Postbezorgers hoeven ook helemaal niet geïnformeerd te worden hierover. Op het bestelkantoor waar de post wordt gesorteerd zijn bij elke loop attentiekaarten aanwezig voor bijv. bewaarservice, verhuisservice of faillissement. Het is de taak van de sorteerder om die post er tussenuit te halen. Helaas zitten daar tegenwoordig steeds meer halfmongolen tussen die amper Nederlands kunnen, en aan wie het dus lastig opleiding geven is. Laatst liep ik een wijk, daar zaten de attentiekaarten gewoon tussen de post gezet.quote:Op maandag 13 februari 2012 07:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als betreffende postbezorger helemaal niet geïnformeerd is door de TC; als ik zie hoe hier de communicatie soms gaat..
Nou ja, liever teveelquote:Op zondag 12 februari 2012 22:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb het tegenovergestelde, ik heb voor een wijk continu 1,5 bundel teveel HAH
Die gele kaarten scheiden de bundels.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:36 schreef V__L_N het volgende:
Die gele kaarten kom ik ook regelmatig tegen. Geen idee waar ze voor zijn. Maar ze zijn terugkerend.
Als je teamcoach inderdaad P. Jannsen heet waarschijnlijk wel. Anders niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:37 schreef Kadooosh het volgende:
Ik zoek het mailadres van mijn teamcoach, is dit gewoon: p.jannsen@postnl.nl ?
Fijn+ hè zo'n efficiëntere goedkopere benaderingquote:Op maandag 13 februari 2012 17:52 schreef lololo het volgende:
1e dag autobedrijf: depots niet leeggehaald en een chauffeur die nauwelijks NL verstaat.
Ja, enigquote:Op maandag 13 februari 2012 18:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Fijn+ hè zo'n efficiëntere goedkopere benadering
Buiten dat, hoe bevalt het je?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:52 schreef lololo het volgende:
1e dag autobedrijf: depots niet leeggehaald en een chauffeur die nauwelijks NL verstaat.
Buiten dat heb ik nog geen ervaringen met het autobedrijf. 100% negatieve score momenteelquote:Op maandag 13 februari 2012 19:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Buiten dat, hoe bevalt het je?
Zit je in een grote vestiging?quote:Op maandag 13 februari 2012 19:43 schreef lololo het volgende:
[..]
Buiten dat heb ik nog geen ervaringen met het autobedrijf. 100% negatieve score momenteel.
Erg groot zelfs. Opstartproblemen had ik ook wel verwacht, alleen dat meteen de eerste dag de depots al niet leeggehaald worden vond ik toch wel een hele grote faalquote:Op maandag 13 februari 2012 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zit je in een grote vestiging?
Reken er ook op, er zijn altijd opstartproblemen. Hadden wij in Gorinchem ook.
Zat al bij autobedrijf vanaf het begin (als uitzendkracht) in januarie 2011. Ging ook niet gelijk goed. Nu daar wel.
quote:Op maandag 13 februari 2012 19:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Gaat morgen weer lachen, gieren, brullen worden. krijg een oude collega van me, een rouwdouwer, die ik opleiding moet geven voor 1 dag op een autobestelling van 6 uur
Ik verheug me er nu al op. 2 ouwe knarren in een Renault Kangoo. Lijkt wel die 2 ouwe knarren uit de Muppet-Show
Je postbode+ of teamcoach weet wel wel het aantal uren voor jouw wijk.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:58 schreef Kaatjedezoveelste het volgende:
Ik heb hem elke dag, alleen op maandag dan niet.
Daarvoor is het een hele tijd door verschillende mensen gedaan, degene die mij ingewerkt heeft had de wijk zelf maar een maand gelopen, en deed er inderdaad dus ook zo lang over. Overigens wel een ervaren postbode, maar dan zonder vaste wijken.
De laatste vaste bezorger op die wijk is ontslagen omdat hij post dumpte/achterover drukte, en vreemd genoeg, die daarvoor ook...
En daar komt nog bij dat het eigenlijk twee kleine wijkjes zijn die zijn samengevoegd, heel lastig na te gaan dus allemaal.
Ik wacht wel even af, waarschijnlijk word ik inderdaad zelf ook nog wel sneller, en als dat niet gaat lukken moet er misschien een keertje iemand meelopen om te kijken hoe het nou echt zit.
Tja je moet er net van houden natuurlijk. De ene keer heb je studenten en die houden graag van bomvolle tassen, zodat ze alles snel kunnen meenemen. De andere keer heb je een oudere vrouw en die is natuurlijk niet blij met 2 tassen van 20 kilo ipv 3quote:Op maandag 13 februari 2012 20:57 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zo ik vond het lekker rustig afgelopen zaterdag. Slechts drie tassen
post (inclusief huis-aan-huis, twee halfvol), maar had makkelijk in twee
tassen gekund. Luiheid van de voorbereiders!![]()
Slechts twee dunne soorten huis-aan-huis, relaxte uurtjes, helaas alleen
van die sneeuw die niemand in mijn wijk weghaalt!
Ga uit van 1 maand, dan zijn die "opstart" problemen voorbij. Heb het zelf 2 keer mee mogen maken.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:00 schreef lololo het volgende:
[..]
Erg groot zelfs. Opstartproblemen had ik ook wel verwacht, alleen dat meteen de eerste dag de depots al niet leeggehaald worden vond ik toch wel een hele grote faal. Ik vermoed ook dat de postbussen niet naar de betreffende retailer zijn gebracht overigens, om 2 uur stonden ze er nog iig.
Yes, van die in een Kangooquote:Op maandag 13 februari 2012 20:01 schreef sbientje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waldorf? I'm Statler!
Hier zelfde liedje. Ook zijn er een aantal wijken aangepast. Ik dacht dat de oude chauffeurswijken integraal naar het autobedrijf zouden overgaan, maar ze hebben er hier zoveel mogelijk postbezorgerswijken van gemaakt, en alleen wat echt niet met de fiets te doen is wordt door een chauffeur gedaan. Maar het omgekeerde is ook gebeurd: een aantal straten die voorheen in de voet/fietsbestelling zaten gaat nu ineens naar chauffeurs. Helaas is het management even "vergeten" om ons hierin te kennen, dus toen wij vanmorgen om 11.00 uur wilden gaan vossen en wijken instraten bleek ineens dat er diverse kasten waren overgeplakt. De voskast was anders, en er waren nieuwe wijken bijgekomen (met nieuwe wijknummers). En sommige postbezorgers krijgen er nu ineens een stuk wijk bij wat vroeger door een chauffeur gedaan werd. Dit ook weer zonder enige communicatie, dus ze zullen wel vreemd opgekeken hebben toen er aan het eind van hun wijk ineens nog wat post over was.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:52 schreef lololo het volgende:
1e dag autobedrijf: depots niet leeggehaald en een chauffeur die nauwelijks NL verstaat.
Die cijfers zullen wel beter worden aangezien er massaal word gefraudeerd met handtekeningen door subco's/chauffeurs tot op het niveau dat de klant het zelfs prima vind want dan hoeft tie niet naar het postkantoor.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De aangetekenden zijn we nu ook kwijt, die zitten bij de subco's van pakketservice. Benieuwd hoe dat onze kwaliteitscijfers beïnvloedt.
Dat is bij ons nu al het geval. Inmiddels door de week geen zaterdagwerkers meer binnen, want dat mag natuurlijk niet, dan wordt er iemand van een ander team ingezet die daar over was. Aangezien vrijwel alle bestellingen inmiddels naar postbezorgers zijn gegaan en we veel minder autodiensten dan medewerkers hebben die 20 uur of meer moeten maken moeten er dus iedere dag wel mensen verplicht thuis blijven. Of alleen even komen voorbereiden en daarna weer naar huis. Dus inmiddels toch wel aardig wat mensen die al 30 uur in de min staan (en dat binnen een maand). Om en om werken op de zaterdag is dan ook verleden tijd. Nu is het 3 van de 4 zaterdagen werken en vrijwel iedere maandag. De minuren schijnen aan het eind van de periode trouwens gewoon weggestreept te worden.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
klinkt allemaal bekend. Dat staat ons ook te wachten, zo heb ik van de werkvloer mogen vernemen. Wat ik begrepen heb is dat er per april bij ons heel wat personeel in de min zal komen, dus hoe ze dat op gaan lossen ...
Mazzelaarquote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:45 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het ging inderdaad best vlot. Had ook maar 2x HAH (AH en C1000), lang geleden dat op dinsdag zo weinig HAH meeging.
Mja ik krijg hier af en toe ook het idee dat er iets niet klopt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:26 schreef Lastpost het volgende:
Ik krijg sterk het gevoel dat mijn wijk af en toe helemaal geen post ontvangt, al een complete week niets ontvangen terwijl er wel HAH bezorgt zou moeten worden voor m'n wijk.
Toch eens in de gaten gaan houden.
En de vrachtwagen daarvoor was die van onze concurrent Sandd. Er gaat veel post te laat bezorgd worden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:25 schreef gridjuh het volgende:
http://www.brandweerspotters.nl/nieuws/72466/fotos Ongeluk in Oosterhout, met tnt vrachtwagen
Ik ken je niet, vaak in oosterhout?quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:00 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
En de vrachtwagen daarvoor was die van onze concurrent Sandd. Er gaat veel post te laat bezorgd worden.
Ik ben trouwens nieuw op dit forum. Ik zal me even voorstellen:
Ik werk nu zo'n twee jaar als chauffeur collectie voor TNTpost/PostNL in Oosterhout/Breda. Ben begonnen met 7,5 uur per week (naast de studie), maar maak nu zo'n 24 uur in de week.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:59 schreef Bo.S het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)ord+mishandeld+.aspx
Pas op met post bezorgen, als je verkeerde post bezorgd worden sommige mensen kwaad:/
Heb gelukkig geen letsel er aan overgehouden:/
Je hebt gewoon recht op het betalen van je uitloop, niet doen dus, in je eigen tijd lopenquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:51 schreef Herfstblad het volgende:
Pff! Honderden stuken post ook.. Als ik het niet op tijd af krijg, loop ik wel door in mijn eigen tijd.
Op woensdag en vrijdag kan ik mijn post soms eerder halen. Tc belde me vanmorgen (ja, goede communicatie) bij half 12. Hoef op die dagen ook de zakken niet op postcode te zetten. Het zal allemal wel.
Ik doe het ook zelden, hoor. En dan is het hooguit 10 minuten ofzo. Is nu misschien 1 keer gebeurd.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:16 schreef lololo het volgende:
[..]
Je hebt gewoon recht op het betalen van je uitloop, niet doen dus, in je eigen tijd lopen
WTFquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:59 schreef Bo.S het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)ord+mishandeld+.aspx
Pas op met post bezorgen, als je verkeerde post bezorgd worden sommige mensen kwaad:/
Heb gelukkig geen letsel er aan overgehouden:/
Is diegene niet Bo.s? (ik hoop het niet, maar zo lees ik het wel)quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
WTF
Als diegene hier meeleest, sterkte!
De tweede keer lees ik het nog niet anders.. Maar ik ben dan ook niet helemaal lekker vandaagquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:11 schreef Herfstblad het volgende:
Zo las ik het de tweede keer ook. Eerste keer las ik het overigens hetzelfde als Selestha.
Nou Bo.s zegt als laatste "Heb gelukkig geen letsel er aan overgehouden:/ " Dus wij(en ik) denken dat hijzelf die karatetrap heeft opgevangenquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
De tweede keer lees ik het nog niet anders.. Maar ik ben dan ook niet helemaal lekker vandaag
Jep hadde we al, mijn ma wees mij erop dat t in de krant stond.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:11 schreef sbientje het volgende:
hadden we deze al?
http://www.bndestem.nl/re(...)shouden-van-post.ece
in mijn woonwijk ook nog
Denk het niet eigenlijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 18:15 schreef gridjuh het volgende:
Deed ze de hah wel eigenlijk, dat vroeg ik me af...
Elke doordeweekse dag vanaf drie uur ongeveer. Vaak is dan het gebouw al verlaten op de TC's na.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:43 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik ken je niet, vaak in oosterhout?
Ik alleen op maandag voor half 2, en een keer daar gestaan op vrijdag rond half 4 toen ik iets moest komen brengen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:08 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Elke doordeweekse dag vanaf drie uur ongeveer. Vaak is dan het gebouw al verlaten op de TC's na.
Wie kent m niet?!quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:29 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik alleen op maandag voor half 2, en een keer daar gestaan op vrijdag rond half 4 toen ik iets moest komen brengen.
Jij ken peter dan ook wel?
Mogen we jouw verhaal ook horen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:54 schreef Bo.S het volgende:
Ja ik was idd die postbode, kwam die dag gewoon helpen omdat ii hoorde dat het chaos werd (ons kantoor is vant weekend verhuisd). Verhaal op fp rommelt aan alle kanten, die van omroep brabant klopt beter.
Nou ik ken alleen de postbode + nietquote:
Ja ik weet volgens mij wel wie jij bent.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:26 schreef LanaWoef het volgende:
Ik ben de enige vrouwelijke chauffeur in O'hout. Makkelijk te herkennen dus.
Nee...uhmmmm zegt me niets....Moet je misschien een keer zienquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:56 schreef LanaWoef het volgende:
Dan heb je de verkeerde voor je. Laatste keer dat ik zwart haar had was 6 jaar geleden. Heb nu bruin haar, ben vrij klein en heel springerig (vooral als ik de laadklep af moet)
ik was om 2 uur klaarquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:26 schreef alias25 het volgende:
Wat was er veel post vandaag zeg! Ik ben nog niet zo laat klaar geweest met sorteren sinds ik ben begonnen bij de post, ook niet tijdens de KNJ-drukte.
Heel veel tijdschriften erbij die ik normaal niet zie op een donderdag.
En van de TC of van een andere postbezorger mag hij ze weer niet te vol stoppen. Zo gaat dat dus. Ik ben nu ook op het punt dat ik ze gewoon vul zodat ze fatsoenlijk dicht kunnen en anders komt er gewoon nog een zakje bij.quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:40 schreef Selestha het volgende:
Mijn sorteerder is echt vreemd.. Ik heb nu al een aantal keer aangegeven dat er best meer in de tassen kan maar hij blijft ze half vol stoppen. Vervolgens kan ik op het depot zelf mn post zo sorteren dat 3 tassen 2 tassen worden. Wat wel erg fijn is aangezien vanaf de helft van mn route het depot 20 minuten heen en weer fietsen betekent. (Mijn wijk heeft geen eigen depot)
Ik sorteer het nu dus op donderdag zelf maar, dan ben ik veel sneller klaar
Ja opzich wel begrijpelijk dat, alleen zonder depot in mijn wijk is het steeds zo'n gedoe om heen en weer te fietsen. Hiervoor zaten mn tassen tot de nok to vol, en dat vond ik fijn werken.. Maar inderdaad, ik heb inmiddels gezien dat het volgens de CAO niet mag dus hij kan er eigenlijk ook niets aan doen.. Maar t is zo irritantquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:42 schreef lololo het volgende:
[..]
En van de TC of van een andere postbezorger mag hij ze weer niet te vol stoppen. Zo gaat dat dus. Ik ben nu ook op het punt dat ik ze gewoon vul zodat ze fatsoenlijk dicht kunnen en anders komt er gewoon nog een zakje bij.![]()
Als ik zelf een bestelling heb en ik denk alles in één keer mee te krijgen dan gooi ik het zelf wel even bij elkaar.
Ja net zoals alle andere verbeteringen bezuinigingen brengt dit PostNL natuurlijk dichter bij een efficiënte bedrijfsvoeringquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:40 schreef lololo het volgende:
Nog nooit in mijn 11 jaar bij de post zó'n grote puinhoop meegemaakt als deze week. Dat invoeren van Georoute en het autobedrijf tegelijkertijd is echt een ramp. En veel, veel groter dan ik had durven vrezen.
Vooraf werd nog gezegd dat er zo veel geleerd was van de vorige implementaties van het autobedrijf elders. Er is werkelijk waar niks van te merken.Er worden hele hopen ritten niet gereden of veel te laat. Adressen worden overgeslagen. Depots worden niet leeggemaakt, ritten staan niet in de administratie etc etc. Chauffeur die onze depots bevoorraadt is gewoon bijna niet mee te communiceren vanwege gebrekkig Nederlands en het is sowieso geen helder licht is mijn indruk.
We zijn nu 3 dagen ermee onderweg (4 als je maandag mee telt) en ik had serieus de hoop dat het vandaag wat beter zou gaan maar elke dag gaan dezelfde dingen fout. Vandaag kwam ik erachter dat er al 3 dagen een stapel aangetekende stukken ligt. Daar wisten diverse leidinggevenden van en toch zijn ze vandaag pas weggebracht.
![]()
Echt fucking rampzalig.
Ja mijn oude voorbereider deed dat dus ook, en die ging 3 weken terug weg.. Ik mis hemquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:45 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb dat ook, Selestha. Gister 4 tassen, maar het kon goed in 3. En vandaag ook weer. Maar ik heb er verder niets van gezegd of zo. Ik pak ze zelf wel goed in.
Mijn oude voorbereider doet/deed de tassen wel altijd goed vol.
Vandaag best weinig post. Leek een daldag.met muziek op lopen werkt trouwens een stuk prettiger dan zonder.
Mijne is er nog wel,want ik zie nog weleens zijn naam. Maar hij bereidt volgens mij niet meer alleen mijn wijk voor.quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja mijn oude voorbereider deed dat dus ook, en die ging 3 weken terug weg.. Ik mis hem![]()
Ik had gewoon de normale hoeveelheid post, maar omdat ik ze zelf opnieuw inpakte liep ik maar 2 uurtjes.
Los van of het efficiënter zou zijn als het allemaal wel op rolletjes zou lopen is deze puinhoop gewoon het zoveelste bewijs van wat ik eigenlijk al lang wist: het organisatievermogen van het bedrijf is gewoon ver onder de maat.quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja net zoals alle andere verbeteringen bezuinigingen brengt dit PostNL natuurlijk dichter bij een efficiënte bedrijfsvoering
bij Nee-Ja en Nee-Nee mogen die niet door de bus. Is immers ongeadresseerd reclamedrukwerk. De uitzondering is een overheidsmailing.quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:52 schreef Troel het volgende:
Die huis aan huis foldertjes he? Bijvoorbeeld de foldertjes van de C1000. Mogen die door de bus gedaan worden door een postbode als je een ja/nee sticker hebt? En bij een nee/nee sticker?
Volgens arbeidsrecht is je contract(uren) gelijk aan het gemiddelde van het aantal uren dat je de afgelopen 3 maanden gewerkt hebt. Mits het niet ging om piekdiensten zoals KNJ of de zomer bij een strandtent.quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:43 schreef LanaWoef het volgende:
Gisteren bijeenkomst gehad over het autobedrijf. Ik ben erachter gekomen dat ik van de 24 uur per week die ik nu maak nog maar 7,5 uur over houd zodra we overgaan. Dit is omdat mijn contract maar voor 7,5 uur per week is. Heeft iemand die al voor het autobedrijf werkt hetzelfde probleem gehad en hoe gaat het nu?
Echter, dan moet je wel zsm een contractvergroting claimen. Je contract wordt niet automatisch aangepast, daar moet je zelf achteraan. Je zult ongetwijfeld op weerstand stuiten, en er zal een heel blik vertragingstactieken opengetrokken worden, maar uiteindelijk zullen ze toegeven omdat je juridisch volkomen in je recht staat.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:26 schreef carboni het volgende:
[..]
Volgens arbeidsrecht is je contract(uren) gelijk aan het gemiddelde van het aantal uren dat je de afgelopen 3 maanden gewerkt hebt. Mits het niet ging om piekdiensten zoals KNJ of de zomer bij een strandtent.
Zullen ze leuk vinden, want dan kunnen ze het werk niet verkwanselen aan een wurgcontractor, oh subcontractor.
Jamaar da's veilig vanachter hun computer hequote:Op vrijdag 17 februari 2012 08:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb het gelezen, goed verwoordt![]()
Alleen jammer dat er weer mensen ''twee vechten twee schuld'' moeten roepen.
Nogmaals sterkte
Ik heb dit wel vaker gehoord.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 07:52 schreef Nutricia het volgende:
Als je gaat claimen loop je wel het risico dat ze je gaan pesten door je naar een ander filiaal over te plaatsen oid.
Ik werk bij Collectie als chauffeur dus ik moet sowieso mee naar het autobedrijf (waarvoor ik al ben aangenomen). In het sollicitatiegesprek heb ik ook duidelijk aangegeven dat ik nu meer dan 20 uur werk en dit ook wil blijven doen. Volgens diegene kon dat makkelijk, dus heb ik het toen naast me neergelegd.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 07:52 schreef Nutricia het volgende:
Als je gaat claimen loop je wel het risico dat ze je gaan pesten door je naar een ander filiaal over te plaatsen oid.
Ik heb overigens hetzelfde gehad, werkte zo'n 30 uur op een contract van 11 uur. Dat hield op toen ik bij het autobedrijf ging werken. Als je veel wilt blijven werken kan je beter bij bezorgen blijven of inderdaad gaan claimen, maar informeer eerst eens bij collega's hoe teamcoaches/managers op jouw vestiging hier mee om zijn gegaan in het verleden, want claimen vinden ze niet leuk.
Heb je een tijdelijk contract kan je überhaupt beter bij bezorgen blijven, want je tijdelijk contract wordt heel waarschijnlijk niet verlengd bij het autobedrijf.
Duur grapje voor ze, dat kan nooit winstgevend zijn.quote:BEEK EN DONK - Sandd bezorgt bij een man in Beek en Donk al maanden geen post meer. In plaats daarvan plakt het postbedrijf postzegels op de brieven en laat het bezorgen via concurrent Postnl.
Lees de rest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |