abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108480213
Ga in de eerste plaats proberen om van niemand afhankelijk te zijn!
En kijk door alle shit en alle verkeerde beslissingen heen naar een toekomst.
Wat je voor je ziet ligt op je pad.
Verander je houding en zie de mooie dingen

look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_108480345
Iedereen heeft een recht op mening, hoe radicaal dan ook, dus ook jij TS, ongeacht je sociale status en ongeacht hoe je leeft. Dat recht heb je simpelweg omdat je bestaat en leeft. Je bent niemands eigendom. Je hebt niet gekozen voor dit leven, noch voor dit systeem, je bent er gewoon in gedumpt (dit leven).
pi_108480371
Leandra ik wil ff zeggen dat je het echt verkeerd ziet ik ben echt geen troll. Ik weet niet ik kan het nu misschoen gewoon nog niet aan. En de muziekles en huiswerk begeleiding is gratis. Voetbal is niet zo heel duur en het thaiboksen betaalde ik eerst gewoon zelf nu doet stichting leergeld dat en dat vind ik heel fijn.En de muziekles en huiswerkbegeleiding word ook niet door de sociale dienst betaald dat word gedaan hier in de buurt en me zoontjes doen daar ook hun best dus geen verspild geld of moeite alles wat ze nu leren is mooi meegenomen. Je snapt ook helemaal niet wat ik bedoel dus ga ik niet meer op jouw in. We hoeven elkaars denkwijze niet te veranderen ofzo
pi_108480800
Ja dat ga ik ook doen hoor. En inderdaad het voelt niet echt fijn om afhankelijk te zijn ofdat de overheid moet betalen. Dagblad heeft ook gelijk vind ik. Maar het is beter om te werken voor je centen. Ik ben ook bezig echt echt waar want alleen maar praten en niks doen werkt niet.

Ik vind wel dat het echt een verrot systeem is en zou dat ooit gaan veranderen
  maandag 27 februari 2012 @ 21:23:44 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108480942
Of het "gratis" is of vergoed wordt door een stichting heeft weer niets te maken met het feit dat een werkend mens toch een flink bedrag moet verdienen om haar kind die dingen te laten doen, maar dan ga ik er ook vanuit dat je als je werkt iig zsm uit een achterstandswijk probeert weg te verhuizen, dus dan vervalt de muziekles en huiswerkbegeleiding op het buurthuis al, en voor stichting leergeld verdien je al snel te veel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 februari 2012 @ 21:24:59 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108481023
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:21 schreef simpelintje het volgende:
Ik ben zo benieuwd wat er volgens jou zou moeten veranderen...

Doe eens wat suggesties waardoor het allemaal makkelijker en vooral beter zou worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108481259
Nou leandra dat jij voelt wat jij voelt komt denk ik ook door het systeem ik snap jij best wel denk ik.
pi_108481308
ik bedoel ik snap je best wel denk ik
pi_108481421
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:21 schreef simpelintje het volgende:
Ja dat ga ik ook doen hoor. En inderdaad het voelt niet echt fijn om afhankelijk te zijn ofdat de overheid moet betalen. Dagblad heeft ook gelijk vind ik. Maar het is beter om te werken voor je centen. Ik ben ook bezig echt echt waar want alleen maar praten en niks doen werkt niet.

precies, minder lullen meer actie
Dan gaat alles meestal al een stuk beter
Zorg dat je zoveel mogelijk ONafhankelijk bent van Het Systeem.
Hulpverlening is een mooi iets maar de praktijk is verschrikkelijk

ps:
hihi sorry je hebt het niet eens in de gaten maar "Dagblad" is echt grappig!
pi_108481470
ow ok
  maandag 27 februari 2012 @ 21:32:19 #136
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_108481498
bedankt voor je mening te delen
pi_108481548
niks vervelends hoor Simpelintje gewoon grappig :)
pi_108481665
oja maar ik snap het niet...
  maandag 27 februari 2012 @ 21:36:34 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108481749
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:28 schreef simpelintje het volgende:
Nou leandra dat jij voelt wat jij voelt komt denk ik ook door het systeem ik snap jij best wel denk ik.
Ehm nee, je hebt al een paar keer de conclusie getrokken dat ik je niet begrijp en dat het allemaal heel anders is dan ik denk, dus als ik dan om concrete voorbeelden vraag van hoe het dan volgens jou wel zou moeten om het allemaal makkelijker en vooral beter te maken, dan moet je dus niet met een dooddoener aankomen van "je begrijpt wel wat ik bedoel".

Kom na een half topic vol "het is zo'n vreselijk systeem, daar kun je alleen maar slachtoffer van zijn" eens met suggesties hoe het dan wel zou moeten.

Wat zou er moeten gebeuren om het systeem beter, menselijker en makkelijker te maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108481866
quote:
ps:
hihi sorry je hebt het niet eens in de gaten maar "Dagblad" is echt grappig!
Haha! Echt te droog ja
pi_108481980
Leadra ik zou het echt niet weten misschien wel alles
  maandag 27 februari 2012 @ 21:46:41 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108482354
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:40 schreef simpelintje het volgende:
Leadra ik zou het echt niet weten misschien wel alles
Als je geen alternatieven kunt bedenken, en zelfs niet kunt zeggen wat anders zou moeten, of hoe bepaalde zaken anders of beter zouden kunnen zijn na 7 jaar bijstand, dan ben ik er niet zo van overtuigd dat je het werkelijk zo slecht hebt binnen het systeem.

Ik kon destijds al bij m'n intakegesprek aangeven wat beter kon (kinderopvang beschikbaar stellen bijvoorbeeld, maar dat was in 1992 vloeken in de kerk), de steken die ze laten vallen zijn na een tijdje echt wel duidelijk, en hoe het beter zou kunnen weet je na 7 jaar ook wel.

Maar dan nog; ik vroeg je wat volgens jou een manier was waarop het makkelijker en vooral beter zou gaan, en dan vind ik "misschien wel alles" geen antwoord, tenzij je bedoelt dat het hele systeem van bijstandsuitkeringen maar opgeheven moet worden; geen werk = geen inkomen = geen huis, geen eten, zoek het maar uit.
En ik denk niet dat je dat bedoelt, en als je dat wel bedoelt dan ben je echt harteloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108482658
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:38 schreef dadgad het volgende:

[..]

Haha! Echt te droog ja
Dat is nog beter dan Datgat! :D

Mijn dag is iig weer helemaal top. Dank simpelintje en dagblad! :D
pi_108482770
het is dadgad, dagblad is een grappige fout.

Maar anyway,,
Laat je ook niks aanpraten, je bent geen slachtoffer, je bent baas over je eigen leven en je hebt het recht om gelukkig te zijn. Maar denk niet dat het leven een ritje in de draaimolen is. Totdat er iets verandert, kan je beter je verwachtingen bijstellen ;)

edit: ik was te traag :P
pi_108482914
Graag gedaan. Leandra waarom ben je zo boos op mijn. Wat er in mijn leven anders zou moeten hoef ik jouw toch niet uit te leggen. Dat weet ik voor mezelf wel want leandra wie weet werk ik volgend jaar wel of verdien ik op de een of andere manier me eigen geld zonder afhankelijk te zijn. En dan vind ik nog steeds van het systeem wat ik nu ook vind. Je hoeft niet boos te zijn op mijn
pi_108482972
Ow hahahaha
  maandag 27 februari 2012 @ 21:58:36 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108483074
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:56 schreef simpelintje het volgende:
Graag gedaan. Leandra waarom ben je zo boos op mijn. Wat er in mijn leven anders zou moeten hoef ik jouw toch niet uit te leggen. Dat weet ik voor mezelf wel want leandra wie weet werk ik volgend jaar wel of verdien ik op de een of andere manier me eigen geld zonder afhankelijk te zijn. En dan vind ik nog steeds van het systeem wat ik nu ook vind. Je hoeft niet boos te zijn op mijn
Ik ben niet boos; jij zegt dat het systeem waardeloos is, ik vraag je hoe het systeem anders/beter zou moeten en je komt met een dooddoener als "je begrijpt wel wat ik bedoel" terwijl je het hele topic al zit te beweren dat ik je niet begrijp.

Nu ook weer; ik vraag je nogmaals wat er anders zou moeten aan het systeem, en je reageert met dat je niet hoeft uit te leggen wat er anders zou moeten in jouw leven....

Je klaagt over het systeem, ik vraag je hoe het volgens jou beter zou kunnen, en na 3 keer vragen heb ik daar nog steeds geen antwoord op.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108483225
Heb je eigenlijk iets van steun aan mensen in je omgeving vraag ik me zo na het lezen van het topic af?
pi_108483490
Nou heel veel projecten kunnen weg die hebben echt geen nut. Er word te veel door de gemeentes overgenomen. Misschien dat ze op de een of andere manier zijn aangesloten bij een bedrijf want jij hebt wel zo goed voor je eigen kunnen zorgen er zijn ook mensen die dat niet meteen kunnen waar je kunt werken. En als je dan laag moet beginnen dat je dan ook hogerop moet kunnen. en waarom moet je steeds weer als je in de molen zit van trajecten steeds weer je hele verhaal gaan vertellen steeds weer terug het verleden in?

Vel trajecten kunnen echt weg die kosten veel geld. Dat kan naders besteed worden en banen zijn ook helemaal veranderd. Vooral door dat grote bedrijven en gemeentjes teveel overnemen
pi_108483521
Caferoker waarom vraag je je eigen dat af?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')