abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108771723
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:42 schreef pessie het volgende:

[..]

Mwoa aangezien je bij 2 langvoedsters zat... :P weinig kans dat die je gek zouden vinden :+ . Ik moest wel een beetje grinniken om Jelle O+ die vond dat er bij mij wel wat te halen viel O+
En ook die ene niet langvoedster vond het alleen maar top dat je dat zo deed. (en werd stiekem een klein beetje jaloers dat het bij haar allemaal zo mislukt is. Al sta ik nog steeds 100% achter mijn keuze te stoppen destijds)
*poef* nu is het weg
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:24:40 #227
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108772459
pessie, de klossen worden vandaag aan huis gebracht :)
DJMO, ik had gedacht dat zulke dingen misschien ook wel in de apotheek te krijgen waren. Maar ik zal eens kijken...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 maart 2012 @ 09:25:45 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108772479
mss dat ze het zouden kunnen bestellen, ik heb het bij mijn apotheek nog nooit zien liggen. nou heb ik het ook niet nodig gehad, maar dat terzijde.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:30:43 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108772563
Asy waarom bij voorbaat al in huis?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:40:21 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108772761
evenstar, geen idee...
Ik heb het nu al in huis, alleen is de vraag of het vervangen 'moet' worden.
Ik hoef ook niet alles te hebben (tepelhoedje bijv, maar vraag me dan af of ik deze moet weggooien en evt indien nodig vervangen of kan deze nog gebruikt na uitkoken). Fingerfeedopzetstukje, tja voor de zekerheid? Bij Harry liep het ook niet meteen soepel en als ik dan toch moet bijvoeden dan liever met bv dan met kv.

Aan de andere kant als ik thuis beval, dan zullen vlos en kraamverzorgster er alles aan doen om hem aan de borst te krijgen. Als ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen, dan krijg ik de hele meuk weer mee.

Oke, probleem opgelost.
Dank :*
pi_108772766
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:39 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

En ook die ene niet langvoedster vond het alleen maar top dat je dat zo deed. (en werd stiekem een klein beetje jaloers dat het bij haar allemaal zo mislukt is. Al sta ik nog steeds 100% achter mijn keuze te stoppen destijds)
Lief!
Oh niet jaloers zijn! :*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_108773363
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:42 schreef pessie het volgende:

[..]

Mwoa aangezien je bij 2 langvoedsters zat... :P weinig kans dat die je gek zouden vinden :+ . Ik moest wel een beetje grinniken om Jelle O+ die vond dat er bij mij wel wat te halen viel O+
:D
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:11:27 #233
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108773495
KJ ik vind je lief O+

Asy, ik begrijp het wel, ik denk dat ik bij een eventuele volgende ook van tevoren een spuitje, een pakje babyvoeding en een tepelhoedje in huis zou willen hebben, simpelweg omdat 's nachts om 2 uur dat soort dingen niet zo goed te regelen zijn. Dank aan mijn kraamverzorgster, die had kv bij zich _O_ (mag officieel niet volgens haar).
Wat betreft het tepelhoedje, als je hem gebruikt hebt zou ik hem vervangen en niet gebruiken bij deze baby (net als dat flesmama's nieuwe spenen kopen voor een nieuwe baby zeg maar). Is ie ongebruikt, kun je volgens mij gewoon gebruiken.
pi_108774700
Maar de eerste 24-48 uur hebben ze toch genoeg reserves? Dus t hoeft niet meteen te lukken, en je hebt dan nog genoeg tijd om eventueel wat te regelen. En verder wat pessie zegt: als t gebruikt is zou ik tvervangen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:59:32 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108774762
Bleie, in het ziekenhuis dachten ze daar anders over en hebben ze hem 's nachts kv gegeven ivm lage suiker (het zat 0.1 onder de grens) en ik mocht van de verpleegster niet kolven want ik moest het rustig aan doen...
Maar goed, ik ga morgen de doos met flessen ed eens uitzoeken en weggooien wat weg moet...
pi_108774861
Ik vond het ook erg prettig dat ik alvast een tepelhoedje en een fles en kunstvoeding in huis had. Op het moment dat we besloten dat er iets moest gebeuren was het 22 uur, dus geen gelegenheid om een flesje en kv te gaan halen. Als de knop eenmaal om is dan moet er ook meteen iets gebeuren, bij mij althans. Ik had nog een nacht met eindeloos aanleggen en hongerig kindje echt niet getrokken. De kraamhulp prees ons ook voor onze goede voorbereiding. Ik zou bij een tweede ook weer van te voren alles in huis hebben.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_108775103
Asy: heb je een bevalplan? Had ik wek bij deze tweede bevalling. Daar stond ook in dat ik niet wilde dat de baby de eerste 48 uur kv zou krijgen. Nou hapte hij meteen goed aan, dus t was niet aan de orde, maar ik vond wel prettig om op papier te hebben. En eenmaal thuis heeft hij ongeveer 24 uur geslapen, eamper meer gedronken, maar hij is toch amper afgevallen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:21:42 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108775379
Asy misschien eens Zinvol met een LK preventief gesprekje te hebben ? En ook duidelijk aangeven bij gesprek bij
Vk en duidelijke brief bijv van zowel haar als LK dat dan in je dossier komt of aan je baby zijn bedje hangt?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:26:09 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108775474
Ja heb ik, en vorige keer ook en daar stond ook in geen kv.
Alleen werd toen benadrukt dat de lage bloedsuikerspiegel gevaarlijk kon zijn en dat hij echt wel iets moest binnenkrijgen. Het is niet dat ik het vreselijk vond (toen en nu niet) maar ik vind het nu achteraf erg overdreven. Hij zat 0.1 onder de grens, hij werd echt elke 3 uur geprikt maar er was eigenlijk geen reden voor. Hij was hartstikke alert.
Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Deze keer weet ik zelf iets meer en denk ik dat ik beter mijn vrouwtje kan staan, mocht het weer gebeuren.
Ik hoop gewoon op een thuisbevalling O+
niet voor het ziekenhuis hoor of om dit soort kleine dingen, maar gewoon voor het hele plaatje
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:35:11 #240
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108775740
Ik snap :)!
pi_108777412
Harry was toch dysmatuur? Wat verwachten ze dat deze baby weegt? en idd jammer van de kv, met moedermelk bereik je veel sneller betere suikerwaardes. Mocht je in dezelfde situatie verzeilen: eis een kolf.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:35:54 #242
259886 pessie
pi_108777787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:56 schreef Bleie het volgende:
Maar de eerste 24-48 uur hebben ze toch genoeg reserves? Dus t hoeft niet meteen te lukken, en je hebt dan nog genoeg tijd om eventueel wat te regelen. En verder wat pessie zegt: als t gebruikt is zou ik tvervangen.
5-pondertjes hebben helaas iets minder reserves.
In theorie weet ik dat kinderen de eerste 24 uur voldoende reserves hebben, maar na de stress die ik heb ervaren zou ik persoonlijk mezelf beter voorbereiden op bijvoeden met kv. Gelet op het feit dat bij sommige vrouwen het wat langer duurt voordat de bv op gang komt. Een kennis kreeg een 9 ponder en die hebben niet bijgevoed, omdat ze wist dat het wat langer kon duren voordat haar productie op gang kwam van de eerste. Bij haar duurde het meen ik ook een dag of 3-5. Kind was 10% afgevallen oid.
pi_108778439
5 pond is wel klein ja...

Het hangt ook erg van jezelf af. Ik wilde echt alleen in t geval van uiterste nood dat er kv werd gegeven. Als je kv oke vindt, is t natuurljk weer anders. In sommige zh's is trouwens ook nog donormelk een optie, is ook mm, maar van een andere moeder.

Dit vond ik trouwens een van de grootste verschillen tussen eerste n tweede kind: dat ik veel beter wist wat er goed en fout kon gaan, én dat ik beter wist hoe ik wilde dat daarmee omgwgaan zou worden.

Heel wat anders: vanochtend bij t wegbrengen van de peuter naar t kdv vast eens laten vallen dat Pietje gekolfde melk zal krijgen, was geen enkel probleem, hij is niet de enige. Fijn!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:02:23 #244
259886 pessie
pi_108778694
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:54 schreef Bleie het volgende:

Dit vond ik trouwens een van de grootste verschillen tussen eerste n tweede kind: dat ik veel beter wist wat er goed en fout kon gaan, én dat ik beter wist hoe ik wilde dat daarmee omgwgaan zou worden.
Nou, dat idee heb ik nu ook alvast! Dat ik door wat er de vorige keer gebeurde ik me er bij een eventuele volgende beter op voor kan bereiden. Ik had helemaal niet nagedacht over bijvoeden, maar toen Nathan een uur oud was en de VK zo ongeveer zei "thuis bijvoeden met kv anders gaan we sowieso naar het ziekenhuis" (ze zei het ongetwijfeld iets aardiger maar dit is wat me is bijgebleven) dat ik blij was dat de kraam het bij zich had en hij heeft dus binnen 2 uur kv gehad. Iets waar ik me totaal niet op voorbereid had en wat ik totaal niet wilde vantevoren maar onder invloed van de enorme gebeurtenis die net had plaatsgevonden en alle hormonen toch "gewoon" gedaan.

Ik weet ook niet precies de regels met betrekking tot een 5-ponder. Ik heb onderhand begrepen dat als ze je kind op 5 pond schatten dat je onder medische indicatie moet bevallen in het ziekenhuis, maar hoe het nou precies regeltechnisch werkt met een thuisbevalling wat een 5-ponder blijkt te zijn :?
pi_108778992
Ik denk dat het echt ook heel erg kindafhankelijk is. Mijn bijna 8-ponder was binnen 48 uur al 10% afgevallen. Toen zijn we ook gaan bijvoeden maar het heeft nog heel lang geduurd voordat hij weer aankwam, hij is zelfs tussendoor nog weer verder afgevallen ondanks voldoende voeding. Na een week, toen de kraam vertrok, was hij nog steeds maar 80 gram aangekomen ten opzichte van zijn laagste gewicht. Blijkbaar had hij toch een behoorlijk knauw gekregen van die tijd zonder voeding. En hoe graag ik ook had gewild dat het allemaal wat makkelijker was gegaan, persoonlijk kies toch veel liever voor die 200 cc kunstvoeding die hij in totaal heeft gehad dan voor vier dagen honger hebben. Overigens komt hij nu aan als een malle, hij woog 4950 gram bij vier weken, ik heb er dus maar mooi een ruime kilo aangekweekt in drie weken tijd O+

Bij een tweede zou ik het ook anders doen, direct beginnen met kolven en zolang dat niet opschiet gaat er rustig een fles kv in. Maar ik zou me denk ik veel geruster voelen omdat ik nu weet dat die melk echt wel komt en dat de pijn ook heus beter wordt.

Bleie, dat is fijn om te weten inderdaad. Ik heb dat nog niet nagevraagd bedenk ik me nu, maar ik vermoed dat ik niet de enige kolvende moeder zal zijn, toch? :@

[ Bericht 10% gewijzigd door Clubsoda op 06-03-2012 13:17:01 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_108778996
Pessie: je zou vast eens op borstvoeding.com, of bij een goede lactatiekundige kunnen nagaan hoe dat zit.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:12:44 #247
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_108779046
Hier btw ook een dysmatuurtje (2520gram, 43cm) met een lang glucoseschema. Maar ook hier was het allemaal voor niks, Draakje was ook gewoon goed alert en dronk ook goed.

Bij mij was het zo, dat als je baby onder de -5 grens op de curve van de vk ligt, je in ieder geval extra onderzoeken krijgt in het ziekenhuis om te kijken of er een medische reden is waarom de baby dysmatuur is. Komt daar niks verontrustends uit, mag je gewoon thuisbevallen. Maar omdat Draak ook in een stuit lag moest ik verplicht onder controle blijven in het ziekenhuis, twee vliegen in één klap dus.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:19:46 #248
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_108783965
Ik zoek een link voor voedingsbh's maar dan de grote xxxxxl variant.. Zeg maar cup g en groter?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_108784365
Tico: http://www.shop4mama.nl/voedingsbeha, hier misschien?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:55:31 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108785147
Www.bravissimo.co.uk wellicht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')