quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Compoantje het volgende:
Ik weet niet of het interessant is, maar Mitsubishi betekent letterlijk "3 waternoten". Dat is ook wat het Mitsubishi logo voor moet stellen. Wat een automerk met waternoten te maken heeft weet ik niet meer uit m'n hoofd, dus dat zul je zelf nog even moeten opzoeken.
Dat wist ik allebei nog niet, wat grappig.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dat Remia een afkorting is voor (de) Rooij's Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.
Conimex = Conserven Import Export Maatschappij.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dat Remia een afkorting is voor (de) Rooij's Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.
Samsung = Drie Sterren. Oude logo:quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Compoantje het volgende:
Ik weet niet of het interessant is, maar Mitsubishi betekent letterlijk "3 waternoten". Dat is ook wat het Mitsubishi logo voor moet stellen. Wat een automerk met waternoten te maken heeft weet ik niet meer uit m'n hoofd, dus dat zul je zelf nog even moeten opzoeken.
Maar weet iemand ook waarom?quote:- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.
Tevens, als je in een Duitse trein uit het raampje kijkt en je ziet dat je in "Gleis" bent aangekomen moet je iets verder kijken, want dat betekent namelijk "Perron".quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.
[...]
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
[...]
Blousses worden door vrouwen gedragen, die vroeger gebruik maken van kleedsters.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:28 schreef Ralphmeister het volgende:
Leuk van die overhemden en blouse:
[..]
Maar weet iemand ook waarom?
Is wel uitgelegd ergens in dit topic, twee pagina's terug ofzo.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:28 schreef Ralphmeister het volgende:
Leuk van die overhemden en blouse:
[..]
Maar weet iemand ook waarom?
SPAR - Samen Profiteren Allen Regelmatig.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:44 schreef Nyck het volgende:
HEMA
Hollandse Eenheidsprijzen Maarschappij Amsterdam
Bedenk je die nu zelf?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
SPAR - Samen Profiteren Allen Regelmatig.
Nee dat kloptquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:00 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Bedenk je die nu zelf?
Spar is volgens mij Duits..
Nee, SPAR is Nederlands.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:00 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Bedenk je die nu zelf?
Spar is volgens mij Duits..
Ow, okeequote:
Ja, de afkorting komt daar echt vandaan, en het is tevens ook de meest wijd verspreide supermarkt van de wereld als ik me niet vergis. Aldi = Albrecht Discount.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:05 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ow, okeeDacht dat dat net als Aldi zo'n goedkope Duitse keten was. My bad
Klopt de afkorting dan ook echt?
DE SPAR = "Door eendrachtig samenwerken profiteren allen regelmatig".quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:05 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ow, okeeDacht dat dat net als Aldi zo'n goedkope Duitse keten was. My bad
Klopt de afkorting dan ook echt?
Prijzen verschillen ook per filiaal merkte ik laatst.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
DE SPAR = "Door eendrachtig samenwerken profiteren allen regelmatig".
Spar is vrij duur overigens.
Spar is vooral van kleine dorpswinkels en dat zijn zo goed als allemaal van die franchises, dus die mogen zelf de prijzen bepalen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Prijzen verschillen ook per filiaal merkte ik laatst.
Inderdaad. In Dublin bijvoorbeeld zit er één op elke straathoek onderhand.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:08 schreef Saind het volgende:
[..]
Spar is vooral van kleine dorpswinkels en dat zijn zo goed als allemaal van die franchises, dus die mogen zelf de prijzen bepalen.
3 diamanten, was het toch? daarom dat er 3 van die 'wiebertjes' in het logo staan.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Compoantje het volgende:
Dat zou je inderdaad denken, maar het zijn waternoten. Dat is een Japanse vrucht die ook zo'n vorm heeft.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:14 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
3 diamanten, was het toch? daarom dat er 3 van die 'wiebertjes' in het logo staan.
Vroeg me al af waar NAC voor stond.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:52 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Als we toch met afkortingen bezig zijn; waar NAC voor staat, namelijk:
Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie Breda."
En dat het voluit geschreven met 86 letters de langste naam voor een voetbalclub is ter wereld.
Dat is niet waar, er is ook nog een voetbalclub in Bangkok, Thailand. De officiele naam van Bangkok is:quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:52 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Als we toch met afkortingen bezig zijn; waar NAC voor staat, namelijk:
Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie Breda."
En dat het voluit geschreven met 86 letters de langste naam voor een voetbalclub is ter wereld.
Jaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:43 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Blousses worden door vrouwen gedragen, die vroeger gebruik maken van kleedsters.
Mannen kleden zichzelf aan.
Dit staat trouwens ook in het vorige topic vermeld (of was het nu die daarvoor)
Zitten knopen bij mannen- en vrouwenbroeken ook niet andersom?
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:06 schreef ß het volgende:
[..]
Dat is niet waar, er is ook nog een voetbalclub in Bangkok, Thailand. De officiele naam van Bangkok is:
Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit
De voetbalclub heet Bangkok Bravo FC, wat staat voor:
Amon Rattanakosin Krung Thep Mahanakhon Mahinthara Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Ayuthaya Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit Bravo Association Football Club.
Dat is wel wat in de engelstalige wikipedia staat.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:14 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
3 diamanten, was het toch? daarom dat er 3 van die 'wiebertjes' in het logo staan.
Op de Nederlandstalige hebben ze het inderdaad over waterkastanje.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat is wel wat in de engelstalige wikipedia staat.
Dat laatste betwijfel ik, want mitsubishi bestaat al sinds 1870 en pas in 1917 zijn zich gaan bezighouden met auto's, aldus de wiki.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:24 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad denken, maar het zijn waternoten. Dat is een Japanse vrucht die ook zo'n vorm heeft.
Volgens mij is het een vrucht met een hele krachtige smaak. En Mitsubishi is een krachtige auto. Iets in die trend, maar dat weet ik niet zeker.
Ja. Noch is een ontkenning, zoals heg noch steg weten en het een noch het ander.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:04 schreef Refurb het volgende:
Ik heb nog steeds een vraag:
Ik las gisteren "tot noch toe"
Is het niet "tot nog toe"?
Daarom weet ik het ook niet zeker, maar ik weet wel zeker dat het "3 waternoten" betekent.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:59 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Op de Nederlandstalige hebben ze het inderdaad over waterkastanje.
[..]
Dat laatste betwijfel ik, want mitsubishi bestaat al sinds 1870 en pas in 1917 zijn zich gaan bezighouden met auto's, aldus de wiki.
De logo van Yamaha bestaat uit stemvorken. Logisch als je piano's etc maakt (wat ze ook doen), maar bij motoren....quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Compoantje het volgende:
Yamaha was in hoofdzaak een instrumentenbouwer. Motoren kwamen pas na de 2e wereldoorlog.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:23 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
De logo van Yamaha bestaat uit stemvorken. Logisch als je piano's etc maakt (wat ze ook doen), maar bij motoren....
Hoe zit het dan met de Opel Signum? (de voorloper van de Insignia)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:09 schreef Resistor het volgende:
De Opel Kadett was het laatste model van Opel waarvan de modelaanduiding niet op een 'a' eindigde.
(en voor de bedrijfswagens eindigen de modelaanduidingen op een 'o')
Nooit bij stil gestaan, tot ik het vandaag op de radio hoorde.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:14 schreef nicknicknickname het volgende:
Dat de buurvrouw niet 'dikke Maatje' heet maar samen met haar man Dick en Maatje heet
Vond het altijd al zo raar, ze is namelijk helemaal niet dik
Dan zijn er ook nog de Opel Speedster (2000-2005) en Opel GT (2006-2009).quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de Opel Signum? (de voorloper van de Insignia)
zoals gezegd, dit klopt gewoon niet. Zeker niet als je ook de bedrijfswagens erbij gaat halen, combo, vivaro, movano. (die eindigen allemaal op de O)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:09 schreef Resistor het volgende:
De Opel Kadett was het laatste model van Opel waarvan de modelaanduiding niet op een 'a' eindigde.
Ja, wat zegt ie dan.... Dat alle bedrijfswagens op een "o" eindigen... Beter lezen dus.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:01 schreef Markster het volgende:
[..]
zoals gezegd, dit klopt gewoon niet. Zeker niet als je ook de bedrijfswagens erbij gaat halen, combo, vivaro, movano. (die eindigen allemaal op de O)
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:23 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
De logo van Yamaha bestaat uit stemvorken. Logisch als je piano's etc maakt (wat ze ook doen), maar bij motoren....
idd signum is de enige uitzondering...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de Opel Signum? (de voorloper van de Insignia)
Ja, dat had ik ook, haha. Wij noemden een oma altijd "kleine oma".quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:04 schreef hugsy33 het volgende:
De echte achternaam van m'n opa en oma.
Zij hadden een kat genaamd Tommie. En werden dus altijd opa en oma van Tommie genoemd, het heeft heel lang geduurd voor ik besefte dat ze vast ook nog een echte achternaam hadden
Oma Velpquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:04 schreef hugsy33 het volgende:
De echte achternaam van m'n opa en oma.
Zij hadden een kat genaamd Tommie. En werden dus altijd opa en oma van Tommie genoemd, het heeft heel lang geduurd voor ik besefte dat ze vast ook nog een echte achternaam hadden
Opa Neerkant hier.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oma Velp![]()
Nee, dat was dus ook niet haar naam, maar ze woonde in Velp. Waarom doen ouders dat!!
Was echt een eyeopener toen ik erachter kwam dat ze gewoon dezelfde achternaam als ik had
Woont die oma met 3 vriendinnen samen?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:14 schreef Rewimo het volgende:
Onze zoon kon de voornaam van zijn oma niet uitspreken. Ze heet Blanche, dat werd oma Plons. En zo "heet" ze nog steeds
Getver, dat vind ik ook heel stom ja.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik had overigens ook een enorme stapel 'tantes', maar dat kwam omdat alle vriendinnen en nichtjes etc van mijn ouders ook als 'Tante Zus en Tante Zo' werden behandeld. Ik begreep er geen moer van toen ik er op een gegeven moment achter kwam dat sommige tantes helemaal geen familie waren! Was nog even zoeken wie de echte tantes waren
Ik wil dan ook niet dat mijn vriendinnen me Tante Isa noemen tov hun kinderen. Ik ben hun tante niet.
Ik bedacht zelf die namen om m'n 2 opa's uit elkaar te houden, want ze kunnen toch niet allebei opa heten?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oma Velp![]()
Nee, dat was dus ook niet haar naam, maar ze woonde in Velp. Waarom doen ouders dat!!
Was echt een eyeopener toen ik erachter kwam dat ze gewoon dezelfde achternaam als ik had
Volgens mij is dat typisch een jaren 70 ding..quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik had overigens ook een enorme stapel 'tantes', maar dat kwam omdat alle vriendinnen en nichtjes etc van mijn ouders ook als 'Tante Zus en Tante Zo' werden behandeld. Ik begreep er geen moer van toen ik er op een gegeven moment achter kwam dat sommige tantes helemaal geen familie waren! Was nog even zoeken wie de echte tantes waren
Ik wil dan ook niet dat mijn vriendinnen me Tante Isa noemen tov hun kinderen. Ik ben hun tante niet.
Ik wist vroeger ook niet dat Beppe fries was. Ik dacht dat die oude vrouw bij ons in de straat zo hete. Later kwam ik er achter dat ze de oma was van een paar andere kinderen hier in de straat. (dit was overigens niet in friesland)quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:44 schreef 2cv het volgende:
Hier ook Opa&Oma en Pake&Beppe. Ook ik snapte pas later dat Pake&Beppe Frysk is.
Dat hadden wij ook maar dat had niets met hun lengte of bouw te maken. Dat was gewoon een handige benaming ofzo.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:01 schreef junkiexp het volgende:
Wij hadden kleine oma en grote oma.
Kleine oma was 1.55 en heel tenger.
Grote oma was 1.75 en vrij fors.
ik ook, kleine oma was getrouwd met grote opaquote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:01 schreef junkiexp het volgende:
Wij hadden kleine oma en grote oma.
Kleine oma was 1.55 en heel tenger.
Grote oma was 1.75 en vrij fors.
Het is toch juist wel een kies waarvan men zegt dat het met het 'verstand' komt? In het engels heet het ook wisdom teeth.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:33 schreef pietkanarie het volgende:
Ik dacht dat verstandskies een bijnaam was voor die kies, omdat hij op wat latere leeftijd doorkomt.
Geen idee dat de klemtoon dus eigenlijk anders moet liggen, waardoor de betekenis wordt: een kies die ver (achterin) staat.
Dat is op een gegeven moment zo geworden... maar de benaming verstandkies was er allereerst om z'n verre stand aan te geven. Is dat wisdom teeth echt de officiële benaming? Ik zou denken dat het door de mensen zo wordt genoemd dan...?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is toch juist wel een kies waarvan men zegt dat het met het 'verstand' komt? In het engels heet het ook wisdom teeth.
Dat zou wel handig zijn dan, ik ga natuurlijk niet 61 delen doorlezenquote:Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Kan die verstandskies niet ff de op in?? Is de duizendste keer.
Ga je gang, linkje onderaan de OP, kan je het zelf aanpassen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Kan die verstandskies niet ff de op in?? Is de duizendste keer.
Duits: Weisheitszahnquote:Op maandag 5 maart 2012 10:37 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dat is op een gegeven moment zo geworden... maar de benaming verstandkies was er allereerst om z'n verre stand aan te geven. Is dat wisdom teeth echt de officiële benaming? Ik zou denken dat het door de mensen zo wordt genoemd dan...?
Dat met de wikipedia werkt toch niet meer? Nu wordt de OP automatisch gekopieerd bij het openen van een nieuw deel, ik ben bang dat je het toch zelf aan moet passen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ga je gang, linkje onderaan de OP, kan je het zelf aanpassen.
Nee dat verre stand verhaal is een fabeltjequote:Op maandag 5 maart 2012 10:37 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dat is op een gegeven moment zo geworden... maar de benaming verstandkies was er allereerst om z'n verre stand aan te geven. Is dat wisdom teeth echt de officiële benaming? Ik zou denken dat het door de mensen zo wordt genoemd dan...?
Ja, dat lees ik nu ook...quote:Op maandag 5 maart 2012 10:44 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Nee dat verre stand verhaal is een fabeltje
Ook in het Chinees is de letterlijke vertaling iets met wijsheid, heb ik mij laten vertellen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Duits: Weisheitszahn
Frans: Dent de sagesse (sagesse=wijsheid)
Zal geen toeval zijn lijkt mij.
Haha wij hadden precies hetzelfdequote:Op maandag 5 maart 2012 10:32 schreef Waaghals het volgende:
[..]
ik ook, kleine oma was getrouwd met grote opa
en grote oma met kleine opa
Dat was voor mij ook een eyeopener, toen ik dat tegenkwam in een boek van David Mitchell.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:38 schreef Waaghals het volgende:
Breakfast dat het letterlijk het doorbreken van het vasten betekent.
Eigenlijk heb ik er nooit over nagedacht over wat het betekende tot ik het toevallig tegenkwam
oepsquote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:11 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, wat zegt ie dan.... Dat alle bedrijfswagens op een "o" eindigen... Beter lezen dus.
Maar verder klopt het inderdaad niet helemaal. Na de Kadett had je nog de Speedster, GT, Signum en ook nog de Monterey. Verder zijn alle auto's wel eindigend op een "a".
Briljantquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:38 schreef Waaghals het volgende:
Breakfast dat het letterlijk het doorbreken van het vasten betekent.
Eigenlijk heb ik er nooit over nagedacht over wat het betekende tot ik het toevallig tegenkwam
omdat ik niet zovaak van bovenaf naar een camera keek.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:38 schreef padlarf het volgende:
Hoe kun je nou niet zien dat dat een camera is?
En alle Seats zijn Spaanse stedenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:09 schreef Resistor het volgende:
quote:
Het argument zou zijn, dat er niet zulke kleine kleertjes waren. Dat is natuurlijk flauwekul, want je kan voor de kleinste poppen kleertjes maken.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:27 schreef Miendientje het volgende:
(...)
Ik kwam er gisteren trouwens ook achter dat baby's die te vroeg geboren zijn en in een couveuse liggen helemaal geen kleertjes aan hebben en dat de ouders dus pas veel later hoeven na te denken over kleertjes.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:00 schreef Irritatie100 het volgende:
De slogan Geen punt bij Karwei is ook pas heel laat tot mij doorgedrongen. Dat die gast dus heel snel praat, oftewel zonder punten achter z'n zinnen.
kindjes kunnen ook gewoon in een doek gewikkeld in de couveuse liggen hoor. Niet met kleertjes idd, dat is teveel gedoe.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:40 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het argument zou zijn, dat er niet zulke kleine kleertjes waren. Dat is natuurlijk flauwekul, want je kan voor de kleinste poppen kleertjes maken.
Vreselijk voor de baby's vanuit het vruchtwater zo zonder enig contact/druk in de couveuse. Zelfs ruimtevaarders hadden problemen met slapen zonder de bekende druk. Daarom zijn er voor hun drukslaapzakken uitgevonden.
De ouders van mijn moeders kant woonden in Monster (Z-H). Andere kant trouwens in Loosduinen (ook Z-H).quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:43 schreef Saind het volgende:
We noemden ze hier altijd bij hun woonplaatsen, grootschalige paniek toen ze verhuisden dus
Sterker nog, het is gewoon de vertaalde versie. Dus dezelfde verhalen en teksten maar dan in het Nederlands, met slechte acteurs...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:07 schreef PteV het volgende:
Dat 'Iedereen is gek op Jack' is gebaseerd op 'Everybody loves Raymond'. Intro is nagenoeg hetzelfde en zowel de ouders en broer van Jack (ook politieagent) wonen naast hemniet eerder die link gelegd!
Inderdaad, naar aanleiding van dit inzicht ging ik zoeken op internet en kwam ook tot die conclusiequote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:53 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Sterker nog, het is gewoon de vertaalde versie. Dus dezelfde verhalen en teksten maar dan in het Nederlands, met slechte acteurs...
Ik moest lachen.quote:Op zondag 11 maart 2012 09:04 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Eind jaren 70, toen ik een jaar of 8 was, stonden The Village People bovenaan de hitlijsten. Ik heb echter jarenlang gedacht dat het een zanger was met de naam Felix Pipo.
Huh. Je wist niet dat je kon scrollen op een ipad?quote:Op zondag 11 maart 2012 20:58 schreef Aventura het volgende:
Dat je op je ipad kunt 'scrollen' door met twee vingers het scherm omhoog te vegen. Tot vijf minuten geleden verliet ik altijd pissig de website, scheldend op Apple dat mij niet toestaat om webpagina's in zijn geheel te bekijken
Ze heeft het over scrollen met 2 vingers, bijvoorbeeld voor een site met frames.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:31 schreef Stevennn het volgende:
[..]
Huh. Je wist niet dat je kon scrollen op een ipad?
Ik denk dat ze steeds uitzoomde en dan op het gedeelte wat ze wilde lezen weer inzoomt?quote:Op zondag 11 maart 2012 21:31 schreef Stevennn het volgende:
[..]
Huh. Je wist niet dat je kon scrollen op een ipad?
Nee, ze heeft het over scrollen met 2 vingers: dan scroll je niet de hele site, maar binnen lijstjes, divs, frames, etc.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:46 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ik denk dat ze steeds uitzoomde en dan op het gedeelte wat ze wilde lezen weer inzoomt?
dit!quote:Op zondag 11 maart 2012 22:24 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Nee, ze heeft het over scrollen met 2 vingers: dan scroll je niet de hele site, maar binnen lijstjes, divs, frames, etc.
Ik kan me die logica wel voorstellenquote:Op maandag 12 maart 2012 21:11 schreef Gwywen het volgende:
Ik kan me nog goed herinneren hoe flabbergasted ik als kind was toen ik ontdekte dat niet alleen Nederlanders op vakantie gingen.
Het was echt nooit eerder in me opgekomen, dat bijv. Spanjaarden en Fransen ook op vakantie gaan. Die woonden toch al in een vakantieland? Waarom zou je weg willen?
Kijk, dat je als Nederlander nou naar het buitenland op vakantie wilt, dat vond ik wel logisch.
Ik hoop dat je weet dat het origineel van Eddy Grant is?quote:Op maandag 12 maart 2012 20:59 schreef MaJo het volgende:
Ik kom er net achter dat het nummer 'Geef me hoop Yomanda' van Rene van der Gijp is![]()
![]()
Niet die naam maar wist natuurlijk wel dat het een cover wasquote:Op maandag 12 maart 2012 23:45 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Ik hoop dat je weet dat het origineel van Eddy Grant is?
Geinig; Zijn officiele naam, Maksymilian Faktorowicz, paste zeker niet op de potjesquote:Op maandag 12 maart 2012 21:35 schreef MaJo het volgende:
En nog een die ik net ontdek: dat Max Factor gewoon een voor- en achternaam isIk dacht gewoon het woord factor, zoals X-Factor, the Max Factor
![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:54 schreef rayomac het volgende:
Ik kan me nog goed herinneren dat ik als klein kind groot fan was van Andre van Duin tot ik op me 7e hoorde dat hij homo is. Ik dacht echt dat hij ziek was, ik was er ook heel verdrietig om.
Heb hem daarna ook nooit meer leuk gevonden.
Of Lord of the Rings.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:32 schreef AbXorb het volgende:
[..]_________!
Hoop dan voor je dat je geen fan bent van The Big Bang Theory of How I Met Your Mother.
Nu je het zegt!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:54 schreef Lindgren. het volgende:
Geen idee of dit ooit gepost is.. Ben ik het enige kind geweest die dacht dat dit een potlood was?
[ afbeelding ]
Wie van de acteurs van The big bang theory is gay dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:32 schreef AbXorb het volgende:
[..]_________!
Hoop dan voor je dat je geen fan bent van The Big Bang Theory of How I Met Your Mother.
sheldonquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wie van de acteurs van The big bang theory is gay dan?
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:54 schreef Lindgren. het volgende:
Geen idee of dit ooit gepost is.. Ben ik het enige kind geweest die dacht dat dit een potlood was?
[ afbeelding ]
Sheldon is niet homo, wel een autist. Jim Parsons is homo.quote:
semantisch gezeik, iedereen begrijpt wat er bedoeld wordtquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:12 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Sheldon is niet homo, wel een autist. Jim Parsons is homo.
Ik ben ook een Sheldon-achtige autist, sorry.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:45 schreef padlarf het volgende:
[..]
semantisch gezeik, iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt
de vraag is of iedereen hier ook weet dat Jim Parsons de rol van Sheldon speelt. Vandaar eigenlijk dat ik Sheldon zeiquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:12 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Sheldon is niet homo, wel een autist. Jim Parsons is homo.
ehm.. landen wel hoorquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:45 schreef Waaghals het volgende:
Ik kom nog altijd regelmatig mensen tegen die niet weten dat Schotland en Wales geen landen/staten zijn.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:45 schreef Waaghals het volgende:
Ik kom nog altijd regelmatig mensen tegen die niet weten dat Schotland en Wales geen landen/staten zijn.
Mooi uitgelegd hier.quote:
Daarom zet ik landen/staten. Anders komt er weer gezeur over de definitie.quote:
Wie is er homo van TBBT? Sheldon?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:32 schreef AbXorb het volgende:
[..]_________!
Klik eens één pagina terug in dit topic.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:51 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Wie is er homo van TBBT? Sheldon?
Potverdorie zeg. Zo leer je nog eens wat.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:24 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Nee, ze heeft het over scrollen met 2 vingers: dan scroll je niet de hele site, maar binnen lijstjes, divs, frames, etc.
Prachtig filmpje!quote:
Dan moet deze je ook bevallen. Veel beter zelfsquote:
quote:Op woensdag 14 maart 2012 01:39 schreef whY... het volgende:
Om een visueel te geven aan wat Coen4d zegt:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:52 schreef gebrokenglas het volgende: namelijk het ♂ teken lijkt sterk op een penis in erectie. Dus die duidt het mannetje aan. Zo kon ik het onthouden
Het vrouwtjesteken lijkt een spiegeltje. Zo onthield ik hetquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik kon nooit het mannetje en vrouwtjes teken ♂/♀ uit elkaar houden. Tot ik zelf een ezelsbruggetje bedacht, namelijk het ♂ teken lijkt sterk op een penis in erectie. Dus die duidt het mannetje aan. Zo kon ik het onthouden dus ik dacht echt dat die tekens zo ook bedacht waren.
Maar nu pas zie ik dat die tekens gewoon voor de planeten Mars en Venus staan, en afkomstig is uit de Griekse mythologie.![]()
Gebaseerd? Elke aflevering is een exacte kopie, maar dan in het Nederlands vertaald. Zelfde scenes, zelfde plot, zelfde grappen (met soms een tenenkrommend slecht vertaalde woordgrap).quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:07 schreef PteV het volgende:
Dat 'Iedereen is gek op Jack' is gebaseerd op 'Everybody loves Raymond'. Intro is nagenoeg hetzelfde en zowel de ouders en broer van Jack (ook politieagent) wonen naast hemniet eerder die link gelegd!
Hé bedankt he!quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef MaJo het volgende:
Nu zie ik Ok ook als een omgevallen mannetje
Dat, en het mannetje lijkt op een schild met een speer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Het vrouwtjesteken lijkt een spiegeltje. Zo onthield ik het.
ik las w-chok, in plaats van wc-hok.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:05 schreef Renesite het volgende:
Op vakantie ging ik naar een wchok en iemand had een busje. Ik liep uit het wchokje en opeens had die meneer allemaal schuim!!!
Ik had dat met Vidal Sassoon.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:35 schreef MaJo het volgende:
En nog een die ik net ontdek: dat Max Factor gewoon een voor- en achternaam isIk dacht gewoon het woord factor, zoals X-Factor, the Max Factor
![]()
* Gwywen zoekt op Wikiquote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:13 schreef ChevyVanDude het volgende:
TaVheulPoot.
Erg grappig allemaal, wist ik niet.
Vooral van SPAR.
Vraag een SPAR manager waarvoor het staat. Weet het zeker, die weet niet dat het een afkorting is.
Dat laatste is dus nieuw voor mij, nooit geweten dat dit uit de Griekse mythologie komt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik kon nooit het mannetje en vrouwtjes teken ♂/♀ uit elkaar houden. Tot ik zelf een ezelsbruggetje bedacht, namelijk het ♂ teken lijkt sterk op een penis in erectie. Dus die duidt het mannetje aan. Zo kon ik het onthouden dus ik dacht echt dat die tekens zo ook bedacht waren.
Maar nu pas zie ik dat die tekens gewoon voor de planeten Mars en Venus staan, en afkomstig is uit de Griekse mythologie.![]()
quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef MaJo het volgende:
Nu zie ik Ok ook als een omgevallen mannetje
Dat de BBC, naast dat het de britse publieke omroep is, dus ook elektronica blijkt te verkopen en dat ze hetzelfde logo hebben als de BCC, wat tevens een concurrent van ze is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:55 schreef StevieWonder het volgende:
Dat het BBC logo een gezichtje moet voorstellen maar ook een stopcontact (ze verkopen voornamelijk electronica)
[ afbeelding ]
Sterker nog, zo werd het ons aangeleerd in groep 7 bij biologie! 'Pijltje = piemeltje, kruisje = vagina (penis met streep erdoor is geen penis, dus vrouw)'.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat was je nooit eerder opgevallen?quote:
Ik onthoud het al jaren nog anders: mannetje heeft een pijl en boog, is een jager. Vrouwtje heeft een spiegeltje. Heerlijk seksistischquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:15 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Sterker nog, zo werd het ons aangeleerd in groep 7 bij biologie! 'Pijltje = piemeltje, kruisje = vagina (penis met streep erdoor is geen penis, dus vrouw)'.![]()
Hm, ik denk aan het 'kruis', van een vrouw zeg maar. Zo redeneerde ik dat.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:53 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik onthoud het al jaren nog anders: mannetje heeft een pijl en boog, is een jager. Vrouwtje heeft een spiegeltje. Heerlijk seksistisch
Dat er mensen zijn die het verschil tussen de symbolen niet kunnen zien zonder bril/lenzen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:49 schreef KrentebolHooft het volgende:
Dat er mensen zijn die niet eens het mannen en vrouwen logo kunnen onthouden zonder geheugensteuntje.
Ik heb het onthouden omdat er in ons geschiedenisboek op de basisschool of 1e klas een foto stond van demonstrerende emancipatievrouwtjes, die dat teken uit hout hadden gezaagd ofzo en in hun hand hieldenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:39 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb het mannetjes en vrouwtjes teken onthouden via Pokemon. Het mannetjesteken was blauw en vrouwtjesteken roze. Daarna altijd zo onthouden.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:39 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb het mannetjes en vrouwtjes teken onthouden via Pokemon.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:50 schreef Teslynd het volgende:
Leuk dat je het nog zo hoorde, want het is wel erg oud om "houd den dief" te roepen.
Nee hoor pino is een nederlandse uitvinding en anders dan big bird. En niet alleen kwa kleur.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:13 schreef AbXorb het volgende:
Dat de blauwe Pino en de Gele Big Bird uit Amerika in principe gewoon hetzelfde zijn.![]()
Ik kende Big Bird volgens mij nog eerder (door de Muppets-films) dan Sesamstraat.
Van Wikipedia:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor pino is een nederlandse uitvinding en anders dan big bird. En niet alleen kwa kleur.
[ afbeelding ]
In nederland heet big bird "neef jan"
http://muppet.wikia.com/wiki/Pino
In een docu serie over sesamstraat een jaar geleden ongeveer geeft de maker van de nederlandse sesamstraat aan dat ze voor pino ook een andere karakter bedacht hebben pino is een wat zachtaardiger karakter dan de originele big bird... Hij gaf aan dat pino wel familie is van big bird maar toch echt een in nederland bedacht karakter (net als purk)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:24 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Van Wikipedia:
Pino is gebaseerd op Big Bird uit de originele, Amerikaanse, versie van Sesamstraat, maar Big Bird is geel en Pino blauw. Dit kleurverschil was een eis van de Amerikaanse Sesamstraat bij het overnemen van de figuur.
Ik kwam er dus laatst pas achter dat Pino een jongen is en geen meisje.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:20 schreef Gwywen het volgende:
En Pino z'n stem wordt gedaan door een vrouw.
En Hello Kitty is niet van Dick Bruna.
Maar ... weet je dan wel dat het je linkerhand is?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:48 schreef datisstom het volgende:
Die symbolen zijn voor mij nooit een probleem geweest. Ik heb wel nog steeds de gewoonte om heel snel een L te vormen met mijn linkerhand als ik een richting hoor om er zeker van te zijn wat nou rechts of links is.
Yup.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:06 schreef Miendientje het volgende:
Vroeger had ie toch gewoon een jongensstem?
Jij snapt volgens mij nog niet helemaal hoe dat truukje werktquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef AthCom het volgende:
[..]
Maar ... weet je dan wel dat het je linkerhand is?
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij snapt volgens mij nog niet helemaal hoe dat truukje werkt
Ik zit nou net op die wiki te kijken en ontdek dat Tommie een hond is!quote:
Dit.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij snapt volgens mij nog niet helemaal hoe dat truukje werkt
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:36 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik zit nou net op die wiki te kijken en ontdek dat Tommie een hond is!
Ik dacht altijd een beertje!
quote:
quote:
Dat er meerdere variaties bestaan op het woord igrec en dat het eigenlijk gewoon ypsilon is. Waarom gebruiken we eigenlijk Griekse y en niet gewoon ypsilon? Ik zeg toch ook niet Duitse vouw voor een V, net als de ringel s maar dit is dan tenminste nog de Nederlandse naam voor de letter, in het Duits is het Zet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:36 schreef MaJo het volgende:
Dat het woord igrec voor griekse y gewoon letterlijk griekse y in het Frans is![]()
![]()
Geen idee waarom we er drie benamingen voor hebben, ik gebruik ze alledrie wel eensquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:48 schreef whY... het volgende:
[..]
Dat er meerdere variaties bestaan op het woord igrec en dat het eigenlijk gewoon ypsilon is. Waarom gebruiken we eigenlijk Griekse y en niet gewoon ypsilon? Ik zeg toch ook niet Duitse vouw voor een V, net als de ringel s maar dit is dan tenminste nog de Nederlandse naam voor de letter, in het Duits is het Zet.
Ja, samen met al die andere merken: FedEx, Carrefour, enz. FedEx was eigenlijk de enige waarbij ik hulp nodig had om het pijltje tussen de E en de x te zien.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:03 schreef Waaghals het volgende:
zag ik net op 9gag
[ afbeelding ]
omgedraaid staat er een 1
Maatschappij.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:00 schreef ArtistA het volgende:
Conimex komt voort uit: Conserven Import en Export
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Go-Tan niet een merk is van een groot levensmiddelen bedrijf, maar een zelfstandig familiebedrijfje, sympathie points dus!
Hun zoet zure woksaus is lekker!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Go-Tan niet een merk is van een groot levensmiddelen bedrijf, maar een zelfstandig familiebedrijfje, sympathie points dus!
Is ook negative space van de letter G.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:03 schreef Waaghals het volgende:
zag ik net op 9gag
[ afbeelding ]
omgedraaid staat er een 1
Is het echt zo, of is dat gewoon een reclamestunt?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, is echt zo.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:00 schreef _Loki het volgende:
[..]
Is het echt zo, of is dat gewoon een reclamestunt?
quote:
Heb nog even gegoogled en een andere site zegt het volgende:quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:40 schreef -Spring het volgende:
Oh sorry, ik dacht dat het kwartje wel zou vallen.
Op zn Engels dan:
lemonade.
quote:Limonade bestaat al honderden jaren. In de 17de eeuw verkochten ze in Italië drankjes die bestonden uit limoensap (een soort citroensap), suiker en water. Toen heette het limoenade. Dit werd verkocht in ijswinkels, waar ze het goed koel konden houden. Later werden er ook sinaasappels, frambozen, aardbeien en bessen gebruikt in plaats van limoenen. 'Limoenade' werd toen alleen door rijke mensen gedronken en dan alleen nog in de zomermaanden. Dat kwam omdat het duur was, het werd namelijk gemaakt van mineraalwater uit de waterbronnen van België en Duitsland.
Siroop wordt gemaakt door suikers te laten oplossen in water. De fabriek gebruikt suikers als bietsuiker en glucose. Je kunt dit gebruiken om je ijs of yoghurt mee te versieren. Door vervolgens siroop te mengen met water, krijg je limonade. Zo wordt de siroop drinkbaar.
Dat had ik laatst met lunatic. Een tic van de (volle) maan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 05:52 schreef rayomac het volgende:
Dat maand gebaseerd is op het woord maan en betekend de duur dat hij weer vol is. Bekeek het woord maand altijd als een op zich zelf staand woord en dacht er nooit verder over na.
En ranja van oranje -> orange wist je zeker ook niet?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:40 schreef -Spring het volgende:
Oh sorry, ik dacht dat het kwartje wel zou vallen.
Op zn Engels dan:
lemonade.
Verrek!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
En ranja van oranje -> orange wist je zeker ook niet?
Dat zal inderdaad de correcte wel zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:21 schreef Teslynd het volgende:
Eerder het bijvoeglijke tic-suffix: onder invloed van de maan.
Verklaar u nader.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Che Guevara een massamoordenaar was, de stichter van het eerste concentratiekamp op Cuba waar mensen doodgemarteld werden omdat ze zevende dag adventist of homo waren en strijdmakkers uit de revolutie doodschoot omdat ze democratie wilden.
Dat had ik met parelmoer toen ik hoorde dat dat in het Engels mother of pearl heet.quote:Op zondag 25 maart 2012 10:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad de correcte wel zijn.
Vind het altijd leuk als je opeens een woord 'ziet'.
Alles kan ook. Behalve omhoog vallen.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:11 schreef Eva4Evah het volgende:
Hahaha mijn huisgenootje net. Dat ze nu pas die grap van 'alles kan, theekan, koffiekan' etc snapt. Ze zei "ja ik dacht het is gewoon een leuk rijmpje ofzo"
"in the wash" zeg je dat echt zo?quote:Op maandag 26 maart 2012 00:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Net zo fout:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onbegrijpelijk dat je daarmee rondloopt.
Deze heeft nog wel wat humor/zelfspot![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat is correct Engelsquote:
Toen ik doorkreeg dat er ook op de werkvloer veel werd gepest was dat ook echt nieuw voor mij. Ik had namelijk nooit verwacht dat volwassenen nog aan zoiets idioots als pesten deden.quote:Op maandag 26 maart 2012 02:02 schreef DontGiveAFok het volgende:
Dat volwassen mensen in sommige dingen nog kinderachtiger zijn dan ik was toen ik dat niet snapte....(rare zin maar hij klopt)
Nou precies dat bedoel ik dus ook onder andere, ik dacht oh later als ik groot ben is dat over, maar nee, het gebeurd alleen slimmer/gemenerquote:Op maandag 26 maart 2012 02:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik doorkreeg dat er ook op de werkvloer veel werd gepest was dat ook echt nieuw voor mij. Ik had namelijk nooit verwacht dat volwassenen nog aan zoiets idioots als pesten deden.
quote:Op maandag 26 maart 2012 08:26 schreef Takkembah het volgende:
Ik dacht vroeger - serieus - dat als het over een vice-president ging, dat het een vieze president was.... En dat was ook nog in de tijd van Gorbatsjov, die iedereen met kus begroette. En dan dacht ik: dat is vies
Ja, dat is wel een ontgoocheling bij het volwassen worden. Veel kinderachtigheid, domheid, egoïsme blijft gewoon doorgaan. Grote mensen bleken niet automatisch verstandige mensen.quote:Op maandag 26 maart 2012 02:07 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Nou precies dat bedoel ik dus ook onder andere, ik dacht oh later als ik groot ben is dat over, maar nee, het gebeurd alleen slimmer/gemenerhaha...cruel world
![]()
En voel je jezelf dom dat je ze altijd maar blind gevolgd hebt.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een ontgoocheling bij het volwassen worden. Veel kinderachtigheid, domheid, egoïsme blijft gewoon doorgaan. Grote mensen bleken niet automatisch verstandige mensen.
Wat.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Che Guevara een massamoordenaar was, de stichter van het eerste concentratiekamp op Cuba waar mensen doodgemarteld werden omdat ze zevende dag adventist of homo waren en strijdmakkers uit de revolutie doodschoot omdat ze democratie wilden.
WTF?quote:Op maandag 26 maart 2012 00:15 schreef Kamergezocht het volgende:
Dat het poppetje naast sommige gebruikersnamen niet Adolf Hitler moet voorstellen.
Deze dus: [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja vieze president Al GOORquote:Op maandag 26 maart 2012 08:26 schreef Takkembah het volgende:
Ik dacht vroeger - serieus - dat als het over een vice-president ging, dat het een vieze president was.... En dat was ook nog in de tijd van Gorbatsjov, die iedereen met kus begroette. En dan dacht ik: dat is vies
Jaaa ook jaren gedacht hier!!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:21 schreef pagadder het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat het Timboektoe is en niet Timboektoetoe.
Met dank aan Samson en Gert.
Pff, het mannetjesteken is een pijl e boog en het vrouwtjesteken een spiegeltje. Logisch tochquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:
quote:
Fijne vent, die Ernesto.quote:Na de geslaagde overname van Cuba’s overheid begonnen Guevara’s troepen een uitgebreide campagne tegen Cubaanse andersdenkenden met de oprichting van een van hedendaags meest beruchte gevangenissen, La Cabana. Guevara was de voornaamse bestuurder en executeur van de gevangenis. In de gevangenis werden een paar duizend politieke gevangenen vastgehouden - mensen die het oneens waren met de nieuwe regering. Gevangenen werden er een voor een uit hun barakken gehaald, geparadeerd rond de gevangenis, bestookt en misbruikt in het bijzijn van hun familie voordat ze uiteindelijk van dichtbij werden doodgeschoten. De slachtoffers van La Cabana schreeuwden vaak "Viva Cuba libre!" vlak voor hun executie om Guevara en de nieuwe regering af te wijzen. Om deze verbale weerstand tegen zijn autoriteit te stoppen, beviel Guevara dat alle gevangenen voortaan gekneveld moesten worden voor hun executie. Dit om de slachtoffers onder controle te houden en zijn macht over de plaatselijke bevolking te handhaven. Op Guevara’s lange lijst van misdaden in La Cabana wordt verder gerapporteerd dat hij er plezier in had om regelmatig de kelen door te snijden van gevangenen die aan het slapen waren.
Het is park+ride toch? Ik maak er in mijn hoofd nog steeds parkeren+restaurant van, ook al weet ik dat het niet zo is.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:33 schreef whY... het volgende:
Doordat dit bord op een hamburgertje lijkt [ afbeelding ] heb ik best lang van de R een restaurant gemaakt. Ik krijg nog steeds trek, als ik het bord zie, in een hamburger.
Aha. Dus ik verwar het weer met kiss+ride, wat je ook wel ziet bij treinstations.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:53 schreef Deeltjesversneller het volgende:
parkeren + reizen, dus dat je met het ov verder kan.
Haha die vind ik grappig!quote:Op maandag 26 maart 2012 16:08 schreef summer2bird het volgende:
Dat de zoekresultaten van Google niet met de hand allemaal ingetikt waren
Tja, maar veel mensen willen dat nog steeds niet begrijpen.quote:
De allereerste zoekmachine's (meer een soort portals eigenlijk) werkten wel zo, dat waren met de hand uitgezochte sites. Maar dat was natuurlijk alleen in de absolute begintijd van het www.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:08 schreef summer2bird het volgende:
Dan moet je nog heel jong zijn neem ik aan?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:08 schreef summer2bird het volgende:
Wat ik veel triester vind is dat er een hele massa rondloopt/liep met dingen met zijn kop erop als mode-uiting en geen idee hebben met wie zijn kop ze rondliepen.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, maar veel mensen willen dat nog steeds niet begrijpen.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 07:00 schreef TinyTuna het volgende:
Ik wilde toen ik klein was achter de kassa in de supermarkt werken, want ik dacht de caissières het geld uit de kassa mochten houden. Leek me echt een topbaan.
....mijn post is verwijderd of ben ik nou gekquote:
Ja sorry, ik vond het echt niet kunnen dus heb hem verwijderdquote:Op dinsdag 27 maart 2012 07:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
....mijn post is verwijderd of ben ik nou gek(die jij daar citeert)
En WAAROM?
De grote vraag is waarom mensen nog steeds met petjes en shirts van zijn hoofd rondlopenquote:
Bij big en betsy gooiden ze er een jongentje bijquote:Op maandag 26 maart 2012 13:33 schreef whY... het volgende:
Het komt net weer bovendrijven door sinterklaaskapoentje, dat de dansers in de Samson en Gert clips altijd meisjes zijnongeacht de rol die ze spelen.
Krijg nou watquote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:17 schreef Fredo55 het volgende:
Dat Andre zijn echte achternaam niet Van Duin is, maar Kyvon.
Ik heb hiee achter me een rode Ché poster van 100x50 hangen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De grote vraag is waarom mensen nog steeds met petjes en shirts van zijn hoofd rondlopen
Wat is het verhaal er achter dat mensen dit ooit als fashion item maakten? Dat is met andere oorlogsmisdadigers nooit gebeurt toch? Ik zie niemand met een hitlershirtje lopen
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:17 schreef Fredo55 het volgende:
Dat Andre zijn echte achternaam niet Van Duin is, maar Kyvon.
Maar je heb wel veel Hitler restaurants en bars in Aziequote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De grote vraag is waarom mensen nog steeds met petjes en shirts van zijn hoofd rondlopen
Wat is het verhaal er achter dat mensen dit ooit als fashion item maakten? Dat is met andere oorlogsmisdadigers nooit gebeurt toch? Ik zie niemand met een hitlershirtje lopen
En dat Rob Stenders eigenlijk Rob Zieltjes heetquote:
Dat was ook zo'n eyeopener voor mij jaquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:27 schreef bl_henkie2 het volgende:
Ghandhi en moeder Teresa waren ook bepaald geen lieverdjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |