gaan denk ik ook wel komen! net als bon iver wel in de buurt, typische LL naam en niet op V / Japan, kan bijna niet anders zou ik zeggen!quote:
quote:
Met dat verschil dat The Boss nooit op Lowlands zal staan.:pquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:10 schreef ohnikua het volgende:
Grappig om te zien hoe op Pinkpop weer een deel van de hits van van de afgelopen 2 jaar Lowlands staan, met oa Mumford & Sons, Will and the People, Seasick Steve, Paul Kalkbrenner en Chase & Status. Sowieso geeft de line-up van Pinkpop (m.u.v. de headliners) een beetje de indruk van een Lowlands line-up die nog lang niet af is
En ik vind het ook wel weer tijd voor een paar nieuwe namen! Het uitverkochte optreden van Dry The River in Tivoli de Helling afgelopen dinsdag en de aandacht die ze beginnen te krijgen op oa 3voor12 + het album dat nu eindelijk uitkomt deze week, doet mij vermoeden dat die dit jaar op herhaling mogen, en dan niet als 1e band op de Charlie, maar ergens later op de dag in de India
Nee, goed lezen: Gorillaz Sound System. Dat is iets anders..quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:47 schreef indiaantje89 het volgende:
http://www.festivalinfo.n(...)_op_Heineken_Jammin/
Daar staan de Gorillazstaat ook nog erg hoog op mijn lijstje!
m.u.v. (met uitzondering van) de headliners, zei ik ookquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:51 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Met dat verschil dat The Boss nooit op Lowlands zal staan.:p
als je mij bedoelt, ik zeik pinkpop of welk festival dan ook niet af, ik begrijp alleen de keuzes die ze dit jaar gemaakt hebben niet zo goed.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:00 schreef peaceman het volgende:
Wat is dat toch met sommige ll gangers die er zoveel lol aan beleven pp af te zeiken?
Oops, wat wil je ook met zo'n naamquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:04 schreef kciR het volgende:
[..]
Nee, goed lezen: Gorillaz Sound System. Dat is iets anders..
(Jammer, want Gorillaz had ik ook graag eens gezien)
Omdat Jan Smeets met het jaar pathetischer wordt, die seniele ouwe limbo. De line-up steeds afgezaagder, ongeinspireerder en eenzijdiger wordt, sowieso is het altijd een soort echo van de hitnummers van de Lowlandsedities van de jaren ervoor.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:00 schreef peaceman het volgende:
Wat is dat toch met sommige ll gangers die er zoveel lol aan beleven pp af te zeiken?
Hell yeah! Hoop ook echt op Florence+!!quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]laatst bij that's live was ook zo goed, zijn zijn zo hard gegroeid de afgelopen jaren. Mooi Grolsch bandje
Indien Grolsch, dan toch al met de status van Grolsch-headliner, denk ik. Eigenlijk zie ik ze zelfs al wel als één-na-laatste Alpha act geboekt worden..quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:03 schreef allie_wallie het volgende:
[..]
Hell yeah! Hoop ook echt op Florence+!!
Kortzichtigheid troef dus.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Omdat Jan Smeets met het jaar pathetischer wordt, die seniele ouwe limbo. De line-up steeds afgezaagder, ongeinspireerder en eenzijdiger wordt, sowieso is het altijd een soort echo van de hitnummers van de Lowlandsedities van de jaren ervoor.
Om nog maar te zwijgen van het kansloze roze hoedjes, brugklas en zuiplimbo publiek.
Dat is best lollig en afzeikwaardig.
Soms moet je er wel heen, want Rage Against The Machine.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:37 schreef AMDB het volgende:
Waarom iets afzeiken waar je toch niet heen gaat omdat het kut is?
Wat is daar nou weer kortzichtig aan? Staat geen onwaarheid in.quote:
Je zei eenzijdiger..eigenlijk is er juist een tekort aan eenzijdigheid.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer kortzichtig aan? Staat geen onwaarheid in.
Muziek op een trailer, met daaromheen hippies met geen geld te makkenquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar mensen, Pinkpop is natuurlijk gewoon zoals een popfestival ooit bedoelt is.
Dat jullie nu verwend zijn met die Lowlandsmanifestatie...
Want? Ik vind het echt weer een monotone 3FM lineup en het publiek is ook voor 90% in 3 categorieen samen te vatten: 1. brugklasser, 2. ongeinteresseerde lokale zuiplimbo, 3. Oudere jongere die zijn muzieksmaak ietsjes overschat qua exotisme.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Je zei eenzijdiger..eigenlijk is er juist een tekort aan eenzijdigheid.
Alpha hoorquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]laatst bij that's live was ook zo goed, zijn zijn zo hard gegroeid de afgelopen jaren. Mooi Grolsch bandje
En dat verschilt maar op 1 punt van de lowlander, dat categorie 2 zich iets minder manifesteerd.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Want? Ik vind het echt weer een monotone 3FM lineup en het publiek is ook voor 90% in 3 categorieen samen te vatten: 1. brugklasser, 2. ongeinteresseerde lokale zuiplimbo, 3. Oudere jongere die zijn muzieksmaak ietsjes overschat qua exotisme.
Omdat het niet in een hokje te plaatsen is. En dat hoort in Nederland. Het is een bij elkaar geraapt zootje.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Want? Ik vind het echt weer een monotone 3FM lineup en het publiek is ook voor 90% in 3 categorieen samen te vatten: 1. brugklasser, 2. ongeinteresseerde lokale zuiplimbo, 3. Oudere jongere die zijn muzieksmaak ietsjes overschat qua exotisme.
kan me trouwens niet heugen wanneer ik voor het laatst, springsteen, the cure, soundgarden, the afghan whigs, mastodon, kyuss en likin park in 1 programma op 3fm heb gehoord, sterker nog ik heb mastodon en kyuss nog nooit gehoord op 3fm al zal dat nu hoogstwaarschijnlijk veranderen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee. Het lowlandspubliek bestaat tegenwoordig voor 90% uit de volgende 3 categorieenquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En dat verschilt maar op 1 punt van de lowlander, dat categorie 2 zich iets minder manifesteerd.
Een aantal bejaarde acts zal wat minder roulatie krijgen tegenwoordig, maar verder lijken mij alleen Mastodon en Kyuss wat in de buitencategorie te vallen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
kan me trouwens niet heugen wanneer ik voor het laatst, springsteen, the cure, soundgarden, the afghan whigs, mastodon, kyuss en likin park in 1 programma op 3fm heb gehoord, sterker nog ik heb mastodon en kyuss nog nooit gehoord op 3fm al zal dat nu hoogstwaarschijnlijk veranderen.
Nouja 2 buiten categorie, een paar aan de hardere kant, een paar in het midden en een paar softe acts, en een dance act, klinkt als een perfect middle of the road festivalquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Een aantal bejaarde acts zal wat minder roulatie krijgen tegenwoordig, maar verder lijken mij alleen Mastodon en Kyuss wat in de buitencategorie te vallen.
Ik ben tegenwoordig ook een te duur betaalde half 9 tot 5-erquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik wist niet dat je teveel geld had, Sack...
half 9 tot 5quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik ben tegenwoordig ook een te duur betaalde half 9 tot 5-er
Op zich, als je het pinkpop en lowlands publiek dan toch op cynische wijze in hokjes wil plaatsen, lukt je dit nog heel aardig ookquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee. Het lowlandspubliek bestaat tegenwoordig voor 90% uit de volgende 3 categorieen
1. Jankzakkende hipsters. 2. Oudere jongeren met teveel geld en te weinig smaak. 3. Pillensjonnies.
Beursplein, Malieveld, .....quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar is het festival voor de "vuige hippies"?
Dit zo ongeveer ja. Bij Lowlands voel ik me gast, bij Pinkpop klant. Wat een onvriendelijke mensen werken daar. Plus inderdaad de idiote roze hoedjes, het feit dat een hoop bands gewoon veel beter tot hun recht komen in een tent dan op zo'n groot podium, de beroerde faciliteiten op de campings, de hele sfeer is anders. Neemt niet weg dat ik me ook jarenlang prima geamusseerd heb daar, maar dat dan vooral aan mijn vrienden. Lowlands ga ik al 14 jaar sowieso heen, Pinkpop ging ik om het programma en dat heeft me al 5 jaar niet meer kunnen overhalen om te gaan.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:47 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar Lowlands is toch stukke "relaxter" dan Pinkpop. Als je op het terrein rond loopt, dan heb je echt het idee dat er moeite en tijd aan gespendeerd is. Dat mis ik bij Pinkpop toch wel behoorlijk.
Lowlands is veel meer een geheel dan Pinkpop. Bij Pinkpop heb ik het idee dat je 3 concerten achter elkaar bezoekt met een behoorlijke lange voorprogramma.
Het heeft allemaal met "feeling" te maken.Maar bij Lowlands klopt het allemaal, en dat is bij Pinkpop niet.
En inderdaad de roze hoedjes zijn verschrikkelijk. En Pinkpop gooit veel te vroeg het terrein dicht.
Ik had het over roadburn.quote:
Een beetje? Zodra ik daar op de dijk staat, valt de rest van de wereld weg voor een weekend. Niks anders bestaat er meer op dat festivalterrein naquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:45 schreef ohnikua het volgende:
Pinkpop vind ik alsnog erg leuk (al zou ik er geen kaartje meer voor kopen), maar Lowlands is gewoon geniaal
ik overdrijf niet eens als ik zeg dat ik me daar niet alleen klant voel, maar me oprecht een beetje kan vinden in het 'welcome home'
vorig jaar was voor mij zondagmiddag al de beste editie tot nu toe (verrassend goed weer in een kutzomer, topsfeer, grootste vriendengroep mee tot dan toe en veel topoptredens gezien met oa Dry the River, Will and the People, Paul Kalkbrenner, De Jeugd en Warpaint). Zondagnacht bij de Bravo het meisje ontmoet dat nu m'n vriendinnetje is. Maandagochtend toen we wakker werden liep net hat laatste restant van mijn vriendengroep weg (ik moest als enige van wat over was via Lelystad), tent opgeruimd, brug over, poorten door, nog even omgekeken met het gevoel 'ja, dit was fantastisch, maar ik ben nu helemaal gesloopt en nu is het een jaartje mooi geweest).quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Mooi inderdaad om te zien !
Ook mooi ervaring op Lowlands. Ik zat lekker een Vietnameese Loempia naar binnen te werken. Komt er een kerel naar me toe die ik totaal niet ken.
Mij een hand geeft en zegt: Fijn dat je er bent ! En loopt daarna vrolijk door.
Dat soort dingen geven wel het Lowlands gevoel aan.
gecontroleerd / goed georganiseerd, á la. maar je beschrijving van het publiek herken ik me echt totáál niet in. ik hoor / zie alleen maar vrolijke mensen op lowlandsquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat mij echt het lowlands gevoel geeft, 30ers (ben er inmiddels zelf 1) die gaan klagen als je om 4 uur de radio te hard hebt aanstaan, irritante "breedgespierde" mannen met megapupillen die zeggen dat je te dicht bij hun vriendinnetje danst, meisjes met hakken die klagen dat die tenten zo ver lopen zijn en dat hun pumps in de modder zakken, security die begint te zemelen dat zij de enigen zijn die afzetlint mogen gebruiken, mensen die tentjes in het inieminie open plekje tussen de tentjes van je groep zetten, alles zo hetzelfde dat je continu deja vú's hebt, alles zo duur dat je geen idee hebt waar je geld blijft, moeilijkdoenerij over waxine lichtjes terwijl een sloot verderop iemand een drugshandel heeft opgezet, etc. (en dan heb ik het nog niet over niet zo boeiende muziek gehad)
Heb het idee dat het publiek aan de zeurderige kant is geworden, al moet ik toegeven dat ik zelf maar niet meer heen ga want dan zou het zeur gehalte nog hoger liggen
bij een festival denk ik aan vuig, vies en ongecontroleerd. Bij lowlands denk ik aan goed georganiseerd schoolreisje.
Nee ik ben verwend door festivals met bungalow huisjesquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Bosbeetle, volgens mij ben je toch wat zuurder geworden in de loop der jaren.
En wat je aangeeft heb ik vorig jaar op mijn eerst Lowlands weinig tot geen last van gehad.
4 weken terug nog Bungalup! In Center Parcs, was erg tof!quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee ik ben verwend door festivals met bungalow huisjes, ze moeten echt eens een ATP in nederland organiseren er zijn hier zat centreparcs
Ook echt. Ik heb vorig jaar in vier dagen Biddinghuizen, geen enkel opstootje gezien en de meest relaxte sfeer ooit door mij waargenomen. Ik moet zeggen dat dit op Pinkpop ook het geval is.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:06 schreef ohnikua het volgende:
[..]
gecontroleerd / goed georganiseerd, á la. maar je beschrijving van het publiek herken ik me echt totáál niet in. ik hoor / zie alleen maar vrolijke mensen op lowlands
Oh het bestaat gewoon, ha dat wist ik niet!quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:07 schreef ohnikua het volgende:
[..]
4 weken terug nog Bungalup! In Center Parcs, was erg tof!
dat in groot contrast met de verzameling gefrustreerde zuurpruimen die op de rotonde voor de ingang staat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:06 schreef ohnikua het volgende:
[..]
ik hoor / zie alleen maar vrolijke mensen op lowlands
Misschien is dat het juist in mijn geval, er is nergens spanning, nergens een randje, nergens een wtf moment het is mij allemaal te gelikt, gemakkelijk en ongevaarlijk.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Ook echt. Ik heb vorig jaar in vier dagen Biddinghuizen, geen enkel opstootje gezien en de meest relaxte sfeer ooit door mij waargenomen. Ik moet zeggen dat dit op Pinkpop ook het geval is.
Da's Pinkpop!quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
dat in groot contrast met de verzameling gefrustreerde zuurpruimen die op de rotonde voor de ingang staat.
ik denk inderdaad dat het gewoon niet (meer) helemaal jouw festival is.. het is allemaal heel lief en gemoedelijk, ja.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Misschien is dat het juist in mijn geval, er is nergens spanning, nergens een randje, nergens een wtf moment het is mij allemaal te gelikt en ongevaarlijk.
Bij dynamo '99 had je het idee dat je iets overwon door uberhaupt op het festival te zijn... en het zal wel de oude lul in mij zijn maar die spanning valt steeds meer weg.... en is voor mij wel een essentieel onderdeeltje aan de festival ervaring.
Neuh, het komt bijna elk jaar wel tot een net niet scheldpartij of bijna handgemeen met die gasten.quote:
als je dat had gewild, had je ook niet met je caravan naar een camping moeten gaanquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Lowlands is een beetje het camperen in een caravan terwijl je eigenlijk op survival had gewilt met een tentje en een rugzak.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:19 schreef ohnikua het volgende:
[..]
als je dat had gewild, had je ook niet met je caravan naar een camping moeten gaan
EDIT: of met je rugzak naar een camping vol caravans, eigenlijk
Ik ga dan ook al 6 jaar niet meerquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:19 schreef ohnikua het volgende:
[..]
als je dat had gewild, had je ook niet met je caravan naar een camping moeten gaan
quote:
quote:Shellac is a resin secreted by the female lac bug, on trees in the forests of India and Thailand. It is processed and sold as dry flakes (pictured at right), which are dissolved in ethyl alcohol to make liquid shellac, which is used as a brush-on colorant, food glaze and wood finish. Shellac functions as a tough natural primer, sanding sealant, tannin-blocker, odour-blocker, stain, and high-gloss varnish. Shellac was once used in electrical applications as it possesses good insulation qualities and it seals out moisture. Phonograph (gramophone) records were also made of it during the pre-1950s, 78-rpm recording era.
'99 was toch op die post-nucleaire vuilstort van Mierlo? Dat was ook echt overwinnen en overleven. Wat een teringzooi was dat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij dynamo '99 had je het idee dat je iets overwon door uberhaupt op het festival te zijn... en het zal wel de oude lul in mij zijn maar die spanning valt steeds meer weg.... en is voor mij wel een essentieel onderdeeltje aan de festival ervaring.
De hele muziekwereld is bijna zonder randjes momenteel, dat kan je Lowlands ook niet kwalijk nemen. Zelfs de kraakpanden hebben van die hippe folkbandjes tegenwoordigquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ga dan ook al 6 jaar niet meermaar 'vroegah' was lowlands wel iets meer survival (zowel muzikaal als kwa festival)
Maarja /oudelulmodus, het is tegenwoordig toch bijna alles heel liefjes en veilig, de muziek nog het meest, net alsof men het niet accepteerd als er ergens eens een ruw randje zit alles wordt kapot gepolijst... Het lijkt de jaren 80 wel
Pinkpop gaat hem voor jou iig ook niet meer worden, lees ik net op festivalinfo:quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat mij betreft voeren ze crowdsurfen weer in, gooien ze beker-regels in de prullenbak, halen ze die tussenhekken weg, programeren ze wat meer bands die niet de tent vol spelen, houden ze zich lekker niet aan de rook regels, gooien ze het hele terrein een keer op de kop tenten op het camping gedeelte en camperen op het festival terein (er lopen hier mensen rond die al 20 jaar naar dezelfde indeling aankijken) Maken ze een podia met noise/instalatie acts. etc etc
Al was het alleen maar om de mensen eens weer een beetje uit hun 'comfort zone' te halen, ik bivakkeer graag buiten mijn comfort zone anders dan ontdek je nooit eens wat nieuws.
Fucking great, Kees van Hondt nu ook al op Pinkpop?quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:24 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Wel is hij bezig met John van Luyn, die de dj-programmering doet.
Idd mijn eerste festivalquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
'99 was toch op die post-nucleaire vuilstort van Mierlo? Dat was ook echt overwinnen en overleven. Wat een teringzooi was dat.
Daar heb ik de TT in Assen voor.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Op dynamo had je een motoren camping, daar sliepen allemaal bikers gewoon boven op hun motor. Kijk dat is rock 'n' roll!
In tegenstelling tot je druk maken dat je novelty wellingtons vies worden.
Vroeger, toen er nog geen reet te doen was en we met z'n allen om een kampvuur muziek zaten te maken, toen onze maag pijn deed van de honger en dat het maar de vraag was of we de volgende dag zouden overleven. Toén werd er pas muziek gemaakt. Die bagger van nuquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:04 schreef hannoes het volgende:
Mensen die klagen dat voreger alles beter was vergeten dat ze vroeger minder kritisch keken dan nu. Toen waren ze te druk met plezier maken om overal op te letten ... helaas zijn sommigen dat in de loop der tijd verleerd. Lowlands was leuk, is leuk en blijft leuk!
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:10 schreef AMDB het volgende:
[..]
Vroeger, toen er nog geen reet te doen was en we met z'n allen om een kampvuur muziek zaten te maken, toen onze maag pijn deed van de honger en dat het maar de vraag was of we de volgende dag zouden overleven. Toén werd er pas muziek gemaakt. Die bagger van nu![]()
Een comfortabel weekend met goed eten, muziek die je kent en mensen die lol komen maken![]()
Toch ben ik het wel met de 'klagers' eens dat Lowlands anno 2012 anders is dan Lowlands anno 2002 (toen ik er voor het eerst was). De klagers noemen de 'vroegere' Lowlands meer rock 'n roll, ik noem het zelf eerder meer puberaal. wat ik ook nog was in 2002, voor mij is de verandering dan ook eigenlijk alleen maar positief. Het publiek is toch een beetje met Lowlands meegegroeid, ik dacht zelfs gelezen / gehoord te hebben dat de laatste jaren de gemiddelde leeftijd met 3/4 jaar per jaar stijgt. En dat er deels zoveel CJP tickets worden verkocht om ook jonger publiek een kans te blijven geven het festival te ontdekken (ook weer uit de angst dat er anders geen publiek meer is als de mid-twintigers baby's krijgen en niet meer komen).quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:04 schreef hannoes het volgende:
Mensen die klagen dat voreger alles beter was vergeten dat ze vroeger minder kritisch keken dan nu. Toen waren ze te druk met plezier maken om overal op te letten ... helaas zijn sommigen dat in de loop der tijd verleerd. Lowlands was leuk, is leuk en blijft leuk!
Fout. Het probleem is dat er nu een generatie op Lowlands rondloopt die schijnbaar uberhaupt nooit geleerd heeft om plezier te maken en niet op alles, met name zichzelf, te letten. En dat is niet perse de oude garde.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:04 schreef hannoes het volgende:
Volgens mij lukte het vorig jaar vrijwel alle bezoekers prima om plezier te hebben...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Fout. Het probleem is dat er nu een generatie op Lowlands rondloopt die schijnbaar uberhaupt nooit geleerd heeft om plezier te maken en niet op alles, met name zichzelf, te letten. En dat is niet perse de oude garde.
Zelf het het serieus doen is een soort geforceerde serieuze aangelegenheid die exact volgens plan moet verlopen. Anders zijn is ook een soort eenheidsworst voor ze.
Je hebt plezier en plezier. Ongetwijfeld is een avond lang zwijgen en opera luisteren ook plezier. Ongetwijfeld is een avond met een pepbek doorhalen op stampgabber ook plezier. Ongetwijfeld is een catwalkshow met de laatste mode dingen ook erg veel plezier. Toch zou ik ze niet combineren.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Volgens mij lukte het vorig jaar vrijwel alle bezoekers prima om plezier te hebben...
Ben jij zo iemand die zich ergert aan alle andere bezoekers? Zulke zuurpruimen mogen van mij ook wel thuisblijven.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je hebt plezier en plezier. Ongetwijfeld is een avond lang zwijgen en opera luisteren ook plezier. Ongetwijfeld is een avond met een pepbek doorhalen op stampgabber ook plezier. Ongetwijfeld is een catwalkshow met de laatste mode dingen ook erg veel plezier. Toch zou ik ze niet combineren.
Nog niet. Maar ik vrees dat ik het wel zat ga worden als de lijn, qua publiek wat Lowlands tegenwoordig trekt, doorzet de komende jaren.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:54 schreef SpauldingPF het volgende:
[..]
Ben jij zo iemand die zich ergert aan alle andere bezoekers? Zulke zuurpruimen mogen van mij ook wel thuisblijven.
Je hebt jouw soort plezier en je hebt andermans plezier, bedoel je. Ik zou jezelf de frustratie besparen, de mooie herinneringen aan 'vroeger' bewaren en Lowlands 2012 gewoon niet meer doen, als ik jouw posts zo lees.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je hebt plezier en plezier. Ongetwijfeld is een avond lang zwijgen en opera luisteren ook plezier. Ongetwijfeld is een avond met een pepbek doorhalen op stampgabber ook plezier. Ongetwijfeld is een catwalkshow met de laatste mode dingen ook erg veel plezier. Toch zou ik ze niet combineren.
Oh dat klinkt lekkerquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:27 schreef ohnikua het volgende:
Dit moeten in 2012 toch echt meer mensen zien dan het handjevol dat in 2011 op vrijdagmiddag bij de Charlie stond.
Baal hard dat ik dat gemist heb vorig jaar ivm de rij voor het terreinquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:27 schreef ohnikua het volgende:
Dit moeten in 2012 toch echt meer mensen zien dan het handjevol dat in 2011 op vrijdagmiddag bij de Charlie stond.
Die rij...ik heb er nog nachtmerries van. Ik ben maar wat gaan ontbijtenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:35 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Baal hard dat ik dat gemist heb vorig jaar ivm de rij voor het terrein![]()
No Rest
En New Ceremony, en Bilble Belt, en History Book, en Shield Your Eyes, En Lion's Den... eigenlijk is heel het album (debuut komt deze week uit) geniaalquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:35 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Baal hard dat ik dat gemist heb vorig jaar ivm de rij voor het terrein![]()
No Rest
Niks tegen opera he, ik heb in 99 of 01 nog een operazanger gezien op Lowlands, en dat was fantastisch.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dinsdag in Utrecht gezienquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:27 schreef ohnikua het volgende:
Ik was er dinsdag ook, inderdaad een topconcert!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:55 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Dinsdag in Utrecht gezienWil ik zeker terugzien!
Op hun website kun je trouwens het hele album streamen, evt. met commentaar over alle nummers, leuk!
Staat ook op de 3Voor12 Luisterpaalquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:55 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Dinsdag in Utrecht gezienWil ik zeker terugzien!
Op hun website kun je trouwens het hele album streamen, evt. met commentaar over alle nummers, leuk!
Over Mark Lanegan: heeft hij een hele andere status in NL dan in Belgie? Toen hij 2 jaar geleden op Lowlands en Pukkelpop stond sloot hij op Lowlands geloof ik de Lima af terwijl hij op Pukkelpop laat in de avond in de Marquee (Volgens mij vergelijkbaar met de Grolsch) stond. Dat scheelt nogal wat.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:14 schreef MrStokey het volgende:
Even zeuren...
Wish list LL12:
Cloud Nothings
Tribes
Mark Lanegan Band
The Duke Spirit
Florence + The Machine
John Talabot
Los Campesinos!
Givers
Buraka Som Sistema
Alcest
The Fear Ratio
The Field
Moon Duo
Cave
The Menzingers
Dum Dum Girls
Scuba
Ghostpoet
Disppears
Sleigh Bells
Airship
Wooden Shjips
Bonnie Prince Billy
Klaar!
Dat was wel solo toen, en als ik me het goed herinner overdag. Dat was trouwens afgrijselijk: die Lima staat min of meer in het looppad van de Grolsch naar de Alpha en wordt door veel bezoekers gebruikt voor een ouwehoerpauze. Alleen als je echt dichtbij staat wordt dat podium niet overstemd door zielloos gebabbel van pauzerende bezoekers. Heeft afgelopen jaar ook Jamie Woon verpest.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:36 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Over Mark Lanegan: heeft hij een hele andere status in NL dan in Belgie? Toen hij 2 jaar geleden op Lowlands en Pukkelpop stond sloot hij op Lowlands geloof ik de Lima af terwijl hij op Pukkelpop laat in de avond in de Marquee (Volgens mij vergelijkbaar met de Grolsch) stond. Dat scheelt nogal wat.
Inderdaad tijd om de Lima een prominentere plaats te geven op het terrein.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:40 schreef MrStokey het volgende:
[..]
Dat was wel solo toen, en als ik me het goed herinner overdag. Dat was trouwens afgrijselijk: die Lima staat min of meer in het looppad van de Grolsch naar de Alpha en wordt door veel bezoekers gebruikt voor een ouwehoerpauze. Alleen als je echt dichtbij staat wordt dat podium niet overstemd door zielloos gebabbel van pauzerende bezoekers. Heeft afgelopen jaar ook Jamie Woon verpest.
Hoe het met zijn status in Nederlnd is weet ik niet. Paradiso verkoopt hij zonder moeite uit.
Chillplek om te kletsenquote:Op maandag 5 maart 2012 12:24 schreef ohnikua het volgende:
De Lima had afgelopen jaar al wel meer een eigen hoekje door het podium niet meer richting looppad te zetten, het was al wat minder een doorloopplek. ik vond het eigenlijk wel een fijne chillplek, inderdaad achterin om te kletsen en voor het geluidstorentje als je echt het optreden wilde meemaken
Vooraan in de Alpha tijdens Dropkick Murphy's toch een stuk minderquote:Op maandag 5 maart 2012 12:46 schreef stbabylon het volgende:
Elke plek op Lowlands is een chillplek, waar je evt. beperkt door het volume, prima kunt kletsen.
Daar hoef je toch geen last van te hebben? Achter de geluidstoren, op die blokken, er liggen daar ook allemaal chillplekken. Als je het optreden wilt volgen, ga je er gewoon bij staan en hoef je daar echt geen last van te hebben. Je geklaag staat naar mijn idee gelijk aan iemand in de Alpha die zeurt over mensen die op de heuvels aan het chillen zijn.quote:
Tuurlijk is dat zo, maar bij de Lima is combinatie veel kletsers-laag volume wel storend als je echt het optreden wilt volgen. Bij de Charlie is dat minder, omdat het zo'n uithoek is.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:46 schreef stbabylon het volgende:
Elke plek op Lowlands is een chillplek, waar je evt. beperkt door het volume, prima kunt kletsen.
Bij Mark Lanegan had ik er wel last van, omdat het stuk voor de geluidstoren heel klein was en vol stond. Lima is inderdaad aangepast, maar dit blijft een probleem bij dit podium. En een probleem signaleren ios nog geen klagen, want dat doe ik niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:47 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Daar hoef je toch geen last van te hebben? Achter de geluidstoren, op die blokken, er liggen daar ook allemaal chillplekken. Als je het optreden wilt volgen, ga je er gewoon bij staan en hoef je daar echt geen last van te hebben. Je geklaag staat naar mijn idee gelijk aan iemand in de Alpha die zeurt over mensen die op de heuvels aan het chillen zijn.
Daar heb je gelijk in, maar ik zou het ook geen probleem willen noemen. Als je iets echt graag goed wil zien, moet je ook zorgen dat je enigszins vooraan staat, vind ikquote:Op maandag 5 maart 2012 12:51 schreef MrStokey het volgende:
[..]
Bij Mark Lanegan had ik er wel last van, omdat het stuk voor de geluidstoren heel klein was en vol stond. Lima is inderdaad aangepast, maar dit blijft een probleem bij dit podium. En een probleem signaleren ios nog geen klagen, want dat doe ik niet.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:41 schreef Nembrionic het volgende:
Schaamteloze copy/paste:
[ afbeelding ]
oe, die had ik wel verwacht. waar staat hij dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Bon Iver kan helaas afgeschreven worden.
In Groningen, en dat is het enige concert dit jaar in Nederland.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:59 schreef ohnikua het volgende:
[..]
oe, die had ik wel verwacht. waar staat hij dan?
ze spelen in oktober in Antwerpen en Keulen las ik net dus dan zal LL misschien wel te vroeg zijn...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:03 schreef WeezerButler het volgende:
Verwacht toch nog een optreden van Radiohead in NL. ihkv 20 jaar Lowlands zou het festival zichzelf wel een fijn kadotje mogen geven van de overgebleven poen van vorig jaar.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Als er nou voor Belgie niks bekend was, zou er nog de mogelijkheid zijn dat Lowlands en Pukkelpop samen Radiohead halen. Dat kan ik me nu niet meer voorstellen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:05 schreef hannoes het volgende:
[..]
ze spelen in oktober in Antwerpen en Keulen las ik net dus dan zal LL misschien wel te vroeg zijn...
waar haal je dit vandaan?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Godverdomme zeg Skrillex sluit de Alpha af?Mag hopen dat dat ná de échte headliner is.
Ben benieuwd naar het hele interview!quote:
de verhalen van Ericquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Komt trouwens totaal niet overheen met de verhalen van de E. van Edenburg.
Vorig jaar had hij wat kritiek op de bezoekers wat er op LL afkomt, maar dan zet je Skrillex dan wel in de Alpha?
Ergens wel vreemd.
Maar dan liever Skrillex in de Alpha dan een een film
Ik zou er niet vanuit gaan dat Skrillex er staat ipv een film; lijkt mij dat hij gewoon het blokje tot 23:00 vult.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Komt trouwens totaal niet overheen met de verhalen van de E. van Edenburg.
Vorig jaar had hij wat kritiek op de bezoekers wat er op LL afkomt, maar dan zet je Skrillex dan wel in de Alpha?
Ergens wel vreemd.
Maar dan liever Skrillex in de Alpha dan een een film
Ja en touren weer de zomer, komen met nieuwe album!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat is dat toch met dat Bloc Party hier..bestaat dat dan nog..en doet Kele Ukelele nog mee?
Ik ben een Chemical Brothers fan, maar die gaat lowlands denk ik niet meer boeken. Vorig jaar waren ze tijdens lowlands in de buurt en werden ze niet geboekt. Terwijl aan werd gegeven dat de gewenste ''grote'' namen niet in Europa waren. Daarnaast is Skrillex op dit moment gewoonweg relevanter dan The Chemical Brothers.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:34 schreef Luni het volgende:
Laat dan de Chemical Brothers de Alpha afsluiten, maar Skrillex......![]()
Maar ach der zal wel een andere grote dance naam in de Bravo tegenover staan waar ik me goed zal vermaken.
Is volgens mij bij wat meer bands het geval. The Offspring mocht vorig jaar het festival afsluiten terwijl ze jaren geleden in de middag stonden geloof ik. Heeft er volgens mij gewoon mee te maken dat bands steeds duurder worden om te boeken, en er daardoor minder grote bands komen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Blijf het maar vreemd vinden met sommige bands...in 2006 was Bloc Party zo'n beetje op hun hoogtepunt en staan in de Grolsch..ze brengen nog wat minder succesvol werk uit en staan in de Alpha.
Vind ik ook, niks mis met een dance afsluiter. Mits er een behoorlijke co-headliner voor staat.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:55 schreef stbabylon het volgende:
Ach, de jaren dat Underworld en Prodigy afsloten was het dik feesten in de Alpha. Skrillex heeft voor mij genoeg toffe feest platen gemaakt om daar zo'n zelfde feestje van te maken. We zullen het wel zien
Eensch!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:55 schreef stbabylon het volgende:
Ach, de jaren dat Underworld en Prodigy afsloten was het dik feesten in de Alpha. Skrillex heeft voor mij genoeg toffe feest platen gemaakt om daar zo'n zelfde feestje van te maken. We zullen het wel zien
Dat dus, wat een kuttent is de Bravo geworden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:56 schreef stbabylon het volgende:
Plus, ik ga liever naar zo'n act in de Alpha dan in de Bravo. Daar sta je tenminste niet alleen maar tussen de pillenslikkers.
Ze zien wat ze willen zien.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:13 schreef ohnikua het volgende:
Voor 11-en valt het in de Bravo volgens mij ook reuze mee met 'de pillenslikkers', en Skrillex is nou ook niet gelijk echte pillenmuziek.
Na 11 wordt er idd veel gebruikt rondom Bravo / X-Ray / India, maar behalve je je er als niet-gebruiker misschien een beetje een buitenstaander zou kunnen voelen, kan ik me toch niet echt voorstellen dat die voor een vervelende sfeer zorgen? Integendeel juist..
Ze zien Pink Floyd?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:14 schreef LatonOne het volgende:
[..]
Ze zien wat ze willen zien.
[ afbeelding ]
Ho, ik lever helemaal geen commentaar op drugsquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef LatonOne het volgende:
lol st babylon gaat zijn zielige grijsgedraaide anti drugs plaatje weer draaien
niet vervelend, wel niet mijn sfeer.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:13 schreef ohnikua het volgende:
Voor 11-en valt het in de Bravo volgens mij ook reuze mee met 'de pillenslikkers', en Skrillex is nou ook niet gelijk echte pillenmuziek.
Na 11 wordt er idd veel gebruikt rondom Bravo / X-Ray / India, maar behalve je je er als niet-gebruiker misschien een beetje een buitenstaander zou kunnen voelen, kan ik me toch niet echt voorstellen dat die voor een vervelende sfeer zorgen? Integendeel juist..
Het is inderdaad ook wel een beetje een vreemde mix bij het Lowlands café van mensen die uit de bravo komen en mensen die uit de grolsch komen als het terrein dicht gaatquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
niet vervelend, wel niet mijn sfeer.
Zover ik weet zijn er nog geen tour dates bekend in Europ deze zomer. Maar de geruchten gaan wel dat ze op reading staan. Ik denk dat Foo Fighters ook een tikkeltje te groot geworden is voor Alpha, maar mag zeker langskomenn.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:41 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Zouden de Foo Fighters nog op Lowlands komen, of denken jullie van niet?
Foo Fighters zou ik principe niet verwachten, maar ze staan zeer waarschijnlijk op reading/leeds. Daar komt bij dat ze vorig jaar Pukkelpop om de bekende reden hebben gecancelled. Misschien dat ze de combinatie Pukkelpop/Lowlands doen..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:18 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn er nog geen tour dates bekend in Europ deze zomer. Maar de geruchten gaan wel dat ze op reading staan. Ik denk dat Foo Fighters ook een tikkeltje te groot geworden is voor Alpha, maar mag zeker langskomenn.
Ik denk ook dat Lowlands het moeilijk heeft met concurerende festival zoals bijvoorbeeld in Japan. Daar zie je toch een hoop mooie namen heen gaan. Blijkbaar valt daar meer te verdienen, en ik denk dat Japan ook aantrekkelijker klinkt dan Biddinghuizen voor een artiest.
Maar verwacht deze week wel wat meer, anders zou Lowlove het interview al direct online gooien lijkt me.
Volgens mij dachten ze daar vorig jaar toch heel anders over..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:18 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
en ik denk dat Japan ook aantrekkelijker klinkt dan Biddinghuizen voor een artiest.
Hoe bedoel je ?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij dachten ze daar vorig jaar toch heel anders over..
Vorig jaar hadden ze bijv The Stokes. Probleem dit jaar is dat Summersonic gelijk met Lowlands is terwijl het voorheen altijd een tot twee weken voor Lowlands was.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Japan was vorig jaar nu niet echt 'the place to be', eh?
Ik stem voor.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:20 schreef MCMan88 het volgende:
Prodigy en Deadmou5 zouden mooie afsluiters zijn voor de andere twee avonden naast Skrillex. Ik zou het iig geweldig vinden.
Alles beter dan Kaiser Chiefs of Snow Patrol durf ik zelfs te stellen!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik stem voor.
Beter dan weer zo'n Kaiser Chiefs of Snow Patrol
Snow Patrol met Coldplay vergelijken is wel overdreven. Coldplay vind ik bijvoorbeeld echtquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:47 schreef brother52 het volgende:
Snow Patrol is een beetje de nieuwe Live aan het worden.
Of was Coldplay nou de nieuwe Live en is Snow Patrol de nieuwe Coldplay?
Waar je pas echt een vervelende sfeer heb is die Bacardi bak. Wat een vervelende mensen heb je daarquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:13 schreef ohnikua het volgende:
grandioze, over de top pubermuziek.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:41 schreef WeezerButler het volgende:
WTF moet Skrillex als headliner op LL. Hoe populair ook, t'blijft erg puberale beats. What's next ??
[ afbeelding ]
We hebben nog vijf maanden te gaan en moeten we toch ergens over zeuren?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:53 schreef mr-green het volgende:
Ik vind sowieso altijd dat gezeur op de line up van LL een beetje raar. Je koopt toch ook een kaartje zonder dat je weet wie er komt.
Eigenlijk zou de organisatie gewoon eens K3 ofzo als headliner moeten laten komen!
Zou opzich nog best kunnen, het is niet persé afgeschreven als het op Pinkpopstaatquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:55 schreef MrStokey het volgende:
Wel jammer dat Afghan Whigs op Pinkpop staat. Die had ik heel graag op Lowlands gezien.
Dat is wel zo, maar dubbelen gebeurt toch meestal met Nederlands en hoofdacts. Ze staan in het weekend van 9 Augustus wel in Zweden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:59 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zou opzich nog best kunnen, het is niet persé afgeschreven als het op Pinkpopstaat
Nee, dat zijn ze gelukkig niet, en hoop niet dat ze zo geprogrammeerd worden als het zover mocht komen... India zou al intiem & OK zijn. Denk dat max.10% van het LL volk ze kent (de ouwe lullen zeg maar) Liever niet in de Alpha iigquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Met alle respect is The Afghan Whigs denk ik niet meer een hoofdact op een festival.
Ik was wel verbaast dat ze op Pinkpop staan
Gestoord mannetje dat hier alleen maar komt om te trollen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Het beste wat Rock Werchter ooit is overkomen is dat een zieke David Bowie vervangen werd door 2manydjs. Beste feest ooit tijdens de afsluiting een Belgisch festival.
heb jij nou een Avatar van de Metrolijn van Berlijn?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Gestoord mannetje dat hier alleen maar komt om te trollen.
Nee, van de s-bahn.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:25 schreef mr-green het volgende:
[..]
heb jij nou een Avatar van de Metrolijn van Berlijn?
Dark_Angelos_The_Voices vind volgens mij exact hetzelfde als ik. Kom eens online!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Gestoord mannetje dat hier alleen maar komt om te trollen.
Dat was een enorm feest jaquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dark_Angelos_The_Voices vind volgens mij exact hetzelfde als ik. Kom eens online!
Ik bedoelde ook te zeggen dat dubbelen meestal gebeurt bij Nederlandse bands en hoofdacts. En dus waarschijnlijk niet met de Whigs.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Met alle respect is The Afghan Whigs denk ik niet meer een hoofdact op een festival.
Ik was wel verbaast dat ze op Pinkpop staan
Cage the Elephant stond vorig jaar op PP en LL.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:03 schreef MrStokey het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar dubbelen gebeurt toch meestal met Nederlands en hoofdacts. Ze staan in het weekend van 9 Augustus wel in Zweden.
Wat een geweldenaar was datquote:Op woensdag 7 maart 2012 12:22 schreef hannoes het volgende:
[..]
Cage the Elephant stond vorig jaar op PP en LL.
Onee er gaan mensen voor muziek naar een muziek festival! wat een schande!quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:47 schreef Powerplant. het volgende:
Waarom maken sommige mensen zich druk om wie de headliner is?
Zijn zeker dezelfde mensen die om 9 uur aan het ontbijt zitten en dan vanaf 10 uur het hele festivalterrein over hollen om zo min mogelijk te missen van alle optredens die ze natuurlijk van tevoren hebben aangekruist in het programmaboekje die ze overal mee naartoe sleuren.
Ja. Leuke acts zien. En dat zijn er meestal veel op LL.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:47 schreef Powerplant. het volgende:
Zijn zeker dezelfde mensen die om 9 uur aan het ontbijt zitten en dan vanaf 10 uur het hele festivalterrein over hollen om zo min mogelijk te missen van alle optredens die ze natuurlijk van tevoren hebben aangekruist in het programmaboekje die ze overal mee naartoe sleuren.
Vind ik. Weg met Bowie.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dark_Angelos_The_Voices vind volgens mij exact hetzelfde als ik. Kom eens online!
Wtfquote:Op woensdag 7 maart 2012 13:47 schreef Powerplant. het volgende:
quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:47 schreef Powerplant. het volgende:
bejaard @ 24quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:26 schreef ralfseltje het volgende:
Skrillex die headliner is is voor mij toch wel de ultieme bevestiging dat ik Lowlands ben ontgroeid
Good point. Blijven hopen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:22 schreef hannoes het volgende:
[..]
Cage the Elephant stond vorig jaar op PP en LL.
Die zanger z'n stem gaat live anders helemaal stuk.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:38 schreef leeell het volgende:
Cage the Elephant was echt geweldig op LL
Nou ja, of 1 act bepalend is voor het complete aanbod. Er komt over het algemeen plenty goed werk. Als nou ook nog Ke$ha en Lmfao zouden komen gaan bij mij ook wat wenkbrouwen omhoog, maar op basis van alleen Skrillex sla ik niet op tilt. Vorige editie was wel de minste by far ...quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:10 schreef ralfseltje het volgende:
Voornamelijk niet meer tot de doelgroep behorend'Als je het niet leuk vindt, ga je toch niet', dat is nu wel aangebroken. Gelukkig genoeg festivals die nog wel een frisse kijk op het muzieklandschap hebben
Dat zeker niet, maar de afgelopen twee jaar slaat Lowlands de plank al volledig mis qua programmering. Als je dan ook nog Skrillex als de grote publiekstrekker neerzet (nouja, dat horen de headliners toch te zijn), vind ik het wel goed. Gelukkig zijn er integere alternatieven, maar wel jammer dat Lowlands het hele eigen merk te grabbel gooit (in mijn ogen).quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:06 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Nou ja, of 1 act bepalend is voor het complete aanbod. Er komt over het algemeen plenty goed werk. Als nou ook nog Ke$ha en Lmfao zouden komen gaan bij mij ook wat wenkbrouwen omhoog, maar op basis van alleen Skrillex sla ik niet op tilt. Vorige editie was wel de minste by far ...
Punt. Dance/Nachtprogramma is top. Bandjesprogramms kan stukken beter (kijk alleen wat op Pukkelpop stond afgelopen 2 jaar).quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:11 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dat zeker niet, maar de afgelopen twee jaar slaat Lowlands de plank al volledig mis qua programmering. Als je dan ook nog Skrillex als de grote publiekstrekker neerzet (nouja, dat horen de headliners toch te zijn), vind ik het wel goed. Gelukkig zijn er integere alternatieven, maar wel jammer dat Lowlands het hele eigen merk te grabbel gooit (in mijn ogen).
tis ngo steeds leukquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:34 schreef Mormor het volgende:
Ben al een aantal jaren niet meer geweest. Hoop dat het nog net zo leuk is. Maar wat ik uit deze topics begrijp is er een hoop veranderd..
Het is nog precies hetzelfde.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:34 schreef Mormor het volgende:
Ben al een aantal jaren niet meer geweest. Hoop dat het nog net zo leuk is. Maar wat ik uit deze topics begrijp is er een hoop veranderd..
ik hoop het niet... heb haar nu al 6 keer live gezien, en ik doe mijn best er nog geen eens voorquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:53 schreef mr-green het volgende:
Ik hoop trouwens dat Selah Sue weer komt.
Heb haar echt al te vaak net gemisten niet te vergeten de vorige keer met Triggerfinger
(dat was gewoon gruwelijk)
6 keer is ook wel erg veelquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:58 schreef vault_tec het volgende:
[..]
ik hoop het niet... heb haar nu al 6 keer live gezien, en ik doe mijn best er nog geen eens voor
Ze is al drie jaar op rij geweest, tis wel een keer goedquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:53 schreef mr-green het volgende:
Ik hoop trouwens dat Selah Sue weer komt.
Heb haar echt al te vaak net gemisten niet te vergeten de vorige keer met Triggerfinger
(dat was gewoon gruwelijk)
Er zal toch een hoop afhangen van hun nieuwe plaat. Die laatste was toch een dikke tegenvaller, terwijl ze daarvoor veel aanhang hebben gekregen. Ze staan op Werchter al headliner, voor Chase & Status en na xx en Mumford and Sons. Dan zou het hier toch ook kunnen.quote:
''Headliner op zaterdag is EDITORS. De Britse groep blaast 10 kaarsen uit dit jaar. Ze doet dat zo goed als exclusief -het enige andere zomerconcert is in Arras- op een plek die zo belangrijk is geweest en die zo symbolisch blijft.''quote:
quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:47 schreef Powerplant. het volgende:
Juist niet... ik kruis inderdaad dingen aan die ik wil zien en kom ook echt voor de bands, niet voor het nachtprogramma. Maar welke volgorde ze spelen boeit me niet. Dat gezeur over headliners snap ik dus ook niet. Wat maakt het nou uit of een band om 3 uur 's middags of 10 uur 's avonds speelt?quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:47 schreef Powerplant. het volgende:
Sfeer... als iets een festival afsluit of willekeurig op een podia staat... onder gaande zon wil ook wel eens helpen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Juist niet... ik kruis inderdaad dingen aan die ik wil zien en kom ook echt voor de bands, niet voor het nachtprogramma. Maar welke volgorde ze spelen boeit me niet. Dat gezeur over headliners snap ik dus ook niet. Wat maakt het nou uit of een band om 3 uur 's middags of 10 uur 's avonds speelt?
Het is heel simpel, Skrillex is op weg om heel populair te worden. Lowlands is er voor om de bands/acts te tonen die volgend jaar enorm groot zullen zijn. Skrillex past perfect.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:11 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dat zeker niet, maar de afgelopen twee jaar slaat Lowlands de plank al volledig mis qua programmering. Als je dan ook nog Skrillex als de grote publiekstrekker neerzet (nouja, dat horen de headliners toch te zijn), vind ik het wel goed. Gelukkig zijn er integere alternatieven, maar wel jammer dat Lowlands het hele eigen merk te grabbel gooit (in mijn ogen).
dus liever '!!!' dan 'the jon spencer blues explosion' omdat het anders zoveel plaats inneemt op het affichequote:Op donderdag 8 maart 2012 08:20 schreef ranja het volgende:
Terwijl er waarschijnlijk veel meer 'kleinere namen' zijn waarvan ik hoop dat ze komen dan 'grote namen'.
Helemaal niet omdat skrillex niet opweg is om groot te worden maar al op zijn retour is (hoop ik)quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is heel simpel, Skrillex is op weg om heel populair te worden. Lowlands is er voor om de bands/acts te tonen die volgend jaar enorm groot zullen zijn. Skrillex past perfect.
En de programmering was de afgelopen twee jaar ook prima, met heel veel nieuwe bands die nu op Pinkpop/Werchter staan.
Precies. En dat in een enorme breedte van muziekgenres, voor vrijwel iedereen die ook maar iets met 'alternatieve' muziek heeft valt er een prima programma van te maken. Maar dat blijven mensen maar moeilijk vinden om in te zien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is heel simpel, Skrillex is op weg om heel populair te worden. Lowlands is er voor om de bands/acts te tonen die volgend jaar enorm groot zullen zijn. Skrillex past perfect.
En de programmering was de afgelopen twee jaar ook prima, met heel veel nieuwe bands die nu op Pinkpop/Werchter staan.
geldt toch voor 60% van de shit die in de alpha staat sinds 94quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja maar skrillex, dat is toch niet alternatief ... dat is niet up-and-comming... en het is geen 'nieuw' genre... het is pure mainstream en dan zetten ze dat toch op LL
Skrillex is toch wel de eerste die het 'genre' naar een mainstream publiek trekt (en zoals Laton zegt, de Alpha is al jaren relatief mainstream).quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja maar skrillex, dat is toch niet alternatief ... dat is niet up-and-comming... en het is geen 'nieuw' genre... het is pure mainstream en dan zetten ze dat toch op LL
Eigenlijk wel ja, met zo nu en dan een verdwaalde Damien Ricequote:Op donderdag 8 maart 2012 11:34 schreef LatonOne het volgende:
de alpha is gewoon voor verdwaalde pinkpoppers/werchter gangers die met minder grote namen genoegen nemen
Anouk, Kane, Blöf, DAT is Nederlandse mainstream. Live, Coldplay, Snow Patrol, DAT is mainstream. Skrillex/dubstep in het algemeen wordt maar door een klein gedeelte als tof gezien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
In Zwolle heb je alternatieve kroeg genaamd De Docter en daar wordt nu al een paar maanden een uurtje op de zaterdag gereserveerd voor de hardere dubstep. En dat werkt prima tussen de gitaren er voor en er na.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:40 schreef WeezerButler het volgende:
Skrillex is niet alternatief maar met zijn Dubstep/Prodigy mixup (om het in jip& janneke muziektaal samen te vatten) is hij wel de 1e die zijn "Dubstep" naar een groot publiek brengt. Ik DJ een beetje in het "alternatieve" circuit en Skrillex wordt vaak aangevraagd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |