abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61147983
Zou die de eerste zijn.. proest
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:14:26 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61152071
Credit Suisse's zal de sponsordeal met BMW Sauber niet verlengen. De bank is nu nog deels eigenaar van het team, maar zal het aandelenpakket overdoen aan voormalig eigenaar van het team Peter Sauber die hierdoor 20% van het team in handen krijgt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:31:46 #105
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61154745
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:11 schreef Atreidez het volgende:
Zou die de eerste zijn.. proest
Het zou gvd een keer tijd worden eigenlijk.
pi_61160286
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het zou gvd een keer tijd worden eigenlijk.
Ik geloof niet dat er geen rondreden in de F1. Al zijn die dan nooit uit de kast gekomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_61161024
This post is worthless without names
pi_61163408
quote:
Toro Rosso to test Sato at Jerez
27 August, 2008

Toro Rosso is to give evaluation test drives to at least two clear candidates for a 2009 seat with the Faenza based formula one team. It is already known that Sébastien Buemi, a GP2 racer, Red Bull test driver and the energy drink company's preferred successor for Sebastian Vettel, is to get his chance in the coming weeks.

The German magazine Auto Motor und Sport now reports that Takuma Sato, the popular and experienced Japanese driver who lost his seat with the Super Aguri collapse earlier this year, will also test for Ferrari-powered STR before the season is out. The news was reportedly confirmed to the magazine by the jointly Gerhard Berger and Dietrich Mateschitz-owned team.

A final decision on the identity of Vettel's successor, and whether or not Sébastien Bourdais will also need to be replaced, is not expected to be made until October. Auto Motor und Sport claims that teenager Buemi, and 31-year-old veteran of approaching 100 grands prix, Sato, will both be evaluated at the forthcoming Jerez test.
Calm down, please!
pi_61163480
whehehe, zou wel tof zijn als sato weer terug komt
Maar ik verwacht dat ze de wensen van red bull belangrijker vinden
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:45:42 #110
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61163564
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er geen rondreden in de F1. Al zijn die dan nooit uit de kast gekomen.
Geld dat niet voor iedere vorm van topsport? En dan met name teamsporten?
Nu ik er zo over nadenk kan ik ook geen enkele profvoetballer in de Eredivisie of Europa bedenken die uit de kast is. En procentueel gezien moeten ze er gewoon tussen zitten natuurlijk.
En dat in 2008.
pi_61163606
quote:
He drives like that and calls himself a world champion?
Tuesday, 26 August 2008

Ferrari at Valencia should have moved one step closer to determining a 'number one' driver to back for the 2008 title, according to observers following the European grand prix.

"La Ferrari e Felipe Massa" (Ferrari is Felipe Massa), the major Italian daily La Stampa declared, after the Brazilian driver overtook in the drivers' standings his teammate and reigning world champion Kimi Raikkonen with a commanding win at Sunday's inaugural Spanish street race.

Finn Raikkonen's misery at Valencia was compounded by an engine failure, but former Ferrari champion and commentator Niki Lauda has not been impressed with the 28-year-old's driving of late.

Lauda is, however, impressed with Massa's burgeoning form.

"He seems totally focused and motivated. And Kimi is really not with it.

"The world championship is now a duel of Hamilton against Massa," the great Austrian told German newspaper Bild.
quote:
I want to win, more than ever! - Raikkonen

It hasn't been the easiest season for reigning World Champion Kimi Raikkonen. It has been a very long time that the Ferrari driver was on pole position or won a race and he's dropping fast in the championship standings. Still the Finn remains highly motivated and he wants to win, more than ever.

Kimi Raikkonen said: "It seems as if this year the street circuits don't work out for me. In four races I only got one point, at Melbourne, in a race, I didn't even finish due to an engine failure.

"Then there was the accident with Sutil at Monaco and then the rear-end collision by Hamilton at the exit of the pitlane in Montreal. And now another retirement at Valencia.

"I went to Spain with a good feeling, also because it's always great to have a race in a new place. On Friday it went well for me, but on Saturday temperatures were lower and I had problems in Qualifying: we should have been much more aggressive.

"There has been a lot of talk about my problems in Qualifying. But the truth is, that in a couple of races - at Hungary and Germany - I made some mistakes and I had to start from the sixth position. At Valencia I missed the third position by a whisker. I had to start from the dirty side of the track, which was a huge disadvantage. I couldn't pass the cars in front of me while Heikki had much better grip and overtook me. From that moment on, with the leaders pulling away with one second per lap, I was racing for the fourth place. When you get stuck in traffic on a track like that, there's hardly anything you can do; you just wait for the pit stop. Heikki and I came into the pit at the same time, but then I made a mistake and left too early.
Unfortunately our Pietro Tempini was hit by the car and hurt himself. He's got a microfracture in his left foot, but he's mainly ok. It's nothing serious and I hope that he'll be back at the track with us very soon.

"Not only could I not overtake to gain fourth position, but I even fell back on sixth. As things went, this would have meant at least three points, but then the engine blew, without any warning. I came out of the last corner and I felt that something was wrong. And then smoke came out of the back of the car. We knew that there might be a problem of this kind, after what had happened to Felipe at Hungary. But it's still a shame what happened in Valencia. Having said that it's useless to cry over spilled milk: what happened, happened and now we have to look ahead.

"This week I'll be at Monza for a test day on Friday 29th. Next week we'll go to Spa. I love this track. I'd like to race there all the year round. It's the best of the all the track and I hope that I'll have a car that works the way I want. I'll give it all to win again. If someone has doubts as far as my motivation is concerned: go ahead. I want to win. More than ever!"
Calm down, please!
pi_61163790
quote:
Unfortunately our Pietro Tempini was hit by the car and hurt himself.
Grappige woordkeuze. Toch opmerkelijk dat de Ferrari's redelijk ok waren, maar met engine freeze ze toch ineens problemen krijgen. Ik weet niet hoeveel ze wel mogen veranderen, maar dat er iets is veranderd in die motor lijkt me toch duidelijk..
pi_61163981
quote:
De la Rosa houdt hoop op racestoeltje

Hij mag dan 37 zijn en al sinds 2006 geen race meer gereden hebben, Pedro de la Rosa houdt nog steeds hoop op een racestoeltje. De Spanjaard is al sinds jaar en dag testcoureur voor McLaren en heel even leek het er in Valencia op dat hij zou starten, toen Lewis Hamilton kampte met griep en nekklachten. Het viel echter allemaal mee en De la Rosa stond wederom werkloos langs de kant."Dit jaar hebben we twee Spaanse Grands Prix", zei De la Rosa tegen Sport.es. "Dus voor mij is het helemaal erg om niet te rijden. Ik moet gewoon blijven denken aan de volgende test, wanneer ik weer in de auto mag plaatsnemen, en dat is mijn motivatie. Daarbij doet Hamilton het geweldig en daar ben ik blij mee, omdat het betekent dat ik het ook goed doe."

"Maar dat is slechts een troost. Mijn doel is heel duidelijk: zo lang er een kans is, zal ik blijven proberen om weer op de grid te staan. Ik heb die hoop nog steeds."
Ik denk dat als je zolang getest hebt de race spirit toch een beetje weg is. Kijk maar naar Wurz vorig jaar, die kon toch ook niet meer echt potten breken.
pi_61164072
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:03 schreef Trystar het volgende:

[..]

Ik denk dat als je zolang getest hebt de race spirit toch een beetje weg is. Kijk maar naar Wurz vorig jaar, die kon toch ook niet meer echt potten breken.
Of je wilt weer extra graag jezelf bewijzen natuurlijk, zo kan het ook uitpakken

Ik heb bij wurz ook een beetje het idee dat ie er geen zin meer in had vanwege zijn kindje...
pi_61164715
quote:
GP Valencia wordt Mediterraanse Grand Prix

De race in Valencia zal vanaf volgend jaar waarschijnlijk een andere naam hebben. Dit jaar heette de race de 'Grand Prix van Europa', maar omdat de Nürburgring het eerste recht heeft op die naam en in 2009 weer op de kalender staat, zal de race waarschijnlijk de 'Mediterraanse Grand Prix' heten.De ADAC, de Duitse autosportbond, wil niet betalen voor de titel 'Grand Prix van Duitsland', waardoor de organisatie van de Nürburgring zal moeten terug grijpen op de Europese titel. GP2-teambaas Adrian Campos had de officiële rechten op de naam 'Mediterraanse Grand Prix', maar heeft ze inmiddels kosteloos overhandigd aan Bernie Ecclestone.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:03:47 #116
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61165389
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:03 schreef Trystar het volgende:

[..]

True.. maar van de andere kant: Zou de la Rosa dit seizoen onder hebben gedaan voor Kovalainen?
Ik denk van niet eigenlijk.
pi_61172993
Uitslag eerste test dag Autodromo Nazionale Monza;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1.  Massa         Ferrari             (B)  1:23.428    101
 2.  Kovalainen    McLaren-Mercedes    (B)  1:23.439    78
 3.  Rosberg       Williams-Toyota     (B)  1:23.461    60
 4.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:23.691    99
 5.  Barrichello   Honda               (B)  1:23.827    85
 6.  Webber        Red Bull-Renault    (B)  1:24.005    96
 7.  Heidfeld      BMW Sauber          (B)  1:24.075    77
 8.  Liuzzi        Force India-Ferrari (B)  1:24.239    99
 9.  Trulli        Toyota              (B)  1:24.510    92
10.  Piquet        Renault             (B)  1:24.546    117
pi_61173265
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:26 schreef Trystar het volgende:
Uitslag eerste test dag Autodromo Nazionale Monza;
[ code verwijderd ]
Rubens doet lekker mee

trouwens:
quote:
Some teams want turbo engines for 2012
Posted 27 August 2008 at 18:19 GMT

In the current trackside discussions about possible new rules for the future, some teams are pushing for a radical change on the engine front.

According to the largest Austrian daily, Kronen Zeitung, Renault and also BMW are fully behind the push for small turbo-charged engines for the 2012 season and beyond.

The newspaper said those teams have proposed a 1.5 litre capacity for the turbos, with 1.5 bar boost.

Ferrari's current reliability problems aside, it is no surprise the Italian marque's rivals are pushing for the end to the current 2.4 litre normally-aspirated V8 era.

One key speed trap at the Valencia circuit last weekend captured Sebastien Bourdais (313kmh), Kimi Räikkönen (313), Sebastian Vettel (313), Felipe Massa (312) and Adrian Sutil (311) monopolising the top five positions in terms of sheer top-end grunt.

All of the aforementioned drivers use Ferrari engines.
en
quote:
Heidfeld future back under dark cloud
Posted 27 August 2008 at 18:19 GMT

Following a dreadful showing at Valencia last weekend, Nick Heidfeld's future in Formula One is back under a dark cloud.

"When we are in a position to do so, we need to be scoring with both cars," BMW-Sauber team boss Mario Theissen was quoted as saying by RTL after the European grand prix, where Robert Kubica finished on the podium and Heidfeld, the 31-year-old German, was ninth and out of the points.

Dispensing with Heidfeld, however, could be an expensive option for BMW - not only will the Swiss based outfit need to replace the veteran with a talented successor, but it is understood Heidfeld is already firmly under contract, with a multi-million dollar retainer, for 2009.

In the German press, however, it is rumoured that Heidfeld's managers Andre Theuerzeit and Werner Heinz nonetheless recognise the gravity of the situation and are on the hunt for a back-up plan.

Theuerzeit was spotted more than once in the Red Bull motor home at Valencia, possibly to explore the vacancies at the energy drink company's junior team Toro Rosso.

However, another team boss with a vacancy for next year, Honda's Nick Fry, is quoted as telling the German newspaper AZ when asked about a 2009 berth: "Heidfeld? No."

[ Bericht 45% gewijzigd door Googolplexian op 27-08-2008 19:49:58 ]
Calm down, please!
pi_61187006
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Rubens doet lekker mee

trouwens:
[..]

en
[..]

Wat die turbo motoren betreft: de Indycars gaan in 2011 over op kleine turbomotoren die een mengsel van benzine en ethanol direct in de cylinders inspuiten. Hiermee zou eenzelfde energiezuinigheid bereikt worden als met een hybride motor voor een fractie van de kosten. Misschien dat de F1 hier dan ook op over gaat?

Bron
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_61202201
Uitslag tweede test dag Autodromo Nazionale Monza;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 1.  Heidfeld      BMW-Sauber          (B)  1:22.621   89
 2.  Rosberg       Williams-Toyota     (B)  1:22.879  100
 3.  Kovalainen    McLaren-Mercedes    (B)  1:23.341   92
 4.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:23.424   47
 5.  Massa         Ferrari             (B)  1:23.445   86
 6.  Alonso        Renault             (B)  1:23.606   95
 7.  Sutil         Force India-Ferrari (B)  1:23.823   92
 8.  Webber        Red Bull-Renault    (B)  1:23.936  101
 9.  Trulli        Toyota              (B)  1:24.158   77
10.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:24.311   44
11.  Barrichello   Honda               (B)  1:24.695   51
12.  Button        Honda               (B)  1:25.058   42
pi_61225511
quote:
Oud-wereldkampioen Phill Hill overleden

Phil Hill, de enige Amerikaan die tot nu toe wereldkampioen werd, is gisteren op 81-jarige leeftijd overleden. Hill leed al enige tijd aan de ziekte van Parkinson. De Amerikaan laat een vrouw, twee kinderen en vier kleinkinderen achter.

Hill debuteerde in 1958 in de F1 bij het Joakim Bonnier Racing Team dat met een Maserati reed, maar stapte in 1959 over naar Ferrari waar hij tot en met 1962 reed. In 1961 werd Hill wereldkampioen bij Ferrari en in zijn 7-jarige F1-carrière won hij drie Grote Prijzen en eindigde 16 keer op het podium. In 1966 reed Hill zijn laatste Grote Prijs voor het Anglo American Racers Team. In de 24 uren van Le Mans blonk Hill ook uit. In 1958, 1961 en 1962 slaagde hij erin om de befaamde uithoudingsrace te winnen.
pi_61225913
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 17:17 schreef LeXX het volgende:

[..]

R.I.P.
pi_61228804
Uitslag derde en laatste test dag Autodromo Nazionale Monza;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes    (B)  1:22.967   97
 2.  Raikkonen     Ferrari             (B)  1:23.371   79
 3.  Fisichella    Force India-Ferrari (B)  1:23.632  114
 4.  Nakajima      Williams-Toyota     (B)  1:23.634   99
 5.  Coulthard     Red Bull-Renault    (B)  1:23.737  120
 6.  Alonso        Renault             (B)  1:23.820   80
 7.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:23.865   77
 8.  Glock         Toyota              (B)  1:23.897   79
 9.  Kubica        BMW-Sauber          (B)  1:24.089   57
10.  Button        Honda               (B)  1:24.321   96
pi_61242869
Opvallende achtervleugel op de Ferrari tijdens de tests op Monza.

zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:52:34 #125
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_61243952
Dacht dat ze die vorig jaar ook gebruikt hadden op Monza. Gekopieerd van de champcars, die gebruiken dat al 'n aantal jaar op de ovals. Maar voor zover ik weet mag je geen a-symetresche earo mocht hebben, daar was laatst ook al een ''discussie'' over met McLaren hun sidepods.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_61244941
Ik denk dat McLarens ook weer met die speciale uitvoering rijden op Monza, er is maar 1 snelle bocht links vlak voor de backstraight, en zelfs die stuur je nog naar rechts midden in de de bocht..
pi_61245123
De Monza achtervleugel van McLaren;

Wat opvalt is dat deze maar uit één laag bestaat integenstelling tot die van Ferrari (2 lagen)
Ook is deze vleugel wel symmetrisch voor zover zichtbaar op de foto.
pi_61289572
quote:
Exclusief: Drastische circuitwijziging voor Spa?

Er lijken opnieuw aanpassingen aan het circuit van Spa-Francorchamps in de maak. Het circuit in onze eigen Ardennen onderging de laatste jaren al enkele wijzigingen, met name de bus stop-chicane en de pitlane. Ook de grindbak aan de dubbele linkse werd enkele jaren geleden weggenomen en vervangen door een asfaltstrook. Maar dit alles lijkt een peulenschil bij de grote plannen van Francorchamps.

Francorchamps zou volgend jaar opnieuw veranderen, maar dit keer heel erg drastisch. Dat kan F1-Club.be u melden dankzij enkele bronnen vanop het circuit. Het bestuur zou het circuit vanaf de dubbele linkse, Pouhon genaamd, volledig veranderen tot aan de chicane. De FIA is niet zo tevreden met de lengte van het circuit. Met zijn zeven kilometer is Spa het langste circuit van de kalender en wordt er ook geen ererondje gemaakt na de wedstrijd. Dit tot ontgoocheling van heel wat fans die de wagens ook maar een veertigtal keer zien passeren.

Een korter Francorchamps dus, en wel veel korter als we de plannen mogen geloven. Er zou een nieuwe weg aangelegd worden vanaf Pouhon en die zou doorgetrokken worden tot aan de chicane. Een volledig nieuw circuit dus dat het huidige bos zou doorkruisen. Waar nu onder andere de paddocks zijn voor lagere kampioenschappen of waar de bandenfabrikanten hun onderdak vinden, daar zou het nieuwe circuit doorgetrokken worden. De Formule 1-wedstrijden zouden dan niet meer rijden langs de pif-paf, Stavelot en Blanchimont. Dit ziet u op de afbeelding in het grote blauwe kader. Het circuit zou echter wel nog blijven bestaan maar niet voor de Formule 1.

Als dit klopt dan zal Spa heel wat van haar charme verliezen maar krijgen we dus meer rondjes te zien en wellicht ook een ereronde. Maar geruchten of niet, er wordt nu al gewerkt aan een nieuwe bocht. Bij de haarspeld, Bruxelles, werd aan de linkerkant - uit rijdersopzicht - de kraan al bovengehaald. Het bos is volledig verdwenen en ook het hoogteverschil is er niet meer.

Nu is er een grote platte aarden oppervlakte. Volgend jaar of in het najaar zou de bocht tussen Bruxelles en Pouhon, bocht nr. 11, ook hertekend worden. Nu is de bocht behoorlijk scherp maar tussen bocht 10 en 12 zou er een langzamere en minder scherpe bocht komen. Dit ziet u op de afbeelding in het kleine blauwe kader. Op die manier gaat het vanaf de haarspeld behoorlijk snel tot aan de dubbele linkse. Is dit al een voorproefje voor de grote werken of niet? F1-Club.be houdt u op de hoogte.
Als dit echt waar is
  maandag 1 september 2008 @ 13:12:09 #129
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_61289771
tuurlijk verneuk een van de mooiste circuits op aarde nog maar wat extra...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_61289784
quote:
Op maandag 1 september 2008 13:04 schreef Trystar het volgende:

[ Exclusief: Drastische circuitwijziging voor Spa? ]

Als dit echt waar is
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_61289825
ze hebben hem al verneukt,maar dit zou helemaal belachelijk zijn
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 september 2008 @ 13:16:26 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61289876
eerst de busstop al verneuken en nu dit

Zo ga je van een superbaan naar een 100 in een dozijn baan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61293524
quote:
Spa zwakt wijzigingen circuit af: "Nog niets conctreet"

Naar aanleiding van de geruchten rond het mogelijke nieuwe circuit van Spa-Francorchamps contacteerde F1-Club.be de persverantwoordelijke Luc Willems. Die bevestigde dat er wel degelijk ideëen waren en zijn voor een korter circuit. De ideëen ontstonden drie tot vier jaar geleden bij de aanleg van de nieuwe paddock maar werden uiteindelijk niet doorgevoerd. Maar ze werden ook nooit geschrapt.

"Het plan voor een korter circuit was een groot idee, niet echt iets concreet," zei Willems. "Er was niets definitief en er werd geen plan opgesteld maar er werd zeker over nagedacht." Het circuit zou bijna niets van het orginele overlaten want na het beklimmen van de Raidillon wou men het circuit halverwege het rechte stuk naar rechts sturen.

Via Kemmel zou men dan enkele nieuwe bochten aanleggen om zo richting Blanchimont te trekken. "Dit plan kwam er uiteindelijk niet maar het werd nooit volledig geschrapt. Wat de geruchten rond het nieuwe circuit betreft; ik heb hier nog niets van gehoord dus ik denk niet dat ze kloppen. Het enige plan over het kortere circuit was dat van enkele jaren geleden," besloot Willems.

Op dit moment wordt er wel degelijk gewerkt aan de bochten 10, 11 en 12. Die werken maken volgens Willems deel uit van een groot project. Over wat dat project nu precies inhoudt wou hij niet veel kwijt.

"Er is nog niets concreet. Voorlopig is het plan dat de grindbak bij het uitkomen van bocht 10, Bruxelles, vergroot zal worden. Deze is nu wat te klein en zal na de werken groter zijn. Maar aan de bocht zelf wordt voorlopig nog niets veranderd."
pi_61293690
quote:
De FIA is niet zo tevreden met de lengte van het circuit.
DUS de veranderingen zijn concreet ... zo niet dan Spa en hallo spiksplinternieuw Tilke circuit numero zoveel in Verweggistan.

Trouwens ... als puntje bij paaltje komt is het niet de FIA die meestal loopt te zeuren over de circuits (en ze te bedreigen) ... eerder Bernie Eikelsteen.
Calm down, please!
pi_61295671
quote:
Ecclestone spreekt steun uit voor Mosley

Formule 1-baas Bernie Ecclestone ziet niet in waarom Max Mosley nog zou moeten opstappen als president van de internationale autosportbond FIA. De Brit eiste eerder nog dat Mosley zijn functie zou neerleggen, maar nu de financiële schade aan de sport lijkt mee te vallen, is hij van mening dat het beter is als Mosley blijft.

"Ik dacht dat de sport er financieel onder zou lijden. Dat was mij ook verteld", zei Ecclestone tegen BBC Radio. "Maar blijkbaar hebben de mensen toch de conclusie getrokken dat alles wat er is gebeurd, alleen te maken had met Max en met niets anders. En volgens mij maakt niemand er zich nu nog echt druk om."

Mosley raakte eerder dit jaar verwikkeld in een sado-masochistisch seksschandaal en won onlangs een rechtszaak die hij had aangespannen tegen de krant die videobeelden van hem met vijf prostituees op internet had gezet. "Even dacht ik dat het beter was als hij zijn functie als president zou neerleggen. Ik stond ook onder enorm veel druk om dat te roepen", vervolgde de commerciële baas van de Formule 1.

"Ik dacht toen echt dat het beter was als hij zou stoppen, maar nu zie ik niet meer in waarom hij nog zou moeten opstappen. Max doet zijn uiterste best voor deze sport, daar ben ik honderd procent zeker van. Al die mensen die roepen dat ze hem niet willen ontmoeten, dat gaat vanzelf wel weer over", aldus Ecclestone.

Mosley liet eerder weten zijn huidige termijn, die tot oktober 2009 loopt, gewoon uit te willen dienen en zich daarna niet meer opnieuw verkiesbaar te zullen stellen. Maar Ecclestone denkt dat Mosley nog wel eens langer president zou kunnen blijven. "Hij heeft in het verleden wel vaker geroepen dat hij zou stoppen, maar toen ging hij ook steeds door. Dus ik weet het nog zo net niet. Het probleem is ook dat het moeilijk zal worden om een goede vervanger voor hem te vinden."

Formule 1-baas Bernie Ecclestone ziet niet in waarom Max Mosley nog zou moeten opstappen als president van de internationale autosportbond FIA. De Brit eiste eerder nog dat Mosley zijn functie zou neerleggen, maar nu de financiële schade aan de sport lijkt mee te vallen, is hij van mening dat het beter is als Mosley blijft."Ik dacht dat de sport er financieel onder zou lijden. Dat was mij ook verteld", zei Ecclestone tegen BBC Radio. "Maar blijkbaar hebben de mensen toch de conclusie getrokken dat alles wat er is gebeurd, alleen te maken had met Max en met niets anders. En volgens mij maakt niemand er zich nu nog echt druk om."
  maandag 1 september 2008 @ 18:20:45 #136
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61297942
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 13:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Dacht dat ze die vorig jaar ook gebruikt hadden op Monza. Gekopieerd van de champcars, die gebruiken dat al 'n aantal jaar op de ovals. Maar voor zover ik weet mag je geen a-symetresche earo mocht hebben, daar was laatst ook al een ''discussie'' over met McLaren hun sidepods.
stond laatst een stuk over in de Race Report: zolang de buitenkant symmetrisch is mag alles Dan lijken de sidepods dus a-symmetrisch (andere binnenkant), de buitenkant is gelijk
The line is a dot to you!
  maandag 1 september 2008 @ 18:43:00 #137
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_61298493
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:20 schreef kepler het volgende:
[..]
stond laatst een stuk over in de Race Report: zolang de buitenkant symmetrisch is mag alles Dan lijken de sidepods dus a-symmetrisch (andere binnenkant), de buitenkant is gelijk
Heb ik ook gelezen, ja. Maar mijn vraag daarbij is is eigenlijk tot waar de buitenkant is. Want als je die sidepods zo ziet behoord dat (volgens mij) tot de buitenkant. En dan mogen ze niet a-symetrisch zijn.
Volgens mij hebben ze er ook niet mee geraced,alleen maar gebruikt in de vrije trainingen, maar daar ben ik niet zeker van.

* Sinister-D- gaat desbetreffende Race Report opzoeken in de stapel F1RR-boekjes.
quote:
Op maandag 1 september 2008 13:04 schreef Trystar het volgende:
[Slecht Spa nieuws]
Als dit echt waar is
quote:
Op maandag 1 september 2008 15:32 schreef Trystar het volgende:
[Slecht-ontkennend-geruchten-ontkrachten-commentaar over Spa]
Die vent lult dus uit z'n nek
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 1 september 2008 @ 18:55:04 #138
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61298797
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:43 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Heb ik ook gelezen, ja. Maar mijn vraag daarbij is is eigenlijk tot waar de buitenkant is. Want als je die sidepods zo ziet behoord dat (volgens mij) tot de buitenkant. En dan mogen ze niet a-symetrisch zijn.
Volgens mij hebben ze er ook niet mee geraced,alleen maar gebruikt in de vrije trainingen, maar daar ben ik niet zeker van.

ik denk dat de binnenkant van de sidepods niet onder de buitenkant valt De rand van de sidepods is denk ik de scheidslijn, en alles wat daarachter valt is de 'binnenkant'
  maandag 1 september 2008 @ 19:09:05 #139
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_61299232
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:55 schreef kepler het volgende:

[..]

ik denk dat de binnenkant van de sidepods niet onder de buitenkant valt
Zou je denken
quote:
De rand van de sidepods is denk ik de scheidslijn, en alles wat daarachter valt is de 'binnenkant'
Das wat ik bedoel. Als je die opstaande rand/opening zo ziet dan zou je toch denken dat dat onder de buitenkant hoort.

edit: desbetreffend artikel

Staat dus in dat de 'n F1 verre van symetrisch is. Bij deze dus mijn gedachte ontkrachtigd, mag dus gewoon

[ Bericht 11% gewijzigd door Sinister-D- op 01-09-2008 19:24:37 ]
pi_61300970
Die Belgische site heeft nogal wat tegenstellingen steeds.

Bv bij het gesprek met die kerel:
Is er eerst een plan, dan is het ineens geen plan meer, maar puur een gedachte daarna is het plotseling weer een plan.

En dan dat eerdere bericht daar zou bocht 11 wijder worden voor een lagere?? snelheid??

Heb het idee dat ze óf niet kunnen schrijven, óf niet betrouwbaar zijn.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 1 september 2008 @ 20:31:19 #141
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61302004
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:09 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Zou je denken
[..]
Ja ok, het staat er wat onduidelijk
quote:
Das wat ik bedoel. Als je die opstaande rand/opening zo ziet dan zou je toch denken dat dat onder de buitenkant hoort.

edit: desbetreffend artikel

[ link | afbeelding ]

Staat dus in dat de 'n F1 verre van symetrisch is. Bij deze dus mijn gedachte ontkrachtigd, mag dus gewoon

Als je goed kijkt dan zie je dat de buitenkant (dus de buitenste lijnen van de auto) symmetrisch is, maar dat je blijkbaar aan de 'binnenkant' asymmetrisch mag zijn (als je begrijpt wat ik bedoel ). De sidepod is dan a-symmetrisch, maar dat gedeelte ligt dus binnen de buitenste lijnen van de sidepod (de symmetrische rand)
pi_61308290
.....

dag mooi Spa.. Even genieten van je dit jaar, volgend jaar ben je ver*****t
pi_61312408
Wat een gezeik ook Spa weer. Als de rest van t circuit de zelfde behandeling krijgt als de busstop gaat het echt zuigen. Vooral die opmerking over het gelijkmaken van grond en wegnemen van hoogteverschillen, WTF! Hoogteverschillen is juist wat je in Spa kan hebben, en dan gaan ze t weghalen

Ik zit op t moment in Montreal, dus ik ga morgen een stukkie fietsen inclusief Il Notre Dame eiland, voordat ze dat circuit ook gaan verkrachten
pi_61326487
F1 oudje

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 02-09-2008 18:44:36 ]
Calm down, please!
  dinsdag 2 september 2008 @ 19:52:01 #145
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_61328635
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:31 schreef kepler het volgende:

[..]

Als je goed kijkt dan zie je dat de buitenkant (dus de buitenste lijnen van de auto) symmetrisch is, maar dat je blijkbaar aan de 'binnenkant' asymmetrisch mag zijn (als je begrijpt wat ik bedoel ). De sidepod is dan a-symmetrisch, maar dat gedeelte ligt dus binnen de buitenste lijnen van de sidepod (de symmetrische rand)
Ik snap wel wat je met de binnenkant bedoelt, maar ik ging/ga ervan uit dat de opening bij de buitenkant hoort, ookal buigt de sidepod iets naar binnenaf richting radiatoren. Mijn vraag was gewoon hoe ze dat bekijken, leggen ze aan de buitenkant van het bodywork een lat tegen de sidepods, en alles wat erachter zit mag dus a-symmetrisch zijn. Of telt het ietwat naar binnen buigende gedeelte van het bodywork ook bij de buitenkant, juist omdat het het bodywork is.

Heb nog ff het een en ander gezocht via Google (nou ja gezocht, eerste hiet ) Uit het ''sporting regulations'' gehaald:
quote:
3.16.1 With the exception of the opening described in Article 3.16.3, when viewed from the side, the car must
have bodywork in the area bounded by four lines. One vertical 1330mm forward of the rear wheel centre
line, one horizontal 550mm above the reference plane, one horizontal 925mm above the reference plane
and one diagonal which intersects the 925mm horizontal at a point 1000mm forward of the rear wheel
centreline and the 550mm horizontal at the rear wheel centreline.
Bodywork within this area must be arranged symmetrically about the car centre line and, when measured
200mm vertically below the diagonal boundary line, must have minimum widths of 150mm and 50mm
respectively at points lying 1000mm forward of the rear wheel centre line and at the rear wheel centre line.
This bodywork must lie on or outside the boundary defined by a linear taper between these minimum
widths.
3.16.2 Bodywork lying vertically above the upper boundary as defined in 3.16.1 may be no wider than 25mm
125mm and must be arranged symmetrically about the car centreline
.
Dit is eigenlijk het enige wat ik in de vlotte kan vinden over de symmetrie van het bodywork. En als ik dit zo lees, dan mogen de vleugels dus wel a-symmetrisch zijn.

Volledig PDF-file: klik hier
pi_61342298
quote:
Nog 1 keer Coulthard?
Het pensioen van David Coulthard lijkt met rasse schreden dichterbij te komen. De geruchten dat de Schot na dit seizoen zou stoppen als actief F1 coureur zijn niet uit de lucht te slaan, maar dat het einde van zijn carriére al na de komende Grand-Prix van Monza voor de deur staat komt als een grote verrassing.davidcoulthard29-07-2008f1.jpg

Dit alles zou te maken hebben met het feit dat Sebastian Vettel dan in de Red Bull al wat kan wennen aan het gevoel en het team voor volgend jaar, en dat Toro Rosso de resterende races kandidaten kan testen voor het felbegeerde zitje voor volgend seizoen.Takuma Sato is een van de kanshebbers om in te stappen bij STR.Nog geen van de betrokken coureurs of teams heeft commentaar gegeven op dit gerucht.
pi_61343369
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:02 schreef LeXX het volgende:
[b]
[..]

Wel goed idee, Coulthard bakt er toch niks meer van
Vettel
pi_61348040
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:02 schreef LeXX het volgende:
[b]
[..]

Mmm wel zonde, vettel is juist zo lekker snel in de STR
pi_61348150
Niet helemaal F1, maar toch

Doornbos samen met ex-management Albers
pi_61348160
En ik heb nog: Bahrein niet naar zaterdag in de aanbieding

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 03-09-2008 15:20:18 ]
pi_61351020
Spa wordt dus een moderne Avus-ring in Berlijn: bocht, recht stuk, bocht en weer terug. In dit geval dus La Source, Eau Rouge, (maar dan zonder hoogte verschil), het lange rechte stuk, 180 graden bocht en dan meteen 1 lang recht stuk naar Busstop, en dan langs start finisch. Is toch perfect? Dan zie je de auto's 90 ronden voorbij kome in plaats van slechts 44. :-(. Ze moeten er toch rekening mee houden dat Koning F1, Eclestone, ouder en senieler wordt.
  Official ESF Kreviewer donderdag 4 september 2008 @ 07:57:52 #152
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_61367457
Weet je wat een nieuwtje is? Dat ik zo naar Spa vertrek. 4 dagen bier drinken en worstjes eten. De groetjes vanuit de overdekte tribune in La Source.
pi_61368986
quote:
Op donderdag 4 september 2008 07:57 schreef Kreator het volgende:
Weet je wat een nieuwtje is? Dat ik zo naar Spa vertrek. 4 dagen bier drinken en worstjes eten. De groetjes vanuit de overdekte tribune in La Source.
Lekker hoor, ons niet eens meevragen
Pas op met de Belgische worst. Pak dan liever fritten en een wafel op zijn tijd
Have Fun!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')