quote:
Op dinsdag 6 maart 2012 12:26 schreef WupWup het volgende:Harry was toch dysmatuur? Wat verwachten ze dat deze baby weegt? en idd jammer van de kv, met moedermelk bereik je veel sneller betere suikerwaardes. Mocht je in dezelfde situatie verzeilen: eis een kolf.
Nee hoor, hij was niet dysmatuur. Hij was 3120 gram met 39w4d.
Maar hij had wat dik bloed, dat kost meer energie, daardoor zou zijn suikerspiegel te sel kunnen dalen en daarom moest hij dan weer elke 3 uur geprikt vóór de voeding. Maar 2 dagen later thuis zei de vlos dat het overbodig was geweest dat geprik (kind had helemaal blauwe handen van het prikken

). Ze zei als je gewoon elke 3 uur de baby had aangelegd en hij had een paar druppels daar had hij best op kunnen volhouden. Ze zei dat zij vooral letten op symptomen maar het ziekenhuis heeft het graag op papier

Maar mocht het nu weer gebeuren, dan vraag ik gewoon echt voor een kolf (sterker nog, misschien gooi ik de mijne wel in mijn ziekenhuistas).
Maar goed, het was mijn eerste, ik dacht dat het allemaal echt heel nodig was. Zo deden ze het tenminste voorkomen en als je 2 nachten niet geslapen hebt en je wordt de 3e nacht wakker gemaakt omdat ze de baby komen prikken en zijn suiker is te laag, dan ga je niet twijfelen. ALthans ik had er toen de puf niet voor...