abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2012 @ 14:50:57 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108463659
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef simpelintje het volgende:
Nee dat vind ik niet. Maar door het hele spel wat er gespeeld is voel ik me inderdaad niet zoveel nee. Toen ik een uitkering ging aanvragen leek me op dat op dat moment tijdelijk de beste oplossing omdat ik schuld had en zwanger was. Ik wilde niet lang er in blijven dat ik heb tijdens mijn eerste intake ook aangegeven.

Ik wilde mijn opleiding afmaken en dan gaan werken dat kon ik doen na 2 jaar vrijwilligerswerk, heel veel brieven schrijven en ook moest ik me eigen laten onderzoeken. En dat alles duurde bij eljkaar enkele jaren.

Ik wil echt niet zielig doen en weet zelf heel goed wat ik fout heb gedaan. Ik ben ook maar een simpel mens want die bestaan ook hoor niet iedereen is einstein of iets er onder

Ik wil eigenlijk aangeven dat niet wij altijd profiteren maar dat er ook word verdien van mensen die een uitkering hebben.
Maar waarom ga je dan niet gewoon je opleiding afmaken en/of solliciteren?
Er zijn meer dan voldoende regelingen voor kinderopvang voor mensen in jouw situatie, dat je niet gelijk modaal gaat verdienen mag geen belemmering zijn, de kans dat je met een baan voor 25 a 30 uur meer verdient dan je bijstandsuitkering is relatief groot, tenzij je echt van het niveau bent dat nooit meer dan het minimumloon zal gaan verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 februari 2012 @ 14:51:19 #52
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108463671
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef Leandra het volgende:

Hoewel die figuren in de leasebakkenkaste er ook wat van kunnen.
Ik durf zelfs te stellen dat daar werkelijk de a-sociale klasse zit.
The truth was in here.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:55:01 #53
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108463794
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik durf zelfs te stellen dat daar werkelijk de a-sociale klasse zit.
Die krijgen meer aan dagelijkse 'maaltijden vergoeding' dan een bijstandsmoeder krijgt om van rond te komen.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:55:41 #54
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108463814
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:55 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Die krijgen meer aan dagelijkse 'maaltijden vergoeding' dan een bijstandsmoeder krijgt om van rond te komen.
Precies.
The truth was in here.
pi_108464099
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:39 schreef simpelintje het volgende:
Ach ik heb het allemaal gelezen en het is niet zo positief allemaal ik kan het niet goed overbrengen.
Iemand denkt dat ik een wagelijk persoon ben terwijl je me niet persoonlijk kent.

Ik ben iemand die er niks van snapt dat kan wel zijn ben maar e zijn nog veel mensen die het niet snappen en toch graag hier komen om nieuws en de meningen van andere te lezen waar onder ik.

Heb het allemaal verkerd in geschat en had het beter niet kunnen doen. Want ook lees ik dat ik mezelf als een slachtoffer zou zien. Nou helemaal niet

sorry hoor....
Je bent niet walgelijk, sommige pubertjes op FOK! halen graag anderen naar beneden omdat ze denken daarmee hoger te staan. Wat eigenlijk gebeurt is dat de ene zich lelijk gedraagt, waardoor de ander zich zo voelt. De lachende derde ziet echter twee trieste figuren, met sympathie voor slechts eentje.

En je hebt gelijk met dat er aan uitkeringstrekkers verdiend wordt. Zolang het percentage niet te ver op- of afloopt creeeren uitkeringstrekkers meer banen dan ze opvullen.

En dat is een structurele fout in het huidige systeem die veel uitkeringscritici vaak niet willen meenemen in hun oordeel.
pi_108464137
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef Leandra het volgende:
Als je een uitkering ontvangt hoef je niet automatisch een aso te zijn.
Als je een aso bent komt het wel bovengemiddeld vaak voor dat je een uitkering ontvangt.

Hoewel die figuren in de leasebakkenkaste er ook wat van kunnen.
Pardon? :)
pi_108464166
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:50 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Wat een nutteloze KUT-vraag. Blijkbaar denk jij "even de oplossingen" te hebben. Anders ga je even psychologische vragen stellen -overigens wel erg direct-: Waarom werk jij eigenlijk? -Waarom ben je een slaaf?-
Het was meer een vraag uit interesse. Ik vind het curieus om te zien dat iemand zichzelf als 'simpel' beschouwd. Dan ben ik benieuwd naar wat diegene daarmee bedoelt.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:07:15 #58
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108464189
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Je bent niet walgelijk, sommige pubertjes op FOK! halen graag anderen naar beneden omdat ze denken daarmee hoger te staan. Wat eigenlijk gebeurt is dat de ene zich lelijk gedraagt, waardoor de ander zich zo voelt. De lachende derde ziet echter twee trieste figuren, met sympathie voor slechts eentje.

Verdikke, die lijst ik in!
The truth was in here.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:09:32 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108464276
Mwah, je hebt op FOK! ook nogal wat Wajongers die het niet meer dan normaal vinden dat ze Wajong hebben, en daar zo ongeveer trots op zijn, omdat ze "niet met autoriteit om kunnen gaan".

En door dat soort figuren, die schijnbaar trots zijn op hun "ziek" zijn, en die als ze al werken ook nog om advies komen vragen om zo min mogelijk gekort te worden op hun uitkering, terwijl ze dus kennelijk wel meer kunnen werken dan ze doen, maar het niet willen omdat dan hun uitkering naar beneden gaat, ontstaat ook deels een heel stuk wrijving.

Dat iemand een uitkering heeft vindt men volgens mij nog niet eens zo erg, vrijwel iedereen weet dat er ook mensen zijn die terecht een uitkering hebben, dat er echter ook mensen zijn die het niet alleen normaal vinden dat ze een uitkering krijgen, maar daar ook nog eens trots op zijn, en geen enkele intentie hebben iets aan de situatie te veranderen (als dat mogelijk is), dat is waardoor mensen het "uitvreter" idee krijgen, en dat slaat dan helaas ook over op degenen die (tijdelijk) terecht een uitkering hebben omdat ze werkelijk niet anders kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 15:13:50 #60
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_108464461
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het was meer een vraag uit interesse. Ik vind het curieus om te zien dat iemand zichzelf als 'simpel' beschouwd. Dan ben ik benieuwd naar wat diegene daarmee bedoelt.
Nu ga ik het even invullen(dus misschien denkt de TS hier anders over): omdat ik denk dat de TS zich "minder" voelt dan de werkende elite! Er treedt dan vaak een gevoel op van minderwaardigheid waardoor iemand in een dal komt te zitten en zichzelf, als alleen maar een "simpel" persoon beschouwd, waar absoluut geen sprake van mag zijn. Iedereen is de moeite waard incl. de TS!

Daarbij komt..een reactie uitlokken is natuurlijk niet "verkeerd"..echter ik denk dat ik voor een groot deel weet en ook voel waarover de TS praat. Ik heb zelf nooit gekozen voor een uitkering omdat dat mij gewoon niet aanstond, maar ik denk als je echt op dat moment niet kan het een heel ander verhaal is. En reken maar, ik denk niet dat de weg/het proces een proces is waarbij je even je vingers aflikt om het zomaar te zeggen. Pas dan, als je het "niet goed aanpakt" wordt je in een hokje geduwd.
pi_108465253
Spellmeista ik denk wel dat je me begrijpt netzoals gray ik zie mezelf niet als slachtoffer ik heb zelf fouten gemaakt. Wat ik niet had moeten doen, ik heb echt wel pogingen gedaan om uit de uitkering te komen. Ik heb toch uiteindelijk me diploma gehaald maar toen had ik twee kinderen. Die twee kinderen heb ik echt voor gekozen en ik ben er trots op om hun moeder te zijn.

Bij de eerste had ik een postnatale depressie en bij de tweede kwam dat nog erger terug. Ik heb 4 jaar gedaan daarna om uit de postnatale depressie te komen. Iemand gaf net de opmerking iets van ach zeg het ff tegen de dokter ga pilletjes slikken en hup je hoeft niet meer te werken. Ik heb geen pilletjes genomen. Door die depressie heb ik heel veel geleerd. Ook over hulpverlening.

Ik heb het idee gehad dat ze me liever aan de pillen hadden dan dat ik er sterk uitkwam. En zo ook de sociale dienst. Steeds opnieuw je verhaal vertellen. Iedereen maakt dingen mee in zijn of haar leven ikke ook. Ik vind dat het systeem daar gebruik van hebt gemaakt.

Ondanks mijn diploma die ik heb gehaald hebben ze daar nooit seriues nar gekeken. Ik ben afgestudeerd als sociaal cultureel werkster. Ik moest wel van traject naar traject. Waarbij ik 5 solliciaties in de week moest doen. En vaak ben afgewezen.

Het systeem kan je echt wel naar beneden halen en je echt een gevoel geven dat je minderwaardig bent dat je een schooier bent. En het klopt niet dat zie ik nu pas heel helder in ik kan het niet duidelijk uitleggen
  maandag 27 februari 2012 @ 15:42:14 #62
363381 HansPeterKolvenBach
All roads lead to Rome...
pi_108465512
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:31 schreef JamFlava het volgende:
Ts is een walgelijk persoon.. :r
Ik vind jou toch een stuk walgelijker.

Wat een niveau hier zeg, mensen in hun waarde laten is echt teveel gevraagd hier.
I cannot teach anybody anything, I can only make them think
  maandag 27 februari 2012 @ 15:44:40 #63
pi_108465612
Je moet gewoon geen aandacht besteden aan zulke mensen, die veroordelend over iedereen spreken.

Ze zijn waarschijnlijk zelf heel erg bitter over hun eigen trieste bestaan, dat ze op anderen af moeten geven om zichzelf goed te voelen.

En nogmaals, je betaalt niet voor niets sociale zekerheidspremies, dus een uitkering is gewoon je recht. Dat andere mensen dat niet kunnen verkroppen ligt aan hun beperkte hersencapaciteit.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:54:12 #64
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_108465944
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:35 schreef simpelintje het volgende:
Het systeem kan je echt wel naar beneden halen en je echt een gevoel geven dat je minderwaardig bent dat je een schooier bent. En het klopt niet dat zie ik nu pas heel helder in ik kan het niet duidelijk uitleggen
Bij een sollicitatieprocedure niet vertellen wat "er allemaal" aan de hand is. Alle gaten in je loopbaantraject opvullen met "ware leugens". Dus je bent je gaan oriënteren en noem maar op. Pas, wanneer je wat langer in dienst bent aangeven dat je het op sommige momenten enigszins "wat moeilijker vindt om te werken"(daar hebben ze in ieder geval meer begrip voor dan dat je het helemaal niet zou zeggen - dan kunnen ze "wat meer rekening met je houden").

Vooral niks laten wijsmaken door de sociale dienst! Mensen die "een beperking hebben" werken vaak vele malen harder en "beter" dan een "normale werknemer".
pi_108466709
HansPeterKolvenbach bedankt

Spellmeisa Dat deed ik ook niet bij solliciaties dat moest je doen bij de trajecten waar je moest komen. Die zijn vaak in groepen ook invidueel je moet gewoon steeds vertellen hoe en wat precies de laaste keer weigerde ik alles te vertellen en toen werd de man erg boos op mij. Bij de trajecten moedigen ze echt aan om te vertellen dat je mee doet aan hun "cursus"dat traject. Om het gat in je cv op te vullen dus niet vertellen maar toch wel melden op je cv.

Ik wil wel ooit gaan werken en hier zullen veel mensen over vallen. Dat ik dat nu niet doe is omdat ik niet zie hoe ik dat ga doen. jaren geleden wel. Maar nu zijn me kinderen ouder 9 en bijna 7 en ze zitten op sportclubs me jongste zoon doet 3 per week voetballen en thaiboks me oudste zoon doet thaiboksen en volgt muziekles ook gaat hij naar huiswerk begeleiding. En ik moet ze daar naar toe brengen. Jaren geleden had ik energie genoeg en die energie is weg door wat me is overkomen maar ook een deel door het systeem. misbruik maken van je ellende.

En ik voel me nu niet zielig ik wil me eigen terug vinden en alles goedop een rijtje hebben.
pi_108466822
TS, je komt nogal verward over.
Waarvoor zit je in de bijstand als ik vragen mag? :)
Twiddel
pi_108466929
Laat maar, moet leren lezen :'(
Twiddel
  maandag 27 februari 2012 @ 16:19:19 #68
pi_108466932
Je moet schijt aan die mensen hebben, ik werk al 5 jaar niet en heb ook geen uitkering, ben lange tijd bajesklant geweest, maar wel universitair opgeleid. Probeer dat maar eens in een hokje te plaatsen.

Ik regel mijn eigen financiën. Wat anderen daar van vinden interesseert mij geen reet.

Je moet doen waar jij gelukkig van wordt, die veroordelende mensen hier komen zichzelf nog wel een keer tegen. Waarschijnlijk zijn het allemaal vriendloze pubertjes die afreageren op het forum omdat ze een slechte dag op school hebben gehad.
Hun hoogtepunt is dat ene potje Call of Duty waar ze bovenaan staan. En als het slecht gaat en ze verliezen, dan komen ze op dit forum hun gal spuien.

Zo gaat dat bij die instabiele onzekere mennekes.
pi_108467275
En dat is het hem ook doen waar je gelukkig van word. Ik vind het goed dat je het kan waarschijnlijk omdat je een stuk slimmer bent dan ik hihihih. Doen waar je gelukkig van word doen heel veel mensen niet meer omdat ze word wijs gemaakt dat ze dat niet mogen en niet kunnen. Niet alleen bij instanties ook de werkende mensen weten dat gevoel niet.
pi_108467367
quote:
Ik regel mijn eigen financiën. Wat anderen daar van vinden interesseert mij geen reet.
Goed zo.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:32:41 #71
pi_108467570
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:26 schreef simpelintje het volgende:
En dat is het hem ook doen waar je gelukkig van word. Ik vind het goed dat je het kan waarschijnlijk omdat je een stuk slimmer bent dan ik hihihih. Doen waar je gelukkig van word doen heel veel mensen niet meer omdat ze word wijs gemaakt dat ze dat niet mogen en niet kunnen. Niet alleen bij instanties ook de werkende mensen weten dat gevoel niet.
Juist werkende mensen weten dat niet, die worden al z'n leven lang geïndoctrineerd om te geloven dat ze alleen bezig moeten zijn met werk en school. Niet wetende dat wat ze daar leren totaal niet boeiend is voor het echte leven, daarom zijn ze ook vaak zo sociaal gestoord. Geen vrienden, geen fatsoen, totaal wereldvreemd.

Je moet werken om te leven, niet leven om te werken.
En je hoeft niet perse slim te zijn hoor, je moet ook gewoon risico durven nemen ;)
pi_108467856
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:13 schreef simpelintje het volgende:
HansPeterKolvenbach bedankt

Spellmeisa Dat deed ik ook niet bij solliciaties dat moest je doen bij de trajecten waar je moest komen. Die zijn vaak in groepen ook invidueel je moet gewoon steeds vertellen hoe en wat precies de laaste keer weigerde ik alles te vertellen en toen werd de man erg boos op mij. Bij de trajecten moedigen ze echt aan om te vertellen dat je mee doet aan hun "cursus"dat traject. Om het gat in je cv op te vullen dus niet vertellen maar toch wel melden op je cv.

Ik wil wel ooit gaan werken en hier zullen veel mensen over vallen. Dat ik dat nu niet doe is omdat ik niet zie hoe ik dat ga doen. jaren geleden wel. Maar nu zijn me kinderen ouder 9 en bijna 7 en ze zitten op sportclubs me jongste zoon doet 3 per week voetballen en thaiboks me oudste zoon doet thaiboksen en volgt muziekles ook gaat hij naar huiswerk begeleiding. En ik moet ze daar naar toe brengen. Jaren geleden had ik energie genoeg en die energie is weg door wat me is overkomen maar ook een deel door het systeem. misbruik maken van je ellende.

En ik voel me nu niet zielig ik wil me eigen terug vinden en alles goedop een rijtje hebben.
Maar hoe maken 'ze' dan misbruik van jouw ellende? Dreigen ze je uitkering af te pakken?
Wel erg jammer van je afgeronde opleiding dat je daar nu niets mee doet. Of kan doen.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:43:51 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108468107
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goed zo.
Dus zonder te weten hoe hij dat doet keur je dat goed?
Niet werken, geen uitkering, eigen inkomsten regelen, als dat Holleederstyle is dan vind je dat minder problematisch/asociaal dan een bijstandsuitkering?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 16:45:50 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108468190
Maar ik snap niet waarom je met kinderen van 7 en 9 niet weer aan het werk zou kunnen, al was het maar onder schooltijd, maar ook voor de BSO zal ruimschoots vergoed worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 16:45:58 #75
pi_108468197
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet werken, geen uitkering, eigen inkomsten regelen, als dat Holleederstyle is dan vind je dat minder problematisch/asociaal dan een bijstandsuitkering?
Nee hij keurt het niet goed, dat was een manier om te testen of ik werkelijk iets geef om wat anderen er van vinden ;)
Als ik dus gehapt had, had hij gezegd:"Je gaf toch niets om wat anderen er van vonden?

En maak jezelf niets wijs met je Holleederstyle, kunnen mensen ook nog gewoon handelen in spullen zonder voor onderwereldfiguur uitgemaakt te worden?

Heel erg kort door de bocht hoor Leandra.
pi_108468226
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik was sarcastisch :P
  maandag 27 februari 2012 @ 16:50:00 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108468373
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:45 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Nee hij keurt het niet goed, dat was een manier om te testen of ik werkelijk iets geef om wat anderen er van vinden ;)
Als ik dus gehapt had, had hij gezegd:"Je gaf toch niets om wat anderen er van vonden?

En maak jezelf niets wijs met je Holleederstyle, kunnen mensen ook nog gewoon handelen in spullen zonder voor onderwereldfiguur uitgemaakt te worden?

Heel erg kort door de bocht hoor Leandra.
Ik vraag alleen of Holleederstyle ook geen probleem zou zijn, daarmee stel ik niet dat dat zo zou zijn.

Handelen is natuurlijk ook gewoon werken, tenzij je handelt in illegale goederen en/of geen belastingen afdraagt, maar dat is dan jouw probleem met de belastingdienst.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108468460
Hoe maken ze misbruik van de ellende ik weet niet hoe ik dat zo duidelijk kan neerzetten. Ik heb het idee dat ik in het begin nog heel naief was en graag mee werkte met alles. Maar dat mee werken bestaat uit komen opdagen en vertellen het liefst alles wat je hebt mee gemaakt. Bij casemanagers, psycholgen dan weer bij degene die op dat moment dat traject de baas is zeg maar. En waarom word daar zo naar gekeken dan? Je moet toch juist verder komen.

Veel trajecten zijn er om je vooruit te helpen. En bij sommige mensen lukt dat ook dat zijn er maar echt een paare dat is meestal bij de mensen die een hoge studie hebben gedaan of willen volgen en daardoor studiefiancering krijgen ipv sociale dienst. en dus geloof ik niet dat ze er zijn om je vooruit te helpen

Maar dat ze goed weten waar de problemen liggen bij bijvoorbeeld allenstaande moeders en daar zelf hun geld aanverdienen.

Doordat ik nu zwak sta maatschappelijk gezien denken ze echt dat het allemaal maar kan. zogenaamd hulp aanbieden. Maar eerst alles over je willen weten en een dossier van maken die heel lang blijft bestaan. En daardoor krijg je minder kansen. Ze dreigen zoiezo altijd je uitkering af te pakken als je een brief krijgt dat je word uitgenodigd voor ene gesprek met casemanager of een nieuwtraject staat er altijd standaard in de brief dat als je niet komt opdagen of niet wil meewerken je uitkering word gekort of afgepakt
pi_108468530
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:52 schreef simpelintje het volgende:
Hoe maken ze misbruik van de ellende ik weet niet hoe ik dat zo duidelijk kan neerzetten. Ik heb het idee dat ik in het begin nog heel naief was en graag mee werkte met alles. Maar dat mee werken bestaat uit komen opdagen en vertellen het liefst alles wat je hebt mee gemaakt. Bij casemanagers, psycholgen dan weer bij degene die op dat moment dat traject de baas is zeg maar. En waarom word daar zo naar gekeken dan? Je moet toch juist verder komen.

Veel trajecten zijn er om je vooruit te helpen. En bij sommige mensen lukt dat ook dat zijn er maar echt een paare dat is meestal bij de mensen die een hoge studie hebben gedaan of willen volgen en daardoor studiefiancering krijgen ipv sociale dienst. en dus geloof ik niet dat ze er zijn om je vooruit te helpen

Maar dat ze goed weten waar de problemen liggen bij bijvoorbeeld allenstaande moeders en daar zelf hun geld aanverdienen.

Doordat ik nu zwak sta maatschappelijk gezien denken ze echt dat het allemaal maar kan. zogenaamd hulp aanbieden. Maar eerst alles over je willen weten en een dossier van maken die heel lang blijft bestaan. En daardoor krijg je minder kansen. Ze dreigen zoiezo altijd je uitkering af te pakken als je een brief krijgt dat je word uitgenodigd voor ene gesprek met casemanager of een nieuwtraject staat er altijd standaard in de brief dat als je niet komt opdagen of niet wil meewerken je uitkering word gekort of afgepakt
Nou ja, dat is dan ook wel het minste toch ? Op komen dagen?
  maandag 27 februari 2012 @ 16:54:33 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108468552
Ik snap alleen niet waarom je via de Sociale dienst naar een psycholoog zou moeten?
Wat voor traject gaat het dan om?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108468632
ik zelf vind het best zwaar werken en kinderen opvoeden en je huishouden bij houden. en heel veel vrouwen kunnen dat maar ik op dit moment gewoon niet. Een part time baan zou kunnen maar als je na een half jaar eruit bent moet je weer opnieuw een uitkering aanvragen. Dat duurt dan ook weer op z'n minst 8 weken voordat je op intake mag.

Het gaat vaak fout trouwens als je werkt maar niet genoeg verdient moet je nog een bijstand aanvragen en dat gaat vaak fout door administratie
  maandag 27 februari 2012 @ 16:56:47 #82
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108468651
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:54 schreef Leandra het volgende:
Ik snap alleen niet waarom je via de Sociale dienst naar een psycholoog zou moeten?
Wat voor traject gaat het dan om?
De sociale dienst is altijd druk in de weer om iedereen overal naartoe te sturen, want het meeste geld dat we kwijt zijn aan mensen die van een uitkering rond moeten komen, gaat niet naar de mensen voor wie het bedoeld is, maar naar dat hele circus eromheen!
  maandag 27 februari 2012 @ 16:58:29 #83
pi_108468722
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vraag alleen of Holleederstyle ook geen probleem zou zijn, daarmee stel ik niet dat dat zo zou zijn.

Handelen is natuurlijk ook gewoon werken, tenzij je handelt in illegale goederen en/of geen belastingen afdraagt, maar dat is dan jouw probleem met de belastingdienst.
Belastingdienst is m.i. net zo illegaal/onrechtmatig, dus nee die krijgen niks van mij.
pi_108468740
Jas dat is het minste wat je kunt doen opdagen en dat deed ik ook. Zie je het is niet dat ik nooit gewild heb de sociale dienst is gewoon niet zo sociaal als veel mensen denken. Nu volg ik een cursus bij studiplan voor mezelf die heb ik betaald van me uitkering. En misschien dat ik er over twee jaar ofzo iets mee kan doen. je moet niet altijd neerkijken op mensen die een uitkering hebben en iedereen mag een mening hebben maar dan moet je wel alle kanten van het verhaal weten vind ik
pi_108468851
Yi long juist u heeft helemaal gelijk dat doen ze echt je overal naar toe sturen en je word er niks wijzer van. Ik ben wijzer geworden toen ik op onderzoek ging en me eigen seriues ging nemen. Ze zien je het liefst blijven hangen zodat je overal kan worden ingezet om een potje geld ergens vandaan te troggele zo zie ik het. En de meeste mensen vindan dat heel normaal omdat je toch maar een steuntrekker bent
  maandag 27 februari 2012 @ 17:03:00 #86
pi_108468895
Het is gewoon paternalisme ten top daar op het UWV. Al kom ik om van de honger dan zal ik nog niet bij ze aankloppen, dan ga ik nog eerder banken beroven.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:08:32 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108469086
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef simpelintje het volgende:
ik zelf vind het best zwaar werken en kinderen opvoeden en je huishouden bij houden. en heel veel vrouwen kunnen dat maar ik op dit moment gewoon niet. Een part time baan zou kunnen maar als je na een half jaar eruit bent moet je weer opnieuw een uitkering aanvragen. Dat duurt dan ook weer op z'n minst 8 weken voordat je op intake mag.

Het gaat vaak fout trouwens als je werkt maar niet genoeg verdient moet je nog een bijstand aanvragen en dat gaat vaak fout door administratie
Sorry hoor, maar ik vind dit echt waardeloze excuses, en ja, ik weet waar je het over hebt.
Ik kwam 20 jaar geleden in de bijstand nadat m'n zwangerschapsverlof afgelopen was, en in die tijd kon er niet even kinderopvang geregeld worden, want daar kwam je niet voor in aanmerking als je geen baan had, en als je geen kinderopvang had dan kon je een baan wel vergeten.

Al met al heb ik nog geen 3 jaar volledige bijstand gehad in een periode dat men bij de sociale dienst zei "ja, maar je hoeft niet te gaan werken voor hij 12 is", en toen hij 6 was had ik ook geen aanvulling op m'n inkomen meer.

Als het toen, ondanks de negatieve houding tegenover werkende moeders al kon, dan kan het nu helemaal, maar als je alleen maar excuses zoekt waarom het niet kan dat gaat het je idd niet lukken, daar kunnen geen dozijn trajecten tegenop.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108469292
Zo zie jij het als als een smoesje. Ik heb gewoon eerelijk gezegd maar jij mag vinden wat jij wil. Ik vind dat zwaar ik heb stage gelopen toen me kinderen klein waren goed hoor dat jij het wel kan wil niet zeggen dat wat jij kan iedereen kan en moet doen
  maandag 27 februari 2012 @ 17:25:30 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108469675
Als je dat werkelijk niet kunt combineren dan moet je je misschien eens voor een medische keuring melden.

Maar niet aan het werk willen/kunnen vanwege de administratieve rompslomp bij de sociale dienst vind ik echt een non-issue, en helemaal als je dat al jaren als excuus gebruikt.

Maar goed, ik ben nu wel benieuwd wat dan uiteindelijk je doel van dit topic is, want behalve niet kunnen zit er ook een heel groot stuk niet willen, dus waar moet men nou precies begrip voor gaan opbrengen?
Want als jij een niet kunnen blijft overgieten met een niet willen sausje dan zul je vrijwel nergens begrip krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 17:25:37 #90
pi_108469678
Als je nog half in een depressie zit kan ik goed begrijpen dat je werken niet ziet zitten. Ik ken er meer die hetzelfde probleem hebben en ik kijk ze er ook totaal niet op aan, ook niet wanneer ik zelf zou werken. Dan zou ik eerder de overheid aankijken die zo wil pronken met hun geweldige verzorgingsstaat, en dit systeem in stand houd.
Sommige mensen zijn inderdaad sterker dan anderen, dat is ook niet erg, en het zou de sterkeren dan ook sieren om niet de 'zwakkeren' alsnog verder de grond in te boren.

Je moet gewoon doen wat jij denkt dat het beste is voor je. Verder moet je je niet zoveel aantrekken van anderen.
Voor je het weet praten ze je hier nog verder een depressie in, dus laat je niks wijsmaken aub.
pi_108469838
En het gaat me ooit wel lukken om me eigen manier. Ik heb lessen geleerd die jij misschien niet geleerd hebt. Ondertussen word ik besproken omdat een directrice een zorgmelding hebt gemaakt bij het veiligheidshuis de directrice van de basischool waar mijn minderen eerst naar school gingen. Ik kon niet met haar opschieten en nu wil ze zo haar macht laten zien. Door ons in een jeugzorg trajact te stoppen dat kan want ik ben een moeder in de steun wonende in een achterstandswijk daardoor kan dat. Alles in een traject ik ga daar tegen vechten omdat jeugszorg helemaal niet nodig is dat vind de nieuwe basischool ook. Die zien helemaal geen reden voor een zorgmelding maarja ik hoop dat ik duidelijk ben
  maandag 27 februari 2012 @ 17:32:13 #92
pi_108469913
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:25 schreef Leandra het volgende:
Als je dat werkelijk niet kunt combineren dan moet je je misschien eens voor een medische keuring melden.

Maar niet aan het werk willen/kunnen vanwege de administratieve rompslomp bij de sociale dienst vind ik echt een non-issue, en helemaal als je dat al jaren als excuus gebruikt.

Maar goed, ik ben nu wel benieuwd wat dan uiteindelijk je doel van dit topic is, want behalve niet kunnen zit er ook een heel groot stuk niet willen, dus waar moet men nou precies begrip voor gaan opbrengen?
Want als jij een niet kunnen blijft overgieten met een niet willen sausje dan zul je vrijwel nergens begrip krijgen.
Het uiteindelijke doel van dit topic lijkt me toch niet zo moeilijk.

Ze heeft het blijkbaar moeilijk, ze wordt wijsgemaakt dat ze geen recht heeft op een mening(wat ik ook niet gek vind als je de gemiddelde mening op Fok bekijkt), en wordt als een kind behandelt op het UWV waardoor ze een nog lagere zelfwaarde krijgt. Ze wil waarschijnlijk, bewust of onbewust, even wat steun. Is toch niet teveel gevraagd?

Dus nuanceren is hier wel op zijn plaats. Misschien staat ze wel niet zo sterk in haar schoenen en heeft ze te maken met onopgeloste of opgekropte psychische problemen, ik kan daar alle begrip voor opbrengen.

Interesseert het jou nu werkelijk Leandra, dat jij moet werken en zij thuiszit?
Of je kijkt de overheid op dit systeem aan, of je gaat zelf ook lekker de ziektewet in, je gaat toch niet alle mensen in de bijstand erop aankijken?
  maandag 27 februari 2012 @ 17:32:23 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108469917
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:29 schreef simpelintje het volgende:
En het gaat me ooit wel lukken om me eigen manier. Ik heb lessen geleerd die jij misschien niet geleerd hebt. Ondertussen word ik besproken omdat een directrice een zorgmelding hebt gemaakt bij het veiligheidshuis de directrice van de basischool waar mijn minderen eerst naar school gingen. Ik kon niet met haar opschieten en nu wil ze zo haar macht laten zien. Door ons in een jeugzorg trajact te stoppen dat kan want ik ben een moeder in de steun wonende in een achterstandswijk daardoor kan dat. Alles in een traject ik ga daar tegen vechten omdat jeugszorg helemaal niet nodig is dat vind de nieuwe basischool ook. Die zien helemaal geen reden voor een zorgmelding maarja ik hoop dat ik duidelijk ben
Ik snap nu wel waarom het topic in BNW staat iig...

[ Bericht 45% gewijzigd door Leandra op 27-02-2012 17:45:24 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108470017
Een medische keuring je krijgt heel snel een stempel de meeste hebben een bordelinestoornis. Die zal ik ook wel krijgen als ik een keuring onderga. Zoals ik al zei ik ben bezig met cursus voor mezelf op me eigen gemak heb je dat ook gelezen? Als ik nu zeg dat ik meteen ga soliciteren is het dan beter. Ben ik beter als ik een baan heb hoe weet jij hoe het er dan aan toe gaat misschien schreeuw ik dan alleen maar tegen me kinderen omdat ik de druk te hoog vind. Ik vind het goed van jouw hoor dat je zo goed alles kan maar niet dat je makkelijk alles als een smoejse ziet
  maandag 27 februari 2012 @ 17:35:25 #95
pi_108470029
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:32 schreef Leandra het volgende:
Ik snap nu wel waarom het topic in BNW staat iig...
Dat is vast de verklaring.

Maak dat jezelf maar wijs omdat het niet strookt met je eigen normen en waarden, want die zijn natuurlijk superieur he.

Alles wat jou je leven lang wijs is gemaakt, en de daaruit voortvloeiende waarden die je daarop gestoeld hebt, zijn ook onzin. Ga daar maar eens over nadenken.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:38:44 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108470135
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:32 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Het uiteindelijke doel van dit topic lijkt me toch niet zo moeilijk.

Ze heeft het blijkbaar moeilijk, ze wordt wijsgemaakt dat ze geen recht heeft op een mening(wat ik ook niet gek vind als je de gemiddelde mening op Fok bekijkt), en wordt als een kind behandelt op het UWV waardoor ze een nog lagere zelfwaarde krijgt. Ze wil waarschijnlijk, bewust of onbewust, even wat steun. Is toch niet teveel gevraagd?

Dus nuanceren is hier wel op zijn plaats. Misschien staat ze wel niet zo sterk in haar schoenen en heeft ze te maken met onopgeloste of opgekropte psychische problemen, ik kan daar alle begrip voor opbrengen.

Interesseert het jou nu werkelijk Leandra, dat jij moet werken en zij thuiszit?
Of je kijkt de overheid op dit systeem aan, of je gaat zelf ook lekker de ziektewet in, je gaat toch niet alle mensen in de bijstand erop aankijken?
Misschien moet je m'n posts in dit topic nog eens goed nalezen voor je me beschuldigt van generaliseren en moeilijk doen over een uitkering.

Dat deed ik namelijk niet tot TS met excuses als "administratieve rompslomp bij de sociale dienst" kwam.

In een van de posts hierboven begin ik met het advies een medische keuring aan te vragen, want als TS zo zwak is dat ze niet kan werken dan zou ze ook geen sollicitatieplicht moeten hebben.

En ik me druk maken dat de een moet werken terwijl de ander thuiszit? Ten eerste weet ik als geen ander hoe het is om niet te kunnen werken en afhankelijk te zijn van de overheid als je wel zou willen werken, ten tweede hoef ik niet te werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 17:42:06 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108470247
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Maak dat jezelf maar wijs omdat het niet strookt met je eigen normen en waarden, want die zijn natuurlijk superieur he.

Alles wat jou je leven lang wijs is gemaakt, en de daaruit voortvloeiende waarden die je daarop gestoeld hebt, zijn ook onzin. Ga daar maar eens over nadenken.
Je snapt overduidelijk niet waar die post over ging, ik zal hem nog even editten zodat duidelijk is waar het een reactie op was :W

En verder: :O
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108470260
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Mwah. TS opent een topic om onze meningen te horen en wat begrip te krijgen.
Dat is prima, maar ze moet er wel tegen kunnen dat niet iedereen meejammert over de instanties, maar ook adviezen geeft die voortkomen uit eigen ervaringen, daar kan TS alleen maar haar voordeel mee doen toch?
pi_108470293
Ik vind ook dat je er makkelijk iets neerzet. En vooral neerzetten dat ik alles als smoesje gebruik. Ik kan het allemaal niet hier neerzetten wat ik precies bedoel. Maar er worden heel veel spelletjes gespeeld over de rug van mensen en mensen die het goed hebben en goed in hun vel zitten zien dat volgens mijn niet.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:43:16 #100
pi_108470295
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je snapt overduidelijk niet waar die post over ging, ik zal hem nog even editten zodat duidelijk is waar het een reactie op was :W

En verder: :O
Ok misschien heb ik je verkeerd begrepen maar waar doelde je op met die uitspraak dat je snapte waarom het in BNW gepost is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')