nederlandse, ook bekende) staat het vinkje standaard op ja ik wil nieuws en updates etc ontvangen.
  maandag 19 maart 2012 @ 08:16:51 #98
63192 ursel
pi_109263406
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 07:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb geen bron, maar ik geloof dat dat een aantal jaren is veranderd, dat je het niet meer automatisch op ja mag zetten.

lees dit maar even door: http://www.frankwatching.(...)-e-mailcommunicatie/

misschien valt het hieronder: "Iemand moet zich zelf, uit vrije wil en bewust inschrijven"
Volgens mij idd een jaar geleden ofzo ingevoerd.
pi_109263516
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:00 schreef IcewindNL het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie! Ik zal inderdaad op zoek gaan naar de best mogelijke VPS + DirectAdmin. Hoewel ik op zich niet te grote paginas heb met veel SQL queries is het probleem de hoge aantal bezoekers binnen een korte tijd. Mocht iemand ervaring hebben met een goede VPS + DirectAdmin Host hoor ik het graag.

Hoe dan ook zal ik mijn ervaringen hier posten!
Wat is het budget? :) Voor 10,- ga je het niet vinden namelijk.

En als je toch niet zoveel SQL queries doet, kan je misschien als nog naar shared hosting kijken. Ik ging er vanuit dat je veel SQL queries deed :)
  maandag 19 maart 2012 @ 14:39:28 #100
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_109273345
LOL heb ik weer.

Heb vorige week goud-koers punt eu op Sedo te koop gezet (minimaal 60 euro bod). Een vriend van mij laten bieden (als test) op dit domein.

Zodra iemand bied ga je de auction in (ontvang ik wel meer bids dacht ik). Gevolg niemand had meer geboden en domein is nu "verkocht"aan die vriend van mij.

Verdiensten :

This buyer discovered goud-koers.eu on Sedo’s website.

Sales through our website are subject to a 15% commission (minimum fee of 50 EUR applies). Sedo’s commission for this sale is 50 EUR and you have earned 10 EUR.

:') :') :')

Makkelijk verdienen zeg voor Sedo :D
pi_109273382
- .. wat?! Lees ik nu goed dat jij maar 10 (!) euro krijgt?!
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_109273439
Bedankt voor de reacties! Ik heb het misschien iets te simpel gehouden.
Om mijn situatie iets beter te beschrijven:
Ik heb 2 Nederlandse websites op dezelfde shared hosting (wned (ik zei eerder Lionhosting maar had me vergist!).
De ene website trekt gemiddeld ~15-20.000 bezoekers per maand maand maar zonder 'superdrukke' periodes. Geen last van stress op server, bezoekers zijn goed verdeeld)
De andere websites heeft een vergelijkbaar aantal bezoekers, maar met pieken van 100-200 bezoekers realtime (google analytics). Het is eenredelijk gaussiaanse verdeling met op het hoogtepunt ~200 bezoekers verspreid over een periode van ~4 uur.
Deze bezoekersaantallen zijn enkele keren per week, afhankelijk van bepaalde evenementen/type nieuws en andere factoren.
Op dit moment gebruik ik bij beide websites wel css minify en wp super cache plugins, maar bij een bezoekersaantal van ~50-60 (realtime) vliegt hij eruit en geeft de server een 504 error/wordt extreem traag.

Een VPS lijkt me de beste optie op het moment. Of zou shared hosting dit aankunnen? Zowel versio als wned niet, maar weet er te weinig vanaf tbh.
Ik heb wel VPS hosting op het oog met DirectAdmin en Windows server (geen ervaring met linux) maar vraag me af of dit niet teveel is voor mijn site (is flink duurder namelijk!!). Mocht iemand shared hosting weten voor een fractie van deze prijs die het ook moet aankunnen hoor ik dit dus zeer graag. Alvast bedankt!

Btw. Binnekort start ik een nieuw adsense avontuur (op de nieuwe hosting) en wil graag hier ook een soort dagboek bijhouden:)
pi_109273480
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:39 schreef Razor21 het volgende:
LOL heb ik weer.

Heb vorige week goud-koers punt eu op Sedo te koop gezet (minimaal 60 euro bod). Een vriend van mij laten bieden (als test) op dit domein.

Zodra iemand bied ga je de auction in (ontvang ik wel meer bids dacht ik). Gevolg niemand had meer geboden en domein is nu "verkocht"aan die vriend van mij.

Verdiensten :

This buyer discovered goud-koers.eu on Sedo’s website.

Sales through our website are subject to a 15% commission (minimum fee of 50 EUR applies). Sedo’s commission for this sale is 50 EUR and you have earned 10 EUR.

:') :') :')

Makkelijk verdienen zeg voor Sedo :D
Dit was je nog niet duidelijk? Je hebt al meerdere domeinen via SEDO verkocht toch?
pi_109273547
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:43 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Dit was je nog niet duidelijk? Je hebt al meerdere domeinen via SEDO verkocht toch?
Mij nog niet, ik denk dat ik mijn domeinen er maar af haal dan. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 19 maart 2012 @ 14:45:58 #105
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_109273561
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:43 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

2 stuks tot op heden.

1 van 100 euro (ontving ik 90 euro)
1 van 250 euro (ontving ik 200 euro).

Maar Sedo pakt standaard 50 euro als ik die zin zo lees.

Dus met andere woorden slechts 10 euro :D
  maandag 19 maart 2012 @ 14:47:02 #106
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_109273600
Lig helemaal dubbel hier dit gaat nergens over. Gelukkig is de domeinnaam nog in goede handen (vriend van me). Verkoop deze wel via Nederlandse fora zoals TB forum.

Op z'n minst kan ik er makkelijk 20 euro voor krijgen :o
pi_109273605
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:45 schreef Razor21 het volgende:

[..]

2 stuks tot op heden.

1 van 100 euro (ontving ik 90 euro)
1 van 250 euro (ontving ik 200 euro).

Maar Sedo pakt standaard 50 euro als ik die zin zo lees.

Dus met andere woorden slechts 10 euro :D
Waarom kreeg je hier 90 euro ipv 50 euro dan?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 19 maart 2012 @ 14:59:41 #108
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109274038
Ik zal het even proberen uit te leggen, Sedo hanteert verschillende bedragen.
Normaal gesproken betreft dit 10% van de transactie, maar voor veel tld's geldt er een minimum-fee, die is in dit geval dus 50 euro.

Voor domein die te koop staan voor een vaste koopprijs is er geen minimum-fee, als je er een veiling van maakt ben je dus ook verplicht om te verkopen, wanneer er dus een bod zou komen van 51 euro ben je verplicht dit af te handelen met en hou je dus maar een euro over. :')
  maandag 19 maart 2012 @ 16:15:54 #109
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_109276749
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:59 schreef Lastpost het volgende:
Normaal gesproken betreft dit 10% van de transactie, maar voor veel tld's geldt er een minimum-fee, die is in dit geval dus 50 euro.

Voor domein die te koop staan voor een vaste koopprijs is er geen minimum-fee, als je er een veiling van maakt ben je dus ook verplicht om te verkopen, wanneer er dus een bod zou komen van 51 euro ben je verplicht dit af te handelen met en hou je dus maar een euro over. :')
Hoe weet ik eigenlijk of een domein-naam te koop staat voor een vast bedrag of dat de eigenaar er een veiling van gemaakt heeft?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:21:59 #110
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_109315357
Niemand die bovenstaande weet?
pi_109343374
Gister een leuk dagje gehad door m'n youtube video's. Ben er alleen nog niet achter om welk(e) filmpje(s) het nu precies gaat. :P
pi_109345439
Akelig stil hier :P geen pareltjes meer te vinden?
pi_109345524
Ik moet mijn pareltje nog afmaken. :P Maar momenteel heb ik een beetje moeite om de aandacht te verdelen. Nu mijn youtube-filmpjes weer wat meer opleveren wil ik daar weer meer tijd in stoppen, terwijl het misschien verstandiger is om eerst een site af te maken.
pi_109345616
Is die pokerfails van jouw? Verbaasd me dat jouw Youtube account nog bestaat met al die copyright violations :o beelden van vele poker shows mag niet he :P
pi_109345652
Yup, die is van mij. Zitten een hoop filmpjes bij waar ik geen reclame op kan zetten, maar op een aantal staan ze nog wel. De vraag is voor hoe lang. :P
pi_109349485
Ik ben nog steeds op zoek naar een simpele naam voor een nieuwsdomeintje, waar ik een en ander op wil testen.

Steeds als ik denk nu ga ik eraan beginnen en ik denk ik registreer gewoon iets, dan verval ik de grote keuze van domeinen, elke keer als ik denk, JAAA... dan is het al bezet :')
pi_109354882
Op dit moment maar even een non-commercieel projectje, gewoon om mezelf bezig te houden en even een pauze te nemen :)
pi_109357851
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:35 schreef CasB het volgende:
Gister een leuk dagje gehad door m'n youtube video's. Ben er alleen nog niet achter om welk(e) filmpje(s) het nu precies gaat. :P
dat kan je tegenwoordig gewoon zien in je youtube partner account.
Sinds een maand kan je naast de stats de inkomsten zien.
pi_109357936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:33 schreef CasB het volgende:
Yup, die is van mij. Zitten een hoop filmpjes bij waar ik geen reclame op kan zetten, maar op een aantal staan ze nog wel. De vraag is voor hoe lang. :P
En een levenslange adsense ban..

Had zelf een site waar verwijzingen stonden, waar je roids en
zo kon kopen. kreeg toen hier de tip adsense maar af te halen.
Bleek niet te mogen, gelukkig geen ban.
Wel jammer van de ca 2euro per dag aan kliks.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2012 18:34:14 ]
pi_109358155
quote:
11s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:40 schreef drumstickNL het volgende:
- .. wat?! Lees ik nu goed dat jij maar 10 (!) euro krijgt?!
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:59 schreef Lastpost het volgende:

Normaal is 15% commissie, maar met een minimum van 50 euro. Voor sommige extensies is de minimumcommissie nog hoger. Als de sale voortkomt uit het MLS partnernetwerk van Sedo is de commissie 20%, wat ik zelf te hoog vind. Als ik een bod krijg uit het MLS netwerk heb ik iedere keer de neiging om mijn tegenbod flink omhoog te gooien vanwege die 20%.

Overigens is de prijsstijging bij Sedo ridicuul, dat toont ook aan dat er ruimte is voor concurrentie. Voorheen was de commissie namelijk nog wel 10%. Een verhoging naar 15% lijkt niet heel veel, maar in feite voeren ze dan een prijsstijging van maar liefst 50% door.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2012 18:43:47 ]
pi_109358478
quote:
5s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:15 schreef McCandless het volgende:

[..]

Hoe weet ik eigenlijk of een domein-naam te koop staat voor een vast bedrag of dat de eigenaar er een veiling van gemaakt heeft?
Een vaste prijs herken je aan de "buy now" knop, nadat je op "buy this domain" hebt geklikt:

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2012 18:49:11 ]
  woensdag 21 maart 2012 @ 20:57:56 #122
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_109364476
Ik ben aan het kijken of je met leuke iOS/Android apps ook geld kunt verdienen. Voor een site waar ik nu ¤200 per maand mee verdien, ben ik een Android/iOS app aan het maken die ¤1,49 gaat kosten (wat heel goed meevalt want 2 andere apps in de store met dezelfde functie kosten ¤6 en ¤3 en werken niet eens goed). En denk dat het de site ook een stuk populairder gaat maken.
pi_109364652
Raar ik kan niet in adsense komen.:(
quote:
Uw aanvraag kan momenteel niet worden verwerkt. Onze excuses voor het ongemak. Onze technici zijn op de hoogte gebracht en werken aan een oplossing.
hebben meer mensen hier last van?
pi_109364756
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef FakeFlamingo het volgende:

[..]

Hier werkt het.
pi_109366565
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef FakeFlamingo het volgende:

[..]

Ik had het een tijdje geleden ook. Maar ging vanzelf weer over na een uurtje.
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:55:51 #126
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_109377029
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Een vaste prijs herken je aan de "buy now" knop, nadat je op "buy this domain" hebt geklikt:

[ afbeelding ]
Thanks. Ik heb een leuk domein op het oog en dat is dus een veiling. Ik zie dat ik vanaf ¤ 60,- kan bieden, maar ik begrijp dus dat de eigenaar ook makkelijk zelf kan bieden of iemand anders laten bieden?
pi_109377062
Ja, dat kan toch altijd. Ook op Marktplaats etc. Gewoon bieden wat je het waard vindt, als er iemand overheen bied, laat je het liggen.
pi_109378881
quote:
5s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:55 schreef McCandless het volgende:

[..]

Thanks. Ik heb een leuk domein op het oog en dat is dus een veiling. Ik zie dat ik vanaf ¤ 60,- kan bieden, maar ik begrijp dus dat de eigenaar ook makkelijk zelf kan bieden of iemand anders laten bieden?
Ik neem aan dat het geen veiling is, maar een onderhandelbare listing. Dan doe je een bod waarop de verkoper eventueel een tegenbod kan doen. De verkoper kan bij ieder bod van jou besluiten er een veiling van te maken met dat bod als startbod. De andere opties zijn dat koper of verkoper na ontvangst van een (tegen)bod dat accepteert of de onderhandelingen afbreekt.

Overigens zijn dat soort onderhandelingen niet exclusief. Het kan gebeuren dan een verkoper met meerdere bieders tegelijk onderhandelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 10:19:48 ]
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:07:01 #129
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_109380249
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het geen veiling is, maar een onderhandelbare listing. Dan doe je een bod waarop de verkoper eventueel een tegenbod kan doen. De verkoper kan bij ieder bod van jou besluiten er een veiling van te maken met dat bod als startbod. De andere opties zijn dat koper of verkoper na ontvangst van een (tegen)bod dat accepteert of de onderhandelingen afbreekt.

Overigens zijn dat soort onderhandelingen niet exclusief. Het kan gebeuren dan een verkoper met meerdere bieders tegelijk onderhandelt.
Oke, duidelijk. Nog tips hoe ik kan bepalen wat de maximale waarde van een domein is? Het gaat wel om een vrij verzadigde markt waarin de domeinnamen niet voor het oprapen liggen.
pi_109383628
quote:
5s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:07 schreef McCandless het volgende:

[..]

Oke, duidelijk. Nog tips hoe ik kan bepalen wat de maximale waarde van een domein is? Het gaat wel om een vrij verzadigde markt waarin de domeinnamen niet voor het oprapen liggen.
In ieder geval niet afgaan op de automatische appraisal tools. Die zijn leuk voor het vermaak. Mensen die al wat jaartjes meelopen in domeinenland kunnen vaak een veel beter advies geven, maar ook de oude rotten zijn het nog wel eens oneens over de exacte waarde van een domeinnaam. Wat een domeinnaam echt waard is is voor een groot deel subjectief en hangt vooral er vanaf wat de koper er voor over heeft. Soms kan het beter zijn om 10.000 euro in een domeinnaam te investeren dan 20.000 euro in marketing. Als je me vertrouwt kan je me PM-en om welke domeinnaam het gaat en dan wil ik mijn mening er wel op loslaten.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:04:25 #131
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_109418418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In ieder geval niet afgaan op de automatische appraisal tools. Die zijn leuk voor het vermaak. Mensen die al wat jaartjes meelopen in domeinenland kunnen vaak een veel beter advies geven, maar ook de oude rotten zijn het nog wel eens oneens over de exacte waarde van een domeinnaam. Wat een domeinnaam echt waard is is voor een groot deel subjectief en hangt vooral er vanaf wat de koper er voor over heeft. Soms kan het beter zijn om 10.000 euro in een domeinnaam te investeren dan 20.000 euro in marketing. Als je me vertrouwt kan je me PM-en om welke domeinnaam het gaat en dan wil ik mijn mening er wel op loslaten.
Ik zal wel eens kijken. Verwacht dat er toch wel meer dan 1000 euro voor gevraagd zal worden. Ik weet dat de domein-naam in handen is van een commerciële partij, dus hij zal vast niet voor een paar tientjes weggaan. Ik wacht eerst even af tot m'n budget wat ruimer is denk ik, dan kom ik er wel op terug. :).
pi_109427357
Zie PM :)
pi_109428167
Damn lees net dat 'Draw Something' de app/game voor 210 miljoen dollar was verkocht aan Zynga, waarde wordt nu blijkbaar op 1 miljard geschat.

250.000 dollar revenue PER DAG! :9~
pi_109435071
hey ik ben nogal nieuw in dit wereldje en hoop ook dat jullie een paar van mijn newb vragen kunnen beantwoorden :@

Is er een minimum aantal bezoekers wat je nodig hebt om adsense de mogen draaien?

Stel, ik host een klein servertje @ home, met een uptime van 80% (ruim gezien, voor het geval hij eens 2 dagen uit is ofzo) kan ik hier dan adsense op laten draaien? En zal dat ook een beetje verdienen als ik zegmaar een site heb met 100 pageviews per dag?
pi_109435215
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:28 schreef gogosweden het volgende:
hey ik ben nogal nieuw in dit wereldje en hoop ook dat jullie een paar van mijn newb vragen kunnen beantwoorden :@

Is er een minimum aantal bezoekers wat je nodig hebt om adsense de mogen draaien?

Stel, ik host een klein servertje @ home, met een uptime van 80% (ruim gezien, voor het geval hij eens 2 dagen uit is ofzo) kan ik hier dan adsense op laten draaien? En zal dat ook een beetje verdienen als ik zegmaar een site heb met 100 pageviews per dag?
Nope; sorry maar je kunt er misschien je stroomkosten enzo uithalen maar je gaat er niet op binnenlopen oid.

De mensen hier die hier geld aan verdienen hebben echt dikke websites met flinke bezoekersaantallen maar daar moet je heel veel werk in steken. ;)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_109435261
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:33 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Nope; sorry maar je kunt er misschien je stroomkosten enzo uithalen maar je gaat er niet op binnenlopen oid.

De mensen hier die hier geld aan verdienen hebben echt dikke websites met flinke bezoekersaantallen maar daar moet je heel veel werk in steken. ;)
nja, de stroom hoef ik niet te betalen want dat zit bij de huur inbegrepen zegmaar, en ik doe het voor hobby dus dat maakt opzich niet uit.

maar hoeveel euro/maand hebben we het nu over dan?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:41:17 #137
353115 strbo
1Pa6Sas8WfyjGuiMZvKxsE6R2bQBB1
pi_109435408
Stroomkosten zijn sowieso niet de grootste kostenpost. Als jij een servertje wil laten lopen die 100 bezoekers per dag aan moet kunnen, praat je over luttele euro's per maand. Het afschrijven van de server is een grotere kostenpost (en nog steeds niet hoog).

Verder kan je helemaal niets zeggen over de inkomsten per maand. Sommige sites halen met 1000 bezoekers per maand ¤100,- binnen, terwijl anderen met 100.000 bezoekers net de vijftig euro aantikken. Niet alleen de plaatsing van de advertenties maakt dit verschil, maar vooral het onderwerp. Advertenties bij een financieel gerichte site kunnen honderd (!) keer zoveel opbrengen per klik als websites over bijvoorbeeld illegaal downloaden.

Daarnaast lijkt het me voor de Google ranking absoluut niet verstandig om je server een paar dagen per maand uit de lucht te halen ;)
pi_109435617
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:41 schreef strbo het volgende:
Stroomkosten zijn sowieso niet de grootste kostenpost. Als jij een servertje wil laten lopen die 100 bezoekers per dag aan moet kunnen, praat je over luttele euro's per maand. Het afschrijven van de server is een grotere kostenpost (en nog steeds niet hoog).

Verder kan je helemaal niets zeggen over de inkomsten per maand. Sommige sites halen met 1000 bezoekers per maand ¤100,- binnen, terwijl anderen met 100.000 bezoekers net de vijftig euro aantikken. Niet alleen de plaatsing van de advertenties maakt dit verschil, maar vooral het onderwerp. Advertenties bij een financieel gerichte site kunnen honderd (!) keer zoveel opbrengen per klik als websites over bijvoorbeeld illegaal downloaden.

Daarnaast lijkt het me voor de Google ranking absoluut niet verstandig om je server een paar dagen per maand uit de lucht te halen ;)
Oh dus die shit zit nog heel complex in mekaar ook.

Nah, dat een paar dagen per maand uit de lucht is meer in geval van problemen. Wat ik op die server host is een klein forumpje voor een selectieve groep mensen + eventueel een minecraftrender die +- 20 mensen zullen bekijken per dag. Het onderwerp is dus vooral Minecraft (wat enorm hot is op moment)

ik zal morgen eens kijken of ik een adsence account aan kan maken, en dan ga ik wel even verder kijken en vragen mocht ik een struikelblok tegenkomen

Je kan de advertenties toch compleet naar eigen zin maken? (qua grootte en plaats) want ik wil niet dat het echt storend wordt voor mijn gasten zegmaar
pi_109435690
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:49 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Oh dus die shit zit nog heel complex in mekaar ook.

Nah, dat een paar dagen per maand uit de lucht is meer in geval van problemen. Wat ik op die server host is een klein forumpje voor een selectieve groep mensen + eventueel een minecraftrender die +- 20 mensen zullen bekijken per dag. Het onderwerp is dus vooral Minecraft (wat enorm hot is op moment)

ik zal morgen eens kijken of ik een adsence account aan kan maken, en dan ga ik wel even verder kijken en vragen mocht ik een struikelblok tegenkomen

Je kan de advertenties toch compleet naar eigen zin maken? (qua grootte en plaats) want ik wil niet dat het echt storend wordt voor mijn gasten zegmaar
:D homo, dus je gaat eerst mender elke week die renders laten maken en dan wil je nog geld verdienen aan de FOK! community die daar op kijkt?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:07:42 #140
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_109439839
Heb sinds vandaag ook adsense op m'n weblog. Blog is ongeveer 2 à 3 weken actief nu, dus nog niet echt veel bezoekers.
Doe het absoluut niet met commerciële doeleinden, maar zou het wel grappig vinden als ik er een gedeelte van de kosten mee kan terugverdienen. Het is meer het bijhouden van een passie en daarover schrijven dan doelgericht een blog opzetten om zoveel mogelijk bezoekers te krijgen.

Dat er nog daadwerkelijk mensen zijn die op ads klikken verbaast me nogal trouwens. Ik zou bijna zeggen: Wat voor mensen doen dat? Ik doe het nu af en toe omdat ik weet dat ik weblogs ermee kan steunen.. maar verder..
pi_109440318
Gogo, 'klein select groepje' zijn wss je vrienden? Of terugkerende bezoekers? Dan heeft adsense sowieso weinig zin.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:32:41 #142
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_109441100
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:07 schreef IPA het volgende:
Heb sinds vandaag ook adsense op m'n weblog. Blog is ongeveer 2 à 3 weken actief nu, dus nog niet echt veel bezoekers.
Doe het absoluut niet met commerciële doeleinden, maar zou het wel grappig vinden als ik er een gedeelte van de kosten mee kan terugverdienen. Het is meer het bijhouden van een passie en daarover schrijven dan doelgericht een blog opzetten om zoveel mogelijk bezoekers te krijgen.

Dat er nog daadwerkelijk mensen zijn die op ads klikken verbaast me nogal trouwens. Ik zou bijna zeggen: Wat voor mensen doen dat? Ik doe het nu af en toe omdat ik weet dat ik weblogs ermee kan steunen.. maar verder..
mag ik vragen hoeveel bezoekers per dag en hoeveel berichten je op het moment van aanvragen had staan? (DM ofzo)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:43:15 #143
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_109441653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:32 schreef Frith het volgende:

[..]

mag ik vragen hoeveel bezoekers per dag en hoeveel berichten je op het moment van aanvragen had staan? (DM ofzo)
DM verstuurd. Aanvragen heb ik al een hele poos geleden gedaan, vandaag was alles gecontroleerd en goedgekeurd en konden de advertenties dus op de site. Heeft wel een week of anderhalf/2 geduurd voor het licht op groen ging.
pi_109445363
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:51 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

:D homo, dus je gaat eerst mender elke week die renders laten maken en dan wil je nog geld verdienen aan de FOK! community die daar op kijkt?
ik dacht de verdiensten te delen met hem maar het sowieso niet zonder zijn toestemming te doen hoor :')
pi_109445447
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:17 schreef Geo4kant het volgende:
Gogo, 'klein select groepje' zijn wss je vrienden? Of terugkerende bezoekers? Dan heeft adsense sowieso weinig zin.
ja klopt. Hoezo heeft het weinig zin dan?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 22:37:51 #146
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_109447919
Als dezelfde mensen te vaak klikken dan zal google er niet intrappen en wordt je uit 't programma gegooid of zullen de clicks heel weinig waard worden.
pi_109448365
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:37 schreef IPA het volgende:
Als dezelfde mensen te vaak klikken dan zal google er niet intrappen en wordt je uit 't programma gegooid of zullen de clicks heel weinig waard worden.
ja, ik zal ze niet vragen om te klikken enzo hoor, laat ze dat maar lekker zelf beslissen :')

ik heb dan wel een manier nodig zodat ze adblock uitzetten op die website though
pi_109448967
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:46 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ja, ik zal ze niet vragen om te klikken enzo hoor, laat ze dat maar lekker zelf beslissen :')

ik heb dan wel een manier nodig zodat ze adblock uitzetten op die website though
Ik weet niet maar je probeert de fokkers nu lastig te vallen voor een euro per maand oid.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_109449450
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:56 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Ik weet niet maar je probeert de fokkers nu lastig te vallen voor een euro per maand oid.
die pc is een multi-purpose leermachine, ik ben met mender aan het bespreken of hij zin heeft in ads, zo niet zal dat advrij blijven, t forum wat ik host heb ik van gezegt dat het advrij zou blijven, ik host er ook nog een paar sites naast. Het grootste doel voor mij met deze machine is LEREN. En mocht ik daar eventueel een euro/maand uithalen so be it, haal ik er helemaal niets uit, ook oké, ik ben dan iig weer een ervaring rijker.
pi_109449492
:) Eindelijk van de shared hosting af en een VPS aangeschaft. Het was wat moeilijk om te configureren maar hij draait als een zonnetje! Betaal er 14 euro per maand door maar door de hogere bezoekerscapiciteit zou ik dat er uit moeten halen. Ik verdien niet heel veel per maand maar kan in ieder geval met een gerust hart gaan uitbreiden. 1e impressie: 150 bezoekers realtime online en evengoed binnen <5 seconde de pagina geladen!
pi_109450378
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 23:09 schreef IcewindNL het volgende:
:) Eindelijk van de shared hosting af en een VPS aangeschaft. Het was wat moeilijk om te configureren maar hij draait als een zonnetje! Betaal er 14 euro per maand door maar door de hogere bezoekerscapiciteit zou ik dat er uit moeten halen. Ik verdien niet heel veel per maand maar kan in ieder geval met een gerust hart gaan uitbreiden. 1e impressie: 150 bezoekers realtime online en evengoed binnen <5 seconde de pagina geladen!
5 seconde? :')
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
  zaterdag 24 maart 2012 @ 01:43:42 #152
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109453592
Dat zijn laadtijden uit het ISDN tijdperk zeg, grote goden.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 08:42:18 #153
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_109455089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 23:34 schreef Pizzalucht het volgende:

[..]

5 seconde? :')
Het was eerst 3,5 minuten zeker :')
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_109457728
Eh, nou goed, ik had misschien wat duidelijker mogen zijn.. het is een meetstandaard ik gebruik waarbij de laadtijden via http://www.webpagetest.org/ zjin gemeten->ter vergelijking:
nu.nl is 4-5 seconden..het is de tijd waarin de pagina 100% is geladen
In werkelijkheid zie je de pagina al binnen 1 seconde natuurlijk, en < 2 seconden met 150 bezoekers
pi_109457821
Ik gebruik ook webpagetest.org, maar tussen een aantal runs kan toch een erg groot verschil zitten.. vaag me af waarom, is niet handig. Meestal doe ik 3+ keer runnen en dan het gemiddelde kijken.
pi_109539276
Een personal trainer van mijn gym hier is op zoek naar een sterke domeinnaam die er iets mee te maken heeft, iets met afvallen bijvoorbeeld, iemand hier die nog wat heeft? pm me maar dan :)
  maandag 26 maart 2012 @ 19:41:58 #157
63192 ursel
pi_109540994
sport-je-slank.nl is vrij :+
  maandag 26 maart 2012 @ 21:53:39 #158
365538 jeppa11
Hemelvaart2012.nl
pi_109548417
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:02 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Een personal trainer van mijn gym hier is op zoek naar een sterke domeinnaam die er iets mee te maken heeft, iets met afvallen bijvoorbeeld, iemand hier die nog wat heeft? pm me maar dan :)
Je kan ook met de keyword tool van Google kijken op welke zoektermen een zoekvolume zit. Als je een zoekterm(en) hebt gevonden kan je hieruit je domeinnaam samenstellen. Dit scheelt weer bij de ranking van de pagina in Google!
pi_109548622
Kan ook ja, hij heeft wel al wat op het oog maar da's meteen de hoofdprijs (is van een grote handelaar) dus was benieuwd of hier iemand toevallig nog wat had. En streepjes zijn kut :P
pi_109548986
Vandaag op een website waar ik weinig meer mee doe ruim 12.000 unieke bezoekers dankzij een link in een topic op GS. Best veel kliks, geen conversie. Opzich wel logisch natuurlijk, wel jammer.

Wat is een vierletter .com domein ongeveer waard trouwens? Doet dat nog iets?
  maandag 26 maart 2012 @ 22:07:44 #161
63192 ursel
pi_109549193
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Kan ook ja, hij heeft wel al wat op het oog maar da's meteen de hoofdprijs (is van een grote handelaar) dus was benieuwd of hier iemand toevallig nog wat had. En streepjes zijn kut :P
Streepje zijn wel vrij. :')
pi_109549393
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:03 schreef Skiet het volgende:
Wat is een vierletter .com domein ongeveer waard trouwens? Doet dat nog iets?
Dat varieert van nog geen tientje voor iets als xkqz.com tot enkele duizenden dollars voor een goede CVCV (Consonant-Vowel-Consonant-Vowel, oftewel medeklinker-klinker-medeklinker-klinker. Voor Engelstalige vierletterwoorden of namen is de sky de limit.
pi_109557458
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:02 schreef Deeltjesversneller het volgende:
afvallenblog.net
pi_109557773
Ik haat streepjes ook, vooral in reclame's enzo, maar maakt het voor SEO uit?
pi_109559432
Kijk streepjes zijn kut, maar ze werken wel..

het is 1 van de weinige manieren om nog fatsoenlijk aan een domein te komen met interessante keywords.
In mijn optiek hangt het veel af van wat je wilt met je site.

Wil je een website met een hoog percentage returning visitors, tsja dan zou ik er stevig over nadenken..
Wil je een website, met een hoog percentage new visitors en wil je met name organisch goed vindbaar zijn, dan maken streepjes niet uit. immers typen ze niet je domeinnaam in, maar klikken ze simpel weg op het zoekresultaat. Voor mensen die met adsense willen verdienen is met name dat laatste dus interessanter.

Ook al wordt gezegd dat keywords in de domeinnaam steeds minder relevant wordt, ik merk toch dat de domeinen met streepjes het beter doen dan domeinnamen waar geen keywords inzitten als het gaat om organische vindbaarheid
pi_109559488
Pfoo, ik moet vandaag mijn websites updaten maar daar heb ik vrij weinig zin in; iemand hier bekend mee? :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:34:46 #167
63192 ursel
pi_109559739
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:26 schreef drumstickNL het volgende:
Pfoo, ik moet vandaag mijn websites updaten maar daar heb ik vrij weinig zin in; iemand hier bekend mee? :P
Wat wil je ermee verdienen? :')
Als je je nu trouwens pas druk gaat maken over updaten en het nog niet eerder gedaan hebt zou ik me wel zorgen maken trouwens
pi_109560042
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:34 schreef ursel het volgende:

[..]

Wat wil je ermee verdienen? :')
Als je je nu trouwens pas druk gaat maken over updaten en het nog niet eerder gedaan hebt zou ik me wel zorgen maken trouwens
- .. ik moet het elke dag doen maar een keer in de week heb ik een wat grotere update ook voor mijn wat kleinere sites, op zich als ik er niks mee doe vandaag dan merk ik dat niet zo heel erg maar dan moet ik het wel een keer inhalen anders verlies ik geld.

edit: wat bedoel je eigenlijk met je post? :')

[ Bericht 7% gewijzigd door drumstickNL op 27-03-2012 10:54:17 ]
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_109562046
Twee weken geleden een site gekocht voor een leuk prijsje, en nu met m'n eigen updates al omhoog gekrikt naar +- 60 bezoekers per dag (gisteren 92). Bijna een verdubbeling :P

Adsense maar wat taktischer/opvallender neergezet :)
pi_109567961
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:26 schreef drumstickNL het volgende:
Maar al te goed.. ;(
pi_109568239
Ik doe het vaak als het ff rustig is op werk, tussen 2 opdrachten in of smorgens of savonds vlak voor of na het werk als ik toch al serieus zit te doen en even moet wachten op de trein ofzo.
pi_109596845
Ik heb een site met super weinig bezoekers (soms niets, soms 3 of 4 per dag), maar wel 1 op de 10 klikt op een Ad met een gemiddelde van iets van 75 cent per klik.

Zou mooi zijn om hier op 1 of andere manier meer bezoekers op te krijgen. Iemand een idee behalve hoger in Google krijgen?
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:31:41 #173
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_109604895
Ik heb al 51 cent verdiend (1 klik is zo'n 25 cent waard). Gaat niet echt hard dus, maar het is ook niet m'n noodzaak, meer een leuke bijkomstigheid. 2 kliks op 200 unieke bezoekers is echter niet echt veel, wel?

De ads zijn ook nog totaal niet relevant bij m'n onderwerp, groeit dit vanzelf zo, gebeurd dit nooit of moet ik daar zelf iets aan doen?
pi_109608308
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:06 schreef JDx het volgende:
Ik heb een site met super weinig bezoekers (soms niets, soms 3 of 4 per dag), maar wel 1 op de 10 klikt op een Ad met een gemiddelde van iets van 75 cent per klik.

Zou mooi zijn om hier op 1 of andere manier meer bezoekers op te krijgen. Iemand een idee behalve hoger in Google krijgen?
Long tail keywords targetten met Adwords.
pi_109608507
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:51 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Long tail keywords targetten met Adwords.
dat mag dus niet he, adwords inzetten om uiteindelijk klikken op je adsense te genereren :)
pi_109608747
Hoezo je mag toch wel bezoekers sturen naar je website waar Adsense op staat? Het is niet zo dat je ze naar een landingpage stuurt waar alleen maar ads staan?

Dat ze dan op ads klikken heb jij toch geen controle over .. je koopt bezoekers, geen klikkers.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 15:03:22 ]
pi_109608842
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:56 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

dat mag dus niet he, adwords inzetten om uiteindelijk klikken op je adsense te genereren :)
Als je echt aan arbitrage doet (goedkoop traffic inkopen met als voornaamste doel het weer duurder weg te sturen) dan kun je problemen verwachten, maar je mag best ads inkopen om traffic naar je site te verhogen. Als je dan alleen nauwelijks content hebt maar wel ads kun je wachten op een ban.
pi_109611295
Als iemand een site heeft met jongeren/studenten als doelgroep, zouden we nog een interessante linkruil kunnen doen :)

Edit: bij nader inzien is dit misschien niet helemaal het juiste topic :P
pi_109612079
Ga ook niet investeren, wil gewoon op ene natuurlijke manier wat kliks binnenhalen.
pi_109612389
Misschien is Dutchleaders wat voor je.
pi_109613101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:36 schreef Geo4kant het volgende:
Misschien is Dutchleaders wat voor je.
:')
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:26:33 #182
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_109619533
is er iets met de adsense site op dit moment? Want ik probeer een nieuwe aanvraag te doen, maar de pagina wordt niet geladen.
pi_109627401
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:26 schreef Frith het volgende:
is er iets met de adsense site op dit moment? Want ik probeer een nieuwe aanvraag te doen, maar de pagina wordt niet geladen.
Werkt hier prima.
Bij mij werkt de adsense site niet wanneer ik daar Adblock Plus nog heb aanstaan, lol :')
Wel grappig trouwens: Zelf een Adblocker gebruiken terwijl ik een hoop geld aan advertenties verdien :o
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:52:44 #184
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_109663465
In Firefox met Adblock Plus deed ie het inderdaad niet en heb toen alles in Chrome geregeld. Duurde ff voor ik erachter kwam dat het aan ABP lag :9
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:04:37 #185
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_109673133
en het is weer normaal. :)

aanvraag onderweg.

Ik zie trouwens ook nu pas dat werken met blogger resulteert in 'activiteiten in de VS' kortom daar belasting moeten betalen. Feels bad man.
Nou ja, ik moet toch een TIN hebben om dingen in VS aan te kunnen bieden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Frith op 29-03-2012 22:11:21 ]
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:39:00 #186
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_109675343
Hey ik vroeg me af of jullie me misschien kunnen helpen, ik heb youtube video's enzo, maar audio wordt soms geblockt, ook al heb ik dit bij: I do NOT own this music. All the rights goes to ... (artiest).
maar dan wordt t soms toch geblockt.. Kan iemand me misschien helpen? :D

owh en hoe zit het met gameplay? als je een tut hebt van een spelletje bijvoorbeeld?
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_109678211
quote:
5s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:39 schreef bobbernaut het volgende:
Hey ik vroeg me af of jullie me misschien kunnen helpen, ik heb youtube video's enzo, maar audio wordt soms geblockt, ook al heb ik dit bij: I do NOT own this music. All the rights goes to ... (artiest).

owh en hoe zit het met gameplay? als je een tut hebt van een spelletje bijvoorbeeld?
Cedric, heb je weer gedronken?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:08:39 #188
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_109680058
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 23:24 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Cedric, heb je weer gedronken?
Ik drink niet! :)
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_109688118
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 00:08 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Ik drink niet! :)
Heel goed; 12-jarigen horen ook nog niet te drinken jongen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:48:00 #190
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_109691004
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:23 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Heel goed; 12-jarigen horen ook nog niet te drinken jongen.
*14, maar kan er nu iemand reageren op mijn vraag? :)
pi_109693651
Bron - Bezoeken - Pagina's/bezoek - Gem. bezoekduur - % nieuwe bezoeken - Bouncepercentage

Facebook.com - 9 - 1,00 - 00:00:00 - 88,89% - 100,00%
Google / organic - 7 - 2,43 - 00:05:22 - 71,43% - 57,14%

Vraag me af hoe belangrijk Social Media bezoek is, volgens mij kijken die ff wat je gepost hebt en zijn daarna weer weg.
pi_109709451
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:12 schreef JDx het volgende:
Bron - Bezoeken - Pagina's/bezoek - Gem. bezoekduur - % nieuwe bezoeken - Bouncepercentage

Facebook.com - 9 - 1,00 - 00:00:00 - 88,89% - 100,00%
Google / organic - 7 - 2,43 - 00:05:22 - 71,43% - 57,14%

Vraag me af hoe belangrijk Social Media bezoek is, volgens mij kijken die ff wat je gepost hebt en zijn daarna weer weg.
Afhankelijk van de doelgroep die je via social media scoort hè.
pi_109731912
Afgelopen jaar 4500 euro aan internet inkomsten met advertenties/affiliates binnen geharkt. Moet ik dit nu als overige inkomsten bij mijn belasting aangifte invoeren?

Veel domeinen en andere tools heb ik via paypal gekocht. Moet ik nu door al die transacties heen worstelen en terugberekenen hoeveel euro's dat geweest zijn om er vanaf te trekken?

Ik ben benieuwd of jullie allemaal jullie inkomsten aangeven of dat het niet hoeft onder de 5000 euro bijvoorbeeld
pi_109732486
Je moet alles aangeven, komt gewoon bij je inkomen op, tenzij je thuis woont en geen inkomsten en uitgaven hebt.
pi_109733045
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:44 schreef Skiet het volgende:
Afgelopen jaar 4500 euro aan internet inkomsten met advertenties/affiliates binnen geharkt. Moet ik dit nu als overige inkomsten bij mijn belasting aangifte invoeren?

Veel domeinen en andere tools heb ik via paypal gekocht. Moet ik nu door al die transacties heen worstelen en terugberekenen hoeveel euro's dat geweest zijn om er vanaf te trekken?

Ik ben benieuwd of jullie allemaal jullie inkomsten aangeven of dat het niet hoeft onder de 5000 euro bijvoorbeeld
je moet het inderdaad aangeven. Als je je geregistreerd hebt bij de kvk , dan kun je via de belastingdienst regelen dat je in aanmerking komt voor een klein ondernemings kenmerk (heet iets anders) Voordeel daarvan is dat je onder de 1821 euro btw afdracht vrijstelling kunt krijgen. Uitgaande van 19% btw en geen uitgaven waardoor je btw kunt verrekenen is dat een omzet van ruim 9K in het meest ideale geval. Nadeel voor jou is dat je dat direct goed had moeten regelen en waarschijnlijk kan dat niet achteraf.. Dus misschien iets voor volgend jaar.

Een deel daarvan verreken je alsnog met je inkomstenbelasting, maar als je pech hebt moet je nu beide afdragen >:O
pi_109733170
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:33 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

je moet het inderdaad aangeven. Als je je geregistreerd hebt bij de kvk , dan kun je via de belastingdienst regelen dat je in aanmerking komt voor een klein ondernemings kenmerk (heet iets anders) Voordeel daarvan is dat je onder de 1821 euro btw afdracht vrijstelling kunt krijgen. Uitgaande van 19% btw en geen uitgaven waardoor je btw kunt verrekenen is dat een omzet van ruim 9K in het meest ideale geval. Nadeel voor jou is dat je dat direct goed had moeten regelen en waarschijnlijk kan dat niet achteraf.. Dus misschien iets voor volgend jaar.

Een deel daarvan verreken je alsnog met je inkomstenbelasting, maar als je pech hebt moet je nu beide afdragen >:O
Ik gooi gewoon alles in overige inkomsten en in het tweede veld, de aftrekbare kosten zet ik alle domeinnaam en hosting kosten. Is het mogelijk mijn laptop daar dan ook deels in te voeren? Deze heb ik in 2011 gekocht.

Wel balen, moet ik door al die paypal betalingen heen ploegen...
  zaterdag 31 maart 2012 @ 23:44:32 #197
360624 Rickjedebeste
Troller-ten-top
pi_109747464
Kun je als een account ooit verbannen is, op een andere IP met dezelfde naam een nieuwe aanmaken? En hoe controleert Google je leeftijd? Ik vind het nogal een vaag verhaal namelijk dat Google zogenaamd alles weet.. :O
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee481/Rickjedebeste/Laytontrmoap.png[/img]
pi_109749269
Paar mogelijkheden hoe google je leeftijd zou kunnen weten zijn: ingevuld op je facebook/twitter/eerdere adsense account/andere google accounts/andere sociale media dingen of wat voor site dan ook waar analytics op draait.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 1 april 2012 @ 03:36:34 #199
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_109753393
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 00:31 schreef RPG het volgende:
Paar mogelijkheden hoe google je leeftijd zou kunnen weten zijn: ingevuld op je facebook/twitter/eerdere adsense account/andere google accounts/andere sociale media dingen of wat voor site dan ook waar analytics op draait.
Dat doen ze echt niet...
  zondag 1 april 2012 @ 10:53:10 #200
360624 Rickjedebeste
Troller-ten-top
pi_109756182
Dus het zou geen probleem zijn als ik het op mijn website zou zetten?
(Voor de geinteresseerden: Klik hier)
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee481/Rickjedebeste/Laytontrmoap.png[/img]
  maandag 2 april 2012 @ 08:27:27 #201
63192 ursel
pi_109793236
Ik ga binnenkort mijn website voorzien van geheel nieuwe layout. Allemaal wat meer op SEO gericht.
Zit nog te twijfelen of ik ook gelijk mijn urls wat meer moet verkorten en of ik dat moet gaan aanpassen.

Probleem is alleen dat sinds begin dit jaar ik zo'n 50% meer bezoekers via google binnen krijg. Had ik begin januari mijn record met 1000 bezoekers op 1 dag. Gisteren was dat alweer 1600 op 1 dag.

Nu hoor ik links en rechts dat je een aardige drop kunt krijgen bij het aanpassen van een layout.
Wat kan ik er aan doen om mijn resultaten een beetje te beschermen? En wat moet ik doen als ik de URL wijzig?
pi_109793387
Computer en laptop kun je ook aftrekken, 20% per jaar (was vroeger 25%).
pi_109793460
Nog meer mensen trouwens waar de inkomsten aanzienlijk zijn gestegen de laatste dagen? Ik ben van gemiddeld 1 euro per dag naar gemiddeld 2 euro gegaan over de afgelopen 8/9 dagen.

Kliks zijn ongeveer evenveel waard, maar wel meer kliks heb ik het idee, meer opvallende banners ofzo?
pi_109795158
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:49 schreef JDx het volgende:
Nog meer mensen trouwens waar de inkomsten aanzienlijk zijn gestegen de laatste dagen? Ik ben van gemiddeld 1 euro per dag naar gemiddeld 2 euro gegaan over de afgelopen 8/9 dagen.

Kliks zijn ongeveer evenveel waard, maar wel meer kliks heb ik het idee, meer opvallende banners ofzo?
Mijn inkomsten zijn de laatste dagen zo'n 80% tot 100% gestegen, maar dat heeft wel een duidelijke reden (meer bezoekers)
CTR is wel iets omlaag gegaan, CPC is gewoon gemiddeld, dus verder weinig rare dingen.
  maandag 2 april 2012 @ 11:40:32 #205
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_109797912
quote:
5s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:39 schreef bobbernaut het volgende:

Tegen het offline halen van muziek waar rechten op zitten kan je volgens mij niet veel doen. Maar je kan wel muziek gebruiken waar geen rechten op zitten. Zoek maar eens op licence free of royalty free music.

Gameplay video's zijn volgens mij gedoogd. Volgens mij (correct me if I'm wrong) is er bijna geen een game studie die game video's of gameplay video's offline laat halen.
pi_109799009
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:27 schreef ursel het volgende:
Ik ga binnenkort mijn website voorzien van geheel nieuwe layout. Allemaal wat meer op SEO gericht.
Zit nog te twijfelen of ik ook gelijk mijn urls wat meer moet verkorten en of ik dat moet gaan aanpassen.

Probleem is alleen dat sinds begin dit jaar ik zo'n 50% meer bezoekers via google binnen krijg. Had ik begin januari mijn record met 1000 bezoekers op 1 dag. Gisteren was dat alweer 1600 op 1 dag.

Nu hoor ik links en rechts dat je een aardige drop kunt krijgen bij het aanpassen van een layout.
Wat kan ik er aan doen om mijn resultaten een beetje te beschermen? En wat moet ik doen als ik de URL wijzig?
Als je URL wijzigt moet je eigenlijk voor elke oude url een 301 instellen naar nieuwe url. Anders krijgt google bot allemal 404's voor zijn kiezen en zal dan dus ook je site lager plaatsen in de zoekresultaten voor ongeveer een maand/anderhalve maand.
  maandag 2 april 2012 @ 14:01:19 #207
63192 ursel
pi_109802949
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:06 schreef RPG het volgende:

[..]

Als je URL wijzigt moet je eigenlijk voor elke oude url een 301 instellen naar nieuwe url. Anders krijgt google bot allemal 404's voor zijn kiezen en zal dan dus ook je site lager plaatsen in de zoekresultaten voor ongeveer een maand/anderhalve maand.
Ok, dat is te doen. Thanks.
  maandag 2 april 2012 @ 14:21:45 #208
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_109803699
Tijd geleden dat ik hier ben geweest. Binnenkort post ik ook weer...even zwaar liefdesverdriet :'( sinds vorige week. Dus even geen zin in projecten etc. maar ik leef in elk geval nog :D
  maandag 2 april 2012 @ 14:37:55 #209
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_109804307
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:21 schreef Razor21 het volgende:
Tijd geleden dat ik hier ben geweest. Binnenkort post ik ook weer...even zwaar liefdesverdriet :'( sinds vorige week. Dus even geen zin in projecten etc. maar ik leef in elk geval nog :D
Ik vroeg mij al af of je er in eens klaar mee was ofzo :)
  maandag 2 april 2012 @ 15:58:41 #210
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_109807535
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:27 schreef ursel het volgende:

De veranderingen spreiden over een langere periode is ook altijd goed practice. Dus bijvoorbeeld niet je urls en layout tegelijk veranderen, best 1 of 2 maanden tussenlaten.
  maandag 2 april 2012 @ 16:15:24 #211
63192 ursel
pi_109808242
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:58 schreef ToshiArai het volgende:

[..]

De veranderingen spreiden over een langere periode is ook altijd goed practice. Dus bijvoorbeeld niet je urls en layout tegelijk veranderen, best 1 of 2 maanden tussenlaten.
Hmm.. ok. Komt zeg maar totaal nieuwe versie van mijn softwre op te draaien, dus zal er wel wat voor moeten tweaken om dat te doen. Maar volgens mij moest ik dat voor die 301's ook wel gaan doen.

Bedankt alvast.
pi_109853038
Nou, het begin van april is drama voor mij. Het einde van maart was ook al niet al te denderend, maar niet zo erg als de afgelopen 3 dagen. :{ Hopen dat het binnenkort weer wat aantrekt.
pi_109854248
Ik was eerst blij met een gemiddelde van 1 euro, nu 2 weken zit ik erboven en voelde 1,29 gisteren opeens als negatief :P

Hopelijk wen ik ooit aan 40 euro per dag ofzo ;)
pi_109856251
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:42 schreef CasB het volgende:
Nou, het begin van april is drama voor mij. Het einde van maart was ook al niet al te denderend, maar niet zo erg als de afgelopen 3 dagen. :{ Hopen dat het binnenkort weer wat aantrekt.
Bij mij ook sinds een paar weken enorm omlaag. Begin vorige maand 10-15 euro per dag. Nu nog maar 2-5 euro per dag..
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:04:01 #215
360624 Rickjedebeste
Troller-ten-top
pi_109858933
Onthoud Google, als je geblokkeerd bent, je naam, je email of alle IP adressen waar je ooit bent ingelogd? Ik hoor namelijk vaak genoeg mensen die na een ban gewoon weer op AdSense kunnen..
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:14:13 #216
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_109859294
Ik heb al een tijdje een youtube account. En sinds een paar maanden kan ik inkomsten genereren d.m.v. advertenties. Maar dat schiet nog niet echt op want ik heb tot nu toe nog maar 1000 views op die video's. Maar nu ga ik een tweede youtube kanaal op zetten waar ik van plan ben wat kwalitatief beter matriaal te uploaden.

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om meerdere youtube accounts te koppelen aan hetzelfde adsense account?
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:37:30 #217
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_109860212
Ik krijg dit al een tijdje bij videobeheer:

Wat kan ik hier mee?
Ja klinkt logisch, inkomsten genereren, maar zijn er nog addertjes onder het gras?
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:48:35 #218
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_109860591
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:37 schreef bobbernaut het volgende:
Ik krijg dit al een tijdje bij videobeheer:
[ afbeelding ]
Wat kan ik hier mee?
Ja klinkt logisch, inkomsten genereren, maar zijn er nog addertjes onder het gras?
Als je dat doet kan je voortaan per video kiezen of je er advertenties op wilt zetten. Waardoor je dus geld kunt verdienen. Alleen bij de video's waar je advertenties op zet moet je wel op letten dat er geen copyrighted matriaal in zit. Anders kan je adsense account geblocked of gebanned worden. En je moet echt wel heel veel views krijgen wil het een beetje interresant worden.
pi_109860655
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:48 schreef Mender het volgende:

[..]

Als je dat doet kan je voortaan per video kiezen of je er advertenties op wilt zetten. Waardoor je dus geld kunt verdienen. Alleen bij de video's waar je advertenties op zet moet je wel op letten dat er geen copyrighted matriaal in zit. Anders kan je adsense account geblocked of gebanned worden. En je moet echt wel heel veel views krijgen wil het een beetje interresant worden.
Klopt niet helemaal volgens mij. Als jij muziek van YouTube gebruikt en ervoor zorgt dat er een linkje naar iTunes staat dan is er volgens mij niks aan de hand.

Not sure tho.
If not now, then when.
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:55:57 #220
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_109860844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal volgens mij. Als jij muziek van YouTube gebruikt en ervoor zorgt dat er een linkje naar iTunes staat dan is er volgens mij niks aan de hand.

Not sure tho.
Nouja als je een video upload (en je wilt er advertenties op zetten) wordt je uitdrukkelijk gevraagd of er plaatjes, muziek etc in je video zitten. Als dat zo is wordt je gevraagd toe te lichten dat jij die rechten hebt.
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:58:20 #221
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_109860914
Maarja vaak is er idd niks aan de hand. Ik denk dat het pas fout gaat waneer je gebruik maakt van hele polulaire/bekende muziek o.i.d.
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:12:34 #222
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_109861451
Mwah ik wacht dan wel ik wil liever niet rekeningnummers geven (jaja zal vast wel veilig zijn enzo)..
ze moeten een optie hebben dat je het kan laten storten op je paypal!
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:15:10 #223
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_109861560
¤ 57,69
Afgelopen maand

¤ 0,00
Onbetaalde inkomsten

wat is dit? normaal kwam die 57 euro daar toch bij te staan dan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:48 schreef Mender het volgende:

[..]

Mwoa, ik heb een video die redelijk aanslaat (1.4 miljoen nu)
tikt leuk aan. Het hoeft er maar 1 te zijn.

[ Bericht 75% gewijzigd door blup op 03-04-2012 19:20:48 ]
pi_109865494
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:15 schreef blup het volgende:
¤ 57,69
Afgelopen maand

¤ 0,00
Onbetaalde inkomsten

wat is dit? normaal kwam die 57 euro daar toch bij te staan dan?

[..]

Mwoa, ik heb een video die redelijk aanslaat (1.4 miljoen nu)
tikt leuk aan. Het hoeft er maar 1 te zijn.
Dat duurt ff, bij mij ook nog niet.
pi_109879470
Neuh, duurt meestal 3 of 4 dagen. Denk dat morgen alles bij de definitieve inkomsten komt te staan.
pi_109880085
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:35 schreef JDx het volgende:

[..]

Dat duurt ff, bij mij ook nog niet.
Hmmm, ik heb 1 video als troll bedoeld op youtube, die heeft ongeveer 250.000 bezoekers gekregen.
Dit leverde een paar honderd euro op,..met 1.4 miljoen zou dat toch zeker 1000 euro moeten zijn.

(En niet weer allemaal op de banner klikken :( )

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 01:07:39 ]
pi_109882320
Nou had je die video al uit de OP weggehaald, en nu zet je m weer hier neer. Wat is daarvan de toegevoegde waarde?
  woensdag 4 april 2012 @ 18:57:14 #228
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_109905589
ik zou denken dat je op bepaalde dingen beter verdiend dan andere, maar enfin. Ondertussen wacht ik op goedkeuring.

Is het overigens per se nodig dat je de adsense module al 'indeelt' voordat ze de site goedkeuren?
pi_109909418
Ik wil ook eens adsense for Youtube proberen maar geen idee wat ik zou moeten doen als filmpje..
pi_109911433
Je moet net geluk hebben, ik had 1 filmpje die toevallig bij een populair filmpje in de related stond en had 400.000 bezoekers, toen dat andere filmpje verdween nog geen 5 meer per dag.
  donderdag 5 april 2012 @ 10:29:23 #231
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_109930576
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:14 schreef Mender het volgende:
Ik heb al een tijdje een youtube account. En sinds een paar maanden kan ik inkomsten genereren d.m.v. advertenties. Maar dat schiet nog niet echt op want ik heb tot nu toe nog maar 1000 views op die video's. Maar nu ga ik een tweede youtube kanaal op zetten waar ik van plan ben wat kwalitatief beter matriaal te uploaden.

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om meerdere youtube accounts te koppelen aan hetzelfde adsense account?
Iemand enig idee?
pi_109931532
Ja dit kan gewoon.
  donderdag 5 april 2012 @ 11:45:26 #233
63192 ursel
pi_109933203
Enige tijd geleden was er hier een linkje geplaatst naar een blog waar behoorlijk uitgebreid werd uitgelegd hoe je de beste keywords voor je site kon zoeken. Iemand toevallig nog enig idee wat die link was? :7
pi_109933973
ik weet niet welk blog je bedoelt, maar als je de google updates van de afgelopen 3 maanden achter elkaar leest zie je dat naast keywords, de context waarin de keywords staan steeds belangrijker gaat worden. Gelukkig schrijven de meesten hier in het nederlands, dus zal de invloed van de aanpassingen nog wat langer duren :)

Voor het kiezen van zoekwoorden gebruik ik altijd de verkeersschatter van adwords en kijk naar het doel van de pagina.

Als je nog een inzicht wil hebben in hoe je je keywords goed kan plaatsen, gooi je url eens door woorank, daar zit ergens een paragraafje in over keyword consistentie, kan voor de basis best handig zijn
  donderdag 5 april 2012 @ 14:38:07 #235
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_109940032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:58 schreef CasB het volgende:
Ja dit kan gewoon.
Ah mooi. Helaas komt dat tweede youtube kanaal van mij nog niet in aanmerking om inkomsten te genereren. Maar ik heb er dan ook nog niks op staan. Eens kijken of ik de komende dagen wat tijd kan steken in het maken van nieuwe content voor dat kanaal.

Mijn eerste youtube kanaal had ik in eerste instantie gewoon gemaakt zodat ik comments kon plaatsen en favorieten kon opslaan. Later uploaden ik eens een filmpje (weinig views). En veel later nog eens een. Deze werd wel redelijk vaak bekeken en zit nu op bijna 4000 views. Hierna kreeg ik bericht dat ik inkomsten kon gaan genereren. Maar bij het maken van dit kanaal had ik hier dus nooit rekening mee gehouden. De naam voor het kanaal is daarom niet goed gekozen voor wat ik er nu mee wil gaan doen. Vandaar het tweede kanaal. Op het oude kanaal zal ik dan denk ik af en toe eens een random filmpje uploaden om veel views proberen te krijgen.

En met de ervaring die ik nu heb opgedaan denk ik dit nieuwe kanaal redelijk snel op te kunnen bouwen. En het is ook nog eens leuk. :D

Hopelijk heb ik hier de komende tijd genoeg tijd voor. :)
pi_109940707
Wat voor soort filmpjes maak je, of laat je je daar niet over uit? :P
  donderdag 5 april 2012 @ 15:08:17 #237
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_109941253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:54 schreef CasB het volgende:
Wat voor soort filmpjes maak je, of laat je je daar niet over uit? :P
Game video's. Op dit moment alleen Minecraft. In de toekomst mischien ook nog andere games. Maar de main focus ligt op Minecraft :)
pi_109941983
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:08 schreef Mender het volgende:

[..]

Game video's. Op dit moment alleen Minecraft. In de toekomst mischien ook nog andere games. Maar de main focus ligt op Minecraft :)
Je weet dat je dan officieel gezien toestemming moet vragen aan de uitgever om hun beelden te gebruiken met reclame erbij. Er is hier al iemand in topic geweest die dat ook doet en die moet dus zijn reclame inkomsten delen met veel uitgevers. Sommige zelfs 95% afgeven aan hun.
  donderdag 5 april 2012 @ 15:43:47 #239
305022 benx
Siktigit
pi_109942666
Notch heeft ooit gezegt dat Minecraft vrij te usen is.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_109942928
Ik wil ook nog steeds Minecraft filmpjes maken, binnenkort maar eens doen. :')
  donderdag 5 april 2012 @ 16:00:55 #241
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_109943265
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:43 schreef benx het volgende:
Notch heeft ooit gezegt dat Minecraft vrij te usen is.
Jep, dat idd :)
pi_109944078
Ja maar dat geld dus niet voor alle games. En omdat Mender later ook andere games wil doen is het wel handig daar rekening mee te houden.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:27:01 #243
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_109944257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:23 schreef RPG het volgende:
Ja maar dat geld dus niet voor alle games. En omdat Mender later ook andere games wil doen is het wel handig daar rekening mee te houden.
Ja ok da's waar. Mischien als ik filmpjes van andere games maak dat ik dat alleen doe van games waar dat ook vrij mag. Nog geen idee welke, waarschijnlijk vooral de kleinere games.
  vrijdag 6 april 2012 @ 08:34:51 #244
63192 ursel
pi_109971237
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:04 schreef RanTheMan het volgende:
ik weet niet welk blog je bedoelt, maar als je de google updates van de afgelopen 3 maanden achter elkaar leest zie je dat naast keywords, de context waarin de keywords staan steeds belangrijker gaat worden. Gelukkig schrijven de meesten hier in het nederlands, dus zal de invloed van de aanpassingen nog wat langer duren :)

Voor het kiezen van zoekwoorden gebruik ik altijd de verkeersschatter van adwords en kijk naar het doel van de pagina.

Als je nog een inzicht wil hebben in hoe je je keywords goed kan plaatsen, gooi je url eens door woorank, daar zit ergens een paragraafje in over keyword consistentie, kan voor de basis best handig zijn
Tnx, zal dat woorank nog even bekijken.
Blog die ik bedoelde daar werd zeg maar stap voor stap beetje uitgelegd hoe je het beste de juiste keywords kon vinden, hoe hoog de concurentie er min of meer in was.

Meende te herinneren dat ik dat linkje hier ergens vandaan had ofzo. Volgens mij van Razor. :7
Ga hem wel ff PM-en anders.
pi_109982317
Google keyword tool bedoel je waarschijnlijk ?
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:26:23 #246
63192 ursel
pi_109982659
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:19 schreef Geo4kant het volgende:
Google keyword tool bedoel je waarschijnlijk ?
Nee, die gebruikte hij in de blog als 1 van de +/- 5 stappen ofzo. Onderzoek naar hoe de concurentie scoorde op bepaalde keywords en eventueel alternatieven gebruiken bij hoge concurentie.
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:27:28 #247
360624 Rickjedebeste
Troller-ten-top
pi_109982703
(Hopelijk) binnenkort AdSense. Hoop dan over te kunnen stappen naar Paid Hosting
  vrijdag 6 april 2012 @ 15:26:55 #248
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_109985192
Wat is een populaire en cleane plug-in voor Wordpress om met Adsense te beginnen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_109985759
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:26 schreef XL het volgende:
Wat is een populaire en cleane plug-in voor Wordpress om met Adsense te beginnen?
Persoonlijk zou ik de adsense codes zelf plaatsen in Appearance->editor en dan bijvoorbeeld in de sidebar.php, single.php en/of header.php). Op die manier heb je veel controle over waar de adsense precies komt
pi_109986185
Wel oppassen met updates dan, had ook zelf wat mooie dingen gemaakt, deed ik een update, was al m'n zelf edited spul weg.
  vrijdag 6 april 2012 @ 16:18:00 #251
63192 ursel
pi_109987215
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:40 schreef IcewindNL het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik de adsense codes zelf plaatsen in Appearance->editor en dan bijvoorbeeld in de sidebar.php, single.php en/of header.php). Op die manier heb je veel controle over waar de adsense precies komt
Ik zou adviseren om die nooit, maar dan ook nooit te gebruiken :7
Gewoon de code lokaal aanpassen. Heb je ook altijd lokaal een kopie staan mocht je een keer een update doen zoals JDx zegt. :7
pi_109987684
:) Eh ja, ik heb backups van mijn website lokaal staan waar ik code eerst uittest, en ik update mijn themes in principe niet. Een noodzakelijke update is zo zeldzaam en in zo'n geval fix ik dat handmatig wel... (nog nooit hoeven doen afgelopen jaren, maar ik wissel nog wel eens van themes)..Klein detail is misschien dat ik niet vreemd ben met php e.d. dus ik pas alles vrij makkelijk aan..
Misschien is http://linewbie.com/wordpress-plugins/all-in-one-adsense-and-ypn oid anders iets voor je:)
pi_110059885
Het schijnt dat de makers van YouTube werken aan iets nieuws, Zeen, je kan dan eigen tijdschriften maken online, tenminste, zoiets moet het worden.

Hier zal later vast ook wel weer geld mee verdient kunnen worden.

www.zeen.com

Je kan alvast een username veilig stellen, dus korte namen zijn allemaal nog beschikbaar, wees er snel bij als je hier iets in ziet.

Ik heb alvast NVus geregistreerd. Zijn vast leuke dingen te bedenken.
pi_110060378
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:54 schreef JDx het volgende:
Het schijnt dat de makers van YouTube werken aan iets nieuws, Zeen, je kan dan eigen tijdschriften maken online, tenminste, zoiets moet het worden.

Hier zal later vast ook wel weer geld mee verdient kunnen worden.

www.zeen.com

Je kan alvast een username veilig stellen, dus korte namen zijn allemaal nog beschikbaar, wees er snel bij als je hier iets in ziet.

Ik heb alvast NVus geregistreerd. Zijn vast leuke dingen te bedenken.
Bedankt voor de tip ^O^
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_110061093
Alleen jammer dat ik me er nog maar weinig bij voor kan stellen en dan is het erg moeilijk om een naam te bedenken. En dan heb je een geniaal idee en is t te laat ;)

Zijn altijd van die crea mensen die een geniale username weten te bemachtigen
pi_110070099
Zo, dit is niet normaal, vanmiddag wat namen geprobeerd te registreren op m'n telefoon, waren nog vrij, maar had slechte verbinding, wil het nu thuis proberen, zijn ze al weg.
pi_110080591
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 20:37 schreef JDx het volgende:
Zo, dit is niet normaal, vanmiddag wat namen geprobeerd te registreren op m'n telefoon, waren nog vrij, maar had slechte verbinding, wil het nu thuis proberen, zijn ze al weg.
;) geen idee wat ik er mee moet, maar heb er maar 68 geregistreerd, toen was ik door mn e-mail adressen heen :')
  maandag 9 april 2012 @ 00:34:33 #258
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_110083671
dat lijkt wel erg veel...

ook maar eentje geregistreerd. Voor het geval dat ofzo. :P

[ Bericht 55% gewijzigd door Frith op 09-04-2012 00:59:54 ]
pi_110085103
Ik heb er ook een stuk of 20 geregistreerd, er zitten wel in interessante tussen zoals Nasa, FBI, Homeland, spotify. en andere die ik al vergeten ben:P
  maandag 9 april 2012 @ 01:40:48 #260
305022 benx
Siktigit
pi_110085506
Ik heb 'detelegraaf' en 'meidenglossy' 'artiesten' 'tvprogramma'

[ Bericht 17% gewijzigd door benx op 09-04-2012 10:53:21 ]
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_110086265
Ik heb er ook 1 geregged. De naam is van een hele grote/bekende naam van een magazine in action sport niche.
pi_110088653
Tering 68... ik dacht moet niet overdrijven heb er 3 geregistreerd.
pi_110089158
Ik denk trouwens dat je grote merknamen gauw kwijt bent als het een succes gaat worden, maar dat is eerst nog afwachten. Ik heb meer algemene namen.

Een nickname van me, mijn volledige naam (soort CV/Portfolfio in magazine style maken) en NVus (voor www.nvus.nl) en ohja, supercars heb ik ook nog.
  maandag 9 april 2012 @ 11:55:22 #264
63192 ursel
pi_110090136
Gaat het een soort van concurent worden van paper.li ofzo?
pi_110090657
Dat denk ik niet, bij een magazine stel ik me toch iets anders voor. Maar ik heb zoiets van, een eigen stukje op een site die goed gehypte wordt kan nooit kwaad!
pi_110092217
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 23:33 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

;) geen idee wat ik er mee moet, maar heb er maar 68 geregistreerd, toen was ik door mn e-mail adressen heen :')
Je kan toch gewoon [email]+[random]@gmail.com, dan komt hij gewoon op [email]@gmail.com
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_110092798
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef JDx het volgende:
Tering 68... ik dacht moet niet overdrijven heb er 3 geregistreerd.
ik heb geen enkele merknaam geclaimd, krijg je vast gezeur mee.. heb diverse hoog zoekvolume woorden geregistreerd en enkele voornamen... heb nml geen idee wat ik moet verwachten :-)
pi_110092809
Of een catch all op je eigen domein. Maar goed, ik denk niet dat het zo werkt als bij domeinen, dat je ze eeuwig kan houden totdat iemand geld bied. Ik denk dat als je een maandje niets ermee doet dat je hem kwijt bent ofzo.

Dus ik heb maar wat namen gedaan waar ik ook echt iets van kan maken.

Hopelijk is het gewoon een soort blog service die meer gericht is op plaatjes dan op tekst. Tenminste dat verwacht ik. Dan kun je mooi werken aan wat linkbuilding.
  dinsdag 10 april 2012 @ 09:40:29 #269
63192 ursel
pi_110126419
Zo, top weekend achter de rug *O*

Van zaterdag tot en met maandag:
5.428 Bezoeken
4.951 Unieke bezoekers
16.103 Paginaweergaves
2,97 Pagina's/bezoek
00:01:36 Gem. bezoekduur
47,03% Bouncepercentage
72,59% % nieuwe bezoeken

Heeft in totaal ¤39 opgeleverd 8-)
pi_110126957
Netjes. Ik schraap nog steeds elke dag wat centjes naar binnen. Echte centjes he, dus geen euro's. :{
pi_110135597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:40 schreef ursel het volgende:

5.428 Bezoeken
4.951 Unieke bezoekers
16.103 Paginaweergaves
2,97 Pagina's/bezoek
47,03% Bouncepercentage
72,59% % nieuwe bezoeken

Van hoeveel sites is dat?
pi_110137288
Ik vind dat best irritant, mensen die meteen alle namen opeisen, zelfs die waar je niks mee hebt alleen voor het geld. Draagt niet echt bij aan een betere wereld... Koop gewoon alleen de domeinen waar je zelf iets mee denkt te gaan doen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:01:24 #273
63192 ursel
pi_110137397
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:17 schreef vincm het volgende:

[..]

Van hoeveel sites is dat?
Eentje 8-)
pi_110137438
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik vind dat best irritant, mensen die meteen alle namen opeisen, zelfs die waar je niks mee hebt alleen voor het geld. Draagt niet echt bij aan een betere wereld... Koop gewoon alleen de domeinen waar je zelf iets mee denkt te gaan doen.
Een paar honderd / duizend euro klinkt toch beter.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_110139298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:40 schreef ursel het volgende:

5.428 Bezoeken
4.951 Unieke bezoekers
16.103 Paginaweergaves
2,97 Pagina's/bezoek
47,03% Bouncepercentage
72,59% % nieuwe bezoeken

Netjes!! hoeveel kliks?
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:15:50 #276
131603 Afwazig
Serious business
pi_110145264
Wie kent een degelijke webhost voor een website + forum met op piekuren een paar honderd gebruikers online? Momenteel is de site op piekuren erg traag en vliegt er vaak uit. Ik weet dat dit eigenlijk in het webhostingtopic hoort maar dat topic is dood en hier zitten een paar mensen met (meedere) grote websites.
  woensdag 11 april 2012 @ 12:19:59 #277
341456 Woerd26
Ibant Obscuri
pi_110176021
Mijn directe competitie rankt boven mij door puur startpagina links.. Nu probeer ik mijn site daar ook op te krijgen alleen krijg ik bijna nooit respons. Iemand een idee hoe ik die mensen kan outranken of zelf op die startpagina's kom? (ik dacht dat startpagina's normaal niet zo sterk zijn ivm veel outbound links?)
We gaan 'm Rocken
pi_110176255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:19 schreef Woerd26 het volgende:
Mijn directe competitie rankt boven mij door puur startpagina links.. Nu probeer ik mijn site daar ook op te krijgen alleen krijg ik bijna nooit respons. Iemand een idee hoe ik die mensen kan outranken of zelf op die startpagina's kom? (ik dacht dat startpagina's normaal niet zo sterk zijn ivm veel outbound links?)
Daar heb ik ook last van. Nooit enige reactie van een startpagina beheerder gehad.

Weet iemand of je in Adsense kan zien wie er geklikt heeft? (bijv. ip-adres?) Normaal heb ik tussen de 0 en 2 clicks per dag. Gisteren opeens 6 clicks met een flinke waarde. Voor slechts 29 bezoekers gisteren vind ik dat vrij veel. Kan ik ergens zien wie dat is? Ben bang dat iemand mij loopt te fucken en ik straks mijn Adsense kwijt ben.
pi_110176262
Die startpagina's zijn verschrikkelijk, mensen die er eenmaal op staan krijg je er bijna niet meer van af, ook al is een site soms al jaren niet meer up to date.

Reacties hoef je idd niet te verwachten, dat komt ergens tussen allemaal spam volgens mij.
  woensdag 11 april 2012 @ 12:28:14 #280
341456 Woerd26
Ibant Obscuri
pi_110176316
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:26 schreef JDx het volgende:
Die startpagina's zijn verschrikkelijk, mensen die er eenmaal op staan krijg je er bijna niet meer van af, ook al is een site soms al jaren niet meer up to date.

Reacties hoef je idd niet te verwachten, dat komt ergens tussen allemaal spam volgens mij.
Tja, daar was ik al bang voor. Toch zijn het kennelijk wel sterke links, want ze ranken er hoog mee... Iemand een sterk alternatief?
We gaan 'm Rocken
pi_110176983
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:28 schreef Woerd26 het volgende:

[..]

Tja, daar was ik al bang voor. Toch zijn het kennelijk wel sterke links, want ze ranken er hoog mee... Iemand een sterk alternatief?
artikel marketing
  woensdag 11 april 2012 @ 15:53:49 #282
341456 Woerd26
Ibant Obscuri
pi_110185345
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:44 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

artikel marketing
Maar die artikels hebben van zichzelf geen PR toch? Trouwens, dat moet je volgens mij echt op grote schaal doen om het succesvol te doen. Een tijd geleden zei jij eens dat je een methode had en die hier zou uitleggen. Kan je misschien ongeveer uitleggen hoe jij je backlinking doet dan?
We gaan 'm Rocken
pi_110185819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:53 schreef Woerd26 het volgende:

[..]

Maar die artikels hebben van zichzelf geen PR toch? Trouwens, dat moet je volgens mij echt op grote schaal doen om het succesvol te doen. Een tijd geleden zei jij eens dat je een methode had en die hier zou uitleggen. Kan je misschien ongeveer uitleggen hoe jij je backlinking doet dan?
binnenkort mag je mn e-book downloaden voor een zacht prijsje :) Maar lange halen vlug thuis is er niet bij, het is idd veel werk, maar goed, liever een structurele ranking dan een piek van een paar maanden :)
  woensdag 11 april 2012 @ 16:46:26 #284
341456 Woerd26
Ibant Obscuri
pi_110187802
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:04 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

binnenkort mag je mn e-book downloaden voor een zacht prijsje :) Maar lange halen vlug thuis is er niet bij, het is idd veel werk, maar goed, liever een structurele ranking dan een piek van een paar maanden :)
Prima ;)
We gaan 'm Rocken
pi_110255492
Bericht verwijderd, stond een link in, dat verpest mn stats/test, wil toch even weten hoe hij draait zonder Fok bezoek.

[ Bericht 42% gewijzigd door JDx op 12-04-2012 23:29:46 ]
  vrijdag 13 april 2012 @ 00:57:32 #286
305022 benx
Siktigit
pi_110260637
-nee, dit soort dingen doen we niet op FOK!-

[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2012 11:16:10 ]
pi_110265741
Weet niet eens hoe dat precies moet, je eigen Youtube aanpassen.
pi_110267970
Zag vandaag een hele weirde ad op m'n site. Gewoon een plaatje, geen tekst erbij, niks.

Onder recente posts en boven populaire posts.

Rechtsboven in het plaatje zie je nog net dat het om een ad gaat.

vrijdag 13 april 2012 @ 11:02:01 #289
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_110268534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:41 schreef JDx het volgende:
Weet niet eens hoe dat precies moet, je eigen Youtube aanpassen.
Ik denk dat hij in het filmpje bedoelt? :)
pi_110269039
-reactie op ge-edit bericht-

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2012 11:16:23 ]
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:28:09 #291
305022 benx
Siktigit
pi_110269616
Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel een channel achtergrond. Bijv:
http://www.youtube.com/user/RayWilliamJohnson?feature=chclk
pi_110269986
Waar pas je dat aan dan? Ik dacht dat alleen geselecteerde members hun eigen YouTube konden personaliseren qua uiterlijk.
pi_110271748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:36 schreef JDx het volgende:
Waar pas je dat aan dan? Ik dacht dat alleen geselecteerde members hun eigen YouTube konden personaliseren qua uiterlijk.
My Channel -> Settings. Precies waar je het zou verwachten eigenlijk ;)

JortK, hoe zit het eigenlijk met dat project van jou?
pi_110275975
Mijn adsense zowel CTR als CPC zijn behoorlijk ingekakt.. December (logisch) was echt super.. alle records verbroken, Januari ging ook nog wel goed .. daarna :N
pi_110275979
Ook even wat ZEEN usernames vastgelegd, 9 stuks. Heel veel al bezet, toch wat potentiële pareltjes vastgelegd.
pi_110276307
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:28 schreef benx het volgende:
Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel een channel achtergrond. Bijv:
http://www.youtube.com/user/RayWilliamJohnson?feature=chclk
PM maar als je nog op zoek bent
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:59:06 #297
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110287014
quote:
Gefeliciteerd! Je account is nu ingeschakeld voor uploads die langer duren dan vijftien minuten. Klik hieronder op de knop 'Uploaden' om een video te selecteren.

Iemand een idee wat nu mijn limiet is??
pi_110288733
Geen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:38:25 #299
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110300896
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:01 schreef Geo4kant het volgende:
Mijn adsense zowel CTR als CPC zijn behoorlijk ingekakt.. December (logisch) was echt super.. alle records verbroken, Januari ging ook nog wel goed .. daarna :N
Klinkt bekend... van 1,5 a 2 euro per dag ineens terug naar 0 tot 15 cent. Had echt maanden 1.5 a 2 euro :(
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:43:21 #300
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110301119
Ik baal behoorlijk, telkens kom ik met goede ideeën, registreer domeinnamen, wil een goede start maken, maar dan kakt de motivatie en de inspiratie helemaal in, en gebeurt er niks meer mee. Hoe houden jullie zoiets vol? -O-
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:44:18 #301
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110301158
Misschien zijn mijn ideeën toch niet zo goed, denk ik achteraf ook wel vaak. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')