quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:26 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee waarom de voorvleugel van Ferrari "a-symetrisch" is?
quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:45 schreef Fiorano het volgende:
Bocht de andere kant op staat het volgens mij ook zo...
quote:
Vrijwel alle circuits zijn rechtsom?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kan een hele goede reden bedenken waarom je een voorvleugel assymetrisch zou maken. Maar volgens mij mag het niet in de F1
iddquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die vleugel is gewoon symmetrisch hoor? Misschien verwarrend omdat er onderdelen naar het midden "wijzen" en je de vleugel vanuit een hoek ziet.
Precies. Volgens mij maken die Amerikanen met hun ovals compleet scheve auto's.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vrijwel alle circuits zijn rechtsom?
Klopt, als je op een oval rijdt heb je vaak zat dat je naar rechts moet sturen om recht te rijden, de hele auto staat dan "scheef" en wil continue de linkerkant opquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij maken die Amerikanen met hun ovals compleet scheve auto's.
De auto's zijn gewoon symmetrisch, anders zouden ze een aparte auto nodig hebben op de road tracks. Wat ze doen is assymetrische rijhoogte, vering, camber en etc om een auto te krijgen die gewoon heel graag naar links gaat.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij maken die Amerikanen met hun ovals compleet scheve auto's.
Volgens mij hebben ze aparte auto's voor roadtracks was zeker in de Indy zo!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:46 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
De auto's zijn gewoon symmetrisch, anders zouden ze een aparte auto nodig hebben op de road tracks. Wat ze doen is assymetrische rijhoogte, vering, camber en etc om een auto te krijgen die gewoon heel graag naar links gaat.
Dat is nieuws voor mij. Niet echt goedkoop om een nieuwe auto te bouwen voor maar 2 races.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze aparte auto's voor roadtracks was zeker in de Indy zo!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 1:21.637 1:21.522 1:21.318 1:21.353 1:21.570 1:21.709 1:21.769 1:21.736 1:21.830 1:21.907 1:21.399 1:20.132 |
Je kan ook heel langzaam constant rijdenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:01 schreef ari_zahav het volgende:
Anyhow, back on topic. Dit zijn de tijden van Senna's laatste stint van zijn race sim:
[ code verwijderd ]
Toen di Resta teste zag ik ook al deze mooie constante tijden.
quote:Despite running their 2011 car in the first pre-season test in Jerez this week, Mercedes have tried out a new front wing. The result is positive…
On the second day of testing, Michael Schumacher set the fastest time of all, and though the very first pre-season tests never are considered to be benchmarks, the times were very quick and raised a few eyebrows. Yesterday, Nico Rosberg took the Mercedes W02 out for a spin and as a result set the fastest time on day three.
So what is it? Well, in 2011 Mercedes worked on a front nose which had an air-intake in the front of the nose, a small grill was visible. But the 2012 nose being tested these days, are a form of F-duct. Without really being a F-duct…
Air travels into the hole in the front and are then channeled onto the front wing, creating larger downforce, more grip and eventually faster cornering speed.
Martin Whitmarsh, team principal of McLaren-Mercedes, estimates the benefit of the system to be around 5 to 8 kilometres per hour. “For the front wing, there are no F-duct rules,” said a report in Auto Motor und Sport.
Omdat ze nog met hun EBD reden en hun motor software niet legaal is voor 2012?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
De reden waarom Mercedes zo snel was de afgelopen dagen?
quote:15:24 Oh lovely, Ferrari has fitted that ghastly-looking periscope to the Spaniard's car.
Euhm er zitten al heel veel 2012 updates op. Zoals de uitlaten en de voorvleugel (De neus nog niet)..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:27 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Omdat ze nog met hun EBD reden en hun motor software niet legaal is voor 2012?
Zoek maar wat filmpjes van het testen op en luister naar het verschil. Bij alle 2012 auto's hoor je alleen maar de throttle blip, en als er een Mercedes langskomt hoor je het popcorn potje.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Euhm er zitten al heel veel 2012 updates op. Zoals de uitlaten en de voorvleugel (De neus nog niet)..
Ik denk ook niet dat ze nog met 2011 motorsoftware rijden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | P Driver Team Time Laps 1 Alonso Ferrari 1m18.877s 39 2 Vergne Toro Rosso 1m19.597s +0.720 80 3 Vettel Red Bull 1m19.606s +0.729 50 4 Hamilton McLaren 1m19.640s +0.763 86 5 Grosjean Lotus 1m19.729s +0.852 94 6 Kobayashi Sauber 1m19.834s +0.957 76 7 Hulkenberg Force India 1m19.977s +1.100 90 8 Senna Williams 1m20.132s +1.255 125 9 Trulli Caterham 1m22.198s +3.321 117 |
Caterham is wel degelijk flink dichterbij gekomen. Ze hebben alleen nog geen echte 2012-voorvleugel gebruikt. Ik denk dat als die er op komt ze sowieso weer een halve seconde winnen. Daarnaast vermoed ik dat ze nog zeker niet tot de limiet zijn gegaan, terwijl enkele andere renstallen bijvoorbeeld rondreden met auto's die onder het max gewicht zaten.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het ziet er nog niet echt uit of Caterham dichterbij is gekomen... Natuurlijk zijn de tijden niet volledig betrouwbaar, maar toch..
Dan heb je de belangrijkste gemist.quote:
Het nieuwe seizoen kan al niet meer stuk.quote:10:10 Jarno Trulli apparently is very positive with this year's power steering
Vraag me af hoe vaak de rest van de paddock daarom heeft gelachen, want echt, te zielig was die smoes van hemquote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan heb je de belangrijkste gemist.
[..]
Het nieuwe seizoen kan al niet meer stuk.
Die is nice idd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan heb je de belangrijkste gemist.
[..]
Het nieuwe seizoen kan al niet meer stuk.
quote:Ergens toch jammer dat hij de jaren daarna uitgroeide tot best betaalde machinist ter wereld.
Nee, Trulli ging naar Prost als vervanger van de geblesseerde Panis. Daarom moest Minardi noodgedwongen een vervanger zoeken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
jarno trulli! Alweer iemand die bij Minardi heeft gereden..
(Naast Webber, Fisico, Alonso)
Trulli werd halverwege het seizoen vervangen door Tarso Marques.
Was wel een gave race, het begon al net voor de start met Sato's BAR Honda die rookte en in de eerste ronde volgens mij al een ravage veroorzaakte met o.a Coulthard als uitvaller. Ik geloof trouwens niet dat Trulli gewonnen had als het op een inhaalbaar circuit was verreden, Button zat er dicht achter en Alonso had daar tussen kunnen zitten maar die viel uit vanaf P2.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:05 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Die is nice idd.
Tsja, Jarno, ik weet nog hoe blij ik voor hem was toen hij monaco won in '04.
[ afbeelding ]
Ergens toch jammer dat hij de jaren daarna uitgroeide tot best betaalde machinist ter wereld.
Panis '97 Prost ..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, Trulli ging naar Prost als vervanger van de geblesseerde Panis. Daarom moest Minardi noodgedwongen een vervanger zoeken.
Het gekloonde Benetton chassis werkte inderdaad goed voor Prost in die jaren.quote:
Aguri Suzukiquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:41 schreef Meike26 het volgende:
Welk team deed dat ook alweer met de chassis van het Arrows team na 2002 ? Die chassis werden toch ook verkocht aan ander F1 team ?
Dat lag toch totaal aan de bridgestones waar ze toen mee reden?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het gekloonde Benetton chassis werkte inderdaad goed voor Prost in die jaren.
Jammer dat ze dachten in '98 wel even met een eigen chassis mee te kunnen doen.
De vraag was welk team en het antwoord van jou had dus moeten zijn:quote:
quote:Super Aguri F1
Canada 2007 toen hij onder meer een McLaren inhaaldequote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:02 schreef Meike26 het volgende:
Tuurlijk, dat was het... Jammer dat het team maar 2 jaar en een beetje bestaan heeft. Vond het wel een sympathiek team. Sato liet wel nog een paar mooie races zien in dat ding
Maak zo'n lijstje met Nederlanders in de F1 en hetzelfde trieste rijtje komt eruit denk ik.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Even weer over iets wat in het vorige topic werd genoemd.. Hoe kan het dat Japanse coureurs vrijwel nooit iets presteren in de F1..
Daarom ben ik even alle Japanse coureurs uit het verleden aan het opzoeken,
en hun resultaten tegen het licht houden met het huidige puntensysteem.
Hiroshi Fushida (1975) - 2 races, 0 starts - 0 punten
Masahiro Hasemi (1976) - 1 race, 1 start - 0 punten - beste resultaat: 11e
Naoki Hattori (1991) - 2 races, 0 starts - 0 punten
Kazuyoshi Hoshino (1976,1977) - 2 races, 2 starts - 0 punten - beste resultaat: 11e
Yuji Ide (2006) - 4 races, 4 starts - 0 punten - beste resultaat: 13e
Taki Inoue (1994) - 18 races, 18 starts - 6 punten - beste resultaat: 8e
Ukyo Katayama (1992-1997) - 97 races, 95 starts - 55 punten - beste resultaat: 5e
Kamui Kobayashi (2009-2011) - 40 races, 40 starts - 72 punten - beste resultaat: 5e
Masami Kuwashima (1976) - 1 race, 0 starts - 0 punten
Kazuki Nakajima (2007-2009) 36 races, 36 starts - 34 punten - beste resultaat: 6e
Satoru Nakajima (1987-1991) 80 races, 74 starts - 154 punten - beste resultaat: 4e
Shinji Nakano (1997,1998) 33 races, 33 starts - 45 punten - beste resultaat: 6e
Hideki Noda (1994) 3 races, 3 starts - 0 punten - geen race uitgereden
Takuma Sato (2002-2008) 92 races, 90 starts - 139 punten - beste resultaat: 3e
Aguri Suzuki (1988-1995) 88 races, 64 starts - 88 punten - beste resultaat: 3e
Toshio Suzuki (1993) 2 races, 2 starts - 0 punten - beste resultaat: 12e
Tora Takagi (1998-1999) 32 races, 32 starts - 14 punten - beste resultaat: 7e
Noritake Takahara (1976,1977) 2 races, 2 starts - 2 punten - beste resultaat: 9e
Kunimitsu Takahashi (1977) 1 race, 1 start - 2 punten - beste resultaat: 9e
Sakon Yamamoto (2006,2007,2010) 21 races, 21 starts - 0 punten - beste resultaat:12e
En dan blijkt Satoru Nakajima qua aantal punten, maar ook qua aantal punten tov starts de beste coureur te zijn.
Sakon Yamamoto en Yuji Ide verreweg de slechtste.
Lijstje is veel korter denk ik:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:43 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Maak zo'n lijstje met Nederlanders in de F1 en hetzelfde trieste rijtje komt eruit denk ik.
Met Jos verreweg de beste denk ik
Met het grote verschil dat Nederland 17 miljoen inwoners heeft, en Japan iets van 120-130miljoen meen ik. Maargoed, ik maak de lijst met Nederlanders..quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:43 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Maak zo'n lijstje met Nederlanders in de F1 en hetzelfde trieste rijtje komt eruit denk ik.
Met Jos verreweg de beste denk ik
Hoe kun je Boy Hayje nou vergeten?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lijstje is veel korter denk ik:
ff uit mn hoofd:
Van Lennep
Rothengatter
Bleekemolen
Lammers
Verstappen
Albers
Doornbos
[edit]
o http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Dutch_Formula_One_drivers
Die hebben inderdaad een flinke bijdrage geleverd, maar de andere teams op Bridgestone waren (als vanouds) niet vooruit te branden in '97.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat lag toch totaal aan de bridgestones waar ze toen mee reden?
Mooi lijstje GlijdtLicht.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Even weer over iets wat in het vorige topic werd genoemd.. Hoe kan het dat Japanse coureurs vrijwel nooit iets presteren in de F1..
Daarom ben ik even alle Japanse coureurs uit het verleden aan het opzoeken,
en hun resultaten tegen het licht houden met het huidige puntensysteem.
Hiroshi Fushida (1975) - 2 races, 0 starts - 0 punten
Masahiro Hasemi (1976) - 1 race, 1 start - 0 punten - beste resultaat: 11e
Naoki Hattori (1991) - 2 races, 0 starts - 0 punten
Kazuyoshi Hoshino (1976,1977) - 2 races, 2 starts - 0 punten - beste resultaat: 11e
Yuji Ide (2006) - 4 races, 4 starts - 0 punten - beste resultaat: 13e
Taki Inoue (1994) - 18 races, 18 starts - 6 punten - beste resultaat: 8e
Ukyo Katayama (1992-1997) - 97 races, 95 starts - 55 punten - beste resultaat: 5e
Kamui Kobayashi (2009-2011) - 40 races, 40 starts - 72 punten - beste resultaat: 5e
Masami Kuwashima (1976) - 1 race, 0 starts - 0 punten
Kazuki Nakajima (2007-2009) 36 races, 36 starts - 34 punten - beste resultaat: 6e
Satoru Nakajima (1987-1991) 80 races, 74 starts - 154 punten - beste resultaat: 4e
Shinji Nakano (1997,1998) 33 races, 33 starts - 45 punten - beste resultaat: 6e
Hideki Noda (1994) 3 races, 3 starts - 0 punten - geen race uitgereden
Takuma Sato (2002-2008) 92 races, 90 starts - 139 punten - beste resultaat: 3e
Aguri Suzuki (1988-1995) 88 races, 64 starts - 88 punten - beste resultaat: 3e
Toshio Suzuki (1993) 2 races, 2 starts - 0 punten - beste resultaat: 12e
Tora Takagi (1998-1999) 32 races, 32 starts - 14 punten - beste resultaat: 7e
Noritake Takahara (1976,1977) 2 races, 2 starts - 2 punten - beste resultaat: 9e
Kunimitsu Takahashi (1977) 1 race, 1 start - 2 punten - beste resultaat: 9e
Sakon Yamamoto (2006,2007,2010) 21 races, 21 starts - 0 punten - beste resultaat:12e
En dan blijkt Satoru Nakajima qua aantal punten, maar ook qua aantal punten tov starts de beste coureur te zijn.
Sakon Yamamoto en Yuji Ide verreweg de slechtste.
Sinds ik f1 kijk op tv, vind ik Takagi toch wel de slechtste hoor...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:54 schreef Bluurgh het volgende:
Yuji Ide was zo slecht dat de FIA hem z'n superlicentie afnam
Volgens mij valt dat wel mee (lees: tegen)quote:want racen kunnen die jongens echt wel.
In de f1 komen ze niet goed uit de verf, maar in andere klasses rijden ze de sterren vd hemel, duidelijk "big in japan" maar daarbuiten niet...quote:Op zondag 12 februari 2012 00:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee (lees: tegen)
Hoe ik het lees stelt Migue dat het komt omdat ze geen of slecht engels spreken dat ze in de F1 niet uit de voeten kunnen, maar verder echt wel kunnen rijden.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:11 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
In de f1 komen ze niet goed uit de verf, maar in andere klasses rijden ze de sterren vd hemel, duidelijk "big in japan" maar daarbuiten niet...
Als je je blind staart op F1 zal dat inderdaad wel je overtuiging zijn. Yuji Ide heeft regelmatig laten zien minstens net zo hard te kunnen rijden als André Lotterer. Toch ook zeker geen prutser. Maar dat is niet wat het grote publiek ziet (en wil zien), dus is iemand wie faalt in de meest competitieve raceklasse ter wereld, al dan snel een prutser. Maar ik zou menig coureur in eenzelfde situatie wel eens beter willen zien presteren.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ik het lees stelt Migue dat het komt omdat ze geen of slecht engels spreken dat ze in de F1 niet uit de voeten kunnen, maar verder echt wel kunnen rijden.
In de F1 was ik van beide heren totaal niet onder de indruk. Ook niet van hun stuurmanskunsten overigens. Dus ik waag te betwijfelen of het wel komt door hun gebrek aan engels.
F1 is nog steeds wel de top van de autosport. Yuji Ide zal zeker goed kunnen sturen, maar blijkbaar niet goed genoeg voor de F1quote:Op zondag 12 februari 2012 10:59 schreef Migue het volgende:
[..]
Als je je blind staart op F1 zal dat inderdaad wel je overtuiging zijn. Yuji Ide heeft regelmatig laten zien minstens net zo hard te kunnen rijden als André Lotterer. Toch ook zeker geen prutser. Maar dat is niet wat het grote publiek ziet (en wil zien), dus is iemand wie faalt in de meest competitieve raceklasse ter wereld, al dan snel een prutser. Maar ik zou menig coureur in eenzelfde situatie wel eens beter willen zien presteren.
Dat spreekt dit filmpje toch echt tegenquote:
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:38 schreef vosss het volgende:
Waarom is het een sport op Youtube om verschikkelijke muziek onder een video te zetten ?
Jij ergert je wel aan meer dingen: Hamilton, Alonso, Vettels vingertje, die pruis genaamd Schumacher, Tilke banen, ¤ccle$stone. Zijn er uberhaupt wel dingen die je niet ergerenquote:Geen idee. Ik erger mij daar ook enorm aan![]()
!!
Tja... Wat veel mensen misschien niet weten, is dat Trulli gewoon even Alonso heeft verslagen in 2004 toen ze teamgenoot waren...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:33 schreef Katlaah het volgende:
[..]
Vraag me af hoe vaak de rest van de paddock daarom heeft gelachen, want echt, te zielig was die smoes van hem
Dat is maar net mijn punt. Gelukkig staart niet iedereen zich blind op F1 en heeft Yuji Ide dus alsnog een mooie carrière in Japan voort kunnen zetten. Zou Sakon Yamamoto ook moeten doen.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:46 schreef kepler het volgende:
[..]
F1 is nog steeds wel de top van de autosport. Yuji Ide zal zeker goed kunnen sturen, maar blijkbaar niet goed genoeg voor de F1
Prutser is het zeker niet
Ahum:quote:Op zondag 12 februari 2012 14:57 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja... Wat veel mensen misschien niet weten, is dat Trulli gewoon even Alonso heeft verslagen in 2004 toen ze teamgenoot waren...
Volgens die gegevens heeft Alonso Trulli verslagen en niet andersomquote:4 Fernando Alonso Spanish Renault 59
5 Juan Pablo Montoya Colombian Williams-BMW 58
6 Jarno Trulli Italian Toyota 46
Owja, zo zat dat. Gewoon ontslagen.quote:Mindful of how much Alonso had outperformed him in 2003, Trulli improved markedly the next year.
For the first half of the season he was the better of the two Renault drivers, racking up regular points and podiums. At Monaco he finally took his first victory after a brilliant display from pole position.
Having performed so well, the Italian was eager to stick with the team for 2005, but his relationship with team-boss Briatore soured. A last corner error which allowed Ferrari's Rubens Barrichello onto the podium in France enraged the team, and from that point his days with the French manufacturer were numbered.
For the second half of 2004, Trulli failed to gain any points and was consistently off the pace during races. He later accused the team of favouring Alonso, but the reasons why his 2004 season deteriorated have never been properly identified.
He was sacked three races before the end of the season and replaced by 1997 World Champion Jacques Villeneuve. Trulli had already agreed to drive for Toyota in 2005, and his early exit from Renault allowed him to take up his new seat for the last two races of the 2004 season, replacing Ricardo Zonta.
Die komen uit het archief van Daimler AG, staat bomvol met de meest prachtige foto's van de mooiste mensen en stoerste races.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:02 schreef vosss het volgende:
Mooi stukje met mooie foto's in elk geval
Dat blijft toch een raar verhaal. Moet je maar eens de review kijken van 2004 , dat is echt leuk om terug te zien en veel dingen weet je niet meer. Een paar weken terug had ik die van 2004 en toen zag ik dat Trulli Alonso verslagen heeft...quote:Op maandag 13 februari 2012 00:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Owja, zo zat dat. Gewoon ontslagen.
Hij deed dan ook op een van de testdagen een racesimulatie met een dubbele raceafstandquote:Op maandag 13 februari 2012 01:07 schreef vosss het volgende:
Overigens heeft Senna tijdens de test van afgelopen week in zn uppie bijna net zoveel kilometers gereden als het team van Ferrari zie ik
Senna 1102,572km
Ferrari 1195,560km
In rondes is dat 249 voor Senna en 270 voor Ferrari.
Is dat online te bekijken ergens?quote:Op maandag 13 februari 2012 09:38 schreef Migue het volgende:
[..]
Die komen uit het archief van Daimler AG, staat bomvol met de meest prachtige foto's van de mooiste mensen en stoerste races.
Hier kun je hele overzicht van Trulli's resultaat ten opzichte van zijn teamgenoten vinden.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:20 schreef vosss het volgende:
knip
Ik zie bij het nakijken van de gegevens pas dat Trulli een paar races voor het einde vervangen werd door JV.
In die laatste 3 races heeft Alonso bij elkaar geraced een totaal van 14 punten.
In het eindklassement had Alonso 59 punt en Trulli 46.
59-14 = 45 punten.
Dus je hebt gelijk. Trulli heeft als je zo kijkt wel degelijk gewonnen van Alonso.
Dat wist ik niet
quote:..
In it, Maldonado seems to have a performance contract, which only the Williams team can terminate, when and if they see fit. In fact, PDVSA is merely a money tool, paying £29,4 million for 2012. This amount increases over the next three years to a total of £40 million by the end of 2015. In the contract, under article 2.1, it clearly states, that:
..
“This Agreement shall commence on the Commencement Date and, subject to early termination according to the provisions of this Agreement, continue in force until 31 December 2015 a date that this Agreement shall automatically be canceled without compensation to whosoever of parties except for antecedent breach of any variant.”
And in article 5.3:
..
“Once a candidate has been nominated and appointed by Williams, his appointment may be terminated only by Williams.”
Lijstje van vorig jaar.quote:1. Fernando Alonso (Ferrari) 30M¤
2. Jenson Button (McLaren) 10M¤
3. Lewis Hamilton (McLaren) 10M¤
4. Felipe Massa (Ferrari) 10M¤
5. Nico Rosberg (Mercedes) 8M¤
6. Michael Schumacher (Mercedes) 8M¤
7. Sebastian Vettel (Red Bull) 8M¤
8. Mark Webber (Red Bull) 8M¤
9. Heikki Kovalainen (Lotus) 3M¤
10. Jarno Trulli (Lotus) 3M¤
11. Rubens Barrichello (Williams) 2,2M¤
12. Timo Glock (Virgin) 2M¤
13. Nick Heidfeld (Renault) 2M¤
14. Kamui Kobayashi (Sauber) 1M¤
15. Adrian Sutil (Force India) 1M¤
16. Vitaly Petrov (Renault) 500k¤
17. Jaime Alguersuari (Toro Rosso) 400k¤
18. Sébastien Buemi (Toro Rosso) 400k¤
19. Narain Karthikeyan (HRT) 250k¤
20. Jérôme d’Ambrosio (Virgin) 200k¤
21. Paul di Resta (Force India) 200k¤
22. Vitantonio Liuzzi (HRT) 200k¤
23. Pastor Maldonado (Williams) 200k¤
24. Sergio Perez (Sauber) 200k¤
Mooi filmpje, maar weinig Verstappen in beeld. Wel leuk om te zien op YouTube dat vooral de commentaren van Murray Walker zo lovend zijn over Verstappen. Dat filmpje van Maleisië 2001 is daar ook zo'n mooi voorbeeld van, of Canada 2000quote:Op maandag 13 februari 2012 10:06 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat blijft toch een raar verhaal. Moet je maar eens de review kijken van 2004 , dat is echt leuk om terug te zien en veel dingen weet je niet meer. Een paar weken terug had ik die van 2004 en toen zag ik dat Trulli Alonso verslagen heeft...
Een beetje offtopic misschien, maar ik ben nu met een review van 1996 bezig en ik dacht dat ik veel van Verstappen wist, maar DIT... fantastisch en echt een muilkorf voor alle Verstappen bashers
Dat zijn van die momenten, daar had men bij de grote teams toch echt direct even Verstappen bovenaan de wishlist moeten zetten.
Idd, respect voor Olav hoor... jammer dat ze niet meer echt op locatie zitten (is vast niet de keuze van Olav zelf)quote:Op maandag 13 februari 2012 14:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mooi filmpje, maar weinig Verstappen in beeld. Wel leuk om te zien op YouTube dat vooral de commentaren van Murray Walker zo lovend zijn over Verstappen. Dat filmpje van Maleisië 2001 is daar ook zo'n mooi voorbeeld van, of Canada 2000
Murray had sowieso wel een paar favorieten waar je hoort hoe hij geniet van bepaalde coureurs, wat dat betreft moet je ook Olav Mol ook niet bashen, hoeveel fouten hij ook maakt volgens sommigen, de passie bij Murray en Mol is vergelijkbaar !!
Nee, van RTL. Kost teveel geld. Zelfs nu met af en toe constant reclame draaien ze nog verlies volgens mij. Word ook heel spannend wat er gebeurt als de rechten van RTL aflopen. Eigenlijk moet je weer een grote sponsor vinden die de tv-uitzending sponsort ipv een team.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Idd, respect voor Olav hoor... jammer dat ze niet meer echt op locatie zitten (is vast niet de keuze van Olav zelf)
quote:Op maandag 13 februari 2012 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Mol is een leuke commentator, jammer dat hij geen verstand van F1 heeft.
Nee, dat laat hij helemaal los daarvan ook blijken.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:34 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dat ie dingen vaak fout of pas veel te laat ziet omdat ie 100 schermpjes in zijn eentje in de gaten moet houden wil niet zeggen dat ie er geen verstand van heeft.
Zoals?quote:Op maandag 13 februari 2012 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat laat hij helemaal los daarvan ook blijken.
quote:Op maandag 13 februari 2012 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat laat hij helemaal los daarvan ook blijken.
BBC was alleen echt beter met Murray Walker, maar die maakte ook veel versprekingen etc en dat is geen enkel probleem.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:28 schreef Quisho het volgende:
Inderdaad. Ik keek het op de BBC omdat iedereen zei dat de BBC beter verslag deed maar stiekem vind ik het met Olav minder saai dan BrundleAlleen die reclame he...
Op de BBC zijn ze erg chauvinistisch!quote:Op maandag 13 februari 2012 15:28 schreef Quisho het volgende:
Inderdaad. Ik keek het op de BBC omdat iedereen zei dat de BBC beter verslag deed maar stiekem vind ik het met Olav minder saai dan BrundleAlleen die reclame he...
Guido z'n rol als derde/reserve rijder is minimaal, hij mag zes tot acht vrijdagen rondrijden.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:50 schreef Marks het volgende:
[..]
Misschien zullen er meer kijkers komen met Guido volgend seizoen wat ook weer gunstig kan zijn voor RTL om door te gaan met uitzenden.
Ja, kijkcijfers gedaald (logisch gevolg na de exit van Verstappen) en kosten gestegen.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het aantal kijkers in NL zullen wel behoorlijk gedaald zijn sinds Schumi en Verstappen gestopt zijn.
Weet iemand dat toevallig?
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Guido Giedo z'n rol als derde/reserve rijder is minimaal, hij mag zes tot acht vrijdagen rondrijden.
Dat gaat RTL echt niks opleveren.
Bovendien heeft negen van de tien Nederlanders geen flauw idee wie Guido Giedo van der Garde is. Laat staan dat ze speciaal de televisie aan gaan zetten om hem in een samenvatting van een vrijdag training aan het werk te zien.
Ik zeg ook VOLGEND seizoen, ervan uitgaande dat dit jaar een eerste stap is van iets groters. En misschien kan hij dit jaar zelfs al de laatste races Trulli vervangen? Reken maar dat er dan wel interesse komt in Giedo hoor.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Guido z'n rol als derde/reserve rijder is minimaal, hij mag zes tot acht vrijdagen rondrijden.
Dat gaat RTL echt niks opleveren.
Bovendien heeft negen van de tien Nederlanders geen flauw idee wie Guido van der Garde is. Laat staan dat ze speciaal de televisie aan gaan zetten om hem in een samenvatting van een vrijdag training aan het werk te zien.
[..]
Ja, kijkcijfers gedaald (logisch gevolg na de exit van Verstappen) en kosten gestegen.
Daarnaast valt RTL-GP onder het kleine RTL-7, dat niet het budget en resources heeft die bijvoorbeeld voor RTL-4 beschikbaar zijn (bron: Voetbal International).
quote:Jarno Trulli is niet bang om zijn stoeltje bij Caterham voor 2012 op het laatste moment nog te verliezen. De Italiaan voelt sinds vorige week de hete adem van Giedo van der Garde in zijn nek. De Nederlander testte een dag in Jerez, ten koste van Trulli. Teamgenoot Heikki Kovalainen reed wel twee dagen.
Trulli verbindt daar geen conclusies aan. “Op het laatste moment heeft het team Van der Garde gecontracteerd en het is belangrijk dat een derde rijder ervaring opdoet met de auto, dus lieten ze hem een dag rijden. Hij heeft het qua aantal kilometers behoorlijk gedaan en we gaan nu de komende tests inroosteren, want het was wel de planning dat ik zou testen.”
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:37 schreef Michael_Moore het volgende:
Even voor de duidelijkheid.
Guido:
[ afbeelding ]
Giedo:
[ afbeelding ]
Ah.. ik dacht dat je het aanstaande seizoen bedoelde. Maar goed, een race stoeltje zou de kijkcijfers natuurlijk geen kwaad doen.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik zeg ook VOLGEND seizoen, ervan uitgaande dat dit jaar een eerste stap is van iets groters. En misschien kan hij dit jaar zelfs al de laatste races Trulli vervangen? Reken maar dat er dan wel interesse komt in Giedo hoor.
Das een flink bedrag om je nationale coureur in de F1 te helpenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
Het contract van PDVSA met Williams is uitgelekt
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 februari 2012 13:30 schreef vosss het volgende:
23. Pastor Maldonado (Williams) 200k¤
Lijstje van vorig jaar.
Inderdaad ja, de preshow is een stuk beter dan van RTL7, die besteed alleen aandacht aan de kleine teams en Alard interviewt alleen coureurs zoals Maldonado omdat ze simpelweg niet bij de grotere teams kunnen komen en de BBC kan dat wel. En de brundle walk is ook wel leuk.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op de BBC zijn ze erg chauvinistisch!
OMG als Lewis een wind laat dan hoor je ze nog een kwartier lang erover.
Hun voorbeschouwing is wel subliem vind ik en op de vaderlandseliefde na is de verslaggeving wel goed.
Het aantal kijkers in NL zullen wel behoorlijk gedaald zijn sinds Schumi en Verstappen gestopt zijn (en ja ik weet dat Schumi terug is maar denk niet dat meteen al zn "fans" (wel zn echte natuurlijk) weer zijn gaan kijken).
Weet iemand dat toevallig?
Voor media wel, ik weet niet of het ook voor het grote publiek toegankelijk is. Je kan de website van Daimler proberen. Waar je ook heel veel prachtige foto's van Daimler kan vinden, is in het boek Racing for Mercedes-Benz van Hartmut Lehbrink. Behalve mooie foto's, ook een super naslagwerk met alle fabriekscoureurs van Mercedes-Benz tot 2009 of 2010.quote:
Olav gooit er tenminste goede emotie bij als er een mooi gevecht is, zoals Walker dat ook ooit deed.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:10 schreef Migue het volgende:
Olav Mol goed vinden
[..]
Voor media wel, ik weet niet of het ook voor het grote publiek toegankelijk is. Je kan de website van Daimler proberen. Waar je ook heel veel prachtige foto's van Daimler kan vinden, is in het boek Racing for Mercedes-Benz van Hartmut Lehbrink. Behalve mooie foto's, ook een super naslagwerk met alle fabriekscoureurs van Mercedes-Benz tot 2009 of 2010.
ja en het pitsspel in de studio en Jack "the dentist"Plooy en arlette met de prijsvraag of was dat SBS?quote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
Ik zeg het je, Ruud moet gewoon terug ni de voorbeschouwing in de studio met wat leuke gasten en dan rick en allard in de pits en olav ook op het circuit.
Dat vond ik leuk.
Nu kijk ik de voorbeschouwing van de BBC, de race bij Olav, reclame bij de BBC (of ja, juist niet dan bedoel ik, tijdens reclame zap ik naar BBC) en de nabeschouwing kijk ik ook BBC.
Ruud moet terug
Ik vond die Ruud juist een beetje droge veldvulling in z'n laatste jaren. Maar ja, beter dan die krullende zoutzak die er nu zit...quote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
Ik zeg het je, Ruud moet gewoon terug ni de voorbeschouwing in de studio met wat leuke gasten en dan rick en allard in de pits en olav ook op het circuit.
Dat vond ik leuk.
Nu kijk ik de voorbeschouwing van de BBC, de race bij Olav, reclame bij de BBC (of ja, juist niet dan bedoel ik, tijdens reclame zap ik naar BBC) en de nabeschouwing kijk ik ook BBC.
Ruud moet terug
Zag vorig jaar weleens filmpjes op youtube van een gast die de hele race vanaf de vleugel van Schumi had, al vanaf het uitrijden van de garage. Niet dat dat mij nou zo boeit, maar gewoon omdat het kan hequote:Op dinsdag 14 februari 2012 03:32 schreef ari_zahav het volgende:
Op de BBC iPlayer is er een "onboard only" stream waar geen commentaar op zit.
Ik vond er toch enkele zwaar indrukwekkende beelden bij zitten, vooral het gedeelte over Ratzenberger vond ik wel heftig. Daar zaten beelden bij die nog nooit eerder waren vertoond.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:49 schreef vosss het volgende:
Ow wacht even, die heb ik al gezien een keer.
Nog maar een keer kijken dan, ik kan nou toch nog niet naar bed ivm switch middag naar nachtdienst
=edit=
Afgezet. Die heb ik vorig jaar ofzo nog gezien.
Ik ga nog een keer The Official Tribute to Senna kijken, dubbel dvd. In mijn herinnering was die mooier
Is zeg maar de Britse versie van Uitzending Gemist. Dus als Nederlander kan je over het algemeen niet kijken via de iPlayer. Of je moet een Britse proxy hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 03:33 schreef vosss het volgende:
Moet je een iPhone hebben voor die iPlayer?
Of is dat gewoon een website of iets?
quote:Mercedes will present its new car to the media before the start of next week’s Barcelona test session. Michael Schumacher, Nico Rosberg and team chiefs will assemble in the Circuit de Catalunya pit lane from 8:20am, with testing then continuing from 9am (GMT +1).
The new car has been branded F1 W03, dropping the ‘MGP’ label now that the outfit has modified its name from Mercedes GP to Mercedes AMG.
The Brackley squad began its winter testing programme in Jerez but used the 2011 car in a bid to obtain more accurate comparisons for the modified Pirelli tyres as well as further development time with the new chassis.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mercedes’ Barcelona testing programme for next week is as follows:
Tuesday - Michael Schumacher
Wednesday - Nico Rosberg
Thursday - Michael Schumacher
Friday - Nico Rosberg
quote:Mercedes heeft een sneak preview gegeven van de nieuwe auto die volgende week gepresenteerd zal worden op het circuit van Barcelona. Het team plaatste woensdag één foto van de nieuwe wagen op Facebook en zette een andere op Twitter.
Veel laten deze twee foto's niet zien van de F1 W03, zoals de nieuwe wagen wordt genoemd, maar de contouren van de auto zijn wel duidelijk zichtbaar. Op dinsdag 21 februari om 8:20 uur wordt de opvolger van de MGP W02 in zijn geheel onthuld in de pits van het Circuit de Catalunya. Michael Schumacher rijdt er vervolgens als eerste mee, tijdens de eerste testdag. Nico Rosberg maakt op woensdag zijn eerste meters met de nieuwe Mercedes.
Tijdens de test in Jerez reed Mercedes nog met de oude auto.
Ik volg al zo'n 20 jaar het langebaanschaatsen tijdens de wintermaanden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:21 schreef vosss het volgende:
Ik kan verdomme niet meer wachten.
Alleen al daarom heb ik een hekel aan die kutwinter. Omdat er dan geen F1 is
De zomer zou het hele jaar moeten duren en een F1 seizoen ook![]()
ik vind de winter in de F1 ook altijd wel leuk. Beetje alle geruchten lezen, testtijden vergelijken, etc.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:21 schreef vosss het volgende:
Ik kan verdomme niet meer wachten.
Alleen al daarom heb ik een hekel aan die kutwinter. Omdat er dan geen F1 is
De zomer zou het hele jaar moeten duren en een F1 seizoen ook![]()
Ik al meer dan 30 jaarquote:Op woensdag 15 februari 2012 19:12 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ik volg al zo'n 20 jaar het langebaanschaatsen tijdens de wintermaanden.
Dat sluit nagenoeg naadloos aan op het F1-seizoen.
Stuur ze een email.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:03 schreef Meike26 het volgende:
Zou mooi zijn als RTL7 in de wintermaanden en zomer stop (3/4 weken geen F1) Historische GP's zou gaan uitzenden.
GP's die ik wel terug zou willen zien:
Zandvoort 1984
Spanje 1986, gevecht tussen Mansell en Senna met close-finish
Canada 1995 (Alesi zijn eerste en enige overwinning)
Adelaide 1994
Spa 1998, hoef ik niet uit te leggen, toch ?
Monaco 1995
Hockenheim 2000, Barrichello zijn beste race + eerste overwinning
Canada 2000, Mooiste race van Verstappen met een 5e plek
Maleisië 2001, Nog zo'n gave race
Dat zijn er wel genoeg wat mij betreft
quote:Red Bull-designer Newey: "Mercedes wil iets geheim houden"
Vijf dagen voor de officiële presentatie van de W03 gaf Mercedes de eerste twee kiekjes vrij van de nieuwe wagen. De Duitsers bewandelden een andere route dan haar concurrenten, door niet voor de eerste test de nieuwe wagen klaar te hebben, maar langer te werken en pas volgende week voor het eerst te testen met de nieuwe wagen.
Michael Schumacher zal volgende week dinsdag als eerste de wagen aan de tand voelen in Barcelona. Daar vinden de komende twee weken de laatste twee testsessies plaats voor de start van het seizoen in Australië op 18 maart.
De foto's die vrijgegeven zijn laten weinig vernieuwingen zien op dit moment, aangezien deze allemaal donker zijn. Red Bull-designer Adrian Newey verdenkt het Duitse team ervan een speciaal wapen nog niet prijs te willen geven.
Newey: "Ik neem aan dat ze iets willen verbergen voor de concurrentie. Het zal iets zijn dat makkelijk en snel te kopiëren valt, anders probeer je niet zo erg dit geheim te houden. Het lijkt erop dat er iets speciaals aan de hand is met de voorkant van de wagen.
De Corriere dello Sport refereert aan een medewerker bij Ferrari die zegt dat dit lijkt op hetzelfde programma als toen Brawn GP in 2009 met de dubbele diffuser kwam. Ross Brawn staat tevens bekend 'als Assepoester' in het geheim houden van speciale vindingen door op het laatste moment hier pas mee te gaan testen.
http://www.f1today.nl/201(...)s-geheim-houden.html
Hoop dat ze met het aantrekken van Willis en Costa een dikke stap voorwaats kunnen zetten komend seizoen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:53 schreef sanger het volgende:
Volgens Newey houdt Mercedes iets verborgen aan de voorkant van de auto:
[..]
quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:04 schreef nils7 het volgende:
Was Costa niet verantwoordelijk voor de post-Byrne ferraris?
Mooi geluidquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:30 schreef M.Melandri het volgende:
Personeelsbestand is ook flink uitgebreid omdat RBR zich niet aan de afspraken wist te houden.
Eerste filmpje van shakedown
Ziet er redelijk extreem uit zo, al is de foto te slecht om het echt goed te zien.quote:
Daar ben ik ook mee bezig.quote:Op donderdag 16 februari 2012 15:24 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Mooi geluid.
Dit jaar toch maar weer 'ns naar Spa.
succes om daar nog iets te vinden op een zaterdag middagquote:Op donderdag 16 februari 2012 16:11 schreef Meike26 het volgende:
Wat mij nu zo leuk lijkt, zaterdag in de naiddag richting de Ardennen rijden en en hotel of slaapplaats zien te vinden. Zondags lekker de race ergens kijken, maakt niet uit welke zender, geluid uit en ramen open
Had ik zelf meegenomen van huisquote:Op donderdag 16 februari 2012 19:10 schreef vosss het volgende:
Geen 5 euro voor een halve liter bij die hamburger en worst?
Hij vergat Vitaly!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:32 schreef Seß het volgende:
Artikel daaronder op Nusport: "Trulli vreest Van der Garde niet".Goeie wissel! Ik zie Petrov graag losgaan, misschien krijgen we dan wat meer actie in de achterhoede
Als hij dan steeds een halve seconde per ronde sneller is dan z'n maten komt de kans op het echte werk er toch wel. En zo niet dan komt die kans er niet...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:23 schreef M.Melandri het volgende:
Ook wel duidelijk dat Giedo gewoon een paydriver is die een aantal vrijdagen op mag draven.
Denk niet dat hij in staat is om Kovalainen of Petrov eruit te rijden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als hij dan steeds een halve seconde per ronde sneller is dan z'n maten komt de kans op het echte werk er toch wel. En zo niet dan komt die kans er niet...
super duidelijk plaatje. ziet er wel strak uit, hoop echt dat ze de 1,5 seconde achterstand op Red Bull hebben weten te dichten. Er moet heel veel druk zijn voor Schumi, zijn laatste seizoen F1 gaat die in...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:44 schreef Fiorano het volgende:
Truli dus op naar de DTM ofzo. Of misschien wel Indycars
Beter plaatje van de Mercedes W03:
[ afbeelding ]
Goede keuze. Jammer dat het zo moet. Vond Caterham wel een leuk team maar dit siert ze niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:23 schreef M.Melandri het volgende:
Trulli vervangen door Petrov, wel een goede zaak voor Caterham, snelle coureur die ook aardig wat geld meebrengt. Ook wel duidelijk dat Giedo gewoon een paydriver is die een aantal vrijdagen op mag draven.
Dat lijkt niet, dat is ookquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:13 schreef MoriniStylr het volgende:
Er lijkt wel een soort gat in de voorkant van de neus te zitten. Misschien toch weer een soort F-duct?
Er wordt druk aan geklustquote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:04 schreef Pagan het volgende:
Hoe zou het met de F1 manager 2012 gaan? Over vier weken is het alweer zover.
quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Aaaw, Trulli weg![]()
Hebben ze hem al verteld dat er in de Indy's helemaal geen stuurbekrachtiging is
Zo werkt dat nou eenmaal in de f1, met het extra geld van Petrov kunnen ze het contract ook netjes afkopen. Bernie zal overigens ook wel blij zijn met deze move.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:38 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Goede keuze. Jammer dat het zo moet. Vond Caterham wel een leuk team maar dit siert ze niet.
En elk seizoen een dode.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
Als ik regels voor f1 zou mogen opstellen:
Geen elektronische hulpjes
Geen stuurbekrachtiging
Maximaal 100 liter brandstof per race
Verder helemaal vrij.. Dán komt er pas innovatie op gebied van zuinige motoren e.d.
Schijnt dat Petrov 12 miljoen meeneemt! Voor 12 miljoen koop je nu eenmaal meer dan de geschatte 4(?) miljoen die VdG mee heeft genomen. Qua rijders kwaliteiten is het lood om oud ijzer tussen die twee. Je kan als team wel heel wat ontwikkel werk verrichten met zo'n financiële boost.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:23 schreef Funzel het volgende:
Trulli op straat gezet door Caterham, Petrov vervangt hem. Giedo blijft derde rijder.
http://www.telegraaf.nl/t(...)ijder__.html?cid=rss
Voor doden ben ik ook niet. Dus wel regels voor botsveiligheid, en regels van grondeffectwerking. Hoeveel er gebruikt mag worden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet je in deze tijd niet meer willen. Maar wel meer regelvrijheid. De teams moeten maar zien hoe ze de races gaan winnen.
Héél vet! Waar werk jij dan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:14 schreef kepler het volgende:
Het blijkt dat een ex-collega van mij aangenomen is bij Red Bull! Hij werkt op de composites R&D afdeling van Red Bull, precies hetzelfde als wat ik nu doe maar dan niet in de F1
Op dit moment is hij net aangekomen in Milton Keys (?) gaat over twee weken beginnenMijn eerst contact in de F1 is dus binnen
Over een jaartje zelf maar eens solliciteren
Bij een composietenbedrijf in de Randstadquote:
Hmm het enige composietenbedrijf dat ik ken zit niet in de Randstad.. Dus wss een anderequote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Bij een composietenbedrijf in de RandstadErg leuk werk, maar lijkt me leuker in de F1
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:15 schreef JohnB52 het volgende:
Was t iemand al opgevallen dat er sinds HEEL lang geleden is dat er geen italiaan op de grid staat?
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:23 schreef Funzel het volgende:
Trulli op straat gezet door Caterham, Petrov vervangt hem. Giedo blijft derde rijder.
http://www.telegraaf.nl/t(...)ijder__.html?cid=rss
quote:Het verdwijnen van Trulli betekent wel wat voor de Formule 1. Voor het eerst sinds 1970 zal er geen coureur uit Italië te bewonderen zijn in de koningsklasse van de autosport.
je wordt lui, maar het gaat onder meer on De Cesaris, Patrese en Lariniquote:
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:30 schreef Schunckelstar het volgende:
weet er trouwens iemand nog een goede site waar ze merchandising hebben voor baby's ?
een goede vriend van me word bijna vader, en we kijken al bijna 20 jaar alle races samen dus ik wil hem een babyshirtje van kimi geven, vooral omdat ie een schurfthekel aan kimi heeft
U kent de F1 historie van Trulli blijkbaar niet. Even zijn sterkste ding: in 2004 heeft hij zijn teamgenoot Alonso gewoon fair en square verslagen. Alleen werd Trulli de laatste races vervangen, waardoor hij geen extra punten meer kon krijgen en Alonso nog wel. Maar tot de race die Trulli reed, had hij meer punten. Er zijn veel minder goede coureurs geweest dan Trulli, dat is duidelijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:29 schreef Karstman het volgende:
Het is inderdaad apart dat er geen italiaan meer is. Ik vind het overigens wel behoorlijk ver gaan om Trulli een coureur te noemen...
Trulli was ooit kwalificatiekoning, kon altijd 1 perfect rondje rijden, dat is lang geleden.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:04 schreef Meike26 het volgende:
In die laatste 7 jaar is er veel gebeurd. De Trulli-train verdween ook langzaam maar zeker en werd een Trulli-scootmobiel. Nee, de snelheid die hij in 2004 nog wel had, ging seizoen na seizoen omlaag. Heb Trulli ook nooit zo'n spectaculaire rijder gevonden. Nu was Fisico ook overrated naar mijn idee, maar die liet dan nog wel eens mooie dingen zien.
Naar mijn idee is de meest gepassioneerde Italiaanse (half verAmerikaanste) coureur toch wel Alessandro Zanardi. Wat die man heeft gedaan is echt briljant. En na het racen ook nog eens vrolijk doorgaan met het rijden (Handbike) van marathons en dergelijke. Zie net op zijn site dat hij ook mee doet aan de Paralympics in Augustus/September
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:52 schreef Meike26 het volgende:
Nee hoor, Mazda was nog eerder:
[ afbeelding ]
alleen in samenvattingquote:Op zondag 19 februari 2012 00:26 schreef MoriniStylr het volgende:
Gaat de BBC wel de openingsrace uitzenden?
quote:
quote:Op zondag 19 februari 2012 10:13 schreef vosss het volgende:
Qualify moet sowieso gewoon terug naar 1 uur en niet die stomme Q1, Q2 en Q3![]()
die vrijdagkwali is toen niet voor niets geschrapt. Er gebeurde gewoon te weinig in.quote:
Of gewoon alle tijden van de coureur in Q1, Q2 en Q3 gebruiken om de uiteindelijke tijd te bepalen. Hierdoor moeten de coureurs dus in elk deel zo hard mogelijk rijdenquote:Op zondag 19 februari 2012 10:13 schreef vosss het volgende:
Qualify moet sowieso gewoon terug naar 1 uur en niet die stomme Q1, Q2 en Q3![]()
Mee eensquote:Op zondag 19 februari 2012 12:39 schreef kepler het volgende:
[..]
Of gewoon alle tijden van de coureur in Q1, Q2 en Q3 gebruiken om de uiteindelijke tijd te bepalen. Hierdoor moeten de coureurs dus in elk deel zo hard mogelijk rijden
Nou, gaat me juist meer om het andere effect. Dat de top10 dus ook hard gaat rijden in Q1 en Q2quote:Op zondag 19 februari 2012 12:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mee eensDie gasten in Q3 nemen soms met alles genoegen omdat ze al in de top 10 staan. Een gemiddelde tijd zal hun dan alsnog terug kunnen gooien naar P15 of lager
Supervet man. En nu je een contact intern hebt, zit je helemaal goed!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Bij een composietenbedrijf in de RandstadErg leuk werk, maar lijkt me leuker in de F1
Ach, zoveel is er met Mol ook niet mis. Enthousiast en kundig.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:02 schreef MoriniStylr het volgende:
Dan maar weer ouderwets een race met Olav volgen. Thanx
En als het op vrijdag droog was en zaterdag regende, gebeurde er op zaterdag letterlijk helemaal niets.quote:Op zondag 19 februari 2012 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die vrijdagkwali is toen niet voor niets geschrapt. Er gebeurde gewoon te weinig in.
Ja, zeker vooral erg tof voor hemquote:Op zondag 19 februari 2012 12:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Supervet man. En nu je een contact intern hebt, zit je helemaal goed!
Enthousiast ben ik wel met je eens. Kundig hangt er van af met wie je het vergelijkt, hij weet er idd meer van dan m'n moeder. Maar er zijn lezers in dit topic die minimaal net zo kundig zijn lijkt me.quote:Op zondag 19 februari 2012 13:12 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ach, zoveel is er met Mol ook niet mis. Enthousiast en kundig.
Dat zou ideaal zijn, maar hoe krijg je dat sync met elkaar?quote:Op zondag 19 februari 2012 13:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik ga iig proberen om via een stream Brundle te volgen, met het beeld van rtl op m'n tv
quote:Former Ferrari supersub Mika Salo, however, holds the opposite view, and cannot understand why the struggling Brazilian has been kept on for another season.
The Finn, who was denied a maiden F1 victory when Ferrari instructed him to move over for then team leader Eddie Irvine while subbing for the injured Michael Schumacher at Hockenheim in 1999, admits that Massa's time should be up.
“I don't think Massa will be staying after this season,” he told Finnish broadcaster MTV3, “I was surprised that he was allowed to continue this year.”
Indeed, the 45-year old did not hold back when it came to discussing a number of drivers on this year's grid, claiming that Jenson Button was smarter than McLaren team-mate Lewis Hamilton, that Romain Grosjean was only partnering Kimi Raikkonen at Lotus because '[Eric] Boullier is his manager', and that Williams would not have a good year because '[Bruno] Senna faded badly by the end [of 2011]' and '[Pastor] Maldonado is a bit of a hot-head'...... Adding to his latter point, Salo rated Williams' line-up as the worst of the year and suggested that fellow Finn Valtteri Bottas, currently reserve at Grove, could get the chance to race before the season was out.
leuk!quote:Op zondag 19 februari 2012 13:23 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, zeker vooral erg tof voor hemBlijkt dat een nieuwe collega bij ons 2 jaar bij Toyota heeft gewerkt
Het composieten-wereldje is een klein wereldje en de F1 zeker
Het is maar wat je fair en square noemt. Alleen naar punten kijken is imho niet fair.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:50 schreef Marks het volgende:
[..]
U kent de F1 historie van Trulli blijkbaar niet. Even zijn sterkste ding: in 2004 heeft hij zijn teamgenoot Alonso gewoon fair en square verslagen. Alleen werd Trulli de laatste races vervangen, waardoor hij geen extra punten meer kon krijgen en Alonso nog wel. Maar tot de race die Trulli reed, had hij meer punten. Er zijn veel minder goede coureurs geweest dan Trulli, dat is duidelijk.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Team Car Tuesday 21st Wednesday 22nd Thursday 23rd Friday 24th Red Bull RB8 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Mark Webber Mark Webber McLaren MP4-27 Lewis Hamilton Lewis Hamilton Jenson Button Jenson Button Ferrari F2012 Fernando Alonso Fernando Alonso Felipe Massa Felipe Massa Mercedes W03 Michael Schumacher Nico Rosberg Michael Schumacher Nico Rosberg Lotus E20 Romain Grosjean Romain Grosjean Kimi Raikkonen Kimi Raikkonen Force India VJM05 Nico Hulkenberg Nico Hulkenberg Paul di Resta Paul di Resta Sauber C31 Sergio Perez Sergio Perez Kamui Kobayashi Kamui Kobayashi Toro Rosso STR7 Daniel Ricciardo Daniel Ricciardo Jean-Eric Vergne Jean-Eric Vergne Williams FW34 Bruno Senna Valtteri Bottas Pastor Maldonado Pastor Maldonado Caterham CT01 Heikki Kovalainen Vitaly Petrov Vitaly Petrov Heikki Kovalainen Marussia MVR-02 Charles Pic Charles Pic Timo Glock Charles Pic |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | Michael Schumacher Mercedes 1:21.249 Fernando Alonso Ferrari 1:21.614 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:21.761 Nico Rosberg Mercedes 1:21.788 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:21.865 Nick Heidfeld Renault 1:22.073 Felipe Massa Ferrari 1:22.092 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:22.233 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:22.315 Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:22.396 Mark Webber Red Bull-Renault 1:22.466 Vitaly Petrov Renault 1:22.670 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:22.675 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.888 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:23.437 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:23.653 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:23.921 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:24.057 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:24.923 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:25.454 Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:26.501 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:26.598 Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:27.044 Giorgio Mondini HRT-Cosworth 1:28.178 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:28.329 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:28.393 Riccardo Teixeira Lotus-Renault 1:31.584 |
Wat dan ook, resultaten uit het verleden etc. Ik ga Trulli niet missen, alleen vind ik het net als bij Barrichello jammer dat het een vertrek door de achterdeur is.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is maar wat je fair en square noemt. Alleen naar punten kijken is imho niet fair.
Trulli scoorde vooral in de eerste helft van het seizoen, terwijl Alonso regelmatig uitviel. Van de 8 races die ze beide aan de finish kwamen eindigden beiden 4 keer boven de ander. En Trulli's enige overwinning is te danken aan de brake-test van Michael Schumacher achter de safetycar, waardoor de nummers 1 en 2 uitvielen.
In de tweede helft van het seizoen was hij een stuk minder, waardoor hij aan de kant geschoven werd.
Eens, na 15 jaar verdien je wel iets meer. Maar ik zal hem ook niet missen.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:26 schreef Tarado het volgende:
Wat dan ook, resultaten uit het verleden etc. Ik ga Trulli niet missen, alleen vind ik het net als bij Barrichello jammer dat het een vertrek door de achterdeur is.
Eens. Beiden hadden gezien hun carrière een eervol vertrek uit de F1 verdiend. Ze staan allebei in de top 5 van coureurs met meeste Grand Prix inschrijvingen (/starts)quote:Op maandag 20 februari 2012 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat dan ook, resultaten uit het verleden etc. Ik ga Trulli niet missen, alleen vind ik het net als bij Barrichello jammer dat het een vertrek door de achterdeur is.
Het zou niet goed voor de sport zijn als de kampioen van de GP2 niet de overstap naar de F1 weet te maken.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:17 schreef MoriniStylr het volgende:
Massa is toch ook gewoon aangenomen als 2e coureur. Niks meer, niks minder. Dat Grosjean in Renault zit nu is nog enigzins te begrijpen, hij heeft ook gewoon goed gepresteerd in de GP2.
Hij is maar steeds blijven zitten. Dan verdwijn je uiteindelijk vanzelf een keer door de achterdeur.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:37 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Eens, na 15 jaar verdien je wel iets meer. Maar ik zal hem ook niet missen.
De kampioen van 2008 (Pantano) wilden ze anders niet in de F1.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:41 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Het zou niet goed voor de sport zijn als de kampioen van de GP2 niet de overstap naar de F1 weet te maken.
Ik tel r 19, mis ik iets?quote:Op maandag 20 februari 2012 13:44 schreef Meike26 het volgende:
met het record van 20 aan één gesloten actieve jaren in de F1
Met een Jordan die minder goed was dan de auto van Heidfeld was dat niet mogelijk. Halverwege het seizoen stapte hij dan ook uit omdat zijn geld in plaats van aan zijn auto aan die van Heidfeld werd besteed. (Iets dat Cor Euser overkwam in de Formule 3, waardoor hij ook niet verder kwam).quote:Op maandag 20 februari 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
die had eerder in zijn loopbaan in de F1 dan ook geen indruk kunnen maken.
Ik weet niet of iedereen wel zo blij was met zijn pogingen om zich bij de BBC als morele winnaar van het WK 2001 uit te roepen vanwege één stalorder. Is dat loyaliteit naar je werkgever en naar je teamgenoot die je altijd deel van het succes heeft gemaakt en je altijd meer veren in de reet heeft gestoken dan je toekwam?quote:Op maandag 20 februari 2012 13:44 schreef Meike26 het volgende:
Bij Barrichello vind ik dit veeeeel erger dan bij Trulli.
Wat Rubens heeft gepresteerd, zijn persoon/karakter in de paddock... Niemand had een hekel of sneer naar hem. Hij had met niemand een vete en is altijd zeer loyaal naar zijn werkgevers geweest plus dat hij altijd nog super snel was, als hij het materiaal maar had (en een goede dag).
Tja, die safety car kwam wel omdat Alonso gecrasht was in de tunnel. En ´´to finsh first, first you have to finish´´quote:Op maandag 20 februari 2012 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is maar wat je fair en square noemt. Alleen naar punten kijken is imho niet fair.
Trulli scoorde vooral in de eerste helft van het seizoen, terwijl Alonso regelmatig uitviel. Van de 8 races die ze beide aan de finish kwamen eindigden beiden 4 keer boven de ander. En Trulli's enige overwinning is te danken aan de brake-test van Michael Schumacher achter de safetycar, waardoor de nummers 1 en 2 uitvielen.
In de tweede helft van het seizoen was hij een stuk minder, waardoor hij aan de kant geschoven werd.
Grosjean wel dan?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
die had eerder in zijn loopbaan in de F1 dan ook geen indruk kunnen maken.
hmm, dat is mooi klote ...quote:Op maandag 20 februari 2012 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met een Jordan die minder goed was dan de auto van Heidfeld was dat niet mogelijk. Halverwege het seizoen stapte hij dan ook uit omdat zijn geld in plaats van aan zijn auto aan die van Heidfeld werd besteed. (Iets dat Cor Euser overkwam in de Formule 3, waardoor hij ook niet verder kwam).
In bijna alle andere klassen die hij reed wist hij wel te imponeren en te winnen. F1 journalist Will Buxton schreef vorig jaar een artikel hierover toen bekend werd dat hij ging rijden in de IndyCars.
Grosjean stapte echt op een kut moment in. Ik geloof niet dat iemand anders beter dan hem zou presteren in die Renault van toen. De auto en het team concentreerde zich alleen op Alonso en de tweede rijder hobbelde er maar wat achteraan. Hij had toen gewoon zijn gp2 seizoen moeten afmaken en wereldkampioen moeten worden. Dit jaar heeft hij in de gp2 ook laten zien dat hij oppermachtig was en dat na een jaar er tussen uit te zijn geweest. Verschil met Pantano is dat die er redelijk wat jaren en veel geld aan heeft besteed om toch eindelijk kampioen te worden in die klasse. Als ik het me tenminste goed herinner. Daarnaast was Pantano ook al wat jaartjes ouder dan Grosjean was toen hij gp2 kampioen werd.quote:
quote:Wurz mentor bij Williams
De Oostenrijker Alexander Wurz keert terug in de Formule 1. De 38-jarige Wurz gaat bij Williams aan de slag als mentor van de vrij onervaren coureurs Bruno Senna en Pastor Maldonado.
Wurz reed zelf elf jaar in de Formule 1, waarvan een deel als testrijder.
De Oostenrijker debuteerde in 1997 in de koningsklasse van de autosport. In 69 Grands Prix haalde hij drie keer het podium.Wurz reed voor Benetton, McLaren, Williams en Honda.
''Ik kijk ernaar uit om Williams te helpen met mijn ervaring'', meldde de Oostenrijker maandag op de website van de Formule 1-renstal.Wurz won in 1996 (met Porsche) en 2009 (Peugeot) de 24 Uur van Le Mans.
Uhuhquote:New Mercedes W03 Formula 1 car will not feature 'big surprises' says Norbert Haug
Monday, February 20th 2012, 10:07 GMT
Norbert Haug has warned that the new Mercedes MGP W03, which will break cover tomorrow, will not feature any dramatic innovations.
Glimpses seen of the car so far show that it features a stepped nose, in common with eight of the other teams to have launched 2012 machinery. But despite speculation that Mercedes' decision to skip the first test might be motivated by a desire to hide an as-yet unseen technical innovation, Haug insists that the priority has been to come up with a well-packaged car rather than pursing any eye-catching new concepts.
"I don't think that your eye will be caught by any big surprises when you see the car during the unveiling," Haug told AUTOSPORT. "But I certainly hope that we have some clever solutions and we have some good ideas incorporated on the car.
"It's a good base to work from and certainly we will not turn the world upside down, but we do need to make a good step [with this car]."
The new car has already taken to the track twice, once during a filming day at Silverstone last Thursday and in a private test at Barcelona yesterday. Haug is hopeful that the W03 will prove the effectiveness of the changes that have been made at the team over the past year, but stopped short of saying it marked a new beginning for Mercedes.
He is determined for Mercedes take on the top three teams, but admitted that this has to be viewed as a long-term project given the intensity of competition.
"I wouldn't say that it's a new start," said Haug. "This car is the product of what we have learned in the last two years.
"We had three podium finishes in the first year, but last year we did not head in the right direction. We had some highs, like the Chinese Grand Prix when the track was front-tyre limited and the performance was a little better. But over the course of the year it wasn't good enough.
"To be a regular contender with Red Bull, Ferrari and McLaren is quite a task. We need to learn, we need to develop our team in that direction and I'm sure that we can do that."
The new Mercedes will break cover at Barcelona on Tuesday morning ahead of the start of the second pre-season Formula 1 test.
we hebben de nieuwe mercedes toch al gezien dude, en dat is weinig vernieuwend dus klopt het wat haug zegt.quote:
twitter:MyCaterhamF1 twitterde op dinsdag 21-02-2012 om 08:57:40The air temperature is currently 0.5°, the track temp is also 0.5°. Reports of polar bears setting up home on turn 4 are being investigated reageer retweet
Die zijn toch zo onderhand ook een karikatuur van zichzelf aan het wordenquote:10:02 Two-hour recap time: Vettel quickest on a 1m24.348s, ahead of Hamilton, Ricciardo, Alonso, Hulkenberg, Grosjean, Perez, Senna, Kovalainen and Pic. Schumacher yet to set a proper time, and HRT yet to produce a 2012 car.
Hetzelfde geldt voor Marussia, die nog met de 2011 auto testen omdat de 2012 auto ook niet door de crashtest kwam.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zijn toch zo onderhand ook een karikatuur van zichzelf aan het worden![]()
Iets wat zeker klopt. Alleen toen hoefden de bolides niet per se door de crashtest en goedgekeurd te zijn. Dus nu moeten ze het alleen hebben van korte stints met lege tanks (of illegale onderdelen).quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik neem al niet eens meer de moeite om uitgebreid naar de testtijden te gaan kijken.
Ieder jaar zijn er wel weer een paar teams die de boel belazeren en eenmaal in Melbourne 1,5 seconde langzamer blijken te zijn.
Als je al die teams tussen 2000 en 2011 op zou gaan opsommen krijg je een mooie waslijst.
Minst lelijk, volledig eens. Dat ronde heeft wel iets.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:03 schreef Garisson72 het volgende:
Die Mercedes-variant van de 2012-neus vind ik tot nu toe nog de minst lelijke, eigenlijk.
quote:The Lotus team has been forced to wrap up its first day of testing at Barcelona early because of a problem with its car.
Romain Grosjean managed just seven laps with the second E30 chassis in the morning session before the team decided to stop running.
Lotus said it had to send the chassis back to Enstone to carry out checks.
"This morning was our first shakedown of our second chassis," said Lotus's Alan Permane. "Once the car was on track it was soon evident that everything wasn't quite as it should be.
"As a precaution we are returning the chassis to Enstone for further investigation. Chassis E20-01, which we used in Jerez, is being sent over and we expect to be on track with that chassis tomorrow."
Team boss Eric Boullier downplayed the issue, saying it was a "minor setback".
"This is a minor setback to our overall test programme. Fortunately we accumulated good mileage in Jerez. If this is the only issue we have during testing then we will still be well prepared for the start of the season.
"We'll be back on track tomorrow with chassis E20-01 and assessing chassis E20-02 back at Enstone."
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | P Driver Team Time Laps 1 Vettel Red Bull 1m23.343s 38 2 Hulkenberg Force India 1m23.440s +0.097 47 3 Hamilton McLaren 1m23.590s +0.247 45 4 Ricciardo Toro Rosso 1m23.618s +0.275 45 5 Alonso Ferrari 1m24.100s +0.757 37 6 Schumacher Mercedes 1m24.150s +0.807 43 7 Perez Sauber 1m24.219s +0.876 29 8 Senna Williams 1m26.188s +2.845 56 9 Grosjean Lotus 1m26.809s +3.466 7 10 Kovalainen Caterham 1m27.537s +4.194 9 11 Pic Marussia 1m29.248s +5.905 65 |
Hm, als het dus meezit alleen vandaag niet rijden.... Vervelend maar geen drama.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
Lotus rijdt vandaag niet meer
[..]
Heeft inderdaad weinig zin, pas op het moment dat ze hier 1:20 of lager neer gaan zetten wordt het interessantquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik neem al niet eens meer de moeite om uitgebreid naar de testtijden te gaan kijken.
Ieder jaar zijn er wel weer een paar teams die de boel belazeren en eenmaal in Melbourne 1,5 seconde langzamer blijken te zijn.
Als je al die teams tussen 2000 en 2011 op zou gaan opsommen krijg je een mooie waslijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |