abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 februari 2012 @ 23:03:58 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108444237
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 februari 2012 @ 23:05:20 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108444289
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:36 schreef NotTheSame het volgende:
Dames, bedankt voor de reacties! Morgen gaan we naar het weeguurtje op het CB, dan zal ik alles eens voorleggen aan de wijkverpleegkundige. Verstopping klinkt wel aannemelijk, als ze overgeeft is het de eerste 2x pure voeding, en daarna is het een slijmerige substantie. Wij gebruiken geen Nutriton of rijstebloem dus dan zou het aan mijn eetpatroon moeten liggen, al kan ik daar niks geks in bespeuren.

Gelukkig hebben we haar toch nog om 18.00uur in slaap gekregen, na de hele dag gespookt te hebben. Om 20.00uur nog even wakker gemaakt voor de voeding en zometeen om 23.00uur nog een keer om haar af te vullen voor de nacht. En dan hoop ik dat ze daarna weer verder slaapt.
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:02 schreef Sandous het volgende:
NTS, succes morgen, hopen dat je meer te weten komt!
Het is altijd zo lastig met kleintjes, je weet nooit precies wat er aan de hand is.

Nirak tegen het spugen, gebruikte 3 weken terug jbpm maar daar raakte hij verstopt van maar ook niet te eten dat spul (behanglijm). Nu tegen spugen, en dinsdag met het cb weer gewicht checken.

Veel melk krijgt hij ook niet binnen max 750 per 24 uur (en dan nog al dat spugen erbij). Maar meer krijg ik er echt niet in.. DJMO, ja dacht ook aan een osteopaat, als het goed is heb ik deze week fysio en bel dan meteen voor zo een afspraak. (KISS even uitzoeken wat dat allemaal is *googlemodus*)
waarop ik als antwoord gaf: http://kisskids.nl/
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 27 februari 2012 @ 10:06:50 #3
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_108453977
Wij zijn inmiddels terug van het CB. Ze komt goed aan (4200gram, 175gram per week aangekomen) en ze zien geen reden voor ongerustheid.
Ze gaven me als tip om, als Draakje weer begint te 'vervelen' aan de borst, haar meteen af te koppelen en haar niets meer te geven. Omdat ze in die 'verveelfase' toch niet veel drinkt zou ze toch niet melk missen en ze komt goed aan.
Voor het poepprobleem kregen we de tip om haar anus te stimuleren, en anders over 2 dagen met lactulose te beginnen. En voor de rest moet ik zelf veel laxerend eten/drinken naar binnen werken.
pi_108461473
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:06 schreef NotTheSame het volgende:
Wij zijn inmiddels terug van het CB. Ze komt goed aan (4200gram, 175gram per week aangekomen) en ze zien geen reden voor ongerustheid.
Ze gaven me als tip om, als Draakje weer begint te 'vervelen' aan de borst, haar meteen af te koppelen en haar niets meer te geven. Omdat ze in die 'verveelfase' toch niet veel drinkt zou ze toch niet melk missen en ze komt goed aan.
Voor het poepprobleem kregen we de tip om haar anus te stimuleren, en anders over 2 dagen met lactulose te beginnen. En voor de rest moet ik zelf veel laxerend eten/drinken naar binnen werken.
Of te wel, kastje muur...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_108462267
Ik geloof dat ik het advies van het CB over het afkoppelen van je kleintje niet zomaar zou opvolgen NTS, maar een LK zou inschakelen. CB's weten lang niet altijd genoeg over borstvoeding om goede tips te geven.
W.b. de lactulose weet ik het niet, ook dat zou ik niet zomaar doen geloof ik. Ze is nog echt zooo klein.. :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 14:23:04 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_108462690
NTS, ik zou naar een HA gaan met de klachten. Ik denk dat je daar beter geholpen zult worden. Wel naar allemaal :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:36:02 #7
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108465265
Lientje heeft geslapen van 21.00 uur tot 06.52 uur *O*

Nu na vier nachten durf ik wel te jompelen dat we een doorslaper hebben.
Wel wennen hoor....mijn lieve kleine baby. :@ O+
pi_108466147
Hmmm NTS, ik word niet heel enthousiast van dat advies... Wat vindt je er zelf van?

Juud! :D wat heerlijk!

Hier een ploftet, want meneer besloot van 1300 tot 1550 te slapen en had om 1100 voor het laatst gegeten... Deze borst had om 0800 voor het laatst gevoed, poeh eh.. Dat ben ik niet meer gewend :')
pi_108467933
:D Nirak

Juud!! mooi zeg!

NTS ja wat vind JIJ hiervan???

Dames, vandaag was ukkie weer 5 uurtjes naar de opvang..ze wou absoluut geen fles! ze werd woest kennelijk als ze ermee kwamen.
Ik heb gevraagd of ze leek hongerig ? nee dus, de leidsters vonden dat ze iets moest drinken en zelf de fles hebben aangeboden...nou ik zei voor die 5 uurtjes laat het maar zitten dan..

Toch? het hoeft geen strijd te zijn...wat denken jullie? ik zal blijven melk mee geven enzo maar als ze niet wilt hoeft het ook niet...
denk ik?
en als ze 6 maanden is en langer moet blijven (bijvoorbeeld 10 uurtjes) dan kan ze ook iets anders drinken toch?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:44:11 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_108468118
Bitterend, als ze 6mnd is kunnen ze er pap van maken. Maakt het probleem ook een stuk simpeler ;)
Maar idd, maak er maar geen probleem van.
pi_108468387
pap? waarmee? mm en wat nog meer?
ik heb de leidsters verteld dat ik 20 zakjes in de vriezer heb dus ze mogen het proberen maar niks forceren.
Is dit trouwens een fase of blijft zo?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:52:41 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_108468478
Pap = MM + biobim rijstebloem.

Aviva is met 10/11mnd de fles gaan weigeren en dat is niet meer goed gekomen. Kan je dus niet helpen ;)
pi_108468505
Idd, ik zou er geen strijd van maken als ze geen honger heeft of huilt om een voeding... 5 uurtjes zonder haalt ze makkelijk in.
pi_108468525
ah lekker! ik zal het onthouden dankje :*

sja lekkere warme zachte borst of koude siliconen fles? keuze snel gemaakt :D
pi_108468555
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:53 schreef Ticootje het volgende:
Idd, ik zou er geen strijd van maken als ze geen honger heeft of huilt om een voeding... 5 uurtjes zonder haalt ze makkelijk in.
3 maanden en 7 kilo's...denk dat het niet erg is 5 uurtjes geen melk :D O-)
pi_108469066
De mijne is nog niet eens de 10 voor bij... vorige meting zat ze in begin van de 9 kilo.. :')
pi_108471005
  maandag 27 februari 2012 @ 18:09:17 #18
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108471267
Bitterend, deze is het. ;)

pi_108471377
3 maanden en 7 kg Bitterend? Lekker spekkie, die kan best een paar uurtjes zonder ;)
pi_108471427
Juud dankje! zal het over een paar maandjes halen!
hoe maak je die? mm opwarmen in bain marie?

nirak ja een michelin poppetje :D
pi_108471993
iemand hier die me kan helpen?
Ik ben aan het werk; en kom er net achter dat mijn patient 3.5 dag geleden cytostatica gehad heeft.. Nu staat in de voorschriften dat werknemers die borstvoeding geven of zwanger zijn deze patienten niet dienen te verplegen ivm mogelijk besmettingsgevaar.
Kan alleen nergens vinden, welk risico je loopt als je borstvoeding geeft?
(ik weet de risico's bij een zwangerschap).

somebody??
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 27 februari 2012 @ 18:31:37 #22
348178 NotTheSame
pi_108472001
Uhm...ja...wat ik van het advies vind?
Ik heb het nu 3x geprobeerd, zodra ze begint te vervelen eraf halen, en tot nu toe lijkt het wel te helpen, dwz, de laatste keer dronk ze al wat langer 'normaal'. Ook werden de tijden tussen de voedingen niet korter dan normaal. En ik heb nu ook 3x nagekolft, de eerste keer kwam er nog 20cc na, en de laatste keer eigenlijk niks?
Ik ga dit gewoon een weekje proberen en dan ga ik volgende week maandag weer wegen. Komt ze naar mijn zin niet genoeg aan dan zullen we het eens hogerop gaan zoeken.

En wat betreft het darmprobleem, tja, dat vind ik dan weer een beroerdadvies, heb het dan ook nog niet geprobeerd, vind het doodeng. Maarja, die lactulose is ook niet gevaarlijk...

Juud heeft een doorslaper *O* !

Bitterend met d'r spekkie O+ ! Alleen zo vreselijk balen dat ze de fles weigert -O- .

Nirak, inmiddels verlost van de ploftet?
pi_108472292
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:31 schreef NotTheSame het volgende:

Nirak, inmiddels verlost van de ploftet?
Gelukkig wel :D straks wel even goed leegkolven. Was nml naar 3x2 pilletjes dom gegaan omdat het niet lekker liep en regelen niets uithaalde, maar dit is te veel dus even de juiste balans zoeken. Ga nu proberen ochtend en avond 1 en middag 2..

Fijn NTS dat het wel lijkt te helpen. Misschien drinkt ze wel heel efficient, dan zijn ze ook snel klaar :)
pi_108473017
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
iemand hier die me kan helpen?
Ik ben aan het werk; en kom er net achter dat mijn patient 3.5 dag geleden cytostatica gehad heeft.. Nu staat in de voorschriften dat werknemers die borstvoeding geven of zwanger zijn deze patienten niet dienen te verplegen ivm mogelijk besmettingsgevaar.
Kan alleen nergens vinden, welk risico je loopt als je borstvoeding geeft?
(ik weet de risico's bij een zwangerschap).

somebody??
Dit linkje al gevonden?
http://www.arbokennisnet.(...)ca/D_Cytostatica.pdf

Pagina 30, als ik het goed begrijp is het uit voorzorg omdat ze het eigenlijk niet weten (theoretische kans dat bet in de moedermelk terecht komt)..
Meest veilige weg is de patient aan anderen overlaten, maar dat is denk ik makkelijker gezegd dan gedaan?
pi_108479188
Nog even een update trouwens: ik schreef laatst dat het KDV ineens een voeding minder ging geven. Nou, daar had ik me voor niets druk om gemaakt want vrijdag en vandaag had Joris gewoon weer 3 voedingen gekregen. De leidster van vrijdag zei: "ik kijk gewoon wat hij zelf aangeeft" en die van vandaag "ja, hij had echt wel honger voor 3 flesjes". ^O^

Ondertussen zijn we het boek van Stefan Kleintjes aan het lezen voor als we kunnen beginnen met bijvoeden over iets minder dan een maand. Ik had al veel gelezen over bijvoeden en zag wel wat in 'baby led weaning/Rapley' ("voeden op geleide van je kindje" noemt Kleintjes het) maar had geen idee wat mijn man ervan vond. Dus heb hem drie pagina's uit het boek voorgeschoteld. Hij zag het meteen helemaal zitten dus dat is mooi :)

Overigens zijn we niet principieel tegen prakjes hoor. Soms is dat denk ik gewoon handig en snel. Maar voor de kennismaking met eten en smaken lijkt Rapley me echt een goed idee.
pi_108479970
Leyla krijgt een mix. Die wilde geen verse groente en dus heeft ze tot 1 potjes gekregen. Die ik naar binnen lepelde. Nu eet ze met de pot mee, en ik maak een prak, of hussel dingen door elkaar dn ze zoekt het maar uit. En als ik door omstandigheden heel laat ga eten krijgt ze een potje.
pi_108480058
sver fijn dat hij nog 3 flessen drinkt ^O^
pi_108481209
Even een snel vraagje: ik ben een column aan het schrijven over nachtvoedingen. Nou heb ik wel eens ergens gelezen dat nachtvoedingen gunstig zijn voor de geestelijke gesteldheid van moeder maar ik kan het zo niet terugvinden. Iemand een tip voor een goede link?
pi_108481211
BJ, ben je in direct contact geweest met excreta? Zo nee, hoef je je niet druk te maken. Ik zou voor alle zekerheid ook even je klompen goed (laten) schoonmaken. Alhoewel jouw afdeling waarschijnlijk een stuk minder messy is dan de mijne ;)
pi_108481320
Sver, dat boek van stefan kleintjes. Ik hoor dat daar nog veel in staat over borstboeding geven voordat het over bijvoeding gaat? Is de verhouding nog wel een beetje oke als je al een beeb van (in mijn geval) 4 maanden hebt?
pi_108481412
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:29 schreef Nirak het volgende:
Sver, dat boek van stefan kleintjes. Ik hoor dat daar nog veel in staat over borstboeding geven voordat het over bijvoeding gaat? Is de verhouding nog wel een beetje oke als je al een beeb van (in mijn geval) 4 maanden hebt?
Ja, ik vind van wel.Het eerste hoofdstuk gaat over zwangerschap, het tweede over bv en de rest over vast eten. Joris is 5 maanden en ik heb het boek zelf pas net :)
pi_108481468
Ik wil die ook bestellen!
pi_108481608
Eten voor de kleintjes is een fijn boek om te hebben. De eerste 2 hoofdstukken heb ik toen inderdaad ook overgeslagen en met de recepten achterin heb ik niks gedaan. Je moet je wel realiseren dat dit boek vooral gaat over wát je je baby kan gaan geven en dat het boek van Gill Rapley gaat over hóe je je baby eten kan geven.
pi_108481745
pi_108481892
Thnx sver, en wup voor de aanvulling :) Het wat staat al mooi in een schema op bv.com en het gaat mij met name om hoe we het aan kunnen bieden. Eten moet nml leuk zijn en blijven (ik weet nog dat ik als kind tot kokhalzen aan toe moest eten...), dus ik ga ook eens kijken naar het rapley boek.

Edit: sorry voor de bijvoedingvervuiling in het bv topic trouwens!
pi_108482146
Ja die inderdaad bitterend.
pi_108482171
O sorry, is er een bijvoedingstopic?
pi_108482176
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:27 schreef sverbern het volgende:
Even een snel vraagje: ik ben een column aan het schrijven over nachtvoedingen. Nou heb ik wel eens ergens gelezen dat nachtvoedingen gunstig zijn voor de geestelijke gesteldheid van moeder maar ik kan het zo niet terugvinden. Iemand een tip voor een goede link?
Ook na 1,5 jaar nog 6x eruit?? Ik denk dat ik geestelijk toch aan m'n max zit. Ik spreek tegen!
pi_108482204
eruit?
pi_108482292
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ook na 1,5 jaar nog 6x eruit?? Ik denk dat ik geestelijk toch aan m'n max zit. Ik spreek tegen!
Oeps, dat is heftig... :N
Mijn column gaat over de vervelende vraag "slaapt ie al door?" Wij zitten al een tijdje op 1 nachtvoeding en hebben daar totaal geen moeite mee. Ik krijg dat mensen maar niet uitgelegd.
pi_108482374
Kaart je ook aan dat nachtvoedingen vragen normaal gedrag is en dat doorslapen uitzonderlijk is?
pi_108482490
Ja, hier staat daar wat over: http://www.borstvoeding.c(...)en/nachtvoeding.html

Maar wat ik lastig vind in te schatten: het lijkt in mijn omgeving of kindjes die flesvoeding krijgen eerder doorslapen terwijl ik op de fora lees dat overstappen op fv helemaal niet helpt voor doorslapen. Hoe zit dit?
pi_108482610
Bv wordt sneller verteerd en is lichter waardoor sommige baby's sneller honger krijgen?
pi_108482638
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:44 schreef WupWup het volgende:
eruit?
Ok dat deel loog ik. De rest helaas niet.
pi_108482703
Had Pvoess niet hetzelfde?
of heb ik het mis
pi_108482748
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:49 schreef sverbern het volgende:
Ja, hier staat daar wat over: http://www.borstvoeding.c(...)en/nachtvoeding.html

Maar wat ik lastig vind in te schatten: het lijkt in mijn omgeving of kindjes die flesvoeding krijgen eerder doorslapen terwijl ik op de fora lees dat overstappen op fv helemaal niet helpt voor doorslapen. Hoe zit dit?
Misschien is dat toeval? Is daar nooit echt onderzoek naar gedaan trouwens? Ik lees het nml alleen maar op fora inderdaad...
pi_108482944
Maar idd, hier verandert het...vorige week sliep ze van 20.00 tot 04.00
deze week is het 20.00, 01.00 en 05.00
3 dagen achter elkaar..net een ingebouwde klok :D
pi_108482957
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:53 schreef Nirak het volgende:

[..]

Misschien is dat toeval? Is daar nooit echt onderzoek naar gedaan trouwens? Ik lees het nml alleen maar op fora inderdaad...
Goede vraag. Ik ben er nog nooit onderzoek over tegengekomen. Ik kom dan ook vooral op bv-fora en daar wordt over het algemeen afgeraden om over te stappen op fv :s)
pi_108483277
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:56 schreef sverbern het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik ben er nog nooit onderzoek over tegengekomen. Ik kom dan ook vooral op bv-fora en daar wordt over het algemeen afgeraden om over te stappen op fv :s)
Zou het dan pro bv praat zijn dat het niet uit maakt, om de verleiding tot overstappen te beperken?
Ik vraag me trouwens af of men om die reden over zou stappen op flesvoeding.. Een (1) nachtvoeding is acceptabel gezien de vele voordelen die er tegenover staan.

Hier trouwens vandaag weer rijstebloem geprobeerd, maar hij wil het niet meer: huilen. Dus die gaat de prullenbak in en we zien wel hoe hij komt s nachts of s morgens. Ik leg me erbij neer :)
pi_108484836
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:27 schreef WupWup het volgende:
BJ, ben je in direct contact geweest met excreta? Zo nee, hoef je je niet druk te maken. Ik zou voor alle zekerheid ook even je klompen goed (laten) schoonmaken. Alhoewel jouw afdeling waarschijnlijk een stuk minder messy is dan de mijne ;)
jawel dus; mijn patient ligt aan de CVVH; dus ik moet zakken legen. Bloed afnemen, maagretentie controleren etc etc... heb wel een kapje op sinds ik het weet en handschoenen en overschort...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 27 februari 2012 @ 22:31:40 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108484924
In elk geval 1 vriendenstel van ons heeft vanaf begin af aan kv gegeven en hun dochter heeft er heel erg lang over gedaan voordat ze doorsliep.
Ik kan ook eens informeren bij de overbuurvrouw?
Elmo's dochter Tirza kreeg ook vanaf dag 1 kv. Maar ik weet even niet meer of Tirza snel doorsliep :?
Ander stel hier in de straat heeft een dochter van nu 3 waarvan ik weet dat ze 's nachts nog minstens 1x wakker wordt (voorheen was dat tig keer per nacht). Weet alleen niet of zij bv heeft gehad (maar schat in van niet).
pi_108492392
Ik las de vraag over flesvoeding en doorslapen. Mijn jongens slapen beide door vanaf 7 weken en hebben nooit anders dan flesvoeding gehad. Bij mijn nicht en 3 collega's ook. Het zal lang niet altijd zo zijn.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 07:50:37 #54
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108492595
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ook na 1,5 jaar nog 3x eruit?? Ik denk dat ik geestelijk toch aan m'n max zit. Ik spreek tegen!
:O
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_108493217
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 07:50 schreef Saffier het volgende:

[..]

:O
Je kent het?

Ach... Het is ook niet continu zo.. Het is gewoon de laatste tijd opeens helemaal bal.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:05:43 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108493361
Iets met Fokwet. Om 03.00 uur weeeh, moppermopper....borst drinken...slapen. :O :')

Ach ja, op naar de volgende nacht, ze lag ook tussen ons in, dat maakt volgens mij echt wel uit.
Vannacht maar weer in haar eigen bed of eens in de co-sleeper (die staat toch veelal werkloos naast ons bed) :D
pi_108493441
Ik twijfel een beetje, misschien kan ik Leyla ook beter maar even terug leggen in haar bedje. Kijken of dat beter gaat.
pi_108493469
Onze 3 jongens hebben alle 3 fv gehad. Mikael sliep met 2 maand door, Leander pas met 1,5 jaar ongeveer en Matthias eigenlijk al vanaf het begin. Denk dat het ook aan het kind ligt. Leander is nu qau slapen nog altijd wel beetje moeilijk!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108493621
Emma sliep met een maand of 2 door (zo'n 6 uur achter elkaar) daar stopte ze weer mee toen ze 4 maand was, daarna was het steeds met periodesdat ze wel en niet doorsliep. Wakker worden lag niet altijd aan honger.
Dat is trouwens ookzo'discussiepunt wat is doorslapen? En waarom zou je dat willen bahalve voor je eigen nachtrust? Is het dan niet beter om te zorgen dat je op andere momenten genoeg rust krijgt om de onrustige nachten goed door te komen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_108493857
Grappig, Jelief, want dat het niet zo duidelijk is wat 'doorslapen' betekent, is nu juist waar mijn column ook over gaat:

"Slaapt 'ie al door?"

Opmerkingen en correcties zijn welkom :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:35:43 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108493859
Doorslapen is hier eigenlijk ook geen issue, het maakt mij niet zoveel uit of ze wel of neit wil drinken. Sterker nog, de afgelopen dagen was ik overdag zo brak als t maar kan, terwijl ik lang had geslapen.
Mijn lijf is volkomen gewend aan het wakker worden, maar toch is het op termijn niet goed voor je als je altijd maar een uur of drie aan een gesloten slaapt.

Wat ik wel knap vind en ook prettig is dat zonder problemen ons mupke het zelf lijkt te gaan doen, het enige wat wij hebben gedaan is haar eens in haar eigen bedje leggen op haar eigen kamer en dat hielp haar.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:36:50 #62
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108493885
Ik vertel overigens al maandan dat ze doorslaapt, om er vervolgens aan toe te voegen dat ze wel 1/2 keer drinkt, maar dan niet echt wakker is. :D
pi_108493959
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:36 schreef Juud79 het volgende:
Ik vertel overigens al maandan dat ze doorslaapt, om er vervolgens aan toe te voegen dat ze wel 1/2 keer drinkt, maar dan niet echt wakker is. :D
Ik zeg meestal: "ja, hij slaapt goed en krijgt meestal één nachtvoeding" (maar ik heb altijd het gevoel dat ik dat moet verdedigen, en dat wil ik helemaal niet)
pi_108494091
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:35 schreef sverbern het volgende:
Grappig, Jelief, want dat het niet zo duidelijk is wat 'doorslapen' betekent, is nu juist waar mijn column ook over gaat:

"Slaapt 'ie al door?"

Opmerkingen en correcties zijn welkom :)
Waarom is het ongezellig als een kind van 19:00 tot 07:00 door slaapt als je zelf al zegt dat je van de nachtvoeding niks mee krijgt?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:12:04 #65
348178 NotTheSame
pi_108494552
Nachtvoedingen, ach, het blijft een issue waar iedereen een mening over heeft. Ik krijg de vraag 'slaapt ze al door' ook regelmatig, en ik antwoord gewoon bevestigend, ook al is het niet zo. Ik heb echt geen zin om me tegen alles en iedereen te gaan verantwoorden.

Hier is gisteravond de pleuris uitgebroken :'( . Draakje had om 23.00uur honger, dus ik leg haar aan, 3 slokjes en madam begint al te vervelen om vervolgens de borst te weigeren ;( . Vanalles geprobeerd, andere houding, troosten en weer aan leggen etc., maar het mocht niet baten...
Met tranen in m'n ogen heb ik haar 120cc fv gegeven...
Vanmorgen wakker met enorme ploftetten en toen dronk ze wel weer 'normaal'...
Zometeen toch maar de LK bellen, want dit kan zo niet langer...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:37:30 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108495018
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 08:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kent het?

Ach... Het is ook niet continu zo.. Het is gewoon de laatste tijd opeens helemaal bal.
Ja en ik ben versleten inmiddels. Ik gok (hoop) dat het haar hoektanden zijn die het drama van momenteel veroorzaken. Elke keer met een nieuwe tandenfase heb ik ook een slechte nachtenfase maar deze duurt wel lang nu. Ze slaapt in haar eigen bed dus ik moet er echt helemaal uit. Bij mij in bed slapen wil ze niet helaas.
Voorheen was hetrond 19 uur naar bed en dan 1 keer 's nachts eruit. Prima. Echt, helemaal mijn ritme inmiddels. Nu ga ik tegen 22 uur naar bed (liever een uur eerder) en wordt ze om 23 wakker, 1 uur weer en 3 uur weer. tegen 6 uur vind ze het tijd om op te staan. Of om 23 wakker tot een uur of 2-3 en dan slapen tot 6.
Ik hoop echt dat dit heel snel over is. Overdag bijslapen is niet te doen, moet of werken of Tobias op tijd op school hebben.
M. wil graag dat ik de bv af ga bouwen, hij vindt 1,5 jaar voldoende. Ik heb geen enkel idee hoe ik dat aan moet gaan pakken. Eerst maar weer betere nachten.
Ylana
pi_108495306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:47 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Waarom is het ongezellig als een kind van 19:00 tot 07:00 door slaapt als je zelf al zegt dat je van de nachtvoeding niks mee krijgt?
O ik krijg er zeker wel wat van mee hoor! Ik vind het meestal wel gezellig, zo'n genietend kleintje aan de borst 's nachts. Zo lang we daarna allebei maar weer makkelijk in slaap vallen tenminste.
pi_108495330
NTS: wat vervelend! Sterkte...
Saffier: oef, dat is pittig. Succes, ook met de beslissing over afbouwen!
pi_108495369
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:47 schreef sverbern het volgende:

[..]

O ik krijg er zeker wel wat van mee hoor! Ik vind het meestal wel gezellig, zo'n genietend kleintje aan de borst 's nachts. Zo lang we daarna allebei maar weer makkelijk in slaap vallen tenminste.
Ja dat is idd als je weer makkelijk in slaap valt. Als ik 1 maal wakker ben duurt het heel lang voordat ik weer slaap. Ben dus blij dat die van mij heel "ongezellig ;) "slaapt van 19:00 tot 07:00!!
pi_108495817
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:47 schreef sverbern het volgende:

[..]

Daar helpt de oxytocine ook weer bij..

Hier wisselt het doorslapen. In de regel wordt ze 1 keer wakker per nacht, soms slaapt ze 12 uur achtereen, soms wordt ze 2 keer wakker. Is het meer dan dat, dan heeft ze ergens last van.
Oh, en ze is 'al' 19 maanden :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_108495899
Oh NTS :* :*
Ik hoop zo voor jou dat een lk kan helpen!!
pi_108496053
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:37 schreef Saffier het volgende:

[..]

Ja en ik ben versleten inmiddels. Ik gok (hoop) dat het haar hoektanden zijn die het drama van momenteel veroorzaken. Elke keer met een nieuwe tandenfase heb ik ook een slechte nachtenfase maar deze duurt wel lang nu. Ze slaapt in haar eigen bed dus ik moet er echt helemaal uit. Bij mij in bed slapen wil ze niet helaas.
Voorheen was hetrond 19 uur naar bed en dan 1 keer 's nachts eruit. Prima. Echt, helemaal mijn ritme inmiddels. Nu ga ik tegen 22 uur naar bed (liever een uur eerder) en wordt ze om 23 wakker, 1 uur weer en 3 uur weer. tegen 6 uur vind ze het tijd om op te staan. Of om 23 wakker tot een uur of 2-3 en dan slapen tot 6.
Ik hoop echt dat dit heel snel over is. Overdag bijslapen is niet te doen, moet of werken of Tobias op tijd op school hebben.
M. wil graag dat ik de bv af ga bouwen, hij vindt 1,5 jaar voldoende. Ik heb geen enkel idee hoe ik dat aan moet gaan pakken. Eerst maar weer betere nachten.
Hmz... Wil jij ook afbouwen? Of is daar nog wel overleg mogelijk?
Ja hoektanden kan goed, er staan er bij Leyla idd 4 op knappen.. Maar deze keer duurt het gewoon lang.. Oh en zonder nachtvoeden doet ze het ook hoor. Want bij M. krijgt ze geen melk, die troost haar en legt haar weer weg, en dan ook is het de hele nacht bal.
pi_108497326
Waarom wil hij dat je gaat afbouwen? En wat vind jij daarvan? En hoe staat jullie dochter erin, krijgt zij ook stemrecht?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:48:11 #74
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108498861
Ik snap M.'s standpunt, niet zijn argumenten hierin. Het waarom is denk ik irrelevant.. Ik denk dat ik 2 jaar een mooie leeftijd vind om te stoppen. In dat geval heb ik dus een half jaar om af te bouwen. Momenteel krijgt ze nog 2-3 keer overdag en dan 's nachts dus. Op dit moment ben ik klaar met de vreselijke nachten, niet met de bv. Ylana heeft hier zéker een stem in, het laatste woord waarschijnlijk zelfs wel tenzij ik er zelf volledig klaar mee ben.
M. denkt dat als ze overdag niet/minder krijgt ze er 's nachts ook niet om komt vragen. Ik denk dat hij daar geen gelijk in heeft, dat is dus een kwestie van proberen. Momenteel heeft hij geen gelijk en dat ziet hij ook in. Eerst de nachten weer normaler (die hoektanden door) daarna zie ik wel weer verder. Op dit moment weet ik het toch even allemaal niet.
M. slaapt standaard overal doorheen dus als hij op een gegeven moment wil dat ik stop met de nachtvoedingen zal hij actief mee moeten helpen. Gezien ik hem ook niet wakker krijg 's nachts wordt dat nog een hele uitdaging.
Ylana
pi_108499570
Saffier: jeetje wat zwaar! Het lijkt mij eerlijk gezegd niet dat de bv helemaal afbouwen een oplossing is voor het niet-slapen. En ik zou eerder denken dat méér bv overdag leidt tot minder vraag 's nachts (toen mijn peuter nog een dreumes was, sliep ze altijd aanzienlijk beter als ze overdag goed had gegeten, nu heeft dat niet zo veel invloed meer).

Ja, en verder de nachtvoedingen... Bij de peuter vond ik het vreselijk. Zij sliep al snel op haar eigen kamer, en ik voedde haar daar, omdat liggend voeden niet lukte (geen idee meer waarom niet). Zat ik daar, in de winter, midden in de nacht. Gevolg: na de voeding was ik klaarwakker, en de helft van de tijd sliep ik niet meer in tot de volgende voeding. Gelukkig ging ze al vrij snel 'doorslapen' (weet t niet meer precies, maar dan sliep ze zeg maar van 23 tot 5 / 6 of zo). Nu ligt Pietje in een co-sleeper naast me, en hoef ik hem alleen maar naar me toe te trekken. Dat is een stuk minder vermoeiend. Toch hoop ik erg dat hij een voeding laat vallen voor ik weer ga werken.

Oh, en van 19 tot 7 slapen heeft mijn peuter nog nooit gedaan. Die vindt 10 a 11 uur per nacht meer dan genoeg ;) .
pi_108499602
Hmz...

Leyla krijgt overdag eigenlijk geen melk van mij. Soms als ze hard is gevallen ofzo, dan mag ze best even troostdrinken.. Maar ze drinkt eigenlijk alleen nog in de nacht.. En ondanks dat ze overdag niet krijgt, gaat ze bij mij echt niet slapen zonder.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:17:16 #77
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108499862
Bleie pas i n de afgelopen maand is het nu 3 keer voorgekomen dat mijn zoon 12 uur achter elkaar heeft geslapen, verder nooit. Hij is 19 maanden.

Saffier wat is dat zwaar zeg! Wat betreft het afbouwen, hier heb ik gezegd dat als 1 van ons 3en wil stoppen we stoppen, wat manlief betreft gaan we nog even door, die weet dat als hij wil dat we stoppen hij tussen half 6 en 6 's ochtends een flesje melk mag maken en geven in plaats van dat ik em even bij ons neem, voed en we allemaal lekker verder slapen. Aan de andere kant zitten we al vanaf september aan 2 voedingen per dag en voed ik sinds zn verjaardag niet meer op verzoek, dus dat is sowieso anders.
Om even duidelijk te maken: als ik Nathan om half 6 voed vind ik dat geen nachtvoeding en vind ik dat hij doorgeslapen heeft mits ik hem niet om 3 uur 's nachts nog heb moeten troosten oid. Dat we daarna nog heerlijk verder slapen tot half 8/8 uur is gewoon om onze nacht af te maken en rustig te ontwaken.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:45:27 #78
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108500853
Ze krijgt voor het ontbijt (tegen 6 uur op het moment, paar weken terug was het 7 uur) rond 15 uur, die is redelijk afgebouwd nu en tegen 19 uur voor ze gaat slapen (dat zijn dus de 2-3 keer). Die eerste en laatste zou ik nu willen houden en 's nachts 1 keer (max 2) zou ik erg fijn vinden. Ylana denkt daar even anders over. en ik wil heel heel heel heel heeeeeel graag nog een paar mooie foto's van de bv voor het stopt, de telefoonfoto's die ik heb zijn niet kwalitatief mooi genoeg
Ik hoop gewoon dat Ylana straks ineens zélf beslist dat het goed is zo. Wil heel graag dat ZIJ die beslissing neemt binnen een half jaar zeg maar.
Ylana
pi_108500887
Oh ja zo... Leyla krijgt zo rond 6 of 7 ook nog wel.. Maar dat reken ik als nacht hoor.
En 19.00 ook, want dan gaat ze slapen...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:48:28 #80
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108500953
Dan gaan we bijna gelijk op denk ik :D
Ylana
pi_108501013
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:48 schreef Saffier het volgende:
Dan gaan we bijna gelijk op denk ik :D
Ja.. Dat denk ik ook hoor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 februari 2012 @ 08:30:20 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108534110
Spruw bij mij moeder kan ook eenzijdig voorkomen toch? ik heb iig straks een afspraak bij de huisarts .. word een beetje gek van de pijn tijdens het drinken (wat niet verbeterd doordat Geert na een paar slokken begint te bijten, en alleen halfslapend de borst goed leegdrinkt).

pi_108534167
DJMO :*

Weet iemand of er verschil is qua smaak bij afgekolfde en gekoelde (in de koelkast) melk die opgewarmd wordt en afgekolfde melk die direct na het kolven ingevroren wordt, daarna 24uur ontdooit en dan opgewarmd?
Vraag me af of dat de reden is dat ukkie maandag niks wou drinken bij de opvang en gisteren wel...maandag gaf ik melk mee die ik had ontdooit uit de vriezer en dinsdag melk die alleen in de koelkast stond sinds zondag.
pi_108534188
Ik heb gewoon tandafdrukken in mn tepel staan na een voeding... :')

Oh en het is echt om gek van te worden.. Het is echt echt echt geen honger. Gisteer heeft Leyla een heel potje pasta op, nog wat aardappeltjes van de ovenschotel en een bakje vla. Daarbij ook een beker melk, ze heeft om 19 en om 21 bij mij 2 borsten gedronken, waar ik normaal 200cc uit kolf in de avond... En nog wordt ze 4x wakker en meteen gillen...
pi_108534193
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:34 schreef bitterend het volgende:
DJMO :*

Weet iemand of er verschil is qua smaak bij afgekolfde en gekoelde (in de koelkast) melk die opgewarmd wordt en afgekolfde melk die direct na het kolven ingevroren wordt, daarna 24uur ontdooit en dan opgewarmd?
Vraag me af of dat de reden is dat ukkie maandag niks wou drinken bij de opvang en gisteren wel...maandag gaf ik melk mee die ik had ontdooit uit de vriezer en dinsdag melk die alleen in de koelkast stond sinds zondag.
Ja bevroren melk smaakt anders, niet alle kindjes pikken dat.
pi_108534209
Lekker is dat heb 20 zakken in de vriezer staan :'(

Wat gebeurt als je met haar knuffelt maar geen tiet geeft Tico?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 februari 2012 @ 08:39:47 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108534251
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon tandafdrukken in mn tepel staan na een voeding... :')

Oh en het is echt om gek van te worden.. Het is echt echt echt geen honger. Gisteer heeft Leyla een heel potje pasta op, nog wat aardappeltjes van de ovenschotel en een bakje vla. Daarbij ook een beker melk, ze heeft om 19 en om 21 bij mij 2 borsten gedronken, waar ik normaal 200cc uit kolf in de avond... En nog wordt ze 4x wakker en meteen gillen...
Geert houdt de tepel vast met z'n tanden en trekt dan z'n kaken dichthoudend z'n kop weg :') en brullen als ik 'm wegzet met een bijtring he! ik had nog zitten denken aan tandjespijn, maar 't verbeterd ook niet met chamodent en dentinox :{

pi_108534266
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:37 schreef bitterend het volgende:
Lekker is dat heb 20 zakken in de vriezer staan :'(

Wat gebeurt als je met haar knuffelt maar geen tiet geeft Tico?
Dan blijft ze gillen... En happen..

Ze heeft ook een soort tik onwikkelt... Ze legt altijd een handje op haar hoofd om rustig te worden.. En als ze zo overstuur is dan gaat dat handje dus heel onrustig over haar hoofdje, een beetje panisch, om zichzelf rustig te krijgen... En dat lukt dan dus niet en dan raakt ze een soort in paniek.. Het is een heel zielig gezicht eigenlijk.. Dus dan geef ik maar gewoon melk en dan is ze binnen 3 sec rustig... Om een half uur later weer wakker te worden..

Ik heb een beetje het idee dat ze steeds wakker wordt tussen de slaapcyclussen...
pi_108534286
quote:
7s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

Geert houdt de tepel vast met z'n tanden en trekt dan z'n kaken dichthoudend z'n kop weg :') en brullen als ik 'm wegzet met een bijtring he! ik had nog zitten denken aan tandjespijn, maar 't verbeterd ook niet met chamodent en dentinox :{
Leyla weet heel goed dat ze niet mag bijten. Maar ze doet het niet expres, bij gewoon drinken komen gewoon haar tandjes tegen mn tepel aan..
Ik denk dat ik maar tepelklemmetjes koop om ze nog wat meer te harden :').
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:47:43 #90
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108534374
Hebben wij hetzelfde kind Tico?
Gister heeft Ylana een stuk pizza op, een banaan, beker drinken, fruitknijp en een bakje vla. En een soort kaaskoekjes. Als avondeten. En ook idd 4 keer wakker worden en huilen, net zo lang tot ze te drinken heeft gekregen. Vannacht ging ze zachtjes huilen afgelopen weken was het meer krijsen en commanderen dat Mama. Moet. Komen. NU.
Ik heb ook de tanden in mijn tepel staan, idd niet van het bijten wel van de druk van het drinken. 'Maar het doet geen zeer. Ik heb de tepelklemmen al in huis :P
Ylana
pi_108534398
Is er iemand die het boek lekker slapen zonder huilen heeft? En dat evt even wilt uitlenen?
pi_108534400
Tico hoe lang duurt deze fase al? echt lastig zo :* zou ze problemen hebben met in slaap komen?
pi_108534410
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:49 schreef Ticootje het volgende:
Is er iemand die het boek lekker slapen zonder huilen heeft? En dat evt even wilt uitlenen?
\
ja ik heb er 2 je mag eentje hebben moet nu naar het CB pm me even ik kijk hoeveel het kost te verzenden later
pi_108534470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:49 schreef bitterend het volgende:
Tico hoe lang duurt deze fase al? echt lastig zo :* zou ze problemen hebben met in slaap komen?
Nou ja... Langer dan andere fasen...
Ze was eigenlijk gewoon een prima slaper. Ik heb weinig moeite met haar naar bed brengen.. Eigenlijk als ik haar op bed leg gaat ze altijd wel slapen... Soms niet, dan zit ik even fout met of ze nu moe is of gewoon wat mieperig.
Het zijn nu echt puur en alleen de nachten. Ze slaapt vanaf januari bij haar vader 2x in de week. En ik weet wel dat ik daarmee akkoord ben gegaan omdat ik het echt niet meer trok... Dus ik gok dat het toch al vanaf november zo is.. Waarbij er ook nog wel wat goede nachten tussen hebben gezeten. Maar zeker nu begint ook mijn (ex) man erover dat het slaapgedrag slopend is. Dat terwijl hij haar maar 2 nachten heeft...
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:57:34 #95
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108534573
Het IS ook gewoon slopend :{ Het in slaap komen is hier ook meestal geen probleem het is het dóórslapen wat ze niet doet. Nooit goed gedaan heeft ook. In december heb ik 5 nachten gehad dat ze goed sliep en 3 weken geleden 2 betere nachten....
Meestal als ik tegen iemand aanklaag dat ik zo vreselijk moe ben gaat ze daarna weer wat beter slapen. Als M. thuis is moet hij haar in bed leggen, als ik het doe vertikt ze het om te gaan slapen, dat geldt voor overdag en om 19 uur. 's Nachts laat ze zich prima door mij wegleggen.
Ylana
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:20:15 #96
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108535011
Tico en Saffier ik weet hoe slopend het is :* .
Ook hier hebben we lekker slapen zonder huilen in huis gehaald (uit de bieb). Het was voor ons vooral een "we zijn op de goede weg en we moeten even doorzetten" wat we uit het boek haalden. Bevestiging dus.
Vooral de tip van het slaapmuziekje werkt hier nog steeds. Als Nathan naar bed gaat zetten we het muziekje aan en dat is voor hem het teken dat hij gaat slapen. Het werkt dus ook 's nachts, nadat we even met hem op een stoel hebben gezeten om te troosten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 februari 2012 @ 12:06:59 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108539429
njah, dus geen spruw, wel last van geen lucht krijgen tijdens het drinken door verkoudheid + het krijgen van z'n kiezen wat 'm irriteert en waardoor hij mij bijt ;( Zelf zit ik overigns wel tegen een keelontsteking aan :(

pi_108539583
Tico en Saffier ik heb het idee dat Elise ook die richting op gaat. Wil echt alleen slapen met borst.. Gebruikt mij als speen want afkoppelen resulteert in schreeuwen en weer klaarwakker zijn!

Het hele slaapritueel gaat me een beetje irriteren, ik lig soms 1,5 uur naast dr voor ze eindelijk echt slaapt!

Maar het is wel het makkelijkste, borst erin, kind blij.

Over een maand begin ik met werken, heel benieuwd of ze bij de oppas wel slaapt.
pi_108541009
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:12 schreef Sannne het volgende:
Tico en Saffier ik heb het idee dat Elise ook die richting op gaat. Wil echt alleen slapen met borst.. Gebruikt mij als speen want afkoppelen resulteert in schreeuwen en weer klaarwakker zijn!

Het hele slaapritueel gaat me een beetje irriteren, ik lig soms 1,5 uur naast dr voor ze eindelijk echt slaapt!

Maar het is wel het makkelijkste, borst erin, kind blij.

Over een maand begin ik met werken, heel benieuwd of ze bij de oppas wel slaapt.
Oh maar wegleggen om te slapen is echt geen probleem hier hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')