abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107559156
Dit topic is toch wel de parel van BNW, hier komen mensen om te fitten op elkaar. Hier komen mensen om te laten zien dat zij het bij het juiste eind hebben en anderen gore krakers zijn.

Welkom in de Thunderdome.
pi_107559234
kletskop
pi_107559298
Héllo nummer 20 w/
pi_107559300
Zitten die in Den Haag er nou nog, of zijn ze opgepakt?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_107559349
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:17 schreef HyperViper het volgende:
Dit topic is toch wel de parel van BNW, hier komen mensen om te fitten op elkaar. Hier komen mensen om te laten zien dat zij het bij het juiste eind hebben en anderen gore krakers zijn.

Welkom in de Thunderdome.
Over krakers gesproken....

Mooie tekst dacht ik zo van ome RB :)
pi_107559464
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

:D :D!! God wat zou ik toch hard gelachen hebben als ik dat zelf had gezien op tv, zo fucking hard. Puike actie.
pi_107559472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:22 schreef Zapato het volgende:
Zitten die in Den Haag er nou nog, of zijn ze opgepakt?
Die mogen van de rechter nog even blijven, maar niet overnachten.
Wat ze op dit moment natuurlijk ook liever niet doen, met de kans op doodvriezen :D
pi_107560442
Hier moet ik even gepost hebben.

Groeten Wijsneus
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:58:03 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107560529
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

Zwakzinnige.
The truth was in here.
pi_107560533
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

:D
pi_107560565
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zwakzinnige.
Nee die was gisteren in de uitzending....die wou Danny pakken....
pi_107560630
Kansloos topique..

Net als die hele Occupy. Kost klauwen vol geld en wat krijg je er voor terug ? Juist ja Niks.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:05:48 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107560755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:01 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Kansloos topique..

Zie de meerwaarde er ook niet meer van eerlijk gezegd. Alles is gezegd en het is nu nog wat steken naar elkaar geven.
Enfin /check out .
The truth was in here.
pi_107560986
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

_O- Het kraken van de nek wel ja leuk RB op POW _O-
Als ze de tekst kunnen lezen wel ja?
allesbeterweter
pi_107561021
  † In Memoriam † vrijdag 3 februari 2012 @ 16:35:03 #16
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107561801
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

*hihi*
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107561855
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zwakzinnige.
Verzuurde duivel dat je bent.
pi_107562177
Nou daar zitten we dan weer, helemaal be-occupied..
pi_107562258
Tja ik ga maar eens naar huis.
pi_107562348
Ik moet ook weer even wat moed verzamelen.
  † In Memoriam † vrijdag 3 februari 2012 @ 17:00:14 #21
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107562623
quote:
Kansloos topique..

Net als die hele Occupy. Kost klauwen vol geld en wat krijg je er voor terug ? Juist ja Niks.
Jij lult ook alle kanten op...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107562700
pi_107563458
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jij lult ook alle kanten op...
Welnee 1-voud, dat is allemaal gespeelt, ik speel maar voor 1 team. Team Occupy.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 17:46:54 #24
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107563924
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:48 schreef HyperViper het volgende:
Tja ik ga maar eens naar huis.
Succes op de sneeuwbaan! :D
Volg je hart, gebruik je verstand.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:43:27 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107565454
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:36 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Verzuurde duivel dat je bent.
:D
The truth was in here.
pi_107565471
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:46 schreef heartz het volgende:

[..]

Succes op de sneeuwbaan! :D
Yea het is gelukt. Snow ain't got shit on me.
pi_107566126
Aangepast

[ Bericht 91% gewijzigd door Gertje-Plongers op 03-02-2012 19:39:37 ]
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:55:06 #28
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107568218
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:44 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Yea het is gelukt. Snow ain't got shit on me.
He he :D
Hoe was je? :P
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_107569591
quote:
Zit er een verborgen boodschap in dit youtubeje? Ik zie het niet. Ja, ik zie een uitslover van een jongen met een stel andere uitslovertjes, maar dat is het. Wat mis ik?
pi_107569686
Niet zo serieus hé, was een grapje voor onze 6-voudige wereldkampioen 3-voud.
pi_107578643
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:25 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Niet zo serieus hé, was een grapje voor onze 6-voudige wereldkampioen 3-voud.
Die snapt dat wel, hij is immers van nature erg leuk, grappig en intelligent.
pi_107587117

Deze is beter?
allesbeterweter
pi_107587151
Die is zeker beter, maar mij ging het over de verwijzing naar gertje :7
pi_107587177
Misschien "Dat die praat maar niks zegt" ?
allesbeterweter
pi_107587190
Hoe bedoel je dat?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 09:26:13 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107587197

Een Opgezwolle gekkie.
O+
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_107587240
Dat je net de wind bent ,en soms van alle kanten komt aanwaaien?
Niet begrepen wordt in je inteligente humor?
allesbeterweter
pi_107587252
Aha, dat begrijp ik. Maar ik ben prima te begrijpen als men oplet.

[ Bericht 54% gewijzigd door Gertje-Plongers op 04-02-2012 09:44:01 ]
pi_107587365

Goed voorbeeld hokje plaatsen (Nederlands denken)? :Z
allesbeterweter
pi_107587579
Daar heb je zeker een goed punt te pakken. Heel verontrustend allemaal.

Ik merk ook overal dat er veel wordt gekeken of gefocust op de negatieve aspecten van zowat alles. Al schrijf je bv 99,99 procent positief, zodra er ook maar één minuscuul spoortje van negativiteit kan worden ontwaard, al dan niet waar of niet. Dan gaan we daar op focussen ? Echt onvoorstelbaar.

Het is dus maar net wat men wilt zien. De, ja maar cultuur.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 12:29:17 #41
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107591041
quote:
Kansloos topique..

Schizofreen 8)7

OT: Waar zijn we met al onze goede bedoelingen? Waar zijn we met onze ideologie dat we de elites van het systeem uitkotsen? :r Zij die zich schuldig maken aan criminaliteit en ermee wegkomen! (over jouw rug overigens)

Nee, Occupy heeft dit niet weten over te brengen. Dacht dat ze op FOK! toch iets slimmer waren en hierdoor heen kunnen kijken.
Graag je reactie
pi_107591273
Haha, dat was uiteraard even een sterk staaltje naapen van sommigen ? Effe de andere kant 'doen' zeg maar..
pi_107591443
Ik kots niemand uit, dat ten eerste. Ten tweede zou ik zeggen dat er gekeken moet worden naar oplossingen ? Daar hebben we wat aan. Hoe kun je iets verbeteren als je geen oplossingen kunt aandragen ?

Dus daar zal de aandacht naar moeten gaan. Dat wil niet zeggen dat wij dat hier nu even moeten doen, want ik denk niet dat hier iemand is die in de positie is om even wat te veranderen ?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 12:50:49 #44
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107591719
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 12:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik kots niemand uit, dat ten eerste. Ten tweede zou ik zeggen dat er gekeken moet worden naar oplossingen ? Daar hebben we wat aan. Hoe kun je iets verbeteren als je geen oplossingen kunt aandragen ?

Tuurlijk zijn oplossingen heel belangrijk. Alleen ben ik van mening dat het eerste eerst moet. Eerst helder krijgen wat de problemen (en diens gevolgen) nu werkelijk zijn. Dit is zo complex dat het wel enig energie kost dit goed, overtuigend en wetenschappelijk vast te leggen.
Graag je reactie
pi_107592660
Occupy houdt verband met Anonymous, met name qua structuur en deels qua ideologie. Het begrijpen van de een verschaft begrip voor de ander. Aan de hand van een artikel over het onderzoek van Gabriella Coleman, iemand die zich jarenlang heeft begeven in de omgeving van Anonymous, wordt uitgebreid de parallel voorgelegd die de hackersgroepering heeft met Occupy:
quote:
Coleman explains the resemblances:

One of Occupy Wall Street’s most powerful gestures has been to position its radically democratic decision-making process, represented by the agora of the General Assembly, against the reining corporate kleptocracy. Though this brand of horizontalism has a rich history with many roots, there is a particularly strong resonance in the relationship between the formal structure and the political aspirations of Anonymous. And Anonymous is organized not only around a radical democratic (at times chaotic and anarchic) structure but also around the very concept of anonymity, here constituted as collectivity. The accumulation of too much power—especially in a single point in (virtual) space—and prestige is not only taboo but functionally very difficult. The lasting effect of Anonymous may have as much to do with facilitating alternative practices of sociality—upending the ideological divide between individualism and collectivism—as with attacks on monolithic banks and sleazy security firms.
Maar niet alleen banken en slinkse bedrijven vangen het oog van deze bewegingen:
quote:
...the kinds of governments we have in place actually have little capacity for addressing the longings we have for freedom and collectivity in a globalizing, digital age.
Collectiviteit is hier het sleutelwoord, wat zich uit in de horizontale machtsverdeling, zoals de General Assembly.

Dat dit zowel de kracht als de zwakte kan zijn van zowel Anonymous als Occupy legt Coleman uit als volgt:
quote:
This approach could easily devolve into unfocused operations that dissipate the group’s collective strength. But acting “on the wing” leverages Anonymous’s fluid structure, giving Anons an advantage, however temporary, over traditional institutions—corporations, states, political parties—that function according to unified plans.
Occupy heeft geen vaststaand plan juist omdat dat de kracht is van een beweging als deze:
quote:
The reason both Anonymous and Occupy Wall Street don’t put forward “any programmatic plan” that existing institutions could follow is that there isn’t one. Or, rather, the movements themselves are their own programmatic plan, parallel institutions unto themselves.
Wat voor een deel verklaart waarom men geen antwoord kan geven op de vraag welke doelstellingen Occupy nou eigenlijk heeft. Occupy is het doel, een fysieke uiting van het verlangen naar een gedecentraliseerde samenleving waarin collectiviteit en vrijheid voorop staan.

Op de vraag of dat nou nut heeft gaat de schrijver van dit artikel verder:
quote:
As Mary King has so often pointed out in her columns on Waging Nonviolence, the form that a resistance movement takes has a big effect on the society that emerges after it, especially if the movement has some amount of success. The preoccupation with process and internal culture in both Anonymous and the Occupy movement, therefore, has justifiably high stakes. With that in mind, in a new essay on the Harper’s website, I try to extrapolate from texts approved by various Occupy assemblies what a post-revolutionary Planet Occupy might look like.

I see no quick-and-easy legislative, executive, or judicial patches for the problems which the movement means to confront. I’ve come to think, instead, that the movement’s lasting contribution could be something substantially more ambitious: a wholesale rethinking of political life, more akin to the promulgation of revolutionary France’s Declaration of the Rights of Man and of the Citizen than, say, the introduction of a financial-transaction tax or the revocation of the Supreme Court’s Citizens United decision.
De vorm van bewegingen als Occupy en Anonymous zijn bepalend voor het effect op de samenleving die hieruit groeit, met name wanneer zulke bewegingen enig succes hebben. Occupy Nederland is weinig succesvol gebleven, en zal naar verwachting lokaal een minimale hoeveelheid invloed uitoefenen.
Maar dat is wellicht te vroeg gesproken: Occupy in de Verenigde Staten is nog altijd actief en heeft voldoende aanhang om wereldwijde aandacht te genieten. Dit mag een ver-van-mijn-bed-show lijken, maar sta dan even stil bij de wereldwijde verstrengeling van economieën en politiek van landen, en communicatie tussen wereldburgers over het internet. (R)evoluties overzee hebben sterke invloed op het doen en laten in ons kleine kikkerlandje, dus zelfs al lijkt de tak van Occupy in ons land een stille dood te zijn gestorven, de boom staat nog overeind.

Occupy leeft, is immer in beweging, en nog lang niet klaar.

Voor het essay van Gabriella Coleman kan je hier terecht.
pi_107593263
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 12:50 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn oplossingen heel belangrijk. Alleen ben ik van mening dat het eerste eerst moet. Eerst helder krijgen wat de problemen (en diens gevolgen) nu werkelijk zijn. Dit is zo complex dat het wel enig energie kost dit goed, overtuigend en wetenschappelijk vast te leggen.
Klopt, daar begint alles mee, met de problemen. En daar zal aan gewerkt worden neem ik aan.
pi_107593413
Waar begin je mee ?

Wat is het beginsel van (de) problemen ? Zou dat de verschillen kunnen zijn in alle facetten van het leven ? Of is verschil nu eenmaal natuurlijk ( Wat het ook is ) en zou dat ook moeten reflecteren door de maatschappij heen.

Wat vinden jullie hiervan ?
pi_107593994
Een beweging als Anonymous heeft geen rekening gehouden met dit (masker) ?
Iedereen kan met een masker zich voordoen als iemand van deze Anonymous beweging. :Z
allesbeterweter
pi_107594157
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 13:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waar begin je mee ?

Wat is het beginsel van (de) problemen ? Zou dat de verschillen kunnen zijn in alle facetten van het leven ? Of is verschil nu eenmaal natuurlijk ( Wat het ook is ) en zou dat ook moeten reflecteren door de maatschappij heen.

Wat vinden jullie hiervan ?
Ik begrijp je vraag niet eens, laat staan dat ik er een zinnig antwoord op kan geven :{
pi_107595062
Ow. Wat is het probleem van deze tijd ? In relatie tot bv Occupy en crisis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')