Ik was sarcastischquote:Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus zonder te weten hoe hij dat doet keur je dat goed?
Niet werken, geen uitkering, eigen inkomsten regelen, als dat Holleederstyle is dan vind je dat minder problematisch/asociaal dan een bijstandsuitkering?
Ik vraag alleen of Holleederstyle ook geen probleem zou zijn, daarmee stel ik niet dat dat zo zou zijn.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:45 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Nee hij keurt het niet goed, dat was een manier om te testen of ik werkelijk iets geef om wat anderen er van vinden
Als ik dus gehapt had, had hij gezegd:"Je gaf toch niets om wat anderen er van vonden?
En maak jezelf niets wijs met je Holleederstyle, kunnen mensen ook nog gewoon handelen in spullen zonder voor onderwereldfiguur uitgemaakt te worden?
Heel erg kort door de bocht hoor Leandra.
Nou ja, dat is dan ook wel het minste toch ? Op komen dagen?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:52 schreef simpelintje het volgende:
Hoe maken ze misbruik van de ellende ik weet niet hoe ik dat zo duidelijk kan neerzetten. Ik heb het idee dat ik in het begin nog heel naief was en graag mee werkte met alles. Maar dat mee werken bestaat uit komen opdagen en vertellen het liefst alles wat je hebt mee gemaakt. Bij casemanagers, psycholgen dan weer bij degene die op dat moment dat traject de baas is zeg maar. En waarom word daar zo naar gekeken dan? Je moet toch juist verder komen.
Veel trajecten zijn er om je vooruit te helpen. En bij sommige mensen lukt dat ook dat zijn er maar echt een paare dat is meestal bij de mensen die een hoge studie hebben gedaan of willen volgen en daardoor studiefiancering krijgen ipv sociale dienst. en dus geloof ik niet dat ze er zijn om je vooruit te helpen
Maar dat ze goed weten waar de problemen liggen bij bijvoorbeeld allenstaande moeders en daar zelf hun geld aanverdienen.
Doordat ik nu zwak sta maatschappelijk gezien denken ze echt dat het allemaal maar kan. zogenaamd hulp aanbieden. Maar eerst alles over je willen weten en een dossier van maken die heel lang blijft bestaan. En daardoor krijg je minder kansen. Ze dreigen zoiezo altijd je uitkering af te pakken als je een brief krijgt dat je word uitgenodigd voor ene gesprek met casemanager of een nieuwtraject staat er altijd standaard in de brief dat als je niet komt opdagen of niet wil meewerken je uitkering word gekort of afgepakt
De sociale dienst is altijd druk in de weer om iedereen overal naartoe te sturen, want het meeste geld dat we kwijt zijn aan mensen die van een uitkering rond moeten komen, gaat niet naar de mensen voor wie het bedoeld is, maar naar dat hele circus eromheen!quote:Op maandag 27 februari 2012 16:54 schreef Leandra het volgende:
Ik snap alleen niet waarom je via de Sociale dienst naar een psycholoog zou moeten?
Wat voor traject gaat het dan om?
Belastingdienst is m.i. net zo illegaal/onrechtmatig, dus nee die krijgen niks van mij.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag alleen of Holleederstyle ook geen probleem zou zijn, daarmee stel ik niet dat dat zo zou zijn.
Handelen is natuurlijk ook gewoon werken, tenzij je handelt in illegale goederen en/of geen belastingen afdraagt, maar dat is dan jouw probleem met de belastingdienst.
Sorry hoor, maar ik vind dit echt waardeloze excuses, en ja, ik weet waar je het over hebt.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef simpelintje het volgende:
ik zelf vind het best zwaar werken en kinderen opvoeden en je huishouden bij houden. en heel veel vrouwen kunnen dat maar ik op dit moment gewoon niet. Een part time baan zou kunnen maar als je na een half jaar eruit bent moet je weer opnieuw een uitkering aanvragen. Dat duurt dan ook weer op z'n minst 8 weken voordat je op intake mag.
Het gaat vaak fout trouwens als je werkt maar niet genoeg verdient moet je nog een bijstand aanvragen en dat gaat vaak fout door administratie
Het uiteindelijke doel van dit topic lijkt me toch niet zo moeilijk.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:25 schreef Leandra het volgende:
Als je dat werkelijk niet kunt combineren dan moet je je misschien eens voor een medische keuring melden.
Maar niet aan het werk willen/kunnen vanwege de administratieve rompslomp bij de sociale dienst vind ik echt een non-issue, en helemaal als je dat al jaren als excuus gebruikt.
Maar goed, ik ben nu wel benieuwd wat dan uiteindelijk je doel van dit topic is, want behalve niet kunnen zit er ook een heel groot stuk niet willen, dus waar moet men nou precies begrip voor gaan opbrengen?
Want als jij een niet kunnen blijft overgieten met een niet willen sausje dan zul je vrijwel nergens begrip krijgen.
Ik snap nu wel waarom het topic in BNW staat iig...quote:Op maandag 27 februari 2012 17:29 schreef simpelintje het volgende:
En het gaat me ooit wel lukken om me eigen manier. Ik heb lessen geleerd die jij misschien niet geleerd hebt. Ondertussen word ik besproken omdat een directrice een zorgmelding hebt gemaakt bij het veiligheidshuis de directrice van de basischool waar mijn minderen eerst naar school gingen. Ik kon niet met haar opschieten en nu wil ze zo haar macht laten zien. Door ons in een jeugzorg trajact te stoppen dat kan want ik ben een moeder in de steun wonende in een achterstandswijk daardoor kan dat. Alles in een traject ik ga daar tegen vechten omdat jeugszorg helemaal niet nodig is dat vind de nieuwe basischool ook. Die zien helemaal geen reden voor een zorgmelding maarja ik hoop dat ik duidelijk ben
Dat is vast de verklaring.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:32 schreef Leandra het volgende:
Ik snap nu wel waarom het topic in BNW staat iig...
Misschien moet je m'n posts in dit topic nog eens goed nalezen voor je me beschuldigt van generaliseren en moeilijk doen over een uitkering.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:32 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Het uiteindelijke doel van dit topic lijkt me toch niet zo moeilijk.
Ze heeft het blijkbaar moeilijk, ze wordt wijsgemaakt dat ze geen recht heeft op een mening(wat ik ook niet gek vind als je de gemiddelde mening op Fok bekijkt), en wordt als een kind behandelt op het UWV waardoor ze een nog lagere zelfwaarde krijgt. Ze wil waarschijnlijk, bewust of onbewust, even wat steun. Is toch niet teveel gevraagd?
Dus nuanceren is hier wel op zijn plaats. Misschien staat ze wel niet zo sterk in haar schoenen en heeft ze te maken met onopgeloste of opgekropte psychische problemen, ik kan daar alle begrip voor opbrengen.
Interesseert het jou nu werkelijk Leandra, dat jij moet werken en zij thuiszit?
Of je kijkt de overheid op dit systeem aan, of je gaat zelf ook lekker de ziektewet in, je gaat toch niet alle mensen in de bijstand erop aankijken?
Je snapt overduidelijk niet waar die post over ging, ik zal hem nog even editten zodat duidelijk is waar het een reactie op wasquote:Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Dat is vast de verklaring.
Maak dat jezelf maar wijs omdat het niet strookt met je eigen normen en waarden, want die zijn natuurlijk superieur he.
Alles wat jou je leven lang wijs is gemaakt, en de daaruit voortvloeiende waarden die je daarop gestoeld hebt, zijn ook onzin. Ga daar maar eens over nadenken.
Mwah. TS opent een topic om onze meningen te horen en wat begrip te krijgen.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Dat is vast de verklaring.
Maak dat jezelf maar wijs omdat het niet strookt met je eigen normen en waarden, want die zijn natuurlijk superieur he.
Alles wat jou je leven lang wijs is gemaakt, en de daaruit voortvloeiende waarden die je daarop gestoeld hebt, zijn ook onzin. Ga daar maar eens over nadenken.
Ok misschien heb ik je verkeerd begrepen maar waar doelde je op met die uitspraak dat je snapte waarom het in BNW gepost is?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je snapt overduidelijk niet waar die post over ging, ik zal hem nog even editten zodat duidelijk is waar het een reactie op was
En verder:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |