Kan het zijn dat ze misschien moeite heeft met het precies verwoorden van haar redenen?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je m'n posts in dit topic nog eens goed nalezen voor je me beschuldigt van generaliseren en moeilijk doen over een uitkering.
Dat deed ik namelijk niet tot TS met excuses als "administratieve rompslomp bij de sociale dienst" kwam.
In een van de posts hierboven begin ik met het advies een medische keuring aan te vragen, want als TS zo zwak is dat ze niet kan werken dan zou ze ook geen sollicitatieplicht moeten hebben.
En ik me druk maken dat de een moet werken terwijl de ander thuiszit? Ten eerste weet ik als geen ander hoe het is om niet te kunnen werken en afhankelijk te zijn van de overheid als je wel zou willen werken, ten tweede hoef ik niet te werken.
Je gaat er vanuit dat je Borderline als diagnose zou krijgen maar je doet dat liever niet omdat je denkt dat je er zelf beter uit kunt komen dan met hun hulp?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef simpelintje het volgende:
Een medische keuring je krijgt heel snel een stempel de meeste hebben een bordelinestoornis. Die zal ik ook wel krijgen als ik een keuring onderga. Zoals ik al zei ik ben bezig met cursus voor mezelf op me eigen gemak heb je dat ook gelezen? Als ik nu zeg dat ik meteen ga soliciteren is het dan beter. Ben ik beter als ik een baan heb hoe weet jij hoe het er dan aan toe gaat misschien schreeuw ik dan alleen maar tegen me kinderen omdat ik de druk te hoog vind. Ik vind het goed van jouw hoor dat je zo goed alles kan maar niet dat je makkelijk alles als een smoejse ziet
Haar jongste kind is 7, kan zijn dat ze in een depressie is blijven hangen maar dan is een medische keuring nog steeds de meest logische route, ipv blijven volhouden dat ze gezond is en wel kan werken maar dat dat te moeilijk is wegens de administratieve rompslomp met de sociale dienst bij een inkomen onder bijstandsniveau.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:46 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Kan het zijn dat ze misschien moeite heeft met het precies verwoorden van haar redenen?
Ik zag de woorden postnatale depressie al en ik ken er meer die dat hebben gehad en zitten nu nog steeds aan de anti depressiva en dat komt je gemoedstoestand niet ten goede zoals je wellicht weet.
Ik denk niet dat TS hier een topic opent om goedkeuring te krijgen voor het feit dat ze niet WIL werken, lijkt me niet erg voor de hand liggend toch.(niemand gaat dat immers goedkeuren, en dat weet ze getuigende de TT, ze is bekend met de (internet)norm dat uitkeringstrekkers geen recht op een mening hebben, wat natuurlijk totale onzin is kan ik niet vaak genoeg zeggen)
Vandaar dat ik denk dat ze bewust of onbewust gewoon even een steuntje in de rug nodig heeft.
Ja ik zou me ook direct af laten keuren hoor daar niet van, maar dat komt omdat ik niet onzeker ben over mijn eigen toestand, zowel fysiek als mentaal.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar jongste kind is 7, kan zijn dat ze in een depressie is blijven hangen maar dan is een medische keuring nog steeds de meest logische route, ipv blijven volhouden dat ze gezond is en wel kan werken maar dat dat te moeilijk is wegens de administratieve rompslomp met de sociale dienst bij een inkomen onder bijstandsniveau.
Dat deed ze toch al? Staan heel goede tips in waar simpelientje haar voordeel mee kan doen.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:55 schreef Macabrefuture het volgende:
@ Leandre
Je zegt net zelf dat je ervaring mee hebt 10 jaar gelden. Mischien kunje simpelintje tips geven hoe ze het aan moet pakken. Je bent een succes verhaal zo te lezen.
Nee, ik zei 20 jaar geleden, toen je nog moest vechten tegen de bierkaai om aan het werk te kunnen en kinderopvang te krijgen.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:55 schreef Macabrefuture het volgende:
@ Leandre
Je zegt net zelf dat je ervaring mee hebt 10 jaar gelden. Mischien kunje simpelintje tips geven hoe ze het aan moet pakken. Je bent een succes verhaal zo te lezen.
Als je niet wil klagen moet je dat ook niet doen. Welke kant moeten mensen gaan bekijken? De kant van de 'arme moeder die door de sociale dienst en de psychiater en de therapeuten en de hulpverleners en de directeur van school en de jeugdzorgmedewerkers niet begrepen wordt'? Als er zoveel mensen zijn die niet goed begrijpen wat het probleem is, zou het dan niet een héél klein beetje bij jou liggen en zou je dan niet een héél klein beetje moeten luisteren naar wat ze je te vertellen hebben?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:46 schreef simpelintje het volgende:
Ik wil niet echt klagen maar dat mensen ook eens van een ander kant gaan bekijken en misschien gaan er belletjes rinkelen. Het is mijn zo pverkomen en ik wilde het hier neerzetten. En advies wat is je advies dan? Ik ben echt wel bezig om mezelf eruit te halen maar ik zal daar zeker te weten langer over doen als jij
Dat hele willen lezen is dus de issue, en dat zal niet alleen hier zo zijn.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:52 schreef mrspoeZ het volgende:
Leuk wel, ik geef je een compliment en wat jij eruit haalt is dat ik het 'normaal' vindt dat jeugdzorg bij je komt 'omdat jij een uitkering hebt'. Lieve meid, kom eens uit dat negatieve denken! Het systeem is verrot, daar ben ik het helemaal mee eens maar het is echt niet zo dat je nu niets meer kan. Je KIEST er voor niet te werken omdat je dan je kinderen niet meer naar hun sportclubjes en muzieklessen kan brengen, dat heeft niets te maken met het systeem en alles met jouw keuzes!
Kom op, je laat hier merken dat je heus wel kan nadenken en bereid bent te kijken naar dingen die je zelf anders had kunnen doen. Nu nog de consequenties trekken van wat je ziet. Je kan het! En waarom zou je daar dan mee wachten?
En waarom zou je niet kunnen werken onder schooltijd?quote:Op maandag 27 februari 2012 21:00 schreef simpelintje het volgende:
ok sorry ben inderdaad beetje fel. Het klopt ik kies ervoor omdat met mijn kinderen te doen. Ik vind het ook belangrijk om hun naar school te brengen enz en dat ze als ze klaar zijn van school gewoon naar huis komen enz. Kun je me uitleggen met wat je eigenlijk bedoel met nu nog de consequenties trekken van wat je ziet?
Ik bedoel dat ik lees dat je jezelf prima bewust bent van het feit dat jouw keuzes er (mede) voor gezorgd hebben dat je zit waar je nu zit en dat als je er iets aan wil doen dat dus betekent dat je andere keuzes zal moeten gaan maken. Kiezen om voor je kinderen te zorgen is prachtig, maar in feite doe je dat natuurlijk nu niet; je kiest er voor de overheid voor je kinderen te laten zorgen, jij bent niet degene die het geld verdient waarvan zij eten, gekleed zijn, naar sport- en muziekclubjes kunnen. Voelt dat lekker? Zou het niet veel fijner zijn om dat zélf te doen? Als je antwoord daarop bevestigend is zul je toch echt de conclusie moeten trekken dat er weinig anders opzit dan te gaan werken. En je hebt die sociale diensten of wat er ook allemaal voor instanties om je heen zitten (ik ben niet thuis in die wereld, sorry) om te solliciteren, om je bij de vrijwilligerscentrale aan te melden of om desnoods een folderwijk te nemen. Je moet ergens beginnen toch?quote:Op maandag 27 februari 2012 21:00 schreef simpelintje het volgende:
ok sorry ben inderdaad beetje fel. Het klopt ik kies ervoor omdat met mijn kinderen te doen. Ik vind het ook belangrijk om hun naar school te brengen enz en dat ze als ze klaar zijn van school gewoon naar huis komen enz. Kun je me uitleggen met wat je eigenlijk bedoel met nu nog de consequenties trekken van wat je ziet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |