abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107899315
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:30 schreef Kaatjedezoveelste het volgende:
Ik ben Kaatje en ik werk sinds begin december voor postnl. Heb me na een tijdje meelezen nu toch maar aangemeld, en ik kom meteen maar met de deur in huis vallen met een vraag:
Is het nou normaal dat er zoveel verschil zit in mijn looptijden op dal- en piekdagen?
Officieel staat er 2 uur voor mijn wijk. Op woensdag en vrijdag blijf ik daar ruim een kwartier onder, maar de andere dagen, vooral de dinsdag ben ik soms wel 3½ uur onderweg.
Ik heb deze wijk pas 6 weken, dat kan natuurlijk ook schelen, maar ik de wijk waar ik als decemberhulp liep had ik die enorme verschillen helemaal niet, dat scheelde hooguit een keer een half uurtje per dag.

Nu moet ik bij deze wijk ook wel vaker terug naar het depot, maar is dichtbij, hooguit 5 min fietsen, dat kan het verschil toch ook niet maken?
ja, dat is normaal. Nou ja, het is niet normaal dat je op een daldag maar een kwartier onder de tijd zit die er officieel voor staat.. Bij ons staat er ook een vaste tijd voor diensten, maar op daldagen gaat daar (veel) tijd vanaf, dan moet je rekenen op zo'n 45 a 50% van de tijd die eraf gaat. En op de piekdagen komt er tijd bij (5% ongeveer) ook enigszins afhankelijk van wat voor wijk je hebt. Dus het grote verschil tussen piek- en daldagen is wel normaal, maar dat je op piekdagen zoveel over die tijd heen zit en er op daldagen nauwelijks onder is wel apart.Dat je in december die enorme verschillen niet had is wel logisch omdat die hele periode natuurlijk gewoon druk was door kerstkaarten en zo.
Overigens zal het ook wel enigszins uitmaken waar je loopt, want bij ons gaat zoiets als de kampioen of de makro bijvoorbeeld absoluut niet mee op een daldag, terwijl ik hier lees dat het op sommige vestigingen wel meegaat op een vrijdag.

[ Bericht 4% gewijzigd door gelestipjes op 12-02-2012 18:20:18 ]
pi_107900118
De kampioen krijg ik altijd in drie keer, even nummers, oneven nummers, en dan een paar dagen later nog wat "nakomertjes". Wel altijd op piekdagen idd.
Macro heb ik bijna huis aan huis, veel winkeltjes en bedrijven/praktijk aan huis.
Maar het lijkt mij zo dat het toch ook nog wel wat uitmaakt of je flats in je wijk hebt, of rijtjeshuizen, of zoals ik, een stukje binnenstad en een vooroorlogse villawijk? Ik bedoel maar... grote huizen, veel ruimte ertussen, pleintjes en parkjes, al zou ik dat zonder ook maar een brief in een bus te stoppen gaan lopen, dan nog ben ik meer dan een uur onderweg.... En ook op daldagen heb ik vaak toch nog wel voor bijna elk adres post, al is het maar een bankafschrift.
Nou ja, voorlopig schrijf ik maar gewoon mijn uren en hoop er het beste maar van.
pi_107900476
Maar ik merk bij mij ook dat na 3 maand pas echt routine heb en dat het toch makkelijker gaat enzo. Vooral met veel HAH.

En Kampioen en Makro gaan hier inderdaad op daldagen mee.

Volgens mij lijkt jouw wijk wel wat op mijn wijk als ik dat zo lees met die post en de soort huizen enzo, Kaatje. :)
pi_107900706
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:29 schreef Kaatjedezoveelste het volgende:
De kampioen krijg ik altijd in drie keer, even nummers, oneven nummers, en dan een paar dagen later nog wat "nakomertjes". Wel altijd op piekdagen idd.
Macro heb ik bijna huis aan huis, veel winkeltjes en bedrijven/praktijk aan huis.
Maar het lijkt mij zo dat het toch ook nog wel wat uitmaakt of je flats in je wijk hebt, of rijtjeshuizen, of zoals ik, een stukje binnenstad en een vooroorlogse villawijk? Ik bedoel maar... grote huizen, veel ruimte ertussen, pleintjes en parkjes, al zou ik dat zonder ook maar een brief in een bus te stoppen gaan lopen, dan nog ben ik meer dan een uur onderweg.... En ook op daldagen heb ik vaak toch nog wel voor bijna elk adres post, al is het maar een bankafschrift.
Nou ja, voorlopig schrijf ik maar gewoon mijn uren en hoop er het beste maar van.
Misschien moet je er nog wel wat handigheid in krijgen dan. Uiteraard verschilt het wel per wijk, maar daar zijn de tijden ook op aangepast. Zo heb je bij die bestellingen bij boerderijen bijvoorbeeld ook altijd meer post dan een gewone woonwijk, maar dan nog hoort het op een daldag in beide gevallen gewoon wel veel sneller te gaan dan de tijd die er op een normale dag voor staat.
Zelf heb ik een industriewijk en een boerenwijk, zit ook veel ruimte tussen, en relatief veel adressen waar ik wel moet stoppen, maar dan nog gaat het op een daldag wel echt duidelijk sneller dan de tijd die er voor staat op een normale dag.
Maar heb jij die wijk iedere dag, of doet iemand anders hem ook wel eens? Want dan zou je toch eens moeten informeren of die er net zo lang over doet. Het kan natuurlijk ook zijn dat er altijd al te weinig tijd voor die wijk stond of dat die tijd ooit bepaald is maar dat er daarna nog een stuk bij is gebouwd of zo wat nooit in de tijd is opgenomen.
pi_107901085
Ik heb hem elke dag, alleen op maandag dan niet.

Daarvoor is het een hele tijd door verschillende mensen gedaan, degene die mij ingewerkt heeft had de wijk zelf maar een maand gelopen, en deed er inderdaad dus ook zo lang over. Overigens wel een ervaren postbode, maar dan zonder vaste wijken.
De laatste vaste bezorger op die wijk is ontslagen omdat hij post dumpte/achterover drukte, en vreemd genoeg, die daarvoor ook...
En daar komt nog bij dat het eigenlijk twee kleine wijkjes zijn die zijn samengevoegd, heel lastig na te gaan dus allemaal.
Ik wacht wel even af, waarschijnlijk word ik inderdaad zelf ook nog wel sneller, en als dat niet gaat lukken moet er misschien een keertje iemand meelopen om te kijken hoe het nou echt zit.
pi_107908141
Ik heb zo geen zin in morgen...Moet die hah van zaterdag nog bezorgen :(
Dat het zaterdag nou paniek was omdat de sorteermachine het niet deed dat daar aan toe, maar volgens mijn gevoel leek het ook in breda gesorteerd te zijn ipv in oosterhout, kreeg iemand aan de telefoon die ik niet kon, en was van TNT breda (grappig, twas toch postnl)
Maar iemand vond het gewoon leuk om de hah onderin een tas te gooien met de post erboven op....
Moet ik morgen en dinsdag dus hah bezorgen :(
pi_107908375
Heb je normaal op zaterdag nooit huis aan huis dan waardoor je het niet vreemd vond dat er geen huis aan huis was?
pi_107909823
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:26 schreef gelestipjes het volgende:
Heb je normaal op zaterdag nooit huis aan huis dan waardoor je het niet vreemd vond dat er geen huis aan huis was?
Ik bezorg zelden op zaterdag, alleen in het geval van nood.
Die schijnbaar zaterdag er hoog was, aangezien ze pas om 12:30 belden.
Maar toen ik in de zomer bezorgde zat er bijna nooit hah bij. De C1000 endergelijke hebben ze daar nooit, vandaar.
Maar hij lag wel helemaal onderop in de tas, de tas zat helemaal vol, en ik ga toch echt niet heel de tas leeg gooien om hem daarna weer te vullen
pi_107909864
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:23 schreef gridjuh het volgende:
Dat het zaterdag nou paniek was omdat de sorteermachine het niet deed dat daar aan toe, maar volgens mijn gevoel leek het ook in breda gesorteerd te zijn ipv in oosterhout, kreeg iemand aan de telefoon die ik niet kon, en was van TNT breda (grappig, twas toch postnl)
Maar iemand vond het gewoon leuk om de hah onderin een tas te gooien met de post erboven op....
hoe bedoel je in breda gesorteerd? we hebben geen machines meer in breda :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_107910114
gridjuh, van wie moet je die HAH dan bezorgen morgen? Dat kunnen ze gewoon opschrijven als niet bezorgd, zo erg is dat niet.
Of krijg je gewoon extra tijd voor het bezorgen morgen?
pi_107910771
Afgaand op hoe serieus ze de meldingen over tekort aan HAH op het bezorgrapport nemen, zullen ze zich inderdaad niet druk maken als het niet bezorgd is.
pi_107911025
Ik had gisteren 3 stuks HAH en allemaal met een ander onhandig formaat wat totaal niet handig was gesorteerd door VSP! :( En het lijkt wel alsof VSP steeds kleinere bundels maakt waardoor ik onderhand bij elke straat een nieuwe bundel moet openmaken (met die bandjes) wat weer tijd kost en dat IRRITANTE blaadje bovenop elke bundel mogen ze ook wel wegbezuinigen (nog goed voor het milieu ook)
pi_107911130
quote:
Ach, mijn tc heeft op zijn voicemail staan dat 'ie van TNT is :P

En ik geef steeds door dat ik te weinig HAH heb, maar er wordt nooit iets mee gedaan :').
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 februari 2012 @ 22:11:42 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107911325
quote:
als iemand niet bereikbaar is dan wil de telefoon nog wel eens doorgeschakeld worden naar het hoofdnummer van het VBG. Had ik ook eens toen ik de PB+ wilde bellen. Kwam achteraf wel goed uit ook, want zo wisten ze dat ik laat binnen zou komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107911808
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:48 schreef sbientje het volgende:

[..]

hoe bedoel je in breda gesorteerd? we hebben geen machines meer in breda :)
Ja het was iemand uit breda, zou niet eens weten wie ik heb gesproken...Nou ja zou het wel weten als ik zijn naam hoor/lees.
Michel ofzo volgens mij, of ken jij iemand die zaterdag in breda was.
Oh en ze zeiden dat er een machine kapot was.

voor de rest, ik had niet te weinig hah, maar ik had 3 tassen post, en onderop bij de eerste tas zat de hah pas en toen had ik dus al best een eind van de straat gehad.
pi_107912598
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:19 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ja het was iemand uit breda, zou niet eens weten wie ik heb gesproken...Nou ja zou het wel weten als ik zijn naam hoor/lees.

voor de rest, ik had niet te weinig hah, maar ik had 3 tassen post, en onderop bij de eerste tas zat de hah pas en toen had ik dus al best een eind van de straat gehad.
ik ken wel een michel ja... maar onze post wordt in rotterdam gesorteerd tegenwoordig, dus als er eenmachine kapot was, was dat in rotterdam :) wordt er in oosterhout ook nog gesorteerd dan?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_107913277
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:08 schreef Herfstblad het volgende:

En ik geef steeds door dat ik te weinig HAH heb, maar er wordt nooit iets mee gedaan :').
Ik heb het tegenovergestelde, ik heb voor een wijk continu 1,5 bundel teveel HAH :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_107913466
Ik snap wel waarom ze teveel HAH aan je geven.. te weinig begrijp ik uiteraard niet :)
pi_107913526
Mijn andere wijk kom ik juist een halve bundel tekort en ik kan het niet compenseren met elkaar, omdat de HAH soms verschillend is.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 februari 2012 @ 22:51:44 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107913766
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn andere wijk kom ik juist een halve bundel tekort en ik kan het niet compenseren met elkaar, omdat de HAH soms verschillend is.
daar zou ik me totaal niet druk over maken. Gewoon doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107913879
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar zou ik me totaal niet druk over maken. Gewoon doen.
Soms heb ik ook voldoende HAH, beetje lastig om in te schatten.
pi_107913922
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:19 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Lekker laten zitten joh, was toch niet jouw fout..
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 05:25:58 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_107919760
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geen idee, maar zoiets zou niet moeten mogen. ik zou als ik jou was een dikke klacht indienen en je geld terugeisen ...
Ik heb inderdaad even een klachtenformulier ingevuld ja. Kijk, dat post van andere bezorgers niet wordt tegengehouden snap ik, en dat er één of twee dingetjes tussendoor glippen ook, maar dit was echt veel. En allemaal geen wereldramp, maar wel een service waar je voor betaald. Verwacht je geen volle bus.

Maar ik wacht het even af en ben benieuwd naar de reactie.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107920081
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 05:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad even een klachtenformulier ingevuld ja. Kijk, dat post van andere bezorgers niet wordt tegengehouden snap ik, en dat er één of twee dingetjes tussendoor glippen ook, maar dit was echt veel. En allemaal geen wereldramp, maar wel een service waar je voor betaald. Verwacht je geen volle bus.

Maar ik wacht het even af en ben benieuwd naar de reactie.
Het zou me niets verbazen als betreffende postbezorger helemaal niet geïnformeerd is door de TC; als ik zie hoe hier de communicatie soms gaat..
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 07:40:42 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_107920102
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 07:38 schreef Selestha het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als betreffende postbezorger helemaal niet geïnformeerd is door de TC; als ik zie hoe hier de communicatie soms gaat..
Zoiets zal het wel zijn ja. Zal me niet verbazen. Kan ook gebeuren, en er zijn erge dingen in de wereld, maar dan wil ik wel m'n geld terug ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')