Ik dacht nog; leuk topic. Word ik gvd wéér gerickrolled!quote:
Nee, je hebt gelijk Mariah is echt een 90's ster. Vision of love kwam in 1990 uit, samen met haar eerste album. Ze was in 1988 ontdekt las ik net o wikipedia. Mijn fout dus! Sorry!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:29 schreef DrDentz het volgende:
Mariah zie ik wel echt als 90s ster. Maar ze nam in de 80s vast wat demo's en achtergrondzang op. Mensen noemen ook dode artiesten op dus Mariah dan ook maar 80s ster.
Iron Maiden!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:13 schreef AgeEll het volgende:
Metallica, Slayer, U2, Bon Jovi, Prince trekken allemaal nog volle zalen. Dat er in de top40 andere meuk staat zegt met niet zoveel De albums worden wel goed verkocht. Ze hebben natuurlijk wel allemaal hun piek achter zich.
Denk dat er meer 80s bands nog grote zalen vol krijgen dan bands uit de 90s.
Jawel hoor, maar ik ga niet voor de tweede keer mijn eigen post herhalen...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:48 schreef Hungry_Joe het volgende:
Is Kylie Minogue nog niet genoemd trouwens?
Dat had ik al weerlegd. Verder ging het topic over de vraag welke 80s artiesten nog relevant zijn, niet wie er nog hip is.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:32 schreef DrDentz het volgende:
Maar goed, die review klopt niet echt, want ik had eerder al aangegeven dat de Pet Shop Boys niet echt hip meer zijn sinds Dusty Springfield dood is.
Waar zit dan de relevantie in? Met moeite de HMH volkrijgen? PSB zijn echt passé.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:42 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat had ik al weerlegd. Verder ging het topic over de vraag welke 80s artiesten nog relevant zijn, niet wie er nog hip is.
Dan kun je zo'n beetje driekwart europa afschrijven vanwege überhaupt nooit succes gehad bij Billboardquote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:29 schreef DrDentz het volgende:
als je kijkt naar de billboard hot 100
Er komt een nieuw album aan en aangezien ze in de jaren '80 betrekkelijk populair waren... alleen gaat een internationale notering er niet meer inzitten.quote:
Hij staat nu op #3 in Engeland met will.i.amquote:Op zondag 19 februari 2012 01:39 schreef elkravo het volgende:
Mick Jagger (ja hij leeft nog) is nog up and running (met of zonder Rolling Stones)
een baas, dat is 'ie!quote:Op zondag 19 februari 2012 01:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hij staat nu op #3 in Engeland met will.i.am![]()
Uit Nederland zou je De Dijk en Golden Earring nog kunnen toevoegen, maar misschien heeft iemand dat hierboven al gedaan.quote:Op zondag 19 februari 2012 02:09 schreef elkravo het volgende:
Maar als je kijkt naar (wereld-)sterren in de 80s die recent nog schitteren (is hits hebben), ben ik toch bang dat het blijft bij:
Madonna
U2
Kylie Minogue
Lenny Kravitz
Zoals ik al eerder in dit topic aangaf: Nederland is geen graadmeter. In Nederland weten we sowieso geen respect op te brengen voor artiesten met een staat van dienst en hobbelen we liever achter de laatste hype aan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:10 schreef eriksd het volgende:
Waar zit dan de relevantie in? Met moeite de HMH volkrijgen? PSB zijn echt passé.
Maak je stelling eerst maar eens hard.quote:Op zondag 19 februari 2012 02:30 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder in dit topic aangaf: Nederland is geen graadmeter. In Nederland weten we sowieso geen respect op te brengen voor artiesten met een staat van dienst en hobbelen we liever achter de laatste hype aan.
Welke stelling? Dat je breder moet kijken dan alleen Nederland? Of dat we graag achter de laatste hype aanhollen? Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe je "relevant" wilt definiëren.quote:
Geen idee of er een internationale notering in gaat zitten. Ik vond hun albums vroeger sowieso beter maar het is wel een goede lifeband.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:25 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Er komt een nieuw album aan en aangezien ze in de jaren '80 betrekkelijk populair waren... alleen gaat een internationale notering er niet meer inzitten.
Daar gaan we weer: dat mensen nog optreden wil niet zeggen dat ze nog relevant zijn: over het algemeen is het immers het enige wat ze kunnen.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:39 schreef elkravo het volgende:
Mick Jagger (ja hij leeft nog) is nog up and running (met of zonder Rolling Stones)
Bon Jovi (bestaan nog)
U2 (al vaak genoemd)
Lionel Richie (heeft nog een Gelredome-gedaan, brengt nog CD's uit)
Roxette (treden nog op)
Billy Ocean:
als een baas:
Ook in de woestijn groeien plantjes. Dat vond ik een best aardig nummer.quote:
The Wild Swans? Ik heb Bringing home The Ashes uit '88, zie net op Wiki dat ze nog bestaan.quote:
Maar doet dit er eigenlijk toe? Op mijn school luistert ongeveer 15% nog gewoon naar bands als Pink Floyd, Led Zeppelin en dergelijksquote:Op zaterdag 25 februari 2012 01:21 schreef DrDentz het volgende:
Dat wordt mijn volgende topic.
70s helden die nog relevant zijn.
De jaren 80 verdienen een andere smiley dan jij ze geeft. Zeker de eerste helft.quote:
Recenter is ook al 11 jaar geleden. Al heeft ze misschien wel Lady Gage beinvloed met zo'n clip.quote:
Wat voegt dit toe aan dit topic?quote:Op maandag 5 maart 2012 09:39 schreef Tem het volgende:
Of jij begrijpt het begrip popmuziek niet. The Cure is geen popband en zijn al helemaal geen popsterren.
Waar bemoei jij je mee.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voegt dit toe aan dit topic?
Ik natuurlijk. Meningen over muziek zijn altijd persoonlijk. Maar The Cure valt meer in de New Wave hoek dan binnen de popmuziek. Dat ze een paar hits hadden die een groter publiek trokken wil nog niet automatisch zeggen dat het popmuziek is.quote:
quote:Op maandag 5 maart 2012 09:39 schreef Tem het volgende:
Of jij begrijpt het begrip popmuziek niet. The Cure is geen popband en zijn al helemaal geen popsterren.
quote:Op maandag 5 maart 2012 08:08 schreef WeezerButler het volgende:
Neutraal gezien ; Depeche Mode, U2, Red Hot Chili Peppers, Pet Shop Boys, De La Soul en Madonna maken nog platen met een beetje nivo en die een deuk in een pakje boter slaan....
Volledig mee eens. Of je The Cure tot "pop" rekent, is niet zo boeiend. De term "pop" is zo breed als je 'm zelf wilt maken.quote:Op maandag 5 maart 2012 08:09 schreef WeezerButler het volgende:
the Cure en Metallica niet te vergeten...
Dat een artiest een of meerdere radiovriendelijke nummers heeft wil niet zeggen dat de artiest an sich meteen popartiest is. Peter Gabriel heeft ook popnummers gemaakt maar is toch meer prog rock dan popartiest. Genesis zou ik ook geen pop willen noemen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:01 schreef WeezerButler het volgende:
Ik hoef niet op de Wiki te kijken om te weten dat Boys don't cry gewoon popmuziek is. Denk niet zo in hokjes man. Weekendwaver
Oké, alles is popmuziek.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:01 schreef WeezerButler het volgende:
Ik hoef niet op de Wiki te kijken om te weten dat Boys don't cry gewoon popmuziek is. Denk niet zo in hokjes man. Weekendwaver
Heeft weinig met de 80s te makenquote:Op maandag 5 maart 2012 12:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
Nirvana is ook geen popmuziek, en Nevermind is ook totaal geen popalbum.
Wat een vervelend ventje ben jij zeg!quote:Op maandag 5 maart 2012 11:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Oké, alles is popmuziek.
En hou je ad hominems ook maar bij je.
Zeker na 1976 opgehouden met luisteren?quote:Op maandag 5 maart 2012 11:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Genesis zou ik ook geen pop willen noemen bijvoorbeeld.
In het begin vond ik ze new wave. In hun nog relatief onbekende tijd zag ik ze regelmatig in Groningen, onder andere in Vera en in het Sterrenbos. Later werden ze groter, populairder en minder leuk. Ik heb ze daarna nog een keer in Belgie en in Rotterdam gezien maar die zaal in Rotterdam vond ik echt niets. Omdat ik niet van die grote zalen en stadions houd, ben ik daarna nooit meer naar een concert van de Cure geweest.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik natuurlijk. Meningen over muziek zijn altijd persoonlijk. Maar The Cure valt meer in de New Wave hoek dan binnen de popmuziek. Dat ze een paar hits hadden die een groter publiek trokken wil nog niet automatisch zeggen dat het popmuziek is.
Correct.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:51 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Wat een vervelend ventje ben jij zeg!
Popmuziek is gewoon de verkorte manier om populaire muziek te schrijven. Popmuziek is gewoon alles wat op MTV en in de top 40 komt.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:09 schreef yyyentle het volgende:
Ik denk dat als muziek populair wordt, je het rustig popmuziek kunt noemen.
Dat. En die dikke van van Dale heeft altijd gelijk.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of het nu 60s psychedelische garagerock is, 70s Symfo, Darkwave, Betonpunk of Dubstep, 't is allemaal popmuziek.
Dat dacht ik ook net...quote:Op maandag 5 maart 2012 13:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zeker na 1976 opgehouden met luisteren?
Je mist dan ook nog Motörhead.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:19 schreef Techno het volgende:
Oh uh, waren populaire acts als Slayer, Anthraxx, Megadeth, Bon Jovi en Guns 'N roses al genoemd?
Een jack cola drinken, een lijntje snuizen, een marlboro opsteken en weer achter zijn gokmachine terug kruipen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:52 schreef WeezerButler het volgende:
Ik ben benieuwd wat Lemmy met je doet nadat je hem een popster hebt genoemd...
De laatste jaren was het 'Ryan Adams' die populair was, ik dacht eerst ook dat Bryan nog steeds relevant wasquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:04 schreef virl3 het volgende:
Was Bryan Adams al genoemd? Die is vanaf de jaren 80 tot op heden nog steeds succesvol toch?
quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:04 schreef virl3 het volgende:
Was Bryan Adams al genoemd? Die is vanaf de jaren 80 tot op heden nog steeds succesvol toch?
Motörhead ook inderdaad. Maar Hawkwind is geen band uit de 80's (zie TT).quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:27 schreef Basp1 het volgende:
Je mist dan ook nog Motörhead.![]()
En hawkwind is ook weer aan het touren.
Elitair geneuzel omdat ze van e.o.a. obscuur shitbandje houden waar -terecht- nog nooit iemand van gehoord heeft.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |