quote:Op zondag 26 februari 2012 22:36 schreef NotTheSame het volgende:
Dames, bedankt voor de reacties! Morgen gaan we naar het weeguurtje op het CB, dan zal ik alles eens voorleggen aan de wijkverpleegkundige. Verstopping klinkt wel aannemelijk, als ze overgeeft is het de eerste 2x pure voeding, en daarna is het een slijmerige substantie. Wij gebruiken geen Nutriton of rijstebloem dus dan zou het aan mijn eetpatroon moeten liggen, al kan ik daar niks geks in bespeuren.
Gelukkig hebben we haar toch nog om 18.00uur in slaap gekregen, na de hele dag gespookt te hebben. Om 20.00uur nog even wakker gemaakt voor de voeding en zometeen om 23.00uur nog een keer om haar af te vullen voor de nacht. En dan hoop ik dat ze daarna weer verder slaapt.
waarop ik als antwoord gaf: http://kisskids.nl/quote:Op zondag 26 februari 2012 23:02 schreef Sandous het volgende:
NTS, succes morgen, hopen dat je meer te weten komt!
Het is altijd zo lastig met kleintjes, je weet nooit precies wat er aan de hand is.
Nirak tegen het spugen, gebruikte 3 weken terug jbpm maar daar raakte hij verstopt van maar ook niet te eten dat spul (behanglijm). Nu tegen spugen, en dinsdag met het cb weer gewicht checken.
Veel melk krijgt hij ook niet binnen max 750 per 24 uur (en dan nog al dat spugen erbij). Maar meer krijg ik er echt niet in.. DJMO, ja dacht ook aan een osteopaat, als het goed is heb ik deze week fysio en bel dan meteen voor zo een afspraak. (KISS even uitzoeken wat dat allemaal is *googlemodus*)
Of te wel, kastje muur...quote:Op maandag 27 februari 2012 10:06 schreef NotTheSame het volgende:
Wij zijn inmiddels terug van het CB. Ze komt goed aan (4200gram, 175gram per week aangekomen) en ze zien geen reden voor ongerustheid.
Ze gaven me als tip om, als Draakje weer begint te 'vervelen' aan de borst, haar meteen af te koppelen en haar niets meer te geven. Omdat ze in die 'verveelfase' toch niet veel drinkt zou ze toch niet melk missen en ze komt goed aan.
Voor het poepprobleem kregen we de tip om haar anus te stimuleren, en anders over 2 dagen met lactulose te beginnen. En voor de rest moet ik zelf veel laxerend eten/drinken naar binnen werken.
3 maanden en 7 kilo's...denk dat het niet erg is 5 uurtjes geen melkquote:Op maandag 27 februari 2012 16:53 schreef Ticootje het volgende:
Idd, ik zou er geen strijd van maken als ze geen honger heeft of huilt om een voeding... 5 uurtjes zonder haalt ze makkelijk in.
Gelukkig welquote:Op maandag 27 februari 2012 18:31 schreef NotTheSame het volgende:
Nirak, inmiddels verlost van de ploftet?
Dit linkje al gevonden?quote:Op maandag 27 februari 2012 18:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
iemand hier die me kan helpen?
Ik ben aan het werk; en kom er net achter dat mijn patient 3.5 dag geleden cytostatica gehad heeft.. Nu staat in de voorschriften dat werknemers die borstvoeding geven of zwanger zijn deze patienten niet dienen te verplegen ivm mogelijk besmettingsgevaar.
Kan alleen nergens vinden, welk risico je loopt als je borstvoeding geeft?
(ik weet de risico's bij een zwangerschap).
somebody??
Ja, ik vind van wel.Het eerste hoofdstuk gaat over zwangerschap, het tweede over bv en de rest over vast eten. Joris is 5 maanden en ik heb het boek zelf pas netquote:Op maandag 27 februari 2012 21:29 schreef Nirak het volgende:
Sver, dat boek van stefan kleintjes. Ik hoor dat daar nog veel in staat over borstboeding geven voordat het over bijvoeding gaat? Is de verhouding nog wel een beetje oke als je al een beeb van (in mijn geval) 4 maanden hebt?
Ook na 1,5 jaar nog 6x eruit?? Ik denk dat ik geestelijk toch aan m'n max zit. Ik spreek tegen!quote:Op maandag 27 februari 2012 21:27 schreef sverbern het volgende:
Even een snel vraagje: ik ben een column aan het schrijven over nachtvoedingen. Nou heb ik wel eens ergens gelezen dat nachtvoedingen gunstig zijn voor de geestelijke gesteldheid van moeder maar ik kan het zo niet terugvinden. Iemand een tip voor een goede link?
Oeps, dat is heftig...quote:Op maandag 27 februari 2012 21:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook na 1,5 jaar nog 6x eruit?? Ik denk dat ik geestelijk toch aan m'n max zit. Ik spreek tegen!
Ok dat deel loog ik. De rest helaas niet.quote:
Misschien is dat toeval? Is daar nooit echt onderzoek naar gedaan trouwens? Ik lees het nml alleen maar op fora inderdaad...quote:Op maandag 27 februari 2012 21:49 schreef sverbern het volgende:
Ja, hier staat daar wat over: http://www.borstvoeding.c(...)en/nachtvoeding.html
Maar wat ik lastig vind in te schatten: het lijkt in mijn omgeving of kindjes die flesvoeding krijgen eerder doorslapen terwijl ik op de fora lees dat overstappen op fv helemaal niet helpt voor doorslapen. Hoe zit dit?
Goede vraag. Ik ben er nog nooit onderzoek over tegengekomen. Ik kom dan ook vooral op bv-fora en daar wordt over het algemeen afgeraden om over te stappen op fvquote:Op maandag 27 februari 2012 21:53 schreef Nirak het volgende:
[..]
Misschien is dat toeval? Is daar nooit echt onderzoek naar gedaan trouwens? Ik lees het nml alleen maar op fora inderdaad...
Zou het dan pro bv praat zijn dat het niet uit maakt, om de verleiding tot overstappen te beperken?quote:Op maandag 27 februari 2012 21:56 schreef sverbern het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik ben er nog nooit onderzoek over tegengekomen. Ik kom dan ook vooral op bv-fora en daar wordt over het algemeen afgeraden om over te stappen op fv
jawel dus; mijn patient ligt aan de CVVH; dus ik moet zakken legen. Bloed afnemen, maagretentie controleren etc etc... heb wel een kapje op sinds ik het weet en handschoenen en overschort...quote:Op maandag 27 februari 2012 21:27 schreef WupWup het volgende:
BJ, ben je in direct contact geweest met excreta? Zo nee, hoef je je niet druk te maken. Ik zou voor alle zekerheid ook even je klompen goed (laten) schoonmaken. Alhoewel jouw afdeling waarschijnlijk een stuk minder messy is dan de mijne
quote:Op maandag 27 februari 2012 21:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook na 1,5 jaar nog 3x eruit?? Ik denk dat ik geestelijk toch aan m'n max zit. Ik spreek tegen!
Je kent het?quote:
Ik zeg meestal: "ja, hij slaapt goed en krijgt meestal één nachtvoeding" (maar ik heb altijd het gevoel dat ik dat moet verdedigen, en dat wil ik helemaal niet)quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:36 schreef Juud79 het volgende:
Ik vertel overigens al maandan dat ze doorslaapt, om er vervolgens aan toe te voegen dat ze wel 1/2 keer drinkt, maar dan niet echt wakker is.
Waarom is het ongezellig als een kind van 19:00 tot 07:00 door slaapt als je zelf al zegt dat je van de nachtvoeding niks mee krijgt?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:35 schreef sverbern het volgende:
Grappig, Jelief, want dat het niet zo duidelijk is wat 'doorslapen' betekent, is nu juist waar mijn column ook over gaat:
"Slaapt 'ie al door?"
Opmerkingen en correcties zijn welkom
Ja en ik ben versleten inmiddels. Ik gok (hoop) dat het haar hoektanden zijn die het drama van momenteel veroorzaken. Elke keer met een nieuwe tandenfase heb ik ook een slechte nachtenfase maar deze duurt wel lang nu. Ze slaapt in haar eigen bed dus ik moet er echt helemaal uit. Bij mij in bed slapen wil ze niet helaas.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kent het?
Ach... Het is ook niet continu zo.. Het is gewoon de laatste tijd opeens helemaal bal.
O ik krijg er zeker wel wat van mee hoor! Ik vind het meestal wel gezellig, zo'n genietend kleintje aan de borst 's nachts. Zo lang we daarna allebei maar weer makkelijk in slaap vallen tenminste.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:47 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Waarom is het ongezellig als een kind van 19:00 tot 07:00 door slaapt als je zelf al zegt dat je van de nachtvoeding niks mee krijgt?
Ja dat is idd als je weer makkelijk in slaap valt. Als ik 1 maal wakker ben duurt het heel lang voordat ik weer slaap. Ben dus blij dat die van mij heel "ongezelligquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:47 schreef sverbern het volgende:
[..]
O ik krijg er zeker wel wat van mee hoor! Ik vind het meestal wel gezellig, zo'n genietend kleintje aan de borst 's nachts. Zo lang we daarna allebei maar weer makkelijk in slaap vallen tenminste.
Daar helpt de oxytocine ook weer bij..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:47 schreef sverbern het volgende:
[..]
O ik krijg er zeker wel wat van mee hoor! Ik vind het meestal wel gezellig, zo'n genietend kleintje aan de borst 's nachts. Zo lang we daarna allebei maar weer makkelijk in slaap vallen tenminste.
Hmz... Wil jij ook afbouwen? Of is daar nog wel overleg mogelijk?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:37 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ja en ik ben versleten inmiddels. Ik gok (hoop) dat het haar hoektanden zijn die het drama van momenteel veroorzaken. Elke keer met een nieuwe tandenfase heb ik ook een slechte nachtenfase maar deze duurt wel lang nu. Ze slaapt in haar eigen bed dus ik moet er echt helemaal uit. Bij mij in bed slapen wil ze niet helaas.
Voorheen was hetrond 19 uur naar bed en dan 1 keer 's nachts eruit. Prima. Echt, helemaal mijn ritme inmiddels. Nu ga ik tegen 22 uur naar bed (liever een uur eerder) en wordt ze om 23 wakker, 1 uur weer en 3 uur weer. tegen 6 uur vind ze het tijd om op te staan. Of om 23 wakker tot een uur of 2-3 en dan slapen tot 6.
Ik hoop echt dat dit heel snel over is. Overdag bijslapen is niet te doen, moet of werken of Tobias op tijd op school hebben.
M. wil graag dat ik de bv af ga bouwen, hij vindt 1,5 jaar voldoende. Ik heb geen enkel idee hoe ik dat aan moet gaan pakken. Eerst maar weer betere nachten.
Ja.. Dat denk ik ook hoor.quote:
Ja bevroren melk smaakt anders, niet alle kindjes pikken dat.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:34 schreef bitterend het volgende:
DJMO![]()
Weet iemand of er verschil is qua smaak bij afgekolfde en gekoelde (in de koelkast) melk die opgewarmd wordt en afgekolfde melk die direct na het kolven ingevroren wordt, daarna 24uur ontdooit en dan opgewarmd?
Vraag me af of dat de reden is dat ukkie maandag niks wou drinken bij de opvang en gisteren wel...maandag gaf ik melk mee die ik had ontdooit uit de vriezer en dinsdag melk die alleen in de koelkast stond sinds zondag.
Geert houdt de tepel vast met z'n tanden en trekt dan z'n kaken dichthoudend z'n kop wegquote:Op woensdag 29 februari 2012 08:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon tandafdrukken in mn tepel staan na een voeding...
Oh en het is echt om gek van te worden.. Het is echt echt echt geen honger. Gisteer heeft Leyla een heel potje pasta op, nog wat aardappeltjes van de ovenschotel en een bakje vla. Daarbij ook een beker melk, ze heeft om 19 en om 21 bij mij 2 borsten gedronken, waar ik normaal 200cc uit kolf in de avond... En nog wordt ze 4x wakker en meteen gillen...
Dan blijft ze gillen... En happen..quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:37 schreef bitterend het volgende:
Lekker is dat heb 20 zakken in de vriezer staan![]()
Wat gebeurt als je met haar knuffelt maar geen tiet geeft Tico?
Leyla weet heel goed dat ze niet mag bijten. Maar ze doet het niet expres, bij gewoon drinken komen gewoon haar tandjes tegen mn tepel aan..quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
Geert houdt de tepel vast met z'n tanden en trekt dan z'n kaken dichthoudend z'n kop wegen brullen als ik 'm wegzet met een bijtring he! ik had nog zitten denken aan tandjespijn, maar 't verbeterd ook niet met chamodent en dentinox
\quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:49 schreef Ticootje het volgende:
Is er iemand die het boek lekker slapen zonder huilen heeft? En dat evt even wilt uitlenen?
Nou ja... Langer dan andere fasen...quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:49 schreef bitterend het volgende:
Tico hoe lang duurt deze fase al? echt lastig zozou ze problemen hebben met in slaap komen?
Oh maar wegleggen om te slapen is echt geen probleem hier hoor.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:12 schreef Sannne het volgende:
Tico en Saffier ik heb het idee dat Elise ook die richting op gaat. Wil echt alleen slapen met borst.. Gebruikt mij als speen want afkoppelen resulteert in schreeuwen en weer klaarwakker zijn!
Het hele slaapritueel gaat me een beetje irriteren, ik lig soms 1,5 uur naast dr voor ze eindelijk echt slaapt!
Maar het is wel het makkelijkste, borst erin, kind blij.
Over een maand begin ik met werken, heel benieuwd of ze bij de oppas wel slaapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |