Ik heb het onthouden omdat er in ons geschiedenisboek op de basisschool of 1e klas een foto stond van demonstrerende emancipatievrouwtjes, die dat teken uit hout hadden gezaagd ofzo en in hun hand hieldenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:39 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb het mannetjes en vrouwtjes teken onthouden via Pokemon. Het mannetjesteken was blauw en vrouwtjesteken roze. Daarna altijd zo onthouden.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:39 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb het mannetjes en vrouwtjes teken onthouden via Pokemon.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:50 schreef Teslynd het volgende:
Leuk dat je het nog zo hoorde, want het is wel erg oud om "houd den dief" te roepen.
Nee hoor pino is een nederlandse uitvinding en anders dan big bird. En niet alleen kwa kleur.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:13 schreef AbXorb het volgende:
Dat de blauwe Pino en de Gele Big Bird uit Amerika in principe gewoon hetzelfde zijn.![]()
Ik kende Big Bird volgens mij nog eerder (door de Muppets-films) dan Sesamstraat.
Van Wikipedia:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor pino is een nederlandse uitvinding en anders dan big bird. En niet alleen kwa kleur.
[ afbeelding ]
In nederland heet big bird "neef jan"
http://muppet.wikia.com/wiki/Pino
In een docu serie over sesamstraat een jaar geleden ongeveer geeft de maker van de nederlandse sesamstraat aan dat ze voor pino ook een andere karakter bedacht hebben pino is een wat zachtaardiger karakter dan de originele big bird... Hij gaf aan dat pino wel familie is van big bird maar toch echt een in nederland bedacht karakter (net als purk)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:24 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Van Wikipedia:
Pino is gebaseerd op Big Bird uit de originele, Amerikaanse, versie van Sesamstraat, maar Big Bird is geel en Pino blauw. Dit kleurverschil was een eis van de Amerikaanse Sesamstraat bij het overnemen van de figuur.
Ik kwam er dus laatst pas achter dat Pino een jongen is en geen meisje.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:20 schreef Gwywen het volgende:
En Pino z'n stem wordt gedaan door een vrouw.
En Hello Kitty is niet van Dick Bruna.
Maar ... weet je dan wel dat het je linkerhand is?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:48 schreef datisstom het volgende:
Die symbolen zijn voor mij nooit een probleem geweest. Ik heb wel nog steeds de gewoonte om heel snel een L te vormen met mijn linkerhand als ik een richting hoor om er zeker van te zijn wat nou rechts of links is.
Yup.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:06 schreef Miendientje het volgende:
Vroeger had ie toch gewoon een jongensstem?
Jij snapt volgens mij nog niet helemaal hoe dat truukje werktquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef AthCom het volgende:
[..]
Maar ... weet je dan wel dat het je linkerhand is?
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij snapt volgens mij nog niet helemaal hoe dat truukje werkt
Ik zit nou net op die wiki te kijken en ontdek dat Tommie een hond is!quote:
Dit.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij snapt volgens mij nog niet helemaal hoe dat truukje werkt
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:36 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik zit nou net op die wiki te kijken en ontdek dat Tommie een hond is!
Ik dacht altijd een beertje!
quote:
quote:
Dat er meerdere variaties bestaan op het woord igrec en dat het eigenlijk gewoon ypsilon is. Waarom gebruiken we eigenlijk Griekse y en niet gewoon ypsilon? Ik zeg toch ook niet Duitse vouw voor een V, net als de ringel s maar dit is dan tenminste nog de Nederlandse naam voor de letter, in het Duits is het Zet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:36 schreef MaJo het volgende:
Dat het woord igrec voor griekse y gewoon letterlijk griekse y in het Frans is![]()
![]()
Geen idee waarom we er drie benamingen voor hebben, ik gebruik ze alledrie wel eensquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:48 schreef whY... het volgende:
[..]
Dat er meerdere variaties bestaan op het woord igrec en dat het eigenlijk gewoon ypsilon is. Waarom gebruiken we eigenlijk Griekse y en niet gewoon ypsilon? Ik zeg toch ook niet Duitse vouw voor een V, net als de ringel s maar dit is dan tenminste nog de Nederlandse naam voor de letter, in het Duits is het Zet.
Ja, samen met al die andere merken: FedEx, Carrefour, enz. FedEx was eigenlijk de enige waarbij ik hulp nodig had om het pijltje tussen de E en de x te zien.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:03 schreef Waaghals het volgende:
zag ik net op 9gag
[ afbeelding ]
omgedraaid staat er een 1
Maatschappij.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:00 schreef ArtistA het volgende:
Conimex komt voort uit: Conserven Import en Export
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Go-Tan niet een merk is van een groot levensmiddelen bedrijf, maar een zelfstandig familiebedrijfje, sympathie points dus!
Hun zoet zure woksaus is lekker!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Go-Tan niet een merk is van een groot levensmiddelen bedrijf, maar een zelfstandig familiebedrijfje, sympathie points dus!
Is ook negative space van de letter G.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:03 schreef Waaghals het volgende:
zag ik net op 9gag
[ afbeelding ]
omgedraaid staat er een 1
Is het echt zo, of is dat gewoon een reclamestunt?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, is echt zo.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:00 schreef _Loki het volgende:
[..]
Is het echt zo, of is dat gewoon een reclamestunt?
quote:
Heb nog even gegoogled en een andere site zegt het volgende:quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:40 schreef -Spring het volgende:
Oh sorry, ik dacht dat het kwartje wel zou vallen.
Op zn Engels dan:
lemonade.
quote:Limonade bestaat al honderden jaren. In de 17de eeuw verkochten ze in Italië drankjes die bestonden uit limoensap (een soort citroensap), suiker en water. Toen heette het limoenade. Dit werd verkocht in ijswinkels, waar ze het goed koel konden houden. Later werden er ook sinaasappels, frambozen, aardbeien en bessen gebruikt in plaats van limoenen. 'Limoenade' werd toen alleen door rijke mensen gedronken en dan alleen nog in de zomermaanden. Dat kwam omdat het duur was, het werd namelijk gemaakt van mineraalwater uit de waterbronnen van België en Duitsland.
Siroop wordt gemaakt door suikers te laten oplossen in water. De fabriek gebruikt suikers als bietsuiker en glucose. Je kunt dit gebruiken om je ijs of yoghurt mee te versieren. Door vervolgens siroop te mengen met water, krijg je limonade. Zo wordt de siroop drinkbaar.
Dat had ik laatst met lunatic. Een tic van de (volle) maan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 05:52 schreef rayomac het volgende:
Dat maand gebaseerd is op het woord maan en betekend de duur dat hij weer vol is. Bekeek het woord maand altijd als een op zich zelf staand woord en dacht er nooit verder over na.
En ranja van oranje -> orange wist je zeker ook niet?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:40 schreef -Spring het volgende:
Oh sorry, ik dacht dat het kwartje wel zou vallen.
Op zn Engels dan:
lemonade.
Verrek!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
En ranja van oranje -> orange wist je zeker ook niet?
Dat zal inderdaad de correcte wel zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:21 schreef Teslynd het volgende:
Eerder het bijvoeglijke tic-suffix: onder invloed van de maan.
Verklaar u nader.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Che Guevara een massamoordenaar was, de stichter van het eerste concentratiekamp op Cuba waar mensen doodgemarteld werden omdat ze zevende dag adventist of homo waren en strijdmakkers uit de revolutie doodschoot omdat ze democratie wilden.
Dat had ik met parelmoer toen ik hoorde dat dat in het Engels mother of pearl heet.quote:Op zondag 25 maart 2012 10:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad de correcte wel zijn.
Vind het altijd leuk als je opeens een woord 'ziet'.
Alles kan ook. Behalve omhoog vallen.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:11 schreef Eva4Evah het volgende:
Hahaha mijn huisgenootje net. Dat ze nu pas die grap van 'alles kan, theekan, koffiekan' etc snapt. Ze zei "ja ik dacht het is gewoon een leuk rijmpje ofzo"
"in the wash" zeg je dat echt zo?quote:Op maandag 26 maart 2012 00:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Net zo fout:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onbegrijpelijk dat je daarmee rondloopt.
Deze heeft nog wel wat humor/zelfspot![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat is correct Engelsquote:
Toen ik doorkreeg dat er ook op de werkvloer veel werd gepest was dat ook echt nieuw voor mij. Ik had namelijk nooit verwacht dat volwassenen nog aan zoiets idioots als pesten deden.quote:Op maandag 26 maart 2012 02:02 schreef DontGiveAFok het volgende:
Dat volwassen mensen in sommige dingen nog kinderachtiger zijn dan ik was toen ik dat niet snapte....(rare zin maar hij klopt)
Nou precies dat bedoel ik dus ook onder andere, ik dacht oh later als ik groot ben is dat over, maar nee, het gebeurd alleen slimmer/gemenerquote:Op maandag 26 maart 2012 02:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik doorkreeg dat er ook op de werkvloer veel werd gepest was dat ook echt nieuw voor mij. Ik had namelijk nooit verwacht dat volwassenen nog aan zoiets idioots als pesten deden.
quote:Op maandag 26 maart 2012 08:26 schreef Takkembah het volgende:
Ik dacht vroeger - serieus - dat als het over een vice-president ging, dat het een vieze president was.... En dat was ook nog in de tijd van Gorbatsjov, die iedereen met kus begroette. En dan dacht ik: dat is vies
Ja, dat is wel een ontgoocheling bij het volwassen worden. Veel kinderachtigheid, domheid, egoïsme blijft gewoon doorgaan. Grote mensen bleken niet automatisch verstandige mensen.quote:Op maandag 26 maart 2012 02:07 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Nou precies dat bedoel ik dus ook onder andere, ik dacht oh later als ik groot ben is dat over, maar nee, het gebeurd alleen slimmer/gemenerhaha...cruel world
![]()
En voel je jezelf dom dat je ze altijd maar blind gevolgd hebt.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een ontgoocheling bij het volwassen worden. Veel kinderachtigheid, domheid, egoïsme blijft gewoon doorgaan. Grote mensen bleken niet automatisch verstandige mensen.
Wat.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Che Guevara een massamoordenaar was, de stichter van het eerste concentratiekamp op Cuba waar mensen doodgemarteld werden omdat ze zevende dag adventist of homo waren en strijdmakkers uit de revolutie doodschoot omdat ze democratie wilden.
WTF?quote:Op maandag 26 maart 2012 00:15 schreef Kamergezocht het volgende:
Dat het poppetje naast sommige gebruikersnamen niet Adolf Hitler moet voorstellen.
Deze dus: [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja vieze president Al GOORquote:Op maandag 26 maart 2012 08:26 schreef Takkembah het volgende:
Ik dacht vroeger - serieus - dat als het over een vice-president ging, dat het een vieze president was.... En dat was ook nog in de tijd van Gorbatsjov, die iedereen met kus begroette. En dan dacht ik: dat is vies
Jaaa ook jaren gedacht hier!!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:21 schreef pagadder het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat het Timboektoe is en niet Timboektoetoe.
Met dank aan Samson en Gert.
Pff, het mannetjesteken is een pijl e boog en het vrouwtjesteken een spiegeltje. Logisch tochquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik kon nooit het mannetje en vrouwtjes teken ♂/♀ uit elkaar houden. Tot ik zelf een ezelsbruggetje bedacht, namelijk het ♂ teken lijkt sterk op een penis in erectie. Dus die duidt het mannetje aan. Zo kon ik het onthouden dus ik dacht echt dat die tekens zo ook bedacht waren.
Maar nu pas zie ik dat die tekens gewoon voor de planeten Mars en Venus staan, en afkomstig is uit de Griekse mythologie.![]()
quote:
Fijne vent, die Ernesto.quote:Na de geslaagde overname van Cuba’s overheid begonnen Guevara’s troepen een uitgebreide campagne tegen Cubaanse andersdenkenden met de oprichting van een van hedendaags meest beruchte gevangenissen, La Cabana. Guevara was de voornaamse bestuurder en executeur van de gevangenis. In de gevangenis werden een paar duizend politieke gevangenen vastgehouden - mensen die het oneens waren met de nieuwe regering. Gevangenen werden er een voor een uit hun barakken gehaald, geparadeerd rond de gevangenis, bestookt en misbruikt in het bijzijn van hun familie voordat ze uiteindelijk van dichtbij werden doodgeschoten. De slachtoffers van La Cabana schreeuwden vaak "Viva Cuba libre!" vlak voor hun executie om Guevara en de nieuwe regering af te wijzen. Om deze verbale weerstand tegen zijn autoriteit te stoppen, beviel Guevara dat alle gevangenen voortaan gekneveld moesten worden voor hun executie. Dit om de slachtoffers onder controle te houden en zijn macht over de plaatselijke bevolking te handhaven. Op Guevara’s lange lijst van misdaden in La Cabana wordt verder gerapporteerd dat hij er plezier in had om regelmatig de kelen door te snijden van gevangenen die aan het slapen waren.
Het is park+ride toch? Ik maak er in mijn hoofd nog steeds parkeren+restaurant van, ook al weet ik dat het niet zo is.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:33 schreef whY... het volgende:
Doordat dit bord op een hamburgertje lijkt [ afbeelding ] heb ik best lang van de R een restaurant gemaakt. Ik krijg nog steeds trek, als ik het bord zie, in een hamburger.
Aha. Dus ik verwar het weer met kiss+ride, wat je ook wel ziet bij treinstations.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:53 schreef Deeltjesversneller het volgende:
parkeren + reizen, dus dat je met het ov verder kan.
Haha die vind ik grappig!quote:Op maandag 26 maart 2012 16:08 schreef summer2bird het volgende:
Dat de zoekresultaten van Google niet met de hand allemaal ingetikt waren
Tja, maar veel mensen willen dat nog steeds niet begrijpen.quote:
De allereerste zoekmachine's (meer een soort portals eigenlijk) werkten wel zo, dat waren met de hand uitgezochte sites. Maar dat was natuurlijk alleen in de absolute begintijd van het www.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:08 schreef summer2bird het volgende:
Dan moet je nog heel jong zijn neem ik aan?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:08 schreef summer2bird het volgende:
Wat ik veel triester vind is dat er een hele massa rondloopt/liep met dingen met zijn kop erop als mode-uiting en geen idee hebben met wie zijn kop ze rondliepen.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, maar veel mensen willen dat nog steeds niet begrijpen.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 07:00 schreef TinyTuna het volgende:
Ik wilde toen ik klein was achter de kassa in de supermarkt werken, want ik dacht de caissières het geld uit de kassa mochten houden. Leek me echt een topbaan.
....mijn post is verwijderd of ben ik nou gekquote:
Ja sorry, ik vond het echt niet kunnen dus heb hem verwijderdquote:Op dinsdag 27 maart 2012 07:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
....mijn post is verwijderd of ben ik nou gek(die jij daar citeert)
En WAAROM?
De grote vraag is waarom mensen nog steeds met petjes en shirts van zijn hoofd rondlopenquote:
Bij big en betsy gooiden ze er een jongentje bijquote:Op maandag 26 maart 2012 13:33 schreef whY... het volgende:
Het komt net weer bovendrijven door sinterklaaskapoentje, dat de dansers in de Samson en Gert clips altijd meisjes zijnongeacht de rol die ze spelen.
Krijg nou watquote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:17 schreef Fredo55 het volgende:
Dat Andre zijn echte achternaam niet Van Duin is, maar Kyvon.
Ik heb hiee achter me een rode Ché poster van 100x50 hangen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De grote vraag is waarom mensen nog steeds met petjes en shirts van zijn hoofd rondlopen
Wat is het verhaal er achter dat mensen dit ooit als fashion item maakten? Dat is met andere oorlogsmisdadigers nooit gebeurt toch? Ik zie niemand met een hitlershirtje lopen
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:17 schreef Fredo55 het volgende:
Dat Andre zijn echte achternaam niet Van Duin is, maar Kyvon.
Maar je heb wel veel Hitler restaurants en bars in Aziequote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De grote vraag is waarom mensen nog steeds met petjes en shirts van zijn hoofd rondlopen
Wat is het verhaal er achter dat mensen dit ooit als fashion item maakten? Dat is met andere oorlogsmisdadigers nooit gebeurt toch? Ik zie niemand met een hitlershirtje lopen
En dat Rob Stenders eigenlijk Rob Zieltjes heetquote:
Dat was ook zo'n eyeopener voor mij jaquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:27 schreef bl_henkie2 het volgende:
Ghandhi en moeder Teresa waren ook bepaald geen lieverdjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |