quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Compoantje het volgende:
Ik weet niet of het interessant is, maar Mitsubishi betekent letterlijk "3 waternoten". Dat is ook wat het Mitsubishi logo voor moet stellen. Wat een automerk met waternoten te maken heeft weet ik niet meer uit m'n hoofd, dus dat zul je zelf nog even moeten opzoeken.
Dat wist ik allebei nog niet, wat grappig.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dat Remia een afkorting is voor (de) Rooij's Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.
Conimex = Conserven Import Export Maatschappij.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dat Remia een afkorting is voor (de) Rooij's Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.
Samsung = Drie Sterren. Oude logo:quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Compoantje het volgende:
Ik weet niet of het interessant is, maar Mitsubishi betekent letterlijk "3 waternoten". Dat is ook wat het Mitsubishi logo voor moet stellen. Wat een automerk met waternoten te maken heeft weet ik niet meer uit m'n hoofd, dus dat zul je zelf nog even moeten opzoeken.
Maar weet iemand ook waarom?quote:- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.
Tevens, als je in een Duitse trein uit het raampje kijkt en je ziet dat je in "Gleis" bent aangekomen moet je iets verder kijken, want dat betekent namelijk "Perron".quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.
[...]
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
[...]
Blousses worden door vrouwen gedragen, die vroeger gebruik maken van kleedsters.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:28 schreef Ralphmeister het volgende:
Leuk van die overhemden en blouse:
[..]
Maar weet iemand ook waarom?
Is wel uitgelegd ergens in dit topic, twee pagina's terug ofzo.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:28 schreef Ralphmeister het volgende:
Leuk van die overhemden en blouse:
[..]
Maar weet iemand ook waarom?
SPAR - Samen Profiteren Allen Regelmatig.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:44 schreef Nyck het volgende:
HEMA
Hollandse Eenheidsprijzen Maarschappij Amsterdam
Bedenk je die nu zelf?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
SPAR - Samen Profiteren Allen Regelmatig.
Nee dat kloptquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:00 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Bedenk je die nu zelf?
Spar is volgens mij Duits..
Nee, SPAR is Nederlands.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:00 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Bedenk je die nu zelf?
Spar is volgens mij Duits..
Ow, okeequote:
Ja, de afkorting komt daar echt vandaan, en het is tevens ook de meest wijd verspreide supermarkt van de wereld als ik me niet vergis. Aldi = Albrecht Discount.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:05 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ow, okeeDacht dat dat net als Aldi zo'n goedkope Duitse keten was. My bad
Klopt de afkorting dan ook echt?
DE SPAR = "Door eendrachtig samenwerken profiteren allen regelmatig".quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:05 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ow, okeeDacht dat dat net als Aldi zo'n goedkope Duitse keten was. My bad
Klopt de afkorting dan ook echt?
Prijzen verschillen ook per filiaal merkte ik laatst.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
DE SPAR = "Door eendrachtig samenwerken profiteren allen regelmatig".
Spar is vrij duur overigens.
Spar is vooral van kleine dorpswinkels en dat zijn zo goed als allemaal van die franchises, dus die mogen zelf de prijzen bepalen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Prijzen verschillen ook per filiaal merkte ik laatst.
Inderdaad. In Dublin bijvoorbeeld zit er één op elke straathoek onderhand.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:08 schreef Saind het volgende:
[..]
Spar is vooral van kleine dorpswinkels en dat zijn zo goed als allemaal van die franchises, dus die mogen zelf de prijzen bepalen.
3 diamanten, was het toch? daarom dat er 3 van die 'wiebertjes' in het logo staan.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Compoantje het volgende:
Dat zou je inderdaad denken, maar het zijn waternoten. Dat is een Japanse vrucht die ook zo'n vorm heeft.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:14 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
3 diamanten, was het toch? daarom dat er 3 van die 'wiebertjes' in het logo staan.
Vroeg me al af waar NAC voor stond.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:52 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Als we toch met afkortingen bezig zijn; waar NAC voor staat, namelijk:
Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie Breda."
En dat het voluit geschreven met 86 letters de langste naam voor een voetbalclub is ter wereld.
Dat is niet waar, er is ook nog een voetbalclub in Bangkok, Thailand. De officiele naam van Bangkok is:quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:52 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Als we toch met afkortingen bezig zijn; waar NAC voor staat, namelijk:
Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie Breda."
En dat het voluit geschreven met 86 letters de langste naam voor een voetbalclub is ter wereld.
Jaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:43 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Blousses worden door vrouwen gedragen, die vroeger gebruik maken van kleedsters.
Mannen kleden zichzelf aan.
Dit staat trouwens ook in het vorige topic vermeld (of was het nu die daarvoor)
Zitten knopen bij mannen- en vrouwenbroeken ook niet andersom?
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:06 schreef ß het volgende:
[..]
Dat is niet waar, er is ook nog een voetbalclub in Bangkok, Thailand. De officiele naam van Bangkok is:
Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit
De voetbalclub heet Bangkok Bravo FC, wat staat voor:
Amon Rattanakosin Krung Thep Mahanakhon Mahinthara Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Ayuthaya Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit Bravo Association Football Club.
Dat is wel wat in de engelstalige wikipedia staat.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:14 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
3 diamanten, was het toch? daarom dat er 3 van die 'wiebertjes' in het logo staan.
Op de Nederlandstalige hebben ze het inderdaad over waterkastanje.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat is wel wat in de engelstalige wikipedia staat.
Dat laatste betwijfel ik, want mitsubishi bestaat al sinds 1870 en pas in 1917 zijn zich gaan bezighouden met auto's, aldus de wiki.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:24 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad denken, maar het zijn waternoten. Dat is een Japanse vrucht die ook zo'n vorm heeft.
Volgens mij is het een vrucht met een hele krachtige smaak. En Mitsubishi is een krachtige auto. Iets in die trend, maar dat weet ik niet zeker.
Ja. Noch is een ontkenning, zoals heg noch steg weten en het een noch het ander.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:04 schreef Refurb het volgende:
Ik heb nog steeds een vraag:
Ik las gisteren "tot noch toe"
Is het niet "tot nog toe"?
Daarom weet ik het ook niet zeker, maar ik weet wel zeker dat het "3 waternoten" betekent.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:59 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Op de Nederlandstalige hebben ze het inderdaad over waterkastanje.
[..]
Dat laatste betwijfel ik, want mitsubishi bestaat al sinds 1870 en pas in 1917 zijn zich gaan bezighouden met auto's, aldus de wiki.
De logo van Yamaha bestaat uit stemvorken. Logisch als je piano's etc maakt (wat ze ook doen), maar bij motoren....quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Compoantje het volgende:
Yamaha was in hoofdzaak een instrumentenbouwer. Motoren kwamen pas na de 2e wereldoorlog.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:23 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
De logo van Yamaha bestaat uit stemvorken. Logisch als je piano's etc maakt (wat ze ook doen), maar bij motoren....
Hoe zit het dan met de Opel Signum? (de voorloper van de Insignia)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:09 schreef Resistor het volgende:
De Opel Kadett was het laatste model van Opel waarvan de modelaanduiding niet op een 'a' eindigde.
(en voor de bedrijfswagens eindigen de modelaanduidingen op een 'o')
Nooit bij stil gestaan, tot ik het vandaag op de radio hoorde.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:14 schreef nicknicknickname het volgende:
Dat de buurvrouw niet 'dikke Maatje' heet maar samen met haar man Dick en Maatje heet
Vond het altijd al zo raar, ze is namelijk helemaal niet dik
Dan zijn er ook nog de Opel Speedster (2000-2005) en Opel GT (2006-2009).quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de Opel Signum? (de voorloper van de Insignia)
zoals gezegd, dit klopt gewoon niet. Zeker niet als je ook de bedrijfswagens erbij gaat halen, combo, vivaro, movano. (die eindigen allemaal op de O)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:09 schreef Resistor het volgende:
De Opel Kadett was het laatste model van Opel waarvan de modelaanduiding niet op een 'a' eindigde.
Ja, wat zegt ie dan.... Dat alle bedrijfswagens op een "o" eindigen... Beter lezen dus.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:01 schreef Markster het volgende:
[..]
zoals gezegd, dit klopt gewoon niet. Zeker niet als je ook de bedrijfswagens erbij gaat halen, combo, vivaro, movano. (die eindigen allemaal op de O)
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:23 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
De logo van Yamaha bestaat uit stemvorken. Logisch als je piano's etc maakt (wat ze ook doen), maar bij motoren....
idd signum is de enige uitzondering...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de Opel Signum? (de voorloper van de Insignia)
Ja, dat had ik ook, haha. Wij noemden een oma altijd "kleine oma".quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:04 schreef hugsy33 het volgende:
De echte achternaam van m'n opa en oma.
Zij hadden een kat genaamd Tommie. En werden dus altijd opa en oma van Tommie genoemd, het heeft heel lang geduurd voor ik besefte dat ze vast ook nog een echte achternaam hadden
Oma Velpquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:04 schreef hugsy33 het volgende:
De echte achternaam van m'n opa en oma.
Zij hadden een kat genaamd Tommie. En werden dus altijd opa en oma van Tommie genoemd, het heeft heel lang geduurd voor ik besefte dat ze vast ook nog een echte achternaam hadden
Opa Neerkant hier.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oma Velp![]()
Nee, dat was dus ook niet haar naam, maar ze woonde in Velp. Waarom doen ouders dat!!
Was echt een eyeopener toen ik erachter kwam dat ze gewoon dezelfde achternaam als ik had
Woont die oma met 3 vriendinnen samen?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:14 schreef Rewimo het volgende:
Onze zoon kon de voornaam van zijn oma niet uitspreken. Ze heet Blanche, dat werd oma Plons. En zo "heet" ze nog steeds
Getver, dat vind ik ook heel stom ja.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik had overigens ook een enorme stapel 'tantes', maar dat kwam omdat alle vriendinnen en nichtjes etc van mijn ouders ook als 'Tante Zus en Tante Zo' werden behandeld. Ik begreep er geen moer van toen ik er op een gegeven moment achter kwam dat sommige tantes helemaal geen familie waren! Was nog even zoeken wie de echte tantes waren
Ik wil dan ook niet dat mijn vriendinnen me Tante Isa noemen tov hun kinderen. Ik ben hun tante niet.
Ik bedacht zelf die namen om m'n 2 opa's uit elkaar te houden, want ze kunnen toch niet allebei opa heten?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oma Velp![]()
Nee, dat was dus ook niet haar naam, maar ze woonde in Velp. Waarom doen ouders dat!!
Was echt een eyeopener toen ik erachter kwam dat ze gewoon dezelfde achternaam als ik had
Volgens mij is dat typisch een jaren 70 ding..quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik had overigens ook een enorme stapel 'tantes', maar dat kwam omdat alle vriendinnen en nichtjes etc van mijn ouders ook als 'Tante Zus en Tante Zo' werden behandeld. Ik begreep er geen moer van toen ik er op een gegeven moment achter kwam dat sommige tantes helemaal geen familie waren! Was nog even zoeken wie de echte tantes waren
Ik wil dan ook niet dat mijn vriendinnen me Tante Isa noemen tov hun kinderen. Ik ben hun tante niet.
Ik wist vroeger ook niet dat Beppe fries was. Ik dacht dat die oude vrouw bij ons in de straat zo hete. Later kwam ik er achter dat ze de oma was van een paar andere kinderen hier in de straat. (dit was overigens niet in friesland)quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:44 schreef 2cv het volgende:
Hier ook Opa&Oma en Pake&Beppe. Ook ik snapte pas later dat Pake&Beppe Frysk is.
Dat hadden wij ook maar dat had niets met hun lengte of bouw te maken. Dat was gewoon een handige benaming ofzo.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:01 schreef junkiexp het volgende:
Wij hadden kleine oma en grote oma.
Kleine oma was 1.55 en heel tenger.
Grote oma was 1.75 en vrij fors.
ik ook, kleine oma was getrouwd met grote opaquote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:01 schreef junkiexp het volgende:
Wij hadden kleine oma en grote oma.
Kleine oma was 1.55 en heel tenger.
Grote oma was 1.75 en vrij fors.
Het is toch juist wel een kies waarvan men zegt dat het met het 'verstand' komt? In het engels heet het ook wisdom teeth.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:33 schreef pietkanarie het volgende:
Ik dacht dat verstandskies een bijnaam was voor die kies, omdat hij op wat latere leeftijd doorkomt.
Geen idee dat de klemtoon dus eigenlijk anders moet liggen, waardoor de betekenis wordt: een kies die ver (achterin) staat.
Dat is op een gegeven moment zo geworden... maar de benaming verstandkies was er allereerst om z'n verre stand aan te geven. Is dat wisdom teeth echt de officiële benaming? Ik zou denken dat het door de mensen zo wordt genoemd dan...?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is toch juist wel een kies waarvan men zegt dat het met het 'verstand' komt? In het engels heet het ook wisdom teeth.
Dat zou wel handig zijn dan, ik ga natuurlijk niet 61 delen doorlezenquote:Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Kan die verstandskies niet ff de op in?? Is de duizendste keer.
Ga je gang, linkje onderaan de OP, kan je het zelf aanpassen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Kan die verstandskies niet ff de op in?? Is de duizendste keer.
Duits: Weisheitszahnquote:Op maandag 5 maart 2012 10:37 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dat is op een gegeven moment zo geworden... maar de benaming verstandkies was er allereerst om z'n verre stand aan te geven. Is dat wisdom teeth echt de officiële benaming? Ik zou denken dat het door de mensen zo wordt genoemd dan...?
Dat met de wikipedia werkt toch niet meer? Nu wordt de OP automatisch gekopieerd bij het openen van een nieuw deel, ik ben bang dat je het toch zelf aan moet passen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ga je gang, linkje onderaan de OP, kan je het zelf aanpassen.
Nee dat verre stand verhaal is een fabeltjequote:Op maandag 5 maart 2012 10:37 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dat is op een gegeven moment zo geworden... maar de benaming verstandkies was er allereerst om z'n verre stand aan te geven. Is dat wisdom teeth echt de officiële benaming? Ik zou denken dat het door de mensen zo wordt genoemd dan...?
Ja, dat lees ik nu ook...quote:Op maandag 5 maart 2012 10:44 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Nee dat verre stand verhaal is een fabeltje
Ook in het Chinees is de letterlijke vertaling iets met wijsheid, heb ik mij laten vertellen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Duits: Weisheitszahn
Frans: Dent de sagesse (sagesse=wijsheid)
Zal geen toeval zijn lijkt mij.
Haha wij hadden precies hetzelfdequote:Op maandag 5 maart 2012 10:32 schreef Waaghals het volgende:
[..]
ik ook, kleine oma was getrouwd met grote opa
en grote oma met kleine opa
Dat was voor mij ook een eyeopener, toen ik dat tegenkwam in een boek van David Mitchell.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:38 schreef Waaghals het volgende:
Breakfast dat het letterlijk het doorbreken van het vasten betekent.
Eigenlijk heb ik er nooit over nagedacht over wat het betekende tot ik het toevallig tegenkwam
oepsquote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:11 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, wat zegt ie dan.... Dat alle bedrijfswagens op een "o" eindigen... Beter lezen dus.
Maar verder klopt het inderdaad niet helemaal. Na de Kadett had je nog de Speedster, GT, Signum en ook nog de Monterey. Verder zijn alle auto's wel eindigend op een "a".
Briljantquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:38 schreef Waaghals het volgende:
Breakfast dat het letterlijk het doorbreken van het vasten betekent.
Eigenlijk heb ik er nooit over nagedacht over wat het betekende tot ik het toevallig tegenkwam
omdat ik niet zovaak van bovenaf naar een camera keek.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:38 schreef padlarf het volgende:
Hoe kun je nou niet zien dat dat een camera is?
En alle Seats zijn Spaanse stedenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:09 schreef Resistor het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |