JE BENT NET HITLERquote:Op maandag 5 maart 2012 20:56 schreef Zolder het volgende:
Ik kap hiermee.
Ja jongens, jullie hebben nu vast een fijn gevoel. Goh ik heb een discussie op het internet gewonnen
Nee dat heb je niet, dit gaat nergens meer over. I'm out.
En zelfs ondanks dat ik dit zei denken jullie het nog steeds, i don't care.
De gr.
Jij maakt wel slachtoffers zeg, van uitkeringsgerechtigden. Dat is het andere uiterste.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Inderdaad Zolder, en ik hecht totaal geen waarde aan jou mening.
De 19-jarige die al zóveel bereikt heeft maar desondanks zijn eigen 'succes' op anderen moet afgeven, en niet blij kan zijn dat hij het beter heeft dan die mensen die afhankelijk zijn van steun.
quote:Op maandag 5 maart 2012 20:56 schreef Zolder het volgende:
Ik kap hiermee.
Ja jongens, jullie hebben nu vast een fijn gevoel. Goh ik heb een discussie op het internet gewonnen
Nee dat heb je niet, dit gaat nergens meer over. I'm out.
En zelfs ondanks dat ik dit zei denken jullie het nog steeds, i don't care.
De gr.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Dat is beweren dat de mens zo succesvol is, omdat de kennis en voordelen nog bezitten van toen we eencellige levensvormen waren.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef Zolder het volgende:
[..]
Zei ik niet dat je het breder moet trekken? Dus niet zo letterlijk nemen? Want uiteindelijk is die kennis er wel en hebben beschavingen er voordeel van.
Hij vindt zichzelf ook succesvol dus ik weet wel hoe serieus we die opmerking moeten nemenquote:Op maandag 5 maart 2012 20:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Dat is beweren dat de mens zo succesvol is, omdat de kennis en voordelen nog bezitten van toen we eencellige levensvormen waren.![]()
Dat dikgedrukte woord zegt het allemaal, ze hebben er recht op. Of het nu slachtoffers zijn of niet, ze hebben er zelf aan meebetaald dus vindt ik het onterecht dat mensen gaan lopen spuien dat het parasieten zijn.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij maakt wel slachtoffers zeg, van uitkeringsgerechtigden. Dat is het andere uiterste.
Tja, mensen kunnen verschillend denken over dingen he? Vandaar dat TS ook een topic geopend heeft: om de meningen van mensen te horen en de hare te uiten. Nou, dat is gelukt.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:03 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dat dikgedrukte woord zegt het allemaal, ze hebben er recht op. Of het nu slachtoffers zijn of niet, ze hebben er zelf aan meebetaald dus vindt ik het onterecht dat mensen gaan lopen spuien dat het parasieten zijn.
Vooral als het 19-jarigen betreft die zeiken over uitkeringstrekkers, terwijl ze zelf waarschijnlijk nog nooit fulltime gewerkt hebben en een verwaarloosbaar aandeel hebben in het sociale zekerheidspotje. Dan ben je toch wel een uiterste inderdaad.
Hardwerkend, fanatiek en jong? Dat zul je waarschijnlijk wel zijn. Slim in ieder geval niet. Als jij echt niet in de gaten hebt dat je niet meer bent dan een economische slaaf dan komt het uitermate infantiel over om andere naïef te noemen. En dat zeg ik als iemand die 60+ uur per week werkt.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:31 schreef Zolder het volgende:
[..]
Je hebt liever uitkeringstrekkende, naieve mensen dan hardwerkende, fanatieke, slimme, jonge mannen? En wat moet er dan van Nederland terecht komen? Het is toch zeker geen peuterspeelzaal.
Niet iedereen die een uitkering heeft heeft er zelf aan meebetaald, dat geldt in principe alleen voor de werknemersverzekeringen zoals WW en WIA.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:03 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dat dikgedrukte woord zegt het allemaal, ze hebben er recht op. Of het nu slachtoffers zijn of niet, ze hebben er zelf aan meebetaald dus vindt ik het onterecht dat mensen gaan lopen spuien dat het parasieten zijn.
Vooral als het 19-jarigen betreft die zeiken over uitkeringstrekkers, terwijl ze zelf waarschijnlijk nog nooit fulltime gewerkt hebben en een verwaarloosbaar aandeel hebben in het sociale zekerheidspotje. Dan ben je toch wel een uiterste inderdaad.
Niet bepaaldquote:Op maandag 5 maart 2012 21:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, mensen kunnen verschillend denken over dingen he? Vandaar dat TS ook een topic geopend heeft: om de meningen van mensen te horen en de hare te uiten. Nou, dat is gelukt.
En welkom, je bent nieuw he?
Klopt, maar als ik de reacties van de 'tegenstanders' hoor, dan is de stelling waar zij vanuit gaan dat niemand van die 'parasieten' er ook maar iets aan heeft meebetaald. Ze vervallen in de aloude gewoonte om leuk met de menigte mee te praten, uitkeringstrekkers zijn uitschot, tokkies. Dat is populair, althans dat denken ze.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet iedereen die een uitkering heeft heeft er zelf aan meebetaald, dat geldt in principe alleen voor de werknemersverzekeringen zoals WW en WIA.
Dat geld komt uit de lucht vallen? Daar betaalt men in Nederland nou eenmaal belasting voor en die sociale voorzieningen worden betaald uit algemene middelen van het Rijk. De enigen die niet hebben betaald aan hun eigen uitkering zijn dus mensen die een uitkering ontvangen, maar nooit belasting hebben betaald.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:06 schreef Leandra het volgende:
Niet iedereen die een uitkering heeft heeft er zelf aan meebetaald, dat geldt in principe alleen voor de werknemersverzekeringen zoals WW en WIA.
Nee dat stel ik niet, maar DB claimt dat mensen met een uitkering zelf meebetaald hebben aan die uitkering, en dat geldt niet voor bijstand, maar wel voor WW en WIA... dat zijn verzekeringen immers.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat geld komt uit de lucht vallen? Daar betaalt men in Nederland nou eenmaal belasting voor en die sociale voorzieningen worden betaald uit algemene middelen van het Rijk. De enigen die niet hebben betaald aan hun eigen uitkering zijn dus mensen die een uitkering ontvangen, maar nooit belasting hebben betaald.
Nee, zo werkt dat niet met uitkeringen. Dat zijn onderdelen van de sociale zekerheid. Mensen die een uitkering ontvangen uit de WWB, Wajong hebben hebben daar zelf voor betaald en betalen daar door middel van belasting nog steeds aan mee. Niet elke uitkering is een werknemersverzekering. Zo moeilijk lijkt me dat niet om dat te volgen dacht ik zo.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat stel ik niet, maar DB claimt dat mensen met een uitkering zelf meebetaald hebben aan die uitkering, en dat geldt niet voor bijstand, maar wel voor WW en WIA... dat zijn verzekeringen immers.
Als mijn huis in brand vliegt dan komt het geld van de verzekering ook niet uit de lucht vallen, terwijl ik in 20 jaar nog lang de schade niet aan premie betaald heb.
Zo werkt dat met een verzekering.
Ik weet niet precies uit welk potje bijstandsuitkeringen betaald worden, maar ik neem aan dat het geld wel ergens vandaan komt. En volgens mij betalen wij daar allemaal aan mee. Correct me if I'm wrong.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat stel ik niet, maar DB claimt dat mensen met een uitkering zelf meebetaald hebben aan die uitkering, en dat geldt niet voor bijstand, maar wel voor WW en WIA... dat zijn verzekeringen immers.
Als mijn huis in brand vliegt dan komt het geld van de verzekering ook niet uit de lucht vallen, terwijl ik in 20 jaar nog lang de schade niet aan premie betaald heb.
Zo werkt dat met een verzekering.
Doe jezelf een lol en ga je eens verdiepen waar geld vandaan komt. Een paar trefwoord om je op weg te helpen: "Fractional reserved banking" en "piramidespel".quote:Op maandag 5 maart 2012 21:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat geld komt uit de lucht vallen? Daar betaalt men in Nederland nou eenmaal belasting voor en die sociale voorzieningen worden betaald uit algemene middelen van het Rijk. De enigen die niet hebben betaald aan hun eigen uitkering zijn dus mensen die een uitkering ontvangen, maar nooit belasting hebben betaald.
O we hebben een autist die met termen smijt. Kijk gewoon eens een begroting na.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:17 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol en ga je eens verdiepen waar geld vandaan komt. Een paar trefwoord om je op weg te helpen: "Fractional reserved banking" en "piramidespel".
Iets beter je best doen. Ik zei uitzoeken waar geld vandaan komt...hoe het in circulatie komt. Op welke wijze het door incompetente figuren wordt verdeeld is niet relevant.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
O we hebben een autist die met termen smijt. Kijk gewoon eens een begroting na.
Ja, want economie heeft al bewezen dat het precies weet hoe een economisch systeem in elkaar zit. Daarom hebben we niet om de paar decennia een crisis, omdat ze exact weten waarmee ze bezig zijn. Zelfs de clowns van circus renz kunnen beter economische trends voorspelen dan economen alsmede de beursgorilla.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:25 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Iets beter je best doen. Ik zei uitzoeken waar geld vandaan komt...hoe het in circulatie komt. Op welke wijze het door incompetente figuren wordt verdeeld is niet relevant.
Ik stel nergens dat iedere uitkering een werknemersverzekering is, ik stel dat WW en WIA werknemersverzekeringen zijn.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet met uitkeringen. Dat zijn onderdelen van de sociale zekerheid. Mensen die een uitkering ontvangen uit de WWB, Wajong hebben hebben daar zelf voor betaald en betalen daar door middel van belasting nog steeds aan mee. Niet elke uitkering is een werknemersverzekering. Zo moeilijk lijkt me dat niet om dat te volgen dacht ik zo.
quote:Op maandag 5 maart 2012 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat iedere uitkering een werknemersverzekering is, ik stel dat WW en WIA werknemersverzekeringen zijn.
En iemand in de WWB of Wajong die nooit gewerkt heeft, betaalt hoogstens mee aan de uitkering die hij ontvangt, en in het geval van de WWB nog met een bijzonder laag tarief.
Ik zei alleen maar dat iedereen aan zijn of haar uitkering heeft mee betaald en blijft betalen. Wat dus in tegenspraak is met hetgeen je hierboven zei.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, toch wel op een heel andere manier, dat moet je toch beamen?quote:Op maandag 5 maart 2012 21:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zei alleen maar dat iedereen aan zijn of haar uitkering heeft mee betaald en blijft betalen. Wat dus in tegenspraak is met hetgeen je hierboven zei.
En dus? Je betaalt er toch aan mee? Linksom of rechtsom, dat is anders dan beweren dat mensen er helemaal niet aan meebetalen. Formuleer het dan gewoon beter.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, toch wel op een heel andere manier, dat moet je toch beamen?
Goed zo. Je bent op de goede weg. Economie is inderdaad geen wetenschap. Met logica en een klein beetje wiskunde valt de structuur van het systeem vrij eenvoudig te doorgronden. Voor de architecten van het systeem zijn die steeds terugkerende crisissen dan ook de meest waardevolle periodes.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, want economie heeft al bewezen dat het precies weet hoe een economisch systeem in elkaar zit. Daarom hebben we niet om de paar decennia een crisis, omdat ze exact weten waarmee ze bezig zijn. Zelfs de clowns van circus renz kunnen beter economische trends voorspelen dan economen alsmede de beursgorilla.
Economie is geen wetenschap, zelfs niet eens een pseudo-wetenschap. Een beetje als een vis die honderd kippen waard is op papier, maar waarvoor je in de wereld buiten de getallen niet eens een ei voor kan kopen.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:38 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Goed zo. Je bent op de goede weg. Economie is inderdaad geen wetenschap. Met logica en een klein beetje wiskunde valt de structuur van het systeem vrij eenvoudig te doorgronden. Voor de architecten van het systeem zijn die steeds terugkerende crisissen dan ook de meest waardevolle periodes.
Inderdaad. Waarom begin je dan over begrotingen te praten?quote:Op maandag 5 maart 2012 21:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Economie is geen wetenschap, zelfs niet eens een pseudo-wetenschap. Een beetje als een vis die honderd kippen waard is op papier, maar waarvoor je in de wereld buiten de getallen niet eens een ei voor kan kopen.
Het systeem deugt misschien niet, maar dat iemand er volop gebruik van maakt en dan nog gaat zitten klagen dat het systeem niet deugt, maar ook geen enkel alternatief geeft en zelfs geen enkel verbeterpunt kan aangeven, en daarbij wel aangeeft voorlopig nog van het niet-deugende systeem gebruik te blijven maken, deugt wat mij betreft ook niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Maar zo komen we toch iedere keer weer uit bij de creators van het systeem
Het is het systeem wat niet deugt, dat kan je als smoes van een 'slachtoffer' van het systeem zien, of je kunt het gewoon zien voor wat het echt is, de waarheid.
quote:Op maandag 5 maart 2012 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het systeem deugt misschien niet, maar dat iemand er volop gebruik van maakt en dan nog gaat zitten klagen dat het systeem niet deugt, maar ook geen enkel alternatief geeft en zelfs geen enkel verbeterpunt kan aangeven, en daarbij wel aangeeft voorlopig nog van het niet-deugende systeem gebruik te blijven maken, deugt wat mij betreft ook niet.
Aan de hand daarvan kan je in ieder geval wel speculeren welke kant het uitgaat met de sociale voorzieningen. Als je koffiedik wil kijken moet je wel eerst koffie hebben.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:45 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Inderdaad. Waarom begin je dan over begrotingen te praten?
Deugt het systeem niet? Dat zou ik niet zo zeggen. Het systeem deugt wat mij betreft in grote lijnen, maar het houdt geen rekening met het individu. Voor de een is het meer geschikt van voor de ander, maar uiteindelijk voedt het wel de monden, misschien wel niet elke dag met een biefstukje en verse groenten maar wel met iets.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Maar zo komen we toch iedere keer weer uit bij de creators van het systeem
Het is het systeem wat niet deugt, dat kan je als smoes van een 'slachtoffer' van het systeem zien, of je kunt het gewoon zien voor wat het echt is, de waarheid.
Ten eerste is het geen voorwaarde dat je met verbeteringspunten moet komen om kritiek te hebben.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het systeem deugt misschien niet, maar dat iemand er volop gebruik van maakt en dan nog gaat zitten klagen dat het systeem niet deugt, maar ook geen enkel alternatief geeft en zelfs geen enkel verbeterpunt kan aangeven, en daarbij wel aangeeft voorlopig nog van het niet-deugende systeem gebruik te blijven maken, deugt wat mij betreft ook niet.
Nee, dat is idd geen voorwaarde, maar ik heb TS in dit topic een paar keer gevraagd hoe dingen volgens haar beter zouden kunnen, en op wat voor manier het systeem anders zou moeten werken, en TS komt keer op keer met geen enkel antwoord.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:57 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Ten eerste is het geen voorwaarde dat je met verbeteringspunten moet komen om kritiek te hebben.
Ten tweede kwalificeer ik het niet als 'gebruik maken', aangezien veel mensen gedwongen zijn de bijstand in te gaan omdat ze geen werk kunnen krijgen en dus geen andere keuze hebben.
Nou, dat is dat een verschil van mening. Want ik vind dat heel dit systeem niet deugt, niet alleen de sociale zekerheid, maar gewoon het complete alomvattende systeem.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aan de hand daarvan kan je in ieder geval wel speculeren welke kant het uitgaat met de sociale voorzieningen. Als je koffiedik wil kijken moet je wel eerst koffie hebben.
[..]
Deugt het systeem niet? Dat zou ik niet zo zeggen. Het systeem deugt wat mij betreft in grote lijnen, maar het houdt geen rekening met het individu. Voor de een is het meer geschikt van voor de ander, maar uiteindelijk voedt het wel de monden, misschien wel niet elke dag met een biefstukje en verse groenten maar wel met iets.
Dat hoeft toch ook niet zeg je nu zelf ook?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is idd geen voorwaarde, maar ik heb TS in dit topic een paar keer gevraagd hoe dingen volgens haar beter zouden kunnen, en op wat voor manier het systeem anders zou moeten werken, en TS komt keer op keer met geen enkel antwoord.
De meeste zullen er wel uit kunnen komen, maar niet allemaal. Dat moet je per geval apart bekijken, en niet zoals sommigen hier in het topic meteen alle WWB'ers over een kam scheren.quote:Er zullen best mensen zijn die geen andere keuze hebben dan de bijstand ingaan, echter, als je niet in de bijstand wilt zitten, of daar met tegenzin zit, dan is het voor de meeste mensen prima mogelijk weer uit de bijstand te komen, zeker binnen 7 jaar.
Sterker nog; als je er binnen 7 jaar niet uit bent dan is de kans dat je er nog uikomt vrij klein geworden.
Ik begrijp haar punt wel heel goed.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet zeg je nu zelf ook?
Ik snap dus ook niet wat voor punt je wil maken. Het is inderdaad lekker makkelijk om kritiek te uiten zonder zelf met oplossingen te komen, maar goed. En dan daarbij, alsof een eventueel aangedragen oplossing van de TS ook opgepikt zou worden en ter harte genomen zou worden door de politiek, en ergens toe zou leiden. Ik denk het niet, dus het is allemaal irrelevant.
Alsof iemand die met oplossingen komt opeens meer recht op een mening zou hebben of wat wil je nu eigenlijk zeggen? Als er al iemand met oplossingen zou komen, dan zouden die oplossingen weer afgekraakt worden en dan zou er gezegd worden:"Als je het allemaal zo goed weet, waarom kun je dan niet aan werk komen?" of iets dergelijks.
[..]
De meeste zullen er wel uit kunnen komen, maar niet allemaal. Dat moet je per geval apart bekijken, en niet zoals sommigen hier in het topic meteen alle WWB'ers over een kam scheren.
Nee, natuurlijk weet ik niet precies hoe jij leeft, en dat gaat mij ook niet aan. Dat is jóuw zaak, en jij bent degene die beslist. Niet een stel users op Fok.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:48 schreef simpelintje het volgende:
Lavenderr dat zie je verkeerd het is jammer ik kan het niet beter uit leggen. Ik ben echt niet te bereord om te komen opdraven. maar ze hebben geen nut. je moet steeds hetzelfde komen doen uitleggen hoe het zit in je leven wat er fout ging je voelt heel goed dat je de projecten wel moet doen omdat je anders kansloos bent.
Je hebt ook zoiets als dress for succes ook zo'n onzin project. En zulke projecten koste minstes Tienduizend euro. Ik steek wel moeite in me eigen dingetjes doen. Maar dat wil jij niet zien. En dat pak ik niet persoonlijk op zo denk jij gewoon. En dat mag maar dat wil niet zeggen dat jij ookal precies weet hoe ik leef en wat ik zelf doe. Als mensen zo doen vind ik hun ook maar jankerig en klagerig
Niemand praat jou naar beneden, en ik zeker niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:59 schreef simpelintje het volgende:
En ik heb wel oplossingen gegeven in mijn ogen maar die lees je niet. Jullie willen graag lezen wat je wil lezen vind je dat ik klaag nou jammer dan. Wil je graag mensen naar beneden praten dat zegt meer iets over jouw en wie zegt dat ik niks doe? daar ga je maar gewoon vanuit. ik ben al fout want ik maak gebruik van een uitkering maar die heb ik niet in het leven geroepen die bestond al. Zo te zien zijn de mensen die mijn een parasiet vinden zelf helemaal niet blij met hun leven en klagen en janken zo.
En ik wil vooral duidelijk maken hoe het zit. Ik heb volgens mijn niet gejankt dat ik geen eten heb en nergens dat ik nu nog zwaar depressief ben en van plan ben om er me leven lang in te blijven als dat zo was had ik geen moeite gedaan om hier een topic te plaatsen. Dat is toch logisch maar van jullie zou je nog geen kans meer krijgen
Waarom overleg je niet met de instanties of ze je kunnen helpen met werk/stage o.i.d. op het gebied van scw? Als je je diploma hebt, lijkt me dat veel beter. Dan krijg je daarin werkervaring, waarmee je ook weer sneller bij een andere soortgelijke baan aan de slag kan.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:01 schreef simpelintje het volgende:
Ik zoek werk in de zorg en schoonmaak. Ik heb een scw diploma waar ik nu niks mee kan. Maar ik zoek wel werk vandaag ook gedaan. Dat hoef ik niemand te vertllen hier maar zet het toch maar ff duidelijk neer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |