abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 februari 2012 @ 02:33:40 #1
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_107585807
Deze documentaire zou eigenlijk een standaard onderdeel van de basisschool-lesstof moeten zijn. Als dat zo was geweest, had deze hele crisis nooit plaatsgevonden:

in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_107586252
Afwaarderen; verzekeraars, banken & pensioenfondsen zullen uiteindelijk de grootste verliezers bij een totale crash.
ADHD-C
  zaterdag 4 februari 2012 @ 09:27:57 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107587213
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 03:37 schreef LazyDave het volgende:
Afwaarderen; verzekeraars, banken & pensioenfondsen zullen uiteindelijk de grootste verliezers bij een totale crash.
Nee, de aandeelhouders en pensioengerechtigden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107587238
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 03:37 schreef LazyDave het volgende:
Nee hoor, de rijkste mensen, die in volledige luxe leven en dingen doen die te gek zijn om te noemen. DIe kunnen namelijk dan in 1x helemaal niks en moeten net zoals de zwerver vechten om voedsel.
Als deze mensen de intelligentie hebben om voedsel in te slaan (ik weet het, intelligentie bij deze mensen is wellicht te naief) dan worden ze gewoon vermoord door de meute, die geen voedsel meer hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_107587326
Geld, en religie, zijn ooit gecreëerd om het volk bezig, verdeeld en onder controle te houden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 10:14:11 #6
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_107587698
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee hoor, de rijkste mensen, die in volledige luxe leven en dingen doen die te gek zijn om te noemen. DIe kunnen namelijk dan in 1x helemaal niks en moeten net zoals de zwerver vechten om voedsel.
Als deze mensen de intelligentie hebben om voedsel in te slaan (ik weet het, intelligentie bij deze mensen is wellicht te naief) dan worden ze gewoon vermoord door de meute, die geen voedsel meer hebben.
Want rijke mensen zijn rijk geworden omdat ze dom zijn?

Oh, de afgunst :')
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 10:15:37 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107587721
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Heb een neefje die ook zo praat, die is zes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107588085
Het ESM verdrag is gisteren, op 2 februari getekend.

pi_107588795
Rijke mensen die zorgen dat ze thuis een kleine goudvooraad hebben.
Dat als de banken klappen ze de oude waarde hebben die hun rijkdom behouden/bevestigen?
Alleen domme mensen die gaan geld (wat dus geen waarde heeft opslaan in hun kluis thuis).
Diamanten zilver en goud is het echte geld zoals je kunt zien in het filmpje en blijft waarde houden.
De meeste mensen weten dit niet en daarom blijven de rijken Rijk ,ook als er een hyperinflatie komt.
De niet rijken die slaan voedsel op om te kunnen overleven en de rijken kunnen dit kopen met hun goud en zilver ETC.ETC.

De domme mensen zeggen nu dat dit niet waar is omdat geld waarde geïndoctrineerd is?

Indoctrinatie (of: indoctrineren) is een vorm van manipulatie door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Het woord heeft een sterke negatieve connotatie en als gewenst beschouwde beïnvloeding wordt niet als indoctrinatie betiteld(bron wikipedia).

Mensen die weten niet beter en zullen dit ook niet willen begrijpen?
De mensen die FED banking hebben uitgevonden weten dit WEL!

Dat is het verschil van rijkdom en armoede. :Z
allesbeterweter
pi_107589327
Dat het geldsysteem niet eeuwig houdbaar is, dat wisten ze al toen het in gebruik werd genomen. Alleen het feit al dat er rente betaald moet worden, betekent per definitie dat er steeds meer mensen zijn die eraan ten onder zullen gaan (daarvoor is namelijk niet voldoende geld in omloop). Uiteindelijk zal er toch een soort van afwaardering moeten komen, waarbij je bijvoorbeeld 50 euro kunt inruilen voor 5 'nieuwe' euro's (of de nieuwe wereldmunt?), al verwacht ik dat het allemaal gedigitaliseerd zal gaan worden -- wel zo makkelijk voor big brother.

Voor de superrijken is een afwaardering een overkomelijk probleem (bovendien hebben die ook wel (geïnvesteerd in) goud, zilver en andere edelmetalen die enigszins waardevast zijn), maar de normale bevolking gaat het natuurlijk de kop kosten. Agrariërs worden de nieuwe miljonairs. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 10:40 schreef Macabrefuture het volgende:
Het ESM verdrag is gisteren, op 2 februari getekend.

-filmpje-
Dat filmpje kwam ik gisteravond ook toevallig tegen op YouTube. Ik heb de afgelopen dagen tijd weinig televisie gekeken, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit weinig aandacht gekregen heeft op de staatstelevisie?

quote:
Op 11 juli 2011 werd een nieuw Europees verdrag ondertekend, het Verdrag tot Oprichting van het Europese Stabiliteits Mechanisme (ESM). Niemand hoorde er over, want de pers zweeg als het graf. Pas later kregen een aantal wakkere Duitsers door wat er in dit verdrag stond. In de eurozone komt een nieuw orgaan, dat de absolute macht krijgt over de schatkisten van de aangesloten landen. Zij mogen net zo veel uit de schatkisten vorderen als ze willen en hoeven aan niemand verantwoording af te leggen over hoe zij dit geld besteden. Het orgaan wordt bemand door de 17 Ministers van Financiën, die voor deze dictatoriale rol de functie van Gouverneur van het ESM krijgen.

[...]

De bedoeling was, dat het ESM-verdrag nog voor het einde van 2011 door de nationale parlementen geratificeerd zou worden en in 2013 in werking zou treden. Juridisch rammelde het verdrag echter [...]. Artikel 48.6 van de Europese Unie verbiedt namelijk, dat ze zelf hun bevoegdheden uitbreiden. Het door 17 glunderende Ministers van Financiën ondertekende verdrag zou daarom heel goed ongeldig verklaard kunnen worden. Niet getreurd. Gisteren, maandag 30 januari 2012, liet Brussel weten, dat een nieuw ESM-verdrag klaar ligt om getekend te worden.

[...]

De soevereine democratie wordt opgeofferd aan een Brusselse dictatuur en de pers zwijgt. Het ESM wordt bijna een half jaar lang nauwelijks genoemd, laat staan dat de kern van het verdrag uit de doeken gedaan wordt. Naar de reden van hun zwijgen kunnen we alleen maar gissen. De onschuldigste reden zou zijn, dat ze gewoon incompetent zijn en sinds 11 juli 2011 nog steeds zitten te slapen. Een wat minder leuke reden zou zijn, dat ze meteen gesnapt hebben dat de dictatuur niet te stoppen valt en dat ze de toekomstige dictator beter goed gezind kunnen blijven. Of zouden ze hun vriendjes in de politiek niet voor het hoofd willen stoten, want dat zijn immers degenen die hen helpen hun krantenkolommen en zendtijd te vullen?

Ook in veel andere eurolanden was de informatie over het ESM-verdrag aanvankelijk zeer gebrekkig. Maar terwijl er nu op veel plaatsen openlijk over de kernzaken gediscussieerd wordt, blijft de Nederlandse bevolking verstoken van essentiële informatie. Wat oppervlakkigheden over de rol van het ESM als permanent noodfonds, meer hoeven de burgers niet te weten, niet waar?
http://www.earth-matters.(...)-de-pers-zwijgt.html

Vragen over Europees Stabiliteitsmechanise

Europees Stabiliteitsmechanisme - Bijdragen

Lang leve de EUSSR. Weg met de middenklasse!

//edit

Update:
http://www.earth-matters.(...)gde-esm-verdrag.html

quote:
Nederland participeert voor 40 miljard euro in het kapitaal van ESM B.V., dit bedrag staat gelijk aan bijna 90% van alle inkomsten- en loonbelastinginkomsten van de Nederlandse staat in 2011.

[ Bericht 4% gewijzigd door DemureStoic op 04-02-2012 11:54:44 ]
pi_107589540
Slapende honden(schapen) moet je niet wakker maken in een Graaicultuur?
allesbeterweter
pi_107596123
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 10:14 schreef Grielen het volgende:

[..]

Want rijke mensen zijn rijk geworden omdat ze dom zijn?

Oh, de afgunst :')
Nou ja, je moet het natuurlijk niet helemaal zo serieus nemen, maar volgens mij zijn de rijkste mensen op de wereld wel de grootste verliezers als het totale financiele systeem in elkaar stort. Simpel gezegd omdat ze gewoon het meeste verliezen.
Instellingen zoals banken hoeven niet te eten, die verdwijnen gewoon.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_107596158
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 11:12 schreef allesbeterweter het volgende:
Rijke mensen die zorgen dat ze thuis een kleine goudvooraad hebben.
Dat als de banken klappen ze de oude waarde hebben die hun rijkdom behouden/bevestigen?
Alleen domme mensen die gaan geld (wat dus geen waarde heeft opslaan in hun kluis thuis).
Diamanten zilver en goud is het echte geld zoals je kunt zien in het filmpje en blijft waarde houden.
De meeste mensen weten dit niet en daarom blijven de rijken Rijk ,ook als er een hyperinflatie komt.
De niet rijken die slaan voedsel op om te kunnen overleven en de rijken kunnen dit kopen met hun goud en zilver ETC.ETC.

De domme mensen zeggen nu dat dit niet waar is omdat geld waarde geïndoctrineerd is?

Indoctrinatie (of: indoctrineren) is een vorm van manipulatie door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Het woord heeft een sterke negatieve connotatie en als gewenst beschouwde beïnvloeding wordt niet als indoctrinatie betiteld(bron wikipedia).

Mensen die weten niet beter en zullen dit ook niet willen begrijpen?
De mensen die FED banking hebben uitgevonden weten dit WEL!

Dat is het verschil van rijkdom en armoede. :Z
Alsof goud nog waarde heeft als je honger hebt :)
Als ik brood over heb en ik het echt niet meer nodig heb dan wil ik dat wel verkopen voor al het goud op de wereld :)

Voor de mensen die nu denken dat goud altijd waarde heeft gehad in de geschiedenis: Dit klopt wel, maar dat is op zich al een financieel systeem. Ik heb het erover als het systeem in elkaar stort en dan de eerste paar dagen/weken.
pi_107596165
Idd wel ja ^O^ (slik)
allesbeterweter
pi_107596481
Ik ga alvast maar aardappels zetten. Het is toch werkelijk van de gekken...
En dan het mooiste nog,,vasthouden aan hetzelfde systeem ? :+
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107596750
Blijven slim die ............................? _O-
allesbeterweter
  donderdag 9 februari 2012 @ 00:19:51 #17
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_107777654
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 11:38 schreef allesbeterweter het volgende:
Slapende honden(schapen) moet je niet wakker maken in een Graaicultuur?
Waaj not? Ik denk dat het alleen maar goed is om zoveel mogelijk mensen wat algemene basiskennis bij te brengen. Het is niet alsof het onbelangrijke informatie gaat, integendeel...
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_107779618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 15:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alsof goud nog waarde heeft als je honger hebt :)
Als ik brood over heb en ik het echt niet meer nodig heb dan wil ik dat wel verkopen voor al het goud op de wereld :)

Voor de mensen die nu denken dat goud altijd waarde heeft gehad in de geschiedenis: Dit klopt wel, maar dat is op zich al een financieel systeem. Ik heb het erover als het systeem in elkaar stort en dan de eerste paar dagen/weken.
Je weet wat er in de 2e wereldoorlog een goed ruilmiddel was?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 06:17:57 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_107779634
Het bestgewaardeerde comment bij het fimpje promot bitcoin, wat toepasselijk.
Carpe Libertatem
pi_107782114
Triest om te zien hoeveel mensen door dat soort filmpjes gehersenspoeld worden. Van Money as Debt klopt feitelijk gezien geen hol. En hetzelfde geldt voor dat filmpje over het ESM.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2012 10:04:06 ]
pi_107782217
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 06:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je weet wat er in de 2e wereldoorlog een goed ruilmiddel was?
Eten denk ik. Als boer een pond aardappels ruilen voor een gouden broche, zeg maar. ^O^

Hen eens gelezen dat tijdens de belegering van Sarajevo wc-papier ook een erg kostbaar ruilmiddel was.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2012 10:06:53 ]
pi_107782434
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:02 schreef Igen het volgende:
Triest om te zien hoeveel mensen door dat soort filmpjes gehersenspoeld worden. Van Money as Debt klopt feitelijk gezien geen hol. En hetzelfde geldt voor dat filmpje over het ESM.
Leg eens uit dan ? Hoe zit het wel feitelijk.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107782437
NU gewoon met zijn allen gaan hamsteren WC-papier ,blikken nasi-bami ,etc etc.
Meteen een goede impuls voor de economie!! ^O^
allesbeterweter
pi_107783779
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Leg eens uit dan ? Hoe zit het wel feitelijk.
Wat betreft Money as Debt:

Ten eerste is het pure lariekoek hoe ze van $1.111,11 kapitaal $100.000,- aan schuld maken bij 10% kapitaaldekking. Met een eigen kapitaal van ¤ 1.000,- kun je maximaal ¤ 9.000,- geleend geld creëren. Als de lener dat op een spaarrekening van diezelfde bank zet dan heeft die bank ¤ 10.000,- aan kapitaal met daartegenover ¤ 9.000,- aan schuld (jegens de spaarrekeninghouder) zodat er netto nog een dekkingsgraad van 10% over is. De geldcreëercapaciteit is daarmee opgebruikt. Zie post verder beneden

Ten tweede: zie minuut 25, waarin het gaat over faillissementen. Het is helemaal niet erg als soms mensen failliet gaan. Dat is waarom er überhaupt rente wordt gevraagd: voor het afdekken van een faillissementsrisico. Als niemand ooit failliet ging, dan zou er ook geen rente bestaan.

Ten derde: zie minuut 27:05, waar wordt uitgelegd dat je steeds meer geld moet creëren als iedereen wel rente eist maar toch niemand ooit failliet mag gaan (wat, zie vorige alinea, op zichzelf al een onzinnige aanname is), hetgeen voor inflatie zorgt. Dat klopt helemaal, alleen daarmee halen ze wel hun hele eigen verhaal onderuit over een noodzakelijk alsmaar toenemend gebruik van natuurlijke hulpbronnen, dus grofweg het hele tweede deel van het filmpje. De vreemde tactiek van Money as Debt is om inflatie wel tussen neus en lippen door te noemen maar verder te doen alsof het niet bestaat.

Over het filmpje van het ESM kan ik het kort houden: 'ze', de hoge heren van het ESM, zijn gewoon de ministers van financiën van de lidstaten. En bij belangrijke beslissingen is unanimiteit vereist en kan dus ieder land z'n veto uitspreken. Niks engs aan dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2012 14:34:57 ]
pi_107788909
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat betreft Money as Debt:

Ten eerste is het pure lariekoek hoe ze van $1.111,11 kapitaal $100.000,- aan schuld maken bij 10% kapitaaldekking. Met een eigen kapitaal van ¤ 1.000,- kun je maximaal ¤ 9.000,- geleend geld creëren. Als de lener dat op een spaarrekening van diezelfde bank zet dan heeft die bank ¤ 10.000,- aan kapitaal met daartegenover ¤ 9.000,- aan schuld (jegens de spaarrekeninghouder) zodat er netto nog een dekkingsgraad van 10% over is. De geldcreëercapaciteit is daarmee opgebruikt.

[...]
Ik ben een leek op dit gebied, maar in hoeverre staat het in bewaring geven van jouw geld aan een bank gelijk aan een schuld van de bank aan de klant zelf? Het is toch niet zo dat de bank geld leent van haar klanten, ze beloven slechts het geld veilig op te slaan. Er is dan toch geen sprake van een lening (= schuld), lijkt me? (Dat de bank -- met jouw toestemming -- dit geld gebruikt om zelf geld te verdienen, verandert daar weinig aan?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')