quote:Op maandag 27 februari 2012 14:17 schreef banapples het volgende:
[..]
Ik snap er in ieder geval weinig van
Compleet willekeurig en zonder ergens naar te kijken wat enters in je tekst gezet.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:15 schreef simpelintje het volgende:
Ik heb een uitkering ben en steuntrekker. Ik ben een bijstandsmoeder dus ik ik ben geen goede moeder geen goed mens ik profiteer van alle werkende mensen. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel recht om een mening te hebben..
Ik ben natuurlijk blij dat ik in nederland woon en recht heb op een uitkering. Tuurlijk maar toch. Er word gedaan over mensen zoals ik dat we gewoon niet deugen. Dat is niet zo. Er zijn te veel pojecten die zich overal mee bemoeien.
Mensen doen alsof niemand wil gaan werken en maar altijd thuis bankzaken willen doen maar zo is het niet altijd. Je moet van project naar project jaren lang al die projecten steken eerst weken in jouw levensverhaal dus iedere keer als je ergens nieuw komt moet je weken lang jouw verhaal vertellen je onzekerheden waar het fout ging en waarom je word zielig gemaakt dan leer je iedere keer weer sollicitatie brieven schrijven en overal is een andere mening over hoe het beter moet.
Ik woon ook in een achterstand wijk ook in deze week omdat het een achterstandwijk is worden er steeds meer projecten in een wijk gezet en al die projecten zitten daarvooral voor hun eigen centjes allemaal wij moeten maar mee doen hoe je het ook went of keert. En of je nu slim of dom bent iedereen weet dat er veel spelletjes worden gespeeld en misbruik van de situatie word gemaakt door mensen die boven jouw staan.
Iedereen heeft wel iets te zeggen over iemand anders en iedereen heeft zogenaamd een oplossing voor problemen maar wel zonder te weten hoe het echt zit.Want kijken naar hoe het werkelijk zit is niet zo makkelijk en kost meer moeite en alles moet snel snel. Ik vind het jammer hoe het geworden is ik hoop dat iemand me snapt
quote:Op maandag 27 februari 2012 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
Je bent wel minderwaardig wanneer je geen alinea's gebruikt.
Hahahahah.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:20 schreef Leandra het volgende:
Als je dan toch de hele dag de tijd hebt dan kun je voor je op "invoeren" klikt ook best wat tijd besteden aan het lezen van je OP, en deze dmv alinea's iets leesbaarder te maken dan deze lap tekst.
Ah, ik snapte al niet waarom dit topic in BNW gepost was, maar nu is het duidelijkquote:Op maandag 27 februari 2012 14:24 schreef badabingie het volgende:
zij spelen een spel..doel is om jou langzaam gek te maken zodat zij hopen dat je big pharmapilletjes gaat slikken....speel het spel mee...laat je geestelijk afkeuren...ben je van al dat gelul af..ze kunnen nooit in je hoofd kijken hoe je geestelijk in elkaar zit..en mochten ze je verplichten tot pilletjes slikken omdat je depressief zou zijn, doe je net alsof..
goeie tip he..
Tja, als je toch op de bank zit(!)quote:Op maandag 27 februari 2012 14:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heb in nou nog nooit met een uitkeringstrekken geassocieerd.... bankzaken doen
zomaar ergens enters toevoegen werkt iddquote:Op maandag 27 februari 2012 14:27 schreef simpelintje het volgende:
Ja iks nap wel dat je er weinig van snapt nu ik het zelf lees. Ik ben hier ook helemaal niet goed in. Om het allemaal op te schrijven praten gaat me makkelijker af. Ik ben wil gewoon ook graag zeggen hoe het zit. Soms ben ik bang dat we dadelijk echt niks meer te zeggen hebben zoiets voel ik namelijk nu wel al. Dat gevoel word steeds sterker.
Ik heb nu zomaar problemen met een directrice van de oude school maar me kinderen op zaten die heeft me aangemeld voor een zorg traject en dan zul je misschien denken dat doet ze toch niet zomaar. Nou dat doet ze dus wel. Ik sta daar ook niet alleen in heb mensen die me steunen en ik ga niet mee doen in die mallemolen waar je niet meer van af komt en waarvan je meetsal uiteindelijk nog slechter uit komt dan toen je er aan begon.
Zo'n zorgtraject kom je zo makkelijk in vooral als je een uitkering hebt en een allenstaande moeder. Ik zie hier in de wijk waarin ik woon regelmatig jeugszorg en kinderbescherming bij mensen langs gaan heel mensen zitten in een projecht en waar echt iets is daar doen ze niks koffie drinken meer niet. ik zie het toch maar nu moet ik daar ook mar ana mee doen omdat ik nu eenmaal simpel ben.
Zo ook met de projecten van de woningbouw de sociale diensten allemaal projectjes die niet werken maar heel veel kosten
Heb je als bijstandsmoeder zoveel training gehad in het schrijven van brieven, gooi je de eerste de beste hersenscheet zonder punctuatie zo het wereldwijde Fok forum op. Ik zie het niet meer goedkomen met TS.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:20 schreef Leandra het volgende:
Als je dan toch de hele dag de tijd hebt dan kun je voor je op "invoeren" klikt ook best wat tijd besteden aan het lezen van je OP, en deze dmv alinea's iets leesbaarder te maken dan deze lap tekst.
Ram gewoon willekeurig een aantal keer op enter man. Godsklere, alleen al hierom zou je eigenlijk geen mening mogen hebben.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:27 schreef simpelintje het volgende:
Ja iks nap wel dat je er weinig van snapt nu ik het zelf lees. Ik ben hier ook helemaal niet goed in. Om het allemaal op te schrijven praten gaat me makkelijker af. Ik ben wil gewoon ook graag zeggen hoe het zit. Soms ben ik bang dat we dadelijk echt niks meer te zeggen hebben zoiets voel ik namelijk nu wel al. Dat gevoel word steeds sterker. Ik heb nu zomaar problemen met een directrice van de oude school maar me kinderen op zaten die heeft me aangemeld voor een zorg traject en dan zul je misschien denken dat doet ze toch niet zomaar. Nou dat doet ze dus wel. Ik sta daar ook niet alleen in heb mensen die me steunen en ik ga niet mee doen in die mallemolen waar je niet meer van af komt en waarvan je meetsal uiteindelijk nog slechter uit komt dan toen je er aan begon. Zo'n zorgtraject kom je zo makkelijk in vooral als je een uitkering hebt en een allenstaande moeder. Ik zie hier in de wijk waarin ik woon regelmatig jeugszorg en kinderbescherming bij mensen langs gaan heel mensen zitten in een projecht en waar echt iets is daar doen ze niks koffie drinken meer niet. ik zie het toch maar nu moet ik daar ook mar ana mee doen omdat ik nu eenmaal simpel ben. Zo ook met de projecten van de woningbouw de sociale diensten allemaal projectjes die niet werken maar heel veel kosten
Dat ben ik wel met je eens, die Eneco of Nuon directeur met z'n maandelijkse inkomen dat gelijk was aan het inkomen van 30 bijstandsmoeders had ik ook wel eens een tijdje vervangen willen zien worden door 2 intelligente bijstandsmoeders.... het zou me niets verbazen als die het niet veel beroerder zouden doen, ze hebben vooral tegen zich dat ze niet het netwerk hebben dat hij wel heeft.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja, als je toch op de bank zit(!)
Daarnaast hebben degenen die er voor gestudeerd hebben er ook een ongelooflijke puinhoop van gemaakt, dus zoveel slechter zal TS het niet doen. Sterker nog, ik denk dat menig econoom iets kan leren van hoe je omgaat met een zeer beperkt budget.
achter het station werkt mondelinge sollicitatie het bestquote:Op maandag 27 februari 2012 14:31 schreef RM-rf het volgende:
Misschien gewoon niet meer schriftelijk maar mondeling solliciteren
Ik heb een keer of 15 geprobeerd om te lezen wat je geschreven had, maar werd nogal afgeleid....quote:Op maandag 27 februari 2012 14:24 schreef badabingie het volgende:
zij spelen een spel..doel is om jou langzaam gek te maken zodat zij hopen dat je big pharmapilletjes gaat slikken....speel het spel mee...laat je geestelijk afkeuren...ben je van al dat gelul af..ze kunnen nooit in je hoofd kijken hoe je geestelijk in elkaar zit..en mochten ze je verplichten tot pilletjes slikken omdat je depressief zou zijn, doe je net alsof..
goeie tip he..
TS is het slachtoffer omdat iedereen mensen met een uitkering slechte mensen zijn.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:31 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat is je punt eigenlijk? Kortom: een kleine samenvatting?
Dit is al een stuk beter. Met zo`n instelling kom je al een stuk verder.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:31 schreef simpelintje het volgende:
Nou sorry voor me lappe tekst het is de eerste keer dat ik dit doe dus als jullie me kunnen vergeven?
En ik wil degene bedanken die het voor mijn in orde heeft gemaakt1 Ik moet nog veel leren en zal er de volgende keer aan denken als ik een stuk tekst wil schrijven.
Sorry mensen maar wel bedankt voor de moeite om het toch nog te lezen ...
quote:Op maandag 27 februari 2012 14:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ik heb een keer of 15 geprobeerd om te lezen wat je geschreven had, maar werd nogal afgeleid....
bijstandsmoeder leren toch sneller dan ik had verwachtquote:Op maandag 27 februari 2012 14:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is al een stuk beter. Met zo`n instelling kom je al een stuk verder.
Neequote:Nou sorry voor me lappe tekst het is de eerste keer dat ik dit doe dus als jullie me kunnen vergeven?
Het is het systeem man! Het systeem werkt niet!quote:Op maandag 27 februari 2012 14:36 schreef Gray het volgende:
Snap niet waarom dit in BNW staat... Wil Simpelintje dit niet liever bespreken met 40-plussers ofzo?![]()
Of in een algemeen forum misschien?
quote:Op maandag 27 februari 2012 14:39 schreef simpelintje het volgende:
Iemand denkt dat ik een wagelijk persoon ben terwijl je me niet persoonlijk kent.
Maar je vind wel dat je simpel bent. Vind je jezelf te simpel voor werk bijvoorbeeld?quote:Op maandag 27 februari 2012 14:39 schreef simpelintje het volgende:
Ach ik heb het allemaal gelezen en het is niet zo positief allemaal ik kan het niet goed overbrengen.
Iemand denkt dat ik een wagelijk persoon ben terwijl je me niet persoonlijk kent.
Ik ben iemand die er niks van snapt dat kan wel zijn ben maar e zijn nog veel mensen die het niet snappen en toch graag hier komen om nieuws en de meningen van andere te lezen waar onder ik.
Heb het allemaal verkerd in geschat en had het beter niet kunnen doen. Want ook lees ik dat ik mezelf als een slachtoffer zou zien. Nou helemaal niet
sorry hoor....
Je zit teveel op Fokquote:Op maandag 27 februari 2012 14:15 schreef simpelintje het volgende:
Ik heb een uitkering ben en steuntrekker. Ik ben een bijstandsmoeder dus ik ik ben geen goede moeder geen goed mens ik profiteer van alle werkende mensen. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel recht om een mening te hebben. Ik ben natuurlijk blij dat ik in nederland woon en recht heb op een uitkering. Tuurlijk maar toch. Er word gedaan over mensen zoals ik dat we gewoon niet deugen. Dat is niet zo. Er zijn te veel pojecten die zich overal mee bemoeien. Mensen doen alsof niemand wil gaan werken en maar altijd thuis bankzaken willen doen maar zo is het niet altijd. Je moet van project naar project jaren lang al die projecten steken eerst weken in jouw levensverhaal dus iedere keer als je ergens nieuw komt moet je weken lang jouw verhaal vertellen je onzekerheden waar het fout ging en waarom je word zielig gemaakt dan leer je iedere keer weer sollicitatie brieven schrijven en overal is een andere mening over hoe het beter moet.Ik woon ook in een achterstand wijk ook in deze week omdat het een achterstandwijk is worden er steeds meer projecten in een wijk gezet en al die projecten zitten daarvooral voor hun eigen centjes allemaal wij moeten maar mee doen hoe je het ook went of keert. En of je nu slim of dom bent iedereen weet dat er veel spelletjes worden gespeeld en misbruik van de situatie word gemaakt door mensen die boven jouw staan. Iedereen heeft wel iets te zeggen over iemand anders en iedereen heeft zogenaamd een oplossing voor problemen maar wel zonder te weten hoe het echt zit.Want kijken naar hoe het werkelijk zit is niet zo makkelijk en kost meer moeite en alles moet snel snel. Ik vind het jammer hoe het geworden is ik hoop dat iemand me snapt
Wat een nutteloze KUT-vraag. Blijkbaar denk jij "even de oplossingen" te hebben. Anders ga je even psychologische vragen stellen -overigens wel erg direct-: Waarom werk jij eigenlijk? -Waarom ben je een slaaf?-quote:Op maandag 27 februari 2012 14:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar je vind wel dat je simpel bent. Vind je jezelf te simpel voor werk bijvoorbeeld?
Maar waarom ga je dan niet gewoon je opleiding afmaken en/of solliciteren?quote:Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef simpelintje het volgende:
Nee dat vind ik niet. Maar door het hele spel wat er gespeeld is voel ik me inderdaad niet zoveel nee. Toen ik een uitkering ging aanvragen leek me op dat op dat moment tijdelijk de beste oplossing omdat ik schuld had en zwanger was. Ik wilde niet lang er in blijven dat ik heb tijdens mijn eerste intake ook aangegeven.
Ik wilde mijn opleiding afmaken en dan gaan werken dat kon ik doen na 2 jaar vrijwilligerswerk, heel veel brieven schrijven en ook moest ik me eigen laten onderzoeken. En dat alles duurde bij eljkaar enkele jaren.
Ik wil echt niet zielig doen en weet zelf heel goed wat ik fout heb gedaan. Ik ben ook maar een simpel mens want die bestaan ook hoor niet iedereen is einstein of iets er onder
Ik wil eigenlijk aangeven dat niet wij altijd profiteren maar dat er ook word verdien van mensen die een uitkering hebben.
Ik durf zelfs te stellen dat daar werkelijk de a-sociale klasse zit.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef Leandra het volgende:
Hoewel die figuren in de leasebakkenkaste er ook wat van kunnen.
Die krijgen meer aan dagelijkse 'maaltijden vergoeding' dan een bijstandsmoeder krijgt om van rond te komen.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:51 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik durf zelfs te stellen dat daar werkelijk de a-sociale klasse zit.
Precies.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die krijgen meer aan dagelijkse 'maaltijden vergoeding' dan een bijstandsmoeder krijgt om van rond te komen.
Je bent niet walgelijk, sommige pubertjes op FOK! halen graag anderen naar beneden omdat ze denken daarmee hoger te staan. Wat eigenlijk gebeurt is dat de ene zich lelijk gedraagt, waardoor de ander zich zo voelt. De lachende derde ziet echter twee trieste figuren, met sympathie voor slechts eentje.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:39 schreef simpelintje het volgende:
Ach ik heb het allemaal gelezen en het is niet zo positief allemaal ik kan het niet goed overbrengen.
Ik ben iemand die er niks van snapt dat kan wel zijn ben maar e zijn nog veel mensen die het niet snappen en toch graag hier komen om nieuws en de meningen van andere te lezen waar onder ik.
Heb het allemaal verkerd in geschat en had het beter niet kunnen doen. Want ook lees ik dat ik mezelf als een slachtoffer zou zien. Nou helemaal niet
sorry hoor....
Pardon?quote:Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef Leandra het volgende:
Als je een uitkering ontvangt hoef je niet automatisch een aso te zijn.
Als je een aso bent komt het wel bovengemiddeld vaak voor dat je een uitkering ontvangt.
Hoewel die figuren in de leasebakkenkaste er ook wat van kunnen.
Het was meer een vraag uit interesse. Ik vind het curieus om te zien dat iemand zichzelf als 'simpel' beschouwd. Dan ben ik benieuwd naar wat diegene daarmee bedoelt.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:50 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Wat een nutteloze KUT-vraag. Blijkbaar denk jij "even de oplossingen" te hebben. Anders ga je even psychologische vragen stellen -overigens wel erg direct-: Waarom werk jij eigenlijk? -Waarom ben je een slaaf?-
Verdikke, die lijst ik in!quote:Op maandag 27 februari 2012 15:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Je bent niet walgelijk, sommige pubertjes op FOK! halen graag anderen naar beneden omdat ze denken daarmee hoger te staan. Wat eigenlijk gebeurt is dat de ene zich lelijk gedraagt, waardoor de ander zich zo voelt. De lachende derde ziet echter twee trieste figuren, met sympathie voor slechts eentje.
Nu ga ik het even invullen(dus misschien denkt de TS hier anders over): omdat ik denk dat de TS zich "minder" voelt dan de werkende elite! Er treedt dan vaak een gevoel op van minderwaardigheid waardoor iemand in een dal komt te zitten en zichzelf, als alleen maar een "simpel" persoon beschouwd, waar absoluut geen sprake van mag zijn. Iedereen is de moeite waard incl. de TS!quote:Op maandag 27 februari 2012 15:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het was meer een vraag uit interesse. Ik vind het curieus om te zien dat iemand zichzelf als 'simpel' beschouwd. Dan ben ik benieuwd naar wat diegene daarmee bedoelt.
Ik vind jou toch een stuk walgelijker.quote:
Bij een sollicitatieprocedure niet vertellen wat "er allemaal" aan de hand is. Alle gaten in je loopbaantraject opvullen met "ware leugens". Dus je bent je gaan oriënteren en noem maar op. Pas, wanneer je wat langer in dienst bent aangeven dat je het op sommige momenten enigszins "wat moeilijker vindt om te werken"(daar hebben ze in ieder geval meer begrip voor dan dat je het helemaal niet zou zeggen - dan kunnen ze "wat meer rekening met je houden").quote:Op maandag 27 februari 2012 15:35 schreef simpelintje het volgende:
Het systeem kan je echt wel naar beneden halen en je echt een gevoel geven dat je minderwaardig bent dat je een schooier bent. En het klopt niet dat zie ik nu pas heel helder in ik kan het niet duidelijk uitleggen
Goed zo.quote:Ik regel mijn eigen financiën. Wat anderen daar van vinden interesseert mij geen reet.
Juist werkende mensen weten dat niet, die worden al z'n leven lang geïndoctrineerd om te geloven dat ze alleen bezig moeten zijn met werk en school. Niet wetende dat wat ze daar leren totaal niet boeiend is voor het echte leven, daarom zijn ze ook vaak zo sociaal gestoord. Geen vrienden, geen fatsoen, totaal wereldvreemd.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:26 schreef simpelintje het volgende:
En dat is het hem ook doen waar je gelukkig van word. Ik vind het goed dat je het kan waarschijnlijk omdat je een stuk slimmer bent dan ik hihihih. Doen waar je gelukkig van word doen heel veel mensen niet meer omdat ze word wijs gemaakt dat ze dat niet mogen en niet kunnen. Niet alleen bij instanties ook de werkende mensen weten dat gevoel niet.
Maar hoe maken 'ze' dan misbruik van jouw ellende? Dreigen ze je uitkering af te pakken?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:13 schreef simpelintje het volgende:
HansPeterKolvenbach bedankt
Spellmeisa Dat deed ik ook niet bij solliciaties dat moest je doen bij de trajecten waar je moest komen. Die zijn vaak in groepen ook invidueel je moet gewoon steeds vertellen hoe en wat precies de laaste keer weigerde ik alles te vertellen en toen werd de man erg boos op mij. Bij de trajecten moedigen ze echt aan om te vertellen dat je mee doet aan hun "cursus"dat traject. Om het gat in je cv op te vullen dus niet vertellen maar toch wel melden op je cv.
Ik wil wel ooit gaan werken en hier zullen veel mensen over vallen. Dat ik dat nu niet doe is omdat ik niet zie hoe ik dat ga doen. jaren geleden wel. Maar nu zijn me kinderen ouder 9 en bijna 7 en ze zitten op sportclubs me jongste zoon doet 3 per week voetballen en thaiboks me oudste zoon doet thaiboksen en volgt muziekles ook gaat hij naar huiswerk begeleiding. En ik moet ze daar naar toe brengen. Jaren geleden had ik energie genoeg en die energie is weg door wat me is overkomen maar ook een deel door het systeem. misbruik maken van je ellende.
En ik voel me nu niet zielig ik wil me eigen terug vinden en alles goedop een rijtje hebben.
Dus zonder te weten hoe hij dat doet keur je dat goed?quote:
Nee hij keurt het niet goed, dat was een manier om te testen of ik werkelijk iets geef om wat anderen er van vindenquote:Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus zonder te weten hoe hij dat doet keur je dat goed?
Niet werken, geen uitkering, eigen inkomsten regelen, als dat Holleederstyle is dan vind je dat minder problematisch/asociaal dan een bijstandsuitkering?
Ik was sarcastischquote:Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus zonder te weten hoe hij dat doet keur je dat goed?
Niet werken, geen uitkering, eigen inkomsten regelen, als dat Holleederstyle is dan vind je dat minder problematisch/asociaal dan een bijstandsuitkering?
Ik vraag alleen of Holleederstyle ook geen probleem zou zijn, daarmee stel ik niet dat dat zo zou zijn.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:45 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Nee hij keurt het niet goed, dat was een manier om te testen of ik werkelijk iets geef om wat anderen er van vinden
Als ik dus gehapt had, had hij gezegd:"Je gaf toch niets om wat anderen er van vonden?
En maak jezelf niets wijs met je Holleederstyle, kunnen mensen ook nog gewoon handelen in spullen zonder voor onderwereldfiguur uitgemaakt te worden?
Heel erg kort door de bocht hoor Leandra.
Nou ja, dat is dan ook wel het minste toch ? Op komen dagen?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:52 schreef simpelintje het volgende:
Hoe maken ze misbruik van de ellende ik weet niet hoe ik dat zo duidelijk kan neerzetten. Ik heb het idee dat ik in het begin nog heel naief was en graag mee werkte met alles. Maar dat mee werken bestaat uit komen opdagen en vertellen het liefst alles wat je hebt mee gemaakt. Bij casemanagers, psycholgen dan weer bij degene die op dat moment dat traject de baas is zeg maar. En waarom word daar zo naar gekeken dan? Je moet toch juist verder komen.
Veel trajecten zijn er om je vooruit te helpen. En bij sommige mensen lukt dat ook dat zijn er maar echt een paare dat is meestal bij de mensen die een hoge studie hebben gedaan of willen volgen en daardoor studiefiancering krijgen ipv sociale dienst. en dus geloof ik niet dat ze er zijn om je vooruit te helpen
Maar dat ze goed weten waar de problemen liggen bij bijvoorbeeld allenstaande moeders en daar zelf hun geld aanverdienen.
Doordat ik nu zwak sta maatschappelijk gezien denken ze echt dat het allemaal maar kan. zogenaamd hulp aanbieden. Maar eerst alles over je willen weten en een dossier van maken die heel lang blijft bestaan. En daardoor krijg je minder kansen. Ze dreigen zoiezo altijd je uitkering af te pakken als je een brief krijgt dat je word uitgenodigd voor ene gesprek met casemanager of een nieuwtraject staat er altijd standaard in de brief dat als je niet komt opdagen of niet wil meewerken je uitkering word gekort of afgepakt
De sociale dienst is altijd druk in de weer om iedereen overal naartoe te sturen, want het meeste geld dat we kwijt zijn aan mensen die van een uitkering rond moeten komen, gaat niet naar de mensen voor wie het bedoeld is, maar naar dat hele circus eromheen!quote:Op maandag 27 februari 2012 16:54 schreef Leandra het volgende:
Ik snap alleen niet waarom je via de Sociale dienst naar een psycholoog zou moeten?
Wat voor traject gaat het dan om?
Belastingdienst is m.i. net zo illegaal/onrechtmatig, dus nee die krijgen niks van mij.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag alleen of Holleederstyle ook geen probleem zou zijn, daarmee stel ik niet dat dat zo zou zijn.
Handelen is natuurlijk ook gewoon werken, tenzij je handelt in illegale goederen en/of geen belastingen afdraagt, maar dat is dan jouw probleem met de belastingdienst.
Sorry hoor, maar ik vind dit echt waardeloze excuses, en ja, ik weet waar je het over hebt.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef simpelintje het volgende:
ik zelf vind het best zwaar werken en kinderen opvoeden en je huishouden bij houden. en heel veel vrouwen kunnen dat maar ik op dit moment gewoon niet. Een part time baan zou kunnen maar als je na een half jaar eruit bent moet je weer opnieuw een uitkering aanvragen. Dat duurt dan ook weer op z'n minst 8 weken voordat je op intake mag.
Het gaat vaak fout trouwens als je werkt maar niet genoeg verdient moet je nog een bijstand aanvragen en dat gaat vaak fout door administratie
Het uiteindelijke doel van dit topic lijkt me toch niet zo moeilijk.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:25 schreef Leandra het volgende:
Als je dat werkelijk niet kunt combineren dan moet je je misschien eens voor een medische keuring melden.
Maar niet aan het werk willen/kunnen vanwege de administratieve rompslomp bij de sociale dienst vind ik echt een non-issue, en helemaal als je dat al jaren als excuus gebruikt.
Maar goed, ik ben nu wel benieuwd wat dan uiteindelijk je doel van dit topic is, want behalve niet kunnen zit er ook een heel groot stuk niet willen, dus waar moet men nou precies begrip voor gaan opbrengen?
Want als jij een niet kunnen blijft overgieten met een niet willen sausje dan zul je vrijwel nergens begrip krijgen.
Ik snap nu wel waarom het topic in BNW staat iig...quote:Op maandag 27 februari 2012 17:29 schreef simpelintje het volgende:
En het gaat me ooit wel lukken om me eigen manier. Ik heb lessen geleerd die jij misschien niet geleerd hebt. Ondertussen word ik besproken omdat een directrice een zorgmelding hebt gemaakt bij het veiligheidshuis de directrice van de basischool waar mijn minderen eerst naar school gingen. Ik kon niet met haar opschieten en nu wil ze zo haar macht laten zien. Door ons in een jeugzorg trajact te stoppen dat kan want ik ben een moeder in de steun wonende in een achterstandswijk daardoor kan dat. Alles in een traject ik ga daar tegen vechten omdat jeugszorg helemaal niet nodig is dat vind de nieuwe basischool ook. Die zien helemaal geen reden voor een zorgmelding maarja ik hoop dat ik duidelijk ben
Dat is vast de verklaring.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:32 schreef Leandra het volgende:
Ik snap nu wel waarom het topic in BNW staat iig...
Misschien moet je m'n posts in dit topic nog eens goed nalezen voor je me beschuldigt van generaliseren en moeilijk doen over een uitkering.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:32 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Het uiteindelijke doel van dit topic lijkt me toch niet zo moeilijk.
Ze heeft het blijkbaar moeilijk, ze wordt wijsgemaakt dat ze geen recht heeft op een mening(wat ik ook niet gek vind als je de gemiddelde mening op Fok bekijkt), en wordt als een kind behandelt op het UWV waardoor ze een nog lagere zelfwaarde krijgt. Ze wil waarschijnlijk, bewust of onbewust, even wat steun. Is toch niet teveel gevraagd?
Dus nuanceren is hier wel op zijn plaats. Misschien staat ze wel niet zo sterk in haar schoenen en heeft ze te maken met onopgeloste of opgekropte psychische problemen, ik kan daar alle begrip voor opbrengen.
Interesseert het jou nu werkelijk Leandra, dat jij moet werken en zij thuiszit?
Of je kijkt de overheid op dit systeem aan, of je gaat zelf ook lekker de ziektewet in, je gaat toch niet alle mensen in de bijstand erop aankijken?
Je snapt overduidelijk niet waar die post over ging, ik zal hem nog even editten zodat duidelijk is waar het een reactie op wasquote:Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Dat is vast de verklaring.
Maak dat jezelf maar wijs omdat het niet strookt met je eigen normen en waarden, want die zijn natuurlijk superieur he.
Alles wat jou je leven lang wijs is gemaakt, en de daaruit voortvloeiende waarden die je daarop gestoeld hebt, zijn ook onzin. Ga daar maar eens over nadenken.
Mwah. TS opent een topic om onze meningen te horen en wat begrip te krijgen.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Dat is vast de verklaring.
Maak dat jezelf maar wijs omdat het niet strookt met je eigen normen en waarden, want die zijn natuurlijk superieur he.
Alles wat jou je leven lang wijs is gemaakt, en de daaruit voortvloeiende waarden die je daarop gestoeld hebt, zijn ook onzin. Ga daar maar eens over nadenken.
Ok misschien heb ik je verkeerd begrepen maar waar doelde je op met die uitspraak dat je snapte waarom het in BNW gepost is?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je snapt overduidelijk niet waar die post over ging, ik zal hem nog even editten zodat duidelijk is waar het een reactie op was
En verder:
Kan het zijn dat ze misschien moeite heeft met het precies verwoorden van haar redenen?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je m'n posts in dit topic nog eens goed nalezen voor je me beschuldigt van generaliseren en moeilijk doen over een uitkering.
Dat deed ik namelijk niet tot TS met excuses als "administratieve rompslomp bij de sociale dienst" kwam.
In een van de posts hierboven begin ik met het advies een medische keuring aan te vragen, want als TS zo zwak is dat ze niet kan werken dan zou ze ook geen sollicitatieplicht moeten hebben.
En ik me druk maken dat de een moet werken terwijl de ander thuiszit? Ten eerste weet ik als geen ander hoe het is om niet te kunnen werken en afhankelijk te zijn van de overheid als je wel zou willen werken, ten tweede hoef ik niet te werken.
Je gaat er vanuit dat je Borderline als diagnose zou krijgen maar je doet dat liever niet omdat je denkt dat je er zelf beter uit kunt komen dan met hun hulp?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef simpelintje het volgende:
Een medische keuring je krijgt heel snel een stempel de meeste hebben een bordelinestoornis. Die zal ik ook wel krijgen als ik een keuring onderga. Zoals ik al zei ik ben bezig met cursus voor mezelf op me eigen gemak heb je dat ook gelezen? Als ik nu zeg dat ik meteen ga soliciteren is het dan beter. Ben ik beter als ik een baan heb hoe weet jij hoe het er dan aan toe gaat misschien schreeuw ik dan alleen maar tegen me kinderen omdat ik de druk te hoog vind. Ik vind het goed van jouw hoor dat je zo goed alles kan maar niet dat je makkelijk alles als een smoejse ziet
Haar jongste kind is 7, kan zijn dat ze in een depressie is blijven hangen maar dan is een medische keuring nog steeds de meest logische route, ipv blijven volhouden dat ze gezond is en wel kan werken maar dat dat te moeilijk is wegens de administratieve rompslomp met de sociale dienst bij een inkomen onder bijstandsniveau.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:46 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Kan het zijn dat ze misschien moeite heeft met het precies verwoorden van haar redenen?
Ik zag de woorden postnatale depressie al en ik ken er meer die dat hebben gehad en zitten nu nog steeds aan de anti depressiva en dat komt je gemoedstoestand niet ten goede zoals je wellicht weet.
Ik denk niet dat TS hier een topic opent om goedkeuring te krijgen voor het feit dat ze niet WIL werken, lijkt me niet erg voor de hand liggend toch.(niemand gaat dat immers goedkeuren, en dat weet ze getuigende de TT, ze is bekend met de (internet)norm dat uitkeringstrekkers geen recht op een mening hebben, wat natuurlijk totale onzin is kan ik niet vaak genoeg zeggen)
Vandaar dat ik denk dat ze bewust of onbewust gewoon even een steuntje in de rug nodig heeft.
Ja ik zou me ook direct af laten keuren hoor daar niet van, maar dat komt omdat ik niet onzeker ben over mijn eigen toestand, zowel fysiek als mentaal.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar jongste kind is 7, kan zijn dat ze in een depressie is blijven hangen maar dan is een medische keuring nog steeds de meest logische route, ipv blijven volhouden dat ze gezond is en wel kan werken maar dat dat te moeilijk is wegens de administratieve rompslomp met de sociale dienst bij een inkomen onder bijstandsniveau.
Dat deed ze toch al? Staan heel goede tips in waar simpelientje haar voordeel mee kan doen.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:55 schreef Macabrefuture het volgende:
@ Leandre
Je zegt net zelf dat je ervaring mee hebt 10 jaar gelden. Mischien kunje simpelintje tips geven hoe ze het aan moet pakken. Je bent een succes verhaal zo te lezen.
Nee, ik zei 20 jaar geleden, toen je nog moest vechten tegen de bierkaai om aan het werk te kunnen en kinderopvang te krijgen.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:55 schreef Macabrefuture het volgende:
@ Leandre
Je zegt net zelf dat je ervaring mee hebt 10 jaar gelden. Mischien kunje simpelintje tips geven hoe ze het aan moet pakken. Je bent een succes verhaal zo te lezen.
Als je niet wil klagen moet je dat ook niet doen. Welke kant moeten mensen gaan bekijken? De kant van de 'arme moeder die door de sociale dienst en de psychiater en de therapeuten en de hulpverleners en de directeur van school en de jeugdzorgmedewerkers niet begrepen wordt'? Als er zoveel mensen zijn die niet goed begrijpen wat het probleem is, zou het dan niet een héél klein beetje bij jou liggen en zou je dan niet een héél klein beetje moeten luisteren naar wat ze je te vertellen hebben?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:46 schreef simpelintje het volgende:
Ik wil niet echt klagen maar dat mensen ook eens van een ander kant gaan bekijken en misschien gaan er belletjes rinkelen. Het is mijn zo pverkomen en ik wilde het hier neerzetten. En advies wat is je advies dan? Ik ben echt wel bezig om mezelf eruit te halen maar ik zal daar zeker te weten langer over doen als jij
Dat hele willen lezen is dus de issue, en dat zal niet alleen hier zo zijn.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:52 schreef mrspoeZ het volgende:
Leuk wel, ik geef je een compliment en wat jij eruit haalt is dat ik het 'normaal' vindt dat jeugdzorg bij je komt 'omdat jij een uitkering hebt'. Lieve meid, kom eens uit dat negatieve denken! Het systeem is verrot, daar ben ik het helemaal mee eens maar het is echt niet zo dat je nu niets meer kan. Je KIEST er voor niet te werken omdat je dan je kinderen niet meer naar hun sportclubjes en muzieklessen kan brengen, dat heeft niets te maken met het systeem en alles met jouw keuzes!
Kom op, je laat hier merken dat je heus wel kan nadenken en bereid bent te kijken naar dingen die je zelf anders had kunnen doen. Nu nog de consequenties trekken van wat je ziet. Je kan het! En waarom zou je daar dan mee wachten?
En waarom zou je niet kunnen werken onder schooltijd?quote:Op maandag 27 februari 2012 21:00 schreef simpelintje het volgende:
ok sorry ben inderdaad beetje fel. Het klopt ik kies ervoor omdat met mijn kinderen te doen. Ik vind het ook belangrijk om hun naar school te brengen enz en dat ze als ze klaar zijn van school gewoon naar huis komen enz. Kun je me uitleggen met wat je eigenlijk bedoel met nu nog de consequenties trekken van wat je ziet?
Ik bedoel dat ik lees dat je jezelf prima bewust bent van het feit dat jouw keuzes er (mede) voor gezorgd hebben dat je zit waar je nu zit en dat als je er iets aan wil doen dat dus betekent dat je andere keuzes zal moeten gaan maken. Kiezen om voor je kinderen te zorgen is prachtig, maar in feite doe je dat natuurlijk nu niet; je kiest er voor de overheid voor je kinderen te laten zorgen, jij bent niet degene die het geld verdient waarvan zij eten, gekleed zijn, naar sport- en muziekclubjes kunnen. Voelt dat lekker? Zou het niet veel fijner zijn om dat zélf te doen? Als je antwoord daarop bevestigend is zul je toch echt de conclusie moeten trekken dat er weinig anders opzit dan te gaan werken. En je hebt die sociale diensten of wat er ook allemaal voor instanties om je heen zitten (ik ben niet thuis in die wereld, sorry) om te solliciteren, om je bij de vrijwilligerscentrale aan te melden of om desnoods een folderwijk te nemen. Je moet ergens beginnen toch?quote:Op maandag 27 februari 2012 21:00 schreef simpelintje het volgende:
ok sorry ben inderdaad beetje fel. Het klopt ik kies ervoor omdat met mijn kinderen te doen. Ik vind het ook belangrijk om hun naar school te brengen enz en dat ze als ze klaar zijn van school gewoon naar huis komen enz. Kun je me uitleggen met wat je eigenlijk bedoel met nu nog de consequenties trekken van wat je ziet?
Ik ben zo benieuwd wat er volgens jou zou moeten veranderen...quote:Op maandag 27 februari 2012 21:21 schreef simpelintje het volgende:
Ik vind wel dat het echt een verrot systeem is en zou dat ooit gaan veranderen
precies, minder lullen meer actiequote:Op maandag 27 februari 2012 21:21 schreef simpelintje het volgende:
Ja dat ga ik ook doen hoor. En inderdaad het voelt niet echt fijn om afhankelijk te zijn ofdat de overheid moet betalen. Dagblad heeft ook gelijk vind ik. Maar het is beter om te werken voor je centen. Ik ben ook bezig echt echt waar want alleen maar praten en niks doen werkt niet.
Ik vind wel dat het echt een verrot systeem is en zou dat ooit gaan veranderen
Ehm nee, je hebt al een paar keer de conclusie getrokken dat ik je niet begrijp en dat het allemaal heel anders is dan ik denk, dus als ik dan om concrete voorbeelden vraag van hoe het dan volgens jou wel zou moeten om het allemaal makkelijker en vooral beter te maken, dan moet je dus niet met een dooddoener aankomen van "je begrijpt wel wat ik bedoel".quote:Op maandag 27 februari 2012 21:28 schreef simpelintje het volgende:
Nou leandra dat jij voelt wat jij voelt komt denk ik ook door het systeem ik snap jij best wel denk ik.
Haha! Echt te droog jaquote:ps:
hihi sorry je hebt het niet eens in de gaten maar "Dagblad" is echt grappig!
Als je geen alternatieven kunt bedenken, en zelfs niet kunt zeggen wat anders zou moeten, of hoe bepaalde zaken anders of beter zouden kunnen zijn na 7 jaar bijstand, dan ben ik er niet zo van overtuigd dat je het werkelijk zo slecht hebt binnen het systeem.quote:Op maandag 27 februari 2012 21:40 schreef simpelintje het volgende:
Leadra ik zou het echt niet weten misschien wel alles
Ik ben niet boos; jij zegt dat het systeem waardeloos is, ik vraag je hoe het systeem anders/beter zou moeten en je komt met een dooddoener als "je begrijpt wel wat ik bedoel" terwijl je het hele topic al zit te beweren dat ik je niet begrijp.quote:Op maandag 27 februari 2012 21:56 schreef simpelintje het volgende:
Graag gedaan. Leandra waarom ben je zo boos op mijn. Wat er in mijn leven anders zou moeten hoef ik jouw toch niet uit te leggen. Dat weet ik voor mezelf wel want leandra wie weet werk ik volgend jaar wel of verdien ik op de een of andere manier me eigen geld zonder afhankelijk te zijn. En dan vind ik nog steeds van het systeem wat ik nu ook vind. Je hoeft niet boos te zijn op mijn
Lees jij depressie? Ik lees de negativiteit van een zelfgekozen slachtofferschap. Maar ik lees ook genoeg zelfinzicht om een andere keuze te kunnen maken.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:08 schreef CafeRoker het volgende:
Omdat je én zonder steun, én zonder medicijnen bijna niet uit een echte depressie kunt komen. Die medicijnen kunnen eventueel achterwege blijven als je mensen om je heen hebt die je op moeilijke momenten erdoorheen kunnen duwen. Daar lees ik bij jou niets over terug. Sterker nog, er straalt een negativiteit uit je posts waar je bijna tegenop kunt leunen. Daar maak ik me eigenlijk na het lezen van alle 6 de pagina's een beetje bezorgd over.
pagina's geleden, een postnatale depressie waar ze als ik het zo lees nooit echt helemaal uitgekomen is.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:10 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Lees jij depressie? Ik lees de negativiteit van een zelfgekozen slachtofferschap. Maar ik lees ook genoeg zelfinzicht om een andere keuze te kunnen maken.
Wat een redenatie.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:14 schreef simpelintje het volgende:
mrspoez bedankt
Caferoker ik heb mensen met wie ik kan praten. Ik heb twee keer een postnatale deprssie gehad. Zonder medicijnen kun je wel uit een depressie komen in ieder geval wel uit een postnatale. Maar natuurlijk niet zonder hulp. En met medicijnen voor een depressie plegen mensen ook zelfmoord dus hoeveel helpen de medicijnen dan
Je zou ook kunnen toevoegen dat dit soort medicijnen meestal gepaard gaan met intense therapie, en dat men dan nog steeds geen garantie kan geven.quote:
Ik dacht het zeker niet!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:17 schreef CSSO het volgende:
'me mening' en dan denken dat je iets te zeggen hebt? Dacht 't niet.
Wat mijn post ook impliceert.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:59 schreef lezzer het volgende:
Verantwoordelijkheid voor hun eigen leven nemen is voor heel veel mensen ook heel moeilijk.
denk het ook..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:29 schreef simpelintje het volgende:
Zo zijn er heel veel dingen waarmee iedereen gemanipuleerd word . Want ik denk dat we dat worden
Ja nog even en je hebt het over interpunctiequote:Op maandag 27 februari 2012 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
Je bent niet minderwaardig wanneer je afhankelijk bent van een uitkering.
Je bent wel minderwaardig wanneer je geen alinea's gebruikt.
Toch is het dankzij het systeem wat we hebben hier mogelijk dat ze bij haar kinderen kan blijven en niet gedwongen wordt een baan te nemen.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:02 schreef Gray het volgende:
TS beklaagt het systeem, iets wat we in BNW eigenlijk aan de lopende band doen.
Sorry, ik pas het even aan.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah, dat schelden is ook weer niet nodig
quote:Op maandag 5 maart 2012 20:19 schreef simpelintje het volgende:
Ach Zolder makkelijk zo he op een forum je mening geven. Je doet me geen pijn hoor dus die paar woordjes hebben geen nut
Het systeem waarvan ze dankbaar profiteert....frappant.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:02 schreef Gray het volgende:
TS beklaagt het systeem, iets wat we in BNW eigenlijk aan de lopende band doen.
Ik denk dat het gene wat ik echt wil zeggen is: Jouw soort is als een parasiet in de Nederlandse maatschappij. En we kunnen er om heen draaien met mooie verhaaltjes: ik ben jullie liever kwijt dan rijk.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:22 schreef simpelintje het volgende:
Wat wil je nu zeggen zolder ik snap je niet
Daar zou het idd beter tot zijn recht komen dan hier.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:28 schreef Zolder het volgende:
Ik zou zo graag een kickje van dit topic naar KLB zien.
Je hebt liever uitkeringstrekkende, naieve mensen dan hardwerkende, fanatieke, slimme, jonge mannen? En wat moet er dan van Nederland terecht komen? Het is toch zeker geen peuterspeelzaal.quote:
En daar krijgt TS tenminste realistische antwoorden, zonder men hem aan het handje neemt. Dat gebeurt namelijk al heen zijn leven.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar zou het idd beter tot zijn recht komen dan hier.
Het is een klacht tenslotte.
Sorry, ik heb je OP alleen globaal gelezen. Hij doet namelijk een beetje pijn aan mijn ogen. Ik ben inderdaad redelijk jong (19), en toch heb ik al enorm veel bereikt in mijn jonge leven. En jij?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:34 schreef simpelintje het volgende:
Ten eerste ben ik een vrouw goed lezen voordat je iets schrijft! En jij weet helemaal niks van mijn leven en volgens mijn weet je zoiezo niet veel over het leven. Jij bent net pas uit de puberteit lijkt me en niet zo boos doen daar schiet je ook niks mee op
Dus mensen met een uitkering zijn per definitie naïef?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:31 schreef Zolder het volgende:
[..]
Je hebt liever uitkeringstrekkende, naieve mensen dan hardwerkende, fanatieke, slimme, jonge mannen? En wat moet er dan van Nederland terecht komen? Het is toch zeker geen peuterspeelzaal.
Vaak wel ja, en bij TS zie ik het wel. Ja zo zie ik mijzelf inderdaad. Maar als het jou verstandiger lijkt negatiever te gaan denken, stop ik ook wel gelijk met werken.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:36 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dus mensen met een uitkering zijn per definitie naïef?
En je zet jezelf weg als hardwerkend fanatiek en slim?
Eerder ben je iemand die denkt beter te zijn dan de rest, die oordeelt over alles en iedereen, en denkt dit te kunnen doen alleen omdat hij een baan heeft.
Dat verklaart al een hoopquote:Op maandag 5 maart 2012 20:35 schreef Zolder het volgende:
[..]
Sorry, ik heb je OP alleen globaal gelezen. Hij doet namelijk een beetje pijn aan mijn ogen. Ik ben inderdaad redelijk jong (19), en toch heb ik al enorm veel bereikt in mijn jonge leven. En jij?
quote:Op maandag 5 maart 2012 20:37 schreef simpelintje het volgende:
Die betaald hij niet. Ik neem aan dat ie voor zich zelf alleen werkt en zijn eigen rekeningen betaald en als ie niet blij daarmee is en niet blij met zijn leven gaat ie fijn zelf ook een uitkering aanvragen. Ik heb zelf ook gewerkt hoor niet zo arrogant doen
Dus je denkt dat je nu van je eigen centen aan het leven bent?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:37 schreef simpelintje het volgende:
Die betaald hij niet. Ik neem aan dat ie voor zich zelf alleen werkt en zijn eigen rekeningen betaald en als ie niet blij daarmee is en niet blij met zijn leven gaat ie fijn zelf ook een uitkering aanvragen. Ik heb zelf ook gewerkt hoor niet zo arrogant doen
Je bent 19 jaar en denkt de wijsheid in pacht te hebben.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:37 schreef Zolder het volgende:
[..]
Vaak wel ja, en bij TS zie ik het wel. Ja zo zie ik mijzelf inderdaad. Maar als het jou verstandiger lijkt negatiever te gaan denken, stop ik ook wel gelijk met werken.
Ze heeft waarschijnlijk wel sociale zekerheidspremies betaald in haar leven...dus ja ze leeft voor een deel van haar eigen centen.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je denkt dat je nu van je eigen centen aan het leven bent?
Nee, die centen zijn allang opgevreten door anderen. Wij betalen nu voor haar, net zoals anderen voor ons zouden betalen, maar dit systeem is allang niet meer houdbaar. In de toekomst zal het niet meer gebeuren, en terecht. Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:41 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Ze heeft waarschijnlijk wel sociale zekerheidspremies betaald in haar leven...dus ja ze leeft voor een deel van haar eigen centen.
Laten we eens een abstracte vergelijking maken:quote:Op maandag 5 maart 2012 20:40 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Je bent 19 jaar en denkt de wijsheid in pacht te hebben.
Je snapt alleen niet dat je jezelf nog verder verlaagt dan die uitkeringstrekkers waar je over valt. Als je al iemand aan moet wijzen dan is dat de overheid, die bepaalt dat jij verplicht sociale zekerheidspremies moet betalen.
En je betaalt die ook niet alleen voor die door jou zo gehate uitkeringstrekkers, maar ook voor als je zelf eventueel ooit ontslagen wordt en afhankelijk wordt van een uitkering. Maar dat snap je wellicht nog niet.
Beetje raar, dat systeem dat niet zou deugen zorgt er wel voor dat je nu betaald mag gaan klagen op een internet forum. Zo hard faalt het systeem dus niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:42 schreef simpelintje het volgende:
Nou niet die van hem persoonlijk ook niet die van jouw. Je weet helemaal niks over wat ik geschreven heb. Eerst goed lezen. Dan goed nadenken. Weet je waarom jij zo keihard werkt niet voor mijn maar om een systeem te redden wat voor geen meter deugt.
En wanneer was dat? De pre-historie? Dat deden ze niet eens in de Middeleeuwen en daarvoor ook niet in de Romeinse en Griekse tijd.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, die centen zijn allang opgevreten door anderen. Wij betalen nu voor haar, net zoals anderen voor ons zouden betalen, maar dit systeem is allang niet meer houdbaar. In de toekomst zal het niet meer gebeuren, en terecht. Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde.
En moet je eens zien wat er terecht gekomen is van die ondermijning van natuurlijke selectie.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En wanneer was dat? De pre-historie? Dat deden ze niet eens in de Middeleeuwen en daarvoor ook niet in de Romeinse en Griekse tijd.
De Spartanen hadden een prima systeem van eugenetica en die gingen aan dat succes ten onder. Het is ook survival of the fittest, niet of the strongest.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:45 schreef Zolder het volgende:
[..]
En moet je eens zien wat er terecht gekomen is van die ondermijning van natuurlijke selectie.
Dat heb ik in je OP gelezen, min of meer, het was een beetje puzzelen. Net als deze post trouwens.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:46 schreef simpelintje het volgende:
Ja en hoe moet dat gebeuren dan volgens jouw? Gewoon alleen maar iedereen accuut aan het werk? En de meeste mensen die geen werk hebben willen niet? Doen niet hard genoeg hun best en zijn daar om de hard werkende mensen uit te lachen? Weet jij hoe ik me dag besteed heb vandaag? Heb jij dat gezien? Weet jij of ik alleen maar lui ben waar heb je dat gelezen dan
Zo te lezen is het vragenuurtje begonnen.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:46 schreef simpelintje het volgende:
Ja en hoe moet dat gebeuren dan volgens jouw? Gewoon alleen maar iedereen accuut aan het werk? En de meeste mensen die geen werk hebben willen niet? Doen niet hard genoeg hun best en zijn daar om de hard werkende mensen uit te lachen? Weet jij hoe ik me dag besteed heb vandaag? Heb jij dat gezien? Weet jij of ik alleen maar lui ben waar heb je dat gelezen dan
Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde, daar ben ik het zeker mee eens.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, die centen zijn allang opgevreten door anderen. Wij betalen nu voor haar, net zoals anderen voor ons zouden betalen, maar dit systeem is allang niet meer houdbaar. In de toekomst zal het niet meer gebeuren, en terecht. Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde.
Alle grote beschavingen gaan uiteindelijk ten onder. Dit is in de geschiedenis altijd al zo geweest, maar de opvolger is altijd beter.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De Spartanen hadden een prima systeem van eugenetica en die gingen aan dat succes ten onder. Het is ook survival of the fittest, niet of the strongest.
Kamervragen!quote:Op maandag 5 maart 2012 20:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zo te lezen is het vragenuurtje begonnen.
Dus staken is overbodig? De overheid heeft geen schuld aan de crisis waarin we nu zitten?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Zolder het volgende:
[..]
Laten we eens een abstracte vergelijking maken:
Stakingen.
De overheid doet haar best om Nederland draaiende te houden. Maar wij horen natuurlijk niet zomaar tevreden te zijn, we willen meer! We verdienen beter! Laten we allemaal kappen met werken voor onbepaalde tijd!
Daar wordt Nederland wel beter van wil je zeggen? Je klinkt nu een beetje als een hippie, de overheid overal de schuld van geven maar zelf geen zak uitvoeren of enige bijdrage leveren en dus ook parasiteren op hun landgenoten.
Wat een onzin. Het Romeinse Rijk ging ten onder en werd opgevolgd door allerlei staten die op basis van verwantschap aan elkaar hingen en waarvoor de Romeinse wegen nog steeds de beste waren. Dat was beter?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:48 schreef Zolder het volgende:
[..]
Alle grote beschavingen gaan uiteindelijk ten onder. Dit is in de geschiedenis altijd al zo geweest, maar de opvolger is altijd beter.
Het is een aanname die ik maak je, en ik heb het idee dat die vrij accuraat is. Controle is helaas onmogelijk.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:49 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dus staken is overbodig? De overheid heeft geen schuld aan de crisis waarin we nu zitten?
En jij weet niet of ik een zak uitvoer, dat zijn jouw onbenullige aannames.
Je kunt beter nog even doorstuderen.
Zie het even iets breder getrokken, wil je? Uiteindelijk hebbende volgende beschavingen vaak het voordeel van de kennis van de voorganger.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het Romeinse Rijk ging ten onder en werd opgevolgd door allerlei staten die op basis van verwantschap aan elkaar hingen en waarvoor de Romeinse wegen nog steeds de beste waren. Dat was beter?
Nou nou...quote:Op maandag 5 maart 2012 20:50 schreef b4kl4p het volgende:
Wat een bullshit deze titel. Mag je met een uitkering niet je mening delen? Zieligdoenerij, met medelijden een stuk tekst lezen met een mening.
quote:Op maandag 5 maart 2012 20:50 schreef Zolder het volgende:
[..]
Het is een aanname die ik maak je, en ik heb het idee dat die vrij accuraat is. Controle is helaas onmogelijk.
Wat ik probeer te zeggen is dat iedereen zijn steentje gewoon hoort bij te dragen, en dat met de vinger naar een ander wijzen zwak/ niet de oplossing is.
Jij mag ook wel een mening hebben, dat mag iedereen. Dat mensen er misschien minder waarde aan hechten, daar doe je niets aan. Go cry about it.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:51 schreef simpelintje het volgende:
Nou je hebt niet goed gelezen. Ik heb ook gewerkt en vaak gesolliciteerd vandaag heb ik dat ook gedaan. Als je denkt dat ik het heel fijn vind om de hele dag thuis te zitten niks doen dan denk je dat verkeerd. Ik voel me eigen wel nuttig en ik vind dat ik ook een mening mag hebben ookal heb ik een uitkering iedereen heeft daar recht op
Juist wel. Ik word verplicht afhankelijk gemaakt van het overheidssysteem, tegen wil en dank. Die afdracht kan ik niet stopzetten.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:48 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde, daar ben ik het zeker mee eens.
En die centen zijn niet opgevreten door anderen, want anders zou ze geen geld krijgen, het potje is dus niet leeg. En nee, dat wordt niet aangevuld door jou want zij heeft zelf premie betaald. En als het potje wel leeg zou zijn en de werkende mensen de uitkeringen moeten ophoesten dan moet je naar de overheid wijzen die alles weg heeft gegeven.
Stel dat je zelf ooit zonder werk komt te zitten en jij afhankelijk wordt van een uitkering. Wat dan?
Dan kunnen mensen exact hetzelfde zeggen tegen jou, maar dat zal je dan wel niet terecht vinden.
Alsof je zonder beter af zou zijn.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Juist wel. Ik word verplicht afhankelijk gemaakt van het overheidssysteem, tegen wil en dank. Die afdracht kan ik niet stopzetten.
Of niet. Kennis van de meeste Griekse werken komt voor, omdat ze bewaren gebleven waren in het Arabisch en herontdekt zijn. Niet omdat de opvolgers van de Romeinen en de Grieken die kennis nog bezaten. Nooit geschiedenis gehad ofzo?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:51 schreef Zolder het volgende:
[..]
Zie het even iets breder getrokken, wil je? Uiteindelijk hebbende volgende beschavingen vaak het voordeel van de kennis van de voorganger.
Zei ik niet dat je het breder moet trekken? Dus niet zo letterlijk nemen? Want uiteindelijk is die kennis er wel en hebben beschavingen er voordeel van.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Of niet. Kennis van de meeste Griekse werken komt voor, omdat ze bewaren gebleven waren in het Arabisch en herontdekt zijn. Niet omdat de opvolgers van de Romeinen en de Grieken die kennis nog bezaten. Nooit geschiedenis gehad ofzo?
Dat was niet in context?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:53 schreef Zolder het volgende:
[..]
God, wat is het toch lastig om dingen in zijn context te zijn. Erg volwassen.
Ja.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:55 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dat was niet in context?
Je loopt zelf vanaf je eerste reactie in dit topic:"Vieze uitkeringstrekkers" en dergelijke dingen te roepen.
En nu is het ineens out of context?
Dus als ik je goed begrijp zou jij een uitkering weigeren uit principiële overwegingen?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Juist wel. Ik word verplicht afhankelijk gemaakt van het overheidssysteem, tegen wil en dank. Die afdracht kan ik niet stopzetten.
Heb ik wel eens gedaan ja. Twee maanden werkloos geweest zonder uitkering.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:55 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dus als ik je goed begrijp zou jij een uitkering weigeren uit principiële overwegingen?
JE BENT NET HITLERquote:Op maandag 5 maart 2012 20:56 schreef Zolder het volgende:
Ik kap hiermee.
Ja jongens, jullie hebben nu vast een fijn gevoel. Goh ik heb een discussie op het internet gewonnen
Nee dat heb je niet, dit gaat nergens meer over. I'm out.
En zelfs ondanks dat ik dit zei denken jullie het nog steeds, i don't care.
De gr.
Jij maakt wel slachtoffers zeg, van uitkeringsgerechtigden. Dat is het andere uiterste.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Inderdaad Zolder, en ik hecht totaal geen waarde aan jou mening.
De 19-jarige die al zóveel bereikt heeft maar desondanks zijn eigen 'succes' op anderen moet afgeven, en niet blij kan zijn dat hij het beter heeft dan die mensen die afhankelijk zijn van steun.
quote:Op maandag 5 maart 2012 20:56 schreef Zolder het volgende:
Ik kap hiermee.
Ja jongens, jullie hebben nu vast een fijn gevoel. Goh ik heb een discussie op het internet gewonnen
Nee dat heb je niet, dit gaat nergens meer over. I'm out.
En zelfs ondanks dat ik dit zei denken jullie het nog steeds, i don't care.
De gr.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Dat is beweren dat de mens zo succesvol is, omdat de kennis en voordelen nog bezitten van toen we eencellige levensvormen waren.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef Zolder het volgende:
[..]
Zei ik niet dat je het breder moet trekken? Dus niet zo letterlijk nemen? Want uiteindelijk is die kennis er wel en hebben beschavingen er voordeel van.
Hij vindt zichzelf ook succesvol dus ik weet wel hoe serieus we die opmerking moeten nemenquote:Op maandag 5 maart 2012 20:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Dat is beweren dat de mens zo succesvol is, omdat de kennis en voordelen nog bezitten van toen we eencellige levensvormen waren.![]()
Dat dikgedrukte woord zegt het allemaal, ze hebben er recht op. Of het nu slachtoffers zijn of niet, ze hebben er zelf aan meebetaald dus vindt ik het onterecht dat mensen gaan lopen spuien dat het parasieten zijn.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij maakt wel slachtoffers zeg, van uitkeringsgerechtigden. Dat is het andere uiterste.
Tja, mensen kunnen verschillend denken over dingen he? Vandaar dat TS ook een topic geopend heeft: om de meningen van mensen te horen en de hare te uiten. Nou, dat is gelukt.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:03 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dat dikgedrukte woord zegt het allemaal, ze hebben er recht op. Of het nu slachtoffers zijn of niet, ze hebben er zelf aan meebetaald dus vindt ik het onterecht dat mensen gaan lopen spuien dat het parasieten zijn.
Vooral als het 19-jarigen betreft die zeiken over uitkeringstrekkers, terwijl ze zelf waarschijnlijk nog nooit fulltime gewerkt hebben en een verwaarloosbaar aandeel hebben in het sociale zekerheidspotje. Dan ben je toch wel een uiterste inderdaad.
Hardwerkend, fanatiek en jong? Dat zul je waarschijnlijk wel zijn. Slim in ieder geval niet. Als jij echt niet in de gaten hebt dat je niet meer bent dan een economische slaaf dan komt het uitermate infantiel over om andere naïef te noemen. En dat zeg ik als iemand die 60+ uur per week werkt.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:31 schreef Zolder het volgende:
[..]
Je hebt liever uitkeringstrekkende, naieve mensen dan hardwerkende, fanatieke, slimme, jonge mannen? En wat moet er dan van Nederland terecht komen? Het is toch zeker geen peuterspeelzaal.
Niet iedereen die een uitkering heeft heeft er zelf aan meebetaald, dat geldt in principe alleen voor de werknemersverzekeringen zoals WW en WIA.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:03 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dat dikgedrukte woord zegt het allemaal, ze hebben er recht op. Of het nu slachtoffers zijn of niet, ze hebben er zelf aan meebetaald dus vindt ik het onterecht dat mensen gaan lopen spuien dat het parasieten zijn.
Vooral als het 19-jarigen betreft die zeiken over uitkeringstrekkers, terwijl ze zelf waarschijnlijk nog nooit fulltime gewerkt hebben en een verwaarloosbaar aandeel hebben in het sociale zekerheidspotje. Dan ben je toch wel een uiterste inderdaad.
Niet bepaaldquote:Op maandag 5 maart 2012 21:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, mensen kunnen verschillend denken over dingen he? Vandaar dat TS ook een topic geopend heeft: om de meningen van mensen te horen en de hare te uiten. Nou, dat is gelukt.
En welkom, je bent nieuw he?
Klopt, maar als ik de reacties van de 'tegenstanders' hoor, dan is de stelling waar zij vanuit gaan dat niemand van die 'parasieten' er ook maar iets aan heeft meebetaald. Ze vervallen in de aloude gewoonte om leuk met de menigte mee te praten, uitkeringstrekkers zijn uitschot, tokkies. Dat is populair, althans dat denken ze.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet iedereen die een uitkering heeft heeft er zelf aan meebetaald, dat geldt in principe alleen voor de werknemersverzekeringen zoals WW en WIA.
Dat geld komt uit de lucht vallen? Daar betaalt men in Nederland nou eenmaal belasting voor en die sociale voorzieningen worden betaald uit algemene middelen van het Rijk. De enigen die niet hebben betaald aan hun eigen uitkering zijn dus mensen die een uitkering ontvangen, maar nooit belasting hebben betaald.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:06 schreef Leandra het volgende:
Niet iedereen die een uitkering heeft heeft er zelf aan meebetaald, dat geldt in principe alleen voor de werknemersverzekeringen zoals WW en WIA.
Nee dat stel ik niet, maar DB claimt dat mensen met een uitkering zelf meebetaald hebben aan die uitkering, en dat geldt niet voor bijstand, maar wel voor WW en WIA... dat zijn verzekeringen immers.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat geld komt uit de lucht vallen? Daar betaalt men in Nederland nou eenmaal belasting voor en die sociale voorzieningen worden betaald uit algemene middelen van het Rijk. De enigen die niet hebben betaald aan hun eigen uitkering zijn dus mensen die een uitkering ontvangen, maar nooit belasting hebben betaald.
Nee, zo werkt dat niet met uitkeringen. Dat zijn onderdelen van de sociale zekerheid. Mensen die een uitkering ontvangen uit de WWB, Wajong hebben hebben daar zelf voor betaald en betalen daar door middel van belasting nog steeds aan mee. Niet elke uitkering is een werknemersverzekering. Zo moeilijk lijkt me dat niet om dat te volgen dacht ik zo.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat stel ik niet, maar DB claimt dat mensen met een uitkering zelf meebetaald hebben aan die uitkering, en dat geldt niet voor bijstand, maar wel voor WW en WIA... dat zijn verzekeringen immers.
Als mijn huis in brand vliegt dan komt het geld van de verzekering ook niet uit de lucht vallen, terwijl ik in 20 jaar nog lang de schade niet aan premie betaald heb.
Zo werkt dat met een verzekering.
Ik weet niet precies uit welk potje bijstandsuitkeringen betaald worden, maar ik neem aan dat het geld wel ergens vandaan komt. En volgens mij betalen wij daar allemaal aan mee. Correct me if I'm wrong.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat stel ik niet, maar DB claimt dat mensen met een uitkering zelf meebetaald hebben aan die uitkering, en dat geldt niet voor bijstand, maar wel voor WW en WIA... dat zijn verzekeringen immers.
Als mijn huis in brand vliegt dan komt het geld van de verzekering ook niet uit de lucht vallen, terwijl ik in 20 jaar nog lang de schade niet aan premie betaald heb.
Zo werkt dat met een verzekering.
Doe jezelf een lol en ga je eens verdiepen waar geld vandaan komt. Een paar trefwoord om je op weg te helpen: "Fractional reserved banking" en "piramidespel".quote:Op maandag 5 maart 2012 21:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat geld komt uit de lucht vallen? Daar betaalt men in Nederland nou eenmaal belasting voor en die sociale voorzieningen worden betaald uit algemene middelen van het Rijk. De enigen die niet hebben betaald aan hun eigen uitkering zijn dus mensen die een uitkering ontvangen, maar nooit belasting hebben betaald.
O we hebben een autist die met termen smijt. Kijk gewoon eens een begroting na.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:17 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol en ga je eens verdiepen waar geld vandaan komt. Een paar trefwoord om je op weg te helpen: "Fractional reserved banking" en "piramidespel".
Iets beter je best doen. Ik zei uitzoeken waar geld vandaan komt...hoe het in circulatie komt. Op welke wijze het door incompetente figuren wordt verdeeld is niet relevant.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
O we hebben een autist die met termen smijt. Kijk gewoon eens een begroting na.
Ja, want economie heeft al bewezen dat het precies weet hoe een economisch systeem in elkaar zit. Daarom hebben we niet om de paar decennia een crisis, omdat ze exact weten waarmee ze bezig zijn. Zelfs de clowns van circus renz kunnen beter economische trends voorspelen dan economen alsmede de beursgorilla.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:25 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Iets beter je best doen. Ik zei uitzoeken waar geld vandaan komt...hoe het in circulatie komt. Op welke wijze het door incompetente figuren wordt verdeeld is niet relevant.
Ik stel nergens dat iedere uitkering een werknemersverzekering is, ik stel dat WW en WIA werknemersverzekeringen zijn.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet met uitkeringen. Dat zijn onderdelen van de sociale zekerheid. Mensen die een uitkering ontvangen uit de WWB, Wajong hebben hebben daar zelf voor betaald en betalen daar door middel van belasting nog steeds aan mee. Niet elke uitkering is een werknemersverzekering. Zo moeilijk lijkt me dat niet om dat te volgen dacht ik zo.
quote:Op maandag 5 maart 2012 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat iedere uitkering een werknemersverzekering is, ik stel dat WW en WIA werknemersverzekeringen zijn.
En iemand in de WWB of Wajong die nooit gewerkt heeft, betaalt hoogstens mee aan de uitkering die hij ontvangt, en in het geval van de WWB nog met een bijzonder laag tarief.
Ik zei alleen maar dat iedereen aan zijn of haar uitkering heeft mee betaald en blijft betalen. Wat dus in tegenspraak is met hetgeen je hierboven zei.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, toch wel op een heel andere manier, dat moet je toch beamen?quote:Op maandag 5 maart 2012 21:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zei alleen maar dat iedereen aan zijn of haar uitkering heeft mee betaald en blijft betalen. Wat dus in tegenspraak is met hetgeen je hierboven zei.
En dus? Je betaalt er toch aan mee? Linksom of rechtsom, dat is anders dan beweren dat mensen er helemaal niet aan meebetalen. Formuleer het dan gewoon beter.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, toch wel op een heel andere manier, dat moet je toch beamen?
Goed zo. Je bent op de goede weg. Economie is inderdaad geen wetenschap. Met logica en een klein beetje wiskunde valt de structuur van het systeem vrij eenvoudig te doorgronden. Voor de architecten van het systeem zijn die steeds terugkerende crisissen dan ook de meest waardevolle periodes.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, want economie heeft al bewezen dat het precies weet hoe een economisch systeem in elkaar zit. Daarom hebben we niet om de paar decennia een crisis, omdat ze exact weten waarmee ze bezig zijn. Zelfs de clowns van circus renz kunnen beter economische trends voorspelen dan economen alsmede de beursgorilla.
Economie is geen wetenschap, zelfs niet eens een pseudo-wetenschap. Een beetje als een vis die honderd kippen waard is op papier, maar waarvoor je in de wereld buiten de getallen niet eens een ei voor kan kopen.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:38 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Goed zo. Je bent op de goede weg. Economie is inderdaad geen wetenschap. Met logica en een klein beetje wiskunde valt de structuur van het systeem vrij eenvoudig te doorgronden. Voor de architecten van het systeem zijn die steeds terugkerende crisissen dan ook de meest waardevolle periodes.
Inderdaad. Waarom begin je dan over begrotingen te praten?quote:Op maandag 5 maart 2012 21:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Economie is geen wetenschap, zelfs niet eens een pseudo-wetenschap. Een beetje als een vis die honderd kippen waard is op papier, maar waarvoor je in de wereld buiten de getallen niet eens een ei voor kan kopen.
Het systeem deugt misschien niet, maar dat iemand er volop gebruik van maakt en dan nog gaat zitten klagen dat het systeem niet deugt, maar ook geen enkel alternatief geeft en zelfs geen enkel verbeterpunt kan aangeven, en daarbij wel aangeeft voorlopig nog van het niet-deugende systeem gebruik te blijven maken, deugt wat mij betreft ook niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Maar zo komen we toch iedere keer weer uit bij de creators van het systeem
Het is het systeem wat niet deugt, dat kan je als smoes van een 'slachtoffer' van het systeem zien, of je kunt het gewoon zien voor wat het echt is, de waarheid.
quote:Op maandag 5 maart 2012 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het systeem deugt misschien niet, maar dat iemand er volop gebruik van maakt en dan nog gaat zitten klagen dat het systeem niet deugt, maar ook geen enkel alternatief geeft en zelfs geen enkel verbeterpunt kan aangeven, en daarbij wel aangeeft voorlopig nog van het niet-deugende systeem gebruik te blijven maken, deugt wat mij betreft ook niet.
Aan de hand daarvan kan je in ieder geval wel speculeren welke kant het uitgaat met de sociale voorzieningen. Als je koffiedik wil kijken moet je wel eerst koffie hebben.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:45 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Inderdaad. Waarom begin je dan over begrotingen te praten?
Deugt het systeem niet? Dat zou ik niet zo zeggen. Het systeem deugt wat mij betreft in grote lijnen, maar het houdt geen rekening met het individu. Voor de een is het meer geschikt van voor de ander, maar uiteindelijk voedt het wel de monden, misschien wel niet elke dag met een biefstukje en verse groenten maar wel met iets.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Maar zo komen we toch iedere keer weer uit bij de creators van het systeem
Het is het systeem wat niet deugt, dat kan je als smoes van een 'slachtoffer' van het systeem zien, of je kunt het gewoon zien voor wat het echt is, de waarheid.
Ten eerste is het geen voorwaarde dat je met verbeteringspunten moet komen om kritiek te hebben.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het systeem deugt misschien niet, maar dat iemand er volop gebruik van maakt en dan nog gaat zitten klagen dat het systeem niet deugt, maar ook geen enkel alternatief geeft en zelfs geen enkel verbeterpunt kan aangeven, en daarbij wel aangeeft voorlopig nog van het niet-deugende systeem gebruik te blijven maken, deugt wat mij betreft ook niet.
Nee, dat is idd geen voorwaarde, maar ik heb TS in dit topic een paar keer gevraagd hoe dingen volgens haar beter zouden kunnen, en op wat voor manier het systeem anders zou moeten werken, en TS komt keer op keer met geen enkel antwoord.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:57 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Ten eerste is het geen voorwaarde dat je met verbeteringspunten moet komen om kritiek te hebben.
Ten tweede kwalificeer ik het niet als 'gebruik maken', aangezien veel mensen gedwongen zijn de bijstand in te gaan omdat ze geen werk kunnen krijgen en dus geen andere keuze hebben.
Nou, dat is dat een verschil van mening. Want ik vind dat heel dit systeem niet deugt, niet alleen de sociale zekerheid, maar gewoon het complete alomvattende systeem.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aan de hand daarvan kan je in ieder geval wel speculeren welke kant het uitgaat met de sociale voorzieningen. Als je koffiedik wil kijken moet je wel eerst koffie hebben.
[..]
Deugt het systeem niet? Dat zou ik niet zo zeggen. Het systeem deugt wat mij betreft in grote lijnen, maar het houdt geen rekening met het individu. Voor de een is het meer geschikt van voor de ander, maar uiteindelijk voedt het wel de monden, misschien wel niet elke dag met een biefstukje en verse groenten maar wel met iets.
Dat hoeft toch ook niet zeg je nu zelf ook?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is idd geen voorwaarde, maar ik heb TS in dit topic een paar keer gevraagd hoe dingen volgens haar beter zouden kunnen, en op wat voor manier het systeem anders zou moeten werken, en TS komt keer op keer met geen enkel antwoord.
De meeste zullen er wel uit kunnen komen, maar niet allemaal. Dat moet je per geval apart bekijken, en niet zoals sommigen hier in het topic meteen alle WWB'ers over een kam scheren.quote:Er zullen best mensen zijn die geen andere keuze hebben dan de bijstand ingaan, echter, als je niet in de bijstand wilt zitten, of daar met tegenzin zit, dan is het voor de meeste mensen prima mogelijk weer uit de bijstand te komen, zeker binnen 7 jaar.
Sterker nog; als je er binnen 7 jaar niet uit bent dan is de kans dat je er nog uikomt vrij klein geworden.
Ik begrijp haar punt wel heel goed.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet zeg je nu zelf ook?
Ik snap dus ook niet wat voor punt je wil maken. Het is inderdaad lekker makkelijk om kritiek te uiten zonder zelf met oplossingen te komen, maar goed. En dan daarbij, alsof een eventueel aangedragen oplossing van de TS ook opgepikt zou worden en ter harte genomen zou worden door de politiek, en ergens toe zou leiden. Ik denk het niet, dus het is allemaal irrelevant.
Alsof iemand die met oplossingen komt opeens meer recht op een mening zou hebben of wat wil je nu eigenlijk zeggen? Als er al iemand met oplossingen zou komen, dan zouden die oplossingen weer afgekraakt worden en dan zou er gezegd worden:"Als je het allemaal zo goed weet, waarom kun je dan niet aan werk komen?" of iets dergelijks.
[..]
De meeste zullen er wel uit kunnen komen, maar niet allemaal. Dat moet je per geval apart bekijken, en niet zoals sommigen hier in het topic meteen alle WWB'ers over een kam scheren.
Nee, natuurlijk weet ik niet precies hoe jij leeft, en dat gaat mij ook niet aan. Dat is jóuw zaak, en jij bent degene die beslist. Niet een stel users op Fok.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:48 schreef simpelintje het volgende:
Lavenderr dat zie je verkeerd het is jammer ik kan het niet beter uit leggen. Ik ben echt niet te bereord om te komen opdraven. maar ze hebben geen nut. je moet steeds hetzelfde komen doen uitleggen hoe het zit in je leven wat er fout ging je voelt heel goed dat je de projecten wel moet doen omdat je anders kansloos bent.
Je hebt ook zoiets als dress for succes ook zo'n onzin project. En zulke projecten koste minstes Tienduizend euro. Ik steek wel moeite in me eigen dingetjes doen. Maar dat wil jij niet zien. En dat pak ik niet persoonlijk op zo denk jij gewoon. En dat mag maar dat wil niet zeggen dat jij ookal precies weet hoe ik leef en wat ik zelf doe. Als mensen zo doen vind ik hun ook maar jankerig en klagerig
Niemand praat jou naar beneden, en ik zeker niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:59 schreef simpelintje het volgende:
En ik heb wel oplossingen gegeven in mijn ogen maar die lees je niet. Jullie willen graag lezen wat je wil lezen vind je dat ik klaag nou jammer dan. Wil je graag mensen naar beneden praten dat zegt meer iets over jouw en wie zegt dat ik niks doe? daar ga je maar gewoon vanuit. ik ben al fout want ik maak gebruik van een uitkering maar die heb ik niet in het leven geroepen die bestond al. Zo te zien zijn de mensen die mijn een parasiet vinden zelf helemaal niet blij met hun leven en klagen en janken zo.
En ik wil vooral duidelijk maken hoe het zit. Ik heb volgens mijn niet gejankt dat ik geen eten heb en nergens dat ik nu nog zwaar depressief ben en van plan ben om er me leven lang in te blijven als dat zo was had ik geen moeite gedaan om hier een topic te plaatsen. Dat is toch logisch maar van jullie zou je nog geen kans meer krijgen
Waarom overleg je niet met de instanties of ze je kunnen helpen met werk/stage o.i.d. op het gebied van scw? Als je je diploma hebt, lijkt me dat veel beter. Dan krijg je daarin werkervaring, waarmee je ook weer sneller bij een andere soortgelijke baan aan de slag kan.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:01 schreef simpelintje het volgende:
Ik zoek werk in de zorg en schoonmaak. Ik heb een scw diploma waar ik nu niks mee kan. Maar ik zoek wel werk vandaag ook gedaan. Dat hoef ik niemand te vertllen hier maar zet het toch maar ff duidelijk neer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |