quote:Op zondag 1 april 2012 11:16 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Daardoor ging dat zwaard zo diep in zijn keel!
quote:Op zondag 1 april 2012 16:10 schreef kort het volgende:
Toch blijf ik S1 mooier vinden. Andy Whitfield was veel bazer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder was het een aflevering om weer van te smullen...
Lijkt me best fascinerend om als schrijver een overzicht te maken van de leef-'draadjes' van alle karakters... en dan al die losse eindjes te zien van de karakters die tijdens de serie ineens ophouden. Maar ja, 't waren roerige tijden he, en afgezien van 2 of 3 hoofdpersonen weet je nooit hoe lang ze meegaan. Dat houdt 't spannend.
Het nieuwe seizoen van Game of Thrones ga ik dit keer overslaan, ik vind de serie te verwarrend. Denk dat het leuker is dan het komende seizoen in één weekend-marathon sessie achter elkaar te bekijken, dan is 't hopelijk wat makkelijker te begrijpen.“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
Het zou wel helpen als je zei wàt je er slecht aan vond.quote:Op zondag 1 april 2012 23:34 schreef HiZ het volgende:
Grote schoonmaak was de boodschap kennelijk. Afgezien van Lucretia's actie vond ik het een slechte aflevering.
Ik heb me ongelooflijk zitten ergeren aan de Asher-lijn; een beetje spelen met de historische realiteit ok, maar wat daar gebeurde was gewoon te gek voor woorden. Een praetor maakt een slaaf vrij en die slaaf gaat dan nog voor het zover is kraaien over 'the noble house of Asher' ?quote:Op maandag 2 april 2012 10:50 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Het zou wel helpen als je zei wàt je er slecht aan vond.
Het is niet bepaald je gemiddelde serie in verhaallijnen en continuïteit, dat klopt.
Het was toch ook duidelijk dat hij zelf de enige was die die illusie had? Het leek me vrij duidelijk dat Glaber hem vooral zag als handig hulpje en niet meer.quote:Op maandag 2 april 2012 13:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb me ongelooflijk zitten ergeren aan de Asher-lijn; een beetje spelen met de historische realiteit ok, maar wat daar gebeurde was gewoon te gek voor woorden. Een praetor maakt een slaaf vrij en die slaaf gaat dan nog voor het zover is kraaien over 'the noble house of Asher' ?
Een slaaf die in Rome werd vrijgemaakt was iemand die bekend stond als 'vrijgemaakt' en dat was een stigma dat niet alleen 'noble' in de weg stond, maar zelfs als 'fatsoenlijk' gezien worden was al een paar bruggen te ver. Het idee dat Asher dan de vrouw van Batiatus kon krijgen rukt Lucretia in een spagaat die zelfs Glaber niet had kunnen bedenken, maar waar de schrijvers van die lijn kennelijk geen moeite mee hebben.
Ja, het is maar en serie
Klopt ja, hij heeft nu een stuk minder dikke kop.quote:Op maandag 2 april 2012 13:53 schreef Kenju het volgende:
Kom er net pas achter waar ik Glaber nu van kende:
[ afbeelding ]
En daar vond ik hem voor een elven-strijder een wat dikke kop hebben. Waarschijnlijk door de kleding oid.
Dan had het échte science fiction geweest jaquote:Op maandag 2 april 2012 13:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
...En ja, ik weet dat het een tv-serie is. En ik weet ook wel dat je nooit 100% historisch accurate TV zult krijgen, maar als je in een serie een punt bereikt waarop het verhaal eigenlijk niks meer te maken heeft met de achtergrond dan ga ik me ergeren. Als dat is wat ze willen moeten ze het niet "Spartacus" noemen maar 'Gladiator vs The Romulan Empire'. Dan horen ze van mij ook geen klacht meer.
...
Ja, het is maar en serie
en bovendien een serie die voor 70% draait om actie, cgi bloed, fun-kills en nog meer van die onzin en de andere 30% om tieten.quote:
Dit klopt niet.quote:Op maandag 2 april 2012 13:17 schreef HiZ het volgende:
Een slaaf die in Rome werd vrijgemaakt was iemand die bekend stond als 'vrijgemaakt' en dat was een stigma dat niet alleen 'noble' in de weg stond, maar zelfs als 'fatsoenlijk' gezien worden was al een paar bruggen te ver.
Boe fucking hoequote:Op dinsdag 3 april 2012 16:19 schreef HiZ het volgende:
Spartacus speelt zich af in de Republikeinse periode waarin zelfs het onderscheid patricier plebeer nog vrij zwaar telde. Dan moet je niet aankomen met voorbeelden van tijdens het keizerrijk. Overigens zijn het zelden tot nooit vrijgemaakten zelf die het maakten. In Rome was geld alleen niet voldoende voor aanzien.
De Julii waren de norm, niet een of andere provinciale familie.
Tsja, maar wanneer je met deze correctheid er naar gaat kijken, trek je alleen maar normatieve muren voor de creativiteit die de makers hierin kwijt kunnen omtrent het romantiseren van alle gebeurtenissen om de strijd van het slavenleger heen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:19 schreef HiZ het volgende:
Spartacus speelt zich af in de Republikeinse periode waarin zelfs het onderscheid patricier plebeer nog vrij zwaar telde. Dan moet je niet aankomen met voorbeelden van tijdens het keizerrijk. Overigens zijn het zelden tot nooit vrijgemaakten zelf die het maakten. In Rome was geld alleen niet voldoende voor aanzien.
De Julii waren de norm, niet een of andere provinciale familie.
Zelfde hier.quote:Op zondag 1 april 2012 23:34 schreef HiZ het volgende:
Grote schoonmaak was de boodschap kennelijk. Afgezien van Lucretia's actie vond ik het een slechte aflevering.
Gewoon de episode apart downloaden, en de NL subs via bierdopje.comquote:Op donderdag 5 april 2012 16:57 schreef VeerEli het volgende:
Ik heb nog niks gelezen hier want heb nog niet alle afleveringen gezien.
Ben nu bij episode 6 geloof ik. Maar ik download het met NL subs, via torrentz.eu en daar kan ik episode 9 niet vinden? Terwijl episode 10 er wel al bij staat.
Iemand een idee waar ik episode 9 kan downloaden met NL subs?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |