abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107559156
Dit topic is toch wel de parel van BNW, hier komen mensen om te fitten op elkaar. Hier komen mensen om te laten zien dat zij het bij het juiste eind hebben en anderen gore krakers zijn.

Welkom in de Thunderdome.
pi_107559234
kletskop
pi_107559298
Héllo nummer 20 w/
pi_107559300
Zitten die in Den Haag er nou nog, of zijn ze opgepakt?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_107559349
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:17 schreef HyperViper het volgende:
Dit topic is toch wel de parel van BNW, hier komen mensen om te fitten op elkaar. Hier komen mensen om te laten zien dat zij het bij het juiste eind hebben en anderen gore krakers zijn.

Welkom in de Thunderdome.
Over krakers gesproken....

Mooie tekst dacht ik zo van ome RB :)
pi_107559464
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

:D :D!! God wat zou ik toch hard gelachen hebben als ik dat zelf had gezien op tv, zo fucking hard. Puike actie.
pi_107559472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:22 schreef Zapato het volgende:
Zitten die in Den Haag er nou nog, of zijn ze opgepakt?
Die mogen van de rechter nog even blijven, maar niet overnachten.
Wat ze op dit moment natuurlijk ook liever niet doen, met de kans op doodvriezen :D
pi_107560442
Hier moet ik even gepost hebben.

Groeten Wijsneus
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:58:03 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107560529
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

Zwakzinnige.
The truth was in here.
pi_107560533
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

:D
pi_107560565
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zwakzinnige.
Nee die was gisteren in de uitzending....die wou Danny pakken....
pi_107560630
Kansloos topique..

Net als die hele Occupy. Kost klauwen vol geld en wat krijg je er voor terug ? Juist ja Niks.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:05:48 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107560755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:01 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Kansloos topique..

Zie de meerwaarde er ook niet meer van eerlijk gezegd. Alles is gezegd en het is nu nog wat steken naar elkaar geven.
Enfin /check out .
The truth was in here.
pi_107560986
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

_O- Het kraken van de nek wel ja leuk RB op POW _O-
Als ze de tekst kunnen lezen wel ja?
allesbeterweter
pi_107561021
  † In Memoriam † vrijdag 3 februari 2012 @ 16:35:03 #16
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107561801
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

*hihi*
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107561855
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zwakzinnige.
Verzuurde duivel dat je bent.
pi_107562177
Nou daar zitten we dan weer, helemaal be-occupied..
pi_107562258
Tja ik ga maar eens naar huis.
pi_107562348
Ik moet ook weer even wat moed verzamelen.
  † In Memoriam † vrijdag 3 februari 2012 @ 17:00:14 #21
341203 3-voud
pi_107562623
quote:
Kansloos topique..

Net als die hele Occupy. Kost klauwen vol geld en wat krijg je er voor terug ? Juist ja Niks.
Jij lult ook alle kanten op...
pi_107562700
pi_107563458
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jij lult ook alle kanten op...
Welnee 1-voud, dat is allemaal gespeelt, ik speel maar voor 1 team. Team Occupy.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 17:46:54 #24
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107563924
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:48 schreef HyperViper het volgende:
Tja ik ga maar eens naar huis.
Succes op de sneeuwbaan! :D
Volg je hart, gebruik je verstand.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:43:27 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107565454
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:36 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Verzuurde duivel dat je bent.
The truth was in here.
pi_107565471
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:46 schreef heartz het volgende:

[..]

Succes op de sneeuwbaan! :D
Yea het is gelukt. Snow ain't got shit on me.
pi_107566126
Aangepast

[ Bericht 91% gewijzigd door Gertje-Plongers op 03-02-2012 19:39:37 ]
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:55:06 #28
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107568218
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:44 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Yea het is gelukt. Snow ain't got shit on me.
He he :D
Hoe was je? :P
pi_107569591
quote:
Zit er een verborgen boodschap in dit youtubeje? Ik zie het niet. Ja, ik zie een uitslover van een jongen met een stel andere uitslovertjes, maar dat is het. Wat mis ik?
pi_107569686
Niet zo serieus hé, was een grapje voor onze 6-voudige wereldkampioen 3-voud.
pi_107578643
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:25 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Niet zo serieus hé, was een grapje voor onze 6-voudige wereldkampioen 3-voud.
Die snapt dat wel, hij is immers van nature erg leuk, grappig en intelligent.
pi_107587117

Deze is beter?
allesbeterweter
pi_107587151
Die is zeker beter, maar mij ging het over de verwijzing naar gertje :7
pi_107587177
Misschien "Dat die praat maar niks zegt" ?
allesbeterweter
pi_107587190
Hoe bedoel je dat?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 09:26:13 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107587197

Een Opgezwolle gekkie.
O+
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_107587240
Dat je net de wind bent ,en soms van alle kanten komt aanwaaien?
Niet begrepen wordt in je inteligente humor?
allesbeterweter
pi_107587252
Aha, dat begrijp ik. Maar ik ben prima te begrijpen als men oplet.

[ Bericht 54% gewijzigd door Gertje-Plongers op 04-02-2012 09:44:01 ]
pi_107587365

Goed voorbeeld hokje plaatsen (Nederlands denken)? :Z
allesbeterweter
pi_107587579
Daar heb je zeker een goed punt te pakken. Heel verontrustend allemaal.

Ik merk ook overal dat er veel wordt gekeken of gefocust op de negatieve aspecten van zowat alles. Al schrijf je bv 99,99 procent positief, zodra er ook maar één minuscuul spoortje van negativiteit kan worden ontwaard, al dan niet waar of niet. Dan gaan we daar op focussen ? Echt onvoorstelbaar.

Het is dus maar net wat men wilt zien. De, ja maar cultuur.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 12:29:17 #41
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107591041
quote:
Kansloos topique..

Schizofreen 8)7

OT: Waar zijn we met al onze goede bedoelingen? Waar zijn we met onze ideologie dat we de elites van het systeem uitkotsen? :r Zij die zich schuldig maken aan criminaliteit en ermee wegkomen! (over jouw rug overigens)

Nee, Occupy heeft dit niet weten over te brengen. Dacht dat ze op FOK! toch iets slimmer waren en hierdoor heen kunnen kijken.
Graag je reactie
pi_107591273
Haha, dat was uiteraard even een sterk staaltje naapen van sommigen ? Effe de andere kant 'doen' zeg maar..
pi_107591443
Ik kots niemand uit, dat ten eerste. Ten tweede zou ik zeggen dat er gekeken moet worden naar oplossingen ? Daar hebben we wat aan. Hoe kun je iets verbeteren als je geen oplossingen kunt aandragen ?

Dus daar zal de aandacht naar moeten gaan. Dat wil niet zeggen dat wij dat hier nu even moeten doen, want ik denk niet dat hier iemand is die in de positie is om even wat te veranderen ?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 12:50:49 #44
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107591719
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 12:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik kots niemand uit, dat ten eerste. Ten tweede zou ik zeggen dat er gekeken moet worden naar oplossingen ? Daar hebben we wat aan. Hoe kun je iets verbeteren als je geen oplossingen kunt aandragen ?

Tuurlijk zijn oplossingen heel belangrijk. Alleen ben ik van mening dat het eerste eerst moet. Eerst helder krijgen wat de problemen (en diens gevolgen) nu werkelijk zijn. Dit is zo complex dat het wel enig energie kost dit goed, overtuigend en wetenschappelijk vast te leggen.
Graag je reactie
pi_107592660
Occupy houdt verband met Anonymous, met name qua structuur en deels qua ideologie. Het begrijpen van de een verschaft begrip voor de ander. Aan de hand van een artikel over het onderzoek van Gabriella Coleman, iemand die zich jarenlang heeft begeven in de omgeving van Anonymous, wordt uitgebreid de parallel voorgelegd die de hackersgroepering heeft met Occupy:
quote:
Coleman explains the resemblances:

One of Occupy Wall Street’s most powerful gestures has been to position its radically democratic decision-making process, represented by the agora of the General Assembly, against the reining corporate kleptocracy. Though this brand of horizontalism has a rich history with many roots, there is a particularly strong resonance in the relationship between the formal structure and the political aspirations of Anonymous. And Anonymous is organized not only around a radical democratic (at times chaotic and anarchic) structure but also around the very concept of anonymity, here constituted as collectivity. The accumulation of too much power—especially in a single point in (virtual) space—and prestige is not only taboo but functionally very difficult. The lasting effect of Anonymous may have as much to do with facilitating alternative practices of sociality—upending the ideological divide between individualism and collectivism—as with attacks on monolithic banks and sleazy security firms.
Maar niet alleen banken en slinkse bedrijven vangen het oog van deze bewegingen:
quote:
...the kinds of governments we have in place actually have little capacity for addressing the longings we have for freedom and collectivity in a globalizing, digital age.
Collectiviteit is hier het sleutelwoord, wat zich uit in de horizontale machtsverdeling, zoals de General Assembly.

Dat dit zowel de kracht als de zwakte kan zijn van zowel Anonymous als Occupy legt Coleman uit als volgt:
quote:
This approach could easily devolve into unfocused operations that dissipate the group’s collective strength. But acting “on the wing” leverages Anonymous’s fluid structure, giving Anons an advantage, however temporary, over traditional institutions—corporations, states, political parties—that function according to unified plans.
Occupy heeft geen vaststaand plan juist omdat dat de kracht is van een beweging als deze:
quote:
The reason both Anonymous and Occupy Wall Street don’t put forward “any programmatic plan” that existing institutions could follow is that there isn’t one. Or, rather, the movements themselves are their own programmatic plan, parallel institutions unto themselves.
Wat voor een deel verklaart waarom men geen antwoord kan geven op de vraag welke doelstellingen Occupy nou eigenlijk heeft. Occupy is het doel, een fysieke uiting van het verlangen naar een gedecentraliseerde samenleving waarin collectiviteit en vrijheid voorop staan.

Op de vraag of dat nou nut heeft gaat de schrijver van dit artikel verder:
quote:
As Mary King has so often pointed out in her columns on Waging Nonviolence, the form that a resistance movement takes has a big effect on the society that emerges after it, especially if the movement has some amount of success. The preoccupation with process and internal culture in both Anonymous and the Occupy movement, therefore, has justifiably high stakes. With that in mind, in a new essay on the Harper’s website, I try to extrapolate from texts approved by various Occupy assemblies what a post-revolutionary Planet Occupy might look like.

I see no quick-and-easy legislative, executive, or judicial patches for the problems which the movement means to confront. I’ve come to think, instead, that the movement’s lasting contribution could be something substantially more ambitious: a wholesale rethinking of political life, more akin to the promulgation of revolutionary France’s Declaration of the Rights of Man and of the Citizen than, say, the introduction of a financial-transaction tax or the revocation of the Supreme Court’s Citizens United decision.
De vorm van bewegingen als Occupy en Anonymous zijn bepalend voor het effect op de samenleving die hieruit groeit, met name wanneer zulke bewegingen enig succes hebben. Occupy Nederland is weinig succesvol gebleven, en zal naar verwachting lokaal een minimale hoeveelheid invloed uitoefenen.
Maar dat is wellicht te vroeg gesproken: Occupy in de Verenigde Staten is nog altijd actief en heeft voldoende aanhang om wereldwijde aandacht te genieten. Dit mag een ver-van-mijn-bed-show lijken, maar sta dan even stil bij de wereldwijde verstrengeling van economieën en politiek van landen, en communicatie tussen wereldburgers over het internet. (R)evoluties overzee hebben sterke invloed op het doen en laten in ons kleine kikkerlandje, dus zelfs al lijkt de tak van Occupy in ons land een stille dood te zijn gestorven, de boom staat nog overeind.

Occupy leeft, is immer in beweging, en nog lang niet klaar.

Voor het essay van Gabriella Coleman kan je hier terecht.
pi_107593263
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 12:50 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn oplossingen heel belangrijk. Alleen ben ik van mening dat het eerste eerst moet. Eerst helder krijgen wat de problemen (en diens gevolgen) nu werkelijk zijn. Dit is zo complex dat het wel enig energie kost dit goed, overtuigend en wetenschappelijk vast te leggen.
Klopt, daar begint alles mee, met de problemen. En daar zal aan gewerkt worden neem ik aan.
pi_107593413
Waar begin je mee ?

Wat is het beginsel van (de) problemen ? Zou dat de verschillen kunnen zijn in alle facetten van het leven ? Of is verschil nu eenmaal natuurlijk ( Wat het ook is ) en zou dat ook moeten reflecteren door de maatschappij heen.

Wat vinden jullie hiervan ?
pi_107593994
Een beweging als Anonymous heeft geen rekening gehouden met dit (masker) ?
Iedereen kan met een masker zich voordoen als iemand van deze Anonymous beweging. :Z
allesbeterweter
pi_107594157
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 13:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waar begin je mee ?

Wat is het beginsel van (de) problemen ? Zou dat de verschillen kunnen zijn in alle facetten van het leven ? Of is verschil nu eenmaal natuurlijk ( Wat het ook is ) en zou dat ook moeten reflecteren door de maatschappij heen.

Wat vinden jullie hiervan ?
Ik begrijp je vraag niet eens, laat staan dat ik er een zinnig antwoord op kan geven :{
pi_107595062
Ow. Wat is het probleem van deze tijd ? In relatie tot bv Occupy en crisis.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 16:11:30 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107597804
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 13:21 schreef Gray het volgende:

Wat voor een deel verklaart waarom men geen antwoord kan geven op de vraag welke doelstellingen Occupy nou eigenlijk heeft. Occupy is het doel, een fysieke uiting van het verlangen naar een gedecentraliseerde samenleving waarin collectiviteit en vrijheid voorop staan.

Occupy is, naast demonstreren, vooral discussie. Het delen van informatie en ideeën. Idem Anonymous. En directe actie. Als een overheid of bedrijf niet levert wat je wilt, organiseer je het gewoon zelf. Met als resultaat dat bedrijven en overheden geen "onderdanen" meer hebben; die zijn voor zichzelf begonnen. En dat is natuurlijk buitengewoon bedreigend.

quote:
De vorm van bewegingen als Occupy en Anonymous zijn bepalend voor het effect op de samenleving die hieruit groeit, met name wanneer zulke bewegingen enig succes hebben. Occupy Nederland is weinig succesvol gebleven, en zal naar verwachting lokaal een minimale hoeveelheid invloed uitoefenen.
Dat kan je niet zeggen. Anonymous en Occupy zijn wereldwijde bewegingen, los van de oude landsgrenzen. Actiegroepen zijn ook geglobaliseerd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_107598193
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Occupy is, naast demonstreren, vooral discussie. Het delen van informatie en ideeën. Idem Anonymous. En directe actie. Als een overheid of bedrijf niet levert wat je wilt, organiseer je het gewoon zelf. Met als resultaat dat bedrijven en overheden geen "onderdanen" meer hebben; die zijn voor zichzelf begonnen. En dat is natuurlijk buitengewoon bedreigend.
Eens. Wel denk ik dat de productiviteit van de groepen nog iets opgeschroefd mag worden als signaal naar de maatschappij dat zelfstandig ondernemen van actie een goed alternatief is tov het huidige paradigma.

quote:
[..]

Dat kan je niet zeggen. Anonymous en Occupy zijn wereldwijde bewegingen, los van de oude landsgrenzen. Actiegroepen zijn ook geglobaliseerd.
Dat gaf ik dan ook aan na het stukje dat je hierboven quotte. ;) Kijk maar:
quote:
Maar dat is wellicht te vroeg gesproken: Occupy in de Verenigde Staten is nog altijd actief en heeft voldoende aanhang om wereldwijde aandacht te genieten. Dit mag een ver-van-mijn-bed-show lijken, maar sta dan even stil bij de wereldwijde verstrengeling van economieën en politiek van landen, en communicatie tussen wereldburgers over het internet. (R)evoluties overzee hebben sterke invloed op het doen en laten in ons kleine kikkerlandje, dus zelfs al lijkt de tak van Occupy in ons land een stille dood te zijn gestorven, de boom staat nog overeind.
Nog bedankt overigens voor het doorlinken van dit artikel in het AnonOps-topic. O+
  zaterdag 4 februari 2012 @ 16:29:55 #53
pi_107598308
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Eens. Wel denk ik dat de productiviteit van de groepen nog iets opgeschroefd mag worden als signaal naar de maatschappij dat zelfstandig ondernemen van actie een goed alternatief is tov het huidige paradigma.

[..]

Dat gaf ik dan ook aan na het stukje dat je hierboven quotte. ;) Kijk maar:

[..]
Ik zag het, maar toen was ik al klaar met tikken :P
quote:
Nog bedankt overigens voor het doorlinken van dit artikel in het AnonOps-topic. O+
"Biella" verdiend daar een plaatsje in de OP. :Y
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_107598481
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zag het, maar toen was ik al klaar met tikken :P
Np. ;)

quote:
[..]

"Biella" verdiend daar een plaatsje in de OP. :Y
Eens. :Y
  zaterdag 4 februari 2012 @ 16:39:08 #55
pi_107598567
quote:
Gabriella Coleman Assistant Professor of Media, Culture, and Communication

Trained as an anthropologist, Gabriella (Biella) Coleman examines the ethics of online collaboration/institutions as well as the role of the law and digital media in sustaining various forms of political activism. Between 2001-2003 she conducted ethnographic research on computer hackers primarily in San Francisco, the Netherlands, as well as those hackers who work on the largest free software project, Debian. Her first book, "Coding Freedom: The Aesthetics and the Ethics of Hacking" is forthcoming with Princeton University Press and she is currently working on a new book on Anonymous and digital activism. She is the recipient of numerous grants, fellowships, and awards, including ones from the National Science Foundation, the Woodrow Wilson Foundation, the Ford Foundation, the Social Science Research Council and the Institute for Advanced Study.
pi_107607320
pi_107610281
Deze is leuk voor het nageslacht? ^O^
allesbeterweter
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2012 @ 12:34:05 #58
341203 3-voud
pi_107623613
In Amerika zijn ze het onderhand ook zat met die occupy kermis. Ontruimingen her en der.
Terecht, het heeft geen draagvlak meer en is enkel nog maar een toevluchtsoord voor mensen die ergens tegen aan willen schuiven om bij een groepje te horen. Kuddegedrag.

Als je dan nagaat dat het hier in Nederland nog minder ergens om ging en de aantrekkingskracht van sloebers en uitvreters groter was... beschamend gewoon.
pi_107637092
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 12:34 schreef 3-voud het volgende:
In Amerika zijn ze het onderhand ook zat met die occupy kermis. Ontruimingen her en der.
Terecht, het heeft geen draagvlak meer en is enkel nog maar een toevluchtsoord voor mensen die ergens tegen aan willen schuiven om bij een groepje te horen. Kuddegedrag.

Als je dan nagaat dat het hier in Nederland nog minder ergens om ging en de aantrekkingskracht van sloebers en uitvreters groter was... beschamend gewoon.
^O^
pi_107637608
Hihi.
pi_107638958
quote:

Boehoeee
pi_107641262
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:11 schreef dadgad het volgende:

[..]

Boehoeee
Treehugging hippie.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2012 @ 19:33:55 #63
341203 3-voud
pi_107642190
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2012 17:37 schreef Gray het volgende:
Hihi.
Zo reageren occupiers ook. Geen idee waar ze het over hebben of waarmee ze bezig zijn. Maar ze vinden zichzelf een potje belangrijk...
pi_107642365
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:33 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zo reageren occupiers ook. Geen idee waar ze het over hebben of waarmee ze bezig zijn. Maar ze vinden zichzelf een potje belangrijk...
Dat is inmiddels wel duidelijk. Goed dat je het eindelijk een keer toegeeft. :)
pi_107642811
Frisjes hier..
pi_107643342
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Frisjes hier..
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2012 @ 20:00:07 #67
341203 3-voud
pi_107643525
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:37 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is inmiddels wel duidelijk. Goed dat je het eindelijk een keer toegeeft. :)
Ik zal je een handboekje kopen "Sarcasme voor Dummies". Misschien dat je dan wat scherper wordt.
pi_107644190
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik zal je een handboekje kopen "Sarcasme voor Dummies". Misschien dat je dan wat scherper wordt.
Tip: eerst zelf lezen.
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2012 @ 20:43:37 #69
341203 3-voud
pi_107646094
quote:
3s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Tip: eerst zelf lezen.
Je hebt 'm echt hard nodig.
pi_107646486
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je hebt 'm echt hard nodig.
Dan ligt onze lijn van gedachten toch dichter bij elkaar dan iemand op het eerste gezicht zou denken; ik dacht precies hetzelfde voor ik dit las. :D
  zondag 5 februari 2012 @ 21:47:43 #71
pi_107650367
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:33 schreef 3-voud het volgende:

[..]

† In Memoriam † zondag 5 februari 2012 @ 22:00:34 #72
341203 3-voud
pi_107651343
quote:
Sja, je hoopt met een cartoontje de feiten van real life te verbloemen. Wel jammer.
pi_107655052
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sja, je hoopt met een cartoontje de feiten van real life te verbloemen. Wel jammer.
pi_107663832
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je kent papierversnipperaar? Dit is zijn manier van discussieren...hit and run. Knip en plaksmurf....dat is een betere naam :)
pi_107664296
Elk mens weet wat goed en slecht is (zij/hun/die op deze graai positie zitten ,zijn dus psychopaat)? _O-
allesbeterweter
pi_107664610
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:01 schreef allesbeterweter het volgende:
Elk mens weet wat goed en slecht is (zij/hun/die op deze graai positie zitten ,zijn dus psychopaat)? _O-
Alleen is 'slecht' voor de een anders dan voor de ander. Ik vind Occupy slecht,..... anderen vinden van niet.
  maandag 6 februari 2012 @ 10:35:35 #77
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107665123
quote:
99s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Alleen is 'slecht' voor de een anders dan voor de ander. Ik vind Occupy slecht,..... anderen vinden van niet.
Nu ff zweven met RedBull :P
Dat staat op het collectief bewustzijn:
quote:
Collectief bewustzijn

Het collectieve bewustzijn is volgens de Franse socioloog Durkheim het geheel van opvattingen en sentimenten die gemeenschappelijk zijn voor een gemiddelde burger van dezelfde samenleving. Het was voor hem een belangrijke voorwaarde voor onderlinge solidariteit waarmee sociale cohesie bereikt kon worden. Aanvankelijk zag hij het vooral als onderdeel van wat hij mechanische solidariteit noemde. Dit is van toepassing in een maatschappij met weinig sociale differentiatie waar dezelfde normen en waarden gevolgd worden en sprake is van een sterke sociale pressie tot conformisme.

Het collectieve bewustzijn zou afnemen door het industrialisatieproces waarbij door arbeidsverdeling en specialisatie sprake is van toenemende sociale differentiatie. Door de onderlinge afhankelijkheid en het besef dat de verschillende functies elkaar aanvullen ontstaat een nieuwe solidariteit, een organische solidariteit waarbij de sociale pressie afneemt. De maatschappij wordt nu niet mechanisch, maar organisch bij elkaar gehouden.

Doordat hij echter stelde dat ook organische solidariteit gebaseerd moet zijn op de waarden en normen van het collectieve bewustzijn, vervaagt het onderscheid tussen de verschillende soorten solidariteit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Collectief_bewustzijn
http://www.paranormaaladv(...)tief_bewustzijn.html
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 10:36:07 #78
341203 3-voud
pi_107665132
quote:

[..]

Precies. Met dat soort onzinnige "alles-is-liefde" uitspraken kun je geen zak.
pi_107666655
quote:
Collectief bewustzijn

Het collectieve bewustzijn is volgens de Franse socioloog Durkheim het geheel van opvattingen en sentimenten die gemeenschappelijk zijn voor een gemiddelde burger van dezelfde samenleving. Het was voor hem een belangrijke voorwaarde voor onderlinge solidariteit waarmee sociale cohesie bereikt kon worden. Aanvankelijk zag hij het vooral als onderdeel van wat hij mechanische solidariteit noemde. Dit is van toepassing in een maatschappij met weinig sociale differentiatie waar dezelfde normen en waarden gevolgd worden en sprake is van een sterke sociale pressie tot conformisme.

Het collectieve bewustzijn zou afnemen door het industrialisatieproces waarbij door arbeidsverdeling en specialisatie sprake is van toenemende sociale differentiatie. Door de onderlinge afhankelijkheid en het besef dat de verschillende functies elkaar aanvullen ontstaat een nieuwe solidariteit, een organische solidariteit waarbij de sociale pressie afneemt. De maatschappij wordt nu niet mechanisch, maar organisch bij elkaar gehouden.

Doordat hij echter stelde dat ook organische solidariteit gebaseerd moet zijn op de waarden en normen van het collectieve bewustzijn, vervaagt het onderscheid tussen de verschillende soorten solidariteit.
Wat is nu het verschil dan ? tussen mechanisch en organisch. Het is beide hetzelfde. En wat kunnen we er mee ?

Sociale cohesie is toch wat anders dan een besef van 'moeten' omdat het anders in elkaar stort ?
pi_107667022
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Precies. Met dat soort onzinnige "alles-is-liefde" uitspraken kun je geen zak.
Welke uitspraak is dat? Deze:
quote:

[..]

Of toch deze?

quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:01 schreef allesbeterweter het volgende:
  maandag 6 februari 2012 @ 11:52:43 #81
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107667263
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. Ondanks het gedemonstreerd ben en blijf je onderdaan van de overheid op wiens grond jij je begeeft, van welke rechten jij geniet en welke nationaliteit jij draagt. Dat jij je niet naar behoren gedraagt (bijvoorbeeld demonstreren) betekent hooguit dat je deviant gedrag vertoont en niet meeloopt met de "kudde".

quote:
JIJ bent een vooraanstaand voorbeeld van kuddegedrag. Je hebt het zelf niet eens door. Dat is nog erger.. |:(
Graag je reactie
pi_107667375
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 11:52 schreef Dr-Anderson het volgende:
JIJ bent een vooraanstaand voorbeeld van kuddegedrag. Je hebt het zelf niet eens door. Dat is nog erger.. |:(
Bingo :D
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_107668417
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:35 schreef heartz het volgende:

[..]

Nu ff zweven met RedBull :P
Dat staat op het collectief bewustzijn:

[..]

http://www.paranormaaladv(...)tief_bewustzijn.html
Als je het niet heel erg vind ga ik niet mee in het paranormaal geblabla en ik val al helemaal niet onder een collectief bewustzijn.

Ik ben juist voor individualisme op elk vlak.
pi_107668524
Occupy moet alleen zorgen dat de mensen gaan nadenken over zorgen in de politieke wantoestanden en graaicultuur op hoger niveau. :Z

Maar legt nu de zorgen bij de bevolking over Occupy!!!

De rap-draaiers en dombo's zijn wederom geslaagd om deze beweging om zeep te helpen.
Zo als gewoonlijk weer een BNW conspiracy.

Ik heb de moed opgegeven in de mens "Beam me up Scotty" en vaarwel Aarde !!!!!!!!!!!!!! ^O^
Tot een volgende keer maar weer ?
allesbeterweter
pi_107669093
Joow, tot ziens.
pi_107669265
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:22 schreef allesbeterweter het volgende:
Occupy moet alleen zorgen dat de mensen gaan nadenken over zorgen in de politieke wantoestanden en graaicultuur op hoger niveau. :Z

Maar legt nu de zorgen bij de bevolking over Occupy!!!

De rap-draaiers en dombo's zijn wederom geslaagd om deze beweging om zeep te helpen.
Zo als gewoonlijk weer een BNW conspiracy.

Ik heb de moed opgegeven in de mens "Beam me up Scotty" en vaarwel Aarde !!!!!!!!!!!!!! ^O^
Tot een volgende keer maar weer ?
We hebben allemaal wel eens een mindere dag. Niet opgeven natuurlijk. Dan is alles bij voorbaat al gedoemd te mislukken ?
pi_107669511
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:37 schreef Loppe het volgende:
Joow, tot ziens.
Whahahaha geloven in Star-trek !!!!!!!!!!!!!!!!
Letterlijk of Figuurlijk ?
allesbeterweter
pi_107670127
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:50 schreef allesbeterweter het volgende:
Whahahaha geloven in Star-trek !!!!!!!!!!!!!!!!
Letterlijk of Figuurlijk ?
Evenveel als in jouw vertrek.
pi_107670258
quote:
99s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als je het niet heel erg vind ga ik niet mee in het paranormaal geblabla
Ik ook niet. Laten we dat maar in TRU houden.

quote:
en ik val al helemaal niet onder een collectief bewustzijn.
Daar vallen we allemaal onder. ;)

quote:
Dan krijgen we dit:

[ Bericht 6% gewijzigd door Gray op 06-02-2012 13:21:52 ]
pi_107670357
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ook niet. Laten we dat maar in TRU houden.

[..]

Daar vallen we allemaal onder. ;)

[..]

Dan krijgen we dit:
[ afbeelding ]
Is dat nu een biddende moslim met een kruisje? :?
pi_107670517
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is dat nu een biddende moslim met een kruisje? :?
Christenen willen ook nog wel eens doeken dragen in warme landen, om hun haar tegen het weer te beschermen.

Maar bij nader inzien niet het sterkste plaatje... :P Je quotte me net voor mijn edit. ;(
pi_107670519
Dat is een wereld waarin niemand iets om een ander geeft.

Niet eens zo ver van de werkelijkheid.
pi_107670586
quote:
Christenen willen ook nog wel eens doeken dragen in warme landen, om hun haar tegen het weer te beschermen.
Hoezo hokjes denken ?
pi_107670633
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is een wereld waarin niemand iets om een ander geeft.

Niet eens zo ver van de werkelijkheid.
Hyperindividualisatie met dank aan de commercie, dat inhaakte op de wil naar spirituele ontwikkeling van de jaren '70.

Goede marketing wel, jammer dat de intentie erachter zo ontzettend laag was.
pi_107670651
quote:

[..]

Als je het niet heel erg vind ga ik niet mee in het paranormaal geblabla en ik val al helemaal niet onder een collectief bewustzijn.

Dat is het vernuftige van het systeem ... je wordt collectief gestuurd terwijl je denkt dat je individualistisch bent
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_107670759
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:27 schreef Gray het volgende:

[..]

Hyperindividualisatie met dank aan de commercie, dat inhaakte op de wil naar spirituele ontwikkeling van de jaren '70.

Goede marketing wel, jammer dat de intentie erachter zo ontzettend laag was.
Komt dat voort uit de hang naar spiritualiteit in de 70 tiger jaren ?

Dat wist ik niet.
pi_107670909
Nog over de indifference, sommigen beweerden volgens mij dat de mensen er niet klaar voor zijn, omdat we gewend zijn aan leven in relatief kleine groepen mensen, en dat alles wat daar buiten valt onze aandacht niet heeft. Ik dacht dat Frans de Waal daar eens onderzoek naar heeft gedaan.

Alleen lijkt het mij stug dat dat de oorzaak is ? Ik denk vooral dat het 'collectief bewustzijn' en angst hieraan ten grondslag ligt. Namelijk die individualisatie. Men geeft er gewoonweg niets meer om. Al denk ik niet dat dit behoord tot de menselijke kernwaarden.

En dat dit dus veranderd zou kunnen worden door bewustwording cq aandacht vestigen op, en het wegnemem van angst ? Dus de mens weer mens laten zijn en worden. Inplaats van verharden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gertje-Plongers op 06-02-2012 13:47:57 ]
pi_107671591
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:16 schreef Gray het volgende:

Dan krijgen we dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niets mis mee ;)
  maandag 6 februari 2012 @ 14:08:11 #99
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107672142
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 11:32 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Wat is nu het verschil dan ? tussen mechanisch en organisch. Het is beide hetzelfde. En wat kunnen we er mee ?

Sociale cohesie is toch wat anders dan een besef van 'moeten' omdat het anders in elkaar stort ?
Ja, maar bij mechanisch is er minder (weinig) sociale differentiatie en bij organisch meer (toenemende) sociale differentiatie.
pi_107672415
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:08 schreef heartz het volgende:

[..]

Ja, maar bij mechanisch is er minder (weinig) sociale differentiatie en bij organisch meer (toenemende) sociale differentiatie.
Maar als ik het goed gelezen heb zorgt toenemende sociale differentiatie juist voor afnemende cohesie, of collectief bewustzijn.

Wel denk ik dat de collectieve intelligentie vooruit gaat, en uiteindelijk ook het bewustzijn, maar ik denk wel dat er enige tijd overheen gaat wanneer weinig aandacht besteed wordt aan het bevorderen van de sociale cohesie.

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Komt dat voort uit de hang naar spiritualiteit in de 70 tiger jaren ?

Dat wist ik niet.
Dat komt ook aan bod in Century of the self. ;)

Ik noem het: commercializing hippieness. (8>
  maandag 6 februari 2012 @ 14:20:08 #101
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107672577
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar als ik het goed gelezen heb zorgt toenemende sociale differentiatie juist voor afnemende cohesie, of collectief bewustzijn.
Dat lees ik niet. Wel dat de sociale pressie afneemt bij toenemende sociale differentiatie.

quote:
Collectief bewustzijn

http://nl.wikipedia.org/wiki/Collectief_bewustzijn

[ Bericht 2% gewijzigd door heartz op 06-02-2012 14:31:09 ]
pi_107673087
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:20 schreef heartz het volgende:

[..]

[..]

Ah, het is me nu duidelijker, dank voor de moeite. :)

Het is dit stukje waar ik dus eigenlijk een toelichting bij gaf:
quote:
Door de onderlinge afhankelijkheid en het besef dat de verschillende functies elkaar aanvullen ontstaat een nieuwe solidariteit, een organische solidariteit waarbij de sociale pressie afneemt.
In een maatschappij waar individualisme benaderd en benadrukt wordt als een vorm van egoïsme, neemt de sociale cohesie juist af. Het rechtvaardigt situaties als de 1% en 99%, waarbij individuele waardigheid en individueel eigendom gaan botsen.

In andere woorden: je staat in je recht om neer te kijken op anderen die minder hebben, om wat voor reden dan ook.
  maandag 6 februari 2012 @ 14:35:05 #103
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107673240
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Ah, het is me nu duidelijker, dank voor de moeite. :)

Het is dit stukje waar ik dus eigenlijk een toelichting bij gaf:

[..]

In een maatschappij waar individualisme benaderd en benadrukt wordt als een vorm van egoïsme, neemt de sociale cohesie juist af. Het rechtvaardigt situaties als de 1% en 99%, waarbij individuele waardigheid en individueel eigendom gaan botsen.
Ja en in een meer organische maatschappij zou sociale pressie over het algemeen af moeten nemen :P

Heb nog een note geplaatst in de vorige post. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door heartz op 06-02-2012 14:40:33 ]
pi_107673351
Collectief bewustzijn

Het collectieve bewustzijn is volgens de Franse socioloog Durkheim het geheel van opvattingen en sentimenten die gemeenschappelijk zijn voor een gemiddelde burger van dezelfde samenleving.
Het was voor hem een belangrijke voorwaarde voor onderlinge solidariteit waarmee sociale cohesie bereikt kon worden.

Basis idee.

Aanvankelijk zag hij het vooral als onderdeel van wat hij mechanische solidariteit noemde.
Dit is van toepassing in een maatschappij met weinig sociale differentiatie waar dezelfde normen en waarden gevolgd worden en sprake is van een sterke sociale pressie tot conformisme.

Dit is de simplistische maatschappij vorm zeg maar ?

Het collectieve bewustzijn zou afnemen ? door het industrialisatieproces waarbij door arbeidsverdeling en specialisatie sprake is van toenemende sociale differentiatie.

Hoe meer verschil de meer eigen opvattingen ?

Door de onderlinge afhankelijkheid en het besef dat de verschillende functies elkaar aanvullen ontstaat een nieuwe solidariteit, een organische solidariteit waarbij de sociale pressie afneemt. De maatschappij wordt nu niet mechanisch, maar organisch bij elkaar gehouden.

Iedereen begrijpt het grotere geheel ? waardoor men organisch deelneemt aan het geheel, zonder vragen te stellen aan de opzet.

Doordat hij echter stelde dat ook organische solidariteit gebaseerd moet zijn op de waarden en normen van het collectieve bewustzijn, vervaagt het onderscheid tussen de verschillende soorten

Wat kun je hier mee ?
  maandag 6 februari 2012 @ 14:39:34 #105
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107673391
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Collectief bewustzijn

Het collectieve bewustzijn is volgens de Franse socioloog Durkheim het geheel van opvattingen en sentimenten die gemeenschappelijk zijn voor een gemiddelde burger van dezelfde samenleving.
Het was voor hem een belangrijke voorwaarde voor onderlinge solidariteit waarmee sociale cohesie bereikt kon worden.

Basis idee.

Aanvankelijk zag hij het vooral als onderdeel van wat hij mechanische solidariteit noemde.
Dit is van toepassing in een maatschappij met weinig sociale differentiatie waar dezelfde normen en waarden gevolgd worden en sprake is van een sterke sociale pressie tot conformisme.

Dit is de simplistische maatschappij vorm zeg maar ?

Het collectieve bewustzijn zou afnemen ? door het industrialisatieproces waarbij door arbeidsverdeling en specialisatie sprake is van toenemende sociale differentiatie.

Hoe meer verschil de meer eigen opvattingen ?

Door de onderlinge afhankelijkheid en het besef dat de verschillende functies elkaar aanvullen ontstaat een nieuwe solidariteit, een organische solidariteit waarbij de sociale pressie afneemt. De maatschappij wordt nu niet mechanisch, maar organisch bij elkaar gehouden.

Iedereen begrijpt het grotere geheel ? waardoor men organisch deelneemt aan het geheel, zonder vragen te stellen aan de opzet.

Doordat hij echter stelde dat ook organische solidariteit gebaseerd moet zijn op de waarden en normen van het collectieve bewustzijn, vervaagt het onderscheid tussen de verschillende soorten

Wat kun je hier mee ?
Het was vooral een reactie op Bravo zijn individualisme. :P
Maar misschien kunnen we er wat mee. :D
pi_107673482
Ik hoop het, zou een leuke discussie kunnen zijn :9
pi_107673518
quote:
Waarom benader je mensen dan als collectief?
pi_107673579
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

pi_107673631
quote:
99s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh, dus voor 'individualisme zijn' is ook maar een holle kreet? Oké.
  Moderator maandag 6 februari 2012 @ 14:46:31 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_107673669
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, dus voor 'individualisme zijn' is ook maar een holle kreet? Oké.
Allebei de kreten zijn hol.
pi_107673713
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:42 schreef Xa1pt het volgende:

+1 scherp :D
pi_107676548
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

+1 scherp :D
Kijk, ik ben een individu en individueel lach ik die hele groep uit die op haar beurt dus geen individu is.
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 16:34:03 #113
341203 3-voud
pi_107678097
Collectief bewustzijn... :') ... mijn god _O-

We zijn geen bijen man.
  maandag 6 februari 2012 @ 16:37:02 #114
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107678222
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:34 schreef 3-voud het volgende:
We zijn geen bijen man.
Zou je denken? :'(
  Moderator maandag 6 februari 2012 @ 16:44:07 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_107678559
Jung, leerling van Freud geloofde in het collectieve bewustzijn.

Pim van Lommel heeft ook een boek geschreven over dit fenomeen. Eindeloos Bewustzijn.
pi_107678745
quote:

We zijn geen bijen man.
Wel zijn sommigen duidelijk buiten bewustzijn :)
pi_107680803
quote:

We zijn geen bijen man.
Van nature zo leuk, grappig en intelligent!
  maandag 6 februari 2012 @ 22:26:10 #118
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107695744
quote:

We zijn geen bijen man.
Zegt wie?
Graag je reactie
pi_107696136
Is er iemand die Jung zijn visie op het collectief bewustzijn kan samenvatten ?
  Moderator maandag 6 februari 2012 @ 23:21:04 #121
249559 crew  Lavenderr
pi_107698370
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zal morgen een poging doen, nu ga ik slapen, anders ben ik morgen niks waard op het werk.
pi_107698404
Weltrusten dan, tot morgen.
pi_107699049

Hele mooie docu, zeker de moeite waard om te gaan kijken.

De docu gaat over de algehele toestand in de wereld, het leven in angst en uitwerking daarvan binnen een maatschappij.

De strijd tussen vrijheid en zekerheid in combinatie met veiliheid. Een actueel thema als we naar een grotere controle maatschappij gaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Gertje-Plongers op 07-02-2012 00:09:46 ]
pi_107699463
quote:
Toelichting!

Als in: wat doet een 9/11-filmpje in het Occupy-topic?
pi_107699517
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Toelichting!

Als in: wat doet een 9/11-filmpje in het Occupy-topic?
Het is een algehele uitleg over de verschillende aspecten van de huidige toestand in de wereld, dus niet zozeer om het 9/11 verhaal. Dit gaat veel breder dan dat. Anders post ik het niet.
pi_107699932
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Het is een algehele uitleg over de verschillende aspecten van de huidige toestand in de wereld, dus niet zozeer om het 9/11 verhaal. Dit gaat veel breder dan dat. Anders post ik het niet.
Ik snap dat jij dat weet, maar wie het filmpje niet gezien heeft weet dat natuurlijk niet. ;)

Met zo'n titel bij het filmpje helpt context wel om mensen te overtuigen van kijken. ;)
  dinsdag 7 februari 2012 @ 10:32:40 #127
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107705719
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jung was grondlegger van de analytische psychologie.
Hij ontwikkelde zijn theorie van het collectieve bewustzijn, die daarna nog onderzocht is en onderzocht wordt.
Geinig is misschien dat hij over het verschijnsel van de ufo's vond dat het representaties waren van het collectief bewustzijn. :P

Misschien dat je hier wat wijzer van wordt, you know, google is your friend. :D
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carl_Gustav_Jung
pi_107706769
Bedankt Heartz,

Dat wist ik al, het ging mij om een samenvatting van zijn visie, het liefst van iemand die het gestudeerd heeft. :9
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:23:16 #129
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107707093
Dit is de indeling van Jung:

quote:
Carl Jung (1875-1961) was een Zwitserse psychiater die een tijd lang bevriend was met Sigmund Freud. Jung had echter wel andere ideeën dan Freud. Jung onderscheidt ook drie delen in de persoonlijkheid, deze verschillen echter van de verdeling die Freud maakte. De indeling van Jung is namelijk als volgt:

Het Ego - Het Ego bevat je bewustzijn, i.e. je bewuste waarnemingen, gedachten, gevoelens en herinneringen.

Het persoonlijk onbewuste - Dit deel van de persoonlijkheid bevat al die zaken die ooit bewust waren maar die je hebt vergeten of weggedrukt.

Het collectieve bewustzijn - Dit is het onbewuste reservoir van ervaringen en herinneringen die de mensheid tot nu toe heeft opgedaan en die alle mensen met elkaar delen.

Anders dan Freud, geloofde Jung dat de persoonlijkheid zich ook na de jeugd blijft ontwikkelen. Vooral de ideeën van Jung over het collectieve bewustzijn zijn uniek. In het collectieve bewustzijn huizen, aldus Jung, zogenaamde archetypen.
quote:
-Het collectief onbewuste en archetypen: Wat is dat?
---
Het collectief onbewuste is de ontdekking die Carl Gustav Jung bekend maakte. De ontdekking van het collectief onbewuste wordt in het boek “De psychologie van Jung” omschreven as “---” . (Het collectief) onbewuste zou je kunnen zien als de tegenhanger van het redeneren. Het collectief onbewuste is als het ware een opslagplaats voor “beelden”/ informatie die we erfden van onze menselijke en zelfs dierlijke voorouders en dit in tegenstelling tot het bewuste dat ontstaat door (dagelijkse) ervaringen. Zo zijn we niet alleen psychologisch verbonden met onze achtergrond maar ook met onze voorouders. De “beelden “ uit het onbewuste kunnen we ons echter niet herinneren of voor de geest halen. Het is eerder een aangeboren beeld (predispositie) die ervoor zorgt dat we op een bepaalde manier op een bepaalde situatie reageren. Bijvoorbeeld de vrees voor slangen of de duisternis zou zo’n dergelijk beeld zijn dat we geërfd hebben van onze voorouders. De beelden werden in de hersenen ‘gegrift’ bij onze voorouders en werden geërfd door hun kinderen. Onze dagelijkse ervaringen versterken de predispositie alleen maar meer. De opgeslagen informatie uit het onbewuste kunnen in beperkte gevallen ook aan de oppervlakte komen door dromen (zie verder), vrije associatie(zie voor), muziek, dans enz.… De aanwezigheid van het collectief onbewuste werd ook wetenschappelijk bewezen. Er zijn twee verschillende bewijzen de een al meer aanvaardt dan de andere. De eerste noemt men het Lamarckisme en deze zegt dat “---’ De tweede en de meest aangenomen theorie verklaart het fenomeen door natuurlijke selectie en mutatie. De evolutie van het collectief onbewuste is volgens deze theorie op dezelfde manier als ons lichaam geëvolueerd; kenmerken die ons meer kan om te overleven geven, worden behouden en uitvergroot. Dit geldt dus eveneens voor de vrees voor slangen. Degenen die voorzorgen namen bleven leven, met als gevolg dat nu iedereen schrik heeft voor slangen.

Wat doet men vandaag nog met deze theorie?
Er zijn reeds verschillende boeken geschreven over dromen en verhalen ontleden d.m.v. archetypen. De droom geeft eigenlijk het onbewuste weer. Door de droom te analyseren kan men dus achterhalen waarmee de persoon in kwestie vooral bezig is en wat in deze persoon zo al omgaat. Zo kan men dus zichzelf (of een cliënt) beter begrijpen.
De informatie in dromen komt dus rechtstreeks uit het onbewuste. De dromen zijn a.h.w. een poort naar het onbewuste. De inhoud wordt zodanig vermomd dat men een reeks symbolen krijgt. Deze symbolen kunnen herleid worden tot archetypen en symbolen (= “---” ). Nu kan men de droom ontleden. Als men een droom niet zou verhullen d.m.v. symbolen zou men zo ‘schrikken’ dat men wakker zou worden.
Ook verhalen kan men interpreteren d.m.v. symbolen en archetypen. Zo kan men meer te weten komen over het geloof, ideologie van de tijd waaruit het verhaal afstamt. Bijvoorbeeld: vaak werden in historische verhalen van vroeger complexen weergegeven. Zo zou een jongeman die zich probeert los te maken uit de binding van zijn ouders meerdere malen voorgesteld zijn door een overwinning op een monster.
Ook bepaalde ziekten vinden hun diepe oorsprong in het onbewuste. Deze geestesziekten ontstaan als gevolg van een te eenzijdige ontwikkeling van het bewustzijn. Het onderbewustzijn reageert hierop en geeft de oorsprong aan een bepaalde ziekte. Zo kan neurasthenie (dit is een ziekte waarbij men een overgevoelig is aan bepaalde factoren, het chronischevermoeidheidssyndroom is hiervan een ondervorm) ontstaan als reactie van het onderbewuste op een ontwikkeling van het bewuste die te ver naar buiten gekeerd is (extravert! Zie verder) en op de versnippering van de aandacht van de persoon in kwestie. Ook bijvoorbeeld waanideeën vinden hun oorsprong in het onbewuste. Het onbewuste reageert hier op een te sterk introvert bewustzijn.

-de psychologische typen:
Jung’s psychologische typen kan men beschrijven als categorieën waarin men mensen kan indelen naargelang hun voorkeuren en naargelang hun manier waarop ze in de wereld staan en hoe ze op verschillende situaties reageren. Hij creëerde deze typen door jarenlang werk als psychiater en grote studies. Hij zei letterlijk: “---” . De typologie van Jung bestaat uit 2 houdingen: introvert en extravert en 4 functies: denken, voelen, gewaarwording en intuïtie.
Elke verschillende combinatie van functie en houding, veroorzaakt door de graad van ontwikkeling van het bewuste en onbewuste, staat voor grote verschillen in de persoonlijkheid.

Waarom is het vandaag nog belangrijk?
Vandaag kent iedereen de termen introvert en extravert. Dit zijn begrippen die Carl Gustav Jung bedacht. Ze vormen de basis van de persoonlijkheidstypen. Deze typen vormen op hun beurt mede de basis van de psychologie van vandaag. Zo zijn verschillende nieuwe methodes gebaseerd op de psychologische typen van Jung. Bijvoorbeeld de mbti-test of de Myers-Briggs type indicator ontwikkeld door Katharine Cook Briggs en haar dochter, Isabel Briggs Myers. Ze beschrijft het karakter van personen door 4 verschillende criteria nl.: extraversie/introversie, zintuiglijk/intuïtief, denkend/voelend, en oordelend/opmerkzaam. De uitslagen van de mbti-test hebben verschillende toepassingen: ze wordt gebruikt in scholen om carrièreadvies te geven, in bedrijven om hun werkkrachten te leren kennen; het helpt immers om werkrelaties te verbeteren, de productiviteit te vergroten ed.

Jung was een zeer belangrijk man voor de psychologie van vandaag. Hij vormde de basis voor onze psychologie. Aangezien Jung vandaag nog zo veel toepassingen kent en nog zoveel aanhanger heeft kunnen we hem moeilijk een praatjesmaker of een profeet noemen, maar wel een psycholoog die waarlijk een nieuw wereldbeeld creëerde dat niet allen nuttig is maar ook bijzonder goed in elkaar zit!
http://www.scholieren.com/werkstukken/38987
Misschien helpen wat boeken van Jung hierbij. Daar is www.bol.com of www.marktplaats.nl your friend. :D
http://www.bol.com/nl/s/b(...)html?_requestid=7813
http://www.bol.com/nl/s/b(...)html?_requestid=7956
pi_107707153
Gelukkig kunnen we ook delen met elkaar, maakt het ook leuker. :9 Bedankt !
  Moderator dinsdag 7 februari 2012 @ 14:29:00 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_107713009
Heb even gelezen op de site van Occupy Amsterdam en het laatste artikel gaat over moestuintjes.

Verder is er natuurlijk de protestmars a.s. zaterdag tegen de ACTA. Verder weinig nieuws.

http://www.occupyamsterdam.nl/
  Moderator dinsdag 7 februari 2012 @ 14:29:50 #132
249559 crew  Lavenderr
pi_107713038
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:25 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Gelukkig kunnen we ook delen met elkaar, maakt het ook leuker. :9 Bedankt !
Ik zie dat Heartz je al helemaal voorzien heeft van info over Jung dus jij kan voorlopig vooruit :)
pi_107713223
Ja inderdaad, maar ik ga het niet allemaal lezen hoor. De rode draad heb ik genoeg aan.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gertje-Plongers op 07-02-2012 17:32:50 ]
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:13:23 #134
pi_107714881
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:42:29 #135
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107718074
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
Heb even gelezen op de site van Occupy Amsterdam en het laatste artikel gaat over moestuintjes.

Verder is er natuurlijk de protestmars a.s. zaterdag tegen de ACTA. Verder weinig nieuws.

Dat is een goede idd, die van za!
Heb we daar geen 'reclame' van. Een mooie afbeelding ofzo? :P
pi_107718387
Wat is dit voor ranzige gehersenspoelde titel?
pi_107740910
Jammer dat ze niet wat groter inzetten op Permacultuur en hun toepsssingen. Dat is een beetje de tegenhanger van de moderne samenleving.

Inplaats van landbouwgrond langzaam uitputten door eenzijdig gebruik. Zet Permacultuur in op bodemverbetering en het principe van Gilden.

Cuba is een mooi voorbeeld, die heeft na de crisis zichzelf weten te handhaven ondanks de embargo's vanuit Amerika. Dit doormiddel van, oa Permacultuur.
pi_107741365
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jammer dat ze niet wat groter inzetten op Permacultuur en hun toepsssingen. Dat is een beetje de tegenhanger van de moderne samenleving.

Inplaats van landbouwgrond langzaam uitputten door eenzijdig gebruik. Zet Permacultuur in op bodemverbetering en het principe van Gilden.

Cuba is een mooi voorbeeld, die heeft na de crisis zichzelf weten te handhaven ondanks de embargo's vanuit Amerika. Dit doormiddel van, oa Permacultuur.
Jij hebt elke week wel een ander idee hoe Nederland zou moeten zijn wel?
pi_107741398
Beetje uitbreiden van het concept, dit is overigens ook op de site te vinden.
pi_107741451
pi_107800809
Vandaag naar Amsterdam geweest, dus vanzelfsprekend ook even langs bij Occupy. Nou ja, wat ons nog rest van Occupy Amsterdam

er is een soort winkeltje, loket eigenlijk

een paar sfeerbeelden, maar al met al was het bijna verlaten

en binnen in de 'grote' tent was ook niemand

donderdag 9 februari 2012 @ 19:44:00 #142
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107801553
Laten ze het dan afbreken, dit is belachelijk.
The truth was in here.
pi_107801720
quote:
15s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:44 schreef Bastard het volgende:
Laten ze het dan afbreken, dit is belachelijk.
Dat zou beter zijn, dit is gewoon een troep. Wat ik binnen zag ook. En een lucht, blegh. Het gaat natuurlijk stinken door alle nattigheid.
pi_107806158
Die 3e is zoooo ironisch. :')

Wat ik me net bedacht is dat mensen zich ook niet graag willen verplaatsen in de belevingswereld/ideeënwereld van anderen wanneer ze zich in zo'n armoedige bende begeven. Zelfs al ben je het eens met de ideeën van anderen, als meegaan in die ideeën betekent dat je op een zelfde manier zou moeten leven, dan zeggen we natuurlijk keihard nee.

Het is voor een volgende beweging misschien een goed idee om zich meer met beeldvorming te bezigen. Wat ook communicatie is overigens. ;)
pi_107817144
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Vandaag naar Amsterdam geweest, dus vanzelfsprekend ook even langs bij Occupy. Nou ja, wat ons nog rest van Occupy Amsterdam

[ afbeelding ]

er is een soort winkeltje, loket eigenlijk

[ afbeelding ]

een paar sfeerbeelden, maar al met al was het bijna verlaten

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en binnen in de 'grote' tent was ook niemand

[ afbeelding ]
Het lijkt er op dat het merendeel is vertrokken en hun rotzooi heeft achtergelaten. Verrassing......
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:34:11 #146
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107817261
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:16 schreef Gray het volgende:
Die 3e is zoooo ironisch. :')

Die 3e inderdaad :D
The truth was in here.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:09:48 #147
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107817747
Morgen staat een protest tegen ACTA op de planning, zoals Lavenderr eerder aangaf.
Iemand van plan erheen te gaan? :P

quote:
Internationale protestdag tegen ACTA, Zaterdag 11 februari

Aanstaande zaterdag vindt op de Dam een bijeenkomst plaats in het kader van het internationale protest tegen ACTA. De protestmars van Occupy, die op dezelfde dag was gepland, wordt verplaatst naar een andere datum. Waarom deze aanpassing van de planning? Onderstaand vind je een beknopte uitleg.

ACTA, een nieuw en beperkend verdrag over het delen van informatie op internet is de afgelopen periode veel besproken in het publieke debat. Onderaan dit bericht vind je een aantal links naar sites met meer informatie. Aanstaande zaterdag vindt in veel steden zoals in Amsterdam, een protestbijeenkomst plaats tegen ACTA. Voor deze bijeenkomst is op onder andere Facebook opgeroepen vanuit verontwaardiging en bezorgdheid over de bedreigingen tegen vrijheid van informatie op internet. Deze oproep is niet vanuit Occupy Amsterdam gedaan, maar heeft weerklank gevonden bij veel mensen die zich verbonden voelen met Occupy. Om die reden hebben dit weekend verschillende overleggen plaatsgevonden tussen mensen die betrokken zijn bij de organisatie van acties in Occupy, en is dit ook gemeld in de General Assembly.

De gezamenlijke conclusie van de actievergaderingen was dat veel mensen graag het ACTA-protest willen ondersteunen door aanwezig te zijn op de Dam. Om die reden hebben wij er in deze vergadering voor gekozen om de door Occupy Amsterdam georganiseerde protesten uit te stellen naar een nog te bepalen datum. Dus hierbij de oproep om het protest op de Dam te ondersteunen, en andere acties die je eventueel zou willen organiseren onder de naam Occupy, te verplaatsen.

Dinsdag 8 februari om 21:00 is er een vergadering op het Beursplein om te overleggen over de beste manier om de treurmars op een ander moment alsnog plaats te laten vinden. Natuurlijk is iedereen welkom om hierover mee te praten.

Voor meer informatie over ACTA kun je bijvoorbeeld kijken op ‘ACTA Protest Amsterdam!’ op Facebook, of op de volgende websites:

www.watisacta.nl: heldere en basale uitleg over ACTA

https://maps.google.com/m(...)3e16f13c710c7&msa=0: google map met ACTA protesten wereldwijd

http://www.edri.org/ACTA_Week: heldere analyse van vijf aspecten van ACTA

https://www.accessnow.org/page/s/just-say-no-to-acta: voor het tekenen van een petitie

http://www.avaaz.org/en/eu_save_the_internet/: voor het tekenen van een petitie

http://arstechnica.com/te(...)-acta-arguments.ars: artikel dat een aantal argumenten ontkracht over wat er mis zou zijn met ACTA, en laat zien waarom het ondanks dat een zeer onwenselijke overeenkomst is.

Deze: ACTA PROTEST AMSTERDAM 11 februari
en deze:
quote:
ACTA,
Anti-Counterfeiting Trade Agreement.

Velen zullen reageren met een wat is dat. Dat is geen goed nieuws voor Nederland en de rest van Europa en ook de rest van de wereld.

De organisatie achter ACTA wil het internet een veiligere en legalere plek maken, maar willen dit doel nastreven met belachelijke en zelfs idiote idealen. Zo zou op het illegaal in bezit hebben van een lied en deze op je website hebben staan al een gevangenisstraf van 5 jaar komen te staan. Dit is echter maar een van de vele voorbeelden.

Polen gaat ons voor, daar is ACTA al getekend. De polen trekken massaal de straten en pleinen op om nog een laatste tik uit te delen. Samen willen ze het internet open en vrij houden. De regering kan dit niet blijven negeren.

Vandaar het initiatief ACTA Protest Amsterdam!, Nederland is ook bezig met onderhandelingen, ze wachten echter op de Volksvertegenwoordiging.
Het is voor ons nog niet te laat om dit tegen te gaan, maar hier hebben we grote getallen aan hulp voor nodig.

We roepen iedereen op om mee te doen, protesteer mee en verspreid informatie! We zullen samenkomen op De Dam in Amsterdam.

We are legion.
Expect us.
quote:
Doelen:
- De kennis van het volk verrijken over ACTA en hun internetcensuur.
- Ons standpunt over ACTA duidelijk maken.Planning:
- We ontmoeten elkaar rond 12:00 op De Dam, Amsterdam
- De manifestatie zal rond 17:00 afgebroken worden, uiterlijk 18:00 moet het protest opgebroken zijn.
- Naderhand eventueel uitgaan of het gezamelijk bezoeken van kroegen valt niet meer onder het protest, dit is dus eigen verantwoordelijkheid.

Regels:
1. Blijf altijd rustig, gebruik nooit geweld. Laat je niet opfokken door omstanders en/of drukte.
2. Wees aardig en behulpzaam tegen de eventuele agenten, dit is een vreedzaam protest.
3. Toon je gezicht en/of legitimeer je als de agenten daar om vragen.

Wat doen:
- Neem zelf flyers/spandoeken mee. (Er wordt momenteel gewerkt aan een website met ACTA informatie, deze wordt zodra klaar bekent gemaakt en dan kan deze verspreid worden via de flyers en spandoeken)
- Zorg voor eigen vervoer
- Zorg voor eigen voedingssuplementen, bijvoorbeeld Cola etc. deze worden niet door de organisatie klaargezet.
http://sp00kje.nl/2012/01/28/acta-protest-amsterdam/
nog ff erbij

[ Bericht 27% gewijzigd door heartz op 10-02-2012 09:20:52 ]
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:10:01 #148
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107817752
Is iemand al bij 'Occupy College' gaan snuffelen? :P

quote:
Bekend van het Beursplein, nu in een filmzaal elke donderdag avond in de even weken. Occupy College is erop gericht om mensen informatie te geven over de oorzaken en gevolgen achter het corrupte systeem, maar ook over de mogelijke alternatieven die in het huidige onderwijs systeem geen plaats krijgen.

Occupy College is een uitstekende mogelijkheid om elkaar te ontmoeten op een warme plek en vrienden, familie en bekenden kennis te laten maken met de beweegredenen en visie van Occupy. Na afloop van het programma is er tijd om in de bar samen gezellig na te praten. De prijzen van het drinken zijn niet onderhevig aan kartel en monopolievorming door brouwerijen.

Wanneer: Elke Donderdag in de even weken om 20.00 uur deur open, 20.30 aanvang.
Zie ook de Agenda voor de overige datums:
http://www.occupyamsterda(...)ollege/?instance_id=
Zie ook de site van Schijnheilig:
http://schijnheilig.org/

vrijdag 10 februari 2012 @ 09:33:10 #149
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107818180
https://maps.google.com/m(...)33e16f13c710c7&msa=0

ACTA Protests Worldwide - Brought to you by stoppacta-protest.info
PLEASE NOTE THAT THERE ARE TWO PAGES!
Past events and those that are further away from Europe are on page two.

Links:

WIKI: http://t.co/oIo5EZ2q

Chronological:
http://piratenpad.de/p/ACTA+International+Protests

Per Country:
http://pad.telecomix.org/acta-protests

General Facebook Events 11.2.:
https://www.facebook.com/events/171544026282055/ (EN)

https://www.facebook.com/events/182716005161256/ (DE)

https://www.facebook.com/events/358922057468176/ (FR)
pi_107818286
Wat zijn dat voor pagina's ? beetje vreemd ik kreeg volgens mij poolse sites.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:40:22 #151
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107818359
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat zijn dat voor pagina's ? beetje vreemd ik kreeg volgens mij poolse sites.
Die laatste post bevat internationale pagina's idd! :D
Maar de eerste 4 links van die post toch niet :?
Behalve engels dan :P
pi_107818408
quote:
Deze oproep is niet vanuit Occupy Amsterdam gedaan, maar heeft weerklank gevonden bij veel mensen die zich verbonden voelen met Occupy. Om die reden hebben dit weekend verschillende overleggen plaatsgevonden tussen mensen die betrokken zijn bij de organisatie van acties in Occupy, en is dit ook gemeld in de General Assembly.
Dus Occupy is multi-inzetbaar?

Als er ergens tegen geprotesteerd moet worden kan Occupy worden ingezet om steun te verlenen en deel te nemen, zoiets? :{
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:44:31 #153
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107818452
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:43 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Als er ergens tegen geprotesteerd moet worden kan Occupy worden ingezet om steun te verlenen en deel te nemen, zoiets? :{
Dat is eventueel mogelijk volgens hen idd.
pi_107818523
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:44 schreef heartz het volgende:

[..]

De nieuwere nieuwe wereldorde? oO<
pi_107818534
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:43 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Inderdaad, maar als we ze beroepsprotesteerders noemen dan zitten we er naast.

Ik vind het ook zonde dat het ACTA gebeuren nu gelinked wordt aan Occupy, of eigenlijk moet ik zeggen dat Occupy zich aan ACTA linkt, want tegen ACTA ben ik wel maar zodra er een link komt met Occupy laat ik het los.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:50:25 #156
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107818580
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Inderdaad, maar als we ze beroepsprotesteerders noemen dan zitten we er naast.

Ik vind het ook zonde dat het ACTA gebeuren nu gelinked wordt aan Occupy, of eigenlijk moet ik zeggen dat Occupy zich aan ACTA linkt, want tegen ACTA ben ik wel maar zodra er een link komt met Occupy laat ik het los.
Want omdat het bij occupy hoort ben je ineens ervoor, of laat je het gaan?
Wow wat een goede redenering...
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:52:10 #157
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107818631
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:47 schreef yyyentle het volgende:

[..]

De nieuwere nieuwe wereldorde? oO<
Hoezo wereldorde?
Sinds wanneer staan protesten daar gelijk aan?
pi_107818711
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:50 schreef heartz het volgende:

[..]

Want omdat het bij occupy hoort ben je ineens ervoor, of laat je het gaan?
Wow wat een goede redenering...
Het hoort niet bij Occupy.....het wordt gekaapt door Occupy, een wereld van verschil.

quote:
Aanstaande zaterdag vindt op de Dam een bijeenkomst plaats in het kader van het internationale protest tegen ACTA. De protestmars van Occupy, die op dezelfde dag was gepland, wordt verplaatst naar een andere datum. Waarom deze aanpassing van de planning? Onderstaand vind je een beknopte uitleg.
Occupy had een eigen demonstratie gepland maar die zien de bui natuurlijk al hangen, daar zou geen hond naar kraaien, dus proberen ze nu wat anders.
pi_107818790
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:44 schreef heartz het volgende:

[..]

Die 2 man die ik er gisteren nog zag ?
Het is op voor Occupy, beter de troep-wat het nu is-opruimen en een goede organisatie oprichten. Of politieke partij. Of zich aansluiten bij een partij. Maar dit slaat nergens meer op.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:59:48 #160
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107818834
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het hoort niet bij Occupy.....het wordt gekaapt door Occupy, een wereld van verschil.
Gekaapt door Occupy? Dus omdat occupyers besloten hebben te protesteren ivm internationale protesten hiertegen en de hedendaagse publiciteit en publieksreacties, dus oprecht hiertegen zijn, hebben zij het gekaapt? :')

De logica van Bravo weer hoor. :P
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:00:22 #161
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107818855
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die 2 man die ik er gisteren nog zag ?
Het is op voor Occupy, beter de troep-wat het nu is-opruimen en een goede organisatie oprichten. Of politieke partij. Of zich aansluiten bij een partij. Maar dit slaat nergens meer op.
Dus morgen staat er 2 man? :)
pi_107818866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:00 schreef heartz het volgende:

[..]

Zie je dat bedoel ik met gekaapt...nu kunnen de pro Occupiers zeggen ; 'kijk eens hoeveel mensen er staan' ..... exact wat ik bedoel, bedankt voor het direct aantonen :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:03:26 #163
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107818919
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Zie je dat bedoel ik met gekaapt...nu kunnen de pro Occupiers zeggen ; 'kijk eens hoeveel mensen er staan' ..... exact wat ik bedoel, bedankt voor het direct aantonen :)
Nee niet.
Dat beantwoord ik in deze post.
Reageer daar meer eerst eens op.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:59 schreef heartz het volgende:

[..]

Gekaapt door Occupy? Dus omdat occupyers besloten hebben te protesteren ivm internationale protesten hiertegen en de hedendaagse publiciteit en publieksreacties, dus oprecht hiertegen zijn, hebben zij het gekaapt? :')

De logica van Bravo weer hoor. :P
pi_107818979
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:03 schreef heartz het volgende:

[..]

Nee niet.
Dat beantwoord ik in deze post.
Reageer daar meer eerst eens op.

[..]

Lol, de turn around :)

Ik wil best antwoorden hoor....Er is een demonstratie en Occupy gaat daar aan meedoen....het is niet zo dat Occupy het voortouw neemt. Wel pochen ze met het 'kijk ons eens demonstreren".
Daarom hebben ze ook de term 'beroepsdemonstrant' gekregen, omdat het werkelozen zijn die overal 'tegen' zijn.

Maar wel leuk dat je even wijst naar de getallen van morgen om aan te tonen dat het meer dan 2 mensen zijn _O-
pi_107818980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:00 schreef heartz het volgende:

[..]

Tenzij ze morgen 'dienst' hebben op het Beursplein ;)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:09:44 #166
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107819038
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tenzij ze morgen 'dienst' hebben op het Beursplein ;)
Whehe... :P

Nee even los van Occupy vind ik dat ACTA wel iets ernstigs is, ernstig genoeg om ertegen in opstand te komen. Dat Occupy zo'n demonstratie 'organiseert' geeft mensen wel de mogelijkheid zich hierover te uiten. :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:13:59 #167
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107819118
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Lol, de turn around :)

Ik wil best antwoorden hoor....Er is een demonstratie en Occupy gaat daar aan meedoen....het is niet zo dat Occupy het voortouw neemt. Wel pochen ze met het 'kijk ons eens demonstreren".
Daarom hebben ze ook de term 'beroepsdemonstrant' gekregen, omdat het werkelozen zijn die overal 'tegen' zijn.

Maar wel leuk dat je even wijst naar de getallen van morgen om aan te tonen dat het meer dan 2 mensen zijn _O-
Ik zie nergens mijn argumenten ontkracht worden.
Slechts een herhaling van wat je eerder zei, maar dan in een meer kinderachtige 'haha' vorm.

Of ben je je papfles weer es kwijt? :P
pi_107819212
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:09 schreef heartz het volgende:

[..]

Whehe... :P

Nee even los van Occupy vind ik dat ACTA wel iets ernstigs is, ernstig genoeg om ertegen in opstand te komen. Dat Occupy zo'n demonstratie 'organiseert' geeft mensen wel de mogelijkheid zich hierover te uiten. :)
Hier ga je weer de fout in Occupy organiseert het niet....ze DOEN MEE!

Dat bedoel ik dus met kapen......je trapt er weer in én bewijst weer dat je wel kunt beginnen over papfles maar je ziet zelf niet in dat je telkens (onbedoeld) mijn gedachtes bevestigd.

Ben benieuwd naar de draai die je er nu aan gaat geven mevrouw de jurist.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:25:00 #169
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107819360
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hier ga je weer de fout in Occupy organiseert het niet....ze DOEN MEE!
Occupy Amsterdam 'organiseert' het in Amsterdam.
Lokaal gezien maken 'organisaties' van Occupy mogelijkheden ook mee te doen tegen de opstand.
Al dan niet de hoofdorganisatie.

Zit je in de kast ofzo? :P
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:31:23 #170
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107819500
pi_107819828
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:25 schreef heartz het volgende:

[..]

Dus niet Anonymous?

Hier even voor jou:

quote:
Occupy had heel iets anders gepland hetgeen niet doorgaat omdat er een ACTA demonstratie is.....hoe ga jij mij dan wijsmaken dat dit door Occupy georganiseerd is?????

Of bedoel je met je gebrekkige zinsopbouw dat Occupy deelneemt, zij het niet als organisator maar als ondersteunende organisatie. Dat kan namelijk wel, sterker nog, dat is zo. Maar dat is iets heel anders als dat ze het georganiseerd hebben. Iets wat een jurist toch heel makkelijk duidelijk moet kunnen maken.

(even in Jokidokietaal: Organisatie A organiseert iets en organisatie B (in dit geval occupy) is het er mee eens en loopt mee).
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:58:30 #172
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107820196
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dus niet Anonymous?

Hier even voor jou:

[..]

Occupy had heel iets anders gepland hetgeen niet doorgaat omdat er een ACTA demonstratie is.....hoe ga jij mij dan wijsmaken dat dit door Occupy georganiseerd is?????

Of bedoel je met je gebrekkige zinsopbouw dat Occupy deelneemt, zij het niet als organisator maar als ondersteunende organisatie. Dat kan namelijk wel, sterker nog, dat is zo. Maar dat is iets heel anders als dat ze het georganiseerd hebben. Iets wat een jurist toch heel makkelijk duidelijk moet kunnen maken.
Ik ben ook duidelijk, maar jij lijkt het maar niet te willen snappen.
Of wacht, je weet het wel, maar je neus bloedt?
Ik zeg net al zijn zij dan niet de hoofdorganisatie, dat verduidelijk je hier zelf als ondersteunende organisatie. Een ondersteunende organsatie organiseert ook, dus wat wil je nou :?

Daar ging de discussie ook niet over. Je draait gewoon en zoekt een nutteloze discussie over de 'organisatie, terwijl we het hadden over jouw opmerking dat je tegen ACTA bent maar omdat het nu aan Occupy verbonden is dmv een protest, ben je er niet meer tegen of zou je niet mee doen of wat je er ook mee wil zeggen.

Want wat wil je er nou eigenlijk mee zeggen?
En die respectvolle communicatie :{
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 11:01:51 #173
341203 3-voud
pi_107820276
Ah, ze gaan u voor de ACTA. Kunnen ze de bezetting van hun campingplek even rekken.

Ik zal ze even helpen. Als straks die ACTA-schreeuw ook zijn kracht verliest kunnen ze zich focussen op de hoge brandstofprijzen. Scheelt ze zo 3-4 weken extra staanplaats.
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 11:11:22 #174
341203 3-voud
pi_107820520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:25 schreef heartz het volgende:

[..]

Nee.
Ze trekken de oproep van Anonymous naar zich toe. Das heel wat anders.

Zal het je even uitleggen alsof je een kind van 4 bent, misschien dat je het dan begrijpt:
Kijk, Sinterklaas is een traditie. Op een vast tijdstip elk jaar. Veel basisscholen doen er aan mee voor hun kinderen. Dat wil niet zeggen dat een basisschool het landelijke Sinterklaasfeest organiseert. Het trekt het feest naar zich toe omdat de locatie en publiek zich er uitermate voor leent.

De lanterfanters in Amsterdam doen dit ook. Ze hebben nu een casus van lik-me-versje. Dat weten ze. En hun overschreeuw techniek werkt al lang niet meer zoals in de eerste week. Toen de omstanders net als die lanterfanters zelf nog niet goed wisten waar het nu om ging. De omstanders weten het nu, de lanterfanters nog steeds niet. Dus ze staan voor aap en helaas duurde het even voor ze het door hadden. Vandaar dat ze die ACTA nu naar zich toe trekken om weer wat body te krijgen. Dit heeft niets met organisatie te maken.
Die hadden ze sowieso al niet als we allemaal eerlijk zijn :')
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:17:04 #175
pi_107820689
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee.
Er valt niks te trekken. Occupy = Anonymous.
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 11:17:59 #176
341203 3-voud
pi_107820724
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er valt niks te trekken. Occupy = Anonymous.
Dat geldt voor Amerika. Hier in Nederland is het een waardeloze kopie.
pi_107820761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:58 schreef heartz het volgende:

[..]

Ik ben ook duidelijk, maar jij lijkt het maar niet te willen snappen.
Of wacht, je weet het wel, maar je neus bloedt?
Ik zeg net al zijn zij dan niet de hoofdorganisatie, dat verduidelijk je hier zelf als ondersteunende organisatie. Een ondersteunende organsatie organiseert ook, dus wat wil je nou :?

Daar ging de discussie ook niet over. Je draait gewoon en zoekt een nutteloze discussie over de 'organisatie, terwijl we het hadden over jouw opmerking dat je tegen ACTA bent maar omdat het nu aan Occupy verbonden is dmv een protest, ben je er niet meer tegen of zou je niet mee doen of wat je er ook mee wil zeggen.

Want wat wil je er nou eigenlijk mee zeggen?
En die respectvolle communicatie :{
Je bent gewoon onduidelijk. Je zegt eerst dat ze het organiseren om in een zin later te zeggen dat ze het ondersteunen en zo mede organiseren....zo zit je natuurlijk altijd 'goed' .

En wie begon er met 'de logica van Bravo' en 'papfles' ???? Of ga je het zo draaien dat ik ook daarmee begon?? Was inderdaad heel respectvol van je _O-

quote:

[..]

Nee.

Zal het je even uitleggen alsof je een kind van 4 bent, misschien dat je het dan begrijpt:
Kijk, Sinterklaas is een traditie. Op een vast tijdstip elk jaar. Veel basisscholen doen er aan mee voor hun kinderen. Dat wil niet zeggen dat een basisschool het landelijke Sinterklaasfeest organiseert. Het trekt het feest naar zich toe omdat de locatie en publiek zich er uitermate voor leent.

De lanterfanters in Amsterdam doen dit ook. Ze hebben nu een casus van lik-me-versje. Dat weten ze. En hun overschreeuw techniek werkt al lang niet meer zoals in de eerste week. Toen de omstanders net als die lanterfanters zelf nog niet goed wisten waar het nu om ging. De omstanders weten het nu, de lanterfanters nog steeds niet. Dus ze staan voor aap en helaas duurde het even voor ze het door hadden. Vandaar dat ze die ACTA nu naar zich toe trekken om weer wat body te krijgen. Dit heeft niets met organisatie te maken.
Laat maar gaan, dit is al de zoveelste keer dat ze een blunder begaat die ze dan met draaien en draaien zo wil draaien dat het juist niet haar schuld is. Te grappig.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:20:05 #178
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107820811
quote:

[..]

Nee.

Het besluit mededelen en de informatie erover spreiden lokaal gezien, komt van een soort lokale organisatie (de lokale occupyers). Nee geen professionele, officiele organisatie.
Wat heeft Sinterklaas met de principes van dit protest te maken?
Dit is toch niets feestelijks? Of vind je het geen 'oprecht protest'?

[ Bericht 0% gewijzigd door heartz op 10-02-2012 12:02:42 ]
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 11:21:16 #179
341203 3-voud
pi_107820859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:20 schreef heartz het volgende:
Of vind je het geen 'oprecht protest'?
Mijn god...
pi_107820925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mijn god...
Ja telkens als je denkt dat het niet 'dommer' kan......ik denk dat ze het gewoon 'echt niet ziet' overigens. Want dit kun je niet spelen.
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 11:25:15 #181
341203 3-voud
pi_107821021
Ik weet nu weer waarom ik een tijdje niet op haar reageerde. Silly me.
pi_107821030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mijn god...
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja telkens als je denkt dat het niet 'dommer' kan......ik denk dat ze het gewoon 'echt niet ziet' overigens. Want dit kun je niet spelen.
Lekker gefrustreerd elkaars pikkie aan het aftrekken? Wat een niveau zeg.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:27:09 #183
pi_107821087
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:17 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat geldt voor Amerika. Hier in Nederland is het een waardeloze kopie.
NL is dan ook een waardeloze kopie van Amerika wat weer een waardeloze kopie is van de VOC.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:28:32 #184
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107821134
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je bent gewoon onduidelijk. Je zegt eerst dat ze het organiseren om in een zin later te zeggen dat ze het ondersteunen en zo mede organiseren....zo zit je natuurlijk altijd 'goed' .

En wie begon er met 'de logica van Bravo' en 'papfles' ???? Of ga je het zo draaien dat ik ook daarmee begon?? Was inderdaad heel respectvol van je _O-
Nee je zoekt gewoon zaken om occupy af te kraken. Dat lijkt me overduidelijk.
Je mag best negatief zijn, maar kan je dat ook inhoudelijk en respectvol?
Dat je niet tegen een geintje kan moge duidelijk zijn. Wel anderen plagen maar o wee als iemand terug plaagt. Ik ben bereid om een wapenstilstand te sluiten, mits jij ook respectvol naar mij bent.
De manier van communicatie is niet bevorderend zo. En als het zo door moet gaan is dit mijn laatste reactie aan je. :)

Je zei dat je hier bent om tegengas te geven, als je dat inhoudelijk doet komen we misschien nog ergens. Dus om op de discussie terug te komen, wat vind jij nou eigenlijk van ACTA?
En waarom weerhoudt occupy jou om mee te protesteren? :)
pi_107821209
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:28 schreef heartz het volgende:

[..]

Nee je zoekt gewoon zaken om occupy af te kraken. Dat lijkt me overduidelijk.
Dat je niet tegen een geintje kan moge duidelijk zijn. Wel anderen plagen maar o wee als iemand terug plaagt. Ik ben bereid om een wapenstilstand te sluiten, mits jij ook respectvol naar mij bent.
De manier van communicatie is niet bevorderend zo. En als het zo door moet gaan is dit mijn laatste reactie aan je. :)

Je zei dat je hier bent om tegengas te geven, als je dat inhoudelijk doet komen we misschien nog ergens. Dus om op de discussie terug te komen, wat vind jij nou eigenlijk van ACTA?
Om tegengas te kunnen geven dien je verstand van zaken te hebben. Dit is meer bleren en stampen.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:32:34 #186
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107821267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:30 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Om tegengas te kunnen geven dien je verstand van zaken te hebben. Dit is meer bleren en stampen.
Beetje vermoeiend. Daarom heb ik maar besloten er geen energie meer in te steken. :)
Had ik misschien al eerder moeten besluiten.

Tenzij het tot een wapenstilstand komt en inhoudelijk wordt. :P
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 11:34:43 #187
341203 3-voud
pi_107821351
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:32 schreef heartz het volgende:

[..]

Beetje vermoeiend. Daarom heb ik maar besloten er geen energie meer in te steken. :)
Had ik misschien al eerder moeten besluiten.
Als je je steun zoekt in die gepikeerde oneliner koning, ben je wel echt radeloos. :')
pi_107821366
quote:

[..]

Nogmaals, wie begon er over papfles etc. Als dit onder grappen schaart, schaar mijn opmerkingen dan ook maar onder 'grap' en dan is dat dus over.

quote:

Ik ben meer van wie de bal kaatst ......

quote:

Zin één is goed, zin twee begint alweer verkeerd....is denigrerend ;)

Waarom weerhoudt Occupy mij om mee te protesteren?? Ik wil gewoon niets met dat tuig te maken hebben of mee geassocieerd worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:30 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En bedankt voor je bijdrage, ik zet hem naast het afval, laten staan he.
pi_107821469
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En bedankt voor je bijdrage, ik zet hem naast het afval, laten staan he.
Zal wel een grote hoop worden dan. Niet waar?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:47:57 #190
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107821813
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Waarom weerhoudt Occupy mij om mee te protesteren?? Ik wil gewoon niets met dat tuig te maken hebben of mee geassocieerd worden.

Nou dat draagt dan bij aan het volgende discussie onderwerp dat ik hieronder voorstel:

Wat ervan te vinden van burgers die tegen ACTA zijn maar niet mee zullen protesteren vanwege de associatie met Occupy?
Graag hier (oprechte) meningen hierover. :)
Het gaat hier om het 'conflict' tussen het belang van het protest en de 'organisatie' waar het aan verbonden is. Je mag ook meegeven of het protest (naar jouw mening), werkelijk iets kan veranderen en hoe dat jouw standpunt hierover beinvloedt.
Bravo en 3voud hebben al aangegeven dat zij daar pessimistisch in staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door heartz op 10-02-2012 11:56:30 ]
pi_107822029
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:47 schreef heartz het volgende:

[..]

Wat ervan te vinden van burgers die tegen ACTA zijn maar niet mee zullen protesteren vanwege de associatie met Occupy?
Goede zet, ik kan me voorstellen dat weldenkende niet met Occupy geassocieerd willen worden en derhalve afzien van deelname.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:54:53 #192
pi_107822082
quote:

[..]

Nou dat draagt dan bij aan het volgende discussie onderwerp dat ik hieronder voorstel:

Het gaat hier om het 'conflict' tussen het belang van het protest en de 'organisatie' waar het aan verbonden is. Meegegeven mag worden of het protest, werkelijk iets kan veranderen en hoe dat jouw mening en standpunt hierover beinvloedt.
Ik ben tegen democratie omdat Amerika voor is. :Y
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:55:25 #193
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107822107
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben tegen democratie omdat Amerika voor is. :Y
Whehe :D
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:56:53 #194
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107822181
Nog ff aangepast, wat duidelijker, denk ik :P
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 11:57:53 #195
341203 3-voud
pi_107822213
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Goede zet, ik kan me voorstellen dat weldenkende niet met Occupy geassocieerd willen worden en derhalve afzien van deelname.
Das weer jammer voor de legitieme acties tegen de ACTA. Als die lanterfanters nou eens na gingen denken en voor de beste winst gingen, zagen ze ervan af.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:59:07 #196
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107822266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Das weer jammer voor de legitieme acties tegen de ACTA. Als die lanterfanters nou eens na gingen denken en voor de beste winst gingen, zagen ze ervan af.
Watvoor andere protesten tegen ACTA staan er op de agenda dan in Nederland? :P
pi_107822337
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kan je even een lijstje maken met acties die legitiem zijn en acties die niet legitiem zijn?
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 12:02:56 #198
341203 3-voud
pi_107822407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:59 schreef heartz het volgende:

[..]

Watvoor andere protesten tegen ACTA staan er op de agenda dan in Nederland? :P

Niks. Slimme mensen doen het via de politiek. En de laatste ontwikkelingen bekeken, hebben ze daar groeiend resultaat.
Wat heeft occupy al bereikt?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:03:38 #199
pi_107822429
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:02 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Niks. Slimme mensen doen het via de politiek. En de laatste ontwikkelingen bekeken, hebben ze daar groeiend resultaat.
Wat heeft occupy al bereikt? [ afbeelding ]
Het resultaat tegen SOPA en ACTA is geheel toe te schrijven aan demonstrerende mensen.
pi_107822451
quote:

[..]

Wat heeft occupy al bereikt? [ afbeelding ]
Ze hebben jou in ieder geval in deze reeks laten posten de afgelopen maanden. Ze hebben jou dus wel flink te pakken genomen.
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 12:05:27 #201
341203 3-voud
pi_107822504
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het resultaat tegen SOPA en ACTA is geheel toe te schrijven aan demonstrerende mensen.
Welke demonstraties waren er dan omtrent de ACTA/SOPA? Toe, welke?
Vooralsnog is elk resultaat voortgekomen uit directe discussie met politiek, zij het veelal via de media.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:06:08 #202
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107822537
quote:

[..]

Wie hebben waarmee een groeiend resultaat? Politiek is zo vaag, slimme mensen al helemaal!
Graag je reactie
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:06:09 #203
pi_107822538
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:04 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ze hebben jou in ieder geval in deze reeks laten posten de afgelopen maanden. Ze hebben jou dus wel flink te pakken genomen.
Ik hoop dat ie goed betaald krijgt. Anders voelt ie zich straks nog beetgenomen! :o
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:07:14 #204
pi_107822579
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Welke demonstraties waren er dan omtrent de ACTA/SOPA? Toe, welke?
Er waren vorige week nog 1000-en mensen op straat in Europa, was je op sexvakantie met Ronny?
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 12:09:24 #205
341203 3-voud
pi_107822657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:06 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Wie hebben waarmee een groeiend resultaat? Politiek is zo vaag, slimme mensen al helemaal!
Je weet hoe wereldwijd op politiek niveau steeds meer aan die verdragen wordt getwijfeld. Dat komt niet uit de lucht vallen. Dat is het gevolg aan de openlijke discussie op internet en in de media, evenals de directe confrontatie met de politiek zelf.
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 12:09:53 #206
341203 3-voud
pi_107822673
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er waren vorige week nog 1000-en mensen op straat in Europa
Sterker, dat heb je elke dag.
pi_107822773
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er waren vorige week nog 1000-en mensen op straat in Europa, was je op sexvakantie met Ronny?
Nog zo'n figuur. Zitten jij en Hyper op dezelfde kleuterschool?? Gekkie.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:18:12 #208
pi_107822959
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sterker, dat heb je elke dag.
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nog zo'n figuur. Zitten jij en Hyper op dezelfde kleuterschool?? Gekkie.
Gaat het lekker, jongens? :D

Wat schuift dat nou, forumpje terroriseren? Ik ken een paar mensen die dat echt goed kunnen.
pi_107823011
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Wat schuift dat nou, forumpje terroriseren? Ik ken een paar mensen die dat echt goed kunnen.
Pas op ik hoor een slachtofferrol. Het nadert snel.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:20:33 #210
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107823031
Er zijn geluiden dat het binnekort over is met de 'internetfreedom'.
Zo zeker zijn zij eigenlijk al van de ACTA?
Daarmee wil ik niemand pessimistisch maken hoor. ;(

Ik weet ook eigenlijk niet of dat echt zo gaat gebeuren. :{
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:26:57 #211
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107823225
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je weet hoe wereldwijd op politiek niveau steeds meer aan die verdragen wordt getwijfeld. Dat komt niet uit de lucht vallen. Dat is het gevolg aan de openlijke discussie op internet en in de media, evenals de directe confrontatie met de politiek zelf.
Ik weet niet precies over welke verdragen je het hebt, maar ik begrijp je punt. Ik ben het hier ook mee eens. Maar je hebt politiek niveau en burger niveau.

Waarom mogen burgers hun stem niet laten horen? Waarom mogen zij niet roepen dat ze het niet eens zijn met de manier waarop het gaat? Als ik je goed begrijp vind jij dat dit alleen maar kan door te stemmen op een partij die het meest stook bij je denkbeelden.

Ik denk dat mensen meer rechten hebben dan alleen kiesrecht.
Graag je reactie
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:30:16 #212
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107823332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:20 schreef heartz het volgende:
Er zijn geluiden dat het binnekort over is met de 'internetfreedom'.
Zo zeker zijn zij eigenlijk al van de ACTA?
Daarmee wil ik niemand pessimistisch maken hoor. ;(

Ik weet ook eigenlijk niet of dat echt zo gaat gebeuren. :{
Het World Wide Web bestaat voor velen al niet meer. Google plaatst ons in een bubbel, geselecteerd op onze privegegevens. M.a.w. de zoekresultaten zijn selectief en niet meer zo World Wide.

Aangezien 80% van de internetgebruikers Google gebruikt, kun je wel zeggen dat het over is met de 'internetfreedom'.
Graag je reactie
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 12:36:25 #213
341203 3-voud
pi_107823524
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:26 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Ik weet niet precies over welke verdragen je het hebt, maar ik begrijp je punt. Ik ben het hier ook mee eens. Maar je hebt politiek niveau en burger niveau.
Daarbij, geheel niet onbelangrijk, is burgerniveau weer op te delen in verschillende niveaus.
Zo heb je schreeuwers die de straten op gaan en de boel bezetten en eventueel verdedigen met geweld bij gebrek aan invulling van de dag... en denkers die de juiste weg zoeken om datgene werkelijk te bereiken wat ze willen. Dat laatste is in geval van ACTA/SOPA duidelijk bewezen.

quote:
Waarom mogen burgers hun stem niet laten horen? Waarom mogen zij niet roepen dat ze het niet eens zijn met de manier waarop het gaat?
Heeft weinig zin. Hoe dommer het geschreeuw en wild om zich heen slaan, hoe minder serieus je genomen wordt. Als samenleving staan we er inmiddels boven. Of je het leuk vind of niet.
De jaren 60-70 zijn voorbij.

quote:
Als ik je goed begrijp vind jij dat dit alleen maar kan door te stemmen op een partij die het meest stook bij je denkbeelden.
Nee. Ik vind dat je de juiste middelen moet gebruiken.
Beetje op straat groeperen en jezelf een hippe wereldverbeteraar vinden en dat met agressie staande houden, brengt niks. Omstanders kijken er dwars doorheen. Net als die mooie praatjes van die overbetaalde CEO'ers.

quote:
Ik denk dat mensen meer rechten hebben dan alleen kiesrecht.
Ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik.
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 12:37:13 #214
341203 3-voud
pi_107823551
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:30 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Het World Wide Web bestaat voor velen al niet meer. Google plaatst ons in een bubbel, geselecteerd op onze privegegevens. M.a.w. de zoekresultaten zijn selectief en niet meer zo World Wide.

Aangezien 80% van de internetgebruikers Google gebruikt, kun je wel zeggen dat het over is met de 'internetfreedom'.
Welke vrijheid beperkt google dan voor jou? Kun je eens concrete voorbeelden geven?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:45:01 #215
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107823801
Ja want de politiek gaat het vanzelf verbeteren?
Opstand kan invloed hebben. Niet geschoten is sowieso mis, zeg maar.

Maar wat vind jij nou eigenlijk van ACTA?
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 12:48:08 #216
341203 3-voud
pi_107823885
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:45 schreef heartz het volgende:
Ja want de politiek gaat het vanzelf verbeteren?
Sjezus, zowat dagelijks nieuws over politieke kopstukken wereldwijd die meer en meer beginnen te twijfelen aan het verdrag, en jij komt met zoiets.
Echt... -O-
pi_107823941
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

wie begint er met persoonlijke aanvallen?? En kom eens op met die mensen, haal hulp, hop hop.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sjezus, zowat dagelijks nieuws over politieke kopstukken wereldwijd die meer en meer beginnen te twijfelen aan het verdrag, en jij komt met zoiets.
Echt... -O-
Tja...... :N
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:53:04 #218
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107824014
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Echt... -O-
Dus jij vertrouwt erop dat de politiek het alleen oplost?
Daarnaast zegt dat ook niet dat de politiek niet beinvloedt kan worden door protesten en andere geluiden tegen het ACTA verdrag.

Maar wat je vind je nou van ACTA? Vroeg ik je net ook al.
pi_107824062
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:53 schreef heartz het volgende:

[..]

Waar zegt hij dat?
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 12:55:26 #220
341203 3-voud
pi_107824073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:53 schreef heartz het volgende:

[..]

Daarnaast zegt dat ook niet dat de politiek niet beinvloedt kan worden door protesten en andere geluiden tegen het ACTA verdrag.
Ben der klaar mee. Heb al 6x je eerste vraag beantwoord.
Discussieren met iemand die constant slaperig uit het raam zit te kijken terwijl je wat zegt, is zinloos.
pi_107826004
Zoooo, gaat lekker hier. Constructief.
pi_107826069
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:56 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zoooo, gaat lekker hier. Constructief.
Doe er eens wat aan dan.
pi_107826143
Welnee, het is overal hetzelfde hier, geen beginnen aan. Ik heb wel wat beters te doen herriner ik me ineens.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 14:04:30 #224
pi_107826300
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Welnee, het is overal hetzelfde hier, geen beginnen aan. Ik heb wel wat beters te doen herriner ik me ineens.
Precies, ik heb net lekker gepoept. :s)

En in Amerika:

Madonna's stalker escapes from LA mental health facility

Net zoals Charlie Sheen de aandacht moest afleiden van de gebeurtenissen in Libië.
pi_107826647
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Net zoals Charlie Sheen de aandacht moest afleiden van de gebeurtenissen in Libië.
_O- _O-
  vrijdag 10 februari 2012 @ 14:35:16 #226
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107827263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:37 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Welke vrijheid beperkt google dan voor jou? Kun je eens concrete voorbeelden geven?
Als ik wil zoeken op het World Wide Web krijg ik enkel de zoekresultaten te zien die Google voor me selecteert op basis van mijn surfgedrag, wat ik heb gekocht en waar ik me voor heb aangemeld. Die neutraliteit is verdwenen. World Wide voor mij geselecteerd.
Graag je reactie
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 15:00:42 #227
341203 3-voud
pi_107828106
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:35 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Als ik wil zoeken op het World Wide Web krijg ik enkel de zoekresultaten te zien die Google voor me selecteert op basis van mijn surfgedrag, wat ik heb gekocht en waar ik me voor heb aangemeld. Die neutraliteit is verdwenen. World Wide voor mij geselecteerd.
Dat noem ik geen beperkte vrijheid. Dat is commersie.
Als je op de site van Wehkamp kijkt, krijg je na het zoeken ook geen resultaten van de Neckermann.

Wil je meer vinden en de filters van google omzeilen, moet je crawlers gebruiken. Ik vind daarintegen google wel handig. Die registreren al mijn zoekgedrag en weten zodoende steeds beter wat ik "bedoel".
  vrijdag 10 februari 2012 @ 15:13:13 #228
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107828573
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat noem ik geen beperkte vrijheid. Dat is commersie.
Als je op de site van www.Wehkamp.nl kijkt, krijg je na het zoeken ook geen resultaten van de Neckermann.
Ik begrijp wat je bedoelt. Het is hetzelfde als een krant. Zij selecteren wat belangrijk nieuws is voor jou.

Ik vind dat Google zijn klanten beter mag voorlichten! Want iedereen (althans 80% van de internetgebruikers) denken dat ze het Wold Wide Web gebruiken. Maar dat doen zij niet, dat doet Google voor je.

quote:
Wil je meer vinden en de filters van google omzeilen, moet je crawlers gebruiken. Ik vind daarintegen google wel handig. Die registreren al mijn zoekgedrag en weten zodoende steeds beter wat ik "bedoel".
Kun je een goede site mbt crawlers aanbevelen?

-poepverhaal-

[ Bericht 10% gewijzigd door Gray op 10-02-2012 21:46:04 ]
Graag je reactie
pi_107830288
Maargoed het toipic is in iedergeval vakkundig om zeep.

vrijdag 10 februari 2012 @ 16:00:17 #230
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107830321
Nee hoor, we gaan alweer bijna naar deel 21.
Graag je reactie
pi_107830740
Juist. Het is nog actueel.

De animo is ook steeds minder lijkt het wel. Niet gek trouwens, maar dat ter zijde.
pi_107831120
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Juist. Het is nog actueel.

De animo is ook steeds minder lijkt het wel. Niet gek trouwens, maar dat ter zijde.
Wat nou geen animo? Ben gisteren nog op veldtocht geweest }:|
pi_107831230
Heel goed..Lavenderr. Ik heb het over het algemeen, namelijk dat niemand echt reageert, buiten dan de harde kern. Pro en anti. :P
pi_107831895
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Teringjantje wat een gejank zeg.
Ik ben altijd opgegroeid met het gegeven 'if you can't stand the heat, stay out of the kitchen'. Blijkbaar niet iedereen, immers wie storm zaait zal storm oogsten. Om dan eerst de hele dag quasi stoer te lopen doen om vervolgens aan het einde van de dag heel sneaky ineens het slachtoffer te gaan spelen....is best triest.

Maar nogmaals, ik was gewaarschuwd dat dit zou gaan gebeuren .......

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:43 schreef dadgad het volgende:

[..]

Jij hebt issues. Dat soort werk heb ik ook gedaan als zomerwerk, op een militaire basis nog wel. Doe ik noooooooooooooooooooit meer.
Ja hallo....militaire basis...dat lijkt me best smerig ;). Ik had kantoorcomplexen (was jaar of 15) en dat was echt schoon, behalve de kleuterschool die ook onder mij viel, dat was ranzig.
pi_107832226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:52 schreef heartz het volgende:

[..]

Hoezo wereldorde?
Omdat Occupy zich ook wereldwijd manifesteert en zich ook niets van burgers en mensen die last van ze hebben aantrekt.

quote:
Sinds wanneer staan protesten daar gelijk aan?
Sinds wanneer staat bezetten gelijk aan protesteren?
pi_107832300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:54 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Omdat Occupy zich ook wereldwijd manifesteert en zich ook niets van burgers en mensen die last van ze hebben aantrekt.

[..]

Ja pech voor je. Anarchisme komt terug!
pi_107832608
quote:
Occupy Holland #20 Met meer olie, grote praat en harde werkers.
Dat is denk ik wel gelukt zo hé.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 17:13:58 #238
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107832824
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:54 schreef yyyentle het volgende:

[..]

[..]
Dus is het dwingend met sterke controle activiteiten?
Slow food manifesteert zich ook wereldwijd, de nieuwe wereldorde?
quote:
Dat heb ik niet gezegd.
Ze protesteren ook. En morgen staat een protest tegen ACTA op de agenda, niet zozeer een bezetting.
pi_107833655
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:13 schreef heartz het volgende:

Ze protesteren ook.
Naast bezetten. ;)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 17:42:44 #240
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107833764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:39 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Naast bezetten. ;)
:)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:36:13 #241
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107835355
Nog één poging dan maar:

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:09 schreef heartz het volgende:
Morgen staat een protest tegen ACTA op de planning, zoals Lavenderr eerder aangaf.
Iemand van plan erheen te gaan? :P

[quote]Internationale protestdag tegen ACTA, Zaterdag 11 februari

ACTA, een nieuw en beperkend verdrag over het delen van informatie op internet is de afgelopen periode veel besproken in het publieke debat. Onderaan dit bericht vind je een aantal links naar sites met meer informatie. Aanstaande zaterdag vindt in veel steden zoals in Amsterdam, een protestbijeenkomst plaats tegen ACTA. Voor deze bijeenkomst is op onder andere Facebook opgeroepen vanuit verontwaardiging en bezorgdheid over de bedreigingen tegen vrijheid van informatie op internet. Deze oproep is niet vanuit Occupy Amsterdam gedaan, maar heeft weerklank gevonden bij veel mensen die zich verbonden voelen met Occupy. Om die reden hebben dit weekend verschillende overleggen plaatsgevonden tussen mensen die betrokken zijn bij de organisatie van acties in Occupy, en is dit ook gemeld in de General Assembly.

De gezamenlijke conclusie van de actievergaderingen was dat veel mensen graag het ACTA-protest willen ondersteunen door aanwezig te zijn op de Dam. Om die reden hebben wij er in deze vergadering voor gekozen om de door Occupy Amsterdam georganiseerde protesten uit te stellen naar een nog te bepalen datum. Dus hierbij de oproep om het protest op de Dam te ondersteunen, en andere acties die je eventueel zou willen organiseren onder de naam Occupy, te verplaatsen.

Dinsdag 8 februari om 21:00 is er een vergadering op het Beursplein om te overleggen over de beste manier om de treurmars op een ander moment alsnog plaats te laten vinden. Natuurlijk is iedereen welkom om hierover mee te praten.

Voor meer informatie over ACTA kun je bijvoorbeeld kijken op ‘ACTA Protest Amsterdam!’ op Facebook, of op de volgende websites:

www.watisacta.nl: heldere en basale uitleg over ACTA

https://maps.google.com/m(...)3e16f13c710c7&msa=0: google map met ACTA protesten wereldwijd

http://www.edri.org/ACTA_Week: heldere analyse van vijf aspecten van ACTA

https://www.accessnow.org/page/s/just-say-no-to-acta: voor het tekenen van een petitie

http://www.avaaz.org/en/eu_save_the_internet/: voor het tekenen van een petitie

http://arstechnica.com/te(...)-acta-arguments.ars: artikel dat een aantal argumenten ontkracht over wat er mis zou zijn met ACTA, en laat zien waarom het ondanks dat een zeer onwenselijke overeenkomst is.
[..]

en deze:

quote:
ACTA,
Anti-Counterfeiting Trade Agreement.

Velen zullen reageren met een wat is dat. Dat is geen goed nieuws voor Nederland en de rest van Europa en ook de rest van de wereld.

De organisatie achter ACTA wil het internet een veiligere en legalere plek maken, maar willen dit doel nastreven met belachelijke en zelfs idiote idealen. Zo zou op het illegaal in bezit hebben van een lied en deze op je website hebben staan al een gevangenisstraf van 5 jaar komen te staan. Dit is echter maar een van de vele voorbeelden.

Polen gaat ons voor, daar is ACTA al getekend. De polen trekken massaal de straten en pleinen op om nog een laatste tik uit te delen. Samen willen ze het internet open en vrij houden. De regering kan dit niet blijven negeren.

Vandaar het initiatief ACTA Protest Amsterdam!, Nederland is ook bezig met onderhandelingen, ze wachten echter op de Volksvertegenwoordiging.
Het is voor ons nog niet te laat om dit tegen te gaan, maar hier hebben we grote getallen aan hulp voor nodig.

We roepen iedereen op om mee te doen, protesteer mee en verspreid informatie! We zullen samenkomen op De Dam in Amsterdam.

We are legion.
Expect us.
quote:
Doelen:
- De kennis van het volk verrijken over ACTA en hun internetcensuur.
- Ons standpunt over ACTA duidelijk maken.Planning:
- We ontmoeten elkaar rond 12:00 op De Dam, Amsterdam
- De manifestatie zal rond 17:00 afgebroken worden, uiterlijk 18:00 moet het protest opgebroken zijn.
- Naderhand eventueel uitgaan of het gezamelijk bezoeken van kroegen valt niet meer onder het protest, dit is dus eigen verantwoordelijkheid.

Regels:
1. Blijf altijd rustig, gebruik nooit geweld. Laat je niet opfokken door omstanders en/of drukte.
2. Wees aardig en behulpzaam tegen de eventuele agenten, dit is een vreedzaam protest.
3. Toon je gezicht en/of legitimeer je als de agenten daar om vragen.

Wat doen:
- Neem zelf flyers/spandoeken mee. (Er wordt momenteel gewerkt aan een website met ACTA informatie, deze wordt zodra klaar bekent gemaakt en dan kan deze verspreid worden via de flyers en spandoeken)
- Zorg voor eigen vervoer
- Zorg voor eigen voedingssuplementen, bijvoorbeeld Cola etc. deze worden niet door de organisatie klaargezet.
http://sp00kje.nl/2012/01/28/acta-protest-amsterdam/
nog ff erbij

Is iemand al bij 'Occupy College' gaan snuffelen?

quote:
Bekend van het Beursplein, nu in een filmzaal elke donderdag avond in de even weken. Occupy College is erop gericht om mensen informatie te geven over de oorzaken en gevolgen achter het corrupte systeem, maar ook over de mogelijke alternatieven die in het huidige onderwijs systeem geen plaats krijgen.

Occupy College is een uitstekende mogelijkheid om elkaar te ontmoeten op een warme plek en vrienden, familie en bekenden kennis te laten maken met de beweegredenen en visie van Occupy. Na afloop van het programma is er tijd om in de bar samen gezellig na te praten. De prijzen van het drinken zijn niet onderhevig aan kartel en monopolievorming door brouwerijen.

Wanneer: Elke Donderdag in de even weken om 20.00 uur deur open, 20.30 aanvang.
Zie ook de Agenda voor de overige datums:
http://www.occupyamsterda(...)ollege/?instance_id=
Zie ook de site van Schijnheilig:
http://schijnheilig.org/

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:33 schreef heartz het volgende:
https://maps.google.com/m(...)33e16f13c710c7&msa=0

ACTA Protests Worldwide - Brought to you by stoppacta-protest.info
PLEASE NOTE THAT THERE ARE TWO PAGES!
Past events and those that are further away from Europe are on page two.

Links:

WIKI: http://t.co/oIo5EZ2q

Chronological:
http://piratenpad.de/p/ACTA+International+Protests

Per Country:
http://pad.telecomix.org/acta-protests

General Facebook Events 11.2.:
https://www.facebook.com/events/171544026282055/ (EN)

https://www.facebook.com/events/182716005161256/ (DE)

https://www.facebook.com/events/358922057468176/ (FR)

quote:

[..]

Het gaat hier om het 'conflict' tussen het belang van het protest en de 'organisatie' waar het aan verbonden is. Je mag ook meegeven of het protest (naar jouw mening), werkelijk iets kan veranderen en hoe dat jouw standpunt hierover beinvloedt.
pi_107835742
Sinds wanneer is Cola een voedingssupplement? :?
pi_107836360
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sinds wanneer is Cola een voedingssupplement? :?
Dat viel mij ook al op ja. Grappig.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:19:07 #244
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107842585
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_107844458
Slowchat, gezeik en poepverhalen verwijderd.

En nu weer lief verder...
pi_107844520
Welcome back Gray.
pi_107844724
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Welcome back Gray.
Was Gray weg dan :?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:59:41 #248
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107844778
quote:
Leuk om je even te zien hier. *O*
Wat een opkomst in Polen he.
pi_107844858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:59 schreef heartz het volgende:

[..]

Leuk om je even te zien hier. *O*
Wat een opkomst in Polen he.
Ben erg benieuwd naar de opkomst morgen in Amsterdam .
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:03:27 #250
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107844987
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:56 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ja pech voor je. Anarchisme komt terug!
Wat heb jij ineens met Anarchisme?
Graag je reactie
pi_107845118
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Was Gray weg dan :?
Tijdje ja, maar alles is relatief hé...
pi_107845194
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

ál-les :Y
pi_107846103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Yippie...maar wel waar helaas. :)
pi_107846146
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:34:21 #255
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107846327
quote:
Plaatjes zijn irritant! Zeg gewoon wat je te zeggen hebt.
Graag je reactie
pi_107846693
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:34 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Nou nou, hou het leuk he. Dat jij een klote avond hebt vind ik jammer. Maar geef mij niet de schuld ?
pi_107847208
Ik geef dus met een plaatje aan dat alles relatief is...niet meer niet minder. Er zit geen verborgen boodschap achter. Trust me :9 :7
pi_107847294
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

dikke paradox uit de rechterflank
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_107847340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

dikke paradox uit de rechterflank
Jaja, je hebt gelijk ;)
pi_107847447
:? Heb ik wat gemist ?
pi_107847462
Alles is relatief aan wat? men vergeet altijd het laatste sleutelwoord: perceptie
pi_107847474
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
:? Heb ik wat gemist ?
Als alles relatief is, dan is ook het concept alles relatief wat zou betekenen dat niet alles relatief is.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_107847570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:01 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als alles relatief is, dan is ook het concept alles relatief wat zou betekenen dat niet alles relatief is.
hehe inderdaad, wat dus impliceert dat er een universele perceptie moet zijn.. ergens,... maar waar!?
pi_107847842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:01 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Kijk eens, dat is pas redeneren...Dus alles is dan toch wat je denkt dat het is ???? Quality Management.

Of was het nou Quantum mechanics ? Nou goed... *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door Gertje-Plongers op 10-02-2012 23:18:34 ]
pi_107847947
Was even een nieuwe huisvesting aan het occupy'en. :7

Had niet voorzien dat iedereen een vrije dag had op deze vrijdag, en ons geliefde BNW zo zou terroriseren. :{w

Nog nieuws aan het Occupy-front? Ik zag dat Lavenderr praktijkervaring heeft opgedaan: wat denk jij dat Occupy kan verbeteren om meer richting te geven aan de maatschappelijke stroming?

Vergeet daarbij niet dat zij zelf als hoofddoel aangeven mensen te informeren over maatschappij, politiek en economie. Zelfs al lijken zij buiten de maatschappij te leven, vies te zijn van politiek, en economisch gezien geen goed zelfbeeld geven uiteraard. 8-)

Uiteraard mogen anderen hier ook op antwoorden. Met name van 3-voud en Ronnie-Bravo zou ik graag serieuze repliek willen zien op deze casus. :Y
pi_107848427
quote:
informeren over maatschappij, politiek en economie.
Dat is een kerntaak lijkt mij, alleen hoop ik wel dat de juiste informatie naar voren komt ? We hadden al een andere discussie in Money as debt.

Waar de meningen nogal uiteen lopen. Het lijkt mij handig als daar zekerheid komt voor wat betreft de informatie. Dat geldt voor alle informatie omtrent de hele beweging lijkt mij.

Ik ben helaas niet geschoold genoeg om die dingen echt te kunnen weerleggen. Misschien dat anderen dat wel zijn ?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:31:24 #267
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107848571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:13 schreef Gray het volgende:

Had niet voorzien dat iedereen een vrije dag had op deze vrijdag, en ons geliefde BNW zo zou terroriseren. :{w

Nog nieuws aan het Occupy-front?
Ja. Een protest morgen. Je hebt mijn posts daarover toch niet gemist he? :{
Daar ging namelijk de feedback ook over.
pi_107848646
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:13 schreef Gray het volgende:

Nog nieuws aan het Occupy-front? Ik zag dat Lavenderr praktijkervaring heeft opgedaan: wat denk jij dat Occupy kan verbeteren om meer richting te geven aan de maatschappelijke stroming?

Vergeet daarbij niet dat zij zelf als hoofddoel aangeven mensen te informeren over maatschappij, politiek en economie. Zelfs al lijken zij buiten de maatschappij te leven, vies te zijn van politiek, en economisch gezien geen goed zelfbeeld geven uiteraard. 8-)

Uiteraard mogen anderen hier ook op antwoorden. Met name van 3-voud en Ronnie-Bravo zou ik graag serieuze repliek willen zien op deze casus. :Y
Ik heb het idee dat mijn foto's voor zichzelf spreken.
Voeg daarbij dat er maar twee mensen aanwezig waren die niet echt mededeelzaam waren, en dan krijg je het idee dat de passie weg is. Verder was het net een favela . Alles stinkend en vies. Occupy onwaardig eigenlijk. Op deze manier komt de boodschap dus echt niet (meer) over. Erg jammer.

Maar goed, mrgen de grote demonstratie tegen de AFCA, dus wellicht wordt het toch nog een mooie manifestatie.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:37:15 #269
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107848835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Maar goed, mrgen de grote demonstratie tegen de AFCA, dus wellicht wordt het toch nog een mooie manifestatie.
ACTA bedoel je? :D
Ik ben morgen dus wel van de partij he. :)
pi_107848933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:37 schreef heartz het volgende:

[..]

ACTA bedoel je? :D
Ik ben morgen dus wel van de partij he. :)
Ja, natuurlijk bedoel ik ACTA. Sorry, ben een beetje moe. Bedtijd voor deze dame.
Jij morgen een goede demonstratie gewenst :) Zal wel druk worden.
Truste allemaal :z
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:41:04 #271
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107848980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk bedoel ik ACTA. Sorry, ben een beetje moe. Bedtijd voor deze dame.
Jij morgen een goede demonstratie gewenst :) Zal wel druk worden.
Truste allemaal :z
Ook voor deze dame hoor. :)
Thanx en Trusten :D
pi_107849048
De rust allemaal. :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:48:42 #273
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107849242
Ik vraag me dus alleen wel nog af of Gray nou mijn boodschap gemist heeft. :{
Is er zoveel overheen gekletst dat de boodschap niet meer overkwam? :P
pi_107853321
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:34 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Waarom heb je een hekel aan plaatjes ?
pi_107853337
quote:
Deze kende ik nog niet. Leuk. ^O^
pi_107853383
Leuk altijd die tegelwijsheden. :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 09:23:11 #277
pi_107853597
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 08:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Leuk altijd die tegelwijsheden. :)
"Een stoeptegel op hoofd of teen
Is oorzaak van veel geween. "
pi_107853672
Niet klagen maar dragen geeft reden tot vragen.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:04:12 #279
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107856059
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 08:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Waarom heb je een hekel aan plaatjes ?
Heb ik niet. Alleen voegt een tegelplaatje voor mij niets toe in dit topic. Zeg het gewoon met woorden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:36 schreef heartz het volgende:
Nog één poging dan maar:

[..]

[ afbeelding ]
en deze:

[..]

nog ff erbij

Is iemand al bij 'Occupy College' gaan snuffelen?

[..]

[..]

[..]

Het valt me op dat een aantal van je links het niet doen.

Ik vind het nobel en goed dat jij daar nu waarschijnlijk staat! Het is zeker belangrijk in deze je stem te laten horen.

Kom op mensen, laten we dit zomaar gebeuren? Dit kan toch niet!!! Heeft de overheid ons zo erg in de macht?? Sta op en gooi je kont tegen de overheid, ipv tegen de Occupy!

Ik zie deze demonstratie overigens niet als Occupy, als snap ik wel dat Occupy zich hierbij aansluit. Naar mijn mening is deze demonstratie concreter, duidelijker en doelgerichter.
Graag je reactie
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:08:37 #280
341203 3-voud
pi_107856169
Wat willen ze nu dat er concreet veranderd dan? En hoe denken ze over de gevolgen aangezien alle veranderingen zijn impact hebben op de rest?

Kan een occupy-liefhebber hier daar eens antwoord op geven zonder de antwoorden van de Amerikaanse occupy website te vogelen?
pi_107856264
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:08 schreef 3-voud het volgende:
Wat willen ze nu dat er concreet veranderd dan? En hoe denken ze over de gevolgen aangezien alle veranderingen zijn impact hebben op de rest?

Kan een occupy-liefhebber hier daar eens antwoord op geven zonder de antwoorden van de Amerikaanse occupy website te vogelen?
Je kunt beter proberen olie uit stenen te persen.
Ze weten het zelf niet. Ze weten alleen dat het anders moet, maar tegelijkertijd maken ze wel gebruik van alles wat deze door hen gehate maatschappij hen biedt.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:18:02 #282
341203 3-voud
pi_107856391
Inderdaad. De hypocrisie en domme volgdrang is tenenkrommend.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:21:23 #283
pi_107856463
quote:
Wat willen ze nu dat er concreet veranderd dan?
Een einde aan overheidscorruptie, slechte wetten, plutocratie, vermindering kloof arm/rijk.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:24:36 #284
341203 3-voud
pi_107856511
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een einde aan overheidscorruptie, slechte wetten, plutocratie, vermindering kloof arm/rijk.
Geen antwoord dus. Enkel een opsomming van een wens uit persoonlijke beperkte kijk op zaken.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:25:33 #285
pi_107856533
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Geen antwoord dus. Enkel een opsomming van een wens uit persoonlijke beperkte kijk op zaken.
_O-

Ik zou even een paar weken op vakantie gaan en met nieuwe energie opnieuw proberen te trollen.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:27:10 #286
341203 3-voud
pi_107856564
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

_O-

Ik zou even een paar weken op vakantie gaan en met nieuwe energie opnieuw proberen te trollen.
Ik weet dat het pijnlijk is en je het zo probeert weg te moffelen. Maar quote mijn post eens opnieuw en steek er wat meer tijd in om een goed onderbouwd antwoord te geven.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:29:48 #287
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107856625
quote:

Ik ben geen occupy-liefhebber, maar begrijp de beweging wel. Dat jij dat niet wil begrijpen is me wel duidelijk geworden.

Wat er concreet verander MOET worden is dat wij als onderdanen van een land beschermd willen worden. En zoals het er nu uit ziet worden we niet DOOR de overheid beschermd, maar moeten we TEGEN de overheid beschermd worden.

En welke gevolgen bedoel je?
Graag je reactie
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:30:06 #288
pi_107856629
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:27 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik weet dat het pijnlijk is en je het zo probeert weg te moffelen. Maar quote mijn post eens opnieuw en steek er wat meer tijd in om een goed onderbouwd antwoord te geven.
Ik verwijs terug naar
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:31:42 #289
341203 3-voud
pi_107856653
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik verwijs terug naar
[ afbeelding ]
Dat probeerde ik dus te voorkomen. Dat gekopieer van de Amerikaanse occupy.
Blijkbaar kun je het zelf niet verwoorden... omdat je het niet weet. Feit dat ze tegen de overheid aan schoppen staat je wel aan, dus aansluiten.

Achja...
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:33:32 #290
pi_107856697
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat probeerde ik dus te voorkomen.
Dat had je kunnen voorkomen door vrienden te maken en iets leuks te gaan doen ipv een slechte imitatie van een troll weg te geven.

De NL-neocons betalen niet zo goed meer voor hun propaganda zeker?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:35:57 #291
341203 3-voud
pi_107856752
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:29 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Ik ben geen occupy-liefhebber, maar begrijp de beweging wel. Dat jij dat niet wil begrijpen is me wel duidelijk geworden.
Dan is je niets duidelijk geworden. Of je onthoud enkel mijn narcistische post met een knipoog, en denkt beperkt.
Jammer.

Maar goed, zo werken de meesten van Fok. Ik moet ook niks hebben van de PVV maar als ik ergens een uitspraak van Wilders wel een keer begrijp, ben ik tot einde der dagen een PVV'er ergo Henk&Ingrid.

Ach...

quote:
Wat er concreet verander MOET worden is dat wij als onderdanen van een land beschermd willen worden. En zoals het er nu uit ziet worden we niet DOOR de overheid beschermd, maar moeten we TEGEN de overheid beschermd worden.

En welke gevolgen bedoel je?
Dat bedoel ik dus.
Wees eens concreet en benoem die zaken wat helderder. "Beschermd worden tegen de grote boze beer" kun je altijd wel roepen en gaat na 4 uur muggeziften altijd wel op.

Maar goed, 2 reageerders verder wordt het al duidelijk wat ik en Lavenderr voorspelden. Ze weten het niet. Erachteraan hobbelen uit persoonlijke bitterheid, op welk niveau ook, is de makkelijkste weg.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:37:32 #292
341203 3-voud
pi_107856793
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat had je kunnen voorkomen door vrienden te maken en iets leuks te gaan doen ipv een slechte imitatie van een troll weg te geven.

De NL-neocons betalen niet zo goed meer voor hun propaganda zeker?
Dus om een serieus antwoord te krijgen waar enig tijd in is gestoken, moet ik tegen jullie opslijmen?
Kerel, je laat je wel erg kennen nu. Alhoewel het me niets verbaast.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:39:05 #293
pi_107856842
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:37 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dus om een serieus antwoord te krijgen waar enig tijd in is gestoken, moet ik tegen jullie opslijmen?
Kerel, je laat je wel erg kennen nu. Alhoewel het me niets verbaast.
Deze user LXIV betaald voor propagandistisch getroll. Leuk bijbaantje voor je. Hoef je je ook niet meer hier te vervelen.

http://www.opinionate.nl/
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:42:48 #294
341203 3-voud
pi_107856962
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Deze user LXIV betaald voor propagandistisch getroll. Leuk bijbaantje voor je. Hoef je je ook niet meer hier te vervelen.

http://www.opinionate.nl/
Je begint aardig psychopathische trekjes te vertonen.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:43:17 #295
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107856976
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.
Wees eens concreet en benoem die zaken wat helderder. "Beschermd worden tegen de grote boze beer" kun je altijd wel roepen en gaat na 4 uur muggeziften altijd wel op.
ACTA, het salaris van de koningin, waaraan we mee moeten betalen, inkorten van pensioen uitkeringen, verhogen van de (verplichte) pensioenlasten, uitkeren van hoge bonussen etc. Ik kan door blijven gaan, maar je kunt beter voor jezelf nadenken. Anders blijf je een struisvogel.

quote:
Maar goed, 2 reageerders verder wordt het al duidelijk wat ik en Lavenderr voorspelden. Ze weten het niet. Erachteraan hobbelen uit persoonlijke bitterheid, op welk niveau ook, is de makkelijkste weg.
Je hoofd in het zand steken ook.
Graag je reactie
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:46:51 #296
341203 3-voud
pi_107857067
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:43 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

ACTA, het salaris van de koningin, waaraan we mee moeten betalen, inkorten van pensioen uitkeringen, verhogen van de (verplichte) pensioenlasten, uitkeren van hoge bonussen etc. Ik kan door blijven gaan, maar je kunt beter voor jezelf nadenken. Anders blijf je anders een struisvogel.

WAT moet eraan veranderd worden en HOE denk je de verstrekkende gevolgen ervan op te vangen?
Dit wat jij doet doet iedereen telkens. Beetje kernwoorden in de lucht gooien en laat een ander het maar oplossen/er een probleem in te zien.

quote:
Je hoofd in het zand steken ook.
Ben voorlopig de enige die er dieper op in wil gaan...
pi_107857125
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:43 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

ACTA, het salaris van de koningin, waaraan we mee moeten betalen, inkorten van pensioen uitkeringen, verhogen van de (verplichte) pensioenlasten, uitkeren van hoge bonussen etc. Ik kan door blijven gaan, maar je kunt beter voor jezelf nadenken. Anders blijf je een struisvogel.

Dus als je het hebt over het 'beschermd willen worden tegen de overheid' dan bedoel je bovenstaande?

Wat ga jij er aan doen?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:51:13 #298
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857170
Erover nadenken, dat is toch al voldoende?
...
Altijd grappig hoe mensen het hoogste woord hebben over wat er allemaal mis is, maar het bieden van oplossingen negen van de tien keer volledig achterwege laten.
Daarbij zou je deze mensen juist nu op de barricades in Amsterdam verwachten.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:52:24 #299
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107857200
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

WAT moet eraan veranderd worden en HOE denk je de verstrekkende gevolgen ervan op te vangen?
Dit wat jij doet doet iedereen telkens. Beetje kernwoorden in de lucht gooien en laat een ander het maar oplossen/er een probleem in te zien.

Het probleem benoemen gaat nou eenmaal iets makkelijker dan oplossingen aandragen. Voornamelijk omdat eerst het probleem goed onderzocht moet worden, teneinde plausibele aanbevelingen te kunnen genereren.

ACTA: geen overheid bemoeienis in het internet.

Ik vind niet dat ons belastinggeld naar de koningin moet gaan. Ze heeft een enorm vermogen, waarom moeten wij als minder vermogend hieraan bijdragen?

Ik vind niet dat wij verplicht moeten worden gesteld aan te sluiten bij een pensioenfonds. Dit moet op vrijwillige basis.

Zonder hoge bonussen kunnen bankiers ook goed leven. Eigenlijk hetzelfde verhaal als de koningin. Besteed het geld nuttiger door bijvoorbeeld lagere rentes te heffen.

quote:
Ben voorlopig de enige die er dieper op in wil gaan...
Niet waar!
Graag je reactie
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:53:06 #300
pi_107857210
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:51 schreef Copycat het volgende:
Erover nadenken, dat is toch al voldoende?
...
Altijd grappig hoe mensen het hoogste woord hebben over wat er allemaal mis is, maar het bieden van oplossingen negen van de tien keer volledig achterwege laten.
Daarbij zou je deze mensen juist nu op de barricades in Amsterdam verwachten.
Ik dacht dat ze moesten stemmen/werken/enz ?

Kunnen jullie het er eerst over eens worden wat de Occu-gekkies moeten doen? :')
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:53:27 #301
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107857224
Ik vind niet dit, ik vind niet dat ... wat doe je concreet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')