Vliegtuig is toch gewoon uurtje of 1,5? Gaat inderdaad een stuk sneller.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:55 schreef Dagonet het volgende:
Laten we zeggen dat de familie het om een uurtje of twee hoorde en direct in de auto naar oostenrijk ging (beveiligingstechnisch niet mogelijk), dan komen ze tijdens de spits door een zooi van de drukste gedeeltes van Duitsland en worden ze bij de alpen geconfronteerd met sneeuwval. Dat red je dus echt niet in 9 uur, een uurtje of 14, 15 is realistischer. Vliegtuig is sneller, zelfs als je om 19:00 vertrekt. En je bent een stuk uitgeruster.
Idd. Erg duidelijk stuk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:58 schreef marcodej het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-coma-gehouden.dhtml
Duidelijk verhaal.
Inderdaad had de metgezel van JF geen twitteraccount ? Hij kon makkelijk een tweetje doen toen hij op de heli stond te wachten, het koninklijk huis is hopeloos verouderd ...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Dat klopt, zit geen tijdsverschil in, maar zo brachten ze het op NL1. Het ging me er om dat het 3 uur duurt voordat dat nieuws NL bereikt. Mag toch wel iets sneller.
Zo gek als een uiquote:Zien de artsen wel een reactie, dan is er kans op herstel. 'De eerste dagen tot weken zijn patiënten dan zo gek als een ui', zegt Koster. 'Ze zijn in de war, onrustig en vergeetachtig. Het duurt soms weken voordat je iets zinnigs kunt zeggen over de toekomst.'
De hoed viel mij, helaas, ook op.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vroeg me bij de beelden van Willem-Alexander e.d. die aankwamen in Lech, heel oppervlakkig af waar hij dat hoedje ineens vandaan haalde. Ik neem aan dat hij die doorgaans niet draagt in Nederland, ik kan me tenminste geen beelden van hem voor de geest halen waarop hij een hoed droeg.
En dan vraag ik me af hoe dat dat gegaan is.
"Max, wil jij ook even een koffertje voor mij inpakken voor vanavond?"
...
"Oh ja, en vergeet mijn hoedje niet!"
Ja idd.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:01 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zo gek als een uiHeerlijke quote
iemand kunstmatig in coma houden is nooit een goed teken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:58 schreef marcodej het volgende:
Duidelijk verhaal.
Huh?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:02 schreef Ritmo het volgende:
Wel weer achterlijk dat in het buitenland iemand die sowieso nooit meer bij zal komen, nog kunstmatig in leven gehouden wordt.
Staat in dat artikel. In Nederland staken ze behandelingen op bepaalde momenten, in het buitenland doen ze dit niet.quote:
Het leek mij alsof hij die snel ergens heeft opgeduikeld om zo minder last van flitsers in z'n ogen te hebben, het is donker en dan kom je in de schijnwerpers, dan ga je met je ogen knijpen en nu hoeft dat niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:01 schreef yavanna het volgende:
[..]
De hoed viel mij, helaas, ook op.
Ging over het verhaal hierboven. In het buitenland houden ze iemand die al hersendood is en nooit meer zal herstellen nog kunstmatig in leven, terwijl ze in Nederland zo iemand (en vooral zijn omgeving) z'n rust gunnen en hem een menswaardig einde geven.quote:
Oh, dacht al.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Staat in dat artikel. In Nederland staken ze behandelingen op bepaalde momenten, in het buitenland doen ze dit niet.
Duidelijk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ging over het verhaal hierboven. In het buitenland houden ze iemand die al hersendood is en nooit meer zal herstellen nog kunstmatig in leven, terwijl ze in Nederland zo iemand (en vooral zijn omgeving) z'n rust gunnen en hem een menswaardig einde geven.
Maxima had ook al een hoed op.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het leek mij alsof hij die snel ergens heeft opgeduikeld om zo minder last van flitsers in z'n ogen te hebben, het is donker en dan kom je in de schijnwerpers, dan ga je met je ogen knijpen en nu hoeft dat niet.
het werd pas om 15:30 bekend gemaakt door AUSTRIAN NEWS AGENCY dat het om Koningshuis lid ging.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:52 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat klopt, zit geen tijdsverschil in, maar zo brachten ze het op NL1. Het ging me er om dat het 3 uur duurt voordat dat nieuws NL bereikt. Mag toch wel iets sneller.
Het is toch juist standaardprocedure om de kans op volledig herstel groter te maken? Brein heeft rust nodig, lichaam moet herstellen. Vandaar die kunstmatige coma. Kun je nog prima uit revalideren, althans zo heb ik het begrepen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:03 schreef YebCar het volgende:
[..]
iemand kunstmatig in coma houden is nooit een goed teken.
Het is een laatste redmiddel om een lichaam te stimuleren om op gang te komen zodra de coma wordt beeindigd. Bij geen zichtbaar herstel binnen 24 uur is het meestal einde verhaal
Heel menselijk weer, van dat Gristen-tuig. Maar ja, als zij zelf maar een wit voetje halen bij hun mede-Gristenen en hun God.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Staat in dat artikel. In Nederland staken ze behandelingen op bepaalde momenten, in het buitenland doen ze dit niet.
Zoiets zal het inderdaad wel zijn maar toch vond ik het een beetje gek staan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het leek mij alsof hij die snel ergens heeft opgeduikeld om zo minder last van flitsers in z'n ogen te hebben, het is donker en dan kom je in de schijnwerpers, dan ga je met je ogen knijpen en nu hoeft dat niet.
Hmm ik rij de route vaak , even vergeten dat hun wat verderop in Nederland vandaan komen. Bovendien is het net carnavalsvakantie dus idd met de auto is een minder idee.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:55 schreef Dagonet het volgende:
Laten we zeggen dat de familie het om een uurtje of twee hoorde en direct in de auto naar oostenrijk ging (beveiligingstechnisch niet mogelijk), dan komen ze tijdens de spits door een zooi van de drukste gedeeltes van Duitsland en worden ze bij de alpen geconfronteerd met sneeuwval. Dat red je dus echt niet in 9 uur, een uurtje of 14, 15 is realistischer. Vliegtuig is sneller, zelfs als je om 19:00 vertrekt. En je bent een stuk uitgeruster.
Och zo bedoel jij, had het verkeerd begrepen ik dacht met tijdsverschil.. Ja ik vond het ook laat eer wij hier dat wisten.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Als je hersendood bent heb je daar natuurlijk verder ook geen last van, het is alleen wel erg zinloos.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:07 schreef RemcoW23 het volgende:
ALhoewel, in Nederland zijn er toch ook gevallen waarbij de familie de stekkers er niet uit wil hebben? Dan ben je gewoon een kasplantje en kun je niets. Van je familie moet je het hebben
helaas niet. Bij een ongeluk is een natuurlijke coma ideaal. Lichaam zet zichzelf in coma " modus" en kan op natuurlijke wijze herstellen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Het is toch juist standaardprocedure om de kans op volledig herstel groter te maken? Brein heeft rust nodig, lichaam moet herstellen. Vandaar die kunstmatige coma. Kun je nog prima uit revalideren, althans zo heb ik het begrepen.
Ja, zo heb ik het ook begrepen. Een kunstmatige coma is toch niet hetzelfde als een niet-kunstmatige?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Het is toch juist standaardprocedure om de kans op volledig herstel groter te maken? Brein heeft rust nodig, lichaam moet herstellen. Vandaar die kunstmatige coma. Kun je nog prima uit revalideren, althans zo heb ik het begrepen.
Nouja sommige moeders (of vaders) hebben liever hun kind zo, dan dat ze hem/haar helemaal niet meer hebben. Maar dan hoop ik idd dat ik er helemaal niets van mee krijg. Het moet niet zo zijn dat ik het allemaal wel kan volgen, maar zelf niets meer kan. Fuckersquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je hersendood bent heb je daar natuurlijk verder ook geen last van, het is alleen wel erg zinloos.
Vandaar dat de zorgkosten ook zo de pan uit rijzen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:07 schreef RemcoW23 het volgende:
ALhoewel, in Nederland zijn er toch ook gevallen waarbij de familie de stekkers er niet uit wil hebben? Dan ben je gewoon een kasplantje en kun je niets. Van je familie moet je het hebben
Je zal de keuze maar moeten maken!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:07 schreef RemcoW23 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-coma-gehouden.dhtmlquote:Volgens Gerritsen herstelt in Nederland eenderde tot de helft van de patiënten goed en houdt 'slechts' 4 procent er een handicap aan over. De rest overlijdt.
Gaat ze er vaak vooral om, dat het van hun kerk en omgeving niet mag, zoiets. Wanneer je besluit 'de stekker eruit te trekken' wordt dat als schande en soort van moord gezien.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:11 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Nouja sommige moeders (of vaders) hebben liever hun kind zo, dan dat ze hem/haar helemaal niet meer hebben. Maar dan hoop ik idd dat ik er helemaal niets van mee krijg. Het moet niet zo zijn dat ik het allemaal wel kan volgen, maar zelf niets meer kan. Fuckers
Toch vreemd. Na een ongeluk hier in de buurt hebben ze die persoon in een kunstmatige coma gehouden, juist zodat het lichaam rust heeft. De dame in kwestie is 100% gerevalideerd na een maand of 2. Eerst een hele tijd lang in kunstmatige coma gehouden (langer dan de 2 dagen waar iedereen over praat), daarna volgens mij een operatie om vervolgens weer in kunstmatige coma te houden. Toen op eigen kracht geprobeerd en ze reageerde op prikkels.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:10 schreef YebCar het volgende:
[..]
helaas niet. Bij een ongeluk is een natuurlijke coma ideaal. Lichaam zet zichzelf in coma " modus" en kan op natuurlijke wijze herstellen.
Bij een kunstmatige coma is het lichaam en dan bedoel ik dus ook hiermee de hersenen eigenlijk al afgeschreven en kan het niet op eigen kracht herstellen.
iemand kunstmatig in coma houden is dan hopen dat het lichaam een soort reboot krijgt. Na 1 of 2 dagen word er vaak besloten om iemand uit de kunstmatige coma te halen en dan is de eerste 12 uur van cruciaal belang hor het lichaam reageert.
Hij is stabiel, als familie kan je weinig verder betekenen en zo'n high-profile familie maakt het alleen maar lastiger voor het ziekenhuis om normaal te functioneren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoorde op het radio-nieuws dat Koningin Beatrix en Prinses Mabel terug zouden zijn gegaan naar Lech. En Willem-Alexander en Maxima dus inmiddels ook.
Maar als hij nog in levensgevaar zou verkeren, dan is dat toch niet logisch? Dan wil je toch stand-by zijn?
Stabiel, maar wel in levensgevaar. En Lech is toch niet naast de deur. Ik snap het niet hoor.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hij is stabiel, als familie kan je weinig verder betekenen en zo'n high-profile familie maakt het alleen maar lastiger voor het ziekenhuis om normaal te functioneren.
Nee ik ergens ook niet..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Stabiel, maar wel in levensgevaar. En Lech is toch niet naast de deur. Ik snap het niet hoor.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:58 schreef marcodej het volgende:
Duidelijk verhaal.
De koninklijke familie verblijft toch elk jaar in Lech? Zullen ze daar wel een eigen onderkomen hebben. Wel een stuk prettiger als een hotel lijkt me.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stabiel, maar wel in levensgevaar. En Lech is toch niet naast de deur. Ik snap het niet hoor.
Zolang de toestand stabiel blijft is er weinig voor ze om daar te doen. Zij zijn ook gewoon moe en dan kunnen ze beter in hun vakantieverblijf slapen. Morgen wordt weer een zware dag voor ze.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stand-by zijn ze vast, maar mocht hij overlijden kan de familie daar ook niks aan doen hequote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoorde op het radio-nieuws dat Koningin Beatrix en Prinses Mabel terug zouden zijn gegaan naar Lech. En Willem-Alexander en Maxima dus inmiddels ook.
Maar als hij nog in levensgevaar zou verkeren, dan is dat toch niet logisch? Dan wil je toch stand-by zijn?
Daarnaast is de koningin al aardig op leeftijd en zal die haar rust wel nodig hebben en Mabel heeft natuurlijk ook de kinderen waar ze zich zorgen om maakt en die gerustgesteld willen worden door mama.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De koninklijke familie verblijft toch elk jaar in Lech? Zullen ze daar wel een eigen onderkomen hebben. Wel een stuk prettiger als een hotel lijkt me.
Ze kunnen toch niks doen.
Je kunt verslechteren in een kunstmatige comaquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:21 schreef RemcoW23 het volgende:
Bij een kunstmatige coma kan er sowieso niet zo veel gebeuren nog, toch? Dan zit je op dit moment in Lech wel veilig (gezien de omstandigheden met wegdek etc.) kunnen ze er morgen heen. Dan zullen de eerste "testjes" misschien ook wel uitgevoerd worden.
Ah ok, dat wist ik niet. Dacht dat de kunstmatige coma wel veilig was en het er pas toe doet als ze je eruit gaan halen. Bedankt voor de opheldering, wel een verrotte situatie voor jou uiteraardquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je kunt verslechteren in een kunstmatige coma
Zo heb ik 2 jaar geleden iemand mogen begraven die tijdens de kunstmatige coma overleed, terwijl het eerst beter leek te gaan.
Het is relatief veilig, omdat je het lichaam "ontspanning" geeft.. Maar het is geen zekerheid.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:23 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ah ok, dat wist ik niet. Dacht dat de kunstmatige coma wel veilig was en het er pas toe doet als ze je eruit gaan halen. Bedankt voor de opheldering, wel een verrotte situatie voor jou uiteraard.
bij veel kankerpatienten is een kunstmatige coma vaak einde oefeningquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je kunt verslechteren in een kunstmatige coma
Zo heb ik 2 jaar geleden iemand mogen begraven die tijdens de kunstmatige coma overleed, terwijl het eerst beter leek te gaan.
Chemo doet ook meer kwaad dan goed met je lichaam. Maarja, je moet wat om proberen te overleven.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:25 schreef YebCar het volgende:
[..]
bij veel kankerpatienten is een kunstmatige coma vaak einde oefening
lichaam is zo verzwakt door de chemo shit dat ze niet kunnen herstellen.
De koninklijke famlie hebben in Lech een penson waar zij al jaren verblijven .quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:19 schreef BlaZ het volgende:
De koninklijke familie verblijft toch elk jaar in Lech? Zullen ze daar wel een eigen onderkomen hebben. Wel een stuk prettiger als een hotel lijkt me.
Niet alleen bij kankerquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:25 schreef YebCar het volgende:
[..]
bij veel kankerpatienten is een kunstmatige coma vaak einde oefening
lichaam is zo verzwakt door de chemo shit dat ze niet kunnen herstellen.
ik had het niet specifiek over jou hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Niet alleen bij kankerMaar klopt wel.
De arts toendertijd zei dat het lichaam niet sterk genoeg was om zichzelf "staande" te houden, waardoor ze 'm in een kunstmatige coma hielden. Als het lichaam dan verbetering toont, schijnen ze rustig aan de coma te kunnen beëindigen.
Geen herhaling van eerder nieuws?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:34 schreef miaeak het volgende:
Nou... Ned1 is ook lekker snel met de info...
Ze melden nu pas dat prins Willem Alexander enzo zijn aangekomen.
Nee, kwam ertussendoor als "laatste update".quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:34 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Geen herhaling van eerder nieuws?
Is al de zesde keer dat ik het voorbij zie komen inderdaad. Het nieuws staat op loop momenteel.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:34 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Geen herhaling van eerder nieuws?
't Is ook midden in de nachtquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is al de zesde keer dat ik het voorbij zie komen inderdaad. Het nieuws staat op loop momenteel.
Denk nou eens na......quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:36 schreef miaeak het volgende:
[..]
Nee, kwam ertussendoor als "laatste update".
Ah ok, had eerdere uitzendingen niet op ned.1 gezien. Dacht alquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is al de zesde keer dat ik het voorbij zie komen inderdaad. Het nieuws staat op loop momenteel.
Ook leuk voor degene die dan de hele nacht in dat ziekenhuis moet doorbrengen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Persoonlijk had ik er denk ik wel voor gekozen dat er ten allen tijde in ieder geval iemand van de familie in het ziekenhuis aanwezig zou zijn maar ze zullen vast wel goede redenen hebben om daar niet voor te kiezen.
Ik ook niet, maar met een beetje nadenken kom je al een heel eindquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:38 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ah ok, had eerdere uitzendingen niet op ned.1 gezien. Dacht al
Dat krijg je met ninja-postsquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:39 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar met een beetje nadenken kom je al een heel eind. Snachts herhalen ze alles aangezien het bekend is dat er vannacht geen nieuwe info meer komt (tenzij hij dood gaat of ineens als een dwaas door Innsbruck rent in een clownspak)
Ach, het nieuws wordt toch elke nacht 100x herhaald?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:46 schreef miaeak het volgende:
Toch kut voor die vent van het hofnarretje dat hij in een loop zit.
Vast niet met zoveel kijkersquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ach, het nieuws wordt toch elke nacht 100x herhaald?
Deze situatie is per definitie niet leuk voor de familie. Ik zou het graag overhebben voor mijn broer/schoonzus. Voor de een zodat hij niet alleen wakker wordt/komt te overlijden. Voor de ander om deze wat te ontlasten en rust te geven in de wetenschap dat er toch iemand bij hem is.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ook leuk voor degene die dan de hele nacht in dat ziekenhuis moet doorbrengen.
Ik ga er vanuit dat de DKDB daar ernstige bezwaren tegen heeft, en tel daar bij op dat het ziekenhuis hermetisch is afgesloten en dat alle publieke ingangen dicht zijn en je hebt al gauw een situatie die niet ideaal is.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Deze situatie is per definitie niet leuk voor de familie. Ik zou het graag overhebben voor mijn broer/schoonzus. Voor de een zodat hij niet alleen wakker wordt/komt te overlijden. Voor de ander om deze wat te ontlasten en rust te geven in de wetenschap dat er toch iemand bij hem is.
Maar zoals ik net al zei, ik ken de precieze situatie niet en er zal vast een reden zijn dat zij daar niet voor gekozen hebben.
Wie zegt hier dat hij/zij goed weet hoe een comateuze situatie werkt? Niemand. Wie zegt hier dat men al weet dat hij opgegeven is? Niemand.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:53 schreef Taurus het volgende:
Ik vind dat iedereen hier een beetje expert-achtig negatief over de situatie bericht. Waarom weten mensen hier zo goed hoe een comateuze situatie werkt?Van wat ik hoor in het nieuws is het vrij gebruikelijk pas na 24 u iets te kunnen zeggen over de situatie van de patient, maar op dit forum weet men al dat 'ie 'opgegeven' is, terwijl we echt geen idee hebben wat zijn lichamelijke toestand is nu - in detail - toch?
Anyway, ik hoop dat het nog gewoon goed komt en van wat ik hoor in de media (van professionals) is die kans nog wel degelijk aanwezig, er wordt al gezegd dat we sowieso pas later horen hoe het gaat, dus dat we geen nieuws krijgen zegt volgens mij niets.
Zou fijn zijn overigens als alle mensen (heb dit topic gelezen) die zo stellig over zijn situatie berichten en ook iets weten van coma/onder bewustzijn etc. even erbij vermelden waarom zij hier zo mee bekend zijn.
Anders komt het zo blaterig over.
Ehhh, wel degelijk. Wat is dit nou weer, ik verzin zo'n reactie toch niet?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:00 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wie zegt hier dat hij/zij goed weet hoe een comateuze situatie werkt? Niemand. Wie zegt hier dat men al weet dat hij opgegeven is? Niemand.
De enige die hier iets stellig beweert, hoe wij denken, ben jij volgens mij. Over ongefundeerde aannames gesproken......
Wat wel zo is, is dat de overlevingskans ongeveer 50:50 is. Dus is het niet zo vreemd dat er gespeculeerd wordt.
De negatieve uitkomst is iets waar mensen vrsagen over hebben. Wat zou er gebeuren als?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ehhh, wel degelijk. Wat is dit nou weer, ik verzin zo'n reactie toch niet?Lees anders de eerste pagina eens, beginnende bij ritmo (dat iemand kunstmatig in leven wordt gehouden terwijl zo iemand nooit meer wakker wordt, om maar wat te noemen).
Speculatie, oke: maar die reacties geven absoluut geen 50/50 aan. En ritmo is niet de enige. Het is overwegend negatief.Ik blaat niet hoor
Dat zou mijn angst zijn: dat hij plots overlijdt en dat er niemand van de familie bij hem is. Tenslotte is hij nog steeds volgens de RVD in levensgevaar.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Deze situatie is per definitie niet leuk voor de familie. Ik zou het graag overhebben voor mijn broer/schoonzus. Voor de een zodat hij niet alleen wakker wordt/komt te overlijden. Voor de ander om deze wat te ontlasten en rust te geven in de wetenschap dat er toch iemand bij hem is.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar ik heb dit topic ook gelezen en krijg nou niet het idee dat de reacties hier overwegend negatief zijn. Daarom verbaast het me wat je zegt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ehhh, wel degelijk. Wat is dit nou weer, ik verzin zo'n reactie toch niet?Lees anders de eerste pagina eens, beginnende bij ritmo (dat iemand kunstmatig in leven wordt gehouden terwijl zo iemand nooit meer wakker wordt, om maar wat te noemen).
Speculatie, oke: maar die reacties geven absoluut geen 50/50 aan. En ritmo is niet de enige. Het is overwegend negatief.Ik blaat niet hoor
het antwoord is .... Helemaal NIETS...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:06 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De negatieve uitkomst is iets waar mensen vrsagen over hebben. Wat zou er gebeuren als?
Wat er zou gebeuren als hij helemaal in orde blijkt te zijn is gewoon niet zo bijster interessant.
Je vergeet dat als er iemand van oranje in het ziekenhuis blijft dat er dan 3 man van dkdb moeten blijven.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat zou mijn angst zijn: dat hij plots overlijdt en dat er niemand van de familie bij hem is. Tenslotte is hij nog steeds volgens de RVD in levensgevaar.
Met alle respect voor het werk van de DKDB zou ik daar toch echt lak aan hebben als iemand waarvan ik houd in levensbedreigende situatie in het ziekenhuis ligt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:59 schreef sl44 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de DKDB daar ernstige bezwaren tegen heeft, en tel daar bij op dat het ziekenhuis hermetisch is afgesloten en dat alle publieke ingangen dicht zijn en je hebt al gauw een situatie die niet ideaal is.
Nieuwe patienten(mensen die vannacht iets krijgen) moeten naar omliggende ziekenhuizen, wat in die gebieden nog een flinke klus is.
Maar z'n vrouw dan? Ik snap het werkelijk niet of we kennen de werkelijke toestand van Friso niet. Maar volgens mij kun je in elk ziekenhuis wel ergens blijven slapen als er een kritieke situatie is. Lech ligt een fiks eind weg, helemaal links in Oostenrijk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:12 schreef sl44 het volgende:
[..]
Je vergeet dat als er iemand van oranje in het ziekenhuis blijft dat er dan 3 man van dkdb moeten blijven.
Daarom. Knappe kerel die mij dat ziekenhuis uitkrijgt als ik geen aflossing van familie heb hoor. Of desnoods goede vrienden als het echt niet anders kan i.v.m. o.a. ARBO regeltjes voor de DKDB.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat zou mijn angst zijn: dat hij plots overlijdt en dat er niemand van de familie bij hem is. Tenslotte is hij nog steeds volgens de RVD in levensgevaar.
Rekening houdend met het voorval met de telegraaf en dat jongetje dat de vliegramp overleefde, denk ik dat het goed is dat ze de boel zo op slot houdenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:18 schreef sl44 het volgende:
Overal lees je dat het hermetisch is afgesloten.
En dat wordt ik bevestigd door een oud vriend/kennis/oud klasgenoot van me, die in insbruck woont volgens hem is het gebied rondom het ziekenhuis afgesloten, alle afspraken zijn geannuleerd en toen hij vanmiddag op ziekenbezoek ging(bij zijn zus) moest hij verschillende checkpoints door van zowel de dkdb als de lokale en rijks politie die er in grote getallen staan te niksen en uiteindelijk is hem de toegang ontzegt wat bij alle gasten(ziekenbezoek) gebeurde, formeel door de oostenrijkse politie maar volgens hem maakt de dkdb en de rvd de dienst uit in en rondom het ziekenhuis.
sowieso lekker boeiend. Vlees .... Bloed.. kleur van het bloed is niet boeiendquote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:17 schreef Dagonet het volgende:
Het is nogal een verschil of er een lid van de familie ligt of dat het staatshoofd en haar opvolger er zijn.
Ja maar dat kan in de bergen wel vies tegenvallen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Ohw, foutje hier. Lech ligt niet zo ver van Innsbrück. Iets van 125 km. of zo, hemelsbreed. Ik dacht véél verder.
Ja! Wat heb je voor een boodschap aan ARBO-regeltjes als je man/broer/zoon etc. vecht voor z'n leven. Want zo is het nieuws nog steeds, dat is niet veranderd.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Daarom. Knappe kerel die mij dat ziekenhuis uitkrijgt als ik geen aflossing van familie heb hoor. Of desnoods goede vrienden als het echt niet anders kan i.v.m. o.a. ARBO regeltjes voor de DKDB.
Dat is zo. Maar ik dacht dat het echt helemaal réchts in Oostenrijk lag.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:20 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja maar dat kan in de bergen wel vies tegenvallen.
dat ziekenhuis houd hier een flinke zak geld aan over lijkt mequote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:18 schreef sl44 het volgende:
Overal lees je dat het hermetisch is afgesloten.
En dat wordt ik bevestigd door een oud vriend/kennis/oud klasgenoot van me, die in insbruck woont volgens hem is het gebied rondom het ziekenhuis afgesloten, alle afspraken zijn geannuleerd en toen hij vanmiddag op ziekenbezoek ging(bij zijn zus) moest hij verschillende checkpoints door van zowel de dkdb als de lokale en rijks politie die er in grote getallen staan te niksen en uiteindelijk is hem de toegang ontzegt wat bij alle gasten(ziekenbezoek) gebeurde, formeel door de oostenrijkse politie maar volgens hem maakt de dkdb en de rvd de dienst uit in en rondom het ziekenhuis.
De familie is er wel aan gewend dat niks loopt zoals het in een normaal gezin loopt, ze zijn het wel gewend om zich aan te passen omdat de hofhouding en dkdb met de arbo regels zitten, dat ze constant moeten vragen of ze mogen skiën of dat concerten of afspraken altijd strak geregeld moeten zijn en nooit mogen uitlopen, dat soort dingen zijn allemaal het gevolg van het enorme team wat ze meeslepen.
Ik vind het echt niet kunnen voor de andere bezoekers.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Rekening houdend met het voorval met de telegraaf en dat jongetje dat de vliegramp overleefde, denk ik dat het goed is dat ze de boel zo op slot houden
agree, het is een beetje een catch-22 (misschien wel catch-33 want strengere regels voor journalistiek is misschien ook niet wenselijk)quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:25 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet kunnen voor de andere bezoekers.
Why? het kost ze alleen maar geld, en als de prins overlijd dan wordt dat wereldwijd uitgezonden(net als vandaag) en dan zijn ze echt de sjaak dan kunnen ze als ziekenhuis wel inpakken.(imago)quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ziekenhuis houd hier een flinke zak geld aan over lijkt me
Daar denk ik serieus aan ja. De Oostenrijkse media moet ook de kop dicht houden in deze zaak. Sinds bekend is dat er een NL prins ligt gaat alles op de manier waarop de RVD het wil en niet anders.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ziekenhuis houd hier een flinke zak geld aan over lijkt me
Volgens mij was het niet eens zo wereldwijd eigenlijk. In Nederland kennen de nodige mensen Friso al niet, laat staan in de landen die er wel toe doen in de wereld.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:26 schreef sl44 het volgende:
[..]
Why? het kost ze alleen maar geld, en als de prins overlijd dan wordt dat wereldwijd uitgezonden(net als vandaag) en dan zijn ze echt de sjaak dan kunnen ze als ziekenhuis wel inpakken.(imago)
Ja precies. Niets wordt gelekt daar terwijl er tientallen mensen nauw bij betrokken zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:27 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
De Oostenrijkse media moet ook de kop dicht houden in deze zaak. Sinds bekend is dat er een NL prins ligt gaat alles op de manier waarop de RVD het wil en niet anders.
Ik vraag me af of je er ook zo over zou denken als er iemand van jouw familie in dat ziekenhuis lag in wat voor toestand dan ook.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Rekening houdend met het voorval met de telegraaf en dat jongetje dat de vliegramp overleefde, denk ik dat het goed is dat ze de boel zo op slot houden
Welke onkosten? de oranjes betalen niks(behandeling uitgezonderd, maar dat is verzekeringswerk) en van de journalisten krijgen ze ook niks.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:30 schreef Mercer het volgende:
Waarom zou dat ziekenhuis er nou weer (veel) geld aan overhouden?Ok ze zullen misschien onkosten vergoed krijgen, maar daar blijft het dan wel bij.
Ja zoels ik al zei, allebei is eigenlijk niet goed. Maar kan me voorstellen dat ze het op een case-by-case basis bekijken. Als je iemand wilt bezoeken die van een operatie bij ligt te komen maar helemaal in orde is voor de rest dat je dan moet wachten maar als je bij je op sterven liggende oma op bezoek wilt dat je dan wel welkom bent.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:31 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je er ook zo over zou denken als er iemand van jouw familie in dat ziekenhuis lag in wat voor toestand dan ook.
Strenge controle op wie het ziekenhuis in komt? Prima, vooral doen! Alle niet spoedeisende afspraken annuleren. Niemand toelaten tenzij ze kunnen aantonen wie ze komen bezoeken, wat de relatie is en pas na een uitgebreide controle.
Nog strengere controle in de buurt van de afdeling waar Friso ligt en daar alleen directe familie van de ziekte toelaten? Kan ik ook helemaal in komen.
Je kind/moeder/man/zus niet mogen bezoeken omdat er aan de andere kant in het ziekenhuis op een andere afdeling iemand ligt die blijkbaar belangrijker is dan alle anderen in dat ziekenhuis bij elkaar? Nee.
twitter:PetervandeIaar twitterde op zaterdag 18-02-2012 om 02:29:05Wat is er aan de hand met ene #Friso ? reageer retweet
OMG the eighties are back!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:34 schreef Mercer het volgende:
Die mensen op twitter
[ afbeelding ]twitter:PetervandeIaar twitterde op zaterdag 18-02-2012 om 02:29:05Wat is er aan de hand met ene #Friso ? reageer retweet
100% mee eens.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:31 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je er ook zo over zou denken als er iemand van jouw familie in dat ziekenhuis lag in wat voor toestand dan ook.
Strenge controle op wie het ziekenhuis in komt? Prima, vooral doen! Alle niet spoedeisende afspraken annuleren. Niemand toelaten tenzij ze kunnen aantonen wie ze komen bezoeken, wat de relatie is en pas na een uitgebreide controle.
Nog strengere controle in de buurt van de afdeling waar Friso ligt en daar alleen directe familie van de zieken toelaten? Kan ik ook helemaal in komen. (Niet vergeten dat hij op de IC ligt. Daar liggen dus meer mensen die in levensgevaar zijn.)
Je kind/moeder/man/zus niet mogen bezoeken omdat er aan de andere kant in het ziekenhuis op een andere afdeling iemand ligt die blijkbaar belangrijker is dan alle anderen in dat ziekenhuis bij elkaar? Nee.
Inderdaad, Friso loopt straks de tent uit als een soort Robocop zonder te betalen, en wie houdt hem dan tegen?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:31 schreef sl44 het volgende:
[..]
Welke onkosten? de oranjes betalen niks(behandeling uitgezonderd, maar dat is verzekeringswerk) en van de journalisten krijgen ze ook niks.
Ze kunnen alleen veel geld verdienen als ze een scoop exclusief verkopen maar als dat uitkomt .............
Helemaal niemand, schijnt zelfs dat de burgemeester helemaal krom heeft moet liggen en als brugman heeft moeten lullen om binnen te komen, wel gelukt trouwens maar hij is niet op de etage van friso geweest.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja zoels ik al zei, allebei is eigenlijk niet goed. Maar kan me voorstellen dat ze het op een case-by-case basis bekijken. Als je iemand wilt bezoeken die van een operatie bij ligt te komen maar helemaal in orde is voor de rest dat je dan moet wachten maar als je bij je op sterven liggende oma op bezoek wilt dat je dan wel welkom bent.
Is er enig inzicht in hoe streng het verbod is? Wordt echt niemand toegelaten of alleen mensen niet die iemand willen bezoeken die niet in levensgevaar is?
Rot voor hem.. Hoop niet dat hij teveel van zijn #legh isquote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:34 schreef Mercer het volgende:
Die mensen op twitter
[ afbeelding ]twitter:PetervandeIaar twitterde op zaterdag 18-02-2012 om 02:29:05Wat is er aan de hand met ene #Friso ? reageer retweet
Peter zit duidelijk tussen een hormoonkuur in.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:34 schreef Mercer het volgende:
Die mensen op twitter
Tong zit in een dip.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Rot voor hem.. Hoop niet dat hij teveel van zijn #legh is
Die grap had van tong80 kunnen zijn.
Is dit een bekende gast? gezien zijn acount is goedgekeurd door twitter.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Peter zit duidelijk tussen een hormoonkuur in.
Sorry meneer, u moet alleen sterven. In het bed naast u ligt namelijk iemand die veel belangrijker is dan u. U vind het toch niet erg als ik het gordijntje vast dichtdoe hè? Dan worden we niet zo afgeleid door uw laatste rochels.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:35 schreef sl44 het volgende:
[..]
Helemaal niemand, schijnt zelfs dat de burgemeester helemaal krom heeft moet liggen en als brugman heeft moeten lullen om binnen te komen, wel gelukt trouwens maar hij is niet op de etage van friso geweest.
Lekker asociaal dan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:35 schreef sl44 het volgende:
[..]
Helemaal niemand, schijnt zelfs dat de burgemeester helemaal krom heeft moet liggen en als brugman heeft moeten lullen om binnen te komen, wel gelukt trouwens maar hij is niet op de etage van friso geweest.
Vast een wereldberoemde figurant in spe wachtend op zijn grote doorbraakquote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:38 schreef sl44 het volgende:
[..]
Is dit een bekende gast? gezien zijn acount is goedgekeurd door twitter.
ExclusiefVerified
Teveel gesnoven. Nét weer bij kennis.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:34 schreef Mercer het volgende:
Die mensen op twitter
Ok ik wist niet dat het zo extreem was. Laten we hopen dat het gewoon een soort van schrikreactie was en dat ze morgen de boel goed geregeld hebben zodat menden met juiste intenties gewoon familie kunnen bezoeken maar de aasgieren op afstand worden gehouden.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:35 schreef sl44 het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Sorry meneer, u moet alleen sterven. In het bed naast u ligt namelijk iemand die veel belangrijker is dan u. U vind het toch niet erg als ik het gordijntje vast dichtdoe hè? Dan worden we niet zo afgeleid door uw laatste rochels.
Ja eens! Ze kunnen zijn etage toch hermetisch afsluiten? Het zou te gek voor woorden zijn als het allemaal zou stilliggen. Kóm even.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ok ik wist niet dat het zo extreem was. Laten we hopen dat het gewoon een soort van schrikreactie was en dat ze morgen de boel goed geregeld hebben zodat menden met juiste intenties gewoon familie kunnen bezoeken maar de aasgieren op afstand worden gehouden.
Bevel van dkdb en de RVD, en Oostenrijkse politie gehoorzaamd dan want tja stel je voor dat een belangrijk Nederlands persoon iets slechts zegt over lech of Oostenrijk, of nog erger dat oranjes hun huis in lech verkopen dan zijn ze de Sjaak als lech en Oostenrijk gezien.quote:
Lijkt me eigenlijk ook sterk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Nah sorry ik geloof er niks van. Wel dat de burgemeester er niet in kwam hoor want die heeft daar feitelijk ook helemaal niets te zoeken. Die was daar ongetwijfeld alleen om zijn kop op tv te krijgen.
Maar dat er geen enkel bezoek binnenkomt dat geloof ik echt niet. Wel dat het beperkt wordt en dat vind ik ook wel terecht maar niemand? Neuh. Sterke verhalen.
Medisch toerisme is in Oostenrijk populair, miljardairs/dictators komen daar ook voor operaties dus het zal wel niet zo nieuw voor ze zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:34 schreef RemcoW23 het volgende:
Voor die lui in Oostenrijk is een situatie als die van Friso, één van de velen. Denk niet dat ze veel op het spel gaan zetten voor een semi-prins die in Nederland niet eens zo bekend is. Het is nou niet of Obama er ligt.
Al zouden ze over laatstgenoemde onder druk van USA ook weinig vrij kunnen geven, maargoed
Die afdeling is de IC. Daar liggen allemaal mensen in kritieke toestand die net als Friso ook elk moment het hoekje om kunnen gaan. Die laten ze echt niet allemaal alleen sterven omdat hij er ligt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja eens! Ze kunnen zijn etage toch hermetisch afsluiten? Het zou te gek voor woorden zijn als het allemaal zou stilliggen. Kóm even.
Ik zou ook de tent afbreken, slechte naam voor het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Lijkt me eigenlijk ook sterk.
Stel een familielid ligt op sterven , je gaat erheen, maar je mag niet naar binnen omdat er een of andere prins toevallig in het ziekenhuis ligt.
Dan zou ik me toch een partij kwaad worden.
Wat een onzin. Dat ziekenhuis draait echt wel door hoor. En ze hebben geen huis daar.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:42 schreef sl44 het volgende:
[..]
Bevel van dkdb en de RVD, en Oostenrijkse politie gehoorzaamd dan want tja stel je voor dat een belangrijk Nederlands persoon iets slechts zegt over lech of Oostenrijk, of nog erger dat oranjes hun huis in lech verkopen dan zijn ze de Sjaak als lech en Oostenrijk gezien.
De oostenrijkse politie, de lechse burgemeester en welke autoriteit dan ook hebben geen klote meer te zeggen, de nederlanders regelen dat wel even, met de wals bij voorkeur.
Wereldvreemd in je eigen dorp als burgemeester.
Welnee johquote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:38 schreef sl44 het volgende:
[..]
Is dit een bekende gast? gezien zijn acount is goedgekeurd door twitter.
ExclusiefVerified
Dát.. Die ongein gaat verder dan je denkt.. RVD maakt de dienst uit daar. Enige wat je mag hopen dat familieleden van andere mensen daar in het ziekenhuis gewoon op bezoek mogen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:42 schreef sl44 het volgende:
[..]
Bevel van dkdb en de RVD, en Oostenrijkse politie gehoorzaamd dan want tja stel je voor dat een belangrijk Nederlands persoon iets slechts zegt over lech of Oostenrijk, of nog erger dat oranjes hun huis in lech verkopen dan zijn ze de Sjaak als lech en Oostenrijk gezien.
De oostenrijkse politie, de lechse burgemeester en welke autoriteit dan ook hebben geen klote meer te zeggen, de nederlanders regelen dat wel even, met de wals bij voorkeur.
Jij denkt dat de 'nazi's' dat ziekenhuis even overrompeld hebben?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:42 schreef sl44 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jij denkt dat de 'nazi's' dat ziekenhuis even overrompeld hebben?
Dat.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Nah sorry ik geloof er niks van. Wel dat de burgemeester er niet in kwam hoor want die heeft daar feitelijk ook helemaal niets te zoeken. Die was daar ongetwijfeld alleen om zijn kop op tv te krijgen.
En dat. En die worden zo te zien nog wel wat sterker.quote:Maar dat er geen enkel bezoek binnenkomt dat geloof ik echt niet. Wel dat het beperkt wordt en dat vind ik ook wel terecht maar niemand? Neuh. Sterke verhalen.
Precies voor ons nederlands moeilijk voor te stellen, maar je hebt helemaal gelijk de rvd maakt de dienst uit en alles en iedereen moet maar wijken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:46 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dát.. Die ongein gaat verder dan je denkt.. RVD maakt de dienst uit daar. Enige wat je mag hopen dat familieleden van andere mensen daar in het ziekenhuis gewoon op bezoek mogen.
Ik geloof er niks van, wel dat er aangescherpt protocol is vanwege een v.i.p.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:47 schreef sl44 het volgende:
[..]
Precies voor ons nederlands moeilijk voor te stellen, maar je hebt helemaal gelijk de rvd maakt de dienst uit en alles en iedereen moet maar wijken.
VIP voor Nederland ja.. Net alsof die Oostenrijkers een ruk geven om Friso. Zelfs 60% van de Nederlanders kent die vent niet..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van, wel dat er aangescherpt protocol is vanwege een v.i.p.
lekker belangrijk hoeveel mensen hem kennen!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:52 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
VIP voor Nederland ja.. Net alsof die Oostenrijkers een ruk geven om Friso. Zelfs 60% van de Nederlanders kent die vent niet..
Kun je de RVD maar beter heen laten doen zodat je zelf wat meer rust hebt.
Hoe kom je nou weer bij dát getal?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:52 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
VIP voor Nederland ja.. Net alsof die Oostenrijkers een ruk geven om Friso. Zelfs 60% van de Nederlanders kent die vent niet..
220 berichten in de oostenrijkse media volgens news.google.comquote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:48 schreef RemcoW23 het volgende:
Nouja de Oostenrijkse media vindt het weinig interessant zoals ik het hoorde. Dus hopen dat Friso voor hun één van de velen is. Alleen NL-pers daar in de buurt (SBS, RTL en NOS).
Ze zullen er best over bericht hebben. In het late NOS-journaal stond er alleen NL-pers. Oostenrijk was nergens meer te bekennen werd toegegeven.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
220 berichten in de oostenrijkse media volgens news.google.com
http://news.google.com/ne(...)XM&ned=de_at&topic=h
Ah, kunnen we daar mooi de berichten afwachten van zielige huilende meisjes in dirndels die niet aan het bed van hun geliefde mochten zitten toen deze zijn laatste ademtocht uitblies.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
220 berichten in de oostenrijkse media volgens news.google.com
http://news.google.com/ne(...)XM&ned=de_at&topic=h
Genoeg.. Ligt een beetje aan de afdeling ookquote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoeveel mensen zouden er eigenlijk sterven per nacht in een gemiddeld ziekenhuis? Een? Meer?
Ja, dat het voor hen niet belangrijk genoeg is om daar een paar nieuwscrews te laten staan is logisch. Maar dat wil niet zeggen dat het ze totaal niet boeit. Mocht er wat gebeuren dan hebben ze wel deals met de nederlandse pers.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:57 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ze zullen er best over bericht hebben. In het late NOS-journaal stond er alleen NL-pers. Oostenrijk was nergens meer te bekennen werd toegegeven.
hij is niet slechts zogenaamd een VIP en het lijkt me niet meer dan normaal dat mensen met ingegroeide teennagels of zoiets onbelangrijks het een of 2 dagen zonder bezoek zal moeten doenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Ik mag alleen hopen dat de komst van Friso er niet voor zorgt dat andere mensen niet bij hun familieleden komen (zoals gesuggereerd in dit topic) omdat het dan zogenaamd een VIP is.
Ingegroeide teennagelsquote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij is niet slechts zogenaamd een VIP en het lijkt me niet meer dan normaal dat mensen met ingegroeide teennagels of zoiets onbelangrijks het een of 2 dagen zonder bezoek zal moeten doen
Zeker als dat bezoek de achternicht of de buurvrouw is.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij is niet slechts zogenaamd een VIP en het lijkt me niet meer dan normaal dat mensen met ingegroeide teennagels of zoiets onbelangrijks het een of 2 dagen zonder bezoek zal moeten doen
of de achternicht van de buurvrouw die toevallig ook begenadigd freelance fotograaf is!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zeker als dat bezoek de achternicht of de buurvrouw is.
Deze beveiliger gaat wel slapen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:25 schreef Mercer het volgende:
Dit topic is op dit moment beter beveiligd als dat ziekenhuis in Innsbruck
Ik ben er nog een uurtje of vier.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Deze beveiliger gaat wel slapen.
En de RVD, Nederlandse Regering e.d. zullen er wel weer voor zorgen dat het niet de schuld bleek te zijn van Johan Vrieskou.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:50 schreef Ratelslangetje het volgende:
Meneer zocht doelbewust het gevaar op en heeft daarin gefaald. We mogen van geluk spreken dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen door de stommiteit van Friso en zijn vrienden.
Een vuurpeleton lijkt mij wel een goede optie voor een berg sneeuw.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 04:01 schreef sp3c het volgende:
ja de RVD gaat snel de Oostenrijkse wetten zo herschrijven dat de lawine de doodstraf kan krijgen
Het is even wat werk ja.quote:
Tuurlijk. Als jij ergens, ondanks alle waarschuwingen, alsnog met je botte kop gaat skiën en een lawine veroorzaakt die je meesleept heb je gewoon gefaald.quote:
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het dom was. Maar mensen kunnen fouten maken en we hoeven het toch niemand te gunnen dat een fout meteen de dood als gevolg heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 04:26 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als jij ergens, ondanks alle waarschuwingen, alsnog met je botte kop gaat skiën en een lawine veroorzaakt die je meesleept heb je gewoon gefaald.
Of telt dat nu niet omdat het om een zoon van Bea gaat?
Als een onbekende Nederlander dit overkwam had iedereen geroepen dat het zijn eigen schuld was maar nu het om Friso gaat is het ineens een drama en zielig.
Nogmaals: een geluk dat er door zijn actie niet meer slachtoffers zijn gevallen.
mwah ... je kunt niet echt winnen van een lawinequote:Op zaterdag 18 februari 2012 04:26 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als jij ergens, ondanks alle waarschuwingen, alsnog met je botte kop gaat skiën en een lawine veroorzaakt die je meesleept heb je gewoon gefaald.
het is idd anders nu het om een zoon van Bea gaat ja, als dit bij Jan met de pet op was gebeurd dan had je nu echt nog niet geweten dat er lawinewaarschuwingen waren!quote:Of telt dat nu niet omdat het om een zoon van Bea gaat?
Als een onbekende Nederlander dit overkwam had iedereen geroepen dat het zijn eigen schuld was maar nu het om Friso gaat is het ineens een drama en zielig.
Nogmaals: een geluk dat er door zijn actie niet meer slachtoffers zijn gevallen.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:22 schreef sp3c het volgende:
ik denk niet dat iemand zich druk maakt om mensen die daar met een mobieltje rondlopen
Hoi zuurpruim.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:50 schreef Ratelslangetje het volgende:
Meneer zocht doelbewust het gevaar op en heeft daarin gefaald. We mogen van geluk spreken dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen door de stommiteit van Friso en zijn vrienden.
Het is sowieso geen goed teken als ze hebben moeten reanimeren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 06:51 schreef NorthernStar het volgende:
Al sinds gistermiddag geen updates gehad
104 Teletekst za 18 feb
Geen nieuwe informatie prins Friso
` Vannacht is geen nieuwe informatie
bekendgemaakt over de toestand van
prins Johan Friso.Het laatste bericht
kwam gisteren aan het eind van de
middag.Toen maakte de RVD bekend dat de
artsen in Innsbruck pas over een paar
dagen een prognose kunnen geven.
De behandelend artsen beschrijven de
toestand van de prins als stabiel,maar
hij is niet buiten levensgevaar.
Prins Friso werd gisteren om 12.15 uur
bedolven onder een lawine,toen hij met
een vriend buiten de piste aan het
skiën was.Hij heeft 20 minuten onder de
sneeuw gelegen,is daarna gereanimeerd
en naar het ziekenhuis gevlogen.
Puur mijn gevoel, ik denk dat het er heel slecht uitziet. We weten niks over eventuele andere verwondingen, maar alleen al dat zuurstofgebrek. Dan is twintig minuten (zelfs nog wat langer want de hulpdiensten hadden enige tijd nodig hem te vinden) erg lang hoor. Ik heb he-le-maal niks met het koninklijk huis maar dit gun je niemand. En dan die twee kleine kinderen. Bah.
Heb jij in je leven nooit waarschuwingen in de wind geslagen?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 04:26 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Dit dus. En natuurlijk gun ik het niemand maar hij had wel wat beter kunnen nadenken over wat de mogelijke consequenties kunnen zijn als hij buiten de piste met lawine gevaar 4 gaat skieen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:50 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ach zulke users als dat ratelgeval en de user hierboven me zijn natuurlijk heiligen die nooit wat verkeerds gedaan hebben in hun levenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:12 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Heb jij in je leven nooit waarschuwingen in de wind geslagen?
In sommige gevallen. Moet je veel geluk hebben. Maar zoals ik het begrijp krijgt men in de meeste gevallen geen lucht omdat er geen ruimte is om te ademen. Alsof iemand van 180 kilo op je borstkas zit. Je zit helemaal ingepakt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:11 schreef raptorix het volgende:
Ik meen wel eens gehoord te hebben dat je onder de sneeuw nog enigzins zuustof krijgt in tegenstelling tot water, iemand die dit kan bevestigen?
We weten dat hij een schedelbasisfractuur heeft en kunstmatig in coma gehouden wordt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 06:51 schreef NorthernStar het volgende:
Al sinds gistermiddag geen updates gehad
104 Teletekst za 18 feb
Geen nieuwe informatie prins Friso
` Vannacht is geen nieuwe informatie
bekendgemaakt over de toestand van
prins Johan Friso.Het laatste bericht
kwam gisteren aan het eind van de
middag.Toen maakte de RVD bekend dat de
artsen in Innsbruck pas over een paar
dagen een prognose kunnen geven.
De behandelend artsen beschrijven de
toestand van de prins als stabiel,maar
hij is niet buiten levensgevaar.
Prins Friso werd gisteren om 12.15 uur
bedolven onder een lawine,toen hij met
een vriend buiten de piste aan het
skiën was.Hij heeft 20 minuten onder de
sneeuw gelegen,is daarna gereanimeerd
en naar het ziekenhuis gevlogen.
Puur mijn gevoel, ik denk dat het er heel slecht uitziet. We weten niks over eventuele andere verwondingen, maar alleen al dat zuurstofgebrek. Dan is twintig minuten (zelfs nog wat langer want de hulpdiensten hadden enige tijd nodig hem te vinden) erg lang hoor. Ik heb he-le-maal niks met het koninklijk huis maar dit gun je niemand. En dan die twee kleine kinderen. Bah.![]()
Nee: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ie-duurde-vrij-lang/quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
We weten dat hij een schedelbasisfractuur heeft en kunstmatig in coma gehouden wordt.
Tot 11.00 uur iig elk uur een extra journaal en daarna in de dweilpauzes van het schaatsen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 06:42 schreef Dagonet het volgende:
Even samenvattend voor de mensen die nu wakker worden:
Geen wijziging in toestand.
twitter:jeroenwetzels twitterde op zaterdag 18-02-2012 om 08:09:07Willem-Alexander, Maxima en de kinderen net gezien..waren waarschijnlijk op weg naar ontbijt.
reageer retweet
Ik vind het apart dat dit soort medische details op deze manier in de krant komen. Hoe zit het met het medisch beroepsgeheim? Bestaat dat niet in Oostenrijk?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ie-duurde-vrij-lang/
Dit is op de rand van wat beroepsgeheim inhoud vermoed ik. Maar ik vind dit wel een zeer betrouwbare bron.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat dit soort medische details op deze manier in de krant komen. Hoe zit het met het medisch beroepsgeheim? Bestaat dat niet in Oostenrijk?
prettiger danquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
NRC-redacteur Jannetje Koelewijn, die toevallig ter plaatse was in het ziekenhuis van Innsbruck, meldt dat de prins geen schedelbasisfractuur heeft. Dat heeft Claudius Thomé, de behandelend arts van Friso gezegd tegen haar man, die neurochirurg is.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat dit soort medische details op deze manier in de krant komen. Hoe zit het met het medisch beroepsgeheim? Bestaat dat niet in Oostenrijk?
Hmm, dit artikel geeft me wel wat hoop. Het kan goed aflopen, (al hoeft dat niet natuurlijk)quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ie-duurde-vrij-lang/
Diagnostiek en medische details lijken mij over de rand. Dat doet overigens niets af aan de betrouwbaarheid van de bron, die zelf niets met het medisch beroepsgeheim te maken heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit is op de rand van wat beroepsgeheim inhoud vermoed ik. Maar ik vind dit wel een zeer betrouwbare bron.
Misschien heeft hij toestemming om te vertellen wat hij vertelde.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat jaquote:Op zaterdag 18 februari 2012 06:51 schreef NorthernStar het volgende:
Ik heb he-le-maal niks met het koninklijk huis maar dit gun je niemand. En dan die twee kleine kinderen. Bah.
Vind dit best wel foutquote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:07 schreef Budapestenaar het volgende:
Het was de ene arts tegen de andere arts. Oostenrijkse arts wist echter niet dat de vrouw van zijn beroepsgenoot voor de krant werkt.Anyway, dit is betrouwbare info.
Het lijkt mij over het randje. Of dat vriendje de neurochirurg (en emeritus hoogleraar aan de UU maar we noemen geen namen want het moet wel anoniem) van de journalist nu beroepsmatig of privé met de behandelend artsen sprak doet er niet toe. In het eerste geval heeft hij óók beroepsgeheim omdat hij dan bij de behandeling is betrokken en in het tweede geval had de behandelend arts nooit iets tegen hem mogen zeggen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit is op de rand van wat beroepsgeheim inhoud vermoed ik. Maar ik vind dit wel een zeer betrouwbare bron.
Op buitelnadse sites wordt gesproken over "hersen dood" .quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:59 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Hmm, dit artikel geeft me wel wat hoop. Het kan goed aflopen, (al hoeft dat niet natuurlijk)
Behandelend arts zit fout. Beetje roddelen tegen artsenvriendjes is natuurlijk niet de bedoeling.Info lekt altijd wel ergens uit. Beetje dom..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:08 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het lijkt mij over het randje.
euh heeft bernhard zelfmoord gepleegd danquote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:10 schreef Pugg het volgende:
[..]
Op buitelnadse sites wordt gesproken over "hersen dood" .
Hoop dat ze voor hem de juiste beslissing nemen.
Opa Bernhard was ook erg moedig, een goed glas wijn en aan het infuus en .
Pfff welnee, Bernhard was gewoon impulsief en deed wat in hem opkwam zonder na te denken. Vandaar dat buitenechtelijke kroost.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
euh heeft bernhard zelfmoord gepleegd dan
dat dus]quote:Op zaterdag 18 februari 2012 08:28 schreef TLC het volgende:
[..]
Ach zulke users als dat ratelgeval en de user hierboven me zijn natuurlijk heiligen die nooit wat verkeerds gedaan hebben in hun leven
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 06:42 schreef Dagonet het volgende:
Even samenvattend voor de mensen die nu wakker worden:
Geen wijziging in toestand.
Dat heeft elke nieuwssite..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:27 schreef yyyentle het volgende:
Het Parool heeft een liveblog met updates
http://www.parool.nl/paro(...)chedelfractuur.dhtml
Het nieuwsblog van het Parool is erg uitgebreidquote:
NOS nog uitgebreider http://nos.nl/artikel/342150quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:41 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Het nieuwsblog van het Parool is erg uitgebreid![]()
http://www.parool.nl/paro(...)chedelfractuur.dhtml
Ook dat de kou een positief effect gehad kan hebben op zijn overlevjngskansen. Misschien komt hij er gewoon weer bovenop.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:48 schreef matthijst het volgende:
Die kerel bij P&W zei gisteren dat je er niks van kunt zeggen tot ze hem proberen wakker te maken na 48 uur; of hij wordt wakker, of hij blijkt al 48 uur dood.
Nam een goed glas wijn en toen naar het ziekenhuis.....de rest is geschiedenis.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
euh heeft Bernhard zelfmoord gepleegd dan
quote:Onderzoek naar nalatigheid bij ski-ongeval
BREGENZ - Na het ski-ongeluk van prins Johan Friso onderzoekt de Oostenrijkse politie of sprake is van het toebrengen van lichamelijk letsel door nalatigheid. Dat heeft een woordvoerder van de Oostenrijkse politie zaterdag tegen het ANP gezegd.
De zegsman stelde dat de politie zo'n onderzoek na alle ski-ongevallen uitvoert. De politie wilde niet zeggen of het onderzoek tegen een bepaalde persoon is gericht.
Prins Johan Friso raakte vrijdag iets na het middaguur bedolven onder een lawine toen hij bij Lech aan het skiën was. De prins was met een andere persoon buiten de piste aan het skiën. De tweede zoon van koningin Beatrix en prins Claus ligt in de universiteitskliniek in Innsbrück. Zijn toestand is stabiel maar hij verkeert in levensgevaar.
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:37 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Hij heeft het toch zelf veroorzaakt?
Hij was gewoon dom, klaar. Geen onderzoek voor nodig.
staatin de OPquote:
hij was met n gids, dus een onderzoek naar nalatigheid lijkt mij geen overbodige luxe.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:37 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Omdat je met een waarschuwing van 4 op de schaal van 5 niet off-piste gaat skieën en het feit dat het werd afgeraden door de lokale mensen daar.quote:
Was hij wel met een gids? Ik dacht dat hij met een vriend was.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:53 schreef hugsy33 het volgende:
[..]
hij was met n gids, dus een onderzoek naar nalatigheid lijkt mij geen overbodige luxe.
als je hersendood bent heb je meestal wel een rustige nacht lijkt me. ik denk dat ie gewoon in leven wordt gehouden tot iedereen persoonlijk is ingelicht, en het daarna pas in de media komt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:00 schreef roos85 het volgende:
Prins heeft een rustige nacht gehad, toestand: nog hetzelfde..
dus nog niet buiten levensgevaar
tuurlijk wel. gewoon met apparatuur en al in de kerk begraven en na 10 jaar nog eens checken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef remlof het volgende:
Als ie echt een zware hersenbeschadiging heeft zullen ze hem toch niet als een kasplantje in leven houden hè?
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:53 schreef hugsy33 het volgende:
[..]
hij was met n gids, dus een onderzoek naar nalatigheid lijkt mij geen overbodige luxe.
quote:Skivriend prins was Moosbrugger
Van een onzer verslaggevers
LECH - De skivriend met wie prins Friso gisteren zijn noodlottige skitocht ondernam is een lid van de familie Moosbrugger, eigenaren van Gasthof Post, al sinds jaar en dag de pleisterplaats van de Oranjes.
Dat heeft De Telegraaf vandaag in Lech vernomen. Wie van de Moosbruggers er met de prins op stap was, is nog onduidelijk. Volgens onbevestigde berichten zou het om hotelmanager Florian gaan.
De Moosbruggers wonen al generaties lang in Lech am Arlberg en kennen het betrokken gebied op hun duimpje. De koninklijke familie komt al sinds de jaren vijftig in Lech en verblijft dan steevast in Gasthof Post. Tussen de Moosbruggers en de familie van Oranje zijn in de loop van der jaren innige vriendschapsbanden ontstaan.
In Lech wordt ook benadrukt dat het een misverstand is dat het skiduo zich buiten de gebaande pistes heeft gewaagd. De tocht ging over een zogenaamde ongeprepareerde sneeuwroute, die ten tijde van het ongeluk ook nog niet gesloten was. ,,Anders hadden de twee zich zeker niet op die helling gewaagd. Vooral prins Friso staat bekend als bekwaam maar voorzichtig skiër. Zeker niet roekeloos,” aldus een goed ingevoerde inwoner van Lech.
Die kans lijkt mij ook wel groot. Als hij echt in levensgevaar was geweest, was niet de hele familie naar Lech gegaan om te overnachten. Want dat blijf ik maar niet snappen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je hersendood bent heb je meestal wel een rustige nacht lijkt me. ik denk dat ie gewoon in leven wordt gehouden tot iedereen persoonlijk is ingelicht, en het daarna pas in de media komt.
Wat betreft de kou heb je gelijk, dat KAN in sommige gevallen zelfs positief zijn, heeft meen ik te maken met een tragere stofwisseling.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ook dat de kou een positief effect gehad kan hebben op zijn overlevjngskansen. Misschien komt hij er gewoon weer bovenop.
Dat lijkt mij ook nietquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef remlof het volgende:
Als ie echt een zware hersenbeschadiging heeft zullen ze hem toch niet als een kasplantje in leven houden hè?
Is ie hersendood?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als je hersendood bent heb je meestal wel een rustige nacht lijkt me.
Maar wel officieus? Met andere woorden, is dit gewoon een stomme telegraafroddel of zit er een kern van waarheid in?quote:
Misschien het lokale Oostenrijkse sufferdje, maar verder volgens mij geen krant die hierover rept.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:20 schreef starla het volgende:
[..]
Maar wel officieus? Met andere woorden, is dit gewoon een stomme telegraafroddel of zit er een kern van waarheid in?
het lokale suffertje zou wel eens goed geïnformeerd kunnen zijn. de stilte over de exacte situatie en het feit dat de halve familie is afgereisd geeft te denken heur.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien het lokale Oostenrijkse sufferdje, maar verder volgens mij geen krant die hierover rept.
ja maar wat me opvalt is dat de media zegt dat het zijn eigen nalatigheid was maaaar dat hij een hele evaren skier was blabla, de koninklijke familie kan eigenlijk nooit wat fout doen, us zal me niet verbazen dat een ander de blaam krijgtquote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:37 schreef Klipnap het volgende:
[..]
in een van de topics van de reeks stond dat het in buitenlandse kranten vermeldt stond.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien het lokale Oostenrijkse sufferdje, maar verder volgens mij geen krant die hierover rept.
Yup, dan zullen we het weten. 24 uur koelen, dan gaat de sedatie eraf en komt de neuroloog even kijken hoe zijn hersentjes erbij liggen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Vanmiddag om 12:00 precies na 24 uur krijgt ie een MRI scan
de koninklijke familie kan nooit wat fout doen?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:25 schreef Xan21 het volgende:
[..]
ja maar wat me opvalt is dat de media zegt dat het zijn eigen nalatigheid was maaaar dat hij een hele evaren skier was blabla, de koninklijke familie kan eigenlijk nooit wat fout doen, us zal me niet verbazen dat een ander de blaam krijgt
Sedatie: het verlagen van de staat van het bewustzijn van een patiënt met het doel een medische procedure of ingreep aangenamer te maken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:30 schreef starla het volgende:
[..]
Yup, dan zullen we het weten. 24 uur koelen, dan gaat de sedatie eraf en komt de neuroloog even kijken hoe zijn hersentjes erbij liggen.
Ja, op zich wel met je eens, maar toch is het speculeren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het lokale suffertje zou wel eens goed geïnformeerd kunnen zijn. de stilte over de exacte situatie en het feit dat de halve familie is afgereisd geeft te denken heur.
http://www.parool.nl/paro(...)-is-hersendood.dhtmlquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:27 schreef roos85 het volgende:
[..]
in een van de topics van de reeks stond dat het in buitenlandse kranten vermeldt stond.
zal wel even zoeken
maar je kunt moeilijk de hele dag binnen zitten te wachten met de kids...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zet net het nieuws op en zie WA en Maxima met de prinsesjes op weg naar de ski-school... ergens geeft me dat wel een goed gevoel........
ik denk vooral dat de journalist die dat soort gesprekken stieken op ging zitten pennen zich niet heel populair maakte in de medische wereld!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Jannetje vrouw-van-de-neurochirurg en Meneer Neurochirurg maken zich niet heel populair in de medische wereld, denk ik zo.
ook niet bij de rvdquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Jannetje vrouw-van-de-neurochirurg en Meneer Neurochirurg maken zich niet heel populair in de medische wereld, denk ik zo.
Ja, het geweune leven gaat ook door.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zet net het nieuws op en zie WA en Maxima met de prinsesjes op weg naar de ski-school... ergens geeft me dat wel een goed gevoel........
Ja, maar ik zou WA wel in het ziekenhuis verwachten bij slecht nieuws en niet in de ski-school?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
maar je kunt moeilijk de hele dag binnen zitten te wachten met de kids...
Mij ook, al kunnen ze idd moeilijk nonstop met de kinderen in het ziekenhuis zitten, maar ik hoop heel erg dat het toch goed nieuws is.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
De blijheid straalde werkelijk van de kop van dat mensquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Jannetje-vrouw-van-de-neurochirurg dus.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk vooral dat de journalist die dat soort gesprekken stieken op ging zitten pennen zich niet heel populair maakte in de medische wereld!
De medische wereld moet patientgegevens niet bespreken binnen gehoorsafstand van buitenstaanders. Daar hebben we gesloten deuren voor uitgevonden. Kun je achter gaan zitten.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk vooral dat de journalist die dat soort gesprekken stieken op ging zitten pennen zich niet heel populair maakte in de medische wereld!
ja maar als een van de artsen (al dan niet stiekum) tijdens het gesprek zijn vrouw telefonisch laat meeluisteren hebben die deuren ook geen zinquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De medische wereld moet patientgegevens niet bespreken binnen gehoorsafstand van buitenstaanders. Daar hebben we gesloten deuren voor uitgevonden. Kun je achter gaan zitten.
LIjkt me dat je als behandelend arts ook niet met vriendjes-artsen moet praten over patienten. Zeker in dit geval niet zo slim.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
ja maar als een van de artsen (al dan niet stiekum) tijdens het gesprek zijn vrouw telefonisch laat meeluisteren hebben die deuren ook geen zin
quote:12.01 uur: Koningin Beatrix en andere leden van de koninklijke familie zijn vanuit Lech op weg gegaan naar Innsbruck, waar prins Johan Friso na een ski-ongeluk in een ziekenhuis ligt. Zijn toestand is volgens de RVD stabiel maar hij is niet buiten levensgevaar.
Een van de ingangen van het academisch ziekenhuis in Innsbruck is afgezet met linten in afwachting van de aankomst van de familie.
Gewoon doorlopen Bea, je hoeft niks door te knippen vandaag..quote:Een van de ingangen van het academisch ziekenhuis in Innsbruck is afgezet met linten in afwachting van de aankomst van de familie.
Eens!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vind het ergens zo raar dat Beatrix en zo te zien ook Mabel (foto AD) in Lech hebben overnacht. Ik zou, als hij écht in levensgevaar verkeerde (stabiel of niet) niet van iemands zijde willen wijken. Over het algemeen is er dan in ziekenhuizen best plaats voor familie.
Het is voor hun natuurlijk ook belangrijk dat ze hun rust pakken en samen zijn met de familie.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vind het ergens zo raar dat Beatrix en zo te zien ook Mabel (foto AD) in Lech hebben overnacht. Ik zou, als hij écht in levensgevaar verkeerde (stabiel of niet) niet van iemands zijde willen wijken. Over het algemeen is er dan in ziekenhuizen best plaats voor familie.
ouchquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jannetje-vrouw-van-de-neurochirurg dus.
Ja, voor overdag is er vaak wel een ruimte, maar daar kun je ook weinig. Op een IC kun je niet zomaar naast iemands bed gaan zitten. Dan belemmer je ook alleen maar de behandeling en de verzorging door verpleegkundigen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Inderdaad... zo sneu... maar ook voor de rest van de familie en Friso zelf natuurlijkquote:
Is ook wel zo natuurlijk. Maar toen mijn vader doodziek was wilde ik echt niet verder dan 5 minuten van hem vandaan. Ik heb dagenlang op een stoel geslapen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Het is voor hun natuurlijk ook belangrijk dat ze hun rust pakken en samen zijn met de familie.
En emeritus hoogleraar aan de Universiteit Utrecht...quote:
t is wachten op de uitslag van de mri maar dat bericht is toch heel voorzichtig een beetje positief...quote:
Youpquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:22 schreef yvonne het volgende:
http://www.nrc.nl/youp/2012/02/18/meldpuntjes-op-de-i/
Hé Youp, nu geen stukje over de ethiek van je eigen krantje?
Bron: Telegraafquote:Een zichtbaar aangeslagen koningin Beatrix is vanmorgen met prinses Mabel om elf uur vanuit Lech vertrokken. Achter het gezelschap aan reed een auto van de hofhouding vol met bagage. Het zou dus kunnen dat de koningin en de echtgenote van de zwaar gewonde prins Friso voorlopig of helemaal niet meer teruggaan naar het wintersportoord.
Nou ja, zij is natuurlijk gewoon journalist. Ze zou een slechte zijn als ze die informatie niet zou delen.quote:
Vermoedelijk is het nu een kwestie van wachten tot ze hem uit coma halen lijkt me? En wellicht dat de kinderen van Friso en Mabel gisteren in Lech zijn gebleven en niet zijn meegenomen naar het ziekenhuis. Arme kinderen zitten natuurlijk ook in de rats, dus dan is het wel belangrijk als ze moeder zie.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:12 schreef Roomsnoes het volgende:
huh what happened met de mediacode??quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:11 schreef roos85 het volgende:
Koningin Beatrix en Prinses Mabel op weg naar het ziekenhuis:
[ afbeelding ]
Dat vind ik dus ook... haar man heeft wel iets uit te leggen denk ik tegen zijn collega'squote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nou ja, zij is natuurlijk gewoon journalist. Ze zou een slechte zijn als ze die informatie niet zou delen.
De fout ligt dus meer bij manlief en de behandelend arts dan bij haar imho.
AD Liveblog, zal in het volgende topic het filmpje zetten.quote:12.10 uur: Prins Willem-Alexander heeft in Lech een korte reactie gegeven. 'Wij weten niets', zei hij volgens de NOS. Voor overige zaken verwees hij naar de Rijksvoorlichtingsdienst. Wel bedankte hij mensen voor hun medeleven en hoopt hij dat zijn familie met rust wordt gelaten.
Column van Youp is donderdagavond/vrijdagochtend al klaar..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:22 schreef yvonne het volgende:
http://www.nrc.nl/youp/2012/02/18/meldpuntjes-op-de-i/
Hé Youp, nu geen stukje over de ethiek van je eigen krantje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |