abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108483643
Omdat je én zonder steun, én zonder medicijnen bijna niet uit een echte depressie kunt komen. Die medicijnen kunnen eventueel achterwege blijven als je mensen om je heen hebt die je op moeilijke momenten erdoorheen kunnen duwen. Daar lees ik bij jou niets over terug. Sterker nog, er straalt een negativiteit uit je posts waar je bijna tegenop kunt leunen. Daar maak ik me eigenlijk na het lezen van alle 6 de pagina's een beetje bezorgd over.
pi_108483672
nou is niet zo heeel gek, een sociaal vangnetje zegmaar.. wel handig in jouw geval als ik mag zeggen..
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  maandag 27 februari 2012 @ 22:10:02 #153
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_108483728
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:08 schreef CafeRoker het volgende:
Omdat je én zonder steun, én zonder medicijnen bijna niet uit een echte depressie kunt komen. Die medicijnen kunnen eventueel achterwege blijven als je mensen om je heen hebt die je op moeilijke momenten erdoorheen kunnen duwen. Daar lees ik bij jou niets over terug. Sterker nog, er straalt een negativiteit uit je posts waar je bijna tegenop kunt leunen. Daar maak ik me eigenlijk na het lezen van alle 6 de pagina's een beetje bezorgd over.
Lees jij depressie? Ik lees de negativiteit van een zelfgekozen slachtofferschap. Maar ik lees ook genoeg zelfinzicht om een andere keuze te kunnen maken.
Prrrrr
pi_108483747
En menselijker zal het best wel worden wanneer er minder aan geld word gedacht. Er zijn ouders die hun kind op voetbal zetten in de hoop dat hun zoon later een rijke voetballer word. ik laat mijn zoon voetballen omdat ie dat graag doet
pi_108484028
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:10 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Lees jij depressie? Ik lees de negativiteit van een zelfgekozen slachtofferschap. Maar ik lees ook genoeg zelfinzicht om een andere keuze te kunnen maken.
pagina's geleden, een postnatale depressie waar ze als ik het zo lees nooit echt helemaal uitgekomen is.

Die negativiteit doet me trouwens meer denken aan altijd mensen om je heen die in dezelfde situatie zitten, en al klagend tegen elkaar opbieden en elkaar onbedoeld nog verder de put inpraten.
pi_108484035
mrspoez bedankt

Caferoker ik heb mensen met wie ik kan praten. Ik heb twee keer een postnatale deprssie gehad. Zonder medicijnen kun je wel uit een depressie komen in ieder geval wel uit een postnatale. Maar natuurlijk niet zonder hulp. En met medicijnen voor een depressie plegen mensen ook zelfmoord dus hoeveel helpen de medicijnen dan
pi_108484118
Nou, blij dat dat iig opgelost is, dat had ik er niet uitgehaald :)
pi_108485144
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:14 schreef simpelintje het volgende:
mrspoez bedankt

Caferoker ik heb mensen met wie ik kan praten. Ik heb twee keer een postnatale deprssie gehad. Zonder medicijnen kun je wel uit een depressie komen in ieder geval wel uit een postnatale. Maar natuurlijk niet zonder hulp. En met medicijnen voor een depressie plegen mensen ook zelfmoord dus hoeveel helpen de medicijnen dan
Wat een redenatie. :')
pi_108487487
quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat een redenatie. :')
Je zou ook kunnen toevoegen dat dit soort medicijnen meestal gepaard gaan met intense therapie, en dat men dan nog steeds geen garantie kan geven.
Maar we zijn blijkbaar niet allemaal zo goedgezind. ;(
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:48:59 #160
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_108490432
Wat een muur, ik kwam er niet doorheen.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:54:34 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108490533
Ga naar Don & Ad.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:58:49 #162
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_108495566
Beste Simpelintje,

Ik begrijp je frustratie, maar vind het jammer dat je een psychisch traject begeleid door medicatie af hebt geslagen. Er zelf sterker uitkomen is iets wat iedereen wil, maar dat lukt vaak niet na een postnatale depressie omdat je blijvend stoffentekort hebt waardoor je depri en moe blijft. Ook jouw posts geven aan dat je veel grieven naar de buitenwereld hebt, maar misschien hebben zij toch soms ook het beste met je voor? ookal komt dat bij jou anders over?

Ik zou je willen aanraden om jezelf een schop onder de kont te geven, regel BSO voor je kindjes, en zorg dat je aan de bak komt! Dan zie je wat je ook waard bent, en dan ben je uit die mallemolen van case-managers. Zorg dat je een goede GGZ-hulp hebt, die jou kan coachen/bijstaan en eventueel via medicatie extra kan helpen. Dit hoeft niet via de sociale dienst, kan ook gewoon via je huisarts. En depressie-medicatie kan leiden tot suicidale gedachten, maar dat is een bijwerking die je alleen de eerste paar weken KAN krijgen. Daarom is goede begeleiding ook nodig, er zijn verschillende soorten, en dan kun je uitvinden wat wel bij jou past.

Hopelijk gaat het je in de komende tijd lukken, mijn advies lijkt wat recht door zee, maar misschien is het ook wel simpeler dan men denkt.

in elk geval heel veel succes!
pi_108497816
Beste Simpelintje.
Ik denk dat ik je wel begrijp. Volgens mij werd jij door je begeleiders de begeleiding inbegeleid. Steeds dieper en dieper zodat je er nooit meer uitkomt en nu door de begeleiders tot je dood met de hand moet worden gevoerd. Tot meerdere eer en glorie van het begeleidersschap en andere oogen.
Dat is namelijk het werk van begeleiders. Daar verdienen ze een beste boterham mee en een waarderend knikje van hun opperbegeleiders die streven naar een ereplaats in de banken van de begeleiderspartij.
pi_108497896
'me mening' en dan denken dat je iets te zeggen hebt? Dacht 't niet.
"Peter, Peter Marie"
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:24:50 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108498096
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:17 schreef CSSO het volgende:
'me mening' en dan denken dat je iets te zeggen hebt? Dacht 't niet.
Ik dacht het zeker niet!
pi_108498443
TS, zorg dat je zelfstandig wordt. Ga voor jezelf zorgen (werken! eigen inkomen voorzien!), en dan kun je het beste voor je kinderen zorgen.
Maak er wat van.

En, misschien geloof je het niet, maar de soos heeft echt het allerliefste dat jij zegt tegen ze "weet je wat, ik ga het zelf wel doen, stop dat lijstje maar waar de zon niet schijnt". Dan heb je niks meer met ze te maken en heb je je eigen leven in handen.

Overigens eerder in dit topic wéér wat misverstanden. Er is een groot verschil tussen WW en WWB. Voor WW betaal je premies, maar voor WWB niet. Dat betaalt de belastingbetaler. Met liefde en plezier overigens (ik wel), maar echt, als je kunt werken, ga dan werken. Dat is vooral het beste voor jezelf.
pi_108499491
Persoonlijk vind ik dat de mening van Simpelintje net zoveel waard is als die van de eerste de beste omhooggevallen clubbal. En zeker zo interessant.
Dat vinden de stembureaus gelukkig ook.
Misschien kan ze wel erg lekker koken of handballen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:18:24 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108499896
Op een uitzondering (en TS) na noemt vrijwel niemand haar mening minder waard(ig), maar het is de vraag of je bij het verkondigen van je mening altijd moet melden wat je inkomensstatus is....

Ik geloof niet dat de mening van de president-directeur van de ABN-Amro meer waard is dan die van een bijstandsmoeder, ik vind het wel dom als een van beiden denkt aan zijn/haar status rechten te ontlenen of op voorhand al niet serieus te worden genomen.
Je kunt prima je mening over heel veel zaken geven zonder te melden of je het met ½ keer modaal of 4 keer modaal moet doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108508717
Leandra weet je eigenlijk ben ik van mening dat wij hier in Nederland helemaal niks weten van wat er gebeurt. En ik lees op een en of ander forum vaak van "ik moet werken zodat voor hun uitkering". Dat is makkelijk gezegd. Zo zijn er ook mensen die vinden dat ze moeten werken voor "buitenlanders" is ook onzin. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom ziekenfonds enz zo duur zijn geworden en als je je eigen risico niet betaald moet je veel zelf betalen en die eigen risico vind ik heel erg duur als ik dat ineens betaal houd ik maar een paar tientjes over van de uitkering.

Er word aan iedereen geld verdient ook aan mensen die een uitkering hebben. ik wilde mijn verhaal uitleggen en wat jij er volgens mijn vooral uit heb gehaald is dat ik niks wil ofzo. Ook zo'n opmerking over dat als ik ga werken en dan weg ga uit de achterbuurt dan alle dingen wegvallen dus geen stichting leergeld dat krijg je niet alleen als je een uitkering hebt maar ook als je een miniuminkomen heb en als ik ga verhuizen uit de achterstandbuurt mijn kinderen dan geen gratis muziekles krijgen hier in deze buurt heb je ook koophuizen met twee verdieners en die mensen brengen hun kinderen ook naar de gratismuziek les. En trouwens ik woon hier al heel me leven

En ook die opmerkingen over medicijnen enz van andere mensen. ik geoof niet in die medicijnen ze moeten als tijdelijke oplossing zijn en mensen blijven er vaak jarenlang verslaafd aan en worden er echt niet beter van.

Zo zijn er heel veel dingen waarmee iedereen gemanipuleerd word . Want ik denk dat we dat worden
pi_108514426
Het is gemakkelijker voor mensen om hun onvrede op (minderheids)groeperingen te richten dan op het eigenlijk verantwoordelijke systeem waar zij zelf deel van uit maken.

Zelfkritiek is moeilijk voor veel mensen, maar o zo belangrijk.
pi_108517487
Verantwoordelijkheid voor hun eigen leven nemen is voor heel veel mensen ook heel moeilijk.
pi_108522193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:59 schreef lezzer het volgende:
Verantwoordelijkheid voor hun eigen leven nemen is voor heel veel mensen ook heel moeilijk.
Wat mijn post ook impliceert. ;)
pi_108555377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:29 schreef simpelintje het volgende:
Zo zijn er heel veel dingen waarmee iedereen gemanipuleerd word . Want ik denk dat we dat worden
denk het ook..
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2012 @ 22:49:21 #174
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_108607557
Mocht je een lekker ding zijn kun je het nog altijd met een foto proberen...

>:O
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 2 maart 2012 @ 00:56:30 #175
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108612478
"Het is geen kwestie van gezondheid om aangepast te zijn aan deze diepzieke maatschappij".
J. Krishnamurti

Mensen die anderen beoordelen op basis van hun financiele bijdrage aan de maatschappij, hebben niet begrepen hoe deze maatschappij in elkaar zit.

Op bepaalde vlakken is het besef wel doorgedrongen:

Nadat bekend werd dat het geld wat bedoeld was voor de slachtoffers van de tsunami in Azie in werkelijkheid terecht kwam bij parasieten is de bereidheid om geld te geven aan goede doelen enorm ingezakt. Omdat de gang van zaken in dat geval vrij eenvoudig uit te leggen is hebben mensen er sinsdien begrip voor als je om principiele redenen geen geld geeft aan een goed doel (wat niet wegneemt dat het dieptriest is dat alle goede doelen waar corruptie geen rol speelt daar de dupe van zijn).

De huidige staat van onze maatschappij is minder eenvoudig uit te leggen. Hoewel iedereen die niet volledig hersendood is wel inziet dat er iets niet in orde is hebben maar weinig mensen in de gaten hoe ziek deze maatschappij daadwerkelijk is.
Dat is de reden dat veel mensen die werken en belasting betalen zich verheven denken te moeten voelen boven anderen die om wat voor reden dan ook gebruik maken van een uitkering. Ze zien niet in dat juist zij degene zijn die ervoor zorgen dat dit hele corrupte systeem blijft voortbestaan.

Ik zou zeggen: Neem het deze mensen niet kwalijk dat ze zo reageren. Ze weten niet beter...
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_108661622
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
Je bent niet minderwaardig wanneer je afhankelijk bent van een uitkering.

Je bent wel minderwaardig wanneer je geen alinea's gebruikt.
Ja nog even en je hebt het over interpunctie :|W
  maandag 5 maart 2012 @ 19:34:16 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_108752792
Wat doet dit in BNW???
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_108753000
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wat een vaag topic :D
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 19:43:55 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_108753357
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:34 schreef StateOfMind het volgende:
Wat doet dit in BNW???
Tja, geen idee :N
pi_108754366
TS beklaagt het systeem, iets wat we in BNW eigenlijk aan de lopende band doen. ;)
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 20:13:17 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_108755094
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:02 schreef Gray het volgende:
TS beklaagt het systeem, iets wat we in BNW eigenlijk aan de lopende band doen. ;)
Toch is het dankzij het systeem wat we hebben hier mogelijk dat ze bij haar kinderen kan blijven en niet gedwongen wordt een baan te nemen.
Ik begrijp wel enigszins haar frustratie, maar aan de andere kant ook weer niet.
pi_108755209
Ja toch het gaat over het systeem. En hier lees ik meer verhalen van mensen die het niet eens zijn met het systeem in andere topics. ik heb het dan over uitkering en andere mensen hebben het over andere zaken die hun zien. Daarom heb ik het tpic hier geplaats.
pi_108755241
vieze ***
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 20:17:09 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_108755341
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:15 schreef Zolder het volgende:
vieze uitkeringstrekker
Mwah, dat schelden is ook weer niet nodig :N
pi_108755368
Ja klopt daar ben ik me wel heel bewust van. dat ik toch voor me kinderen MAG zorgen. Maar vind het wel onterecht als mensen met vingers gaan wijzen en makkelijk een antwoord klaar hebben zonder te weten hoe het precies in elkaar zit.
pi_108755392
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mwah, dat schelden is ook weer niet nodig :N
Sorry, ik pas het even aan.
pi_108755500
Ach Zolder makkelijk zo he op een forum je mening geven. Je doet me geen pijn hoor dus die paar woordjes hebben geen nut
pi_108755553
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:19 schreef simpelintje het volgende:
Ach Zolder makkelijk zo he op een forum je mening geven. Je doet me geen pijn hoor dus die paar woordjes hebben geen nut
pi_108755631
Wat wil je nu zeggen zolder ik snap je niet
pi_108755741
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:02 schreef Gray het volgende:
Het systeem waarvan ze dankbaar profiteert....frappant.
pi_108755918
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:22 schreef simpelintje het volgende:
Wat wil je nu zeggen zolder ik snap je niet
Ik denk dat het gene wat ik echt wil zeggen is: Jouw soort is als een parasiet in de Nederlandse maatschappij. En we kunnen er om heen draaien met mooie verhaaltjes: ik ben jullie liever kwijt dan rijk.

Het is een beetje te vergelijken met dikke vrouwen die zeggen dat ze zware botten hebben of een ziekte hebben. NEE DAT HEB JE NIET, ROT OP.

pi_108755937
Hoe weet jij dat dat ik profiteer?
pi_108755983
Hij bedoelt dat hij andere mensen geen geluk gunt omdat hij zelf een triest bestaan leidt.
pisvlek
pi_108756002
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:27 schreef simpelintje het volgende:
Hoe weet jij dat dat ik profiteer?
Dat staat in je OP, wat een discussie op kleuter niveau.
pi_108756010
Oke Zolder dan heb je pech he en een probleem
pi_108756033
Ik zou zo graag een kickje van dit topic naar KLB zien.
pi_108756054
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:27 schreef Zolder het volgende:

[..]
ik ben jullie liever kwijt dan rijk.

Ik zie jou anders liever gaan.
pisvlek
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 20:29:58 #199
249559 crew  Lavenderr
pi_108756116
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:28 schreef Zolder het volgende:
Ik zou zo graag een kickje van dit topic naar KLB zien.
Daar zou het idd beter tot zijn recht komen dan hier.
Het is een klacht tenslotte.
pi_108756140
Wow Zolder wat kan jij goed oordelen zeg je kent me niet eens. En je mag het dan kinderelijk vinden zelf doe je ook niet volwassen. Maar whatever
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')