abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108931241
Google Adsense & dergelijke: Deel 40 tijd voor de Belastingdopic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten

Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2012 15:31:46 ]
pi_108936727
Lol, even je eigen filmpje er in spammen? :P
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:13:33 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_108936886
Van wie is dat filmpje? Opflikkeren met die nep filmpjes van youtube op jouw account. :r.
pi_108941772
je zou maar het kony 2012 filmpje in bezit hebben en wat ads erop knallen
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:49:48 #5
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_108942561
hoe strikt is het 'content van jou zijn' principe eigenlijk voor een blog als je een link of video van buitenaf vermeld met materiaal wat daar buiten valt?

Mag je in een gelinkte of embedde video materiaal hebben staan wat niet van jou is?
(tijdelijk weliswaar, aangezien je toch iets zult moeten regelen)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:53:11 #6
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_108942660
Zo net weer 950 woorden unieke content de wereld ingeslingerd. Mij artikelen worden steeds langer :P Ben weer benieuwd :)
pi_108942978
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:49 schreef Frith het volgende:
hoe strikt is het 'content van jou zijn' principe eigenlijk voor een blog als je een link of video van buitenaf vermeld met materiaal wat daar buiten valt?

Mag je in een gelinkte of embedde video materiaal hebben staan wat niet van jou is?
(tijdelijk weliswaar, aangezien je toch iets zult moeten regelen)
Sites zoals dumpert uploaden alleen maar video's die niet van hun zijn en pakken dikke advertentie inkomsten.
Heb ik een video zelfgemaakt waar ergens op de achtergrond de radio aan staat, wordt de inkomsten meteen uitgeschakeld want die zijn voor de band ergens op de achtergrond.

Ik vind dat zo vaag!
pi_108944083
Ik snap sowieso niet dat Dumpert nog (mag) bestaan.. zij pakken alle video's, hosten ze zelf en plakken overal hun logo op. Ook hebben ze beelden van RTL of sport zenders e.d. in Amerika.

Sinds kort hebben ze ook weer adsense op hun site.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2012 19:25:07 ]
pi_108945772
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:45 schreef Geo4kant het volgende:
Ik snap sowieso niet dat Dumpert nog (mag) bestaan.. hun pakken alle video's, hosten ze zelf en plakken overal hun logo op. Ook hebben ze beelden van RTL of sport zenders e.d. in Amerika.

Sinds kort hebben ze ook weer adsense op hun site.
Exact mijn punt Geo.

En heb ik 1 workout video, door mij zelf gemaakt, en er staat echt heel zacht op de achtergrond muziek aan, BAM, Youtube mail, inkomsten uitgeschakeld :-(

Laatst een video zonder geluid, inkomsten- werden uitgeschakeld omdat de Audio van Sony zou zijn.
Dit is soort grappen wordt ik dood ziek van.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2012 18:55:33 ]
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:18:41 #10
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_108946507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:23 schreef waaromniet1988 het volgende:
je zou maar het kony 2012 filmpje in bezit hebben en wat ads erop knallen
Zijn zat progjes om films van YT te rippen, maar ik denk dat ie dan binnen de kortste keren alweer verwijderd is.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_108966765
Vandaag is de CPC loop in Den Haag, en ik blijf maar lezen Cost per Click :P
  maandag 12 maart 2012 @ 11:30:37 #12
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_109004614
Zo net bericht balpennen.eu is verkocht voor 150 euro. Voorlopig stop ik even met websites / adsense. Die domeinnamen gaan veel sneller / makkelijker laatste weken.

Hieronder overzicht van de laatste weken:

Recoverysoftware.nl Domeinnaam 90,00 10-2-2012
Airsoftevent.com Domeinnaam 200,00 10-2-2012
Karpers.eu Domeinnaam 15,00 6-3-2012
Balpennen.eu Domeinnaam 150,00 12-3-2012

Dus waarom zou ik moeite in een site gaan stoppen (extra werk) dit gaat veel sneller.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_109004884
Een website heeft inderdaad wel wat meer aanlooptijd en onderhoud nodig. Maar met een goede website kun je weer per maand behoorlijk wat geld binnenharken, dat is met verkoop van losse domeinnamen weer lastiger.

Ik heb ook een leuke domeinnaam op de kop getikt. Hier komt wel een (informatieve) site achter te hangen. Het is wel een lastige markt, maar de CPC is wel enorm hoog, elke klik is dus meegenomen. :P Nu maar aan de slag om iets neer te zetten.
  maandag 12 maart 2012 @ 11:47:39 #14
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_109005116
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:39 schreef CasB het volgende:
Een website heeft inderdaad wel wat meer aanlooptijd en onderhoud nodig. Maar met een goede website kun je weer per maand behoorlijk wat geld binnenharken, dat is met verkoop van losse domeinnamen weer lastiger.

Ik heb ook een leuke domeinnaam op de kop getikt. Hier komt wel een (informatieve) site achter te hangen. Het is wel een lastige markt, maar de CPC is wel enorm hoog, elke klik is dus meegenomen. :P Nu maar aan de slag om iets neer te zetten.
Ben ik met je eens. Maar nu ik in één jaar 3 sites heb onderhouden en verkocht ben ik er toch even klaar mee. Tijdgebrek speelt uiteraard ook mee. Websites is meer iets voor de winter. Nu de zomer er weer aankomt ga ik liever sávonds een terrasje pakken dan zitten bloggen over een bepaald onderwerp.

Kortom ik ben er even klaar mee en de motivatie is ook ver te zoeken. Dus mocht iemand interesse hebben in inpremiere punt nl (gehele website + hosting) laat maar weten via DM.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_109005319
Hardlopers zijn doodlopers ;)

Je went op een gegeven moment aan een extra inkomen door snel geld te verdienen, vaak kan je je toch beter richten op de lange termijn.

Maar aangezien het niet veel moeite kost voor je blijkbaar, is het desalniettemin mooi meegenomen ;)
pi_109005878

Gedaan tot nu toe:
- Unieke Content geschreven
- 9 pagina's met 500+ woorden
- Alfa Backlinks geplaatst: 6 (totaal)
- Beta Backlinks geplaatst: 9 (totaal)

- Fan page gemaakt - facebook (toch maar wel)
- Innerlinks toegevoegd

Deze week te doen:
- Metatags op orde krijgen
- Keurmerk toevoegen
- Backlinks verkrijgen
- product foto's verbeteren
- product omschrijving uitgebreider vullen

- Keyword 1: Pagina 8 (van p14)
- Keyword 2: Pagina 11 (van p18)
- Keyword 3: Pagina 2, rank 7 ( van: pagina 3, rank 8)
- Traffic afgelopen week: 116 bezoekers :)
- Conversies/verkopen tot nu toe: 1 (lucky shot?)
- Bron conversie(s): 100% organisch verkeer
- Omzet tot nu toe: ¤ 140,- bruto marge: ¤ 54 :o :o ->
- Gemiddeld uurloon tot nu toe: +/- ¤ 2,70 O~)

Update 2
Update 1
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_109005973
-never mind-
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_109010972
Ik ben juist van plan sites 3 tot 5 jaar in mijn bezit te houden.. tenzij ik een erg mooi bod krijg.. Lange termijn successen behalen en behouden, domain age opbouwen :) dan een goede prijs krijgen.
pi_109037319
Moet aan Youtube bewijzen dat ik de rechten heb van al het materiaal in een zelf geschoten video. Hoe dan...
pi_109040235
Dat adsense voor youtube is toch wel leuk, gister bijna 4 euro binnengehaald met 4 kliks! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door CasB op 13-03-2012 09:35:36 ]
pi_109040293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Moet aan Youtube bewijzen dat ik de rechten heb van al het materiaal in een zelf geschoten video. Hoe dan...
Gewoon een text erbij zetten waarin je verklaart dat je alle rechten hebt. Soms zet ik alleen de titel van de video in de beschrijving en dan wordt hij ook geaccepteerd. :')
pi_109041004
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:50 schreef CasB het volgende:

[..]

Gewoon een text erbij zetten waarin je verklaart dat je alle rechten hebt. Soms zet ik alleen de titel van de video in de beschrijving en dan wordt hij ook geaccepteerd. :')
Ik moet documenten meesturen omdat ze niet hebben verifiëren dat het materiaal van mij is. :')
pi_109042880
Lekker dan. :')
pi_109054987
Heb het gevoel dat de ad-plaatsing van me vernieuwde website toch niet optimaal is. Laatste tijd wordt er erg weinig geklikt :(

Tevens op dit moment bezig met het (verder) leren van Javascript (Android). Heb al een paar leuke ideeën waarvan ik verwacht dat ze wel wat inkomsten gaan genereren als ze eenmaal lopen :)
pi_109055155
Als ze eenmaal gaan lopen, daar zit bij mij het probleem meestal. :P Ik hoop nog steeds een keer mijn salaris dmv adsense te hosselen, zodat ik in normale werktijden aan m'n sites kan werken, ipv af en toe een uurtje, tussen de sociale verplichtingen door.
pi_109055391
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:42 schreef CasB het volgende:
Als ze eenmaal gaan lopen, daar zit bij mij het probleem meestal. :P Ik hoop nog steeds een keer mijn salaris dmv adsense te hosselen, zodat ik in normale werktijden aan m'n sites kan werken, ipv af en toe een uurtje, tussen de sociale verplichtingen door.
Ik hoef me salaris er niet aan te verdienen, maar zou toch leuk zijn als ik er paar maand een eurotje of 50/100 uit kan halen.

Een van m'n ideeën is zo goed als nieuw in de Android Market. De app komt uiteindelijk samen te hangen met een website die bijna hetzelfde doet als de app, waar mensen dus ook hun app-statistieken kunnen bekijken etc.

Maar zoals ik al eerder zei; ben nu m'n javascript kennis verder aan het uitbreiden voor android apps, iets wat nog wel paar weken duurt.

We zullen zien! :)
pi_109075821
Is er een makkelijke manier om een jaar rapport van Adsense te krijgen voor bijvoorbeeld je inkomstenbelasting? Ik zit door mijn account te kijken maar kan nergens iets vinden wat daar op lijkt.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_109076205
Bij de prestatierapporten van 01-01-2011 t/m 31-12-2011 selecteren?
pi_109076829
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:49 schreef dirkjo het volgende:

[..]

Ik hoef me salaris er niet aan te verdienen, maar zou toch leuk zijn als ik er paar maand een eurotje of 50/100 uit kan halen.

Een van m'n ideeën is zo goed als nieuw in de Android Market. De app komt uiteindelijk samen te hangen met een website die bijna hetzelfde doet als de app, waar mensen dus ook hun app-statistieken kunnen bekijken etc.

Maar zoals ik al eerder zei; ben nu m'n javascript kennis verder aan het uitbreiden voor android apps, iets wat nog wel paar weken duurt.

We zullen zien! :)
Android is Java he, niet Javascript ;)

Ontopic:

Ik ben me inmiddels wat meer in het richten op inkomsten maken op mijn websites.
Ben vandaag begonnen met Amazon affiliate, even kijken wat dat oplevert.
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_109080911
Vandaag rustig dagje op het werk, ff kijken of ik een hoop content kan schrijven.
pi_109082350
Opvallend iets, wat ik zelf niet had verwacht, op:

http://kledingmerken.jdx.nl/

Wordt er veel vaker geklikt op de onderste 468x60 banner dan op de bovenste 468x60.
pi_109082624
Dat verwacht je inderdaad niet.
pi_109083167
Echt ook bijna 2x zo vaak. Interessant feitje wel dacht ik zo.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:56:04 #34
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_109083737
Mijn advertenties zijn op een ongeautheriseerde site gekomen volgens Adsense.
Blijkt die ongeauthoriseerde site www.bing.com te zijn :{
pi_109084142
Valt analytics onder '& dergelijke'? :P

Heb een aantal sites aan mn analytics account hangen, en eentje daarvan geeft sinds iets meer dan een week een flatline. Niets meer, helemaal plat. Alles lijkt nog goed te staan en de code klopt ook nog steeds :P Iemand enig idee?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_109084739
Die website is wel bereikbaar? :P
pi_109084784
Ja :P (Deze)
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:31:28 #38
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_109084930
Geen bezoekers? :7
pi_109085165
Ik zie in je broncode niks van analytics staan?
pi_109085183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:39 schreef CasB het volgende:
dat wilde ik net zeggen :)
pi_109085252
in de website van zn klant gelukkig wel :) Dus hij weet tenminste hoe het moet :)
pi_109086624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:39 schreef CasB het volgende:
Nee, daar kom ik ook net achter. Terwijl ik de code er niet handmatig in gezet heb, maar net een module van het cms (iets meer opties). En daar niets aan heb gewijzigd, en hij staat ook nog aan. Die module maar eens opnieuw installeren dan denk ik... :D
pi_109087086
Module aan en uitgezet, en doet't weer. Maf.
pi_109087106
Als ik hier toch ben... Weet iemand eigenlijk hoe ik in mn reports van Adsense de youtube-stats (views / Clicks / ..) kan zien?
pi_109087707
Netjes trouwens Razor, iemand op het werk had het over Facebookmoord en ik Googlede dat en kwam op tvpremiere ;)
pi_109088381
Denk dat een beetje ruimte tussen de tekst en die banner wel aan te raden is :P
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:13:51 #47
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_109090466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ik moet documenten meesturen omdat ze niet hebben verifiëren dat het materiaal van mij is. :')
ligt er aan wat je precies gefilmt hebt. Zodra je een omgeving hebt gefilmt die niet generiek is, zoals een even achtergrond of je eigen woning, loop je de kans om dingen te hebben gefilmt waar je toestemming voor moet hebben.Veel openbare gebouwen bijvoorbeeld, vallen onder zo'n toestemmingsregel, tenzij je een specifieke nieuwsfunctie of iets hebt, en zelfs dát wordt sterk gereguleerd.

Het is helaas echt zo dat je voor ALLES in je video, anders dan je eigen lichaam en stem, toestemming moet kunnen overleggen, want anders is er gewoon de mogelijkheid van juridisch geneuzel.

Portretrecht bijvoorbeeld van een vriend of kennis kan bijvoorbeeld ook al meetellen, al zal YT daar dan weer niet zo moeilijk over doen zolang je maar kunt zeggen dat het met meewerken was. Is dat niet zo, zoals met bijvoorbeeld 'prank vids', dan staat de persoon in het recht om alles van YT te laten verwijderen.

Ook een veel gemaakte fout volgens de bronnen die ik heb gelezen: de gedachte dat 'fair use' het ok maakt om dingen in je video te tonen waar je geen recht op hebt. Je mag weliswaar minder dan 30 seconden aan niet volledig herkenbaar materiaal hebben (daarom ook altijd die enorme en korte closeups van websites, zodat de naam van de site verborgen blijft), maar dat is ook alles en boven die 30 seconden moet je weer toestemming hebben.

zo toont bijvoorbeeld Zero punctuation de covers van spellen en ander materiaal maar kort en ook alleen maar dat, want anders valt het buiten het 'fair use' voor review doeleinden.

Ook merkkleding (!!!) of logo's op kleding die herkenbaar zijn, mag je niet als eigen materiaal inzetten, want die vallen dus onder het intellectueel eigendom van de maker. Net als blikjes en andere herkenbare verpakkingen.
pi_109100228
Ik had laatst een site van Google waar je de analytics van andere sites kon bekijken. Heeft iemand een linkje?
If not now, then when.
pi_109101224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik had laatst een site van Google waar je de analytics van andere sites kon bekijken. Heeft iemand een linkje?
Geen idee, maar als hem hebt ontvang ik hem graag :P
pi_109104791
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 01:21 schreef Pizzalucht het volgende:

[..]

Android is Java he, niet Javascript ;)

Ontopic:

Ik ben me inmiddels wat meer in het richten op inkomsten maken op mijn websites.
Ben vandaag begonnen met Amazon affiliate, even kijken wat dat oplevert.
Kuchkuch, foutje :@
pi_109123854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Geen idee, maar als hem hebt ontvang ik hem graag :P
Je kan nooit de Analytics van een andere site bekijken. Hooguit kan je via urlpulse en inderdaad een tool van Google wat gegevens zijn. Maar zo uitgebreid als Analytics is kan je nooit zien.
pi_109126863
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:20 schreef Skiet het volgende:

[..]

Je kan nooit de Analytics van een andere site bekijken. Hooguit kan je via urlpulse en inderdaad een tool van Google wat gegevens zijn. Maar zo uitgebreid als Analytics is kan je nooit zien.
Dat snap ik ;) was een geintje.
Vroeger (misschien nu nog) kon je dat bij AWstats wel zien, die waren niet beveiligd.
pi_109132839
Ohhh zo vervelend, paar dagen steeds rond de 2 euro, denk jaaa gaat weer goed en dan opeens weer een dag 0,00 euro... zo irritant.
pi_109134684
Vandaag 2 clicks maar 0,00 euro :(
pi_109134934
quote:
Grote wijziging in zoekmachine Google

AMSTERDAM – Google gaat de komende maanden een grote wijziging doorvoeren aan de zoekmachine. Er worden naast links meer directe antwoorden en feiten weergegeven.

Dat schrijft the Wall Street Journal donderdag op basis van een interview met Amit Singhal van Google.

Het bedrijf zal de manier waarop de relevantie van links bepaald wordt niet veranderen, maar zal wel meer gaan leveren dan alleen links. Zo moet er direct antwoord worden gegeven op meer vragen zodat gebruikers het antwoord niet hoeven te zoeken in één van de resultaten.

Als er gezocht wordt op de tien grootste meren van de Verenigde Staten zal Google de lijst mogelijk zelf geven in plaats van verwijzen naar een andere website.

Semantisch zoeken
Daarnaast wordt er ingezet op ‘semantisch zoeken’. De zoekmachine zal dan de betekenis van woorden beter begrijpen. Zo wordt het verschil tussen de auto Jaguar en het dier Jaguar herkend en kan Google verbanden tussen worden zien.
Ook worden zoekresultaten beïnvloed door de locatie van de gebruiker en de tijd waarop de zoekopdracht wordt ingevoerd.

Gevolgen
De veranderingen zijn belangrijk voor Google in verband met het aanbieden van nog relevantere advertenties waardoor meer inkomsten gegenereerd kunnen worden. Voor websites die grotendeels afhankelijk zijn van verkeer via Google kan de verandering mogelijk slecht uitpakken.
Door het semantisch zoeken worden sommige websites namelijk relevanter of minder relevant. De waardering zelf is niet veranderd, maar de volgorde van presenteren kan wel wijzigen.

Database uitgebreid
De verbeteringen zijn mogelijk omdat de zoekmachine beter zal communiceren met een uitgebreide database met daarin personen, plaatsen en dingen. Google heeft deze database de afgelopen twee jaar stilletjes uitgebreid.

De zoekgigant hoopt concurrenten met de wijzigingen voor te blijven. Naast Microsoft is bijvoorbeeld Facebook een concurrent omdat het sociale netwerk een enorme database met gegevens over personen en plekken heeft. Een goede zoekfunctie ontbreekt echter nog.
http://www.nuzakelijk.nl/(...)kmachine-google.html
If not now, then when.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:37:58 #56
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_109136422
Ook een mail gehad over "gameplay-pagina's"?

Wij wel.. Jammer, de adds vallen op onze gamesite zo mooi tussen de rest ;)
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:07:49 #57
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_109137233
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:37 schreef DuracellPower het volgende:
Ook een mail gehad over "gameplay-pagina's"?

Wij wel.. Jammer, de adds vallen op onze gamesite zo mooi tussen de rest ;)
wat is dat precies? Een "gameplay pagina"?
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:55:46 #58
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_109138610
quote:
Vandaag delen we onze praktische tips en trucs voor hoe u advertenties van AdSense voor inhoud op gameplay-pagina's kunt plaatsen zodat dit geen verwarring zaait bij de gebruiker en niet leidt tot ongeldige klikactiviteit. Als u een site met online games heeft, verwijst de term 'gameplay-pagina' naar de pagina waarop een afzonderlijke game wordt beschreven en een gebruiker kan klikken om de game te gaan spelen. Lees ook deel 1: de juiste afstand houden en deel 2: het juiste product kiezen voor meer tips om ongeldige klikken te voorkomen en te zorgen voor een goede gebruikerservaring.

Laten we beginnen met een korte samenvatting van waarom het belangrijk is deze beleidsregels te volgen om het aantal onbedoelde klikken te minimaliseren. Ten eerste controleren we nauwkeurig de klikken op en vertoningen van Google-advertenties om ons netwerk te beschermen tegen kunstmatig opgedreven kosten. Ongeldige activiteit die we detecteren, wordt in mindering gebracht op de inkomsten aan het einde van de maand en kan in sommige gevallen zelfs leiden tot een uitgeschakeld account waarvoor de inkomsten worden terugbetaald aan de betreffende adverteerders. Daarnaast zorgt laagste-prijsbepaling ervoor dat grote aantallen onbedoelde klikken op de lange termijn leiden tot lagere inkomsten voor uitgevers. Dit komt omdat onbedoelde klikken niet resulteren in conversies voor adverteerders, waardoor het bedrag dat ze bereid zijn te betalen om advertenties weer te geven op uw site, ook afneemt.

Als algemene richtlijn voor online gamesites is het belangrijk uzelf de volgende vraag te stellen: 'Kan een gebruiker die de taal niet spreekt waarin mijn pagina is geschreven, van de gameplay-pagina met de beschrijving naar de daadwerkelijke game navigeren, waarbij de kans klein is dat er per ongeluk op advertenties wordt geklikt?' Het antwoord moet 'ja' zijn. Op basis hiervan hebben we de volgende twee tips samengesteld:
Interstitial pagina's met advertenties: gameplay-knoppen moeten niet leiden naar interstitial pagina's die voornamelijk zijn gevuld met advertentieblokken van AdSense voor inhoud en geen duidelijke links naar de game bevatten. In het algemeen moeten links die zijn bedoeld om naar gameplay-pagina's te navigeren de gebruiker niet misleiden om op AdSense-advertenties te klikken. Bezoek ons Helpcentrum voor meer informatie over AdSense-advertenties op interstitial pagina's.
Onopvallende startknoppen: startknoppen van games moeten klikbaar zijn en op een goed zichtbare plek worden geplaatst. Om verwarring bij de gebruiker te beperken, moet u met tekst en beeld aangeven hoe de game kan worden gespeeld. Advertentieblokken moeten niet te dicht rondom links naar de game worden geplaatst. Bezoek ons Helpcentrum voor het volledige beleid ten aanzien van misleidende AdSense-implementaties.
  donderdag 15 maart 2012 @ 20:11:40 #59
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_109142155
Even laten weten dat ik nog leef ben even druk met andere zaken :D

ps : wat een geklooi om een .eu domeinnaam te verhuizen zeg...

http://www.eurid.eu/nl/faq-2#how_transfer

Ze werken niet met verhuistokens (krijg je ook niet). Morgen even dat document faxen.
pi_109145244
Een .eu verhuizen is juist heel simpel. Er zijn twee mogelijkheden:

Transfer: hierbij verandert de registrar maar niet de houder. Een transfer gebruik je als je je eigen domeinnaam naar een andere registrar wil verhuizen.
Trade: hierbij verandert de houder van de domeinnaam. Een trade gebruik je als je een domeinnaam van een ander overneemt. Hierbij kan je ook meteen de registrar wijzigen.

Wat moet je doen:

• Bedenk of je een transfer of een trade nodig hebt
• De nieuwe houder start bij de nieuwe registrar een transfer- of trade request

In het geval van een transfer krijgt de houder een email die hij online moet bevestigen
In het geval van een trade krijgen de oude en de nieuwe houder zo een email

Als de emails bevestigd zijn gaat de transfer/trade van start. Mijn ervaring is dat het vervolgens 1 tot 5 dagen duurt voor de transfer/trade is voltooid.
pi_109146057
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:07 schreef Frith het volgende:

[..]

wat is dat precies? Een "gameplay pagina"?
Pagina waar het spel gespeeld wordt (gamepage/waar de swf oid wordt afgespeeld)

In dit geval is het de pre-game page. Dat is een tussen pagina.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2012 23:22:42 ]
pi_109160752
Zoals het er nu naar uitziet ga ik deze maand eindelijk meer dan 10 euro verdienen, whoehoe! :P Dan krijg ik na deze maand ook weer een keer uitbetaald. Dat werkt tenminste motiverend en hopelijk haal ik de betaalgrens daarna weer eerder dan de vorige keer. De laatste keer was juni vorig jaar. :')
pi_109161476
Gister hele dag op 0, vanmorgen toen ik wakker werd toch nog 1,34 het lijkt erop dat de 1 euro per dag nu meer standaard dan uitzondering is geworden. Op naar de 3,33.
pi_109164337
Adsense gaat lekker deze maand, en net onverwacht een domeintje verkocht als kers op de taart.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:25:24 #65
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109164484
Iemand biedt mij een aanzienlijk bedrag voor een domein dat ondertussen al een jaar actief is en een 'begrip' onder mijn doelgroep, ook het enige domein waarop die site te bereiken valt.
Best een dilemma om te beslissen, zeker daar het mijn hoofdbron qua inkomsten is wat betreft Adsense.

Bij het bedrag kun je denken aan zo'n 40 keer de maandwinst aan inkomsten via Adsense waarbij ik m'n hostingkosten etc. er al afgetrokken heb.
pi_109164546
40 keer de maandwinst? dan neig ik heel sterk naar doen. tenzij je 20 euro per maand verdient :P
pi_109164564
Tenzij de maandwinst 1 euro is. :P
pi_109164594
Tenzij je maand inkomsten 1euro zijn.. neig ik ook naar doen, zeker als hij pas een jaar oud/actief is. Maar zonder inkomsten en site is het altijd wat lastig schatten..

Maar in het algemeen zou ik zeggen doen ja, 6 tot 12x maand inkomsten is gewoonlijk.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:45:02 #69
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109165113
Ja ik weet de gebruikelijke inkomsten, het is ook een bijzonder aanlokkelijk bedrag, al levert het wel weer wat hoofdbrekens op zo.
Iemand enig idee hoe dit in z'n werk gaat wanneer je dezelfde content onder een andere URL voortzet, met vele duizenden links in Google die doodlopend worden, word ik natuurlijk ook niet vrolijk al geloof ik dat je kunt vermelden dat de site niet meer bestaat.

Er zitten ook wat haken en ogen aan, ik dien de site echt voort te zetten op een URL die afwijkt van de huidige en het bedrijf in kwestie zit in dezelfde groep (alleen dan een andere subgroep, denk aan beiden cola maar ik merk A en hij overzicht van merken A t/m Z van cola) als dat ik zit.
Er zit sowieso nog een hoop rek in de site, de Adsense loopt nog steeds op, bezoekersaantallen en leden hebben de laatste maanden een boost gekregen en bedrijven hebben steeds meer interesse om te adverteren.

Het domeinnaam zit echt ingebakken bij mijn doelgroep, praktisch iedereen die iets met het onderwerp heeft kent de site en ik ben ergens toch enigszins bang dat ik veel van mijn 'klanten' verlies door over te stappen op een andere naam, andere huisstijl/logo, een domein zien te vinden dat ook makkelijk te onthouden valt en of het niet ineens inzakt. :')
Misschien een beetje de vrees voor het onbekende, m'n verstand zegt gewoon doen. :+
pi_109165308
als hij alleen de domeinnaam wil zou ik nog meer zeggen om het te doen. misschien kan je een afspraak maken het pas over 1 maand te doen, dat je bezoekers kan waarschuwen dat de site onder een andere naam verder gaat.

ben wel benieuwd wat de site is dan, en of ik hem ken, wil je hem niet pm'en? zal er niet met idee vandoor gaan ;)
pi_109165685
Verkopen, 40x de maandwinst is meer dan genoeg.

Dat is meer dan 3 jaar inkomsten man. Drie jaar de tijd om iets nieuws op te bouwen, zonder geld te verliezen.

Ik zou altijd verkopen vanaf 24x maandwinst.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:08:07 #72
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109165746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:06 schreef JDx het volgende:
Verkopen, 40x de maandwinst is meer dan genoeg.

Dat is meer dan 3 jaar inkomsten man. Drie jaar de tijd om iets nieuws op te bouwen, zonder geld te verliezen.
Zit ook wel wat in inderdaad, al zou het totaal in elkaar zakken onder een andere domeinnaam .. dan nog zit ik wel goed. ^O^
pi_109167055
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:06 schreef JDx het volgende:
...
Ik zou altijd verkopen vanaf 24x maandwinst.
Domain only of met site? Met site koop ik graag voor 24x maandwinst, uiteraard afhankelijk van een paar factoren zoals niche, (kwaliteit van de) techniek, tijdsbesteding en marge.
pi_109168117
Van de week een website gekocht voor een heel zacht prijsje, terwijl de unieke content die er op staat al dat bedrag waard was. 95% van de bezoekers komt via Google, meerdere honderden unieke bezoekers per maand. Heb de adsense advertenties (en de affiliate links) vervangen voor mijn eigen codes, maar ik ben benieuwd of ik nog wat verder kan optimaliseren behalve nieuwe content. Is het verstandig om oude content te updaten (waar dus een oude datum bij de blogpost staat), of om nieuwe content te maken?
pi_109169516
Nieuwe content.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')