bejaard @ 24quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:26 schreef ralfseltje het volgende:
Skrillex die headliner is is voor mij toch wel de ultieme bevestiging dat ik Lowlands ben ontgroeid
Good point. Blijven hopen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:22 schreef hannoes het volgende:
[..]
Cage the Elephant stond vorig jaar op PP en LL.
Die zanger z'n stem gaat live anders helemaal stuk.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:38 schreef leeell het volgende:
Cage the Elephant was echt geweldig op LL
Nou ja, of 1 act bepalend is voor het complete aanbod. Er komt over het algemeen plenty goed werk. Als nou ook nog Ke$ha en Lmfao zouden komen gaan bij mij ook wat wenkbrouwen omhoog, maar op basis van alleen Skrillex sla ik niet op tilt. Vorige editie was wel de minste by far ...quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:10 schreef ralfseltje het volgende:
Voornamelijk niet meer tot de doelgroep behorend'Als je het niet leuk vindt, ga je toch niet', dat is nu wel aangebroken. Gelukkig genoeg festivals die nog wel een frisse kijk op het muzieklandschap hebben
Dat zeker niet, maar de afgelopen twee jaar slaat Lowlands de plank al volledig mis qua programmering. Als je dan ook nog Skrillex als de grote publiekstrekker neerzet (nouja, dat horen de headliners toch te zijn), vind ik het wel goed. Gelukkig zijn er integere alternatieven, maar wel jammer dat Lowlands het hele eigen merk te grabbel gooit (in mijn ogen).quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:06 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Nou ja, of 1 act bepalend is voor het complete aanbod. Er komt over het algemeen plenty goed werk. Als nou ook nog Ke$ha en Lmfao zouden komen gaan bij mij ook wat wenkbrouwen omhoog, maar op basis van alleen Skrillex sla ik niet op tilt. Vorige editie was wel de minste by far ...
Punt. Dance/Nachtprogramma is top. Bandjesprogramms kan stukken beter (kijk alleen wat op Pukkelpop stond afgelopen 2 jaar).quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:11 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dat zeker niet, maar de afgelopen twee jaar slaat Lowlands de plank al volledig mis qua programmering. Als je dan ook nog Skrillex als de grote publiekstrekker neerzet (nouja, dat horen de headliners toch te zijn), vind ik het wel goed. Gelukkig zijn er integere alternatieven, maar wel jammer dat Lowlands het hele eigen merk te grabbel gooit (in mijn ogen).
tis ngo steeds leukquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:34 schreef Mormor het volgende:
Ben al een aantal jaren niet meer geweest. Hoop dat het nog net zo leuk is. Maar wat ik uit deze topics begrijp is er een hoop veranderd..
Het is nog precies hetzelfde.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:34 schreef Mormor het volgende:
Ben al een aantal jaren niet meer geweest. Hoop dat het nog net zo leuk is. Maar wat ik uit deze topics begrijp is er een hoop veranderd..
ik hoop het niet... heb haar nu al 6 keer live gezien, en ik doe mijn best er nog geen eens voorquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:53 schreef mr-green het volgende:
Ik hoop trouwens dat Selah Sue weer komt.
Heb haar echt al te vaak net gemisten niet te vergeten de vorige keer met Triggerfinger
(dat was gewoon gruwelijk)
6 keer is ook wel erg veelquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:58 schreef vault_tec het volgende:
[..]
ik hoop het niet... heb haar nu al 6 keer live gezien, en ik doe mijn best er nog geen eens voor
Ze is al drie jaar op rij geweest, tis wel een keer goedquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:53 schreef mr-green het volgende:
Ik hoop trouwens dat Selah Sue weer komt.
Heb haar echt al te vaak net gemisten niet te vergeten de vorige keer met Triggerfinger
(dat was gewoon gruwelijk)
Er zal toch een hoop afhangen van hun nieuwe plaat. Die laatste was toch een dikke tegenvaller, terwijl ze daarvoor veel aanhang hebben gekregen. Ze staan op Werchter al headliner, voor Chase & Status en na xx en Mumford and Sons. Dan zou het hier toch ook kunnen.quote:
''Headliner op zaterdag is EDITORS. De Britse groep blaast 10 kaarsen uit dit jaar. Ze doet dat zo goed als exclusief -het enige andere zomerconcert is in Arras- op een plek die zo belangrijk is geweest en die zo symbolisch blijft.''quote:
quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:47 schreef Powerplant. het volgende:
Waarom maken sommige mensen zich druk om wie de headliner is?
Zijn zeker dezelfde mensen die om 9 uur aan het ontbijt zitten en dan vanaf 10 uur het hele festivalterrein over hollen om zo min mogelijk te missen van alle optredens die ze natuurlijk van tevoren hebben aangekruist in het programmaboekje die ze overal mee naartoe sleuren.
Juist niet... ik kruis inderdaad dingen aan die ik wil zien en kom ook echt voor de bands, niet voor het nachtprogramma. Maar welke volgorde ze spelen boeit me niet. Dat gezeur over headliners snap ik dus ook niet. Wat maakt het nou uit of een band om 3 uur 's middags of 10 uur 's avonds speelt?quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:47 schreef Powerplant. het volgende:
Waarom maken sommige mensen zich druk om wie de headliner is?
Zijn zeker dezelfde mensen die om 9 uur aan het ontbijt zitten en dan vanaf 10 uur het hele festivalterrein over hollen om zo min mogelijk te missen van alle optredens die ze natuurlijk van tevoren hebben aangekruist in het programmaboekje die ze overal mee naartoe sleuren.
Sfeer... als iets een festival afsluit of willekeurig op een podia staat... onder gaande zon wil ook wel eens helpen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Juist niet... ik kruis inderdaad dingen aan die ik wil zien en kom ook echt voor de bands, niet voor het nachtprogramma. Maar welke volgorde ze spelen boeit me niet. Dat gezeur over headliners snap ik dus ook niet. Wat maakt het nou uit of een band om 3 uur 's middags of 10 uur 's avonds speelt?
Het is heel simpel, Skrillex is op weg om heel populair te worden. Lowlands is er voor om de bands/acts te tonen die volgend jaar enorm groot zullen zijn. Skrillex past perfect.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:11 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dat zeker niet, maar de afgelopen twee jaar slaat Lowlands de plank al volledig mis qua programmering. Als je dan ook nog Skrillex als de grote publiekstrekker neerzet (nouja, dat horen de headliners toch te zijn), vind ik het wel goed. Gelukkig zijn er integere alternatieven, maar wel jammer dat Lowlands het hele eigen merk te grabbel gooit (in mijn ogen).
dus liever '!!!' dan 'the jon spencer blues explosion' omdat het anders zoveel plaats inneemt op het affichequote:Op donderdag 8 maart 2012 08:20 schreef ranja het volgende:
Terwijl er waarschijnlijk veel meer 'kleinere namen' zijn waarvan ik hoop dat ze komen dan 'grote namen'.
Helemaal niet omdat skrillex niet opweg is om groot te worden maar al op zijn retour is (hoop ik)quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is heel simpel, Skrillex is op weg om heel populair te worden. Lowlands is er voor om de bands/acts te tonen die volgend jaar enorm groot zullen zijn. Skrillex past perfect.
En de programmering was de afgelopen twee jaar ook prima, met heel veel nieuwe bands die nu op Pinkpop/Werchter staan.
Precies. En dat in een enorme breedte van muziekgenres, voor vrijwel iedereen die ook maar iets met 'alternatieve' muziek heeft valt er een prima programma van te maken. Maar dat blijven mensen maar moeilijk vinden om in te zien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is heel simpel, Skrillex is op weg om heel populair te worden. Lowlands is er voor om de bands/acts te tonen die volgend jaar enorm groot zullen zijn. Skrillex past perfect.
En de programmering was de afgelopen twee jaar ook prima, met heel veel nieuwe bands die nu op Pinkpop/Werchter staan.
geldt toch voor 60% van de shit die in de alpha staat sinds 94quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja maar skrillex, dat is toch niet alternatief ... dat is niet up-and-comming... en het is geen 'nieuw' genre... het is pure mainstream en dan zetten ze dat toch op LL
Skrillex is toch wel de eerste die het 'genre' naar een mainstream publiek trekt (en zoals Laton zegt, de Alpha is al jaren relatief mainstream).quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja maar skrillex, dat is toch niet alternatief ... dat is niet up-and-comming... en het is geen 'nieuw' genre... het is pure mainstream en dan zetten ze dat toch op LL
Eigenlijk wel ja, met zo nu en dan een verdwaalde Damien Ricequote:Op donderdag 8 maart 2012 11:34 schreef LatonOne het volgende:
de alpha is gewoon voor verdwaalde pinkpoppers/werchter gangers die met minder grote namen genoegen nemen
Anouk, Kane, Blöf, DAT is Nederlandse mainstream. Live, Coldplay, Snow Patrol, DAT is mainstream. Skrillex/dubstep in het algemeen wordt maar door een klein gedeelte als tof gezien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
In Zwolle heb je alternatieve kroeg genaamd De Docter en daar wordt nu al een paar maanden een uurtje op de zaterdag gereserveerd voor de hardere dubstep. En dat werkt prima tussen de gitaren er voor en er na.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:40 schreef WeezerButler het volgende:
Skrillex is niet alternatief maar met zijn Dubstep/Prodigy mixup (om het in jip& janneke muziektaal samen te vatten) is hij wel de 1e die zijn "Dubstep" naar een groot publiek brengt. Ik DJ een beetje in het "alternatieve" circuit en Skrillex wordt vaak aangevraagd...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |