Yup. Zowel deze maatschappij als de mensheid zelf.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'We' als in zoals de maatschappij nu ingericht is?
Goed lezen: je mag best je mening verkondigen (muziek maken), maar let op de toon.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het een saaie boel wordt als er alleen maar gelijkgestemden hier posten. Dan is de discussie dood.
Dus ook het huidige systeem gaat er aan kapot. Toch goed dat we nu al vast over een nieuw systeem nadenken dan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, want in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties. Is er in het verleden ooit een systeem geweest wat niet ten onder ging aan hebzucht van een zelfbenoemde elite?
Ik heb het niet over trollen, maar over verschillende meningen. Vind het de discussie wat levendiger makenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als trollen de enige tegenstanders zijn mogen ze van mij wegblijven.
Dus? Geef je de hoop al op kerel, das zonde!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, want in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties. Is er in het verleden ooit een systeem geweest wat niet ten onder ging aan hebzucht van een zelfbenoemde elite?
*instrument gaat stemmenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Yup. Zowel deze maatschappij als de mensheid zelf.
[..]
Goed lezen: je mag best je mening verkondigen (muziek maken), maar let op de toon.
Als die vermeende trollen van je er dieper op gaan met dijken van argumenten, blijf je weg of geef je trollposts.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als trollen de enige tegenstanders zijn mogen ze van mij wegblijven.
Je liegt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als die vermeende trollen van je er dieper op gaan met dijken van argumenten, blijf je weg of geef je trollposts.
Wat dat betreft had Ronnybravo wel een punt. Eerst de voorzet geven en dan achteraf janken.
Nu dat weer... ach.quote:
Dat vind ik ook, al denk ik dat de vijandigheid bij sommige posts mag uitblijven.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb het niet over trollen, maar over verschillende meningen. Vind het de discussie wat levendiger maken
Is er in het verleden ooit een systeem geweest wat niet onderhevig was aan hebzucht van een zelfbenoemde elite?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zeg gaan mijn antwoorden jou de pet te boven? Mag je dan best aangeven. Ik zit hier te wachten op intelligente responses van Uquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe zou het inmiddels met de ACTA-demonstratie gaan?
Welke?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe zou het inmiddels met de ACTA-demonstratie gaan?
Gelukkig kan ik het nog wel volgen dadgad, dankjewel.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:47 schreef dadgad het volgende:
[..]
Zeg gaan mijn antwoorden jou de pet te boven? Mag je dan best aangeven. Ik zit hier te wachten op intelligente responses van U
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gelukkig kan ik het nog wel volgen dadgad, dankjewel.
Sorry dat ik even ontopic was
Nee, ik denk alleen dat het zinloos is om uit te gaan van een systeem waarin er geen elite is die zichzelf kan benoemen. Je moet streven naar een systeem waarin de elite gestuurd wordt. Door kennis en inhoudelijkheid en niet door individueel belang.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:43 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dus? Geef je de hoop al op kerel, das zonde!
Dat is wat ik 3 topics geleden al probeerde te zeggen!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je moet streven naar een systeem waarin de elite gestuurd wordt. Door kennis en inhoudelijkheid en niet door individueel belang.
Is zeker wel mogelijk en haalbaar!quote:Het verleden heeft aangetoond dat dat vrijwel onmogelijk is, maar dat je wel bepaalde valkuilen kunt omzeilen.
Ik zal nooit een elite accepteren. Intellectueel dan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, ik denk alleen dat het zinloos is om uit te gaan van een systeem waarin er geen elite is die zichzelf kan benoemen. Je moet streven naar een systeem waarin de elite gestuurd wordt. Door kennis en inhoudelijkheid en niet door individueel belang.
Het verleden heeft aangetoond dat dat vrijwel onmogelijk is, maar dat je wel bepaalde valkuilen kunt omzeilen.
Ik ben het ook voor een deel gewoon met je eens. Alleen moet je die hele discussie los zien van Occupy. Occupy heeft er niets mee te maken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:52 schreef Dr-Anderson het volgende:
[..]
Dat is wat ik 3 topics geleden al probeerde te zeggen!
[..]
Is zeker wel mogelijk en haalbaar!
Nee. Maar in elk systeem zijn er mensen die meer en minder invloed hebben. Helaas in het verleden nooit op de juiste gronden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:53 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik zal nooit een elite accepteren. Intellectueel dan.
Geef ik antwoord, negeer je mij...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:49 schreef Copycat het volgende:
http://nos.nl/audio/33982(...)nende-bedrijven.html
Dat is prima. Maar een elite is wat anders.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee. Maar in elk systeem zijn er mensen die meer en minder invloed hebben. Helaas in het verleden nooit op de juiste gronden.
Hier veeg ik dagelijks mijn aars mee af en zal dat blijven doen.quote:An elite in political and sociological theory, is a small group of people who control a disproportionate amount of wealth and/or political power. The elite in modern U.S. society consists of the highest ranking members of the corporate community, academia, politicians, media editors, military service personnel, and high-profile journalists.
Het wordt een egotrip als het elitair begint te worden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:40 schreef Gray het volgende:
Je bedoelt dat je eigen mening opmaken een egotrip is? Lijkt me dat het pas een egotrip is wanneer je stelt dat jouw mening de enige juiste is, waar niet aan valt te toornen.
We moeten ook maar eens accepteren dat we verschillende mensen met capaciteiten hebben. We doen net alsof we allemaal gelijk zijn. Dat is niet zo.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee. Maar in elk systeem zijn er mensen die meer en minder invloed hebben. Helaas in het verleden nooit op de juiste gronden.
Daar gaat het niet om. Het gaat om de uitbuitingsfactor.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
We moeten ook maar eens accepteren dat we verschillende mensen met capaciteiten hebben. We doen net alsof we allemaal gelijk zijn. Dat is niet zo.
Dat heeft niets, maar dan ook niets, exclusief met de elite te maken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:57 schreef dadgad het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om de uitbuitingsfactor.
Ik had 'm niet gezien. Was niet expres.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:56 schreef Dr-Anderson het volgende:
Geef ik antwoord, negeer je mij...
Duidelijk. Dus als jij je zaak hebt verkocht, ga je beginnen met de wereld verbeteren middels een onderzoeksplan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Dr-Anderson het volgende:
Ik weet wel wat ik wil doen om een bijdage te leveren:
Ik zou een goed onderzoeksplan schrijven, verschillende fondsen aanschrijven en proberen zoveel mogelijk sponsorgeld te werven. Vervolgens zou ik een zo neutraal mogelijk internationaal multidisciplinair onderzoeksteam opzetten, die het onderzoeksplan gaan concretiseren en uitvoeren. Gedurende de onderzoeksperiode zou ik dit graag willen organiseren en regisseren. Zo zou ik (willen) beginnen.
Vooralsnog heb ik een bedrijf met 10 werknemers, waar wekelijks honderden gasten op afkomen. Ik kan momenteel niets anders doen dan het onderwerp ter discussie brengen. Ook geniet ik in mijn (weinige) vrije tijd van dit forum, omdat het me veel laat nadenken en lezen over diverse problematieken. Dit probeer ik te zien als een soort voorverkenning om straks (als mijn zaak verkocht is) een duidelijk onderzoeksvraag te kunnen formuleren.
Dan noem je het anders, mij een zorg. Ik blijf bij mijn punt dat iedereen op zoek is naar het systeem waarin hij zelf het beste tot zijn recht komt. Jij bent daarin ook niet beter dan een ander.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:56 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat is prima. Maar een elite is wat anders.
[..]
Hier veeg ik dagelijks mijn aars mee af en zal dat blijven doen.
Inderdaad, maar met kapitalisme dat de elite hun positie garandeert.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat heeft niets, maar dan ook niets, exclusief met de elite te maken.
Nee. Er zijn zat mensen die het beste voor iedereen willen, niet alleen voor zichzelf.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dan noem je het anders, mij een zorg. Ik blijf bij mijn punt dat iedereen op zoek is naar het systeem waarin hij zelf het beste tot zijn recht komt. Jij bent daarin ook niet beter dan een ander.
Ook niet. Je wordt evengoed door een arme sloeber bedonderd als door een kapitalist.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:00 schreef dadgad het volgende:
[..]
Inderdaad, maar met kapitalisme dat de elite hun positie garandeert.
Niet per se mee eens.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dan noem je het anders, mij een zorg. Ik blijf bij mijn punt dat iedereen op zoek is naar het systeem waarin hij zelf het beste tot zijn recht komt. Jij bent daarin ook niet beter dan een ander.
Daar zitten ze zelf dan ook tussen...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Er zijn zat mensen die het beste voor iedereen willen, niet alleen voor zichzelf.
Dat zeg ik niet. Ook jij bent op zoek naar een systeem wat jou het beste past. Je moet wel lezen hè.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Er zijn zat mensen die het beste voor iedereen willen, niet alleen voor zichzelf.
Dat kan. Het heeft alles met het klimaat te maken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook niet. Je wordt evengoed door een arme sloeber bedonderd als door een kapitalist.
Wat heeft het klimaat er nu weer mee te maken?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:01 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat kan. Het heeft alles het klimaat te maken.
Wat is dat voor een ruime opmerking? Kunnen we niks mee.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:01 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat kan. Het heeft alles met het klimaat te maken.
Het sociologische-politieke-ecomische klimaat!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:02 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat heeft het klimaat er nu weer mee te maken?
De wereld dus... sjee.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:03 schreef dadgad het volgende:
[..]
Het sociologische-politieke-ecomische klimaat!
Toch wel. Jij insinueert dat ik naar absolute perfectie streef, wat ergens waar is, dat lijkt me enigszins onvermijdelijk, maar eigenlijk streef ik enkel naar een beter systeem, een beter klimaat, met het volle bewustzijn dat perfectie niet bestaat.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat is dat voor een ruime opmerking? Kunnen we niks mee.
Ah zo. Over de hele wereld dus. Dat klimaat is onstaan uit evolutie. Dat zal ook doorevalueren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:03 schreef dadgad het volgende:
[..]
Het sociologische-politieke-ecomische klimaat!
Evolutie mijn aars. Dooddoener argument.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ah zo. Over de hele wereld dus. Dat klimaat is onstaan uit evolutie. Dat zal ook doorevalueren.
Nee, het 'mijn aars' argument is sterk.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:05 schreef dadgad het volgende:
[..]
Evolutie mijn aars. Dooddoener argument.
Ik pas me aan jou aan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:05 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, het 'mijn aars' argument is sterk.
Ach, gaan we weer persoonlijk worden omdat het je niet zint?quote:
Misschien. Ik doe niet aan zulke garanties. Het is goed mogelijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:05 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Feit is dat ons systeem is geworden zoals het is omdat 'men' steeds vanuit een bestaande situatie op zoek is gegaan naar veranderingen en verbeteringen in het systeem. Dat daarbij enkele menselijke waarden en vanzelfsprekendheden uit het oog zijn verloren, dat is een tweede.
Die beweging zal doorgaan, maar ik durf te garanderen dat er nooit een systeem zal zijn waarbinnen er geen mensen zijn die misbruik maken van hun macht om het systeem vervolgens weer naar hun hand te zetten.
Rustig maar.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, gaan we weer persoonlijk worden omdat het je niet zint?
Lulhannes.quote:
Ik ben niet op zoek naar het systeem dat MIJ het beste past. Want dat is een dictatuur met mijn als dictator.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ook jij bent op zoek naar een systeem wat jou het beste past. Je moet wel lezen hè.
Daarbij, wie zegt dat dat wat voor jouw het beste is, dat ook voor mij is? Ik boer toevallig heel goed in onze huidige maatschappij. Ik wil niet dat wat jij denkt dat het beste is.
Is dat niet praktisch hetzelfde? Jezelf als autoriteit benoemen en je dusdanig uiten?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:56 schreef Loppe het volgende:
[..]
Het wordt een egotrip als het elitair begint te worden.
Helemaal met je eens. Helaas gaan mensen soms aan de haal met de begrippen gelijkheid en gelijkwaardigheid, waardoor frictie ontstaat in de maatschappij.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
We moeten ook maar eens accepteren dat we verschillende mensen met capaciteiten hebben. We doen net alsof we allemaal gelijk zijn. Dat is niet zo.
Zo denk ik er ook over.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:05 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Feit is dat ons systeem is geworden zoals het is omdat 'men' steeds vanuit een bestaande situatie op zoek is gegaan naar veranderingen en verbeteringen in het systeem. Dat daarbij enkele menselijke waarden en vanzelfsprekendheden uit het oog zijn verloren, dat is een tweede.
Die beweging zal doorgaan, maar ik durf te garanderen dat er nooit een systeem zal zijn waarbinnen er geen mensen zijn die misbruik maken van hun macht om het systeem vervolgens weer naar hun hand te zetten.
Dat hebben we al. We zijn enkel nog lerende om het telkens bij te schaven.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:04 schreef dadgad het volgende:
[..]
Toch wel. Jij insinueert dat ik naar absolute perfectie streef, wat ergens waar is, dat lijkt me enigszins onvermijdelijk, maar eigenlijk streef ik enkel naar een beter systeem, een beter klimaat, met het volle bewustzijn dat perfectie niet bestaat.
En dijn?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben niet op zoek naar het systeem dat MIJ het beste past. Want dat is een dictatuur met mijn als dictator.
Ik denk dat we het misschien kunnen beperken door een daadwerkelijk benoeming van leiding, maar wel met een methodiek die er voor zorgt dat zij zich uitsluitend laten leiden door inhoud. Maar hoe?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:09 schreef dadgad het volgende:
[..]
Misschien. Ik doe niet aan zulke garanties. Het is goed mogelijk.
Amsterdams bloedquote:
Iedere revolutie kost levens. Dat heeft kunnen blijken. Maar de huidige toestand is onhoudbaar. Vroeg of laat explodeert het. Ik wacht het maar af. Het rijpe moment zeg maar.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat hebben we al. We zijn enkel nog lerende om het telkens bij te schaven.
Kijk je de lijn terug van heel de geschiedenis, is onze tijd, in onze westerse wereld, de beste tijd om te leven.
Maar je wil meer. Meer dan we nu kunnen. Tevens wil je direct het bestaande op de schop en morgen met een schone lei beginnen.
We, met name ik, hebben al vaker uitgelegd wat de consequenties daarvan zijn. Zon ommekeer kost mijoenen levens. Maar blijkbaar kunnen de occupiers daar eenvoudig overheen stappen. Of ze begrijpen er totaal niks van, of willen het niet weten omdat ze koste wat het kost die beweging willen steunen uit eigen belang, of ze hebben totaal geen empathie.
Laat mij die zogenaamde troll maar zijn dan die zelfs door de moderator verzcht wordt te vertrekken. Ik kan aantonen met keiharde feiten wel een goede kijk op de zaak te hebben. En empathie.
Nee hoor, want dat gaat in tegen je eigen rechtvaardigheidsgevoel en past jou dus niet het beste.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben niet op zoek naar het systeem dat MIJ het beste past. Want dat is een dictatuur met mijn als dictator.
Ook jij doet niet anders dan Anderson. Je maakt er je eigen politieke discussie van. Best, maar begin dan een politieke partij.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nou goed, aangezien er geen concrete stappen bedacht kunnen worden. Hier enkele.
* Zeer sterk nivelleren van verschil in inkomsten.
* Terugbrengen van het kapitalisme.
* Wetenschap richten op de 'toekomst' dat wil zeggen oplossingen aandragen voor de dreigende tekorten.
* Scholing sterker richten op sociale omgang en communicatie.
* Individualisatie/competitie ontmoedigen op verschillende onderdelen.
Enkele puntjes om richting te geven.
Laten we aannemen dat de jouwe het eerste gaat. Eens kijken of je dan nog zo happig bent.quote:
Probeer de Spaanse Revolutie eens te bestuderen in plaats van met al die propaganda mee te gaan. De anarchisten deden het bijzonder goed. Ze werden uiteindelijk verslagen ja. Omdat ze zo losjes on ongeorganiseerd waren, niet opgewassen tegen de wapens van Franco en Hitler. Maar er waren geen populisten die hen manipuleerden, daar had men geen enkele interesse in. Er was democratische consensus, waarbij iedereen een stem had. Man en vrouw. (zeer feministisch)quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik denk dat we het misschien kunnen beperken door een daadwerkelijk benoeming van leiding, maar wel met een methodiek die er voor zorgt dat zij zich uitsluitend laten leiden door inhoud. Maar hoe?
Ik ben in dat opzicht tegen elke vorm van anarchisme, omdat daarin het populisme de overmacht zal krijgen. Degene met de vlotste babbel heeft de meeste macht, ook al bezit die persoon geen kennis.
Ik weet nog niet zo zeker of we dan beter af zijn. Na dat rijpe moment zeg maar.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:12 schreef dadgad het volgende:
[..]
Iedere revolutie kost levens. Dat heeft kunnen blijken. Maar de huidige toestand is onhoudbaar. Vroeg of laat explodeert het. Ik wacht het maar af. Het rijpe moment zeg maar.
Kom maar op dan met die feiten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik kan aantonen met keiharde feiten wel een goede kijk op de zaak te hebben. En empathie.
Dat is flauw. Probeer wel bij de context te blijven.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Laten we aannemen dat de jouwe het eerste gaat. Eens kijken of je dan nog zo happig bent.
Niet op een forum, want stoer doen kan ik ook. In real life.
De status quo ook, dus dat is geen argument om geen revolutie te overwegen.quote:
Je lijkt de PvdA wel. Ruim wat roepen, niks aanleveren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nou goed, aangezien er geen concrete stappen bedacht kunnen worden. Hier enkele.
* Zeer sterk nivelleren van verschil in inkomsten.
* Terugbrengen van het kapitalisme.
* Wetenschap richten op de 'toekomst' dat wil zeggen oplossingen aandragen voor de dreigende tekorten.
* Scholing sterker richten op sociale omgang en communicatie.
* Individualisatie/competitie ontmoedigen op verschillende onderdelen.
Enkele puntjes om richting te geven.
Er zijn prima drugs om van dat rechtvaardigheidsgevoel af te komen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee hoor, want dat gaat in tegen je eigen rechtvaardigheidsgevoel en past jou dus niet het beste.
Net als Occupy dus.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef dadgad het volgende:
[..]
Probeer de Spaanse Revolutie eens te bestuderen in plaats van met al die propaganda mee te gaan. De anarchisten deden het bijzonder goed. Ze werden uiteindelijk verslagen ja. Omdat ze zo losjes on ongeorganiseerd waren, niet opgewassen tegen de wapens van Franco en Hitler. Maar er waren geen populisten die hen manipuleerden, daar had men geen enkele interesse in. Er was democratische consensus, waarbij iedereen een stem had. Man en vrouw. (zeer feministisch)
Ja? In oorlogstijd werkt dat, kijk naar Egypte. Dan is er een gezamenlijke vijand. Op het moment dat de vijand is verslagen dan begint de onderlinge strijd. De Spaanse Revolutie is een dom en kortzichtig voorbeeld, omdat er nooit een periode is geweest waarin er structureel aan een toekomst moest worden gebouwd.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef dadgad het volgende:
[..]
Probeer de Spaanse Revolutie eens te bestuderen in plaats van met al die propaganda mee te gaan. De anarchisten deden het bijzonder goed. Ze werden uiteindelijk verslagen ja. Omdat ze zo losjes on ongeorganiseerd waren, niet opgewassen tegen de wapens van Franco en Hitler. Maar er waren geen populisten die hen manipuleerden, daar had men geen enkele interesse in. Er was democratische consensus, waarbij iedereen een stem had. Man en vrouw. (zeer feministisch)
Vertel jij eens wat Occupy volgens jouw is dan ? of zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:14 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ook jij doet niet anders dan Anderson. Je maakt er je eigen politieke discussie van. Best, maar begin dan een politieke partij.
Dat deed ik uitermate. Het staat je alleen niet aan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:16 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat is flauw. Probeer wel bij de context te blijven.
Geen argumenten, dus een poging om lollig te doen. Treurig voorspelbaar ben je toch.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn prima drugs om van dat rechtvaardigheidsgevoel af te komen.
Kijk in mijn postgeschiedenis. Geen zin in herhaling.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Vertel jij eens wat Occupy volgens jouw is dan ? of zou moeten zijn.
Ja, mss wel.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef Gray het volgende:
Is dat niet praktisch hetzelfde? Jezelf als autoriteit benoemen en je dusdanig uiten?
Ja omdat het direct werd vernietigd. Ze hadden geen enkele steun. Van Hitler, Stalin, Mussolini, Franco tot de rest van de wereld die rustig toekeek (afgezien van 40 000 + internationale vrijwilligers). je weet dus nooit hoe het zou zijn afgelopen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja? In oorlogstijd werkt dat, kijk naar Egypte. Dan is er een gezamenlijke vijand. Op het moment dat de vijand is verslagen dan begint de onderlinge strijd. De Spaanse Revolutie is een dom en kortzichtig voorbeeld, omdat er nooit een periode is geweest waarin er structureel aan een toekomst moest worden gebouwd.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn prima drugs om van dat rechtvaardigheidsgevoel af te komen.
Nu heb ik zin in een joint en in een roomsoesquote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zulke ruggengraten zijn gevuld met slagroom.
Met de hele dag "hummen" worden er geen aardappels gerooid.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:18 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ja, mss wel.
Ik ben eigl. van mening dat spiritualiteit een groot deel kan oplossen maar soit dat blijft een geloofskwestie natuurlijk.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Kom maar op dan met die feiten.![]()
En empathie.
Ik ben hongerig naar feiten!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je lijkt de PvdA wel. Ruim wat roepen, niks aanleveren.
Onzin met onzin bestrijden werkt het best. Maar goed, heb je nog een voorbeeld van een werkende anarchie buiten oorlogstijd?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:19 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ja omdat het direct werd vernietigd. Ze hadden geen enkele steun. Van Hitler, Stalin, Mussolini, Fraco tot de rest van de wereld die rustig toekeek (afgezien van 40 000 + internationale vrijwilligers). je weet dus nooit hoe het zou zijn afgelopen.
Egypte is een onzinnig voorbeeld, valt niet te vergelijken aan de spaanse revolutie.
Als je maag rommelt van de honger stilt spiritualiteit die niet hoor.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:18 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ja, mss wel.
Ik ben eigl. van mening dat spiritualiteit een groot deel kan oplossen maar soit dat blijft een geloofskwestie natuurlijk.
Als je het op hebt kom ik op visitequote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
[..]
Nu heb ik zin in een joint en in een roomsoes
Dat is dan ook geen spiritualiteit.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Met de hele dag "hummen" worden er geen aardappels gerooid.
Hoezo onzin met onzin bestrijden? Anarchie en echt socialisme zal nooit zonder oorlog kunnen plaatsvinden omdat het de nachtmerrie van iedere heersende elite is. Ze zullen een wereld oorlog beginnen om het tegen te houden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Onzin met onzin bestrijden werkt het best. Maar goed, heb je nog een voorbeeld van een werkende anarchie buiten oorlogstijd?
quote:In Spain during almost three years, despite a civil war that took a million lives, despite the opposition of the political parties (republicans, left and right Catalan separatists, socialists, Communists, Basque and Valencian regionalists, petty bourgeoisie, etc.), this idea of libertarian communism was put into effect. Very quickly more than 60% of the land was collectively cultivated by the peasants themselves, without landlords, without bosses, and without instituting capitalist competition to spur production. In almost all the industries, factories, mills, workshops, transportation services, public services, and utilities, the rank and file workers, their revolutionary committees, and their syndicates reorganized and administered production, distribution, and public services without capitalists, high salaried managers, or the authority of the state.
Even more: the various agrarian and industrial collectives immediately instituted economic equality in accordance with the essential principle of communism, 'From each according to his ability and to each according to his needs.' They coordinated their efforts through free association in whole regions, created new wealth, increased production (especially in agriculture), built more schools, and bettered public services. They instituted not bourgeois formal democracy but genuine grass roots functional libertarian democracy, where each individual participated directly in the revolutionary reorganization of social life. They replaced the war between men, 'survival of the fittest,' by the universal practice of mutual aid, and replaced rivalry by the principle of solidarity....
This experience, in which about eight million people directly or indirectly participated, opened a new way of life to those who sought an alternative to anti-social capitalism on the one hand, and totalitarian state bogus socialism on the other.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Revolution
Wie weet wat de kracht van de geest op materie kan zijn?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:21 schreef Lavenderr het volgende:
Als je maag rommelt van de honger stilt spiritualiteit die niet hoor.
Je hebt het antwoord gevonden voor de 3de wereld zo te horen. Ga je nuttig maken daar.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:26 schreef Loppe het volgende:
[..]
Wie weet wat de kracht van de geest op materie kan zijn?
Ik bedoel anarchie die standhoudt nadat de oorlog over is. Onzelfzuchtige burgers die verder gaan met hand in hand leven nadat de gezamenlijke vijand is verslagen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:23 schreef dadgad het volgende:
[..]
Hoezo onzin met onzin bestrijden? Anarchie en echt socialisme zal nooit zonder oorlog kunnen plaatsvinden omdat het de nachtmerrie van iedere heersende elite is. Ze zullen een wereld oorlog beginnen om het tegen te houden.
[..]
Ik vraag het me enkel af hoor.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je hebt het antwoord gevonden voor de 3de wereld zo te horen. Ga je nuttig maken daar.
Ik ben alvast trots op je.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik kan aantonen met keiharde feiten wel een goede kijk op de zaak te hebben. En empathie.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Kom maar op dan met die feiten.![]()
En empathie.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je lijkt de PvdA wel. Ruim wat roepen, niks aanleveren.
Goed gezegd!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ah, bij concreet worden neemt de twijfel al snel toe.
Denk dat dit wel de dag hier opsomt.
Dat is niet echt vergelijkbaar. Egypte streeft naar een parlementaire democratie, nog altijd kapitalistisch.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik bedoel anarchie die standhoudt nadat de oorlog over is. Onzelfzuchtige burgers die verder gaan met hand in hand leven nadat de gezamenlijke vijand is verslagen.
In dat opzicht is Egypte wel een goed voorbeeld. De machthebber is verdreven door verschillende groepen die hand in hand samenwerkte, en nu is de onderlinge strijd losgebarsten. Fijn hoor, revolutie.
Ah, bij concreet worden neemt de twijfel al snel toe.quote:
Wat in Spanje ontstond was gewoon een voorloper van de tweede wereldoorlog, simpelweg de Russen tegen de Duitsers. Die is uiteindelijk gewoon afgelopen, dus we weten hoe dat is geëindigd.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:30 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat is niet echt vergelijkbaar. Egypte streeft naar een parlementaire democratie, nog altijd kapitalistisch.
Wat in Spanje ontstond is moeilijk te voorspellen hoe het zou zijn afgelopen.
Ik kan concreet zijn, wetenschappelijk zelfs. Ga je er in mee?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ah, bij concreet worden neemt de twijfel al snel toe.
Denk dat dit wel de dag hier opsomt.
Gelukkig voeg je zelf veel toe.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Kansloos gebeuren verder hier Ajuuu
Sure. Pleur het maar neer. Ik snor het later wel op.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:34 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik kan concreet zijn, wetenschappelijk zelfs. Ga je er in mee?
Als ik je goed begrijp vind je het prima zoals het nu gaat? Er is niets dat je zou willen veranderen, want het leven is beter dan ooit tevoren. Een verandering zou alleen maar schade brengen aan de mensheid en miljoenen levens kosten. En dit alles kun je onderbouwen met keiharde feiten?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat hebben we al. We zijn enkel nog lerende om het telkens bij te schaven.
Kijk je de lijn terug van heel de geschiedenis, is onze tijd, in onze westerse wereld, is dit de beste tijd om te leven.
Maar je wil meer. Meer dan we nu kunnen. Tevens wil je direct het bestaande op de schop en morgen met een schone lei beginnen.
We, met name ik, hebben al vaker uitgelegd wat de consequenties daarvan zijn. Zon ommekeer kost mijoenen levens. Maar blijkbaar kunnen de occupiers daar eenvoudig overheen stappen. Of ze begrijpen er totaal niks van, of willen het niet weten omdat ze koste wat het kost die beweging willen steunen uit eigen belang, of ze hebben totaal geen empathie.
Laat mij die zogenaamde troll maar zijn dan die zelfs door de moderator verzocht wordt te vertrekken. Ik kan aantonen met keiharde feiten wel een goede kijk op de zaak te hebben. En empathie.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:59 schreef Copycat het volgende:
Duidelijk. Dus als jij je zaak hebt verkocht, ga je beginnen met de wereld verbeteren middels een onderzoeksplan.
Klinkt concreet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |