abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:05:04 #1
70532 loveli
N
pi_107508429

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:06:21 #2
70532 loveli
N
pi_107508460
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:03 schreef V1z0R het volgende:
Yup :{ Hardlopen en gecontroleerd over obstakels met daarachter een zachte ondergrond gaat nog enigszins. Maar heb de filmpjes bekeken en dat gaat 'ie echt niet trekken, dan lig ik binnen de kortste keren op m'n snuffert en kan ik 2 dagen niet meer lopen :')
Smoesjes :P
crap in = crap out
pi_107508532
^^

Gewoon knie intapen en rennen! :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107508683
:W

thuiswerken vandaag O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:17:15 #5
70532 loveli
N
pi_107508724
quote:
Voor iedereen van The Bootcamp Group die zich heeft opgegeven voor de Men's Health Urbanathlon en mee wil lopen met ons allemaal, geef aan bij de definitieve inschrijving dat je over 10 KM 1:00 uur doet. Zo hebben we kans dat we allemaal in hetzelfde vak starten.
Dus... 1 uur lijkt me onhandig.
/wacht op iemand die bossy de knoop doorhakt
crap in = crap out
pi_107508744
Poste hier alleen vrouwen? :o
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_107508795
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107508810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:18 schreef over_hedge het volgende:
Nee hoor, ik ben een man met een baard!!

:P tuurlijk niet, zie weissmann, zeta en vizor. Alhoewel vizor wel de leukste is O+.
pi_107508821
Oh, en ik heb nog zo'n 400 gram gekookte aardappelen liggen die op moeten. Bij het avondeten is geen optie aangezien ik vandaag ergens anders eet en anders liggen ze te lang.

Iemand suggesties?
pi_107508846
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:20 schreef Ewelina het volgende:
Oh, en ik heb nog zo'n 400 gram gekookte aardappelen liggen die op moeten. Bij het avondeten is geen optie aangezien ik vandaag ergens anders eet en anders liggen ze te lang.

Iemand suggesties?
ovenschotel preppen voor morgen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107508849
Japanners O+

Vooral de scene rond de 2 minuten is geweldig :D (start rond 1:40)
pi_107508885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:22 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ovenschotel preppen voor morgen?
Kan ook, ik dacht eerder aan een soort aardappelsalade voor lunch oid. Ze zijn zonder zout gekookt. :)
pi_107508903
@ Weisman als je zo zeker van je zelf bent, doe dan eens niet zo lafjes een fotoboek zonder foto's... 8)7

En nu hou ik op met reageren op dit soort individuen.. iets met praten tegen een muur..
pi_107508920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:23 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Kan ook, ik dacht eerder aan een soort aardappelsalade voor lunch oid. Ze zijn zonder zout gekookt. :)
ohja, da's ook lekker! Met ham, bosuitjes, lik mayo en verse peper :9
pi_107508923
De mannen van de Urbanathlon snappen het niet! Die roepen dat 1 uur op 10 km een snelle tijd is. :D
1.05 doen dan? Dat heb ik zelfs wel eens gelopen. B-)
Dat is ongeveer 9 km per uur. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107508943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:20 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben een man met een baard!!

:P tuurlijk niet, zie weissmann, zeta en vizor. Alhoewel vizor wel de leukste is O+.
Zie tot nu toe alleen vrouwelijke poppetjes vandaar. :) Maar wilde hier misschien ook gaan posten. Mits er dus ook wel wat mannen posten :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_107508979
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Smoesjes :P
Laatste familie-weekend is het mij al gebeurt met een potje tafeltennis ;( Tafeltennissen kan ik niet eens meer!

Ewe, aardappelsalade er van maken en dan als T meenemen?

Perr O+, The85mc, UKS en Duvel dan? :P

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
Japanners O+

Vooral de scene rond de 2 minuten is geweldig :D
You evil, EVIL woman! }:|
Door jou loop ik nu rond te kijken naar Ragdolls en Noorse Boskatten, en nu voel ik me weinig man meer door al die schattige kopjes :@
*;
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:27:17 #18
70532 loveli
N
pi_107508984
Vaiz, uks, duvel, we hebben er wel een paar.
crap in = crap out
pi_107509016
Ik neem hem niet mee als T viz, ben vandaag gewoon thuis. :)
pi_107509033
Ohja! Maar VAIZOR doet me alle andere mannen vergeten. Anyway, Over_hege, toch gezellig als je mee komt posten? Als je maar niet de vage betweter uit komt hangen!
pi_107509073
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:18 schreef over_hedge het volgende:
Ja, de mannen die hier posten zijn of gay of trollz.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:20 schreef Ewelina het volgende:

Iemand suggesties?
Voer ze aan je kat.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:24 schreef MarMar het volgende:
@ Weisman als je zo zeker van je zelf bent, doe dan eens niet zo lafjes een fotoboek zonder foto's... 8)7

En nu hou ik op met reageren op dit soort individuen.. iets met praten tegen een muur..
Als je mn username nou goed had gespeld kon ik er nog over nadenken :{w
pi_107509086
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:29 schreef Perruche het volgende:
Ohja! Maar VAIZOR doet me alle andere mannen vergeten. Anyway, Over_hege, toch gezellig als je mee komt posten? Als je maar niet de vage betweter uit komt hangen!
Een vage betweter. Nee dat ben ik niet. :P
pi_107509109
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Gelukkig, dan welkom :)
pi_107509116
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:30 schreef Weissman het volgende:

Als je mn username nou goed had gespeld kon ik er nog over nadenken :{w
Ah ligt het daar aan dat je me negeert! Beste Weissman, zou je alsjeblieft ons eens even het bewijs willen leveren van jou fantastische methode?

Verder denk ik dat 90% van de vrouwen hier al supersexy zijn en het niet in je op zou komen om zo tegen ons te praten mochten we je in de kroeg tegenkomen, maar da's een ander verhaal :9.
pi_107509127
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:29 schreef Perruche het volgende:
:o :@
En ik maar denken denken dat de liefde over was na laatst :P

over_hedge, welkom!
Vaste inleiding: Wat is je doel, waar sta je nu, lust je broccoli, en is vis een optie?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107509132
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Whoei! *O*

Stats? Lust je broccoli? Neem je stackers? Doe je aan krachttraining? Wat is je doel?
pi_107509153
Weissman, wil je zelf afvallen of kom je hier alleen maar je testosteronlevel ophogen met semistoer trolgedrag? Ga je moeder pesten ofzo.. echt..
pi_107509155
Vizor ik ben heel vergevingsgezind hoor. Het is pas echt ver heen als ik geen dansjes meer zou doen :').

En nu ga ik even werken geloof ik!
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:33:22 #29
70532 loveli
N
pi_107509159
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:30 schreef Weissman het volgende:
Ja, de mannen die hier posten zijn of gay of trollz.
Dank je, nu weet ik in welk hokje we jou moeten plaatsen.
crap in = crap out
pi_107509162
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:33 schreef MarMar het volgende:
Weissman, wil je zelf afvallen of kom je hier alleen maar je testosteronlevel ophogen met semistoer trolgedrag? Ga je moeder pesten ofzo.. echt..
Ah joh die arme mama!
pi_107509191
Stackers aan je moeder voeren :N
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:34:57 #32
70532 loveli
N
pi_107509208
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:27 schreef loveli het volgende:
Vaiz, uks, duvel, we hebben er wel een paar.
En Henk natuurlijk.
crap in = crap out
pi_107509211
Ik vermoed dat het aardappelsalade met komkommer en dille gaat worden. :9
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:35:46 #34
70532 loveli
N
pi_107509228
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De mannen van de Urbanathlon snappen het niet! Die roepen dat 1 uur op 10 km een snelle tijd is. :D
1.05 doen dan? Dat heb ik zelfs wel eens gelopen. B-)
Dat is ongeveer 9 km per uur. :)
A&A, how 'bout it?
crap in = crap out
pi_107509248
quote:
12s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:32 schreef Perruche het volgende:

[..]

Whoei! *O*

Stats? Lust je broccoli? Neem je stackers? Doe je aan krachttraining? Wat is je doel?
Stats. 1.79m, 66Kilo (ben gewoon 4kilo afgevallen laatste paar weken doordat een relatie uitging :P )
Ik sport 3x in de week krachttraining. Soms een beetje cardio. En mijn doel is eigenlijk om me gewoon fit te voelen en weer een beetje de spieren te krijgen die ik paar jaar geleden had toen ik nog op een vechtsport zat. :) Het begint al weer aardig te komen alleen buik is zo lastig..

broccoli lust ik opzich wel als er maar genoeg kaassaus op zit. Slecht wel dus. Wat zijn stackers? :?
pi_107509249
Voorlopige planning:

O: 2 boterhammen gebraden gehakt, yoghurt
T: banaan
L: aardappelsalade met komkommer en dille
T: cherrytomaatjes
D: ? onbekend want ik eet bij een vriendin
T: ik vermoed chocolade aangezien de vriendin in kwestie liefdesverdriet heeft. :')
pi_107509256
niet doen en lees je pm.

[ Bericht 98% gewijzigd door DarkElf op 02-02-2012 10:50:12 ]
pi_107509262
Stackers was een slecht grapje aangezien onze bezoeker die in het vorige topic ineens kwam promoten ;). Je weegt niet zoveel! Wil je nog afvallen of wil je spieren kweken?
pi_107509278
Ik zou voor spieren kweken gaan hedge, je gewicht is prima.
pi_107509283
O+ Weissman O+
Doe wat je niet durft.
pi_107509291
:D 35 plussers :D

Laatst werd ik nog 23 geschat, dat vond ik toch een stuk leuker!

Maar weissman, ah toeee doe nou eens reageren op het andere deel van mijn berichtje :P
pi_107509306
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:37 schreef Perruche het volgende:
Stackers was een slecht grapje aangezien onze bezoeker die in het vorige topic ineens kwam promoten ;). Je weegt niet zoveel! Wil je nog afvallen of wil je spieren kweken?
Oh oke :) Nee ik wil niet nog meer afvallen. Die 4 kilo die er laatste weken afgegaan is was eigenlijk ook niet de bedoeling. Gewoon meer spieren. Maar ook weer niet overdreven. En op mijn eten letten. Maar dat lukt al aardig :)
pi_107509315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:35 schreef loveli het volgende:

[..]

A&A, how 'bout it?
Weet je, jullie doen maar. Ik ga wel naar de bolle billen kijken die vooruit lopen en ik probeer ze bij te houden, ok? :D
pi_107509328
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Oh oke :) Nee ik wil niet nog meer afvallen. Die 4 kilo die er laatste weken afgegaan is was eigenlijk ook niet de bedoeling. Gewoon meer spieren. Maar ook weer niet overdreven. En op mijn eten letten. Maar dat lukt al aardig :)
Superbe *O*
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:40:17 #45
70532 loveli
N
pi_107509351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:36 schreef over_hedge het volgende:
Stats. 1.79m, 66Kilo (ben gewoon 4kilo afgevallen laatste paar weken doordat een relatie uitging :P )
Ik sport 3x in de week krachttraining. Soms een beetje cardio. En mijn doel is eigenlijk om me gewoon fit te voelen en weer een beetje de spieren te krijgen die ik paar jaar geleden had toen ik nog op een vechtsport zat. :) Het begint al weer aardig te komen alleen buik is zo lastig..

broccoli lust ik opzich wel als er maar genoeg kaassaus op zit. Slecht wel dus. Wat zijn stackers? :?
Spieren: KT en goede voeding (eiwitten in de plus, suikers skippen, gezonde vetten).
Buik: suikers skippen, stress skippen, je spieren het werk laten doen.
crap in = crap out
pi_107509353
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]

^O^
Geef anders eens een indicatie van wat je zo dagelijks eet, hoe je moet sporten heb je vast wel door.
pi_107509400
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
O+ Weissman O+
:?
pi_107509401
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dat lijkt vrij licht? Maar je wilt er spieren bij, dus dan ook wat meer in gewicht, maar dan spieren? Viz is de man die je goede tips kan geven denk ik :) Kaassaus is lekker, stackers moet je hard van wegblijven, dus dat hoef je niet te weten :)
Heb je begeleiding bij je sport? Een programma opgesteld met duidelijke doelen? Een beetje een sportschool kan je daar goed bij helpen en heeft ook nog wel eens voedingstips. Eerste wat in mij opkomt is goed in de eiwitten gaan zitten. Post eens een lijstje van wat je eet op een dag?
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:43:26 #49
70532 loveli
N
pi_107509433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:39 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Weet je, jullie doen maar. Ik ga wel naar de bolle billen kijken die vooruit lopen en ik probeer ze bij te houden, ok? :D
Heb het vermoeden dat de hindernissen voor ongeplande rusttijd zorgen, als je met 3000 man over deze heen moet, dat kost wat tijd:
crap in = crap out
pi_107509454
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:37 schreef Weissman het volgende:

[..]

Je denkt dat ik al die 35 plussers hier IRL überhaupt ooit zou aanspreken ? :')

[..]

Geen van beide. Leedvermaak.

[..]

Dat heeft dan wel lang geduurd _O-
O+
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:44:37 #51
70532 loveli
N
pi_107509466
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:27 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Laatste familie-weekend is het mij al gebeurt met een potje tafeltennis ;( Tafeltennissen kan ik niet eens meer!

Ewe, aardappelsalade er van maken en dan als T meenemen?

Perr O+, The85mc, UKS en Duvel dan? :P

[..]

You evil, EVIL woman! }:|
Door jou loop ik nu rond te kijken naar Ragdolls en Noorse Boskatten, en nu voel ik me weinig man meer door al die schattige kopjes :@
*;
Ik post een filmpje met Japanners! Waar komen die katten ineens vandaag? :o

*; *;
pi_107509476
Geweldig die halfpipe! :D
Afijn, ik maak mn inschrijving af en vul 1.05 in. Doen jullie dat ook?
Doe wat je niet durft.
pi_107509495
Hedge: welkom! Uit nieuwsgierigheid: hoe oud ben je?
pi_107509503
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

^O^
Geef anders eens een indicatie van wat je zo dagelijks eet, hoe je moet sporten heb je vast wel door.
Dit zo ongeveer:
Ontbijt: muesli met magere yoghurt
Smiddags: 4/5 boterhammen met kaas - worst. Meestal 2 donkerbruine 2 iets lichter. en 1 wit. Omdat ik die donkere eigenlijk helemaal niet zo lekker vind.
Tussendoor: cup a soup
Avond: Wat er op tafel staat. Dus is meestal gewoon wat groente vlees of pasta of zo
Na fitness: Een bak 0% vet kwark van Optimel voor de eiwitten
Drinken: Smiddags melk. Savonds optimel. Rest van de dag water
Fruit: te weinig.. Maar sinds kort 2 kiwis per dag

In het weekend drink ik wel echt slecht want dan komen de cola (wel zero :P ) met drank er doorheen. En bier enzo. Dat is wel slecht maarja daar wil ik eigenlijk ook niet mee stoppen.

En sporten komt wel goed ja. Ga nu 3x per week. En soms thuis nog trainen :)
pi_107509504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Geweldig die halfpipe! :D
Afijn, ik maak mn inschrijving af en vul 1.05 in. Doen jullie dat ook?
Mag je obstakels overslaan? :{
pi_107509513
Speciaal voor viz:
pi_107509551
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:47 schreef anna82 het volgende:

[..]

Nee, maar dat komt wel goed tegen die tijd toch? En anders gaan we heel hulpeloos kijken en is er vast iemand die komt helpen.
Ik ben ook wel eens aan mn voet uit een baggersloot getrokken en heb de nodige kontjes gekregen van mensen tijdens de Drekrees. :P
Doe wat je niet durft.
pi_107509556
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:47 schreef anna82 het volgende:

[..]

Dat soort dingen was de reden dat ik dacht NO WAY :D
En dat een uur een hele positieve tijd leek :s)
pi_107509559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:42 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat lijkt vrij licht? Maar je wilt er spieren bij, dus dan ook wat meer in gewicht, maar dan spieren? Viz is de man die je goede tips kan geven denk ik :) Kaassaus is lekker, stackers moet je hard van wegblijven, dus dat hoef je niet te weten :)
Heb je begeleiding bij je sport? Een programma opgesteld met duidelijke doelen? Een beetje een sportschool kan je daar goed bij helpen en heeft ook nog wel eens voedingstips. Eerste wat in mij opkomt is goed in de eiwitten gaan zitten. Post eens een lijstje van wat je eet op een dag?
Ja licht is het zeker. Maar heb geen ondergewicht :) Maar zoals ik dus ookal zei is er laatst 4 kilo afgegaan wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was.. En nee heb opzich geen begeleiding, maar ga met 2 vrienden. En weten wel hoe we moeten opbouwen. Dat gaat ook wel goed. :)
pi_107509576
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb het vermoeden dat de hindernissen voor ongeplande rusttijd zorgen, als je met 3000 man over deze heen moet, dat kost wat tijd:
ik zou idd doen wat die gast links doen, gaan hangen en laten zakken. Als je op dat touw moet wachten dan duurt het nog wel even :')
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:51:01 #62
70532 loveli
N
pi_107509599
Voor mij is het hardlopen de domper op de feestvreugde. En puff, dat uur gaat niet over de verwachting van de race, maar over je standaard tijd over de 10 km. Dus een uur is niet echt optimistisch voor mensen die hardlopen leuk vinden.
crap in = crap out
pi_107509600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat soort dingen was de reden dat ik dacht NO WAY :D
En dat een uur een hele positieve tijd leek :s)
Een uur bij een normale 10 km wedstrijd zonder obstakels enzo. Is echt geen rare tijd. Is gewoon 5 km in een half uur.
Geloof me maar.
Als je meedoet aan een wedstrijd, is een uur op 10 km gewoon een nette tijd. Alles behalve snel. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107509608
quote:
we moeten er gewoon heel sexy uitzien die dag en dan trekt iedere vent ons wel naar boven :') :D
pi_107509619
Zo, t trollen is weer klaar, gewoon normaal verder.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107509635
Ik zou bijna een foto plaatsen om Weissmans aannames te ontkrachten. Maar nee, dat plezier gun ik 'm (en de rest van fok :')) niet.Sorry, net langs DE heengepost. Nothing to read here, move along!

over_hedge, welkom! Mannen kunnen meestal redelijk makkelijk spieren opbouwen en afvallen, maak er gebruik van zou ik zeggen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107509637
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:50 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik zou idd doen wat die gast links doen, gaan hangen en laten zakken. Als je op dat touw moet wachten dan duurt het nog wel even :')
Is het alleen naar benden of ook weer omhoog? Want naar beneden rol ik wel, maar omhoog?

Maar misschien ben ik tegen die tijd wel zo getraind dat ik omhoog ren, voor de show een achterwaartse koprol doe en dan nog een keer omhoog ren. Dat zou leuk zijn.
pi_107509645
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:51 schreef DarkElf het volgende:
Zo, t trollen is weer klaar, gewoon normaal verder.
Thanks!
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 10:52:38 #69
70532 loveli
N
pi_107509665
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:51 schreef anna82 het volgende:

[..]

Is het alleen naar benden of ook weer omhoog? Want naar beneden rol ik wel, maar omhoog?

Maar misschien ben ik tegen die tijd wel zo getraind dat ik omhoog ren, voor de show een achterwaartse koprol doe en dan nog een keer omhoog ren. Dat zou leuk zijn.
Eerst omhoog, dan naar beneden. Omhoog ziet er het lastigst uit.
crap in = crap out
pi_107509676
Hmmz, had bijna het poezenplaatje ingevoegd bij een voetnoot van m'n scriptie ipv het boek van m'n begeleider. :')
pi_107509677
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:47 schreef Ewelina het volgende:
Speciaal voor viz:
[ afbeelding ]
O+
pi_107509683
Oh ik dacht 10 km :')
pi_107509722
quote:

[..]

Ik LOL'de :D
pi_107509724
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:52 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Thanks!
^^
pi_107509769
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja licht is het zeker. Maar heb geen ondergewicht :) Maar zoals ik dus ookal zei is er laatst 4 kilo afgegaan wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was.. En nee heb opzich geen begeleiding, maar ga met 2 vrienden. En weten wel hoe we moeten opbouwen. Dat gaat ook wel goed. :)
Misschien zou je voor wat meer specifieke dingen, zoals de buik, toch tips kunnen vragen bij de sportschool :) maar zo te lezen ben je al goed bezig. Ik zie alleen niet waarom je magere producten zou moeten gebruiken? Gewoon lekker volle yoghurt en kwark pakken, heb je gelijk meer eiwitten en voor je gewicht hoef je het zeker niet te laten. Buik is meer een kwestie van goed trainen, dan van nog lmeer afvallen denk ik zo..
pi_107509807
quote:

[..]

Oew, daar verheug ik me nu al op!
En verder heb ik praktisch ongetraind en geblesseerd een halve marathon uitgelopen, dus het komt vast wel goed. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107509812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik post een filmpje met Japanners! Waar komen die katten ineens vandaag? :o

*; *;
:D
Je stelde laatst voor 2 Noorse Boskatten van An24 te nemen, was benieuwd hoe die eruit zagen, dus net even gekeken...
En toen was ik overrompeld door het cuteness-gehalte :@

O+ Ewe, bij het zien van zulke foto's verdwijnt bij mij zelfs de laatste cynische gedachten die ik had.
pi_107509814
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Misschien zou je voor wat meer specifieke dingen, zoals de buik, toch tips kunnen vragen bij de sportschool :) maar zo te lezen ben je al goed bezig. Ik zie alleen niet waarom je magere producten zou moeten gebruiken? Gewoon lekker volle yoghurt en kwark pakken, heb je gelijk meer eiwitten en voor je gewicht hoef je het zeker niet te laten. Buik is meer een kwestie van goed trainen, dan van nog lmeer afvallen denk ik zo..
Die kwark van Optimel is echt goed en lekker. Zit heel veel eiwitten in. Daarom pak ik die. En zit haast geen suiker in.
pi_107509834
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Die kwark van Optimel is echt goed en lekker. Zit heel veel eiwitten in. Daarom pak ik die.
In de kwark van de Lidl zit meer eiwitten per 100 gram. Magere Franse kwark dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 10:58:31 ]
pi_107509838
Dattie lekker is ben ik het met je eens :) maar neem dan een schep extra ;)
pi_107509841
quote:

[..]

Die kwark van Optimel is echt goed en lekker. Zit heel veel eiwitten in. Daarom pak ik die. En zit haast geen suiker in.
Is dat die met een smaakje? Perzik enzo?

Magere kwark heb ik 1x geprobeerd, van Total. 1 hap en heb het maar weggegooid, vieze zure zut!
pi_107509856
quote:

[..]

Maar dat Optimel spul zit toch vol met suikervervangers?
Doe wat je niet durft.
pi_107509868
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Een sixpack wordt over het algemeen gemaakt in de keuken, niet in de sportschool. Het is dus een kwestie van door blijven trainen en gezonder gaan eten.. Ik zie kaas, worst en Optimel 0% vet (vol met suiker/aspartaam), stop daar eerst mee en ga volkorenbrood eten ipv donkerbruinwitbrood.
pi_107509871
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Idd, veel aspartaam wat killing is voor je insuline.
pi_107509873
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:58 schreef Weissman het volgende:

[..]

In de kwark van de Lidl zit meer eiwitten per 100 gram. Magere Franse kwark dan.
Die is dan weer niet lekker :P En er zit hier niet echt een lidl in de buurt :o

Dit zit in die kwark:
VOEDINGSWAARDE OPTIMEL
Per 100ml Kwark
Energie
190 KJ (40 Kcal)
Eiwit
6,1 g
Koolhydraten
4,3 g
Vet
0,1 g
Waarvan verzadigd
- g
Voedingsvezel
- g
MINERALEN

Natrium
0,03 g
Kalium
120 mg
Calcium
120 mg
Magnesium
12 mg
Fosfor
115 mg
VITAMINES

Vitamine B2
0,32 mg (20%)*
Vitamine B6
0,40 mg (20%)*
Vitamine B12
0,20 µg (20%)*

En die appel kaneel is echt _O_ _O_ Net of je appeltaart eet :P
pi_107509900
Magere kwark van de Aldi met fruit erdoor. _O_
pi_107509929
quote:

[..]

hoeveel is veel? :)

En welkom he :P
pi_107509932
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:57 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Je stelde laatst voor 2 Noorse Boskatten van An24 te nemen, was benieuwd hoe die eruit zagen, dus net even gekeken...

O+ Ewe, bij het zien van zulke foto's verdwijnt bij mij zelfs de laatste cynische gedachten die ik had.
Mijn Mini toen ze 1 jaar oud was (kruising Maine Coon)
pi_107509993
@ Over the hedge: ik doe altijd naturel kwark met vers fruit erdoor en hoewel ik die van optimel ook goed lekker vind, kan imho niets op tegen gewoon echt fruit als smaakmaker :) Probeer maar eens.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 11:04:56 #90
70532 loveli
N
pi_107510019
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

"Geen suiker toegevoegd" betekent niet per se dat er geen suiker in zit, maar dat er zoveel suiker in zit als er in het toegevoegde fruit zit. Misleiding van de consumemt..
crap in = crap out
pi_107510040
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:04 schreef loveli het volgende:

[..]

"Geen suiker toegevoegd" betekent niet per se dat er geen suiker in zit, maar dat er zoveel suiker in zit als er in het toegevoegde fruit zit. Misleiding van de consumemt..
En aspartaam hoeven ze ook niet aan te duiden als suiker volgens mij.
pi_107510043
quote:
She explained in a clear way everything we had not understood in the lectures. She explained which thingst that were important to learn and which things we did not have to put too much energy on.
quote:
I felt strongly that XXX's aim was to help us understand and that I value highly.
quote:
Strenghts: - Explains in a very nice and understandable way
quote:
Fun, clear, and explained things very well. I often felt that I learned more in her seminars than in the previous weeks classes. Very good!
quote:
She was amazing! She really made (forced?) everyone understand everything, gave us extra material to clarify things and never gave up! It was always nice to go to the seminars!
quote:
Made clear what she could and couldn't do and answer, tried to get as many people to participate as possible, but sometimes didn't always encourage some of the quieter members to speak. Overall came away enjoying the seminars and the format, an
Ha. Goede student evaluations.
pi_107510057
Klopt, in optimel zitten zoetstoffen ipv suikers.. Ik weet niet wat dan beter is, suikers of zoetstoffen.
Ik pak altijd de magere franse kwark van de AH. Zit 9 gram eiwit/100 in en die is lekker, ik gooi dr nooit iets door heen.
En mn schouderblessure is bijna weg! Jeej! Kan ik eindelijk weer rustig beginnen met krachttraining!
pi_107510077
Zo, ingeschreven voor de Urbanathlon!
10 km tijd heb ik op 1.05 gezet en nu ga ik aan het werk. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_107510128
*O* voor Jagar :) dat moet je humeur wel zonnig maken lijkt me!!

@themc85 fijn van je schouder en volgens mij is het het beste om gewoon zo weinig mogelijk toegevoegde suikers, al dan niet nep, tot je te nemen. Koffie zonder suiker leren drinken is heel doable, duurde even, maar nu vind ik mét suiker heel vies.
pi_107510143
tijd voor volkorenknackebrod met pindakaas.
Op de site van beer gekeken: denk dat biefstuk de beste keuze is voor vanavond.

Fijn jagar!
Maar waren dit ook de studenten met de mindere cijfers? :? de evaluaties komen gemotiveerd over.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 11:08:56 #97
70532 loveli
N
pi_107510147
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:59 schreef Weissman het volgende:

[..]

Idd, veel aspartaam wat killing is voor je insuline.
Da's dan weer een voordeel. Door het gemiddelde voedingspatroon maakt ons lichaam meer dan voldoende insuline aan, wat op latere leeftijd diabetes en al die andere welvaartsziektes veroorzaakt.
/kort door de bocht
crap in = crap out
pi_107510183

Hoop dat dit boek snel beschikbaar is. :D
Doe wat je niet durft.
pi_107510190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:03 schreef MarMar het volgende:
@ Over the hedge: ik doe altijd naturel kwark met vers fruit erdoor en hoewel ik die van optimel ook goed lekker vind, kan imho niets op tegen gewoon echt fruit als smaakmaker :) Probeer maar eens.
Enige nadeel is dat ik na sporten echt lui ben :P En bij optimel pak ik een bak uit de koelkast en ben ik klaar. :P
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:11:11 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107510203
Niks mis met 35-plussers O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_107510209
quote:

[..]

Noorse boskatten zijn fluffeh. Net als ragdolls. Of perzen. Die zijn ook tof!
pi_107510219
Pak je naturelkwark uit de koelkast, banaan van de fruitschaal, pleur de banaan in de kwark en klaar... zoveel moeite is het niet ;)
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 11:12:11 #103
70532 loveli
N
pi_107510232
Ben benieuwd hoe de buren zouden kijken als ik die backwards bearcrawl ga trainen.
crap in = crap out
pi_107510236
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dit zo ongeveer:
Ontbijt: muesli met magere yoghurt
Smiddags: 4/5 boterhammen met kaas - worst. Meestal 2 donkerbruine 2 iets lichter. en 1 wit. Omdat ik die donkere eigenlijk helemaal niet zo lekker vind.
Tussendoor: cup a soup
Avond: Wat er op tafel staat. Dus is meestal gewoon wat groente vlees of pasta of zo
Na fitness: Een bak 0% vet kwark van Optimel voor de eiwitten
Drinken: Smiddags melk. Savonds optimel. Rest van de dag water
Fruit: te weinig.. Maar sinds kort 2 kiwis per dag

In het weekend drink ik wel echt slecht want dan komen de cola (wel zero :P ) met drank er doorheen. En bier enzo. Dat is wel slecht maarja daar wil ik eigenlijk ook niet mee stoppen.

En sporten komt wel goed ja. Ga nu 3x per week. En soms thuis nog trainen :)
:') herkenbaar! Gewoon zorgen dat je na het drinken geen verkeerde dingen neemt. Alcohol is alleen te gebruiken als brandstof, en dat zal je lichaam ook als eerste aanspreken, wat je dan teveel binnenkrijgt aan andere dingen zal het opslaan.

Hoeft echt niet te eten wat je niet echt lekker vindt, fijn volkoren brood is prima.
Ik mag zelf graag m'n lunch uitgebreider maken door groente of fruit bij tussen het brood te doen :9

Hoeveelheid eiwitten lijkt me prima ^O^, zorg wel voor een zo uitgebreid mogelijk aanbod er van, niet elke bron heeft dezelfde aminozuren namelijk.

Goede vetten, wat krijg je daar van binnen? Denk aan vette vis (Makreel, zalm, haring...) of noten (amandelen, walnoten, hazelnoten, pinda's(zijn peulvruchten i know))

Als je gewone magere kwark neemt en daardoor fruit gooit, is de drempel ook al wat lager om fruit te eten/lusten gok ik.

Succes! ^O^
pi_107510240
En welkom trouwens, over_hedge!
Dan moet je zorgen dat die van de AH in de koelkast staat :) Daarin zit meer eiwit, minder koolhydraten..

Net gewogen: 80,2 kg, Vetvrije massa 72 kg *)
pi_107510373
:D heb jouw katzel foto's op FB al wel gekeken, Ewe, zijn mooi inderdaad.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Noorse boskatten zijn fluffeh. Net als ragdolls. Of perzen. Die zijn ook tof!
IT'S SO FLUFFY! O+
pi_107510474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:12 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:') herkenbaar! Gewoon zorgen dat je na het drinken geen verkeerde dingen neemt. Alcohol is alleen te gebruiken als brandstof, en dat zal je lichaam ook als eerste aanspreken, wat je dan teveel binnenkrijgt aan andere dingen zal het opslaan.

Hoeft echt niet te eten wat je niet echt lekker vindt, fijn volkoren brood is prima.
Ik mag zelf graag m'n lunch uitgebreider maken door groente of fruit bij tussen het brood te doen :9

Hoeveelheid eiwitten lijkt me prima ^O^, zorg wel voor een zo uitgebreid mogelijk aanbod er van, niet elke bron heeft dezelfde aminozuren namelijk.

Goede vetten, wat krijg je daar van binnen? Denk aan vette vis (Makreel, zalm, haring...) of noten (amandelen, walnoten, hazelnoten, pinda's(zijn peulvruchten i know))

Als je gewone magere kwark neemt en daardoor fruit gooit, is de drempel ook al wat lager om fruit te eten/lusten gok ik.

Succes! ^O^
Nouja moet zeggen dat ik het weekend ik wel best slecht eet. Zo als vorig weekend een vriend van me opeens zei toen we dronken waren: Laten we kapsalon bestellen. En dat dus ook gedaan. :P En chips enzo. Vaak dan wel ovenchips maar is nog steeds slecht..

En mijn lunch, echt fruit word er niet gekocht op mijn werk. Misschien maar eens voorstellen.

Goede vetten is een goede vraag. Vis eet ik niet. Noten ook niet echt eigenlijk. Dus vraag me af wat ik hier van binnenkrijg. Niet zoveel dus.

En ik lus opzich best fruit hoor. Eet nu dus 2 kiwis per dag. In de zomer eet ik ook wel graag aardbeie. Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik er te weinig van eet..
pi_107510496
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
tijd voor volkorenknackebrod met pindakaas.
Op de site van beer gekeken: denk dat biefstuk de beste keuze is voor vanavond.

Fijn jagar!
Maar waren dit ook de studenten met de mindere cijfers? :? de evaluaties komen gemotiveerd over.
bijna al m'n studenten hadden mindere cijfers. Ze zijn natuurlijk anoniem, maar ik kan niet klagen geloof ik.
pi_107510585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:17 schreef V1z0R het volgende:
:D heb jouw katzel foto's op FB al wel gekeken, Ewe, zijn mooi inderdaad.

[..]

IT'S SO FLUFFY! O+
O+
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 11:24:30 #110
70532 loveli
N
pi_107510595
crap in = crap out
pi_107510645
Wat is dat voor een vaag plaatje li?
pi_107510665
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:26 schreef Perruche het volgende:
heb al een PR gemaakt.
pi_107510719
Altijd leuk positieve feedback krijgen, Jagar ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Nouja moet zeggen dat ik het weekend ik wel best slecht eet. Zo als vorig weekend een vriend van me opeens zei toen we dronken waren: Laten we kapsalon bestellen. En dat dus ook gedaan. :P En chips enzo. Vaak dan wel ovenchips maar is nog steeds slecht..

En mijn lunch, echt fruit word er niet gekocht op mijn werk. Misschien maar eens voorstellen.

Goede vetten is een goede vraag. Vis eet ik niet. Noten ook niet echt eigenlijk. Dus vraag me af wat ik hier van binnenkrijg. Niet zoveel dus.

En ik lus opzich best fruit hoor. Eet nu dus 2 kiwis per dag. In de zomer eet ik ook wel graag aardbeie. Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik er te weinig van eet..
:D ken het, zelf ook grootste struikelblok :')
Zorg anders dat je die dag een goede HIIT-sessie doet, blijft je verbranding lekker hoog de 24u. erna en is de impact ervan minder.

Goede vetten zijn wel belangrijk, misschien dat je daarom wat minder voelt? (naast relatiebreuk natuurlijk), loveli kan je wel vertellen wat omega's allemaal precies uithalen.

Fruit mag je ook mee variëren, verschillende soorten hebben verschillende goede stoffen.

:') Dat komt uit de TV-show Little Britain, Perr.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 11:29:01 #114
70532 loveli
N
pi_107510741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:26 schreef Perruche het volgende:
Weiss + neus.
crap in = crap out
pi_107510753
Ahh little britain! Dacht de hoofden al te herkennen maar dan dat lichaam erbij?
pi_107510756
Mn haar is prima geworden :)
Zo naar de stad voor een cadeautje voor m'n broer. Maar wat? :?
pi_107510807
Ey, die aflevering van little britain ken ik niet!!
Dat is dan op zich wel weer tof, want dat betekent dat er nog meer is dan wat ik allemaal al gezien heb van ze :D
pi_107510838
Is uit Little Britain USA ;)
pi_107510851
Hoi Slankies!

Ik heb een half jaar geleden ongeveer hier gepost, maar kon het allemaal niet meer bijhouden!
Wat meer tijd nu en weer helemaal in sport/afvalmodus, dus ik kom weer posten :)

Het gezonde eten is in de afgelopen 6 maanden prima gegaan, het sporten alleen niet, was niet bepaald gemotiveerd om te gaan rennen in de kou etc. maar ik heb het weer opgepakt!

Financiele meevaller gehad, dus ik train nu 3 keer per week met een personal trainer!

De heren zullen wel blij zijn om te horen dat een vrouw squat, deadlift en bankdrukt :P

Ben nu een maand bezig en 4 kg afgevallen en toen ik na maanden weer eens mijn hardloopschoenen uit de kast haalde rende ik ineens beter dan ooit, ik had door de krachttraining totaal geen last van verzuring ed.

Ik probeer iedere dag tussen 1900 en 2000 kcals te eten!

Lijstje gisteren:

O - 3 vk knackebrot pindakaas
T - appel
L - 4 vk bth - 2 met hummus, 1 met 20+ kaas, 1 met tonijn met een beetje mayo. Tomaat en komkommer.
T - grote banaan
S - schouders/triceps/deadlifts + 30 minuten cardio
D - chilli met 1 paprika, halve courgette, bakje cherrytomaatjes, kidneybonen rundergehakt, zilvervliesrijst en een eetlepel geraspte kaas
T - koffie verkeerd met 1tl rietsuiker

Lijstje vandaag:

O - 2 vk knackebrot pindakaas, 1 kiwi
T - appel
L - 3 vk bth met hummus, vlees, kaas, tomaat en komkommer
T - 150ml griekse yoghurt, 25 gram noten, beetje honing
D - tonijn, paksoi, paprika en zilvervliesrijst
T - koffie verkeerd met 1tl rietsuiker

Trainer is een week op vakantie, dus zelf even improviseren in de gym en harlopen toevoegen aan m'n schema!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_107511026
Lijstjes zien er goed uit vind ik, maarreh, 20+ kaas is ernstig vies, als je nu 1 keer pindakaas opoffert aan iets lichter beleg kan je toch best gewone kaas die niet naar plastic smaakt? ;)

En wb Novem en *O* personal trainer, dat klinkt erg fijn!!
Die ene week gewoon een beetje doen wat je ook doet als je trainer er wel is lijkt me? Moet te overleven zijn ;)
pi_107511067
Lijkt me gewoon een prima aanpak, Novem! ^O^
En de slowchat hoef je niet te volgen hoor :P, als jij er wat aan hebt om alleen lijstjes te posten en desgewenst aanmerkingen erop te krijgen kan ook.
pi_107511113
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:28 schreef V1z0R het volgende:
Altijd leuk positieve feedback krijgen, Jagar ^O^

[..]

:D ken het, zelf ook grootste struikelblok :')
Zorg anders dat je die dag een goede HIIT-sessie doet, blijft je verbranding lekker hoog de 24u. erna en is de impact ervan minder.

Goede vetten zijn wel belangrijk, misschien dat je daarom wat minder voelt? (naast relatiebreuk natuurlijk), loveli kan je wel vertellen wat omega's allemaal precies uithalen.

Fruit mag je ook mee variëren, verschillende soorten hebben verschillende goede stoffen.

:') Dat komt uit de TV-show Little Britain, Perr.
Achja ga er ook niet mee stoppen. Wil wel gewoon leuke weekende houden. En daar hoort vaak wel drank bij. Nu gaan mensen vast zeggen dat het ook zonder drank kan. Maar dat gaat hem niet worden. :P

En goedevetten zal ik eens op gaan letten. En fruit ga ik ook beter opletten.
Wat ik trouwens wel altijd lastig vind. Ik kom 18:10 thuis. Dan ga ik meteen eten. Maar dan eet ik altijd maar weinig omdat ik 50min later naar fitness ga. Maar volgens mij eet ik nu savonds echt te weinig hierdoor. Maar als ik dan thuis kom van fitness neem ik kwam en heb ik geen zin meer in warm eten.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 11:41:56 #123
70532 loveli
N
pi_107511136
Het kan ook zonder drank :P

Als alcohol wordt afgebroken, verbruik je vitamines. Hou daar rekening mee.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 11:42:56 #124
70532 loveli
N
pi_107511162
En als je eiwitten eet voor je training, dan worden die gebruikt voor spieren. Kipfiletje koken, prima snack tussendoor.
crap in = crap out
pi_107511179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:42 schreef loveli het volgende:
En als je eiwitten eet voor je training, dan worden die gebruikt voor spieren. Kipfiletje koken, prima snack tussendoor.
Dus kan beter kwark eten voor dat ik naar fitness ga en dan na fitness gewoon mijn avond eten?
pi_107511272
Als ik weinig tijd heb en ik moet snel even wat eiwitten en koolhydraten eten dan neem ik een hele kipfilet met wat sla/tomaat op een broodje. Je kunt bij de Appie voorgegaarde kipfilets kopen. Liggen in het vriesvak. Is echt ideaal! Even in de magnetron en die zijn best prima te eten.
Pff ik zit allemaal shit van de AH te promoten. Jullie zouden bijna denken dat ik daar aandelen in heb..
pi_107511302
Nu bericht dat de vermiste man vermoedelijk door het ijs is gezakt.. Godver..
pi_107511359
Lijstje voor vandaag:

geen idee waarom: twee bitterkoekjes
O: brinta, melk, rozijntjes
T: klein stukje krentewegge
L: grote beker tomatensoep (600 ml?), 2 volkoren boterhammen
T: banaan, appel
D: ?
B: 1,5u proberen te schaatsen
T: mss wel warme chocomelk
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_107511449
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:47 schreef MarMar het volgende:
Heftig verhaal. Sterkte in ieder geval...
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 11:52:22 #130
70532 loveli
N
pi_107511469
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dus kan beter kwark eten voor dat ik naar fitness ga en dan na fitness gewoon mijn avond eten?
Kwark heeft langzame eiwitten, dat eet je het best laat, zodat de eiwitten gebruikt worden voor spierherstel als je slaapt. Kippe-ei, vis, kipfilet zijn handigere eiwitten voor het sporten. Of natuurlijk shakes, die zijn ervoor gemaakt. Maar als je het op gewoon voer wilt doen, is een eitje erg makkelijk.

Aurum, correct me if i'm wrong.
crap in = crap out
pi_107511570
Lijstje vandaag
O: 2 volkoren knackebrod met pindakaas
T: gele paprika
L: yoghurt met muesli (lidl: met fruit en noten) en 2 volkoren knackebrod met milnerkaas
B: naar de stad met een dikke sjaal
T: appel
T: mineola
D: denk salade en daarna biefstuk met aardappel?
pi_107511672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:46 schreef the85mc het volgende:
Als ik weinig tijd heb en ik moet snel even wat eiwitten en koolhydraten eten dan neem ik een hele kipfilet met wat sla/tomaat op een broodje. Je kunt bij de Appie voorgegaarde kipfilets kopen. Liggen in het vriesvak. Is echt ideaal! Even in de magnetron en die zijn best prima te eten.
Pff ik zit allemaal shit van de AH te promoten. Jullie zouden bijna denken dat ik daar aandelen in heb..
Voorgegaarde kipfilets bij de Appie...arme plofkipjes :'(

En nu niet hippie: ja dat is lekker en handig :P
pi_107511706
Ik vind het echt heel ranzig klinken, voorgegaarde plofkip uit de vriezer. Maarrrr whatever flloats your boat!
pi_107511716
quote:
Brrr (no pun intended)...echt heel naar. Sterkte d'r mee!
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 12:00:22 #135
70532 loveli
N
pi_107511721
Verse plofkip uit het koelvak, klinkt dat beter?
crap in = crap out
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:01:32 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107511753
quote:
Dat vermiste jongetje ook idd... Bah.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107511760
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:00 schreef loveli het volgende:
Verse plofkip uit het koelvak, klinkt dat beter?
Nee want van het idee van plofkip word ik misselijk. Maar ik weet dat biologische kip niet te betalen is en mensen nou eenmaal van kip houden. Dus oke dan maar :P

[ Bericht 4% gewijzigd door creepycookie op 02-02-2012 12:08:53 ]
pi_107511770
Mijn lijstje so far: bruin stokbrood pindakaas, hapje ontbijtkoek :7, glas limo ;), half uur fietsen, uurtje bodybalance, even in de sauna, shake van magere yoghurt, grapefruit, banaan en een scheutje, sinaasappelsap en een activia yoghurtje.

Zo :P
Worry is a misuse of imagination
pi_107511836
MarMar - heftig nieuws!

En thanks voor de wb! 20+ kaas op een tosti met tomaat en een scheutje ketchup is best te doen :-) In het weekend eet ik altijd heerlijke 48+ van de kaasboer :9

Thanks V1z0r, feedback wordt altijd gewaardeerd :-)

Ik voeg trouwens nog een banaan toe aan mijn lijstje, is een beetje karig denk ik zo.
pi_107511933
Haha dat is waarschijnlijk verse plofkip uit het vriesvak. Eigenlijk treurig dat zoiets bestaat. Maar als ik verse kip eet, eet ik wel vaak kipfilet van kippen die een iets beter leven heb gehad (iets met 1 ster ofzo). Dat scheelt op 2 kipfilets minder dan een euro.Dat vind ik nog wel te doen.
pi_107511943
Oh slecht dit :P Heb vanaaf een bar battle. Dus kan en niet naar fitness en gaat weer redelijk wat bier doorheen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:07:26 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107511946
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:01 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Nee want van het idee van plofkip wordt ik misselijk. Maar ik weet dat biologische kip niet te betalen is en mensen nou eenmaal van kip houden. Dus oke dan maar :P
Creepie!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107511990
quote:
9s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Creepie!
Ooooh :N Ik ben net wakker! Dit is niet meer goedt te praten natuurlijk :')
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 12:09:44 #144
70532 loveli
N
pi_107512027
http://www.consumentenbon(...)12/actie-schone-kip/
Plofkip krijgt anticiotica in z'n drinkwater. Weet wat je eet.
crap in = crap out
pi_107512054
Oh, ik heb 1 huisgenootje dat altijd zeurt of negatief is, stomme eigenschap :o
pi_107512071
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 4 boterhammen met kip, smeerkaas, glas melk
T appel
L maaltijdsalade met kip
T banaan
D kippesoep en pizza... Ja pizza is niet zo geweldig, maar ga eten met wat vrienden.
T Kwark
Als ik mijn lijstjes terug lees dan lijkt het net alsof ik een hekel heb aan kippen...
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 12:11:58 #147
70532 loveli
N
pi_107512099
Plofkip krijgt voer dat tegen de laagste kosten de meeste gewichtstoename voor elkaar krijgt. Bio kip is een ander ras, groeit langzamer (dus duurder), heeft meer ruimte (dus duurder) en krijgt minder antibiotica (want betere omstandigheden waardoor minder besmetting).
crap in = crap out
pi_107512127
Plofkip kan al snel niet meer op z'n pootjes staan ;(
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 12:13:33 #149
70532 loveli
N
pi_107512150
Een rijpe appel valt uit de boom, een rijpe plofkip zakt door z'n pootjes.
crap in = crap out
pi_107512184
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:09 schreef loveli het volgende:
http://www.consumentenbon(...)12/actie-schone-kip/
Plofkip krijgt anticiotica in z'n drinkwater. Weet wat je eet.
Bah :X
pi_107512315
Is dit 'ding' van jou?
-Uh ja dat is een iPhone en die is inderdaad van mij :') dat vraag je namelijk altijd :') en ik ben de enige met een iPhone :')

O er komt herrie uit dat ding :{
-Ja dat heet muziek

pi_107512394
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:37 schreef MarMar het volgende:
Lijstjes zien er goed uit vind ik, maarreh, 20+ kaas is ernstig vies, als je nu 1 keer pindakaas opoffert aan iets lichter beleg kan je toch best gewone kaas die niet naar plastic smaakt? ;)
ik koop 30+ kaas op de markt bij een kaasboer. Ongelooflijk je merkt amper verschil met normale kaas. Echt een aanrader.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_107512403
Milner ^O^ Al is die van de kaasboer vast beter.
pi_107512466
Zoooo waarom kan niet iedereen gewoon vrolijk en gezellig zijn O+
't vriendje was ook al chago :')
pi_107512479
Oh en die Urbanathlon klinkt echt supertof! Ik wil ookkk! Jammer dat het vol zit :-(
pi_107512522
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:26 schreef Novem het volgende:
Oh en die Urbanathlon klinkt echt supertof! Ik wil ookkk! Jammer dat het vol zit :-(
Is het al vol :o O noes!
pi_107512579
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:28 schreef Probability het volgende:

[..]

Is het al vol :o O noes!
Jup, keek net op de website. Heb me wel aangemeld om op de hoogte gehouden te worden als er nieuwe startplekken vrijkomen!
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:30:38 #158
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107512591
Help!

Ik heb net in een bijlage bij een e-mail zitten werken en daarin opgeslagen en afgesloten 8)7. Kan ik die nog ergens terughalen of ben ik de sjaak? ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_107512599
waarschijnlijk staat ie nog wel in je concepten..
pi_107512608
Bijlage nog een keer openen, 'opslaan als', kijken in welke map ie standaard opslaat. Daar zoeken.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 12:34:53 #161
70532 loveli
N
pi_107512699
Eerst krijgt iedereen die zich bij de voorinschrijving had gemeld de kans zich in te schrijven, na 7 feb komen de plaatsen vrij die niet zijn geclaimd door vroege vogels.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 12:35:15 #162
70532 loveli
N
pi_107512714
Of in je TEMP-folder.
crap in = crap out
pi_107512723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:30 schreef Viking84 het volgende:
Help!

Ik heb net in een bijlage bij een e-mail zitten werken en daarin opgeslagen en afgesloten 8)7. Kan ik die nog ergens terughalen of ben ik de sjaak? ;(.
Huh? Normaal opent Outlook hem als alleen-lezen, zou je dan opslaan krijg je het dialoogvenster waar je hem wilt opslaan. Kijk anders eens gewoon bij je Documenten.
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:37:48 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107512793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Huh? Normaal opent Outlook hem als alleen-lezen, zou je dan opslaan krijg je het dialoogvenster waar je hem wilt opslaan. Kijk anders eens gewoon bij je Documenten.
Ik heb thuis Windows Live Mail.
Heb net al gezocht en ik vind alleen het originele bestand. Dus ben bang dat ik de sjaak ben ;(. Hoop dat ik nog veel dingen weet die ik heb opgeschreven, maar kost wel weer extra tijd zo. Grrr!!!
Niet meer actief op Fok!
pi_107512991
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb thuis Windows Live Mail.
Heb net al gezocht en ik vind alleen het originele bestand. Dus ben bang dat ik de sjaak ben ;(. Hoop dat ik nog veel dingen weet die ik heb opgeschreven, maar kost wel weer extra tijd zo. Grrr!!!
Dan moet je gok ik zoeken in je TEMP directory, of kijk anders eens of het bestand nog bij "Word > Bestand > Recent" staat.
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:47:55 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107513072
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:45 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dan moet je gok ik zoeken in je TEMP directory, of kijk anders eens of het bestand nog bij "Word > Bestand > Recent" staat.
Al gekeken. Hij is weg ;(.

Gelukkig gaat het 'maar' om 50 pagina's (normaal is het 100) en ik had maar 1 kantje opmerkingen, dus ik lees ze nog even door en dan weet ik het meeste vast nog wel.

Damn, dat mij zoiets nog overkomt :').
Niet meer actief op Fok!
pi_107513361
Jullie gepraat over de urbanathlon maakt dat ik ook mee wil doen :'). Sowieso wil ik weer sporten, ik groei dicht!

Fluffeh kittens O+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_107513403
Ook uit je tijdelijke internet bestanden? Want dat is raar als je hem opgeslagen hebt.

Net even een wandelingetje gemaakt buiten, in de zon is het echt heerlijk O+
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:02:36 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107513502
Ja, ik ga dus twijfelen of ik hem wel opgeslagen heb :'). Ik zie hem namelijk nergens, ook niet bij het lijstje recent geopende bestanden. Ik ben niet zo helder vandaag :'). Maar goed, het meeste wist ik nog, dus heb ik genoteerd. Ga er morgen nog wel even grondig doorheen. Nu even wat eten en dan verder met iets nieuws.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 13:03:02 #170
70532 loveli
N
pi_107513516
Temp-map doorzoeken.
/11
crap in = crap out
pi_107513550
Even hoi zeggen hier! Ik leef nog en heb het heul fijn! :w
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:04:21 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107513556
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:03 schreef loveli het volgende:
Temp-map doorzoeken.
/11
Maar dan zou 'ie er onder dezelfde naam moeten staan, toch? Ik heb m'n hele C-schijf doorzocht, niks gevonden.
Niet meer actief op Fok!
pi_107513581
Koud buiten! Maar lekker O+

Lijstjes update:
O: 250 havermelk met 40 gr 7-korenvlokken en handje rozijnen
T: vk bth pindakaas
L: runderbouillon, 300 gr sla (courgette/champignon/aardappel/sla/komkommer) en 200 gr yoghurt
T: vk bth pindakaas
T: kleine peer en mandarijn
B: 2x20 minuten fietsen
D: pasta met zalm en roomsaus

Misschien komt er nog wat bier en borrelhapjes bij...
pi_107513600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:04 schreef conleche het volgende:
Co *O* leuk hoor, je foto's op FB ook!! Veel plezier *O* hoe lang nog?
pi_107513610
Ik werk thuis vandaag. Martijn heeft vrij. Zit dus naast me te gamen (is nog geen meter ver).

Zit ik een rapport na te kijken. Komt er heeeel langzaam ineens een hand mijn gezichtsveld in, aan de rechterkant, ter hoogte van mijn schouders. Ik kijk Martijn aan met een wtf blik. Hij blijft mij aankijken, hand blijft steeds dichterbij komen en begint mijn onderkin te aaien om 'm vervolgens te proberen glad te strijken.

:')

Zijn hand kwam ongeveer zo mijn beeld in: (slechte kwaliteit)

pi_107513660
Hij deelde me ook mee dat hij ondanks die onderkin toch wel van me houdt.

Mijn reactie: :o (vooral gespeeld overdreven)

Hij weer: "oh wat schattig, nu probeert ze 'm meteen in te trekken".

:')

Wat zijn we toch een leuk koppel O+
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 13:08:20 #177
70532 loveli
N
pi_107513682
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar dan zou 'ie er onder dezelfde naam moeten staan, toch? Ik heb m'n hele C-schijf doorzocht, niks gevonden.
Neu, soms maakt 'ie er wat gekke tekens bij. Ten minste, zo werkt het met mijn werkmail.

Zou het bestand nog eens openen en dan opslaan als, kijken in welke temp map 'ie het stopt en die map doorzoeken.
crap in = crap out
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:09:08 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107513718
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Neu, soms maakt 'ie er wat gekke tekens bij. Ten minste, zo werkt het met mijn werkmail.

Zou het bestand nog eens openen en dan opslaan als, kijken in welke temp map 'ie het stopt en die map doorzoeken.
Hij slaat hem op in Mijn Documenten :).

Miss kan ik nog zoeken op woorden die erin stonden?
Niet meer actief op Fok!
pi_107513722
Godsamme:
Dikke mensen moeten meer betalen voor verzekering :')

Nog een reden om niet dik te worden, maar wat volkomen kansloos. Briljant, die marktwerking. Is dit er ook voor mensen die roken/topsporters/mensen met gevaarlijke hobbies?
pi_107513782
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:05 schreef Perruche het volgende:

[..]

Co *O* leuk hoor, je foto's op FB ook!! Veel plezier *O* hoe lang nog?
Nog twee en een halve week! Maar het gaat best snel! Het is ook geen moment eng in mijn eentje en je ontmoet echt erg makkelijk nieuwe mensen. Ik zou iedereen wel willen aanraden ook te gaan! :D
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 13:11:12 #181
70532 loveli
N
pi_107513787
90 kilo bij 1.60 is wel wat aan de zware kant.
crap in = crap out
pi_107513792
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:09 schreef Perruche het volgende:
Godsamme:
Dikke mensen moeten meer betalen voor verzekering :')

Nog een reden om niet dik te worden, maar wat volkomen kansloos. Briljant, die marktwerking. Is dit er ook voor mensen die roken/topsporters/mensen met gevaarlijke hobbies?
Ik vind het helemaal niet zo raar eigenlijk. En geen idee of dit er is voor die andere mensen die jij noemt, maar van mij zou het zo mogen :)
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:12:28 #183
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107513834
Ben wel benieuwd op basis waarvan ze gaan bepalen dat je 'dik' bent. Ik voorzie alweer allemaal bodybuilders in Radar die geweigerd zijn op basis van hun BMI :').
Niet meer actief op Fok!
pi_107513852
quote:
Hai :W Tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107513853
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet zo raar eigenlijk. En geen idee of dit er is voor die andere mensen die jij noemt, maar van mij zou het zo mogen :)
Nou ja goed, ik weet dat we het hier al eerder over hebben gehad en voor beide kanten is wat te zeggen. Maar nu lees ik ook weer dit: Geen hypotheek als ex-kanker patient.
Kijk, voor eten/sporten/roken kies je nog. Maar kanker? Jiezus.
pi_107513863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:12 schreef Viking84 het volgende:
Ben wel benieuwd op basis waarvan ze gaan bepalen dat je 'dik' bent. Ik voorzie alweer allemaal bodybuilders in Radar die geweigerd zijn op basis van hun BMI :').
Staat in het artikel, BMI en leefgewoonten.
pi_107513893
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens.
Heb nu een hogere BMI dan na de eerste keer afvallen, maar toen was ik geregeld ziek, at niets wat ook totaal niet gezond is, maar zou nu ondanks dat ik nu juist wel sport en gezonder leef meer moeten betalen?

Filmpje wat ik paar keer geplaatst heeft laat de duidelijkere feiten zien dan alleen gewicht in vergelijking met gezondheid. Iemand die overgewicht heeft maar elke dag 30min sport heeft minder kans ziek te worden dan een mager scharminkel dat de hele dag op de bank hangt.
pi_107513950
Nou ja en naast alle feiten vind ik het een soort van ethisch onverantwoord, op een bepaalde manier. Bij ziektes wel meer dan bij "keuzen" zoals roken en dik zijn (in zoverre dat en "keus" is).
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 13:18:49 #189
70532 loveli
N
pi_107514029
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens.
Heb nu een hogere BMI dan na de eerste keer afvallen, maar toen was ik geregeld ziek, at niets wat ook totaal niet gezond is, maar zou nu ondanks dat ik nu juist wel sport en gezonder leef meer moeten betalen?

Filmpje wat ik paar keer geplaatst heeft laat de duidelijkere feiten zien dan alleen gewicht in vergelijking met gezondheid. Iemand die overgewicht heeft maar elke dag 30min sport heeft minder kans ziek te worden dan een mager scharminkel dat de hele dag op de bank hangt.
Knieblessures, anyone?
crap in = crap out
pi_107514036
:W even een vraag want in CUL hebben we het er even geleden over gehad. Wat is een gezond gewicht voor een vrouw van 1.65m? Websites zeggen vanaf 51 kg maar sommigen zeggen dat het laagste gezonde gewicht alsnog niet gezond is en dat 58 kg goed is. Maar waarom staat er dan op de site dat gezond vanaf 51 begint? Zo weet ik nog niet of ik nu wel of niet een gezond gewicht heb ;).

Thanks experts! ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 13:20:44 #191
70532 loveli
N
pi_107514080
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:19 schreef FutureFairytale het volgende:
:W even een vraag want in CUL hebben we het er even geleden over gehad. Wat is een gezond gewicht voor een vrouw van 1.65m? Websites zeggen vanaf 51 kg maar sommigen zeggen dat het laagste gezonde gewicht alsnog niet gezond is en dat 58 kg goed is. Maar waarom staat er dan op de site dat gezond vanaf 51 begint? Zo weet ik nog niet of ik nu wel of niet een gezond gewicht heb ;).

Thanks experts! ^O^
Centimeter, spiegel, bouw. Die websites gaan uit van de BMI. Die is niet zaligmakend.
crap in = crap out
pi_107514123
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:19 schreef FutureFairytale het volgende:

Thanks experts! ^O^
Ligt een beetje aan je bouw, als ik op mijn eigen lengte en bouw en gewicht afga, klopt de berekening die deze site maakt aardig http://www.calorieteller.nl/ideaal_gewicht_berekenen.html
pi_107514130
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens.

Jij weegt geen 90 kilo bij 1.60m, dus nee, jij zou niet meer moeten betalen.

Ik vermoed dat zo iemand (morbide?) obesitas heeft, en als dat te voorkomen is, dan vind ik dat je daar best meer voor mag betalen omdat je simpelweg meer risico loopt. Zelfde geldt voor rokers imo. Of mensen die een extreme sport beoefenen. Als je iets doet waardoor je meer risico loopt dan anderen, mag je daar imo best voor betalen.

Ik begrijp dat het een waar-ligt-de-grens/waar-houdt-het-op verhaal wordt, maar in principe vind ik hier (dus meer betalen voor als je meer risico loopt) niks mis mee.

Wat Perruche noemt, als ex-kanker patiënt geen hypotheek kunnen afsluiten, dat vind ik dan weer schandalig.
pi_107514160
Aziatische bouw dus geen kont, brede heupen of grote borsten.

En een plat gezicht _O-
pi_107514194
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Aziatische bouw dus geen kont, brede heupen of grote borsten.

En een plat gezicht _O-
VInd je jezelf te dik of te dun? Wat weeg je eigenlijk? Hoe oud ben je?
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:24:01 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107514214
Ik vind uitgaan van BMI niet zo handig. Ik heb ook geen goed BMI, maar meesten van jullie kennen me en denk wel dat jullie het eens zijn dat mijn gewícht niet mijn gezondheidsprobleem is :').
pi_107514274
Ik snap wel dat risicogroepen extra zouden betalen. Kijk maar naar autiverzekeringen: jongeren betalen ook meer en dat is min of meer geaccepteerd door iedereen.
Maar om een risicogroep aan te wijzen aan de hand van BMI, dat is echt een slecht idee.
Doe dan BMI gecombineerd met vetpercentage of conditietest ofzo. Dan krijg je een beetje een idee of iemand gezond is.
pi_107514344
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:21 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan je bouw, als ik op mijn eigen lengte en bouw en gewicht afga, klopt de berekening die deze site maakt aardig http://www.calorieteller.nl/ideaal_gewicht_berekenen.html
Oeps, het zegt 58,8 kg optimaal gewicht en energiebehoefte is 2212 kcal.
pi_107514364
Future, jij was die danseres toch? Doe eens fijn een :{w naar dat soort dingen, als jij je gezond voelt, ben je dat! Als jij je ongezond gaat voelen omdat je jezelf in malletjes probeert te drukken, weet je waar het probleem ligt, en dat is niet bij je BMI ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Jij weegt geen 90 kilo bij 1.60m, dus nee, jij zou niet meer moeten betalen.

Ik vermoed dat zo iemand (morbide?) obesitas heeft, en als dat te voorkomen is, dan vind ik dat je daar best meer voor mag betalen omdat je simpelweg meer risico loopt. Zelfde geldt voor rokers imo. Of mensen die een extreme sport beoefenen. Als je iets doet waardoor je meer risico loopt dan anderen, mag je daar imo best voor betalen.

Ik begrijp dat het een waar-ligt-de-grens/waar-houdt-het-op verhaal wordt, maar in principe vind ik hier (dus meer betalen voor als je meer risico loopt) niks mis mee.

Wat Perruche noemt, als ex-kanker patiënt geen hypotheek kunnen afsluiten, dat vind ik dan weer schandalig.
Ik vind het schandalig dat een business waarin miljarden winst gemaakt wordt, gaat klagen over de mensen die het betalen.
Mocht ik meer moeten betalen, dan zij ook, dan zorg ik wel dat hun levensverwachting niet echt lang is. :@
pi_107514377
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hij slaat hem op in Mijn Documenten :).

Miss kan ik nog zoeken op woorden die erin stonden?
Nee, daar sla jij, met save as, je bestanden in op. Bestand vanuit je mail, die je niet eerder opgelagen hebt, komt in je tijdelijke internet bestanden terecht. En die map kun je dus zoeken volgens li's methode, mist opgeslagen ;)
pi_107514400
Sowieso risicogroepen.. ik heb een aantal aangeboren kwalen, moet ik dan meer betalen? (in de states kan je daarom al afgewezen worden bij verzekeraars.. willen we dat?) En mensen die sporten doen waarbij veel blessures voorkomen? Mensen die gaan wintersporten? Mensen die veel kanker in de familie hebben? Waar leg je de grens?
Ik vind de "eigen schuld" houding een gevaarlijke bij gezondheid.. Niet wenselijk imho!
pi_107514401
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:23 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

VInd je jezelf te dik of te dun? Wat weeg je eigenlijk? Hoe oud ben je?
Mijn ouders en zusjes vinden me te dun, wordt in maart 27 jaar en ik schommel 's ochtends tussen de 49,5 en de 50,5. Laten we het op 50 kg houden ;).
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:29:12 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107514409
Ik krijg de hele tijd een vrouw met wie ik 4 jaar geleden een keer gedate heb als vriendensuggestie op FB :'). Vraag me af waarom. Betekent dat dat zij nog steeds bij mij lurkt? Of staat haar e-mailadres nog ergens in m'n hotmail?
Niet meer actief op Fok!
pi_107514458
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik krijg de hele tijd een vrouw met wie ik 4 jaar geleden een keer gedate heb als vriendensuggestie op FB :'). Vraag me af waarom. Betekent dat dat zij nog steeds bij mij lurkt? Of staat haar e-mailadres nog ergens in m'n hotmail?
Import van MSN-contacten gebruikt waarschijnlijk, ja. Al verdwijnt dat wel na een tijdje, zie PHM ook nooit meer bij m'n suggesties staan namelijk.
pi_107514475
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:28 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Mijn ouders en zusjes vinden me te dun, wordt in maart 27 jaar en ik schommel 's ochtends tussen de 49,5 en de 50,5. Laten we het op 50 kg houden ;).
Eet je goed? Ben je gezond? Sommige mensen hebben nu eenmaal een andere bouw dan anderen.. als het gewoon bij je hoort zou ik me er niet te druk over maken.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 13:31:52 #206
70532 loveli
N
pi_107514504
@vik waarschijnlijk je adresboek.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:28 schreef MarMar het volgende:
Sowieso risicogroepen.. ik heb een aantal aangeboren kwalen, moet ik dan meer betalen? (in de states kan je daarom al afgewezen worden bij verzekeraars.. willen we dat?) En mensen die sporten doen waarbij veel blessures voorkomen? Mensen die gaan wintersporten? Mensen die veel kanker in de familie hebben? Waar leg je de grens?
Ik vind de "eigen schuld" houding een gevaarlijke bij gezondheid.. Niet wenselijk imho!
Mwah, er is een groot verschil tussen een aangeboren afwijking en morbide obesitas.
crap in = crap out
pi_107514515
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:27 schreef V1z0R het volgende:
Future, jij was die danseres toch? Doe eens fijn een :{w naar dat soort dingen, als jij je gezond voelt, ben je dat! Als jij je ongezond gaat voelen omdat je jezelf in malletjes probeert te drukken, weet je waar het probleem ligt, en dat is niet bij je BMI ;)

Dankje :). Tis meer omdat mn fam zich vaak zorgen maakt of ik wel eet wat ik echt wel doe haha. Ben alleen 4 kg afgevallen sinds ik niet meer bij hen woon, is 7 jaar geleden. En ze vragen altijd wat ik heb gegeten. Beetje overbezorgd, ze houden van stevige boerenmeiden denk ik ;).
pi_107514519
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:27 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik vind het schandalig dat een business waarin miljarden winst gemaakt wordt, gaat klagen over de mensen die het betalen.
Mocht ik meer moeten betalen, dan zij ook, dan zorg ik wel dat hun levensverwachting niet echt lang is. :@
Waarom is zoiets schandalig? Dit is eenvoudigweg marktwerking. Ik kost de verzekeringsmaatschappijen veel en veel meer dan ik betaal.

Diezelfde maatschappij loopt dat risico bij iedereen die ze als klant accepteren. Nou, als iemand dan (bewust/onnodig) een veel hoger risico loopt om ook veel meer te gaan kosten dan ze opleveren, dan vind ik dat ze die persoon meer mogen laten betalen.

Dat ervoor gewaakt moet worden dat het niet te ver gaat, en waar ligt de grens, waar baseer je dat op, etc., dat is een ander verhaal. Maar het principe vind ik niet meer dan logisch.
pi_107514565
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:31 schreef MarMar het volgende:

[..]

Eet je goed? Ben je gezond? Sommige mensen hebben nu eenmaal een andere bouw dan anderen.. als het gewoon bij je hoort zou ik me er niet te druk over maken.
Ha mooi, zeg ik dat. Jullie schrikken niet van mijn gewicht dus dan zal het wel goed zijn *O*
pi_107514625
quote:
Heb je niet in de hand: aangeboren afwijkingen, kanker in de familie.
Kies je zelf voor: gevaarlijke sporten, wintersport.

Ik zie wel verschillen hoor.
pi_107514664
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:28 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval niet te zwaar lijkt me :+

Vind je jezelf ook te dun? Hoe is je eetpatroon en sport/beweeg je?
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 13:36:41 #212
70532 loveli
N
pi_107514682
Sinds wanneer is wintersport gevaarlijk?
crap in = crap out
pi_107514690
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:33 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ha mooi, zeg ik dat. Jullie schrikken niet van mijn gewicht dus dan zal het wel goed zijn *O*
Ligt eraan he. Als je dat gewicht bereikt door te leven op een paar blaadjes sla per dag, dan schrik ik er wel van. Eet je fatsoenlijk en leef je gezond, dan zal het waarschijnlijk gewoon je bouw zijn :)
pi_107514727
quote:
11s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef loveli het volgende:
Geen idee of dat zo is :D Maar dat is een van de dingen die Mar opnoemde :P En dan zie ik een groot verschil tussen bijv. aangeboren afwijkingen en wintersport :)
pi_107514766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:31 schreef loveli het volgende:
@vik waarschijnlijk je adresboek.

[..]

Mwah, er is een groot verschil tussen een aangeboren afwijking en morbide obesitas.
Voor verzekeraars betekent beide "duurder" en vanuit dat oogpunt is er niet veel verschil. Ik denk trouwens ook dat je afkomst, opvoeding etc niet moet onderschatten kwa rol in obesitas. Hoeveel anders is dat dan aangeboren? Behalve dan dat het ietsjes later dan in de baarmoeder begint.. En longkanker bij mensen die roken, hoe anders is dat dan? Ik vind het een moeilijke Li.. Het lijkt me ook dat mensen het niet zomaar zover laten komen tot ze morbide obese zijn.. daar zit imho wel meer achter dan alleen maar "had je maar niet zoveel moeten vreten, eigen schuld" dus sjah..
pi_107514811
quote:
11s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef loveli het volgende:
Och mensen breken er nog wel eens wat, of halen er levenslange knieblessure's vandaan, kost ook een beste duit ;)
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 13:43:31 #217
70532 loveli
N
pi_107514931
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:38 schreef MarMar het volgende:
Ik denk trouwens ook dat je afkomst, opvoeding etc niet moet onderschatten kwa rol in obesitas. Hoeveel anders is dat dan aangeboren?
Eens dat het niet simpel is met morbide obesitas.

Afkomst en opvoeding zijn dingen die je kunt veranderen, aangeboren afwijkingen zijn een gegeven. En een duurdere verzekering is een manier om daar een impuls aan te geven.
crap in = crap out
pi_107514960
Ik ben het wel met je eens over aangeboren afwijkingen Marmar, daar kun je niets aan doen.
Maar ik vind het niet raar dat er meer betaald moet worden voor risicovol gedrag/levensstijl. Mensen kiezen ervoor om iets te doen dus dan moeten ze ook zelf de consequenties dragen.
Als ik ga wintersporten sluit ik ook een extra verzekering af dat ik van de piste wordt gehaald mocht er iets gebeuren. En als het off piste gebeurt moeten mn vrienden me maar even de piste op slepen ;)
pi_107514965
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Waarom is zoiets schandalig? Dit is eenvoudigweg marktwerking. Ik kost de verzekeringsmaatschappijen veel en veel meer dan ik betaal.

Diezelfde maatschappij loopt dat risico bij iedereen die ze als klant accepteren. Nou, als iemand dan (bewust/onnodig) een veel hoger risico loopt om ook veel meer te gaan kosten dan ze opleveren, dan vind ik dat ze die persoon meer mogen laten betalen.

Dat ervoor gewaakt moet worden dat het niet te ver gaat, en waar ligt de grens, waar baseer je dat op, etc., dat is een ander verhaal. Maar het principe vind ik niet meer dan logisch.
Nee, marktwerking is wat anders dan winstbejag.
Als het marktwerking was dan zou jij je scheel betalen, hoge vraag -> hoge prijs :P
pi_107514982
Ik denk niet dat die duurdere verzekering werkt als een impuls en ik denk al helemaal niet dat dat de bedoeling is van verzekeraars als ze een verzekering duurder maken.
It's all about the money.
pi_107515017
Marktwerking bij iets wat verplicht afgenomen moet worden zet ik toch wat vraagtekens bij..
pi_107515099
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:46 schreef MarMar het volgende:
Marktwerking bij iets wat verplicht afgenomen moet worden zet ik toch wat vraagtekens bij..
Daar zit wat in.. verzekeraars zijn na de banken de grootste oplichters die er zijn. Zou het toeval zijn dat veel bankiers ook verzekeren :+
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 13:51:57 #223
70532 loveli
N
pi_107515190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:49 schreef the85mc het volgende:

[..]

Daar zit wat in.. verzekeraars zijn na de banken de grootste oplichters die er zijn. Zou het toeval zijn dat veel bankiers ook verzekeren :+
Of dat veel verzekeraats ook hypotheken verstrekken?
crap in = crap out
pi_107515314
Onze zorgverzekeringswet is gebaseerd op solidariteit. En je kan wat mij betreft niet meer solidair zijn met de een, dan met de ander. Ik doe hier heel leuk aan mee door jaarlijks 1300 euro in de pot te storten en daar niets van op te maken. Worden andere mensen weer mee geholpen.

Snap de gedachtengang wel hoor en zo werkt het toch ook bij levensverzekeringen?

Verder wil ik even gezegd hebben dat ik de afkortingen imo/imho/varianten echt ontzettende irritant vind. Je kan toch ook gewoon "ik vind" zeggen, of "wat mij betreft" en "ik ben van mening". Onze taal is die extra typetijd meer dan waard. 8-)
pi_107515497
Wat is er mis met het woord varianten? En waar is het een afkorting voor? :o :P
pi_107515526
Tsjah dat mag, IMHO is de inhoud belangrijker dan hoe je het precies typt :6
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 14:05:57 #227
70532 loveli
N
pi_107515569
Ik vind :+ dat je best mag stimuleren dat hart- en vaatziektes worden teruggedrongen.

En vaiz, het gros van de mensen met obesitas beweegt minder dan in die link van je.
crap in = crap out
pi_107515697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Heb je niet in de hand: aangeboren afwijkingen, kanker in de familie.
Kies je zelf voor: gevaarlijke sporten, wintersport.

Ik zie wel verschillen hoor.
ja, maar dan kunnen we toch genetische screening gaan doen, kijken of jij en je partner wel compatible zijn en wat je allemaal met je meedraagt.

Kanker kan genetisch meegegeven worden en hetzelfde geldt voor tig andere ziekten.

De lijn over wat je wel en niet in de hand hebt zal met jouw instelling steeds vager worden, de samenleving steeds harder en gelukkig of gezonder zullen we er vast niet van worden.
pi_107515947
Mjah li, ik wil eigenlijk niet met "de dooddoener der dooddoeners komen" maar ik ken er die 5 keer in de week zwemmen etc.. Mensen die worstelen met obesitas en daar ontzettend veel moeite voor doen met heel weinig resultaat.. En misschien zijn dat dan de uitzonderingen, maar moeten die dan de dupe worden?

Met verzekeringen duurder maken en tegelijk diëtisten niet meer vergoeden in de basisverzekering wordt dit probleem echt niet kleiner..

Oh trouwens, marktwerking zorgt er ook voor dat een beetje een scootmobiel (dwz langer houdbaar dan 1 jaar) net zo duur is als een nieuwe kleine auto.. Men koopt het toch wel, want een goed alternatief is er niet. In de materiaalkosten zal dat echt niet zitten.
Dat soort marktwerking ben ik het ontzettend niet mee eens en grenst naar mijn mening aan misbruik maken van de zwakkere.. of het is wellicht allang over die grens.
Geld uit mensen trekken die met gezondheidsproblemen kampen waar ze al dan niet zelf een aandeel in hebben, vind ik ook over die grens. Niemand wordt vrijwillig obese, dat geloof ik echt niet. Je helpt die mensen niet door ze op kosten te jagen, ook dat geloof ik echt niet.

en ik ben ontzettend chagrijnig, dat dan weer wel.. misschien moet ik me vandaag even niet meer in dit soort discussies mengen
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:20:39 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107515995
Extra premie voor rokers kan ik dan wel weer begrijpen, want dat doe je echt met je volle verstand. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er niks aan kunnen doen dat ze roken. Maar, waar trek je de grens. Dat is een hele moeilijke vraag. De verzekeraars trekken die grens al snel, want extra geld voor hen.
pi_107516160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval niet te zwaar lijkt me :+

Vind je jezelf ook te dun? Hoe is je eetpatroon en sport/beweeg je?
Sorry ik moest even rijden. Ik vind mezelf soms te dun en soms niet :D. Als ik op harde grond zit wel want ik heb geen zitvlees en dan doet het pijn ;).

Qua eten ben ik vooral een lekkerbek. Gekookte aardappels vind ik vooral lekker als puree (met een klontje boter), groenten met een sausje vind ik lekker en kipfilet vind ik niks aan. Geef mij maar een poot :9. Verder snoep ik graag maar brood eet ik haast niet want hou ik niet van. Eet wel crackers, beschuiten, fruit en yoghurt in de plaats. Thee liefst met een schepje suiker. In CUL word ik 'spekje' genoemd :P
pi_107516314
Ben het er wel mee eens dat mensen die roken of obesitas hebben een hogere premie moeten betalen, je kiest er immers zelf voor om te roken of veel te eten en niet te sporten.

Er zijn hier natuurlijk nuances in aan te brengen, niet iedereen die dik is kiest daarvoor, maar veel wel denk ik.

Een al te lage grens lijkt me ook niet echt werkbaar, ik heb een BMI van 27, maar eet al ruim eem jaar heel gezond, rook niet, drink bijna niet en beweeg regelmatig. Ik zou echt pissed zijn als ik een hogere premie moet betalen puur en alleen door BMI.
pi_107516413
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:21 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ideaal gewicht 63 kg bij mij? Dan zit ik qua BMI al tegen de ondergrens aan. Ik durf toch te beweren dat ik er dan wat dunnig uit ga zien, met 66 kg heb ik een platte buik en vrouwelijke vormen :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 14:36:00 #234
70532 loveli
N
pi_107516419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:19 schreef MarMar het volgende:
Mjah li, ik wil eigenlijk niet met "de dooddoener der dooddoeners komen" maar ik ken er die 5 keer in de week zwemmen etc.. Mensen die worstelen met obesitas en daar ontzettend veel moeite voor doen met heel weinig resultaat.. En misschien zijn dat dan de uitzonderingen, maar moeten die dan de dupe worden?

Met verzekeringen duurder maken en tegelijk diëtisten niet meer vergoeden in de basisverzekering wordt dit probleem echt niet kleiner..

Oh trouwens, marktwerking zorgt er ook voor dat een beetje een scootmobiel (dwz langer houdbaar dan 1 jaar) net zo duur is als een nieuwe kleine auto.. Men koopt het toch wel, want een goed alternatief is er niet. In de materiaalkosten zal dat echt niet zitten.
Dat soort marktwerking ben ik het ontzettend niet mee eens en grenst naar mijn mening aan misbruik maken van de zwakkere.. of het is wellicht allang over die grens.
Geld uit mensen trekken die met gezondheidsproblemen kampen waar ze al dan niet zelf een aandeel in hebben, vind ik ook over die grens. Niemand wordt vrijwillig obese, dat geloof ik echt niet. Je helpt die mensen niet door ze op kosten te jagen, ook dat geloof ik echt niet.

en ik ben ontzettend chagrijnig, dat dan weer wel.. misschien moet ik me vandaag even niet meer in dit soort discussies mengen
In Utopia zijn uitzonderingen niet de dupe van de grootste gemene deler.

Als ik mensen (collega's) die met knieproblemen worstelen, cholesterolverlagers slikken en bloeddrukmedicatie hebben borden vol groenteloze frituur zie eten, dan vraag ik me vaak af waar het verantwoordelijkheidsgevoel gebleven is.

Feit is dat 50% van de Nederlanders te dik is, feit is dat die groep meer kans maakt om diabetes, hart- en vaatziektes, etc te krijgen. En ja, dat jaagt de gezondheidszorg op kosten.

En wat let die mensen om zelf naar een dietist te gaan als ze er 1 nodig hebben voor hun eigen gezondheid? Ik geef een shitload uit aan supplementen en gezonde voeding omdat mijn gezondheid me kostbaar is en ik weet dat ik niet gezegend ben met supergenen. Die supplementen worden niet vergoed, maar dat is voor mij geen reden om ze niet te nemen. Dan bezuinig ik liever op schoenen :+

Wat XM zegt, waar trek je de grens. Los van het hele verzekeringsverhaal ben ik groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid.
crap in = crap out
pi_107516545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:36 schreef loveli het volgende:

[..]

In Utopia zijn uitzonderingen niet de dupe van de grootste gemene deler.

Als ik mensen (collega's) die met knieproblemen worstelen, cholesterolverlagers slikken en bloeddrukmedicatie hebben borden vol groenteloze frituur zie eten, dan vraag ik me vaak af waar het verantwoordelijkheidsgevoel gebleven is.

Feit is dat 50% van de Nederlanders te dik is, feit is dat die groep meer kans maakt om diabetes, hart- en vaatziektes, etc te krijgen. En ja, dat jaagt de gezondheidszorg op kosten.

En wat let die mensen om zelf naar een dietist te gaan als ze er 1 nodig hebben voor hun eigen gezondheid? Ik geef een shitload uit aan supplementen en gezonde voeding omdat mijn gezondheid me kostbaar is en ik weet dat ik niet gezegend ben met supergenen. Die supplementen worden niet vergoed, maar dat is voor mij geen reden om ze niet te nemen. Dan bezuinig ik liever op schoenen :+

Wat XM zegt, waar trek je de grens. Los van het hele verzekeringsverhaal ben ik groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid.
De mensen die zich in verband met hun religieuze keuze niet laten inenten dan? Dan mogen we namelijk mensen ook anders behandelen op keuze van hun religie.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 14:42:25 #236
70532 loveli
N
pi_107516604
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:40 schreef V1z0R het volgende:
De mensen die zich in verband met hun religieuze keuze niet laten inenten dan? Dan mogen we namelijk mensen ook anders behandelen op keuze van hun religie.
Die zijn in veel gevallen ook niet verzekerd, maar gewetensbezwaard.

Verder is inenten niet 100% verantwoord, net als niet inenten.
crap in = crap out
pi_107516645
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Die zijn in veel gevallen ook niet verzekerd, maar gewetensbezwaard.

Verder is inenten niet 100% verantwoord, net als niet inenten.
:o maar waar gaan die heen als zij ziek zijn dan?
pi_107516750
Iedereen die hier meer dan eens ongezonde eetlijstjes posten dan? Waarbij een en ander ook vaak synchroon loopt met fysiek niet goed in het vel zitten, al dan niet causaal? Wat gaat een verzekeraar daarvan maken?
En ligt die verantwoordelijkheid niet deels ook bij de voedingsindustrie en de supermarktketens?
Bij overheid die subsidies geeft aan boeren die plofkippen maken terwijl gezond eten hartstikke duur blijft?
Het ligt niet zo zwart wit imho, niet iedereen die een dietist nodig heeft, heeft daar ook het geld voor.
En wilskracht, is dat ook niet gewoon iets waar je al dan niet mee geboren wordt? Moet ik het andere rolstoelers die wel dikker worden en dik blijven het aanrekenen dat ze niet hetzelfde doen als ik, of gewoon verdomd blij zijn dat ik toevallig met mijn karakter en mijn wilskracht geboren ben?

Allemaal dingen die ik me afvraag, nuances waar regelgeving nooit rekening mee houdt als het gaat om meer geld incasseren.. Dat ze die verzekeringen duurder zouden maken om mensen te stimuleren meer eigen verantwoordelijkheid te nemen gaat er bij mij iig niet in, dat gaat echt gewoon om het genereren van geld, niets meer en minder dan dat. Leuk verpakt in een nobel jasje als ze het zo brengen.. wat er dan weer voor zorgt dat mensen die niet met die problemen te kampen hebben het er ook nog mee eens zijn.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 14:51:43 #239
70532 loveli
N
pi_107516881
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:43 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Thuis naar bed of naar het ziekenhuis?
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 14:52:20 #240
70532 loveli
N
pi_107516896
Mar, can't win 'em all. Je moet ergens beginnen.
crap in = crap out
pi_107516909
quote:

[..]

Die worden genezen door God, of niet en dan was het God's wil.

/kortdoordebocht
pi_107516958
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:52 schreef loveli het volgende:
Mar, can't win 'em all. Je moet ergens beginnen.
Dan wel beginnen vanuit een pure motivatie, niet vanuit financieel oogpunt.. Men moet eens het lef hebben om het meer over mensen te gaan hebben en minder over prijskaartjes.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 14:55:24 #243
70532 loveli
N
pi_107517000
Ey, niet iedereen die niet ingeent is wordt ziek. Het rijksvaccinatieprogramma is ook gebaseerd op kosten/baten:
Wanneer je niet ent, worden x mensen ziek en gaan er y dood. Doe je wel aan inenten, dan worden er x-a ziek en gaan er y-b dood. Als (kosten van een zieke maal a + kosten van een dode maal b) > kosten van inenten: Win!!

De zieken/doden bij wel of niet vaccineren zijn waarschijnlijk andere doden, maar daar voel je onder de streep niks van.
crap in = crap out
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:56:14 #244
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107517037
Hoi! Pauze O+

Alleen op kantoor oO< Was eerder vandaag wel gezellig :+ Morgen meeting!

Even reageren:
Fluffy kitties O+
Ik zag vanochtend een man in een kilt, met blote benen :o (in navolging van HPKW die een hardloper met korte broek zag)

En crap, echt verder was ik niet bijgelezen of waren er trolls :') trololololol!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107517419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Thuis naar bed of naar het ziekenhuis?
8)7 Ging er vanuit dat zij dan niets hoefden te betalen, maar die moeten hun eigen spaarpotje aanleggen om de kosten te betalen dus.

And now we feast! Feast on this delicious bowl of shrimp 'n pepper salad :9~
pi_107517596
quote:

[..]

veel wordt via de kerk betaald :)
Leden van de gemeente dragen allemaal een X% van hun jaarinkomen af aan de kerk (bijv in zeeland, de "zwarte kousen kerk" is dat zo'n 10 %) en daaruit doen ze veel voor de zwakkeren/minder bedeelden/zieken/kerk onderhoud etc etc.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 15:14:19 #247
70532 loveli
N
pi_107517739
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:10 schreef DarkElf het volgende:

[..]

veel wordt via de kerk betaald :)
Leden van de gemeente dragen allemaal een X% van hun jaarinkomen af aan de kerk (bijv in zeeland, de "zwarte kousen kerk" is dat zo'n 10 %) en daaruit doen ze veel voor de zwakkeren/minder bedeelden/zieken/kerk onderhoud etc etc.
Voor gewetensbezwaarden is er een aparte belasting. Weet niet precies hoe het werkt, maar het is wel allemaal wettelijk geregeld.

De vaste vrijwillige bijdrage aan de kerk kan idd 10% zijn, maar weet niet of dat ook de pot is waaruit dat soort dingen betaald worden.
crap in = crap out
pi_107517780
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:38 schreef MarMar het volgende:

[..]

Voor verzekeraars betekent beide "duurder" en vanuit dat oogpunt is er niet veel verschil. Ik denk trouwens ook dat je afkomst, opvoeding etc niet moet onderschatten kwa rol in obesitas. Hoeveel anders is dat dan aangeboren? Behalve dan dat het ietsjes later dan in de baarmoeder begint.. En longkanker bij mensen die roken, hoe anders is dat dan? Ik vind het een moeilijke Li.. Het lijkt me ook dat mensen het niet zomaar zover laten komen tot ze morbide obese zijn.. daar zit imho wel meer achter dan alleen maar "had je maar niet zoveel moeten vreten, eigen schuld" dus sjah..
Obesitas blijkt steeds meer een genetische component te hebben. Kinderen die tijdens of vlak na de hongerwinter geboren zijn, hebben significant meer kans op overgewicht. Ondervoeding tijdens een zwangerschap door andere redenen (bijvoorbeeld niet goed werkende placenta) heeft hetzelfde effect... Zo 'eigen schuld' is het niet altijd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107517793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Voor gewetensbezwaarden is er een aparte belasting. Weet niet precies hoe het werkt, maar het is wel allemaal wettelijk geregeld.

De vaste vrijwillige bijdrage aan de kerk kan idd 10% zijn, maar weet niet of dat ook de pot is waaruit dat soort dingen betaald worden.
Volgens mijn bron (iemand die zich van de kerk gekeerd heeft maar zijn ouders zijn nog lid) is dat daar iig wel zo :) Verder weet ik helemaal niets ervan hoor.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107517933
quote:

[..]

Hier staan de verschillen wel bij.
http://www.rijksoverheid.(...)waren-tegen-heb.html
pi_107518044
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Obesitas blijkt steeds meer een genetische component te hebben. Kinderen die tijdens of vlak na de hongerwinter geboren zijn, hebben significant meer kans op overgewicht. Ondervoeding tijdens een zwangerschap door andere redenen (bijvoorbeeld niet goed werkende placenta) heeft hetzelfde effect... Zo 'eigen schuld' is het niet altijd.
50 % van de Nederlandse mensen (60 % van de mannen en 44 % van de vrouwen) is te dik!

Natuurlijk is er een genetische component en natuurlijk zijn er mensen die dik zijn zonder dat ze lui op de bank hangen en te veel eten maar wees eerlijk; dat is heus niet zo'n grote groep.

Kijk om je heen: je ziet in supermarkten toch wat voor meuk mensen in hun kar gooien? Je ziet toch ook dat zoveel mensen nooit wandelen/sporten of wat dan ook maar gewoon de auto pakken, mensen die nooit de trap nemen .. en ga zo maar door.

Ik vind het prima als daar iets aan gedaan gaat worden dmv dreigende verhogingen in verzekeringen want wees eerlijk, de meeste mensen doen pas iets als ze geraakt worden waar t pijn doet en dat is hun portemonnee.

Van hen die buiten hun schuld om dik zijn door iets medisch ofzo, dan is dat vaak wel bekend hoor. Maar de vrouw van het voorbeeld (1.60m en 90 kilo dat is een BMI van 35!!) is gewoon enorm veel te zwaar, niet ziek want anders zou ze dat zéker meteen geroepen hebben, geen bodybuilder want dan zou dat ook wel bekend zijn... dus gewoon te zwaar en dat is een risico.

Rokers betalen ook al meer levensverzekering , net als nierpatienten of exkankerpatienten e.d bijv.. dus waarom zou dit anders moeten zijn dan ineens?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107518155
Maar ik ben veels te gek met Cococakes O+, XM en Mar om het in cijfertjes te willen zien.
pi_107518207
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

50 % van de Nederlandse mensen (60 % van de mannen en 44 % van de vrouwen die echt té dik zijn) is te dik!

Natuurlijk is er een genetische component en natuurlijk zijn er mensen die dik zijn zonder dat ze lui op de bank hangen en te veel eten maar wees eerlijk; dat is heus niet zo'n grote groep.

Kijk om je heen!, je ziet in supermarkten toch wat voor meuk mensen in hun kar gooien? Je ziet toch ook dat zoveel mensen nooit wandelen/sporten of wat dan ook maar gewoon de auto pakken .. en ga zo maar door.

Ik vind het prima als daar iets aan gedaan gaat worden dmv dreigende verhogingen in verzekeringen want wees eerlijk, de meeste mensen doen pas iets als ze geraakt worden waar t pijn doet en dat is hun portemonnee.

Van hen die buiten hun schuld om dik zijn door iets medisch ofzo, dan is dat vaak wel bekend hoor. Maar de vrouw van het voorbeeld (1.60m en 90 kilo dat is een BMI van 35!!) is gewoon enorm veel te zwaar, niet ziek want anders zou ze dat zéker meteen geroepen hebben, geen bodybuilder want dan zou dat ook wel bekend zijn... dus gewoon te zwaar en dat is een risico.

Rokers betalen ook al meer levensverzekering , net als nierpatienten of exkankerpatienten e.d bijv.. dus waarom zou dit anders moeten zijn dan ineens?
Ik zeg toch ook 'niet altijd'. Gewoon om aan te geven dat ik puur BMI niet echt een goede meetmethode zou vinden. Levensverzekering vind ik iets anders dan een zorgverzekering, trouwens. Levensverzekering is niet verplicht toch (tenzij hypotheek)?
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 15:26:34 #254
70532 loveli
N
pi_107518215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:25 schreef V1z0R het volgende:
Maar ik ben veels te gek met Cococakes O+, XM en Mar om het in cijfertjes te willen zien.
Juist om de gezondheidszorg betaalbaar te houden voor mensen die het nodig hebben, is het voordelig om het in cijfertjes uit te drukken.

En voor de toekomstige gezondheid van alle statistieken die obees zijn. Win-win.
crap in = crap out
pi_107518252
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Juist om de gezondheidszorg betaalbaar te houden voor mensen die het nodig hebben, is het voordelig om het in cijfertjes uit te drukken.

En voor de toekomstige gezondheid van alle statistieken die obees zijn. Win-win.
Straks is het alleen nog betaalbaar voor mensen die het eigenlijk niet (of nauwelijks) nodig hebben.
/chargeren.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107518262
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

50 % van de Nederlandse mensen (60 % van de mannen en 44 % van de vrouwen die echt té dik zijn) is te dik!

Kijk om je heen: je ziet in supermarkten toch wat voor meuk mensen in hun kar gooien? Je ziet toch ook dat zoveel mensen nooit wandelen/sporten of wat dan ook maar gewoon de auto pakken, mensen die nooit de trap nemen .. en ga zo maar door.

Je verwoordt mooi wat ik wilde zeggen :Y
pi_107518322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook 'niet altijd'. Gewoon om aan te geven dat ik puur BMI niet echt een goede meetmethode zou vinden. Levensverzekering vind ik iets anders dan een zorgverzekering, trouwens. Levensverzekering is niet verplicht toch (tenzij hypotheek)?
BMI alleen vind ik ook geen goede meetmethode maar ik kan me wel voorstellen dat ze iets moeten en dan is dit het makkelijkst meetbaar.

En natuurlijk is zorgverzekering net iets anders dan een levensverzekering maar ik ben een simpel mens; verzekeraars, ook zorgverzekeraars, willen risico's beperken en dus snap ik dat ze dit misschien zo doen hoe onaardig het ook over komt.

het is nota bene in het belang van jezelf om dus een zo gezond mogelijk gewicht te hebben; voor je lichaam, je toekomst én je centen! Ik snap t probleem dus niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107518344
Als nu trouwens al meer dan 50% van de Nederlanders overgewicht hebben, betaalt straks bijna iedereen meer premie -> dubbel win voor de verzekeraars :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107518418
quote:

[..]

Ben nog aan het bijlezen maar ik ga je alvast gek maken: hier heb je mijn site, kan je kijken wat de mijne poept ;)

www.avforseti.net
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 15:33:34 #260
70532 loveli
N
pi_107518458
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:29 schreef DarkElf het volgende:
het is nota bene in het belang van jezelf om dus een zo gezond mogelijk gewicht te hebben; voor je lichaam, je toekomst én je centen! Ik snap t probleem dus niet.
QFT
crap in = crap out
pi_107518485
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:29 schreef DarkElf het volgende:

[..]

BMI alleen vind ik ook geen goede meetmethode maar ik kan me wel voorstellen dat ze iets moeten en dan is dit het makkelijkst meetbaar.

En natuurlijk is zorgverzekering net iets anders dan een levensverzekering maar ik ben een simpel mens; verzekeraars, ook zorgverzekeraars, willen risico's beperken en dus snap ik dat ze dit misschien zo doen hoe onaardig het ook over komt.

Ja natuurlijk :Y. Deze week stond echter een artikel in de krant over overgewicht. Er is al veel geld uitgegeven aan voorlichting over gezond eten en overgewicht. Artikelen bevatten het embleem 'gezonde keus' (ok, niet alle producten verdienen die). Toch eten mensen ongezond en bewegen ze te weinig. Ondertussen kan je niet zo makkelijk meer volhouden dat er kennis ontbreekt... Het is nu een kwestie van doen geworden. Ik vraag me af of extra betalen voor zorg mensen wél opeens over de streep gaat helpen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107518605
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Ben nog aan het bijlezen maar ik ga je alvast gek maken: hier heb je mijn site, kan je kijken wat de mijne poept ;)

www.avforseti.net

:o Dat youtube filmpje is bij jullie? /JALOERS MET DE HOOFDLETER ALLES! O+

Gestoord blij word ik er van :')

[ Bericht 8% gewijzigd door V1z0R op 02-02-2012 15:49:51 ]
pi_107518616
of verzekeringen duurder maken de oplossing is? Geen idee, maar tis t proberen waard.

Verder.. mensen piepen dat gezond eten te duur is (hoewel ook allang bewezen is dat dat zeker niet zo hoeft te zijn) dus t beste zou zijn (imho) om ongezond eten duurder te maken en gezond eten goedkoper (en dan bedoel ik gewoon: fruit/groenten/bio vlees etc..) en pakjes en zakjes spul duurder net als chips en zo..

tuurlijk zijn er grijze gebieden van wat gezond en niet gezond is maar t gros van de artikelen in de supermarkt kan je wel makkelijk indelen.

Wat ik verder vind is dat huisartsen etc minder afwachtend moeten zijn maar een duidelijker standpunt moeten durven innemen. Zij zién hun patienten jaar in jaar uit dikker worden dus dáár kan ook iets gewonnen worden. Ze moeten gewoon de stap durven nemen en hun patienten aanspreken op hun gewicht. En vragen hoe mensen leven, ze tips geven en voorlichting..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 15:42:07 #264
70532 loveli
N
pi_107518699
Nadeel voor retail/leveranciers: vers = gezond, maar heeft meer derving (korte houdbaarheid). Zooi heeft in de regel een lange houdbaarheidstermijn en veel minder/nauwelijks derving. Gezonde vetzuren bederven sneller dan ongezonde.
crap in = crap out
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:42:58 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107518726
Ow wat een leuk calorie tabelletje.
Moet 2400 kcal per dag om op gewicht te blijven, het verbaast mij niks want zoveel eet ik wel op een dag en kom niks aan maar toch leuk om het ook bevestigd te zien in een rekensommetje :+

Hoi :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107518741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:42 schreef loveli het volgende:
Nadeel voor retail/leveranciers: vers = gezond, maar heeft meer derving (korte houdbaarheid). Zooi heeft in de regel een lange houdbaarheidstermijn en veel minder/nauwelijks derving. Gezonde vetzuren bederven sneller dan ongezonde.
Klopt ook maar veel mensen doen wel een paar keer per week een supermarkt aan dus dat hoeft geen enkel probleem te zijn.

Ik doe zelf maar 1 x per week boodschappen, kook 'from scratch' met verse producten en heel af en toe moet ik nog even iets halen wat te kort houdbaar is. Werkt prima.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107518994
quote:
Fijn O+!
pi_107519041
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:38 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:o Dat youtube filmpje is bij jullie? /JALOERS MET DE HOOFDLETER ALLES! O+

Gestoord blij word ik er van :')
Is idd bij ons...
pi_107519140
Ik geloof nooit dat bij een groot gedeelte van de te dikke mensen hun overgewicht wordt veroorzaakt door hun genen. Dat is wel makkelijk om je achter te verschuilen. Op de BBC was ook een serie over dikke families en ze zeiden dat ze genetisch meer aanleg hadden om dik te worden. Hun genen werden vergeleken met andere mensen, onder andere met de (skinny) presentatrice en die skinny presentatrice had genetisch meer aanleg om dik te worden dan die dikke familie.
Het is genen + omgeving wat je vormt. Het schijnt maar dat een paar procent echt genetisch aanleg heeft. Bij de rest ligt het aan hen zelf.
In het programma Pavlov werd Edo brunner onderzocht waarom hij zo dik was. Hij heeft wel alles in zich om dik te worden..
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1015379
pi_107519162
Net ook even krachttraining gedaan. Voelde goed, alleen opdrukken voelde ik nog wat in mijn schouder. Dus niet al te ruig gedaan.
pi_107519282
Wat heb ik een boel gemist! Jammer dat ik de trollz gemist heb, ben goed in krenken van narcisten *) ;)

Leuke discussie over verzekeringen en verantwoordelijkheid nemen. Ik vind het systeem sowieso heel krom. Zelf heb ik een aangeboren aandoening en werk ik 'my but off' om gezond te blijven. Wat loveli al aangaf: euro's uitgeven aan supplementen, goed eten, sporten etc. Ik kan me dan zo boos maken om mensen die niet goed voor zichzelf zorgen. Een mooi voorbeeld is dat programma op rtl 4 woensdagavond. Die ouders verwaarlozen hun kinderen, vinden het raar dat hun kinderen dik worden etc.

Overigens heb ik net psychologie magazine in huis gehaald. Er zit een artikel in over een hoogleraar die eindelijk durft te zeggen dat obesitas een gedragsprobleem is en geen dieetprobleem. Gevalletje duh! Maar goed. Men snapt nu dat veel tussen de oren zit. (Even los van de wel klinische/ fysieke problemen). Laat de verzekeraar dan een goede psycholoog vergoeden in plaats van een diëtist, denk ik kan...

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 02-02-2012 16:10:05 ]
pi_107519315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Is idd bij ons...
Ruilen? :@ :P
pi_107519400
eens hoor met Loveli en An24, Ik ben ook niet gezond maar let op mezelf, eet gezond, sport me suf en daardoor (zegt mijn nefroloog) ben ik al een tijd stabiel.

ja dat kost moeite en energie én geld maar dat is toch logisch dat je dat wilt investeren in jezelf?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107519411
Ik moet een plantje kopen, iemand nog tips :D? Wil graag een plant die in juni op z'n mooist is :')
pi_107519428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:04 schreef Probability het volgende:
Ik moet een plantje kopen, iemand nog tips :D? Wil graag een plant die in juni op z'n mooist is :')
koop er 1 in juni? :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107519457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:02 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ruilen? :@ :P
Wij willen juist weg :') Ik ben in komen wonen en heb nog een huis te koop staan. Alst weg is willen we samen een huisje kopen O+

Ohw en Maastricht was leuk! Lekker geshopt en ik heb een horloge gehad van manlief O+ Gisteren heerlijk gegeten in de avond:

Gebakken coquilles met aardappelmousseline, geroosterde witlof, truffelsaus en Parmezaanse kaas. En aan tafel geflambeerde crème brûlée!
pi_107519486
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:05 schreef DarkElf het volgende:

[..]

koop er 1 in juni? :P
Nee ik moet een plant 5 maanden in leven houden :')
pi_107519539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Nee ik moet een plant 5 maanden in leven houden :')
Een cactus?
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 16:09:03 #279
70532 loveli
N
pi_107519571
Basilicum, die is moeilijk dood te krijgen, lekker en moeilijk dood te krijgen.
crap in = crap out
pi_107519673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:09 schreef loveli het volgende:
Basilicum, die is moeilijk dood te krijgen, lekker en moeilijk dood te krijgen.
nou dat lukt mij anders prima hoor :+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 16:11:56 #281
70532 loveli
N
pi_107519704
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:11 schreef DarkElf het volgende:

[..]

nou dat lukt mij anders prima hoor :+
Misschien moet je 'em meer verwaarlozen?
crap in = crap out
pi_107519792
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Misschien moet je 'em meer verwaarlozen?
na een weekend dublin was die van ons veranderd in gedroogde basilicum :+. Peterselie doet het bij ons een stuk beter!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107519833
ja, basilicum krijg ik ook makkelijk dood.

Zo, ik ga even wat afmaken en op de mail zetten, en dan verklaar ik vandaag voor voorbij. Mag ook wel een keertje, lekker vroeg.
pi_107519882
Mijn basilicum woekerde de pot uit. Ik kon er niet tegen vreten. Uiteindelijk werd het een houtige plant met bloemetjes..
pi_107519943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:06 schreef An24 het volgende:

[..]

Wij willen juist weg :') Ik ben in komen wonen en heb nog een huis te koop staan. Alst weg is willen we samen een huisje kopen O+

Ohw en Maastricht was leuk! Lekker geshopt en ik heb een horloge gehad van manlief O+ Gisteren heerlijk gegeten in de avond:

Gebakken coquilles met aardappelmousseline, geroosterde witlof, truffelsaus en Parmezaanse kaas. En aan tafel geflambeerde crème brûlée!
Doelde ook meer op het thuiskomen met 5 van die pluizebollen :P
Al zou er dan van de rest weinig terechtkomen :')

Play with the kittens ALL of the time!

Klinkt lekker inderdaad! :9 En ik ben geeneens fan van warme witlof :@
pi_107519976
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:16 schreef the85mc het volgende:
Mijn basilicum woekerde de pot uit. Ik kon er niet tegen vreten. Uiteindelijk werd het een houtige plant met bloemetjes..
zelfgekweekte basilicum doet t bij mij wel erg goed bedenk ik mij ineens.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107520326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Doelde ook meer op het thuiskomen met 5 van die pluizebollen :P
Al zou er dan van de rest weinig terechtkomen :')
[ afbeelding ]
Play with the kittens ALL of the time!

Klinkt lekker inderdaad! :9 En ik ben geeneens fan van warme witlof :@
Ohw, sorry :')

Mjah het leuke van kittens is dat je ze eerst zelf moet vermaken, zodat ze daarna los gaan op elkaar. Ideaal vermaak! Het filmpje is van het eerste nestje. Ik hoop dat ik er in maart weer zo veel krijg! Wij hebben nu drie volwassen Noren en meer worden het er niet. Noren blijven ook hun hele leven speels. Niet bepaald raamkatten dus. Wel zo gezellig!
pi_107520377
foutje!
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:30:01 #289
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107520432
Bij mij gaat alles wat groen is dood :')

Lijst:
O: kwark en vla
T's: tomaat, appel, peer, cup a soup kerrie, cappuccino, wortels
L: 3 boterhammen kaas, kom tomatencremesoep met ballen, 2 bekers melk
T's: sinaasappel, wortels, toastje met tonijn uit blik en mayo, blokje choco, cola berenburg
D: Salade met een blik tonijn en gekookt ei, 2 potten dop/wortelen, macaroni met wat smac, gebakken prei en ui en maggi :9
T: chipjes en cola berenburg

Aanstaande moest werken vanavond maar heeft gelukkig vrij genomen.
Hij heeft net nog 50 km geschaatst O+
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:30:33 #290
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107520454
an, je hebt mooie lijstjes!

Loveli hoe gaat het met jou eten?
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:31:03 #291
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107520471
Katjes! Waar filmpjes :o

Ik ben ook te zwaar maar vind mijn zorgverzekering al duur zat }:| :+

Co! Foto's? *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107520740
quote:

[..]

SVB heffing, geldt voor zowel pensioen als verzekeringen.
Ze moeten zich daar aanmelden.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 16:38:30 #293
70532 loveli
N
pi_107520742
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:30 schreef uniekhoorn het volgende:
an, je hebt mooie lijstjes!

Loveli hoe gaat het met jou eten?
Na ziek zijn 2 rotte dagen gehad, maar ik zit weer op de rails. Over een paar dagen vakantie, dan kick ik de winterdip de deur uit *O*
Thanks for asking. Goed om te weten dat er wat sociale controle is.
crap in = crap out
pi_107520823
quote:
Mja, als je wijs bent verzeker je je los bij voor "gevaarlijke sporten".

En ik betaal alles zelf wat er nodig is aan behandelingen voor de lipoedeem, scheelt me een berg pijn en het zal me verder een biet wezen.
Tegen de tijd dat ik dat niet kan betalen klop ik wel ergens aan.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:40:55 #295
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107520832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Katjes! Waar filmpjes :o

Ik ben ook te zwaar maar vind mijn zorgverzekering al duur zat }:| :+

Co! Foto's? *O*
FB? (moet zelf ook nog ff kijken, weet niet)
pi_107520855
Dank Uniek! Morgen zet ik ze hier weer neer. Nog even van mijn twee daagjes nagenieten!

Waar ga je heen Loveli?
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:48:18 #297
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107521115
Haha, dat verhaaltje van Coco met die hand O+

Schop mijzelf zo de keuken in moet nog heel veel snijden: uien, zilveruien, ananas, paprika, augurken, tomaat, komkommer, champignons, prei, kaas, knoflook... Heerlijk werk, lekker ontspannend fijn begin van het weekend *O*
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 16:48:35 #298
70532 loveli
N
pi_107521126
Oostenrijk :)

Mega-productieve dag gehad: 3 vuilniszakken opgeruime/weggemikt, stuk of 8 wassen gedraaid (yay voor het snelprogramma), werkjas gerepareerd and then some.
crap in = crap out
pi_107521160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:48 schreef loveli het volgende:
Oostenrijk :)

Mega-productieve dag gehad: 3 vuilniszakken opgeruime/weggemikt, stuk of 8 wassen gedraaid (yay voor het snelprogramma), werkjas gerepareerd and then some.
:o jeetje. Kan ik je inhuren?
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:51:08 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107521229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:o jeetje. Kan ik je inhuren?
Alsof jij zoveel vuilniszakken vol kan maken :')
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:51:39 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107521249
Dit wordt een waardevolle post :P
pi_107521286
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:51 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Alsof jij zoveel vuilniszakken vol kan maken :')
2 vol :P and counting, vakantie hé ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')