SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2012 20:53:34 ]
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:51 schreef MAHL het volgende:
Ashur was weerIemand anders die het hem stiekem gewoon gunt om de ludus te krijgen en te trouwen met Lucy Laweless?
Nee, Lawless is een te grote milf om enkel voor Ashur te zorgen. Ik verwacht niet dat Ashur de laatste aflevering van de serie haaltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*iets met kruis afsnijden en in mond stoppen door Lawless*http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
Nee, Oenameus is 1 oog verloren.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:30 schreef shitbrick het volgende:
[..]
Is gannicus gewond dan? Die kan zelfs zonder beide ogen nog winnen!!
I know. Het was meer bedoeld dat ik Gannicus veruit de beste vechter vind en een terugblik naar een mooie scene in vorige serie. Was misschien niet erg duidelijk, excusesquote:
+1quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:07 schreef Polyfemos het volgende:
Geweldige aflevering weer, ik had dat eerste stuk met spartacus, crixus en gannicus nooit verwacht. Laatste stuk was ook bruut, alleen jammer dat Oenameus zijn oog kwijt is.
Ik irriteer me ook echt aan die vent. Geen probleem dat de rebels ook eens wat slaag krijgen en daardoor niet meer zo extreem onaantastbaar zijn maar laat dat dan wel gebeuren door iemand met een bepaalde voorgeschiedenis, status en charisma maar niet door zo een gezichtsloze nobody.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:02 schreef Zith het volgende:
Snap niet waarom een nietszeggende bar-bewoner oppeens de beste gladiatoren ooit aankan.
Nee, Spartacus is altijd op vrijdag (zaterdag downloaden).quote:
seizoen 3 is al bevestigdquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:04 schreef Exterminator het volgende:
Komt na dit seizoen nog een seizoen of nadert morgen het definitieve einde.
daar zitten we nu naar te kijken in mijn optiekquote:
uiteraardquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:09 schreef planethugo het volgende:
in jou optiek misschien maar in de optiek van de makers is het gewoon seizoen 2 en was Gods of the Arena een losstaande prequel. Maar dat wist je waarschijnlijk wel
o rly. die is er ook nog nietquote:
Dan klopt je NAS niet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:11 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
uiteraard
maar op mn NAS staat toch echt spartacus seizoen 3,
quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:48 schreef Tim86 het volgende:
Lees dan ook het antwoord als je een vraag stelt KNAK
klein detail het was toch wel crixus als een van de verklede romeinen? of vind je het gewoon een homo :p. was het echt zo een losbandige tijd kwa seks en geaardheid vroeger? ik zie het in veel series gerelateerd aan de romeinen terug.quote:
Hier een man-man-vrouw schilderij, gevonden in Pompeiiquote:A rich man's banquet may often include entertainment by dancers and the entertainment could in some cases spill over into entertainment with the dancers in a general free for all. This wasn't far removed from general prostitution where even a waitress at a "pub" may well be expected to offer full services to the customers in the intimacy of the spare room.
The situation with regards to the population at large was a little different: clearly unable to afford rich banquets and dancers they could take the alternative approach of joining one of the several mystery religions linked to divinities such as Dionysus or Bacchus imported from Greece and the Orient. These divinities were generally linked to wanton debauchery and luxury - a celebration of hedonism driven by pure nature (that fertility of the land thing).
Religious ceremonies involved channeling the sexual energy of the participants in order to achieve some form of trance state, probably with the aid of hallucinogenic substances. The rituals might also involve cases of sadism or sacrifice upon unsuspecting would-be members of the sect. The authorities got a whiff of what was going on and took hard repressive action and they were surprised by the large number of public figures involved in the scandal. It was as early as 190BC but in spite of the repression the cult lived on. The famous paintings at the villa of Mysteries in Pompeii seem to make some sort of reference to this type of mystery cult.
These religious ceremonies initially took place at night, possibly 2-3 times per year. Probably in coincidence with Spring, Summer Solstice, that sort of thing. By the time they became a scandalous affair they were more like rave events which took place 4-5 times a month!
There were several other instances of sexual practice linked to religion which in many ways can be related to the more ancient practice of ritual intercourse between king and priestess to ensure fertility of the land. There is little proof of this sort of practice in Rome but at the Roman city of Paestum a brothel has been found annexed to a temple of Venus which makes you wonder what was going on.
quote:Without giving too much away, I can say we are planning on following history pretty closely. If you've read about Spartacus, you'll have some inkling as to where the story is headed. However we mix a fair amount of speculation and good old dramatic fiction into the show, so I guarantee you'll still be surprised by the journey.
Ik vind het jammer dat de serie dan eigenlijk al naar zijn eind aan het toewerken is, want Spartacus valt tegen het leger van Crassus toch? Jammer deze serie zou ik volgens mij jaren kunnen volgen .quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:24 schreef Zith het volgende:
Hij gaat dus belegerd worden op de vulkaan voor enkele maanden/weken, waarna ze met touwen de achterkant van de berg afklimmen om de romeinen in hun rug aan te vallen.
Jammer dat de echte spartacus dat deed met (tien)duizenden soldaten
Na de belegering van de Vesuvius (die nu in de serie dus blijkbaar is) trekken Spartacus & co nog een paar jaar door Italië rond, dus als het kan kunnen ze de serie nog wel even oprekken gelukkigquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:01 schreef kikkerbril het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat de serie dan eigenlijk al naar zijn eind aan het toewerken is, want Spartacus valt tegen het leger van Crassus toch? Jammer deze serie zou ik volgens mij jaren kunnen volgen .
Overigens kan ik nu na 9 afleveringen nog steeds niet wennen aan de "nieuwe"Naevia. Aan Spartacus was ik na een paar afleveringen wel gewend.
oeh dat geeft hoop voor nog wat seizoenen!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:21 schreef MAHL het volgende:
[..]
Na de belegering van de Vesuvius (die nu in de serie dus blijkbaar is) trekken Spartacus & co nog een paar jaar door Italië rond, dus als het kan kunnen ze de serie nog wel even oprekken gelukkig
staat de preview in dit topic? ik heb er overheen gelezen dan denk ik..quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:34 schreef kort het volgende:
Ben ik de enige die uit de preview de conclusie trekt dat ilithyia dood gaat?
Ilythia wilde weg bij Glaber* omdat ze beter kon krijgen (Varinius). Maar Varinius had geen interesse meer toen haar vader, belangrijk man in Rome, dood ging. Dus toem moest ze wel weer terug bij Glaber omdat ze anders niets meer had.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:32 schreef kikkerbril het volgende:
Wat wel mooi is, is dat Ilythia Glaber totaal niet meer interessant vind als het een beetje een klungel is, wie steeds misgrijpt als het Spartacus betreft...en zodra het blijkt dat hij haar niet meer nodig heeft en allerlei snode plannen uitvoert is hij wel weer in trek.
Ik had niet verwacht dat ze Seppia zou vermoorden en ook niet dat ze het zou opgeven wat Varinius betreft,.. nu is de laatste ook een beetje dood geloof ik.
Wilde net zeggenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:18 schreef Nic1 het volgende:
errr, Gaius Claudius Glaber is iemand uit de historie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |