En New Ceremony, en Bilble Belt, en History Book, en Shield Your Eyes, En Lion's Den... eigenlijk is heel het album (debuut komt deze week uit) geniaalquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:35 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Baal hard dat ik dat gemist heb vorig jaar ivm de rij voor het terrein![]()
No Rest
Niks tegen opera he, ik heb in 99 of 01 nog een operazanger gezien op Lowlands, en dat was fantastisch.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je hebt plezier en plezier. Ongetwijfeld is een avond lang zwijgen en opera luisteren ook plezier. Ongetwijfeld is een avond met een pepbek doorhalen op stampgabber ook plezier. Ongetwijfeld is een catwalkshow met de laatste mode dingen ook erg veel plezier. Toch zou ik ze niet combineren.
Dinsdag in Utrecht gezienquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:27 schreef ohnikua het volgende:
Dit moeten in 2012 toch echt meer mensen zien dan het handjevol dat in 2011 op vrijdagmiddag bij de Charlie stond.
Ik was er dinsdag ook, inderdaad een topconcert!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:55 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Dinsdag in Utrecht gezienWil ik zeker terugzien!
Op hun website kun je trouwens het hele album streamen, evt. met commentaar over alle nummers, leuk!
Staat ook op de 3Voor12 Luisterpaalquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:55 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Dinsdag in Utrecht gezienWil ik zeker terugzien!
Op hun website kun je trouwens het hele album streamen, evt. met commentaar over alle nummers, leuk!
Over Mark Lanegan: heeft hij een hele andere status in NL dan in Belgie? Toen hij 2 jaar geleden op Lowlands en Pukkelpop stond sloot hij op Lowlands geloof ik de Lima af terwijl hij op Pukkelpop laat in de avond in de Marquee (Volgens mij vergelijkbaar met de Grolsch) stond. Dat scheelt nogal wat.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:14 schreef MrStokey het volgende:
Even zeuren...
Wish list LL12:
Cloud Nothings
Tribes
Mark Lanegan Band
The Duke Spirit
Florence + The Machine
John Talabot
Los Campesinos!
Givers
Buraka Som Sistema
Alcest
The Fear Ratio
The Field
Moon Duo
Cave
The Menzingers
Dum Dum Girls
Scuba
Ghostpoet
Disppears
Sleigh Bells
Airship
Wooden Shjips
Bonnie Prince Billy
Klaar!
Dat was wel solo toen, en als ik me het goed herinner overdag. Dat was trouwens afgrijselijk: die Lima staat min of meer in het looppad van de Grolsch naar de Alpha en wordt door veel bezoekers gebruikt voor een ouwehoerpauze. Alleen als je echt dichtbij staat wordt dat podium niet overstemd door zielloos gebabbel van pauzerende bezoekers. Heeft afgelopen jaar ook Jamie Woon verpest.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:36 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Over Mark Lanegan: heeft hij een hele andere status in NL dan in Belgie? Toen hij 2 jaar geleden op Lowlands en Pukkelpop stond sloot hij op Lowlands geloof ik de Lima af terwijl hij op Pukkelpop laat in de avond in de Marquee (Volgens mij vergelijkbaar met de Grolsch) stond. Dat scheelt nogal wat.
Inderdaad tijd om de Lima een prominentere plaats te geven op het terrein.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:40 schreef MrStokey het volgende:
[..]
Dat was wel solo toen, en als ik me het goed herinner overdag. Dat was trouwens afgrijselijk: die Lima staat min of meer in het looppad van de Grolsch naar de Alpha en wordt door veel bezoekers gebruikt voor een ouwehoerpauze. Alleen als je echt dichtbij staat wordt dat podium niet overstemd door zielloos gebabbel van pauzerende bezoekers. Heeft afgelopen jaar ook Jamie Woon verpest.
Hoe het met zijn status in Nederlnd is weet ik niet. Paradiso verkoopt hij zonder moeite uit.
Chillplek om te kletsenquote:Op maandag 5 maart 2012 12:24 schreef ohnikua het volgende:
De Lima had afgelopen jaar al wel meer een eigen hoekje door het podium niet meer richting looppad te zetten, het was al wat minder een doorloopplek. ik vond het eigenlijk wel een fijne chillplek, inderdaad achterin om te kletsen en voor het geluidstorentje als je echt het optreden wilde meemaken
Vooraan in de Alpha tijdens Dropkick Murphy's toch een stuk minderquote:Op maandag 5 maart 2012 12:46 schreef stbabylon het volgende:
Elke plek op Lowlands is een chillplek, waar je evt. beperkt door het volume, prima kunt kletsen.
Daar hoef je toch geen last van te hebben? Achter de geluidstoren, op die blokken, er liggen daar ook allemaal chillplekken. Als je het optreden wilt volgen, ga je er gewoon bij staan en hoef je daar echt geen last van te hebben. Je geklaag staat naar mijn idee gelijk aan iemand in de Alpha die zeurt over mensen die op de heuvels aan het chillen zijn.quote:
Tuurlijk is dat zo, maar bij de Lima is combinatie veel kletsers-laag volume wel storend als je echt het optreden wilt volgen. Bij de Charlie is dat minder, omdat het zo'n uithoek is.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:46 schreef stbabylon het volgende:
Elke plek op Lowlands is een chillplek, waar je evt. beperkt door het volume, prima kunt kletsen.
Bij Mark Lanegan had ik er wel last van, omdat het stuk voor de geluidstoren heel klein was en vol stond. Lima is inderdaad aangepast, maar dit blijft een probleem bij dit podium. En een probleem signaleren ios nog geen klagen, want dat doe ik niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:47 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Daar hoef je toch geen last van te hebben? Achter de geluidstoren, op die blokken, er liggen daar ook allemaal chillplekken. Als je het optreden wilt volgen, ga je er gewoon bij staan en hoef je daar echt geen last van te hebben. Je geklaag staat naar mijn idee gelijk aan iemand in de Alpha die zeurt over mensen die op de heuvels aan het chillen zijn.
Daar heb je gelijk in, maar ik zou het ook geen probleem willen noemen. Als je iets echt graag goed wil zien, moet je ook zorgen dat je enigszins vooraan staat, vind ikquote:Op maandag 5 maart 2012 12:51 schreef MrStokey het volgende:
[..]
Bij Mark Lanegan had ik er wel last van, omdat het stuk voor de geluidstoren heel klein was en vol stond. Lima is inderdaad aangepast, maar dit blijft een probleem bij dit podium. En een probleem signaleren ios nog geen klagen, want dat doe ik niet.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:41 schreef Nembrionic het volgende:
Schaamteloze copy/paste:
[ afbeelding ]
oe, die had ik wel verwacht. waar staat hij dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Bon Iver kan helaas afgeschreven worden.
In Groningen, en dat is het enige concert dit jaar in Nederland.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:59 schreef ohnikua het volgende:
[..]
oe, die had ik wel verwacht. waar staat hij dan?
ze spelen in oktober in Antwerpen en Keulen las ik net dus dan zal LL misschien wel te vroeg zijn...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:03 schreef WeezerButler het volgende:
Verwacht toch nog een optreden van Radiohead in NL. ihkv 20 jaar Lowlands zou het festival zichzelf wel een fijn kadotje mogen geven van de overgebleven poen van vorig jaar.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Als er nou voor Belgie niks bekend was, zou er nog de mogelijkheid zijn dat Lowlands en Pukkelpop samen Radiohead halen. Dat kan ik me nu niet meer voorstellen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:05 schreef hannoes het volgende:
[..]
ze spelen in oktober in Antwerpen en Keulen las ik net dus dan zal LL misschien wel te vroeg zijn...
waar haal je dit vandaan?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Godverdomme zeg Skrillex sluit de Alpha af?Mag hopen dat dat ná de échte headliner is.
Ben benieuwd naar het hele interview!quote:
de verhalen van Ericquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Komt trouwens totaal niet overheen met de verhalen van de E. van Edenburg.
Vorig jaar had hij wat kritiek op de bezoekers wat er op LL afkomt, maar dan zet je Skrillex dan wel in de Alpha?
Ergens wel vreemd.
Maar dan liever Skrillex in de Alpha dan een een film
Ik zou er niet vanuit gaan dat Skrillex er staat ipv een film; lijkt mij dat hij gewoon het blokje tot 23:00 vult.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Komt trouwens totaal niet overheen met de verhalen van de E. van Edenburg.
Vorig jaar had hij wat kritiek op de bezoekers wat er op LL afkomt, maar dan zet je Skrillex dan wel in de Alpha?
Ergens wel vreemd.
Maar dan liever Skrillex in de Alpha dan een een film
Ja en touren weer de zomer, komen met nieuwe album!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat is dat toch met dat Bloc Party hier..bestaat dat dan nog..en doet Kele Ukelele nog mee?
Ik ben een Chemical Brothers fan, maar die gaat lowlands denk ik niet meer boeken. Vorig jaar waren ze tijdens lowlands in de buurt en werden ze niet geboekt. Terwijl aan werd gegeven dat de gewenste ''grote'' namen niet in Europa waren. Daarnaast is Skrillex op dit moment gewoonweg relevanter dan The Chemical Brothers.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:34 schreef Luni het volgende:
Laat dan de Chemical Brothers de Alpha afsluiten, maar Skrillex......![]()
Maar ach der zal wel een andere grote dance naam in de Bravo tegenover staan waar ik me goed zal vermaken.
Is volgens mij bij wat meer bands het geval. The Offspring mocht vorig jaar het festival afsluiten terwijl ze jaren geleden in de middag stonden geloof ik. Heeft er volgens mij gewoon mee te maken dat bands steeds duurder worden om te boeken, en er daardoor minder grote bands komen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Blijf het maar vreemd vinden met sommige bands...in 2006 was Bloc Party zo'n beetje op hun hoogtepunt en staan in de Grolsch..ze brengen nog wat minder succesvol werk uit en staan in de Alpha.
Vind ik ook, niks mis met een dance afsluiter. Mits er een behoorlijke co-headliner voor staat.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:55 schreef stbabylon het volgende:
Ach, de jaren dat Underworld en Prodigy afsloten was het dik feesten in de Alpha. Skrillex heeft voor mij genoeg toffe feest platen gemaakt om daar zo'n zelfde feestje van te maken. We zullen het wel zien
Eensch!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:55 schreef stbabylon het volgende:
Ach, de jaren dat Underworld en Prodigy afsloten was het dik feesten in de Alpha. Skrillex heeft voor mij genoeg toffe feest platen gemaakt om daar zo'n zelfde feestje van te maken. We zullen het wel zien
Dat dus, wat een kuttent is de Bravo geworden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:56 schreef stbabylon het volgende:
Plus, ik ga liever naar zo'n act in de Alpha dan in de Bravo. Daar sta je tenminste niet alleen maar tussen de pillenslikkers.
Ze zien wat ze willen zien.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:13 schreef ohnikua het volgende:
Voor 11-en valt het in de Bravo volgens mij ook reuze mee met 'de pillenslikkers', en Skrillex is nou ook niet gelijk echte pillenmuziek.
Na 11 wordt er idd veel gebruikt rondom Bravo / X-Ray / India, maar behalve je je er als niet-gebruiker misschien een beetje een buitenstaander zou kunnen voelen, kan ik me toch niet echt voorstellen dat die voor een vervelende sfeer zorgen? Integendeel juist..
Ze zien Pink Floyd?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:14 schreef LatonOne het volgende:
[..]
Ze zien wat ze willen zien.
[ afbeelding ]
Ho, ik lever helemaal geen commentaar op drugsquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef LatonOne het volgende:
lol st babylon gaat zijn zielige grijsgedraaide anti drugs plaatje weer draaien
niet vervelend, wel niet mijn sfeer.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:13 schreef ohnikua het volgende:
Voor 11-en valt het in de Bravo volgens mij ook reuze mee met 'de pillenslikkers', en Skrillex is nou ook niet gelijk echte pillenmuziek.
Na 11 wordt er idd veel gebruikt rondom Bravo / X-Ray / India, maar behalve je je er als niet-gebruiker misschien een beetje een buitenstaander zou kunnen voelen, kan ik me toch niet echt voorstellen dat die voor een vervelende sfeer zorgen? Integendeel juist..
Het is inderdaad ook wel een beetje een vreemde mix bij het Lowlands café van mensen die uit de bravo komen en mensen die uit de grolsch komen als het terrein dicht gaatquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
niet vervelend, wel niet mijn sfeer.
Zover ik weet zijn er nog geen tour dates bekend in Europ deze zomer. Maar de geruchten gaan wel dat ze op reading staan. Ik denk dat Foo Fighters ook een tikkeltje te groot geworden is voor Alpha, maar mag zeker langskomenn.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:41 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Zouden de Foo Fighters nog op Lowlands komen, of denken jullie van niet?
Foo Fighters zou ik principe niet verwachten, maar ze staan zeer waarschijnlijk op reading/leeds. Daar komt bij dat ze vorig jaar Pukkelpop om de bekende reden hebben gecancelled. Misschien dat ze de combinatie Pukkelpop/Lowlands doen..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:18 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn er nog geen tour dates bekend in Europ deze zomer. Maar de geruchten gaan wel dat ze op reading staan. Ik denk dat Foo Fighters ook een tikkeltje te groot geworden is voor Alpha, maar mag zeker langskomenn.
Ik denk ook dat Lowlands het moeilijk heeft met concurerende festival zoals bijvoorbeeld in Japan. Daar zie je toch een hoop mooie namen heen gaan. Blijkbaar valt daar meer te verdienen, en ik denk dat Japan ook aantrekkelijker klinkt dan Biddinghuizen voor een artiest.
Maar verwacht deze week wel wat meer, anders zou Lowlove het interview al direct online gooien lijkt me.
Volgens mij dachten ze daar vorig jaar toch heel anders over..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:18 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
en ik denk dat Japan ook aantrekkelijker klinkt dan Biddinghuizen voor een artiest.
Hoe bedoel je ?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij dachten ze daar vorig jaar toch heel anders over..
Vorig jaar hadden ze bijv The Stokes. Probleem dit jaar is dat Summersonic gelijk met Lowlands is terwijl het voorheen altijd een tot twee weken voor Lowlands was.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Japan was vorig jaar nu niet echt 'the place to be', eh?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |