abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61133933
quote:
Ferrari confirm con rod failure on Kimi V8
25 August, 2008

Ferrari confirmed today that Kimi Räikkönen's engine failure was caused by the breakage of a connecting rod in the left bank of his V8, the second such problem in two races. Kimi was running in sixth at the time of the failure, which saw him lose more ground in the drivers' championship, with team-mate Felipe Massa and Lewis Hamilton moving further ahead with their 1st and 2nd places respectively.

“Initial analysis of the engine fitted to Kimi Räikkönen's car, which arrived in Maranello this morning, confirmed the breakage of a con rod,” began a statement issued by Ferrari. “Currently underway are further checks to try and understand what provoked the failure.”

The Maranello-based team also revealed that engineers had been worried about the engine's reliability, given that the connecting rods in Kimi's engine had come from the same batch used in Massa's Budapest powerplant, which failed three laps from the end of the race. However, given that an engine change would have cost Kimi 10 places on the grid, and the difficulty of overtaking, it was decided to take the risk of running the old engine, which had survived the swealtering 70-lap race in Hungary.

Ferrari returns to the track tomorrow at Monza, taking advantage of their second of four 'joker' days of the testing season, in which they are allowed to run an inexperienced driver outside the usual schedule. Italian Andrea Bertolini will have the honour of lapping the F2008 around the legendary venue, before handing over to Felipe Massa for Wednesday, when all nine other teams will join the Scuderia. Massa will also drive on Thursday, before handing over to Räikkönen, as the team perpares for the Italian Grand Prix at the same venue just under three weeks from now.
Calm down, please!
pi_61146591
ohoh......... Dit bericht samen met dit filmpje doet mij vermoeden dat Sutil van de andere kant is

Sutil heeft geen vriendin nodig

Aanbidsters of aanbidders van Adrian Sutil hebben pech, de Duitser heeft op dit moment geen zin in een relatie. Sutil, die zijn debuut maakte bij het toenmalige Spyker, is van mening dat hij zijn concentratie voorlopig maar beter kan gebruiken voor het racen.

“In de F1 kan je makkelijk meisjes krijgen maar toch heb ik er geen. Ik wil me blijven concentreren op de autosport en vooral de F1. De eerste jaren in een carrière zijn de belangrijkste. Een vriendin zou met te erg afleiden”, aldus Sutil.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2934

pi_61147983
Zou die de eerste zijn.. proest
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:14:26 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61152071
Credit Suisse's zal de sponsordeal met BMW Sauber niet verlengen. De bank is nu nog deels eigenaar van het team, maar zal het aandelenpakket overdoen aan voormalig eigenaar van het team Peter Sauber die hierdoor 20% van het team in handen krijgt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:31:46 #105
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61154745
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:11 schreef Atreidez het volgende:
Zou die de eerste zijn.. proest
Het zou gvd een keer tijd worden eigenlijk.
pi_61160286
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het zou gvd een keer tijd worden eigenlijk.
Ik geloof niet dat er geen rondreden in de F1. Al zijn die dan nooit uit de kast gekomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_61161024
This post is worthless without names
Where facts are few, experts are many.
pi_61163408
quote:
Toro Rosso to test Sato at Jerez
27 August, 2008

Toro Rosso is to give evaluation test drives to at least two clear candidates for a 2009 seat with the Faenza based formula one team. It is already known that Sébastien Buemi, a GP2 racer, Red Bull test driver and the energy drink company's preferred successor for Sebastian Vettel, is to get his chance in the coming weeks.

The German magazine Auto Motor und Sport now reports that Takuma Sato, the popular and experienced Japanese driver who lost his seat with the Super Aguri collapse earlier this year, will also test for Ferrari-powered STR before the season is out. The news was reportedly confirmed to the magazine by the jointly Gerhard Berger and Dietrich Mateschitz-owned team.

A final decision on the identity of Vettel's successor, and whether or not Sébastien Bourdais will also need to be replaced, is not expected to be made until October. Auto Motor und Sport claims that teenager Buemi, and 31-year-old veteran of approaching 100 grands prix, Sato, will both be evaluated at the forthcoming Jerez test.
Calm down, please!
pi_61163480
whehehe, zou wel tof zijn als sato weer terug komt
Maar ik verwacht dat ze de wensen van red bull belangrijker vinden
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:45:42 #110
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61163564
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er geen rondreden in de F1. Al zijn die dan nooit uit de kast gekomen.
Geld dat niet voor iedere vorm van topsport? En dan met name teamsporten?
Nu ik er zo over nadenk kan ik ook geen enkele profvoetballer in de Eredivisie of Europa bedenken die uit de kast is. En procentueel gezien moeten ze er gewoon tussen zitten natuurlijk.
En dat in 2008.
pi_61163606
quote:
He drives like that and calls himself a world champion?
Tuesday, 26 August 2008

Ferrari at Valencia should have moved one step closer to determining a 'number one' driver to back for the 2008 title, according to observers following the European grand prix.

"La Ferrari e Felipe Massa" (Ferrari is Felipe Massa), the major Italian daily La Stampa declared, after the Brazilian driver overtook in the drivers' standings his teammate and reigning world champion Kimi Raikkonen with a commanding win at Sunday's inaugural Spanish street race.

Finn Raikkonen's misery at Valencia was compounded by an engine failure, but former Ferrari champion and commentator Niki Lauda has not been impressed with the 28-year-old's driving of late.

Lauda is, however, impressed with Massa's burgeoning form.

"He seems totally focused and motivated. And Kimi is really not with it.

"The world championship is now a duel of Hamilton against Massa," the great Austrian told German newspaper Bild.
quote:
I want to win, more than ever! - Raikkonen

It hasn't been the easiest season for reigning World Champion Kimi Raikkonen. It has been a very long time that the Ferrari driver was on pole position or won a race and he's dropping fast in the championship standings. Still the Finn remains highly motivated and he wants to win, more than ever.

Kimi Raikkonen said: "It seems as if this year the street circuits don't work out for me. In four races I only got one point, at Melbourne, in a race, I didn't even finish due to an engine failure.

"Then there was the accident with Sutil at Monaco and then the rear-end collision by Hamilton at the exit of the pitlane in Montreal. And now another retirement at Valencia.

"I went to Spain with a good feeling, also because it's always great to have a race in a new place. On Friday it went well for me, but on Saturday temperatures were lower and I had problems in Qualifying: we should have been much more aggressive.

"There has been a lot of talk about my problems in Qualifying. But the truth is, that in a couple of races - at Hungary and Germany - I made some mistakes and I had to start from the sixth position. At Valencia I missed the third position by a whisker. I had to start from the dirty side of the track, which was a huge disadvantage. I couldn't pass the cars in front of me while Heikki had much better grip and overtook me. From that moment on, with the leaders pulling away with one second per lap, I was racing for the fourth place. When you get stuck in traffic on a track like that, there's hardly anything you can do; you just wait for the pit stop. Heikki and I came into the pit at the same time, but then I made a mistake and left too early.
Unfortunately our Pietro Tempini was hit by the car and hurt himself. He's got a microfracture in his left foot, but he's mainly ok. It's nothing serious and I hope that he'll be back at the track with us very soon.

"Not only could I not overtake to gain fourth position, but I even fell back on sixth. As things went, this would have meant at least three points, but then the engine blew, without any warning. I came out of the last corner and I felt that something was wrong. And then smoke came out of the back of the car. We knew that there might be a problem of this kind, after what had happened to Felipe at Hungary. But it's still a shame what happened in Valencia. Having said that it's useless to cry over spilled milk: what happened, happened and now we have to look ahead.

"This week I'll be at Monza for a test day on Friday 29th. Next week we'll go to Spa. I love this track. I'd like to race there all the year round. It's the best of the all the track and I hope that I'll have a car that works the way I want. I'll give it all to win again. If someone has doubts as far as my motivation is concerned: go ahead. I want to win. More than ever!"
Calm down, please!
pi_61163790
quote:
Unfortunately our Pietro Tempini was hit by the car and hurt himself.
Grappige woordkeuze. Toch opmerkelijk dat de Ferrari's redelijk ok waren, maar met engine freeze ze toch ineens problemen krijgen. Ik weet niet hoeveel ze wel mogen veranderen, maar dat er iets is veranderd in die motor lijkt me toch duidelijk..
Where facts are few, experts are many.
pi_61163981
quote:
De la Rosa houdt hoop op racestoeltje

Hij mag dan 37 zijn en al sinds 2006 geen race meer gereden hebben, Pedro de la Rosa houdt nog steeds hoop op een racestoeltje. De Spanjaard is al sinds jaar en dag testcoureur voor McLaren en heel even leek het er in Valencia op dat hij zou starten, toen Lewis Hamilton kampte met griep en nekklachten. Het viel echter allemaal mee en De la Rosa stond wederom werkloos langs de kant."Dit jaar hebben we twee Spaanse Grands Prix", zei De la Rosa tegen Sport.es. "Dus voor mij is het helemaal erg om niet te rijden. Ik moet gewoon blijven denken aan de volgende test, wanneer ik weer in de auto mag plaatsnemen, en dat is mijn motivatie. Daarbij doet Hamilton het geweldig en daar ben ik blij mee, omdat het betekent dat ik het ook goed doe."

"Maar dat is slechts een troost. Mijn doel is heel duidelijk: zo lang er een kans is, zal ik blijven proberen om weer op de grid te staan. Ik heb die hoop nog steeds."
Ik denk dat als je zolang getest hebt de race spirit toch een beetje weg is. Kijk maar naar Wurz vorig jaar, die kon toch ook niet meer echt potten breken.
pi_61164072
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:03 schreef Trystar het volgende:

[..]

Ik denk dat als je zolang getest hebt de race spirit toch een beetje weg is. Kijk maar naar Wurz vorig jaar, die kon toch ook niet meer echt potten breken.
Of je wilt weer extra graag jezelf bewijzen natuurlijk, zo kan het ook uitpakken

Ik heb bij wurz ook een beetje het idee dat ie er geen zin meer in had vanwege zijn kindje...
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_61164715
quote:
GP Valencia wordt Mediterraanse Grand Prix

De race in Valencia zal vanaf volgend jaar waarschijnlijk een andere naam hebben. Dit jaar heette de race de 'Grand Prix van Europa', maar omdat de Nürburgring het eerste recht heeft op die naam en in 2009 weer op de kalender staat, zal de race waarschijnlijk de 'Mediterraanse Grand Prix' heten.De ADAC, de Duitse autosportbond, wil niet betalen voor de titel 'Grand Prix van Duitsland', waardoor de organisatie van de Nürburgring zal moeten terug grijpen op de Europese titel. GP2-teambaas Adrian Campos had de officiële rechten op de naam 'Mediterraanse Grand Prix', maar heeft ze inmiddels kosteloos overhandigd aan Bernie Ecclestone.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:03:47 #116
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61165389
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:03 schreef Trystar het volgende:

[..]

Ik denk dat als je zolang getest hebt de race spirit toch een beetje weg is. Kijk maar naar Wurz vorig jaar, die kon toch ook niet meer echt potten breken.
True.. maar van de andere kant: Zou de la Rosa dit seizoen onder hebben gedaan voor Kovalainen?
Ik denk van niet eigenlijk.
pi_61172993
Uitslag eerste test dag Autodromo Nazionale Monza;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1.  Massa         Ferrari             (B)  1:23.428    101
 2.  Kovalainen    McLaren-Mercedes    (B)  1:23.439    78
 3.  Rosberg       Williams-Toyota     (B)  1:23.461    60
 4.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:23.691    99
 5.  Barrichello   Honda               (B)  1:23.827    85
 6.  Webber        Red Bull-Renault    (B)  1:24.005    96
 7.  Heidfeld      BMW Sauber          (B)  1:24.075    77
 8.  Liuzzi        Force India-Ferrari (B)  1:24.239    99
 9.  Trulli        Toyota              (B)  1:24.510    92
10.  Piquet        Renault             (B)  1:24.546    117
pi_61173265
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:26 schreef Trystar het volgende:
Uitslag eerste test dag Autodromo Nazionale Monza;
[ code verwijderd ]
Rubens doet lekker mee


trouwens:
quote:
Some teams want turbo engines for 2012
Posted 27 August 2008 at 18:19 GMT

In the current trackside discussions about possible new rules for the future, some teams are pushing for a radical change on the engine front.

According to the largest Austrian daily, Kronen Zeitung, Renault and also BMW are fully behind the push for small turbo-charged engines for the 2012 season and beyond.

The newspaper said those teams have proposed a 1.5 litre capacity for the turbos, with 1.5 bar boost.

Ferrari's current reliability problems aside, it is no surprise the Italian marque's rivals are pushing for the end to the current 2.4 litre normally-aspirated V8 era.

One key speed trap at the Valencia circuit last weekend captured Sebastien Bourdais (313kmh), Kimi Räikkönen (313), Sebastian Vettel (313), Felipe Massa (312) and Adrian Sutil (311) monopolising the top five positions in terms of sheer top-end grunt.

All of the aforementioned drivers use Ferrari engines.
en
quote:
Heidfeld future back under dark cloud
Posted 27 August 2008 at 18:19 GMT

Following a dreadful showing at Valencia last weekend, Nick Heidfeld's future in Formula One is back under a dark cloud.

"When we are in a position to do so, we need to be scoring with both cars," BMW-Sauber team boss Mario Theissen was quoted as saying by RTL after the European grand prix, where Robert Kubica finished on the podium and Heidfeld, the 31-year-old German, was ninth and out of the points.

Dispensing with Heidfeld, however, could be an expensive option for BMW - not only will the Swiss based outfit need to replace the veteran with a talented successor, but it is understood Heidfeld is already firmly under contract, with a multi-million dollar retainer, for 2009.

In the German press, however, it is rumoured that Heidfeld's managers Andre Theuerzeit and Werner Heinz nonetheless recognise the gravity of the situation and are on the hunt for a back-up plan.

Theuerzeit was spotted more than once in the Red Bull motor home at Valencia, possibly to explore the vacancies at the energy drink company's junior team Toro Rosso.

However, another team boss with a vacancy for next year, Honda's Nick Fry, is quoted as telling the German newspaper AZ when asked about a 2009 berth: "Heidfeld? No."


[ Bericht 45% gewijzigd door Googolplexian op 27-08-2008 19:49:58 ]
Calm down, please!
pi_61187006
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Rubens doet lekker mee


trouwens:
[..]

en
[..]


Wat die turbo motoren betreft: de Indycars gaan in 2011 over op kleine turbomotoren die een mengsel van benzine en ethanol direct in de cylinders inspuiten. Hiermee zou eenzelfde energiezuinigheid bereikt worden als met een hybride motor voor een fractie van de kosten. Misschien dat de F1 hier dan ook op over gaat?

Bron
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_61202201
Uitslag tweede test dag Autodromo Nazionale Monza;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 1.  Heidfeld      BMW-Sauber          (B)  1:22.621   89
 2.  Rosberg       Williams-Toyota     (B)  1:22.879  100
 3.  Kovalainen    McLaren-Mercedes    (B)  1:23.341   92
 4.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:23.424   47
 5.  Massa         Ferrari             (B)  1:23.445   86
 6.  Alonso        Renault             (B)  1:23.606   95
 7.  Sutil         Force India-Ferrari (B)  1:23.823   92
 8.  Webber        Red Bull-Renault    (B)  1:23.936  101
 9.  Trulli        Toyota              (B)  1:24.158   77
10.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:24.311   44
11.  Barrichello   Honda               (B)  1:24.695   51
12.  Button        Honda               (B)  1:25.058   42
pi_61225511
quote:
Oud-wereldkampioen Phill Hill overleden

Phil Hill, de enige Amerikaan die tot nu toe wereldkampioen werd, is gisteren op 81-jarige leeftijd overleden. Hill leed al enige tijd aan de ziekte van Parkinson. De Amerikaan laat een vrouw, twee kinderen en vier kleinkinderen achter.

Hill debuteerde in 1958 in de F1 bij het Joakim Bonnier Racing Team dat met een Maserati reed, maar stapte in 1959 over naar Ferrari waar hij tot en met 1962 reed. In 1961 werd Hill wereldkampioen bij Ferrari en in zijn 7-jarige F1-carrière won hij drie Grote Prijzen en eindigde 16 keer op het podium. In 1966 reed Hill zijn laatste Grote Prijs voor het Anglo American Racers Team. In de 24 uren van Le Mans blonk Hill ook uit. In 1958, 1961 en 1962 slaagde hij erin om de befaamde uithoudingsrace te winnen.
pi_61225913
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 17:17 schreef LeXX het volgende:

[..]


R.I.P.
pi_61228804
Uitslag derde en laatste test dag Autodromo Nazionale Monza;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes    (B)  1:22.967   97
 2.  Raikkonen     Ferrari             (B)  1:23.371   79
 3.  Fisichella    Force India-Ferrari (B)  1:23.632  114
 4.  Nakajima      Williams-Toyota     (B)  1:23.634   99
 5.  Coulthard     Red Bull-Renault    (B)  1:23.737  120
 6.  Alonso        Renault             (B)  1:23.820   80
 7.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:23.865   77
 8.  Glock         Toyota              (B)  1:23.897   79
 9.  Kubica        BMW-Sauber          (B)  1:24.089   57
10.  Button        Honda               (B)  1:24.321   96
pi_61242869
Opvallende achtervleugel op de Ferrari tijdens de tests op Monza.

  zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:52:34 #125
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_61243952
Dacht dat ze die vorig jaar ook gebruikt hadden op Monza. Gekopieerd van de champcars, die gebruiken dat al 'n aantal jaar op de ovals. Maar voor zover ik weet mag je geen a-symetresche earo mocht hebben, daar was laatst ook al een ''discussie'' over met McLaren hun sidepods.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')