abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 februari 2012 @ 00:53:04 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108106467
Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk
Laatste update: 17 februari 2012 18:51 info

LECH - Prins Johan Friso is vrijdag tijdens het skiën bedolven onder een lawine. Hij verkeert in levensgevaar, heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RvD) laten weten.

Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk Fotoserie Video
De 43-jarige is na het ongeval gereanimeerd en naar het Landeskrankenhaus in Innsbruck gebracht.
De Oostenrijkse krant OE24 schrijft op zijn website dat er sprake zou zijn van een schedelbasisfractuur. De RvD meldt dat artsen pas over enkele dagen een prognose kunnen stellen van de toestand van de prins.
Een woordvoerder van het ziekenhuis bevestigt aan NU.nl de melding van de RvD dat Friso "stabiel maar niet buiten levensgevaar" is. Verder laat de zegsman eveneens niets los over de exacte toestand van de prins.
Koningin Beatrix en echtgenote Mabel zijn in het ziekenhuis aanwezig. Friso's broers kroonprins Willem-Alexander en prins Constantijn vliegen vrijdagavond naar Oostenrijk. Alle publieke toegangen van het hospitaal zijn dicht.

'Zelf veroorzaakt'
Prins Johan Friso en zijn groep skiërs hebben de lawine ''met grote waarschijnlijkheid'' zelf veroorzaakt. Dat heeft de burgemeester van Lech, Ludwig Muxel, gezegd tegen de Oostenrijkse publieke omroep ÖRF.
Volgens een vriend die met prins Friso aan het skiën was, zou de prins vrijdagmiddag bij het skiën geen veiligheidssysteem hebben gedragen. Dat meldt het NOS Journaal. De vriend had dit wel bij zich, waardoor hij alarm kon slaan door het systeem in zijn rugzak te activeren.
De burgemeester van Lech laat aan NU.nl weten dat de bewuste lawine rond 12.15 uur is ontstaan bij Litzen-Zugertobel. De prins werd dankzij een zogenoemde lawinepieper snel gevonden en is binnen 20 minuten per helikopter naar het ziekenhuis gebracht.

Buiten piste
Het ongeluk vond plaats in zogenaamd vrij skigebied, buiten de piste. In Lech was vrijdag een waarschuwing voor lawines van kracht, van het niveau 4 ('groot') op een schaal van 5.
Er is een ''dringend'' advies gegeven de skipistes niet te verlaten, omdat anders lawines kunnen worden veroorzaakt. De waarschuwing was afgegeven door de deelstaat Tirol, die repte over een ''hachelijke'' situatie, aldus de Oostenrijkse krant Kurier op haar website.
Volgens de Nederlandse berg- en skigids Edward Bekker is het niet ongebruikelijk dat groepen zonder gids bij dit lawineniveau vertrekken. "Je hoort wel vaker berichten over dat soort ondernemingen. Toch nemen ook mensen met veel ervaring een gids mee."
De prins was met enkele anderen aan het skiën, zij zijn geen leden van de koninklijke familie en bleven ongedeerd.
Het gebied waar het ongeluk is gebeurd:

Lawines
In de afgelopen dagen heeft het zwaar gesneeuwd in de Oostenrijkse Alpen. Daardoor groeit het gevaar van lawines.
In de afgelopen twee dagen viel volgens een woordvoerder van de ANWB 60 tot 70 centimeter sneeuw in het gebied waar de koninklijke familie op vakantie is. Dat pak kwam bovenop de sneeuw die al eerder viel.
Meestal kost het twee dagen om de enige toegangsweg tot Lech weer veilig en begaanbaar te maken. ''Vrijdag is er geen sneeuw gevallen en ook zaterdag wordt geen sneeuw verwacht'', zei hij. ''Zondag gaat het weer sneeuwen.''
Lech is onder Nederlanders een populair skioord. Wintersporters die deze voorjaarsvakantie naar de Alpen afreizen, werd eerder deze week al aangeraden rekening te houden met sneeuw en gladde wegen.

Bron: Nu.nl

Om meer nieuws te vinden:
http://www.google.nl/sear(...)3d9&biw=1280&bih=907

Liveblog RTL
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108106525
Die Hajo Smit lijkt op Stenders ofzo :).

Verder moeten we denk ik tot morgenvroeg wachten op nieuws ;(
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 00:55:45 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108106548
Laten we zeggen dat de familie het om een uurtje of twee hoorde en direct in de auto naar oostenrijk ging (beveiligingstechnisch niet mogelijk), dan komen ze tijdens de spits door een zooi van de drukste gedeeltes van Duitsland en worden ze bij de alpen geconfronteerd met sneeuwval. Dat red je dus echt niet in 9 uur, een uurtje of 14, 15 is realistischer. Vliegtuig is sneller, zelfs als je om 19:00 vertrekt. En je bent een stuk uitgeruster.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_108106588
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:55 schreef Dagonet het volgende:
Laten we zeggen dat de familie het om een uurtje of twee hoorde en direct in de auto naar oostenrijk ging (beveiligingstechnisch niet mogelijk), dan komen ze tijdens de spits door een zooi van de drukste gedeeltes van Duitsland en worden ze bij de alpen geconfronteerd met sneeuwval. Dat red je dus echt niet in 9 uur, een uurtje of 14, 15 is realistischer. Vliegtuig is sneller, zelfs als je om 19:00 vertrekt. En je bent een stuk uitgeruster.
Vliegtuig is toch gewoon uurtje of 1,5? Gaat inderdaad een stuk sneller.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108106634
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_108106646
het zou wat zijn als het prins W.A. was geweest.
hele rangorde van koningschap in de war (bij invaliditeit)
pi_108106671
Ik vroeg me bij de beelden van Willem-Alexander e.d. die aankwamen in Lech, heel oppervlakkig af waar hij dat hoedje ineens vandaan haalde. Ik neem aan dat hij die doorgaans niet draagt in Nederland, ik kan me tenminste geen beelden van hem voor de geest halen waarop hij een hoed droeg.

En dan vraag ik me af hoe dat dat gegaan is.

"Max, wil jij ook even een koffertje voor mij inpakken voor vanavond?"

...

"Oh ja, en vergeet mijn hoedje niet!"

:@
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108106682
quote:
Idd. Erg duidelijk stuk.
-
pi_108106698
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Dat klopt, zit geen tijdsverschil in, maar zo brachten ze het op NL1. Het ging me er om dat het 3 uur duurt voordat dat nieuws NL bereikt. Mag toch wel iets sneller :).
Inderdaad had de metgezel van JF geen twitteraccount ? Hij kon makkelijk een tweetje doen toen hij op de heli stond te wachten, het koninklijk huis is hopeloos verouderd ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_108106701
quote:
Zien de artsen wel een reactie, dan is er kans op herstel. 'De eerste dagen tot weken zijn patiënten dan zo gek als een ui', zegt Koster. 'Ze zijn in de war, onrustig en vergeetachtig. Het duurt soms weken voordat je iets zinnigs kunt zeggen over de toekomst.'
Zo gek als een ui :D Heerlijke quote _O-
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108106702
Ik vond dat hoedje ergens wel staatsman-achtig.

Of een poging dat te doen uitstralen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:01:56 #12
19242 yavanna
Results may vary.
pi_108106711
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vroeg me bij de beelden van Willem-Alexander e.d. die aankwamen in Lech, heel oppervlakkig af waar hij dat hoedje ineens vandaan haalde. Ik neem aan dat hij die doorgaans niet draagt in Nederland, ik kan me tenminste geen beelden van hem voor de geest halen waarop hij een hoed droeg.

En dan vraag ik me af hoe dat dat gegaan is.

"Max, wil jij ook even een koffertje voor mij inpakken voor vanavond?"

...

"Oh ja, en vergeet mijn hoedje niet!"

:@
De hoed viel mij, helaas, ook op.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_108106725
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:01 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Zo gek als een ui :D Heerlijke quote _O-
Ja idd. :D _O-
-
pi_108106728
Wel weer achterlijk dat in het buitenland iemand die sowieso nooit meer bij zal komen, nog kunstmatig in leven gehouden wordt. :{
-
pi_108106737
quote:
iemand kunstmatig in coma houden is nooit een goed teken.
Het is een laatste redmiddel om een lichaam te stimuleren om op gang te komen zodra de coma wordt beeindigd. Bij geen zichtbaar herstel binnen 24 uur is het meestal einde verhaal
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:03:52 #16
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108106750
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:02 schreef Ritmo het volgende:
Wel weer achterlijk dat in het buitenland iemand die sowieso nooit meer bij zal komen, nog kunstmatig in leven gehouden wordt. :{
Huh?
pi_108106781
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:03 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Huh?
Staat in dat artikel. In Nederland staken ze behandelingen op bepaalde momenten, in het buitenland doen ze dit niet.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:05:23 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108106791
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:01 schreef yavanna het volgende:

[..]

De hoed viel mij, helaas, ook op.
Het leek mij alsof hij die snel ergens heeft opgeduikeld om zo minder last van flitsers in z'n ogen te hebben, het is donker en dan kom je in de schijnwerpers, dan ga je met je ogen knijpen en nu hoeft dat niet.
pi_108106793
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:03 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Huh?
Ging over het verhaal hierboven. In het buitenland houden ze iemand die al hersendood is en nooit meer zal herstellen nog kunstmatig in leven, terwijl ze in Nederland zo iemand (en vooral zijn omgeving) z'n rust gunnen en hem een menswaardig einde geven.
-
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:05:33 #20
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108106799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Staat in dat artikel. In Nederland staken ze behandelingen op bepaalde momenten, in het buitenland doen ze dit niet.
Oh, dacht al.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ging over het verhaal hierboven. In het buitenland houden ze iemand die al hersendood is en nooit meer zal herstellen nog kunstmatig in leven, terwijl ze in Nederland zo iemand (en vooral zijn omgeving) z'n rust gunnen en hem een menswaardig einde geven.
Duidelijk.

quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het leek mij alsof hij die snel ergens heeft opgeduikeld om zo minder last van flitsers in z'n ogen te hebben, het is donker en dan kom je in de schijnwerpers, dan ga je met je ogen knijpen en nu hoeft dat niet.
Maxima had ook al een hoed op.
pi_108106807
quote:

[..]

Dat klopt, zit geen tijdsverschil in, maar zo brachten ze het op NL1. Het ging me er om dat het 3 uur duurt voordat dat nieuws NL bereikt. Mag toch wel iets sneller :).
het werd pas om 15:30 bekend gemaakt door AUSTRIAN NEWS AGENCY dat het om Koningshuis lid ging.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_108106819
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:03 schreef YebCar het volgende:

[..]

iemand kunstmatig in coma houden is nooit een goed teken.
Het is een laatste redmiddel om een lichaam te stimuleren om op gang te komen zodra de coma wordt beeindigd. Bij geen zichtbaar herstel binnen 24 uur is het meestal einde verhaal
Het is toch juist standaardprocedure om de kans op volledig herstel groter te maken? Brein heeft rust nodig, lichaam moet herstellen. Vandaar die kunstmatige coma. Kun je nog prima uit revalideren, althans zo heb ik het begrepen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108106826
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Heel menselijk weer, van dat Gristen-tuig. Maar ja, als zij zelf maar een wit voetje halen bij hun mede-Gristenen en hun God. :{ Want daar gaat het hen om, niet om het slachtoffer.
-
pi_108106861
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zoiets zal het inderdaad wel zijn maar toch vond ik het een beetje gek staan. :@
pi_108106868
ALhoewel, in Nederland zijn er toch ook gevallen waarbij de familie de stekkers er niet uit wil hebben? Dan ben je gewoon een kasplantje en kun je niets. Van je familie moet je het hebben :P
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:08:02 #26
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108106870
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:55 schreef Dagonet het volgende:
Hmm ik rij de route vaak , even vergeten dat hun wat verderop in Nederland vandaan komen. Bovendien is het net carnavalsvakantie dus idd met de auto is een minder idee.
Sneeuwval is niet zón probleem tot Inssbrück is het gewoon snelweg via de A8.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:08:38 #27
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108106883
quote:

Och zo bedoel jij, had het verkeerd begrepen ik dacht met tijdsverschil.. Ja ik vond het ook laat eer wij hier dat wisten.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:08:49 #28
56749 BlaZ
pi_108106891
Waarom lande het vliegtuig eigenlijk in Lech, die Frisolicht toch in het ziekenhuis van IB?
pi_108106906
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:07 schreef RemcoW23 het volgende:
ALhoewel, in Nederland zijn er toch ook gevallen waarbij de familie de stekkers er niet uit wil hebben? Dan ben je gewoon een kasplantje en kun je niets. Van je familie moet je het hebben :P
Als je hersendood bent heb je daar natuurlijk verder ook geen last van, het is alleen wel erg zinloos.
pi_108106936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:06 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Het is toch juist standaardprocedure om de kans op volledig herstel groter te maken? Brein heeft rust nodig, lichaam moet herstellen. Vandaar die kunstmatige coma. Kun je nog prima uit revalideren, althans zo heb ik het begrepen.
helaas niet. Bij een ongeluk is een natuurlijke coma ideaal. Lichaam zet zichzelf in coma " modus" en kan op natuurlijke wijze herstellen.
Bij een kunstmatige coma is het lichaam en dan bedoel ik dus ook hiermee de hersenen eigenlijk al afgeschreven en kan het niet op eigen kracht herstellen.
iemand kunstmatig in coma houden is dan hopen dat het lichaam een soort reboot krijgt. Na 1 of 2 dagen word er vaak besloten om iemand uit de kunstmatige coma te halen en dan is de eerste 12 uur van cruciaal belang hoe het lichaam reageert. Bij geen wijziging of verslechtering word in NL niet meer besloten om iemand in leven te houden. Ik weet niet hoe dat zit in het buitenland
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:11:06 #31
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:11:21 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108106954
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:06 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ja, zo heb ik het ook begrepen. Een kunstmatige coma is toch niet hetzelfde als een niet-kunstmatige?
pi_108106955
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:09 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je hersendood bent heb je daar natuurlijk verder ook geen last van, het is alleen wel erg zinloos.
Nouja sommige moeders (of vaders) hebben liever hun kind zo, dan dat ze hem/haar helemaal niet meer hebben. Maar dan hoop ik idd dat ik er helemaal niets van mee krijg. Het moet niet zo zijn dat ik het allemaal wel kan volgen, maar zelf niets meer kan. Fuckers :D
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:11:46 #34
56749 BlaZ
pi_108106969
quote:
Vandaar dat de zorgkosten ook zo de pan uit rijzen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:12:10 #35
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108106978
quote:
Je zal de keuze maar moeten maken!
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_108106996
quote:
Volgens Gerritsen herstelt in Nederland eenderde tot de helft van de patiënten goed en houdt 'slechts' 4 procent er een handicap aan over. De rest overlijdt.
http://www.volkskrant.nl/(...)-coma-gehouden.dhtml
pi_108107015
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:11 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Nouja sommige moeders (of vaders) hebben liever hun kind zo, dan dat ze hem/haar helemaal niet meer hebben. Maar dan hoop ik idd dat ik er helemaal niets van mee krijg. Het moet niet zo zijn dat ik het allemaal wel kan volgen, maar zelf niets meer kan. Fuckers :D
Gaat ze er vaak vooral om, dat het van hun kerk en omgeving niet mag, zoiets. Wanneer je besluit 'de stekker eruit te trekken' wordt dat als schande en soort van moord gezien.

Je mag niet voor God spelen vinden die figuren, maar met machines iemand z'n lichaam kunstmatig jarenlang in leven houden is prima. :') Heel logisch hoor.
-
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:13:43 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108107017
Ik hoorde op het radio-nieuws dat Koningin Beatrix en Prinses Mabel terug zouden zijn gegaan naar Lech. En Willem-Alexander en Maxima dus inmiddels ook.

Maar als hij nog in levensgevaar zou verkeren, dan is dat toch niet logisch? Dan wil je toch stand-by zijn?
pi_108107029
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:10 schreef YebCar het volgende:

[..]

helaas niet. Bij een ongeluk is een natuurlijke coma ideaal. Lichaam zet zichzelf in coma " modus" en kan op natuurlijke wijze herstellen.
Bij een kunstmatige coma is het lichaam en dan bedoel ik dus ook hiermee de hersenen eigenlijk al afgeschreven en kan het niet op eigen kracht herstellen.
iemand kunstmatig in coma houden is dan hopen dat het lichaam een soort reboot krijgt. Na 1 of 2 dagen word er vaak besloten om iemand uit de kunstmatige coma te halen en dan is de eerste 12 uur van cruciaal belang hor het lichaam reageert.
Toch vreemd. Na een ongeluk hier in de buurt hebben ze die persoon in een kunstmatige coma gehouden, juist zodat het lichaam rust heeft. De dame in kwestie is 100% gerevalideerd na een maand of 2. Eerst een hele tijd lang in kunstmatige coma gehouden (langer dan de 2 dagen waar iedereen over praat), daarna volgens mij een operatie om vervolgens weer in kunstmatige coma te houden. Toen op eigen kracht geprobeerd en ze reageerde op prikkels.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:14:34 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108107032
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoorde op het radio-nieuws dat Koningin Beatrix en Prinses Mabel terug zouden zijn gegaan naar Lech. En Willem-Alexander en Maxima dus inmiddels ook.

Maar als hij nog in levensgevaar zou verkeren, dan is dat toch niet logisch? Dan wil je toch stand-by zijn?
Hij is stabiel, als familie kan je weinig verder betekenen en zo'n high-profile familie maakt het alleen maar lastiger voor het ziekenhuis om normaal te functioneren.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:16:52 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108107082
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hij is stabiel, als familie kan je weinig verder betekenen en zo'n high-profile familie maakt het alleen maar lastiger voor het ziekenhuis om normaal te functioneren.
Stabiel, maar wel in levensgevaar. En Lech is toch niet naast de deur. Ik snap het niet hoor.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:19:33 #42
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108107162
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:16 schreef Boca_Raton het volgende:

Stabiel, maar wel in levensgevaar. En Lech is toch niet naast de deur. Ik snap het niet hoor.
Nee ik ergens ook niet.. :N
pi_108107166
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:19:55 #44
56749 BlaZ
pi_108107174
quote:

[..]

De koninklijke familie verblijft toch elk jaar in Lech? Zullen ze daar wel een eigen onderkomen hebben. Wel een stuk prettiger als een hotel lijkt me.
Ze kunnen toch niks doen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:21:22 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108107209
quote:

[..]

Zolang de toestand stabiel blijft is er weinig voor ze om daar te doen. Zij zijn ook gewoon moe en dan kunnen ze beter in hun vakantieverblijf slapen. Morgen wordt weer een zware dag voor ze.
pi_108107214
Bij een kunstmatige coma kan er sowieso niet zo veel gebeuren nog, toch? Dan zit je op dit moment in Lech wel veilig (gezien de omstandigheden met wegdek etc.) kunnen ze er morgen heen. Dan zullen de eerste "testjes" misschien ook wel uitgevoerd worden.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108107218
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:13 schreef Boca_Raton het volgende:

Stand-by zijn ze vast, maar mocht hij overlijden kan de familie daar ook niks aan doen he ;(
Brutal. Fucking. Metal.
pi_108107227
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De koninklijke familie verblijft toch elk jaar in Lech? Zullen ze daar wel een eigen onderkomen hebben. Wel een stuk prettiger als een hotel lijkt me.
Daarnaast is de koningin al aardig op leeftijd en zal die haar rust wel nodig hebben en Mabel heeft natuurlijk ook de kinderen waar ze zich zorgen om maakt en die gerustgesteld willen worden door mama.

Persoonlijk had ik er denk ik wel voor gekozen dat er ten allen tijde in ieder geval iemand van de familie in het ziekenhuis aanwezig zou zijn maar ze zullen vast wel goede redenen hebben om daar niet voor te kiezen.
pi_108107238
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:21 schreef RemcoW23 het volgende:
Bij een kunstmatige coma kan er sowieso niet zo veel gebeuren nog, toch? Dan zit je op dit moment in Lech wel veilig (gezien de omstandigheden met wegdek etc.) kunnen ze er morgen heen. Dan zullen de eerste "testjes" misschien ook wel uitgevoerd worden.
Je kunt verslechteren in een kunstmatige coma :{
Zo heb ik 2 jaar geleden iemand mogen begraven die tijdens de kunstmatige coma overleed, terwijl het eerst beter leek te gaan.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_108107266
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Zo heb ik 2 jaar geleden iemand mogen begraven die tijdens de kunstmatige coma overleed, terwijl het eerst beter leek te gaan.
Ah ok, dat wist ik niet. Dacht dat de kunstmatige coma wel veilig was en het er pas toe doet als ze je eruit gaan halen. Bedankt voor de opheldering, wel een verrotte situatie voor jou uiteraard :(.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108107290
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:23 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ah ok, dat wist ik niet. Dacht dat de kunstmatige coma wel veilig was en het er pas toe doet als ze je eruit gaan halen. Bedankt voor de opheldering, wel een verrotte situatie voor jou uiteraard :(.
Het is relatief veilig, omdat je het lichaam "ontspanning" geeft.. Maar het is geen zekerheid.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_108107293
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

bij veel kankerpatienten is een kunstmatige coma vaak einde oefening :'(
lichaam is zo verzwakt door de chemo shit dat ze niet kunnen herstellen.
pi_108107321
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:25 schreef YebCar het volgende:

[..]

Chemo doet ook meer kwaad dan goed met je lichaam. Maarja, je moet wat om proberen te overleven.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:26:30 #54
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108107326
quote:

De koninklijke famlie hebben in Lech een penson waar zij al jaren verblijven .
pi_108107337
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:25 schreef YebCar het volgende:

[..]

Niet alleen bij kanker ;) Maar klopt wel.
De arts toendertijd zei dat het lichaam niet sterk genoeg was om zichzelf "staande" te houden, waardoor ze 'm in een kunstmatige coma hielden. Als het lichaam dan verbetering toont, schijnen ze rustig aan de coma te kunnen beëindigen.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_108107511
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Niet alleen bij kanker ;) Maar klopt wel.
De arts toendertijd zei dat het lichaam niet sterk genoeg was om zichzelf "staande" te houden, waardoor ze 'm in een kunstmatige coma hielden. Als het lichaam dan verbetering toont, schijnen ze rustig aan de coma te kunnen beëindigen.
ik had het niet specifiek over jou hoor ;)
bedoel eigenlijk meer te zeggen dat bij kanker gevallen met kunstmatige coma = 90% gaat dat niet redden.
Bij andere ziektes/ongelukken zal het percentage ook niet al te hoog liggen. Zoals iemand eerder al zei 66% dat iemand daar aan dood gaat
pi_108107517
Nou... Ned1 is ook lekker snel met de info...
Ze melden nu pas dat prins Willem Alexander enzo zijn aangekomen.
pi_108107525
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:34 schreef miaeak het volgende:
Nou... Ned1 is ook lekker snel met de info...
Ze melden nu pas dat prins Willem Alexander enzo zijn aangekomen.
Geen herhaling van eerder nieuws?
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108107552
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:34 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Nee, kwam ertussendoor als "laatste update".
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:36:23 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108107558
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:34 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Is al de zesde keer dat ik het voorbij zie komen inderdaad. Het nieuws staat op loop momenteel.
pi_108107586
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:36 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Is al de zesde keer dat ik het voorbij zie komen inderdaad. Het nieuws staat op loop momenteel.
't Is ook midden in de nacht ;)
Mocht hij overlijden of wakker worden dan komt er vast wel wat nieuws, voor een kleinigheidje gaan ze geen persmomenten inlassen :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_108107587
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:36 schreef miaeak het volgende:

[..]

Nee, kwam ertussendoor als "laatste update".
Denk nou eens na......

Wat gebeurd er als een nieuwsbericht met daarin een "laatste update" de halve nacht wordt herhaald? ;)
pi_108107592
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:36 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ah ok, had eerdere uitzendingen niet op ned.1 gezien. Dacht al ;)
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:38:15 #64
56749 BlaZ
pi_108107593
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:21 schreef MinderMutsig het volgende:

Persoonlijk had ik er denk ik wel voor gekozen dat er ten allen tijde in ieder geval iemand van de familie in het ziekenhuis aanwezig zou zijn maar ze zullen vast wel goede redenen hebben om daar niet voor te kiezen.
Ook leuk voor degene die dan de hele nacht in dat ziekenhuis moet doorbrengen.
pi_108107607
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:38 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ah ok, had eerdere uitzendingen niet op ned.1 gezien. Dacht al ;)
Ik ook niet, maar met een beetje nadenken kom je al een heel eind ;). Snachts herhalen ze alles aangezien het bekend is dat er vannacht geen nieuwe info meer komt (tenzij hij dood gaat of ineens als een dwaas door Innsbruck rent in een clownspak)
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108107646
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:39 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar met een beetje nadenken kom je al een heel eind ;). Snachts herhalen ze alles aangezien het bekend is dat er vannacht geen nieuwe info meer komt (tenzij hij dood gaat of ineens als een dwaas door Innsbruck rent in een clownspak)
Dat krijg je met ninja-posts ;).
pi_108107665
Rond 4 uur komt Hart van Nederland ook met een update van gister.
pi_108107700
Toch kut voor die vent van het hofnarretje dat hij in een loop zit :') .
pi_108107706
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:46 schreef miaeak het volgende:
Toch kut voor die vent van het hofnarretje dat hij in een loop zit :') .
Ach, het nieuws wordt toch elke nacht 100x herhaald? :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_108107716
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ach, het nieuws wordt toch elke nacht 100x herhaald? :P
Vast niet met zoveel kijkers ;)
pi_108107729
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ook leuk voor degene die dan de hele nacht in dat ziekenhuis moet doorbrengen.
Deze situatie is per definitie niet leuk voor de familie. Ik zou het graag overhebben voor mijn broer/schoonzus. Voor de een zodat hij niet alleen wakker wordt/komt te overlijden. Voor de ander om deze wat te ontlasten en rust te geven in de wetenschap dat er toch iemand bij hem is.

Maar zoals ik net al zei, ik ken de precieze situatie niet en er zal vast een reden zijn dat zij daar niet voor gekozen hebben.
pi_108107808
Ik vind dat iedereen hier een beetje expert-achtig negatief over de situatie bericht. Waarom weten mensen hier zo goed hoe een comateuze situatie werkt? :? Van wat ik hoor in het nieuws is het vrij gebruikelijk pas na 24 u iets te kunnen zeggen over de situatie van de patient, maar op dit forum weet men al dat 'ie 'opgegeven' is, terwijl we echt geen idee hebben wat zijn lichamelijke toestand is nu - in detail - toch?

Anyway, ik hoop dat het nog gewoon goed komt en van wat ik hoor in de media (van professionals) is die kans nog wel degelijk aanwezig, er wordt al gezegd dat we sowieso pas later horen hoe het gaat, dus dat we geen nieuws krijgen zegt volgens mij niets.

Zou fijn zijn overigens als alle mensen (heb dit topic gelezen) die zo stellig over zijn situatie berichten en ook iets weten van coma/onder bewustzijn etc. even erbij vermelden waarom zij hier zo mee bekend zijn.

Anders komt het zo blaterig over.
pi_108107910
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Deze situatie is per definitie niet leuk voor de familie. Ik zou het graag overhebben voor mijn broer/schoonzus. Voor de een zodat hij niet alleen wakker wordt/komt te overlijden. Voor de ander om deze wat te ontlasten en rust te geven in de wetenschap dat er toch iemand bij hem is.

Maar zoals ik net al zei, ik ken de precieze situatie niet en er zal vast een reden zijn dat zij daar niet voor gekozen hebben.
Ik ga er vanuit dat de DKDB daar ernstige bezwaren tegen heeft, en tel daar bij op dat het ziekenhuis hermetisch is afgesloten en dat alle publieke ingangen dicht zijn en je hebt al gauw een situatie die niet ideaal is.

Nieuwe patienten(mensen die vannacht iets krijgen) moeten naar omliggende ziekenhuizen, wat in die gebieden nog een flinke klus is.
pi_108107917
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:53 schreef Taurus het volgende:
Ik vind dat iedereen hier een beetje expert-achtig negatief over de situatie bericht. Waarom weten mensen hier zo goed hoe een comateuze situatie werkt? :? Van wat ik hoor in het nieuws is het vrij gebruikelijk pas na 24 u iets te kunnen zeggen over de situatie van de patient, maar op dit forum weet men al dat 'ie 'opgegeven' is, terwijl we echt geen idee hebben wat zijn lichamelijke toestand is nu - in detail - toch?

Anyway, ik hoop dat het nog gewoon goed komt en van wat ik hoor in de media (van professionals) is die kans nog wel degelijk aanwezig, er wordt al gezegd dat we sowieso pas later horen hoe het gaat, dus dat we geen nieuws krijgen zegt volgens mij niets.

Zou fijn zijn overigens als alle mensen (heb dit topic gelezen) die zo stellig over zijn situatie berichten en ook iets weten van coma/onder bewustzijn etc. even erbij vermelden waarom zij hier zo mee bekend zijn.

Anders komt het zo blaterig over.
Wie zegt hier dat hij/zij goed weet hoe een comateuze situatie werkt? Niemand. Wie zegt hier dat men al weet dat hij opgegeven is? Niemand.

De enige die hier iets stellig beweert, hoe wij denken, ben jij volgens mij. Over ongefundeerde aannames gesproken......

Wat wel zo is, is dat de overlevingskans ongeveer 50:50 is. Dus is het niet zo vreemd dat er gespeculeerd wordt.

Dus denk voortaan eerst zelf even na voordat je gaat lopen blaten.
pi_108107935
Alles wat ik tot noch toe gezegd heb over een eventuele kunstmatige coma heb ik van wat ik erover gehoord heb toen familie van mij in die toestand in het ziekenhuis lag en van wat ik op tv van artsen e.d. hoor die op de huidige situatie commentaar geven.

Teven heb ik er geen moeite mee om toe te geven dat ik waarschijnlijk loop te blaten. Daar is het dan ook een Fok! topic voor.
pi_108107985
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:00 schreef Mercer het volgende:

[..]

Wie zegt hier dat hij/zij goed weet hoe een comateuze situatie werkt? Niemand. Wie zegt hier dat men al weet dat hij opgegeven is? Niemand.

De enige die hier iets stellig beweert, hoe wij denken, ben jij volgens mij. Over ongefundeerde aannames gesproken......

Wat wel zo is, is dat de overlevingskans ongeveer 50:50 is. Dus is het niet zo vreemd dat er gespeculeerd wordt.
Ehhh, wel degelijk. Wat is dit nou weer, ik verzin zo'n reactie toch niet? :? Lees anders de eerste pagina eens, beginnende bij ritmo (dat iemand kunstmatig in leven wordt gehouden terwijl zo iemand nooit meer wakker wordt, om maar wat te noemen).

Speculatie, oke: maar die reacties geven absoluut geen 50/50 aan. En ritmo is niet de enige. Het is overwegend negatief. :) Ik blaat niet hoor
pi_108108000
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:05 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ehhh, wel degelijk. Wat is dit nou weer, ik verzin zo'n reactie toch niet? :? Lees anders de eerste pagina eens, beginnende bij ritmo (dat iemand kunstmatig in leven wordt gehouden terwijl zo iemand nooit meer wakker wordt, om maar wat te noemen).

Speculatie, oke: maar die reacties geven absoluut geen 50/50 aan. En ritmo is niet de enige. Het is overwegend negatief. :) Ik blaat niet hoor
De negatieve uitkomst is iets waar mensen vrsagen over hebben. Wat zou er gebeuren als?
Wat er zou gebeuren als hij helemaal in orde blijkt te zijn is gewoon niet zo bijster interessant.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:06:53 #78
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108009
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat zou mijn angst zijn: dat hij plots overlijdt en dat er niemand van de familie bij hem is. Tenslotte is hij nog steeds volgens de RVD in levensgevaar.
pi_108108013
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar ik heb dit topic ook gelezen en krijg nou niet het idee dat de reacties hier overwegend negatief zijn. Daarom verbaast het me wat je zegt. :)
pi_108108024
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:06 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

De negatieve uitkomst is iets waar mensen vrsagen over hebben. Wat zou er gebeuren als?
Wat er zou gebeuren als hij helemaal in orde blijkt te zijn is gewoon niet zo bijster interessant.
het antwoord is .... Helemaal NIETS...
pi_108108076
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat zou mijn angst zijn: dat hij plots overlijdt en dat er niemand van de familie bij hem is. Tenslotte is hij nog steeds volgens de RVD in levensgevaar.
Je vergeet dat als er iemand van oranje in het ziekenhuis blijft dat er dan 3 man van dkdb moeten blijven.

En dan heb je arbo regels natuurlijk nog.
pi_108108084
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:59 schreef sl44 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat de DKDB daar ernstige bezwaren tegen heeft, en tel daar bij op dat het ziekenhuis hermetisch is afgesloten en dat alle publieke ingangen dicht zijn en je hebt al gauw een situatie die niet ideaal is.

Nieuwe patienten(mensen die vannacht iets krijgen) moeten naar omliggende ziekenhuizen, wat in die gebieden nog een flinke klus is.
Met alle respect voor het werk van de DKDB zou ik daar toch echt lak aan hebben als iemand waarvan ik houd in levensbedreigende situatie in het ziekenhuis ligt.

Daarnaast denk ik dat het met dat hermetisch afsluiten ook nog wel mee zal vallen. Mensen die in dat ziekenhuis liggen zullen heus hun familie wel op bezoek mogen hebben en ze zullen spoedgevallen ook niet dood laten gaan in de ambulance op weg naar het volgende ziekenhuis omdat er toevallig een prins van een of ander kikkerlandje in dit ziekenhuis ligt. De aanwezigheid van meerdere leden van de koninklijke familie zou aan een eventuele hermetische afsluiting ook weinig veranderen want die ene ligt daar nog steeds en daarvoor gelden die maatregelen ongeacht of het er een of twee of drie zijn.

Maar als jij zoveel inzicht hebt in het reilen en zeilen van de beveiliging van de koninklijke familie hoor ik uiteraard graag meer. :Y
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:16:14 #83
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108119
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:12 schreef sl44 het volgende:

[..]

Je vergeet dat als er iemand van oranje in het ziekenhuis blijft dat er dan 3 man van dkdb moeten blijven.

Maar z'n vrouw dan? Ik snap het werkelijk niet of we kennen de werkelijke toestand van Friso niet. Maar volgens mij kun je in elk ziekenhuis wel ergens blijven slapen als er een kritieke situatie is. Lech ligt een fiks eind weg, helemaal links in Oostenrijk.

Schiet mij maar lek, maar ik snap het niet. Je dierbare die in levensgevaar is, die laat je niet alleen. Innsbrück ligt een eind weg hoor, van Lech. En daar is nu de hele familie.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:17:35 #84
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108132
Het is nogal een verschil of er een lid van de familie ligt of dat het staatshoofd en haar opvolger er zijn.
pi_108108141
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Daarom. Knappe kerel die mij dat ziekenhuis uitkrijgt als ik geen aflossing van familie heb hoor. Of desnoods goede vrienden als het echt niet anders kan i.v.m. o.a. ARBO regeltjes voor de DKDB.

Ik kan me niet voorstellen dat ik me daar bij neer zou leggen maar ik ben dan ook niet opgegroeid in een glazen kooi waarbij mijn belangen en de belangen van mensen die belangrijk zijn voor mij continue ondergeschikt worden gemaakt aan dat van anderen.
pi_108108143
Overal lees je dat het hermetisch is afgesloten.

En dat wordt ik bevestigd door een oud vriend/kennis/oud klasgenoot van me, die in insbruck woont volgens hem is het gebied rondom het ziekenhuis afgesloten, alle afspraken zijn geannuleerd en toen hij vanmiddag op ziekenbezoek ging(bij zijn zus) moest hij verschillende checkpoints door van zowel de dkdb als de lokale en rijks politie die er in grote getallen staan te niksen en uiteindelijk is hem de toegang ontzegt wat bij alle gasten(ziekenbezoek) gebeurde, formeel door de oostenrijkse politie maar volgens hem maakt de dkdb en de rvd de dienst uit in en rondom het ziekenhuis.

De familie is er wel aan gewend dat niks loopt zoals het in een normaal gezin loopt, ze zijn het wel gewend om zich aan te passen omdat de hofhouding en dkdb met de arbo regels zitten, dat ze constant moeten vragen of ze mogen skiën of dat concerten of afspraken altijd strak geregeld moeten zijn en nooit mogen uitlopen, dat soort dingen zijn allemaal het gevolg van het enorme team wat ze meeslepen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:19:13 #88
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108146
Ohw, foutje hier. Lech ligt niet zo ver van Innsbrück. Iets van 125 km. of zo, hemelsbreed. Ik dacht véél verder.
pi_108108152
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:18 schreef sl44 het volgende:

En dat wordt ik bevestigd door een oud vriend/kennis/oud klasgenoot van me, die in insbruck woont volgens hem is het gebied rondom het ziekenhuis afgesloten, alle afspraken zijn geannuleerd en toen hij vanmiddag op ziekenbezoek ging(bij zijn zus) moest hij verschillende checkpoints door van zowel de dkdb als de lokale en rijks politie die er in grote getallen staan te niksen en uiteindelijk is hem de toegang ontzegt wat bij alle gasten(ziekenbezoek) gebeurde, formeel door de oostenrijkse politie maar volgens hem maakt de dkdb en de rvd de dienst uit in en rondom het ziekenhuis.
Rekening houdend met het voorval met de telegraaf en dat jongetje dat de vliegramp overleefde, denk ik dat het goed is dat ze de boel zo op slot houden :)
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_108108154
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:17 schreef Dagonet het volgende:
Het is nogal een verschil of er een lid van de familie ligt of dat het staatshoofd en haar opvolger er zijn.
sowieso lekker boeiend. Vlees .... Bloed.. kleur van het bloed is niet boeiend
pi_108108157
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Ohw, foutje hier. Lech ligt niet zo ver van Innsbrück. Iets van 125 km. of zo, hemelsbreed. Ik dacht véél verder.
Ja maar dat kan in de bergen wel vies tegenvallen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:22:19 #92
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108175
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Daarom. Knappe kerel die mij dat ziekenhuis uitkrijgt als ik geen aflossing van familie heb hoor. Of desnoods goede vrienden als het echt niet anders kan i.v.m. o.a. ARBO regeltjes voor de DKDB.

Ja! Wat heb je voor een boodschap aan ARBO-regeltjes als je man/broer/zoon etc. vecht voor z'n leven. Want zo is het nieuws nog steeds, dat is niet veranderd.

Ik snap 't echt niet, maar ik denk dat zijn echte toestand niet bekendgemaakt is. Want dit valt voor mij dan niet te rijmen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:23:04 #93
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108181
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:20 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja maar dat kan in de bergen wel vies tegenvallen.
Dat is zo. Maar ik dacht dat het echt helemaal réchts in Oostenrijk lag.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 02:24:41 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108108191
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:18 schreef sl44 het volgende:

De familie is er wel aan gewend dat niks loopt zoals het in een normaal gezin loopt, ze zijn het wel gewend om zich aan te passen omdat de hofhouding en dkdb met de arbo regels zitten, dat ze constant moeten vragen of ze mogen skiën of dat concerten of afspraken altijd strak geregeld moeten zijn en nooit mogen uitlopen, dat soort dingen zijn allemaal het gevolg van het enorme team wat ze meeslepen.
dat ziekenhuis houd hier een flinke zak geld aan over lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:25:04 #95
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108108194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Rekening houdend met het voorval met de telegraaf en dat jongetje dat de vliegramp overleefde, denk ik dat het goed is dat ze de boel zo op slot houden :)
Ik vind het echt niet kunnen voor de andere bezoekers. :{w
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_108108202
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:25 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik vind het echt niet kunnen voor de andere bezoekers. :{w
agree, het is een beetje een catch-22 (misschien wel catch-33 want strengere regels voor journalistiek is misschien ook niet wenselijk)
pi_108108203
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

Why? het kost ze alleen maar geld, en als de prins overlijd dan wordt dat wereldwijd uitgezonden(net als vandaag) en dan zijn ze echt de sjaak dan kunnen ze als ziekenhuis wel inpakken.(imago)
pi_108108207
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

Daar denk ik serieus aan ja. De Oostenrijkse media moet ook de kop dicht houden in deze zaak. Sinds bekend is dat er een NL prins ligt gaat alles op de manier waarop de RVD het wil en niet anders.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:28:06 #99
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108214
Dat ziekenhuis is geloof ik wel twee blokken (zoals Amerikaanse blocks zeg maar) groot.
pi_108108217
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:26 schreef sl44 het volgende:

[..]

Why? het kost ze alleen maar geld, en als de prins overlijd dan wordt dat wereldwijd uitgezonden(net als vandaag) en dan zijn ze echt de sjaak dan kunnen ze als ziekenhuis wel inpakken.(imago)
Volgens mij was het niet eens zo wereldwijd eigenlijk. In Nederland kennen de nodige mensen Friso al niet, laat staan in de landen die er wel toe doen in de wereld.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108108222
cnn ,Sky News en de bbc hebben er allebei over bericht net als de duitse tv.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:29:11 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108226
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:27 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

De Oostenrijkse media moet ook de kop dicht houden in deze zaak. Sinds bekend is dat er een NL prins ligt gaat alles op de manier waarop de RVD het wil en niet anders.
Ja precies. Niets wordt gelekt daar terwijl er tientallen mensen nauw bij betrokken zijn.
pi_108108235
Waarom zou dat ziekenhuis er nou weer (veel) geld aan overhouden? :') Ok ze zullen misschien onkosten vergoed krijgen, maar daar blijft het dan wel bij.
pi_108108250
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je er ook zo over zou denken als er iemand van jouw familie in dat ziekenhuis lag in wat voor toestand dan ook.

Strenge controle op wie het ziekenhuis in komt? Prima, vooral doen! Alle niet spoedeisende afspraken annuleren. Niemand toelaten tenzij ze kunnen aantonen wie ze komen bezoeken, wat de relatie is en pas na een uitgebreide controle.

Nog strengere controle in de buurt van de afdeling waar Friso ligt en daar alleen directe familie van de zieken toelaten? Kan ik ook helemaal in komen. (Niet vergeten dat hij op de IC ligt. Daar liggen dus meer mensen die in levensgevaar zijn.)

Je kind/moeder/man/zus niet mogen bezoeken omdat er aan de andere kant in het ziekenhuis op een andere afdeling iemand ligt die blijkbaar belangrijker is dan alle anderen in dat ziekenhuis bij elkaar? Nee.
pi_108108252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:30 schreef Mercer het volgende:
Waarom zou dat ziekenhuis er nou weer (veel) geld aan overhouden? :') Ok ze zullen misschien onkosten vergoed krijgen, maar daar blijft het dan wel bij.
Welke onkosten? de oranjes betalen niks(behandeling uitgezonderd, maar dat is verzekeringswerk) en van de journalisten krijgen ze ook niks.

Ze kunnen alleen veel geld verdienen als ze een scoop exclusief verkopen maar als dat uitkomt .............
pi_108108266
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:31 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je er ook zo over zou denken als er iemand van jouw familie in dat ziekenhuis lag in wat voor toestand dan ook.

Strenge controle op wie het ziekenhuis in komt? Prima, vooral doen! Alle niet spoedeisende afspraken annuleren. Niemand toelaten tenzij ze kunnen aantonen wie ze komen bezoeken, wat de relatie is en pas na een uitgebreide controle.

Nog strengere controle in de buurt van de afdeling waar Friso ligt en daar alleen directe familie van de ziekte toelaten? Kan ik ook helemaal in komen.

Je kind/moeder/man/zus niet mogen bezoeken omdat er aan de andere kant in het ziekenhuis op een andere afdeling iemand ligt die blijkbaar belangrijker is dan alle anderen in dat ziekenhuis bij elkaar? Nee.
Ja zoels ik al zei, allebei is eigenlijk niet goed. Maar kan me voorstellen dat ze het op een case-by-case basis bekijken. Als je iemand wilt bezoeken die van een operatie bij ligt te komen maar helemaal in orde is voor de rest dat je dan moet wachten maar als je bij je op sterven liggende oma op bezoek wilt dat je dan wel welkom bent.
Is er enig inzicht in hoe streng het verbod is? Wordt echt niemand toegelaten of alleen mensen niet die iemand willen bezoeken die niet in levensgevaar is?
pi_108108272
Die mensen op twitter :o
PetervandeIaar twitterde op zaterdag 18-02-2012 om 02:29:05 Wat is er aan de hand met ene #Friso ? reageer retweet
pi_108108276
Voor die lui in Oostenrijk is een situatie als die van Friso, één van de velen. Denk niet dat ze veel op het spel gaan zetten voor een semi-prins die in Nederland niet eens zo bekend is. Het is nou niet of Obama er ligt.

Al zouden ze over laatstgenoemde onder druk van USA ook weinig vrij kunnen geven, maargoed :P
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108108277
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:34 schreef Mercer het volgende:
PetervandeIaar twitterde op zaterdag 18-02-2012 om 02:29:05 Wat is er aan de hand met ene #Friso ? reageer retweet
[ afbeelding ]
OMG the eighties are back!
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:35:02 #110
56749 BlaZ
pi_108108278
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:31 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nog strengere controle in de buurt van de afdeling waar Friso ligt en daar alleen directe familie van de zieken toelaten? Kan ik ook helemaal in komen. (Niet vergeten dat hij op de IC ligt. Daar liggen dus meer mensen die in levensgevaar zijn.)

100% mee eens.
pi_108108279
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:31 schreef sl44 het volgende:

[..]

Welke onkosten? de oranjes betalen niks(behandeling uitgezonderd, maar dat is verzekeringswerk) en van de journalisten krijgen ze ook niks.

Ze kunnen alleen veel geld verdienen als ze een scoop exclusief verkopen maar als dat uitkomt .............
Inderdaad, Friso loopt straks de tent uit als een soort Robocop zonder te betalen, en wie houdt hem dan tegen?
pi_108108284
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja zoels ik al zei, allebei is eigenlijk niet goed. Maar kan me voorstellen dat ze het op een case-by-case basis bekijken. Als je iemand wilt bezoeken die van een operatie bij ligt te komen maar helemaal in orde is voor de rest dat je dan moet wachten maar als je bij je op sterven liggende oma op bezoek wilt dat je dan wel welkom bent.
Is er enig inzicht in hoe streng het verbod is? Wordt echt niemand toegelaten of alleen mensen niet die iemand willen bezoeken die niet in levensgevaar is?
Helemaal niemand, schijnt zelfs dat de burgemeester helemaal krom heeft moet liggen en als brugman heeft moeten lullen om binnen te komen, wel gelukt trouwens maar hij is niet op de etage van friso geweest.
pi_108108291
quote:
[ afbeelding ]
Rot voor hem.. Hoop niet dat hij teveel van zijn #legh is :)

Die grap had van tong80 kunnen zijn.
pi_108108294
quote:
[ afbeelding ]
Peter zit duidelijk tussen een hormoonkuur in.
pi_108108301
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:36 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Rot voor hem.. Hoop niet dat hij teveel van zijn #legh is :)

Die grap had van tong80 kunnen zijn.
Tong zit in een dip.

Grappen over prins Johan Friso.
pi_108108303
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:36 schreef Specularium het volgende:

[..]

Peter zit duidelijk tussen een hormoonkuur in.
Is dit een bekende gast? gezien zijn acount is goedgekeurd door twitter.

ExclusiefVerified
pi_108108305
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:35 schreef sl44 het volgende:

[..]

Helemaal niemand, schijnt zelfs dat de burgemeester helemaal krom heeft moet liggen en als brugman heeft moeten lullen om binnen te komen, wel gelukt trouwens maar hij is niet op de etage van friso geweest.
Sorry meneer, u moet alleen sterven. In het bed naast u ligt namelijk iemand die veel belangrijker is dan u. U vind het toch niet erg als ik het gordijntje vast dichtdoe hè? Dan worden we niet zo afgeleid door uw laatste rochels.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:39:52 #118
56749 BlaZ
pi_108108315
quote:

[..]

Lekker asociaal dan.
pi_108108319
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:38 schreef sl44 het volgende:

[..]

ExclusiefVerified
Vast een wereldberoemde figurant in spe wachtend op zijn grote doorbraak
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:40:21 #120
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108320
quote:
[ afbeelding ]
Teveel gesnoven. Nét weer bij kennis.
pi_108108327
quote:

[..]

Ok ik wist niet dat het zo extreem was. Laten we hopen dat het gewoon een soort van schrikreactie was en dat ze morgen de boel goed geregeld hebben zodat menden met juiste intenties gewoon familie kunnen bezoeken maar de aasgieren op afstand worden gehouden.
pi_108108332
Nah sorry ik geloof er niks van. Wel dat de burgemeester er niet in kwam hoor want die heeft daar feitelijk ook helemaal niets te zoeken. Die was daar ongetwijfeld alleen om zijn kop op tv te krijgen.

Maar dat er geen enkel bezoek binnenkomt dat geloof ik echt niet. Wel dat het beperkt wordt en dat vind ik ook wel terecht maar niemand? Neuh. Sterke verhalen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:41:47 #123
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108108333
quote:
8s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Sorry meneer, u moet alleen sterven. In het bed naast u ligt namelijk iemand die veel belangrijker is dan u. U vind het toch niet erg als ik het gordijntje vast dichtdoe hè? Dan worden we niet zo afgeleid door uw laatste rochels.
Dit. -O-
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:42:25 #124
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108339
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ok ik wist niet dat het zo extreem was. Laten we hopen dat het gewoon een soort van schrikreactie was en dat ze morgen de boel goed geregeld hebben zodat menden met juiste intenties gewoon familie kunnen bezoeken maar de aasgieren op afstand worden gehouden.
Ja eens! Ze kunnen zijn etage toch hermetisch afsluiten? Het zou te gek voor woorden zijn als het allemaal zou stilliggen. Kóm even.
pi_108108341
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Lekker asociaal dan.
Bevel van dkdb en de RVD, en Oostenrijkse politie gehoorzaamd dan want tja stel je voor dat een belangrijk Nederlands persoon iets slechts zegt over lech of Oostenrijk, of nog erger dat oranjes hun huis in lech verkopen dan zijn ze de Sjaak als lech en Oostenrijk gezien.

De oostenrijkse politie, de lechse burgemeester en welke autoriteit dan ook hebben geen klote meer te zeggen, de nederlanders regelen dat wel even, met de wals bij voorkeur.

Wereldvreemd in je eigen dorp als burgemeester.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:43:32 #126
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108347
Wie kwam er nou op het idee van die ARBO-regels? Dit is een noodgeval. Die helikopterpiloot zegt toch ook niet na 5 minuten vliegen: "Sorry mensen, m'n uren zitten erop, ik vlieg naar huis"?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:44:03 #127
56749 BlaZ
pi_108108349
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Nah sorry ik geloof er niks van. Wel dat de burgemeester er niet in kwam hoor want die heeft daar feitelijk ook helemaal niets te zoeken. Die was daar ongetwijfeld alleen om zijn kop op tv te krijgen.

Maar dat er geen enkel bezoek binnenkomt dat geloof ik echt niet. Wel dat het beperkt wordt en dat vind ik ook wel terecht maar niemand? Neuh. Sterke verhalen.
Lijkt me eigenlijk ook sterk.

Stel een familielid ligt op sterven , je gaat erheen, maar je mag niet naar binnen omdat er een of andere prins toevallig in het ziekenhuis ligt.
Dan zou ik me toch een partij kwaad worden.
pi_108108360
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:34 schreef RemcoW23 het volgende:
Voor die lui in Oostenrijk is een situatie als die van Friso, één van de velen. Denk niet dat ze veel op het spel gaan zetten voor een semi-prins die in Nederland niet eens zo bekend is. Het is nou niet of Obama er ligt.

Al zouden ze over laatstgenoemde onder druk van USA ook weinig vrij kunnen geven, maargoed :P
Medisch toerisme is in Oostenrijk populair, miljardairs/dictators komen daar ook voor operaties dus het zal wel niet zo nieuw voor ze zijn.
pi_108108362
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja eens! Ze kunnen zijn etage toch hermetisch afsluiten? Het zou te gek voor woorden zijn als het allemaal zou stilliggen. Kóm even.
Die afdeling is de IC. Daar liggen allemaal mensen in kritieke toestand die net als Friso ook elk moment het hoekje om kunnen gaan. Die laten ze echt niet allemaal alleen sterven omdat hij er ligt.
Hij zal wel een privékamer hebben op een hoekje van de afdeling o.i.d. en er zal ook wel e.e.a. geschoven zijn met patiënten om die afdeling zo rustig mogelijk te houden en het bezoek te beperken maar hermetisch afsluiten kán gewoon niet.

Zo wel dan kijk ik nu al uit naar de grote rel die hierover gaat ontstaan in de komende weken. ^O^
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:45:35 #130
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108108363
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Lijkt me eigenlijk ook sterk.

Stel een familielid ligt op sterven , je gaat erheen, maar je mag niet naar binnen omdat er een of andere prins toevallig in het ziekenhuis ligt.
Dan zou ik me toch een partij kwaad worden.
Ik zou ook de tent afbreken, slechte naam voor het ziekenhuis.
pi_108108366
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:42 schreef sl44 het volgende:

[..]

Bevel van dkdb en de RVD, en Oostenrijkse politie gehoorzaamd dan want tja stel je voor dat een belangrijk Nederlands persoon iets slechts zegt over lech of Oostenrijk, of nog erger dat oranjes hun huis in lech verkopen dan zijn ze de Sjaak als lech en Oostenrijk gezien.

De oostenrijkse politie, de lechse burgemeester en welke autoriteit dan ook hebben geen klote meer te zeggen, de nederlanders regelen dat wel even, met de wals bij voorkeur.

Wat een onzin. Dat ziekenhuis draait echt wel door hoor. En ze hebben geen huis daar.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:46:04 #133
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108369
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:38 schreef sl44 het volgende:

[..]

ExclusiefVerified
Welnee joh :D
Dat is gewoon z'n screenname.

Een verified account is te herkennen aan
pi_108108370
quote:

[..]

Dát.. Die ongein gaat verder dan je denkt.. RVD maakt de dienst uit daar. Enige wat je mag hopen dat familieleden van andere mensen daar in het ziekenhuis gewoon op bezoek mogen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108108371
quote:

[..]

Jij denkt dat de 'nazi's' dat ziekenhuis even overrompeld hebben?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:47:20 #136
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108108381
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Jij denkt dat de 'nazi's' dat ziekenhuis even overrompeld hebben?
Zou goed kunnen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:47:36 #137
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108384
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat.

quote:
En dat. En die worden zo te zien nog wel wat sterker.
pi_108108387
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:46 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Dát.. Die ongein gaat verder dan je denkt.. RVD maakt de dienst uit daar. Enige wat je mag hopen dat familieleden van andere mensen daar in het ziekenhuis gewoon op bezoek mogen.
Precies voor ons nederlands moeilijk voor te stellen, maar je hebt helemaal gelijk de rvd maakt de dienst uit en alles en iedereen moet maar wijken.
pi_108108392
Nouja de Oostenrijkse media vindt het weinig interessant zoals ik het hoorde. Dus hopen dat Friso voor hun één van de velen is. Alleen NL-pers daar in de buurt (SBS, RTL en NOS). :)
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108108394
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:47 schreef sl44 het volgende:

[..]

Precies voor ons nederlands moeilijk voor te stellen, maar je hebt helemaal gelijk de rvd maakt de dienst uit en alles en iedereen moet maar wijken.
Ik geloof er niks van, wel dat er aangescherpt protocol is vanwege een v.i.p.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:52:48 #141
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108409
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van, wel dat er aangescherpt protocol is vanwege een v.i.p.
VIP voor Nederland ja.. Net alsof die Oostenrijkers een ruk geven om Friso. Zelfs 60% van de Nederlanders kent die vent niet..

Kun je de RVD maar beter heen laten doen zodat je zelf wat meer rust hebt.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:53:46 #143
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108414
Als het aan de RVD ligt, gebeurt er van álles daar, maar blijven wij het standaard bericht horen wat al drie dagen circuleert.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 02:54:06 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108108419
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:52 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

VIP voor Nederland ja.. Net alsof die Oostenrijkers een ruk geven om Friso. Zelfs 60% van de Nederlanders kent die vent niet..

Kun je de RVD maar beter heen laten doen zodat je zelf wat meer rust hebt.
lekker belangrijk hoeveel mensen hem kennen!

dat is voor de VIP status totaal niet van belang _O-
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:55:41 #145
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108424
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:52 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer bij dát getal? :D.

En het is een VIP aangezien het hier om de zoon van een staatshoofd gaat. Dat maakt hem een VIP aangezien dat staatshoofd ook op bezoek komt en er dus een hele zooi extra maatregelen getroffen moeten worden. En wat dacht je van een mogelijke backlash als ze de beveiliging níet op orde hebben? Dat kan ze behoorlijk in toerisme schelen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:56:54 #146
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108434
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:48 schreef RemcoW23 het volgende:
Nouja de Oostenrijkse media vindt het weinig interessant zoals ik het hoorde. Dus hopen dat Friso voor hun één van de velen is. Alleen NL-pers daar in de buurt (SBS, RTL en NOS). :)
220 berichten in de oostenrijkse media volgens news.google.com
http://news.google.com/ne(...)XM&ned=de_at&topic=h
pi_108108436
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ze zullen er best over bericht hebben. In het late NOS-journaal stond er alleen NL-pers. Oostenrijk was nergens meer te bekennen werd toegegeven.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108108446
Ik mag alleen hopen dat de komst van Friso er niet voor zorgt dat andere mensen niet bij hun familieleden komen (zoals gesuggereerd in dit topic) omdat het dan zogenaamd een VIP is.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108108447
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ah, kunnen we daar mooi de berichten afwachten van zielige huilende meisjes in dirndels die niet aan het bed van hun geliefde mochten zitten toen deze zijn laatste ademtocht uitblies.
pi_108108464
Hoeveel mensen zouden er eigenlijk sterven per nacht in een gemiddeld ziekenhuis? Een? Meer?
pi_108108466
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoeveel mensen zouden er eigenlijk sterven per nacht in een gemiddeld ziekenhuis? Een? Meer?
Genoeg.. Ligt een beetje aan de afdeling ook :P
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 03:05:15 #152
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108476
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:57 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ze zullen er best over bericht hebben. In het late NOS-journaal stond er alleen NL-pers. Oostenrijk was nergens meer te bekennen werd toegegeven.
Ja, dat het voor hen niet belangrijk genoeg is om daar een paar nieuwscrews te laten staan is logisch. Maar dat wil niet zeggen dat het ze totaal niet boeit. Mocht er wat gebeuren dan hebben ze wel deals met de nederlandse pers.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 03:08:11 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108108487
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Ik mag alleen hopen dat de komst van Friso er niet voor zorgt dat andere mensen niet bij hun familieleden komen (zoals gesuggereerd in dit topic) omdat het dan zogenaamd een VIP is.
hij is niet slechts zogenaamd een VIP en het lijkt me niet meer dan normaal dat mensen met ingegroeide teennagels of zoiets onbelangrijks het een of 2 dagen zonder bezoek zal moeten doen
  zaterdag 18 februari 2012 @ 03:11:11 #154
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108497
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij is niet slechts zogenaamd een VIP en het lijkt me niet meer dan normaal dat mensen met ingegroeide teennagels of zoiets onbelangrijks het een of 2 dagen zonder bezoek zal moeten doen
Ingegroeide teennagels :D
pi_108108509
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zeker als dat bezoek de achternicht of de buurvrouw is.
pi_108108510
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kan anders bijzonder pijnlijk zijn.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 03:16:44 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108108535
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:13 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Zeker als dat bezoek de achternicht of de buurvrouw is.
of de achternicht van de buurvrouw die toevallig ook begenadigd freelance fotograaf is!

ik snap niet wat hier zo raar aan is :')
pi_108108536
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Een populaire ingreep in het land van Opa Fritzl :Y
  zaterdag 18 februari 2012 @ 03:20:29 #159
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108556
:P

Maarreh... dat is nog een hele klus, al die mensen daar in het ziekenhuis die met een mobiel lopen waarmee je foto's kunt maken, hoe hou je die nou in de gaten?
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 03:22:05 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108108563
ik denk niet dat iemand zich druk maakt om mensen die daar met een mobieltje rondlopen
pi_108108571
Dit topic is op dit moment beter beveiligd als dat ziekenhuis in Innsbruck
pi_108108577
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:25 schreef Mercer het volgende:
Dit topic is op dit moment beter beveiligd als dat ziekenhuis in Innsbruck
Deze beveiliger gaat wel slapen. ;)
  zaterdag 18 februari 2012 @ 03:28:26 #163
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108582
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Deze beveiliger gaat wel slapen. ;)
Ik ben er nog een uurtje of vier.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 03:30:23 #164
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108108589
Ja lieve mensen, ik ga ook richting bed. Was fijn gedachten wisselen met jullie.

Slaap wel en voor wie nog opblijft: aangename uren :)
  zaterdag 18 februari 2012 @ 03:35:27 #165
56749 BlaZ
pi_108108620
Welterusten, ik ga ook maar eens pitten.
pi_108108634
Weinig nieuws meer... trieste toestand.

Bedacht net dat de vader (of stiefvader) van Mabel is omgekomen door een schaatsongeluk. Die zal ook wel even klaar zijn met de winterse buitensporten :{

En wat ik ook nog bedacht, is dat het me niet heel erg verbaasde dat dit Friso overkwam. Het overkwam prins Charles ook, een paar jaar geleden - bij die lawine zijn toen ook doden gevallen, ik dacht twee vrienden van Charles. Daarmee beweer ik niet dat Royals of mensen uit de 'Jetset'-wereld meer kans hebben om onder een lawine te komen, maar ze hebben wel een relatief grotere kans om te verongelukken tijdens het beoefenen van een 'riskante' sport, wat skiën (zeker door de dikke sneeuw) natuurlijk toch is. En bootracen (waarbij de man van prinses Caroline van Monaco verongelukte), en sportvliegen (waarbij die Kennedy-zoon omkwam), en toch weer skiën, want één van de Kennedy's heeft het gepresteerd om tegen een boom te skiën en te overlijden. Nog weer een andere Kennedy is ook uit de lucht gestort (zus van John F.).

Deze mensen beoefenen veel vaker een riskante sport dan wij, gewone stervelingen, omdat ze veel meer geld en vrije tijd hebben. Daarom knallen ze vaker tegen bomen, vallen ze uit de lucht of komen ze onder een lawine. Is de zoon van Onassis destijds niet ook omgekomen door een sportvliegtuig-ongeluk?

Maar evengoed: hopelijk komt Friso er goed uit
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 03:50:54 #167
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_108108654
Meneer zocht doelbewust het gevaar op en heeft daarin gefaald. We mogen van geluk spreken dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen door de stommiteit van Friso en zijn vrienden.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 03:56:34 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108108669
gefaald nog wel :')
  zaterdag 18 februari 2012 @ 03:59:19 #169
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_108108675
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:50 schreef Ratelslangetje het volgende:
Meneer zocht doelbewust het gevaar op en heeft daarin gefaald. We mogen van geluk spreken dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen door de stommiteit van Friso en zijn vrienden.
En de RVD, Nederlandse Regering e.d. zullen er wel weer voor zorgen dat het niet de schuld bleek te zijn van Johan Vrieskou.
Die criminele oranjes komen immers overal mee weg.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  zaterdag 18 februari 2012 @ 04:00:47 #170
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108677
Wie zou er dan de schuld moeten krijgen van die lawine?
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 04:01:15 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108108679
ja de RVD gaat snel de Oostenrijkse wetten zo herschrijven dat de lawine de doodstraf kan krijgen
pi_108108685
of er komt nog een twist en eigenlijk werd hij al dagen gestalked door de telegraaf waardoor hij wel off-piste moest om toch nog enige privacy te hebben en krijgen we een nieuw lady-di verhaal
  zaterdag 18 februari 2012 @ 04:04:14 #173
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108687
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 04:01 schreef sp3c het volgende:
ja de RVD gaat snel de Oostenrijkse wetten zo herschrijven dat de lawine de doodstraf kan krijgen
Een vuurpeleton lijkt mij wel een goede optie voor een berg sneeuw.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 04:05:28 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108108694
ja ophangen zal wel lastig zijn _O-
  zaterdag 18 februari 2012 @ 04:07:16 #175
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108699
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 04:05 schreef sp3c het volgende:
ja ophangen zal wel lastig zijn _O-
Het is even wat werk ja.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 04:10:03 #176
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108108710
Zo, weer thuis. Ik zie dat ik niks gemist heb. Behalve jullie natuurlijk O+
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 04:26:57 #177
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_108108752
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:56 schreef sp3c het volgende:
gefaald nog wel :')
Tuurlijk. Als jij ergens, ondanks alle waarschuwingen, alsnog met je botte kop gaat skiën en een lawine veroorzaakt die je meesleept heb je gewoon gefaald.
Of telt dat nu niet omdat het om een zoon van Bea gaat?
Als een onbekende Nederlander dit overkwam had iedereen geroepen dat het zijn eigen schuld was maar nu het om Friso gaat is het ineens een drama en zielig.

Nogmaals: een geluk dat er door zijn actie niet meer slachtoffers zijn gevallen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 18 februari 2012 @ 04:32:23 #178
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108108760
quote:
8s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 04:26 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als jij ergens, ondanks alle waarschuwingen, alsnog met je botte kop gaat skiën en een lawine veroorzaakt die je meesleept heb je gewoon gefaald.
Als een onbekende Nederlander dit overkwam had iedereen geroepen dat het zijn eigen schuld was maar nu het om Friso gaat is het ineens een drama en zielig.

Nogmaals: een geluk dat er door zijn actie niet meer slachtoffers zijn gevallen.
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het dom was. Maar mensen kunnen fouten maken en we hoeven het toch niemand te gunnen dat een fout meteen de dood als gevolg heeft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 05:08:09 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108108796
quote:

[..]

mwah ... je kunt niet echt winnen van een lawine :D

quote:

het is idd anders nu het om een zoon van Bea gaat ja, als dit bij Jan met de pet op was gebeurd dan had je nu echt nog niet geweten dat er lawinewaarschuwingen waren!
bij Jan met de pet op had jij de basisinformatie niet gehad om lekker groots eigen schuld dikke bult te roepen!

daarnaast weet ik niet hoelang jij onder een steen hebt geleefd maar als er een stel Hollanders in een lawine terechtkomt is dat altijd drama en zielig ... snap niet waarom dat nu ineens niet mag

zijn we nu echt zo jaloers op zijn afkomst dat we nog geen sympathie op kunnen brengen?

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 18-02-2012 05:14:56 ]
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 18 februari 2012 @ 05:11:37 #180
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_108108799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:22 schreef sp3c het volgende:
ik denk niet dat iemand zich druk maakt om mensen die daar met een mobieltje rondlopen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 18 februari 2012 @ 06:42:07 #181
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108108860
Even samenvattend voor de mensen die nu wakker worden:
Geen wijziging in toestand.
pi_108108866
quote:
Hoi zuurpruim.
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 06:51:13 #183
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_108108871
Al sinds gistermiddag geen updates gehad

104 Teletekst za 18 feb
Geen nieuwe informatie prins Friso

` Vannacht is geen nieuwe informatie
bekendgemaakt over de toestand van
prins Johan Friso.Het laatste bericht
kwam gisteren aan het eind van de
middag.
Toen maakte de RVD bekend dat de
artsen in Innsbruck pas over een paar
dagen een prognose kunnen geven.

De behandelend artsen beschrijven de
toestand van de prins als stabiel,maar
hij is niet buiten levensgevaar.

Prins Friso werd gisteren om 12.15 uur
bedolven onder een lawine,toen hij met
een vriend buiten de piste aan het
skiën was.Hij heeft 20 minuten onder de
sneeuw gelegen,is daarna gereanimeerd
en naar het ziekenhuis gevlogen.

Puur mijn gevoel, ik denk dat het er heel slecht uitziet. We weten niks over eventuele andere verwondingen, maar alleen al dat zuurstofgebrek. Dan is twintig minuten (zelfs nog wat langer want de hulpdiensten hadden enige tijd nodig hem te vinden) erg lang hoor. Ik heb he-le-maal niks met het koninklijk huis maar dit gun je niemand. En dan die twee kleine kinderen. Bah. :{
pi_108108878
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 06:51 schreef NorthernStar het volgende:

104 Teletekst za 18 feb

middag.

Puur mijn gevoel, ik denk dat het er heel slecht uitziet. We weten niks over eventuele andere verwondingen, maar alleen al dat zuurstofgebrek. Dan is twintig minuten (zelfs nog wat langer want de hulpdiensten hadden enige tijd nodig hem te vinden) erg lang hoor. Ik heb he-le-maal niks met het koninklijk huis maar dit gun je niemand. En dan die twee kleine kinderen. Bah. :{
Het is sowieso geen goed teken als ze hebben moeten reanimeren.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_108108945
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 06:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

Hoi zuurpruim.
Die zuurpruim heeft wel gelijk.
pi_108109008
Ik meen wel eens gehoord te hebben dat je onder de sneeuw nog enigzins zuustof krijgt in tegenstelling tot water, iemand die dit kan bevestigen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_108109011
quote:

[..]

Heb jij in je leven nooit waarschuwingen in de wind geslagen? :{
pi_108109056
quote:
Dit dus. En natuurlijk gun ik het niemand maar hij had wel wat beter kunnen nadenken over wat de mogelijke consequenties kunnen zijn als hij buiten de piste met lawine gevaar 4 gaat skieen.
pi_108109065
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:12 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Heb jij in je leven nooit waarschuwingen in de wind geslagen? :{
Ach zulke users als dat ratelgeval en de user hierboven me zijn natuurlijk heiligen die nooit wat verkeerds gedaan hebben in hun leven :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 18 februari 2012 @ 08:34:46 #190
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_108109088
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:11 schreef raptorix het volgende:
Ik meen wel eens gehoord te hebben dat je onder de sneeuw nog enigzins zuustof krijgt in tegenstelling tot water, iemand die dit kan bevestigen?
In sommige gevallen. Moet je veel geluk hebben. Maar zoals ik het begrijp krijgt men in de meeste gevallen geen lucht omdat er geen ruimte is om te ademen. Alsof iemand van 180 kilo op je borstkas zit. Je zit helemaal ingepakt.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_108109102
quote:

104 Teletekst za 18 feb

middag.

We weten dat hij een schedelbasisfractuur heeft en kunstmatig in coma gehouden wordt.
pi_108109111
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:38 schreef Teslynd het volgende:

[..]

We weten dat hij een schedelbasisfractuur heeft en kunstmatig in coma gehouden wordt.
Nee: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ie-duurde-vrij-lang/
pi_108109119
Mooi al die bevestigingen die al snel weer ontkend worden.
pi_108109124
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 06:42 schreef Dagonet het volgende:
Tot 11.00 uur iig elk uur een extra journaal en daarna in de dweilpauzes van het schaatsen.
sig verwijderd door FA
pi_108109131
jeroenwetzels twitterde op zaterdag 18-02-2012 om 08:09:07 Willem-Alexander, Maxima en de kinderen net gezien..waren waarschijnlijk op weg naar ontbijt. reageer retweet
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_108109150
quote:
Ik vind het apart dat dit soort medische details op deze manier in de krant komen. Hoe zit het met het medisch beroepsgeheim? Bestaat dat niet in Oostenrijk?
pi_108109199
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind het apart dat dit soort medische details op deze manier in de krant komen. Hoe zit het met het medisch beroepsgeheim? Bestaat dat niet in Oostenrijk?
Dit is op de rand van wat beroepsgeheim inhoud vermoed ik. Maar ik vind dit wel een zeer betrouwbare bron.
pi_108109204
quote:

[..]

prettiger dan
5 Ferrari's op videoband!
pi_108109214
quote:

[..]

NRC-redacteur Jannetje Koelewijn, die toevallig ter plaatse was in het ziekenhuis van Innsbruck, meldt dat de prins geen schedelbasisfractuur heeft. Dat heeft Claudius Thomé, de behandelend arts van Friso gezegd tegen haar man, die neurochirurg is.

Er zouden verder geen verwondingen zijn aan het lichaam van de prins. Het grootste probleem is de ademnood waarin de prins heeft verkeerd, die zo'n 20 minuten duurde. De reanimatie zou vrij lang hebben geduurd en zijn temperatuur was toen hij werd gevonden 32 graden. Dat zou redelijk gunstig zijn omdat het lichaam bij een lagere temperatuur minder zuurstof nodig heeft.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 08:59:18 #200
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_108109225
quote:
Hmm, dit artikel geeft me wel wat hoop. Het kan goed aflopen, (al hoeft dat niet natuurlijk)
pi_108109232
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit is op de rand van wat beroepsgeheim inhoud vermoed ik. Maar ik vind dit wel een zeer betrouwbare bron.
Diagnostiek en medische details lijken mij over de rand. Dat doet overigens niets af aan de betrouwbaarheid van de bron, die zelf niets met het medisch beroepsgeheim te maken heeft.
pi_108109254
quote:

[..]

Misschien heeft hij toestemming om te vertellen wat hij vertelde.
pi_108109272
Dat zou kunnen, maar dan had ik verwacht dat dit soort details via de familie of op een p.c. naar buiten worden gebracht.
pi_108109290
Het was de ene arts tegen de andere arts. Oostenrijkse arts wist echter niet dat de vrouw van zijn beroepsgenoot voor de krant werkt. :|W Anyway, dit is betrouwbare info.
pi_108109293
quote:

Ik heb he-le-maal niks met het koninklijk huis maar dit gun je niemand. En dan die twee kleine kinderen. Bah. :{
Dat ja :Y
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_108109298
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:07 schreef Budapestenaar het volgende:
Het was de ene arts tegen de andere arts. Oostenrijkse arts wist echter niet dat de vrouw van zijn beroepsgenoot voor de krant werkt. :|W Anyway, dit is betrouwbare info.
Vind dit best wel fout
pi_108109300
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het lijkt mij over het randje. Of dat vriendje de neurochirurg (en emeritus hoogleraar aan de UU maar we noemen geen namen want het moet wel anoniem) van de journalist nu beroepsmatig of privé met de behandelend artsen sprak doet er niet toe. In het eerste geval heeft hij óók beroepsgeheim omdat hij dan bij de behandeling is betrokken en in het tweede geval had de behandelend arts nooit iets tegen hem mogen zeggen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 09:10:56 #208
225540 Pugg
Friends forever
pi_108109315
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:59 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Hmm, dit artikel geeft me wel wat hoop. Het kan goed aflopen, (al hoeft dat niet natuurlijk)
Op buitelnadse sites wordt gesproken over "hersen dood" .
Hoop dat ze voor hem de juiste beslissing nemen.
Opa Bernhard was ook erg moedig, een goed glas wijn en aan het infuus en .
pi_108109359
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:08 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het lijkt mij over het randje.
Behandelend arts zit fout. Beetje roddelen tegen artsenvriendjes is natuurlijk niet de bedoeling.Info lekt altijd wel ergens uit. Beetje dom..
pi_108109367
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:10 schreef Pugg het volgende:

[..]

Op buitelnadse sites wordt gesproken over "hersen dood" .
Hoop dat ze voor hem de juiste beslissing nemen.
Opa Bernhard was ook erg moedig, een goed glas wijn en aan het infuus en .
euh heeft bernhard zelfmoord gepleegd dan
pi_108109380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

euh heeft bernhard zelfmoord gepleegd dan
Pfff welnee, Bernhard was gewoon impulsief en deed wat in hem opkwam zonder na te denken. Vandaar dat buitenechtelijke kroost.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 18 februari 2012 @ 09:21:49 #212
22592 crew  Ole
pi_108109401
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:28 schreef TLC het volgende:

[..]

Ach zulke users als dat ratelgeval en de user hierboven me zijn natuurlijk heiligen die nooit wat verkeerds gedaan hebben in hun leven :')
dat dus]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Admin zaterdag 18 februari 2012 @ 09:23:43 #213
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_108109417
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 06:42 schreef Dagonet het volgende:
^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_108109418
Komende 24 uur worden erg cruciaal. Moet een hel zijn voor de familie.
pi_108109455
Het Parool heeft een liveblog met updates

http://www.parool.nl/paro(...)chedelfractuur.dhtml
pi_108109471
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:27 schreef yyyentle het volgende:
Het Parool heeft een liveblog met updates

Dat heeft elke nieuwssite..
sig verwijderd door FA
pi_108109545
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:30 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat heeft elke nieuwssite..

Het nieuwsblog van het Parool is erg uitgebreid ;)

zaterdag 18 februari 2012 @ 09:48:50 #218
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108109612
Die kerel bij P&W zei gisteren dat je er niks van kunt zeggen tot ze hem proberen wakker te maken na 48 uur; of hij wordt wakker, of hij blijkt al 48 uur dood.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_108109616
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:41 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Het nieuwsblog van het Parool is erg uitgebreid ;)

NOS nog uitgebreider http://nos.nl/artikel/342150
pi_108109635
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:48 schreef matthijst het volgende:
Die kerel bij P&W zei gisteren dat je er niks van kunt zeggen tot ze hem proberen wakker te maken na 48 uur; of hij wordt wakker, of hij blijkt al 48 uur dood.
Ook dat de kou een positief effect gehad kan hebben op zijn overlevjngskansen. Misschien komt hij er gewoon weer bovenop.
pi_108109643
Nieuwe dagen, nieuwe hoop. Hopelijk vandaag wel positief (officieel) nieuws :)
  zaterdag 18 februari 2012 @ 09:56:25 #222
225540 Pugg
Friends forever
pi_108109683
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

euh heeft Bernhard zelfmoord gepleegd dan
Nam een goed glas wijn en toen naar het ziekenhuis.....de rest is geschiedenis.
pi_108110083
quote:
Onderzoek naar nalatigheid bij ski-ongeval

BREGENZ - Na het ski-ongeluk van prins Johan Friso onderzoekt de Oostenrijkse politie of sprake is van het toebrengen van lichamelijk letsel door nalatigheid. Dat heeft een woordvoerder van de Oostenrijkse politie zaterdag tegen het ANP gezegd.

De zegsman stelde dat de politie zo'n onderzoek na alle ski-ongevallen uitvoert. De politie wilde niet zeggen of het onderzoek tegen een bepaalde persoon is gericht.
Prins Johan Friso raakte vrijdag iets na het middaguur bedolven onder een lawine toen hij bij Lech aan het skiën was. De prins was met een andere persoon buiten de piste aan het skiën. De tweede zoon van koningin Beatrix en prins Claus ligt in de universiteitskliniek in Innsbrück. Zijn toestand is stabiel maar hij verkeert in levensgevaar.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108110207
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:30 schreef roos85 het volgende:

[..]

Hij heeft het toch zelf veroorzaakt?
Hij was gewoon dom, klaar. Geen onderzoek voor nodig.
pi_108110306
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:37 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
pi_108110410
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:42 schreef miep63 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
staatin de OP

Prins Johan Friso en zijn groep skiërs hebben de lawine ''met grote waarschijnlijkheid'' zelf veroorzaakt
pi_108110454
quote:

[..]

hij was met n gids, dus een onderzoek naar nalatigheid lijkt mij geen overbodige luxe.
pi_108110494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:42 schreef miep63 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Omdat je met een waarschuwing van 4 op de schaal van 5 niet off-piste gaat skieën en het feit dat het werd afgeraden door de lokale mensen daar.
pi_108110562
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:53 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

hij was met n gids, dus een onderzoek naar nalatigheid lijkt mij geen overbodige luxe.
Was hij wel met een gids? Ik dacht dat hij met een vriend was.

Dat onderzoek is idd niet nodig omdat hij het zelf veroorzaakt heeft.
pi_108110572
Prins heeft een rustige nacht gehad, toestand: nog hetzelfde..
dus nog niet buiten levensgevaar
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:01:21 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_108110584
Als ie echt een zware hersenbeschadiging heeft zullen ze hem toch niet als een kasplantje in leven houden hè? :o
pi_108110592
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:00 schreef roos85 het volgende:
Prins heeft een rustige nacht gehad, toestand: nog hetzelfde..
dus nog niet buiten levensgevaar
als je hersendood bent heb je meestal wel een rustige nacht lijkt me. ik denk dat ie gewoon in leven wordt gehouden tot iedereen persoonlijk is ingelicht, en het daarna pas in de media komt.
pi_108110603
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef remlof het volgende:
Als ie echt een zware hersenbeschadiging heeft zullen ze hem toch niet als een kasplantje in leven houden hè? :o
tuurlijk wel. gewoon met apparatuur en al in de kerk begraven en na 10 jaar nog eens checken.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:06:08 #234
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_108110691
Hij wordt nu op 33 graden gehouden, en na 24 uur wordt hij langzaam opgewarmd, wat ook 24 uur duurt. En daarna (maandagmiddag ergens) afwachten of hij wakker wordt. Nu is er nog echt niets over te zeggen.
(info uit de volkskrant)
How can I make this topic about me?
pi_108110696
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:53 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

quote:
Skivriend prins was Moosbrugger

Van een onzer verslaggevers
LECH - De skivriend met wie prins Friso gisteren zijn noodlottige skitocht ondernam is een lid van de familie Moosbrugger, eigenaren van Gasthof Post, al sinds jaar en dag de pleisterplaats van de Oranjes.

Dat heeft De Telegraaf vandaag in Lech vernomen. Wie van de Moosbruggers er met de prins op stap was, is nog onduidelijk. Volgens onbevestigde berichten zou het om hotelmanager Florian gaan.
De Moosbruggers wonen al generaties lang in Lech am Arlberg en kennen het betrokken gebied op hun duimpje. De koninklijke familie komt al sinds de jaren vijftig in Lech en verblijft dan steevast in Gasthof Post. Tussen de Moosbruggers en de familie van Oranje zijn in de loop van der jaren innige vriendschapsbanden ontstaan.
In Lech wordt ook benadrukt dat het een misverstand is dat het skiduo zich buiten de gebaande pistes heeft gewaagd. De tocht ging over een zogenaamde ongeprepareerde sneeuwroute, die ten tijde van het ongeluk ook nog niet gesloten was. ,,Anders hadden de twee zich zeker niet op die helling gewaagd. Vooral prins Friso staat bekend als bekwaam maar voorzichtig skiër. Zeker niet roekeloos,” aldus een goed ingevoerde inwoner van Lech.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:06:35 #236
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108110700
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als je hersendood bent heb je meestal wel een rustige nacht lijkt me. ik denk dat ie gewoon in leven wordt gehouden tot iedereen persoonlijk is ingelicht, en het daarna pas in de media komt.
Die kans lijkt mij ook wel groot. Als hij echt in levensgevaar was geweest, was niet de hele familie naar Lech gegaan om te overnachten. Want dat blijf ik maar niet snappen.
pi_108110761
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ook dat de kou een positief effect gehad kan hebben op zijn overlevjngskansen. Misschien komt hij er gewoon weer bovenop.
Wat betreft de kou heb je gelijk, dat KAN in sommige gevallen zelfs positief zijn, heeft meen ik te maken met een tragere stofwisseling.
MAAR als de hersenen (en andere organen ook) 20 minuten zonder zuurstof zitten, heeft dat altijd negatieve gevolgen. Sterker nog: als de hersenen 4 tot 6 minuten geen zuurstof krijgen, heeft dat doorgaans al onherstelbare gevolgen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:10:27 #238
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108110775
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef remlof het volgende:
Dat lijkt mij ook niet :o !
pi_108110812
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als je hersendood bent heb je meestal wel een rustige nacht lijkt me.
Is ie hersendood? :o
I feel kinda Locrian today
pi_108110857
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:12 schreef starla het volgende:

[..]

Is ie hersendood? :o
Dat is niet officieel bevestigd.
pi_108110988
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:15 schreef roos85 het volgende:

[..]

Dat is niet officieel bevestigd.
Maar wel officieus? Met andere woorden, is dit gewoon een stomme telegraafroddel of zit er een kern van waarheid in?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:21:59 #242
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108111012
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:20 schreef starla het volgende:

[..]

Maar wel officieus? Met andere woorden, is dit gewoon een stomme telegraafroddel of zit er een kern van waarheid in?
Misschien het lokale Oostenrijkse sufferdje, maar verder volgens mij geen krant die hierover rept.
pi_108111044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Misschien het lokale Oostenrijkse sufferdje, maar verder volgens mij geen krant die hierover rept.
het lokale suffertje zou wel eens goed geïnformeerd kunnen zijn. de stilte over de exacte situatie en het feit dat de halve familie is afgereisd geeft te denken heur.
pi_108111083
quote:

[..]

ja maar wat me opvalt is dat de media zegt dat het zijn eigen nalatigheid was maaaar dat hij een hele evaren skier was blabla, de koninklijke familie kan eigenlijk nooit wat fout doen, us zal me niet verbazen dat een ander de blaam krijgt
pi_108111094
Of hij wel of niet dood is, het is logisch dat de familie naar Oostenrijk komt en ze kunnen niet in het ziekenhuis terecht dus moeten ze ergens anders overnachten.
pi_108111123
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

in een van de topics van de reeks stond dat het in buitenlandse kranten vermeldt stond.
zal wel even zoeken
pi_108111130
Sja, hij wordt 48 uur in een kunstmatige slaap gehouden dus wat valt daar verder over te vertellen? Die stilte is dus wel te verklaren. Dat de halve familie is afgereisd lijkt me ook niet zo vreemd. Ze hebben nu eenmaal de mogelijkheden om dat te doen... Ik denk dat het artikel in NRC nog steeds de waarheid het dichtst benadert, simpelweg omdat ze een betrouwbare bron hadden. Het Oostenrijkse sufferdje speculeert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Budapestenaar op 18-02-2012 11:34:49 ]
pi_108111155
Was deze foto van de redding al gepost?

http://www.vol.at/livetic(...)ich-verletzt/3171926
pi_108111159
Het staat op http://www.oe24.at en is daarna door alle media nageblaat.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:29:05 #250
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108111166
Vanmiddag om 12:00 precies na 24 uur krijgt ie een MRI scan
pi_108111192
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Vanmiddag om 12:00 precies na 24 uur krijgt ie een MRI scan
Yup, dan zullen we het weten. 24 uur koelen, dan gaat de sedatie eraf en komt de neuroloog even kijken hoe zijn hersentjes erbij liggen.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 11:30:49 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108111201
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:25 schreef Xan21 het volgende:

[..]

ja maar wat me opvalt is dat de media zegt dat het zijn eigen nalatigheid was maaaar dat hij een hele evaren skier was blabla, de koninklijke familie kan eigenlijk nooit wat fout doen, us zal me niet verbazen dat een ander de blaam krijgt
de koninklijke familie kan nooit wat fout doen?

is dit de eerste keer dat je nieuws volgt wat die mensen aangaat?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:31:29 #253
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_108111218
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:30 schreef starla het volgende:

[..]

Yup, dan zullen we het weten. 24 uur koelen, dan gaat de sedatie eraf en komt de neuroloog even kijken hoe zijn hersentjes erbij liggen.
Sedatie: het verlagen van de staat van het bewustzijn van een patiënt met het doel een medische procedure of ingreep aangenamer te maken.
How can I make this topic about me?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:33:46 #254
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108111278
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het lokale suffertje zou wel eens goed geïnformeerd kunnen zijn. de stilte over de exacte situatie en het feit dat de halve familie is afgereisd geeft te denken heur.
Ja, op zich wel met je eens, maar toch is het speculeren.
pi_108111282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:27 schreef roos85 het volgende:

[..]

in een van de topics van de reeks stond dat het in buitenlandse kranten vermeldt stond.
zal wel even zoeken
http://www.parool.nl/paro(...)-is-hersendood.dhtml

[Upd] Prins Johan Friso bedolven onder lawine
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:35:03 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_108111328
pi_108111383
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh, je hebt gelijk zeg.
Ze blaten allemaal oe24.at na. En die krant heeft het ook maar van horen zeggen.
pi_108111510
1 prins die met niveau 4 lawinewaarschuwing buiten de piste gaat skiën en bedolven wordt.

En de Nederlandse media staat op z'n kop en bijna al het andera nieuws moet wijken.

Selectieve leed beleving vind ik dat.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 18 februari 2012 @ 11:44:58 #260
22592 crew  Ole
pi_108111556
Oud bericht
pi_108111614
Op NOS journaal was W.A. kort in beeld, hij heeft de media verzocht om afstand te houden en informatie via de RVD te verkrijgen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:47:55 #262
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 11:49:48 #263
43556 miss_dynastie
pi_108111653
Ik zet net het nieuws op en zie WA en Maxima met de prinsesjes op weg naar de ski-school... ergens geeft me dat wel een goed gevoel........
pi_108111736
Jannetje vrouw-van-de-neurochirurg en Meneer Neurochirurg maken zich niet heel populair in de medische wereld, denk ik zo.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:54:26 #265
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108111761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zet net het nieuws op en zie WA en Maxima met de prinsesjes op weg naar de ski-school... ergens geeft me dat wel een goed gevoel........
maar je kunt moeilijk de hele dag binnen zitten te wachten met de kids...
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 11:55:57 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108111798
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Jannetje vrouw-van-de-neurochirurg en Meneer Neurochirurg maken zich niet heel populair in de medische wereld, denk ik zo.
ik denk vooral dat de journalist die dat soort gesprekken stieken op ging zitten pennen zich niet heel populair maakte in de medische wereld!
  Moderator / Miss SHO zaterdag 18 februari 2012 @ 11:56:12 #267
22592 crew  Ole
pi_108111805
quote:
ook niet bij de rvd
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:56:15 #268
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_108111807
quote:
Ja, het geweune leven gaat ook door.
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 11:56:26 #269
43556 miss_dynastie
pi_108111810
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:54 schreef Aventura het volgende:

[..]

maar je kunt moeilijk de hele dag binnen zitten te wachten met de kids...
Ja, maar ik zou WA wel in het ziekenhuis verwachten bij slecht nieuws en niet in de ski-school?
pi_108111821
pi_108111827
quote:
Mij ook, al kunnen ze idd moeilijk nonstop met de kinderen in het ziekenhuis zitten, maar ik hoop heel erg dat het toch goed nieuws is.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:57:35 #272
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_108111833
quote:
De blijheid straalde werkelijk van de kop van dat mens

"Kijk mij eens inside-information hebben van mijn man, de geweldige neurochirurg die heel toevallig hier aanwezig is"

Kakkert
pi_108111834
Die kids kunnen natuurlijk ook prima gaan skien, er zal voldoende zorg aanwezig zijn voor ze.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk vooral dat de journalist die dat soort gesprekken stieken op ging zitten pennen zich niet heel populair maakte in de medische wereld!
Jannetje-vrouw-van-de-neurochirurg dus.
pi_108111842
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

De medische wereld moet patientgegevens niet bespreken binnen gehoorsafstand van buitenstaanders. Daar hebben we gesloten deuren voor uitgevonden. Kun je achter gaan zitten.
pi_108111877
Zou die man nu als sanctie tussen de eerstejaars een paar colleges ethiek moeten volgen? Lijkt erop dat hij ze goed kan gebruiken.
pi_108111896
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:57 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

De medische wereld moet patientgegevens niet bespreken binnen gehoorsafstand van buitenstaanders. Daar hebben we gesloten deuren voor uitgevonden. Kun je achter gaan zitten.
ja maar als een van de artsen (al dan niet stiekum) tijdens het gesprek zijn vrouw telefonisch laat meeluisteren hebben die deuren ook geen zin
pi_108111962
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

ja maar als een van de artsen (al dan niet stiekum) tijdens het gesprek zijn vrouw telefonisch laat meeluisteren hebben die deuren ook geen zin
LIjkt me dat je als behandelend arts ook niet met vriendjes-artsen moet praten over patienten. Zeker in dit geval niet zo slim.
pi_108112133
Koningin Beatrix en Prinses Mabel op weg naar het ziekenhuis:

pi_108112152
Update AD Liveblog:

quote:
12.01 uur: Koningin Beatrix en andere leden van de koninklijke familie zijn vanuit Lech op weg gegaan naar Innsbruck, waar prins Johan Friso na een ski-ongeluk in een ziekenhuis ligt. Zijn toestand is volgens de RVD stabiel maar hij is niet buiten levensgevaar.

Een van de ingangen van het academisch ziekenhuis in Innsbruck is afgezet met linten in afwachting van de aankomst van de familie.
pi_108112158
Ik vind het ergens zo raar dat Beatrix en zo te zien ook Mabel (foto AD) in Lech hebben overnacht. Ik zou, als hij écht in levensgevaar verkeerde (stabiel of niet) niet van iemands zijde willen wijken. Over het algemeen is er dan in ziekenhuizen best plaats voor familie.
pi_108112208
quote:
Een van de ingangen van het academisch ziekenhuis in Innsbruck is afgezet met linten in afwachting van de aankomst van de familie.
Gewoon doorlopen Bea, je hoeft niks door te knippen vandaag..
pi_108112226
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vind het ergens zo raar dat Beatrix en zo te zien ook Mabel (foto AD) in Lech hebben overnacht. Ik zou, als hij écht in levensgevaar verkeerde (stabiel of niet) niet van iemands zijde willen wijken. Over het algemeen is er dan in ziekenhuizen best plaats voor familie.
Eens!
pi_108112240
quote:
Het is voor hun natuurlijk ook belangrijk dat ze hun rust pakken en samen zijn met de familie.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 12:15:30 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108112246
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Jannetje-vrouw-van-de-neurochirurg dus.
ouch -O-
pi_108112252
quote:
Ja, voor overdag is er vaak wel een ruimte, maar daar kun je ook weinig. Op een IC kun je niet zomaar naast iemands bed gaan zitten. Dan belemmer je ook alleen maar de behandeling en de verzorging door verpleegkundigen.
Shine bright like a diamond.
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 12:16:09 #286
43556 miss_dynastie
pi_108112260
Ach Bea ;(
pi_108112302
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Ach Bea ;(
Inderdaad... zo sneu... maar ook voor de rest van de familie en Friso zelf natuurlijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_108112312
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:15 schreef roos85 het volgende:

[..]

Het is voor hun natuurlijk ook belangrijk dat ze hun rust pakken en samen zijn met de familie.
Is ook wel zo natuurlijk. Maar toen mijn vader doodziek was wilde ik echt niet verder dan 5 minuten van hem vandaan. Ik heb dagenlang op een stoel geslapen.
Maargoed, wat je doet in zo´n situatie is natuurlijk erg persoonlijk.
pi_108112385
quote:
Dit is afkomstig van het eerder aangehaalde vrouwtje jannetje-verhaal.
  Admin zaterdag 18 februari 2012 @ 12:21:35 #291
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_108112413
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

ouch -O-
En emeritus hoogleraar aan de Universiteit Utrecht...
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_108112425
quote:
t is wachten op de uitslag van de mri maar dat bericht is toch heel voorzichtig een beetje positief...
  Admin zaterdag 18 februari 2012 @ 12:22:29 #293
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_108112435
http://www.nrc.nl/youp/2012/02/18/meldpuntjes-op-de-i/
Hé Youp, nu geen stukje over de ethiek van je eigen krantje?

pi_108112453
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:22 schreef yvonne het volgende:
Youp :r
pi_108112511
quote:
Een zichtbaar aangeslagen koningin Beatrix is vanmorgen met prinses Mabel om elf uur vanuit Lech vertrokken. Achter het gezelschap aan reed een auto van de hofhouding vol met bagage. Het zou dus kunnen dat de koningin en de echtgenote van de zwaar gewonde prins Friso voorlopig of helemaal niet meer teruggaan naar het wintersportoord.
Bron: Telegraaf
pi_108112514
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

ouch -O-
Nou ja, zij is natuurlijk gewoon journalist. Ze zou een slechte zijn als ze die informatie niet zou delen.
De fout ligt dus meer bij manlief en de behandelend arts dan bij haar imho.
pi_108112531
quote:
Vermoedelijk is het nu een kwestie van wachten tot ze hem uit coma halen lijkt me? En wellicht dat de kinderen van Friso en Mabel gisteren in Lech zijn gebleven en niet zijn meegenomen naar het ziekenhuis. Arme kinderen zitten natuurlijk ook in de rats, dus dan is het wel belangrijk als ze moeder zie.
pi_108112533
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:11 schreef roos85 het volgende:
Koningin Beatrix en Prinses Mabel op weg naar het ziekenhuis:

[ afbeelding ]
huh what happened met de mediacode??

Dit lijkt me juist een moment waarop die heel gewenst is voor de familie
pi_108112555
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:25 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nou ja, zij is natuurlijk gewoon journalist. Ze zou een slechte zijn als ze die informatie niet zou delen.
De fout ligt dus meer bij manlief en de behandelend arts dan bij haar imho.
Dat vind ik dus ook... haar man heeft wel iets uit te leggen denk ik tegen zijn collega's
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_108112561
quote:
12.10 uur: Prins Willem-Alexander heeft in Lech een korte reactie gegeven. 'Wij weten niets', zei hij volgens de NOS. Voor overige zaken verwees hij naar de Rijksvoorlichtingsdienst. Wel bedankte hij mensen voor hun medeleven en hoopt hij dat zijn familie met rust wordt gelaten.
AD Liveblog, zal in het volgende topic het filmpje zetten.
pi_108112567
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:22 schreef yvonne het volgende:
Column van Youp is donderdagavond/vrijdagochtend al klaar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')