Vliegtuig is toch gewoon uurtje of 1,5? Gaat inderdaad een stuk sneller.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:55 schreef Dagonet het volgende:
Laten we zeggen dat de familie het om een uurtje of twee hoorde en direct in de auto naar oostenrijk ging (beveiligingstechnisch niet mogelijk), dan komen ze tijdens de spits door een zooi van de drukste gedeeltes van Duitsland en worden ze bij de alpen geconfronteerd met sneeuwval. Dat red je dus echt niet in 9 uur, een uurtje of 14, 15 is realistischer. Vliegtuig is sneller, zelfs als je om 19:00 vertrekt. En je bent een stuk uitgeruster.
Idd. Erg duidelijk stuk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:58 schreef marcodej het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-coma-gehouden.dhtml
Duidelijk verhaal.
Inderdaad had de metgezel van JF geen twitteraccount ? Hij kon makkelijk een tweetje doen toen hij op de heli stond te wachten, het koninklijk huis is hopeloos verouderd ...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Dat klopt, zit geen tijdsverschil in, maar zo brachten ze het op NL1. Het ging me er om dat het 3 uur duurt voordat dat nieuws NL bereikt. Mag toch wel iets sneller.
Zo gek als een uiquote:Zien de artsen wel een reactie, dan is er kans op herstel. 'De eerste dagen tot weken zijn patiënten dan zo gek als een ui', zegt Koster. 'Ze zijn in de war, onrustig en vergeetachtig. Het duurt soms weken voordat je iets zinnigs kunt zeggen over de toekomst.'
De hoed viel mij, helaas, ook op.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vroeg me bij de beelden van Willem-Alexander e.d. die aankwamen in Lech, heel oppervlakkig af waar hij dat hoedje ineens vandaan haalde. Ik neem aan dat hij die doorgaans niet draagt in Nederland, ik kan me tenminste geen beelden van hem voor de geest halen waarop hij een hoed droeg.
En dan vraag ik me af hoe dat dat gegaan is.
"Max, wil jij ook even een koffertje voor mij inpakken voor vanavond?"
...
"Oh ja, en vergeet mijn hoedje niet!"
Ja idd.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:01 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zo gek als een uiHeerlijke quote
iemand kunstmatig in coma houden is nooit een goed teken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:58 schreef marcodej het volgende:
Duidelijk verhaal.
Huh?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:02 schreef Ritmo het volgende:
Wel weer achterlijk dat in het buitenland iemand die sowieso nooit meer bij zal komen, nog kunstmatig in leven gehouden wordt.
Staat in dat artikel. In Nederland staken ze behandelingen op bepaalde momenten, in het buitenland doen ze dit niet.quote:
Het leek mij alsof hij die snel ergens heeft opgeduikeld om zo minder last van flitsers in z'n ogen te hebben, het is donker en dan kom je in de schijnwerpers, dan ga je met je ogen knijpen en nu hoeft dat niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:01 schreef yavanna het volgende:
[..]
De hoed viel mij, helaas, ook op.
Ging over het verhaal hierboven. In het buitenland houden ze iemand die al hersendood is en nooit meer zal herstellen nog kunstmatig in leven, terwijl ze in Nederland zo iemand (en vooral zijn omgeving) z'n rust gunnen en hem een menswaardig einde geven.quote:
Oh, dacht al.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Staat in dat artikel. In Nederland staken ze behandelingen op bepaalde momenten, in het buitenland doen ze dit niet.
Duidelijk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ging over het verhaal hierboven. In het buitenland houden ze iemand die al hersendood is en nooit meer zal herstellen nog kunstmatig in leven, terwijl ze in Nederland zo iemand (en vooral zijn omgeving) z'n rust gunnen en hem een menswaardig einde geven.
Maxima had ook al een hoed op.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het leek mij alsof hij die snel ergens heeft opgeduikeld om zo minder last van flitsers in z'n ogen te hebben, het is donker en dan kom je in de schijnwerpers, dan ga je met je ogen knijpen en nu hoeft dat niet.
het werd pas om 15:30 bekend gemaakt door AUSTRIAN NEWS AGENCY dat het om Koningshuis lid ging.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:52 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat klopt, zit geen tijdsverschil in, maar zo brachten ze het op NL1. Het ging me er om dat het 3 uur duurt voordat dat nieuws NL bereikt. Mag toch wel iets sneller.
Het is toch juist standaardprocedure om de kans op volledig herstel groter te maken? Brein heeft rust nodig, lichaam moet herstellen. Vandaar die kunstmatige coma. Kun je nog prima uit revalideren, althans zo heb ik het begrepen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:03 schreef YebCar het volgende:
[..]
iemand kunstmatig in coma houden is nooit een goed teken.
Het is een laatste redmiddel om een lichaam te stimuleren om op gang te komen zodra de coma wordt beeindigd. Bij geen zichtbaar herstel binnen 24 uur is het meestal einde verhaal
Heel menselijk weer, van dat Gristen-tuig. Maar ja, als zij zelf maar een wit voetje halen bij hun mede-Gristenen en hun God.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Staat in dat artikel. In Nederland staken ze behandelingen op bepaalde momenten, in het buitenland doen ze dit niet.
Zoiets zal het inderdaad wel zijn maar toch vond ik het een beetje gek staan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het leek mij alsof hij die snel ergens heeft opgeduikeld om zo minder last van flitsers in z'n ogen te hebben, het is donker en dan kom je in de schijnwerpers, dan ga je met je ogen knijpen en nu hoeft dat niet.
Hmm ik rij de route vaak , even vergeten dat hun wat verderop in Nederland vandaan komen. Bovendien is het net carnavalsvakantie dus idd met de auto is een minder idee.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:55 schreef Dagonet het volgende:
Laten we zeggen dat de familie het om een uurtje of twee hoorde en direct in de auto naar oostenrijk ging (beveiligingstechnisch niet mogelijk), dan komen ze tijdens de spits door een zooi van de drukste gedeeltes van Duitsland en worden ze bij de alpen geconfronteerd met sneeuwval. Dat red je dus echt niet in 9 uur, een uurtje of 14, 15 is realistischer. Vliegtuig is sneller, zelfs als je om 19:00 vertrekt. En je bent een stuk uitgeruster.
Och zo bedoel jij, had het verkeerd begrepen ik dacht met tijdsverschil.. Ja ik vond het ook laat eer wij hier dat wisten.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Als je hersendood bent heb je daar natuurlijk verder ook geen last van, het is alleen wel erg zinloos.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:07 schreef RemcoW23 het volgende:
ALhoewel, in Nederland zijn er toch ook gevallen waarbij de familie de stekkers er niet uit wil hebben? Dan ben je gewoon een kasplantje en kun je niets. Van je familie moet je het hebben
helaas niet. Bij een ongeluk is een natuurlijke coma ideaal. Lichaam zet zichzelf in coma " modus" en kan op natuurlijke wijze herstellen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Het is toch juist standaardprocedure om de kans op volledig herstel groter te maken? Brein heeft rust nodig, lichaam moet herstellen. Vandaar die kunstmatige coma. Kun je nog prima uit revalideren, althans zo heb ik het begrepen.
Ja, zo heb ik het ook begrepen. Een kunstmatige coma is toch niet hetzelfde als een niet-kunstmatige?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Het is toch juist standaardprocedure om de kans op volledig herstel groter te maken? Brein heeft rust nodig, lichaam moet herstellen. Vandaar die kunstmatige coma. Kun je nog prima uit revalideren, althans zo heb ik het begrepen.
Nouja sommige moeders (of vaders) hebben liever hun kind zo, dan dat ze hem/haar helemaal niet meer hebben. Maar dan hoop ik idd dat ik er helemaal niets van mee krijg. Het moet niet zo zijn dat ik het allemaal wel kan volgen, maar zelf niets meer kan. Fuckersquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je hersendood bent heb je daar natuurlijk verder ook geen last van, het is alleen wel erg zinloos.
Vandaar dat de zorgkosten ook zo de pan uit rijzen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:07 schreef RemcoW23 het volgende:
ALhoewel, in Nederland zijn er toch ook gevallen waarbij de familie de stekkers er niet uit wil hebben? Dan ben je gewoon een kasplantje en kun je niets. Van je familie moet je het hebben
Je zal de keuze maar moeten maken!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:07 schreef RemcoW23 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-coma-gehouden.dhtmlquote:Volgens Gerritsen herstelt in Nederland eenderde tot de helft van de patiënten goed en houdt 'slechts' 4 procent er een handicap aan over. De rest overlijdt.
Gaat ze er vaak vooral om, dat het van hun kerk en omgeving niet mag, zoiets. Wanneer je besluit 'de stekker eruit te trekken' wordt dat als schande en soort van moord gezien.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:11 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Nouja sommige moeders (of vaders) hebben liever hun kind zo, dan dat ze hem/haar helemaal niet meer hebben. Maar dan hoop ik idd dat ik er helemaal niets van mee krijg. Het moet niet zo zijn dat ik het allemaal wel kan volgen, maar zelf niets meer kan. Fuckers
Toch vreemd. Na een ongeluk hier in de buurt hebben ze die persoon in een kunstmatige coma gehouden, juist zodat het lichaam rust heeft. De dame in kwestie is 100% gerevalideerd na een maand of 2. Eerst een hele tijd lang in kunstmatige coma gehouden (langer dan de 2 dagen waar iedereen over praat), daarna volgens mij een operatie om vervolgens weer in kunstmatige coma te houden. Toen op eigen kracht geprobeerd en ze reageerde op prikkels.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:10 schreef YebCar het volgende:
[..]
helaas niet. Bij een ongeluk is een natuurlijke coma ideaal. Lichaam zet zichzelf in coma " modus" en kan op natuurlijke wijze herstellen.
Bij een kunstmatige coma is het lichaam en dan bedoel ik dus ook hiermee de hersenen eigenlijk al afgeschreven en kan het niet op eigen kracht herstellen.
iemand kunstmatig in coma houden is dan hopen dat het lichaam een soort reboot krijgt. Na 1 of 2 dagen word er vaak besloten om iemand uit de kunstmatige coma te halen en dan is de eerste 12 uur van cruciaal belang hor het lichaam reageert.
Hij is stabiel, als familie kan je weinig verder betekenen en zo'n high-profile familie maakt het alleen maar lastiger voor het ziekenhuis om normaal te functioneren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoorde op het radio-nieuws dat Koningin Beatrix en Prinses Mabel terug zouden zijn gegaan naar Lech. En Willem-Alexander en Maxima dus inmiddels ook.
Maar als hij nog in levensgevaar zou verkeren, dan is dat toch niet logisch? Dan wil je toch stand-by zijn?
Stabiel, maar wel in levensgevaar. En Lech is toch niet naast de deur. Ik snap het niet hoor.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hij is stabiel, als familie kan je weinig verder betekenen en zo'n high-profile familie maakt het alleen maar lastiger voor het ziekenhuis om normaal te functioneren.
Nee ik ergens ook niet..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Stabiel, maar wel in levensgevaar. En Lech is toch niet naast de deur. Ik snap het niet hoor.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:58 schreef marcodej het volgende:
Duidelijk verhaal.
De koninklijke familie verblijft toch elk jaar in Lech? Zullen ze daar wel een eigen onderkomen hebben. Wel een stuk prettiger als een hotel lijkt me.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stabiel, maar wel in levensgevaar. En Lech is toch niet naast de deur. Ik snap het niet hoor.
Zolang de toestand stabiel blijft is er weinig voor ze om daar te doen. Zij zijn ook gewoon moe en dan kunnen ze beter in hun vakantieverblijf slapen. Morgen wordt weer een zware dag voor ze.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stand-by zijn ze vast, maar mocht hij overlijden kan de familie daar ook niks aan doen hequote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoorde op het radio-nieuws dat Koningin Beatrix en Prinses Mabel terug zouden zijn gegaan naar Lech. En Willem-Alexander en Maxima dus inmiddels ook.
Maar als hij nog in levensgevaar zou verkeren, dan is dat toch niet logisch? Dan wil je toch stand-by zijn?
Daarnaast is de koningin al aardig op leeftijd en zal die haar rust wel nodig hebben en Mabel heeft natuurlijk ook de kinderen waar ze zich zorgen om maakt en die gerustgesteld willen worden door mama.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De koninklijke familie verblijft toch elk jaar in Lech? Zullen ze daar wel een eigen onderkomen hebben. Wel een stuk prettiger als een hotel lijkt me.
Ze kunnen toch niks doen.
Je kunt verslechteren in een kunstmatige comaquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:21 schreef RemcoW23 het volgende:
Bij een kunstmatige coma kan er sowieso niet zo veel gebeuren nog, toch? Dan zit je op dit moment in Lech wel veilig (gezien de omstandigheden met wegdek etc.) kunnen ze er morgen heen. Dan zullen de eerste "testjes" misschien ook wel uitgevoerd worden.
Ah ok, dat wist ik niet. Dacht dat de kunstmatige coma wel veilig was en het er pas toe doet als ze je eruit gaan halen. Bedankt voor de opheldering, wel een verrotte situatie voor jou uiteraardquote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je kunt verslechteren in een kunstmatige coma
Zo heb ik 2 jaar geleden iemand mogen begraven die tijdens de kunstmatige coma overleed, terwijl het eerst beter leek te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |