vorig jaar was voor mij zondagmiddag al de beste editie tot nu toe (verrassend goed weer in een kutzomer, topsfeer, grootste vriendengroep mee tot dan toe en veel topoptredens gezien met oa Dry the River, Will and the People, Paul Kalkbrenner, De Jeugd en Warpaint). Zondagnacht bij de Bravo het meisje ontmoet dat nu m'n vriendinnetje is. Maandagochtend toen we wakker werden liep net hat laatste restant van mijn vriendengroep weg (ik moest als enige van wat over was via Lelystad), tent opgeruimd, brug over, poorten door, nog even omgekeken met het gevoel 'ja, dit was fantastisch, maar ik ben nu helemaal gesloopt en nu is het een jaartje mooi geweest).quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Mooi inderdaad om te zien !
Ook mooi ervaring op Lowlands. Ik zat lekker een Vietnameese Loempia naar binnen te werken. Komt er een kerel naar me toe die ik totaal niet ken.
Mij een hand geeft en zegt: Fijn dat je er bent ! En loopt daarna vrolijk door.
Dat soort dingen geven wel het Lowlands gevoel aan.
gecontroleerd / goed georganiseerd, á la. maar je beschrijving van het publiek herken ik me echt totáál niet in. ik hoor / zie alleen maar vrolijke mensen op lowlandsquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat mij echt het lowlands gevoel geeft, 30ers (ben er inmiddels zelf 1) die gaan klagen als je om 4 uur de radio te hard hebt aanstaan, irritante "breedgespierde" mannen met megapupillen die zeggen dat je te dicht bij hun vriendinnetje danst, meisjes met hakken die klagen dat die tenten zo ver lopen zijn en dat hun pumps in de modder zakken, security die begint te zemelen dat zij de enigen zijn die afzetlint mogen gebruiken, mensen die tentjes in het inieminie open plekje tussen de tentjes van je groep zetten, alles zo hetzelfde dat je continu deja vú's hebt, alles zo duur dat je geen idee hebt waar je geld blijft, moeilijkdoenerij over waxine lichtjes terwijl een sloot verderop iemand een drugshandel heeft opgezet, etc. (en dan heb ik het nog niet over niet zo boeiende muziek gehad)
Heb het idee dat het publiek aan de zeurderige kant is geworden, al moet ik toegeven dat ik zelf maar niet meer heen ga want dan zou het zeur gehalte nog hoger liggen
bij een festival denk ik aan vuig, vies en ongecontroleerd. Bij lowlands denk ik aan goed georganiseerd schoolreisje.
Nee ik ben verwend door festivals met bungalow huisjesquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Bosbeetle, volgens mij ben je toch wat zuurder geworden in de loop der jaren.
En wat je aangeeft heb ik vorig jaar op mijn eerst Lowlands weinig tot geen last van gehad.
4 weken terug nog Bungalup! In Center Parcs, was erg tof!quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee ik ben verwend door festivals met bungalow huisjes, ze moeten echt eens een ATP in nederland organiseren er zijn hier zat centreparcs
Ook echt. Ik heb vorig jaar in vier dagen Biddinghuizen, geen enkel opstootje gezien en de meest relaxte sfeer ooit door mij waargenomen. Ik moet zeggen dat dit op Pinkpop ook het geval is.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:06 schreef ohnikua het volgende:
[..]
gecontroleerd / goed georganiseerd, á la. maar je beschrijving van het publiek herken ik me echt totáál niet in. ik hoor / zie alleen maar vrolijke mensen op lowlands
Oh het bestaat gewoon, ha dat wist ik niet!quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:07 schreef ohnikua het volgende:
[..]
4 weken terug nog Bungalup! In Center Parcs, was erg tof!
dat in groot contrast met de verzameling gefrustreerde zuurpruimen die op de rotonde voor de ingang staat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:06 schreef ohnikua het volgende:
[..]
ik hoor / zie alleen maar vrolijke mensen op lowlands
Misschien is dat het juist in mijn geval, er is nergens spanning, nergens een randje, nergens een wtf moment het is mij allemaal te gelikt, gemakkelijk en ongevaarlijk.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Ook echt. Ik heb vorig jaar in vier dagen Biddinghuizen, geen enkel opstootje gezien en de meest relaxte sfeer ooit door mij waargenomen. Ik moet zeggen dat dit op Pinkpop ook het geval is.
Da's Pinkpop!quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
dat in groot contrast met de verzameling gefrustreerde zuurpruimen die op de rotonde voor de ingang staat.
ik denk inderdaad dat het gewoon niet (meer) helemaal jouw festival is.. het is allemaal heel lief en gemoedelijk, ja.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Misschien is dat het juist in mijn geval, er is nergens spanning, nergens een randje, nergens een wtf moment het is mij allemaal te gelikt en ongevaarlijk.
Bij dynamo '99 had je het idee dat je iets overwon door uberhaupt op het festival te zijn... en het zal wel de oude lul in mij zijn maar die spanning valt steeds meer weg.... en is voor mij wel een essentieel onderdeeltje aan de festival ervaring.
Neuh, het komt bijna elk jaar wel tot een net niet scheldpartij of bijna handgemeen met die gasten.quote:
als je dat had gewild, had je ook niet met je caravan naar een camping moeten gaanquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Lowlands is een beetje het camperen in een caravan terwijl je eigenlijk op survival had gewilt met een tentje en een rugzak.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:19 schreef ohnikua het volgende:
[..]
als je dat had gewild, had je ook niet met je caravan naar een camping moeten gaan
EDIT: of met je rugzak naar een camping vol caravans, eigenlijk
Ik ga dan ook al 6 jaar niet meerquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:19 schreef ohnikua het volgende:
[..]
als je dat had gewild, had je ook niet met je caravan naar een camping moeten gaan
quote:
quote:Shellac is a resin secreted by the female lac bug, on trees in the forests of India and Thailand. It is processed and sold as dry flakes (pictured at right), which are dissolved in ethyl alcohol to make liquid shellac, which is used as a brush-on colorant, food glaze and wood finish. Shellac functions as a tough natural primer, sanding sealant, tannin-blocker, odour-blocker, stain, and high-gloss varnish. Shellac was once used in electrical applications as it possesses good insulation qualities and it seals out moisture. Phonograph (gramophone) records were also made of it during the pre-1950s, 78-rpm recording era.
'99 was toch op die post-nucleaire vuilstort van Mierlo? Dat was ook echt overwinnen en overleven. Wat een teringzooi was dat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij dynamo '99 had je het idee dat je iets overwon door uberhaupt op het festival te zijn... en het zal wel de oude lul in mij zijn maar die spanning valt steeds meer weg.... en is voor mij wel een essentieel onderdeeltje aan de festival ervaring.
De hele muziekwereld is bijna zonder randjes momenteel, dat kan je Lowlands ook niet kwalijk nemen. Zelfs de kraakpanden hebben van die hippe folkbandjes tegenwoordigquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ga dan ook al 6 jaar niet meermaar 'vroegah' was lowlands wel iets meer survival (zowel muzikaal als kwa festival)
Maarja /oudelulmodus, het is tegenwoordig toch bijna alles heel liefjes en veilig, de muziek nog het meest, net alsof men het niet accepteerd als er ergens eens een ruw randje zit alles wordt kapot gepolijst... Het lijkt de jaren 80 wel
Pinkpop gaat hem voor jou iig ook niet meer worden, lees ik net op festivalinfo:quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat mij betreft voeren ze crowdsurfen weer in, gooien ze beker-regels in de prullenbak, halen ze die tussenhekken weg, programeren ze wat meer bands die niet de tent vol spelen, houden ze zich lekker niet aan de rook regels, gooien ze het hele terrein een keer op de kop tenten op het camping gedeelte en camperen op het festival terein (er lopen hier mensen rond die al 20 jaar naar dezelfde indeling aankijken) Maken ze een podia met noise/instalatie acts. etc etc
Al was het alleen maar om de mensen eens weer een beetje uit hun 'comfort zone' te halen, ik bivakkeer graag buiten mijn comfort zone anders dan ontdek je nooit eens wat nieuws.
Fucking great, Kees van Hondt nu ook al op Pinkpop?quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:24 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Wel is hij bezig met John van Luyn, die de dj-programmering doet.
Idd mijn eerste festivalquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
'99 was toch op die post-nucleaire vuilstort van Mierlo? Dat was ook echt overwinnen en overleven. Wat een teringzooi was dat.
Daar heb ik de TT in Assen voor.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Op dynamo had je een motoren camping, daar sliepen allemaal bikers gewoon boven op hun motor. Kijk dat is rock 'n' roll!
In tegenstelling tot je druk maken dat je novelty wellingtons vies worden.
Vroeger, toen er nog geen reet te doen was en we met z'n allen om een kampvuur muziek zaten te maken, toen onze maag pijn deed van de honger en dat het maar de vraag was of we de volgende dag zouden overleven. Toén werd er pas muziek gemaakt. Die bagger van nuquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:04 schreef hannoes het volgende:
Mensen die klagen dat voreger alles beter was vergeten dat ze vroeger minder kritisch keken dan nu. Toen waren ze te druk met plezier maken om overal op te letten ... helaas zijn sommigen dat in de loop der tijd verleerd. Lowlands was leuk, is leuk en blijft leuk!
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:10 schreef AMDB het volgende:
[..]
Vroeger, toen er nog geen reet te doen was en we met z'n allen om een kampvuur muziek zaten te maken, toen onze maag pijn deed van de honger en dat het maar de vraag was of we de volgende dag zouden overleven. Toén werd er pas muziek gemaakt. Die bagger van nu![]()
Een comfortabel weekend met goed eten, muziek die je kent en mensen die lol komen maken![]()
Toch ben ik het wel met de 'klagers' eens dat Lowlands anno 2012 anders is dan Lowlands anno 2002 (toen ik er voor het eerst was). De klagers noemen de 'vroegere' Lowlands meer rock 'n roll, ik noem het zelf eerder meer puberaal. wat ik ook nog was in 2002, voor mij is de verandering dan ook eigenlijk alleen maar positief. Het publiek is toch een beetje met Lowlands meegegroeid, ik dacht zelfs gelezen / gehoord te hebben dat de laatste jaren de gemiddelde leeftijd met 3/4 jaar per jaar stijgt. En dat er deels zoveel CJP tickets worden verkocht om ook jonger publiek een kans te blijven geven het festival te ontdekken (ook weer uit de angst dat er anders geen publiek meer is als de mid-twintigers baby's krijgen en niet meer komen).quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:04 schreef hannoes het volgende:
Mensen die klagen dat voreger alles beter was vergeten dat ze vroeger minder kritisch keken dan nu. Toen waren ze te druk met plezier maken om overal op te letten ... helaas zijn sommigen dat in de loop der tijd verleerd. Lowlands was leuk, is leuk en blijft leuk!
Fout. Het probleem is dat er nu een generatie op Lowlands rondloopt die schijnbaar uberhaupt nooit geleerd heeft om plezier te maken en niet op alles, met name zichzelf, te letten. En dat is niet perse de oude garde.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:04 schreef hannoes het volgende:
Volgens mij lukte het vorig jaar vrijwel alle bezoekers prima om plezier te hebben...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Fout. Het probleem is dat er nu een generatie op Lowlands rondloopt die schijnbaar uberhaupt nooit geleerd heeft om plezier te maken en niet op alles, met name zichzelf, te letten. En dat is niet perse de oude garde.
Zelf het het serieus doen is een soort geforceerde serieuze aangelegenheid die exact volgens plan moet verlopen. Anders zijn is ook een soort eenheidsworst voor ze.
Je hebt plezier en plezier. Ongetwijfeld is een avond lang zwijgen en opera luisteren ook plezier. Ongetwijfeld is een avond met een pepbek doorhalen op stampgabber ook plezier. Ongetwijfeld is een catwalkshow met de laatste mode dingen ook erg veel plezier. Toch zou ik ze niet combineren.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Volgens mij lukte het vorig jaar vrijwel alle bezoekers prima om plezier te hebben...
Ben jij zo iemand die zich ergert aan alle andere bezoekers? Zulke zuurpruimen mogen van mij ook wel thuisblijven.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je hebt plezier en plezier. Ongetwijfeld is een avond lang zwijgen en opera luisteren ook plezier. Ongetwijfeld is een avond met een pepbek doorhalen op stampgabber ook plezier. Ongetwijfeld is een catwalkshow met de laatste mode dingen ook erg veel plezier. Toch zou ik ze niet combineren.
Nog niet. Maar ik vrees dat ik het wel zat ga worden als de lijn, qua publiek wat Lowlands tegenwoordig trekt, doorzet de komende jaren.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:54 schreef SpauldingPF het volgende:
[..]
Ben jij zo iemand die zich ergert aan alle andere bezoekers? Zulke zuurpruimen mogen van mij ook wel thuisblijven.
Je hebt jouw soort plezier en je hebt andermans plezier, bedoel je. Ik zou jezelf de frustratie besparen, de mooie herinneringen aan 'vroeger' bewaren en Lowlands 2012 gewoon niet meer doen, als ik jouw posts zo lees.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je hebt plezier en plezier. Ongetwijfeld is een avond lang zwijgen en opera luisteren ook plezier. Ongetwijfeld is een avond met een pepbek doorhalen op stampgabber ook plezier. Ongetwijfeld is een catwalkshow met de laatste mode dingen ook erg veel plezier. Toch zou ik ze niet combineren.
Oh dat klinkt lekkerquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:27 schreef ohnikua het volgende:
Dit moeten in 2012 toch echt meer mensen zien dan het handjevol dat in 2011 op vrijdagmiddag bij de Charlie stond.
Baal hard dat ik dat gemist heb vorig jaar ivm de rij voor het terreinquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:27 schreef ohnikua het volgende:
Dit moeten in 2012 toch echt meer mensen zien dan het handjevol dat in 2011 op vrijdagmiddag bij de Charlie stond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |