Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijkequote:Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,
Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.
We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.
Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.
![]()
![]()
![]()
![]()
Sites zoals dumpert uploaden alleen maar video's die niet van hun zijn en pakken dikke advertentie inkomsten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:49 schreef Frith het volgende:
hoe strikt is het 'content van jou zijn' principe eigenlijk voor een blog als je een link of video van buitenaf vermeld met materiaal wat daar buiten valt?
Mag je in een gelinkte of embedde video materiaal hebben staan wat niet van jou is?
(tijdelijk weliswaar, aangezien je toch iets zult moeten regelen)
Exact mijn punt Geo.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:45 schreef Geo4kant het volgende:
Ik snap sowieso niet dat Dumpert nog (mag) bestaan.. hun pakken alle video's, hosten ze zelf en plakken overal hun logo op. Ook hebben ze beelden van RTL of sport zenders e.d. in Amerika.
Sinds kort hebben ze ook weer adsense op hun site.
Zijn zat progjes om films van YT te rippen, maar ik denk dat ie dan binnen de kortste keren alweer verwijderd is.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:23 schreef waaromniet1988 het volgende:
je zou maar het kony 2012 filmpje in bezit hebben en wat ads erop knallen
Ben ik met je eens. Maar nu ik in één jaar 3 sites heb onderhouden en verkocht ben ik er toch even klaar mee. Tijdgebrek speelt uiteraard ook mee. Websites is meer iets voor de winter. Nu de zomer er weer aankomt ga ik liever sávonds een terrasje pakken dan zitten bloggen over een bepaald onderwerp.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:39 schreef CasB het volgende:
Een website heeft inderdaad wel wat meer aanlooptijd en onderhoud nodig. Maar met een goede website kun je weer per maand behoorlijk wat geld binnenharken, dat is met verkoop van losse domeinnamen weer lastiger.
Ik heb ook een leuke domeinnaam op de kop getikt. Hier komt wel een (informatieve) site achter te hangen. Het is wel een lastige markt, maar de CPC is wel enorm hoog, elke klik is dus meegenomen.Nu maar aan de slag om iets neer te zetten.
Gewoon een text erbij zetten waarin je verklaart dat je alle rechten hebt. Soms zet ik alleen de titel van de video in de beschrijving en dan wordt hij ook geaccepteerd.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Moet aan Youtube bewijzen dat ik de rechten heb van al het materiaal in een zelf geschoten video. Hoe dan...
Ik moet documenten meesturen omdat ze niet hebben verifiëren dat het materiaal van mij is.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:50 schreef CasB het volgende:
[..]
Gewoon een text erbij zetten waarin je verklaart dat je alle rechten hebt. Soms zet ik alleen de titel van de video in de beschrijving en dan wordt hij ook geaccepteerd.
Ik hoef me salaris er niet aan te verdienen, maar zou toch leuk zijn als ik er paar maand een eurotje of 50/100 uit kan halen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:42 schreef CasB het volgende:
Als ze eenmaal gaan lopen, daar zit bij mij het probleem meestal.Ik hoop nog steeds een keer mijn salaris dmv adsense te hosselen, zodat ik in normale werktijden aan m'n sites kan werken, ipv af en toe een uurtje, tussen de sociale verplichtingen door.
Android is Java he, niet Javascriptquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:49 schreef dirkjo het volgende:
[..]
Ik hoef me salaris er niet aan te verdienen, maar zou toch leuk zijn als ik er paar maand een eurotje of 50/100 uit kan halen.
Een van m'n ideeën is zo goed als nieuw in de Android Market. De app komt uiteindelijk samen te hangen met een website die bijna hetzelfde doet als de app, waar mensen dus ook hun app-statistieken kunnen bekijken etc.
Maar zoals ik al eerder zei; ben nu m'n javascript kennis verder aan het uitbreiden voor android apps, iets wat nog wel paar weken duurt.
We zullen zien!
dat wilde ik net zeggenquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:39 schreef CasB het volgende:
Ik zie in je broncode niks van analytics staan?
Nee, daar kom ik ook net achter. Terwijl ik de code er niet handmatig in gezet heb, maar net een module van het cms (iets meer opties). En daar niets aan heb gewijzigd, en hij staat ook nog aan. Die module maar eens opnieuw installeren dan denk ik...quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:39 schreef CasB het volgende:
Ik zie in je broncode niks van analytics staan?
ligt er aan wat je precies gefilmt hebt. Zodra je een omgeving hebt gefilmt die niet generiek is, zoals een even achtergrond of je eigen woning, loop je de kans om dingen te hebben gefilmt waar je toestemming voor moet hebben.Veel openbare gebouwen bijvoorbeeld, vallen onder zo'n toestemmingsregel, tenzij je een specifieke nieuwsfunctie of iets hebt, en zelfs dát wordt sterk gereguleerd.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik moet documenten meesturen omdat ze niet hebben verifiëren dat het materiaal van mij is.
Geen idee, maar als hem hebt ontvang ik hem graagquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik had laatst een site van Google waar je de analytics van andere sites kon bekijken. Heeft iemand een linkje?
Kuchkuch, foutjequote:Op woensdag 14 maart 2012 01:21 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Android is Java he, niet Javascript
Ontopic:
Ik ben me inmiddels wat meer in het richten op inkomsten maken op mijn websites.
Ben vandaag begonnen met Amazon affiliate, even kijken wat dat oplevert.
Je kan nooit de Analytics van een andere site bekijken. Hooguit kan je via urlpulse en inderdaad een tool van Google wat gegevens zijn. Maar zo uitgebreid als Analytics is kan je nooit zien.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Geen idee, maar als hem hebt ontvang ik hem graag
Dat snap ikquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:20 schreef Skiet het volgende:
[..]
Je kan nooit de Analytics van een andere site bekijken. Hooguit kan je via urlpulse en inderdaad een tool van Google wat gegevens zijn. Maar zo uitgebreid als Analytics is kan je nooit zien.
http://www.nuzakelijk.nl/(...)kmachine-google.htmlquote:Grote wijziging in zoekmachine Google
AMSTERDAM – Google gaat de komende maanden een grote wijziging doorvoeren aan de zoekmachine. Er worden naast links meer directe antwoorden en feiten weergegeven.
Dat schrijft the Wall Street Journal donderdag op basis van een interview met Amit Singhal van Google.
Het bedrijf zal de manier waarop de relevantie van links bepaald wordt niet veranderen, maar zal wel meer gaan leveren dan alleen links. Zo moet er direct antwoord worden gegeven op meer vragen zodat gebruikers het antwoord niet hoeven te zoeken in één van de resultaten.
Als er gezocht wordt op de tien grootste meren van de Verenigde Staten zal Google de lijst mogelijk zelf geven in plaats van verwijzen naar een andere website.
Semantisch zoeken
Daarnaast wordt er ingezet op ‘semantisch zoeken’. De zoekmachine zal dan de betekenis van woorden beter begrijpen. Zo wordt het verschil tussen de auto Jaguar en het dier Jaguar herkend en kan Google verbanden tussen worden zien.
Ook worden zoekresultaten beïnvloed door de locatie van de gebruiker en de tijd waarop de zoekopdracht wordt ingevoerd.
Gevolgen
De veranderingen zijn belangrijk voor Google in verband met het aanbieden van nog relevantere advertenties waardoor meer inkomsten gegenereerd kunnen worden. Voor websites die grotendeels afhankelijk zijn van verkeer via Google kan de verandering mogelijk slecht uitpakken.
Door het semantisch zoeken worden sommige websites namelijk relevanter of minder relevant. De waardering zelf is niet veranderd, maar de volgorde van presenteren kan wel wijzigen.
Database uitgebreid
De verbeteringen zijn mogelijk omdat de zoekmachine beter zal communiceren met een uitgebreide database met daarin personen, plaatsen en dingen. Google heeft deze database de afgelopen twee jaar stilletjes uitgebreid.
De zoekgigant hoopt concurrenten met de wijzigingen voor te blijven. Naast Microsoft is bijvoorbeeld Facebook een concurrent omdat het sociale netwerk een enorme database met gegevens over personen en plekken heeft. Een goede zoekfunctie ontbreekt echter nog.
wat is dat precies? Een "gameplay pagina"?quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:37 schreef DuracellPower het volgende:
Ook een mail gehad over "gameplay-pagina's"?
Wij wel.. Jammer, de adds vallen op onze gamesite zo mooi tussen de rest
quote:Vandaag delen we onze praktische tips en trucs voor hoe u advertenties van AdSense voor inhoud op gameplay-pagina's kunt plaatsen zodat dit geen verwarring zaait bij de gebruiker en niet leidt tot ongeldige klikactiviteit. Als u een site met online games heeft, verwijst de term 'gameplay-pagina' naar de pagina waarop een afzonderlijke game wordt beschreven en een gebruiker kan klikken om de game te gaan spelen. Lees ook deel 1: de juiste afstand houden en deel 2: het juiste product kiezen voor meer tips om ongeldige klikken te voorkomen en te zorgen voor een goede gebruikerservaring.
Laten we beginnen met een korte samenvatting van waarom het belangrijk is deze beleidsregels te volgen om het aantal onbedoelde klikken te minimaliseren. Ten eerste controleren we nauwkeurig de klikken op en vertoningen van Google-advertenties om ons netwerk te beschermen tegen kunstmatig opgedreven kosten. Ongeldige activiteit die we detecteren, wordt in mindering gebracht op de inkomsten aan het einde van de maand en kan in sommige gevallen zelfs leiden tot een uitgeschakeld account waarvoor de inkomsten worden terugbetaald aan de betreffende adverteerders. Daarnaast zorgt laagste-prijsbepaling ervoor dat grote aantallen onbedoelde klikken op de lange termijn leiden tot lagere inkomsten voor uitgevers. Dit komt omdat onbedoelde klikken niet resulteren in conversies voor adverteerders, waardoor het bedrag dat ze bereid zijn te betalen om advertenties weer te geven op uw site, ook afneemt.
Als algemene richtlijn voor online gamesites is het belangrijk uzelf de volgende vraag te stellen: 'Kan een gebruiker die de taal niet spreekt waarin mijn pagina is geschreven, van de gameplay-pagina met de beschrijving naar de daadwerkelijke game navigeren, waarbij de kans klein is dat er per ongeluk op advertenties wordt geklikt?' Het antwoord moet 'ja' zijn. Op basis hiervan hebben we de volgende twee tips samengesteld:
Interstitial pagina's met advertenties: gameplay-knoppen moeten niet leiden naar interstitial pagina's die voornamelijk zijn gevuld met advertentieblokken van AdSense voor inhoud en geen duidelijke links naar de game bevatten. In het algemeen moeten links die zijn bedoeld om naar gameplay-pagina's te navigeren de gebruiker niet misleiden om op AdSense-advertenties te klikken. Bezoek ons Helpcentrum voor meer informatie over AdSense-advertenties op interstitial pagina's.
Onopvallende startknoppen: startknoppen van games moeten klikbaar zijn en op een goed zichtbare plek worden geplaatst. Om verwarring bij de gebruiker te beperken, moet u met tekst en beeld aangeven hoe de game kan worden gespeeld. Advertentieblokken moeten niet te dicht rondom links naar de game worden geplaatst. Bezoek ons Helpcentrum voor het volledige beleid ten aanzien van misleidende AdSense-implementaties.
Pagina waar het spel gespeeld wordt (gamepage/waar de swf oid wordt afgespeeld)quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:07 schreef Frith het volgende:
[..]
wat is dat precies? Een "gameplay pagina"?
Zit ook wel wat in inderdaad, al zou het totaal in elkaar zakken onder een andere domeinnaam .. dan nog zit ik wel goed.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:06 schreef JDx het volgende:
Verkopen, 40x de maandwinst is meer dan genoeg.
Dat is meer dan 3 jaar inkomsten man. Drie jaar de tijd om iets nieuws op te bouwen, zonder geld te verliezen.
Domain only of met site? Met site koop ik graag voor 24x maandwinst, uiteraard afhankelijk van een paar factoren zoals niche, (kwaliteit van de) techniek, tijdsbesteding en marge.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:06 schreef JDx het volgende:
...
Ik zou altijd verkopen vanaf 24x maandwinst.
Ik zou het oude laten staan en nieuwe posts toevoegen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:59 schreef vincm het volgende:
Gaat om een wordpress systeem, dus gewoon een nieuwe post, en dan de oude verwijderen? Lijkt me niet goed voor de opgebouwde vindbaarheid in Google... Iets zegt me dat ik ook de oude post kan aanpassen (dus nieuwe content erin) en de datum aanpassen, maar ik weet technisch niet of Google dat ziet of niet.
Bij de Automatisering Gids zit er ongeveer elke week eentje, en die staat echt niet op naam.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:37 schreef ToshiArai het volgende:
Bijna al de nieuwe Adwords bonnen staan op naam toch? Ik heb er 3 liggen maar allemaal op mijn naam...
Ik krijg er elke week wel 1 bij de adformatie, maar die liggen op mn werkquote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:37 schreef ToshiArai het volgende:
Bijna al de nieuwe Adwords bonnen staan op naam toch? Ik heb er 3 liggen maar allemaal op mijn naam...
filmen van een specifiek gebouw moet je soms (vaak) al toestemming voor hebben.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:24 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dit weekend is er hier in de buurt een gigantische lichtprojectie op een gebouw te zien. Is het eigenlijk toegestaan zoiets te filmen en op Youtube te zetten?
Dat lijkt me heel specifiek het eigendom van de artiest, en het museumgebouw is daar nog eens apart op. Dat is alsof je adsense op andermans' concert wil zetten, het lijkt me dat Youtube / google dat afschiet.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Thanks. Het gaat hier om.
Ben niet van plan er Adsense onder te zetten en vermeld er duidelijk bij dat ik niet de rechten op de projectie bezit, ga de gok wagen.
Hoeveel dataverkeer trekt je site? Heb je een zware site of is het alleen een paar html pagina's? Dat is een erg klein (te klein) budget voor dat aantal bezoekers per maand.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:34 schreef IcewindNL het volgende:
Weet iemand goeie hosting voor een schappelijke prijs? Ik heb bij Versio en Lionhosting gezeten maar beide hosting bedrijven lijken bezoekers van >50 tegelijkertijd toch niet echt te waarderen. Ik weet dat VPS een optie is, maar met de technische vereiste kennis en de extra kosten voor o.a. adminpanelen e.d. weet ik toch niet helemaal of het is wat ik zoek. Ik heb een budget van tussen de 0-10 euro per maand voor een bezoeker aantal van ~40.000-50.000 per maand met op enkele dagen per week meer dan 100 bezoekers voor enkele uren.
Ik ben geen expert op gebied van hosting maar heb op zich wel de technische kennis om te sleutelen e.d. een vps is op zich ook mits daar een directadmin paneel oid achter hangt.
Ik heb goedkope hosting bij versio van ca. 11 euro per jaar, en heb 40.000 bezoekers per maand. En ongeveer 200.000 paginaweergaves p/m. Bij mij werkt m'n website ook gewoon nog goed. En zit lang niet over m'n dataverkeer heen. Dus het hoeft echt niet te weinig te zijn.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:10 schreef vincm het volgende:
[..]
Hoeveel dataverkeer trekt je site? Heb je een zware site of is het alleen een paar html pagina's? Dat is een erg klein (te klein) budget voor dat aantal bezoekers per maand.
Euhm ideaal voor jouw volgens mij is http://aws.amazon.com/. Je betaalt alleen hoeveel je gebruikt, voordeel is dat als je zoals jouw alleen op sommige momenten 100 bezoekers hebt je geen server betaalt die continu 100 bezoekers aan kan.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:34 schreef IcewindNL het volgende:
Weet iemand goeie hosting voor een schappelijke prijs? Ik heb bij Versio en Lionhosting gezeten maar beide hosting bedrijven lijken bezoekers van >50 tegelijkertijd toch niet echt te waarderen. Ik weet dat VPS een optie is, maar met de technische vereiste kennis en de extra kosten voor o.a. adminpanelen e.d. weet ik toch niet helemaal of het is wat ik zoek. Ik heb een budget van tussen de 0-10 euro per maand voor een bezoeker aantal van ~40.000-50.000 per maand met op enkele dagen per week meer dan 100 bezoekers voor enkele uren.
Ik ben geen expert op gebied van hosting maar heb op zich wel de technische kennis om te sleutelen e.d. een vps is op zich ook mits daar een directadmin paneel oid achter hangt.
Alleen het aantal bezoekers zegt niks. Als jij per pageview 30 SQL queries doet begrijp ik wel waarom ze het niet waarderen, daar is shared hosting niet voor bedoelt, tenminste, budget shared hosting niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:34 schreef IcewindNL het volgende:
Bedankt voor de reactie! Ik zal inderdaad op zoek gaan naar de best mogelijke VPS + DirectAdmin. Hoewel ik op zich niet te grote paginas heb met veel SQL queries is het probleem de hoge aantal bezoekers binnen een korte tijd. Mocht iemand ervaring hebben met een goede VPS + DirectAdmin Host hoor ik het graag.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:26 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Alleen het aantal bezoekers zegt niks. Als jij per pageview 30 SQL queries doet begrijp ik wel waarom ze het niet waarderen, daar is shared hosting niet voor bedoelt, tenminste, budget shared hosting niet.
Ik zou voor een VPS + DirectAdmin gaan.
..oh en je budget opschroeven
Volgens mij idd een jaar geleden ofzo ingevoerd.quote:Op maandag 19 maart 2012 07:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb geen bron, maar ik geloof dat dat een aantal jaren is veranderd, dat je het niet meer automatisch op ja mag zetten.
lees dit maar even door: http://www.frankwatching.(...)-e-mailcommunicatie/
misschien valt het hieronder: "Iemand moet zich zelf, uit vrije wil en bewust inschrijven"
Wat is het budget?quote:Op maandag 19 maart 2012 08:00 schreef IcewindNL het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie! Ik zal inderdaad op zoek gaan naar de best mogelijke VPS + DirectAdmin. Hoewel ik op zich niet te grote paginas heb met veel SQL queries is het probleem de hoge aantal bezoekers binnen een korte tijd. Mocht iemand ervaring hebben met een goede VPS + DirectAdmin Host hoor ik het graag.
Hoe dan ook zal ik mijn ervaringen hier posten!
Dit was je nog niet duidelijk? Je hebt al meerdere domeinen via SEDO verkocht toch?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:39 schreef Razor21 het volgende:
LOL heb ik weer.
Heb vorige week goud-koers punt eu op Sedo te koop gezet (minimaal 60 euro bod). Een vriend van mij laten bieden (als test) op dit domein.
Zodra iemand bied ga je de auction in (ontvang ik wel meer bids dacht ik). Gevolg niemand had meer geboden en domein is nu "verkocht"aan die vriend van mij.
Verdiensten :
This buyer discovered goud-koers.eu on Sedo’s website.
Sales through our website are subject to a 15% commission (minimum fee of 50 EUR applies). Sedo’s commission for this sale is 50 EUR and you have earned 10 EUR.
![]()
![]()
![]()
Makkelijk verdienen zeg voor Sedo
Mij nog niet, ik denk dat ik mijn domeinen er maar af haal dan.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:43 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dit was je nog niet duidelijk? Je hebt al meerdere domeinen via SEDO verkocht toch?
2 stuks tot op heden.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:43 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dit was je nog niet duidelijk? Je hebt al meerdere domeinen via SEDO verkocht toch?
Waarom kreeg je hier 90 euro ipv 50 euro dan?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:45 schreef Razor21 het volgende:
[..]
2 stuks tot op heden.
1 van 100 euro (ontving ik 90 euro)
1 van 250 euro (ontving ik 200 euro).
Maar Sedo pakt standaard 50 euro als ik die zin zo lees.
Dus met andere woorden slechts 10 euro
Hoe weet ik eigenlijk of een domein-naam te koop staat voor een vast bedrag of dat de eigenaar er een veiling van gemaakt heeft?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:59 schreef Lastpost het volgende:
Ik zal het even proberen uit te leggen, Sedo hanteert verschillende bedragen.
Normaal gesproken betreft dit 10% van de transactie, maar voor veel tld's geldt er een minimum-fee, die is in dit geval dus 50 euro.
Voor domein die te koop staan voor een vaste koopprijs is er geen minimum-fee, als je er een veiling van maakt ben je dus ook verplicht om te verkopen, wanneer er dus een bod zou komen van 51 euro ben je verplicht dit af te handelen met en hou je dus maar een euro over.
dat kan je tegenwoordig gewoon zien in je youtube partner account.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:35 schreef CasB het volgende:
Gister een leuk dagje gehad door m'n youtube video's. Ben er alleen nog niet achter om welk(e) filmpje(s) het nu precies gaat.
En een levenslange adsense ban..quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:33 schreef CasB het volgende:
Yup, die is van mij. Zitten een hoop filmpjes bij waar ik geen reclame op kan zetten, maar op een aantal staan ze nog wel. De vraag is voor hoe lang.
quote:Op maandag 19 maart 2012 14:40 schreef drumstickNL het volgende:
- .. wat?! Lees ik nu goed dat jij maar 10 (!) euro krijgt?!
Normaal is 15% commissie, maar met een minimum van 50 euro. Voor sommige extensies is de minimumcommissie nog hoger. Als de sale voortkomt uit het MLS partnernetwerk van Sedo is de commissie 20%, wat ik zelf te hoog vind. Als ik een bod krijg uit het MLS netwerk heb ik iedere keer de neiging om mijn tegenbod flink omhoog te gooien vanwege die 20%.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:59 schreef Lastpost het volgende:
Ik zal het even proberen uit te leggen, Sedo hanteert verschillende bedragen.
Normaal gesproken betreft dit 10% van de transactie, maar voor veel tld's geldt er een minimum-fee, die is in dit geval dus 50 euro.
Voor domein die te koop staan voor een vaste koopprijs is er geen minimum-fee, als je er een veiling van maakt ben je dus ook verplicht om te verkopen, wanneer er dus een bod zou komen van 51 euro ben je verplicht dit af te handelen met en hou je dus maar een euro over.
Een vaste prijs herken je aan de "buy now" knop, nadat je op "buy this domain" hebt geklikt:quote:Op maandag 19 maart 2012 16:15 schreef McCandless het volgende:
[..]
Hoe weet ik eigenlijk of een domein-naam te koop staat voor een vast bedrag of dat de eigenaar er een veiling van gemaakt heeft?
hebben meer mensen hier last van?quote:Uw aanvraag kan momenteel niet worden verwerkt. Onze excuses voor het ongemak. Onze technici zijn op de hoogte gebracht en werken aan een oplossing.
Hier werkt het.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef FakeFlamingo het volgende:
Raar ik kan niet in adsense komen.:(
[..]
hebben meer mensen hier last van?
Ik had het een tijdje geleden ook. Maar ging vanzelf weer over na een uurtje.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef FakeFlamingo het volgende:
Raar ik kan niet in adsense komen.:(
[..]
hebben meer mensen hier last van?
Thanks. Ik heb een leuk domein op het oog en dat is dus een veiling. Ik zie dat ik vanaf ¤ 60,- kan bieden, maar ik begrijp dus dat de eigenaar ook makkelijk zelf kan bieden of iemand anders laten bieden?quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een vaste prijs herken je aan de "buy now" knop, nadat je op "buy this domain" hebt geklikt:
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat het geen veiling is, maar een onderhandelbare listing. Dan doe je een bod waarop de verkoper eventueel een tegenbod kan doen. De verkoper kan bij ieder bod van jou besluiten er een veiling van te maken met dat bod als startbod. De andere opties zijn dat koper of verkoper na ontvangst van een (tegen)bod dat accepteert of de onderhandelingen afbreekt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:55 schreef McCandless het volgende:
[..]
Thanks. Ik heb een leuk domein op het oog en dat is dus een veiling. Ik zie dat ik vanaf ¤ 60,- kan bieden, maar ik begrijp dus dat de eigenaar ook makkelijk zelf kan bieden of iemand anders laten bieden?
Oke, duidelijk. Nog tips hoe ik kan bepalen wat de maximale waarde van een domein is? Het gaat wel om een vrij verzadigde markt waarin de domeinnamen niet voor het oprapen liggen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het geen veiling is, maar een onderhandelbare listing. Dan doe je een bod waarop de verkoper eventueel een tegenbod kan doen. De verkoper kan bij ieder bod van jou besluiten er een veiling van te maken met dat bod als startbod. De andere opties zijn dat koper of verkoper na ontvangst van een (tegen)bod dat accepteert of de onderhandelingen afbreekt.
Overigens zijn dat soort onderhandelingen niet exclusief. Het kan gebeuren dan een verkoper met meerdere bieders tegelijk onderhandelt.
In ieder geval niet afgaan op de automatische appraisal tools. Die zijn leuk voor het vermaak. Mensen die al wat jaartjes meelopen in domeinenland kunnen vaak een veel beter advies geven, maar ook de oude rotten zijn het nog wel eens oneens over de exacte waarde van een domeinnaam. Wat een domeinnaam echt waard is is voor een groot deel subjectief en hangt vooral er vanaf wat de koper er voor over heeft. Soms kan het beter zijn om 10.000 euro in een domeinnaam te investeren dan 20.000 euro in marketing. Als je me vertrouwt kan je me PM-en om welke domeinnaam het gaat en dan wil ik mijn mening er wel op loslaten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:07 schreef McCandless het volgende:
[..]
Oke, duidelijk. Nog tips hoe ik kan bepalen wat de maximale waarde van een domein is? Het gaat wel om een vrij verzadigde markt waarin de domeinnamen niet voor het oprapen liggen.
Ik zal wel eens kijken. Verwacht dat er toch wel meer dan 1000 euro voor gevraagd zal worden. Ik weet dat de domein-naam in handen is van een commerciële partij, dus hij zal vast niet voor een paar tientjes weggaan. Ik wacht eerst even af tot m'n budget wat ruimer is denk ik, dan kom ik er wel op terug.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In ieder geval niet afgaan op de automatische appraisal tools. Die zijn leuk voor het vermaak. Mensen die al wat jaartjes meelopen in domeinenland kunnen vaak een veel beter advies geven, maar ook de oude rotten zijn het nog wel eens oneens over de exacte waarde van een domeinnaam. Wat een domeinnaam echt waard is is voor een groot deel subjectief en hangt vooral er vanaf wat de koper er voor over heeft. Soms kan het beter zijn om 10.000 euro in een domeinnaam te investeren dan 20.000 euro in marketing. Als je me vertrouwt kan je me PM-en om welke domeinnaam het gaat en dan wil ik mijn mening er wel op loslaten.
Nope; sorry maar je kunt er misschien je stroomkosten enzo uithalen maar je gaat er niet op binnenlopen oid.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:28 schreef gogosweden het volgende:
hey ik ben nogal nieuw in dit wereldje en hoop ook dat jullie een paar van mijn newb vragen kunnen beantwoorden
Is er een minimum aantal bezoekers wat je nodig hebt om adsense de mogen draaien?
Stel, ik host een klein servertje @ home, met een uptime van 80% (ruim gezien, voor het geval hij eens 2 dagen uit is ofzo) kan ik hier dan adsense op laten draaien? En zal dat ook een beetje verdienen als ik zegmaar een site heb met 100 pageviews per dag?
nja, de stroom hoef ik niet te betalen want dat zit bij de huur inbegrepen zegmaar, en ik doe het voor hobby dus dat maakt opzich niet uit.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:33 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nope; sorry maar je kunt er misschien je stroomkosten enzo uithalen maar je gaat er niet op binnenlopen oid.
De mensen hier die hier geld aan verdienen hebben echt dikke websites met flinke bezoekersaantallen maar daar moet je heel veel werk in steken.
Oh dus die shit zit nog heel complex in mekaar ook.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:41 schreef strbo het volgende:
Stroomkosten zijn sowieso niet de grootste kostenpost. Als jij een servertje wil laten lopen die 100 bezoekers per dag aan moet kunnen, praat je over luttele euro's per maand. Het afschrijven van de server is een grotere kostenpost (en nog steeds niet hoog).
Verder kan je helemaal niets zeggen over de inkomsten per maand. Sommige sites halen met 1000 bezoekers per maand ¤100,- binnen, terwijl anderen met 100.000 bezoekers net de vijftig euro aantikken. Niet alleen de plaatsing van de advertenties maakt dit verschil, maar vooral het onderwerp. Advertenties bij een financieel gerichte site kunnen honderd (!) keer zoveel opbrengen per klik als websites over bijvoorbeeld illegaal downloaden.
Daarnaast lijkt het me voor de Google ranking absoluut niet verstandig om je server een paar dagen per maand uit de lucht te halen
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:49 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Oh dus die shit zit nog heel complex in mekaar ook.
Nah, dat een paar dagen per maand uit de lucht is meer in geval van problemen. Wat ik op die server host is een klein forumpje voor een selectieve groep mensen + eventueel een minecraftrender die +- 20 mensen zullen bekijken per dag. Het onderwerp is dus vooral Minecraft (wat enorm hot is op moment)
ik zal morgen eens kijken of ik een adsence account aan kan maken, en dan ga ik wel even verder kijken en vragen mocht ik een struikelblok tegenkomen
Je kan de advertenties toch compleet naar eigen zin maken? (qua grootte en plaats) want ik wil niet dat het echt storend wordt voor mijn gasten zegmaar
mag ik vragen hoeveel bezoekers per dag en hoeveel berichten je op het moment van aanvragen had staan? (DM ofzo)quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:07 schreef IPA het volgende:
Heb sinds vandaag ook adsense op m'n weblog. Blog is ongeveer 2 à 3 weken actief nu, dus nog niet echt veel bezoekers.
Doe het absoluut niet met commerciële doeleinden, maar zou het wel grappig vinden als ik er een gedeelte van de kosten mee kan terugverdienen. Het is meer het bijhouden van een passie en daarover schrijven dan doelgericht een blog opzetten om zoveel mogelijk bezoekers te krijgen.
Dat er nog daadwerkelijk mensen zijn die op ads klikken verbaast me nogal trouwens. Ik zou bijna zeggen: Wat voor mensen doen dat? Ik doe het nu af en toe omdat ik weet dat ik weblogs ermee kan steunen.. maar verder..
DM verstuurd. Aanvragen heb ik al een hele poos geleden gedaan, vandaag was alles gecontroleerd en goedgekeurd en konden de advertenties dus op de site. Heeft wel een week of anderhalf/2 geduurd voor het licht op groen ging.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:32 schreef Frith het volgende:
[..]
mag ik vragen hoeveel bezoekers per dag en hoeveel berichten je op het moment van aanvragen had staan? (DM ofzo)
ik dacht de verdiensten te delen met hem maar het sowieso niet zonder zijn toestemming te doen hoorquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:51 schreef drumstickNL het volgende:
[..]homo, dus je gaat eerst mender elke week die renders laten maken en dan wil je nog geld verdienen aan de FOK! community die daar op kijkt?
ja klopt. Hoezo heeft het weinig zin dan?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:17 schreef Geo4kant het volgende:
Gogo, 'klein select groepje' zijn wss je vrienden? Of terugkerende bezoekers? Dan heeft adsense sowieso weinig zin.
ja, ik zal ze niet vragen om te klikken enzo hoor, laat ze dat maar lekker zelf beslissenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:37 schreef IPA het volgende:
Als dezelfde mensen te vaak klikken dan zal google er niet intrappen en wordt je uit 't programma gegooid of zullen de clicks heel weinig waard worden.
Ik weet niet maar je probeert de fokkers nu lastig te vallen voor een euro per maand oid.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:46 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ja, ik zal ze niet vragen om te klikken enzo hoor, laat ze dat maar lekker zelf beslissen
ik heb dan wel een manier nodig zodat ze adblock uitzetten op die website though
die pc is een multi-purpose leermachine, ik ben met mender aan het bespreken of hij zin heeft in ads, zo niet zal dat advrij blijven, t forum wat ik host heb ik van gezegt dat het advrij zou blijven, ik host er ook nog een paar sites naast. Het grootste doel voor mij met deze machine is LEREN. En mocht ik daar eventueel een euro/maand uithalen so be it, haal ik er helemaal niets uit, ook oké, ik ben dan iig weer een ervaring rijker.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:56 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik weet niet maar je probeert de fokkers nu lastig te vallen voor een euro per maand oid.
5 seconde?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:09 schreef IcewindNL het volgende:
Eindelijk van de shared hosting af en een VPS aangeschaft. Het was wat moeilijk om te configureren maar hij draait als een zonnetje! Betaal er 14 euro per maand door maar door de hogere bezoekerscapiciteit zou ik dat er uit moeten halen. Ik verdien niet heel veel per maand maar kan in ieder geval met een gerust hart gaan uitbreiden. 1e impressie: 150 bezoekers realtime online en evengoed binnen <5 seconde de pagina geladen!
Het was eerst 3,5 minuten zekerquote:
Je kan ook met de keyword tool van Google kijken op welke zoektermen een zoekvolume zit. Als je een zoekterm(en) hebt gevonden kan je hieruit je domeinnaam samenstellen. Dit scheelt weer bij de ranking van de pagina in Google!quote:Op maandag 26 maart 2012 19:02 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Een personal trainer van mijn gym hier is op zoek naar een sterke domeinnaam die er iets mee te maken heeft, iets met afvallen bijvoorbeeld, iemand hier die nog wat heeft? pm me maar dan
Streepje zijn wel vrij.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Kan ook ja, hij heeft wel al wat op het oog maar da's meteen de hoofdprijs (is van een grote handelaar) dus was benieuwd of hier iemand toevallig nog wat had. En streepjes zijn kut
Dat varieert van nog geen tientje voor iets als xkqz.com tot enkele duizenden dollars voor een goede CVCV (Consonant-Vowel-Consonant-Vowel, oftewel medeklinker-klinker-medeklinker-klinker. Voor Engelstalige vierletterwoorden of namen is de sky de limit.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:03 schreef Skiet het volgende:
Wat is een vierletter .com domein ongeveer waard trouwens? Doet dat nog iets?
afvallenblog.netquote:Op maandag 26 maart 2012 19:02 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Een personal trainer van mijn gym hier is op zoek naar een sterke domeinnaam die er iets mee te maken heeft, iets met afvallen bijvoorbeeld, iemand hier die nog wat heeft? pm me maar dan
Wat wil je ermee verdienen?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:26 schreef drumstickNL het volgende:
Pfoo, ik moet vandaag mijn websites updaten maar daar heb ik vrij weinig zin in; iemand hier bekend mee?
- .. ik moet het elke dag doen maar een keer in de week heb ik een wat grotere update ook voor mijn wat kleinere sites, op zich als ik er niks mee doe vandaag dan merk ik dat niet zo heel erg maar dan moet ik het wel een keer inhalen anders verlies ik geld.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:34 schreef ursel het volgende:
[..]
Wat wil je ermee verdienen?
Als je je nu trouwens pas druk gaat maken over updaten en het nog niet eerder gedaan hebt zou ik me wel zorgen maken trouwens
Maar al te goed..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:26 schreef drumstickNL het volgende:
Pfoo, ik moet vandaag mijn websites updaten maar daar heb ik vrij weinig zin in; iemand hier bekend mee?
Long tail keywords targetten met Adwords.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:06 schreef JDx het volgende:
Ik heb een site met super weinig bezoekers (soms niets, soms 3 of 4 per dag), maar wel 1 op de 10 klikt op een Ad met een gemiddelde van iets van 75 cent per klik.
Zou mooi zijn om hier op 1 of andere manier meer bezoekers op te krijgen. Iemand een idee behalve hoger in Google krijgen?
dat mag dus niet he, adwords inzetten om uiteindelijk klikken op je adsense te genererenquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:51 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Long tail keywords targetten met Adwords.
Als je echt aan arbitrage doet (goedkoop traffic inkopen met als voornaamste doel het weer duurder weg te sturen) dan kun je problemen verwachten, maar je mag best ads inkopen om traffic naar je site te verhogen. Als je dan alleen nauwelijks content hebt maar wel ads kun je wachten op een ban.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:56 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
dat mag dus niet he, adwords inzetten om uiteindelijk klikken op je adsense te genereren
quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:36 schreef Geo4kant het volgende:
Misschien is Dutchleaders wat voor je.
Werkt hier prima.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:26 schreef Frith het volgende:
is er iets met de adsense site op dit moment? Want ik probeer een nieuwe aanvraag te doen, maar de pagina wordt niet geladen.
Cedric, heb je weer gedronken?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:39 schreef bobbernaut het volgende:
Hey ik vroeg me af of jullie me misschien kunnen helpen, ik heb youtube video's enzo, maar audio wordt soms geblockt, ook al heb ik dit bij: I do NOT own this music. All the rights goes to ... (artiest).
maar dan wordt t soms toch geblockt.. Kan iemand me misschien helpen?
owh en hoe zit het met gameplay? als je een tut hebt van een spelletje bijvoorbeeld?
Ik drink niet!quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:24 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Cedric, heb je weer gedronken?
*14, maar kan er nu iemand reageren op mijn vraag?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:23 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Heel goed; 12-jarigen horen ook nog niet te drinken jongen.
Afhankelijk van de doelgroep die je via social media scoort hè.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:12 schreef JDx het volgende:
Bron - Bezoeken - Pagina's/bezoek - Gem. bezoekduur - % nieuwe bezoeken - Bouncepercentage
Facebook.com - 9 - 1,00 - 00:00:00 - 88,89% - 100,00%
Google / organic - 7 - 2,43 - 00:05:22 - 71,43% - 57,14%
Vraag me af hoe belangrijk Social Media bezoek is, volgens mij kijken die ff wat je gepost hebt en zijn daarna weer weg.
je moet het inderdaad aangeven. Als je je geregistreerd hebt bij de kvk , dan kun je via de belastingdienst regelen dat je in aanmerking komt voor een klein ondernemings kenmerk (heet iets anders) Voordeel daarvan is dat je onder de 1821 euro btw afdracht vrijstelling kunt krijgen. Uitgaande van 19% btw en geen uitgaven waardoor je btw kunt verrekenen is dat een omzet van ruim 9K in het meest ideale geval. Nadeel voor jou is dat je dat direct goed had moeten regelen en waarschijnlijk kan dat niet achteraf.. Dus misschien iets voor volgend jaar.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:44 schreef Skiet het volgende:
Afgelopen jaar 4500 euro aan internet inkomsten met advertenties/affiliates binnen geharkt. Moet ik dit nu als overige inkomsten bij mijn belasting aangifte invoeren?
Veel domeinen en andere tools heb ik via paypal gekocht. Moet ik nu door al die transacties heen worstelen en terugberekenen hoeveel euro's dat geweest zijn om er vanaf te trekken?
Ik ben benieuwd of jullie allemaal jullie inkomsten aangeven of dat het niet hoeft onder de 5000 euro bijvoorbeeld
Ik gooi gewoon alles in overige inkomsten en in het tweede veld, de aftrekbare kosten zet ik alle domeinnaam en hosting kosten. Is het mogelijk mijn laptop daar dan ook deels in te voeren? Deze heb ik in 2011 gekocht.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:33 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
je moet het inderdaad aangeven. Als je je geregistreerd hebt bij de kvk , dan kun je via de belastingdienst regelen dat je in aanmerking komt voor een klein ondernemings kenmerk (heet iets anders) Voordeel daarvan is dat je onder de 1821 euro btw afdracht vrijstelling kunt krijgen. Uitgaande van 19% btw en geen uitgaven waardoor je btw kunt verrekenen is dat een omzet van ruim 9K in het meest ideale geval. Nadeel voor jou is dat je dat direct goed had moeten regelen en waarschijnlijk kan dat niet achteraf.. Dus misschien iets voor volgend jaar.
Een deel daarvan verreken je alsnog met je inkomstenbelasting, maar als je pech hebt moet je nu beide afdragen![]()
Dat doen ze echt niet...quote:Op zondag 1 april 2012 00:31 schreef RPG het volgende:
Paar mogelijkheden hoe google je leeftijd zou kunnen weten zijn: ingevuld op je facebook/twitter/eerdere adsense account/andere google accounts/andere sociale media dingen of wat voor site dan ook waar analytics op draait.
Mijn inkomsten zijn de laatste dagen zo'n 80% tot 100% gestegen, maar dat heeft wel een duidelijke reden (meer bezoekers)quote:Op maandag 2 april 2012 08:49 schreef JDx het volgende:
Nog meer mensen trouwens waar de inkomsten aanzienlijk zijn gestegen de laatste dagen? Ik ben van gemiddeld 1 euro per dag naar gemiddeld 2 euro gegaan over de afgelopen 8/9 dagen.
Kliks zijn ongeveer evenveel waard, maar wel meer kliks heb ik het idee, meer opvallende banners ofzo?
Tegen het offline halen van muziek waar rechten op zitten kan je volgens mij niet veel doen. Maar je kan wel muziek gebruiken waar geen rechten op zitten. Zoek maar eens op licence free of royalty free music.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:39 schreef bobbernaut het volgende:
Hey ik vroeg me af of jullie me misschien kunnen helpen, ik heb youtube video's enzo, maar audio wordt soms geblockt, ook al heb ik dit bij: I do NOT own this music. All the rights goes to ... (artiest).
maar dan wordt t soms toch geblockt.. Kan iemand me misschien helpen?
owh en hoe zit het met gameplay? als je een tut hebt van een spelletje bijvoorbeeld?
Als je URL wijzigt moet je eigenlijk voor elke oude url een 301 instellen naar nieuwe url. Anders krijgt google bot allemal 404's voor zijn kiezen en zal dan dus ook je site lager plaatsen in de zoekresultaten voor ongeveer een maand/anderhalve maand.quote:Op maandag 2 april 2012 08:27 schreef ursel het volgende:
Ik ga binnenkort mijn website voorzien van geheel nieuwe layout. Allemaal wat meer op SEO gericht.
Zit nog te twijfelen of ik ook gelijk mijn urls wat meer moet verkorten en of ik dat moet gaan aanpassen.
Probleem is alleen dat sinds begin dit jaar ik zo'n 50% meer bezoekers via google binnen krijg. Had ik begin januari mijn record met 1000 bezoekers op 1 dag. Gisteren was dat alweer 1600 op 1 dag.
Nu hoor ik links en rechts dat je een aardige drop kunt krijgen bij het aanpassen van een layout.
Wat kan ik er aan doen om mijn resultaten een beetje te beschermen? En wat moet ik doen als ik de URL wijzig?
Ok, dat is te doen. Thanks.quote:Op maandag 2 april 2012 12:06 schreef RPG het volgende:
[..]
Als je URL wijzigt moet je eigenlijk voor elke oude url een 301 instellen naar nieuwe url. Anders krijgt google bot allemal 404's voor zijn kiezen en zal dan dus ook je site lager plaatsen in de zoekresultaten voor ongeveer een maand/anderhalve maand.
Ik vroeg mij al af of je er in eens klaar mee was ofzoquote:Op maandag 2 april 2012 14:21 schreef Razor21 het volgende:
Tijd geleden dat ik hier ben geweest. Binnenkort post ik ook weer...even zwaar liefdesverdrietsinds vorige week. Dus even geen zin in projecten etc. maar ik leef in elk geval nog
De veranderingen spreiden over een langere periode is ook altijd goed practice. Dus bijvoorbeeld niet je urls en layout tegelijk veranderen, best 1 of 2 maanden tussenlaten.quote:Op maandag 2 april 2012 08:27 schreef ursel het volgende:
Ik ga binnenkort mijn website voorzien van geheel nieuwe layout. Allemaal wat meer op SEO gericht.
Zit nog te twijfelen of ik ook gelijk mijn urls wat meer moet verkorten en of ik dat moet gaan aanpassen.
Probleem is alleen dat sinds begin dit jaar ik zo'n 50% meer bezoekers via google binnen krijg. Had ik begin januari mijn record met 1000 bezoekers op 1 dag. Gisteren was dat alweer 1600 op 1 dag.
Nu hoor ik links en rechts dat je een aardige drop kunt krijgen bij het aanpassen van een layout.
Wat kan ik er aan doen om mijn resultaten een beetje te beschermen? En wat moet ik doen als ik de URL wijzig?
Hmm.. ok. Komt zeg maar totaal nieuwe versie van mijn softwre op te draaien, dus zal er wel wat voor moeten tweaken om dat te doen. Maar volgens mij moest ik dat voor die 301's ook wel gaan doen.quote:Op maandag 2 april 2012 15:58 schreef ToshiArai het volgende:
[..]
De veranderingen spreiden over een langere periode is ook altijd goed practice. Dus bijvoorbeeld niet je urls en layout tegelijk veranderen, best 1 of 2 maanden tussenlaten.
Bij mij ook sinds een paar weken enorm omlaag. Begin vorige maand 10-15 euro per dag. Nu nog maar 2-5 euro per dag..quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:42 schreef CasB het volgende:
Nou, het begin van april is drama voor mij. Het einde van maart was ook al niet al te denderend, maar niet zo erg als de afgelopen 3 dagen.Hopen dat het binnenkort weer wat aantrekt.
Als je dat doet kan je voortaan per video kiezen of je er advertenties op wilt zetten. Waardoor je dus geld kunt verdienen. Alleen bij de video's waar je advertenties op zet moet je wel op letten dat er geen copyrighted matriaal in zit. Anders kan je adsense account geblocked of gebanned worden. En je moet echt wel heel veel views krijgen wil het een beetje interresant worden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:37 schreef bobbernaut het volgende:
Ik krijg dit al een tijdje bij videobeheer:
[ afbeelding ]
Wat kan ik hier mee?
Ja klinkt logisch, inkomsten genereren, maar zijn er nog addertjes onder het gras?
Klopt niet helemaal volgens mij. Als jij muziek van YouTube gebruikt en ervoor zorgt dat er een linkje naar iTunes staat dan is er volgens mij niks aan de hand.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:48 schreef Mender het volgende:
[..]
Als je dat doet kan je voortaan per video kiezen of je er advertenties op wilt zetten. Waardoor je dus geld kunt verdienen. Alleen bij de video's waar je advertenties op zet moet je wel op letten dat er geen copyrighted matriaal in zit. Anders kan je adsense account geblocked of gebanned worden. En je moet echt wel heel veel views krijgen wil het een beetje interresant worden.
Nouja als je een video upload (en je wilt er advertenties op zetten) wordt je uitdrukkelijk gevraagd of er plaatjes, muziek etc in je video zitten. Als dat zo is wordt je gevraagd toe te lichten dat jij die rechten hebt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal volgens mij. Als jij muziek van YouTube gebruikt en ervoor zorgt dat er een linkje naar iTunes staat dan is er volgens mij niks aan de hand.
Not sure tho.
Mwoa, ik heb een video die redelijk aanslaat (1.4 miljoen nu)quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:48 schreef Mender het volgende:
[..]
Als je dat doet kan je voortaan per video kiezen of je er advertenties op wilt zetten. Waardoor je dus geld kunt verdienen. Alleen bij de video's waar je advertenties op zet moet je wel op letten dat er geen copyrighted matriaal in zit. Anders kan je adsense account geblocked of gebanned worden. En je moet echt wel heel veel views krijgen wil het een beetje interresant worden.
Dat duurt ff, bij mij ook nog niet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:15 schreef blup het volgende:
¤ 57,69
Afgelopen maand
¤ 0,00
Onbetaalde inkomsten
wat is dit? normaal kwam die 57 euro daar toch bij te staan dan?
[..]
Mwoa, ik heb een video die redelijk aanslaat (1.4 miljoen nu)
tikt leuk aan. Het hoeft er maar 1 te zijn.
Hmmm, ik heb 1 video als troll bedoeld op youtube, die heeft ongeveer 250.000 bezoekers gekregen.quote:
Iemand enig idee?quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:14 schreef Mender het volgende:
Ik heb al een tijdje een youtube account. En sinds een paar maanden kan ik inkomsten genereren d.m.v. advertenties. Maar dat schiet nog niet echt op want ik heb tot nu toe nog maar 1000 views op die video's. Maar nu ga ik een tweede youtube kanaal op zetten waar ik van plan ben wat kwalitatief beter matriaal te uploaden.
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om meerdere youtube accounts te koppelen aan hetzelfde adsense account?
Ah mooi. Helaas komt dat tweede youtube kanaal van mij nog niet in aanmerking om inkomsten te genereren. Maar ik heb er dan ook nog niks op staan. Eens kijken of ik de komende dagen wat tijd kan steken in het maken van nieuwe content voor dat kanaal.quote:
Game video's. Op dit moment alleen Minecraft. In de toekomst mischien ook nog andere games. Maar de main focus ligt op Minecraftquote:Op donderdag 5 april 2012 14:54 schreef CasB het volgende:
Wat voor soort filmpjes maak je, of laat je je daar niet over uit?
Je weet dat je dan officieel gezien toestemming moet vragen aan de uitgever om hun beelden te gebruiken met reclame erbij. Er is hier al iemand in topic geweest die dat ook doet en die moet dus zijn reclame inkomsten delen met veel uitgevers. Sommige zelfs 95% afgeven aan hun.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:08 schreef Mender het volgende:
[..]
Game video's. Op dit moment alleen Minecraft. In de toekomst mischien ook nog andere games. Maar de main focus ligt op Minecraft
Jep, dat iddquote:Op donderdag 5 april 2012 15:43 schreef benx het volgende:
Notch heeft ooit gezegt dat Minecraft vrij te usen is.
Ja ok da's waar. Mischien als ik filmpjes van andere games maak dat ik dat alleen doe van games waar dat ook vrij mag. Nog geen idee welke, waarschijnlijk vooral de kleinere games.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:23 schreef RPG het volgende:
Ja maar dat geld dus niet voor alle games. En omdat Mender later ook andere games wil doen is het wel handig daar rekening mee te houden.
Tnx, zal dat woorank nog even bekijken.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:04 schreef RanTheMan het volgende:
ik weet niet welk blog je bedoelt, maar als je de google updates van de afgelopen 3 maanden achter elkaar leest zie je dat naast keywords, de context waarin de keywords staan steeds belangrijker gaat worden. Gelukkig schrijven de meesten hier in het nederlands, dus zal de invloed van de aanpassingen nog wat langer duren
Voor het kiezen van zoekwoorden gebruik ik altijd de verkeersschatter van adwords en kijk naar het doel van de pagina.
Als je nog een inzicht wil hebben in hoe je je keywords goed kan plaatsen, gooi je url eens door woorank, daar zit ergens een paragraafje in over keyword consistentie, kan voor de basis best handig zijn
Nee, die gebruikte hij in de blog als 1 van de +/- 5 stappen ofzo. Onderzoek naar hoe de concurentie scoorde op bepaalde keywords en eventueel alternatieven gebruiken bij hoge concurentie.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:19 schreef Geo4kant het volgende:
Google keyword tool bedoel je waarschijnlijk ?
Persoonlijk zou ik de adsense codes zelf plaatsen in Appearance->editor en dan bijvoorbeeld in de sidebar.php, single.php en/of header.php). Op die manier heb je veel controle over waar de adsense precies komtquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:26 schreef XL het volgende:
Wat is een populaire en cleane plug-in voor Wordpress om met Adsense te beginnen?
Ik zou adviseren om die nooit, maar dan ook nooit te gebruikenquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:40 schreef IcewindNL het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik de adsense codes zelf plaatsen in Appearance->editor en dan bijvoorbeeld in de sidebar.php, single.php en/of header.php). Op die manier heb je veel controle over waar de adsense precies komt
Bedankt voor de tipquote:Op zondag 8 april 2012 15:54 schreef JDx het volgende:
Het schijnt dat de makers van YouTube werken aan iets nieuws, Zeen, je kan dan eigen tijdschriften maken online, tenminste, zoiets moet het worden.
Hier zal later vast ook wel weer geld mee verdient kunnen worden.
www.zeen.com
Je kan alvast een username veilig stellen, dus korte namen zijn allemaal nog beschikbaar, wees er snel bij als je hier iets in ziet.
Ik heb alvast NVus geregistreerd. Zijn vast leuke dingen te bedenken.
quote:Op zondag 8 april 2012 20:37 schreef JDx het volgende:
Zo, dit is niet normaal, vanmiddag wat namen geprobeerd te registreren op m'n telefoon, waren nog vrij, maar had slechte verbinding, wil het nu thuis proberen, zijn ze al weg.
Je kan toch gewoon [email]+[random]@gmail.com, dan komt hij gewoon op [email]@gmail.comquote:Op zondag 8 april 2012 23:33 schreef RanTheMan het volgende:
[..]geen idee wat ik er mee moet, maar heb er maar 68 geregistreerd, toen was ik door mn e-mail adressen heen
ik heb geen enkele merknaam geclaimd, krijg je vast gezeur mee.. heb diverse hoog zoekvolume woorden geregistreerd en enkele voornamen... heb nml geen idee wat ik moet verwachten :-)quote:Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef JDx het volgende:
Tering 68... ik dacht moet niet overdrijven heb er 3 geregistreerd.
Van hoeveel sites is dat?quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:40 schreef ursel het volgende:
Zo, top weekend achter de rug![]()
Van zaterdag tot en met maandag:
5.428 Bezoeken
4.951 Unieke bezoekers
16.103 Paginaweergaves
2,97 Pagina's/bezoek
00:01:36 Gem. bezoekduur
47,03% Bouncepercentage
72,59% % nieuwe bezoeken
Heeft in totaal ¤39 opgeleverd
Een paar honderd / duizend euro klinkt toch beter.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik vind dat best irritant, mensen die meteen alle namen opeisen, zelfs die waar je niks mee hebt alleen voor het geld. Draagt niet echt bij aan een betere wereld... Koop gewoon alleen de domeinen waar je zelf iets mee denkt te gaan doen.
Netjes!! hoeveel kliks?quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:40 schreef ursel het volgende:
Zo, top weekend achter de rug![]()
Van zaterdag tot en met maandag:
5.428 Bezoeken
4.951 Unieke bezoekers
16.103 Paginaweergaves
2,97 Pagina's/bezoek
00:01:36 Gem. bezoekduur
47,03% Bouncepercentage
72,59% % nieuwe bezoeken
Heeft in totaal ¤39 opgeleverd
Daar heb ik ook last van. Nooit enige reactie van een startpagina beheerder gehad.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:19 schreef Woerd26 het volgende:
Mijn directe competitie rankt boven mij door puur startpagina links.. Nu probeer ik mijn site daar ook op te krijgen alleen krijg ik bijna nooit respons. Iemand een idee hoe ik die mensen kan outranken of zelf op die startpagina's kom? (ik dacht dat startpagina's normaal niet zo sterk zijn ivm veel outbound links?)
Tja, daar was ik al bang voor. Toch zijn het kennelijk wel sterke links, want ze ranken er hoog mee... Iemand een sterk alternatief?quote:Op woensdag 11 april 2012 12:26 schreef JDx het volgende:
Die startpagina's zijn verschrikkelijk, mensen die er eenmaal op staan krijg je er bijna niet meer van af, ook al is een site soms al jaren niet meer up to date.
Reacties hoef je idd niet te verwachten, dat komt ergens tussen allemaal spam volgens mij.
artikel marketingquote:Op woensdag 11 april 2012 12:28 schreef Woerd26 het volgende:
[..]
Tja, daar was ik al bang voor. Toch zijn het kennelijk wel sterke links, want ze ranken er hoog mee... Iemand een sterk alternatief?
Maar die artikels hebben van zichzelf geen PR toch? Trouwens, dat moet je volgens mij echt op grote schaal doen om het succesvol te doen. Een tijd geleden zei jij eens dat je een methode had en die hier zou uitleggen. Kan je misschien ongeveer uitleggen hoe jij je backlinking doet dan?quote:
binnenkort mag je mn e-book downloaden voor een zacht prijsjequote:Op woensdag 11 april 2012 15:53 schreef Woerd26 het volgende:
[..]
Maar die artikels hebben van zichzelf geen PR toch? Trouwens, dat moet je volgens mij echt op grote schaal doen om het succesvol te doen. Een tijd geleden zei jij eens dat je een methode had en die hier zou uitleggen. Kan je misschien ongeveer uitleggen hoe jij je backlinking doet dan?
Primaquote:Op woensdag 11 april 2012 16:04 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
binnenkort mag je mn e-book downloaden voor een zacht prijsjeMaar lange halen vlug thuis is er niet bij, het is idd veel werk, maar goed, liever een structurele ranking dan een piek van een paar maanden
Ik denk dat hij in het filmpje bedoelt?quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:41 schreef JDx het volgende:
Weet niet eens hoe dat precies moet, je eigen Youtube aanpassen.
My Channel -> Settings. Precies waar je het zou verwachten eigenlijkquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:36 schreef JDx het volgende:
Waar pas je dat aan dan? Ik dacht dat alleen geselecteerde members hun eigen YouTube konden personaliseren qua uiterlijk.
PM maar als je nog op zoek bentquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:28 schreef benx het volgende:
Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel een channel achtergrond. Bijv:
http://www.youtube.com/user/RayWilliamJohnson?feature=chclk
Iemand een idee wat nu mijn limiet is??quote:Gefeliciteerd! Je account is nu ingeschakeld voor uploads die langer duren dan vijftien minuten. Klik hieronder op de knop 'Uploaden' om een video te selecteren.
Klinkt bekend... van 1,5 a 2 euro per dag ineens terug naar 0 tot 15 cent. Had echt maanden 1.5 a 2 euroquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:01 schreef Geo4kant het volgende:
Mijn adsense zowel CTR als CPC zijn behoorlijk ingekakt.. December (logisch) was echt super.. alle records verbroken, Januari ging ook nog wel goed .. daarna
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |