quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:26 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee waarom de voorvleugel van Ferrari "a-symetrisch" is?
quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:45 schreef Fiorano het volgende:
Bocht de andere kant op staat het volgens mij ook zo...
quote:
Vrijwel alle circuits zijn rechtsom?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kan een hele goede reden bedenken waarom je een voorvleugel assymetrisch zou maken. Maar volgens mij mag het niet in de F1
iddquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die vleugel is gewoon symmetrisch hoor? Misschien verwarrend omdat er onderdelen naar het midden "wijzen" en je de vleugel vanuit een hoek ziet.
Precies. Volgens mij maken die Amerikanen met hun ovals compleet scheve auto's.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vrijwel alle circuits zijn rechtsom?
Klopt, als je op een oval rijdt heb je vaak zat dat je naar rechts moet sturen om recht te rijden, de hele auto staat dan "scheef" en wil continue de linkerkant opquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij maken die Amerikanen met hun ovals compleet scheve auto's.
De auto's zijn gewoon symmetrisch, anders zouden ze een aparte auto nodig hebben op de road tracks. Wat ze doen is assymetrische rijhoogte, vering, camber en etc om een auto te krijgen die gewoon heel graag naar links gaat.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij maken die Amerikanen met hun ovals compleet scheve auto's.
Volgens mij hebben ze aparte auto's voor roadtracks was zeker in de Indy zo!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:46 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
De auto's zijn gewoon symmetrisch, anders zouden ze een aparte auto nodig hebben op de road tracks. Wat ze doen is assymetrische rijhoogte, vering, camber en etc om een auto te krijgen die gewoon heel graag naar links gaat.
Dat is nieuws voor mij. Niet echt goedkoop om een nieuwe auto te bouwen voor maar 2 races.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze aparte auto's voor roadtracks was zeker in de Indy zo!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 1:21.637 1:21.522 1:21.318 1:21.353 1:21.570 1:21.709 1:21.769 1:21.736 1:21.830 1:21.907 1:21.399 1:20.132 |
Je kan ook heel langzaam constant rijdenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:01 schreef ari_zahav het volgende:
Anyhow, back on topic. Dit zijn de tijden van Senna's laatste stint van zijn race sim:
[ code verwijderd ]
Toen di Resta teste zag ik ook al deze mooie constante tijden.
quote:Despite running their 2011 car in the first pre-season test in Jerez this week, Mercedes have tried out a new front wing. The result is positive…
On the second day of testing, Michael Schumacher set the fastest time of all, and though the very first pre-season tests never are considered to be benchmarks, the times were very quick and raised a few eyebrows. Yesterday, Nico Rosberg took the Mercedes W02 out for a spin and as a result set the fastest time on day three.
So what is it? Well, in 2011 Mercedes worked on a front nose which had an air-intake in the front of the nose, a small grill was visible. But the 2012 nose being tested these days, are a form of F-duct. Without really being a F-duct…
Air travels into the hole in the front and are then channeled onto the front wing, creating larger downforce, more grip and eventually faster cornering speed.
Martin Whitmarsh, team principal of McLaren-Mercedes, estimates the benefit of the system to be around 5 to 8 kilometres per hour. “For the front wing, there are no F-duct rules,” said a report in Auto Motor und Sport.
Omdat ze nog met hun EBD reden en hun motor software niet legaal is voor 2012?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
De reden waarom Mercedes zo snel was de afgelopen dagen?
quote:15:24 Oh lovely, Ferrari has fitted that ghastly-looking periscope to the Spaniard's car.
Euhm er zitten al heel veel 2012 updates op. Zoals de uitlaten en de voorvleugel (De neus nog niet)..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:27 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Omdat ze nog met hun EBD reden en hun motor software niet legaal is voor 2012?
Zoek maar wat filmpjes van het testen op en luister naar het verschil. Bij alle 2012 auto's hoor je alleen maar de throttle blip, en als er een Mercedes langskomt hoor je het popcorn potje.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Euhm er zitten al heel veel 2012 updates op. Zoals de uitlaten en de voorvleugel (De neus nog niet)..
Ik denk ook niet dat ze nog met 2011 motorsoftware rijden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | P Driver Team Time Laps 1 Alonso Ferrari 1m18.877s 39 2 Vergne Toro Rosso 1m19.597s +0.720 80 3 Vettel Red Bull 1m19.606s +0.729 50 4 Hamilton McLaren 1m19.640s +0.763 86 5 Grosjean Lotus 1m19.729s +0.852 94 6 Kobayashi Sauber 1m19.834s +0.957 76 7 Hulkenberg Force India 1m19.977s +1.100 90 8 Senna Williams 1m20.132s +1.255 125 9 Trulli Caterham 1m22.198s +3.321 117 |
Caterham is wel degelijk flink dichterbij gekomen. Ze hebben alleen nog geen echte 2012-voorvleugel gebruikt. Ik denk dat als die er op komt ze sowieso weer een halve seconde winnen. Daarnaast vermoed ik dat ze nog zeker niet tot de limiet zijn gegaan, terwijl enkele andere renstallen bijvoorbeeld rondreden met auto's die onder het max gewicht zaten.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het ziet er nog niet echt uit of Caterham dichterbij is gekomen... Natuurlijk zijn de tijden niet volledig betrouwbaar, maar toch..
Dan heb je de belangrijkste gemist.quote:
Het nieuwe seizoen kan al niet meer stuk.quote:10:10 Jarno Trulli apparently is very positive with this year's power steering
Vraag me af hoe vaak de rest van de paddock daarom heeft gelachen, want echt, te zielig was die smoes van hemquote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan heb je de belangrijkste gemist.
[..]
Het nieuwe seizoen kan al niet meer stuk.
Die is nice idd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan heb je de belangrijkste gemist.
[..]
Het nieuwe seizoen kan al niet meer stuk.
quote:Ergens toch jammer dat hij de jaren daarna uitgroeide tot best betaalde machinist ter wereld.
Nee, Trulli ging naar Prost als vervanger van de geblesseerde Panis. Daarom moest Minardi noodgedwongen een vervanger zoeken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
jarno trulli! Alweer iemand die bij Minardi heeft gereden..
(Naast Webber, Fisico, Alonso)
Trulli werd halverwege het seizoen vervangen door Tarso Marques.
Was wel een gave race, het begon al net voor de start met Sato's BAR Honda die rookte en in de eerste ronde volgens mij al een ravage veroorzaakte met o.a Coulthard als uitvaller. Ik geloof trouwens niet dat Trulli gewonnen had als het op een inhaalbaar circuit was verreden, Button zat er dicht achter en Alonso had daar tussen kunnen zitten maar die viel uit vanaf P2.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:05 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Die is nice idd.
Tsja, Jarno, ik weet nog hoe blij ik voor hem was toen hij monaco won in '04.
[ afbeelding ]
Ergens toch jammer dat hij de jaren daarna uitgroeide tot best betaalde machinist ter wereld.
Panis '97 Prost ..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, Trulli ging naar Prost als vervanger van de geblesseerde Panis. Daarom moest Minardi noodgedwongen een vervanger zoeken.
Het gekloonde Benetton chassis werkte inderdaad goed voor Prost in die jaren.quote:
Aguri Suzukiquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:41 schreef Meike26 het volgende:
Welk team deed dat ook alweer met de chassis van het Arrows team na 2002 ? Die chassis werden toch ook verkocht aan ander F1 team ?
Dat lag toch totaal aan de bridgestones waar ze toen mee reden?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het gekloonde Benetton chassis werkte inderdaad goed voor Prost in die jaren.
Jammer dat ze dachten in '98 wel even met een eigen chassis mee te kunnen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |