Dat doen 'wij' volgens mij al jaren niet meer.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:15 schreef Poesopstokje het volgende:
Aaaahw![]()
Ik heb een enge herdershond in mijn wijk, kwam laatst steeds dreigend op mij aflopen. Baasje riep hem steeds nonchalant terug.. brrr Dat beest schreeuwt en piept altijd alles bij elkaar als ik langs kom. Er komt een dag en dan is't hap!![]()
Even iets anders; wie bezorgt de telefoongidsen van 2012?! Wij niet toch?
Fijn is dat. Dat had ik in de KNJ-periode met afvalkalenders.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:41 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb er echt lang over gedaan, ook een half uur extra gevraagd uitbetaald te krijgen!
De gemeente had bedacht dat het weleens leuk kon zijn om IEDER HUIS een brief te sturen, zelfs met hah heb ik niet zoveel huizen gehad!
Als ze het nu op dinsdag hadden meegegeven, was het al ietsjes minder erg, maar vandaag was het gewoon niet leuk
Dat heb ik elke 2 weken. Elke 2 weken op donderdag hebben wij namelijk het stadsdeelkrantje... En die krengen zijn 4 blz en nog A4 groot ook. Ondingen om in een bus te gooien. En tot overmaat van ramp geven ze nog af ook.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:41 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb er echt lang over gedaan, ook een half uur extra gevraagd uitbetaald te krijgen!
De gemeente had bedacht dat het weleens leuk kon zijn om IEDER HUIS een brief te sturen, zelfs met hah heb ik niet zoveel huizen gehad!
Als ze het nu op dinsdag hadden meegegeven, was het al ietsjes minder erg, maar vandaag was het gewoon niet leuk
Ah die post, ja die heb ik 2 weken terug gehad. Alleen dan verspreid over de hele week, dat scheelde wel iets.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:41 schreef gridjuh het volgende:
1x tetanus prik en 2e x gelukkig alleen in me broek gebeten.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoe is dat afgelopen?
Btw; godzijdank hoeven wij de gidsen niet te doen.. Moest er niet aan denken
Ik krijg idd de vaste tijden en niets meer.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:56 schreef Blobje het volgende:
Vorig jaar kregen wij uitbetaald naar de vaste tijden die voor een wijk opgesteld waren. De laatste paar maanden worden we uitbetaald naar de uren die we daadwerkelijk werken. Vreemd dat dit per regio zo verschilt.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:56 schreef Blobje het volgende:
Vorig jaar kregen wij uitbetaald naar de vaste tijden die voor een wijk opgesteld waren. De laatste paar maanden worden we uitbetaald naar de uren die we daadwerkelijk werken. Vreemd dat dit per regio zo verschilt.
Hier zijn ze sinds vorig jaar ergens ook uitloop wel gaan betalen, mits je een goede reden opgeeft (bijv vaker naar depot moeten fietsen, weersomstandigheden, onbekende wijk). Wel zo fair, zeker nu. De winter ervoor was er vaak uitloop maar dan kreeg je dus niks extra, terwijl er in rustige tijden (zomer!) wel veel op de uren beknibbeld werd. Maar wisselt idd erg per gebied of ze dat wel of niet doen, hier iig ook pas sinds kort.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik krijg idd de vaste tijden en niets meer.
In mijn vorige wijk zat een klein keffertje die alle post verscheurde zodra ik het door de brievenbus stopte. Geen idee waarom die mensen niks deden, maar de post lezen hebben ze maanden niet kunnen doen. In de zomer liep dat beest wel eens buiten in de tuin agressief te wezen. Tjah, dan breng ik de post ook niet naar de brievenbus en nam ik het gewoon weer mee voor de volgende dag.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:45 schreef Drassss het volgende:
Heb altijd één huis met een hond. Wanneer ik met mijn fiets aan kom zetten hoort hij me altijd ( remmen piepen nogal.. ) en sprint hij naar de voordeur al blaffend. Ik kan de post netjes door de brievenbus stoppen, maar halverwege pakt de hond de post al. Post in zen waffel en zit hij netjes naar mij te kijken. Mooi gezicht altijdEens zien of ik er morgen een foto van kan maken.
Ik moet altijd stiekem lachen als ik zoiets lees.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:43 schreef Blobje het volgende:
[..]
In mijn vorige wijk zat een klein keffertje die alle post verscheurde zodra ik het door de brievenbus stopte. Geen idee waarom die mensen niks deden, maar de post lezen hebben ze maanden niet kunnen doen.
Ik heb dat met een paar mensen die de brievenbus blokkeren met hun auto. Tsja, dan neem ik het ook mee voor de volgende dag.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:43 schreef Blobje het volgende:
[..]
In mijn vorige wijk zat een klein keffertje die alle post verscheurde zodra ik het door de brievenbus stopte. Geen idee waarom die mensen niks deden, maar de post lezen hebben ze maanden niet kunnen doen. In de zomer liep dat beest wel eens buiten in de tuin agressief te wezen. Tjah, dan breng ik de post ook niet naar de brievenbus en nam ik het gewoon weer mee voor de volgende dag.
Ja die had ik gisteren ook brieven van de gemeente en was bijna net zoveel tijd bezig als met de hah!quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:41 schreef gridjuh het volgende:
Jij kunt er dan gewoon niets aan doen. Hadden ze het goede labeltje er maar op moeten doenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Gisteren per abuis een tas post naar een verkeerd steunpunt gebracht. Ik werd gebeld of ik 1 tas op dat en dat adres gebracht had. Uhhh,...nee had ik niet.
Bleek dat ze er het verkeerde labeltje op gedaan hadden. Maar dat mens ging helemaal over de rooie tegen me
Ja, maar dat resulteerde er dus wel in dat ik alle steunopunten na kon gaan om die ene tas te zoeken. En dus pas behoorlijk laat klaar was met mijn eigen autobestelling. rekening gaat naar die andere kantquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij kunt er dan gewoon niets aan doen. Hadden ze het goede labeltje er maar op moeten doen
Succes, er zullen opstart problemen zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:38 schreef Herfstblad het volgende:
En volgende week start hier het autobedrijf.
Zulke onzin heb ik ook al eens meegemaakt, het duurde bij mij 1 1/2 jaar voor ik twaalf achterstallige uren kreeg uitbetaald!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Vergeet ik nog bijna te melden dat ik eindelijk het geld ga krijgen waar ik al meer dan een jaar recht op had![]()
Verhaal was dus zo, september/oktober 2010 van tijdelijk naar vast contract gegaan, maar zaten 3 weken tussen.Wel gewoon gewerkt. In eerste instantie oktober dubbel betaald gekregen, waarna het loon onder het oude contract terug is gehaald. Alleen, toen bleef er ongeveer 50 euro over aan loon voor een maand, wat veel te weinig was (werk elke zaterdag ongeveer 4 uur). Dat klopte dus niet, al kwamen we er pas veel later achter dat dit kwam, omdat die uren bij het nieuwe contract op gezet hadden moeten worden. Was niet gebeurd, en die uren waren inmiddels niet meer terug te vinden. Een jaar lang heb ik daar achteraan gezeten, nu krijg ik eindelijk het geld. Samen een inschatting gemaakt van de uren en die krijg ik nu alsnog betaald. En 100000x excuses dat het nooit zo lang had mogen duren
Jij welquote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:48 schreef Poesopstokje het volgende:
Iedereen alvast een goed weekend!
En flink oppassen maandag/dinsdag, er wordt flink wat ijzel en gladheid verwacht
Ik heb nu ''weekend'' tot volgende week vrijdagWas vandaag ook al vrij..
Graag!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 08:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jij welRuilen? Ik heb een ernstig geval van geen zin vandaag
Het viel mee, het was een heerlijk dagjequote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:11 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Graag!Maar is volgens mij een béétje te ver fietsen.. dus helaas..
Sterkte vandaag
Vitens zeker?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:25 schreef Herfstblad het volgende:
Hier ook een prima dag. 1 x HAH en 4 tassen. Al waren het er eigenlijk 3. Snap ook niet waarom ze het in 4 gepakt hadden.
Had gister trouwens voor 1 huis 20(!) rekeningen van 1 bedrijf.
Wij zwemmen bij onze vestiging werkelijk in het personeel. Vandaag waren er af vijf die vroegen of ze bij ons team ook konden helpen. Nou nee, want we hadden al genoeg man aan het werk.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:25 schreef HetBrabandertje het volgende:
Typisch is dat: sinds piek/dal is ingegaan hebben we opeens te maken met personeelstekort en heeft men moeite alles rond te krijgen. Vreemd genoeg is de nood zo'n beetje het hoogst op maandag, gevolgd door zaterdag. Zou zeggen dat er toch nog wel wat postbodes moeten zijn die hun contracturen moeten zien te vullen.
Verder wel een lekker dagje vandaag, al was die 2x HAH wel wat jammer.
ik kwam op een plaats waar de sneeuw nog bijna onaangeroerd was. Dus dat was lekker fietsenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Al dat sneeuw/ijzel is nog steeds niet weg![]()
Ik moet steeds oppassen dat ik niet omval...
Vandaag vond ik het ... koud!
Hier gaat het autobedrijf ook volgende week van start, samen met Georoute en er verhuist een kantoor naar onze locatie. Alles tegelijkertijd. Recipe for disaster.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:38 schreef Herfstblad het volgende:
Hier gaan ze per volgende week ook met dat model werken dat aan de hand van de hoeveelheid post bepaald wordt hoelang je over je wijk mag doen. Ben benieuwd, want 2 uur met HAH is voor mij in elk geval niet haalbaar in mijn wijk.
En volgende week start hier het autobedrijf.
Opstartproblemen of complete chaos?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Succes, er zullen opstart problemen zijn
De Gelderlander meldt dat waterleidingbedrijf Vitens per ongeluk 12.000 spookfacturen heeft verstuurd. De facturen zijn bij tweehonderd huishoudens terechtgekomen. Per huishouden zijn dat gemiddeld 60 stuks.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:39 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Exact
En hier gaat gelukkig alleen het Autobedrijf in. Alles tegelijk is helemaal erg.
Hm, misschien was dat het wel. Vermoedde al dat het een fout was overigens.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:44 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
De Gelderlander meldt dat waterleidingbedrijf Vitens per ongeluk 12.000 spookfacturen heeft verstuurd. De facturen zijn bij tweehonderd huishoudens terechtgekomen. Per huishouden zijn dat gemiddeld 60 stuks.
Even bellen welke factuur de juiste is.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:44 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
De Gelderlander meldt dat waterleidingbedrijf Vitens per ongeluk 12.000 spookfacturen heeft verstuurd. De facturen zijn bij tweehonderd huishoudens terechtgekomen. Per huishouden zijn dat gemiddeld 60 stuks.
toch 8 uur gewerktquote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:00 schreef Drassss het volgende:
Vandaag weer lekker van 6 tot 2 kunnen werken. Erg weinig post inderdaad, redelijke hoeveelheid in de rode bakken. Maar godsklere wat zaten daar veel fouten in!
Geen foto van de hond kunnen maken, omdat ik 2 andere wijken had..
sorteerders beginnen om 6 uur altijdquote:
Balen!quote:Op zondag 12 februari 2012 12:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, nou heeft het weer gesneeuwd..![]()
en dat zal vast niet allemaal weg zijn, dinsdag...
Jawel hoor, het gaat dooien de komende dagen.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, nou heeft het weer gesneeuwd..![]()
en dat zal vast niet allemaal weg zijn, dinsdag...
geen idee, maar zoiets zou niet moeten mogen. ik zou als ik jou was een dikke klacht indienen en je geld terugeisen ...quote:Op zondag 12 februari 2012 13:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoi PostNL medewerkers,
Ik heb een bewaarservice voor 4 weken genomen, want vakantie en zulks. Kom ik vandaag thuis, zit m'n brievenbus stampvolTerwijl het om post gaat die door PostNL bezorgd wordt. Dat er één of twee stukken tussendoor glippen snap ik, maar zoveel? Hoe kan dit?
Ergens eind Maart. Mij werd bij de vergadering vertelt dat ik geen nieuwe kleding krijg omdat het op is en er pas in Maart kleding wordt geleverd met het PostNL logo.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:20 schreef Herfstblad het volgende:
Net toch maar even postkleding besteld. Ik ben benieuwd wanneer ik het krijg
Ah oke.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ergens eind Maart. Mij werd bij de vergadering vertelt dat ik geen nieuwe kleding krijg omdat het op is en er pas in Maart kleding wordt geleverd met het PostNL logo.
Zeker niet. Ik loop op daldagen 1 uur tot 1 1/2 uur, en op piekdagen 2 tot 3 uur afhankelijk van de hoeveelheid post bij de HaH. Is vrij normaal hoor, alle collega's die ik gesproken heb halen geregeld de tijden niet die er officieel voor staan. Het verschilt per vestiging of je die extra uren betaalt krijgt. Ik krijg ze niet niet in ieder geval.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:47 schreef Kaatjedezoveelste het volgende:
Mjah, ik heb ongeveer dezelfde hoeveelheden. 4 tot 5 tassen post op de piekdagen, hah prop ik er zoveel mogelijk tussen ( al lukt dat op dinsdag meestal niet, je kunt tenslotte maar tot zover door stouwen) en dan op de daldagen 2, soms zelfs maar 1.
Maar ik ben dus in elk geval niet de enige, gelukkig!
ja, dat is normaal. Nou ja, het is niet normaal dat je op een daldag maar een kwartier onder de tijd zit die er officieel voor staat.. Bij ons staat er ook een vaste tijd voor diensten, maar op daldagen gaat daar (veel) tijd vanaf, dan moet je rekenen op zo'n 45 a 50% van de tijd die eraf gaat. En op de piekdagen komt er tijd bij (5% ongeveer) ook enigszins afhankelijk van wat voor wijk je hebt. Dus het grote verschil tussen piek- en daldagen is wel normaal, maar dat je op piekdagen zoveel over die tijd heen zit en er op daldagen nauwelijks onder is wel apart.Dat je in december die enorme verschillen niet had is wel logisch omdat die hele periode natuurlijk gewoon druk was door kerstkaarten en zo.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:30 schreef Kaatjedezoveelste het volgende:
Ik ben Kaatje en ik werk sinds begin december voor postnl. Heb me na een tijdje meelezen nu toch maar aangemeld, en ik kom meteen maar met de deur in huis vallen met een vraag:
Is het nou normaal dat er zoveel verschil zit in mijn looptijden op dal- en piekdagen?
Officieel staat er 2 uur voor mijn wijk. Op woensdag en vrijdag blijf ik daar ruim een kwartier onder, maar de andere dagen, vooral de dinsdag ben ik soms wel 3½ uur onderweg.
Ik heb deze wijk pas 6 weken, dat kan natuurlijk ook schelen, maar ik de wijk waar ik als decemberhulp liep had ik die enorme verschillen helemaal niet, dat scheelde hooguit een keer een half uurtje per dag.
Nu moet ik bij deze wijk ook wel vaker terug naar het depot, maar is dichtbij, hooguit 5 min fietsen, dat kan het verschil toch ook niet maken?
Misschien moet je er nog wel wat handigheid in krijgen dan. Uiteraard verschilt het wel per wijk, maar daar zijn de tijden ook op aangepast. Zo heb je bij die bestellingen bij boerderijen bijvoorbeeld ook altijd meer post dan een gewone woonwijk, maar dan nog hoort het op een daldag in beide gevallen gewoon wel veel sneller te gaan dan de tijd die er op een normale dag voor staat.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:29 schreef Kaatjedezoveelste het volgende:
De kampioen krijg ik altijd in drie keer, even nummers, oneven nummers, en dan een paar dagen later nog wat "nakomertjes". Wel altijd op piekdagen idd.
Macro heb ik bijna huis aan huis, veel winkeltjes en bedrijven/praktijk aan huis.
Maar het lijkt mij zo dat het toch ook nog wel wat uitmaakt of je flats in je wijk hebt, of rijtjeshuizen, of zoals ik, een stukje binnenstad en een vooroorlogse villawijk? Ik bedoel maar... grote huizen, veel ruimte ertussen, pleintjes en parkjes, al zou ik dat zonder ook maar een brief in een bus te stoppen gaan lopen, dan nog ben ik meer dan een uur onderweg.... En ook op daldagen heb ik vaak toch nog wel voor bijna elk adres post, al is het maar een bankafschrift.
Nou ja, voorlopig schrijf ik maar gewoon mijn uren en hoop er het beste maar van.
Ik bezorg zelden op zaterdag, alleen in het geval van nood.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:26 schreef gelestipjes het volgende:
Heb je normaal op zaterdag nooit huis aan huis dan waardoor je het niet vreemd vond dat er geen huis aan huis was?
hoe bedoel je in breda gesorteerd? we hebben geen machines meer in bredaquote:Op zondag 12 februari 2012 21:23 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb zo geen zin in morgen...Moet die hah van zaterdag nog bezorgen
Dat het zaterdag nou paniek was omdat de sorteermachine het niet deed dat daar aan toe, maar volgens mijn gevoel leek het ook in breda gesorteerd te zijn ipv in oosterhout, kreeg iemand aan de telefoon die ik niet kon, en was van TNT breda (grappig, twas toch postnl)
Maar iemand vond het gewoon leuk om de hah onderin een tas te gooien met de post erboven op....
Moet ik morgen en dinsdag dus hah bezorgen
Ach, mijn tc heeft op zijn voicemail staan dat 'ie van TNT isquote:Op zondag 12 februari 2012 21:23 schreef gridjuh het volgende:
Dat het zaterdag nou paniek was omdat de sorteermachine het niet deed dat daar aan toe, maar volgens mijn gevoel leek het ook in breda gesorteerd te zijn ipv in oosterhout, kreeg iemand aan de telefoon die ik niet kon, en was van TNT breda (grappig, twas toch postnl)
Maar iemand vond het gewoon leuk om de hah onderin een tas te gooien met de post erboven op....
als iemand niet bereikbaar is dan wil de telefoon nog wel eens doorgeschakeld worden naar het hoofdnummer van het VBG. Had ik ook eens toen ik de PB+ wilde bellen. Kwam achteraf wel goed uit ook, want zo wisten ze dat ik laat binnen zou komen.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:23 schreef gridjuh het volgende:
Ja het was iemand uit breda, zou niet eens weten wie ik heb gesproken...Nou ja zou het wel weten als ik zijn naam hoor/lees.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:48 schreef sbientje het volgende:
[..]
hoe bedoel je in breda gesorteerd? we hebben geen machines meer in breda
ik ken wel een michel ja... maar onze post wordt in rotterdam gesorteerd tegenwoordig, dus als er eenmachine kapot was, was dat in rotterdamquote:Op zondag 12 februari 2012 22:19 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja het was iemand uit breda, zou niet eens weten wie ik heb gesproken...Nou ja zou het wel weten als ik zijn naam hoor/lees.
Michel ofzo volgens mij, of ken jij iemand die zaterdag in breda was.
Oh en ze zeiden dat er een machine kapot was.
voor de rest, ik had niet te weinig hah, maar ik had 3 tassen post, en onderop bij de eerste tas zat de hah pas en toen had ik dus al best een eind van de straat gehad.
Ik heb het tegenovergestelde, ik heb voor een wijk continu 1,5 bundel teveel HAHquote:Op zondag 12 februari 2012 22:08 schreef Herfstblad het volgende:
En ik geef steeds door dat ik te weinig HAH heb, maar er wordt nooit iets mee gedaan.
daar zou ik me totaal niet druk over maken. Gewoon doen.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn andere wijk kom ik juist een halve bundel tekort en ik kan het niet compenseren met elkaar, omdat de HAH soms verschillend is.
Soms heb ik ook voldoende HAH, beetje lastig om in te schatten.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar zou ik me totaal niet druk over maken. Gewoon doen.
Lekker laten zitten joh, was toch niet jouw fout..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:19 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja het was iemand uit breda, zou niet eens weten wie ik heb gesproken...Nou ja zou het wel weten als ik zijn naam hoor/lees.
Michel ofzo volgens mij, of ken jij iemand die zaterdag in breda was.
Oh en ze zeiden dat er een machine kapot was.
voor de rest, ik had niet te weinig hah, maar ik had 3 tassen post, en onderop bij de eerste tas zat de hah pas en toen had ik dus al best een eind van de straat gehad.
Ik heb inderdaad even een klachtenformulier ingevuld ja. Kijk, dat post van andere bezorgers niet wordt tegengehouden snap ik, en dat er één of twee dingetjes tussendoor glippen ook, maar dit was echt veel. En allemaal geen wereldramp, maar wel een service waar je voor betaald. Verwacht je geen volle bus.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee, maar zoiets zou niet moeten mogen. ik zou als ik jou was een dikke klacht indienen en je geld terugeisen ...
Het zou me niets verbazen als betreffende postbezorger helemaal niet geïnformeerd is door de TC; als ik zie hoe hier de communicatie soms gaat..quote:Op maandag 13 februari 2012 05:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad even een klachtenformulier ingevuld ja. Kijk, dat post van andere bezorgers niet wordt tegengehouden snap ik, en dat er één of twee dingetjes tussendoor glippen ook, maar dit was echt veel. En allemaal geen wereldramp, maar wel een service waar je voor betaald. Verwacht je geen volle bus.
Maar ik wacht het even af en ben benieuwd naar de reactie.
Zoiets zal het wel zijn ja. Zal me niet verbazen. Kan ook gebeuren, en er zijn erge dingen in de wereld, maar dan wil ik wel m'n geld terugquote:Op maandag 13 februari 2012 07:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als betreffende postbezorger helemaal niet geïnformeerd is door de TC; als ik zie hoe hier de communicatie soms gaat..
Postbezorgers hoeven ook helemaal niet geïnformeerd te worden hierover. Op het bestelkantoor waar de post wordt gesorteerd zijn bij elke loop attentiekaarten aanwezig voor bijv. bewaarservice, verhuisservice of faillissement. Het is de taak van de sorteerder om die post er tussenuit te halen. Helaas zitten daar tegenwoordig steeds meer halfmongolen tussen die amper Nederlands kunnen, en aan wie het dus lastig opleiding geven is. Laatst liep ik een wijk, daar zaten de attentiekaarten gewoon tussen de post gezet.quote:Op maandag 13 februari 2012 07:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als betreffende postbezorger helemaal niet geïnformeerd is door de TC; als ik zie hoe hier de communicatie soms gaat..
Nou ja, liever teveelquote:Op zondag 12 februari 2012 22:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb het tegenovergestelde, ik heb voor een wijk continu 1,5 bundel teveel HAH
Die gele kaarten scheiden de bundels.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:36 schreef V__L_N het volgende:
Die gele kaarten kom ik ook regelmatig tegen. Geen idee waar ze voor zijn. Maar ze zijn terugkerend.
Als je teamcoach inderdaad P. Jannsen heet waarschijnlijk wel. Anders niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:37 schreef Kadooosh het volgende:
Ik zoek het mailadres van mijn teamcoach, is dit gewoon: p.jannsen@postnl.nl ?
Fijn+ hè zo'n efficiëntere goedkopere benaderingquote:Op maandag 13 februari 2012 17:52 schreef lololo het volgende:
1e dag autobedrijf: depots niet leeggehaald en een chauffeur die nauwelijks NL verstaat.
Ja, enigquote:Op maandag 13 februari 2012 18:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Fijn+ hè zo'n efficiëntere goedkopere benadering
Buiten dat, hoe bevalt het je?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:52 schreef lololo het volgende:
1e dag autobedrijf: depots niet leeggehaald en een chauffeur die nauwelijks NL verstaat.
Buiten dat heb ik nog geen ervaringen met het autobedrijf. 100% negatieve score momenteelquote:Op maandag 13 februari 2012 19:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Buiten dat, hoe bevalt het je?
Zit je in een grote vestiging?quote:Op maandag 13 februari 2012 19:43 schreef lololo het volgende:
[..]
Buiten dat heb ik nog geen ervaringen met het autobedrijf. 100% negatieve score momenteel.
Erg groot zelfs. Opstartproblemen had ik ook wel verwacht, alleen dat meteen de eerste dag de depots al niet leeggehaald worden vond ik toch wel een hele grote faalquote:Op maandag 13 februari 2012 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zit je in een grote vestiging?
Reken er ook op, er zijn altijd opstartproblemen. Hadden wij in Gorinchem ook.
Zat al bij autobedrijf vanaf het begin (als uitzendkracht) in januarie 2011. Ging ook niet gelijk goed. Nu daar wel.
quote:Op maandag 13 februari 2012 19:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Gaat morgen weer lachen, gieren, brullen worden. krijg een oude collega van me, een rouwdouwer, die ik opleiding moet geven voor 1 dag op een autobestelling van 6 uur
Ik verheug me er nu al op. 2 ouwe knarren in een Renault Kangoo. Lijkt wel die 2 ouwe knarren uit de Muppet-Show
Je postbode+ of teamcoach weet wel wel het aantal uren voor jouw wijk.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:58 schreef Kaatjedezoveelste het volgende:
Ik heb hem elke dag, alleen op maandag dan niet.
Daarvoor is het een hele tijd door verschillende mensen gedaan, degene die mij ingewerkt heeft had de wijk zelf maar een maand gelopen, en deed er inderdaad dus ook zo lang over. Overigens wel een ervaren postbode, maar dan zonder vaste wijken.
De laatste vaste bezorger op die wijk is ontslagen omdat hij post dumpte/achterover drukte, en vreemd genoeg, die daarvoor ook...
En daar komt nog bij dat het eigenlijk twee kleine wijkjes zijn die zijn samengevoegd, heel lastig na te gaan dus allemaal.
Ik wacht wel even af, waarschijnlijk word ik inderdaad zelf ook nog wel sneller, en als dat niet gaat lukken moet er misschien een keertje iemand meelopen om te kijken hoe het nou echt zit.
Tja je moet er net van houden natuurlijk. De ene keer heb je studenten en die houden graag van bomvolle tassen, zodat ze alles snel kunnen meenemen. De andere keer heb je een oudere vrouw en die is natuurlijk niet blij met 2 tassen van 20 kilo ipv 3quote:Op maandag 13 februari 2012 20:57 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zo ik vond het lekker rustig afgelopen zaterdag. Slechts drie tassen
post (inclusief huis-aan-huis, twee halfvol), maar had makkelijk in twee
tassen gekund. Luiheid van de voorbereiders!![]()
Slechts twee dunne soorten huis-aan-huis, relaxte uurtjes, helaas alleen
van die sneeuw die niemand in mijn wijk weghaalt!
Ga uit van 1 maand, dan zijn die "opstart" problemen voorbij. Heb het zelf 2 keer mee mogen maken.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:00 schreef lololo het volgende:
[..]
Erg groot zelfs. Opstartproblemen had ik ook wel verwacht, alleen dat meteen de eerste dag de depots al niet leeggehaald worden vond ik toch wel een hele grote faal. Ik vermoed ook dat de postbussen niet naar de betreffende retailer zijn gebracht overigens, om 2 uur stonden ze er nog iig.
Yes, van die in een Kangooquote:Op maandag 13 februari 2012 20:01 schreef sbientje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waldorf? I'm Statler!
Hier zelfde liedje. Ook zijn er een aantal wijken aangepast. Ik dacht dat de oude chauffeurswijken integraal naar het autobedrijf zouden overgaan, maar ze hebben er hier zoveel mogelijk postbezorgerswijken van gemaakt, en alleen wat echt niet met de fiets te doen is wordt door een chauffeur gedaan. Maar het omgekeerde is ook gebeurd: een aantal straten die voorheen in de voet/fietsbestelling zaten gaat nu ineens naar chauffeurs. Helaas is het management even "vergeten" om ons hierin te kennen, dus toen wij vanmorgen om 11.00 uur wilden gaan vossen en wijken instraten bleek ineens dat er diverse kasten waren overgeplakt. De voskast was anders, en er waren nieuwe wijken bijgekomen (met nieuwe wijknummers). En sommige postbezorgers krijgen er nu ineens een stuk wijk bij wat vroeger door een chauffeur gedaan werd. Dit ook weer zonder enige communicatie, dus ze zullen wel vreemd opgekeken hebben toen er aan het eind van hun wijk ineens nog wat post over was.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:52 schreef lololo het volgende:
Die cijfers zullen wel beter worden aangezien er massaal word gefraudeerd met handtekeningen door subco's/chauffeurs tot op het niveau dat de klant het zelfs prima vind want dan hoeft tie niet naar het postkantoor.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De aangetekenden zijn we nu ook kwijt, die zitten bij de subco's van pakketservice. Benieuwd hoe dat onze kwaliteitscijfers beïnvloedt.
Dat is bij ons nu al het geval. Inmiddels door de week geen zaterdagwerkers meer binnen, want dat mag natuurlijk niet, dan wordt er iemand van een ander team ingezet die daar over was. Aangezien vrijwel alle bestellingen inmiddels naar postbezorgers zijn gegaan en we veel minder autodiensten dan medewerkers hebben die 20 uur of meer moeten maken moeten er dus iedere dag wel mensen verplicht thuis blijven. Of alleen even komen voorbereiden en daarna weer naar huis. Dus inmiddels toch wel aardig wat mensen die al 30 uur in de min staan (en dat binnen een maand). Om en om werken op de zaterdag is dan ook verleden tijd. Nu is het 3 van de 4 zaterdagen werken en vrijwel iedere maandag. De minuren schijnen aan het eind van de periode trouwens gewoon weggestreept te worden.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
klinkt allemaal bekend. Dat staat ons ook te wachten, zo heb ik van de werkvloer mogen vernemen. Wat ik begrepen heb is dat er per april bij ons heel wat personeel in de min zal komen, dus hoe ze dat op gaan lossen ...
Mazzelaarquote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:45 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het ging inderdaad best vlot. Had ook maar 2x HAH (AH en C1000), lang geleden dat op dinsdag zo weinig HAH meeging.
Mja ik krijg hier af en toe ook het idee dat er iets niet klopt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:26 schreef Lastpost het volgende:
Ik krijg sterk het gevoel dat mijn wijk af en toe helemaal geen post ontvangt, al een complete week niets ontvangen terwijl er wel HAH bezorgt zou moeten worden voor m'n wijk.
Toch eens in de gaten gaan houden.
En de vrachtwagen daarvoor was die van onze concurrent Sandd. Er gaat veel post te laat bezorgd worden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:25 schreef gridjuh het volgende:
http://www.brandweerspotters.nl/nieuws/72466/fotos Ongeluk in Oosterhout, met tnt vrachtwagen
Ik ken je niet, vaak in oosterhout?quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:00 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
En de vrachtwagen daarvoor was die van onze concurrent Sandd. Er gaat veel post te laat bezorgd worden.
Ik ben trouwens nieuw op dit forum. Ik zal me even voorstellen:
Ik werk nu zo'n twee jaar als chauffeur collectie voor TNTpost/PostNL in Oosterhout/Breda. Ben begonnen met 7,5 uur per week (naast de studie), maar maak nu zo'n 24 uur in de week.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:59 schreef Bo.S het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)ord+mishandeld+.aspx
Pas op met post bezorgen, als je verkeerde post bezorgd worden sommige mensen kwaad:/
Heb gelukkig geen letsel er aan overgehouden:/
Je hebt gewoon recht op het betalen van je uitloop, niet doen dus, in je eigen tijd lopenquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:51 schreef Herfstblad het volgende:
Pff! Honderden stuken post ook.. Als ik het niet op tijd af krijg, loop ik wel door in mijn eigen tijd.
Op woensdag en vrijdag kan ik mijn post soms eerder halen. Tc belde me vanmorgen (ja, goede communicatie) bij half 12. Hoef op die dagen ook de zakken niet op postcode te zetten. Het zal allemal wel.
Ik doe het ook zelden, hoor. En dan is het hooguit 10 minuten ofzo. Is nu misschien 1 keer gebeurd.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:16 schreef lololo het volgende:
[..]
Je hebt gewoon recht op het betalen van je uitloop, niet doen dus, in je eigen tijd lopen
WTFquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:59 schreef Bo.S het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)ord+mishandeld+.aspx
Pas op met post bezorgen, als je verkeerde post bezorgd worden sommige mensen kwaad:/
Heb gelukkig geen letsel er aan overgehouden:/
Is diegene niet Bo.s? (ik hoop het niet, maar zo lees ik het wel)quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
WTF
Als diegene hier meeleest, sterkte!
De tweede keer lees ik het nog niet anders.. Maar ik ben dan ook niet helemaal lekker vandaagquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:11 schreef Herfstblad het volgende:
Zo las ik het de tweede keer ook. Eerste keer las ik het overigens hetzelfde als Selestha.
Nou Bo.s zegt als laatste "Heb gelukkig geen letsel er aan overgehouden:/ " Dus wij(en ik) denken dat hijzelf die karatetrap heeft opgevangenquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
De tweede keer lees ik het nog niet anders.. Maar ik ben dan ook niet helemaal lekker vandaag
Jep hadde we al, mijn ma wees mij erop dat t in de krant stond.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:11 schreef sbientje het volgende:
hadden we deze al?
http://www.bndestem.nl/re(...)shouden-van-post.ece
in mijn woonwijk ook nog
Denk het niet eigenlijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 18:15 schreef gridjuh het volgende:
Deed ze de hah wel eigenlijk, dat vroeg ik me af...
Elke doordeweekse dag vanaf drie uur ongeveer. Vaak is dan het gebouw al verlaten op de TC's na.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:43 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik ken je niet, vaak in oosterhout?
Ik alleen op maandag voor half 2, en een keer daar gestaan op vrijdag rond half 4 toen ik iets moest komen brengen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:08 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Elke doordeweekse dag vanaf drie uur ongeveer. Vaak is dan het gebouw al verlaten op de TC's na.
Wie kent m niet?!quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:29 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik alleen op maandag voor half 2, en een keer daar gestaan op vrijdag rond half 4 toen ik iets moest komen brengen.
Jij ken peter dan ook wel?
Mogen we jouw verhaal ook horen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:54 schreef Bo.S het volgende:
Ja ik was idd die postbode, kwam die dag gewoon helpen omdat ii hoorde dat het chaos werd (ons kantoor is vant weekend verhuisd). Verhaal op fp rommelt aan alle kanten, die van omroep brabant klopt beter.
Nou ik ken alleen de postbode + nietquote:
Ja ik weet volgens mij wel wie jij bent.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:26 schreef LanaWoef het volgende:
Ik ben de enige vrouwelijke chauffeur in O'hout. Makkelijk te herkennen dus.
Nee...uhmmmm zegt me niets....Moet je misschien een keer zienquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:56 schreef LanaWoef het volgende:
Dan heb je de verkeerde voor je. Laatste keer dat ik zwart haar had was 6 jaar geleden. Heb nu bruin haar, ben vrij klein en heel springerig (vooral als ik de laadklep af moet)
ik was om 2 uur klaarquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:26 schreef alias25 het volgende:
Wat was er veel post vandaag zeg! Ik ben nog niet zo laat klaar geweest met sorteren sinds ik ben begonnen bij de post, ook niet tijdens de KNJ-drukte.
Heel veel tijdschriften erbij die ik normaal niet zie op een donderdag.
En van de TC of van een andere postbezorger mag hij ze weer niet te vol stoppen. Zo gaat dat dus. Ik ben nu ook op het punt dat ik ze gewoon vul zodat ze fatsoenlijk dicht kunnen en anders komt er gewoon nog een zakje bij.quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:40 schreef Selestha het volgende:
Mijn sorteerder is echt vreemd.. Ik heb nu al een aantal keer aangegeven dat er best meer in de tassen kan maar hij blijft ze half vol stoppen. Vervolgens kan ik op het depot zelf mn post zo sorteren dat 3 tassen 2 tassen worden. Wat wel erg fijn is aangezien vanaf de helft van mn route het depot 20 minuten heen en weer fietsen betekent. (Mijn wijk heeft geen eigen depot)
Ik sorteer het nu dus op donderdag zelf maar, dan ben ik veel sneller klaar
Ja opzich wel begrijpelijk dat, alleen zonder depot in mijn wijk is het steeds zo'n gedoe om heen en weer te fietsen. Hiervoor zaten mn tassen tot de nok to vol, en dat vond ik fijn werken.. Maar inderdaad, ik heb inmiddels gezien dat het volgens de CAO niet mag dus hij kan er eigenlijk ook niets aan doen.. Maar t is zo irritantquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:42 schreef lololo het volgende:
[..]
En van de TC of van een andere postbezorger mag hij ze weer niet te vol stoppen. Zo gaat dat dus. Ik ben nu ook op het punt dat ik ze gewoon vul zodat ze fatsoenlijk dicht kunnen en anders komt er gewoon nog een zakje bij.![]()
Als ik zelf een bestelling heb en ik denk alles in één keer mee te krijgen dan gooi ik het zelf wel even bij elkaar.
Ja net zoals alle andere verbeteringen bezuinigingen brengt dit PostNL natuurlijk dichter bij een efficiënte bedrijfsvoeringquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:40 schreef lololo het volgende:
Nog nooit in mijn 11 jaar bij de post zó'n grote puinhoop meegemaakt als deze week. Dat invoeren van Georoute en het autobedrijf tegelijkertijd is echt een ramp. En veel, veel groter dan ik had durven vrezen.
Vooraf werd nog gezegd dat er zo veel geleerd was van de vorige implementaties van het autobedrijf elders. Er is werkelijk waar niks van te merken.Er worden hele hopen ritten niet gereden of veel te laat. Adressen worden overgeslagen. Depots worden niet leeggemaakt, ritten staan niet in de administratie etc etc. Chauffeur die onze depots bevoorraadt is gewoon bijna niet mee te communiceren vanwege gebrekkig Nederlands en het is sowieso geen helder licht is mijn indruk.
We zijn nu 3 dagen ermee onderweg (4 als je maandag mee telt) en ik had serieus de hoop dat het vandaag wat beter zou gaan maar elke dag gaan dezelfde dingen fout. Vandaag kwam ik erachter dat er al 3 dagen een stapel aangetekende stukken ligt. Daar wisten diverse leidinggevenden van en toch zijn ze vandaag pas weggebracht.
![]()
Echt fucking rampzalig.
Ja mijn oude voorbereider deed dat dus ook, en die ging 3 weken terug weg.. Ik mis hemquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:45 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb dat ook, Selestha. Gister 4 tassen, maar het kon goed in 3. En vandaag ook weer. Maar ik heb er verder niets van gezegd of zo. Ik pak ze zelf wel goed in.
Mijn oude voorbereider doet/deed de tassen wel altijd goed vol.
Vandaag best weinig post. Leek een daldag.met muziek op lopen werkt trouwens een stuk prettiger dan zonder.
Mijne is er nog wel,want ik zie nog weleens zijn naam. Maar hij bereidt volgens mij niet meer alleen mijn wijk voor.quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja mijn oude voorbereider deed dat dus ook, en die ging 3 weken terug weg.. Ik mis hem![]()
Ik had gewoon de normale hoeveelheid post, maar omdat ik ze zelf opnieuw inpakte liep ik maar 2 uurtjes.
Los van of het efficiënter zou zijn als het allemaal wel op rolletjes zou lopen is deze puinhoop gewoon het zoveelste bewijs van wat ik eigenlijk al lang wist: het organisatievermogen van het bedrijf is gewoon ver onder de maat.quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja net zoals alle andere verbeteringen bezuinigingen brengt dit PostNL natuurlijk dichter bij een efficiënte bedrijfsvoering
bij Nee-Ja en Nee-Nee mogen die niet door de bus. Is immers ongeadresseerd reclamedrukwerk. De uitzondering is een overheidsmailing.quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:52 schreef Troel het volgende:
Die huis aan huis foldertjes he? Bijvoorbeeld de foldertjes van de C1000. Mogen die door de bus gedaan worden door een postbode als je een ja/nee sticker hebt? En bij een nee/nee sticker?
Volgens arbeidsrecht is je contract(uren) gelijk aan het gemiddelde van het aantal uren dat je de afgelopen 3 maanden gewerkt hebt. Mits het niet ging om piekdiensten zoals KNJ of de zomer bij een strandtent.quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:43 schreef LanaWoef het volgende:
Gisteren bijeenkomst gehad over het autobedrijf. Ik ben erachter gekomen dat ik van de 24 uur per week die ik nu maak nog maar 7,5 uur over houd zodra we overgaan. Dit is omdat mijn contract maar voor 7,5 uur per week is. Heeft iemand die al voor het autobedrijf werkt hetzelfde probleem gehad en hoe gaat het nu?
Echter, dan moet je wel zsm een contractvergroting claimen. Je contract wordt niet automatisch aangepast, daar moet je zelf achteraan. Je zult ongetwijfeld op weerstand stuiten, en er zal een heel blik vertragingstactieken opengetrokken worden, maar uiteindelijk zullen ze toegeven omdat je juridisch volkomen in je recht staat.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:26 schreef carboni het volgende:
[..]
Volgens arbeidsrecht is je contract(uren) gelijk aan het gemiddelde van het aantal uren dat je de afgelopen 3 maanden gewerkt hebt. Mits het niet ging om piekdiensten zoals KNJ of de zomer bij een strandtent.
Zullen ze leuk vinden, want dan kunnen ze het werk niet verkwanselen aan een wurgcontractor, oh subcontractor.
Jamaar da's veilig vanachter hun computer hequote:Op vrijdag 17 februari 2012 08:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb het gelezen, goed verwoordt![]()
Alleen jammer dat er weer mensen ''twee vechten twee schuld'' moeten roepen.
Nogmaals sterkte
Ik heb dit wel vaker gehoord.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 07:52 schreef Nutricia het volgende:
Als je gaat claimen loop je wel het risico dat ze je gaan pesten door je naar een ander filiaal over te plaatsen oid.
Ik werk bij Collectie als chauffeur dus ik moet sowieso mee naar het autobedrijf (waarvoor ik al ben aangenomen). In het sollicitatiegesprek heb ik ook duidelijk aangegeven dat ik nu meer dan 20 uur werk en dit ook wil blijven doen. Volgens diegene kon dat makkelijk, dus heb ik het toen naast me neergelegd.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 07:52 schreef Nutricia het volgende:
Als je gaat claimen loop je wel het risico dat ze je gaan pesten door je naar een ander filiaal over te plaatsen oid.
Ik heb overigens hetzelfde gehad, werkte zo'n 30 uur op een contract van 11 uur. Dat hield op toen ik bij het autobedrijf ging werken. Als je veel wilt blijven werken kan je beter bij bezorgen blijven of inderdaad gaan claimen, maar informeer eerst eens bij collega's hoe teamcoaches/managers op jouw vestiging hier mee om zijn gegaan in het verleden, want claimen vinden ze niet leuk.
Heb je een tijdelijk contract kan je überhaupt beter bij bezorgen blijven, want je tijdelijk contract wordt heel waarschijnlijk niet verlengd bij het autobedrijf.
Duur grapje voor ze, dat kan nooit winstgevend zijn.quote:BEEK EN DONK - Sandd bezorgt bij een man in Beek en Donk al maanden geen post meer. In plaats daarvan plakt het postbedrijf postzegels op de brieven en laat het bezorgen via concurrent Postnl.
Lees de rest
Tot de 14, dan is hij niet meer geldig en hoef je er niks mee te doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:00 schreef V__L_N het volgende:
Ik had vandaag een melding voor een verhuisservice (met stickers). Die liep van 14-01-2012 tot 14-02-2012... Ik vraag me af wat ik daar nu nog mee moet.
Weet ik. Maar het is vandaag de 17de, vraag me ernstig af wat het nut is om hem dan nu nog te gaan bijvoegen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:15 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tot de 14, dan is hij niet meer geldig en hoef je er niks mee te doen.
Wat Peterselieman zegt. Die kaarten zijn puur voor de sorteerders en worden vervolgens weer teruggelegd om de volgende dag te gebruiken etcquote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:16 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Weet ik. Maar het is vandaag de 17de, vraag me ernstig af wat het nut is om hem dan nu nog te gaan bijvoegen.
Tja kan gebeuren.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:20 schreef V__L_N het volgende:
Ooh... Nou dan gooien we dat wel op het stapeltje gele kaarten fouten. Gut zijn ze echt niet wakker daar.
Ze sturen jullie post zeker hier heenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:55 schreef Drassss het volgende:
Van mij mag het trouwens wel eens goed druk zijn morgen, want het is weken lang al een drama qua post.. Amper iets te doen en tussen 1 & 2u klaar...
Tja ik werk dan alleen op de zaterdagen en echt de laatste 5/6 weken heb ik geen drukke dag meegemaakt..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:56 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ze sturen jullie post zeker hier heen![]()
Of het blijft allemaal liggen bij het autobedrijf..
Je krijgt gewoon minimaal die 6 uur. Tenzij je TC lastig is.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Jongens, even een serieuze vraag;
Ik word deze week voor de tweede week op rij te weinig ingepland.
Deze week alleen vrijdag en zaterdag = 4,5 u
Volgende week dinsdag en donderdag = 5u
Ik heb een contract van 6u. Hoe gaan ze dit oplossen?
Ik heb mijn TC ee mail gestuurd, en gevraagd of ze de missende uren van m'n verlofuren halen.
Mocht dit zo zijn, dan ga ik ontslag nemen. Het liefst per direct! Is dit mogelijk? Of zit ik aan de maand opzegtermijn vast?
Alleen als je meer dan 80% van de tijd op de auto zit, moet je mee naar het autobedrijf. Je zegt zelf al dat je gesolliciteerd hebt, dat geeft dan toch aan dat je niet mee moest?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 08:46 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik werk bij Collectie als chauffeur dus ik moet sowieso mee naar het autobedrijf (waarvoor ik al ben aangenomen). In het sollicitatiegesprek heb ik ook duidelijk aangegeven dat ik nu meer dan 20 uur werk en dit ook wil blijven doen. Volgens diegene kon dat makkelijk, dus heb ik het toen naast me neergelegd.
Ik ga sowieso voor claimen. In de veronderstelling dat ik maar 7,5 uur kan werken had ik al besloten om naar iets anders op zoek te gaan mocht het zo blijven.
Je bouwt nu minuren op, die mogen ze alleen van je verlof aftrekken als je daar zelf toestemming voor geeft.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Jongens, even een serieuze vraag;
Ik word deze week voor de tweede week op rij te weinig ingepland.
Deze week alleen vrijdag en zaterdag = 4,5 u
Volgende week dinsdag en donderdag = 5u
Ik heb een contract van 6u. Hoe gaan ze dit oplossen?
Ik heb mijn TC ee mail gestuurd, en gevraagd of ze de missende uren van m'n verlofuren halen.
Mocht dit zo zijn, dan ga ik ontslag nemen. Het liefst per direct! Is dit mogelijk? Of zit ik aan de maand opzegtermijn vast?
Nou dat is niet de bedoeling natuurlijk! Uiteraard geef ik daar geen toestemming voor..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:45 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Je bouwt nu minuren op, die mogen ze alleen van je verlof aftrekken als je daar zelf toestemming voor geeft.
Ik moest wel mee naar het autobedrijf en solliciteren anders had ik sowieso geen baan meer. Alle chauffeurs moesten solliciteren om hun baan te kunnen behouden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:33 schreef Nutricia het volgende:
[..]
Alleen als je meer dan 80% van de tijd op de auto zit, moet je mee naar het autobedrijf. Je zegt zelf al dat je gesolliciteerd hebt, dat geeft dan toch aan dat je niet mee moest?
Ben benieuwd hoe het verder gaat, als je gaat claimen. Succes!
20quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:16 schreef ellenatmars het volgende:
Wanneer wordt 't loon gestort? Gewoon de 21e?
Maar als je meeruren hebt is er toch niks aan de hand? Je hebt een contract voor gemiddeld 6 uur per week. Dan kan het best de ene week 8 uur zijn en de andere week 4.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn PB+ (die ik dus TC noem) heeft teruggemaild.
Ze WIL mij wel inplannen, maar dat MAG niet van de echte TC. Omdat ik teveel meeruren heb..
Ik heb haar teruggemaild dat ze hem maar moet vertellen dat ik anders ontslag neem, want dit is natuurlijk 10x niks.
Ben benieuwd!
Nou dat bedoel ik dus.. Naaistreken!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:20 schreef HetBrabandertje het volgende:
Meeruren voor de helft uitbetaald? Betekent dat bij jou dat als je bijvoorbeeld 30 minuten uitloop had er maar 15 minuten in Harmony gezet worden? In dat geval zou ik heel gauw een bezoek brengen aan een hogere leidinggevende, aangezien je volledige meeruren de volgende maand uitbetaald moeten worden. Over die meeruren bouw je inderdaad ook weer verlofuren op, maar een 50/50 verdeling is erg raar.
Ik had vandaag voor t eerst inderdaad écht ongewoon weinig post voor een zaterdag. 1 1/2 tas!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:35 schreef Drassss het volgende:
En uiteraard was er vandaag weer weinig post. Hooguit de boerenwijken die een prima hoeveelheid hadden
Ik ga maar 'ns overplaatsing aanvragen. Hier was het helemaal niet weinig. Mijn industriewijk had 8 tassen! En omdat ze sinds de komst van dat geweldige autobedrijf alle zakjesadressen/onderbussen hebben opgedoekt, moet ik iedere x 2 km terugrijden naar de vestiging, dus vandaag 8 km extra. Lekker, met die storm! Maar goed dat er alleen maar 1 klein C1000 foldertje was.....quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:09 schreef Anonymousz het volgende:
zaterdag is de nieuwe maandag geworden
weinig post voorbereid had 2 uur overgedaan
mag ook niet, De meeruren worden gewoon uitbetaald. En over die meeruren bouw je behoorlijk wat extra verlof op.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nou dat bedoel ik dus.. Naaistreken!![]()
Ik denk dat ik gewoon ontslag ga nemen, nu nog kijken hoe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Had ik een tijdje terug ookquote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:09 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik had juist een erg rustige dag. Tweeënhalf uur, ipv 3.
1 tas post (krap aan, heb 2 in 1 gedaan) en 1 HaH.
Ik had 2 stuks HaH, en toen ik klaar was kwam een collega vragen of ze mijn overgebleven HaH mocht. Toen kwamen we erachter dat zij en de rest 3 stuks HaH hadden..![]()
Ja wat je daar nou weer mee moet?
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mag ook niet, De meeruren worden gewoon uitbetaald. En over die meeruren bouw je behoorlijk wat extra verlof op.Maar ik mag mijn meeruren dus ONBETAALD inleveren. Verlies-verlies situatie dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
daar moet je achteraan. dat mag nietquote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar ik mag mijn meeruren dus ONBETAALD inleveren. Verlies-verlies situatie dus.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar moet je achteraan. dat mag niet
Heel herkenbaar.. vooral met die harde rukwinden ineens.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:26 schreef sbientje het volgende:
wat een kloteweer vandaag, die wind. Had mijn haar beter in een staart kunnen doen, nu stond ik iedere keer te draaien om het uit mijn ogen te krijgen en de nummers te lezen hahaha. Had 2 wijken van 2 uur. Dan heb ik het daarna toch echt wel gehad hoor, pfff. Een pluspuntje, HAH viel mee..
Zaterdag bespreking over de nieuwe werktijdregeling. Geloof dat ze veel mensen overhebben in de voorbereiding vanaf maart dus ik vrees dat wij wat meer buiten moeten werken. Nou ja, hoef niet meer zo lang, als ik afgestudeerd ben hoop ik snel wat anders te hebben
Iedereen klaar voor de nieuwe werkgever?quote:De beurskoers van het aandeel TNT Express is bij opening vanmorgen met meer dan 50 procent omhoog geschoten. Beleggers reageren op het bod van 4,9 miljard euro dat de Amerikaanse pakjesbezorger UPS vrijdag uitbracht op TNT Express. TNT wijst het bod van de hand als te mager.
Door de massale belangstelling kwam er pas na ruim tien minuten een koers tot stand. Het aandeel sloot vrijdag op 6,34 euro maar opende vanmorgen op 9,91 euro. Het bod van UPS legt een premie van 42 procent bovenop de slotkoers van afgelopen vrijdag.
Beleggers rekenen erop dat er de komende dagen en weken een biedingsstrijd rond TNT Express zal losbarsten. In het verleden heeft het eveneens Amerikaanse FedEx ook al belangstelling getoond voor de pakjesbezorger.
Jaarcijfers
Het winstgevende TNT Express is vorig jaar afgesplitst van de veel slechter renderende postactviteit die nu onder PostNL door het leven gaat. Morgen presenteert TNT Express de jaarcijfers.
Zat me net af te vragen wanneer de uitbetaaldata zijn. Nu bijna dus..quote:
Zo, met die aandelenkoers zijn de pensioenen ook weer veilig gesteldquote:Op maandag 20 februari 2012 10:26 schreef Drassss het volgende:
[..]
Iedereen klaar voor de nieuwe werkgever?
Natuurlijk heeft Postnl er minder mee te maken, maar meer om de verschuivingen in de markt
Ik heb het ook weleens vroeg gehad op maandag, maar we zien het wel. Verder niet heel erg nodig gelukkig.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:32 schreef Susi het volgende:
Op maandag wordt salaris meestal pas laat in de middag gestort dacht ik.
Dank u!quote:Op maandag 20 februari 2012 14:40 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb ze even gekopieerd uit het vorige topic. Misschien kan iemand ze in de OP zetten?
Betaalmaand Datum overschrijving door ING-bank
januari 2012 19 januari 2012
februari 2012 21 februari 2012
maart 2012 21 maart 2012
april 2012 19 april 2012
mei 2012 21 mei 2012
juni 2012 21 juni 2012
juli 2012 19 juli 2012
augustus 2012 21 augustus 2012
september 2012 20 september 2012
oktober 2012 21 oktober 2012
november 2012 21 november 2012
december 2012 20 december 2012
Morgen komt het salaris dus!
Volgens mij geen probleem, ook pakketten als bol.com en amazon hebben er eigen barcodes op staan (waarbij de juiste van amazon altijd vervelend te scannen is...)quote:Op maandag 20 februari 2012 12:24 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand van PostNL of je op enveloppen en pakketten een sticker met tekst + QR code kan plakken zonder hier problemen met de verzending van te ondervinden?
Ik dacht aan rechts onder in de hoek van een envelop en aan de zijkant of boven in de hoek op een pakket.
Ah bedankt!quote:Op maandag 20 februari 2012 14:40 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb ze even gekopieerd uit het vorige topic. Misschien kan iemand ze in de OP zetten?
Betaalmaand Datum overschrijving door ING-bank
januari 2012 19 januari 2012
maart 2012 21 maart 2012
april 2012 19 april 2012
mei 2012 21 mei 2012
juni 2012 21 juni 2012
juli 2012 19 juli 2012
Morgen komt het salaris dus!
quote:Op maandag 20 februari 2012 18:19 schreef Anonymousz het volgende:
wordt je per 4 weken of per maand uitbetaald?
quote:januari 2012 19 januari 2012
maart 2012 21 maart 2012
april 2012 19 april 2012
mei 2012 21 mei 2012
juni 2012 21 juni 2012
juli 2012 19 juli 2012
Ah dat zocht ik bedanktquote:
Kijk even in je contract. Daar staat wat je functie is, en meestal ook je (uur)loon.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:49 schreef Anonymousz het volgende:
is mijn uurloon 6.30 omdat ik 21 ben of 8.69 (ik zit in schaal 1 volgens postnl overeenkomst)?
ow okquote:Op maandag 20 februari 2012 23:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kijk even in je contract. Daar staat wat je functie is, en meestal ook je (uur)loon.
Nog steeds niente, nadaquote:Op maandag 20 februari 2012 11:01 schreef Selestha het volgende:
Salaris nog niet binnen.. Morgen wel hoop ik .. Ben blut
Ben benieuwd. Bij ons heb je als PB+ eigenlijk geen reet te vertellen en ben je vrijwel volledig afhankelijk van de wil/onwil en kunde/onkunde van je TC.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:21 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb straks een gesprek met mijn PB+ over alle mistanden die ik eerder heb genoemd.
Straks verslagje ervan!
Hier ook nog niet en ik heb INGquote:
Och als er HAH is maakt dat toch weinig uit? Liever wat post erbij, dan krijg je de HAH ook makkelijker in de brievenbusquote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:50 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier ook nog niet en ik heb ING
Ik verwacht trouwens vandaag hier veel HAH en voor elk huis een brief met gemeentelijke belastingen.
quote:
Ik heb gelukkig een hele lieve en begripvolle PB+quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:29 schreef lololo het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Bij ons heb je als PB+ eigenlijk geen reet te vertellen en ben je vrijwel volledig afhankelijk van de wil/onwil en kunde/onkunde van je TC.
1 reden: geld.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:02 schreef Deezertje het volgende:
Sinds de invoering van het piek/dalsysteem moet er toch ook een lampje gaan branden bij de managers? Piekdagen zijn DRUK, daldagen stellen gewoon echt niets voor. En voor de klant is het trouwens ook niet fijn want op welke dagen kan je nou je post verwachten?
Gelukkig, dan ga ik er vanuit dat het er morgen wel isquote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:50 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier ook nog niet en ik heb ING
Ik verwacht trouwens vandaag hier veel HAH en voor elk huis een brief met gemeentelijke belastingen.
Reglementair gaat het na 3 weken retour afzender. In de praktijk blijft het wel eens wat langer liggen hoor ik wel eens. Gewoon gaan kijken of het er nog ligt dusquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:57 schreef JochemP het volgende:
Wat gebeurt er als je een pakketje dat via de post kwam niet binnen 3 weken ophaalt van het postkantoor (was niet thuis)?
same herequote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:04 schreef Herfstblad het volgende:
Zware dag vandaag! Veel fouten weer, veel HAH (5 stuks)(en nog steeds geen salaris hier.). En ook 5 zakken of zo.
Dat zou wel moeten. Anders ga ik bellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:12 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
same here
maar waarschijnlijk komt het morgen
ik heb het op de fortisquote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat zou wel moeten. Anders ga ik bellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |