Maar waarom ga je dan niet gewoon je opleiding afmaken en/of solliciteren?quote:Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef simpelintje het volgende:
Nee dat vind ik niet. Maar door het hele spel wat er gespeeld is voel ik me inderdaad niet zoveel nee. Toen ik een uitkering ging aanvragen leek me op dat op dat moment tijdelijk de beste oplossing omdat ik schuld had en zwanger was. Ik wilde niet lang er in blijven dat ik heb tijdens mijn eerste intake ook aangegeven.
Ik wilde mijn opleiding afmaken en dan gaan werken dat kon ik doen na 2 jaar vrijwilligerswerk, heel veel brieven schrijven en ook moest ik me eigen laten onderzoeken. En dat alles duurde bij eljkaar enkele jaren.
Ik wil echt niet zielig doen en weet zelf heel goed wat ik fout heb gedaan. Ik ben ook maar een simpel mens want die bestaan ook hoor niet iedereen is einstein of iets er onder
Ik wil eigenlijk aangeven dat niet wij altijd profiteren maar dat er ook word verdien van mensen die een uitkering hebben.
Ik durf zelfs te stellen dat daar werkelijk de a-sociale klasse zit.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef Leandra het volgende:
Hoewel die figuren in de leasebakkenkaste er ook wat van kunnen.
Die krijgen meer aan dagelijkse 'maaltijden vergoeding' dan een bijstandsmoeder krijgt om van rond te komen.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:51 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik durf zelfs te stellen dat daar werkelijk de a-sociale klasse zit.
Precies.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die krijgen meer aan dagelijkse 'maaltijden vergoeding' dan een bijstandsmoeder krijgt om van rond te komen.
Je bent niet walgelijk, sommige pubertjes op FOK! halen graag anderen naar beneden omdat ze denken daarmee hoger te staan. Wat eigenlijk gebeurt is dat de ene zich lelijk gedraagt, waardoor de ander zich zo voelt. De lachende derde ziet echter twee trieste figuren, met sympathie voor slechts eentje.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:39 schreef simpelintje het volgende:
Ach ik heb het allemaal gelezen en het is niet zo positief allemaal ik kan het niet goed overbrengen.
Iemand denkt dat ik een wagelijk persoon ben terwijl je me niet persoonlijk kent.
Ik ben iemand die er niks van snapt dat kan wel zijn ben maar e zijn nog veel mensen die het niet snappen en toch graag hier komen om nieuws en de meningen van andere te lezen waar onder ik.
Heb het allemaal verkerd in geschat en had het beter niet kunnen doen. Want ook lees ik dat ik mezelf als een slachtoffer zou zien. Nou helemaal niet
sorry hoor....
Pardon?quote:Op maandag 27 februari 2012 14:48 schreef Leandra het volgende:
Als je een uitkering ontvangt hoef je niet automatisch een aso te zijn.
Als je een aso bent komt het wel bovengemiddeld vaak voor dat je een uitkering ontvangt.
Hoewel die figuren in de leasebakkenkaste er ook wat van kunnen.
Het was meer een vraag uit interesse. Ik vind het curieus om te zien dat iemand zichzelf als 'simpel' beschouwd. Dan ben ik benieuwd naar wat diegene daarmee bedoelt.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:50 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Wat een nutteloze KUT-vraag. Blijkbaar denk jij "even de oplossingen" te hebben. Anders ga je even psychologische vragen stellen -overigens wel erg direct-: Waarom werk jij eigenlijk? -Waarom ben je een slaaf?-
Verdikke, die lijst ik in!quote:Op maandag 27 februari 2012 15:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Je bent niet walgelijk, sommige pubertjes op FOK! halen graag anderen naar beneden omdat ze denken daarmee hoger te staan. Wat eigenlijk gebeurt is dat de ene zich lelijk gedraagt, waardoor de ander zich zo voelt. De lachende derde ziet echter twee trieste figuren, met sympathie voor slechts eentje.
Nu ga ik het even invullen(dus misschien denkt de TS hier anders over): omdat ik denk dat de TS zich "minder" voelt dan de werkende elite! Er treedt dan vaak een gevoel op van minderwaardigheid waardoor iemand in een dal komt te zitten en zichzelf, als alleen maar een "simpel" persoon beschouwd, waar absoluut geen sprake van mag zijn. Iedereen is de moeite waard incl. de TS!quote:Op maandag 27 februari 2012 15:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het was meer een vraag uit interesse. Ik vind het curieus om te zien dat iemand zichzelf als 'simpel' beschouwd. Dan ben ik benieuwd naar wat diegene daarmee bedoelt.
Ik vind jou toch een stuk walgelijker.quote:
Bij een sollicitatieprocedure niet vertellen wat "er allemaal" aan de hand is. Alle gaten in je loopbaantraject opvullen met "ware leugens". Dus je bent je gaan oriënteren en noem maar op. Pas, wanneer je wat langer in dienst bent aangeven dat je het op sommige momenten enigszins "wat moeilijker vindt om te werken"(daar hebben ze in ieder geval meer begrip voor dan dat je het helemaal niet zou zeggen - dan kunnen ze "wat meer rekening met je houden").quote:Op maandag 27 februari 2012 15:35 schreef simpelintje het volgende:
Het systeem kan je echt wel naar beneden halen en je echt een gevoel geven dat je minderwaardig bent dat je een schooier bent. En het klopt niet dat zie ik nu pas heel helder in ik kan het niet duidelijk uitleggen
Goed zo.quote:Ik regel mijn eigen financiën. Wat anderen daar van vinden interesseert mij geen reet.
Juist werkende mensen weten dat niet, die worden al z'n leven lang geïndoctrineerd om te geloven dat ze alleen bezig moeten zijn met werk en school. Niet wetende dat wat ze daar leren totaal niet boeiend is voor het echte leven, daarom zijn ze ook vaak zo sociaal gestoord. Geen vrienden, geen fatsoen, totaal wereldvreemd.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:26 schreef simpelintje het volgende:
En dat is het hem ook doen waar je gelukkig van word. Ik vind het goed dat je het kan waarschijnlijk omdat je een stuk slimmer bent dan ik hihihih. Doen waar je gelukkig van word doen heel veel mensen niet meer omdat ze word wijs gemaakt dat ze dat niet mogen en niet kunnen. Niet alleen bij instanties ook de werkende mensen weten dat gevoel niet.
Maar hoe maken 'ze' dan misbruik van jouw ellende? Dreigen ze je uitkering af te pakken?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:13 schreef simpelintje het volgende:
HansPeterKolvenbach bedankt
Spellmeisa Dat deed ik ook niet bij solliciaties dat moest je doen bij de trajecten waar je moest komen. Die zijn vaak in groepen ook invidueel je moet gewoon steeds vertellen hoe en wat precies de laaste keer weigerde ik alles te vertellen en toen werd de man erg boos op mij. Bij de trajecten moedigen ze echt aan om te vertellen dat je mee doet aan hun "cursus"dat traject. Om het gat in je cv op te vullen dus niet vertellen maar toch wel melden op je cv.
Ik wil wel ooit gaan werken en hier zullen veel mensen over vallen. Dat ik dat nu niet doe is omdat ik niet zie hoe ik dat ga doen. jaren geleden wel. Maar nu zijn me kinderen ouder 9 en bijna 7 en ze zitten op sportclubs me jongste zoon doet 3 per week voetballen en thaiboks me oudste zoon doet thaiboksen en volgt muziekles ook gaat hij naar huiswerk begeleiding. En ik moet ze daar naar toe brengen. Jaren geleden had ik energie genoeg en die energie is weg door wat me is overkomen maar ook een deel door het systeem. misbruik maken van je ellende.
En ik voel me nu niet zielig ik wil me eigen terug vinden en alles goedop een rijtje hebben.
Dus zonder te weten hoe hij dat doet keur je dat goed?quote:
Nee hij keurt het niet goed, dat was een manier om te testen of ik werkelijk iets geef om wat anderen er van vindenquote:Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus zonder te weten hoe hij dat doet keur je dat goed?
Niet werken, geen uitkering, eigen inkomsten regelen, als dat Holleederstyle is dan vind je dat minder problematisch/asociaal dan een bijstandsuitkering?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |