Lijstje van vorig jaar.quote:1. Fernando Alonso (Ferrari) 30M¤
2. Jenson Button (McLaren) 10M¤
3. Lewis Hamilton (McLaren) 10M¤
4. Felipe Massa (Ferrari) 10M¤
5. Nico Rosberg (Mercedes) 8M¤
6. Michael Schumacher (Mercedes) 8M¤
7. Sebastian Vettel (Red Bull) 8M¤
8. Mark Webber (Red Bull) 8M¤
9. Heikki Kovalainen (Lotus) 3M¤
10. Jarno Trulli (Lotus) 3M¤
11. Rubens Barrichello (Williams) 2,2M¤
12. Timo Glock (Virgin) 2M¤
13. Nick Heidfeld (Renault) 2M¤
14. Kamui Kobayashi (Sauber) 1M¤
15. Adrian Sutil (Force India) 1M¤
16. Vitaly Petrov (Renault) 500k¤
17. Jaime Alguersuari (Toro Rosso) 400k¤
18. Sébastien Buemi (Toro Rosso) 400k¤
19. Narain Karthikeyan (HRT) 250k¤
20. Jérôme d’Ambrosio (Virgin) 200k¤
21. Paul di Resta (Force India) 200k¤
22. Vitantonio Liuzzi (HRT) 200k¤
23. Pastor Maldonado (Williams) 200k¤
24. Sergio Perez (Sauber) 200k¤
Mooi filmpje, maar weinig Verstappen in beeld. Wel leuk om te zien op YouTube dat vooral de commentaren van Murray Walker zo lovend zijn over Verstappen. Dat filmpje van Maleisië 2001 is daar ook zo'n mooi voorbeeld van, of Canada 2000quote:Op maandag 13 februari 2012 10:06 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat blijft toch een raar verhaal. Moet je maar eens de review kijken van 2004 , dat is echt leuk om terug te zien en veel dingen weet je niet meer. Een paar weken terug had ik die van 2004 en toen zag ik dat Trulli Alonso verslagen heeft...
Een beetje offtopic misschien, maar ik ben nu met een review van 1996 bezig en ik dacht dat ik veel van Verstappen wist, maar DIT... fantastisch en echt een muilkorf voor alle Verstappen bashers
Dat zijn van die momenten, daar had men bij de grote teams toch echt direct even Verstappen bovenaan de wishlist moeten zetten.
Idd, respect voor Olav hoor... jammer dat ze niet meer echt op locatie zitten (is vast niet de keuze van Olav zelf)quote:Op maandag 13 februari 2012 14:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mooi filmpje, maar weinig Verstappen in beeld. Wel leuk om te zien op YouTube dat vooral de commentaren van Murray Walker zo lovend zijn over Verstappen. Dat filmpje van Maleisië 2001 is daar ook zo'n mooi voorbeeld van, of Canada 2000
Murray had sowieso wel een paar favorieten waar je hoort hoe hij geniet van bepaalde coureurs, wat dat betreft moet je ook Olav Mol ook niet bashen, hoeveel fouten hij ook maakt volgens sommigen, de passie bij Murray en Mol is vergelijkbaar !!
Nee, van RTL. Kost teveel geld. Zelfs nu met af en toe constant reclame draaien ze nog verlies volgens mij. Word ook heel spannend wat er gebeurt als de rechten van RTL aflopen. Eigenlijk moet je weer een grote sponsor vinden die de tv-uitzending sponsort ipv een team.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Idd, respect voor Olav hoor... jammer dat ze niet meer echt op locatie zitten (is vast niet de keuze van Olav zelf)
quote:Op maandag 13 februari 2012 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Mol is een leuke commentator, jammer dat hij geen verstand van F1 heeft.
Nee, dat laat hij helemaal los daarvan ook blijken.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:34 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dat ie dingen vaak fout of pas veel te laat ziet omdat ie 100 schermpjes in zijn eentje in de gaten moet houden wil niet zeggen dat ie er geen verstand van heeft.
Zoals?quote:Op maandag 13 februari 2012 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat laat hij helemaal los daarvan ook blijken.
quote:Op maandag 13 februari 2012 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat laat hij helemaal los daarvan ook blijken.
BBC was alleen echt beter met Murray Walker, maar die maakte ook veel versprekingen etc en dat is geen enkel probleem.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:28 schreef Quisho het volgende:
Inderdaad. Ik keek het op de BBC omdat iedereen zei dat de BBC beter verslag deed maar stiekem vind ik het met Olav minder saai dan BrundleAlleen die reclame he...
Op de BBC zijn ze erg chauvinistisch!quote:Op maandag 13 februari 2012 15:28 schreef Quisho het volgende:
Inderdaad. Ik keek het op de BBC omdat iedereen zei dat de BBC beter verslag deed maar stiekem vind ik het met Olav minder saai dan BrundleAlleen die reclame he...
Guido z'n rol als derde/reserve rijder is minimaal, hij mag zes tot acht vrijdagen rondrijden.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:50 schreef Marks het volgende:
[..]
Misschien zullen er meer kijkers komen met Guido volgend seizoen wat ook weer gunstig kan zijn voor RTL om door te gaan met uitzenden.
Ja, kijkcijfers gedaald (logisch gevolg na de exit van Verstappen) en kosten gestegen.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het aantal kijkers in NL zullen wel behoorlijk gedaald zijn sinds Schumi en Verstappen gestopt zijn.
Weet iemand dat toevallig?
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Guido Giedo z'n rol als derde/reserve rijder is minimaal, hij mag zes tot acht vrijdagen rondrijden.
Dat gaat RTL echt niks opleveren.
Bovendien heeft negen van de tien Nederlanders geen flauw idee wie Guido Giedo van der Garde is. Laat staan dat ze speciaal de televisie aan gaan zetten om hem in een samenvatting van een vrijdag training aan het werk te zien.
Ik zeg ook VOLGEND seizoen, ervan uitgaande dat dit jaar een eerste stap is van iets groters. En misschien kan hij dit jaar zelfs al de laatste races Trulli vervangen? Reken maar dat er dan wel interesse komt in Giedo hoor.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Guido z'n rol als derde/reserve rijder is minimaal, hij mag zes tot acht vrijdagen rondrijden.
Dat gaat RTL echt niks opleveren.
Bovendien heeft negen van de tien Nederlanders geen flauw idee wie Guido van der Garde is. Laat staan dat ze speciaal de televisie aan gaan zetten om hem in een samenvatting van een vrijdag training aan het werk te zien.
[..]
Ja, kijkcijfers gedaald (logisch gevolg na de exit van Verstappen) en kosten gestegen.
Daarnaast valt RTL-GP onder het kleine RTL-7, dat niet het budget en resources heeft die bijvoorbeeld voor RTL-4 beschikbaar zijn (bron: Voetbal International).
quote:Jarno Trulli is niet bang om zijn stoeltje bij Caterham voor 2012 op het laatste moment nog te verliezen. De Italiaan voelt sinds vorige week de hete adem van Giedo van der Garde in zijn nek. De Nederlander testte een dag in Jerez, ten koste van Trulli. Teamgenoot Heikki Kovalainen reed wel twee dagen.
Trulli verbindt daar geen conclusies aan. “Op het laatste moment heeft het team Van der Garde gecontracteerd en het is belangrijk dat een derde rijder ervaring opdoet met de auto, dus lieten ze hem een dag rijden. Hij heeft het qua aantal kilometers behoorlijk gedaan en we gaan nu de komende tests inroosteren, want het was wel de planning dat ik zou testen.”
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:37 schreef Michael_Moore het volgende:
Even voor de duidelijkheid.
Guido:
[ afbeelding ]
Giedo:
[ afbeelding ]
Ah.. ik dacht dat je het aanstaande seizoen bedoelde. Maar goed, een race stoeltje zou de kijkcijfers natuurlijk geen kwaad doen.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik zeg ook VOLGEND seizoen, ervan uitgaande dat dit jaar een eerste stap is van iets groters. En misschien kan hij dit jaar zelfs al de laatste races Trulli vervangen? Reken maar dat er dan wel interesse komt in Giedo hoor.
Das een flink bedrag om je nationale coureur in de F1 te helpenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
Het contract van PDVSA met Williams is uitgelekt
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 februari 2012 13:30 schreef vosss het volgende:
23. Pastor Maldonado (Williams) 200k¤
Lijstje van vorig jaar.
Inderdaad ja, de preshow is een stuk beter dan van RTL7, die besteed alleen aandacht aan de kleine teams en Alard interviewt alleen coureurs zoals Maldonado omdat ze simpelweg niet bij de grotere teams kunnen komen en de BBC kan dat wel. En de brundle walk is ook wel leuk.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op de BBC zijn ze erg chauvinistisch!
OMG als Lewis een wind laat dan hoor je ze nog een kwartier lang erover.
Hun voorbeschouwing is wel subliem vind ik en op de vaderlandseliefde na is de verslaggeving wel goed.
Het aantal kijkers in NL zullen wel behoorlijk gedaald zijn sinds Schumi en Verstappen gestopt zijn (en ja ik weet dat Schumi terug is maar denk niet dat meteen al zn "fans" (wel zn echte natuurlijk) weer zijn gaan kijken).
Weet iemand dat toevallig?
Voor media wel, ik weet niet of het ook voor het grote publiek toegankelijk is. Je kan de website van Daimler proberen. Waar je ook heel veel prachtige foto's van Daimler kan vinden, is in het boek Racing for Mercedes-Benz van Hartmut Lehbrink. Behalve mooie foto's, ook een super naslagwerk met alle fabriekscoureurs van Mercedes-Benz tot 2009 of 2010.quote:
Olav gooit er tenminste goede emotie bij als er een mooi gevecht is, zoals Walker dat ook ooit deed.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:10 schreef Migue het volgende:
Olav Mol goed vinden
[..]
Voor media wel, ik weet niet of het ook voor het grote publiek toegankelijk is. Je kan de website van Daimler proberen. Waar je ook heel veel prachtige foto's van Daimler kan vinden, is in het boek Racing for Mercedes-Benz van Hartmut Lehbrink. Behalve mooie foto's, ook een super naslagwerk met alle fabriekscoureurs van Mercedes-Benz tot 2009 of 2010.
ja en het pitsspel in de studio en Jack "the dentist"Plooy en arlette met de prijsvraag of was dat SBS?quote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
Ik zeg het je, Ruud moet gewoon terug ni de voorbeschouwing in de studio met wat leuke gasten en dan rick en allard in de pits en olav ook op het circuit.
Dat vond ik leuk.
Nu kijk ik de voorbeschouwing van de BBC, de race bij Olav, reclame bij de BBC (of ja, juist niet dan bedoel ik, tijdens reclame zap ik naar BBC) en de nabeschouwing kijk ik ook BBC.
Ruud moet terug
Ik vond die Ruud juist een beetje droge veldvulling in z'n laatste jaren. Maar ja, beter dan die krullende zoutzak die er nu zit...quote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
Ik zeg het je, Ruud moet gewoon terug ni de voorbeschouwing in de studio met wat leuke gasten en dan rick en allard in de pits en olav ook op het circuit.
Dat vond ik leuk.
Nu kijk ik de voorbeschouwing van de BBC, de race bij Olav, reclame bij de BBC (of ja, juist niet dan bedoel ik, tijdens reclame zap ik naar BBC) en de nabeschouwing kijk ik ook BBC.
Ruud moet terug
Zag vorig jaar weleens filmpjes op youtube van een gast die de hele race vanaf de vleugel van Schumi had, al vanaf het uitrijden van de garage. Niet dat dat mij nou zo boeit, maar gewoon omdat het kan hequote:Op dinsdag 14 februari 2012 03:32 schreef ari_zahav het volgende:
Op de BBC iPlayer is er een "onboard only" stream waar geen commentaar op zit.
Ik vond er toch enkele zwaar indrukwekkende beelden bij zitten, vooral het gedeelte over Ratzenberger vond ik wel heftig. Daar zaten beelden bij die nog nooit eerder waren vertoond.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:49 schreef vosss het volgende:
Ow wacht even, die heb ik al gezien een keer.
Nog maar een keer kijken dan, ik kan nou toch nog niet naar bed ivm switch middag naar nachtdienst
=edit=
Afgezet. Die heb ik vorig jaar ofzo nog gezien.
Ik ga nog een keer The Official Tribute to Senna kijken, dubbel dvd. In mijn herinnering was die mooier
Is zeg maar de Britse versie van Uitzending Gemist. Dus als Nederlander kan je over het algemeen niet kijken via de iPlayer. Of je moet een Britse proxy hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 03:33 schreef vosss het volgende:
Moet je een iPhone hebben voor die iPlayer?
Of is dat gewoon een website of iets?
quote:Mercedes will present its new car to the media before the start of next week’s Barcelona test session. Michael Schumacher, Nico Rosberg and team chiefs will assemble in the Circuit de Catalunya pit lane from 8:20am, with testing then continuing from 9am (GMT +1).
The new car has been branded F1 W03, dropping the ‘MGP’ label now that the outfit has modified its name from Mercedes GP to Mercedes AMG.
The Brackley squad began its winter testing programme in Jerez but used the 2011 car in a bid to obtain more accurate comparisons for the modified Pirelli tyres as well as further development time with the new chassis.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mercedes’ Barcelona testing programme for next week is as follows:
Tuesday - Michael Schumacher
Wednesday - Nico Rosberg
Thursday - Michael Schumacher
Friday - Nico Rosberg
quote:Mercedes heeft een sneak preview gegeven van de nieuwe auto die volgende week gepresenteerd zal worden op het circuit van Barcelona. Het team plaatste woensdag één foto van de nieuwe wagen op Facebook en zette een andere op Twitter.
Veel laten deze twee foto's niet zien van de F1 W03, zoals de nieuwe wagen wordt genoemd, maar de contouren van de auto zijn wel duidelijk zichtbaar. Op dinsdag 21 februari om 8:20 uur wordt de opvolger van de MGP W02 in zijn geheel onthuld in de pits van het Circuit de Catalunya. Michael Schumacher rijdt er vervolgens als eerste mee, tijdens de eerste testdag. Nico Rosberg maakt op woensdag zijn eerste meters met de nieuwe Mercedes.
Tijdens de test in Jerez reed Mercedes nog met de oude auto.
Ik volg al zo'n 20 jaar het langebaanschaatsen tijdens de wintermaanden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:21 schreef vosss het volgende:
Ik kan verdomme niet meer wachten.
Alleen al daarom heb ik een hekel aan die kutwinter. Omdat er dan geen F1 is
De zomer zou het hele jaar moeten duren en een F1 seizoen ook![]()
ik vind de winter in de F1 ook altijd wel leuk. Beetje alle geruchten lezen, testtijden vergelijken, etc.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:21 schreef vosss het volgende:
Ik kan verdomme niet meer wachten.
Alleen al daarom heb ik een hekel aan die kutwinter. Omdat er dan geen F1 is
De zomer zou het hele jaar moeten duren en een F1 seizoen ook![]()
Ik al meer dan 30 jaarquote:Op woensdag 15 februari 2012 19:12 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ik volg al zo'n 20 jaar het langebaanschaatsen tijdens de wintermaanden.
Dat sluit nagenoeg naadloos aan op het F1-seizoen.
Stuur ze een email.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:03 schreef Meike26 het volgende:
Zou mooi zijn als RTL7 in de wintermaanden en zomer stop (3/4 weken geen F1) Historische GP's zou gaan uitzenden.
GP's die ik wel terug zou willen zien:
Zandvoort 1984
Spanje 1986, gevecht tussen Mansell en Senna met close-finish
Canada 1995 (Alesi zijn eerste en enige overwinning)
Adelaide 1994
Spa 1998, hoef ik niet uit te leggen, toch ?
Monaco 1995
Hockenheim 2000, Barrichello zijn beste race + eerste overwinning
Canada 2000, Mooiste race van Verstappen met een 5e plek
Maleisië 2001, Nog zo'n gave race
Dat zijn er wel genoeg wat mij betreft
quote:Red Bull-designer Newey: "Mercedes wil iets geheim houden"
Vijf dagen voor de officiële presentatie van de W03 gaf Mercedes de eerste twee kiekjes vrij van de nieuwe wagen. De Duitsers bewandelden een andere route dan haar concurrenten, door niet voor de eerste test de nieuwe wagen klaar te hebben, maar langer te werken en pas volgende week voor het eerst te testen met de nieuwe wagen.
Michael Schumacher zal volgende week dinsdag als eerste de wagen aan de tand voelen in Barcelona. Daar vinden de komende twee weken de laatste twee testsessies plaats voor de start van het seizoen in Australië op 18 maart.
De foto's die vrijgegeven zijn laten weinig vernieuwingen zien op dit moment, aangezien deze allemaal donker zijn. Red Bull-designer Adrian Newey verdenkt het Duitse team ervan een speciaal wapen nog niet prijs te willen geven.
Newey: "Ik neem aan dat ze iets willen verbergen voor de concurrentie. Het zal iets zijn dat makkelijk en snel te kopiëren valt, anders probeer je niet zo erg dit geheim te houden. Het lijkt erop dat er iets speciaals aan de hand is met de voorkant van de wagen.
De Corriere dello Sport refereert aan een medewerker bij Ferrari die zegt dat dit lijkt op hetzelfde programma als toen Brawn GP in 2009 met de dubbele diffuser kwam. Ross Brawn staat tevens bekend 'als Assepoester' in het geheim houden van speciale vindingen door op het laatste moment hier pas mee te gaan testen.
http://www.f1today.nl/201(...)s-geheim-houden.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |