quote:Op zondag 26 februari 2012 22:36 schreef NotTheSame het volgende:
Dames, bedankt voor de reacties! Morgen gaan we naar het weeguurtje op het CB, dan zal ik alles eens voorleggen aan de wijkverpleegkundige. Verstopping klinkt wel aannemelijk, als ze overgeeft is het de eerste 2x pure voeding, en daarna is het een slijmerige substantie. Wij gebruiken geen Nutriton of rijstebloem dus dan zou het aan mijn eetpatroon moeten liggen, al kan ik daar niks geks in bespeuren.
Gelukkig hebben we haar toch nog om 18.00uur in slaap gekregen, na de hele dag gespookt te hebben. Om 20.00uur nog even wakker gemaakt voor de voeding en zometeen om 23.00uur nog een keer om haar af te vullen voor de nacht. En dan hoop ik dat ze daarna weer verder slaapt.
waarop ik als antwoord gaf: http://kisskids.nl/quote:Op zondag 26 februari 2012 23:02 schreef Sandous het volgende:
NTS, succes morgen, hopen dat je meer te weten komt!
Het is altijd zo lastig met kleintjes, je weet nooit precies wat er aan de hand is.
Nirak tegen het spugen, gebruikte 3 weken terug jbpm maar daar raakte hij verstopt van maar ook niet te eten dat spul (behanglijm). Nu tegen spugen, en dinsdag met het cb weer gewicht checken.
Veel melk krijgt hij ook niet binnen max 750 per 24 uur (en dan nog al dat spugen erbij). Maar meer krijg ik er echt niet in.. DJMO, ja dacht ook aan een osteopaat, als het goed is heb ik deze week fysio en bel dan meteen voor zo een afspraak. (KISS even uitzoeken wat dat allemaal is *googlemodus*)
Of te wel, kastje muur...quote:Op maandag 27 februari 2012 10:06 schreef NotTheSame het volgende:
Wij zijn inmiddels terug van het CB. Ze komt goed aan (4200gram, 175gram per week aangekomen) en ze zien geen reden voor ongerustheid.
Ze gaven me als tip om, als Draakje weer begint te 'vervelen' aan de borst, haar meteen af te koppelen en haar niets meer te geven. Omdat ze in die 'verveelfase' toch niet veel drinkt zou ze toch niet melk missen en ze komt goed aan.
Voor het poepprobleem kregen we de tip om haar anus te stimuleren, en anders over 2 dagen met lactulose te beginnen. En voor de rest moet ik zelf veel laxerend eten/drinken naar binnen werken.
3 maanden en 7 kilo's...denk dat het niet erg is 5 uurtjes geen melkquote:Op maandag 27 februari 2012 16:53 schreef Ticootje het volgende:
Idd, ik zou er geen strijd van maken als ze geen honger heeft of huilt om een voeding... 5 uurtjes zonder haalt ze makkelijk in.
Gelukkig welquote:Op maandag 27 februari 2012 18:31 schreef NotTheSame het volgende:
Nirak, inmiddels verlost van de ploftet?
Dit linkje al gevonden?quote:Op maandag 27 februari 2012 18:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
iemand hier die me kan helpen?
Ik ben aan het werk; en kom er net achter dat mijn patient 3.5 dag geleden cytostatica gehad heeft.. Nu staat in de voorschriften dat werknemers die borstvoeding geven of zwanger zijn deze patienten niet dienen te verplegen ivm mogelijk besmettingsgevaar.
Kan alleen nergens vinden, welk risico je loopt als je borstvoeding geeft?
(ik weet de risico's bij een zwangerschap).
somebody??
Ja, ik vind van wel.Het eerste hoofdstuk gaat over zwangerschap, het tweede over bv en de rest over vast eten. Joris is 5 maanden en ik heb het boek zelf pas netquote:Op maandag 27 februari 2012 21:29 schreef Nirak het volgende:
Sver, dat boek van stefan kleintjes. Ik hoor dat daar nog veel in staat over borstboeding geven voordat het over bijvoeding gaat? Is de verhouding nog wel een beetje oke als je al een beeb van (in mijn geval) 4 maanden hebt?
Ook na 1,5 jaar nog 6x eruit?? Ik denk dat ik geestelijk toch aan m'n max zit. Ik spreek tegen!quote:Op maandag 27 februari 2012 21:27 schreef sverbern het volgende:
Even een snel vraagje: ik ben een column aan het schrijven over nachtvoedingen. Nou heb ik wel eens ergens gelezen dat nachtvoedingen gunstig zijn voor de geestelijke gesteldheid van moeder maar ik kan het zo niet terugvinden. Iemand een tip voor een goede link?
Oeps, dat is heftig...quote:Op maandag 27 februari 2012 21:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook na 1,5 jaar nog 6x eruit?? Ik denk dat ik geestelijk toch aan m'n max zit. Ik spreek tegen!
Ok dat deel loog ik. De rest helaas niet.quote:
Misschien is dat toeval? Is daar nooit echt onderzoek naar gedaan trouwens? Ik lees het nml alleen maar op fora inderdaad...quote:Op maandag 27 februari 2012 21:49 schreef sverbern het volgende:
Ja, hier staat daar wat over: http://www.borstvoeding.c(...)en/nachtvoeding.html
Maar wat ik lastig vind in te schatten: het lijkt in mijn omgeving of kindjes die flesvoeding krijgen eerder doorslapen terwijl ik op de fora lees dat overstappen op fv helemaal niet helpt voor doorslapen. Hoe zit dit?
Goede vraag. Ik ben er nog nooit onderzoek over tegengekomen. Ik kom dan ook vooral op bv-fora en daar wordt over het algemeen afgeraden om over te stappen op fvquote:Op maandag 27 februari 2012 21:53 schreef Nirak het volgende:
[..]
Misschien is dat toeval? Is daar nooit echt onderzoek naar gedaan trouwens? Ik lees het nml alleen maar op fora inderdaad...
Zou het dan pro bv praat zijn dat het niet uit maakt, om de verleiding tot overstappen te beperken?quote:Op maandag 27 februari 2012 21:56 schreef sverbern het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik ben er nog nooit onderzoek over tegengekomen. Ik kom dan ook vooral op bv-fora en daar wordt over het algemeen afgeraden om over te stappen op fv
jawel dus; mijn patient ligt aan de CVVH; dus ik moet zakken legen. Bloed afnemen, maagretentie controleren etc etc... heb wel een kapje op sinds ik het weet en handschoenen en overschort...quote:Op maandag 27 februari 2012 21:27 schreef WupWup het volgende:
BJ, ben je in direct contact geweest met excreta? Zo nee, hoef je je niet druk te maken. Ik zou voor alle zekerheid ook even je klompen goed (laten) schoonmaken. Alhoewel jouw afdeling waarschijnlijk een stuk minder messy is dan de mijne
quote:Op maandag 27 februari 2012 21:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook na 1,5 jaar nog 3x eruit?? Ik denk dat ik geestelijk toch aan m'n max zit. Ik spreek tegen!
Je kent het?quote:
Ik zeg meestal: "ja, hij slaapt goed en krijgt meestal één nachtvoeding" (maar ik heb altijd het gevoel dat ik dat moet verdedigen, en dat wil ik helemaal niet)quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:36 schreef Juud79 het volgende:
Ik vertel overigens al maandan dat ze doorslaapt, om er vervolgens aan toe te voegen dat ze wel 1/2 keer drinkt, maar dan niet echt wakker is.
Waarom is het ongezellig als een kind van 19:00 tot 07:00 door slaapt als je zelf al zegt dat je van de nachtvoeding niks mee krijgt?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:35 schreef sverbern het volgende:
Grappig, Jelief, want dat het niet zo duidelijk is wat 'doorslapen' betekent, is nu juist waar mijn column ook over gaat:
"Slaapt 'ie al door?"
Opmerkingen en correcties zijn welkom
Ja en ik ben versleten inmiddels. Ik gok (hoop) dat het haar hoektanden zijn die het drama van momenteel veroorzaken. Elke keer met een nieuwe tandenfase heb ik ook een slechte nachtenfase maar deze duurt wel lang nu. Ze slaapt in haar eigen bed dus ik moet er echt helemaal uit. Bij mij in bed slapen wil ze niet helaas.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kent het?
Ach... Het is ook niet continu zo.. Het is gewoon de laatste tijd opeens helemaal bal.
O ik krijg er zeker wel wat van mee hoor! Ik vind het meestal wel gezellig, zo'n genietend kleintje aan de borst 's nachts. Zo lang we daarna allebei maar weer makkelijk in slaap vallen tenminste.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:47 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Waarom is het ongezellig als een kind van 19:00 tot 07:00 door slaapt als je zelf al zegt dat je van de nachtvoeding niks mee krijgt?
Ja dat is idd als je weer makkelijk in slaap valt. Als ik 1 maal wakker ben duurt het heel lang voordat ik weer slaap. Ben dus blij dat die van mij heel "ongezelligquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:47 schreef sverbern het volgende:
[..]
O ik krijg er zeker wel wat van mee hoor! Ik vind het meestal wel gezellig, zo'n genietend kleintje aan de borst 's nachts. Zo lang we daarna allebei maar weer makkelijk in slaap vallen tenminste.
Daar helpt de oxytocine ook weer bij..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:47 schreef sverbern het volgende:
[..]
O ik krijg er zeker wel wat van mee hoor! Ik vind het meestal wel gezellig, zo'n genietend kleintje aan de borst 's nachts. Zo lang we daarna allebei maar weer makkelijk in slaap vallen tenminste.
Hmz... Wil jij ook afbouwen? Of is daar nog wel overleg mogelijk?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:37 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ja en ik ben versleten inmiddels. Ik gok (hoop) dat het haar hoektanden zijn die het drama van momenteel veroorzaken. Elke keer met een nieuwe tandenfase heb ik ook een slechte nachtenfase maar deze duurt wel lang nu. Ze slaapt in haar eigen bed dus ik moet er echt helemaal uit. Bij mij in bed slapen wil ze niet helaas.
Voorheen was hetrond 19 uur naar bed en dan 1 keer 's nachts eruit. Prima. Echt, helemaal mijn ritme inmiddels. Nu ga ik tegen 22 uur naar bed (liever een uur eerder) en wordt ze om 23 wakker, 1 uur weer en 3 uur weer. tegen 6 uur vind ze het tijd om op te staan. Of om 23 wakker tot een uur of 2-3 en dan slapen tot 6.
Ik hoop echt dat dit heel snel over is. Overdag bijslapen is niet te doen, moet of werken of Tobias op tijd op school hebben.
M. wil graag dat ik de bv af ga bouwen, hij vindt 1,5 jaar voldoende. Ik heb geen enkel idee hoe ik dat aan moet gaan pakken. Eerst maar weer betere nachten.
Ja.. Dat denk ik ook hoor.quote:
Ja bevroren melk smaakt anders, niet alle kindjes pikken dat.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:34 schreef bitterend het volgende:
DJMO![]()
Weet iemand of er verschil is qua smaak bij afgekolfde en gekoelde (in de koelkast) melk die opgewarmd wordt en afgekolfde melk die direct na het kolven ingevroren wordt, daarna 24uur ontdooit en dan opgewarmd?
Vraag me af of dat de reden is dat ukkie maandag niks wou drinken bij de opvang en gisteren wel...maandag gaf ik melk mee die ik had ontdooit uit de vriezer en dinsdag melk die alleen in de koelkast stond sinds zondag.
Geert houdt de tepel vast met z'n tanden en trekt dan z'n kaken dichthoudend z'n kop wegquote:Op woensdag 29 februari 2012 08:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon tandafdrukken in mn tepel staan na een voeding...
Oh en het is echt om gek van te worden.. Het is echt echt echt geen honger. Gisteer heeft Leyla een heel potje pasta op, nog wat aardappeltjes van de ovenschotel en een bakje vla. Daarbij ook een beker melk, ze heeft om 19 en om 21 bij mij 2 borsten gedronken, waar ik normaal 200cc uit kolf in de avond... En nog wordt ze 4x wakker en meteen gillen...
Dan blijft ze gillen... En happen..quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:37 schreef bitterend het volgende:
Lekker is dat heb 20 zakken in de vriezer staan![]()
Wat gebeurt als je met haar knuffelt maar geen tiet geeft Tico?
Leyla weet heel goed dat ze niet mag bijten. Maar ze doet het niet expres, bij gewoon drinken komen gewoon haar tandjes tegen mn tepel aan..quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
Geert houdt de tepel vast met z'n tanden en trekt dan z'n kaken dichthoudend z'n kop wegen brullen als ik 'm wegzet met een bijtring he! ik had nog zitten denken aan tandjespijn, maar 't verbeterd ook niet met chamodent en dentinox
\quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:49 schreef Ticootje het volgende:
Is er iemand die het boek lekker slapen zonder huilen heeft? En dat evt even wilt uitlenen?
Nou ja... Langer dan andere fasen...quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:49 schreef bitterend het volgende:
Tico hoe lang duurt deze fase al? echt lastig zozou ze problemen hebben met in slaap komen?
Oh maar wegleggen om te slapen is echt geen probleem hier hoor.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:12 schreef Sannne het volgende:
Tico en Saffier ik heb het idee dat Elise ook die richting op gaat. Wil echt alleen slapen met borst.. Gebruikt mij als speen want afkoppelen resulteert in schreeuwen en weer klaarwakker zijn!
Het hele slaapritueel gaat me een beetje irriteren, ik lig soms 1,5 uur naast dr voor ze eindelijk echt slaapt!
Maar het is wel het makkelijkste, borst erin, kind blij.
Over een maand begin ik met werken, heel benieuwd of ze bij de oppas wel slaapt.
Dat kun je alleen maar uitproberen....quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:29 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb even vlug een vraagje: Als ik op m'n werk kolf, kolf ik maar 2 keer: om 8.00u en om 15.00u. Zorgt dat ervoor dat ik m'n productie om zeep help omdat ik in de tussentijd niet kolf?
hoe laat voed voor je t laatst live 's ochtends? Misschien een idee om de ochtend kolven te verplaatsen naar wat later, zodat er iig een wat constantere vraag is ipv een lange tijd niet?quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:29 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb even vlug een vraagje: Als ik op m'n werk kolf, kolf ik maar 2 keer: om 8.00u en om 15.00u. Zorgt dat ervoor dat ik m'n productie om zeep help omdat ik in de tussentijd niet kolf?
Hoe zit het eigenlijk met kolfruimtes? Als alle tijden bezet zijn kan ik me voorstellen dat er misschien te veel vrouwen van 1 ruimte gebruik moeten maken?quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mja ik geef Eva vaak rond half 7 voor het laatst wat eten. Dus zit niet enorm lange tijd tussen dan en mijn kolftijd. Maar ik kan niet wanneer ik wil de kolfkamer in, het gaat via schema en andere handigere tijden zijn allemaal bezetIk ga zo nog eens kijken of bijvoorbeeld 10 uur al bezet is ofzo. Volgens mij wel want anders had ik m daar wel neergezet!
Wellicht een gek idee, maar kun je niet samen met iemand in een ruimte kolven, of is de ruimte daar niet naar?quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mja ik geef Eva vaak rond half 7 voor het laatst wat eten. Dus zit niet enorm lange tijd tussen dan en mijn kolftijd. Maar ik kan niet wanneer ik wil de kolfkamer in, het gaat via schema en andere handigere tijden zijn allemaal bezetIk ga zo nog eens kijken of bijvoorbeeld 10 uur al bezet is ofzo. Volgens mij wel want anders had ik m daar wel neergezet!
We hanteren dezelfde manier... Ze begint met slapen in haar bedje en in de loop van de nacht verhuisd ze naar het grote bed.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:14 schreef Morretje het volgende:
Tico, dat slapen van jouw dame hebben wij hier ook gehad. Wat wij deden, was de eerste keer de 5-minuten regel toepassen, maar dan na de 10 minuten wel laten drinken omdat ze dan zo over de rooie van de boosheid was dat zelf in slaap komen sowieso niet zou lukken. Meestal ging het diezelfde nacht, en een hele hoop nachten daarna weer een stuk beter. Alsof ze even 'gereset' moest worden ofzo.
Slaapt ze op in haar eigen bedje, of bij jou danwel je ex in bed?
Ik heb medicijnen gekregen voor de prolactinom inderdaad omdat mijn prolactine torenhoog was!quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:07 schreef WupWup het volgende:
Met een prolactinoom is een hyperlactatie natuurlijk helemaal niet gek. Heb je voor je zwangerschap al eens productieremmers moeten gebruiken?
Freestyle is een mooi en goed ding.quote:Op donderdag 1 maart 2012 07:29 schreef Bleie het volgende:
Ik ben nog even aan t nadenken of ik de medela freestyle van Claudia zal overnemen. Is wel t proberen waard denk ik...
quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Freestyle is een mooi en goed ding.
Wat leuk! En duur.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:42 schreef mignonne het volgende:
hebben hebben hebben![]()
http://www.prikkeltje.nl/(...)agdoek-zeegroen.html
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:10 schreef Kleurdoos het volgende:
wat zie je er corpulent uit vandaagmooiste belediging ooit, iedereen pikt hem op als compliment
Clusteren is vooral s avonds (of iig een dagdeel). Regendagen kunnen de hele dag duren.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:25 schreef klavertje-4 het volgende:
O fijn om te horen, het maakt inderdaad zo onzeker en het idee dat hij vannacht niet genoeg zou hebben bezorgde me zowat een paniek aanval. Dank voor jullie snelle antwoorden, ik probeer het dan maar wat los te laten.
Hoe weet je trouwens het verschil tussen regeldagen en clusteren?
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:26 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Clusteren is vooral s avonds (of iig een dagdeel). Regendagen kunnen de hele dagen duren.
Succes!
Ja, ik. Maar ik heb geen Raynauds. Wil niet zeggen dat jij het ook niet hebt natuurlijk. Vooral in de eerste maanden voelde een TSR echt niet fijn, vooral aan de borst waaraan op dat moment niet gedronken werd. Heel branderig, prikkend. Maar heel pijnlijk kon ik het niet noemen. Die aanduiding bewaar ik voor het staan van een hoofdjequote:Op zondag 4 maart 2012 09:12 schreef Bleie het volgende:
Ik begin een beetje te vermoeden dat ik raynauds of zo heb, hoewel ik lang niet alles herken van wat daar op borstvoeding.com over staat. Wel heb ik soms na het voeden bleke, koude tepels en een branderig gevoel in mijn borsten, dat na een voeding best lang kan aanhouden. Vooral als hij clustert (en dat doet hij bijna elke avond), is dat behoorlijk pijnlijk, maar verder heb ik zeker geen ondragelijke pijn bij het voeden. Wel een behoorlijk pijnlijke tsr. Kent iemand dit? Moet ik toch maar een lk raadplegen? Ik heb er niet zodanig last van dat ik overweeg te stoppen met de bv of zo, maar als er iets aan te doen is, is dat toch wel fijn natuurlijk.
Dat is net als naar de tandarts gaan en dan ineens geen tandpijn meer hebbenquote:Op maandag 5 maart 2012 08:44 schreef Ticootje het volgende:
Lekker slapen zonder huilen is echt helemaal top! Je koopt het boekje, en zodra je het binnen hebt besluit je kind gewoon weer normaal te gaan slapen. Echt super.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn!quote:Op maandag 5 maart 2012 08:44 schreef Ticootje het volgende:
Lekker slapen zonder huilen is echt helemaal top! Je koopt het boekje, en zodra je het binnen hebt besluit je kind gewoon weer normaal te gaan slapen. Echt super.
quote:Op maandag 5 maart 2012 08:44 schreef Ticootje het volgende:
Is het echt een aanrader om te kopen? Want hier is het de laatste tijd krijsennnnn als ik hem in zijn bed leg. En vaak haal ik hem er dan weer uit, mijn babytje met traantjesquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over het slapen; Elise gaat echt alleen met borst slapen. Ben dr echt nog niet achter wat voor haar werkt. Nouja, dan maar zo.
Ontoerekeningsvatbaar... ik ben het ook s nachts...quote:Op maandag 5 maart 2012 11:42 schreef Sannne het volgende:
Oja en snachts ben ik ineens zo vaag.. Vraag me steeds af waarom ze nou alweer zo wakker is.. En na een kwartier mezelf irriteren denk ik 'ohw, misschien wil ze drinken'. Ze drinkt en na 3 slokken slaapt ze...
Hahaha, herkenbaar, ik denk ook wel eens, verdikke ligt ze nu alweer/nog steeds te miepen en dan kijk ik op de klok, is het gewoon 3 uur later....quote:Op maandag 5 maart 2012 11:42 schreef Sannne het volgende:
Oja en snachts ben ik ineens zo vaag.. Vraag me steeds af waarom ze nou alweer zo wakker is.. En na een kwartier mezelf irriteren denk ik 'ohw, misschien wil ze drinken'. Ze drinkt en na 3 slokken slaapt ze...
Zindelijke borstenquote:Op maandag 5 maart 2012 11:00 schreef bitterend het volgende:
Ik vind het een goed boek! ja![]()
Wil hij bij jou slapen dan TJ?
Sanne je curve doet het hier ook niet!
Mijn borsten zijn zindelijk23.30, 03.30, 9.00 en geen lekkage!
Nop, geen spruw bij haar of mij, dit is weer de 'fase' waar de lk het over had. Heeft ze een paar weken geleden ook een tijdje gedaan en toen waaide het ook weer over. Ze ligt er gewoon bij te schaterlachen, de mutsquote:Op maandag 5 maart 2012 13:04 schreef _evenstar_ het volgende:
Heb je geen spruw? Of draakje? O. Ging ook slordiger drinken beide keren dat hij spruw had..
Niks, want er is niks aan de hand.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:57 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
We hebben overigens, ondanks de lactulose, nog geen poepluier gehad... We zijn inmiddels 11 dagen 'poeploos'. Ze hanteren bij bv 10 á 14 dagen geen poepluier. Ze lijkt er nog steeds geen last van te hebben, maar wat zouden jullie doen?
Dank jequote:Op maandag 5 maart 2012 14:17 schreef pessie het volgende:
Mor, ik vond het leuk je te zien voeden. Ik zie nooit oudere kindjes gevoed worden (behalve dan mn eigen maar dat doe ik zelf).
Mwoa aangezien je bij 2 langvoedsters zat...quote:Op maandag 5 maart 2012 14:29 schreef Morretje het volgende:
[..]
Dank jeIk twijfelde nog even, en toen dacht ik 'niet zo miepen, gewoon doen'. Meestal voed ik alleen nog maar thuis, hooguit een keer bij mijn moeder thuis. Verder zijn we nooit ergens zo lang dat dat zo uitkomt dat ze om een voeding vraagt.. En aangezien vooral mijn schoonfamilie ons maar raar vindt dan..
Dat was ook een van de redenen om het gewoon maar wel te doen.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:42 schreef pessie het volgende:
[..]
Mwoa aangezien je bij 2 langvoedsters zat...weinig kans dat die je gek zouden vinden
. Ik moest wel een beetje grinniken om Jelle
die vond dat er bij mij wel wat te halen viel
Ik word elke drie jaar volledig doorgelicht omdat ik een hoge bloeddruk heb en een familiegeschiedenis met hart- en vaatziekten. Ik las op internet dat een te laag cholesterol door te weinig dierlijke vetten kan komen maar ik eet al jaren ongeveer hetzelfde en eerder was mijn cholesterol goed. Dus ik dacht: misschien gaat er wel te veel van mijn ingenomen vet rechtstreeks in de slagroom voor Joris zitten.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
Niks, want er is niks aan de hand.
Whehe, Tico, goed geregeld. Scheelt je toch weer een boek lezen
sverbern, waarom is je bloed geprikt? Ik heb nog nooit gehoord van een te laag triglyceridegehalte (=vet) door borstvoeding. Wel dat iemand te weinig vetten in zijn voeding eet. Wat heeft een te laag triglyceridegehalte voor gevolgen?
Ik heb heel heftig Raynauds gehad. Hoe gaat het als je uit de douche komt? Verbleken je tepels dan ook (flink pijnlijk?) ik had ook geen pijn tijdens het voeden (na het aantappen uiteraardquote:Op zondag 4 maart 2012 09:12 schreef Bleie het volgende:
Ik begin een beetje te vermoeden dat ik raynauds of zo heb, hoewel ik lang niet alles herken van wat daar op borstvoeding.com over staat. Wel heb ik soms na het voeden bleke, koude tepels en een branderig gevoel in mijn borsten, dat na een voeding best lang kan aanhouden. Vooral als hij clustert (en dat doet hij bijna elke avond), is dat behoorlijk pijnlijk, maar verder heb ik zeker geen ondragelijke pijn bij het voeden. Wel een behoorlijk pijnlijke tsr. Kent iemand dit? Moet ik toch maar een lk raadplegen? Ik heb er niet zodanig last van dat ik overweeg te stoppen met de bv of zo, maar als er iets aan te doen is, is dat toch wel fijn natuurlijk.
Nee, buiten het voeden heb ik er geen last van, wat dan weer tegen raynauds pleit. En ik heb het ook niet altijd. Misschien is het eerder dat Pietje m'n tepels te veel afknijpt tijdens het drinken. Hij verslikt zich nog weleens in de tsr.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:07 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik heb heel heftig Raynauds gehad. Hoe gaat het als je uit de douche komt? Verbleken je tepels dan ook (flink pijnlijk?) ik had ook geen pijn tijdens het voeden (na het aantappen uiteraard). Na het afkoppelen deed het pas echt veel pijn. Lang leve wollen zoogcompressen!
En ook die ene niet langvoedster vond het alleen maar top dat je dat zo deed. (en werd stiekem een klein beetje jaloers dat het bij haar allemaal zo mislukt is. Al sta ik nog steeds 100% achter mijn keuze te stoppen destijds)quote:Op maandag 5 maart 2012 14:42 schreef pessie het volgende:
[..]
Mwoa aangezien je bij 2 langvoedsters zat...weinig kans dat die je gek zouden vinden
Lief!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:39 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
En ook die ene niet langvoedster vond het alleen maar top dat je dat zo deed. (en werd stiekem een klein beetje jaloers dat het bij haar allemaal zo mislukt is. Al sta ik nog steeds 100% achter mijn keuze te stoppen destijds)
quote:Op maandag 5 maart 2012 14:42 schreef pessie het volgende:
[..]
5-pondertjes hebben helaas iets minder reserves.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:56 schreef Bleie het volgende:
Maar de eerste 24-48 uur hebben ze toch genoeg reserves? Dus t hoeft niet meteen te lukken, en je hebt dan nog genoeg tijd om eventueel wat te regelen. En verder wat pessie zegt: als t gebruikt is zou ik tvervangen.
Nou, dat idee heb ik nu ook alvast! Dat ik door wat er de vorige keer gebeurde ik me er bij een eventuele volgende beter op voor kan bereiden. Ik had helemaal niet nagedacht over bijvoeden, maar toen Nathan een uur oud was en de VK zo ongeveer zei "thuis bijvoeden met kv anders gaan we sowieso naar het ziekenhuis" (ze zei het ongetwijfeld iets aardiger maar dit is wat me is bijgebleven) dat ik blij was dat de kraam het bij zich had en hij heeft dus binnen 2 uur kv gehad. Iets waar ik me totaal niet op voorbereid had en wat ik totaal niet wilde vantevoren maar onder invloed van de enorme gebeurtenis die net had plaatsgevonden en alle hormonen toch "gewoon" gedaan.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:54 schreef Bleie het volgende:
Dit vond ik trouwens een van de grootste verschillen tussen eerste n tweede kind: dat ik veel beter wist wat er goed en fout kon gaan, én dat ik beter wist hoe ik wilde dat daarmee omgwgaan zou worden.
Nee hoor, hij was niet dysmatuur. Hij was 3120 gram met 39w4d.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:26 schreef WupWup het volgende:
Harry was toch dysmatuur? Wat verwachten ze dat deze baby weegt? en idd jammer van de kv, met moedermelk bereik je veel sneller betere suikerwaardes. Mocht je in dezelfde situatie verzeilen: eis een kolf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nooit gedacht dat ik zo trots zijn
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Whahahahha! Geweldig!!quote:
Ja, die heb ik ja.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:44 schreef Asyniur het volgende:
Linda, het ziet eruit als een gewoon borstschild, alleen is het dus van zachter materiaal.
Maar lenen is geen optie want ze vormen door het kolven naar je borsten dus dan kun jij hem niet meer prettig gebruiken.
Maar lief aangeboden van je!
OMFGquote:Op maandag 12 maart 2012 21:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik had vandaag weer wat leuks. Ik was in de Hunkemoller om een bikini te kopen. Ik denk, gewoon ff vragen of ze hier ook voedingsbeha's hebben. Je weet maar nooit.
Dus ik vraag "hebben jullie ook voedingsbeha's?"
Zegt de verkoopster "hoe lang moet je nog?"
ik:hoe lang moet ik nog wat?
Verkoopster: Het is het handigst om een voedingsbeha pas aan het eind te kopen"
Ik: Oh! Maar ik ben niet zwanger, hoor!
Verkoopster: Waarvoor heb je dan een voeingsbeha nodig?
Ik: uhm, omdat ik mijn kind voed?
Verkoopster: Oh. Oh ja.
Dat dacht ik ook idd.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:35 schreef Morretje het volgende:
Ik dacht heel even dat ze zich afvroeg over hoe lang je nog zou voeden..
Ja dat had ik ook zo begrepenquote:Op maandag 12 maart 2012 21:35 schreef Morretje het volgende:
Ik dacht heel even dat ze zich afvroeg over hoe lang je nog zou voeden..
Whahahahaha!!quote:Op maandag 12 maart 2012 21:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik had vandaag weer wat leuks. Ik was in de Hunkemoller om een bikini te kopen. Ik denk, gewoon ff vragen of ze hier ook voedingsbeha's hebben. Je weet maar nooit.
Dus ik vraag "hebben jullie ook voedingsbeha's?"
Zegt de verkoopster "hoe lang moet je nog?"
ik:hoe lang moet ik nog wat?
Verkoopster: Het is het handigst om een voedingsbeha pas aan het eind te kopen"
Ik: Oh! Maar ik ben niet zwanger, hoor!
Verkoopster: Waarvoor heb je dan een voeingsbeha nodig?
Ik: uhm, omdat ik mijn kind voed?
Verkoopster: Oh. Oh ja.
even goed opletten bij 't aanhappen, op stille plaatsen voeden, en evt wat smeren met lanoline. hielp hier heel goed. kan het trouwens zijn dat hij tandjes krijgt? de scherpe randjes kunnen ernom irriteren zonder dat je 't in de gaten hebt!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:38 schreef Nirak het volgende:
DJMO, balen!
Ik ben een dezer dagen ook weer aan de beurt, tenminste, als ik de grandioos teruglopende melkproductie zie dan weet ik dat er weet wat aan zit te komen. Ik red gelukkig alleen de laatste avondvoeding niet, de rest is nog gewoon tiet
Mijn tepels doen trouwens mega veel pijn... Hij drinkt zo slordig de laatste tijd, ik geef het daar maar de schuld aan...
Hij is ook langzaam naar voedingen om de vier uur aan het gaan. de ene dag zit er 4 uur tussen, de andere dag 3,5, bij uitzonderig nog eens 2,5 of 3 uur. Maar naar het KDV hoeven nog maar 2 flessen mee, want daar is alles interessanter dan drinken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |