Mijn ouders en zusjes vinden me te dun, wordt in maart 27 jaar en ik schommel 's ochtends tussen de 49,5 en de 50,5. Laten we het op 50 kg houdenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
VInd je jezelf te dik of te dun? Wat weeg je eigenlijk? Hoe oud ben je?
Import van MSN-contacten gebruikt waarschijnlijk, ja. Al verdwijnt dat wel na een tijdje, zie PHM ook nooit meer bij m'n suggesties staan namelijk.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik krijg de hele tijd een vrouw met wie ik 4 jaar geleden een keer gedate heb als vriendensuggestie op FB. Vraag me af waarom. Betekent dat dat zij nog steeds bij mij lurkt? Of staat haar e-mailadres nog ergens in m'n hotmail?
Eet je goed? Ben je gezond? Sommige mensen hebben nu eenmaal een andere bouw dan anderen.. als het gewoon bij je hoort zou ik me er niet te druk over maken.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mijn ouders en zusjes vinden me te dun, wordt in maart 27 jaar en ik schommel 's ochtends tussen de 49,5 en de 50,5. Laten we het op 50 kg houden.
Mwah, er is een groot verschil tussen een aangeboren afwijking en morbide obesitas.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:28 schreef MarMar het volgende:
Sowieso risicogroepen.. ik heb een aantal aangeboren kwalen, moet ik dan meer betalen? (in de states kan je daarom al afgewezen worden bij verzekeraars.. willen we dat?) En mensen die sporten doen waarbij veel blessures voorkomen? Mensen die gaan wintersporten? Mensen die veel kanker in de familie hebben? Waar leg je de grens?
Ik vind de "eigen schuld" houding een gevaarlijke bij gezondheid.. Niet wenselijk imho!
Dankjequote:Op donderdag 2 februari 2012 13:27 schreef V1z0R het volgende:
Future, jij was die danseres toch? Doe eens fijn eennaar dat soort dingen, als jij je gezond voelt, ben je dat! Als jij je ongezond gaat voelen omdat je jezelf in malletjes probeert te drukken, weet je waar het probleem ligt, en dat is niet bij je BMI
Waarom is zoiets schandalig? Dit is eenvoudigweg marktwerking. Ik kost de verzekeringsmaatschappijen veel en veel meer dan ik betaal.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:27 schreef V1z0R het volgende:
Future, jij was die danseres toch? Doe eens fijn eennaar dat soort dingen, als jij je gezond voelt, ben je dat! Als jij je ongezond gaat voelen omdat je jezelf in malletjes probeert te drukken, weet je waar het probleem ligt, en dat is niet bij je BMI
[..]
Ik vind het schandalig dat een business waarin miljarden winst gemaakt wordt, gaat klagen over de mensen die het betalen.
Mocht ik meer moeten betalen, dan zij ook, dan zorg ik wel dat hun levensverwachting niet echt lang is.
Ha mooi, zeg ik dat. Jullie schrikken niet van mijn gewicht dus dan zal het wel goed zijnquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
Eet je goed? Ben je gezond? Sommige mensen hebben nu eenmaal een andere bouw dan anderen.. als het gewoon bij je hoort zou ik me er niet te druk over maken.
Heb je niet in de hand: aangeboren afwijkingen, kanker in de familie.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:28 schreef MarMar het volgende:
Sowieso risicogroepen.. ik heb een aantal aangeboren kwalen, moet ik dan meer betalen? (in de states kan je daarom al afgewezen worden bij verzekeraars.. willen we dat?) En mensen die sporten doen waarbij veel blessures voorkomen? Mensen die gaan wintersporten? Mensen die veel kanker in de familie hebben? Waar leg je de grens?
Ik vind de "eigen schuld" houding een gevaarlijke bij gezondheid.. Niet wenselijk imho!
Je bent in ieder geval niet te zwaar lijkt mequote:Op donderdag 2 februari 2012 13:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mijn ouders en zusjes vinden me te dun, wordt in maart 27 jaar en ik schommel 's ochtends tussen de 49,5 en de 50,5. Laten we het op 50 kg houden.
Ligt eraan he. Als je dat gewicht bereikt door te leven op een paar blaadjes sla per dag, dan schrik ik er wel van. Eet je fatsoenlijk en leef je gezond, dan zal het waarschijnlijk gewoon je bouw zijnquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ha mooi, zeg ik dat. Jullie schrikken niet van mijn gewicht dus dan zal het wel goed zijn
Geen idee of dat zo isquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef loveli het volgende:
Sinds wanneer is wintersport gevaarlijk?
Voor verzekeraars betekent beide "duurder" en vanuit dat oogpunt is er niet veel verschil. Ik denk trouwens ook dat je afkomst, opvoeding etc niet moet onderschatten kwa rol in obesitas. Hoeveel anders is dat dan aangeboren? Behalve dan dat het ietsjes later dan in de baarmoeder begint.. En longkanker bij mensen die roken, hoe anders is dat dan? Ik vind het een moeilijke Li.. Het lijkt me ook dat mensen het niet zomaar zover laten komen tot ze morbide obese zijn.. daar zit imho wel meer achter dan alleen maar "had je maar niet zoveel moeten vreten, eigen schuld" dus sjah..quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:31 schreef loveli het volgende:
@vik waarschijnlijk je adresboek.
[..]
Mwah, er is een groot verschil tussen een aangeboren afwijking en morbide obesitas.
Och mensen breken er nog wel eens wat, of halen er levenslange knieblessure's vandaan, kost ook een beste duitquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef loveli het volgende:
Sinds wanneer is wintersport gevaarlijk?
Eens dat het niet simpel is met morbide obesitas.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:38 schreef MarMar het volgende:
Ik denk trouwens ook dat je afkomst, opvoeding etc niet moet onderschatten kwa rol in obesitas. Hoeveel anders is dat dan aangeboren?
Nee, marktwerking is wat anders dan winstbejag.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Waarom is zoiets schandalig? Dit is eenvoudigweg marktwerking. Ik kost de verzekeringsmaatschappijen veel en veel meer dan ik betaal.
Diezelfde maatschappij loopt dat risico bij iedereen die ze als klant accepteren. Nou, als iemand dan (bewust/onnodig) een veel hoger risico loopt om ook veel meer te gaan kosten dan ze opleveren, dan vind ik dat ze die persoon meer mogen laten betalen.
Dat ervoor gewaakt moet worden dat het niet te ver gaat, en waar ligt de grens, waar baseer je dat op, etc., dat is een ander verhaal. Maar het principe vind ik niet meer dan logisch.
Daar zit wat in.. verzekeraars zijn na de banken de grootste oplichters die er zijn. Zou het toeval zijn dat veel bankiers ook verzekerenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:46 schreef MarMar het volgende:
Marktwerking bij iets wat verplicht afgenomen moet worden zet ik toch wat vraagtekens bij..
Of dat veel verzekeraats ook hypotheken verstrekken?quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:49 schreef the85mc het volgende:
[..]
Daar zit wat in.. verzekeraars zijn na de banken de grootste oplichters die er zijn. Zou het toeval zijn dat veel bankiers ook verzekeren
ja, maar dan kunnen we toch genetische screening gaan doen, kijken of jij en je partner wel compatible zijn en wat je allemaal met je meedraagt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Heb je niet in de hand: aangeboren afwijkingen, kanker in de familie.
Kies je zelf voor: gevaarlijke sporten, wintersport.
Ik zie wel verschillen hoor.
Sorry ik moest even rijden. Ik vind mezelf soms te dun en soms nietquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval niet te zwaar lijkt me
Vind je jezelf ook te dun? Hoe is je eetpatroon en sport/beweeg je?
Ideaal gewicht 63 kg bij mij? Dan zit ik qua BMI al tegen de ondergrens aan. Ik durf toch te beweren dat ik er dan wat dunnig uit ga zien, met 66 kg heb ik een platte buik en vrouwelijke vormenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:21 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan je bouw, als ik op mijn eigen lengte en bouw en gewicht afga, klopt de berekening die deze site maakt aardig http://www.calorieteller.nl/ideaal_gewicht_berekenen.html
In Utopia zijn uitzonderingen niet de dupe van de grootste gemene deler.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:19 schreef MarMar het volgende:
Mjah li, ik wil eigenlijk niet met "de dooddoener der dooddoeners komen" maar ik ken er die 5 keer in de week zwemmen etc.. Mensen die worstelen met obesitas en daar ontzettend veel moeite voor doen met heel weinig resultaat.. En misschien zijn dat dan de uitzonderingen, maar moeten die dan de dupe worden?
Met verzekeringen duurder maken en tegelijk diëtisten niet meer vergoeden in de basisverzekering wordt dit probleem echt niet kleiner..
Oh trouwens, marktwerking zorgt er ook voor dat een beetje een scootmobiel (dwz langer houdbaar dan 1 jaar) net zo duur is als een nieuwe kleine auto.. Men koopt het toch wel, want een goed alternatief is er niet. In de materiaalkosten zal dat echt niet zitten.
Dat soort marktwerking ben ik het ontzettend niet mee eens en grenst naar mijn mening aan misbruik maken van de zwakkere.. of het is wellicht allang over die grens.
Geld uit mensen trekken die met gezondheidsproblemen kampen waar ze al dan niet zelf een aandeel in hebben, vind ik ook over die grens. Niemand wordt vrijwillig obese, dat geloof ik echt niet. Je helpt die mensen niet door ze op kosten te jagen, ook dat geloof ik echt niet.
en ik ben ontzettend chagrijnig, dat dan weer wel.. misschien moet ik me vandaag even niet meer in dit soort discussies mengen
De mensen die zich in verband met hun religieuze keuze niet laten inenten dan? Dan mogen we namelijk mensen ook anders behandelen op keuze van hun religie.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:36 schreef loveli het volgende:
[..]
In Utopia zijn uitzonderingen niet de dupe van de grootste gemene deler.
Als ik mensen (collega's) die met knieproblemen worstelen, cholesterolverlagers slikken en bloeddrukmedicatie hebben borden vol groenteloze frituur zie eten, dan vraag ik me vaak af waar het verantwoordelijkheidsgevoel gebleven is.
Feit is dat 50% van de Nederlanders te dik is, feit is dat die groep meer kans maakt om diabetes, hart- en vaatziektes, etc te krijgen. En ja, dat jaagt de gezondheidszorg op kosten.
En wat let die mensen om zelf naar een dietist te gaan als ze er 1 nodig hebben voor hun eigen gezondheid? Ik geef een shitload uit aan supplementen en gezonde voeding omdat mijn gezondheid me kostbaar is en ik weet dat ik niet gezegend ben met supergenen. Die supplementen worden niet vergoed, maar dat is voor mij geen reden om ze niet te nemen. Dan bezuinig ik liever op schoenen
Wat XM zegt, waar trek je de grens. Los van het hele verzekeringsverhaal ben ik groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid.
Die zijn in veel gevallen ook niet verzekerd, maar gewetensbezwaard.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:40 schreef V1z0R het volgende:
De mensen die zich in verband met hun religieuze keuze niet laten inenten dan? Dan mogen we namelijk mensen ook anders behandelen op keuze van hun religie.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Die zijn in veel gevallen ook niet verzekerd, maar gewetensbezwaard.
Verder is inenten niet 100% verantwoord, net als niet inenten.
Thuis naar bed of naar het ziekenhuis?quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]maar waar gaan die heen als zij ziek zijn dan?
Die worden genezen door God, of niet en dan was het God's wil.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:43 schreef V1z0R het volgende:
Dan wel beginnen vanuit een pure motivatie, niet vanuit financieel oogpunt.. Men moet eens het lef hebben om het meer over mensen te gaan hebben en minder over prijskaartjes.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:52 schreef loveli het volgende:
Mar, can't win 'em all. Je moet ergens beginnen.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Thuis naar bed of naar het ziekenhuis?
veel wordt via de kerk betaaldquote:Op donderdag 2 februari 2012 14:43 schreef V1z0R het volgende:
Voor gewetensbezwaarden is er een aparte belasting. Weet niet precies hoe het werkt, maar het is wel allemaal wettelijk geregeld.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:10 schreef DarkElf het volgende:
[..]
veel wordt via de kerk betaald
Leden van de gemeente dragen allemaal een X% van hun jaarinkomen af aan de kerk (bijv in zeeland, de "zwarte kousen kerk" is dat zo'n 10 %) en daaruit doen ze veel voor de zwakkeren/minder bedeelden/zieken/kerk onderhoud etc etc.
Obesitas blijkt steeds meer een genetische component te hebben. Kinderen die tijdens of vlak na de hongerwinter geboren zijn, hebben significant meer kans op overgewicht. Ondervoeding tijdens een zwangerschap door andere redenen (bijvoorbeeld niet goed werkende placenta) heeft hetzelfde effect... Zo 'eigen schuld' is het niet altijd.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:38 schreef MarMar het volgende:
[..]
Voor verzekeraars betekent beide "duurder" en vanuit dat oogpunt is er niet veel verschil. Ik denk trouwens ook dat je afkomst, opvoeding etc niet moet onderschatten kwa rol in obesitas. Hoeveel anders is dat dan aangeboren? Behalve dan dat het ietsjes later dan in de baarmoeder begint.. En longkanker bij mensen die roken, hoe anders is dat dan? Ik vind het een moeilijke Li.. Het lijkt me ook dat mensen het niet zomaar zover laten komen tot ze morbide obese zijn.. daar zit imho wel meer achter dan alleen maar "had je maar niet zoveel moeten vreten, eigen schuld" dus sjah..
Volgens mijn bron (iemand die zich van de kerk gekeerd heeft maar zijn ouders zijn nog lid) is dat daar iig wel zoquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor gewetensbezwaarden is er een aparte belasting. Weet niet precies hoe het werkt, maar het is wel allemaal wettelijk geregeld.
De vaste vrijwillige bijdrage aan de kerk kan idd 10% zijn, maar weet niet of dat ook de pot is waaruit dat soort dingen betaald worden.
Hier staan de verschillen wel bij.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor gewetensbezwaarden is er een aparte belasting. Weet niet precies hoe het werkt, maar het is wel allemaal wettelijk geregeld.
De vaste vrijwillige bijdrage aan de kerk kan idd 10% zijn, maar weet niet of dat ook de pot is waaruit dat soort dingen betaald worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |