Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijkequote:Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,
Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.
We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.
Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.
![]()
![]()
![]()
![]()
Sites zoals dumpert uploaden alleen maar video's die niet van hun zijn en pakken dikke advertentie inkomsten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:49 schreef Frith het volgende:
hoe strikt is het 'content van jou zijn' principe eigenlijk voor een blog als je een link of video van buitenaf vermeld met materiaal wat daar buiten valt?
Mag je in een gelinkte of embedde video materiaal hebben staan wat niet van jou is?
(tijdelijk weliswaar, aangezien je toch iets zult moeten regelen)
Exact mijn punt Geo.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:45 schreef Geo4kant het volgende:
Ik snap sowieso niet dat Dumpert nog (mag) bestaan.. hun pakken alle video's, hosten ze zelf en plakken overal hun logo op. Ook hebben ze beelden van RTL of sport zenders e.d. in Amerika.
Sinds kort hebben ze ook weer adsense op hun site.
Zijn zat progjes om films van YT te rippen, maar ik denk dat ie dan binnen de kortste keren alweer verwijderd is.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:23 schreef waaromniet1988 het volgende:
je zou maar het kony 2012 filmpje in bezit hebben en wat ads erop knallen
Ben ik met je eens. Maar nu ik in één jaar 3 sites heb onderhouden en verkocht ben ik er toch even klaar mee. Tijdgebrek speelt uiteraard ook mee. Websites is meer iets voor de winter. Nu de zomer er weer aankomt ga ik liever sávonds een terrasje pakken dan zitten bloggen over een bepaald onderwerp.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:39 schreef CasB het volgende:
Een website heeft inderdaad wel wat meer aanlooptijd en onderhoud nodig. Maar met een goede website kun je weer per maand behoorlijk wat geld binnenharken, dat is met verkoop van losse domeinnamen weer lastiger.
Ik heb ook een leuke domeinnaam op de kop getikt. Hier komt wel een (informatieve) site achter te hangen. Het is wel een lastige markt, maar de CPC is wel enorm hoog, elke klik is dus meegenomen.Nu maar aan de slag om iets neer te zetten.
Gewoon een text erbij zetten waarin je verklaart dat je alle rechten hebt. Soms zet ik alleen de titel van de video in de beschrijving en dan wordt hij ook geaccepteerd.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Moet aan Youtube bewijzen dat ik de rechten heb van al het materiaal in een zelf geschoten video. Hoe dan...
Ik moet documenten meesturen omdat ze niet hebben verifiëren dat het materiaal van mij is.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:50 schreef CasB het volgende:
[..]
Gewoon een text erbij zetten waarin je verklaart dat je alle rechten hebt. Soms zet ik alleen de titel van de video in de beschrijving en dan wordt hij ook geaccepteerd.
Ik hoef me salaris er niet aan te verdienen, maar zou toch leuk zijn als ik er paar maand een eurotje of 50/100 uit kan halen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:42 schreef CasB het volgende:
Als ze eenmaal gaan lopen, daar zit bij mij het probleem meestal.Ik hoop nog steeds een keer mijn salaris dmv adsense te hosselen, zodat ik in normale werktijden aan m'n sites kan werken, ipv af en toe een uurtje, tussen de sociale verplichtingen door.
Android is Java he, niet Javascriptquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:49 schreef dirkjo het volgende:
[..]
Ik hoef me salaris er niet aan te verdienen, maar zou toch leuk zijn als ik er paar maand een eurotje of 50/100 uit kan halen.
Een van m'n ideeën is zo goed als nieuw in de Android Market. De app komt uiteindelijk samen te hangen met een website die bijna hetzelfde doet als de app, waar mensen dus ook hun app-statistieken kunnen bekijken etc.
Maar zoals ik al eerder zei; ben nu m'n javascript kennis verder aan het uitbreiden voor android apps, iets wat nog wel paar weken duurt.
We zullen zien!
dat wilde ik net zeggenquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:39 schreef CasB het volgende:
Ik zie in je broncode niks van analytics staan?
Nee, daar kom ik ook net achter. Terwijl ik de code er niet handmatig in gezet heb, maar net een module van het cms (iets meer opties). En daar niets aan heb gewijzigd, en hij staat ook nog aan. Die module maar eens opnieuw installeren dan denk ik...quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:39 schreef CasB het volgende:
Ik zie in je broncode niks van analytics staan?
ligt er aan wat je precies gefilmt hebt. Zodra je een omgeving hebt gefilmt die niet generiek is, zoals een even achtergrond of je eigen woning, loop je de kans om dingen te hebben gefilmt waar je toestemming voor moet hebben.Veel openbare gebouwen bijvoorbeeld, vallen onder zo'n toestemmingsregel, tenzij je een specifieke nieuwsfunctie of iets hebt, en zelfs dát wordt sterk gereguleerd.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik moet documenten meesturen omdat ze niet hebben verifiëren dat het materiaal van mij is.
Geen idee, maar als hem hebt ontvang ik hem graagquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik had laatst een site van Google waar je de analytics van andere sites kon bekijken. Heeft iemand een linkje?
Kuchkuch, foutjequote:Op woensdag 14 maart 2012 01:21 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Android is Java he, niet Javascript
Ontopic:
Ik ben me inmiddels wat meer in het richten op inkomsten maken op mijn websites.
Ben vandaag begonnen met Amazon affiliate, even kijken wat dat oplevert.
Je kan nooit de Analytics van een andere site bekijken. Hooguit kan je via urlpulse en inderdaad een tool van Google wat gegevens zijn. Maar zo uitgebreid als Analytics is kan je nooit zien.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Geen idee, maar als hem hebt ontvang ik hem graag
Dat snap ikquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:20 schreef Skiet het volgende:
[..]
Je kan nooit de Analytics van een andere site bekijken. Hooguit kan je via urlpulse en inderdaad een tool van Google wat gegevens zijn. Maar zo uitgebreid als Analytics is kan je nooit zien.
http://www.nuzakelijk.nl/(...)kmachine-google.htmlquote:Grote wijziging in zoekmachine Google
AMSTERDAM – Google gaat de komende maanden een grote wijziging doorvoeren aan de zoekmachine. Er worden naast links meer directe antwoorden en feiten weergegeven.
Dat schrijft the Wall Street Journal donderdag op basis van een interview met Amit Singhal van Google.
Het bedrijf zal de manier waarop de relevantie van links bepaald wordt niet veranderen, maar zal wel meer gaan leveren dan alleen links. Zo moet er direct antwoord worden gegeven op meer vragen zodat gebruikers het antwoord niet hoeven te zoeken in één van de resultaten.
Als er gezocht wordt op de tien grootste meren van de Verenigde Staten zal Google de lijst mogelijk zelf geven in plaats van verwijzen naar een andere website.
Semantisch zoeken
Daarnaast wordt er ingezet op ‘semantisch zoeken’. De zoekmachine zal dan de betekenis van woorden beter begrijpen. Zo wordt het verschil tussen de auto Jaguar en het dier Jaguar herkend en kan Google verbanden tussen worden zien.
Ook worden zoekresultaten beïnvloed door de locatie van de gebruiker en de tijd waarop de zoekopdracht wordt ingevoerd.
Gevolgen
De veranderingen zijn belangrijk voor Google in verband met het aanbieden van nog relevantere advertenties waardoor meer inkomsten gegenereerd kunnen worden. Voor websites die grotendeels afhankelijk zijn van verkeer via Google kan de verandering mogelijk slecht uitpakken.
Door het semantisch zoeken worden sommige websites namelijk relevanter of minder relevant. De waardering zelf is niet veranderd, maar de volgorde van presenteren kan wel wijzigen.
Database uitgebreid
De verbeteringen zijn mogelijk omdat de zoekmachine beter zal communiceren met een uitgebreide database met daarin personen, plaatsen en dingen. Google heeft deze database de afgelopen twee jaar stilletjes uitgebreid.
De zoekgigant hoopt concurrenten met de wijzigingen voor te blijven. Naast Microsoft is bijvoorbeeld Facebook een concurrent omdat het sociale netwerk een enorme database met gegevens over personen en plekken heeft. Een goede zoekfunctie ontbreekt echter nog.
wat is dat precies? Een "gameplay pagina"?quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:37 schreef DuracellPower het volgende:
Ook een mail gehad over "gameplay-pagina's"?
Wij wel.. Jammer, de adds vallen op onze gamesite zo mooi tussen de rest
quote:Vandaag delen we onze praktische tips en trucs voor hoe u advertenties van AdSense voor inhoud op gameplay-pagina's kunt plaatsen zodat dit geen verwarring zaait bij de gebruiker en niet leidt tot ongeldige klikactiviteit. Als u een site met online games heeft, verwijst de term 'gameplay-pagina' naar de pagina waarop een afzonderlijke game wordt beschreven en een gebruiker kan klikken om de game te gaan spelen. Lees ook deel 1: de juiste afstand houden en deel 2: het juiste product kiezen voor meer tips om ongeldige klikken te voorkomen en te zorgen voor een goede gebruikerservaring.
Laten we beginnen met een korte samenvatting van waarom het belangrijk is deze beleidsregels te volgen om het aantal onbedoelde klikken te minimaliseren. Ten eerste controleren we nauwkeurig de klikken op en vertoningen van Google-advertenties om ons netwerk te beschermen tegen kunstmatig opgedreven kosten. Ongeldige activiteit die we detecteren, wordt in mindering gebracht op de inkomsten aan het einde van de maand en kan in sommige gevallen zelfs leiden tot een uitgeschakeld account waarvoor de inkomsten worden terugbetaald aan de betreffende adverteerders. Daarnaast zorgt laagste-prijsbepaling ervoor dat grote aantallen onbedoelde klikken op de lange termijn leiden tot lagere inkomsten voor uitgevers. Dit komt omdat onbedoelde klikken niet resulteren in conversies voor adverteerders, waardoor het bedrag dat ze bereid zijn te betalen om advertenties weer te geven op uw site, ook afneemt.
Als algemene richtlijn voor online gamesites is het belangrijk uzelf de volgende vraag te stellen: 'Kan een gebruiker die de taal niet spreekt waarin mijn pagina is geschreven, van de gameplay-pagina met de beschrijving naar de daadwerkelijke game navigeren, waarbij de kans klein is dat er per ongeluk op advertenties wordt geklikt?' Het antwoord moet 'ja' zijn. Op basis hiervan hebben we de volgende twee tips samengesteld:
Interstitial pagina's met advertenties: gameplay-knoppen moeten niet leiden naar interstitial pagina's die voornamelijk zijn gevuld met advertentieblokken van AdSense voor inhoud en geen duidelijke links naar de game bevatten. In het algemeen moeten links die zijn bedoeld om naar gameplay-pagina's te navigeren de gebruiker niet misleiden om op AdSense-advertenties te klikken. Bezoek ons Helpcentrum voor meer informatie over AdSense-advertenties op interstitial pagina's.
Onopvallende startknoppen: startknoppen van games moeten klikbaar zijn en op een goed zichtbare plek worden geplaatst. Om verwarring bij de gebruiker te beperken, moet u met tekst en beeld aangeven hoe de game kan worden gespeeld. Advertentieblokken moeten niet te dicht rondom links naar de game worden geplaatst. Bezoek ons Helpcentrum voor het volledige beleid ten aanzien van misleidende AdSense-implementaties.
Pagina waar het spel gespeeld wordt (gamepage/waar de swf oid wordt afgespeeld)quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:07 schreef Frith het volgende:
[..]
wat is dat precies? Een "gameplay pagina"?
Zit ook wel wat in inderdaad, al zou het totaal in elkaar zakken onder een andere domeinnaam .. dan nog zit ik wel goed.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:06 schreef JDx het volgende:
Verkopen, 40x de maandwinst is meer dan genoeg.
Dat is meer dan 3 jaar inkomsten man. Drie jaar de tijd om iets nieuws op te bouwen, zonder geld te verliezen.
Domain only of met site? Met site koop ik graag voor 24x maandwinst, uiteraard afhankelijk van een paar factoren zoals niche, (kwaliteit van de) techniek, tijdsbesteding en marge.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:06 schreef JDx het volgende:
...
Ik zou altijd verkopen vanaf 24x maandwinst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |