Ik zou het oude laten staan en nieuwe posts toevoegen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:59 schreef vincm het volgende:
Gaat om een wordpress systeem, dus gewoon een nieuwe post, en dan de oude verwijderen? Lijkt me niet goed voor de opgebouwde vindbaarheid in Google... Iets zegt me dat ik ook de oude post kan aanpassen (dus nieuwe content erin) en de datum aanpassen, maar ik weet technisch niet of Google dat ziet of niet.
Bij de Automatisering Gids zit er ongeveer elke week eentje, en die staat echt niet op naam.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:37 schreef ToshiArai het volgende:
Bijna al de nieuwe Adwords bonnen staan op naam toch? Ik heb er 3 liggen maar allemaal op mijn naam...
Ik krijg er elke week wel 1 bij de adformatie, maar die liggen op mn werkquote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:37 schreef ToshiArai het volgende:
Bijna al de nieuwe Adwords bonnen staan op naam toch? Ik heb er 3 liggen maar allemaal op mijn naam...
filmen van een specifiek gebouw moet je soms (vaak) al toestemming voor hebben.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:24 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dit weekend is er hier in de buurt een gigantische lichtprojectie op een gebouw te zien. Is het eigenlijk toegestaan zoiets te filmen en op Youtube te zetten?
Dat lijkt me heel specifiek het eigendom van de artiest, en het museumgebouw is daar nog eens apart op. Dat is alsof je adsense op andermans' concert wil zetten, het lijkt me dat Youtube / google dat afschiet.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Thanks. Het gaat hier om.
Ben niet van plan er Adsense onder te zetten en vermeld er duidelijk bij dat ik niet de rechten op de projectie bezit, ga de gok wagen.
Hoeveel dataverkeer trekt je site? Heb je een zware site of is het alleen een paar html pagina's? Dat is een erg klein (te klein) budget voor dat aantal bezoekers per maand.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:34 schreef IcewindNL het volgende:
Weet iemand goeie hosting voor een schappelijke prijs? Ik heb bij Versio en Lionhosting gezeten maar beide hosting bedrijven lijken bezoekers van >50 tegelijkertijd toch niet echt te waarderen. Ik weet dat VPS een optie is, maar met de technische vereiste kennis en de extra kosten voor o.a. adminpanelen e.d. weet ik toch niet helemaal of het is wat ik zoek. Ik heb een budget van tussen de 0-10 euro per maand voor een bezoeker aantal van ~40.000-50.000 per maand met op enkele dagen per week meer dan 100 bezoekers voor enkele uren.
Ik ben geen expert op gebied van hosting maar heb op zich wel de technische kennis om te sleutelen e.d. een vps is op zich ook mits daar een directadmin paneel oid achter hangt.
Ik heb goedkope hosting bij versio van ca. 11 euro per jaar, en heb 40.000 bezoekers per maand. En ongeveer 200.000 paginaweergaves p/m. Bij mij werkt m'n website ook gewoon nog goed. En zit lang niet over m'n dataverkeer heen. Dus het hoeft echt niet te weinig te zijn.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:10 schreef vincm het volgende:
[..]
Hoeveel dataverkeer trekt je site? Heb je een zware site of is het alleen een paar html pagina's? Dat is een erg klein (te klein) budget voor dat aantal bezoekers per maand.
Euhm ideaal voor jouw volgens mij is http://aws.amazon.com/. Je betaalt alleen hoeveel je gebruikt, voordeel is dat als je zoals jouw alleen op sommige momenten 100 bezoekers hebt je geen server betaalt die continu 100 bezoekers aan kan.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:34 schreef IcewindNL het volgende:
Weet iemand goeie hosting voor een schappelijke prijs? Ik heb bij Versio en Lionhosting gezeten maar beide hosting bedrijven lijken bezoekers van >50 tegelijkertijd toch niet echt te waarderen. Ik weet dat VPS een optie is, maar met de technische vereiste kennis en de extra kosten voor o.a. adminpanelen e.d. weet ik toch niet helemaal of het is wat ik zoek. Ik heb een budget van tussen de 0-10 euro per maand voor een bezoeker aantal van ~40.000-50.000 per maand met op enkele dagen per week meer dan 100 bezoekers voor enkele uren.
Ik ben geen expert op gebied van hosting maar heb op zich wel de technische kennis om te sleutelen e.d. een vps is op zich ook mits daar een directadmin paneel oid achter hangt.
Alleen het aantal bezoekers zegt niks. Als jij per pageview 30 SQL queries doet begrijp ik wel waarom ze het niet waarderen, daar is shared hosting niet voor bedoelt, tenminste, budget shared hosting niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:34 schreef IcewindNL het volgende:
Bedankt voor de reactie! Ik zal inderdaad op zoek gaan naar de best mogelijke VPS + DirectAdmin. Hoewel ik op zich niet te grote paginas heb met veel SQL queries is het probleem de hoge aantal bezoekers binnen een korte tijd. Mocht iemand ervaring hebben met een goede VPS + DirectAdmin Host hoor ik het graag.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:26 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Alleen het aantal bezoekers zegt niks. Als jij per pageview 30 SQL queries doet begrijp ik wel waarom ze het niet waarderen, daar is shared hosting niet voor bedoelt, tenminste, budget shared hosting niet.
Ik zou voor een VPS + DirectAdmin gaan.
..oh en je budget opschroeven
Volgens mij idd een jaar geleden ofzo ingevoerd.quote:Op maandag 19 maart 2012 07:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb geen bron, maar ik geloof dat dat een aantal jaren is veranderd, dat je het niet meer automatisch op ja mag zetten.
lees dit maar even door: http://www.frankwatching.(...)-e-mailcommunicatie/
misschien valt het hieronder: "Iemand moet zich zelf, uit vrije wil en bewust inschrijven"
Wat is het budget?quote:Op maandag 19 maart 2012 08:00 schreef IcewindNL het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie! Ik zal inderdaad op zoek gaan naar de best mogelijke VPS + DirectAdmin. Hoewel ik op zich niet te grote paginas heb met veel SQL queries is het probleem de hoge aantal bezoekers binnen een korte tijd. Mocht iemand ervaring hebben met een goede VPS + DirectAdmin Host hoor ik het graag.
Hoe dan ook zal ik mijn ervaringen hier posten!
Dit was je nog niet duidelijk? Je hebt al meerdere domeinen via SEDO verkocht toch?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:39 schreef Razor21 het volgende:
LOL heb ik weer.
Heb vorige week goud-koers punt eu op Sedo te koop gezet (minimaal 60 euro bod). Een vriend van mij laten bieden (als test) op dit domein.
Zodra iemand bied ga je de auction in (ontvang ik wel meer bids dacht ik). Gevolg niemand had meer geboden en domein is nu "verkocht"aan die vriend van mij.
Verdiensten :
This buyer discovered goud-koers.eu on Sedo’s website.
Sales through our website are subject to a 15% commission (minimum fee of 50 EUR applies). Sedo’s commission for this sale is 50 EUR and you have earned 10 EUR.
![]()
![]()
![]()
Makkelijk verdienen zeg voor Sedo
Mij nog niet, ik denk dat ik mijn domeinen er maar af haal dan.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:43 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dit was je nog niet duidelijk? Je hebt al meerdere domeinen via SEDO verkocht toch?
2 stuks tot op heden.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:43 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dit was je nog niet duidelijk? Je hebt al meerdere domeinen via SEDO verkocht toch?
Waarom kreeg je hier 90 euro ipv 50 euro dan?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:45 schreef Razor21 het volgende:
[..]
2 stuks tot op heden.
1 van 100 euro (ontving ik 90 euro)
1 van 250 euro (ontving ik 200 euro).
Maar Sedo pakt standaard 50 euro als ik die zin zo lees.
Dus met andere woorden slechts 10 euro
Hoe weet ik eigenlijk of een domein-naam te koop staat voor een vast bedrag of dat de eigenaar er een veiling van gemaakt heeft?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:59 schreef Lastpost het volgende:
Ik zal het even proberen uit te leggen, Sedo hanteert verschillende bedragen.
Normaal gesproken betreft dit 10% van de transactie, maar voor veel tld's geldt er een minimum-fee, die is in dit geval dus 50 euro.
Voor domein die te koop staan voor een vaste koopprijs is er geen minimum-fee, als je er een veiling van maakt ben je dus ook verplicht om te verkopen, wanneer er dus een bod zou komen van 51 euro ben je verplicht dit af te handelen met en hou je dus maar een euro over.
dat kan je tegenwoordig gewoon zien in je youtube partner account.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:35 schreef CasB het volgende:
Gister een leuk dagje gehad door m'n youtube video's. Ben er alleen nog niet achter om welk(e) filmpje(s) het nu precies gaat.
En een levenslange adsense ban..quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:33 schreef CasB het volgende:
Yup, die is van mij. Zitten een hoop filmpjes bij waar ik geen reclame op kan zetten, maar op een aantal staan ze nog wel. De vraag is voor hoe lang.
quote:Op maandag 19 maart 2012 14:40 schreef drumstickNL het volgende:
- .. wat?! Lees ik nu goed dat jij maar 10 (!) euro krijgt?!
Normaal is 15% commissie, maar met een minimum van 50 euro. Voor sommige extensies is de minimumcommissie nog hoger. Als de sale voortkomt uit het MLS partnernetwerk van Sedo is de commissie 20%, wat ik zelf te hoog vind. Als ik een bod krijg uit het MLS netwerk heb ik iedere keer de neiging om mijn tegenbod flink omhoog te gooien vanwege die 20%.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:59 schreef Lastpost het volgende:
Ik zal het even proberen uit te leggen, Sedo hanteert verschillende bedragen.
Normaal gesproken betreft dit 10% van de transactie, maar voor veel tld's geldt er een minimum-fee, die is in dit geval dus 50 euro.
Voor domein die te koop staan voor een vaste koopprijs is er geen minimum-fee, als je er een veiling van maakt ben je dus ook verplicht om te verkopen, wanneer er dus een bod zou komen van 51 euro ben je verplicht dit af te handelen met en hou je dus maar een euro over.
Een vaste prijs herken je aan de "buy now" knop, nadat je op "buy this domain" hebt geklikt:quote:Op maandag 19 maart 2012 16:15 schreef McCandless het volgende:
[..]
Hoe weet ik eigenlijk of een domein-naam te koop staat voor een vast bedrag of dat de eigenaar er een veiling van gemaakt heeft?
hebben meer mensen hier last van?quote:Uw aanvraag kan momenteel niet worden verwerkt. Onze excuses voor het ongemak. Onze technici zijn op de hoogte gebracht en werken aan een oplossing.
Hier werkt het.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef FakeFlamingo het volgende:
Raar ik kan niet in adsense komen.:(
[..]
hebben meer mensen hier last van?
Ik had het een tijdje geleden ook. Maar ging vanzelf weer over na een uurtje.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef FakeFlamingo het volgende:
Raar ik kan niet in adsense komen.:(
[..]
hebben meer mensen hier last van?
Thanks. Ik heb een leuk domein op het oog en dat is dus een veiling. Ik zie dat ik vanaf ¤ 60,- kan bieden, maar ik begrijp dus dat de eigenaar ook makkelijk zelf kan bieden of iemand anders laten bieden?quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een vaste prijs herken je aan de "buy now" knop, nadat je op "buy this domain" hebt geklikt:
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat het geen veiling is, maar een onderhandelbare listing. Dan doe je een bod waarop de verkoper eventueel een tegenbod kan doen. De verkoper kan bij ieder bod van jou besluiten er een veiling van te maken met dat bod als startbod. De andere opties zijn dat koper of verkoper na ontvangst van een (tegen)bod dat accepteert of de onderhandelingen afbreekt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:55 schreef McCandless het volgende:
[..]
Thanks. Ik heb een leuk domein op het oog en dat is dus een veiling. Ik zie dat ik vanaf ¤ 60,- kan bieden, maar ik begrijp dus dat de eigenaar ook makkelijk zelf kan bieden of iemand anders laten bieden?
Oke, duidelijk. Nog tips hoe ik kan bepalen wat de maximale waarde van een domein is? Het gaat wel om een vrij verzadigde markt waarin de domeinnamen niet voor het oprapen liggen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het geen veiling is, maar een onderhandelbare listing. Dan doe je een bod waarop de verkoper eventueel een tegenbod kan doen. De verkoper kan bij ieder bod van jou besluiten er een veiling van te maken met dat bod als startbod. De andere opties zijn dat koper of verkoper na ontvangst van een (tegen)bod dat accepteert of de onderhandelingen afbreekt.
Overigens zijn dat soort onderhandelingen niet exclusief. Het kan gebeuren dan een verkoper met meerdere bieders tegelijk onderhandelt.
In ieder geval niet afgaan op de automatische appraisal tools. Die zijn leuk voor het vermaak. Mensen die al wat jaartjes meelopen in domeinenland kunnen vaak een veel beter advies geven, maar ook de oude rotten zijn het nog wel eens oneens over de exacte waarde van een domeinnaam. Wat een domeinnaam echt waard is is voor een groot deel subjectief en hangt vooral er vanaf wat de koper er voor over heeft. Soms kan het beter zijn om 10.000 euro in een domeinnaam te investeren dan 20.000 euro in marketing. Als je me vertrouwt kan je me PM-en om welke domeinnaam het gaat en dan wil ik mijn mening er wel op loslaten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:07 schreef McCandless het volgende:
[..]
Oke, duidelijk. Nog tips hoe ik kan bepalen wat de maximale waarde van een domein is? Het gaat wel om een vrij verzadigde markt waarin de domeinnamen niet voor het oprapen liggen.
Ik zal wel eens kijken. Verwacht dat er toch wel meer dan 1000 euro voor gevraagd zal worden. Ik weet dat de domein-naam in handen is van een commerciële partij, dus hij zal vast niet voor een paar tientjes weggaan. Ik wacht eerst even af tot m'n budget wat ruimer is denk ik, dan kom ik er wel op terug.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In ieder geval niet afgaan op de automatische appraisal tools. Die zijn leuk voor het vermaak. Mensen die al wat jaartjes meelopen in domeinenland kunnen vaak een veel beter advies geven, maar ook de oude rotten zijn het nog wel eens oneens over de exacte waarde van een domeinnaam. Wat een domeinnaam echt waard is is voor een groot deel subjectief en hangt vooral er vanaf wat de koper er voor over heeft. Soms kan het beter zijn om 10.000 euro in een domeinnaam te investeren dan 20.000 euro in marketing. Als je me vertrouwt kan je me PM-en om welke domeinnaam het gaat en dan wil ik mijn mening er wel op loslaten.
Nope; sorry maar je kunt er misschien je stroomkosten enzo uithalen maar je gaat er niet op binnenlopen oid.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:28 schreef gogosweden het volgende:
hey ik ben nogal nieuw in dit wereldje en hoop ook dat jullie een paar van mijn newb vragen kunnen beantwoorden
Is er een minimum aantal bezoekers wat je nodig hebt om adsense de mogen draaien?
Stel, ik host een klein servertje @ home, met een uptime van 80% (ruim gezien, voor het geval hij eens 2 dagen uit is ofzo) kan ik hier dan adsense op laten draaien? En zal dat ook een beetje verdienen als ik zegmaar een site heb met 100 pageviews per dag?
nja, de stroom hoef ik niet te betalen want dat zit bij de huur inbegrepen zegmaar, en ik doe het voor hobby dus dat maakt opzich niet uit.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:33 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nope; sorry maar je kunt er misschien je stroomkosten enzo uithalen maar je gaat er niet op binnenlopen oid.
De mensen hier die hier geld aan verdienen hebben echt dikke websites met flinke bezoekersaantallen maar daar moet je heel veel werk in steken.
Oh dus die shit zit nog heel complex in mekaar ook.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:41 schreef strbo het volgende:
Stroomkosten zijn sowieso niet de grootste kostenpost. Als jij een servertje wil laten lopen die 100 bezoekers per dag aan moet kunnen, praat je over luttele euro's per maand. Het afschrijven van de server is een grotere kostenpost (en nog steeds niet hoog).
Verder kan je helemaal niets zeggen over de inkomsten per maand. Sommige sites halen met 1000 bezoekers per maand ¤100,- binnen, terwijl anderen met 100.000 bezoekers net de vijftig euro aantikken. Niet alleen de plaatsing van de advertenties maakt dit verschil, maar vooral het onderwerp. Advertenties bij een financieel gerichte site kunnen honderd (!) keer zoveel opbrengen per klik als websites over bijvoorbeeld illegaal downloaden.
Daarnaast lijkt het me voor de Google ranking absoluut niet verstandig om je server een paar dagen per maand uit de lucht te halen
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:49 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Oh dus die shit zit nog heel complex in mekaar ook.
Nah, dat een paar dagen per maand uit de lucht is meer in geval van problemen. Wat ik op die server host is een klein forumpje voor een selectieve groep mensen + eventueel een minecraftrender die +- 20 mensen zullen bekijken per dag. Het onderwerp is dus vooral Minecraft (wat enorm hot is op moment)
ik zal morgen eens kijken of ik een adsence account aan kan maken, en dan ga ik wel even verder kijken en vragen mocht ik een struikelblok tegenkomen
Je kan de advertenties toch compleet naar eigen zin maken? (qua grootte en plaats) want ik wil niet dat het echt storend wordt voor mijn gasten zegmaar
mag ik vragen hoeveel bezoekers per dag en hoeveel berichten je op het moment van aanvragen had staan? (DM ofzo)quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:07 schreef IPA het volgende:
Heb sinds vandaag ook adsense op m'n weblog. Blog is ongeveer 2 à 3 weken actief nu, dus nog niet echt veel bezoekers.
Doe het absoluut niet met commerciële doeleinden, maar zou het wel grappig vinden als ik er een gedeelte van de kosten mee kan terugverdienen. Het is meer het bijhouden van een passie en daarover schrijven dan doelgericht een blog opzetten om zoveel mogelijk bezoekers te krijgen.
Dat er nog daadwerkelijk mensen zijn die op ads klikken verbaast me nogal trouwens. Ik zou bijna zeggen: Wat voor mensen doen dat? Ik doe het nu af en toe omdat ik weet dat ik weblogs ermee kan steunen.. maar verder..
DM verstuurd. Aanvragen heb ik al een hele poos geleden gedaan, vandaag was alles gecontroleerd en goedgekeurd en konden de advertenties dus op de site. Heeft wel een week of anderhalf/2 geduurd voor het licht op groen ging.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:32 schreef Frith het volgende:
[..]
mag ik vragen hoeveel bezoekers per dag en hoeveel berichten je op het moment van aanvragen had staan? (DM ofzo)
ik dacht de verdiensten te delen met hem maar het sowieso niet zonder zijn toestemming te doen hoorquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:51 schreef drumstickNL het volgende:
[..]homo, dus je gaat eerst mender elke week die renders laten maken en dan wil je nog geld verdienen aan de FOK! community die daar op kijkt?
ja klopt. Hoezo heeft het weinig zin dan?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:17 schreef Geo4kant het volgende:
Gogo, 'klein select groepje' zijn wss je vrienden? Of terugkerende bezoekers? Dan heeft adsense sowieso weinig zin.
ja, ik zal ze niet vragen om te klikken enzo hoor, laat ze dat maar lekker zelf beslissenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:37 schreef IPA het volgende:
Als dezelfde mensen te vaak klikken dan zal google er niet intrappen en wordt je uit 't programma gegooid of zullen de clicks heel weinig waard worden.
Ik weet niet maar je probeert de fokkers nu lastig te vallen voor een euro per maand oid.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:46 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ja, ik zal ze niet vragen om te klikken enzo hoor, laat ze dat maar lekker zelf beslissen
ik heb dan wel een manier nodig zodat ze adblock uitzetten op die website though
die pc is een multi-purpose leermachine, ik ben met mender aan het bespreken of hij zin heeft in ads, zo niet zal dat advrij blijven, t forum wat ik host heb ik van gezegt dat het advrij zou blijven, ik host er ook nog een paar sites naast. Het grootste doel voor mij met deze machine is LEREN. En mocht ik daar eventueel een euro/maand uithalen so be it, haal ik er helemaal niets uit, ook oké, ik ben dan iig weer een ervaring rijker.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:56 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik weet niet maar je probeert de fokkers nu lastig te vallen voor een euro per maand oid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |