leuk!quote:Op zondag 19 februari 2012 13:23 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, zeker vooral erg tof voor hemBlijkt dat een nieuwe collega bij ons 2 jaar bij Toyota heeft gewerkt
Het composieten-wereldje is een klein wereldje en de F1 zeker
Het is maar wat je fair en square noemt. Alleen naar punten kijken is imho niet fair.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:50 schreef Marks het volgende:
[..]
U kent de F1 historie van Trulli blijkbaar niet. Even zijn sterkste ding: in 2004 heeft hij zijn teamgenoot Alonso gewoon fair en square verslagen. Alleen werd Trulli de laatste races vervangen, waardoor hij geen extra punten meer kon krijgen en Alonso nog wel. Maar tot de race die Trulli reed, had hij meer punten. Er zijn veel minder goede coureurs geweest dan Trulli, dat is duidelijk.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Team Car Tuesday 21st Wednesday 22nd Thursday 23rd Friday 24th Red Bull RB8 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Mark Webber Mark Webber McLaren MP4-27 Lewis Hamilton Lewis Hamilton Jenson Button Jenson Button Ferrari F2012 Fernando Alonso Fernando Alonso Felipe Massa Felipe Massa Mercedes W03 Michael Schumacher Nico Rosberg Michael Schumacher Nico Rosberg Lotus E20 Romain Grosjean Romain Grosjean Kimi Raikkonen Kimi Raikkonen Force India VJM05 Nico Hulkenberg Nico Hulkenberg Paul di Resta Paul di Resta Sauber C31 Sergio Perez Sergio Perez Kamui Kobayashi Kamui Kobayashi Toro Rosso STR7 Daniel Ricciardo Daniel Ricciardo Jean-Eric Vergne Jean-Eric Vergne Williams FW34 Bruno Senna Valtteri Bottas Pastor Maldonado Pastor Maldonado Caterham CT01 Heikki Kovalainen Vitaly Petrov Vitaly Petrov Heikki Kovalainen Marussia MVR-02 Charles Pic Charles Pic Timo Glock Charles Pic |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | Michael Schumacher Mercedes 1:21.249 Fernando Alonso Ferrari 1:21.614 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:21.761 Nico Rosberg Mercedes 1:21.788 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:21.865 Nick Heidfeld Renault 1:22.073 Felipe Massa Ferrari 1:22.092 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:22.233 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:22.315 Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:22.396 Mark Webber Red Bull-Renault 1:22.466 Vitaly Petrov Renault 1:22.670 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:22.675 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.888 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:23.437 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:23.653 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:23.921 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:24.057 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:24.923 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:25.454 Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:26.501 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:26.598 Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:27.044 Giorgio Mondini HRT-Cosworth 1:28.178 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:28.329 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:28.393 Riccardo Teixeira Lotus-Renault 1:31.584 |
Wat dan ook, resultaten uit het verleden etc. Ik ga Trulli niet missen, alleen vind ik het net als bij Barrichello jammer dat het een vertrek door de achterdeur is.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is maar wat je fair en square noemt. Alleen naar punten kijken is imho niet fair.
Trulli scoorde vooral in de eerste helft van het seizoen, terwijl Alonso regelmatig uitviel. Van de 8 races die ze beide aan de finish kwamen eindigden beiden 4 keer boven de ander. En Trulli's enige overwinning is te danken aan de brake-test van Michael Schumacher achter de safetycar, waardoor de nummers 1 en 2 uitvielen.
In de tweede helft van het seizoen was hij een stuk minder, waardoor hij aan de kant geschoven werd.
Eens, na 15 jaar verdien je wel iets meer. Maar ik zal hem ook niet missen.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:26 schreef Tarado het volgende:
Wat dan ook, resultaten uit het verleden etc. Ik ga Trulli niet missen, alleen vind ik het net als bij Barrichello jammer dat het een vertrek door de achterdeur is.
Eens. Beiden hadden gezien hun carrière een eervol vertrek uit de F1 verdiend. Ze staan allebei in de top 5 van coureurs met meeste Grand Prix inschrijvingen (/starts)quote:Op maandag 20 februari 2012 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat dan ook, resultaten uit het verleden etc. Ik ga Trulli niet missen, alleen vind ik het net als bij Barrichello jammer dat het een vertrek door de achterdeur is.
Het zou niet goed voor de sport zijn als de kampioen van de GP2 niet de overstap naar de F1 weet te maken.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:17 schreef MoriniStylr het volgende:
Massa is toch ook gewoon aangenomen als 2e coureur. Niks meer, niks minder. Dat Grosjean in Renault zit nu is nog enigzins te begrijpen, hij heeft ook gewoon goed gepresteerd in de GP2.
Hij is maar steeds blijven zitten. Dan verdwijn je uiteindelijk vanzelf een keer door de achterdeur.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:37 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Eens, na 15 jaar verdien je wel iets meer. Maar ik zal hem ook niet missen.
De kampioen van 2008 (Pantano) wilden ze anders niet in de F1.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:41 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Het zou niet goed voor de sport zijn als de kampioen van de GP2 niet de overstap naar de F1 weet te maken.
Ik tel r 19, mis ik iets?quote:Op maandag 20 februari 2012 13:44 schreef Meike26 het volgende:
met het record van 20 aan één gesloten actieve jaren in de F1
Met een Jordan die minder goed was dan de auto van Heidfeld was dat niet mogelijk. Halverwege het seizoen stapte hij dan ook uit omdat zijn geld in plaats van aan zijn auto aan die van Heidfeld werd besteed. (Iets dat Cor Euser overkwam in de Formule 3, waardoor hij ook niet verder kwam).quote:Op maandag 20 februari 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
die had eerder in zijn loopbaan in de F1 dan ook geen indruk kunnen maken.
Ik weet niet of iedereen wel zo blij was met zijn pogingen om zich bij de BBC als morele winnaar van het WK 2001 uit te roepen vanwege één stalorder. Is dat loyaliteit naar je werkgever en naar je teamgenoot die je altijd deel van het succes heeft gemaakt en je altijd meer veren in de reet heeft gestoken dan je toekwam?quote:Op maandag 20 februari 2012 13:44 schreef Meike26 het volgende:
Bij Barrichello vind ik dit veeeeel erger dan bij Trulli.
Wat Rubens heeft gepresteerd, zijn persoon/karakter in de paddock... Niemand had een hekel of sneer naar hem. Hij had met niemand een vete en is altijd zeer loyaal naar zijn werkgevers geweest plus dat hij altijd nog super snel was, als hij het materiaal maar had (en een goede dag).
Tja, die safety car kwam wel omdat Alonso gecrasht was in de tunnel. En ´´to finsh first, first you have to finish´´quote:Op maandag 20 februari 2012 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is maar wat je fair en square noemt. Alleen naar punten kijken is imho niet fair.
Trulli scoorde vooral in de eerste helft van het seizoen, terwijl Alonso regelmatig uitviel. Van de 8 races die ze beide aan de finish kwamen eindigden beiden 4 keer boven de ander. En Trulli's enige overwinning is te danken aan de brake-test van Michael Schumacher achter de safetycar, waardoor de nummers 1 en 2 uitvielen.
In de tweede helft van het seizoen was hij een stuk minder, waardoor hij aan de kant geschoven werd.
Grosjean wel dan?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
die had eerder in zijn loopbaan in de F1 dan ook geen indruk kunnen maken.
hmm, dat is mooi klote ...quote:Op maandag 20 februari 2012 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met een Jordan die minder goed was dan de auto van Heidfeld was dat niet mogelijk. Halverwege het seizoen stapte hij dan ook uit omdat zijn geld in plaats van aan zijn auto aan die van Heidfeld werd besteed. (Iets dat Cor Euser overkwam in de Formule 3, waardoor hij ook niet verder kwam).
In bijna alle andere klassen die hij reed wist hij wel te imponeren en te winnen. F1 journalist Will Buxton schreef vorig jaar een artikel hierover toen bekend werd dat hij ging rijden in de IndyCars.
Grosjean stapte echt op een kut moment in. Ik geloof niet dat iemand anders beter dan hem zou presteren in die Renault van toen. De auto en het team concentreerde zich alleen op Alonso en de tweede rijder hobbelde er maar wat achteraan. Hij had toen gewoon zijn gp2 seizoen moeten afmaken en wereldkampioen moeten worden. Dit jaar heeft hij in de gp2 ook laten zien dat hij oppermachtig was en dat na een jaar er tussen uit te zijn geweest. Verschil met Pantano is dat die er redelijk wat jaren en veel geld aan heeft besteed om toch eindelijk kampioen te worden in die klasse. Als ik het me tenminste goed herinner. Daarnaast was Pantano ook al wat jaartjes ouder dan Grosjean was toen hij gp2 kampioen werd.quote:
quote:Wurz mentor bij Williams
De Oostenrijker Alexander Wurz keert terug in de Formule 1. De 38-jarige Wurz gaat bij Williams aan de slag als mentor van de vrij onervaren coureurs Bruno Senna en Pastor Maldonado.
Wurz reed zelf elf jaar in de Formule 1, waarvan een deel als testrijder.
De Oostenrijker debuteerde in 1997 in de koningsklasse van de autosport. In 69 Grands Prix haalde hij drie keer het podium.Wurz reed voor Benetton, McLaren, Williams en Honda.
''Ik kijk ernaar uit om Williams te helpen met mijn ervaring'', meldde de Oostenrijker maandag op de website van de Formule 1-renstal.Wurz won in 1996 (met Porsche) en 2009 (Peugeot) de 24 Uur van Le Mans.
Uhuhquote:New Mercedes W03 Formula 1 car will not feature 'big surprises' says Norbert Haug
Monday, February 20th 2012, 10:07 GMT
Norbert Haug has warned that the new Mercedes MGP W03, which will break cover tomorrow, will not feature any dramatic innovations.
Glimpses seen of the car so far show that it features a stepped nose, in common with eight of the other teams to have launched 2012 machinery. But despite speculation that Mercedes' decision to skip the first test might be motivated by a desire to hide an as-yet unseen technical innovation, Haug insists that the priority has been to come up with a well-packaged car rather than pursing any eye-catching new concepts.
"I don't think that your eye will be caught by any big surprises when you see the car during the unveiling," Haug told AUTOSPORT. "But I certainly hope that we have some clever solutions and we have some good ideas incorporated on the car.
"It's a good base to work from and certainly we will not turn the world upside down, but we do need to make a good step [with this car]."
The new car has already taken to the track twice, once during a filming day at Silverstone last Thursday and in a private test at Barcelona yesterday. Haug is hopeful that the W03 will prove the effectiveness of the changes that have been made at the team over the past year, but stopped short of saying it marked a new beginning for Mercedes.
He is determined for Mercedes take on the top three teams, but admitted that this has to be viewed as a long-term project given the intensity of competition.
"I wouldn't say that it's a new start," said Haug. "This car is the product of what we have learned in the last two years.
"We had three podium finishes in the first year, but last year we did not head in the right direction. We had some highs, like the Chinese Grand Prix when the track was front-tyre limited and the performance was a little better. But over the course of the year it wasn't good enough.
"To be a regular contender with Red Bull, Ferrari and McLaren is quite a task. We need to learn, we need to develop our team in that direction and I'm sure that we can do that."
The new Mercedes will break cover at Barcelona on Tuesday morning ahead of the start of the second pre-season Formula 1 test.
we hebben de nieuwe mercedes toch al gezien dude, en dat is weinig vernieuwend dus klopt het wat haug zegt.quote:
twitter:MyCaterhamF1 twitterde op dinsdag 21-02-2012 om 08:57:40The air temperature is currently 0.5°, the track temp is also 0.5°. Reports of polar bears setting up home on turn 4 are being investigated reageer retweet
Die zijn toch zo onderhand ook een karikatuur van zichzelf aan het wordenquote:10:02 Two-hour recap time: Vettel quickest on a 1m24.348s, ahead of Hamilton, Ricciardo, Alonso, Hulkenberg, Grosjean, Perez, Senna, Kovalainen and Pic. Schumacher yet to set a proper time, and HRT yet to produce a 2012 car.
Hetzelfde geldt voor Marussia, die nog met de 2011 auto testen omdat de 2012 auto ook niet door de crashtest kwam.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zijn toch zo onderhand ook een karikatuur van zichzelf aan het worden![]()
Iets wat zeker klopt. Alleen toen hoefden de bolides niet per se door de crashtest en goedgekeurd te zijn. Dus nu moeten ze het alleen hebben van korte stints met lege tanks (of illegale onderdelen).quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik neem al niet eens meer de moeite om uitgebreid naar de testtijden te gaan kijken.
Ieder jaar zijn er wel weer een paar teams die de boel belazeren en eenmaal in Melbourne 1,5 seconde langzamer blijken te zijn.
Als je al die teams tussen 2000 en 2011 op zou gaan opsommen krijg je een mooie waslijst.
Minst lelijk, volledig eens. Dat ronde heeft wel iets.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:03 schreef Garisson72 het volgende:
Die Mercedes-variant van de 2012-neus vind ik tot nu toe nog de minst lelijke, eigenlijk.
quote:The Lotus team has been forced to wrap up its first day of testing at Barcelona early because of a problem with its car.
Romain Grosjean managed just seven laps with the second E30 chassis in the morning session before the team decided to stop running.
Lotus said it had to send the chassis back to Enstone to carry out checks.
"This morning was our first shakedown of our second chassis," said Lotus's Alan Permane. "Once the car was on track it was soon evident that everything wasn't quite as it should be.
"As a precaution we are returning the chassis to Enstone for further investigation. Chassis E20-01, which we used in Jerez, is being sent over and we expect to be on track with that chassis tomorrow."
Team boss Eric Boullier downplayed the issue, saying it was a "minor setback".
"This is a minor setback to our overall test programme. Fortunately we accumulated good mileage in Jerez. If this is the only issue we have during testing then we will still be well prepared for the start of the season.
"We'll be back on track tomorrow with chassis E20-01 and assessing chassis E20-02 back at Enstone."
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | P Driver Team Time Laps 1 Vettel Red Bull 1m23.343s 38 2 Hulkenberg Force India 1m23.440s +0.097 47 3 Hamilton McLaren 1m23.590s +0.247 45 4 Ricciardo Toro Rosso 1m23.618s +0.275 45 5 Alonso Ferrari 1m24.100s +0.757 37 6 Schumacher Mercedes 1m24.150s +0.807 43 7 Perez Sauber 1m24.219s +0.876 29 8 Senna Williams 1m26.188s +2.845 56 9 Grosjean Lotus 1m26.809s +3.466 7 10 Kovalainen Caterham 1m27.537s +4.194 9 11 Pic Marussia 1m29.248s +5.905 65 |
Hm, als het dus meezit alleen vandaag niet rijden.... Vervelend maar geen drama.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
Lotus rijdt vandaag niet meer
[..]
Heeft inderdaad weinig zin, pas op het moment dat ze hier 1:20 of lager neer gaan zetten wordt het interessantquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik neem al niet eens meer de moeite om uitgebreid naar de testtijden te gaan kijken.
Ieder jaar zijn er wel weer een paar teams die de boel belazeren en eenmaal in Melbourne 1,5 seconde langzamer blijken te zijn.
Als je al die teams tussen 2000 en 2011 op zou gaan opsommen krijg je een mooie waslijst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |