Je hebt liever uitkeringstrekkende, naieve mensen dan hardwerkende, fanatieke, slimme, jonge mannen? En wat moet er dan van Nederland terecht komen? Het is toch zeker geen peuterspeelzaal.quote:
En daar krijgt TS tenminste realistische antwoorden, zonder men hem aan het handje neemt. Dat gebeurt namelijk al heen zijn leven.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar zou het idd beter tot zijn recht komen dan hier.
Het is een klacht tenslotte.
Sorry, ik heb je OP alleen globaal gelezen. Hij doet namelijk een beetje pijn aan mijn ogen. Ik ben inderdaad redelijk jong (19), en toch heb ik al enorm veel bereikt in mijn jonge leven. En jij?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:34 schreef simpelintje het volgende:
Ten eerste ben ik een vrouw goed lezen voordat je iets schrijft! En jij weet helemaal niks van mijn leven en volgens mijn weet je zoiezo niet veel over het leven. Jij bent net pas uit de puberteit lijkt me en niet zo boos doen daar schiet je ook niks mee op
Dus mensen met een uitkering zijn per definitie naïef?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:31 schreef Zolder het volgende:
[..]
Je hebt liever uitkeringstrekkende, naieve mensen dan hardwerkende, fanatieke, slimme, jonge mannen? En wat moet er dan van Nederland terecht komen? Het is toch zeker geen peuterspeelzaal.
Vaak wel ja, en bij TS zie ik het wel. Ja zo zie ik mijzelf inderdaad. Maar als het jou verstandiger lijkt negatiever te gaan denken, stop ik ook wel gelijk met werken.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:36 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Dus mensen met een uitkering zijn per definitie naïef?
En je zet jezelf weg als hardwerkend fanatiek en slim?
Eerder ben je iemand die denkt beter te zijn dan de rest, die oordeelt over alles en iedereen, en denkt dit te kunnen doen alleen omdat hij een baan heeft.
Dat verklaart al een hoopquote:Op maandag 5 maart 2012 20:35 schreef Zolder het volgende:
[..]
Sorry, ik heb je OP alleen globaal gelezen. Hij doet namelijk een beetje pijn aan mijn ogen. Ik ben inderdaad redelijk jong (19), en toch heb ik al enorm veel bereikt in mijn jonge leven. En jij?
quote:Op maandag 5 maart 2012 20:37 schreef simpelintje het volgende:
Die betaald hij niet. Ik neem aan dat ie voor zich zelf alleen werkt en zijn eigen rekeningen betaald en als ie niet blij daarmee is en niet blij met zijn leven gaat ie fijn zelf ook een uitkering aanvragen. Ik heb zelf ook gewerkt hoor niet zo arrogant doen
Dus je denkt dat je nu van je eigen centen aan het leven bent?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:37 schreef simpelintje het volgende:
Die betaald hij niet. Ik neem aan dat ie voor zich zelf alleen werkt en zijn eigen rekeningen betaald en als ie niet blij daarmee is en niet blij met zijn leven gaat ie fijn zelf ook een uitkering aanvragen. Ik heb zelf ook gewerkt hoor niet zo arrogant doen
Je bent 19 jaar en denkt de wijsheid in pacht te hebben.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:37 schreef Zolder het volgende:
[..]
Vaak wel ja, en bij TS zie ik het wel. Ja zo zie ik mijzelf inderdaad. Maar als het jou verstandiger lijkt negatiever te gaan denken, stop ik ook wel gelijk met werken.
Ze heeft waarschijnlijk wel sociale zekerheidspremies betaald in haar leven...dus ja ze leeft voor een deel van haar eigen centen.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je denkt dat je nu van je eigen centen aan het leven bent?
Nee, die centen zijn allang opgevreten door anderen. Wij betalen nu voor haar, net zoals anderen voor ons zouden betalen, maar dit systeem is allang niet meer houdbaar. In de toekomst zal het niet meer gebeuren, en terecht. Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:41 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Ze heeft waarschijnlijk wel sociale zekerheidspremies betaald in haar leven...dus ja ze leeft voor een deel van haar eigen centen.
Laten we eens een abstracte vergelijking maken:quote:Op maandag 5 maart 2012 20:40 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Je bent 19 jaar en denkt de wijsheid in pacht te hebben.
Je snapt alleen niet dat je jezelf nog verder verlaagt dan die uitkeringstrekkers waar je over valt. Als je al iemand aan moet wijzen dan is dat de overheid, die bepaalt dat jij verplicht sociale zekerheidspremies moet betalen.
En je betaalt die ook niet alleen voor die door jou zo gehate uitkeringstrekkers, maar ook voor als je zelf eventueel ooit ontslagen wordt en afhankelijk wordt van een uitkering. Maar dat snap je wellicht nog niet.
Beetje raar, dat systeem dat niet zou deugen zorgt er wel voor dat je nu betaald mag gaan klagen op een internet forum. Zo hard faalt het systeem dus niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:42 schreef simpelintje het volgende:
Nou niet die van hem persoonlijk ook niet die van jouw. Je weet helemaal niks over wat ik geschreven heb. Eerst goed lezen. Dan goed nadenken. Weet je waarom jij zo keihard werkt niet voor mijn maar om een systeem te redden wat voor geen meter deugt.
En wanneer was dat? De pre-historie? Dat deden ze niet eens in de Middeleeuwen en daarvoor ook niet in de Romeinse en Griekse tijd.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, die centen zijn allang opgevreten door anderen. Wij betalen nu voor haar, net zoals anderen voor ons zouden betalen, maar dit systeem is allang niet meer houdbaar. In de toekomst zal het niet meer gebeuren, en terecht. Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde.
En moet je eens zien wat er terecht gekomen is van die ondermijning van natuurlijke selectie.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En wanneer was dat? De pre-historie? Dat deden ze niet eens in de Middeleeuwen en daarvoor ook niet in de Romeinse en Griekse tijd.
De Spartanen hadden een prima systeem van eugenetica en die gingen aan dat succes ten onder. Het is ook survival of the fittest, niet of the strongest.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:45 schreef Zolder het volgende:
[..]
En moet je eens zien wat er terecht gekomen is van die ondermijning van natuurlijke selectie.
Dat heb ik in je OP gelezen, min of meer, het was een beetje puzzelen. Net als deze post trouwens.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:46 schreef simpelintje het volgende:
Ja en hoe moet dat gebeuren dan volgens jouw? Gewoon alleen maar iedereen accuut aan het werk? En de meeste mensen die geen werk hebben willen niet? Doen niet hard genoeg hun best en zijn daar om de hard werkende mensen uit te lachen? Weet jij hoe ik me dag besteed heb vandaag? Heb jij dat gezien? Weet jij of ik alleen maar lui ben waar heb je dat gelezen dan
Zo te lezen is het vragenuurtje begonnen.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:46 schreef simpelintje het volgende:
Ja en hoe moet dat gebeuren dan volgens jouw? Gewoon alleen maar iedereen accuut aan het werk? En de meeste mensen die geen werk hebben willen niet? Doen niet hard genoeg hun best en zijn daar om de hard werkende mensen uit te lachen? Weet jij hoe ik me dag besteed heb vandaag? Heb jij dat gezien? Weet jij of ik alleen maar lui ben waar heb je dat gelezen dan
Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde, daar ben ik het zeker mee eens.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, die centen zijn allang opgevreten door anderen. Wij betalen nu voor haar, net zoals anderen voor ons zouden betalen, maar dit systeem is allang niet meer houdbaar. In de toekomst zal het niet meer gebeuren, en terecht. Terug naar de tijd dat iedereen voor zichzelf zorgde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |