abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:55:24 #1
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857271
Dit topic is toch wel de parel van BNW, hier komen mensen om te fitten op elkaar. Hier komen mensen om te laten zien dat zij het bij het juiste eind hebben en anderen gore krakers zijn.

Welkom in de Thunderdome.

En:

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik dacht dat ze moesten stemmen/werken/enz ?

Kunnen jullie het er eerst over eens worden wat de Occu-gekkies moeten doen? :')
Jullie? Ik praat geheel voor mezelf. Daarbij kan ik best sympathie opbrengen voor idealen, maar niet zozeer voor mensen die enkel praten en niet doen. Kritiek leveren is immers zo makkelijk, weten wij FOK!kers.

Put your money where your mouth is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:01:15 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107857401
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:55 schreef Copycat het volgende:

En:

[..]

Jullie? Ik praat geheel voor mezelf.
Dan mogen de Occupyers dat ook.

quote:
Daarbij kan ik best sympathie opbrengen voor idealen, maar niet zozeer voor mensen die enkel praten en niet doen.
Occupyen is niets doen? Het is ook nooit goed _O-

Work in progress: Papierocratie
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:03:21 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857468
Zeg ik van niet, dan? Ik vind alleen dat, als je zulke grote woorden over noodzakelijke veranderingen hebt en de massa die struisvogelpolitiek bedrijft, je weinig haartjes beter bent als je vervolgens geen antwoorden weet op vragen wat je concreet doet.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:03:50 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857486
Misschien even leren lezen, ik heb het specifiek over Anderson ...
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:07:21 #5
pi_107857580
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:03 schreef Copycat het volgende:
Misschien even leren lezen, ik heb het specifiek over Anderson ...
We hebben het over crowdsourcen. Niet ieder individu hoeft alles te weten en alles te doen. Dus jouw kritiek op 1 user is een goedkoop truukje.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_107857595
Nou Papiertje. Zeg het maar dan. Wat ga JIJ doen?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:08:25 #7
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107857611
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:53 schreef Copycat het volgende:
Ik vind niet dit, ik vind niet dat ... wat doe je concreet?
Dit probleem is zo complex dat je niet "eventjes" kan zeggen wat er concreet moet gebeuren. Globaal gezegd moet dit gebeuren:

Naar mijn mening moet er een groot internationaal onafhankelijk multidisciplinair wetenschapsteam worden opgezet die onderzoek verricht naar de invloed van overheidsingrijpen (van het drukken van geld tot het tekenen van het ACTA verdrag) op micro, macro en meso niveau. Naar aanleiding van de uitkomsten van dit onderzoek kunnen er concrete aanbevelingen gedaan worden.

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:55 schreef Copycat het volgende:

Jullie? Ik praat geheel voor mezelf. Daarbij kan ik best sympathie opbrengen voor idealen, maar niet zozeer voor mensen die enkel praten en niet doen. Kritiek leveren is immers zo makkelijk, weten wij FOK!kers.
En daar kun jij over oordelen?
Graag je reactie
pi_107857614
Gray ik wil best wel eens een keer leuk discussiëren over dit onderwerp maar zolang niemand kan aangeven waar ze voor staan houdt het op.

Tevens:

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat had je kunnen voorkomen door vrienden te maken en iets leuks te gaan doen ipv een slechte imitatie van een troll weg te geven.

De NL-neocons betalen niet zo goed meer voor hun propaganda zeker?
helpen dit soort users niet.

Verder zeggen ze dat Occupy bezig is met het benoemen van dingen die fout zijn. Dat is hun doel. Dat moet kunnen. Maar als ik die criteria hanteer en aangeef wat er kut is aan Occupy dan is het trollen? Ik hanteer slechts dezelfde tactiek als overige users hier doen.

In het kader van een goede discussie zou je bijvoorbeeld kunnen stellen dat het 'hit and run met betrekking tot het plaatsen van plaatjes ook moet stoppen, immers discussieer je dan niet.

Kortom, aan mijn postgedrag kun je afzien hoe het topic ervoor staat. Gaat men onzin lullen, plaatjes plakken of op de man spelen, dan zal ik daarin meegaan.
Is er een goede open discussie waarbij BEIDE partijen enigszins openstaan voor argumenten, dan zal ik ook hier mijn bedrage aan leveren. Echter zodra een bepaalde kant zich als 'alwetend en/of beter' gaat profileren dan houdt dat op.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:08:57 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857628
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

We hebben het over crowdsourcen. Niet ieder individu hoeft alles te weten en alles te doen. Dus jouw kritiek op 1 user is een goedkoop truukje.
Ik heb het helemaal niet over crowd sourcen. Ik heb het heel concreet over genomen individuele acties die het geblaat overschrijden.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:09:26 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857639
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:08 schreef Dr-Anderson het volgende:

En daar kun jij over oordelen?
Zolang je geen concrete zaken kunt benoemen blijf ik van die aanname uitgaan.
pi_107857673
quote:

Naar mijn mening moet er een groot internationaal onafhankelijk multidisciplinair wetenschapsteam worden opgezet die onderzoek verricht naar de invloed van overheidsingrijpen (van het drukken van geld tot het tekenen van het ACTA verdrag) op micro, macro en meso niveau. Naar aanleiding van de uitkomsten van dit onderzoek kunnen er concrete aanbevelingen gedaan worden.

Maar wie gaan daar dan inzitten?? Immers er zullen mensen moeten worden aangesteld. Wie gaat die aanstellen en zullen de mensen die het niet eens zijn met de aanstellingen dan niet zeggen dat ze weer zijn aangesteld door dezelfde mensen die al verantwoordelijk zijn voor de huidige malaise? Immers zul je altijd mensen houden met een andere mening.

Overigens vind ik het wel grappig dat mensen die zo erg tegen ACTA zijn nu op internet zitten in plaats van in Amsterdam.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:11:03 #12
pi_107857677
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
Nou Papiertje. Zeg het maar dan. Wat ga JIJ doen?
Ik ga Papierocratie invoeren.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:12:17 #13
pi_107857701
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over crowd sourcen.
Occupy = crowdsourcing.
pi_107857704
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ga Papierocratie invoeren.
^O^

Ga je gang. Jammer dat je het daar zo druk mee krijgt dat je hier niet meer kunt posten.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:12:56 #15
pi_107857714
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Overigens vind ik het wel grappig dat mensen die zo erg tegen ACTA zijn nu op internet zitten in plaats van in Amsterdam.
Lang leve mobiel internet.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:13:15 #16
pi_107857718
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:12 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

^O^

Ga je gang. Jammer dat je het daar zo druk mee krijgt dat je hier niet meer kunt posten.
Nog nooit van multitasken gehoord?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:13:19 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857721
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Occupy = crowdsourcing.
Mijn vraag = individueel.
pi_107857732
quote:

Wetenschapsteam? Vind je dat niet een beetje elitair en on-Occupy? Denk je dat al dat werkschuw occupy-tuig zit te wachten op universitair afgestudeerde die gaan bepalen welke richting we op moeten?

De wetenschap wordt betaald door de regering, je weet toch....
pi_107857762
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Wetenschapsteam? Vind je dat niet een beetje elitair en on-Occupy? Denk je dat al dat werkschuw occupy-tuig zit te wachten op universitair afgestudeerde die gaan bepalen welke richting we op moeten?
Dat bedoelde ik ook al.... dat kan toch niet, die 'geleerden' steunen elkaar, Goldman Sachs zal zich er wel mee bemoeien en de 'gewone' mens zal weer genaaid worden. Weg met dat wetenschapsteam...power to the people!
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:15:20 #20
pi_107857777
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mijn vraag = individueel.
Daar gaat het dus mis :Y
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:16:00 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857791
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Daar gaat het dus mis :Y
Kennelijk, want daar komt maar geen antwoord op. Wel typisch.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:16:44 #22
pi_107857818
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kennelijk, want daar komt maar geen antwoord op. Wel typisch.
Nee hoor. Gewoon logisch als je de verkeerde vraag stelt. Daarom zei ik al: goedkoop truukje.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:19:16 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857880
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Nee hoor. Gewoon logisch als je de verkeerde vraag stelt. Daarom zei ik al: goedkoop truukje.
Okay ... dus als ik benieuwd ben hoe een schreeuwer zelf concreet iets doet aan die o zo vermaledijde situatie waarin we ons met z'n allen bevinden, is dat een goedkoop trucje?
Wel lekker makkelijk pareren zo, zonder antwoord te hoeven geven.

Maar ik voel een impasse aankomen, dus laat het hier maar bij. Zonder concrete antwoorden is mijn vraag toch overduidelijk beantwoord.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:21:05 #24
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107857933

[ Bericht 100% gewijzigd door Gray op 11-02-2012 13:37:15 (Als je onzin wil posten, post je maar in ONZ.) ]
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107858052
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar wie gaan daar dan inzitten?? Immers er zullen mensen moeten worden aangesteld. Wie gaat die aanstellen en zullen de mensen die het niet eens zijn met de aanstellingen dan niet zeggen dat ze weer zijn aangesteld door dezelfde mensen die al verantwoordelijk zijn voor de huidige malaise? Immers zul je altijd mensen houden met een andere mening.

Eerlijk is eerlijk, Heartz is aanwezig ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:27:19 #26
341203 3-voud
pi_107858157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, Heartz is aanwezig ^O^
Hoe weet je dat?
pi_107858186
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:27 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Dat vertelde ze gisteren toch?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:28:23 #28
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107858189
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Okay ... dus als ik benieuwd ben hoe een schreeuwer zelf concreet iets doet aan die o zo vermaledijde situatie waarin we ons met z'n allen bevinden, is dat een goedkoop trucje?
Wel lekker makkelijk pareren zo, zonder antwoord te hoeven geven.

Ik probeer mijn mening zo gefundeerd en onderbouwd mogelijk weer te geven. Als jij dit schreeuwen noemt, prima.

Wat wil je nu eigenlijk? Dat ik maatschappelijke problemen en diens gevolgen ga benoemen en een concreet stappenplan uiteenzet dit te voorkomen? En als ik dit niet doe mijn mening maar voor me moet houden?
Graag je reactie
pi_107858240
quote:
Best way to occupy!
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:30:24 #30
341203 3-voud
pi_107858247
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vertelde ze gisteren toch?
Maar hoe weet je zeker dat ze er nu staat en niet nog in bed ligt te ronken?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:32:29 #31
341203 3-voud
pi_107858302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:28 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Ik probeer mijn mening zo gefundeerd en onderbouwd mogelijk weer te geven.
Nee. Je verzaakt erin en als we heel uitgebreid aangeven hoe je dat beter kunt doen zodat we gefundeerde discussiestof hebben, ga je klagen over ons. De onderbouwing blijft uit.

Dat is inderdaad antwoord ontwijken. Vertel eens, waarom doe je dat? Zit je niet goed in de materie?
pi_107858323
Het probleem met Occupy is dat het bij benoemen blijft. Want concreet is er niets gebeurd. Alleen van denken veranderen dingen niet, dus hoopten de mensen die Occupy een warm hart toedroegen/dragen op een resultaat. Al is het maar iets.
Maar niets van dat alles.
Toen ik er afgelopen donderdag was vond ik het een grote afgang en onbegrijpelijk dat de gem. Amsterdam dit zooitje nog laat staan. Er waren zegge en schrijve 2 mensen aanwezig waaraan je kon merken dat ze het zelf ook niet meer zo zagen zitten. Logisch, het is koud en nat en alles stinkt, dus dan is het toch wat anders demonstreren dan begin oktober in het stralende zonnetje.
pi_107858350
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:30 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maar hoe weet je zeker dat ze er nu staat en niet nog in bed ligt te ronken?
Nou, als ik afga op wat ze hier post denk ik dat ze er echt aanwezig is.
Ze zal toch wel foto's maken om aan ons te laten zien?
pi_107858390
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gray ik wil best wel eens een keer leuk discussiëren over dit onderwerp maar zolang niemand kan aangeven waar ze voor staan houdt het op.
'Ze' als in Occupy? Want daarover heb ik persoonlijk ook al een aantal keer uitleg gegeven. Als je dat niet begrepen hebt, vraag dan door tot je het wel begrijpt. Of erken dat de beweging buiten je denkkader valt, en leg dit topic naast je neer. Blijven hameren op iets dat je niet begrijpt gaat je begrip niet helpen en saboteert de pogingen van anderen om een goede discussie hieromtrent te houden.

Jezelf informeren en constructief bijdragen aan de discussie is ook Occupy, dus begin daar?

quote:
Tevens:

[..]

helpen dit soort users niet.
Dat soort reacties helpen inderdaad niet. :N

quote:
Verder zeggen ze dat Occupy bezig is met het benoemen van dingen die fout zijn. Dat is hun doel. Dat moet kunnen. Maar als ik die criteria hanteer en aangeef wat er kut is aan Occupy dan is het trollen? Ik hanteer slechts dezelfde tactiek als overige users hier doen.
Tactiek? Het is geen gevecht, of oorlog... :{w

Maar dat je kritiek op Occupy hebt is heel begrijpelijk, en zelfs terecht. Dat zullen veel mensen erkennen. Maar wanneer je alleen maar op de negatieve zaken wijst en niet op mogelijke verbeterpunten, eventueel met een voorstel, lijkt het alsof je aan azijnpissen doet, of trollen. Het helpt de discussie ook niet vooruit, want je blijft stilstaan bij dezelfde punten.

quote:
In het kader van een goede discussie zou je bijvoorbeeld kunnen stellen dat het 'hit and run met betrekking tot het plaatsen van plaatjes ook moet stoppen, immers discussieer je dan niet.
Afbeeldingen kunnen een goede schets geven van de situatie, zoals de foto's van Lavenderr. Ik vertrouw op de users dat zij een goede inschatting maken hiervan. Overigens is de grote hoeveelheid propaganda middels afbeeldingen al 10 ofzo topics niet meer voorgekomen. Laten we ook daar niet bij stil blijven staan.

quote:
Kortom, aan mijn postgedrag kun je afzien hoe het topic ervoor staat. Gaat men onzin lullen, plaatjes plakken of op de man spelen, dan zal ik daarin meegaan.
Is er een goede open discussie waarbij BEIDE partijen enigszins openstaan voor argumenten, dan zal ik ook hier mijn bedrage aan leveren. Echter zodra een bepaalde kant zich als 'alwetend en/of beter' gaat profileren dan houdt dat op.
Maar waarom krijg ik dan zo weinig reactie op mijn toch wel uitgebreide posts omtrent verbeteringen voor Occupy. Of alternatieven voor Occupy? Ik deel de mening met anderen dat je weinig nuttige bijdragen hebt in dit topic, behalve dan topic-kicks met herhaaldelijk fitten op welbekende fouten.

Dat is hoe ik er nu tegenover sta, de enige die daar wat aan kan veranderen ben jij. Maar wat je ook doet, probeer anderen niet zo tegen te werken, probeer samen te werken om elkaars intenties te concretiseren en begrijpen van elkaar. Opbouwen in plaats van afbreken.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:39:19 #35
341203 3-voud
pi_107858487
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:35 schreef Gray het volgende:

[..]

'Ze' als in Occupy? Want daarover heb ik persoonlijk ook al een aantal keer uitleg gegeven. Als je dat niet begrepen hebt, vraag dan door tot je het wel begrijpt.
Doen we. Zie het resultaat.

quote:
Of erken dat de beweging buiten je denkkader valt, en leg dit topic naast je neer.
Is dit een verkapte "Donder op, we vinden je lastig"?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:40:34 #36
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107858527
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee. Je verzaakt erin en als we heel uitgebreid aangeven hoe je dat beter kunt doen zodat we gefundeerde discussiestof hebben, ga je klagen over ons. De onderbouwing blijft uit.
Ik klaag over helemaal niemand, al helemaal niet over jou.

quote:
Dat is inderdaad antwoord ontwijken. Vertel eens, waarom doe je dat? Zit je niet goed in de materie?
Ik denk dat niemand goed in de materie zit en dat dat het grote probleem is. Vandaar ook mijn aanbeveling voor een multidisciplinair, internationaal, onafhankelijk onderzoeksteam.
Graag je reactie
pi_107858542
quote:

Maar dat je kritiek op Occupy hebt is heel begrijpelijk, en zelfs terecht. Dat zullen veel mensen erkennen. Maar wanneer je alleen maar op de negatieve zaken wijst en niet op mogelijke verbeterpunten, eventueel met een voorstel, lijkt het alsof je aan azijnpissen doet, of trollen. Het helpt de discussie ook niet vooruit, want je blijft stilstaan bij dezelfde punten.

Maar dat is zoals ik Occupy ervaar...zij roepen ook dat alles anders moet maar komen niet met oplossingen.

quote:

Afbeeldingen kunnen een goede schets geven van de situatie, zoals de foto's van Lavenderr. Ik vertrouw op de users dat zij een goede inschatting maken hiervan. Overigens is de grote hoeveelheid propaganda middels afbeeldingen al 10 ofzo topics niet meer voorgekomen. Laten we ook daar niet bij stil blijven staan.

Ik doel meer op papiertje, die plaatst continue dezelfde foto en doet niet anders dan 'hit and run'.

quote:

Maar waarom krijg ik dan zo weinig reactie op mijn toch wel uitgebreide posts omtrent verbeteringen voor Occupy. Of alternatieven voor Occupy? Ik deel de mening met anderen dat je weinig nuttige bijdragen hebt in dit topic, behalve dan topic-kicks met herhaaldelijk fitten op welbekende fouten.

Ik heb na je verzoek al twee mooie berichten geplaatst, vervolgens zie ik alleen maar oneliners dus ik zie het probleem niet ;)
Een alternatief voor Occupy heb ik al aangedragen, er werd eerst drie topics niet naar omgekeken om vervolgens zelf (volgens mij heartz??) met het voorstel te komen. Namelijk een politieke partij. Maar dan moet er sprake zijn van leiders, mensen met een plan, etc en dat willen ze niet.
pi_107858587
@ dr. Anderson:

Als ik je goed begrijp dan vind je dat de overheid op sommige punten minder actie moet ondernemen en op andere punten juist wel meer moet ingrijpen? Hartstikke mooi. En je vind daarbij dat ze zich moeten laten leiden door de inhoud en niet door politieke sentimenten? Nog beter.

Het enige probleem is dat iedereen daarbij andere prioriteiten heeft en op andere punten een krachtige overheid nodig vindt en andere vrijheden wil. Wat jij doet is eigenlijk alleen maar aangeven dat onze regering niet jouw politieke steun heeft. Niet boeiend en totaal niet wat Occupy zegt te roepen.
pi_107858682
quote:
Maar dat is zoals ik Occupy ervaar...zij roepen ook dat alles anders moet maar komen niet met oplossingen.
Nonsens. Ze komen niet met oplossingen die jou aanstaan. Jij bent namelijk nog steeds een geconditioneerde loonslaaf (we zijn allemaal loonslaven) die nog steeds niet heeft begrepen wat kapitalisme aan schade heeft aangericht.
pi_107858686
btw, mijn emmertje is vol. Ik ben weg. bah!

Ik was al gewaarschuwd door een zekere user dat dit zou gebeuren maar top, het is binnen twee dagen bewezen.

[FEEDBACK] Ik zit in BNW hoera!

Ik ga wel posten in topics waar men wel tegen kritiek kan.
Ik ga wel een discussie aan met mensen die EN uitdelen en dan vervolgens zelf niet als een verongelijkte Duitser naar de mods rennen als ze het niet meer aankan....gadverdamme, stront is er niets bij.

Zum kotsen.

[ Bericht 44% gewijzigd door Ronnie_bravo op 11-02-2012 13:51:15 ]
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:46:50 #41
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107858719
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het gaat niet om waar de Occupy op zit te wachten. Het gaat ook niet om een richting te bepalen. Het gaat om een helder inzicht in een complex probleem.
Graag je reactie
pi_107858741
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
@ dr. Anderson:

Als ik je goed begrijp dan vind je dat de overheid op sommige punten minder actie moet ondernemen en op andere punten juist wel meer moet ingrijpen? Hartstikke mooi. En je vind daarbij dat ze zich moeten laten leiden door de inhoud en niet door politieke sentimenten? Nog beter.

Het enige probleem is dat iedereen daarbij andere prioriteiten heeft en op andere punten een krachtige overheid nodig vindt en andere vrijheden wil. Wat jij doet is eigenlijk alleen maar aangeven dat onze regering niet jouw politieke steun heeft. Niet boeiend en totaal niet wat Occupy zegt te roepen.
Jep, dit is goeie kritiek.
pi_107858801
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:46 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Het gaat niet om waar de Occupy op zit te wachten. Het gaat ook niet om een richting te bepalen. Het gaat om een helder inzicht in een complex probleem.
En dan heb je na 4 maanden Occupiën het heldere inzicht. En dan?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:49:16 #44
341203 3-voud
pi_107858805
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:47 schreef dadgad het volgende:

[..]

Jep, dit is goeie kritiek.
Is al 100x voorbij gekomen hoor.
Maar als men hier deels in gelijk geeft valt de basis voor occupy om.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:49:52 #45
341203 3-voud
pi_107858820
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:40 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Ik klaag over helemaal niemand, al helemaal niet over jou.

Och schat. Ik was inderdaad wat te kort door de bocht.
Sorry.
pi_107858829
Hoppa waarom praat je continue over werkschuw tuig als je de verhoudingen niet eens begrijpt, laat staan de argumentering achter socialisme of bijvoorbeeld anarchisme.

Arbeid zoals wij dat tegenwoordig (en ook voorheen) beoefenen is loon-slavernij. Dit besef deed socialisme tot stand komen. Arbeiders waren van de mening dat zij het volle recht hadden op dat wij zij produceerden, in plaats van uitgebuit te worden een baas.

Het is zo'n lamlendig argument dat je er steeds in gooit en jij komt op me over als een gehersenspoelde randdebiel.

xxxjes
pi_107858883
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ik was al gewaarschuwd door een zekere user dat dit zou gebeuren maar top, het is binnen twee dagen bewezen.

Ik ga wel een discussie aan met mensen die EN uitdelen en dan vervolgens zelf niet als een verongelijkte Duitser naar de mods rennen als ze het niet meer aankan....gadverdamme, stront is er niets bij.

Zum kotsen.
quote:

Zum kotsen.
huilerd
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:53:11 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107858893
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:28 schreef Dr-Anderson het volgende:

Wat wil je nu eigenlijk?
Simpelweg een concreet antwoord op de vraag wat jij actief doet om veranderingen aan te brengen daar waar wij struisvogels verzaken.
Je roept allemaal hele mooie gemeenplaatsen, maar zonder daden blijft het gebakken lucht.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:53:13 #49
341203 3-voud
pi_107858894
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:52 schreef dadgad het volgende:

[..]

[..]

huilerd
Niet mee eens. Hij had daar een goed punt.
pi_107858899
pi_107858999
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:39 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Doen we. Zie het resultaat.
Heel selectief en met een onvriendelijke ondertoon. Uitgebreide, doordachte en genuanceerde posts laat je links liggen (pun intended), maar kleinere posts met onregelmatigheden ga je uitgebreid op zitten fitten. Deze post van je illustreert dit heel sterk.

quote:
[..]

Is dit een verkapte "Donder op, we vinden je lastig"?
Nee, dit is een donder maar op want mensen vinden je onvriendelijk, niet fijn om mee in gesprek te gaan en je verpest de sfeer. Gaat meer voor jou op dan voor Bravo overigens, daar wordt nog best om gelachen in zijn pogingen zich negatief op te stellen.

quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan ervaar je het wel met oogkleppen op, want zowel in de media als in deze reeks is dit punt van discussie al meermaals langs gekomen, en beide omgevingen is de conclusie dat het hervormen van beleid gedaan moet worden door beleidsmakers, ofwel politici. Demonstranten demonstreren, beleidsmakers maken beleid. Heel simpel. Goed onthouden nu he? :*

quote:
[..]

Ik doel meer op papiertje, die plaatst continue dezelfde foto en doet niet anders dan 'hit and run'.
En dat is niet netjes. Ik hoor er nu voor het eerst van, en weet nog niet waar je precies op doelt. Maar daarvoor is feedback, pm of dm; zodat je mods kan wijzen op zaken waarvan jij denkt dat die niet door de beugel kunnen.

quote:
[..]

Ik heb na je verzoek al twee mooie berichten geplaatst, vervolgens zie ik alleen maar oneliners dus ik zie het probleem niet ;)
Ik vond het fijn een uitgebreide reactie van je te zien, en hoopte dat je die lijn zou doorzetten. Een paar oneliners waren blijkbaar genoeg om je van die koers te laten varen. Zonde, want je kan beter, zoals je hebt laten zien.

quote:
Een alternatief voor Occupy heb ik al aangedragen, er werd eerst drie topics niet naar omgekeken om vervolgens zelf (volgens mij heartz??) met het voorstel te komen. Namelijk een politieke partij. Maar dan moet er sprake zijn van leiders, mensen met een plan, etc en dat willen ze niet.
Dan is het toch duidelijk? Mocht je toch meer aandacht voor willen krijgen voor je idee, open er dan een topic over. ;) Lijkt mij heel interessant.
pi_107859029
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:45 schreef dadgad het volgende:

[..]

Nonsens. Ze komen niet met oplossingen die jou aanstaan. Jij bent namelijk nog steeds een geconditioneerde loonslaaf (we zijn allemaal loonslaven) die nog steeds niet heeft begrepen wat kapitalisme aan schade heeft aangericht.
Schei eens uit met dat geloonslaaf. Voel me absoluut geen slaaf.
En oplossingen zijn er helemaal niet gekomen vanuit Occupy. Of kan jij me anders vertellen?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:59:17 #53
341203 3-voud
pi_107859044
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:57 schreef Gray het volgende:
Nee, dit is een donder maar op want mensen vinden je onvriendelijk, niet fijn om mee in gesprek te gaan en je verpest de sfeer. Gaat meer voor jou op dan voor Bravo overigens, daar wordt nog best om gelachen in zijn pogingen zich negatief op te stellen.
Sja, je weet hoe ik over je bevooroordeelde mening als mod denk. Dus het boeid me niet wat je er van vindt.
pi_107859068
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En oplossingen zijn er helemaal niet gekomen vanuit Occupy. Of kan jij me anders vertellen?
Dat is de truc. Dat jij je geen slaaf voelt, maar het stiekem toch bent ;)
pi_107859073
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sja, je weet hoe ik over je bevooroordeelde mening als mod denk. Dus het boeid me niet wat je er van vindt.
Reageer dan niet.

En het is boeit met een t, intellectueel.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:02:59 #56
341203 3-voud
pi_107859123
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Reageer dan niet.
Maak ik zelf wel uit.

quote:
En het is boeit met een t, intellectueel.
I know, maar je hapt zo lekker als "neutrale" mod.
pi_107859157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat is de truc. Dat jij je geen slaaf voelt, maar het stiekem toch bent ;)
Dat moet dan wel heel stiekem zijn, want ik ervaar dat echt niet zo.
Ik krijg loon naar werken, en daar is voor mijn gevoel niets mis mee, maar eerder heel normaal.
pi_107859166
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoezo schei uit? Duidelijk begrijp jij de verhoudingen ook niet. Binnenin kapitalisme zijn alle arbeiders loon-slaven omdat ze meer moeten produceren dan ze ervoor terug krijgen, dat is de winst factor voor de baas. In essentie worden arbeiders uitgebuit ten bate van de kapitalist.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:05:37 #59
341203 3-voud
pi_107859189
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat moet dan wel heel stiekem zijn, want ik ervaar dat echt niet zo.
Ik krijg loon naar werken, en daar is voor mijn gevoel niets mis mee, maar eerder heel normaal.
Je loon krijgen is dan ook een vorm van bedonderd worden door je werkgever.
Of zoiets.
pi_107859190
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:04 schreef dadgad het volgende:

[..]

Hoezo schei uit? Duidelijk begrijp jij de verhoudingen ook niet. Binnenin kapitalisme zijn alle arbeiders loon-slaven omdat ze meer moeten produceren dan ze ervoor terug krijgen, dat is de winst factor voor de baas.
Oh, je bent voor communisme?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:05:43 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107859192
Ik ben eigen baas.
En nu aan het werk -O- .
pi_107859209
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor communisme. Maar in essentie wel ja.
pi_107859218
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:05 schreef Copycat het volgende:
Ik ben eigen baas.
En nu aan het werk -O- .
Jij bént een baas . Een eckte ;)
pi_107859228
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:06 schreef dadgad het volgende:

[..]

[..]

Ligt eraan wat voor communisme. Maar in essentie wel ja.
Welke essentie?
pi_107859256
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:02 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maak ik zelf wel uit.
Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door te reageren op iemand zijn reactie met de mededeling dat het je niets boeit wat diegene zegt. Moet je zelf weten.

quote:
[..]

I know, maar je hapt zo lekker als "neutrale" mod.
Sure. Is dat het excuus voor al je schrijffouten?
pi_107859271
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Welke essentie?
In essentie dat ik geloof dat arbeiders recht hebben op het volle fruit van hun arbeid, in de essentie dat ik vind dat prive-eigendom afgeschaft moet worden. Ik geloof niet in staats-oeps - communisme, aangezien dat duidelijk gefaald heeft en niet gerealiseerd kon worden(stalinisme etc).
pi_107859294
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:09 schreef dadgad het volgende:

[..]

In essentie dat ik geloof dat arbeiders recht hebben op het volle fruit van hun arbeid, in de essentie dat ik vind dat prive-eigendom afgeschaft moet worden. Ik geloof niet in staats-kapitalisme, aangezien dat duidelijk gefaald heeft en niet gerealiseerd kon worden(stalinisme etc).
En hoe wil je dit geloof concreet invullen?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:11:20 #68
341203 3-voud
pi_107859321
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door te reageren op iemand zijn reactie met de mededeling dat het je niets boeit wat diegene zegt. Moet je zelf weten.

"Het boeit me niet wat je van me vind" was al voor mijn tijd geboren. Als die werkelijk geen waarde had was die nooit geboren.
quote:
Sure. Is dat het excuus voor al je schrijffouten?
Allemaal.
Maar je gaat offtopic. Straks moet je je eigen posts deleten. Das ook zo knullig.
Beter is te stoppen.
pi_107859332
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En hoe wil je dit geloof concreet invullen?
Kapitalisme moet eerst sterven.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:11:54 #70
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107859333
quote:

HALLO! Zij met twee zijn dit topic niet alleen!

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
@ dr. Anderson:

Ik heb het over de "wereld regering" of terwijl het geldsysteem. En de Nederlandse overheid zit daar aardig in verweven ja.

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Simpelweg een concreet antwoord op de vraag wat jij actief doet om veranderingen aan te brengen daar waar wij struisvogels verzaken.
Je roept allemaal hele mooie gemeenplaatsen, maar zonder daden blijft het gebakken lucht.
Ten eerst ik verzaak geen struisvogels. Waar moet ik actief veranderingen in aanbrengen?

Vind jij het allemaal prima zoals het gaat in de wereld? Of zeg jij pas iets als je een concreet stappenplan hebt uitgedacht voor verandering?
Graag je reactie
pi_107859360
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:11 schreef dadgad het volgende:

[..]

Kapitalisme moet eerst sterven.
Tegeltje :)
pi_107859397
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tegeltje :)
?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:15:49 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107859423
Ik zeg nergens dat je struisvogels verzaakt (hoe doe je dat trouwens?), maar ik vind wel dat als je zo hard roept over alles wat mis is, je op zijn minst zou moeten hebben nagedacht over de bijdrage die je zelf kunt leveren aan verbeteringen.

Ik weet daarbij inmiddels dat de wereld nog nooit een ideale plaats is geweest en dat ook nooit zou worden. Dat betekent niet dat ik daarin berust, maar wel dat ik bescheiden genoeg ben om te weten dat ik slechts mijn kleine maatschappelijk verantwoord-beetje kan bijdragen. En dat betekent ook dat ik weet dat er volgend jaar weer een ander issue de kop opsteekt waar we met zijn allen weer tegen kunnen ageren.

The way of the world. Vanaf het begin, tot het einde.
pi_107859425
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

"Het boeit me niet wat je van me vind" was al voor mijn tijd geboren. Als die werkelijk geen waarde had was die nooit geboren.
Jij hebt hier ook een account aangemaakt, dus zo sterk is die drogreden niet.

quote:
[..]

Allemaal.
Maar je gaat offtopic. Straks moet je je eigen posts deleten. Das ook zo knullig.
Beter is te stoppen.
Zou niet de eerste keer zijn dat ik een post delete van mezelf. Beter is dat jij zou stoppen met posten.

Maar ik ga wel ophouden met deze zinloze discussie met je, want volgens mij geil je hier gewoon op, en modereren waar nodig.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:19:31 #75
341203 3-voud
pi_107859529
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Jij hebt hier ook een account aangemaakt, dus zo sterk is die drogreden niet.

[..]

Zou niet de eerste keer zijn dat ik een post delete van mezelf. Beter is dat jij zou stoppen met posten.

Maar ik ga wel ophouden met deze zinloze discussie met je, want volgens mij geil je hier gewoon op, en modereren waar nodig.
Het is niet voor niets dat ik al door had hoe bevooroordeeld je bent. Ik durf het enkel hardop te zeggen.
Anniewee, goed dat je mijn advies ter harte neemt en, bye bye.
pi_107859550
@Lavenderr

Hier voel ik mij et meest toe aangetrokken:
quote:
Anarcho-syndicalism is a branch of anarchism which focuses on the labour movement. The word syndicalism comes from the French word syndicat which means trade union (syndic meaning administrator), from the Latin word syndicus which in turn comes from the Greek word σύνδικος (syndikos) which means caretaker of an issue. Syndicalism is an alternative co-operative economic system. Adherents view it as a potential force for revolutionary social change, replacing capitalism and the state with a new society, democratically self-managed by workers.[1]

Anarcho-syndicalists seek to abolish the wage system, regarding it as wage slavery, and state or private ownership of the means of production, which they believe lead to class divisions. Ralph Chaplin states that "the ultimate aim of the General Strike as regards wages is to give to each producer the full product of his labour. The demand for better wages becomes revolutionary only when it is coupled with the demand that the exploitation of labour must cease."[2]

Additionally, anarcho-syndicalists regard the state as a profoundly anti-worker institution. They view the primary purpose of the state as being the defence of private property and therefore of economic, social and political privilege, even when such defence denies its citizens the ability to enjoy material independence and the social autonomy which springs from it.[3] In contrast to other bodies of thought (Marxism-Leninism being a prime example), anarcho-syndicalists deny that there can be any kind of workers' state, or a state which acts in the interests of workers, as opposed to those of the powerful. Reflecting the anarchist philosophy from which it draws its primary inspiration, anarcho-syndicalism holds to the idea that power corrupts.[4]
http://en.wikipedia.org/wiki/Anarcho-syndicalism
En dan dit: voor mijn gevoel gaan de twee hand in hand.
quote:
Post scarcity (also styled post-scarcity or postscarcity, and also known as resource-based economy) is a hypothetical form of economy or society, in which things such as goods, services and information are free, or practically free. This would be due to an abundance of fundamental resources (matter, energy and intelligence), in conjunction with sophisticated automated systems capable of converting raw materials into finished goods, allowing manufacturing to be as easy as duplicating software
http://en.wikipedia.org/wiki/Post_scarcity
pi_107859676
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet denken van mensen die denken dat we goed bezig zijn of denken dat het zo hoort te zijn.
pi_107859695
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:24 schreef Loppe het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet denken van mensen die denken dat we goed bezig zijn of denken dat het zo hoort te zijn.
Ten prooi gevallen aan propaganda.
pi_107859741
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:24 schreef Loppe het volgende:
Belangrijker is dat voor jezelf te weten toch? Denk jij dat we goed bezig zijn, of dat het zo hoort? En zo ja, wat dan nog?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:28:22 #80
341203 3-voud
pi_107859802
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Belangrijker is dat voor jezelf te weten toch?
Geldt dat ook voor de mensen hier die tegen dat occupy zijn? Of heb je de mening dat dat inderdaad mag maar wel mondje erover dicht?
Nu wordt het interessant.
pi_107859843
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:20 schreef dadgad het volgende:
@Lavenderr

Hier voel ik mij et meest toe aangetrokken:

[..]

En dan dit: voor mijn gevoel gaan de twee hand in hand.

[..]

Klinkt nogal Venusproject-achtig.
Een maatschappij kan niet zonder hierarchie. Dat loopt uiteindelijk spaak, vanwege machtsspelletjes en toch net iets meer willen hebben dan de ander. We blijven mensen he, en dan zijn dit soort idealen prachtig, maar niet uitvoerbaar.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:34:28 #82
pi_107859965
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een maatschappij kan niet zonder hierarchie. Dat loopt uiteindelijk spaak, vanwege machtsspelletjes en toch net iets meer willen hebben dan de ander. We blijven mensen he, en dan zijn dit soort idealen prachtig, maar niet uitvoerbaar.
Die machtsspelletjes horen bij de hiërarchie. Zonder hiërarchie is er geen macht te verkrijgen en zijn ze nutteloos.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:35:30 #83
341203 3-voud
pi_107859992
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die machtsspelletjes horen bij de hiërarchie. Zonder hiërarchie is er geen macht te verkrijgen en zijn ze nutteloos.
Leg dat eens haarfijn uit, zonder plaatjes.
pi_107859996
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kletskoek. Jij kiest ervoor om dit soort hiërarchie te accepteren. Kom niet aan met menselijke natuur, want dat is uiterst speculatief. Menselijk gedrag wordt bepaald door de totaliteit van haar omgeving plus andere factoren, waaronder wellicht ook "menselijke" natuur. Maar er is niets dat garandeert dat wij door het lot gedwongen worden om onder totalitaire of fascistische omstandigheden te moeten leven.
pi_107860002
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor de mensen hier die tegen dat occupy zijn? Of heb je de mening dat dat inderdaad mag maar wel mondje erover dicht?
Zoals al zo vaak aangegeven in dit topic, mag iedereen zijn mening geven. Voor en tegen. Het is echter de toon die de muziek maakt, maar dat begrijpen jij en die andere troll natuurlijk ook wel. ;)
pi_107860030
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:35 schreef dadgad het volgende:

[..]

Kletskoek.
Okee. Goed argument ^O^
pi_107860055
quote:

[..]

Belangrijker is dat voor jezelf te weten toch? Denk jij dat we goed bezig zijn, of dat het zo hoort? En zo ja, wat dan nog?
Dan wordt het nogal snel een egotrip, denk ik.
pi_107860070
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ook zonder hierarchie blijven we mensen met alle nare trekjes die menseigen zijn. Dus ik ben bang dat dit soort ideeen een utopie zijn.
pi_107860094
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat j0kkebr0k zegt:
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zoals al zo vaak aangegeven in dit topic, mag iedereen zijn mening geven. Voor en tegen. Het is echter de toon die de muziek maakt, maar dat begrijpen jij en die andere troll natuurlijk ook wel. ;)
pi_107860103
quote:

[..]

'We' als in zoals de maatschappij nu ingericht is?
pi_107860120
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Okee. Goed argument ^O^
Kletskoek. Jij kiest ervoor om dit soort hiërarchie te accepteren. Kom niet aan met menselijke natuur, want dat is uiterst speculatief. Menselijk gedrag wordt bepaald door de totaliteit van haar omgeving plus andere factoren, waaronder wellicht ook "menselijke" natuur. Maar er is niets dat garandeert dat wij door het lot gedwongen worden om onder totalitaire of fascistische omstandigheden te moeten leven.
pi_107860129
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:37 schreef Loppe het volgende:

[..]

Dan wordt nogal snel een egotrip, denk ik.
Je bedoelt dat je eigen mening opmaken een egotrip is? Lijkt me dat het pas een egotrip is wanneer je stelt dat jouw mening de enige juiste is, waar niet aan valt te toornen.
pi_107860130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat j0kkebr0k zegt:

[..]

Toch denk ik dat het een saaie boel wordt als er alleen maar gelijkgestemden hier posten. Dan is de discussie dood.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:41:01 #94
pi_107860150
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar ook zonder hierarchie blijven we mensen met alle nare trekjes die menseigen zijn. Dus ik ben bang dat dit soort ideeen een utopie zijn.
Dat is een ander probleem, geen argument tegen het afschaffen van (bepaalde vormen van) hiërarchie. Vooral gezien het feit dat het juist die enge mensen zijn die voor de macht gaan.

Er was een tijd terug een artikel over het grote aantal psychopaten in de financiele wereld.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:41:26 #95
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107860160
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:15 schreef Copycat het volgende:
Ik zeg nergens dat je struisvogels verzaakt (hoe doe je dat trouwens?), maar ik vind wel dat als je zo hard roept over alles wat mis is, je op zijn minst zou moeten hebben nagedacht over de bijdrage die je zelf kunt leveren aan verbeteringen.
Ik weet wel wat ik wil doen om een bijdage te leveren:

Ik zou een goed onderzoeksplan schrijven, verschillende fondsen aanschrijven en proberen zoveel mogelijk sponsorgeld te werven. Vervolgens zou ik een zo neutraal mogelijk internationaal multidisciplinair onderzoeksteam opzetten, die het onderzoeksplan gaan concretiseren en uitvoeren. Gedurende de onderzoeksperiode zou ik dit graag willen organiseren en regisseren. Zo zou ik (willen) beginnen.

Vooralsnog heb ik een bedrijf met 10 werknemers, waar wekelijks honderden gasten op afkomen. Ik kan momenteel niets anders doen dan het onderwerp ter discussie brengen. Ook geniet ik in mijn (weinige) vrije tijd van dit forum, omdat het me veel laat nadenken en lezen over diverse problematieken. Dit probeer ik te zien als een soort voorverkenning om straks (als mijn zaak verkocht is) een duidelijk onderzoeksvraag te kunnen formuleren.
Graag je reactie
pi_107860170
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het heeft niets met utopie te maken, maar het met het herinrichten van de samenleving, met het ontwikkelen van een systeem dat iedereen ten bate komt en niet een handjevol elites.
pi_107860176
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:39 schreef dadgad het volgende:

[..]

Nee, want in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties. Is er in het verleden ooit een systeem geweest wat niet ten onder ging aan hebzucht van een zelfbenoemde elite?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:41:47 #98
pi_107860178
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het een saaie boel wordt als er alleen maar gelijkgestemden hier posten. Dan is de discussie dood.
Als trollen de enige tegenstanders zijn mogen ze van mij wegblijven.
pi_107860186
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

:W
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:42:17 #100
341203 3-voud
pi_107860190
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat j0kkebr0k zegt:

[..]

Zeuren over de toon achteraf geeft alleen maar aan hoe machteloosheid naar buiten komt. Gebrek aan inhoud van de materie en het dan daar niet meer van moeten hebben.
pi_107860194
quote:

[..]

Waar zeg ik dat alleen gelijkgestemden mogen posten? :?

Ik beweer juist het tegendeel.
pi_107860201
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

'We' als in zoals de maatschappij nu ingericht is?
Yup. Zowel deze maatschappij als de mensheid zelf.

quote:

[..]

Goed lezen: je mag best je mening verkondigen (muziek maken), maar let op de toon.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:42:41 #103
pi_107860209
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee, want in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties. Is er in het verleden ooit een systeem geweest wat niet ten onder ging aan hebzucht van een zelfbenoemde elite?
Dus ook het huidige systeem gaat er aan kapot. Toch goed dat we nu al vast over een nieuw systeem nadenken dan.
pi_107860212
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb het niet over trollen, maar over verschillende meningen. Vind het de discussie wat levendiger maken ;)
pi_107860223
quote:

[..]

Dus? Geef je de hoop al op kerel, das zonde!
pi_107860247
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:42 schreef Gray het volgende:

[..]

Yup. Zowel deze maatschappij als de mensheid zelf.

[..]

Goed lezen: je mag best je mening verkondigen (muziek maken), maar let op de toon.
*instrument gaat stemmen
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:44:20 #107
341203 3-voud
pi_107860259
quote:

[..]

Als die vermeende trollen van je er dieper op gaan met dijken van argumenten, blijf je weg of geef je trollposts.
Wat dat betreft had Ronnybravo wel een punt. Eerst de voorzet geven en dan achteraf janken.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:44:45 #108
pi_107860267
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:44 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als die vermeende trollen van je er dieper op gaan met dijken van argumenten, blijf je weg of geef je trollposts.
Wat dat betreft had Ronnybravo wel een punt. Eerst de voorzet geven en dan achteraf janken.
Je liegt.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:45:43 #109
341203 3-voud
pi_107860295
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je liegt.
Nu dat weer... ach.
pi_107860327
Hoe zou het inmiddels met de ACTA-demonstratie gaan?
pi_107860340
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb het niet over trollen, maar over verschillende meningen. Vind het de discussie wat levendiger maken ;)
Dat vind ik ook, al denk ik dat de vijandigheid bij sommige posts mag uitblijven.
quote:

[..]

Is er in het verleden ooit een systeem geweest wat niet onderhevig was aan hebzucht van een zelfbenoemde elite?

Is het denkbaar om naar een systeem te werken waarin geen zelfbenoemde elite kan opstaan? Ik denk van wel.
pi_107860369
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
Zeg gaan mijn antwoorden jou de pet te boven? Mag je dan best aangeven. Ik zit hier te wachten op intelligente responses van U
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:48:31 #113
pi_107860392
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
Welke?

zaterdag 11 februari 2012 @ 14:49:42 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107860429
pi_107860444
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:47 schreef dadgad het volgende:

[..]

Zeg gaan mijn antwoorden jou de pet te boven? Mag je dan best aangeven. Ik zit hier te wachten op intelligente responses van U
Gelukkig kan ik het nog wel volgen dadgad, dankjewel.
Sorry dat ik even ontopic was :D
pi_107860493
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gelukkig kan ik het nog wel volgen dadgad, dankjewel.
Sorry dat ik even ontopic was :D
:'( :'( :'( :'(
oO< oO< oO< oO<
pi_107860498
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:43 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dus? Geef je de hoop al op kerel, das zonde!
Nee, ik denk alleen dat het zinloos is om uit te gaan van een systeem waarin er geen elite is die zichzelf kan benoemen. Je moet streven naar een systeem waarin de elite gestuurd wordt. Door kennis en inhoudelijkheid en niet door individueel belang.

Het verleden heeft aangetoond dat dat vrijwel onmogelijk is, maar dat je wel bepaalde valkuilen kunt omzeilen.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:52:53 #118
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107860552
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:51 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Je moet streven naar een systeem waarin de elite gestuurd wordt. Door kennis en inhoudelijkheid en niet door individueel belang.
Dat is wat ik 3 topics geleden al probeerde te zeggen!

quote:
Het verleden heeft aangetoond dat dat vrijwel onmogelijk is, maar dat je wel bepaalde valkuilen kunt omzeilen.
Is zeker wel mogelijk en haalbaar!
Graag je reactie
pi_107860579
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:51 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee, ik denk alleen dat het zinloos is om uit te gaan van een systeem waarin er geen elite is die zichzelf kan benoemen. Je moet streven naar een systeem waarin de elite gestuurd wordt. Door kennis en inhoudelijkheid en niet door individueel belang.

Ik zal nooit een elite accepteren. Intellectueel dan.
pi_107860591
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:52 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Dat is wat ik 3 topics geleden al probeerde te zeggen!

[..]

Is zeker wel mogelijk en haalbaar!
Ik ben het ook voor een deel gewoon met je eens. Alleen moet je die hele discussie los zien van Occupy. Occupy heeft er niets mee te maken.
pi_107860615
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:53 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ik zal nooit een elite accepteren. Intellectueel dan.
Nee. Maar in elk systeem zijn er mensen die meer en minder invloed hebben. Helaas in het verleden nooit op de juiste gronden.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:56:00 #122
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107860648
quote:
Geef ik antwoord, negeer je mij... :{
Graag je reactie
pi_107860667
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:54 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee. Maar in elk systeem zijn er mensen die meer en minder invloed hebben. Helaas in het verleden nooit op de juiste gronden.
Dat is prima. Maar een elite is wat anders.

quote:
An elite in political and sociological theory, is a small group of people who control a disproportionate amount of wealth and/or political power. The elite in modern U.S. society consists of the highest ranking members of the corporate community, academia, politicians, media editors, military service personnel, and high-profile journalists.
Hier veeg ik dagelijks mijn aars mee af en zal dat blijven doen.
pi_107860669
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:40 schreef Gray het volgende:
Je bedoelt dat je eigen mening opmaken een egotrip is? Lijkt me dat het pas een egotrip is wanneer je stelt dat jouw mening de enige juiste is, waar niet aan valt te toornen.
Het wordt een egotrip als het elitair begint te worden.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:56:51 #125
341203 3-voud
pi_107860676
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:54 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

We moeten ook maar eens accepteren dat we verschillende mensen met capaciteiten hebben. We doen net alsof we allemaal gelijk zijn. Dat is niet zo.
pi_107860694
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

We moeten ook maar eens accepteren dat we verschillende mensen met capaciteiten hebben. We doen net alsof we allemaal gelijk zijn. Dat is niet zo.
Daar gaat het niet om. Het gaat om de uitbuitingsfactor.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:58:23 #127
341203 3-voud
pi_107860718
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:57 schreef dadgad het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om de uitbuitingsfactor.
Dat heeft niets, maar dan ook niets, exclusief met de elite te maken.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:59:10 #128
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107860744
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:56 schreef Dr-Anderson het volgende:

Geef ik antwoord, negeer je mij... :{
Ik had 'm niet gezien. Was niet expres.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Dr-Anderson het volgende:

Ik weet wel wat ik wil doen om een bijdage te leveren:

Ik zou een goed onderzoeksplan schrijven, verschillende fondsen aanschrijven en proberen zoveel mogelijk sponsorgeld te werven. Vervolgens zou ik een zo neutraal mogelijk internationaal multidisciplinair onderzoeksteam opzetten, die het onderzoeksplan gaan concretiseren en uitvoeren. Gedurende de onderzoeksperiode zou ik dit graag willen organiseren en regisseren. Zo zou ik (willen) beginnen.

Vooralsnog heb ik een bedrijf met 10 werknemers, waar wekelijks honderden gasten op afkomen. Ik kan momenteel niets anders doen dan het onderwerp ter discussie brengen. Ook geniet ik in mijn (weinige) vrije tijd van dit forum, omdat het me veel laat nadenken en lezen over diverse problematieken. Dit probeer ik te zien als een soort voorverkenning om straks (als mijn zaak verkocht is) een duidelijk onderzoeksvraag te kunnen formuleren.
Duidelijk. Dus als jij je zaak hebt verkocht, ga je beginnen met de wereld verbeteren middels een onderzoeksplan.
Klinkt concreet.
pi_107860782
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:56 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dat is prima. Maar een elite is wat anders.

[..]

Hier veeg ik dagelijks mijn aars mee af en zal dat blijven doen.
Dan noem je het anders, mij een zorg. Ik blijf bij mijn punt dat iedereen op zoek is naar het systeem waarin hij zelf het beste tot zijn recht komt. Jij bent daarin ook niet beter dan een ander.
pi_107860790
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat heeft niets, maar dan ook niets, exclusief met de elite te maken.
Inderdaad, maar met kapitalisme dat de elite hun positie garandeert.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:00:58 #131
pi_107860815
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:00 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dan noem je het anders, mij een zorg. Ik blijf bij mijn punt dat iedereen op zoek is naar het systeem waarin hij zelf het beste tot zijn recht komt. Jij bent daarin ook niet beter dan een ander.
Nee. Er zijn zat mensen die het beste voor iedereen willen, niet alleen voor zichzelf.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:01:12 #132
341203 3-voud
pi_107860822
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:00 schreef dadgad het volgende:

[..]

Inderdaad, maar met kapitalisme dat de elite hun positie garandeert.
Ook niet. Je wordt evengoed door een arme sloeber bedonderd als door een kapitalist.
pi_107860834
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:00 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Niet per se mee eens.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:01:43 #134
341203 3-voud
pi_107860847
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. Er zijn zat mensen die het beste voor iedereen willen, niet alleen voor zichzelf.
Daar zitten ze zelf dan ook tussen...
pi_107860856
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ook jij bent op zoek naar een systeem wat jou het beste past. Je moet wel lezen hè.

Daarbij, wie zegt dat dat wat voor jouw het beste is, dat ook voor mij is? Ik boer toevallig heel goed in onze huidige maatschappij. Ik wil niet dat wat jij denkt dat het beste is.
pi_107860858
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ook niet. Je wordt evengoed door een arme sloeber bedonderd als door een kapitalist.
Dat kan. Het heeft alles met het klimaat te maken.
pi_107860876
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:01 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dat kan. Het heeft alles het klimaat te maken.
Wat heeft het klimaat er nu weer mee te maken?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:02:56 #138
341203 3-voud
pi_107860902
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:01 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dat kan. Het heeft alles met het klimaat te maken.
Wat is dat voor een ruime opmerking? Kunnen we niks mee.
pi_107860903
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:02 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Wat heeft het klimaat er nu weer mee te maken?
Het sociologische-politieke-ecomische klimaat!
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:03:33 #140
341203 3-voud
pi_107860919
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:03 schreef dadgad het volgende:

[..]

De wereld dus... sjee.
pi_107860947
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:02 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat is dat voor een ruime opmerking? Kunnen we niks mee.
Toch wel. Jij insinueert dat ik naar absolute perfectie streef, wat ergens waar is, dat lijkt me enigszins onvermijdelijk, maar eigenlijk streef ik enkel naar een beter systeem, een beter klimaat, met het volle bewustzijn dat perfectie niet bestaat.
pi_107860948
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:03 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ah zo. Over de hele wereld dus. Dat klimaat is onstaan uit evolutie. Dat zal ook doorevalueren.
pi_107860976
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:04 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ah zo. Over de hele wereld dus. Dat klimaat is onstaan uit evolutie. Dat zal ook doorevalueren.
Evolutie mijn aars. Dooddoener argument.
pi_107860988
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:05 schreef dadgad het volgende:

[..]

Evolutie mijn aars. Dooddoener argument.
Nee, het 'mijn aars' argument is sterk.

Feit is dat ons systeem is geworden zoals het is omdat 'men' steeds vanuit een bestaande situatie op zoek is gegaan naar veranderingen en verbeteringen in het systeem. Dat daarbij enkele menselijke waarden en vanzelfsprekendheden uit het oog zijn verloren, dat is een tweede.

Die beweging zal doorgaan, maar ik durf te garanderen dat er nooit een systeem zal zijn waarbinnen er geen mensen zijn die misbruik maken van hun macht om het systeem vervolgens weer naar hun hand te zetten.
pi_107861043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:05 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik pas me aan jou aan.
pi_107861064
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:07 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ik pas me aan jou aan.
Ach, gaan we weer persoonlijk worden omdat het je niet zint?
pi_107861071
quote:

[..]

Feit is dat ons systeem is geworden zoals het is omdat 'men' steeds vanuit een bestaande situatie op zoek is gegaan naar veranderingen en verbeteringen in het systeem. Dat daarbij enkele menselijke waarden en vanzelfsprekendheden uit het oog zijn verloren, dat is een tweede.

Die beweging zal doorgaan, maar ik durf te garanderen dat er nooit een systeem zal zijn waarbinnen er geen mensen zijn die misbruik maken van hun macht om het systeem vervolgens weer naar hun hand te zetten.
Misschien. Ik doe niet aan zulke garanties. Het is goed mogelijk.
pi_107861080
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:08 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ach, gaan we weer persoonlijk worden omdat het je niet zint?
Rustig maar. ;)
pi_107861088
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:09 schreef dadgad het volgende:

[..]

Rustig maar. ;)
Lulhannes. ;)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:09:43 #150
pi_107861089
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:01 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ook jij bent op zoek naar een systeem wat jou het beste past. Je moet wel lezen hè.

Daarbij, wie zegt dat dat wat voor jouw het beste is, dat ook voor mij is? Ik boer toevallig heel goed in onze huidige maatschappij. Ik wil niet dat wat jij denkt dat het beste is.
Ik ben niet op zoek naar het systeem dat MIJ het beste past. Want dat is een dictatuur met mijn als dictator.
pi_107861099
Nou goed, aangezien er geen concrete stappen bedacht kunnen worden. Hier enkele.

* Zeer sterk nivelleren van verschil in inkomsten.

* Terugbrengen van het kapitalisme.

* Wetenschap richten op de 'toekomst' dat wil zeggen oplossingen aandragen voor de dreigende tekorten.

* Scholing sterker richten op sociale omgang en communicatie.

* Individualisatie/competitie ontmoedigen op verschillende onderdelen.

Enkele puntjes om richting te geven.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107861100
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:56 schreef Loppe het volgende:

[..]

Het wordt een egotrip als het elitair begint te worden.
Is dat niet praktisch hetzelfde? Jezelf als autoriteit benoemen en je dusdanig uiten?

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Helaas gaan mensen soms aan de haal met de begrippen gelijkheid en gelijkwaardigheid, waardoor frictie ontstaat in de maatschappij.
pi_107861102
quote:

[..]

Zo denk ik er ook over.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:10:30 #154
341203 3-voud
pi_107861107
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:04 schreef dadgad het volgende:

[..]

Toch wel. Jij insinueert dat ik naar absolute perfectie streef, wat ergens waar is, dat lijkt me enigszins onvermijdelijk, maar eigenlijk streef ik enkel naar een beter systeem, een beter klimaat, met het volle bewustzijn dat perfectie niet bestaat.
Dat hebben we al. We zijn enkel nog lerende om het telkens bij te schaven.
Kijk je de lijn terug van heel de geschiedenis, is onze tijd, in onze westerse wereld, is dit de beste tijd om te leven.

Maar je wil meer. Meer dan we nu kunnen. Tevens wil je direct het bestaande op de schop en morgen met een schone lei beginnen.
We, met name ik, hebben al vaker uitgelegd wat de consequenties daarvan zijn. Zon ommekeer kost mijoenen levens. Maar blijkbaar kunnen de occupiers daar eenvoudig overheen stappen. Of ze begrijpen er totaal niks van, of willen het niet weten omdat ze koste wat het kost die beweging willen steunen uit eigen belang, of ze hebben totaal geen empathie.

Laat mij die zogenaamde troll maar zijn dan die zelfs door de moderator verzocht wordt te vertrekken. Ik kan aantonen met keiharde feiten wel een goede kijk op de zaak te hebben. En empathie.
pi_107861117
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben niet op zoek naar het systeem dat MIJ het beste past. Want dat is een dictatuur met mijn als dictator.
En dijn?
pi_107861138
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:09 schreef dadgad het volgende:

[..]

Misschien. Ik doe niet aan zulke garanties. Het is goed mogelijk.
Ik denk dat we het misschien kunnen beperken door een daadwerkelijk benoeming van leiding, maar wel met een methodiek die er voor zorgt dat zij zich uitsluitend laten leiden door inhoud. Maar hoe?

Ik ben in dat opzicht tegen elke vorm van anarchisme, omdat daarin het populisme de overmacht zal krijgen. Degene met de vlotste babbel heeft de meeste macht, ook al bezit die persoon geen kennis.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:12:01 #157
pi_107861148
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dijn?
Amsterdams bloed :@
pi_107861154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kijk je de lijn terug van heel de geschiedenis, is onze tijd, in onze westerse wereld, de beste tijd om te leven.

Maar je wil meer. Meer dan we nu kunnen. Tevens wil je direct het bestaande op de schop en morgen met een schone lei beginnen.
We, met name ik, hebben al vaker uitgelegd wat de consequenties daarvan zijn. Zon ommekeer kost mijoenen levens. Maar blijkbaar kunnen de occupiers daar eenvoudig overheen stappen. Of ze begrijpen er totaal niks van, of willen het niet weten omdat ze koste wat het kost die beweging willen steunen uit eigen belang, of ze hebben totaal geen empathie.

Laat mij die zogenaamde troll maar zijn dan die zelfs door de moderator verzcht wordt te vertrekken. Ik kan aantonen met keiharde feiten wel een goede kijk op de zaak te hebben. En empathie.
Iedere revolutie kost levens. Dat heeft kunnen blijken. Maar de huidige toestand is onhoudbaar. Vroeg of laat explodeert het. Ik wacht het maar af. Het rijpe moment zeg maar.
pi_107861165
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor, want dat gaat in tegen je eigen rechtvaardigheidsgevoel en past jou dus niet het beste.
pi_107861219
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nou goed, aangezien er geen concrete stappen bedacht kunnen worden. Hier enkele.

* Wetenschap richten op de 'toekomst' dat wil zeggen oplossingen aandragen voor de dreigende tekorten.

Ook jij doet niet anders dan Anderson. Je maakt er je eigen politieke discussie van. Best, maar begin dan een politieke partij.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:15:02 #161
341203 3-voud
pi_107861225
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:12 schreef dadgad het volgende:

[..]

Iedere revolutie kost levens.
Laten we aannemen dat de jouwe het eerste gaat. Eens kijken of je dan nog zo happig bent.
Niet op een forum, want stoer doen kan ik ook. In real life.
pi_107861240
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:11 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik denk dat we het misschien kunnen beperken door een daadwerkelijk benoeming van leiding, maar wel met een methodiek die er voor zorgt dat zij zich uitsluitend laten leiden door inhoud. Maar hoe?

Ik ben in dat opzicht tegen elke vorm van anarchisme, omdat daarin het populisme de overmacht zal krijgen. Degene met de vlotste babbel heeft de meeste macht, ook al bezit die persoon geen kennis.
Probeer de Spaanse Revolutie eens te bestuderen in plaats van met al die propaganda mee te gaan. De anarchisten deden het bijzonder goed. Ze werden uiteindelijk verslagen ja. Omdat ze zo losjes on ongeorganiseerd waren, niet opgewassen tegen de wapens van Franco en Hitler. Maar er waren geen populisten die hen manipuleerden, daar had men geen enkele interesse in. Er was democratische consensus, waarbij iedereen een stem had. Man en vrouw. (zeer feministisch)
pi_107861247
quote:

[..]

Iedere revolutie kost levens. Dat heeft kunnen blijken. Maar de huidige toestand is onhoudbaar. Vroeg of laat explodeert het. Ik wacht het maar af. Het rijpe moment zeg maar.
Ik weet nog niet zo zeker of we dan beter af zijn. Na dat rijpe moment zeg maar.
Dan grijpen de sterksten de macht , want zo is het gegaan en zo zal het altijd gaan.
pi_107861253
quote:

[..]

Ik kan aantonen met keiharde feiten wel een goede kijk op de zaak te hebben. En empathie.
Kom maar op dan met die feiten. :Y)

En empathie.
pi_107861260
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Laten we aannemen dat de jouwe het eerste gaat. Eens kijken of je dan nog zo happig bent.
Niet op een forum, want stoer doen kan ik ook. In real life.
Dat is flauw. Probeer wel bij de context te blijven.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:16:21 #166
pi_107861266
quote:

[..]

Iedere revolutie kost levens.
De status quo ook, dus dat is geen argument om geen revolutie te overwegen.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:16:40 #167
341203 3-voud
pi_107861276
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Je lijkt de PvdA wel. Ruim wat roepen, niks aanleveren.

Bij al je voorstellen: Hoe?
En daarachter: Hoe vang je de gevolgen op?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:16:56 #168
pi_107861282
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:12 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee hoor, want dat gaat in tegen je eigen rechtvaardigheidsgevoel en past jou dus niet het beste.
Er zijn prima drugs om van dat rechtvaardigheidsgevoel af te komen.
pi_107861296
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef dadgad het volgende:

[..]

Probeer de Spaanse Revolutie eens te bestuderen in plaats van met al die propaganda mee te gaan. De anarchisten deden het bijzonder goed. Ze werden uiteindelijk verslagen ja. Omdat ze zo losjes on ongeorganiseerd waren, niet opgewassen tegen de wapens van Franco en Hitler. Maar er waren geen populisten die hen manipuleerden, daar had men geen enkele interesse in. Er was democratische consensus, waarbij iedereen een stem had. Man en vrouw. (zeer feministisch)
Net als Occupy dus.
pi_107861297
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ja? In oorlogstijd werkt dat, kijk naar Egypte. Dan is er een gezamenlijke vijand. Op het moment dat de vijand is verslagen dan begint de onderlinge strijd. De Spaanse Revolutie is een dom en kortzichtig voorbeeld, omdat er nooit een periode is geweest waarin er structureel aan een toekomst moest worden gebouwd.
pi_107861304
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:14 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ook jij doet niet anders dan Anderson. Je maakt er je eigen politieke discussie van. Best, maar begin dan een politieke partij.
Vertel jij eens wat Occupy volgens jouw is dan ? of zou moeten zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:17:50 #172
341203 3-voud
pi_107861307
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:16 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dat is flauw. Probeer wel bij de context te blijven.
Dat deed ik uitermate. Het staat je alleen niet aan.
Je denkt vanuit de stoel achter je PC heel eenvoudig dat het buiten wel allemaal afspeelt en jij buiten kunt komen als het achter de rug is.

Zulke ruggengraten zijn gevuld met slagroom.
pi_107861321
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Geen argumenten, dus een poging om lollig te doen. Treurig voorspelbaar ben je toch.
pi_107861326
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Vertel jij eens wat Occupy volgens jouw is dan ? of zou moeten zijn.
Kijk in mijn postgeschiedenis. Geen zin in herhaling.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:18:46 #175
341203 3-voud
pi_107861329

[ Bericht 100% gewijzigd door Gray op 11-02-2012 15:20:06 (-kijk eens wat vaker in feedback-) ]
pi_107861332
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef Gray het volgende:

Is dat niet praktisch hetzelfde? Jezelf als autoriteit benoemen en je dusdanig uiten?

Ja, mss wel.
Ik ben eigl. van mening dat spiritualiteit een groot deel kan oplossen maar soit dat blijft een geloofskwestie natuurlijk.
pi_107861352
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:17 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja? In oorlogstijd werkt dat, kijk naar Egypte. Dan is er een gezamenlijke vijand. Op het moment dat de vijand is verslagen dan begint de onderlinge strijd. De Spaanse Revolutie is een dom en kortzichtig voorbeeld, omdat er nooit een periode is geweest waarin er structureel aan een toekomst moest worden gebouwd.
Ja omdat het direct werd vernietigd. Ze hadden geen enkele steun. Van Hitler, Stalin, Mussolini, Franco tot de rest van de wereld die rustig toekeek (afgezien van 40 000 + internationale vrijwilligers). je weet dus nooit hoe het zou zijn afgelopen.

Egypte is een onzinnig voorbeeld, valt niet te vergelijken aan de spaanse revolutie.
pi_107861357
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:17 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zulke ruggengraten zijn gevuld met slagroom.
Nu heb ik zin in een joint en in een roomsoes ;)
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:20:28 #179
341203 3-voud
pi_107861367
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:18 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ja, mss wel.
Ik ben eigl. van mening dat spiritualiteit een groot deel kan oplossen maar soit dat blijft een geloofskwestie natuurlijk.
Met de hele dag "hummen" worden er geen aardappels gerooid.
pi_107861385
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef Gray het volgende:

[..]

En empathie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik ben hongerig naar feiten! :Y)
pi_107861388
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:19 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ja omdat het direct werd vernietigd. Ze hadden geen enkele steun. Van Hitler, Stalin, Mussolini, Fraco tot de rest van de wereld die rustig toekeek (afgezien van 40 000 + internationale vrijwilligers). je weet dus nooit hoe het zou zijn afgelopen.

Egypte is een onzinnig voorbeeld, valt niet te vergelijken aan de spaanse revolutie.
Onzin met onzin bestrijden werkt het best. Maar goed, heb je nog een voorbeeld van een werkende anarchie buiten oorlogstijd?
pi_107861393
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:18 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ja, mss wel.
Als je maag rommelt van de honger stilt spiritualiteit die niet hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:21:20 #183
341203 3-voud
pi_107861394
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

Nu heb ik zin in een joint en in een roomsoes ;)
Als je het op hebt kom ik op visite :)
*bedwelmde vrouwen zijn easy*
pi_107861422
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Met de hele dag "hummen" worden er geen aardappels gerooid.
Dat is dan ook geen spiritualiteit.
pi_107861443
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Onzin met onzin bestrijden werkt het best. Maar goed, heb je nog een voorbeeld van een werkende anarchie buiten oorlogstijd?
Hoezo onzin met onzin bestrijden? Anarchie en echt socialisme zal nooit zonder oorlog kunnen plaatsvinden omdat het de nachtmerrie van iedere heersende elite is. Ze zullen een wereld oorlog beginnen om het tegen te houden.

quote:
In Spain during almost three years, despite a civil war that took a million lives, despite the opposition of the political parties (republicans, left and right Catalan separatists, socialists, Communists, Basque and Valencian regionalists, petty bourgeoisie, etc.), this idea of libertarian communism was put into effect. Very quickly more than 60% of the land was collectively cultivated by the peasants themselves, without landlords, without bosses, and without instituting capitalist competition to spur production. In almost all the industries, factories, mills, workshops, transportation services, public services, and utilities, the rank and file workers, their revolutionary committees, and their syndicates reorganized and administered production, distribution, and public services without capitalists, high salaried managers, or the authority of the state.

Even more: the various agrarian and industrial collectives immediately instituted economic equality in accordance with the essential principle of communism, 'From each according to his ability and to each according to his needs.' They coordinated their efforts through free association in whole regions, created new wealth, increased production (especially in agriculture), built more schools, and bettered public services. They instituted not bourgeois formal democracy but genuine grass roots functional libertarian democracy, where each individual participated directly in the revolutionary reorganization of social life. They replaced the war between men, 'survival of the fittest,' by the universal practice of mutual aid, and replaced rivalry by the principle of solidarity....

This experience, in which about eight million people directly or indirectly participated, opened a new way of life to those who sought an alternative to anti-social capitalism on the one hand, and totalitarian state bogus socialism on the other.

http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Revolution
pi_107861550
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:21 schreef Lavenderr het volgende:
Als je maag rommelt van de honger stilt spiritualiteit die niet hoor.
Wie weet wat de kracht van de geest op materie kan zijn?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:27:12 #187
341203 3-voud
pi_107861573
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:26 schreef Loppe het volgende:

[..]

Wie weet wat de kracht van de geest op materie kan zijn?
Je hebt het antwoord gevonden voor de 3de wereld zo te horen. Ga je nuttig maken daar.
Ik ben alvast trots op je.
pi_107861583
Hier kunnen ze alleen terug grijpen naar het verleden, dat is duidelijk.
pi_107861608
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:23 schreef dadgad het volgende:

[..]

Hoezo onzin met onzin bestrijden? Anarchie en echt socialisme zal nooit zonder oorlog kunnen plaatsvinden omdat het de nachtmerrie van iedere heersende elite is. Ze zullen een wereld oorlog beginnen om het tegen te houden.

[..]

Ik bedoel anarchie die standhoudt nadat de oorlog over is. Onzelfzuchtige burgers die verder gaan met hand in hand leven nadat de gezamenlijke vijand is verslagen.

In dat opzicht is Egypte wel een goed voorbeeld. De machthebber is verdreven door verschillende groepen die hand in hand samenwerkte, en nu is de onderlinge strijd losgebarsten. Fijn hoor, revolutie.
pi_107861623
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:27 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je hebt het antwoord gevonden voor de 3de wereld zo te horen. Ga je nuttig maken daar.
Ik ben alvast trots op je.
Ik vraag het me enkel af hoor.
pi_107861645
quote:

[..]

Ik kan aantonen met keiharde feiten wel een goede kijk op de zaak te hebben. En empathie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef Gray het volgende:

[..]

En empathie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ah, bij concreet worden neemt de twijfel al snel toe.
Denk dat dit wel de dag hier opsomt.
Goed gezegd! ^O^
pi_107861650
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:29 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik bedoel anarchie die standhoudt nadat de oorlog over is. Onzelfzuchtige burgers die verder gaan met hand in hand leven nadat de gezamenlijke vijand is verslagen.

In dat opzicht is Egypte wel een goed voorbeeld. De machthebber is verdreven door verschillende groepen die hand in hand samenwerkte, en nu is de onderlinge strijd losgebarsten. Fijn hoor, revolutie.
Dat is niet echt vergelijkbaar. Egypte streeft naar een parlementaire democratie, nog altijd kapitalistisch.

Wat in Spanje ontstond is moeilijk te voorspellen hoe het zou zijn afgelopen.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:31:50 #193
341203 3-voud
pi_107861671
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:29 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik vraag het me enkel af hoor.
pi_107861688
hops ik ga ervandoor. tot laterr
pi_107861695
Iedereen aanvallen met achterlijke vragen ? dat helpt.
pi_107861710
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:30 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dat is niet echt vergelijkbaar. Egypte streeft naar een parlementaire democratie, nog altijd kapitalistisch.

Wat in Spanje ontstond is moeilijk te voorspellen hoe het zou zijn afgelopen.
Wat in Spanje ontstond was gewoon een voorloper van de tweede wereldoorlog, simpelweg de Russen tegen de Duitsers. Die is uiteindelijk gewoon afgelopen, dus we weten hoe dat is geëindigd.
pi_107861720
Kansloos gebeuren verder hier Ajuuu
pi_107861724
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik kan concreet zijn, wetenschappelijk zelfs. Ga je er in mee?
pi_107861731
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Kansloos gebeuren verder hier Ajuuu
Gelukkig voeg je zelf veel toe.
pi_107861755
Succes hé

We horen het wel.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 15:36:22 #201
341203 3-voud
pi_107861788
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:34 schreef Loppe het volgende:

[..]

Sure. Pleur het maar neer. Ik snor het later wel op.
Brei er een end aan vandaag. Ga andere dingen doen.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:39:10 #202
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107861866
quote:

[..]

Kijk je de lijn terug van heel de geschiedenis, is onze tijd, in onze westerse wereld, is dit de beste tijd om te leven.

Laat mij die zogenaamde troll maar zijn dan die zelfs door de moderator verzocht wordt te vertrekken. Ik kan aantonen met keiharde feiten wel een goede kijk op de zaak te hebben. En empathie.
Als ik je goed begrijp vind je het prima zoals het nu gaat? Er is niets dat je zou willen veranderen, want het leven is beter dan ooit tevoren. Een verandering zou alleen maar schade brengen aan de mensheid en miljoenen levens kosten. En dit alles kun je onderbouwen met keiharde feiten?

Nee, zo iemand kan zeker geen trol zijn! Dat is een voorbeeld voor de mensheid. _O_

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:59 schreef Copycat het volgende:

Duidelijk. Dus als jij je zaak hebt verkocht, ga je beginnen met de wereld verbeteren middels een onderzoeksplan.
Klinkt concreet.
_O-

Zo zou je het ook kunnen stellen. Concreter dat dit kan ik het niet maken.
Graag je reactie
pi_107861882
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:34 schreef Loppe het volgende:

[..]

Graag zelfs, wat zijn de ideeën ?
pi_107861933
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Graag zelfs, wat zijn de ideeën ?
Zoek eens naar MT Keshe. Hij gaat al een heel eind.
pi_107861938
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sure. Pleur het maar neer. Ik snor het later wel op.
Brei er een end aan vandaag. Ga andere dingen doen.
Snor dan ook meteen je eigen feiten even op.

Doe eens gek; leef naar je eigen uitspraken. ^O^
pi_107862001
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:41 schreef Loppe het volgende:

[..]

Zoek eens naar MT Keshe. Hij gaat al een heel eind.
Ga ik doen, bedankt.
pi_107862058
Niet over één nacht ijs gaan.
pi_107862629
Hoe bedoel je dat ?
pi_107862720
In geval van verwerping van zijn theorie.
pi_107862908
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoe bedoel je dat ?
Dat je niet te snel een oordeel moet vellen. ;)
pi_107863421
Meestal betekend dat helaas dat het onzin betreft. Ik zit nu te kijken naar een lezing van hem, en alhoewel ik er niks van begrijp hoop ik wel dat het zo is. Free energy.
pi_107863566
Gedoe rond een container
http://occupytv.nl/2012/0(...)ft-occupy-amsterdam/

http://www.occupyamsterda(...)ngs-dreiging-update/

deze reactie onder het artikel vond ik wel vermeldenswaardig:

'Een te groot idealisme kan een obstakel zijn.

Een van de heerlijkheden van een activist zijn is, dat we veel doorzien van de veel mythen van het beleid van de machthebbers. We brengen een eerlijke en kritische blik en we doen ons best onszelf te onderscheiden van de mainstream door slimmer de hypocrisie en de spelletjes te laten zien die de machthebbers presenteren.

Er is echter ook een keerzijde aan deze kritische houding. We hechten ons aan het geven van commentaar en verliezen het vermogen om met onze kritische houding naar de werkelijkheid te kijken. Commentaar leveren op de beleidsmakers word dan iets wat we dwangmatig doen.

Als meedoen ‘tegen’ een gewoonte wordt, ongeacht de resultaten, bezit de groep niet genoeg creativiteit om nog te gedijen. Wanneer het een gewoonte is om tegen te zijn dan, is de groep niet in staat om iets belangrijks te bereiken.

Het goede nieuws is dat deze gewoonten kan veranderen. Occupy activisten die de maatschappij uitdagen te veranderen, kunnen dat ook zelf! Wanneer we verbinden en de zaken in evenwicht brengen, zal het veel gemakkelijker zijn om de vernieuwers in onze eigen groepen te ondersteunen!

Mjon'
pi_107864119
Persoonlijk vind ik deze mooi beschreven.

quote:
OCCUPY EN ZEITGEIST ZIJN OP WEG NAAR DE WEDERGEBOORTE

De mens is als een vogel die twee keer geboren moet zijn: “als een vogel moet de mens twee fasen passeren om een goed (vrij) mens te kunnen zijn. De eerste fase is een ei en de tweede fase een vogel.” Met andere woorden: als eerste was de mens geboren uit de baarmoeder van de moeder in het oude bewustzijn of de oude beschaving.

Naderhand krijgt de geborene respect en liefde voor de ouders; respect en liefde voor zichzelf (voor het eigenbelang gebaseerd op de beperkte geïntegreerde relatie-ontwikkeling; respect

en liefde voor het gezin; respect en liefde voor de eigen cultuur, religie en ideologie; respect en liefde voor het eigen volk, eigen land en economie). En dit allen voor het eigenbelang. De eerste geboorte van elk individu blijkt zwaar geïndoctrineerd en veroordeeld te zijn door de maatschappij.

En daarom moet de mens weer geboren worden, maar nu in de rechtstreekse levende vrijheid en waarheid, in het nieuwe bewustzijn of de nieuwe beschaving. En dit allen voor vrij van eigenbelang gebaseerd op de onbeperkte geïntegreerde relatie-ontwikkeling: respect en liefde voor de bron van het leven en kosmos, respect en liefde voor de wereld, voor de natuur en de mens.

Deze wedergeboorte moet men helemaal zelf doen. Deze wedergeboorte is de overwinning, de revolutie in de geest of bevrijding van de inhoud van de geest. Deze wedergeboorte = het nieuwe bewustzijn = de vrije geest = zelfkennis. En deze zelfkennis kan alleen verkregen worden door zelfonderzoek.

De hulp hetgeen de mens van de bankiers, autoriteiten met hun psychologische en medische deskundigen krijgt aangeboden is louter secundair.

Primair heeft de mens zelfkennis nodig die gebaseerd is op diepgaand psychologisch en wetenschappelijk zelfonderzoek. Dat kan en moet zij zelf doen. Niemand kan het voor haar doen, ik herhaal, niemand behalve zij en haarzelf.

Ieder mens komt in haar leven het moment of keerpunt dat zij praktisch gedwongen is dit te doen. De keus is altijd aan haar of zij dit geschenk benut of niet en al is dat aan het eind van haar leven. Zoals men weet heeft de mens het geschenk van de vrije wil(-skracht) ontvangen.

Zo kan zelfs onrecht, leed en onheil zoals ongelijkheid, onderdrukking, uitbuiting, een verslaving of (ongeneeslijke) ziekte als een geschenk en als een motief voor vreugde ervaren worden, als men het verstand begrepen en overstegen heeft, en een bepaald bewustzijnsniveau heeft bereikt.

Daarom behoort zelfkennis geruggensteund door de technologie de primaire inhoud van cultuur, religie, traditie en ideologie te zijn. Anders krijgen we weer een primitieve inferieure onhoudbare maatschappij zoals we die tot op de dag van vandaag kennen met de technologie die niet goed benut wordt, maar juist misbruikt en gebruikt wordt tegen het individu.

De wedergeboorte is de objectieve mondiale geïntegreerde processen van het totaal denken. Dus, onze taak is dat men de mens moet behoeden voor volledige blindheid die we definiëren als intelligentie en het gezonde verstand.

Peter van Langeslag
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:40:22 #214
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107876012

[ Bericht 3% gewijzigd door heartz op 12-02-2012 02:38:37 ]
Volg je hart, gebruik je verstand.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:48:22 #215
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107876308
Hehe het is gelukt met die foto's :O

Er was nog geen 100 man.
Zeker meer dan 30 man.
(Als al die internet activisten nou kwamen opdagen! :( )
Redelijke demonstratie.
We 'verliezen' het wel dik van Polen en Duitsland. :D
Er waren niet alleen Occupyers en al met al hebben we toch fijn kunnen protesteren. :)

Wat ik verder nog wil meegeven is het tweede kamer debat vorig jaar hierover:

pi_107876457
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:48 schreef heartz het volgende:
Hehe het is gelukt met die foto's :O

Er was nog geen 100 man.
Zeker meer dan 30 man.
(Als al die internet activisten nou kwamen opdagen! :( )
Redelijke demonstratie.
We 'verliezen' het wel dik van Polen en Duitsland. :D
Er waren niet alleen Occupyers en al met al hebben we toch fijn kunnen protesteren. :)

Wat ik verder nog wil meegeven is het tweede kamer debat vorig jaar hierover:

Jammer, maar ik zie de foto's niet Heartz.
Maar hoe was het?
Niet echt druk he?
Zonde, ik had verwacht dat er veel meer mensen mee zouden doen.
Leeft het dan toch niet zo in Nederland?
Maar fijn dat jullie toch nog hebben kunnen protesteren ^O^
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:56:58 #217
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107876602
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jammer, maar ik zie de foto's niet Heartz.

Huh??
Waarom zie ik ze wel?
Zien anderen ze ook niet??
quote:
Maar hoe was het?
Niet echt druk he?
Zonde, ik had verwacht dat er veel meer mensen mee zouden doen.
Leeft het dan toch niet zo in Nederland?
Maar fijn dat jullie toch nog hebben kunnen protesteren ^O^
pi_107876704
Jawel hoor.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:00:44 #219
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107876743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jawel hoor.
Phew!
Mijn hart ging al sneller kloppen! :P
pi_107876814
Dat is prima gelukt.

Ben je wat wijzer geworden daar over verdere doelen van de organisatie of persoonlijke doelen van mensen daar ?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:07:17 #221
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107876972
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is prima gelukt.

Ben je wat wijzer geworden daar over verder doelen van de organisatie of persoonlijke doelen van mensen daar ?
Het was vooral een ACTA protest.
Wij waren vooral aan het protesteren, niet zozeer aan het socializen.
Er was een protestmars van de Dam naar het Leidseplein en weer terug.
Er waren dus ook protestanten die echt kwamen voor het protest tegen ACTA, los van Occupy.

Die mensen willen zich vooral inzetten voor eerlijkere en duurzame maatschappij.
En ze proberen zich allemaal op hun eigen manier in te zetten.
Zoals ik dat ook doe. :D
Ik kan natuurlijk niet voor al die mensen persoonlijk spreken. :P
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:08:54 #222
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107877019
Zo en nu ga ik ff mijn batterijen opladen :O c_/
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:08:55 #223
pi_107877020
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:07 schreef heartz het volgende:

[..]

Het was vooral een ACTA protest.
Wij waren vooral aan het protesteren, niet zozeer aan het socializen.
Er was een protestmars van de Dam naar het Leidseplein en weer terug.
Er waren dus ook protestanten die echt kwamen voor het protest tegen ACTA, los van Occupy.

Die mensen willen zich vooral inzetten voor eerlijkere en duurzame maatschappij.
En ze proberen zich allemaal op hun eigen manier in te zetten.
Zoals ik dat ook doe. :D
Ik kan natuurlijk niet voor al die mensen persoonlijk spreken. :P
Mag ik een foto van je in het Anonymous topic zetten?
pi_107877046
Nee dat is zo.

quote:
Dat is het doel ook neem ik aan. :9
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:10:06 #225
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107877065
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mag ik een foto van je in het Anonymous topic zetten?
Natuurlijk!! O+
Neem wat je wil gebruiken. :D
pi_107877089
Wie ben jij ? sta je er ook op.
pi_107877136
Ik zie de foto's :)

[ Bericht 25% gewijzigd door Lavenderr op 12-02-2012 11:14:48 ]
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:12:40 #228
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107877163
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wie ben jij ? sta je er ook op.
Niet bij deze pics :P
Maarre ik had ooit een fotoboek hier... :D

Denk maar warme chocolademelk! ^O^
pi_107877239
Juist ja...Oké.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:17:43 #230
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107877351
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:12 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zie de foto's nog steeds niet. Wat raar, want jullie zien ze wel -O-
Kweet ook nie hoor.
Jij hebt mij laten schrikken! o|O :D
pi_107877528
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:17 schreef heartz het volgende:

[..]

Kweet ook nie hoor.
Jij hebt mij laten schrikken! o|O :D
Sorry.
Maar morgen verder.
:)
pi_107883916
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:10 schreef heartz het volgende:

[..]

Natuurlijk!! O+
Neem wat je wil gebruiken. :D
Kijk, zo hoort het. Copyright: the right to copy.
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 11:12:39 #233
249559 crew  Lavenderr
pi_107885221
Zie nog steeds alleen maar kruisjesipv foto's :{
Ik zie ze! Mooie foto's ^O^
  zondag 12 februari 2012 @ 12:52:24 #234
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107887828
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:12 schreef Lavenderr het volgende:
Zie nog steeds alleen maar kruisjesipv foto's :{
Ik zie ze! Mooie foto's ^O^
*O*

Thanx :D
Hadden we eigenlijk op 15 okt. 2011 ook moeten doen.
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 13:15:26 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_107888593
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:52 schreef heartz het volgende:

[..]

*O*

Thanx :D
Hadden we eigenlijk op 15 okt. 2011 ook moeten doen.
Been there. Done that.
Toen was het heel wat drukker dan nu

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 12-02-2012 13:21:25 ]
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2012 @ 14:18:17 #236
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_107891046
Nog geen 100 mensen bij die anti-acta :?

Dat terwijl er meer dan 100 demo's waren :P

:')
  zondag 12 februari 2012 @ 14:23:26 #237
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107891260
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 14:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nog geen 100 mensen bij die anti-acta :?

Dat terwijl er meer dan 100 demo's waren :P

[ afbeelding ]
En dat in Europa alleen al... :D

Ik bedoel op de dam he :P
Het klopt dat het een internationaal protest was. :)
Vandaar dat ik ons vergeleek met de eerdere protesten tegen ACTA in Polen en Duitsland.
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 14:29:05 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_107891470
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 14:23 schreef heartz het volgende:

[..]

En dat in Europa alleen al... :D

Ik bedoel op de dam he :P
Het klopt dat het een internationaal protest was. :)
Vandaar dat ik ons vergeleek met de eerdere protesten tegen ACTA in Polen en Duitsland.
Het stelde dus helemaal niets voor. In vergelijking met Polen en Duitsland.
  zondag 12 februari 2012 @ 14:30:43 #239
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107891534
Dat hoor je mij niet zeggen...
Er was in ieder geval een stuk meer dan 2 man :P
pi_107891544
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 14:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het stelde dus helemaal niets voor. In vergelijking met Polen en Duitsland.
Demonstraties in NL stellen doorgaans niets voor. ;)
  zondag 12 februari 2012 @ 14:32:01 #241
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107891595
Ahh die 15 okt was best mooi hoor. :)
We zijn een klein landje...
pi_107892436
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 14:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Demonstraties in NL stellen doorgaans niets voor. ;)
Voor zo'n demonstratie tegen een of andere verbouwing aan de snelweg waren geloof ik zo'n 900 man op komen dagen. Dat dan weer wel...

Maar het is een kwestie van tijd. En kunde van de overheid denk ik. Mensen zijn nu al al het zeiken over de bezuinigingen, en het begint pas. Straks ook nog 'hervormingen', nog meer 'essentiele' bezuinigingen, extra zorg- en pensioenkosten... De riem wordt zo hard aangetrokken dat het een strop vormt. Een mogelijke fight-or-flight reactie vanuit de maatschappij komt dan ook niet heel onverwacht straks.
  zondag 12 februari 2012 @ 15:17:32 #243
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107893294
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 13:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Been there. Done that.
Toen was het heel wat drukker dan nu

[ afbeelding ]
Mooie pic w/
Ja toen was ik met mijn man en kind. Wij hebben toen geen foto's gemaakt. We liepen met borden en de kleine, was een beetje onhandig, hoewel het wel had gekund.
Stom eigenlijk van ons.
  zondag 12 februari 2012 @ 15:50:01 #244
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107894475
En een ode aan Jokkebrok, zonder hem was het gisteravond waarschijnlijk niet gelukt met de foto's. O+
Dan zou het vandaag worden.
pi_107895960
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:50 schreef heartz het volgende:
En een ode aan Jokkebrok, zonder hem was het gisteravond waarschijnlijk niet gelukt met de foto's. O+
Dan zou het vandaag worden.
:*
pi_107895967
knip... shit... verkeerde topic :')

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2012 16:33:14 ]
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2012 @ 23:10:30 #247
341203 3-voud
pi_107914802
Zo'n ACTA protest trek meer en gewoner volk aan dan zo'n occupy. Grappig.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2012 @ 14:02:19 #248
pi_107928726
quote:
6s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:10 schreef 3-voud het volgende:
Zo'n ACTA protest trek meer en gewoner volk aan dan zo'n occupy. Grappig.
Nouja meer volk, wat ik lees <100 mensen. Dag 1 van occupy op het beursplein was veel meer.
pi_107929512
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Nouja meer volk, wat ik lees <100 mensen. Dag 1 van occupy op het beursplein was veel meer.

15 okt 2011

5 nov 2011

9 febr 2012

pi_107929641
Mooi. Zeker deze.

(R) EVOLUTION.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2012 @ 14:30:55 #251
pi_107929644
Ja die acta is ook maar 1 dag, dat kan je dan toch prima vergelijken met dag 1 van occupy lijkt me.
pi_107929710
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:33 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Wat in Spanje ontstond was gewoon een voorloper van de tweede wereldoorlog, simpelweg de Russen tegen de Duitsers. Die is uiteindelijk gewoon afgelopen, dus we weten hoe dat is geëindigd.
Ach wat een nonsens. Je weet niet waarover je spreekt. Dat is soms vrij vermoeiend in gesprek met jou, alsof je de stof helemaal niet kent.

Je vergelijkt de Spaanse revolutie aan de Egyptische, maar los van het feit dat het beiden revoluties zijn, zijn er maar weinig overeenkomsten.

Wat de anarchisten en socialisten libertariers daar toen gedaan hebben is historisch uniek en daar is iedere historicus het in principe over eens.

Allereerste was het een strijd tegen het fascisme dat vanuit Italië kwam (en kapitalisme an sich natuurlijk). Pas later, nadat de arbeiders 60% van Spanje collectiviseerden ging Rusland zich ermee bemoeien, eerst als steunfactor, maar dat liep uiteindelijk uit op een strijd tussen het Stalinistisch communisme en de anarchisten en socialisten libertariers, die niets moesten hebben van zijn staatscommunisme. Tegen die tijd had dat Duitsland zich natuurlijk al aangesloten bij Mussolini en Franco. Maar goed.

De Spaanse arbeiders werden van alle kanten verraden.

Maar jou argument dat anarchisme nooit zou kunnen werken is nergens op gebaseerd imo. Integendeel, geschiedenis bewijst dat gedurende 3 jaar grote delen van Spanje bijzonder goed functioneerden zonder enige vorm van staats autoriteit, zonder de kerk en zonder kapitalisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door dadgad op 13-02-2012 14:42:39 ]
pi_107929719
(R) EVOLUTION.
  maandag 13 februari 2012 @ 14:52:04 #254
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107930348
In Griekenland zijn de demonstraties overigens best heftig! Athene vannacht:

http://www.nu.nl/binnenla(...)ratie-in-athene.html

Ook een soort van "Occupiers", ze demonstreren tegen de bezuinigingen. Griekenland wilt het geld van de burgers afpakken.

Zou dit een burgeroorlog worden? Want nu gaat Griekenland natuurlijk het leger inzetten tegen zijn eigen burgers.
Graag je reactie
pi_107930487
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:52 schreef Dr-Anderson het volgende:

[ afbeelding ]

Ook een soort van "Occupiers", ze demonstreren tegen de bezuinigingen. Griekenland wilt het geld van de burgers afpakken.

Zou dit een burgeroorlog worden? Want nu gaat Griekenland natuurlijk het leger inzetten tegen zijn eigen burgers.
Een burgeroorlog?! Dan moeten ze eerst aan wapens komen. Dat gaat zo makkelijk niet, ofwel?
pi_107930541
120 edit gewonden (oh my god ik heb oogbalkanker) in een nacht, dat is wel heftig ja... gaat een lijpe kant uit idd

[ Bericht 21% gewijzigd door dadgad op 13-02-2012 15:03:52 ]
pi_107930591
Nog even en ze kunnen niets anders meer dan een 3e wereldoorlog beginnen, al is het maar om het collectief in bedwang te houden door middel van angst.
pi_107930731
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:56 schreef dadgad het volgende:
120 doden gewonden in een nacht, dat is wel heftig ja... gaat een lijpe kant uit idd
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2012 @ 15:02:45 #259
pi_107930760
quote:
4s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ik dacht al ja... alsnog heftig
pi_107930786
Het is al heftig genoeg hé zo ;)
pi_107930825
quote:
4s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

:|W omg

thnx
pi_107930858
Graag gedaan.
  maandag 13 februari 2012 @ 15:08:59 #263
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107930994
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:52 schreef Dr-Anderson het volgende:

[ afbeelding ]

Ja dat is ook vrij heftig daar inderdaad, het blijft maar rekken en er komt steeds meer opstand lijkt het wel.
The truth was in here.
  maandag 13 februari 2012 @ 15:16:12 #264
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107931238
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja dat is ook vrij heftig daar inderdaad, het blijft maar rekken en er komt steeds meer opstand lijkt het wel.
Daarom denk ik ook eerder aan een burgeroorlog. Het enige dat ze kunnen doen is het leger inzetten en dat zal niet helpen.

Zo is het begonnen:

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/12/athene-brandt
Graag je reactie
  maandag 13 februari 2012 @ 16:00:10 #265
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107932821
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja de situatie schijnt daar een stuk ernstiger te zijn dan hier.
Maar dat er zoveel gewonden vallen... dat is niet meer peacefull :'(
  maandag 13 februari 2012 @ 16:03:45 #266
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
  maandag 13 februari 2012 @ 16:07:15 #267
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107933066
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:16 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook eerder aan een burgeroorlog. Het enige dat ze kunnen doen is het leger inzetten en dat zal niet helpen.

Zo is het begonnen:

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/12/athene-brandt
Het is nog niet over. Er wordt nog steeds gevochten :o
  maandag 13 februari 2012 @ 16:10:05 #268
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
  maandag 13 februari 2012 @ 16:10:29 #269
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107933195
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 13 februari 2012 @ 17:23:45 #270
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
  maandag 13 februari 2012 @ 18:12:00 #271
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107937731
quote:
Stop Acta international protest 25 feb 2012

Voor iedereen die nog niet weet wat acta inhoud:

Verzamelen 25 feb 2012 om 13:30 beursplein Rotterdam (bij het WTC gebouw)

Doe mee !
Act now!

https://www.facebook.com/events/366098833400668/

http://www.nujij.nl/inter(...).lynkx#axzz1mHaLy000
Nog nix gehoord hierover op Occupy Amsterdam...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 07:49:21 #272
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107958142
quote:
Grieken hebben financiële steun nog niet binnen

Zo, het Griekse parlement heeft een nieuw bezuinigingspakket goedgekeurd. Nu kunnen de eurolanden en het IMF opnieuw steun geven en is de crisis rond Griekenland voorbij. Of toch niet? De mogelijke struikelblokken voor de volgende bijeenkomst van de eurolanden, morgen in Brussel, op een rij.

Steun in het parlement
De stemming in de nacht van zondag op maandag viel uit in het voordeel van premier Papademos. Bijna twee derde van de parlementariërs steunden 3,3 miljard euro aan bezuinigingen. Maar veel parlementariërs stemden met tegenzin. Ze wisten dat ze hun positie binnen de grote regeringspartijen kwijt zouden zijn als ze tegenstemden. Meer dan veertig volksvertegenwoordigers van de coalitie deden dat toch. De bewindslieden van de kleine regeringspartij Laos stapten eerder al op. De steun in het parlement is dus fragiel en dat kan nog voor problemen zorgen.

Een plechtige belofte
De leiders van de grote partijen - de socialistische Pasok en de conservatieve Nieuwe Democratie - moeten verzekeren dat ze alle maatregelen onverkort zullen doorvoeren. Die belofte geldt ook na de komende verkiezingen, waarschijnlijk in april. Daarmee bemoeit de buitenwereld zich dus met de binnenlandse politiek. De belofte moet er morgen in Brussel liggen, zwart op wit.

Leider Antonis Samaras van Nieuwe Democratie - koploper in de peilingen en de vermoedelijke nieuwe premier - zaaide echter nieuwe twijfel door in het parlement wel om steun voor de bezuinigingen te vragen, maar als argument te gebruiken dat dan een directe val in de afgrond wordt voorkomen. Er kan volgens hem later toch weer over het pakket onderhandeld worden. Hij laadt zo de verdenking op zich dat hij na de verkiezingen sommige maatregelen zal terugdraaien.

Een gat in de bezuinigingen
Premier Papademos en minister van financiën Venizelos hadden hun rekenwerk in orde gemaakt, maar er kwam groot verzet tegen extra bezuinigingen op de pensioenen. Die zijn geschrapt en dus is er een gat in de plannen van 325 miljoen. Daarom wilden de eurolanden vorige week het nieuwe steunpakket nog niet bezegelen.

Als Venizelos morgen weer naar Brussel komt, moet hij laten zien waar hij dat laatste deel vandaan haalt. Op de totale bezuinigingen van 3,3 miljard voor dit jaar is het niet zo'n heel groot bedrag, maar voor de overige eurolanden staat het symbool voor wat steeds weer gebeurt in Griekenland: veel beloven en maar een beetje uitvoeren.

Bezwaren in andere landen
Als Griekenland aan alle voorwaarden voldoet, komt het nieuwe steunpakket er ook - dat wordt nu al sinds oktober vorig jaar gezegd. Maar wie streng kijkt, kan altijd nog een probleem vinden, en het vertrouwen in de Grieken is in de hele eurozone miniem. Bovendien is de vraag of 130 miljard voor de komende drie jaar wel genoeg is.

Nog meer steun toezeggen gebeurt echt niet als het aan Duitsland, Finland en Nederland ligt. Extra strenge voorwaarden zijn wel mogelijk; zo kwam uit Duitsland eerder de suggestie om Griekenland onder curatele te stellen. Het is niet uitgesloten dat de Bondsdag, die nog moet instemmen met nieuwe steun, zo'n eis op tafel legt. De Duitse stemming is pas 27 februari, tot dan is de nieuwe steun voor Griekenland dus nog altijd niet zeker.Door een handige truc zal de NS niet of nauwelijks worden afgerekend op de grote problemen op het spoor door het winterweer van de afgelopen week. Volgens RTL Nieuws telt het bedrijf veel treinen die de afgelopen dagen zijn uitgevallen niet mee bij de prestatiecijfers.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)og-niet-binnen.dhtml
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:39:27 #273
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107960740
Het IMF wilde alleen geld lenen als iedereen van het Griekse Parlement ermee instemde.

Gevolg is dat elke parlementslid die het er niet mee eens was eruit is gewerkt.

Ik vind het toch wel zorgwekkend. Het volk is nu in opstand, EN GELIJK HEBBEN ZE!! Hoe durven ze geld van de burger te stelen, terwijl Goldman Sachs (letterlijk) al het geld van de wereld en hier schuld aan heeft! Maar ik zal het vast te simplistisch zien.

http://tegenlicht.vpro.nl(...)van-Griekenland.html

LANG LEVE REVOLUTIE!!
Graag je reactie
pi_107961366
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:33 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ach wat een nonsens. Je weet niet waarover je spreekt. Dat is soms vrij vermoeiend in gesprek met jou, alsof je de stof helemaal niet kent.

Je vergelijkt de Spaanse revolutie aan de Egyptische, maar los van het feit dat het beiden revoluties zijn, zijn er maar weinig overeenkomsten.

Wat de anarchisten en socialisten libertariers daar toen gedaan hebben is historisch uniek en daar is iedere historicus het in principe over eens.

Allereerste was het een strijd tegen het fascisme dat vanuit Italië kwam (en kapitalisme an sich natuurlijk). Pas later, nadat de arbeiders 60% van Spanje collectiviseerden ging Rusland zich ermee bemoeien, eerst als steunfactor, maar dat liep uiteindelijk uit op een strijd tussen het Stalinistisch communisme en de anarchisten en socialisten libertariers, die niets moesten hebben van zijn staatscommunisme. Tegen die tijd had dat Duitsland zich natuurlijk al aangesloten bij Mussolini en Franco. Maar goed.

De Spaanse arbeiders werden van alle kanten verraden.

Maar jou argument dat anarchisme nooit zou kunnen werken is nergens op gebaseerd imo. Integendeel, geschiedenis bewijst dat gedurende 3 jaar grote delen van Spanje bijzonder goed functioneerden zonder enige vorm van staats autoriteit, zonder de kerk en zonder kapitalisme.
Wannneer gaan wij eens samen vissen?
pi_107973833
In freedom without doubt lies truth, undistorted free flowing wisdom.
In distorted freedom lies doubt, which leads to struggle...
Struggle can lead to wisdom, but also to being lost.
pi_107974001
Waar begint verandering ? Heb je dat al eens afgevraagd. Alles begint in je hart. Durf je zelf te wezen wat je wilt zien in de wereld ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Luister en begrijp dit, en je snapt alles !

[ Bericht 5% gewijzigd door Eartling op 14-02-2012 17:17:50 ]
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:43:26 #279
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107997672
Whehe :D
"If democracy would work, they would never let it be."

Ik weet alleen niet meer waar die vandaan kwam :P
pi_108135932
Tís niet veel meer op de barricades ?
pi_108138028
goed topic
waar gaat het eigenlijk over?
pi_108141182
Geen idee. Topic op zich is wel aardig.

[ Bericht 68% gewijzigd door Gertje-Plongers op 19-02-2012 09:18:51 ]
pi_108141815
quote:
Occupy Den Haag moet weg

Binnen twee weken moet Ocuppy Den Haag weg zijn van het Malieveld. Burgemeester Van Aartsen van Den Haag wil de demonstratie vanaf 29 februari niet meer toestaan.

De reden is dat de manifestatie een steeds meer permanent karakter krijgt en het aantal incidenten neemt toe, meldt het AD.
http://www.bnr.nl/topic/p(...)py-den-haag-moet-weg

http://occupydenhaag.org/

quote:
Vrijdag maakten de demonstranten bekend dat maandag een rechtszaak is tegen de gemeente omdat ze het er niet mee eens zijn dat de burgemeester hen beperkingen oplegt.
pi_108143131
Ik zit net naar die link te kijken, maar wat is daar de bedoeling van dan ? Naar de rechter over het kampement ja de nee ?

Dat zal toch zeker de bedoeling allemaal niet wezen.

Als men werkelijk een visie heeft ten aanzien van een eerlijkere en betere wereld, dan ga je in beraad over werkbare opties en verbeterpunten over het systeem waar je verbeteringen in mogelijk ziet ?

Toch ?
  zondag 19 februari 2012 @ 22:46:23 #285
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108169493
Compilatie van een paar anti Acta demonstraties
25 februari is er een deel 2 in Nederland .
pi_108176757
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik zit net naar die link te kijken, maar wat is daar de bedoeling van dan ? Naar de rechter over het kampement ja de nee ?

Blijkbaar wel.
  maandag 20 februari 2012 @ 08:39:26 #287
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108176878
quote:
PERSBERICHT OCCUPY DEN HAAG

Den Haag 17 februari 21:30

Occupy Den Haag: Van Aartsen spreekt wéér voor zijn beurt

In een brief aan de gemeenteraad van Den Haag stelt Van Aartsen wederom dat Occupy Den Haag zou moeten vertrekken en wel per 29 februari aanstaande. Occupy Den Haag heeft echter eerst nog Van Aartsen voor de rechter gedaagd (zitting 20 februari om 11:30), omdat hij een eerder verzoek van Occupy tot uitbreiding van het kamp op het Malieveld heeft afgewezen.
http://onl.nu/nl/artikel/(...)%A9r-voor-zijn-beurt
  maandag 20 februari 2012 @ 08:49:49 #288
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108176986
Afgelopen zaterdag 18 februari was de internationale demonstratie dag " We are all greek "
Op dit moment hebben de grieken 28 rijksgebouwen bezet waaronder 2 ministeries .
pi_108177207
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 08:26 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Blijkbaar wel.
Oke, als het maar niet verzand dan in zinloos gedoe. Een kampement is niet erg constructief ? evenals de negatieve imagoschade ?
pi_108177230
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 08:49 schreef Summers het volgende:
Afgelopen zaterdag 18 februari was de internationale demonstratie dag " We are all greek "
Op dit moment hebben de grieken 28 rijksgebouwen bezet waaronder 2 ministeries .
O.Helemaal niks van gehoord in Nederland.
pi_108177468
Is dit al voorbij gekomen? Een Amerikaans occupy-lid wat "trouwt" met een gebouw? |:( link.

quote:
Baylonia Aivaz didn’t “marry” the vacant building due to some strange fetish, sexual hang-up or far-fetched daddy issues somehow involving derelict architecture. She did it in order to protest gentrification.

“I’m doing this to show the building how much I love it, how much I love community space, and how much I love this neighborhood. And I want to stop it from gentrification,” she said.

The building was recently occupied by protestors, and is scheduled to be torn down to make room for apartment buildings.

“If corporations can have the [same] rights as people, so can buildings,” said Aivaz, who did indeed don a white dress for her big day. She described the event as a “gay marriage”, though we’re not sure if this is just a two-for-one liberal protest or the building has kind of a fem-vibe.

Along with other Occupy Seattle protestors, Aivaz wanted the 107-year-old warehouse to be turned into some sort of community center to house artwork and provide services, but unfortunately foe the newlyweds, Aivaz’s wife’s planned demolition is still moving forward, despite the ceremony.

Aivaz isn’t the firs tot marry an inanimate object: a US Air Force solider married the Eiffel Tower in 2007, a German woman married the Berlin Wall, and the infamous Pennsylvanian “Miss Wolfe” has confessed to be completely mentally and sexually attracted to 1001 Nachts, a roller coaster she has “ridden” over 3,000 times.

This makes me scratch my head in confusion at best and admittedly makes me a little sick at worst.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_108177595
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Oke, als het maar niet verzand dan in zinloos gedoe. Een kampement is niet erg constructief ? evenals de negatieve imagoschade ?
Wat is er nog positief aan Occupy?
Ik denk dat de gemeentes ze voor de winter maar lieten zitten in de hoop dat ze vanwege de kou zelf wel zouden vertrekken.
Nu is de winter voorbij, het voorjaar komt eraan dus het wordt weer aantrekkelijk voor bag packers, zwervers en andere mensen zonder verplichtingen. Verder gaat het nergens meer over.

Ze kunnen beter een opvang voor daklozen beginnen, eigenlijk zijn ze dat al.
pi_108177682
Het enige positieve is de aandacht die het heeft ?

Nu is het zaak om die focus en aandacht en kracht om te zetten in iets positiefs ?

[ Bericht 24% gewijzigd door Gertje-Plongers op 20-02-2012 09:49:38 ]
pi_108177850
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het enige positieve is de aandacht die het heeft ?

Nu is het zaak om die focus en aandacht en kracht om te zetten in iets positiefs ?

Ben zaterdag nog langs Occupy Amsterdam gelopen, bijna uitgestorven. Terwijl het razend druk was in de stad, dus je zou denken: pak die kans om je boodschap uit te dragen.
Vind het ook zo armoedig staan daar , die haveloze troep, een dissonant zo tussen de Beurs en de Bijenkorf. Maar ja, als het helpt om daadwerkelijk een idee over te brengen vooruit, maar het is echt over, voorbij.
De burgemeester zou de hele boel op moeten (laten) ruimen. Neuh, dat doen ze niet zelf, dat mag de gemeentereiniging doen vanzelfsprekend.
pi_108177969
Moeilijk verhaal allemaal Lavenderr :)

Eerst maar eens het doel duidelijk krijgen als persoon en daarna als groep ?
pi_108180289
pi_108180452

Grappig dit systeem, dat werkt met het afval van de vis geloof ik.
  maandag 20 februari 2012 @ 12:38:21 #298
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108182214
Zaterdag 18/2/ op de dam
Zaterdag op beursplein

Parijs deed ook mee
New York
Bedankfilmpje van de grieken met namen van enkele steden die meededen .

[ Bericht 0% gewijzigd door Summers op 20-02-2012 13:11:50 ]
pi_108182447
Wacht maar tot in Nederland de klappen echt voelbaar worden, dan heb je het nog nooit zo druk gezien.
  maandag 20 februari 2012 @ 12:51:48 #300
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108182664
Het begint net , onze vrijheden worden met de dag beperkt nu dit weer :

quote:
Brussel wil het stakingsrecht aan banden leggen. De Europese Commissie beschouwt vakbondsacties als een belemmering van de vrije markt. Maar staken is een grondrecht. Daarom wil de Nederlandse en Europese vakbeweging deze tendens tegenhouden. Onderstaande brief van de voorzitters van FNV Bondgenoten, FNV Bouw en Abvakabo FNV verschijnt vrijdag als opinie-artikel in de Volkskrant.

Ons stakingsrecht wordt ondermijnd. Uit uitgelekte stukken van de Europese Commissie blijkt dat ons stakingsrecht onder vuur ligt. Wij vinden dit onacceptabel
http://egbert.posterous.com/staken-moet-mogen-teken-de-petitie
pi_108183430
Open jij de volgend Summers ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')