abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108462418
Ik heb een uitkering ben en steuntrekker. Ik ben een bijstandsmoeder dus ik ik ben geen goede moeder geen goed mens ik profiteer van alle werkende mensen. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel recht om een mening te hebben. Ik ben natuurlijk blij dat ik in nederland woon en recht heb op een uitkering. Tuurlijk maar toch. Er word gedaan over mensen zoals ik dat we gewoon niet deugen. Dat is niet zo. Er zijn te veel pojecten die zich overal mee bemoeien. Mensen doen alsof niemand wil gaan werken en maar altijd thuis bankzaken willen doen maar zo is het niet altijd. Je moet van project naar project jaren lang al die projecten steken eerst weken in jouw levensverhaal dus iedere keer als je ergens nieuw komt moet je weken lang jouw verhaal vertellen je onzekerheden waar het fout ging en waarom je word zielig gemaakt dan leer je iedere keer weer sollicitatie brieven schrijven en overal is een andere mening over hoe het beter moet.Ik woon ook in een achterstand wijk ook in deze week omdat het een achterstandwijk is worden er steeds meer projecten in een wijk gezet en al die projecten zitten daarvooral voor hun eigen centjes allemaal wij moeten maar mee doen hoe je het ook went of keert. En of je nu slim of dom bent iedereen weet dat er veel spelletjes worden gespeeld en misbruik van de situatie word gemaakt door mensen die boven jouw staan. Iedereen heeft wel iets te zeggen over iemand anders en iedereen heeft zogenaamd een oplossing voor problemen maar wel zonder te weten hoe het echt zit.Want kijken naar hoe het werkelijk zit is niet zo makkelijk en kost meer moeite en alles moet snel snel. Ik vind het jammer hoe het geworden is ik hoop dat iemand me snapt
  maandag 27 februari 2012 @ 14:17:55 #2
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_108462494
quote:
ik hoop dat iemand me snapt
Ik snap er in ieder geval weinig van
Sometimes you see knopjes
pi_108462540
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:17 schreef banapples het volgende:

[..]

Ik snap er in ieder geval weinig van
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_108462546
Een rijke vent zoeken?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_108462579
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:19 schreef DuTank het volgende:
Een rijke vent zoeken?
of natuurlijk gaan werken
  maandag 27 februari 2012 @ 14:20:49 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108462601
Je bent niet minderwaardig wanneer je afhankelijk bent van een uitkering.

Je bent wel minderwaardig wanneer je geen alinea's gebruikt.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:20:53 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108462603
Als je dan toch de hele dag de tijd hebt dan kun je voor je op "invoeren" klikt ook best wat tijd besteden aan het lezen van je OP, en deze dmv alinea's iets leesbaarder te maken dan deze lap tekst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108462640
quote:
8s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:15 schreef simpelintje het volgende:
Ik heb een uitkering ben en steuntrekker. Ik ben een bijstandsmoeder dus ik ik ben geen goede moeder geen goed mens ik profiteer van alle werkende mensen. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel recht om een mening te hebben..

Ik ben natuurlijk blij dat ik in nederland woon en recht heb op een uitkering. Tuurlijk maar toch. Er word gedaan over mensen zoals ik dat we gewoon niet deugen. Dat is niet zo. Er zijn te veel pojecten die zich overal mee bemoeien.

Mensen doen alsof niemand wil gaan werken en maar altijd thuis bankzaken willen doen maar zo is het niet altijd. Je moet van project naar project jaren lang al die projecten steken eerst weken in jouw levensverhaal dus iedere keer als je ergens nieuw komt moet je weken lang jouw verhaal vertellen je onzekerheden waar het fout ging en waarom je word zielig gemaakt dan leer je iedere keer weer sollicitatie brieven schrijven en overal is een andere mening over hoe het beter moet.

Ik woon ook in een achterstand wijk ook in deze week omdat het een achterstandwijk is worden er steeds meer projecten in een wijk gezet en al die projecten zitten daarvooral voor hun eigen centjes allemaal wij moeten maar mee doen hoe je het ook went of keert. En of je nu slim of dom bent iedereen weet dat er veel spelletjes worden gespeeld en misbruik van de situatie word gemaakt door mensen die boven jouw staan.

Iedereen heeft wel iets te zeggen over iemand anders en iedereen heeft zogenaamd een oplossing voor problemen maar wel zonder te weten hoe het echt zit.Want kijken naar hoe het werkelijk zit is niet zo makkelijk en kost meer moeite en alles moet snel snel. Ik vind het jammer hoe het geworden is ik hoop dat iemand me snapt
Compleet willekeurig en zonder ergens naar te kijken wat enters in je tekst gezet.
Dat maakt het een stuk leesbaarder.
vosss is de naam,
pi_108462648
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
:')!
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:20 schreef Leandra het volgende:
Als je dan toch de hele dag de tijd hebt dan kun je voor je op "invoeren" klikt ook best wat tijd besteden aan het lezen van je OP, en deze dmv alinea's iets leesbaarder te maken dan deze lap tekst.
Hahahahah.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:24:25 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108462753
Begrijp het wel een beetje geloof ik. Iedereen heeft altijd wel een mening in de trant van "weet je wat jij zou moeten doen?" en dan ongevraagd zijn mening aan je geven.
Alsof ze ook weten hoe het is om daadwerkelijk in jouw schoenen te staan en weten welke achtergrond en ervaringen je hebt.
The truth was in here.
pi_108462766
zij spelen een spel..doel is om jou langzaam gek te maken zodat zij hopen dat je big pharmapilletjes gaat slikken....speel het spel mee...laat je geestelijk afkeuren...ben je van al dat gelul af..ze kunnen nooit in je hoofd kijken hoe je geestelijk in elkaar zit..en mochten ze je verplichten tot pilletjes slikken omdat je depressief zou zijn, doe je net alsof..
goeie tip he..
  maandag 27 februari 2012 @ 14:26:19 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108462821
quote:
altijd thuis bankzaken willen doen
Dat heb in nou nog nooit met een uitkeringstrekker geassocieerd.... bankzaken doen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108462835
verander de topic titel maar in "Ik heb geen weet van alinea's, dt-regels en aanverwante zaken, maar ik wil toch graag mijn fouten tonen aan de meer bekwame Fokkers"
dude here
  maandag 27 februari 2012 @ 14:27:24 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108462860
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:24 schreef badabingie het volgende:
zij spelen een spel..doel is om jou langzaam gek te maken zodat zij hopen dat je big pharmapilletjes gaat slikken....speel het spel mee...laat je geestelijk afkeuren...ben je van al dat gelul af..ze kunnen nooit in je hoofd kijken hoe je geestelijk in elkaar zit..en mochten ze je verplichten tot pilletjes slikken omdat je depressief zou zijn, doe je net alsof..
goeie tip he..
Ah, ik snapte al niet waarom dit topic in BNW gepost was, maar nu is het duidelijk :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108462873
Ja iks nap wel dat je er weinig van snapt nu ik het zelf lees. Ik ben hier ook helemaal niet goed in. Om het allemaal op te schrijven praten gaat me makkelijker af. Ik ben wil gewoon ook graag zeggen hoe het zit. Soms ben ik bang dat we dadelijk echt niks meer te zeggen hebben zoiets voel ik namelijk nu wel al. Dat gevoel word steeds sterker. Ik heb nu zomaar problemen met een directrice van de oude school maar me kinderen op zaten die heeft me aangemeld voor een zorg traject en dan zul je misschien denken dat doet ze toch niet zomaar. Nou dat doet ze dus wel. Ik sta daar ook niet alleen in heb mensen die me steunen en ik ga niet mee doen in die mallemolen waar je niet meer van af komt en waarvan je meetsal uiteindelijk nog slechter uit komt dan toen je er aan begon. Zo'n zorgtraject kom je zo makkelijk in vooral als je een uitkering hebt en een allenstaande moeder. Ik zie hier in de wijk waarin ik woon regelmatig jeugszorg en kinderbescherming bij mensen langs gaan heel mensen zitten in een projecht en waar echt iets is daar doen ze niks koffie drinken meer niet. ik zie het toch maar nu moet ik daar ook mar ana mee doen omdat ik nu eenmaal simpel ben. Zo ook met de projecten van de woningbouw de sociale diensten allemaal projectjes die niet werken maar heel veel kosten
pi_108462883
Als je tijd hebt om zo'n muur van tekst te produceren had je ook kunnen gaan werken :Y
hardcoholic
  maandag 27 februari 2012 @ 14:28:24 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108462897
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat heb in nou nog nooit met een uitkeringstrekken geassocieerd.... bankzaken doen :D
Tja, als je toch op de bank zit(!)

Daarnaast hebben degenen die er voor gestudeerd hebben er ook een ongelooflijke puinhoop van gemaakt, dus zoveel slechter zal TS het niet doen. Sterker nog, ik denk dat menig econoom iets kan leren van hoe je omgaat met een zeer beperkt budget.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:29:23 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108462924
En je volgende post is weer net zo'n onleesbare lap tekst, terwijl deze nota bene begint met een verklaring dat je eerste lap tekst onleesbaar is |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108462940
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:27 schreef simpelintje het volgende:
Ja iks nap wel dat je er weinig van snapt nu ik het zelf lees. Ik ben hier ook helemaal niet goed in. Om het allemaal op te schrijven praten gaat me makkelijker af. Ik ben wil gewoon ook graag zeggen hoe het zit. Soms ben ik bang dat we dadelijk echt niks meer te zeggen hebben zoiets voel ik namelijk nu wel al. Dat gevoel word steeds sterker.

Ik heb nu zomaar problemen met een directrice van de oude school maar me kinderen op zaten die heeft me aangemeld voor een zorg traject en dan zul je misschien denken dat doet ze toch niet zomaar. Nou dat doet ze dus wel. Ik sta daar ook niet alleen in heb mensen die me steunen en ik ga niet mee doen in die mallemolen waar je niet meer van af komt en waarvan je meetsal uiteindelijk nog slechter uit komt dan toen je er aan begon.

Zo'n zorgtraject kom je zo makkelijk in vooral als je een uitkering hebt en een allenstaande moeder. Ik zie hier in de wijk waarin ik woon regelmatig jeugszorg en kinderbescherming bij mensen langs gaan heel mensen zitten in een projecht en waar echt iets is daar doen ze niks koffie drinken meer niet. ik zie het toch maar nu moet ik daar ook mar ana mee doen omdat ik nu eenmaal simpel ben.

Zo ook met de projecten van de woningbouw de sociale diensten allemaal projectjes die niet werken maar heel veel kosten
zomaar ergens enters toevoegen werkt idd :')
hardcoholic
pi_108462968
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:20 schreef Leandra het volgende:
Heb je als bijstandsmoeder zoveel training gehad in het schrijven van brieven, gooi je de eerste de beste hersenscheet zonder punctuatie zo het wereldwijde Fok forum op. Ik zie het niet meer goedkomen met TS.
pi_108462974
Hahaha ik zit hier wel met een lach op mijn gezicht te lachen, zeg maar. Grappig topic. _O-

En simpelintje, het is maar mooi dat je een uitkering kan krijgen. ^O^
pi_108462979
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:27 schreef simpelintje het volgende:
Ja iks nap wel dat je er weinig van snapt nu ik het zelf lees. Ik ben hier ook helemaal niet goed in. Om het allemaal op te schrijven praten gaat me makkelijker af. Ik ben wil gewoon ook graag zeggen hoe het zit. Soms ben ik bang dat we dadelijk echt niks meer te zeggen hebben zoiets voel ik namelijk nu wel al. Dat gevoel word steeds sterker. Ik heb nu zomaar problemen met een directrice van de oude school maar me kinderen op zaten die heeft me aangemeld voor een zorg traject en dan zul je misschien denken dat doet ze toch niet zomaar. Nou dat doet ze dus wel. Ik sta daar ook niet alleen in heb mensen die me steunen en ik ga niet mee doen in die mallemolen waar je niet meer van af komt en waarvan je meetsal uiteindelijk nog slechter uit komt dan toen je er aan begon. Zo'n zorgtraject kom je zo makkelijk in vooral als je een uitkering hebt en een allenstaande moeder. Ik zie hier in de wijk waarin ik woon regelmatig jeugszorg en kinderbescherming bij mensen langs gaan heel mensen zitten in een projecht en waar echt iets is daar doen ze niks koffie drinken meer niet. ik zie het toch maar nu moet ik daar ook mar ana mee doen omdat ik nu eenmaal simpel ben. Zo ook met de projecten van de woningbouw de sociale diensten allemaal projectjes die niet werken maar heel veel kosten
Ram gewoon willekeurig een aantal keer op enter man. Godsklere, alleen al hierom zou je eigenlijk geen mening mogen hebben.

:r
vosss is de naam,
pi_108463003
Nou sorry voor me lappe tekst het is de eerste keer dat ik dit doe dus als jullie me kunnen vergeven?

En ik wil degene bedanken die het voor mijn in orde heeft gemaakt1 Ik moet nog veel leren en zal er de volgende keer aan denken als ik een stuk tekst wil schrijven.

Sorry mensen maar wel bedankt voor de moeite om het toch nog te lezen ...
  maandag 27 februari 2012 @ 14:31:39 #24
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_108463004
Ts is een walgelijk persoon.. :r
  maandag 27 februari 2012 @ 14:31:54 #25
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_108463009
Wat is je punt eigenlijk? Kortom: een kleine samenvatting?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_108463010
Misschien gewoon niet meer schriftelijk maar mondeling solliciteren :)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 27 februari 2012 @ 14:32:40 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108463026
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:28 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tja, als je toch op de bank zit(!)

Daarnaast hebben degenen die er voor gestudeerd hebben er ook een ongelooflijke puinhoop van gemaakt, dus zoveel slechter zal TS het niet doen. Sterker nog, ik denk dat menig econoom iets kan leren van hoe je omgaat met een zeer beperkt budget.
Dat ben ik wel met je eens, die Eneco of Nuon directeur met z'n maandelijkse inkomen dat gelijk was aan het inkomen van 30 bijstandsmoeders had ik ook wel eens een tijdje vervangen willen zien worden door 2 intelligente bijstandsmoeders.... het zou me niets verbazen als die het niet veel beroerder zouden doen, ze hebben vooral tegen zich dat ze niet het netwerk hebben dat hij wel heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108463028
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:31 schreef RM-rf het volgende:
Misschien gewoon niet meer schriftelijk maar mondeling solliciteren :)
achter het station werkt mondelinge sollicitatie het best :')
hardcoholic
pi_108463043
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:24 schreef badabingie het volgende:
goeie tip he..
Ik heb een keer of 15 geprobeerd om te lezen wat je geschreven had, maar werd nogal afgeleid....
  maandag 27 februari 2012 @ 14:33:26 #30
242989 JamFlava
pi_108463053
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:31 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat is je punt eigenlijk? Kortom: een kleine samenvatting?
TS is het slachtoffer omdat iedereen mensen met een uitkering slechte mensen zijn.
pi_108463056
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:31 schreef simpelintje het volgende:
Nou sorry voor me lappe tekst het is de eerste keer dat ik dit doe dus als jullie me kunnen vergeven?

En ik wil degene bedanken die het voor mijn in orde heeft gemaakt1 Ik moet nog veel leren en zal er de volgende keer aan denken als ik een stuk tekst wil schrijven.

Sorry mensen maar wel bedankt voor de moeite om het toch nog te lezen ...
Dit is al een stuk beter. Met zo`n instelling kom je al een stuk verder.
pi_108463084
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ik heb een keer of 15 geprobeerd om te lezen wat je geschreven had, maar werd nogal afgeleid....
:D
pi_108463097
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit is al een stuk beter. Met zo`n instelling kom je al een stuk verder.
bijstandsmoeder leren toch sneller dan ik had verwacht :D :')
hardcoholic
pi_108463109
quote:
Nee :6
vosss is de naam,
pi_108463192
Snap niet waarom dit in BNW staat... Wil Simpelintje dit niet liever bespreken met 40-plussers ofzo? :|W

Of in een algemeen forum misschien?
  maandag 27 februari 2012 @ 14:38:05 #36
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_108463229
"me lappe tekst" :')

Leer eerst nog even Nederlands.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_108463237
Geen idee. Misschien dat haar nick eea verklaard :')
vosss is de naam,
  maandag 27 februari 2012 @ 14:38:44 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108463248
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:36 schreef Gray het volgende:
Snap niet waarom dit in BNW staat... Wil Simpelintje dit niet liever bespreken met 40-plussers ofzo? :|W

Of in een algemeen forum misschien?
Het is het systeem man! Het systeem werkt niet! :7
The truth was in here.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:39:36 #39
242989 JamFlava
pi_108463279
pi_108463291
Ach ik heb het allemaal gelezen en het is niet zo positief allemaal ik kan het niet goed overbrengen.
Iemand denkt dat ik een wagelijk persoon ben terwijl je me niet persoonlijk kent.

Ik ben iemand die er niks van snapt dat kan wel zijn ben maar e zijn nog veel mensen die het niet snappen en toch graag hier komen om nieuws en de meningen van andere te lezen waar onder ik.

Heb het allemaal verkerd in geschat en had het beter niet kunnen doen. Want ook lees ik dat ik mezelf als een slachtoffer zou zien. Nou helemaal niet

sorry hoor....
pi_108463297
quote:
hahahahaha
hij heeft wel gelijk _O-
  maandag 27 februari 2012 @ 14:40:38 #42
242989 JamFlava
pi_108463314
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:39 schreef simpelintje het volgende:
Iemand denkt dat ik een wagelijk persoon ben terwijl je me niet persoonlijk kent.
*)
pi_108463339
quote:
Ach ik heb het allemaal gelezen en het is niet zo positief allemaal ik kan het niet goed overbrengen.

Ik ben iemand die er niks van snapt dat kan wel zijn ben maar e zijn nog veel mensen die het niet snappen en toch graag hier komen om nieuws en de meningen van andere te lezen waar onder ik.

Heb het allemaal verkerd in geschat en had het beter niet kunnen doen. Want ook lees ik dat ik mezelf als een slachtoffer zou zien. Nou helemaal niet

sorry hoor....
Maar je vind wel dat je simpel bent. Vind je jezelf te simpel voor werk bijvoorbeeld?
  maandag 27 februari 2012 @ 14:42:48 #44
363381 HansPeterKolvenBach
All roads lead to Rome...
pi_108463373
quote:
8s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:15 schreef simpelintje het volgende:
Ik heb een uitkering ben en steuntrekker. Ik ben een bijstandsmoeder dus ik ik ben geen goede moeder geen goed mens ik profiteer van alle werkende mensen. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel recht om een mening te hebben. Ik ben natuurlijk blij dat ik in nederland woon en recht heb op een uitkering. Tuurlijk maar toch. Er word gedaan over mensen zoals ik dat we gewoon niet deugen. Dat is niet zo. Er zijn te veel pojecten die zich overal mee bemoeien. Mensen doen alsof niemand wil gaan werken en maar altijd thuis bankzaken willen doen maar zo is het niet altijd. Je moet van project naar project jaren lang al die projecten steken eerst weken in jouw levensverhaal dus iedere keer als je ergens nieuw komt moet je weken lang jouw verhaal vertellen je onzekerheden waar het fout ging en waarom je word zielig gemaakt dan leer je iedere keer weer sollicitatie brieven schrijven en overal is een andere mening over hoe het beter moet.Ik woon ook in een achterstand wijk ook in deze week omdat het een achterstandwijk is worden er steeds meer projecten in een wijk gezet en al die projecten zitten daarvooral voor hun eigen centjes allemaal wij moeten maar mee doen hoe je het ook went of keert. En of je nu slim of dom bent iedereen weet dat er veel spelletjes worden gespeeld en misbruik van de situatie word gemaakt door mensen die boven jouw staan. Iedereen heeft wel iets te zeggen over iemand anders en iedereen heeft zogenaamd een oplossing voor problemen maar wel zonder te weten hoe het echt zit.Want kijken naar hoe het werkelijk zit is niet zo makkelijk en kost meer moeite en alles moet snel snel. Ik vind het jammer hoe het geworden is ik hoop dat iemand me snapt
Je zit teveel op Fok ;)

Hier hebben uitkeringstrekkers en 'criminelen' geen recht op een mening.

En je zal vast in je leven wel eens gewerkt hebben en sociale zekerheidspremies betaald hebben dus je hebt alle recht op die uitkering. Mensen die daarover vallen zijn gewoon bittere mensen die zelf geen plezier in het leven kennen omdat ze wellicht een verkeerde baan hebben gekozen.

That's all. Jouw mening is me trouwens meer waard dan de gemiddelde Fokker, die schijnheilig de moraalridder uithangt. Jij bent eerlijk, en normale mensen stellen dat op prijs.
I cannot teach anybody anything, I can only make them think
  maandag 27 februari 2012 @ 14:44:01 #45
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_108463418
als ik je teksten lees dan zou ik zeggen je hebt overal een oplossing voor alle projecten die ze met jou uitvoeren werken volgens jou niet en kosten alleen maar geld.

Als je zo goed bent dan hebben we jou juist nodig in de maatschapij begin met een plan van aanpak en begin
pi_108463450
bij mij komt het precies over dat ze niet in een zorg traject wil zitten omdat ze dan meer achter haar aan gaan zitten om werk te gaan zoeken.

als je kinderen hebt jonger dan 5 dan snap ik wel beetje waarom je niet wil gaan werken
als de kinderen ouder zijn mag dat toch geen belemmering meer zijn

wat is de reden dat je thuis zit?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2012 14:46:43 ]
  maandag 27 februari 2012 @ 14:46:44 #47
242989 JamFlava
pi_108463506
pi_108463559
Nee dat vind ik niet. Maar door het hele spel wat er gespeeld is voel ik me inderdaad niet zoveel nee. Toen ik een uitkering ging aanvragen leek me op dat op dat moment tijdelijk de beste oplossing omdat ik schuld had en zwanger was. Ik wilde niet lang er in blijven dat ik heb tijdens mijn eerste intake ook aangegeven.

Ik wilde mijn opleiding afmaken en dan gaan werken dat kon ik doen na 2 jaar vrijwilligerswerk, heel veel brieven schrijven en ook moest ik me eigen laten onderzoeken. En dat alles duurde bij eljkaar enkele jaren.

Ik wil echt niet zielig doen en weet zelf heel goed wat ik fout heb gedaan. Ik ben ook maar een simpel mens want die bestaan ook hoor niet iedereen is einstein of iets er onder

Ik wil eigenlijk aangeven dat niet wij altijd profiteren maar dat er ook word verdien van mensen die een uitkering hebben.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:48:37 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108463570
Als je een uitkering ontvangt hoef je niet automatisch een aso te zijn.
Als je een aso bent komt het wel bovengemiddeld vaak voor dat je een uitkering ontvangt.

Hoewel die figuren in de leasebakkenkaste er ook wat van kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 14:50:37 #50
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_108463644
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar je vind wel dat je simpel bent. Vind je jezelf te simpel voor werk bijvoorbeeld?
Wat een nutteloze KUT-vraag. Blijkbaar denk jij "even de oplossingen" te hebben. Anders ga je even psychologische vragen stellen -overigens wel erg direct-: Waarom werk jij eigenlijk? -Waarom ben je een slaaf?-

Aan de TS of je dit nu nog leest of niet. Ik begrijp de situatie gedeeltelijk. Als je eenmaal in zo'n proces zit kun je jezelf beter niet meer als slachtoffer zien. Ik weet niet of je dit nu doet bij je sollicitaties, maar ga vooral niet vermelden dat je "geestelijk onstabiel" of weet ik veel wat bent. Je bent overigens het ook niet verplicht om te zeggen. Als je geen benen hebt bijv. en je wilt gaan daten hoef je ook geen foto's van jezelf te plaatsen in een rolstoel..zogezegd heb je dan véél minder kans.

Daarbij komt ik vind de "opmerkingen" in dit forum nogal triest eigenlijk. Een beetje lopen miepen over alinea's. Als je echt een vent bent heb je GVD geen alinea's nodig en loop je niet zo te mekkeren! Stelletje doctorandus studentjes!

Ik heb nog een tip voor de TS. Dit is, denk ik niet echt het juiste sub-forum voor je opmerking. Of je moet het systeem zien als iets wat je alleen maar tegenwerkt. Dit is absoluut niet het geval namelijk. Geluk maak je zelf. Daarbij komt: wat je zaait zal je oogsten dus als jij een opleiding doet van een jaar heb je veel meer kans op een baan!

..en vooral positioneer jezelf niet langer als het slachtoffer..succes

[ Bericht 0% gewijzigd door Spellmeista op 27-02-2012 15:08:07 ]
  maandag 27 februari 2012 @ 14:50:57 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108463659
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef simpelintje het volgende:
Nee dat vind ik niet. Maar door het hele spel wat er gespeeld is voel ik me inderdaad niet zoveel nee. Toen ik een uitkering ging aanvragen leek me op dat op dat moment tijdelijk de beste oplossing omdat ik schuld had en zwanger was. Ik wilde niet lang er in blijven dat ik heb tijdens mijn eerste intake ook aangegeven.

Ik wilde mijn opleiding afmaken en dan gaan werken dat kon ik doen na 2 jaar vrijwilligerswerk, heel veel brieven schrijven en ook moest ik me eigen laten onderzoeken. En dat alles duurde bij eljkaar enkele jaren.

Ik wil echt niet zielig doen en weet zelf heel goed wat ik fout heb gedaan. Ik ben ook maar een simpel mens want die bestaan ook hoor niet iedereen is einstein of iets er onder

Ik wil eigenlijk aangeven dat niet wij altijd profiteren maar dat er ook word verdien van mensen die een uitkering hebben.
Maar waarom ga je dan niet gewoon je opleiding afmaken en/of solliciteren?
Er zijn meer dan voldoende regelingen voor kinderopvang voor mensen in jouw situatie, dat je niet gelijk modaal gaat verdienen mag geen belemmering zijn, de kans dat je met een baan voor 25 a 30 uur meer verdient dan je bijstandsuitkering is relatief groot, tenzij je echt van het niveau bent dat nooit meer dan het minimumloon zal gaan verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 14:51:19 #52
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108463671
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef Leandra het volgende:

Ik durf zelfs te stellen dat daar werkelijk de a-sociale klasse zit.
The truth was in here.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:55:01 #53
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108463794
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik durf zelfs te stellen dat daar werkelijk de a-sociale klasse zit.
Die krijgen meer aan dagelijkse 'maaltijden vergoeding' dan een bijstandsmoeder krijgt om van rond te komen.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:55:41 #54
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108463814
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:55 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Die krijgen meer aan dagelijkse 'maaltijden vergoeding' dan een bijstandsmoeder krijgt om van rond te komen.
Precies.
The truth was in here.
pi_108464099
quote:

sorry hoor....
Je bent niet walgelijk, sommige pubertjes op FOK! halen graag anderen naar beneden omdat ze denken daarmee hoger te staan. Wat eigenlijk gebeurt is dat de ene zich lelijk gedraagt, waardoor de ander zich zo voelt. De lachende derde ziet echter twee trieste figuren, met sympathie voor slechts eentje.

En je hebt gelijk met dat er aan uitkeringstrekkers verdiend wordt. Zolang het percentage niet te ver op- of afloopt creeeren uitkeringstrekkers meer banen dan ze opvullen.

En dat is een structurele fout in het huidige systeem die veel uitkeringscritici vaak niet willen meenemen in hun oordeel.
pi_108464137
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef Leandra het volgende:
Als je een uitkering ontvangt hoef je niet automatisch een aso te zijn.
Als je een aso bent komt het wel bovengemiddeld vaak voor dat je een uitkering ontvangt.

Pardon? :)
pi_108464166
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:50 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Wat een nutteloze KUT-vraag. Blijkbaar denk jij "even de oplossingen" te hebben. Anders ga je even psychologische vragen stellen -overigens wel erg direct-: Waarom werk jij eigenlijk? -Waarom ben je een slaaf?-
Het was meer een vraag uit interesse. Ik vind het curieus om te zien dat iemand zichzelf als 'simpel' beschouwd. Dan ben ik benieuwd naar wat diegene daarmee bedoelt.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:07:15 #58
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108464189
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Je bent niet walgelijk, sommige pubertjes op FOK! halen graag anderen naar beneden omdat ze denken daarmee hoger te staan. Wat eigenlijk gebeurt is dat de ene zich lelijk gedraagt, waardoor de ander zich zo voelt. De lachende derde ziet echter twee trieste figuren, met sympathie voor slechts eentje.

Verdikke, die lijst ik in!
The truth was in here.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:09:32 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108464276
Mwah, je hebt op FOK! ook nogal wat Wajongers die het niet meer dan normaal vinden dat ze Wajong hebben, en daar zo ongeveer trots op zijn, omdat ze "niet met autoriteit om kunnen gaan".

En door dat soort figuren, die schijnbaar trots zijn op hun "ziek" zijn, en die als ze al werken ook nog om advies komen vragen om zo min mogelijk gekort te worden op hun uitkering, terwijl ze dus kennelijk wel meer kunnen werken dan ze doen, maar het niet willen omdat dan hun uitkering naar beneden gaat, ontstaat ook deels een heel stuk wrijving.

Dat iemand een uitkering heeft vindt men volgens mij nog niet eens zo erg, vrijwel iedereen weet dat er ook mensen zijn die terecht een uitkering hebben, dat er echter ook mensen zijn die het niet alleen normaal vinden dat ze een uitkering krijgen, maar daar ook nog eens trots op zijn, en geen enkele intentie hebben iets aan de situatie te veranderen (als dat mogelijk is), dat is waardoor mensen het "uitvreter" idee krijgen, en dat slaat dan helaas ook over op degenen die (tijdelijk) terecht een uitkering hebben omdat ze werkelijk niet anders kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 15:13:50 #60
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_108464461
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het was meer een vraag uit interesse. Ik vind het curieus om te zien dat iemand zichzelf als 'simpel' beschouwd. Dan ben ik benieuwd naar wat diegene daarmee bedoelt.
Nu ga ik het even invullen(dus misschien denkt de TS hier anders over): omdat ik denk dat de TS zich "minder" voelt dan de werkende elite! Er treedt dan vaak een gevoel op van minderwaardigheid waardoor iemand in een dal komt te zitten en zichzelf, als alleen maar een "simpel" persoon beschouwd, waar absoluut geen sprake van mag zijn. Iedereen is de moeite waard incl. de TS!

Daarbij komt..een reactie uitlokken is natuurlijk niet "verkeerd"..echter ik denk dat ik voor een groot deel weet en ook voel waarover de TS praat. Ik heb zelf nooit gekozen voor een uitkering omdat dat mij gewoon niet aanstond, maar ik denk als je echt op dat moment niet kan het een heel ander verhaal is. En reken maar, ik denk niet dat de weg/het proces een proces is waarbij je even je vingers aflikt om het zomaar te zeggen. Pas dan, als je het "niet goed aanpakt" wordt je in een hokje geduwd.
pi_108465253
Spellmeista ik denk wel dat je me begrijpt netzoals gray ik zie mezelf niet als slachtoffer ik heb zelf fouten gemaakt. Wat ik niet had moeten doen, ik heb echt wel pogingen gedaan om uit de uitkering te komen. Ik heb toch uiteindelijk me diploma gehaald maar toen had ik twee kinderen. Die twee kinderen heb ik echt voor gekozen en ik ben er trots op om hun moeder te zijn.

Bij de eerste had ik een postnatale depressie en bij de tweede kwam dat nog erger terug. Ik heb 4 jaar gedaan daarna om uit de postnatale depressie te komen. Iemand gaf net de opmerking iets van ach zeg het ff tegen de dokter ga pilletjes slikken en hup je hoeft niet meer te werken. Ik heb geen pilletjes genomen. Door die depressie heb ik heel veel geleerd. Ook over hulpverlening.

Ik heb het idee gehad dat ze me liever aan de pillen hadden dan dat ik er sterk uitkwam. En zo ook de sociale dienst. Steeds opnieuw je verhaal vertellen. Iedereen maakt dingen mee in zijn of haar leven ikke ook. Ik vind dat het systeem daar gebruik van hebt gemaakt.

Ondanks mijn diploma die ik heb gehaald hebben ze daar nooit seriues nar gekeken. Ik ben afgestudeerd als sociaal cultureel werkster. Ik moest wel van traject naar traject. Waarbij ik 5 solliciaties in de week moest doen. En vaak ben afgewezen.

Het systeem kan je echt wel naar beneden halen en je echt een gevoel geven dat je minderwaardig bent dat je een schooier bent. En het klopt niet dat zie ik nu pas heel helder in ik kan het niet duidelijk uitleggen
  maandag 27 februari 2012 @ 15:42:14 #62
pi_108465512
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:31 schreef JamFlava het volgende:
Ts is een walgelijk persoon.. :r
Ik vind jou toch een stuk walgelijker.

Wat een niveau hier zeg, mensen in hun waarde laten is echt teveel gevraagd hier.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:44:40 #63
pi_108465612
Je moet gewoon geen aandacht besteden aan zulke mensen, die veroordelend over iedereen spreken.

Ze zijn waarschijnlijk zelf heel erg bitter over hun eigen trieste bestaan, dat ze op anderen af moeten geven om zichzelf goed te voelen.

En nogmaals, je betaalt niet voor niets sociale zekerheidspremies, dus een uitkering is gewoon je recht. Dat andere mensen dat niet kunnen verkroppen ligt aan hun beperkte hersencapaciteit.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:54:12 #64
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_108465944
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:35 schreef simpelintje het volgende:
Het systeem kan je echt wel naar beneden halen en je echt een gevoel geven dat je minderwaardig bent dat je een schooier bent. En het klopt niet dat zie ik nu pas heel helder in ik kan het niet duidelijk uitleggen
Bij een sollicitatieprocedure niet vertellen wat "er allemaal" aan de hand is. Alle gaten in je loopbaantraject opvullen met "ware leugens". Dus je bent je gaan oriënteren en noem maar op. Pas, wanneer je wat langer in dienst bent aangeven dat je het op sommige momenten enigszins "wat moeilijker vindt om te werken"(daar hebben ze in ieder geval meer begrip voor dan dat je het helemaal niet zou zeggen - dan kunnen ze "wat meer rekening met je houden").

Vooral niks laten wijsmaken door de sociale dienst! Mensen die "een beperking hebben" werken vaak vele malen harder en "beter" dan een "normale werknemer".
pi_108466709
HansPeterKolvenbach bedankt

Spellmeisa Dat deed ik ook niet bij solliciaties dat moest je doen bij de trajecten waar je moest komen. Die zijn vaak in groepen ook invidueel je moet gewoon steeds vertellen hoe en wat precies de laaste keer weigerde ik alles te vertellen en toen werd de man erg boos op mij. Bij de trajecten moedigen ze echt aan om te vertellen dat je mee doet aan hun "cursus"dat traject. Om het gat in je cv op te vullen dus niet vertellen maar toch wel melden op je cv.

Ik wil wel ooit gaan werken en hier zullen veel mensen over vallen. Dat ik dat nu niet doe is omdat ik niet zie hoe ik dat ga doen. jaren geleden wel. Maar nu zijn me kinderen ouder 9 en bijna 7 en ze zitten op sportclubs me jongste zoon doet 3 per week voetballen en thaiboks me oudste zoon doet thaiboksen en volgt muziekles ook gaat hij naar huiswerk begeleiding. En ik moet ze daar naar toe brengen. Jaren geleden had ik energie genoeg en die energie is weg door wat me is overkomen maar ook een deel door het systeem. misbruik maken van je ellende.

En ik voel me nu niet zielig ik wil me eigen terug vinden en alles goedop een rijtje hebben.
pi_108466822
TS, je komt nogal verward over.
Waarvoor zit je in de bijstand als ik vragen mag? :)
Twiddel
pi_108466929
Laat maar, moet leren lezen :'(
Twiddel
  maandag 27 februari 2012 @ 16:19:19 #68
pi_108466932
Je moet schijt aan die mensen hebben, ik werk al 5 jaar niet en heb ook geen uitkering, ben lange tijd bajesklant geweest, maar wel universitair opgeleid. Probeer dat maar eens in een hokje te plaatsen.

Ik regel mijn eigen financiën. Wat anderen daar van vinden interesseert mij geen reet.

Je moet doen waar jij gelukkig van wordt, die veroordelende mensen hier komen zichzelf nog wel een keer tegen. Waarschijnlijk zijn het allemaal vriendloze pubertjes die afreageren op het forum omdat ze een slechte dag op school hebben gehad.
Hun hoogtepunt is dat ene potje Call of Duty waar ze bovenaan staan. En als het slecht gaat en ze verliezen, dan komen ze op dit forum hun gal spuien.

Zo gaat dat bij die instabiele onzekere mennekes.
pi_108467275
En dat is het hem ook doen waar je gelukkig van word. Ik vind het goed dat je het kan waarschijnlijk omdat je een stuk slimmer bent dan ik hihihih. Doen waar je gelukkig van word doen heel veel mensen niet meer omdat ze word wijs gemaakt dat ze dat niet mogen en niet kunnen. Niet alleen bij instanties ook de werkende mensen weten dat gevoel niet.
pi_108467367
quote:
Ik regel mijn eigen financiën. Wat anderen daar van vinden interesseert mij geen reet.
Goed zo.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:32:41 #71
pi_108467570
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:26 schreef simpelintje het volgende:
En dat is het hem ook doen waar je gelukkig van word. Ik vind het goed dat je het kan waarschijnlijk omdat je een stuk slimmer bent dan ik hihihih. Doen waar je gelukkig van word doen heel veel mensen niet meer omdat ze word wijs gemaakt dat ze dat niet mogen en niet kunnen. Niet alleen bij instanties ook de werkende mensen weten dat gevoel niet.
Juist werkende mensen weten dat niet, die worden al z'n leven lang geïndoctrineerd om te geloven dat ze alleen bezig moeten zijn met werk en school. Niet wetende dat wat ze daar leren totaal niet boeiend is voor het echte leven, daarom zijn ze ook vaak zo sociaal gestoord. Geen vrienden, geen fatsoen, totaal wereldvreemd.

Je moet werken om te leven, niet leven om te werken.
En je hoeft niet perse slim te zijn hoor, je moet ook gewoon risico durven nemen ;)
pi_108467856
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:13 schreef simpelintje het volgende:
HansPeterKolvenbach bedankt

Spellmeisa Dat deed ik ook niet bij solliciaties dat moest je doen bij de trajecten waar je moest komen. Die zijn vaak in groepen ook invidueel je moet gewoon steeds vertellen hoe en wat precies de laaste keer weigerde ik alles te vertellen en toen werd de man erg boos op mij. Bij de trajecten moedigen ze echt aan om te vertellen dat je mee doet aan hun "cursus"dat traject. Om het gat in je cv op te vullen dus niet vertellen maar toch wel melden op je cv.

Ik wil wel ooit gaan werken en hier zullen veel mensen over vallen. Dat ik dat nu niet doe is omdat ik niet zie hoe ik dat ga doen. jaren geleden wel. Maar nu zijn me kinderen ouder 9 en bijna 7 en ze zitten op sportclubs me jongste zoon doet 3 per week voetballen en thaiboks me oudste zoon doet thaiboksen en volgt muziekles ook gaat hij naar huiswerk begeleiding. En ik moet ze daar naar toe brengen. Jaren geleden had ik energie genoeg en die energie is weg door wat me is overkomen maar ook een deel door het systeem. misbruik maken van je ellende.

En ik voel me nu niet zielig ik wil me eigen terug vinden en alles goedop een rijtje hebben.
Maar hoe maken 'ze' dan misbruik van jouw ellende? Dreigen ze je uitkering af te pakken?
Wel erg jammer van je afgeronde opleiding dat je daar nu niets mee doet. Of kan doen.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:43:51 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108468107
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goed zo.
Dus zonder te weten hoe hij dat doet keur je dat goed?
Niet werken, geen uitkering, eigen inkomsten regelen, als dat Holleederstyle is dan vind je dat minder problematisch/asociaal dan een bijstandsuitkering?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 16:45:50 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108468190
Maar ik snap niet waarom je met kinderen van 7 en 9 niet weer aan het werk zou kunnen, al was het maar onder schooltijd, maar ook voor de BSO zal ruimschoots vergoed worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 16:45:58 #75
pi_108468197
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet werken, geen uitkering, eigen inkomsten regelen, als dat Holleederstyle is dan vind je dat minder problematisch/asociaal dan een bijstandsuitkering?
Nee hij keurt het niet goed, dat was een manier om te testen of ik werkelijk iets geef om wat anderen er van vinden ;)
Als ik dus gehapt had, had hij gezegd:"Je gaf toch niets om wat anderen er van vonden?

En maak jezelf niets wijs met je Holleederstyle, kunnen mensen ook nog gewoon handelen in spullen zonder voor onderwereldfiguur uitgemaakt te worden?

Heel erg kort door de bocht hoor Leandra.
pi_108468226
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik was sarcastisch :P
  maandag 27 februari 2012 @ 16:50:00 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108468373
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:45 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Nee hij keurt het niet goed, dat was een manier om te testen of ik werkelijk iets geef om wat anderen er van vinden ;)
Als ik dus gehapt had, had hij gezegd:"Je gaf toch niets om wat anderen er van vonden?

En maak jezelf niets wijs met je Holleederstyle, kunnen mensen ook nog gewoon handelen in spullen zonder voor onderwereldfiguur uitgemaakt te worden?

Heel erg kort door de bocht hoor Leandra.
Ik vraag alleen of Holleederstyle ook geen probleem zou zijn, daarmee stel ik niet dat dat zo zou zijn.

Handelen is natuurlijk ook gewoon werken, tenzij je handelt in illegale goederen en/of geen belastingen afdraagt, maar dat is dan jouw probleem met de belastingdienst.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108468460
Hoe maken ze misbruik van de ellende ik weet niet hoe ik dat zo duidelijk kan neerzetten. Ik heb het idee dat ik in het begin nog heel naief was en graag mee werkte met alles. Maar dat mee werken bestaat uit komen opdagen en vertellen het liefst alles wat je hebt mee gemaakt. Bij casemanagers, psycholgen dan weer bij degene die op dat moment dat traject de baas is zeg maar. En waarom word daar zo naar gekeken dan? Je moet toch juist verder komen.

Veel trajecten zijn er om je vooruit te helpen. En bij sommige mensen lukt dat ook dat zijn er maar echt een paare dat is meestal bij de mensen die een hoge studie hebben gedaan of willen volgen en daardoor studiefiancering krijgen ipv sociale dienst. en dus geloof ik niet dat ze er zijn om je vooruit te helpen

Maar dat ze goed weten waar de problemen liggen bij bijvoorbeeld allenstaande moeders en daar zelf hun geld aanverdienen.

Doordat ik nu zwak sta maatschappelijk gezien denken ze echt dat het allemaal maar kan. zogenaamd hulp aanbieden. Maar eerst alles over je willen weten en een dossier van maken die heel lang blijft bestaan. En daardoor krijg je minder kansen. Ze dreigen zoiezo altijd je uitkering af te pakken als je een brief krijgt dat je word uitgenodigd voor ene gesprek met casemanager of een nieuwtraject staat er altijd standaard in de brief dat als je niet komt opdagen of niet wil meewerken je uitkering word gekort of afgepakt
pi_108468530
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:52 schreef simpelintje het volgende:
Hoe maken ze misbruik van de ellende ik weet niet hoe ik dat zo duidelijk kan neerzetten. Ik heb het idee dat ik in het begin nog heel naief was en graag mee werkte met alles. Maar dat mee werken bestaat uit komen opdagen en vertellen het liefst alles wat je hebt mee gemaakt. Bij casemanagers, psycholgen dan weer bij degene die op dat moment dat traject de baas is zeg maar. En waarom word daar zo naar gekeken dan? Je moet toch juist verder komen.

Veel trajecten zijn er om je vooruit te helpen. En bij sommige mensen lukt dat ook dat zijn er maar echt een paare dat is meestal bij de mensen die een hoge studie hebben gedaan of willen volgen en daardoor studiefiancering krijgen ipv sociale dienst. en dus geloof ik niet dat ze er zijn om je vooruit te helpen

Maar dat ze goed weten waar de problemen liggen bij bijvoorbeeld allenstaande moeders en daar zelf hun geld aanverdienen.

Doordat ik nu zwak sta maatschappelijk gezien denken ze echt dat het allemaal maar kan. zogenaamd hulp aanbieden. Maar eerst alles over je willen weten en een dossier van maken die heel lang blijft bestaan. En daardoor krijg je minder kansen. Ze dreigen zoiezo altijd je uitkering af te pakken als je een brief krijgt dat je word uitgenodigd voor ene gesprek met casemanager of een nieuwtraject staat er altijd standaard in de brief dat als je niet komt opdagen of niet wil meewerken je uitkering word gekort of afgepakt
Nou ja, dat is dan ook wel het minste toch ? Op komen dagen?
  maandag 27 februari 2012 @ 16:54:33 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108468552
Ik snap alleen niet waarom je via de Sociale dienst naar een psycholoog zou moeten?
Wat voor traject gaat het dan om?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108468632
ik zelf vind het best zwaar werken en kinderen opvoeden en je huishouden bij houden. en heel veel vrouwen kunnen dat maar ik op dit moment gewoon niet. Een part time baan zou kunnen maar als je na een half jaar eruit bent moet je weer opnieuw een uitkering aanvragen. Dat duurt dan ook weer op z'n minst 8 weken voordat je op intake mag.

Het gaat vaak fout trouwens als je werkt maar niet genoeg verdient moet je nog een bijstand aanvragen en dat gaat vaak fout door administratie
  maandag 27 februari 2012 @ 16:56:47 #82
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108468651
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:54 schreef Leandra het volgende:
Ik snap alleen niet waarom je via de Sociale dienst naar een psycholoog zou moeten?
Wat voor traject gaat het dan om?
De sociale dienst is altijd druk in de weer om iedereen overal naartoe te sturen, want het meeste geld dat we kwijt zijn aan mensen die van een uitkering rond moeten komen, gaat niet naar de mensen voor wie het bedoeld is, maar naar dat hele circus eromheen!
  maandag 27 februari 2012 @ 16:58:29 #83
pi_108468722
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vraag alleen of Holleederstyle ook geen probleem zou zijn, daarmee stel ik niet dat dat zo zou zijn.

Handelen is natuurlijk ook gewoon werken, tenzij je handelt in illegale goederen en/of geen belastingen afdraagt, maar dat is dan jouw probleem met de belastingdienst.
Belastingdienst is m.i. net zo illegaal/onrechtmatig, dus nee die krijgen niks van mij.
pi_108468740
Jas dat is het minste wat je kunt doen opdagen en dat deed ik ook. Zie je het is niet dat ik nooit gewild heb de sociale dienst is gewoon niet zo sociaal als veel mensen denken. Nu volg ik een cursus bij studiplan voor mezelf die heb ik betaald van me uitkering. En misschien dat ik er over twee jaar ofzo iets mee kan doen. je moet niet altijd neerkijken op mensen die een uitkering hebben en iedereen mag een mening hebben maar dan moet je wel alle kanten van het verhaal weten vind ik
pi_108468851
Yi long juist u heeft helemaal gelijk dat doen ze echt je overal naar toe sturen en je word er niks wijzer van. Ik ben wijzer geworden toen ik op onderzoek ging en me eigen seriues ging nemen. Ze zien je het liefst blijven hangen zodat je overal kan worden ingezet om een potje geld ergens vandaan te troggele zo zie ik het. En de meeste mensen vindan dat heel normaal omdat je toch maar een steuntrekker bent
  maandag 27 februari 2012 @ 17:03:00 #86
pi_108468895
Het is gewoon paternalisme ten top daar op het UWV. Al kom ik om van de honger dan zal ik nog niet bij ze aankloppen, dan ga ik nog eerder banken beroven.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:08:32 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108469086
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef simpelintje het volgende:
ik zelf vind het best zwaar werken en kinderen opvoeden en je huishouden bij houden. en heel veel vrouwen kunnen dat maar ik op dit moment gewoon niet. Een part time baan zou kunnen maar als je na een half jaar eruit bent moet je weer opnieuw een uitkering aanvragen. Dat duurt dan ook weer op z'n minst 8 weken voordat je op intake mag.

Het gaat vaak fout trouwens als je werkt maar niet genoeg verdient moet je nog een bijstand aanvragen en dat gaat vaak fout door administratie
Sorry hoor, maar ik vind dit echt waardeloze excuses, en ja, ik weet waar je het over hebt.
Ik kwam 20 jaar geleden in de bijstand nadat m'n zwangerschapsverlof afgelopen was, en in die tijd kon er niet even kinderopvang geregeld worden, want daar kwam je niet voor in aanmerking als je geen baan had, en als je geen kinderopvang had dan kon je een baan wel vergeten.

Al met al heb ik nog geen 3 jaar volledige bijstand gehad in een periode dat men bij de sociale dienst zei "ja, maar je hoeft niet te gaan werken voor hij 12 is", en toen hij 6 was had ik ook geen aanvulling op m'n inkomen meer.

Als het toen, ondanks de negatieve houding tegenover werkende moeders al kon, dan kan het nu helemaal, maar als je alleen maar excuses zoekt waarom het niet kan dat gaat het je idd niet lukken, daar kunnen geen dozijn trajecten tegenop.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108469292
Zo zie jij het als als een smoesje. Ik heb gewoon eerelijk gezegd maar jij mag vinden wat jij wil. Ik vind dat zwaar ik heb stage gelopen toen me kinderen klein waren goed hoor dat jij het wel kan wil niet zeggen dat wat jij kan iedereen kan en moet doen
  maandag 27 februari 2012 @ 17:25:30 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108469675
Als je dat werkelijk niet kunt combineren dan moet je je misschien eens voor een medische keuring melden.

Maar niet aan het werk willen/kunnen vanwege de administratieve rompslomp bij de sociale dienst vind ik echt een non-issue, en helemaal als je dat al jaren als excuus gebruikt.

Maar goed, ik ben nu wel benieuwd wat dan uiteindelijk je doel van dit topic is, want behalve niet kunnen zit er ook een heel groot stuk niet willen, dus waar moet men nou precies begrip voor gaan opbrengen?
Want als jij een niet kunnen blijft overgieten met een niet willen sausje dan zul je vrijwel nergens begrip krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 17:25:37 #90
pi_108469678
Als je nog half in een depressie zit kan ik goed begrijpen dat je werken niet ziet zitten. Ik ken er meer die hetzelfde probleem hebben en ik kijk ze er ook totaal niet op aan, ook niet wanneer ik zelf zou werken. Dan zou ik eerder de overheid aankijken die zo wil pronken met hun geweldige verzorgingsstaat, en dit systeem in stand houd.
Sommige mensen zijn inderdaad sterker dan anderen, dat is ook niet erg, en het zou de sterkeren dan ook sieren om niet de 'zwakkeren' alsnog verder de grond in te boren.

Je moet gewoon doen wat jij denkt dat het beste is voor je. Verder moet je je niet zoveel aantrekken van anderen.
Voor je het weet praten ze je hier nog verder een depressie in, dus laat je niks wijsmaken aub.
pi_108469838
En het gaat me ooit wel lukken om me eigen manier. Ik heb lessen geleerd die jij misschien niet geleerd hebt. Ondertussen word ik besproken omdat een directrice een zorgmelding hebt gemaakt bij het veiligheidshuis de directrice van de basischool waar mijn minderen eerst naar school gingen. Ik kon niet met haar opschieten en nu wil ze zo haar macht laten zien. Door ons in een jeugzorg trajact te stoppen dat kan want ik ben een moeder in de steun wonende in een achterstandswijk daardoor kan dat. Alles in een traject ik ga daar tegen vechten omdat jeugszorg helemaal niet nodig is dat vind de nieuwe basischool ook. Die zien helemaal geen reden voor een zorgmelding maarja ik hoop dat ik duidelijk ben
  maandag 27 februari 2012 @ 17:32:13 #92
pi_108469913
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:25 schreef Leandra het volgende:
Als je dat werkelijk niet kunt combineren dan moet je je misschien eens voor een medische keuring melden.

Maar niet aan het werk willen/kunnen vanwege de administratieve rompslomp bij de sociale dienst vind ik echt een non-issue, en helemaal als je dat al jaren als excuus gebruikt.

Maar goed, ik ben nu wel benieuwd wat dan uiteindelijk je doel van dit topic is, want behalve niet kunnen zit er ook een heel groot stuk niet willen, dus waar moet men nou precies begrip voor gaan opbrengen?
Want als jij een niet kunnen blijft overgieten met een niet willen sausje dan zul je vrijwel nergens begrip krijgen.
Het uiteindelijke doel van dit topic lijkt me toch niet zo moeilijk.

Ze heeft het blijkbaar moeilijk, ze wordt wijsgemaakt dat ze geen recht heeft op een mening(wat ik ook niet gek vind als je de gemiddelde mening op Fok bekijkt), en wordt als een kind behandelt op het UWV waardoor ze een nog lagere zelfwaarde krijgt. Ze wil waarschijnlijk, bewust of onbewust, even wat steun. Is toch niet teveel gevraagd?

Dus nuanceren is hier wel op zijn plaats. Misschien staat ze wel niet zo sterk in haar schoenen en heeft ze te maken met onopgeloste of opgekropte psychische problemen, ik kan daar alle begrip voor opbrengen.

Interesseert het jou nu werkelijk Leandra, dat jij moet werken en zij thuiszit?
Of je kijkt de overheid op dit systeem aan, of je gaat zelf ook lekker de ziektewet in, je gaat toch niet alle mensen in de bijstand erop aankijken?
  maandag 27 februari 2012 @ 17:32:23 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108469917
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:29 schreef simpelintje het volgende:
En het gaat me ooit wel lukken om me eigen manier. Ik heb lessen geleerd die jij misschien niet geleerd hebt. Ondertussen word ik besproken omdat een directrice een zorgmelding hebt gemaakt bij het veiligheidshuis de directrice van de basischool waar mijn minderen eerst naar school gingen. Ik kon niet met haar opschieten en nu wil ze zo haar macht laten zien. Door ons in een jeugzorg trajact te stoppen dat kan want ik ben een moeder in de steun wonende in een achterstandswijk daardoor kan dat. Alles in een traject ik ga daar tegen vechten omdat jeugszorg helemaal niet nodig is dat vind de nieuwe basischool ook. Die zien helemaal geen reden voor een zorgmelding maarja ik hoop dat ik duidelijk ben
Ik snap nu wel waarom het topic in BNW staat iig...

[ Bericht 45% gewijzigd door Leandra op 27-02-2012 17:45:24 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108470017
Een medische keuring je krijgt heel snel een stempel de meeste hebben een bordelinestoornis. Die zal ik ook wel krijgen als ik een keuring onderga. Zoals ik al zei ik ben bezig met cursus voor mezelf op me eigen gemak heb je dat ook gelezen? Als ik nu zeg dat ik meteen ga soliciteren is het dan beter. Ben ik beter als ik een baan heb hoe weet jij hoe het er dan aan toe gaat misschien schreeuw ik dan alleen maar tegen me kinderen omdat ik de druk te hoog vind. Ik vind het goed van jouw hoor dat je zo goed alles kan maar niet dat je makkelijk alles als een smoejse ziet
  maandag 27 februari 2012 @ 17:35:25 #95
pi_108470029
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:32 schreef Leandra het volgende:
Ik snap nu wel waarom het topic in BNW staat iig...
Dat is vast de verklaring.

Maak dat jezelf maar wijs omdat het niet strookt met je eigen normen en waarden, want die zijn natuurlijk superieur he.

Alles wat jou je leven lang wijs is gemaakt, en de daaruit voortvloeiende waarden die je daarop gestoeld hebt, zijn ook onzin. Ga daar maar eens over nadenken.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:38:44 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108470135
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:32 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Het uiteindelijke doel van dit topic lijkt me toch niet zo moeilijk.

Ze heeft het blijkbaar moeilijk, ze wordt wijsgemaakt dat ze geen recht heeft op een mening(wat ik ook niet gek vind als je de gemiddelde mening op Fok bekijkt), en wordt als een kind behandelt op het UWV waardoor ze een nog lagere zelfwaarde krijgt. Ze wil waarschijnlijk, bewust of onbewust, even wat steun. Is toch niet teveel gevraagd?

Dus nuanceren is hier wel op zijn plaats. Misschien staat ze wel niet zo sterk in haar schoenen en heeft ze te maken met onopgeloste of opgekropte psychische problemen, ik kan daar alle begrip voor opbrengen.

Interesseert het jou nu werkelijk Leandra, dat jij moet werken en zij thuiszit?
Of je kijkt de overheid op dit systeem aan, of je gaat zelf ook lekker de ziektewet in, je gaat toch niet alle mensen in de bijstand erop aankijken?
Misschien moet je m'n posts in dit topic nog eens goed nalezen voor je me beschuldigt van generaliseren en moeilijk doen over een uitkering.

Dat deed ik namelijk niet tot TS met excuses als "administratieve rompslomp bij de sociale dienst" kwam.

In een van de posts hierboven begin ik met het advies een medische keuring aan te vragen, want als TS zo zwak is dat ze niet kan werken dan zou ze ook geen sollicitatieplicht moeten hebben.

En ik me druk maken dat de een moet werken terwijl de ander thuiszit? Ten eerste weet ik als geen ander hoe het is om niet te kunnen werken en afhankelijk te zijn van de overheid als je wel zou willen werken, ten tweede hoef ik niet te werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 17:42:06 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108470247
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Maak dat jezelf maar wijs omdat het niet strookt met je eigen normen en waarden, want die zijn natuurlijk superieur he.

Alles wat jou je leven lang wijs is gemaakt, en de daaruit voortvloeiende waarden die je daarop gestoeld hebt, zijn ook onzin. Ga daar maar eens over nadenken.
Je snapt overduidelijk niet waar die post over ging, ik zal hem nog even editten zodat duidelijk is waar het een reactie op was :W

En verder: :O
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108470260
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Mwah. TS opent een topic om onze meningen te horen en wat begrip te krijgen.
Dat is prima, maar ze moet er wel tegen kunnen dat niet iedereen meejammert over de instanties, maar ook adviezen geeft die voortkomen uit eigen ervaringen, daar kan TS alleen maar haar voordeel mee doen toch?
pi_108470293
Ik vind ook dat je er makkelijk iets neerzet. En vooral neerzetten dat ik alles als smoesje gebruik. Ik kan het allemaal niet hier neerzetten wat ik precies bedoel. Maar er worden heel veel spelletjes gespeeld over de rug van mensen en mensen die het goed hebben en goed in hun vel zitten zien dat volgens mijn niet.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:43:16 #100
pi_108470295
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je snapt overduidelijk niet waar die post over ging, ik zal hem nog even editten zodat duidelijk is waar het een reactie op was :W

En verder: :O
Ok misschien heb ik je verkeerd begrepen maar waar doelde je op met die uitspraak dat je snapte waarom het in BNW gepost is?
pi_108470406
Ik wil niet echt klagen maar dat mensen ook eens van een ander kant gaan bekijken en misschien gaan er belletjes rinkelen. Het is mijn zo pverkomen en ik wilde het hier neerzetten. En advies wat is je advies dan? Ik ben echt wel bezig om mezelf eruit te halen maar ik zal daar zeker te weten langer over doen als jij
pi_108470419
Zij zit denk ik vast in het systeem, het “1984” gevoel. Ze wil eruit maar dat kan niet, want dan staat ze op straat met haar kinderen.

Zij begint te in te zien hoe de zieligheidindustrie werkt. Probeer wel positief te blijven, je hulp verlening hebben het beste met je voor. Hun hebben ook last van het zelfde systeem (zijn slecht marionetten poppen), en deze mensen hebben ook een gezin wat onderhouden moet worden.

Sterkte,
  maandag 27 februari 2012 @ 17:46:41 #103
pi_108470442
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moet je m'n posts in dit topic nog eens goed nalezen voor je me beschuldigt van generaliseren en moeilijk doen over een uitkering.

Dat deed ik namelijk niet tot TS met excuses als "administratieve rompslomp bij de sociale dienst" kwam.

In een van de posts hierboven begin ik met het advies een medische keuring aan te vragen, want als TS zo zwak is dat ze niet kan werken dan zou ze ook geen sollicitatieplicht moeten hebben.

En ik me druk maken dat de een moet werken terwijl de ander thuiszit? Ten eerste weet ik als geen ander hoe het is om niet te kunnen werken en afhankelijk te zijn van de overheid als je wel zou willen werken, ten tweede hoef ik niet te werken.
Kan het zijn dat ze misschien moeite heeft met het precies verwoorden van haar redenen?
Ik zag de woorden postnatale depressie al en ik ken er meer die dat hebben gehad en zitten nu nog steeds aan de anti depressiva en dat komt je gemoedstoestand niet ten goede zoals je wellicht weet.
Ik denk niet dat TS hier een topic opent om goedkeuring te krijgen voor het feit dat ze niet WIL werken, lijkt me niet erg voor de hand liggend toch.(niemand gaat dat immers goedkeuren, en dat weet ze getuigende de TT, ze is bekend met de (internet)norm dat uitkeringstrekkers geen recht op een mening hebben, wat natuurlijk totale onzin is kan ik niet vaak genoeg zeggen)

Vandaar dat ik denk dat ze bewust of onbewust gewoon even een steuntje in de rug nodig heeft.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:50:15 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108470570
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef simpelintje het volgende:
Een medische keuring je krijgt heel snel een stempel de meeste hebben een bordelinestoornis. Die zal ik ook wel krijgen als ik een keuring onderga. Zoals ik al zei ik ben bezig met cursus voor mezelf op me eigen gemak heb je dat ook gelezen? Als ik nu zeg dat ik meteen ga soliciteren is het dan beter. Ben ik beter als ik een baan heb hoe weet jij hoe het er dan aan toe gaat misschien schreeuw ik dan alleen maar tegen me kinderen omdat ik de druk te hoog vind. Ik vind het goed van jouw hoor dat je zo goed alles kan maar niet dat je makkelijk alles als een smoejse ziet
Je gaat er vanuit dat je Borderline als diagnose zou krijgen maar je doet dat liever niet omdat je denkt dat je er zelf beter uit kunt komen dan met hun hulp?

Denk je niet dat het met zo'n aandoening voor jezelf en je kinderen niet verstandig zou zijn dat te laten behandelen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 17:52:53 #105
pi_108470676
Borderline behandelen...hoe?

Zeker naar de psychiater die je nog meer complexen aanpraat dan je al hebt.
Zo heb ik mensen nog depressiever zien worden door die kwakzalvers.

Pillen zou ik helemaal niet aanraden, maar als het dan moet zou ik dit gebruiken simpelintje;
Piracetam + Alpha-GPC, ga dat maar eens opzoeken.

En voor erbij gewoon Supradyn Complex Forte voor de B12, voel je je al een stuk beter door.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:54:29 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108470726
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:46 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Kan het zijn dat ze misschien moeite heeft met het precies verwoorden van haar redenen?
Ik zag de woorden postnatale depressie al en ik ken er meer die dat hebben gehad en zitten nu nog steeds aan de anti depressiva en dat komt je gemoedstoestand niet ten goede zoals je wellicht weet.
Ik denk niet dat TS hier een topic opent om goedkeuring te krijgen voor het feit dat ze niet WIL werken, lijkt me niet erg voor de hand liggend toch.(niemand gaat dat immers goedkeuren, en dat weet ze getuigende de TT, ze is bekend met de (internet)norm dat uitkeringstrekkers geen recht op een mening hebben, wat natuurlijk totale onzin is kan ik niet vaak genoeg zeggen)

Vandaar dat ik denk dat ze bewust of onbewust gewoon even een steuntje in de rug nodig heeft.
Haar jongste kind is 7, kan zijn dat ze in een depressie is blijven hangen maar dan is een medische keuring nog steeds de meest logische route, ipv blijven volhouden dat ze gezond is en wel kan werken maar dat dat te moeilijk is wegens de administratieve rompslomp met de sociale dienst bij een inkomen onder bijstandsniveau.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108470772
@ Leandre

Je zegt net zelf dat je ervaring mee hebt 10 jaar gelden. Mischien kunje simpelintje tips geven hoe ze het aan moet pakken. Je bent een succes verhaal zo te lezen.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:56:46 #108
pi_108470826
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Haar jongste kind is 7, kan zijn dat ze in een depressie is blijven hangen maar dan is een medische keuring nog steeds de meest logische route, ipv blijven volhouden dat ze gezond is en wel kan werken maar dat dat te moeilijk is wegens de administratieve rompslomp met de sociale dienst bij een inkomen onder bijstandsniveau.
Ja ik zou me ook direct af laten keuren hoor daar niet van, maar dat komt omdat ik niet onzeker ben over mijn eigen toestand, zowel fysiek als mentaal.
Misschien is TS dat wel, en voelt ze de bui al hangen. Die ziet zichzelf al helemaal zitten bij de psychiater, waar ze nog dieper op haar problemen ingaan en het paternalisme nog meer de boventoon gaat voeren.
Misschien wil ze ooit nog wel eens aan het werk en wil ze de kwalificatie 'borderliner' gewoon niet?
pi_108470978
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:55 schreef Macabrefuture het volgende:
@ Leandre

Je zegt net zelf dat je ervaring mee hebt 10 jaar gelden. Mischien kunje simpelintje tips geven hoe ze het aan moet pakken. Je bent een succes verhaal zo te lezen.
Dat deed ze toch al? Staan heel goede tips in waar simpelientje haar voordeel mee kan doen.
pi_108471236
Ach simpelintje, zoek steun bij jouw familie/vrienden, niet op een forum.
  maandag 27 februari 2012 @ 18:09:03 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108471255
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:55 schreef Macabrefuture het volgende:
@ Leandre

Nee, ik zei 20 jaar geleden, toen je nog moest vechten tegen de bierkaai om aan het werk te kunnen en kinderopvang te krijgen.
Tegenwoordig zou dat alleen een kwestie van een baan vinden zijn, de kinderopvang wordt dan zo geregeld.

En ja, sociale diensten prutsen zodra ze je inkomen moeten aanvullen, dat was 15 jaar geleden ook al zo.
Sterker nog: als zij het verprutsen proberen ze jou daar zelfs de schuld van te geven...

Het blijft vooral een kwestie van gewoon doen, als je niets doet gebeurt er iig niets.
Het is niet zo dat er ineens een paashaas voor de deur staat die je een part-time baan (onder schooltijden) aanbiedt die 2 keer modaal betaalt.
Darn ik heb in eerste instantie zelfs een dom data-invoer baantje gehad, maar daardoor kreeg ik al snel een leukere baan die beter paste bij wat ik kon, en daarna een baan waardoor ik met 28 uur werken de sociale dienst kon zeggen dat ze hun vragenlijstje daar konden stoppen waar de zon niet schijnt.

Maar goed, een flinke dosis zelfvertrouwen en een hartgrondige afkeer van de (medewerkers van) de sociale dienst helpen wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108475322
leandra waarom denk jij eigenlijk dat ik niet mijn best doe en dat ik overal onderuit wil komen met me slappe smoezen en slappe houding mag ik niet zeggen hoe ik denk of mag ik dat van jouw alleen leandra als ik werk is de rest wat ik zeg niet duidelijk en ik denk niet dat ik bordeline heb. Toen ik bijvoorbeeld in een project zat voor moeders zonder werk had de helft een bordeline stoornis ik heb ook testen laten doen en ze hebben me iq getest bleek dat ik onder het gemiddelde zat ik had een test van 88 ik kon geem mbo opleiding gaan doen ik deed eerst mbo 4 en dat zou ik niet halen zei de psychiater.

Ik moets hun toestemming geven om het aan de sociale dienst door te geven dat dossier. dat had ik niet gedaan want dan hadden ze me nooit die opleiding af laten maken. want ik heb toch mbo scw gedaan niv.4 ik heb hem toch gehaald ondanks dan ineens mijn iq niet hoog genoeg zou zijn. De psychiater vond me te ambiteus.

Dat vind je wel allemaal goed en normaal. Dag mag ik moet mijn dicht houden want ik wil niet gezond ziojn en niet werken. Moet ik me eigen dan van alles laten aan praten en gaan werken en daar werken waar hun het zeggen.

Ik wil niet? Ik heb genoeg gedaan hoor mevrouw om aan de bak te komen ik heb dingen verkeerd aangepakt. De fout ligt natuurlijk altijd bij jezelf. dat is bij mijn ook zo.

Maar mensen die werken mogen wel een mening hebben en daar wil je dan wel naar luisteren. ik zeg gewoon hoe het is in mijn situatie. En dat gebeurt zo bij veel mensen. En we pikken alles omdat mensen vinden dat dat moet.

Zegt die vrouw of meneeer dat je iets hebt dan moet je maar gewoon dat pilletje pakken zoiets in die trant. Ik geef er niks meer om wat je zegt. J emoet alleen er niet van uitgaan dat ik me best niet heb gedaan jij kan dat helemaal niet zeggen daar weet jij namelijk niks vanaf.

En voor die mensen die me wel snappen BEDANKT
pi_108475432
Oja en leandr wara haal jij op dat ik vind ik dat 2 x modaal wil verdienen dat ik dan pas ga werken. het lijkt wel alsof je veel vooroordelen hebt ondanks dat je dan zo goed weet waar jij over praat. Iedereen over een kam scheren he wat stem je pvv?
  maandag 27 februari 2012 @ 20:03:06 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108475873
Mijn hemel wat kun jij slecht lezen, misschien moet je je gekleurde bril eens afzetten als je iets leest, want het gros van de zaken die je mij toedicht heb ik niet geschreven.

Maar, vooral zo doorgaan meid, je bent goed bezig ^O^
Was dat wat je wilde horen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108476266
Oke wat lees ik zo verkeerd dan met mijn gekleurde bril. Zo kom je bij me over misschien dat je het anders bedoelt zou je het dan voor mijn anders kunnen uitleggen. en goed keuring heb ik van jouw niet nodig hoor. Ik wil dat mensen in zien dat het systeem niet klopt. En ik kan van jouw alleen maar op maken dat ik smoejes verzin om niet aan het werk te gaan en het lieft 2 x modaal wil verdienen enz dus dat heb ik verkeerd begrepen.

Begrijp jij mijn wel?
  maandag 27 februari 2012 @ 20:15:47 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108476666
Het systeem kan wel niet kloppen, het is ook een keuze om je aan het onrecht van dat niet-kloppende systeem te blijven laven.

Als je niet anders kunt dan er gebruik van maken dan moet je zorgen dat je afgekeurd wordt, als je niet ziek genoeg bent om afgekeurd te worden dan kun je er voor kiezen aan het werk te gaan, je hebt geen enkele verplichting je door de instanties te laten "misbruiken".
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 20:18:05 #117
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_108476807
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:46 schreef simpelintje het volgende:
Ik wil niet echt klagen maar dat mensen ook eens van een ander kant gaan bekijken en misschien gaan er belletjes rinkelen. Het is mijn zo pverkomen en ik wilde het hier neerzetten. En advies wat is je advies dan? Ik ben echt wel bezig om mezelf eruit te halen maar ik zal daar zeker te weten langer over doen als jij
Als je niet wil klagen moet je dat ook niet doen. Welke kant moeten mensen gaan bekijken? De kant van de 'arme moeder die door de sociale dienst en de psychiater en de therapeuten en de hulpverleners en de directeur van school en de jeugdzorgmedewerkers niet begrepen wordt'? Als er zoveel mensen zijn die niet goed begrijpen wat het probleem is, zou het dan niet een héél klein beetje bij jou liggen en zou je dan niet een héél klein beetje moeten luisteren naar wat ze je te vertellen hebben?

Ik vind het wel supergoed van je dat je ondanks de tegenwerking die je ervaren hebt wel je MBO gehaald hebt! De sociale dienst heeft dus wel vertrouwen in je, anders hadden ze die opleiding niet voor je betaald. Nu nog gaan werken, dat is de volgende stap. Begrijpelijk dat dat ontzettend eng is hoor en dat je bang bent niet meteen een contract te krijgen voor onbepaalde tijd, zeer reëel ook zelfs. Maar is het nou echt een reden om dan die stap niet te zetten? Misschien kun je eerst als vrijwilliger aan de slag, een paar uur per week, om de stap naar echt betaald werk, wat je bang bent niet te kunnen combineren met de zorg voor je kinderen en je huishouden, wat kleiner te maken?
Prrrrr
pi_108478480
Ik heb er best spijt van de ene kant. Ik vind dat je de kant van de arme moeder moet kijken ja dat was mijn bedoeling. Alleen niet dat zielige gedoe. Ik voed me kinderen in me eentje op hun papa is een rolling stone. Ik breng ze naar school, naar hun sport muziekles en huiswerk begeleiding. ik lees za af en toe voor ga met ze naar de tandarts enz. Gewoon normale dingen

Ze hebben regelmaat we eten meestal rond dezelfde tijd ze gaan meestal in de douche rond dezelfde tijd en liggen rond dezelfde tijd in ned. Verder spelen ze vaak buiten met hun vriendjes ik wet dan ook waar ze zijn. we gaan zelf ook wel is wandelen met de hond of naar een speeltuin of fietsen.

Dus kun jij mijn zeggen wat de jeugdzorg bij mijn moet komen doen. Vind je het gewoon normaal dan dat dat zomaar kan allemaal. En dat je dan maar moet bewijzen dat je het wel kan. Omdat ik een uitkering heb. Want als je een uitkering hebt ben je slecht? Ik wil echt wel vooruit en dat gaat ook echt wel gebeuren want ik ben al die jaren heus niet alleen maar stil op d ebank gaan zitten bankzaken doen. Ik ben ook bezig met een soort studie van studieplan. Ik wil ook graag iets kunnen doen. Dus ik ga dat ook echt wel doen

Ik vind het echt onterecht hoe mensen neerkijken als je een uitkering hebt.het hoeft geem medelijden te zijn wat je moet geven maar gewoon verder kijken dan je neus lang is.

Ik doe iedere dag me best vooral voor mijn kinderen en ik vind het belachelijk dat iemand jouw zomaar een probleemgeval gaat maken. Als de jeugdzorg komt worden de kinderen echt niet beter van echt niet. Misschien moeilijk te begrijpen maar ik zie het zelf waar ik woon. En ik moet die mensen dan binnen laten zodat hun weer iemand kunnen beschrijven en hun centjes mee verdienen. En mijn gezin staat dan als probleem geval beschreven in de computer en dat blijft staan en zal zeker tegen je gebruikt worden.

Vrijwilligers werk heb ik ook gedaan dat is beter dan altijd thuis zitten. En weet je hoe mijn systeem is geworden? Wachten totdat je opgeroepen word en dan weer alles moet uitleggen en dan gaan ze kijken waar ik vrijwilligerswerk mag gaan doen. wachten dom vind ik zelf ook zo was ik vroeger ook niet. Veel dingen lukte me ook totdat het fout ging en ik niet meer helder kon denken. Daar moet ik zien uit te komen. Dat weet ik heel goed.

En ook weet je bij zo'n traject vinden ze het fijn als je op de bodem zit zodat ze je kunnen verwijzen naar schuldhulp novadic enz enz. Maar als je geen schuld hebt niet verslaafd ben enz ben je niet echt belangrijk voor ze. Dan moet je wel komen en je verhaal vertellen en dat was het dan.

Door niet goed op te letten ben ik verder weg gezakt en je komt alleen maar bij hulpverleners terecht. Ik ben echt helemaal vast komen te zitten en ben echt wel van plan om er weer uit te komen. Maar het komt ook door het systeem dat ik zo zit als nu niet geheel maar toch wel gedeeltelijk. En niet alleen ik.
pi_108478910
Lean Als je niet anders kunt dan er gebruik van maken dan moet je zorgen dat je afgekeurd wordt, als je niet ziek genoeg bent om afgekeurd te worden dan kun je er voor kiezen aan het werk te gaan, je hebt geen enkele verplichting je door de instanties te laten "misbruiken".

Nou zo kan het soms wel voelen.
  maandag 27 februari 2012 @ 20:52:51 #120
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_108479016
Leuk wel, ik geef je een compliment en wat jij eruit haalt is dat ik het 'normaal' vindt dat jeugdzorg bij je komt 'omdat jij een uitkering hebt'. Lieve meid, kom eens uit dat negatieve denken! Het systeem is verrot, daar ben ik het helemaal mee eens maar het is echt niet zo dat je nu niets meer kan. Je KIEST er voor niet te werken omdat je dan je kinderen niet meer naar hun sportclubjes en muzieklessen kan brengen, dat heeft niets te maken met het systeem en alles met jouw keuzes!

Kom op, je laat hier merken dat je heus wel kan nadenken en bereid bent te kijken naar dingen die je zelf anders had kunnen doen. Nu nog de consequenties trekken van wat je ziet. Je kan het! En waarom zou je daar dan mee wachten?
Prrrrr
pi_108479515
ok sorry ben inderdaad beetje fel. Het klopt ik kies ervoor omdat met mijn kinderen te doen. Ik vind het ook belangrijk om hun naar school te brengen enz en dat ze als ze klaar zijn van school gewoon naar huis komen enz. Kun je me uitleggen met wat je eigenlijk bedoel met nu nog de consequenties trekken van wat je ziet?
  maandag 27 februari 2012 @ 21:01:57 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108479635
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:52 schreef mrspoeZ het volgende:
Leuk wel, ik geef je een compliment en wat jij eruit haalt is dat ik het 'normaal' vindt dat jeugdzorg bij je komt 'omdat jij een uitkering hebt'. Lieve meid, kom eens uit dat negatieve denken! Het systeem is verrot, daar ben ik het helemaal mee eens maar het is echt niet zo dat je nu niets meer kan. Je KIEST er voor niet te werken omdat je dan je kinderen niet meer naar hun sportclubjes en muzieklessen kan brengen, dat heeft niets te maken met het systeem en alles met jouw keuzes!

Kom op, je laat hier merken dat je heus wel kan nadenken en bereid bent te kijken naar dingen die je zelf anders had kunnen doen. Nu nog de consequenties trekken van wat je ziet. Je kan het! En waarom zou je daar dan mee wachten?
Dat hele willen lezen is dus de issue, en dat zal niet alleen hier zo zijn.
Maar goed, voetballen, thaiboksen, muzieklessen, huiswerkbegeleiding en een hond, je moet als werkend mens iig al modaal verdienen voor je je dat soort dingen kunt permitteren.

Overigens schat ik de kans het grootst dat TS een troll is die zich aangemeld heeft vanwege dit bericht; Helft van de bijstandstrekkers wil niet eens werken want ik kan niet zeggen dat TS hier een positief tegengeluid geeft, wat je wel zou verwachten van iemand die werkelijk in die situatie zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 21:04:57 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108479833
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:00 schreef simpelintje het volgende:
ok sorry ben inderdaad beetje fel. Het klopt ik kies ervoor omdat met mijn kinderen te doen. Ik vind het ook belangrijk om hun naar school te brengen enz en dat ze als ze klaar zijn van school gewoon naar huis komen enz. Kun je me uitleggen met wat je eigenlijk bedoel met nu nog de consequenties trekken van wat je ziet?
En waarom zou je niet kunnen werken onder schooltijd?

Het is leuk voor je dat jij ervoor "kiest" dat je je kinderen zelf naar school brengt en met thee klaarzit als ze thuiskomen, maar zo'n keuze kunnen maken is eigenlijk ultieme luxe.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 21:08:57 #124
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_108480065
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:00 schreef simpelintje het volgende:
Ik bedoel dat ik lees dat je jezelf prima bewust bent van het feit dat jouw keuzes er (mede) voor gezorgd hebben dat je zit waar je nu zit en dat als je er iets aan wil doen dat dus betekent dat je andere keuzes zal moeten gaan maken. Kiezen om voor je kinderen te zorgen is prachtig, maar in feite doe je dat natuurlijk nu niet; je kiest er voor de overheid voor je kinderen te laten zorgen, jij bent niet degene die het geld verdient waarvan zij eten, gekleed zijn, naar sport- en muziekclubjes kunnen. Voelt dat lekker? Zou het niet veel fijner zijn om dat zélf te doen? Als je antwoord daarop bevestigend is zul je toch echt de conclusie moeten trekken dat er weinig anders opzit dan te gaan werken. En je hebt die sociale diensten of wat er ook allemaal voor instanties om je heen zitten (ik ben niet thuis in die wereld, sorry) om te solliciteren, om je bij de vrijwilligerscentrale aan te melden of om desnoods een folderwijk te nemen. Je moet ergens beginnen toch?
Prrrrr
pi_108480150
Frappant. Zo nu en dan verschijnt er een overvloed van posters die normalerwijze nooit in BNW posten. Laat toch zien dat dit forum meer bezoekers trekt dat je zou verwachten.

Ennuh TS, laat je niet zo dik maken joh. :) Niks aan de hand.

Terwijl de bankiers - op hun luie reet zittend - ieders belastinggeld vergokken met "credit default swaps" en andere totaal niets toevoegende financiële instrumenten, vinden de meeste mensen het toch veiliger om te kutten op de "luie uitkeringstrekkers". Doe je niets aan. Dat ligt namelijk dichter bij huis dan die multimiljardairs in hun ivoren torens. "Daar kan toch niemand wat aan doen".
pi_108480213
Ga in de eerste plaats proberen om van niemand afhankelijk te zijn!
En kijk door alle shit en alle verkeerde beslissingen heen naar een toekomst.
Wat je voor je ziet ligt op je pad.
Verander je houding en zie de mooie dingen

look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_108480345
Iedereen heeft een recht op mening, hoe radicaal dan ook, dus ook jij TS, ongeacht je sociale status en ongeacht hoe je leeft. Dat recht heb je simpelweg omdat je bestaat en leeft. Je bent niemands eigendom. Je hebt niet gekozen voor dit leven, noch voor dit systeem, je bent er gewoon in gedumpt (dit leven).
pi_108480371
Leandra ik wil ff zeggen dat je het echt verkeerd ziet ik ben echt geen troll. Ik weet niet ik kan het nu misschoen gewoon nog niet aan. En de muziekles en huiswerk begeleiding is gratis. Voetbal is niet zo heel duur en het thaiboksen betaalde ik eerst gewoon zelf nu doet stichting leergeld dat en dat vind ik heel fijn.En de muziekles en huiswerkbegeleiding word ook niet door de sociale dienst betaald dat word gedaan hier in de buurt en me zoontjes doen daar ook hun best dus geen verspild geld of moeite alles wat ze nu leren is mooi meegenomen. Je snapt ook helemaal niet wat ik bedoel dus ga ik niet meer op jouw in. We hoeven elkaars denkwijze niet te veranderen ofzo
pi_108480800
Ja dat ga ik ook doen hoor. En inderdaad het voelt niet echt fijn om afhankelijk te zijn ofdat de overheid moet betalen. Dagblad heeft ook gelijk vind ik. Maar het is beter om te werken voor je centen. Ik ben ook bezig echt echt waar want alleen maar praten en niks doen werkt niet.

Ik vind wel dat het echt een verrot systeem is en zou dat ooit gaan veranderen
  maandag 27 februari 2012 @ 21:23:44 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108480942
Of het "gratis" is of vergoed wordt door een stichting heeft weer niets te maken met het feit dat een werkend mens toch een flink bedrag moet verdienen om haar kind die dingen te laten doen, maar dan ga ik er ook vanuit dat je als je werkt iig zsm uit een achterstandswijk probeert weg te verhuizen, dus dan vervalt de muziekles en huiswerkbegeleiding op het buurthuis al, en voor stichting leergeld verdien je al snel te veel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 21:24:59 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108481023
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:21 schreef simpelintje het volgende:
Ik ben zo benieuwd wat er volgens jou zou moeten veranderen...

Doe eens wat suggesties waardoor het allemaal makkelijker en vooral beter zou worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108481259
Nou leandra dat jij voelt wat jij voelt komt denk ik ook door het systeem ik snap jij best wel denk ik.
pi_108481308
ik bedoel ik snap je best wel denk ik
pi_108481421
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:21 schreef simpelintje het volgende:
Ja dat ga ik ook doen hoor. En inderdaad het voelt niet echt fijn om afhankelijk te zijn ofdat de overheid moet betalen. Dagblad heeft ook gelijk vind ik. Maar het is beter om te werken voor je centen. Ik ben ook bezig echt echt waar want alleen maar praten en niks doen werkt niet.

precies, minder lullen meer actie
Dan gaat alles meestal al een stuk beter
Zorg dat je zoveel mogelijk ONafhankelijk bent van Het Systeem.
Hulpverlening is een mooi iets maar de praktijk is verschrikkelijk

ps:
hihi sorry je hebt het niet eens in de gaten maar "Dagblad" is echt grappig!
pi_108481470
ow ok
  maandag 27 februari 2012 @ 21:32:19 #136
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_108481498
bedankt voor je mening te delen
pi_108481548
niks vervelends hoor Simpelintje gewoon grappig :)
pi_108481665
oja maar ik snap het niet...
  maandag 27 februari 2012 @ 21:36:34 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108481749
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:28 schreef simpelintje het volgende:
Nou leandra dat jij voelt wat jij voelt komt denk ik ook door het systeem ik snap jij best wel denk ik.
Ehm nee, je hebt al een paar keer de conclusie getrokken dat ik je niet begrijp en dat het allemaal heel anders is dan ik denk, dus als ik dan om concrete voorbeelden vraag van hoe het dan volgens jou wel zou moeten om het allemaal makkelijker en vooral beter te maken, dan moet je dus niet met een dooddoener aankomen van "je begrijpt wel wat ik bedoel".

Kom na een half topic vol "het is zo'n vreselijk systeem, daar kun je alleen maar slachtoffer van zijn" eens met suggesties hoe het dan wel zou moeten.

Wat zou er moeten gebeuren om het systeem beter, menselijker en makkelijker te maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108481866
quote:
ps:
hihi sorry je hebt het niet eens in de gaten maar "Dagblad" is echt grappig!
Haha! Echt te droog ja
pi_108481980
Leadra ik zou het echt niet weten misschien wel alles
  maandag 27 februari 2012 @ 21:46:41 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108482354
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:40 schreef simpelintje het volgende:
Leadra ik zou het echt niet weten misschien wel alles
Als je geen alternatieven kunt bedenken, en zelfs niet kunt zeggen wat anders zou moeten, of hoe bepaalde zaken anders of beter zouden kunnen zijn na 7 jaar bijstand, dan ben ik er niet zo van overtuigd dat je het werkelijk zo slecht hebt binnen het systeem.

Ik kon destijds al bij m'n intakegesprek aangeven wat beter kon (kinderopvang beschikbaar stellen bijvoorbeeld, maar dat was in 1992 vloeken in de kerk), de steken die ze laten vallen zijn na een tijdje echt wel duidelijk, en hoe het beter zou kunnen weet je na 7 jaar ook wel.

Maar dan nog; ik vroeg je wat volgens jou een manier was waarop het makkelijker en vooral beter zou gaan, en dan vind ik "misschien wel alles" geen antwoord, tenzij je bedoelt dat het hele systeem van bijstandsuitkeringen maar opgeheven moet worden; geen werk = geen inkomen = geen huis, geen eten, zoek het maar uit.
En ik denk niet dat je dat bedoelt, en als je dat wel bedoelt dan ben je echt harteloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108482658
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:38 schreef dadgad het volgende:

[..]

Haha! Echt te droog ja
Dat is nog beter dan Datgat! :D

Mijn dag is iig weer helemaal top. Dank simpelintje en dagblad! :D
pi_108482770
het is dadgad, dagblad is een grappige fout.

Maar anyway,,
Laat je ook niks aanpraten, je bent geen slachtoffer, je bent baas over je eigen leven en je hebt het recht om gelukkig te zijn. Maar denk niet dat het leven een ritje in de draaimolen is. Totdat er iets verandert, kan je beter je verwachtingen bijstellen ;)

edit: ik was te traag :P
pi_108482914
Graag gedaan. Leandra waarom ben je zo boos op mijn. Wat er in mijn leven anders zou moeten hoef ik jouw toch niet uit te leggen. Dat weet ik voor mezelf wel want leandra wie weet werk ik volgend jaar wel of verdien ik op de een of andere manier me eigen geld zonder afhankelijk te zijn. En dan vind ik nog steeds van het systeem wat ik nu ook vind. Je hoeft niet boos te zijn op mijn
pi_108482972
Ow hahahaha
  maandag 27 februari 2012 @ 21:58:36 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108483074
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:56 schreef simpelintje het volgende:
Graag gedaan. Leandra waarom ben je zo boos op mijn. Wat er in mijn leven anders zou moeten hoef ik jouw toch niet uit te leggen. Dat weet ik voor mezelf wel want leandra wie weet werk ik volgend jaar wel of verdien ik op de een of andere manier me eigen geld zonder afhankelijk te zijn. En dan vind ik nog steeds van het systeem wat ik nu ook vind. Je hoeft niet boos te zijn op mijn
Ik ben niet boos; jij zegt dat het systeem waardeloos is, ik vraag je hoe het systeem anders/beter zou moeten en je komt met een dooddoener als "je begrijpt wel wat ik bedoel" terwijl je het hele topic al zit te beweren dat ik je niet begrijp.

Nu ook weer; ik vraag je nogmaals wat er anders zou moeten aan het systeem, en je reageert met dat je niet hoeft uit te leggen wat er anders zou moeten in jouw leven....

Je klaagt over het systeem, ik vraag je hoe het volgens jou beter zou kunnen, en na 3 keer vragen heb ik daar nog steeds geen antwoord op.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108483225
Heb je eigenlijk iets van steun aan mensen in je omgeving vraag ik me zo na het lezen van het topic af?
pi_108483490
Nou heel veel projecten kunnen weg die hebben echt geen nut. Er word te veel door de gemeentes overgenomen. Misschien dat ze op de een of andere manier zijn aangesloten bij een bedrijf want jij hebt wel zo goed voor je eigen kunnen zorgen er zijn ook mensen die dat niet meteen kunnen waar je kunt werken. En als je dan laag moet beginnen dat je dan ook hogerop moet kunnen. en waarom moet je steeds weer als je in de molen zit van trajecten steeds weer je hele verhaal gaan vertellen steeds weer terug het verleden in?

Vel trajecten kunnen echt weg die kosten veel geld. Dat kan naders besteed worden en banen zijn ook helemaal veranderd. Vooral door dat grote bedrijven en gemeentjes teveel overnemen
pi_108483521
Caferoker waarom vraag je je eigen dat af?
pi_108483643
Omdat je én zonder steun, én zonder medicijnen bijna niet uit een echte depressie kunt komen. Die medicijnen kunnen eventueel achterwege blijven als je mensen om je heen hebt die je op moeilijke momenten erdoorheen kunnen duwen. Daar lees ik bij jou niets over terug. Sterker nog, er straalt een negativiteit uit je posts waar je bijna tegenop kunt leunen. Daar maak ik me eigenlijk na het lezen van alle 6 de pagina's een beetje bezorgd over.
pi_108483672
nou is niet zo heeel gek, een sociaal vangnetje zegmaar.. wel handig in jouw geval als ik mag zeggen..
  maandag 27 februari 2012 @ 22:10:02 #153
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_108483728
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:08 schreef CafeRoker het volgende:
Omdat je én zonder steun, én zonder medicijnen bijna niet uit een echte depressie kunt komen. Die medicijnen kunnen eventueel achterwege blijven als je mensen om je heen hebt die je op moeilijke momenten erdoorheen kunnen duwen. Daar lees ik bij jou niets over terug. Sterker nog, er straalt een negativiteit uit je posts waar je bijna tegenop kunt leunen. Daar maak ik me eigenlijk na het lezen van alle 6 de pagina's een beetje bezorgd over.
Lees jij depressie? Ik lees de negativiteit van een zelfgekozen slachtofferschap. Maar ik lees ook genoeg zelfinzicht om een andere keuze te kunnen maken.
Prrrrr
pi_108483747
En menselijker zal het best wel worden wanneer er minder aan geld word gedacht. Er zijn ouders die hun kind op voetbal zetten in de hoop dat hun zoon later een rijke voetballer word. ik laat mijn zoon voetballen omdat ie dat graag doet
pi_108484028
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:10 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Lees jij depressie? Ik lees de negativiteit van een zelfgekozen slachtofferschap. Maar ik lees ook genoeg zelfinzicht om een andere keuze te kunnen maken.
pagina's geleden, een postnatale depressie waar ze als ik het zo lees nooit echt helemaal uitgekomen is.

Die negativiteit doet me trouwens meer denken aan altijd mensen om je heen die in dezelfde situatie zitten, en al klagend tegen elkaar opbieden en elkaar onbedoeld nog verder de put inpraten.
pi_108484035
mrspoez bedankt

Caferoker ik heb mensen met wie ik kan praten. Ik heb twee keer een postnatale deprssie gehad. Zonder medicijnen kun je wel uit een depressie komen in ieder geval wel uit een postnatale. Maar natuurlijk niet zonder hulp. En met medicijnen voor een depressie plegen mensen ook zelfmoord dus hoeveel helpen de medicijnen dan
pi_108484118
Nou, blij dat dat iig opgelost is, dat had ik er niet uitgehaald :)
pi_108485144
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:14 schreef simpelintje het volgende:
mrspoez bedankt

Caferoker ik heb mensen met wie ik kan praten. Ik heb twee keer een postnatale deprssie gehad. Zonder medicijnen kun je wel uit een depressie komen in ieder geval wel uit een postnatale. Maar natuurlijk niet zonder hulp. En met medicijnen voor een depressie plegen mensen ook zelfmoord dus hoeveel helpen de medicijnen dan
Wat een redenatie. :')
pi_108487487
quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat een redenatie. :')
Je zou ook kunnen toevoegen dat dit soort medicijnen meestal gepaard gaan met intense therapie, en dat men dan nog steeds geen garantie kan geven.
Maar we zijn blijkbaar niet allemaal zo goedgezind. ;(
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:48:59 #160
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_108490432
Wat een muur, ik kwam er niet doorheen.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:54:34 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108490533
Ga naar Don & Ad.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:58:49 #162
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_108495566
Beste Simpelintje,

Ik begrijp je frustratie, maar vind het jammer dat je een psychisch traject begeleid door medicatie af hebt geslagen. Er zelf sterker uitkomen is iets wat iedereen wil, maar dat lukt vaak niet na een postnatale depressie omdat je blijvend stoffentekort hebt waardoor je depri en moe blijft. Ook jouw posts geven aan dat je veel grieven naar de buitenwereld hebt, maar misschien hebben zij toch soms ook het beste met je voor? ookal komt dat bij jou anders over?

Ik zou je willen aanraden om jezelf een schop onder de kont te geven, regel BSO voor je kindjes, en zorg dat je aan de bak komt! Dan zie je wat je ook waard bent, en dan ben je uit die mallemolen van case-managers. Zorg dat je een goede GGZ-hulp hebt, die jou kan coachen/bijstaan en eventueel via medicatie extra kan helpen. Dit hoeft niet via de sociale dienst, kan ook gewoon via je huisarts. En depressie-medicatie kan leiden tot suicidale gedachten, maar dat is een bijwerking die je alleen de eerste paar weken KAN krijgen. Daarom is goede begeleiding ook nodig, er zijn verschillende soorten, en dan kun je uitvinden wat wel bij jou past.

Hopelijk gaat het je in de komende tijd lukken, mijn advies lijkt wat recht door zee, maar misschien is het ook wel simpeler dan men denkt.

in elk geval heel veel succes!
pi_108497816
Beste Simpelintje.
Ik denk dat ik je wel begrijp. Volgens mij werd jij door je begeleiders de begeleiding inbegeleid. Steeds dieper en dieper zodat je er nooit meer uitkomt en nu door de begeleiders tot je dood met de hand moet worden gevoerd. Tot meerdere eer en glorie van het begeleidersschap en andere oogen.
Dat is namelijk het werk van begeleiders. Daar verdienen ze een beste boterham mee en een waarderend knikje van hun opperbegeleiders die streven naar een ereplaats in de banken van de begeleiderspartij.
pi_108497896
'me mening' en dan denken dat je iets te zeggen hebt? Dacht 't niet.
"Peter, Peter Marie"
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:24:50 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108498096
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:17 schreef CSSO het volgende:
'me mening' en dan denken dat je iets te zeggen hebt? Dacht 't niet.
Ik dacht het zeker niet!
pi_108498443
TS, zorg dat je zelfstandig wordt. Ga voor jezelf zorgen (werken! eigen inkomen voorzien!), en dan kun je het beste voor je kinderen zorgen.
Maak er wat van.

En, misschien geloof je het niet, maar de soos heeft echt het allerliefste dat jij zegt tegen ze "weet je wat, ik ga het zelf wel doen, stop dat lijstje maar waar de zon niet schijnt". Dan heb je niks meer met ze te maken en heb je je eigen leven in handen.

Overigens eerder in dit topic wéér wat misverstanden. Er is een groot verschil tussen WW en WWB. Voor WW betaal je premies, maar voor WWB niet. Dat betaalt de belastingbetaler. Met liefde en plezier overigens (ik wel), maar echt, als je kunt werken, ga dan werken. Dat is vooral het beste voor jezelf.
pi_108499491
Persoonlijk vind ik dat de mening van Simpelintje net zoveel waard is als die van de eerste de beste omhooggevallen clubbal. En zeker zo interessant.
Dat vinden de stembureaus gelukkig ook.
Misschien kan ze wel erg lekker koken of handballen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:18:24 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108499896
Op een uitzondering (en TS) na noemt vrijwel niemand haar mening minder waard(ig), maar het is de vraag of je bij het verkondigen van je mening altijd moet melden wat je inkomensstatus is....

Ik geloof niet dat de mening van de president-directeur van de ABN-Amro meer waard is dan die van een bijstandsmoeder, ik vind het wel dom als een van beiden denkt aan zijn/haar status rechten te ontlenen of op voorhand al niet serieus te worden genomen.
Je kunt prima je mening over heel veel zaken geven zonder te melden of je het met ½ keer modaal of 4 keer modaal moet doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108508717
Leandra weet je eigenlijk ben ik van mening dat wij hier in Nederland helemaal niks weten van wat er gebeurt. En ik lees op een en of ander forum vaak van "ik moet werken zodat voor hun uitkering". Dat is makkelijk gezegd. Zo zijn er ook mensen die vinden dat ze moeten werken voor "buitenlanders" is ook onzin. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom ziekenfonds enz zo duur zijn geworden en als je je eigen risico niet betaald moet je veel zelf betalen en die eigen risico vind ik heel erg duur als ik dat ineens betaal houd ik maar een paar tientjes over van de uitkering.

Er word aan iedereen geld verdient ook aan mensen die een uitkering hebben. ik wilde mijn verhaal uitleggen en wat jij er volgens mijn vooral uit heb gehaald is dat ik niks wil ofzo. Ook zo'n opmerking over dat als ik ga werken en dan weg ga uit de achterbuurt dan alle dingen wegvallen dus geen stichting leergeld dat krijg je niet alleen als je een uitkering hebt maar ook als je een miniuminkomen heb en als ik ga verhuizen uit de achterstandbuurt mijn kinderen dan geen gratis muziekles krijgen hier in deze buurt heb je ook koophuizen met twee verdieners en die mensen brengen hun kinderen ook naar de gratismuziek les. En trouwens ik woon hier al heel me leven

En ook die opmerkingen over medicijnen enz van andere mensen. ik geoof niet in die medicijnen ze moeten als tijdelijke oplossing zijn en mensen blijven er vaak jarenlang verslaafd aan en worden er echt niet beter van.

Zo zijn er heel veel dingen waarmee iedereen gemanipuleerd word . Want ik denk dat we dat worden
pi_108514426
Het is gemakkelijker voor mensen om hun onvrede op (minderheids)groeperingen te richten dan op het eigenlijk verantwoordelijke systeem waar zij zelf deel van uit maken.

Zelfkritiek is moeilijk voor veel mensen, maar o zo belangrijk.
pi_108517487
Verantwoordelijkheid voor hun eigen leven nemen is voor heel veel mensen ook heel moeilijk.
pi_108522193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:59 schreef lezzer het volgende:
Verantwoordelijkheid voor hun eigen leven nemen is voor heel veel mensen ook heel moeilijk.
Wat mijn post ook impliceert. ;)
pi_108555377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:29 schreef simpelintje het volgende:
Zo zijn er heel veel dingen waarmee iedereen gemanipuleerd word . Want ik denk dat we dat worden
denk het ook..
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2012 @ 22:49:21 #174
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_108607557
Mocht je een lekker ding zijn kun je het nog altijd met een foto proberen...

>:O
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 2 maart 2012 @ 00:56:30 #175
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108612478
"Het is geen kwestie van gezondheid om aangepast te zijn aan deze diepzieke maatschappij".
J. Krishnamurti

Mensen die anderen beoordelen op basis van hun financiele bijdrage aan de maatschappij, hebben niet begrepen hoe deze maatschappij in elkaar zit.

Op bepaalde vlakken is het besef wel doorgedrongen:

Nadat bekend werd dat het geld wat bedoeld was voor de slachtoffers van de tsunami in Azie in werkelijkheid terecht kwam bij parasieten is de bereidheid om geld te geven aan goede doelen enorm ingezakt. Omdat de gang van zaken in dat geval vrij eenvoudig uit te leggen is hebben mensen er sinsdien begrip voor als je om principiele redenen geen geld geeft aan een goed doel (wat niet wegneemt dat het dieptriest is dat alle goede doelen waar corruptie geen rol speelt daar de dupe van zijn).

De huidige staat van onze maatschappij is minder eenvoudig uit te leggen. Hoewel iedereen die niet volledig hersendood is wel inziet dat er iets niet in orde is hebben maar weinig mensen in de gaten hoe ziek deze maatschappij daadwerkelijk is.
Dat is de reden dat veel mensen die werken en belasting betalen zich verheven denken te moeten voelen boven anderen die om wat voor reden dan ook gebruik maken van een uitkering. Ze zien niet in dat juist zij degene zijn die ervoor zorgen dat dit hele corrupte systeem blijft voortbestaan.

Ik zou zeggen: Neem het deze mensen niet kwalijk dat ze zo reageren. Ze weten niet beter...
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_108661622
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
Je bent niet minderwaardig wanneer je afhankelijk bent van een uitkering.

Ja nog even en je hebt het over interpunctie :|W
  maandag 5 maart 2012 @ 19:34:16 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_108752792
Wat doet dit in BNW???
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_108753000
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wat een vaag topic :D
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 19:43:55 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_108753357
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:34 schreef StateOfMind het volgende:
Wat doet dit in BNW???
Tja, geen idee :N
pi_108754366
TS beklaagt het systeem, iets wat we in BNW eigenlijk aan de lopende band doen. ;)
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 20:13:17 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_108755094
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:02 schreef Gray het volgende:
TS beklaagt het systeem, iets wat we in BNW eigenlijk aan de lopende band doen. ;)
Toch is het dankzij het systeem wat we hebben hier mogelijk dat ze bij haar kinderen kan blijven en niet gedwongen wordt een baan te nemen.
Ik begrijp wel enigszins haar frustratie, maar aan de andere kant ook weer niet.
pi_108755209
Ja toch het gaat over het systeem. En hier lees ik meer verhalen van mensen die het niet eens zijn met het systeem in andere topics. ik heb het dan over uitkering en andere mensen hebben het over andere zaken die hun zien. Daarom heb ik het tpic hier geplaats.
pi_108755241
vieze ***
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 20:17:09 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_108755341
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:15 schreef Zolder het volgende:
vieze uitkeringstrekker
Mwah, dat schelden is ook weer niet nodig :N
pi_108755368
Ja klopt daar ben ik me wel heel bewust van. dat ik toch voor me kinderen MAG zorgen. Maar vind het wel onterecht als mensen met vingers gaan wijzen en makkelijk een antwoord klaar hebben zonder te weten hoe het precies in elkaar zit.
pi_108755392
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mwah, dat schelden is ook weer niet nodig :N
Sorry, ik pas het even aan.
pi_108755500
Ach Zolder makkelijk zo he op een forum je mening geven. Je doet me geen pijn hoor dus die paar woordjes hebben geen nut
pi_108755553
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:19 schreef simpelintje het volgende:
Ach Zolder makkelijk zo he op een forum je mening geven. Je doet me geen pijn hoor dus die paar woordjes hebben geen nut
pi_108755631
Wat wil je nu zeggen zolder ik snap je niet
pi_108755741
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:02 schreef Gray het volgende:
Het systeem waarvan ze dankbaar profiteert....frappant.
pi_108755918
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:22 schreef simpelintje het volgende:
Wat wil je nu zeggen zolder ik snap je niet
Ik denk dat het gene wat ik echt wil zeggen is: Jouw soort is als een parasiet in de Nederlandse maatschappij. En we kunnen er om heen draaien met mooie verhaaltjes: ik ben jullie liever kwijt dan rijk.

Het is een beetje te vergelijken met dikke vrouwen die zeggen dat ze zware botten hebben of een ziekte hebben. NEE DAT HEB JE NIET, ROT OP.

pi_108755937
Hoe weet jij dat dat ik profiteer?
pi_108755983
Hij bedoelt dat hij andere mensen geen geluk gunt omdat hij zelf een triest bestaan leidt.
pisvlek
pi_108756002
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:27 schreef simpelintje het volgende:
Hoe weet jij dat dat ik profiteer?
Dat staat in je OP, wat een discussie op kleuter niveau.
pi_108756010
Oke Zolder dan heb je pech he en een probleem
pi_108756033
Ik zou zo graag een kickje van dit topic naar KLB zien.
pi_108756054
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:27 schreef Zolder het volgende:

[..]
ik ben jullie liever kwijt dan rijk.

Ik zie jou anders liever gaan.
pisvlek
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 20:29:58 #199
249559 crew  Lavenderr
pi_108756116
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:28 schreef Zolder het volgende:
Ik zou zo graag een kickje van dit topic naar KLB zien.
Daar zou het idd beter tot zijn recht komen dan hier.
Het is een klacht tenslotte.
pi_108756140
Wow Zolder wat kan jij goed oordelen zeg je kent me niet eens. En je mag het dan kinderelijk vinden zelf doe je ook niet volwassen. Maar whatever
pi_108756212
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:29 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Ik zie jou anders liever gaan.
Je hebt liever uitkeringstrekkende, naieve mensen dan hardwerkende, fanatieke, slimme, jonge mannen? En wat moet er dan van Nederland terecht komen? Het is toch zeker geen peuterspeelzaal.
pi_108756277
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zou het idd beter tot zijn recht komen dan hier.
Het is een klacht tenslotte.
En daar krijgt TS tenminste realistische antwoorden, zonder men hem aan het handje neemt. Dat gebeurt namelijk al heen zijn leven.
pi_108756392
Ten eerste ben ik een vrouw goed lezen voordat je iets schrijft! En jij weet helemaal niks van mijn leven en volgens mijn weet je zoiezo niet veel over het leven. Jij bent net pas uit de puberteit lijkt me en niet zo boos doen daar schiet je ook niks mee op
pi_108756473
Hij betaalt anders wel jouw uitkering, die snotneus. Beetje dankbaarder mag dus wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2012 20:36:03 ]
pi_108756478
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:34 schreef simpelintje het volgende:
Ten eerste ben ik een vrouw goed lezen voordat je iets schrijft! En jij weet helemaal niks van mijn leven en volgens mijn weet je zoiezo niet veel over het leven. Jij bent net pas uit de puberteit lijkt me en niet zo boos doen daar schiet je ook niks mee op
Sorry, ik heb je OP alleen globaal gelezen. Hij doet namelijk een beetje pijn aan mijn ogen. Ik ben inderdaad redelijk jong (19), en toch heb ik al enorm veel bereikt in mijn jonge leven. En jij?
pi_108756488
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:31 schreef Zolder het volgende:

[..]

Je hebt liever uitkeringstrekkende, naieve mensen dan hardwerkende, fanatieke, slimme, jonge mannen? En wat moet er dan van Nederland terecht komen? Het is toch zeker geen peuterspeelzaal.
Dus mensen met een uitkering zijn per definitie naïef?
En je zet jezelf weg als hardwerkend fanatiek en slim?

Eerder ben je iemand die denkt beter te zijn dan de rest, die oordeelt over alles en iedereen, en denkt dit te kunnen doen alleen omdat hij een baan heeft.
pisvlek
pi_108756534
Die betaald hij niet. Ik neem aan dat ie voor zich zelf alleen werkt en zijn eigen rekeningen betaald en als ie niet blij daarmee is en niet blij met zijn leven gaat ie fijn zelf ook een uitkering aanvragen. Ik heb zelf ook gewerkt hoor niet zo arrogant doen
pi_108756543
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:36 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Dus mensen met een uitkering zijn per definitie naïef?
En je zet jezelf weg als hardwerkend fanatiek en slim?

Eerder ben je iemand die denkt beter te zijn dan de rest, die oordeelt over alles en iedereen, en denkt dit te kunnen doen alleen omdat hij een baan heeft.
Vaak wel ja, en bij TS zie ik het wel. Ja zo zie ik mijzelf inderdaad. Maar als het jou verstandiger lijkt negatiever te gaan denken, stop ik ook wel gelijk met werken.
pi_108756555
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:35 schreef Zolder het volgende:

[..]

Sorry, ik heb je OP alleen globaal gelezen. Hij doet namelijk een beetje pijn aan mijn ogen. Ik ben inderdaad redelijk jong (19), en toch heb ik al enorm veel bereikt in mijn jonge leven. En jij?
Dat verklaart al een hoop :)
pisvlek
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 20:37:52 #210
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108756570
BNW?
pi_108756585
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:37 schreef simpelintje het volgende:
Die betaald hij niet. Ik neem aan dat ie voor zich zelf alleen werkt en zijn eigen rekeningen betaald en als ie niet blij daarmee is en niet blij met zijn leven gaat ie fijn zelf ook een uitkering aanvragen. Ik heb zelf ook gewerkt hoor niet zo arrogant doen
:')
pi_108756660
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:37 schreef simpelintje het volgende:
Dus je denkt dat je nu van je eigen centen aan het leven bent?
pi_108756726
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:37 schreef Zolder het volgende:

[..]

Vaak wel ja, en bij TS zie ik het wel. Ja zo zie ik mijzelf inderdaad. Maar als het jou verstandiger lijkt negatiever te gaan denken, stop ik ook wel gelijk met werken.
Je bent 19 jaar en denkt de wijsheid in pacht te hebben.

Je snapt alleen niet dat je jezelf nog verder verlaagt dan die uitkeringstrekkers waar je over valt. Als je al iemand aan moet wijzen dan is dat de overheid, die bepaalt dat jij verplicht sociale zekerheidspremies moet betalen.
En je betaalt die ook niet alleen voor die door jou zo gehate uitkeringstrekkers, maar ook voor als je zelf eventueel ooit ontslagen wordt en afhankelijk wordt van een uitkering. Maar dat snap je wellicht nog niet.
pisvlek
pi_108756749
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je denkt dat je nu van je eigen centen aan het leven bent?
Ze heeft waarschijnlijk wel sociale zekerheidspremies betaald in haar leven...dus ja ze leeft voor een deel van haar eigen centen.
pisvlek
pi_108756805
Nou niet die van hem persoonlijk ook niet die van jouw. Je weet helemaal niks over wat ik geschreven heb. Eerst goed lezen. Dan goed nadenken. Weet je waarom jij zo keihard werkt niet voor mijn maar om een systeem te redden wat voor geen meter deugt.
pi_108756848
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:41 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Ze heeft waarschijnlijk wel sociale zekerheidspremies betaald in haar leven...dus ja ze leeft voor een deel van haar eigen centen.
Nee, die centen zijn allang opgevreten door anderen. Wij betalen nu voor haar, net zoals anderen voor ons zouden betalen, maar dit systeem is allang niet meer houdbaar. In de toekomst zal het niet meer gebeuren, en terecht. Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde.
pi_108756872
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:40 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Je bent 19 jaar en denkt de wijsheid in pacht te hebben.

Je snapt alleen niet dat je jezelf nog verder verlaagt dan die uitkeringstrekkers waar je over valt. Als je al iemand aan moet wijzen dan is dat de overheid, die bepaalt dat jij verplicht sociale zekerheidspremies moet betalen.
En je betaalt die ook niet alleen voor die door jou zo gehate uitkeringstrekkers, maar ook voor als je zelf eventueel ooit ontslagen wordt en afhankelijk wordt van een uitkering. Maar dat snap je wellicht nog niet.
Laten we eens een abstracte vergelijking maken:

Stakingen.

De overheid doet haar best om Nederland draaiende te houden. Maar wij horen natuurlijk niet zomaar tevreden te zijn, we willen meer! We verdienen beter! Laten we allemaal kappen met werken voor onbepaalde tijd!

Daar wordt Nederland wel beter van wil je zeggen? Je klinkt nu een beetje als een hippie, de overheid overal de schuld van geven maar zelf geen zak uitvoeren of enige bijdrage leveren en dus ook parasiteren op hun landgenoten.
pi_108756921
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:42 schreef simpelintje het volgende:
Nou niet die van hem persoonlijk ook niet die van jouw. Je weet helemaal niks over wat ik geschreven heb. Eerst goed lezen. Dan goed nadenken. Weet je waarom jij zo keihard werkt niet voor mijn maar om een systeem te redden wat voor geen meter deugt.
Beetje raar, dat systeem dat niet zou deugen zorgt er wel voor dat je nu betaald mag gaan klagen op een internet forum. Zo hard faalt het systeem dus niet.
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 20:44:46 #219
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108756927
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, die centen zijn allang opgevreten door anderen. Wij betalen nu voor haar, net zoals anderen voor ons zouden betalen, maar dit systeem is allang niet meer houdbaar. In de toekomst zal het niet meer gebeuren, en terecht. Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde.
En wanneer was dat? De pre-historie? Dat deden ze niet eens in de Middeleeuwen en daarvoor ook niet in de Romeinse en Griekse tijd.
pi_108756998
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:44 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En wanneer was dat? De pre-historie? Dat deden ze niet eens in de Middeleeuwen en daarvoor ook niet in de Romeinse en Griekse tijd.
En moet je eens zien wat er terecht gekomen is van die ondermijning van natuurlijke selectie.
pi_108757037
Ja en hoe moet dat gebeuren dan volgens jouw? Gewoon alleen maar iedereen accuut aan het werk? En de meeste mensen die geen werk hebben willen niet? Doen niet hard genoeg hun best en zijn daar om de hard werkende mensen uit te lachen? Weet jij hoe ik me dag besteed heb vandaag? Heb jij dat gezien? Weet jij of ik alleen maar lui ben waar heb je dat gelezen dan
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 20:47:01 #222
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108757071
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:45 schreef Zolder het volgende:

[..]

En moet je eens zien wat er terecht gekomen is van die ondermijning van natuurlijke selectie.
De Spartanen hadden een prima systeem van eugenetica en die gingen aan dat succes ten onder. Het is ook survival of the fittest, niet of the strongest. :P
pi_108757098
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:46 schreef simpelintje het volgende:
Ja en hoe moet dat gebeuren dan volgens jouw? Gewoon alleen maar iedereen accuut aan het werk? En de meeste mensen die geen werk hebben willen niet? Doen niet hard genoeg hun best en zijn daar om de hard werkende mensen uit te lachen? Weet jij hoe ik me dag besteed heb vandaag? Heb jij dat gezien? Weet jij of ik alleen maar lui ben waar heb je dat gelezen dan
Dat heb ik in je OP gelezen, min of meer, het was een beetje puzzelen. Net als deze post trouwens.
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 20:47:40 #224
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108757110
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:46 schreef simpelintje het volgende:
Zo te lezen is het vragenuurtje begonnen.
pi_108757137
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde, daar ben ik het zeker mee eens.

En die centen zijn niet opgevreten door anderen, want anders zou ze geen geld krijgen, het potje is dus niet leeg. En nee, dat wordt niet aangevuld door jou want zij heeft zelf premie betaald. En als het potje wel leeg zou zijn en de werkende mensen de uitkeringen moeten ophoesten dan moet je naar de overheid wijzen die alles weg heeft gegeven.

Stel dat je zelf ooit zonder werk komt te zitten en jij afhankelijk wordt van een uitkering. Wat dan?
Dan kunnen mensen exact hetzelfde zeggen tegen jou, maar dat zal je dan wel niet terecht vinden.
pisvlek
pi_108757164
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

De Spartanen hadden een prima systeem van eugenetica en die gingen aan dat succes ten onder. Het is ook survival of the fittest, niet of the strongest. :P
Alle grote beschavingen gaan uiteindelijk ten onder. Dit is in de geschiedenis altijd al zo geweest, maar de opvolger is altijd beter.
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 20:48:54 #227
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108757177
Ik ben wel benieuwd naar welke tijd dat is dan. Kom maar met jaartallen. :P
pi_108757194
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Zo te lezen is het vragenuurtje begonnen.
Kamervragen!
pi_108757210
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Zolder het volgende:

[..]

Laten we eens een abstracte vergelijking maken:

Stakingen.

De overheid doet haar best om Nederland draaiende te houden. Maar wij horen natuurlijk niet zomaar tevreden te zijn, we willen meer! We verdienen beter! Laten we allemaal kappen met werken voor onbepaalde tijd!

Daar wordt Nederland wel beter van wil je zeggen? Je klinkt nu een beetje als een hippie, de overheid overal de schuld van geven maar zelf geen zak uitvoeren of enige bijdrage leveren en dus ook parasiteren op hun landgenoten.
Dus staken is overbodig? De overheid heeft geen schuld aan de crisis waarin we nu zitten?
En jij weet niet of ik een zak uitvoer, dat zijn jouw onbenullige aannames.

Je kunt beter nog even doorstuderen.
pisvlek
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 20:50:20 #230
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108757258
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:48 schreef Zolder het volgende:

[..]

Alle grote beschavingen gaan uiteindelijk ten onder. Dit is in de geschiedenis altijd al zo geweest, maar de opvolger is altijd beter.
Wat een onzin. Het Romeinse Rijk ging ten onder en werd opgevolgd door allerlei staten die op basis van verwantschap aan elkaar hingen en waarvoor de Romeinse wegen nog steeds de beste waren. Dat was beter?
pi_108757270
Wat een bullshit deze titel. Mag je met een uitkering niet je mening delen? Zieligdoenerij, met medelijden een stuk tekst lezen met een mening.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_108757284
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:49 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Dus staken is overbodig? De overheid heeft geen schuld aan de crisis waarin we nu zitten?
En jij weet niet of ik een zak uitvoer, dat zijn jouw onbenullige aannames.

Je kunt beter nog even doorstuderen.
Het is een aanname die ik maak je, en ik heb het idee dat die vrij accuraat is. Controle is helaas onmogelijk.

Wat ik probeer te zeggen is dat iedereen zijn steentje gewoon hoort bij te dragen, en dat met de vinger naar een ander wijzen zwak/ niet de oplossing is.
pi_108757311
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:50 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het Romeinse Rijk ging ten onder en werd opgevolgd door allerlei staten die op basis van verwantschap aan elkaar hingen en waarvoor de Romeinse wegen nog steeds de beste waren. Dat was beter?
Zie het even iets breder getrokken, wil je? Uiteindelijk hebbende volgende beschavingen vaak het voordeel van de kennis van de voorganger.
pi_108757319
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:50 schreef b4kl4p het volgende:
Wat een bullshit deze titel. Mag je met een uitkering niet je mening delen? Zieligdoenerij, met medelijden een stuk tekst lezen met een mening.
Nou nou...

Vind je dat ze geen gelijk heeft gekregen na het lezen van de reacties hier? :)
pisvlek
pi_108757323
Nou je hebt niet goed gelezen. Ik heb ook gewerkt en vaak gesolliciteerd vandaag heb ik dat ook gedaan. Als je denkt dat ik het heel fijn vind om de hele dag thuis te zitten niks doen dan denk je dat verkeerd. Ik voel me eigen wel nuttig en ik vind dat ik ook een mening mag hebben ookal heb ik een uitkering iedereen heeft daar recht op
pi_108757353
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:50 schreef Zolder het volgende:

[..]

Het is een aanname die ik maak je, en ik heb het idee dat die vrij accuraat is. Controle is helaas onmogelijk.

Wat ik probeer te zeggen is dat iedereen zijn steentje gewoon hoort bij te dragen, en dat met de vinger naar een ander wijzen zwak/ niet de oplossing is.
_O-

Wat ben jij nu aan het doen?
pisvlek
pi_108757386
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:51 schreef simpelintje het volgende:
Nou je hebt niet goed gelezen. Ik heb ook gewerkt en vaak gesolliciteerd vandaag heb ik dat ook gedaan. Als je denkt dat ik het heel fijn vind om de hele dag thuis te zitten niks doen dan denk je dat verkeerd. Ik voel me eigen wel nuttig en ik vind dat ik ook een mening mag hebben ookal heb ik een uitkering iedereen heeft daar recht op
Jij mag ook wel een mening hebben, dat mag iedereen. Dat mensen er misschien minder waarde aan hechten, daar doe je niets aan. Go cry about it.
pi_108757425
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:48 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde, daar ben ik het zeker mee eens.

En die centen zijn niet opgevreten door anderen, want anders zou ze geen geld krijgen, het potje is dus niet leeg. En nee, dat wordt niet aangevuld door jou want zij heeft zelf premie betaald. En als het potje wel leeg zou zijn en de werkende mensen de uitkeringen moeten ophoesten dan moet je naar de overheid wijzen die alles weg heeft gegeven.

Stel dat je zelf ooit zonder werk komt te zitten en jij afhankelijk wordt van een uitkering. Wat dan?
Dan kunnen mensen exact hetzelfde zeggen tegen jou, maar dat zal je dan wel niet terecht vinden.
Juist wel. Ik word verplicht afhankelijk gemaakt van het overheidssysteem, tegen wil en dank. Die afdracht kan ik niet stopzetten.
pi_108757443
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:51 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

_O-

Wat ben jij nu aan het doen?
God, wat is het toch lastig om dingen in zijn context te zijn. Erg volwassen.
pi_108757481
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Juist wel. Ik word verplicht afhankelijk gemaakt van het overheidssysteem, tegen wil en dank. Die afdracht kan ik niet stopzetten.
Alsof je zonder beter af zou zijn.
pi_108757494
Inderdaad Zolder, en ik hecht totaal geen waarde aan jou mening.

De 19-jarige die al zóveel bereikt heeft maar desondanks zijn eigen 'succes' op anderen moet afgeven, en niet blij kan zijn dat hij het beter heeft dan die mensen die afhankelijk zijn van steun.
pisvlek
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 20:54:07 #242
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108757497
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:51 schreef Zolder het volgende:

[..]

Zie het even iets breder getrokken, wil je? Uiteindelijk hebbende volgende beschavingen vaak het voordeel van de kennis van de voorganger.
Of niet. Kennis van de meeste Griekse werken komt voor, omdat ze bewaren gebleven waren in het Arabisch en herontdekt zijn. Niet omdat de opvolgers van de Romeinen en de Grieken die kennis nog bezaten. Nooit geschiedenis gehad ofzo?
pi_108757551
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Of niet. Kennis van de meeste Griekse werken komt voor, omdat ze bewaren gebleven waren in het Arabisch en herontdekt zijn. Niet omdat de opvolgers van de Romeinen en de Grieken die kennis nog bezaten. Nooit geschiedenis gehad ofzo?
Zei ik niet dat je het breder moet trekken? Dus niet zo letterlijk nemen? Want uiteindelijk is die kennis er wel en hebben beschavingen er voordeel van.
pi_108757558
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:53 schreef Zolder het volgende:

[..]

God, wat is het toch lastig om dingen in zijn context te zijn. Erg volwassen.
Dat was niet in context?
Je loopt zelf vanaf je eerste reactie in dit topic:"Vieze uitkeringstrekkers" en dergelijke dingen te roepen.
En nu is het ineens out of context?

:W
pisvlek
pi_108757597
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:55 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Dat was niet in context?
Je loopt zelf vanaf je eerste reactie in dit topic:"Vieze uitkeringstrekkers" en dergelijke dingen te roepen.
En nu is het ineens out of context?

Ja.
pi_108757606
Ach ik ben hier gekomen om een mening niet om te janken ik heb wel ergere dingen naar me kop gekregen hoor. Er zijn ook veel mensen die het hier snappen op dit topic. Dat zijn de mensen die snappen hoe het kan gaan in het leven. Er word de laatste tijd toch ook veel gesproken over mensen in de bijstand.
pi_108757609
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp zou jij een uitkering weigeren uit principiële overwegingen? :)
pisvlek
pi_108757612
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:53 schreef Zolder het volgende:

[..]

Alsof je zonder beter af zou zijn.
Als ik geen 1800 euro af zou hoeven te dragen elke maand zou ik beter af zijn ja :D
pi_108757652
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:55 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp zou jij een uitkering weigeren uit principiële overwegingen? :)
Heb ik wel eens gedaan ja. Twee maanden werkloos geweest zonder uitkering.
pi_108757666
Ik kap hiermee.

Ja jongens, jullie hebben nu vast een fijn gevoel. Goh ik heb een discussie op het internet gewonnen :D

Nee dat heb je niet, dit gaat nergens meer over. I'm out.

En zelfs ondanks dat ik dit zei denken jullie het nog steeds, i don't care.

De gr.
pi_108757687
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:56 schreef Zolder het volgende:
Ik kap hiermee.

Ja jongens, jullie hebben nu vast een fijn gevoel. Goh ik heb een discussie op het internet gewonnen :D

De gr.
JE BENT NET HITLER

GOD

WIN
Wie dit leest is een lezer van dit.
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 20:57:13 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_108757711
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Inderdaad Zolder, en ik hecht totaal geen waarde aan jou mening.

De 19-jarige die al zóveel bereikt heeft maar desondanks zijn eigen 'succes' op anderen moet afgeven, en niet blij kan zijn dat hij het beter heeft dan die mensen die afhankelijk zijn van steun.
Jij maakt wel slachtoffers zeg, van uitkeringsgerechtigden. Dat is het andere uiterste.
pi_108757747
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:56 schreef Zolder het volgende:
Ik kap hiermee.

De gr.
pisvlek
pi_108757760
oke Zolder fijne avond nog Doei
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 20:57:56 #255
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108757762
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef Zolder het volgende:

[..]

Zei ik niet dat je het breder moet trekken? Dus niet zo letterlijk nemen? Want uiteindelijk is die kennis er wel en hebben beschavingen er voordeel van.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Dat is beweren dat de mens zo succesvol is, omdat de kennis en voordelen nog bezitten van toen we eencellige levensvormen waren. :') :W
pi_108757888
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:57 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Dat is beweren dat de mens zo succesvol is, omdat de kennis en voordelen nog bezitten van toen we eencellige levensvormen waren. :') :W
Hij vindt zichzelf ook succesvol dus ik weet wel hoe serieus we die opmerking moeten nemen :)
pisvlek
pi_108758149
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij maakt wel slachtoffers zeg, van uitkeringsgerechtigden. Dat is het andere uiterste.
Dat dikgedrukte woord zegt het allemaal, ze hebben er recht op. Of het nu slachtoffers zijn of niet, ze hebben er zelf aan meebetaald dus vindt ik het onterecht dat mensen gaan lopen spuien dat het parasieten zijn.
Vooral als het 19-jarigen betreft die zeiken over uitkeringstrekkers, terwijl ze zelf waarschijnlijk nog nooit fulltime gewerkt hebben en een verwaarloosbaar aandeel hebben in het sociale zekerheidspotje. Dan ben je toch wel een uiterste inderdaad.
pisvlek
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 21:05:10 #258
249559 crew  Lavenderr
pi_108758232
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:03 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Dat dikgedrukte woord zegt het allemaal, ze hebben er recht op. Of het nu slachtoffers zijn of niet, ze hebben er zelf aan meebetaald dus vindt ik het onterecht dat mensen gaan lopen spuien dat het parasieten zijn.
Vooral als het 19-jarigen betreft die zeiken over uitkeringstrekkers, terwijl ze zelf waarschijnlijk nog nooit fulltime gewerkt hebben en een verwaarloosbaar aandeel hebben in het sociale zekerheidspotje. Dan ben je toch wel een uiterste inderdaad.
Tja, mensen kunnen verschillend denken over dingen he? Vandaar dat TS ook een topic geopend heeft: om de meningen van mensen te horen en de hare te uiten. Nou, dat is gelukt.

En welkom, je bent nieuw he? :)
  maandag 5 maart 2012 @ 21:05:25 #259
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108758248
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:31 schreef Zolder het volgende:

[..]

Hardwerkend, fanatiek en jong? Dat zul je waarschijnlijk wel zijn. Slim in ieder geval niet. Als jij echt niet in de gaten hebt dat je niet meer bent dan een economische slaaf dan komt het uitermate infantiel over om andere naïef te noemen. En dat zeg ik als iemand die 60+ uur per week werkt.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:06:11 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108758298
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:03 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Niet iedereen die een uitkering heeft heeft er zelf aan meebetaald, dat geldt in principe alleen voor de werknemersverzekeringen zoals WW en WIA.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108758328
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tja, mensen kunnen verschillend denken over dingen he? Vandaar dat TS ook een topic geopend heeft: om de meningen van mensen te horen en de hare te uiten. Nou, dat is gelukt.

En welkom, je bent nieuw he? :)
Niet bepaald >:)
pisvlek
pi_108758459
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet iedereen die een uitkering heeft heeft er zelf aan meebetaald, dat geldt in principe alleen voor de werknemersverzekeringen zoals WW en WIA.
Klopt, maar als ik de reacties van de 'tegenstanders' hoor, dan is de stelling waar zij vanuit gaan dat niemand van die 'parasieten' er ook maar iets aan heeft meebetaald. Ze vervallen in de aloude gewoonte om leuk met de menigte mee te praten, uitkeringstrekkers zijn uitschot, tokkies. Dat is populair, althans dat denken ze.
pisvlek
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:08:53 #263
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108758461
quote:
Dat geld komt uit de lucht vallen? Daar betaalt men in Nederland nou eenmaal belasting voor en die sociale voorzieningen worden betaald uit algemene middelen van het Rijk. De enigen die niet hebben betaald aan hun eigen uitkering zijn dus mensen die een uitkering ontvangen, maar nooit belasting hebben betaald.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:11:11 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108758604
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:08 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat geld komt uit de lucht vallen? Daar betaalt men in Nederland nou eenmaal belasting voor en die sociale voorzieningen worden betaald uit algemene middelen van het Rijk. De enigen die niet hebben betaald aan hun eigen uitkering zijn dus mensen die een uitkering ontvangen, maar nooit belasting hebben betaald.
Nee dat stel ik niet, maar DB claimt dat mensen met een uitkering zelf meebetaald hebben aan die uitkering, en dat geldt niet voor bijstand, maar wel voor WW en WIA... dat zijn verzekeringen immers.
Als mijn huis in brand vliegt dan komt het geld van de verzekering ook niet uit de lucht vallen, terwijl ik in 20 jaar nog lang de schade niet aan premie betaald heb.
Zo werkt dat met een verzekering.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:15:06 #265
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108758895
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat stel ik niet, maar DB claimt dat mensen met een uitkering zelf meebetaald hebben aan die uitkering, en dat geldt niet voor bijstand, maar wel voor WW en WIA... dat zijn verzekeringen immers.
Als mijn huis in brand vliegt dan komt het geld van de verzekering ook niet uit de lucht vallen, terwijl ik in 20 jaar nog lang de schade niet aan premie betaald heb.
Nee, zo werkt dat niet met uitkeringen. Dat zijn onderdelen van de sociale zekerheid. Mensen die een uitkering ontvangen uit de WWB, Wajong hebben hebben daar zelf voor betaald en betalen daar door middel van belasting nog steeds aan mee. Niet elke uitkering is een werknemersverzekering. Zo moeilijk lijkt me dat niet om dat te volgen dacht ik zo.
pi_108758919
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet precies uit welk potje bijstandsuitkeringen betaald worden, maar ik neem aan dat het geld wel ergens vandaan komt. En volgens mij betalen wij daar allemaal aan mee. Correct me if I'm wrong.
pisvlek
  maandag 5 maart 2012 @ 21:17:38 #267
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108759060
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:08 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Doe jezelf een lol en ga je eens verdiepen waar geld vandaan komt. Een paar trefwoord om je op weg te helpen: "Fractional reserved banking" en "piramidespel".
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:18:51 #268
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108759151
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:17 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Doe jezelf een lol en ga je eens verdiepen waar geld vandaan komt. Een paar trefwoord om je op weg te helpen: "Fractional reserved banking" en "piramidespel".
O we hebben een autist die met termen smijt. Kijk gewoon eens een begroting na.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:25:48 #269
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108759625
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:18 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

O we hebben een autist die met termen smijt. Kijk gewoon eens een begroting na.
Iets beter je best doen. Ik zei uitzoeken waar geld vandaan komt...hoe het in circulatie komt. Op welke wijze het door incompetente figuren wordt verdeeld is niet relevant.
pi_108759737
Ik vind dat de TS zichzelf uit haar diepe diepe put van zelfmedelijden moet halen, een beetje dankbaar moet zijn en zichzelf een flinke schop onder d'r kont moet geven.

Aan de ene kant deugt er volgens TS niets aan het systeem (maar ze kan ook geen verbeteringen aanbregengen..?), moet je verplicht naar van alles en nog wat en moet je solliciteren (lijkt mij ook vrij normaal). Ik geef toe dat het soms een hele molen is waar je in terecht komt als je een uitkering / ww of bijstand aan moet vragen. Maar je moet jezelf ook inzetten en willen! Je schrijft hier wel dat je wil, maar ik vraag het me af.... (Je hebt bijvoorbeeld een opleiding gekregen maar je doet er niets mee).

Aan de andere kant kies je ervoor om thuis te blijven en voor de kindjes klaar te zitten. Ik krijg de indruk dat het je ook wel heel goed bevalt. Het is heel mooi als dat kan. Alleen komt je instelling op mij nogal makkelijk en verkeerd over. Als ik het goed lees dan zit je al jaren thuis, en wat heeft dat je gebracht? Ook binnen het uwv zijn er mogelijkheden om wat te bereiken, of om wat verder te komen. Je bent er zelf bij..

Tuurlijk heb je een nare tijd gehad met PD etc. Maar je moet eraan werken om dat achter je te laten.
Voor jezelf, voor je instelling en als voorbeeld voor je kinderen. Ik lees eigenlijk voornamelijk geklaag en gezeur, en ook over dingen die in mijn ogen vrij normaal zijn, van iemand die zichzelf in een slachtofferrol heeft geplaatst.
En als ik het goed lees zit je al járen thuis, en heb je je voorgenomen om dat ook nog wel even vol te houden.
Alles heeft voor en nadelen, of je nou werkt of een uitkering hebt. Deal ermee.

Als je wat wil, dan moet er ergens een mogelijkheid zijn om er te komen! Dat moet je instelling zijn. Creëer een fijnere situatie voor jezelf, en je kinderen.. Ga iets proberen in godsnaam. Of klaag niet en wees tevreden met wat je hebt.
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:29:36 #271
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108759820
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:25 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Iets beter je best doen. Ik zei uitzoeken waar geld vandaan komt...hoe het in circulatie komt. Op welke wijze het door incompetente figuren wordt verdeeld is niet relevant.
Ja, want economie heeft al bewezen dat het precies weet hoe een economisch systeem in elkaar zit. Daarom hebben we niet om de paar decennia een crisis, omdat ze exact weten waarmee ze bezig zijn. Zelfs de clowns van circus renz kunnen beter economische trends voorspelen dan economen alsmede de beursgorilla. :')
  maandag 5 maart 2012 @ 21:31:02 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108759902
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:15 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat niet met uitkeringen. Dat zijn onderdelen van de sociale zekerheid. Mensen die een uitkering ontvangen uit de WWB, Wajong hebben hebben daar zelf voor betaald en betalen daar door middel van belasting nog steeds aan mee. Niet elke uitkering is een werknemersverzekering. Zo moeilijk lijkt me dat niet om dat te volgen dacht ik zo.
Ik stel nergens dat iedere uitkering een werknemersverzekering is, ik stel dat WW en WIA werknemersverzekeringen zijn.

En iemand in de WWB of Wajong die nooit gewerkt heeft, betaalt hoogstens mee aan de uitkering die hij ontvangt, en in het geval van de WWB nog met een bijzonder laag tarief.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:33:08 #273
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108760047
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat iedere uitkering een werknemersverzekering is, ik stel dat WW en WIA werknemersverzekeringen zijn.

En iemand in de WWB of Wajong die nooit gewerkt heeft, betaalt hoogstens mee aan de uitkering die hij ontvangt, en in het geval van de WWB nog met een bijzonder laag tarief.
quote:

[..]

Ik zei alleen maar dat iedereen aan zijn of haar uitkering heeft mee betaald en blijft betalen. Wat dus in tegenspraak is met hetgeen je hierboven zei.
pi_108760142
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zei alleen maar dat iedereen aan zijn of haar uitkering heeft mee betaald en blijft betalen. Wat dus in tegenspraak is met hetgeen je hierboven zei.
Nou, toch wel op een heel andere manier, dat moet je toch beamen?
pi_108760214
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:36:00 #276
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108760224
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:34 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, toch wel op een heel andere manier, dat moet je toch beamen?
En dus? Je betaalt er toch aan mee? Linksom of rechtsom, dat is anders dan beweren dat mensen er helemaal niet aan meebetalen. Formuleer het dan gewoon beter.
pi_108760368
Ja, ho ho...
Ik heb niks geformuleerd...

De WWB is gewoon totaal wat anders dan de WW, en het wordt nogal eens door elkaar gegooid. Ook in dit topic.
Voor de WW betaalt de werkgever (en tot een paar jaar terug de werknemer ook) premie, en dat is een verzekering.
De WWB is een vangnetregeling, waarvoor we belasting betalen.

Linksom of rechtsom betaal je er voor, maar het is echt een ander soort regeling.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:38:34 #278
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108760378
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:29 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ja, want economie heeft al bewezen dat het precies weet hoe een economisch systeem in elkaar zit. Daarom hebben we niet om de paar decennia een crisis, omdat ze exact weten waarmee ze bezig zijn. Zelfs de clowns van circus renz kunnen beter economische trends voorspelen dan economen alsmede de beursgorilla. :')
Goed zo. Je bent op de goede weg. Economie is inderdaad geen wetenschap. Met logica en een klein beetje wiskunde valt de structuur van het systeem vrij eenvoudig te doorgronden. Voor de architecten van het systeem zijn die steeds terugkerende crisissen dan ook de meest waardevolle periodes.

"Give me control over a nations currency, and I care not who makes its laws"

† In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:40:52 #279
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108760548
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:38 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Goed zo. Je bent op de goede weg. Economie is inderdaad geen wetenschap. Met logica en een klein beetje wiskunde valt de structuur van het systeem vrij eenvoudig te doorgronden. Voor de architecten van het systeem zijn die steeds terugkerende crisissen dan ook de meest waardevolle periodes.
Economie is geen wetenschap, zelfs niet eens een pseudo-wetenschap. Een beetje als een vis die honderd kippen waard is op papier, maar waarvoor je in de wereld buiten de getallen niet eens een ei voor kan kopen.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:45:15 #280
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108760885
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Economie is geen wetenschap, zelfs niet eens een pseudo-wetenschap. Een beetje als een vis die honderd kippen waard is op papier, maar waarvoor je in de wereld buiten de getallen niet eens een ei voor kan kopen.
Inderdaad. Waarom begin je dan over begrotingen te praten?
pi_108761084
Maar zo komen we toch iedere keer weer uit bij de creators van het systeem :)

Het is het systeem wat niet deugt, dat kan je als smoes van een 'slachtoffer' van het systeem zien, of je kunt het gewoon zien voor wat het echt is, de waarheid.
pisvlek
  maandag 5 maart 2012 @ 21:53:11 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108761448
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef DrunkenBuddha het volgende:

Het is het systeem wat niet deugt, dat kan je als smoes van een 'slachtoffer' van het systeem zien, of je kunt het gewoon zien voor wat het echt is, de waarheid.
Het systeem deugt misschien niet, maar dat iemand er volop gebruik van maakt en dan nog gaat zitten klagen dat het systeem niet deugt, maar ook geen enkel alternatief geeft en zelfs geen enkel verbeterpunt kan aangeven, en daarbij wel aangeeft voorlopig nog van het niet-deugende systeem gebruik te blijven maken, deugt wat mij betreft ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108761530
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het systeem deugt misschien niet, maar dat iemand er volop gebruik van maakt en dan nog gaat zitten klagen dat het systeem niet deugt, maar ook geen enkel alternatief geeft en zelfs geen enkel verbeterpunt kan aangeven, en daarbij wel aangeeft voorlopig nog van het niet-deugende systeem gebruik te blijven maken, deugt wat mij betreft ook niet.
^O^
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:54:27 #284
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108761539
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:45 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Inderdaad. Waarom begin je dan over begrotingen te praten?
Aan de hand daarvan kan je in ieder geval wel speculeren welke kant het uitgaat met de sociale voorzieningen. Als je koffiedik wil kijken moet je wel eerst koffie hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef DrunkenBuddha het volgende:

Deugt het systeem niet? Dat zou ik niet zo zeggen. Het systeem deugt wat mij betreft in grote lijnen, maar het houdt geen rekening met het individu. Voor de een is het meer geschikt van voor de ander, maar uiteindelijk voedt het wel de monden, misschien wel niet elke dag met een biefstukje en verse groenten maar wel met iets.
pi_108761742
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ten eerste is het geen voorwaarde dat je met verbeteringspunten moet komen om kritiek te hebben.
Ten tweede kwalificeer ik het niet als 'gebruik maken', aangezien veel mensen gedwongen zijn de bijstand in te gaan omdat ze geen werk kunnen krijgen en dus geen andere keuze hebben.
pisvlek
  maandag 5 maart 2012 @ 22:00:51 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108762018
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:57 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Ten eerste is het geen voorwaarde dat je met verbeteringspunten moet komen om kritiek te hebben.
Ten tweede kwalificeer ik het niet als 'gebruik maken', aangezien veel mensen gedwongen zijn de bijstand in te gaan omdat ze geen werk kunnen krijgen en dus geen andere keuze hebben.
Nee, dat is idd geen voorwaarde, maar ik heb TS in dit topic een paar keer gevraagd hoe dingen volgens haar beter zouden kunnen, en op wat voor manier het systeem anders zou moeten werken, en TS komt keer op keer met geen enkel antwoord.

Er zullen best mensen zijn die geen andere keuze hebben dan de bijstand ingaan, echter, als je niet in de bijstand wilt zitten, of daar met tegenzin zit, dan is het voor de meeste mensen prima mogelijk weer uit de bijstand te komen, zeker binnen 7 jaar.
Sterker nog; als je er binnen 7 jaar niet uit bent dan is de kans dat je er nog uikomt vrij klein geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108762087
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:54 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Aan de hand daarvan kan je in ieder geval wel speculeren welke kant het uitgaat met de sociale voorzieningen. Als je koffiedik wil kijken moet je wel eerst koffie hebben.

[..]

Deugt het systeem niet? Dat zou ik niet zo zeggen. Het systeem deugt wat mij betreft in grote lijnen, maar het houdt geen rekening met het individu. Voor de een is het meer geschikt van voor de ander, maar uiteindelijk voedt het wel de monden, misschien wel niet elke dag met een biefstukje en verse groenten maar wel met iets.
Nou, dat is dat een verschil van mening. Want ik vind dat heel dit systeem niet deugt, niet alleen de sociale zekerheid, maar gewoon het complete alomvattende systeem.
Kapitalisme en marktwerking, er is niet zoiets als oneindige groei. Dat beseffen ze bij de overheid (bewust) niet omdat zij anders zelf niets meer kunnen verdienen en ons niet tevreden kunnen houden met praatjes "na het zuur komt het zoet".
pisvlek
pi_108762358
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat is idd geen voorwaarde, maar ik heb TS in dit topic een paar keer gevraagd hoe dingen volgens haar beter zouden kunnen, en op wat voor manier het systeem anders zou moeten werken, en TS komt keer op keer met geen enkel antwoord.
Dat hoeft toch ook niet zeg je nu zelf ook?
Ik snap dus ook niet wat voor punt je wil maken. Het is inderdaad lekker makkelijk om kritiek te uiten zonder zelf met oplossingen te komen, maar goed. En dan daarbij, alsof een eventueel aangedragen oplossing van de TS ook opgepikt zou worden en ter harte genomen zou worden door de politiek, en ergens toe zou leiden. Ik denk het niet, dus het is allemaal irrelevant.
Alsof iemand die met oplossingen komt opeens meer recht op een mening zou hebben of wat wil je nu eigenlijk zeggen? Als er al iemand met oplossingen zou komen, dan zouden die oplossingen weer afgekraakt worden en dan zou er gezegd worden:"Als je het allemaal zo goed weet, waarom kun je dan niet aan werk komen?" of iets dergelijks.
quote:
Er zullen best mensen zijn die geen andere keuze hebben dan de bijstand ingaan, echter, als je niet in de bijstand wilt zitten, of daar met tegenzin zit, dan is het voor de meeste mensen prima mogelijk weer uit de bijstand te komen, zeker binnen 7 jaar.
Sterker nog; als je er binnen 7 jaar niet uit bent dan is de kans dat je er nog uikomt vrij klein geworden.
De meeste zullen er wel uit kunnen komen, maar niet allemaal. Dat moet je per geval apart bekijken, en niet zoals sommigen hier in het topic meteen alle WWB'ers over een kam scheren.
pisvlek
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 22:17:09 #289
249559 crew  Lavenderr
pi_108763057
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet zeg je nu zelf ook?
Ik snap dus ook niet wat voor punt je wil maken. Het is inderdaad lekker makkelijk om kritiek te uiten zonder zelf met oplossingen te komen, maar goed. En dan daarbij, alsof een eventueel aangedragen oplossing van de TS ook opgepikt zou worden en ter harte genomen zou worden door de politiek, en ergens toe zou leiden. Ik denk het niet, dus het is allemaal irrelevant.
Alsof iemand die met oplossingen komt opeens meer recht op een mening zou hebben of wat wil je nu eigenlijk zeggen? Als er al iemand met oplossingen zou komen, dan zouden die oplossingen weer afgekraakt worden en dan zou er gezegd worden:"Als je het allemaal zo goed weet, waarom kun je dan niet aan werk komen?" of iets dergelijks.

[..]

De meeste zullen er wel uit kunnen komen, maar niet allemaal. Dat moet je per geval apart bekijken, en niet zoals sommigen hier in het topic meteen alle WWB'ers over een kam scheren.
Ik begrijp haar punt wel heel goed.
Jij doet uit alle macht je best om de houding van TS goed te praten, terwijl TS zelf zegt dat ze het al vervelend vindt om overal op te moeten draven, dus zelf weinig moeite steekt in de paar dingetjes die ze moet doen.
Ze moppert op het systeem, maar maakt er wel gebruik van. En dat wringt voor sommigen.
En dat terwijl ze een afgeronde studie heeft vertelt ze, en daar dus niets mee doet.
Is haar keuze, maar zeur dan niet over datzelfde systeem dat haar in staat stelt om te blijven leven zoals ze nu doet.
pi_108764913
Lavenderr dat zie je verkeerd het is jammer ik kan het niet beter uit leggen. Ik ben echt niet te bereord om te komen opdraven. maar ze hebben geen nut. je moet steeds hetzelfde komen doen uitleggen hoe het zit in je leven wat er fout ging je voelt heel goed dat je de projecten wel moet doen omdat je anders kansloos bent.

Je hebt ook zoiets als dress for succes ook zo'n onzin project. En zulke projecten koste minstes Tienduizend euro. Ik steek wel moeite in me eigen dingetjes doen. Maar dat wil jij niet zien. En dat pak ik niet persoonlijk op zo denk jij gewoon. En dat mag maar dat wil niet zeggen dat jij ookal precies weet hoe ik leef en wat ik zelf doe. Als mensen zo doen vind ik hun ook maar jankerig en klagerig
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 22:53:51 #291
249559 crew  Lavenderr
pi_108765237
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:48 schreef simpelintje het volgende:
Lavenderr dat zie je verkeerd het is jammer ik kan het niet beter uit leggen. Ik ben echt niet te bereord om te komen opdraven. maar ze hebben geen nut. je moet steeds hetzelfde komen doen uitleggen hoe het zit in je leven wat er fout ging je voelt heel goed dat je de projecten wel moet doen omdat je anders kansloos bent.

Je hebt ook zoiets als dress for succes ook zo'n onzin project. En zulke projecten koste minstes Tienduizend euro. Ik steek wel moeite in me eigen dingetjes doen. Maar dat wil jij niet zien. En dat pak ik niet persoonlijk op zo denk jij gewoon. En dat mag maar dat wil niet zeggen dat jij ookal precies weet hoe ik leef en wat ik zelf doe. Als mensen zo doen vind ik hun ook maar jankerig en klagerig
Nee, natuurlijk weet ik niet precies hoe jij leeft, en dat gaat mij ook niet aan. Dat is jóuw zaak, en jij bent degene die beslist. Niet een stel users op Fok.
En ik begrijp best dat het je hard valt om steeds weer opnieuw je verhaal te moeten vertellen aan de zoveelste welzijnswerker. Dat is vernederend. Maar het is wel hun taak.
Wens je sterkte met wat je ook gaat doen, hoop dat je een leuk leven krijgt met je kinderen. En hoop dat je uiteindelijk toch wat gaat doen met je opleiding, denk dat je daar veel meer voldoening uit gaat halen dan hoe het nu gaat :)
pi_108765500
En ik heb wel oplossingen gegeven in mijn ogen maar die lees je niet. Jullie willen graag lezen wat je wil lezen vind je dat ik klaag nou jammer dan. Wil je graag mensen naar beneden praten dat zegt meer iets over jouw en wie zegt dat ik niks doe? daar ga je maar gewoon vanuit. ik ben al fout want ik maak gebruik van een uitkering maar die heb ik niet in het leven geroepen die bestond al. Zo te zien zijn de mensen die mijn een parasiet vinden zelf helemaal niet blij met hun leven en klagen en janken zo.

En ik wil vooral duidelijk maken hoe het zit. Ik heb volgens mijn niet gejankt dat ik geen eten heb en nergens dat ik nu nog zwaar depressief ben en van plan ben om er me leven lang in te blijven als dat zo was had ik geen moeite gedaan om hier een topic te plaatsen. Dat is toch logisch maar van jullie zou je nog geen kans meer krijgen
pi_108765619
Ik zoek werk in de zorg en schoonmaak. Ik heb een scw diploma waar ik nu niks mee kan. Maar ik zoek wel werk vandaag ook gedaan. Dat hoef ik niemand te vertllen hier maar zet het toch maar ff duidelijk neer
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 23:03:21 #294
249559 crew  Lavenderr
pi_108765745
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:59 schreef simpelintje het volgende:
En ik heb wel oplossingen gegeven in mijn ogen maar die lees je niet. Jullie willen graag lezen wat je wil lezen vind je dat ik klaag nou jammer dan. Wil je graag mensen naar beneden praten dat zegt meer iets over jouw en wie zegt dat ik niks doe? daar ga je maar gewoon vanuit. ik ben al fout want ik maak gebruik van een uitkering maar die heb ik niet in het leven geroepen die bestond al. Zo te zien zijn de mensen die mijn een parasiet vinden zelf helemaal niet blij met hun leven en klagen en janken zo.

En ik wil vooral duidelijk maken hoe het zit. Ik heb volgens mijn niet gejankt dat ik geen eten heb en nergens dat ik nu nog zwaar depressief ben en van plan ben om er me leven lang in te blijven als dat zo was had ik geen moeite gedaan om hier een topic te plaatsen. Dat is toch logisch maar van jullie zou je nog geen kans meer krijgen
Niemand praat jou naar beneden, en ik zeker niet.
En natuurlijk hoor je een kans te krijgen, net als iedereen, en die krijg je ook.
Maar goed, je begrijpt niet wat ik wil zeggen en volgens jou begrijp ik jou niet, dus let's agree to disagree. Ik wens je iig het beste. Jou en je kinderen :)
pi_108765976
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:01 schreef simpelintje het volgende:
Ik zoek werk in de zorg en schoonmaak. Ik heb een scw diploma waar ik nu niks mee kan. Maar ik zoek wel werk vandaag ook gedaan. Dat hoef ik niemand te vertllen hier maar zet het toch maar ff duidelijk neer
Waarom overleg je niet met de instanties of ze je kunnen helpen met werk/stage o.i.d. op het gebied van scw? Als je je diploma hebt, lijkt me dat veel beter. Dan krijg je daarin werkervaring, waarmee je ook weer sneller bij een andere soortgelijke baan aan de slag kan.
pi_108766062
Nee misschien begrijpen we elkaar dan verkeerd. En ik vind trouwens dat Leandr dat wel doet. Het hele gedoe met projecten is een spel kost veel geld en is echt onnodig ik zeg dat niet omdat ik te lui ben om te gaan werken. Werken is niet alleen goed om geld te verdienen het is ook dat ik zelf iets doe en eruit ben.Me kinderen worden ook groter en gaanhun eigen leven en dat wil ik ook. Dus natuurlijk zoek ik ook naar werk. Maar ik begrijp nu dat sommige mensen het daar echt niet mee eens zijn. Maar iedereen bekijkt het op hun manier. En dank je wel dat je ons het beste wenst dat wens ik ook voor jouw en je gezin/familie
pi_108766386
BabyB natuurlijk heb ik dat gedaan en de instanties kunnen me niet helpen aan werk. Vooral in scw niet daar zijn al heel lang bezuinigingen en is het voortaan heel veel vrijwilligerswerk en gemeente. Ik zou nu ook geen scw meer willen doen. Vroeger was het echt werk wat om mensen draaide nu is het heel anders. Nu moeten ze ook winst maken enx en dat was 12 jaar geleden helemaal niet.

Ik zoek werk in de schoonmaak omdat ik daar buiten scw ook ervarin heb. Ik zou graag in de zorg willen om iets voor de mensen terug te doen die het nu nodig hebben. Ze zoeken daar ook altijd mensen en houden vooral voor moeders met kinderen die nog op de basischool zitten. Dus maak ik dar het meeste kans denk ik
pi_108766590
Ja thuiszorg daar is altijd wel werk in te vinden inderdaad, schoonmaak ook. Je kunt inderdaad iets voor de mensen betekenen als je in de thuiszorg gaat werken, dat is een mooie gedachte. Nou succes met solliciteren!
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2012 @ 10:58:20 #299
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108774732
Trouw met een vent en ga op zijn kosten leven.
pi_108775776
oja dat kan ik ook doen. Met jouw misschien? xxx
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2012 @ 11:37:32 #301
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108775823
Ik heb al getrouwd. Jammer, maar helaas, pindakaas, kabouterbaas. Als je een vervolg wil op je topic moet je zelf een nieuwe openen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')