Nee, de aandeelhouders en pensioengerechtigdenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 03:37 schreef LazyDave het volgende:
Afwaarderen; verzekeraars, banken & pensioenfondsen zullen uiteindelijk de grootste verliezers bij een totale crash.
Nee hoor, de rijkste mensen, die in volledige luxe leven en dingen doen die te gek zijn om te noemen. DIe kunnen namelijk dan in 1x helemaal niks en moeten net zoals de zwerver vechten om voedsel.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 03:37 schreef LazyDave het volgende:
Afwaarderen; verzekeraars, banken & pensioenfondsen zullen uiteindelijk de grootste verliezers bij een totale crash.
Want rijke mensen zijn rijk geworden omdat ze dom zijn?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, de rijkste mensen, die in volledige luxe leven en dingen doen die te gek zijn om te noemen. DIe kunnen namelijk dan in 1x helemaal niks en moeten net zoals de zwerver vechten om voedsel.
Als deze mensen de intelligentie hebben om voedsel in te slaan (ik weet het, intelligentie bij deze mensen is wellicht te naief) dan worden ze gewoon vermoord door de meute, die geen voedsel meer hebben.
Heb een neefje die ook zo praat, die is zesquote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, de rijkste mensen, die in volledige luxe leven en dingen doen die te gek zijn om te noemen. DIe kunnen namelijk dan in 1x helemaal niks en moeten net zoals de zwerver vechten om voedsel.
Als deze mensen de intelligentie hebben om voedsel in te slaan (ik weet het, intelligentie bij deze mensen is wellicht te naief) dan worden ze gewoon vermoord door de meute, die geen voedsel meer hebben.
Dat filmpje kwam ik gisteravond ook toevallig tegen op YouTube. Ik heb de afgelopen dagen tijd weinig televisie gekeken, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit weinig aandacht gekregen heeft op de staatstelevisie?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:40 schreef Macabrefuture het volgende:
Het ESM verdrag is gisteren, op 2 februari getekend.
-filmpje-
http://www.earth-matters.(...)-de-pers-zwijgt.htmlquote:Op 11 juli 2011 werd een nieuw Europees verdrag ondertekend, het Verdrag tot Oprichting van het Europese Stabiliteits Mechanisme (ESM). Niemand hoorde er over, want de pers zweeg als het graf. Pas later kregen een aantal wakkere Duitsers door wat er in dit verdrag stond. In de eurozone komt een nieuw orgaan, dat de absolute macht krijgt over de schatkisten van de aangesloten landen. Zij mogen net zo veel uit de schatkisten vorderen als ze willen en hoeven aan niemand verantwoording af te leggen over hoe zij dit geld besteden. Het orgaan wordt bemand door de 17 Ministers van Financiën, die voor deze dictatoriale rol de functie van Gouverneur van het ESM krijgen.
[...]
De bedoeling was, dat het ESM-verdrag nog voor het einde van 2011 door de nationale parlementen geratificeerd zou worden en in 2013 in werking zou treden. Juridisch rammelde het verdrag echter [...]. Artikel 48.6 van de Europese Unie verbiedt namelijk, dat ze zelf hun bevoegdheden uitbreiden. Het door 17 glunderende Ministers van Financiën ondertekende verdrag zou daarom heel goed ongeldig verklaard kunnen worden. Niet getreurd. Gisteren, maandag 30 januari 2012, liet Brussel weten, dat een nieuw ESM-verdrag klaar ligt om getekend te worden.
[...]
De soevereine democratie wordt opgeofferd aan een Brusselse dictatuur en de pers zwijgt. Het ESM wordt bijna een half jaar lang nauwelijks genoemd, laat staan dat de kern van het verdrag uit de doeken gedaan wordt. Naar de reden van hun zwijgen kunnen we alleen maar gissen. De onschuldigste reden zou zijn, dat ze gewoon incompetent zijn en sinds 11 juli 2011 nog steeds zitten te slapen. Een wat minder leuke reden zou zijn, dat ze meteen gesnapt hebben dat de dictatuur niet te stoppen valt en dat ze de toekomstige dictator beter goed gezind kunnen blijven. Of zouden ze hun vriendjes in de politiek niet voor het hoofd willen stoten, want dat zijn immers degenen die hen helpen hun krantenkolommen en zendtijd te vullen?
Ook in veel andere eurolanden was de informatie over het ESM-verdrag aanvankelijk zeer gebrekkig. Maar terwijl er nu op veel plaatsen openlijk over de kernzaken gediscussieerd wordt, blijft de Nederlandse bevolking verstoken van essentiële informatie. Wat oppervlakkigheden over de rol van het ESM als permanent noodfonds, meer hoeven de burgers niet te weten, niet waar?
quote:Nederland participeert voor 40 miljard euro in het kapitaal van ESM B.V., dit bedrag staat gelijk aan bijna 90% van alle inkomsten- en loonbelastinginkomsten van de Nederlandse staat in 2011.
Nou ja, je moet het natuurlijk niet helemaal zo serieus nemen, maar volgens mij zijn de rijkste mensen op de wereld wel de grootste verliezers als het totale financiele systeem in elkaar stort. Simpel gezegd omdat ze gewoon het meeste verliezen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:14 schreef Grielen het volgende:
[..]
Want rijke mensen zijn rijk geworden omdat ze dom zijn?
Oh, de afgunst
Alsof goud nog waarde heeft als je honger hebtquote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:12 schreef allesbeterweter het volgende:
Rijke mensen die zorgen dat ze thuis een kleine goudvooraad hebben.
Dat als de banken klappen ze de oude waarde hebben die hun rijkdom behouden/bevestigen?
Alleen domme mensen die gaan geld (wat dus geen waarde heeft opslaan in hun kluis thuis).
Diamanten zilver en goud is het echte geld zoals je kunt zien in het filmpje en blijft waarde houden.
De meeste mensen weten dit niet en daarom blijven de rijken Rijk ,ook als er een hyperinflatie komt.
De niet rijken die slaan voedsel op om te kunnen overleven en de rijken kunnen dit kopen met hun goud en zilver ETC.ETC.
De domme mensen zeggen nu dat dit niet waar is omdat geld waarde geïndoctrineerd is?
Indoctrinatie (of: indoctrineren) is een vorm van manipulatie door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Het woord heeft een sterke negatieve connotatie en als gewenst beschouwde beïnvloeding wordt niet als indoctrinatie betiteld(bron wikipedia).
Mensen die weten niet beter en zullen dit ook niet willen begrijpen?
De mensen die FED banking hebben uitgevonden weten dit WEL!
Dat is het verschil van rijkdom en armoede.
Waaj not? Ik denk dat het alleen maar goed is om zoveel mogelijk mensen wat algemene basiskennis bij te brengen. Het is niet alsof het onbelangrijke informatie gaat, integendeel...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:38 schreef allesbeterweter het volgende:
Slapende honden(schapen) moet je niet wakker maken in een Graaicultuur?
Je weet wat er in de 2e wereldoorlog een goed ruilmiddel was?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Alsof goud nog waarde heeft als je honger hebt
Als ik brood over heb en ik het echt niet meer nodig heb dan wil ik dat wel verkopen voor al het goud op de wereld
Voor de mensen die nu denken dat goud altijd waarde heeft gehad in de geschiedenis: Dit klopt wel, maar dat is op zich al een financieel systeem. Ik heb het erover als het systeem in elkaar stort en dan de eerste paar dagen/weken.
Eten denk ik. Als boer een pond aardappels ruilen voor een gouden broche, zeg maar.quote:Op donderdag 9 februari 2012 06:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet wat er in de 2e wereldoorlog een goed ruilmiddel was?
Leg eens uit dan ? Hoe zit het wel feitelijk.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:02 schreef Igen het volgende:
Triest om te zien hoeveel mensen door dat soort filmpjes gehersenspoeld worden. Van Money as Debt klopt feitelijk gezien geen hol. En hetzelfde geldt voor dat filmpje over het ESM.
Wat betreft Money as Debt:quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Leg eens uit dan ? Hoe zit het wel feitelijk.
Ik ben een leek op dit gebied, maar in hoeverre staat het in bewaring geven van jouw geld aan een bank gelijk aan een schuld van de bank aan de klant zelf? Het is toch niet zo dat de bank geld leent van haar klanten, ze beloven slechts het geld veilig op te slaan. Er is dan toch geen sprake van een lening (= schuld), lijkt me? (Dat de bank -- met jouw toestemming -- dit geld gebruikt om zelf geld te verdienen, verandert daar weinig aan?)quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat betreft Money as Debt:
Ten eerste is het pure lariekoek hoe ze van $1.111,11 kapitaal $100.000,- aan schuld maken bij 10% kapitaaldekking. Met een eigen kapitaal van ¤ 1.000,- kun je maximaal ¤ 9.000,- geleend geld creëren. Als de lener dat op een spaarrekening van diezelfde bank zet dan heeft die bank ¤ 10.000,- aan kapitaal met daartegenover ¤ 9.000,- aan schuld (jegens de spaarrekeninghouder) zodat er netto nog een dekkingsgraad van 10% over is. De geldcreëercapaciteit is daarmee opgebruikt.
[...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |