abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:55:24 #1
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857271
Dit topic is toch wel de parel van BNW, hier komen mensen om te fitten op elkaar. Hier komen mensen om te laten zien dat zij het bij het juiste eind hebben en anderen gore krakers zijn.

Welkom in de Thunderdome.

En:

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik dacht dat ze moesten stemmen/werken/enz ?

Kunnen jullie het er eerst over eens worden wat de Occu-gekkies moeten doen? :')
Jullie? Ik praat geheel voor mezelf. Daarbij kan ik best sympathie opbrengen voor idealen, maar niet zozeer voor mensen die enkel praten en niet doen. Kritiek leveren is immers zo makkelijk, weten wij FOK!kers.

Put your money where your mouth is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:01:15 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107857401
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:55 schreef Copycat het volgende:

En:

[..]

Jullie? Ik praat geheel voor mezelf.
Dan mogen de Occupyers dat ook.

quote:
Daarbij kan ik best sympathie opbrengen voor idealen, maar niet zozeer voor mensen die enkel praten en niet doen.
Occupyen is niets doen? Het is ook nooit goed _O-

Work in progress: Papierocratie
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:03:21 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857468
Zeg ik van niet, dan? Ik vind alleen dat, als je zulke grote woorden over noodzakelijke veranderingen hebt en de massa die struisvogelpolitiek bedrijft, je weinig haartjes beter bent als je vervolgens geen antwoorden weet op vragen wat je concreet doet.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:03:50 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857486
Misschien even leren lezen, ik heb het specifiek over Anderson ...
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:07:21 #5
pi_107857580
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:03 schreef Copycat het volgende:
Misschien even leren lezen, ik heb het specifiek over Anderson ...
We hebben het over crowdsourcen. Niet ieder individu hoeft alles te weten en alles te doen. Dus jouw kritiek op 1 user is een goedkoop truukje.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_107857595
Nou Papiertje. Zeg het maar dan. Wat ga JIJ doen?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:08:25 #7
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107857611
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:53 schreef Copycat het volgende:
Ik vind niet dit, ik vind niet dat ... wat doe je concreet?
Dit probleem is zo complex dat je niet "eventjes" kan zeggen wat er concreet moet gebeuren. Globaal gezegd moet dit gebeuren:

Naar mijn mening moet er een groot internationaal onafhankelijk multidisciplinair wetenschapsteam worden opgezet die onderzoek verricht naar de invloed van overheidsingrijpen (van het drukken van geld tot het tekenen van het ACTA verdrag) op micro, macro en meso niveau. Naar aanleiding van de uitkomsten van dit onderzoek kunnen er concrete aanbevelingen gedaan worden.

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:55 schreef Copycat het volgende:

Jullie? Ik praat geheel voor mezelf. Daarbij kan ik best sympathie opbrengen voor idealen, maar niet zozeer voor mensen die enkel praten en niet doen. Kritiek leveren is immers zo makkelijk, weten wij FOK!kers.
En daar kun jij over oordelen?
Graag je reactie
pi_107857614
Gray ik wil best wel eens een keer leuk discussiëren over dit onderwerp maar zolang niemand kan aangeven waar ze voor staan houdt het op.

Tevens:

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat had je kunnen voorkomen door vrienden te maken en iets leuks te gaan doen ipv een slechte imitatie van een troll weg te geven.

De NL-neocons betalen niet zo goed meer voor hun propaganda zeker?
helpen dit soort users niet.

Verder zeggen ze dat Occupy bezig is met het benoemen van dingen die fout zijn. Dat is hun doel. Dat moet kunnen. Maar als ik die criteria hanteer en aangeef wat er kut is aan Occupy dan is het trollen? Ik hanteer slechts dezelfde tactiek als overige users hier doen.

In het kader van een goede discussie zou je bijvoorbeeld kunnen stellen dat het 'hit and run met betrekking tot het plaatsen van plaatjes ook moet stoppen, immers discussieer je dan niet.

Kortom, aan mijn postgedrag kun je afzien hoe het topic ervoor staat. Gaat men onzin lullen, plaatjes plakken of op de man spelen, dan zal ik daarin meegaan.
Is er een goede open discussie waarbij BEIDE partijen enigszins openstaan voor argumenten, dan zal ik ook hier mijn bedrage aan leveren. Echter zodra een bepaalde kant zich als 'alwetend en/of beter' gaat profileren dan houdt dat op.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:08:57 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857628
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

We hebben het over crowdsourcen. Niet ieder individu hoeft alles te weten en alles te doen. Dus jouw kritiek op 1 user is een goedkoop truukje.
Ik heb het helemaal niet over crowd sourcen. Ik heb het heel concreet over genomen individuele acties die het geblaat overschrijden.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:09:26 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857639
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:08 schreef Dr-Anderson het volgende:

En daar kun jij over oordelen?
Zolang je geen concrete zaken kunt benoemen blijf ik van die aanname uitgaan.
pi_107857673
quote:

Naar mijn mening moet er een groot internationaal onafhankelijk multidisciplinair wetenschapsteam worden opgezet die onderzoek verricht naar de invloed van overheidsingrijpen (van het drukken van geld tot het tekenen van het ACTA verdrag) op micro, macro en meso niveau. Naar aanleiding van de uitkomsten van dit onderzoek kunnen er concrete aanbevelingen gedaan worden.

Maar wie gaan daar dan inzitten?? Immers er zullen mensen moeten worden aangesteld. Wie gaat die aanstellen en zullen de mensen die het niet eens zijn met de aanstellingen dan niet zeggen dat ze weer zijn aangesteld door dezelfde mensen die al verantwoordelijk zijn voor de huidige malaise? Immers zul je altijd mensen houden met een andere mening.

Overigens vind ik het wel grappig dat mensen die zo erg tegen ACTA zijn nu op internet zitten in plaats van in Amsterdam.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:11:03 #12
pi_107857677
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
Nou Papiertje. Zeg het maar dan. Wat ga JIJ doen?
Ik ga Papierocratie invoeren.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:12:17 #13
pi_107857701
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over crowd sourcen.
Occupy = crowdsourcing.
pi_107857704
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ga Papierocratie invoeren.
^O^

Ga je gang. Jammer dat je het daar zo druk mee krijgt dat je hier niet meer kunt posten.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:12:56 #15
pi_107857714
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Overigens vind ik het wel grappig dat mensen die zo erg tegen ACTA zijn nu op internet zitten in plaats van in Amsterdam.
Lang leve mobiel internet.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:13:15 #16
pi_107857718
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:12 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

^O^

Ga je gang. Jammer dat je het daar zo druk mee krijgt dat je hier niet meer kunt posten.
Nog nooit van multitasken gehoord?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:13:19 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857721
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Occupy = crowdsourcing.
Mijn vraag = individueel.
pi_107857732
quote:

Wetenschapsteam? Vind je dat niet een beetje elitair en on-Occupy? Denk je dat al dat werkschuw occupy-tuig zit te wachten op universitair afgestudeerde die gaan bepalen welke richting we op moeten?

De wetenschap wordt betaald door de regering, je weet toch....
pi_107857762
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Wetenschapsteam? Vind je dat niet een beetje elitair en on-Occupy? Denk je dat al dat werkschuw occupy-tuig zit te wachten op universitair afgestudeerde die gaan bepalen welke richting we op moeten?
Dat bedoelde ik ook al.... dat kan toch niet, die 'geleerden' steunen elkaar, Goldman Sachs zal zich er wel mee bemoeien en de 'gewone' mens zal weer genaaid worden. Weg met dat wetenschapsteam...power to the people!
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:15:20 #20
pi_107857777
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mijn vraag = individueel.
Daar gaat het dus mis :Y
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:16:00 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857791
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Daar gaat het dus mis :Y
Kennelijk, want daar komt maar geen antwoord op. Wel typisch.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:16:44 #22
pi_107857818
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kennelijk, want daar komt maar geen antwoord op. Wel typisch.
Nee hoor. Gewoon logisch als je de verkeerde vraag stelt. Daarom zei ik al: goedkoop truukje.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:19:16 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857880
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Nee hoor. Gewoon logisch als je de verkeerde vraag stelt. Daarom zei ik al: goedkoop truukje.
Okay ... dus als ik benieuwd ben hoe een schreeuwer zelf concreet iets doet aan die o zo vermaledijde situatie waarin we ons met z'n allen bevinden, is dat een goedkoop trucje?
Wel lekker makkelijk pareren zo, zonder antwoord te hoeven geven.

Maar ik voel een impasse aankomen, dus laat het hier maar bij. Zonder concrete antwoorden is mijn vraag toch overduidelijk beantwoord.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:21:05 #24
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107857933

[ Bericht 100% gewijzigd door Gray op 11-02-2012 13:37:15 (Als je onzin wil posten, post je maar in ONZ.) ]
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107858052
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar wie gaan daar dan inzitten?? Immers er zullen mensen moeten worden aangesteld. Wie gaat die aanstellen en zullen de mensen die het niet eens zijn met de aanstellingen dan niet zeggen dat ze weer zijn aangesteld door dezelfde mensen die al verantwoordelijk zijn voor de huidige malaise? Immers zul je altijd mensen houden met een andere mening.

Eerlijk is eerlijk, Heartz is aanwezig ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:27:19 #26
341203 3-voud
pi_107858157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, Heartz is aanwezig ^O^
Hoe weet je dat?
pi_107858186
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:27 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Dat vertelde ze gisteren toch?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:28:23 #28
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107858189
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Okay ... dus als ik benieuwd ben hoe een schreeuwer zelf concreet iets doet aan die o zo vermaledijde situatie waarin we ons met z'n allen bevinden, is dat een goedkoop trucje?
Wel lekker makkelijk pareren zo, zonder antwoord te hoeven geven.

Ik probeer mijn mening zo gefundeerd en onderbouwd mogelijk weer te geven. Als jij dit schreeuwen noemt, prima.

Wat wil je nu eigenlijk? Dat ik maatschappelijke problemen en diens gevolgen ga benoemen en een concreet stappenplan uiteenzet dit te voorkomen? En als ik dit niet doe mijn mening maar voor me moet houden?
Graag je reactie
pi_107858240
quote:
Best way to occupy!
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:30:24 #30
341203 3-voud
pi_107858247
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vertelde ze gisteren toch?
Maar hoe weet je zeker dat ze er nu staat en niet nog in bed ligt te ronken?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:32:29 #31
341203 3-voud
pi_107858302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:28 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Ik probeer mijn mening zo gefundeerd en onderbouwd mogelijk weer te geven.
Nee. Je verzaakt erin en als we heel uitgebreid aangeven hoe je dat beter kunt doen zodat we gefundeerde discussiestof hebben, ga je klagen over ons. De onderbouwing blijft uit.

Dat is inderdaad antwoord ontwijken. Vertel eens, waarom doe je dat? Zit je niet goed in de materie?
pi_107858323
Het probleem met Occupy is dat het bij benoemen blijft. Want concreet is er niets gebeurd. Alleen van denken veranderen dingen niet, dus hoopten de mensen die Occupy een warm hart toedroegen/dragen op een resultaat. Al is het maar iets.
Maar niets van dat alles.
Toen ik er afgelopen donderdag was vond ik het een grote afgang en onbegrijpelijk dat de gem. Amsterdam dit zooitje nog laat staan. Er waren zegge en schrijve 2 mensen aanwezig waaraan je kon merken dat ze het zelf ook niet meer zo zagen zitten. Logisch, het is koud en nat en alles stinkt, dus dan is het toch wat anders demonstreren dan begin oktober in het stralende zonnetje.
pi_107858350
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:30 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maar hoe weet je zeker dat ze er nu staat en niet nog in bed ligt te ronken?
Nou, als ik afga op wat ze hier post denk ik dat ze er echt aanwezig is.
Ze zal toch wel foto's maken om aan ons te laten zien?
pi_107858390
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gray ik wil best wel eens een keer leuk discussiëren over dit onderwerp maar zolang niemand kan aangeven waar ze voor staan houdt het op.
'Ze' als in Occupy? Want daarover heb ik persoonlijk ook al een aantal keer uitleg gegeven. Als je dat niet begrepen hebt, vraag dan door tot je het wel begrijpt. Of erken dat de beweging buiten je denkkader valt, en leg dit topic naast je neer. Blijven hameren op iets dat je niet begrijpt gaat je begrip niet helpen en saboteert de pogingen van anderen om een goede discussie hieromtrent te houden.

Jezelf informeren en constructief bijdragen aan de discussie is ook Occupy, dus begin daar?

quote:
Tevens:

[..]

helpen dit soort users niet.
Dat soort reacties helpen inderdaad niet. :N

quote:
Verder zeggen ze dat Occupy bezig is met het benoemen van dingen die fout zijn. Dat is hun doel. Dat moet kunnen. Maar als ik die criteria hanteer en aangeef wat er kut is aan Occupy dan is het trollen? Ik hanteer slechts dezelfde tactiek als overige users hier doen.
Tactiek? Het is geen gevecht, of oorlog... :{w

Maar dat je kritiek op Occupy hebt is heel begrijpelijk, en zelfs terecht. Dat zullen veel mensen erkennen. Maar wanneer je alleen maar op de negatieve zaken wijst en niet op mogelijke verbeterpunten, eventueel met een voorstel, lijkt het alsof je aan azijnpissen doet, of trollen. Het helpt de discussie ook niet vooruit, want je blijft stilstaan bij dezelfde punten.

quote:
In het kader van een goede discussie zou je bijvoorbeeld kunnen stellen dat het 'hit and run met betrekking tot het plaatsen van plaatjes ook moet stoppen, immers discussieer je dan niet.
Afbeeldingen kunnen een goede schets geven van de situatie, zoals de foto's van Lavenderr. Ik vertrouw op de users dat zij een goede inschatting maken hiervan. Overigens is de grote hoeveelheid propaganda middels afbeeldingen al 10 ofzo topics niet meer voorgekomen. Laten we ook daar niet bij stil blijven staan.

quote:
Kortom, aan mijn postgedrag kun je afzien hoe het topic ervoor staat. Gaat men onzin lullen, plaatjes plakken of op de man spelen, dan zal ik daarin meegaan.
Is er een goede open discussie waarbij BEIDE partijen enigszins openstaan voor argumenten, dan zal ik ook hier mijn bedrage aan leveren. Echter zodra een bepaalde kant zich als 'alwetend en/of beter' gaat profileren dan houdt dat op.
Maar waarom krijg ik dan zo weinig reactie op mijn toch wel uitgebreide posts omtrent verbeteringen voor Occupy. Of alternatieven voor Occupy? Ik deel de mening met anderen dat je weinig nuttige bijdragen hebt in dit topic, behalve dan topic-kicks met herhaaldelijk fitten op welbekende fouten.

Dat is hoe ik er nu tegenover sta, de enige die daar wat aan kan veranderen ben jij. Maar wat je ook doet, probeer anderen niet zo tegen te werken, probeer samen te werken om elkaars intenties te concretiseren en begrijpen van elkaar. Opbouwen in plaats van afbreken.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:39:19 #35
341203 3-voud
pi_107858487
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:35 schreef Gray het volgende:

[..]

'Ze' als in Occupy? Want daarover heb ik persoonlijk ook al een aantal keer uitleg gegeven. Als je dat niet begrepen hebt, vraag dan door tot je het wel begrijpt.
Doen we. Zie het resultaat.

quote:
Of erken dat de beweging buiten je denkkader valt, en leg dit topic naast je neer.
Is dit een verkapte "Donder op, we vinden je lastig"?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:40:34 #36
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107858527
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee. Je verzaakt erin en als we heel uitgebreid aangeven hoe je dat beter kunt doen zodat we gefundeerde discussiestof hebben, ga je klagen over ons. De onderbouwing blijft uit.
Ik klaag over helemaal niemand, al helemaal niet over jou.

quote:
Dat is inderdaad antwoord ontwijken. Vertel eens, waarom doe je dat? Zit je niet goed in de materie?
Ik denk dat niemand goed in de materie zit en dat dat het grote probleem is. Vandaar ook mijn aanbeveling voor een multidisciplinair, internationaal, onafhankelijk onderzoeksteam.
Graag je reactie
pi_107858542
quote:

Maar dat je kritiek op Occupy hebt is heel begrijpelijk, en zelfs terecht. Dat zullen veel mensen erkennen. Maar wanneer je alleen maar op de negatieve zaken wijst en niet op mogelijke verbeterpunten, eventueel met een voorstel, lijkt het alsof je aan azijnpissen doet, of trollen. Het helpt de discussie ook niet vooruit, want je blijft stilstaan bij dezelfde punten.

Maar dat is zoals ik Occupy ervaar...zij roepen ook dat alles anders moet maar komen niet met oplossingen.

quote:

Afbeeldingen kunnen een goede schets geven van de situatie, zoals de foto's van Lavenderr. Ik vertrouw op de users dat zij een goede inschatting maken hiervan. Overigens is de grote hoeveelheid propaganda middels afbeeldingen al 10 ofzo topics niet meer voorgekomen. Laten we ook daar niet bij stil blijven staan.

Ik doel meer op papiertje, die plaatst continue dezelfde foto en doet niet anders dan 'hit and run'.

quote:

Maar waarom krijg ik dan zo weinig reactie op mijn toch wel uitgebreide posts omtrent verbeteringen voor Occupy. Of alternatieven voor Occupy? Ik deel de mening met anderen dat je weinig nuttige bijdragen hebt in dit topic, behalve dan topic-kicks met herhaaldelijk fitten op welbekende fouten.

Ik heb na je verzoek al twee mooie berichten geplaatst, vervolgens zie ik alleen maar oneliners dus ik zie het probleem niet ;)
Een alternatief voor Occupy heb ik al aangedragen, er werd eerst drie topics niet naar omgekeken om vervolgens zelf (volgens mij heartz??) met het voorstel te komen. Namelijk een politieke partij. Maar dan moet er sprake zijn van leiders, mensen met een plan, etc en dat willen ze niet.
pi_107858587
@ dr. Anderson:

Als ik je goed begrijp dan vind je dat de overheid op sommige punten minder actie moet ondernemen en op andere punten juist wel meer moet ingrijpen? Hartstikke mooi. En je vind daarbij dat ze zich moeten laten leiden door de inhoud en niet door politieke sentimenten? Nog beter.

Het enige probleem is dat iedereen daarbij andere prioriteiten heeft en op andere punten een krachtige overheid nodig vindt en andere vrijheden wil. Wat jij doet is eigenlijk alleen maar aangeven dat onze regering niet jouw politieke steun heeft. Niet boeiend en totaal niet wat Occupy zegt te roepen.
pi_107858682
quote:
Maar dat is zoals ik Occupy ervaar...zij roepen ook dat alles anders moet maar komen niet met oplossingen.
Nonsens. Ze komen niet met oplossingen die jou aanstaan. Jij bent namelijk nog steeds een geconditioneerde loonslaaf (we zijn allemaal loonslaven) die nog steeds niet heeft begrepen wat kapitalisme aan schade heeft aangericht.
pi_107858686
btw, mijn emmertje is vol. Ik ben weg. bah!

Ik was al gewaarschuwd door een zekere user dat dit zou gebeuren maar top, het is binnen twee dagen bewezen.

[FEEDBACK] Ik zit in BNW hoera!

Ik ga wel posten in topics waar men wel tegen kritiek kan.
Ik ga wel een discussie aan met mensen die EN uitdelen en dan vervolgens zelf niet als een verongelijkte Duitser naar de mods rennen als ze het niet meer aankan....gadverdamme, stront is er niets bij.

Zum kotsen.

[ Bericht 44% gewijzigd door Ronnie_bravo op 11-02-2012 13:51:15 ]
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:46:50 #41
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107858719
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het gaat niet om waar de Occupy op zit te wachten. Het gaat ook niet om een richting te bepalen. Het gaat om een helder inzicht in een complex probleem.
Graag je reactie
pi_107858741
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
@ dr. Anderson:

Als ik je goed begrijp dan vind je dat de overheid op sommige punten minder actie moet ondernemen en op andere punten juist wel meer moet ingrijpen? Hartstikke mooi. En je vind daarbij dat ze zich moeten laten leiden door de inhoud en niet door politieke sentimenten? Nog beter.

Het enige probleem is dat iedereen daarbij andere prioriteiten heeft en op andere punten een krachtige overheid nodig vindt en andere vrijheden wil. Wat jij doet is eigenlijk alleen maar aangeven dat onze regering niet jouw politieke steun heeft. Niet boeiend en totaal niet wat Occupy zegt te roepen.
Jep, dit is goeie kritiek.
pi_107858801
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:46 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Het gaat niet om waar de Occupy op zit te wachten. Het gaat ook niet om een richting te bepalen. Het gaat om een helder inzicht in een complex probleem.
En dan heb je na 4 maanden Occupiën het heldere inzicht. En dan?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:49:16 #44
341203 3-voud
pi_107858805
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:47 schreef dadgad het volgende:

[..]

Jep, dit is goeie kritiek.
Is al 100x voorbij gekomen hoor.
Maar als men hier deels in gelijk geeft valt de basis voor occupy om.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:49:52 #45
341203 3-voud
pi_107858820
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:40 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Ik klaag over helemaal niemand, al helemaal niet over jou.

Och schat. Ik was inderdaad wat te kort door de bocht.
Sorry.
pi_107858829
Hoppa waarom praat je continue over werkschuw tuig als je de verhoudingen niet eens begrijpt, laat staan de argumentering achter socialisme of bijvoorbeeld anarchisme.

Arbeid zoals wij dat tegenwoordig (en ook voorheen) beoefenen is loon-slavernij. Dit besef deed socialisme tot stand komen. Arbeiders waren van de mening dat zij het volle recht hadden op dat wij zij produceerden, in plaats van uitgebuit te worden een baas.

Het is zo'n lamlendig argument dat je er steeds in gooit en jij komt op me over als een gehersenspoelde randdebiel.

xxxjes
pi_107858883
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ik was al gewaarschuwd door een zekere user dat dit zou gebeuren maar top, het is binnen twee dagen bewezen.

Ik ga wel een discussie aan met mensen die EN uitdelen en dan vervolgens zelf niet als een verongelijkte Duitser naar de mods rennen als ze het niet meer aankan....gadverdamme, stront is er niets bij.

Zum kotsen.
quote:

Zum kotsen.
huilerd
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:53:11 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107858893
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:28 schreef Dr-Anderson het volgende:

Wat wil je nu eigenlijk?
Simpelweg een concreet antwoord op de vraag wat jij actief doet om veranderingen aan te brengen daar waar wij struisvogels verzaken.
Je roept allemaal hele mooie gemeenplaatsen, maar zonder daden blijft het gebakken lucht.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:53:13 #49
341203 3-voud
pi_107858894
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:52 schreef dadgad het volgende:

[..]

[..]

huilerd
Niet mee eens. Hij had daar een goed punt.
pi_107858899
pi_107858999
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:39 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Doen we. Zie het resultaat.
Heel selectief en met een onvriendelijke ondertoon. Uitgebreide, doordachte en genuanceerde posts laat je links liggen (pun intended), maar kleinere posts met onregelmatigheden ga je uitgebreid op zitten fitten. Deze post van je illustreert dit heel sterk.

quote:
[..]

Is dit een verkapte "Donder op, we vinden je lastig"?
Nee, dit is een donder maar op want mensen vinden je onvriendelijk, niet fijn om mee in gesprek te gaan en je verpest de sfeer. Gaat meer voor jou op dan voor Bravo overigens, daar wordt nog best om gelachen in zijn pogingen zich negatief op te stellen.

quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan ervaar je het wel met oogkleppen op, want zowel in de media als in deze reeks is dit punt van discussie al meermaals langs gekomen, en beide omgevingen is de conclusie dat het hervormen van beleid gedaan moet worden door beleidsmakers, ofwel politici. Demonstranten demonstreren, beleidsmakers maken beleid. Heel simpel. Goed onthouden nu he? :*

quote:
[..]

Ik doel meer op papiertje, die plaatst continue dezelfde foto en doet niet anders dan 'hit and run'.
En dat is niet netjes. Ik hoor er nu voor het eerst van, en weet nog niet waar je precies op doelt. Maar daarvoor is feedback, pm of dm; zodat je mods kan wijzen op zaken waarvan jij denkt dat die niet door de beugel kunnen.

quote:
[..]

Ik heb na je verzoek al twee mooie berichten geplaatst, vervolgens zie ik alleen maar oneliners dus ik zie het probleem niet ;)
Ik vond het fijn een uitgebreide reactie van je te zien, en hoopte dat je die lijn zou doorzetten. Een paar oneliners waren blijkbaar genoeg om je van die koers te laten varen. Zonde, want je kan beter, zoals je hebt laten zien.

quote:
Een alternatief voor Occupy heb ik al aangedragen, er werd eerst drie topics niet naar omgekeken om vervolgens zelf (volgens mij heartz??) met het voorstel te komen. Namelijk een politieke partij. Maar dan moet er sprake zijn van leiders, mensen met een plan, etc en dat willen ze niet.
Dan is het toch duidelijk? Mocht je toch meer aandacht voor willen krijgen voor je idee, open er dan een topic over. ;) Lijkt mij heel interessant.
pi_107859029
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:45 schreef dadgad het volgende:

[..]

Nonsens. Ze komen niet met oplossingen die jou aanstaan. Jij bent namelijk nog steeds een geconditioneerde loonslaaf (we zijn allemaal loonslaven) die nog steeds niet heeft begrepen wat kapitalisme aan schade heeft aangericht.
Schei eens uit met dat geloonslaaf. Voel me absoluut geen slaaf.
En oplossingen zijn er helemaal niet gekomen vanuit Occupy. Of kan jij me anders vertellen?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:59:17 #53
341203 3-voud
pi_107859044
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:57 schreef Gray het volgende:
Nee, dit is een donder maar op want mensen vinden je onvriendelijk, niet fijn om mee in gesprek te gaan en je verpest de sfeer. Gaat meer voor jou op dan voor Bravo overigens, daar wordt nog best om gelachen in zijn pogingen zich negatief op te stellen.
Sja, je weet hoe ik over je bevooroordeelde mening als mod denk. Dus het boeid me niet wat je er van vindt.
pi_107859068
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En oplossingen zijn er helemaal niet gekomen vanuit Occupy. Of kan jij me anders vertellen?
Dat is de truc. Dat jij je geen slaaf voelt, maar het stiekem toch bent ;)
pi_107859073
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sja, je weet hoe ik over je bevooroordeelde mening als mod denk. Dus het boeid me niet wat je er van vindt.
Reageer dan niet.

En het is boeit met een t, intellectueel.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:02:59 #56
341203 3-voud
pi_107859123
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Reageer dan niet.
Maak ik zelf wel uit.

quote:
En het is boeit met een t, intellectueel.
I know, maar je hapt zo lekker als "neutrale" mod.
pi_107859157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat is de truc. Dat jij je geen slaaf voelt, maar het stiekem toch bent ;)
Dat moet dan wel heel stiekem zijn, want ik ervaar dat echt niet zo.
Ik krijg loon naar werken, en daar is voor mijn gevoel niets mis mee, maar eerder heel normaal.
pi_107859166
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoezo schei uit? Duidelijk begrijp jij de verhoudingen ook niet. Binnenin kapitalisme zijn alle arbeiders loon-slaven omdat ze meer moeten produceren dan ze ervoor terug krijgen, dat is de winst factor voor de baas. In essentie worden arbeiders uitgebuit ten bate van de kapitalist.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:05:37 #59
341203 3-voud
pi_107859189
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat moet dan wel heel stiekem zijn, want ik ervaar dat echt niet zo.
Ik krijg loon naar werken, en daar is voor mijn gevoel niets mis mee, maar eerder heel normaal.
Je loon krijgen is dan ook een vorm van bedonderd worden door je werkgever.
Of zoiets.
pi_107859190
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:04 schreef dadgad het volgende:

[..]

Hoezo schei uit? Duidelijk begrijp jij de verhoudingen ook niet. Binnenin kapitalisme zijn alle arbeiders loon-slaven omdat ze meer moeten produceren dan ze ervoor terug krijgen, dat is de winst factor voor de baas.
Oh, je bent voor communisme?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:05:43 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107859192
Ik ben eigen baas.
En nu aan het werk -O- .
pi_107859209
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor communisme. Maar in essentie wel ja.
pi_107859218
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:05 schreef Copycat het volgende:
Ik ben eigen baas.
En nu aan het werk -O- .
Jij bént een baas . Een eckte ;)
pi_107859228
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:06 schreef dadgad het volgende:

[..]

[..]

Ligt eraan wat voor communisme. Maar in essentie wel ja.
Welke essentie?
pi_107859256
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:02 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maak ik zelf wel uit.
Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door te reageren op iemand zijn reactie met de mededeling dat het je niets boeit wat diegene zegt. Moet je zelf weten.

quote:
[..]

I know, maar je hapt zo lekker als "neutrale" mod.
Sure. Is dat het excuus voor al je schrijffouten?
pi_107859271
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Welke essentie?
In essentie dat ik geloof dat arbeiders recht hebben op het volle fruit van hun arbeid, in de essentie dat ik vind dat prive-eigendom afgeschaft moet worden. Ik geloof niet in staats-oeps - communisme, aangezien dat duidelijk gefaald heeft en niet gerealiseerd kon worden(stalinisme etc).
pi_107859294
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:09 schreef dadgad het volgende:

[..]

In essentie dat ik geloof dat arbeiders recht hebben op het volle fruit van hun arbeid, in de essentie dat ik vind dat prive-eigendom afgeschaft moet worden. Ik geloof niet in staats-kapitalisme, aangezien dat duidelijk gefaald heeft en niet gerealiseerd kon worden(stalinisme etc).
En hoe wil je dit geloof concreet invullen?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:11:20 #68
341203 3-voud
pi_107859321
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door te reageren op iemand zijn reactie met de mededeling dat het je niets boeit wat diegene zegt. Moet je zelf weten.

"Het boeit me niet wat je van me vind" was al voor mijn tijd geboren. Als die werkelijk geen waarde had was die nooit geboren.
quote:
Sure. Is dat het excuus voor al je schrijffouten?
Allemaal.
Maar je gaat offtopic. Straks moet je je eigen posts deleten. Das ook zo knullig.
Beter is te stoppen.
pi_107859332
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En hoe wil je dit geloof concreet invullen?
Kapitalisme moet eerst sterven.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:11:54 #70
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107859333
quote:

HALLO! Zij met twee zijn dit topic niet alleen!

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
@ dr. Anderson:

Ik heb het over de "wereld regering" of terwijl het geldsysteem. En de Nederlandse overheid zit daar aardig in verweven ja.

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Simpelweg een concreet antwoord op de vraag wat jij actief doet om veranderingen aan te brengen daar waar wij struisvogels verzaken.
Je roept allemaal hele mooie gemeenplaatsen, maar zonder daden blijft het gebakken lucht.
Ten eerst ik verzaak geen struisvogels. Waar moet ik actief veranderingen in aanbrengen?

Vind jij het allemaal prima zoals het gaat in de wereld? Of zeg jij pas iets als je een concreet stappenplan hebt uitgedacht voor verandering?
Graag je reactie
pi_107859360
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:11 schreef dadgad het volgende:

[..]

Kapitalisme moet eerst sterven.
Tegeltje :)
pi_107859397
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tegeltje :)
?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:15:49 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107859423
Ik zeg nergens dat je struisvogels verzaakt (hoe doe je dat trouwens?), maar ik vind wel dat als je zo hard roept over alles wat mis is, je op zijn minst zou moeten hebben nagedacht over de bijdrage die je zelf kunt leveren aan verbeteringen.

Ik weet daarbij inmiddels dat de wereld nog nooit een ideale plaats is geweest en dat ook nooit zou worden. Dat betekent niet dat ik daarin berust, maar wel dat ik bescheiden genoeg ben om te weten dat ik slechts mijn kleine maatschappelijk verantwoord-beetje kan bijdragen. En dat betekent ook dat ik weet dat er volgend jaar weer een ander issue de kop opsteekt waar we met zijn allen weer tegen kunnen ageren.

The way of the world. Vanaf het begin, tot het einde.
pi_107859425
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

"Het boeit me niet wat je van me vind" was al voor mijn tijd geboren. Als die werkelijk geen waarde had was die nooit geboren.
Jij hebt hier ook een account aangemaakt, dus zo sterk is die drogreden niet.

quote:
[..]

Allemaal.
Maar je gaat offtopic. Straks moet je je eigen posts deleten. Das ook zo knullig.
Beter is te stoppen.
Zou niet de eerste keer zijn dat ik een post delete van mezelf. Beter is dat jij zou stoppen met posten.

Maar ik ga wel ophouden met deze zinloze discussie met je, want volgens mij geil je hier gewoon op, en modereren waar nodig.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:19:31 #75
341203 3-voud
pi_107859529
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Jij hebt hier ook een account aangemaakt, dus zo sterk is die drogreden niet.

[..]

Zou niet de eerste keer zijn dat ik een post delete van mezelf. Beter is dat jij zou stoppen met posten.

Maar ik ga wel ophouden met deze zinloze discussie met je, want volgens mij geil je hier gewoon op, en modereren waar nodig.
Het is niet voor niets dat ik al door had hoe bevooroordeeld je bent. Ik durf het enkel hardop te zeggen.
Anniewee, goed dat je mijn advies ter harte neemt en, bye bye.
pi_107859550
@Lavenderr

Hier voel ik mij et meest toe aangetrokken:
quote:
Anarcho-syndicalism is a branch of anarchism which focuses on the labour movement. The word syndicalism comes from the French word syndicat which means trade union (syndic meaning administrator), from the Latin word syndicus which in turn comes from the Greek word σύνδικος (syndikos) which means caretaker of an issue. Syndicalism is an alternative co-operative economic system. Adherents view it as a potential force for revolutionary social change, replacing capitalism and the state with a new society, democratically self-managed by workers.[1]

Anarcho-syndicalists seek to abolish the wage system, regarding it as wage slavery, and state or private ownership of the means of production, which they believe lead to class divisions. Ralph Chaplin states that "the ultimate aim of the General Strike as regards wages is to give to each producer the full product of his labour. The demand for better wages becomes revolutionary only when it is coupled with the demand that the exploitation of labour must cease."[2]

Additionally, anarcho-syndicalists regard the state as a profoundly anti-worker institution. They view the primary purpose of the state as being the defence of private property and therefore of economic, social and political privilege, even when such defence denies its citizens the ability to enjoy material independence and the social autonomy which springs from it.[3] In contrast to other bodies of thought (Marxism-Leninism being a prime example), anarcho-syndicalists deny that there can be any kind of workers' state, or a state which acts in the interests of workers, as opposed to those of the powerful. Reflecting the anarchist philosophy from which it draws its primary inspiration, anarcho-syndicalism holds to the idea that power corrupts.[4]
http://en.wikipedia.org/wiki/Anarcho-syndicalism
En dan dit: voor mijn gevoel gaan de twee hand in hand.
quote:
Post scarcity (also styled post-scarcity or postscarcity, and also known as resource-based economy) is a hypothetical form of economy or society, in which things such as goods, services and information are free, or practically free. This would be due to an abundance of fundamental resources (matter, energy and intelligence), in conjunction with sophisticated automated systems capable of converting raw materials into finished goods, allowing manufacturing to be as easy as duplicating software
http://en.wikipedia.org/wiki/Post_scarcity
pi_107859676
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet denken van mensen die denken dat we goed bezig zijn of denken dat het zo hoort te zijn.
pi_107859695
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:24 schreef Loppe het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet denken van mensen die denken dat we goed bezig zijn of denken dat het zo hoort te zijn.
Ten prooi gevallen aan propaganda.
pi_107859741
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:24 schreef Loppe het volgende:
Belangrijker is dat voor jezelf te weten toch? Denk jij dat we goed bezig zijn, of dat het zo hoort? En zo ja, wat dan nog?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:28:22 #80
341203 3-voud
pi_107859802
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Belangrijker is dat voor jezelf te weten toch?
Geldt dat ook voor de mensen hier die tegen dat occupy zijn? Of heb je de mening dat dat inderdaad mag maar wel mondje erover dicht?
Nu wordt het interessant.
pi_107859843
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:20 schreef dadgad het volgende:
@Lavenderr

Hier voel ik mij et meest toe aangetrokken:

[..]

En dan dit: voor mijn gevoel gaan de twee hand in hand.

[..]

Klinkt nogal Venusproject-achtig.
Een maatschappij kan niet zonder hierarchie. Dat loopt uiteindelijk spaak, vanwege machtsspelletjes en toch net iets meer willen hebben dan de ander. We blijven mensen he, en dan zijn dit soort idealen prachtig, maar niet uitvoerbaar.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:34:28 #82
pi_107859965
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een maatschappij kan niet zonder hierarchie. Dat loopt uiteindelijk spaak, vanwege machtsspelletjes en toch net iets meer willen hebben dan de ander. We blijven mensen he, en dan zijn dit soort idealen prachtig, maar niet uitvoerbaar.
Die machtsspelletjes horen bij de hiërarchie. Zonder hiërarchie is er geen macht te verkrijgen en zijn ze nutteloos.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:35:30 #83
341203 3-voud
pi_107859992
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die machtsspelletjes horen bij de hiërarchie. Zonder hiërarchie is er geen macht te verkrijgen en zijn ze nutteloos.
Leg dat eens haarfijn uit, zonder plaatjes.
pi_107859996
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kletskoek. Jij kiest ervoor om dit soort hiërarchie te accepteren. Kom niet aan met menselijke natuur, want dat is uiterst speculatief. Menselijk gedrag wordt bepaald door de totaliteit van haar omgeving plus andere factoren, waaronder wellicht ook "menselijke" natuur. Maar er is niets dat garandeert dat wij door het lot gedwongen worden om onder totalitaire of fascistische omstandigheden te moeten leven.
pi_107860002
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor de mensen hier die tegen dat occupy zijn? Of heb je de mening dat dat inderdaad mag maar wel mondje erover dicht?
Zoals al zo vaak aangegeven in dit topic, mag iedereen zijn mening geven. Voor en tegen. Het is echter de toon die de muziek maakt, maar dat begrijpen jij en die andere troll natuurlijk ook wel. ;)
pi_107860030
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:35 schreef dadgad het volgende:

[..]

Kletskoek.
Okee. Goed argument ^O^
pi_107860055
quote:

[..]

Belangrijker is dat voor jezelf te weten toch? Denk jij dat we goed bezig zijn, of dat het zo hoort? En zo ja, wat dan nog?
Dan wordt het nogal snel een egotrip, denk ik.
pi_107860070
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ook zonder hierarchie blijven we mensen met alle nare trekjes die menseigen zijn. Dus ik ben bang dat dit soort ideeen een utopie zijn.
pi_107860094
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat j0kkebr0k zegt:
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zoals al zo vaak aangegeven in dit topic, mag iedereen zijn mening geven. Voor en tegen. Het is echter de toon die de muziek maakt, maar dat begrijpen jij en die andere troll natuurlijk ook wel. ;)
pi_107860103
quote:

[..]

'We' als in zoals de maatschappij nu ingericht is?
pi_107860120
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Okee. Goed argument ^O^
Kletskoek. Jij kiest ervoor om dit soort hiërarchie te accepteren. Kom niet aan met menselijke natuur, want dat is uiterst speculatief. Menselijk gedrag wordt bepaald door de totaliteit van haar omgeving plus andere factoren, waaronder wellicht ook "menselijke" natuur. Maar er is niets dat garandeert dat wij door het lot gedwongen worden om onder totalitaire of fascistische omstandigheden te moeten leven.
pi_107860129
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:37 schreef Loppe het volgende:

[..]

Dan wordt nogal snel een egotrip, denk ik.
Je bedoelt dat je eigen mening opmaken een egotrip is? Lijkt me dat het pas een egotrip is wanneer je stelt dat jouw mening de enige juiste is, waar niet aan valt te toornen.
pi_107860130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat j0kkebr0k zegt:

[..]

Toch denk ik dat het een saaie boel wordt als er alleen maar gelijkgestemden hier posten. Dan is de discussie dood.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:41:01 #94
pi_107860150
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar ook zonder hierarchie blijven we mensen met alle nare trekjes die menseigen zijn. Dus ik ben bang dat dit soort ideeen een utopie zijn.
Dat is een ander probleem, geen argument tegen het afschaffen van (bepaalde vormen van) hiërarchie. Vooral gezien het feit dat het juist die enge mensen zijn die voor de macht gaan.

Er was een tijd terug een artikel over het grote aantal psychopaten in de financiele wereld.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:41:26 #95
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107860160
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:15 schreef Copycat het volgende:
Ik zeg nergens dat je struisvogels verzaakt (hoe doe je dat trouwens?), maar ik vind wel dat als je zo hard roept over alles wat mis is, je op zijn minst zou moeten hebben nagedacht over de bijdrage die je zelf kunt leveren aan verbeteringen.
Ik weet wel wat ik wil doen om een bijdage te leveren:

Ik zou een goed onderzoeksplan schrijven, verschillende fondsen aanschrijven en proberen zoveel mogelijk sponsorgeld te werven. Vervolgens zou ik een zo neutraal mogelijk internationaal multidisciplinair onderzoeksteam opzetten, die het onderzoeksplan gaan concretiseren en uitvoeren. Gedurende de onderzoeksperiode zou ik dit graag willen organiseren en regisseren. Zo zou ik (willen) beginnen.

Vooralsnog heb ik een bedrijf met 10 werknemers, waar wekelijks honderden gasten op afkomen. Ik kan momenteel niets anders doen dan het onderwerp ter discussie brengen. Ook geniet ik in mijn (weinige) vrije tijd van dit forum, omdat het me veel laat nadenken en lezen over diverse problematieken. Dit probeer ik te zien als een soort voorverkenning om straks (als mijn zaak verkocht is) een duidelijk onderzoeksvraag te kunnen formuleren.
Graag je reactie
pi_107860170
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het heeft niets met utopie te maken, maar het met het herinrichten van de samenleving, met het ontwikkelen van een systeem dat iedereen ten bate komt en niet een handjevol elites.
pi_107860176
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:39 schreef dadgad het volgende:

[..]

Nee, want in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties. Is er in het verleden ooit een systeem geweest wat niet ten onder ging aan hebzucht van een zelfbenoemde elite?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:41:47 #98
pi_107860178
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het een saaie boel wordt als er alleen maar gelijkgestemden hier posten. Dan is de discussie dood.
Als trollen de enige tegenstanders zijn mogen ze van mij wegblijven.
pi_107860186
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als trollen de enige tegenstanders zijn mogen ze van mij wegblijven.
:W
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:42:17 #100
341203 3-voud
pi_107860190
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat j0kkebr0k zegt:

[..]

Zeuren over de toon achteraf geeft alleen maar aan hoe machteloosheid naar buiten komt. Gebrek aan inhoud van de materie en het dan daar niet meer van moeten hebben.
pi_107860194
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat alleen gelijkgestemden mogen posten? :?

Ik beweer juist het tegendeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')