Toch knap.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Misschien dan maar gewoon concluderen dat er maar 1 is: Madonna!
quote:Op zondag 12 februari 2012 17:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Popsterren Tem, niet van die eeuwig ietwat obscure meuk.
Dan zal ik maar niet over The Fall en de Nits beginnen.quote:Op zondag 12 februari 2012 17:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nou, ik vond het eigenlijk wel een goede vraag van je. Ik zie mensen namen als David Bowie noemen, maar die knakker is al tig jaar met pensioen.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:45 schreef DrDentz het volgende:
Wel een beetje namen noemen die de gewone Henken en Ingrids ook kennen
Ja hoor. Hun meest recente studio-album is "Yes", uit 2009, met de bescheiden hit "Love etc." Daarna hebben ze muziek voor een ballet geschreven (The Most Incredible Thing), verschenen in 2011. En op dit moment werken ze aan een nieuw studioalbum, met een Amerikaanse producer. Het album komt komend najaar uit.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik weet dat ze nog optreden. Maar maken ze ook nog nieuwe muziek?
Prince staat voornamelijk op het podium, en dat vaak heel lang achter elkaar (vorig jaar weer een rit van 21 shows in LA, elke dag één). Of dingen zoals z'n nachtconcerten afgelopen North Sea Jazz.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:29 schreef DrDentz het volgende:
Blijft wel als enige overeind door ijzeren discipline.
Superbowl gezien?quote:Op zondag 12 februari 2012 18:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Misschien dan maar gewoon concluderen dat er maar 1 is: Madonna!
Precies. Die mensen hebben soms tientallen jaren zich volledig gegeven en vinden het nu gewoon genoeg. Ze zijn ouder, (soms) wijzer, hebben genoeg op de bank staan en willen en kunnen nu gewoon doen wat ze zélf willen.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:57 schreef Dagonet het volgende:
Maar veel artiesten uit die tijd zijn de dingen gaan doen die ze willen doen, ze zijn allang gearriveerd, ze doen het niet voor de roem of het geld, ze doen het nu voor hun fans en hun eigen plezier. Vandaar dat Sting cd's maakt in diverse stijlen, Prince de muziek die z'n fans graag willen horen elke keer in een nieuw jasje steekt en er zo zelf ook nog eer uithaalt, Mark Knopfler gewoon z'n eigen ding doet, enz enz.
Jep. En dan lees je ineens een bericht dat een van hen overleden is.quote:En omdat ze al 30 jaar rondlopen krijgen ze amper airplay en daarom vallen ze niet zo op. Maar ze zijn er vaak nog wel. Old rockstars never die, they just fade away..
Fixed.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:13 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Sowieso hobbelen we in Nederland liever achter elke hype aan dan enig respect op te brengen voor artiesten met een lange staat van dienst.
Die kan ik anno nu niet echt meer relevant noemen, zeker zonder Peter Hook.quote:
Weinig obscuurs aan the smithsquote:Op zondag 12 februari 2012 17:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wie?quote:Op maandag 13 februari 2012 08:59 schreef ranja het volgende:
Wie ik nog wil noemen is Vanessa Paradis. Scoorde in 1987 haar eerste internationale hit (in nederland bleef het succes wat achter tov de rest van europa maar ze haalde in elk geval de top 40) en ze maakt nog steeds muziek en is in eigen land ook nog steeds populair, scoort nog steeds hits.
Ben het niet eens met je 'fix'. In Nederland zijn we daar veel erger in dan in andere landen. Artiesten met een staat van dienst genieten in de ons omliggende landen veel meer respect dan hier, waar ze al gauw als has-beens worden afgeschilderd.quote:
Dusty Springfield is al langer dan 10 jaar dood; ze overleed in 1999. Het nummer What Have I Done To Deserve This? stamt uit 1987. Verder is je bewering aantoonbaar onjuist. Zelfs in Nederland hebben ze naderhand nog diverse hits gehad, waarvan Go West (1993) de grootste is. Alhoewel: She's Madonna van Robbie Williams met de Pet Shop Boys scoorde in 2007 beter en stond #2 in de hitparade hier.quote:Op maandag 13 februari 2012 02:01 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk vind ik die Pet Shop Boys niet zo hip meer. Hun laatste hit was met Dusty Springfield. En Dusty is al 10 jaar dood.
Goede vraag inderdaad. En het antwoord is volgens mij zo subjectief als wat. Want de één vindt hoge posities in de hitparade relevant, de ander vindt uitverkochte concerten relevant, weer een ander benoemt de loyale fanbase en weer een ander beoordeelt de kwaliteit van de afgeleverde (nieuwe) muziek.quote:Op maandag 13 februari 2012 08:56 schreef female81 het volgende:
Tja, wat is de definitie van relevant?
Klopt. Volgens mij is Nederland ook een van de weinige landen waar iemand als Avril Lavigne weinig doet en de comeback van Britney niet succesvol is. Wat je daar verder ook van vindt, het gaat om hoe Nederland is.quote:Op maandag 13 februari 2012 09:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ben het niet eens met je 'fix'. In Nederland zijn we daar veel erger in dan in andere landen. Artiesten met een staat van dienst genieten in de ons omliggende landen veel meer respect dan hier, waar ze al gauw als has-beens worden afgeschilderd.
neil young dus, alleen heeft hij juist in de jaren 80 dan weer wat minder van zich laten horenquote:Op zondag 12 februari 2012 22:57 schreef Dagonet het volgende:
Old rockstars never die, they just fade away..
Stem kwijt. Robert Palmer is dood. Michael McDonald draait nog wel goed mee. Simply Red is uit elkaar, Elton een beetje van de radar, George Michael eigenlijk ook.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:03 schreef Tem het volgende:
Neil Young is een baas maar geen popster.
Weet iemand wat er met Paul Young is gebeurd?
Ik heb wel vaker opmerkingen gezien dat ons land een vreemde eend in de bijt is qua kijk op muziek (over de gehele linie).quote:Op maandag 13 februari 2012 09:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt. Volgens mij is Nederland ook een van de weinige landen waar iemand als Avril Lavigne weinig doet en de comeback van Britney niet succesvol is. Wat je daar verder ook van vindt, het gaat om hoe Nederland is.
Zozo, Paradiso. Waar plaats je Genesis en The Police dan, die net als Phil solo de arena volkregen?quote:Op maandag 13 februari 2012 10:08 schreef chansadres het volgende:
Laten we ook eerlijk zijn. Vrij weinig mensen zitten te wachten op nieuw materiaal van hun 80's helden. Ze hebben al een setlist vol met hits. Elk nieuw liedje zal er voor zorgen dat er een hit verdwijnt uit die lijst.
Probleem 2 is wel het feit dat de hedendaagse hitparade voornamelijk word bepaald door downloads en airplay. En laten we eerlijk zijn, van single downloads moeten ze het niet hebben. Een beter beeld heb je dus als je kijkt naar album-verkoop. Neem die van deze week:
1. Leonard Cohen, 5. Paul McCartney, 12. Van Halen, 36. Solomon Burke en de Dijk, 56. Kate Bush, 66. Beatles, 73. Stef Bos, 77 Red Hot Chili Peppers, 82. Pet Shop boys, 94. Queen, 100. The Doors. En dat is gewoon wat ik zo snel zie in deze week. Als je over een langere periode kijkt zie je dat die oude helden vaak evenveel of meer verkopen dan die jonge honden.
Voorbeeld: Joe Jackson. Eerste plaat '79 Maar grote hits in de jaren 80 en wat kleine hitjes in de 90's en 00's. En zijn tour door Nederland is meestal geheel uitverkocht, incl. Paradiso. Dat terwijl sommige hedendaagse bandjes Paradiso niet eens weten vol te krijgen.
Dat bedoel ik dus. The Eagles verkopen steevast het Gelredome uit. Zoveel grote bands doen dat. Maar er zijn ook bandjes die een gehele tour door Nederland uitverkopen. Die zie je minder in de spotlights maar krijgen net zo veel kaarten verkocht. Die artiesten zijn ook populair. Dat de fans niet massaal naar 1 plaats komen maar verdeeld over meerdere concerten zijn, wilt niet zeggen dat ze minder populair zijn.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zozo, Paradiso. Waar plaats je Genesis en The Police dan, die net als Phil solo de arena volkregen?
Maar dat was een jaren 90 singlequote:Op maandag 13 februari 2012 10:10 schreef Mylene het volgende:
Mylène Farmer is net zoals Vanessa Paradis ook nog steeds populair in Frankrijk.
In Nederland scoorde ze een hit met Désenchantée. Later gecoverd door Kate Ryan.
Dit zijn toch geen popsterren uit de 80's, kom nou.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:10 schreef Mylene het volgende:
Mylène Farmer is net zoals Vanessa Paradis ook nog steeds populair in Frankrijk.
In Nederland scoorde ze een hit met Désenchantée. Later gecoverd door Kate Ryan.
Ik zou toch wel stellen dat Joe Jackson minder populair is dan Genesis, The Police, Phil Collins of George Michael die allemaal een of meerdere keren de Arena uitverkochten, of zoals laatstgenoemde 3x Ahoy (vorig jaar).quote:Op maandag 13 februari 2012 10:13 schreef chansadres het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. The Eagles verkopen steevast het Gelredome uit. Zoveel grote bands doen dat. Maar er zijn ook bandjes die een gehele tour door Nederland uitverkopen. Die zie je minder in de spotlights maar krijgen net zo veel kaarten verkocht. Die artiesten zijn ook populair. Dat de fans niet massaal naar 1 plaats komen maar verdeeld over meerdere concerten zijn, wilt niet zeggen dat ze minder populair zijn.
Het is geen racequote:Op maandag 13 februari 2012 10:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit zijn toch geen popsterren uit de 80's, kom nou.
[..]
Ik zou toch wel stellen dat Joe Jackson minder populair is dan Genesis, The Police, Phil Collins of George Michael die allemaal een of meerdere keren de Arena uitverkochten, of zoals laatstgenoemde 3x Ahoy (vorig jaar).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |