SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, zaterdag te downloaden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stiekem zijn hun op dit moment interessanter dan Spartacus en zijn bendequote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:28 schreef pervertedhermit het volgende:
Wat een aflevering. Ashur en Glaber zijn lekker op dreef.
Ik dacht meer uit hebzucht, maar dat door die armband later iemand door heeft wat er is gebeurd.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:43 schreef DoomCow het volgende:
Ik denk dat hij die armband heeft gepakt voor chantage doeleinden in toekomstige afleveringen...
Ik denk ook chantage, om te bewijzen dat hij erbij was en daarmee Glaber dus ook. Ashur lijkt meer door macht dan door hebzucht gedreven te worden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik dacht meer uit hebzucht, maar dat door die armband later iemand door heeft wat er is gebeurd.
Ashur is een overlever. Hij is wel goed in vechten, maar niet zo goed als de echte Gladiators. Als Intrigant is hij echter bijna onverslaanbaar.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik dacht meer uit hebzucht, maar dat door die armband later iemand door heeft wat er is gebeurd.
De mensen zien haar als een wonder van de goden. Dat ze de aanslag heeft overleeft. En dat gebruiken ze nu om het volk mee tevreden houden. Door haar gebeden etc te laten doen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:18 schreef planethugo het volgende:
asher met zijn groepje tuich, dat had de serie wel nodig
Waarom ze Lucretia hebben laten leven is me even ontgaan, tot nu toe is haar rol iig overbodig in S2
dat snap ik, maar het is zo mat wat ze laat zien. Dat zal vast nog wel veranderen maar in deze 6 afleveringen heeft ze weinig bijgedragen. Behalve haar tieten natuurlijkquote:Op maandag 5 maart 2012 11:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De mensen zien haar als een wonder van de goden. Dat ze de aanslag heeft overleeft. En dat gebruiken ze nu om het volk mee tevreden houden. Door haar gebeden etc te laten doen.
Is Lucy Lawless niet de vrouw/vriendin van een van de schrijvers/producers of iets dergelijks? En aangezien ze met haar carrière een beetje op de achtergrond geraakt was hebben ze haar ook maar een rol in dit seizoen gegeven, afgezien van dat haar rol eigenlijk een beetje overbodig is.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:12 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat snap ik, maar het is zo mat wat ze laat zien. Dat zal vast nog wel veranderen maar in deze 6 afleveringen heeft ze weinig bijgedragen. Behalve haar tieten natuurlijk
Je vergeet dat Ashur via haar te wisten komt wat Illythia's plannetje was, wat hij weer doorvertelde aan Glaber die vervolgens volledig ontspoortquote:Op maandag 5 maart 2012 11:12 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat snap ik, maar het is zo mat wat ze laat zien. Dat zal vast nog wel veranderen maar in deze 6 afleveringen heeft ze weinig bijgedragen. Behalve haar tieten natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler over episode 7:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar daar kunnen ze verder niet zoveel mee, want het is niet alsof ze vroeger DNA testen hadden. Ik denk niet dat er verder iets mee gedaan kan worden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:47 schreef RanTheMan het volgende:
maar even voor mijn gemoedsrust, denken jullie ook dat dat kind van illythia niet gewoon van spartacus is ipv Glaber?
Wel jammer dat glaber en spartacus veel op elkaar lijken, zou pas tof zijn geweest als er opeens een halve oenameus uit kwam, leg dat maar eens uit...
Och als hij er zo uitkomt:quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:47 schreef RanTheMan het volgende:
maar even voor mijn gemoedsrust, denken jullie ook dat dat kind van illythia niet gewoon van spartacus is ipv Glaber?
Wel jammer dat glaber en spartacus veel op elkaar lijken, zou pas tof zijn geweest als er opeens een halve oenameus uit kwam, leg dat maar eens uit...
We hebben het hier over duits van 2000 jaar geleden he, het hollands van 1800 klinkt al heel anders dan wat we nu praten...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:10 schreef Karina het volgende:
Die Duitsersmaar ik ben het eens met Wheelee, het klonk in ieder geval als Duits, ik heb slechter gehoord in films of series.
En Gannicus heeft dus Ilythia ontvoerd? Of in ieder geval meegenomen.
Ik denk dat het daar ook totaal niet op lijkt, hoe het Duits van 2000 jaar geleden klonkquote:Op zondag 11 maart 2012 13:54 schreef Zith het volgende:
[..]
We hebben het hier over duits van 2000 jaar geleden he, het hollands van 1800 klinkt al heel anders dan wat we nu praten...
Ja hoor, wat ik ook al zei. Je kon het herkennen en zelfs verstaan als zijnde Duits.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:58 schreef WheeleE het volgende:
Ik kan er mee leven, hoe ze Duits spreken in deze afleveringBeter dan in menig film.
Klopt.. maar je hoeft ook geen normaal duits te verwachten.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik denk dat het daar ook totaal niet op lijkt, hoe het Duits van 2000 jaar geleden klonkTrouwens, ik denk ook dat de Romeinen geen Engels spraken destijds
De spraken Latijn.
Verwacht ik ook niet, ik zei juist dat ik het vrij goed vond en veel erger heb gehoord, zelfs in grote producties (films met name).quote:Op zondag 11 maart 2012 14:06 schreef Zith het volgende:
[..]
Klopt.. maar je hoeft ook geen normaal duits te verwachten.
Dat zingen en feesten jaquote:Op zondag 11 maart 2012 14:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Verwacht ik ook niet, ik zei juist dat ik het vrij goed vond en veel erger heb gehoord, zelfs in grote producties (films met name).
Ik moest lachen om de "Duitsers", niet om het Duits dat ze spraken.
Precies en op het eind, allemaal achter Spartacus staan, nadat hij het halve hoofd van een van hen eraf had geslagenquote:
quote:Op zondag 11 maart 2012 22:51 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Tsja, met name die contra-hegemonisatie in de laatste aflevering was erg dislokerend.
Nopequote:Op zondag 11 maart 2012 23:12 schreef TheThirdMark het volgende:
Ben ik trouwens de enige die Batiatus per aflevering meer een meer mist?
Oh nee dat vond ik zo een miezerig griezeltje , elke keer als ik hem in beeld zag hoopte ik dat die tanden eruit geslagen zouden worden.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:12 schreef TheThirdMark het volgende:
Eerste helft mij iets te traag, tweede helft was erg goed.
Hoop echter wel dat we volgende week meer actie zijn.
Ben ik trouwens de enige die Batiatus per aflevering meer een meer mist?
Dat heeft er weinig mee te maken of je hem mist.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:47 schreef kikkerbril het volgende:
[..]
Oh nee dat vond ik zo een miezerig griezeltje , elke keer als ik hem in beeld zag hoopte ik dat die tanden eruit geslagen zouden worden.
Ook mooi dat stuk dat hij begreep dat die duitser zijn vriendin aan het beschermen was en daarom in elkaar geslagen werd.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:52 schreef Karina het volgende:
Ik vind Crixus er trouwens stukken beter uitzien in de laatste aflevering
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:43 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Speciaal voor tostitomaatkaas :
[ afbeelding ]
En dan ook die hersens die er als een puddinkje heel langzaam uitglijden.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:43 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Speciaal voor tostitomaatkaas :
[ afbeelding ]
Ik keek die aflevering met iemand die normaal geen Spartacus kijkt, en hij zei: "Dat kan helemaal niet!!!"quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:28 schreef truedestiny het volgende:
[..]
En dan ook die hersens die er als een puddinkje heel langzaam uitglijden.
quote:partacus
The Gods have blessed us all with news of what is to come in the next season of Spartacus. Julius Caesar and Marcus Crassus – to be played by Todd Lasance and Simon Merrells - will stand opposite Spartacus and the rebel cause! Like this post if you plan to lay eyes on season 3!
Kan heel vet worden...quote:
Het klonk een beetje zoals het Duits van toen, gezien je toen nog een zo goed als één Germaanse taal had. Ik haalde er alleen niet uit van welke stam of stammen deze lieden hadden moeten zijn.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:54 schreef Zith het volgende:
[..]
We hebben het hier over duits van 2000 jaar geleden he, het hollands van 1800 klinkt al heel anders dan wat we nu praten...
in dat geval mis ik hem ook niet. ik vind de intriges van Ushar wel mooi om te volgen.Of hoe je zijn naam ook alweer schrijftquote:Op maandag 12 maart 2012 19:02 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat heeft er weinig mee te maken of je hem mist.
Batiatus was voor mij de reden waarom ik de serie zo graag keek. Sinds hij eruit is vind ik de kwaliteit van spartacus ook erg omlaag gegaan, hoewel het bij tijd en wijlen nog wel vermakelijk is.
quote:
Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe het eruit ziet als een gezicht verticaal wordt afgehakt. Wat ik wel weet is dat Katana's gemaakt van gevouwen staal een stuk sterker waren dan de wapens uit de Romeinse tijd. Dat waren zwaarden waarmee je enigszins dichtbij de eerder geposte gif zou kunnen komen als je het zou naspelen. Maar dit is geen wapenkennis of hersenchirurgie, THIS IS SPARTACUS!quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:01 schreef pervertedhermit het volgende:
Hoe weten jullie hoe het eruit ziet als een gezicht verticaal word afgehakt? Misschien raar maar ik heb dat nooit in het echt gezien.
Het zou wat zijn als die meedeed he ...quote:
Dat dacht hij toch niet echt? Hij had zelf ook "hulptroepen" meegenomen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:46 schreef Ziewoarut het volgende:
Goede ep wederom. Alleen beetje wel beetje dom van Spartacus om te denken dat Glaber werkelijk eerlijk zou spelen. Jammer dat de rol van Crixus zo klein is dit seizoen.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat dacht hij toch niet echt? Hij had zelf ook "hulptroepen" meegenomen.
En Glaber heeft nu twee vrouwen die hem wel kunnen vermoorden, Seppia en Illythia![]()
En dus toch!Wel een beetje soapySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Och het geeft ruimte voor seizoen 10 ofzo, als de zoon opgegroeid is tot een ware romeinse praetor en oog in oog staat tegenover zijn kreupele vaderquote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat wel inderdaad, hoeft voor mij ook niet zo nodig.
ow jah, ik was in de war met gladiatorquote:
Ze lijken inderdaad op elkaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:20 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ow jah, ik was in de war met gladiator
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
eztvquote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:39 schreef Zorians het volgende:
waar kijken jullie dit?
ik kan nu 1 tm 5 bij rlt online kijken voor 1.30 per aflevering. Heb al wel gezocht op internet, maar nog geen werkende gevonden
betalen wtfquote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:39 schreef Zorians het volgende:
waar kijken jullie dit?
ik kan nu 1 tm 5 bij rlt online kijken voor 1.30 per aflevering. Heb al wel gezocht op internet, maar nog geen werkende gevonden
Nog 5 toch?quote:Op zondag 18 maart 2012 00:59 schreef AchJa het volgende:
Nog twee... dan weer wachten...![]()
Ach, iig begint Game of Thrones meteen daarna.
Die zag ik voor het eerst als een klein mannetje bij mijn opa op schoot. Ik vind em prachtigquote:Op zondag 18 maart 2012 20:37 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Op dit moment de Spartacus versie zonder bloed, spieren en sex op RTL7...
Voelt een beetje aan als een soort gekuisde EO-versie van de tv-serie..
Ik had al eerder twijfels toen je begon over een klein broekie... terwijl de miniserie nog maar 8 jaar oud is...quote:Op zondag 18 maart 2012 21:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Hebben we het over dezelfde oldie?
[ afbeelding ]
Neequote:Op zondag 18 maart 2012 21:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Hebben we het over dezelfde oldie?
[ afbeelding ]
Ah, dacht ik al. Ik kijk geen tv dus ik nam maar aan dat jullie het over die hadden.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
NeeDie jij laat zien is een nog ouderen versie
Qua harde feiten is er bijna niks, dus die film is even veel fantasie als deze serie.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:38 schreef truedestiny het volgende:
Maar de film is (denk ik) wel wat meer geschiedenis trouw.
Redelijk wat hoor, waar spartacus verbleef en zn manschappen trainde, de routes die hij nam, welke gevechten er waren, aantallen soldaten beide zijden, welke romeinse poltici actief waren in de oorlog. Allemaal opgeschreven destijds door schrijvers in de decennia erna die op sommige punten afweken van elkaar, maar in grote lijnen gelijk zijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Qua harde feiten is er bijna niks, dus die film is even veel fantasie als deze serie.
Beiden films (die uit 1960 en 2004 die gister op tv was) eindigen wel hetzelfde. Crassus wil de vrouw (die beide films een andere naam heeft) van Spartacus als zijn eigen vrouw, maar ze ontsnapt en rijdt vervolgens via de weg met gekruisigde slaven weg- The End.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:38 schreef truedestiny het volgende:
Maar de film is (denk ik) wel wat meer geschiedenis trouw.
quote:Op maandag 19 maart 2012 13:31 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Geweldige aflevering weer zeg, ik geniet echt van dit seizoen!
Helemaal mee eens! Echt een goede weg ingeslagen na het tweede seizoen. Het is spannend, genoeg actie, geroddel, goed in beeld gebracht. Goed seizoen tot nu toequote:Op maandag 19 maart 2012 13:31 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Geweldige aflevering weer zeg, ik geniet echt van dit seizoen!
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:07 schreef Polyfemos het volgende:
Geweldige aflevering weer, ik had dat eerste stuk met spartacus, crixus , die homo en gannicus nooit verwacht. Laatste stuk was ook bruut, alleen jammer dat Oenameus zijn oog kwijt is.
Nee, ze zijn nu sowieso fucked.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:29 schreef Arkai het volgende:
Leuke aflevering weer. Ik vond de belegering mooi uitgevoerd. Heeft het leger van Spartacus nu wel voldoende wapens kunnen verzamelen of waren ze daar te laat voor?
Vond ik jammer, dat hij dat zei. Dat moet Spartacus roepen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 18:09 schreef Broer123 het volgende:
"Kill them all" is ook prachtig teruggekomen.Nu door glaber uitgesproken
Idd deze vent is irritant, bij die exchange met ilithya voor wapens was hij ook niet te stoppen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:14 schreef Vjenne12345 het volgende:
Serieus, ik vind het achterlijk dat die kerel uit Egypte zo goed in vechten is. Waar is dat op gebaseerd? Die gast pakt Crixus en later Oenomaluulule nog wat zonder kleerscheuren zeg maar. Ik hoop dat hij dood gaat volgende aflevering.
Is gannicus gewond dan? Die kan zelfs zonder beide ogen nog winnen!!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:20 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Nee, ze zijn nu sowieso fucked.
- ........
- Misschien wel hun beste vechter is een oog armer en als ze het een beetje realistisch houden is hij dus eigenlijk geen zak meer waard in een gevecht.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2012 20:53:34 ]
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:51 schreef MAHL het volgende:
Ashur was weerIemand anders die het hem stiekem gewoon gunt om de ludus te krijgen en te trouwen met Lucy Laweless?
Nee, Lawless is een te grote milf om enkel voor Ashur te zorgen. Ik verwacht niet dat Ashur de laatste aflevering van de serie haaltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*iets met kruis afsnijden en in mond stoppen door Lawless*http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
Nee, Oenameus is 1 oog verloren.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:30 schreef shitbrick het volgende:
[..]
Is gannicus gewond dan? Die kan zelfs zonder beide ogen nog winnen!!
I know. Het was meer bedoeld dat ik Gannicus veruit de beste vechter vind en een terugblik naar een mooie scene in vorige serie. Was misschien niet erg duidelijk, excusesquote:
+1quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:07 schreef Polyfemos het volgende:
Geweldige aflevering weer, ik had dat eerste stuk met spartacus, crixus en gannicus nooit verwacht. Laatste stuk was ook bruut, alleen jammer dat Oenameus zijn oog kwijt is.
Ik irriteer me ook echt aan die vent. Geen probleem dat de rebels ook eens wat slaag krijgen en daardoor niet meer zo extreem onaantastbaar zijn maar laat dat dan wel gebeuren door iemand met een bepaalde voorgeschiedenis, status en charisma maar niet door zo een gezichtsloze nobody.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:02 schreef Zith het volgende:
Snap niet waarom een nietszeggende bar-bewoner oppeens de beste gladiatoren ooit aankan.
Nee, Spartacus is altijd op vrijdag (zaterdag downloaden).quote:
seizoen 3 is al bevestigdquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:04 schreef Exterminator het volgende:
Komt na dit seizoen nog een seizoen of nadert morgen het definitieve einde.
daar zitten we nu naar te kijken in mijn optiekquote:
uiteraardquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:09 schreef planethugo het volgende:
in jou optiek misschien maar in de optiek van de makers is het gewoon seizoen 2 en was Gods of the Arena een losstaande prequel. Maar dat wist je waarschijnlijk wel
o rly. die is er ook nog nietquote:
Dan klopt je NAS niet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:11 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
uiteraard
maar op mn NAS staat toch echt spartacus seizoen 3,
quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:48 schreef Tim86 het volgende:
Lees dan ook het antwoord als je een vraag stelt KNAK
klein detail het was toch wel crixus als een van de verklede romeinen? of vind je het gewoon een homo :p. was het echt zo een losbandige tijd kwa seks en geaardheid vroeger? ik zie het in veel series gerelateerd aan de romeinen terug.quote:
Hier een man-man-vrouw schilderij, gevonden in Pompeiiquote:A rich man's banquet may often include entertainment by dancers and the entertainment could in some cases spill over into entertainment with the dancers in a general free for all. This wasn't far removed from general prostitution where even a waitress at a "pub" may well be expected to offer full services to the customers in the intimacy of the spare room.
The situation with regards to the population at large was a little different: clearly unable to afford rich banquets and dancers they could take the alternative approach of joining one of the several mystery religions linked to divinities such as Dionysus or Bacchus imported from Greece and the Orient. These divinities were generally linked to wanton debauchery and luxury - a celebration of hedonism driven by pure nature (that fertility of the land thing).
Religious ceremonies involved channeling the sexual energy of the participants in order to achieve some form of trance state, probably with the aid of hallucinogenic substances. The rituals might also involve cases of sadism or sacrifice upon unsuspecting would-be members of the sect. The authorities got a whiff of what was going on and took hard repressive action and they were surprised by the large number of public figures involved in the scandal. It was as early as 190BC but in spite of the repression the cult lived on. The famous paintings at the villa of Mysteries in Pompeii seem to make some sort of reference to this type of mystery cult.
These religious ceremonies initially took place at night, possibly 2-3 times per year. Probably in coincidence with Spring, Summer Solstice, that sort of thing. By the time they became a scandalous affair they were more like rave events which took place 4-5 times a month!
There were several other instances of sexual practice linked to religion which in many ways can be related to the more ancient practice of ritual intercourse between king and priestess to ensure fertility of the land. There is little proof of this sort of practice in Rome but at the Roman city of Paestum a brothel has been found annexed to a temple of Venus which makes you wonder what was going on.
quote:Without giving too much away, I can say we are planning on following history pretty closely. If you've read about Spartacus, you'll have some inkling as to where the story is headed. However we mix a fair amount of speculation and good old dramatic fiction into the show, so I guarantee you'll still be surprised by the journey.
Ik vind het jammer dat de serie dan eigenlijk al naar zijn eind aan het toewerken is, want Spartacus valt tegen het leger van Crassus toch? Jammer deze serie zou ik volgens mij jaren kunnen volgen .quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:24 schreef Zith het volgende:
Hij gaat dus belegerd worden op de vulkaan voor enkele maanden/weken, waarna ze met touwen de achterkant van de berg afklimmen om de romeinen in hun rug aan te vallen.
Jammer dat de echte spartacus dat deed met (tien)duizenden soldaten
Na de belegering van de Vesuvius (die nu in de serie dus blijkbaar is) trekken Spartacus & co nog een paar jaar door Italië rond, dus als het kan kunnen ze de serie nog wel even oprekken gelukkigquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:01 schreef kikkerbril het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat de serie dan eigenlijk al naar zijn eind aan het toewerken is, want Spartacus valt tegen het leger van Crassus toch? Jammer deze serie zou ik volgens mij jaren kunnen volgen .
Overigens kan ik nu na 9 afleveringen nog steeds niet wennen aan de "nieuwe"Naevia. Aan Spartacus was ik na een paar afleveringen wel gewend.
oeh dat geeft hoop voor nog wat seizoenen!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:21 schreef MAHL het volgende:
[..]
Na de belegering van de Vesuvius (die nu in de serie dus blijkbaar is) trekken Spartacus & co nog een paar jaar door Italië rond, dus als het kan kunnen ze de serie nog wel even oprekken gelukkig
staat de preview in dit topic? ik heb er overheen gelezen dan denk ik..quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:34 schreef kort het volgende:
Ben ik de enige die uit de preview de conclusie trekt dat ilithyia dood gaat?
Ilythia wilde weg bij Glaber* omdat ze beter kon krijgen (Varinius). Maar Varinius had geen interesse meer toen haar vader, belangrijk man in Rome, dood ging. Dus toem moest ze wel weer terug bij Glaber omdat ze anders niets meer had.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:32 schreef kikkerbril het volgende:
Wat wel mooi is, is dat Ilythia Glaber totaal niet meer interessant vind als het een beetje een klungel is, wie steeds misgrijpt als het Spartacus betreft...en zodra het blijkt dat hij haar niet meer nodig heeft en allerlei snode plannen uitvoert is hij wel weer in trek.
Ik had niet verwacht dat ze Seppia zou vermoorden en ook niet dat ze het zou opgeven wat Varinius betreft,.. nu is de laatste ook een beetje dood geloof ik.
Wilde net zeggenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:18 schreef Nic1 het volgende:
errr, Gaius Claudius Glaber is iemand uit de historie.
Zelfde hier, even wat te eten halen en dan ga ik kijkenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:25 schreef Ziewoarut het volgende:
Nog 5 minuten en dan heb ik hem binnen
Oja nog even snel wat eten halen!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Zelfde hier, even wat te eten halen en dan ga ik kijken
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:43 schreef Ziewoarut het volgende:
Waaw, al begon het wat traag toch nog een zeer passend slot bij dit weer erg sterke seizoen.
- Oenemeuswas al te verwachten natuurlijk maar toch erg jammer.
- Ashurjammer dat hij eruit. Uiteindelijk toch verstrikt geraakt in zijn eigen web.
- Miradeze had ik echt niet zien aankomen. Erg jammer dat ze eruit is want vond haar naast Ylithia en Lucretia de enige vrouwelijke persoon waarvan ik graag meer had willen zien.
- Lucretia met die baby. Heel erg grof maar toch wel mooi gedaan (het brugje met Batiatus).
- Neavia wat was je toch weer irritant. In haar gevecht tegen Ashur hoopte ik zelfs steeds dat Ashur zou winnen![]()
- Behalve de dood van Glaber houden de schrijvers zich dus over het algemeen erg goed aan het historisch verhaal wat ik eigenlijk wel jammer vind want dan weten we ook meteen wie ons gaat verlaten in seizoen 3:Ik sluit me er helemaal bij aan! Neavia werd per aflevering irritanter en eigenlijk slaat het nergens op dat Crixus haar tegen Asher lied vechten. Erg jammer dat we het prettige lichaam van Mira niet meer kunnen aanschouwen in het aankomende seizoen, maar de chemie met Spartacus was weg en ze had dus geen rol meer. Hetzelfde geld voor Lucretia, ook zij had eigenlijk geen rol meer, daarom moest ze ook ruimen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt het trouwens volgens de history dat Oenemeus redelijk vroeg in de opstand sterft? Wel jammer want hij was toch een dragend karakter.
Ja inderdaad...Miraquote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:58 schreef turance het volgende:
[..]
Ik sluit me er helemaal bij aan! Neavia werd per aflevering irritanter en eigenlijk slaat het nergens op dat Crixus haar tegen Asher lied vechten. Erg jammer dat we het prettige lichaam van Mira niet meer kunnen aanschouwen in het aankomende seizoen, maar de chemie met Spartacus was weg en ze had dus geen rol meer. Hetzelfde geld voor Lucretia, ook zij had eigenlijk geen rol meer, daarom moest ze ook ruimen.
Klopt het trouwens volgens de history dat Oenemeus redelijk vroeg in de opstand sterft? Wel jammer want hij was toch een dragend karakter.
Neaviaquote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:21 schreef Karina het volgende:
Geweldige aflevering, Naeviaik was al bang dat Ashur er nooit aan zou gaan. En eindelijk Glaber ook dood.
Alles is al genoemd door iedereen voor mij, wat een spannening, beste aflevering tot nu toe.
En zoekt de baby zelf zijn eten bij elkaar en voegt hij zich over 20 jaar bij Spartacus?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:29 schreef Bienelientjee het volgende:
Wie weet, land Lucretia precies goed in het ravijn en is het kind wel niet dood!(Even heel erg overdreven gefantaseerd natuurlijk!)
De mijne was toch Batiatus.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:32 schreef Dimachaerus het volgende:
Wat een ep!!
Gannicus en Oenemeus zijn veruit mijn favorietste personages
Ik had het met Glaber, ik dacht, die gaat echt niet dood.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:36 schreef Arkai het volgende:
Wat een hartslagverhogende aflevering zeg! Ik kon alleen echt niet geloven dat Asher nu eindelijk dood was. Op de een of andere manier verwachtte ik dat hij zijn hoofd er weer aan zou naaien ofzo..
In de tijd van Spartacus hadden ze heul geen lampen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Heren, vergeten we earthday om 20:30 niet, alle lichten uit, uit solidariteit met onze planeet !
Ik bedoelde er mee te zeggen, nogal off topicquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:03 schreef drumstickNL het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaquote:
quote:Op zondag 1 april 2012 02:06 schreef Polyfemos het volgende:
ik hoop dat ze niet de geschiedenis gaan volgen, maar dat spartacus uiteindelijk de romeinen verlslaat, zou fucking vet zijn
Daardoor ging dat zwaard zo diep in zijn keel!quote:Op zondag 1 april 2012 11:06 schreef chiren het volgende:
Ik las dit net op de wikipage van Craig Parker (Glaber):
Craig Parker is an out homosexual man.
Vond ik wel grappig
Beste ep ever btw!
quote:Op zondag 1 april 2012 11:16 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Daardoor ging dat zwaard zo diep in zijn keel!
[..]
Viel me ook op ja, echt goed gedaan van de acteurquote:Op zondag 1 april 2012 08:41 schreef Ziewoarut het volgende:
Wat ik qua acteerwerk het hoogtepunt vond deze ep was de scene dat Ashur de berg op moet om te onderhandelen.
Hij denkt eerst dat hij zomaar even terug kan om terug naar Glaber te gaan totdat Crixus hem tegenhoud. Hierna hoopt hij nog een beroep te kunnen doen op principiële Spartacus maar dan merkt hij dat ook dat niet werkt. Je ziet zijn gezicht veranderen, hij weet dat het waarschijnlijk zijn einde is, dan nog één keer dat geniale valse lachje en gaat vervolgens in stijl door Crixus en Neavia net nog even wat te pesten.
Ashur
[..]
quote:Op zondag 1 april 2012 16:10 schreef kort het volgende:
Toch blijf ik S1 mooier vinden. Andy Whitfield was veel bazer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder was het een aflevering om weer van te smullen...
Lijkt me best fascinerend om als schrijver een overzicht te maken van de leef-'draadjes' van alle karakters... en dan al die losse eindjes te zien van de karakters die tijdens de serie ineens ophouden. Maar ja, 't waren roerige tijden he, en afgezien van 2 of 3 hoofdpersonen weet je nooit hoe lang ze meegaan. Dat houdt 't spannend.
Het nieuwe seizoen van Game of Thrones ga ik dit keer overslaan, ik vind de serie te verwarrend. Denk dat het leuker is dan het komende seizoen in één weekend-marathon sessie achter elkaar te bekijken, dan is 't hopelijk wat makkelijker te begrijpen.“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
Het zou wel helpen als je zei wàt je er slecht aan vond.quote:Op zondag 1 april 2012 23:34 schreef HiZ het volgende:
Grote schoonmaak was de boodschap kennelijk. Afgezien van Lucretia's actie vond ik het een slechte aflevering.
Ik heb me ongelooflijk zitten ergeren aan de Asher-lijn; een beetje spelen met de historische realiteit ok, maar wat daar gebeurde was gewoon te gek voor woorden. Een praetor maakt een slaaf vrij en die slaaf gaat dan nog voor het zover is kraaien over 'the noble house of Asher' ?quote:Op maandag 2 april 2012 10:50 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Het zou wel helpen als je zei wàt je er slecht aan vond.
Het is niet bepaald je gemiddelde serie in verhaallijnen en continuïteit, dat klopt.
Het was toch ook duidelijk dat hij zelf de enige was die die illusie had? Het leek me vrij duidelijk dat Glaber hem vooral zag als handig hulpje en niet meer.quote:Op maandag 2 april 2012 13:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb me ongelooflijk zitten ergeren aan de Asher-lijn; een beetje spelen met de historische realiteit ok, maar wat daar gebeurde was gewoon te gek voor woorden. Een praetor maakt een slaaf vrij en die slaaf gaat dan nog voor het zover is kraaien over 'the noble house of Asher' ?
Een slaaf die in Rome werd vrijgemaakt was iemand die bekend stond als 'vrijgemaakt' en dat was een stigma dat niet alleen 'noble' in de weg stond, maar zelfs als 'fatsoenlijk' gezien worden was al een paar bruggen te ver. Het idee dat Asher dan de vrouw van Batiatus kon krijgen rukt Lucretia in een spagaat die zelfs Glaber niet had kunnen bedenken, maar waar de schrijvers van die lijn kennelijk geen moeite mee hebben.
Ja, het is maar en serie
Klopt ja, hij heeft nu een stuk minder dikke kop.quote:Op maandag 2 april 2012 13:53 schreef Kenju het volgende:
Kom er net pas achter waar ik Glaber nu van kende:
[ afbeelding ]
En daar vond ik hem voor een elven-strijder een wat dikke kop hebben. Waarschijnlijk door de kleding oid.
Dan had het échte science fiction geweest jaquote:Op maandag 2 april 2012 13:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
...En ja, ik weet dat het een tv-serie is. En ik weet ook wel dat je nooit 100% historisch accurate TV zult krijgen, maar als je in een serie een punt bereikt waarop het verhaal eigenlijk niks meer te maken heeft met de achtergrond dan ga ik me ergeren. Als dat is wat ze willen moeten ze het niet "Spartacus" noemen maar 'Gladiator vs The Romulan Empire'. Dan horen ze van mij ook geen klacht meer.
...
Ja, het is maar en serie
en bovendien een serie die voor 70% draait om actie, cgi bloed, fun-kills en nog meer van die onzin en de andere 30% om tieten.quote:
Dit klopt niet.quote:Op maandag 2 april 2012 13:17 schreef HiZ het volgende:
Een slaaf die in Rome werd vrijgemaakt was iemand die bekend stond als 'vrijgemaakt' en dat was een stigma dat niet alleen 'noble' in de weg stond, maar zelfs als 'fatsoenlijk' gezien worden was al een paar bruggen te ver.
Boe fucking hoequote:Op dinsdag 3 april 2012 16:19 schreef HiZ het volgende:
Spartacus speelt zich af in de Republikeinse periode waarin zelfs het onderscheid patricier plebeer nog vrij zwaar telde. Dan moet je niet aankomen met voorbeelden van tijdens het keizerrijk. Overigens zijn het zelden tot nooit vrijgemaakten zelf die het maakten. In Rome was geld alleen niet voldoende voor aanzien.
De Julii waren de norm, niet een of andere provinciale familie.
Tsja, maar wanneer je met deze correctheid er naar gaat kijken, trek je alleen maar normatieve muren voor de creativiteit die de makers hierin kwijt kunnen omtrent het romantiseren van alle gebeurtenissen om de strijd van het slavenleger heen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:19 schreef HiZ het volgende:
Spartacus speelt zich af in de Republikeinse periode waarin zelfs het onderscheid patricier plebeer nog vrij zwaar telde. Dan moet je niet aankomen met voorbeelden van tijdens het keizerrijk. Overigens zijn het zelden tot nooit vrijgemaakten zelf die het maakten. In Rome was geld alleen niet voldoende voor aanzien.
De Julii waren de norm, niet een of andere provinciale familie.
Zelfde hier.quote:Op zondag 1 april 2012 23:34 schreef HiZ het volgende:
Grote schoonmaak was de boodschap kennelijk. Afgezien van Lucretia's actie vond ik het een slechte aflevering.
Gewoon de episode apart downloaden, en de NL subs via bierdopje.comquote:Op donderdag 5 april 2012 16:57 schreef VeerEli het volgende:
Ik heb nog niks gelezen hier want heb nog niet alle afleveringen gezien.
Ben nu bij episode 6 geloof ik. Maar ik download het met NL subs, via torrentz.eu en daar kan ik episode 9 niet vinden? Terwijl episode 10 er wel al bij staat.
Iemand een idee waar ik episode 9 kan downloaden met NL subs?
Dat.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:00 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die de geschiedkundige accuraatheid van Spartacus als uitgangspunt nemen om de serie af te kraken
Addic7ed.com, leer je meteen Engels!quote:Op donderdag 5 april 2012 16:57 schreef VeerEli het volgende:
Ik heb nog niks gelezen hier want heb nog niet alle afleveringen gezien.
Ben nu bij episode 6 geloof ik. Maar ik download het met NL subs, via torrentz.eu en daar kan ik episode 9 niet vinden? Terwijl episode 10 er wel al bij staat.
Iemand een idee waar ik episode 9 kan downloaden met NL subs?
Ik download gewone films zonder ondertiteling, maar vind de Engelse taal in Spartacus wel errug lastig te begrijpen. Maar ik zie Spartacus Vengeance ook niet staan op die site.quote:
Dat dekt inderdaad wel de lading.quote:Op vrijdag 6 april 2012 04:31 schreef Luuksor het volgende:
Engels in Spartacus is Engels zonder lidwoorden.. Valt best mee.. Als je apologies, cock en nog een paar steekwoorden begrijpt begrijp je de hele serie. Desondanks erg vermakelijk
Seizoen 3 is aangekondigdquote:Op zondag 8 april 2012 23:33 schreef Yellowcard het volgende:
Heb net ook de laatste aflevering gezien geweldig!Het leek wel echt op een afgerond einde of komen ze hierna met nog een seizoen?
Ik lees op meerdere plekken dat het seizoen 3 is. Waarom wordt het niet gewoon seizoen 4 genoemd?quote:
Er zijn weliswaar 3 seizoenen gefilmd, maar "Gods of the Arena" is eigenlijk een prequel van seizoen 1.quote:Op maandag 9 april 2012 01:17 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Ik lees op meerdere plekken dat het seizoen 3 is. Waarom wordt het niet gewoon seizoen 4 genoemd?
Dit inderdaad. Beetje verkapt: kijk mij eens veel van de romeinse geschiedenis afwetenquote:Op donderdag 5 april 2012 17:00 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die de geschiedkundige accuraatheid van Spartacus als uitgangspunt nemen om de serie af te krakensterf aan een zware griep, stelletje lambakken.
jammer, had altijd het idee dat dit nog wel een paar jaar mee zou gaanquote:Starz cancelled Spartacus na seizoen 3: War of the Damned
Starz, de abonnee-zender die de serie produceert, maakt namelijk bekend dat het afscheid neemt van Spartacus. ''Starz doet altijd het onverwachte'' vertelt bedenker Steven S. DeKnight. ''Deze serie was altijd al uitdagend op vele manieren. We hebben meerdere problemen en tragedies ervaren tijdens de afgelopen jaren. Mijn originele plan was om een 5 tot 7 seizoenen lange show te maken maar na het overlijden van Andy Whitfield keken we naar het historische verhaal van Spartacus, kwamen we tot de conclusie dat we op het hoogtepunt moesten stoppen. We hadden het verhaal nog wel wat seizoenen kunnen rekken maar dat zou de kwaliteit niet ten goede komen. Nu kunnen we alles in 10 bad-ass afleveringen laten zien.''
Bron: No Soap
Vind dit eigenlijk wel een goede zaak, liever dat ze 3 (eigenlijk 4) sterke seizoenen neerzetten en er een mooi einde aan maken, dan dat ze het uitrekken met een paar matige seizoenen. Stoppen op het hoogtepunt idd.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
jammer, had altijd het idee dat dit nog wel een paar jaar mee zou gaan
Dat wel ja.. Maar had het dan verspreid over 2 seizoenen, dat had ook wel gekundquote:Op maandag 4 juni 2012 16:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
Vind dit eigenlijk wel een goede zaak, liever dat ze 3 (eigenlijk 4) sterke seizoenen neerzetten en er een mooi einde aan maken, dan dat ze het uitrekken met een paar matige seizoenen. Stoppen op het hoogtepunt idd.
yep.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
Vind dit eigenlijk wel een goede zaak, liever dat ze 3 (eigenlijk 4) sterke seizoenen neerzetten en er een mooi einde aan maken, dan dat ze het uitrekken met een paar matige seizoenen.
Dat is pas taal! Ik zie liever ook 10 hele goede afleveringen dan 20 mindere.quote:Nu kunnen we alles in 10 bad-ass afleveringen laten zien.''
Haha ben net te laat met posten zie ik. Ziet er dus stukken massaler uit dan de vorige seizoenen, wellicht een iets hoger budget. Weet niet of ik daar nu zo blij mee ben, vond vooral altijd dat beklemmende sfeertje in de ludus zo mooi. Gannicus zal dus waarschijnlijk iets met Saxa krijgen.quote:
Jemig. Dat filmpje komt even goed hard aan zegquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:52 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Haha ben net te laat met posten zie ik. Ziet er dus stukken massaler uit dan de vorige seizoenen, wellicht een iets hoger budget. Weet niet of ik daar nu zo blij mee ben, vond vooral altijd dat beklemmende sfeertje in de ludus zo mooi. Gannicus zal dus waarschijnlijk iets met Saxa krijgen.
Oh en dit![]()
aangrijpend filmpje indeedquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:52 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Haha ben net te laat met posten zie ik. Ziet er dus stukken massaler uit dan de vorige seizoenen, wellicht een iets hoger budget. Weet niet of ik daar nu zo blij mee ben, vond vooral altijd dat beklemmende sfeertje in de ludus zo mooi. Gannicus zal dus waarschijnlijk iets met Saxa krijgen.
Oh en dit![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |