Blame the victim!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:58 schreef igottagun het volgende:
WAT DOE JE DAAR DAN OOK ALS WESTERSE VROUW MET BLOND HAAR, WIJF.
De definitie van een dom blondje dat de wereld niet snapt.
Volgens mij ben/was je als (blonde) vrouw in Egypte net zo vrij als hier om zelf te beslissen of je wel of geen hoofddoek wilt dragen hoor, deze kan natuurlijk ook in het gedruis verloren zijn gegaan als ze die wel op had gedaan..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:01 schreef Basp1 het volgende:
We stellen hier een burkaverbod in om mensen te laten integreren maar die domme blonde doos loop even zonder hoofddoek zomaar door een testoteron mannen demonstratie heen.
Tsja, toch dat.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
Je bent ook wel een volslagen domme kut als je je daar als blonde vrouw tussen een zooi van die apen gaat begeven en denken dat alles goed komt
Tuurlijk jij mag in NL bij een feyenoord wedstrijd ook met een ajax sjaal gaan rondlopen. Maar kom dan acheraf niet klagen wat er allemaal gebeurd is. Die vouw had gewoon aan risicomijdend gedrag moeten doen. Dat heeft ze duidelijk niet gedaan.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:12 schreef Tism het volgende:
[..]
Volgens mij ben/was je als (blonde) vrouw in Egypte net zo vrij als hier om zelf te beslissen of je wel of geen hoofddoek wilt dragen hoor, deze kan natuurlijk ook in het gedruis verloren zijn gegaan als ze die wel op had gedaan..
Wel eens in Egypte geweest, klaphark?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:58 schreef igottagun het volgende:
WAT DOE JE DAAR DAN OOK ALS WESTERSE VROUW MET BLOND HAAR, WIJF.
De definitie van een dom blondje dat de wereld niet snapt.
Alsof dat relevant is voor de situatie met haar op dat plein vol mannen? Dat kan overal ter wereld klapjosti. Ja ook in Nederland.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel eens in Egypte geweest, klaphark?
Het is idd erg dom maar is ook wel weer erg dat je als blonde vrouw daar niet tussen kan staan zonder te worden aangerand of geslagen. Dan zie je ook meteen dat Egypte een land blijft met een achterstand, zijn nog wel 10 revoluties voor nodig ofso voor ze wat meer op moderne niveau zittenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat dacht ze dan, ''goh wat een leuke mannen staan daar te demonstreren, zo rustig en helemaal niet opgefokt ofzo, daar ga ik leuk tussen staan?''
Natuurlijk ligt te schuld bij die kerels, maar kom op, dit is ook wel onnadenkend en roekeloos.
Mee eens.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat dacht ze dan, ''goh wat een leuke mannen staan daar te demonstreren, zo rustig en helemaal niet opgefokt ofzo, daar ga ik leuk tussen staan?''
Natuurlijk ligt te schuld bij die kerels, maar kom op, dit is ook wel onnadenkend en roekeloos.
Nee. Gewoon nee.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:54 schreef FreckleSs het volgende:
Komt ook alleen omdat ze blond isals ze donker haar had was ze minder opgevallen waarschijnlijk, een stel achterlijken wonen er in zulke landen
Dat museum is om 1700 gesloten. Op het filmpje is het donker. Verder is het nog zo'n 300 meter van het plein af.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:17 schreef erik666 het volgende:
Het Egyptisch museum ligt ook aan het Tahrirplein. daar zou je dus niet meer naartoe kunnen?
In dat soort landen is het blijkbaar normaal dat mannen handtastelijker zijn. Dat is ook nog eens algemeen bekend.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:35 schreef paddy het volgende:
De vergelijking met beesten en auto's ed
Lekker makkelijkJe moet als vrouw avonds niet meer alleen lopen anders vraag je erom?
Het lijkt mij dat we de mannen gewoon beter de ogen kunnen bedekken want iedereen vind hier het een normale reactie? Je vraagt erom? Het is nu eenmaal zo?
Intreding van oogbedekking en Tuigjes voor mannen verplichten. Niet meer naar buiten zonder vingerklemmen en bondage om de ogen ..en alleen op openbaar terrein met begeleiding van een vrouw!!! Ja, de goede lieve man moet er dan maar voor bloeden, maar beter voor de veiligheid van de vrouw...want ook volgens sommige users is het blijkbaar beter want de mannen doen altijd dit soort dingen....toch?
Dus 'haar bodyguards' waren eigenlijk dissidenten? Mensen die tegen de heersende opinie ingaan?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef Oud_student het volgende:
In dit geval is het "blame the victim" terecht. Als je in een moslimland als vrouw zonder hoofddoek of boerka loopt, dan mag je gewoon aangerand worden, onder de islamitische regels. Je bent dan gewoon een hoer, en wrs. ook nog eens ongelovig.
Klopt, voor de zgn. revolutie gebeurden dit soort zaken ook wel, maar veel minder, omdat het anti-islamitische bewind van Moebarak dit soort zaken zwaar onderdrukte door o.a. gebruik te maken van de uitzonderingstoestand, die al 30 jaar geldt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:22 schreef FreckleSs het volgende:
Het is idd erg dom maar is ook wel weer erg dat je als blonde vrouw daar niet tussen kan staan zonder te worden aangerand of geslagen. Dan zie je ook meteen dat Egypte een land blijft met een achterstand, zijn nog wel 10 revoluties voor nodig ofso voor ze wat meer op moderne niveau zitten
Ja, eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:44 schreef Marlan het volgende:
Dus 'haar bodyguards' waren eigenlijk dissidenten? Mensen die tegen de heersende opinie ingaan?
Jij leeft echt, in een fucking sprookjeswereld.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:35 schreef paddy het volgende:
De vergelijking met beesten en auto's ed
Lekker makkelijkJe moet als vrouw avonds niet meer alleen lopen anders vraag je erom?
Het lijkt mij dat we de mannen gewoon beter de ogen kunnen bedekken want iedereen hier vind het een normale reactie? Je vraagt erom? Het is nu eenmaal zo?
Intreding van oogbedekking en Tuigjes voor mannen verplichten. Niet meer naar buiten zonder vingerklemmen en bondage om de ogen ..en alleen op openbaar terrein met begeleiding van een vrouw!!! Ja, de goede lieve man moet er dan maar voor bloeden, maar beter voor de veiligheid van de vrouw...want ook volgens sommige users is het blijkbaar beter voor de vrouw, want de mannen doen altijd dit soort dingen....toch?
Waar haal je dit soort onzin toch vandaan man?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:39 schreef soklos het volgende:
Ze vraagt er gewoon om. Ze gaat er, als westerse vrouw, tussen staan. Terwijl het zelfs voor de vrouwelijke inwoners van Egypte het er niet altijd veilig is. Hoe ignorant en dom kan je zijn...
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
Je bent ook wel een volslagen domme kut als je je daar als blonde vrouw tussen een zooi van die apen gaat begeven en denken dat alles goed komt
Bijna net zo leuk als je pogromgrap, Piet. Als ze een homo in brand zouden hebben gestoken, wat zou je dan hebben gezegd?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaat zo een vrouw naar egypte om geneukt te worden, wordt ze gepakt, is het weer niet goed.
Daar heb je stuk verdriet ook weer.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaat zo een vrouw naar egypte om geneukt te worden, wordt ze gepakt, is het weer niet goed.
Fag on Fire?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:54 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bijna net zo leuk als je pogromgrap, Piet. Als ze een homo in brand zouden hebben gestoken, wat zou je dan hebben gezegd?
Don't go to Tahrir if you take it in the rear?quote:
Dus jij lacht gewoon als je ziet dat een vrouw door honderd idioten verkracht word? Raar man.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:01 schreef NotYou het volgende:
Niet gedacht dat ik ooit om aanranding zou lachen, of het, het slachtoffer aan zou rekenen maar jezus, deze vraagt er toch echt om hoor.![]()
Nee hoor, het is toch om te lachen, zoiets?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:04 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Dus jij lacht gewoon als je ziet dat een vrouw door honderd idioten verkracht word? Raar man.
Je spoort niet helemaalquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor, het is toch om te lachen, zoiets?
Context is key.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:04 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Dus jij lacht gewoon als je ziet dat een vrouw door honderd idioten verkracht word? Raar man.
Oneens, met name omdat je hier nu een redenering volgt die door dergelijk islamitisch volk ook wordt aangegrepen om het semi-verplichte dragen van deze kleden te legitimeren. Zoals jij het stelt zou een Burka/hoofddoek deze vrouw 'gered' hebben. Ik vind het zeer kwalijk wanneer zaken zo omgedraaid worden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef Oud_student het volgende:
In dit geval is het "blame the victim" terecht. Als je in een moslimland als vrouw zonder hoofddoek of boerka loopt, dan mag je gewoon aangerand worden, onder de islamitische regels. Je bent dan gewoon een hoer, en wrs. ook nog eens ongelovig.
Als het in Amsterdam gebeurt dan is het natuurlijk anders, hier gelden (nog) de Nederlandse wetten
Dit inderdaad. Verder vind ik niet dat de media in dezen blaam treft. Dit is puur haar eigen verantwoordelijkheid geweest. Ze ging niet naar de Efteling ofzo, maar naar een land waar het nog ontzettend onveilig is. Zeker als blonde vrouw zijnde. En verder heb ik ook het vermoeden dat dit een naïeve, domme doos betreft. Of ze links is weet ik niet. Het kan net zo goed een wereldverbeterende, conservatieve christen zijn. Dit betekent overigens niet dat ik het goedkeur. Ik vind het heel erg voor haar.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:12 schreef NotYou het volgende:
Blame the victim is in dit geval terecht omdat het zonder twijfel een naief links wicht zal zijn dat daar op dat takkeplein, in dat takkeland niets te zoeken heeft. Blaam treft in dezen ook de media die maar blijven jammeren over een "arabische lente", terwijl iedereen met ook maar een greintje verstand al maanden duidelijk is dat het schandelijk en waanzin is mooi weer te spelen met de gebeurtenissen in die regio.
Ik ook niet. Ik kan op basis van de beelden ook niet uitsluiten dat er sprake was van aanranding, maar de beelden zijn m.i. veel te vaag en chaotisch om zulke stellige conclusies te kunnen trekken.quote:
Of misschien was ze een dyslectische fan van Heracles Almelo.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:28 schreef soklos het volgende:
Zeker als blonde vrouw zijnde. En verder heb ik ook het vermoeden dat dit een naïeve, domme doos betreft. Of ze links is weet ik niet. Het kan net zo goed een wereldverbeterende, conservatieve christen zijn.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik kan op basis van de beelden ook niet uitsluiten dat er sprake was van aanranding, maar de beelden zijn m.i. veel te vaag en chaotisch om zulke stellige conclusies te kunnen trekken.
Beter kijken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:30 schreef Santello het volgende:
Ik zie geen aanranding. Ik zie een massa die verdrukt wordt, waar natuurlijk ook het een en ander geraakt wordt aangezien er geen bewegingsruimte is.
Zelfs deze ontblote-tietshot met een graaiende hand overtuigt je niet?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik kan op basis van de beelden ook niet uitsluiten dat er sprake was van aanranding, maar de beelden zijn m.i. veel te vaag en chaotisch om zulke stellige conclusies te kunnen trekken.
Ik zie hier geen tiet in.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:51 schreef Marlan het volgende:
[..]
Zelfs deze ontblote-tietshot met een graaiende hand overtuigt je niet?
[ afbeelding ]
Nee, zonder de omliggende frames laat dat screenshot aan duidelijkheid inderdaad wel wat wat te wensen over.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:51 schreef Marlan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het zijn overduidelijk haar borsten. Beelden komen van rond de 57 seconden in de oorspronkelijke youtube video.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:54 schreef FreckleSs het volgende:
Je ziet toch een hand op haar blote huid?? of dat nou haar borsten of buik is, ze wordt wel betast.
Daarom ben ik ook van mening dat ook de media, die letterlijk mooi weer spelen met de situatie aldaar, in dezen blaam treft.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:58 schreef TitusPullo het volgende:
Als ik het goed begrijp, moet iemand die dom en goedgelovig is en die als gevolg van die eigenschappen het slachtoffer wordt van verkrachting, vooral zichzelf verwijten maken. Dit vind ik raar, want iemand die dom en goedgelovig is kan het nu eenmaal niet helpen dat ze zo is.
Met die redenatie kun je alles wel goedpraten. Wat niet wegneemt dat die lui gewoon met hun poten van haar af horen te blijven.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:58 schreef TitusPullo het volgende:
Dit vind ik raar, want iemand die dom en goedgelovig is kan het nu eenmaal niet helpen dat ze zo is.
Wat dan inderdaad ook gebeurd is in de huidige discussie.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Met die redenatie kun je alles wel goedpraten.
Dat kun je ook van een crimineel zeggen natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:58 schreef TitusPullo het volgende:
Als ik het goed begrijp, moet iemand die dom en goedgelovig is en die als gevolg van die eigenschappen het slachtoffer wordt van verkrachting, vooral zichzelf verwijten maken. Dit vind ik raar, want iemand die dom en goedgelovig is kan het nu eenmaal niet helpen dat ze zo is.
Ah ja, ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het zijn overduidelijk haar borsten. Beelden komen van rond de 57 seconden in de oorspronkelijke youtube video.
Geen teen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:51 schreef Marlan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er blijft alleen een groot verschil tussen een slachtoffer en crimineelquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:08 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat kun je ook van een crimineel zeggen natuurlijk.
Ja, dat kan, maar waarom zou je dat willen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:08 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat kun je ook van een crimineel zeggen natuurlijk.
Dat dusquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Tsja, toch dat.
Ik gun het haar uiteraard niet maar grote massa's volk van dergelijk kaliber nemen nou eenmaal risico's met zich mee.
Om aan te geven dat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen daden, tenzij ontoerekeningsvatbaar.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar waarom zou je dat willen?
Maar waarom is iedereen dan in godsnaam zo genadeloos streng voor een slachtoffer dat volgens hun eigen veronderstelling ook nog eens weinig verstandig is?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Om aan te geven dat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen daden, tenzij ontoerekeningsvatbaar.
Is gewoon stoer geblaat, hard over willen komen. Als ze de vrouw kenden en/of als het gewoon een journaliste was geweest die daar haar werk wilt/moet doen dan hadden ze wel anders gepraat. Blijft internet, lekker onpersoonlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:22 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Maar waarom is iedereen dan in godsnaam zo genadeloos streng voor een slachtoffer dat volgens hun eigen veronderstelling ook nog eens weinig verstandig is?
Beetje simplistische kijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:30 schreef FreckleSs het volgende:
[..]
Is gewoon stoer geblaat, hard over willen komen. Als ze de vrouw kenden en/of als het gewoon een journaliste was geweest die daar haar werk wilt/moet doen dan hadden ze wel anders gepraat. Blijft internet, lekker onpersoonlijk.
Ja maar je weet helemaal niet waarom die vrouw daar was. Ik vind het ook dom maar wel erg makkelijk om te zeggen ja eigen schuld. Sommige vrouwen hebben meer moeite te accepteren dat je ergens beter niet kan zijn, gewoon omdat je een westerse vrouw bent, dat snap ik ook wel.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Beetje simplistische kijk.Geen vrouw zal na het lezen van mijn post denken "Oh laat ik daar leuk eens heen gaan om de pas verworven vrijheid te vieren! Wat mooi dat er een arabische lente is en het toverwoord democratie deze bevolkingen nu ook vrijheid zal brengen!" Datzelfde kun je niet zeggen van de gemiddelde nieuwsuitzending, of het gemiddelde tafelgesprekje bij praatprogramma x of y.
Dat het ronduit dom is om nu als blonde westerse vrouw op het Tahrir plein rond te banjeren maakt haar niet per definitie weinig verstandig natuurlijk. Aan te nemen is dat ze helemaal niet achterlijk is, dat maakt de opwinding juist zo groot.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:22 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Maar waarom is iedereen dan in godsnaam zo genadeloos streng voor een slachtoffer dat volgens hun eigen veronderstelling ook nog eens weinig verstandig is?
Meh. Als een vriendin van mij zou aankondigen naar Cairo te gaan om eens te kijken hoe het er daar aan toe gaat, zou ik haar op voorhand al uitlachen. Als ze dan in een soortgelijke situatie terecht komt trek ik echt wel zo'n gezicht:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:30 schreef FreckleSs het volgende:
[..]
Is gewoon stoer geblaat, hard over willen komen. Als ze de vrouw kenden en/of als het gewoon een journaliste was geweest die daar haar werk wilt/moet doen dan hadden ze wel anders gepraat. Blijft internet, lekker onpersoonlijk.
Hoop dat je dat niet meent anders ben je wel echt een slechte vriendquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:44 schreef Cracka-ass het volgende:
Meh. Als een vriendin van mij zou aankondigen naar Cairo te gaan om eens te kijken hoe het er daar aan toe gaat, zou ik haar op voorhand al uitlachen. Als ze dan in een soortgelijke situatie terecht komt trek ik echt wel zo'n gezicht:![]()
Gelukkig heb ik niet zulke naive hippies als vriendinnen of in de familie.
Het is natuurlijk ook wel wat ongenuanceerd, maar als ik een vrouwelijke journaliste was geweest dan had ik daar ook voor geen goud tussen willen staan en als het dan toch for whatever reason zou moeten, dan noodgedwongen maar in bedekkende kledij (=niqab).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:42 schreef FreckleSs het volgende:
[..]
Ja maar je weet helemaal niet waarom die vrouw daar was. Ik vind het ook dom maar wel erg makkelijk om te zeggen ja eigen schuld. Sommige vrouwen hebben meer moeite te accepteren dat je ergens beter niet kan zijn, gewoon omdat je een westerse vrouw bent, dat snap ik ook wel.
Ga je daarom niet meer naar Skrewdriver?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef NorthernStar het volgende:
Dit gebeurt ook tijdens elk groot muziekfestival.
Bedekkende kledij baat Egyptische vrouwen anders niets.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel wat ongenuanceerd, maar als ik een vrouwelijke journaliste was geweest dan had ik daar ook voor geen goud tussen willen staan en als het dan toch for whatever reason zou moeten, dan noodgedwongen maar in bedekkende kledij (=niqab).
Ja man, net als gewelddadige groepsverkrachtingen. Was echt bruut voor de Alphastage vorig jaar op Lowlands, heb gelukkig zelf die lekkere borstjes wel 5 seconden kunnen aftasten voor ik weggedrukt werd door andere geinteresseerden!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef NorthernStar het volgende:
Dude doe eens een zoekopdrachtquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja man, net als gewelddadige groepsverkrachtingen. Was echt bruut voor de Alphastage vorig jaar op Lowlands, heb gelukkig zelf die lekkere borstjes wel 5 seconden kunnen aftasten voor ik weggedrukt werd door andere geinteresseerden!![]()
![]()
Ik heb sowieso geen behoefte aan zulke naïeve mensen als vrienden. Dus dat zegt me niet zoveel tbh.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef FreckleSs het volgende:
[..]
Hoop dat je dat niet meent anders ben je wel echt een slechte vriend
Opmerkelijk dat jij daar zo in thuis bent. Wat bewoog je er eerder toe te zoeken op deze keywords? Mja, dat is misschien wel een wat gemakkelijke ad hominem maar ik ben oprecht benieuwd.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dude doe eens een zoekopdracht
sexualy assaulted concert
girl groped concert
enz.
En het was een reactie op alle "achterlijke egyptenaren" ed.
En hoevaak worden ze afgevoerd in een ambulance?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dude doe eens een zoekopdracht
sexualy assaulted concert
girl groped concert
enz.
En het was een reactie op alle "achterlijke egyptenaren" opmerkingen ed. Alsof het hier niet gebeurt.
Pogroms, skrewdriver, je gaat weer lekker. Moet je de holocaust er niet bij betrekken?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:50 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ga je daarom niet meer naar Skrewdriver?
Pogroms? Ik verwees naar een eerdere misselijke grap van Pietverdriet, ik heb het helemaal niet over pogroms gehad. Je kunt nog steeds niet lezen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Pogroms, skrewdriver, je gaat weer lekker.
http://en.wikipedia.org/wiki/Loaded_questionquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat jij daar zo in thuis bent. Wat bewoog je er eerder toe te zoeken op deze keywords? Mja, dat is misschien wel een wat gemakkelijke ad hominem maar ik ben oprecht benieuwd.
Ja ik begrijp dat het voor jouw een openbaring is dat dit ook elders gebeurt waar grote groepen mensen bijeen zijn maar niet iedereen ontdekt dit vandaag pas. Daar heb je het echt zelf niet voor to hoeven hebben meegemaakt. Een beetje algemene ontwikkeling zou genoeg moeten zijn.quote:Verder nodig ik je van harte uit met voorbeelden van deze videos te komen die zijn opgenomen op de grote Nederlandse festivals. Stuur de urls dan gelijk ook even door naar de politie want mocht er echt van aanranding sprake zijn, dan zullen zij blij zijn met het bewijsmateriaal.
Voor je een ander aanvalt op zijn algemene ontwikkeling zou je er goed aan doen eerst zelf eens Nederlands te leren. Daarbij vind ik het verwerpelijk dat je dit goed probeert te praten, al ben je hopelijk aan het trollen nu.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Loaded_question
[..]
Ja ik begrijp dat het voor jouw een openbaring is dat dit ook elders gebeurt waar grote groepen mensen bijeen zijn maar niet iedereen ontdekt dit vandaag pas. Daar heb je het echt zelf niet voor to hoeven hebben meegemaakt. Een beetje algemene ontwikkeling zou genoeg moeten zijn.
Dat komt omdat ik van mezelf uitga. Voor mijn opleiding zou ik ook weleens naar een islamitische land willen gaan maar als ik dit dan lees besef ik dat het echt niet slim is maar dat dat dan ook weer heel jammer is, moeilijk te accepteren voor sommige vrouwen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel wat ongenuanceerd, maar als ik een vrouwelijke journaliste was geweest dan had ik daar ook voor geen goud tussen willen staan en als het dan toch for whatever reason zou moeten, dan noodgedwongen maar in bedekkende kledij (=niqab).
Daarbij: http://blogs.laweekly.com(...)ed_egypt_reporte.php
Goedpraten?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
Voor je een ander aanvalt op zijn algemene ontwikkeling zou je er goed aan doen eerst zelf eens Nederlands te leren. Daarbij vind ik het verwerpelijk dat je dit goed probeert te praten, al ben je hopelijk aan het trollen nu.
Het is idd oerstom tussen ertussen te gaan staan. Je weet, volgens hun zgn heilige religie is zo'n vrouw niets meer en minder dan een gebruiksvoorwerp, een hoooooeeerrrrr.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:53 schreef RedFever007 het volgende:
niet om het één of ander, maar ook niet heel erg slim om daar tussen te gaan staan
Hij voegde er later nog aan toe dat het in reactie op specifieke posts/zinsneden binnen bepaalde posts zou zijn geweest maar zoals het er in eerste instantie stond en nog steeds staat:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goedpraten?
Voorbeelden om aan te geven dat iets, in tegenstelling tot wat men zegt, niet alleen aan een specifieke groep is voorbehouden is toch niet hetzelfde als goedpraten??
Of begrijp ik je nu verkeerd?
lijkt het mij toch zeker bagatelliserend.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef NorthernStar het volgende:
Dat is heel prijzenswaardig aan NorthernStar, die houdt niet van generalisatie. Als het over de Holocaust gaat zal hij opmerken dat er in het verkeer ook veel doden vallen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:32 schreef KreKkeR het volgende:
Voorbeelden om aan te geven dat iets, in tegenstelling tot wat men zegt, niet alleen aan een specifieke groep is voorbehouden is toch niet hetzelfde als goedpraten??
Grote fans van de 'Arabische lente' en het 'prachtige democratische proces' wat zich daar afspeeltquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:42 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vraag me toch echt af waarom er door sommigen steeds allerlei politieke partijen en stromingen bij gehaald worden![]()
Sinds wanneer roepen partijen als D66 de leden direct of indirect op om tussen dit soort mafkezen te gaan staan?
Ik ben verder niet bekend met andere posts van NorthernStar en reageer liever op hetgeen er feitelijk staat dan dat ik op basis van allerlei aannames ga gissen wat de persoon er verder nog allemaal mee zou kunnen bedoelen, dit bijvoorbeeld op basis van zijn postgeschiedenis.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:48 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat is heel prijzenswaardig aan NorthernStar, die houdt niet van generalisatie. Als het over de Holocaust gaat zal hij opmerken dat er in het verkeer ook veel doden vallen.
Heb je het nu tegen mij?quote:Heb je nu je zin, eikel?
Joh...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Grote fans van de 'Arabische lente' en het 'prachtige democratische proces' wat zich daar afspeelt
quote:Belofte Arabische Lente in gevaar
Europarlementariër Marietje Schaake heeft donderdag in het Europees Parlement haar zorgen geuit over de verslechterende situatie in Egypte, Syrië en Bahrein - drie landen die de zogenoemde Arabische Lente doormaken.
"De Arabische wereld staat op een keerpunt. Als we niet oppassen en het tij keren, gaat de belofte van de revolutie verloren." Het Europees Parlement stemde in met een resolutie die Schaake opstelde om de nieuwe regimes aan te spreken op hun verantwoordelijkheid.
[...]
Artsen en verplegers doelwit
Schaake leidt in het Europees Parlement de campagne om aandacht te vragen voor het geweld tegen artsen en verplegers in Bahrein en Syrië. Meer dan 25 artsen en verplegers zijn in Bahrein veroordeeld tot lange celstraffen, enkel en alleen voor het bieden van medische hulp. "In Syrië en Bahrein worden artsen mishandeld en ontvoerd uit noodhospitalen. Er wordt vanuit ambulances op demonstranten geschoten en patiënten zijn in hun ziekenhuisbed gemarteld. Veel cynischer kan het niet", meent Schaake. Het bieden van medische hulp is voor artsen een verplichting. Ieder mens heeft daarnaast recht op medische hulp in een veilige omgeving
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)sche_lente_in_gevaar
Dat lijkt me heel behoorlijk, maar waarom zou ik niet op basis van eerdere gedragingen een aanname kunnen doen? Ik heb immers niets beters.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben verder niet bekend met andere posts van NorthernStar en reageer liever op hetgeen er feitelijk staat dan dat ik op basis van allerlei aannames ga gissen wat de persoon er verder nog allemaal mee zou kunnen bedoelen, dit bijvoorbeeld op basis van zijn postgeschiedenis.
Ach, de zin ''dit gebeurt bij elk popconcert'' vind ik net zo stuitend als ''je moet niet tussen die moslimwilden gaan staan''. Dan kan later wel worden beweerd dat het een loffelijke poging is om Egyptenaren uit het verdomhoekje te halen, maar dat blijkt niet uit het eerste bericht.quote:Er is een zeer groot verschil tussen het 1) adhv een voorbeeld weerleggen dat iets niet specifiek aan een bepaalde groep is voorbehouden, en het 2) bagetelisseren door te suggereren dat iets niet erg is omdat het elders ook gebeurt.
Gezien de toevoeging van NorthernStar ging het dit keer dus om nr 1. Iets wat dus totaal niet vergelijkbaar is met jouw voorbeeld wat weer betrekking heeft op nr 2.
Nee, ik had het tegen NorthernStar, die wel weet waar hij het aan te danken heeft.quote:Heb je het nu tegen mij?En zo ja, waar heb ik dat aan te danken?
Je begreep het goed.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goedpraten?
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Waar spreekt ze zich dan uit? Vooralsnog is het enige dat ik zie onduidelijke oproerbeelden en lees ik sensatiebeluste berichten uit derde hand.quote:Op zondag 29 januari 2012 08:38 schreef 78rt21 het volgende:
Het was geen Nederlandse vrouw maar een journaliste uit Zuid-Afrika die 25 minuten lang is verkracht door deze onderontwikkelde halve zolen:
http://unicornbooty.com/b(...)-her-harrowing-tale/
Heftig verhaalquote:
Dat inderdaad. Plus, hoe naar het verhaal ook is, wordt de soep toch wel minder heet gegeten als hier geserveerd.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:03 schreef Cheja het volgende:
Het eerste bericht doet het voorkomen alsof het dit jaar op 25 jan. is gebeurd maar volgens mij is het al van een jaar geleden.
Niet dat het dan minder erg is natuurlijk. Maar ik begrijp niet helemaal waarom het nu ineens weer opduikt.
misschien had ze even tijd om te ''herstellen'' ?quote:Op zondag 29 januari 2012 11:03 schreef Cheja het volgende:
Het eerste bericht doet het voorkomen alsof het dit jaar op 25 jan. is gebeurd maar volgens mij is het al van een jaar geleden.
Niet dat het dan minder erg is natuurlijk. Maar ik begrijp niet helemaal waarom het nu ineens weer opduikt.
Dus je denk dat ze liegt?quote:Op zondag 29 januari 2012 11:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Plus, hoe naar het verhaal ook is, wordt de soep toch wel minder heet gegeten als hier geserveerd.
Deze reactie ook echt:quote:Op zondag 29 januari 2012 08:38 schreef 78rt21 het volgende:
Het was geen Nederlandse vrouw maar een journaliste uit Zuid-Afrika die 25 minuten lang is verkracht door deze onderontwikkelde halve zolen:
http://unicornbooty.com/b(...)-her-harrowing-tale/
quote:I (22yr old female) traveled to Egypt with a friend (also 20 something female) during Ramadan last year, we expected a thrilling adventure in a romantic and historical land. We were completely unprepared for how we would be received. Traveling with tour guides we were mostly left alone, but to simply walk across the street from our hostel to get some water from the market was a frightening task. Men everywhere- hissing, honking, yelling dirty things at us, calling us prostitutes. Even some police officers joined in. We tried to have lunch at a restaurant and we were forcibly separated, felt up, and threatened by our waiters. At one point my friend and I asked a woman on the street (near tahir square) for directions to a bank. She pulled the neck line of my friend’s shirt open and looked down at her breasts. We went to the Sphinx with our tour guides, the guides stayed outside the gates and let us go into the tourist area alone. There we were approached by a young man who wanted to take pictures of us. He followed us around harassing us to let him take a picture of us, we finally gave in hoping to get rid of him. He used the opportunity to feel us up. Note: we wore tank tops (with scarves for modesty) because the heat was near 120 degrees that day and we were in the care of a licensed tour guide. I had been living in Morocco for a few months prior so I had some experience as a woman in a Muslim country; with this in mind I was careful to pack conservative clothes and modify my usually friendly, extroverted behavior as not to attract unwanted attention. I say this to point out that we were not doing anything out of the ordinary or dressing in a provocative way, though I feel this behavior by Egyptian men was unwarranted and wildly inappropriate regardless of any behavior or dress on our part.
Ik heb het filmpje gekeken en baseer daar mijn mening op dat het erg is, maar niet zo hysterisch erg als hier wordt geclaimd.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dus je denk dat ze liegt?
Of was je erbij?
wake the fuck up !
Dit dus.... over tien jaar is dit hier ook. Geen burqa aan, dan ben je een hoer en dan mag het. Leve onze maatschappij!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:02 schreef erik666 het volgende:
Ja eigen schuld had ze maar een boerka moeten dragen. Ach nog een paar jaar dan is het in Nederland ook zo ver. In Engeland gebeurd dit al regelmatig als straf voor vrouwen omdat ze geen hoofddoek dragen.
Ik al een paar jaar, dat scheelt...quote:Op zondag 29 januari 2012 11:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ben trouwens alweer een paar uur klaarwakker.
Dan moet je eens gaan slapen, zal je goed doen!quote:Op zondag 29 januari 2012 11:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik al een paar jaar, dat scheelt...
Ze had ook ''beschermers'' meegenomen, maar tegen zoveel geweld doe je niks natuurlijk.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Voorts moet dat blonde vrouwtje natuurlijk niet zonder bescherming tussen honderden hormonenbommen zonder manieren.
quote:Op zondag 29 januari 2012 11:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan moet je eens gaan slapen, zal je goed doen!
Waarom zou dat? Omdat een stel apen in Egypte zich niet kunnen bedwingen?quote:Op zondag 29 januari 2012 11:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit dus.... over tien jaar is dit hier ook. Geen burqa aan, dan ben je een hoer en dan mag het. Leve onze maatschappij!
Was jij erbij?quote:Op zondag 29 januari 2012 11:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
misschien had ze even tijd om te ''herstellen'' ?
[..]
Dus je denk dat ze liegt?
Of was je erbij?
wake the fuck up !
Ze heeft in mei vorig jaar al een interview gegeven op tv.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
misschien had ze even tijd om te ''herstellen'' ?
Maar daar gaat het ook eigenlijk om, haar redding waren ook ''de vrouwen'' daar,quote:Op zondag 29 januari 2012 12:04 schreef Bastard het volgende:
1 naieve vrouw word verkracht op het Tahir plein en krijgt een topic omdat mogelijk NL'se, duizenden werden (worden?) er in Soedan verkracht en hoorde je niemand over. Ook krom eigenlijk.
Ik heb al geslapen hoor, als een roosje trouwens, maar ik ga straks naar eenquote:Op zondag 29 januari 2012 12:05 schreef Copycat het volgende:
Je moet echt even een paar uur gaan slapen FANN, zodat je daarna weer helder kunt lezen. Want hoe jij uit mijn woorden opmaakt dat ik suggereer of denk dat deze dame liegt, is beyond me.
Pff nee dat denk ik ook niet. Maar het scheelt misschien als je er geboren word en niet anders weet..quote:Op zondag 29 januari 2012 12:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar daar gaat het ook eigenlijk om, haar redding waren ook ''de vrouwen'' daar,
die zullen ook geen al te beste ervaringen hebben.
Ik weet niet wat voor verlept beeld jij hebt van Egypte, maar het is niet alsof je daar als vrouw door elke random baard wordt verkracht als je op straat loopt of reteslecht wordt behandeld.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar daar gaat het ook eigenlijk om, haar redding waren ook ''de vrouwen'' daar,
die zullen ook geen al te beste ervaringen hebben.
Natuurlijk is het niet zo extreem. Wel slechter dan hier. Is ook niet zo gek gezien de omstandigheden aldaar.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor verlept beeld jij hebt van Egypte, maar het is niet alsof je daar als vrouw door elke random baard wordt verkracht als je op straat loopt of reteslecht wordt behandeld.
M'n zus heeft drie jaar in alle rust in een middelgrote Egyptische stad gewoond. Nu ontken ik niet dat in dat land verkeerde shit gebeurt. Ongetwijfeld, maar dat gebeurt hier ook. Mevrouw de dierenliefhebber doet overkomen als vrouwen daar een of ander vreselijk leven hebben.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet zo extreem. Wel slechter dan hier. Is ook niet zo gek gezien de omstandigheden aldaar.
Hou jij je nou maar bij je Orka'squote:Op zondag 29 januari 2012 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor verlept beeld jij hebt van Egypte, maar het is niet alsof je daar als vrouw door elke random baard wordt verkracht als je op straat loopt of reteslecht wordt behandeld.
kut volk daar !quote:Op zondag 29 januari 2012 12:09 schreef icebodhi het volgende:
Dat krijg je als de schapen en de ezels ongesteld zijn dan moeten die gasten wat anders zoeken.
quote:Op zondag 29 januari 2012 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mevrouw de dierenliefhebber doet overkomen als vrouwen daar een of ander vreselijk leven hebben.
Dat is niet eens Nederlands man.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:39 schreef soklos het volgende:
Ze vraagt er gewoon om. Ze gaat er, als westerse vrouw, tussen staan. Terwijl het zelfs voor de vrouwelijke inwoners van Egypte het er niet altijd veilig is. Hoe ignorant en dom kan je zijn...
Sneer? Dierenliefhebber? Je bent kind aan huis in dat dierenforum. Dan is dat goddomme toch geen sneer?quote:Op zondag 29 januari 2012 12:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Ik wist dat je met die sneer aan zou komen
![]()
Daarom zei ik al, hou jij je nou maar bij je Orka's.
Beterdat doe je ook heeeeeeeel objectief enzo...
Ik ben in Nederland anders bij wat in de pers omschreven werd als gewelddadige rellen geweest en ik heb geen enkele blonde slet aan kunnen raken die de hele menigte werd rond gegooid.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je begreep het goed.
"een stel achterlijken wonen er in zulke landen"
"Egypte een land blijft met een achterstand, zijn nog wel 10 revoluties voor nodig ofso voor ze wat meer op moderne niveau zitten"
"achterlijke Egyptenaren"
Ik zal de eerste zijn die erkent dat er verschillen zijn tussen bijv. de Europeese cultuur en het MO of Afrika, of Azië enz. Heck, ik zou willen dat we de verschillen erkennen, dan hoeven we niet steeds te doen alsof er een universele standaard is waar we iedereen aan kunnen houden.
Dit is echter geen voorbeeld. Dit gebeurt overal. Als het ergens een voorbeeld van is dan is het hoe mensen zich gedragen als ze het idee hebben dat er geen of minder regels zijn. Zoals bijvoorbeeld ook tijdens festivals ed. gebeurt, al dan niet onder invloed van drank en drugs.
Het gaat om het gemiddelde niveau qua behandeling, rechten, enzovoorts. Dat is gewoon anders. Had Petra Stienen (voormalig diplomaat in Caïro) laatst ook wat over te zeggen: je wordt als vrouw anders behandeld.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n zus heeft drie jaar in alle rust in een middelgrote Egyptische stad gewoond. Nu ontken ik niet dat in dat land verkeerde shit gebeurt. Ongetwijfeld, maar dat gebeurt hier ook. Mevrouw de dierenliefhebber doet overkomen als vrouwen daar een of ander vreselijk leven hebben.
Bij welk kwaliteitsprogramma was dat?quote:Op zondag 29 januari 2012 12:20 schreef waht het volgende:
[..]
Het gaat om het gemiddelde niveau qua behandeling, rechten, enzovoorts. Dat is gewoon anders. Had Petra Stienen (voormalig diplomaat in Caïro) laatst ook wat over te zeggen: je wordt als vrouw anders behandeld.
Kijk eens in je woordenboek.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is niet eens Nederlands man.²
Ik ken ook mensen die drie jaar in Rio de Janeiro hebben gewoond zonder te zijn beroofd of overvallen. Toch is dat een erg gevaarlijke stad.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n zus heeft drie jaar in alle rust in een middelgrote Egyptische stad gewoond..
Bij P&W of het mooiste meisje van de klas, recentelijk.quote:
Dan gaat het dus om een ander verhaal dan dat van die Zuid-Afrikaanse journaliste vorig jaar april/mei.quote:Volgens GPD-correspondent Harald Doornbos, die als eerste melding maakte van de video, staat in de beschrijvende tekst dat de aanranding op 25 januari een half uur geduurd heeft. De vrouw zou vervolgens met een ambulance van het Tahirplein zijn afgevoerd.
Nee.quote:
dat is 'girl' ook niet, en dat zie ik jou te pas en te onpas gebruiken om een meisje aan te duiden in diverse topics, dus niet zo selectief mierenneuken.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is niet eens Nederlands man.²
Ignorant is gewoon een Nederlands woord hoor.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
dat is 'girl' ook niet, en dat zie ik jou te pas en te onpas gebruiken om een meisje aan te duiden in diverse topics, dus niet zo selectief mierenneuken.
Het is anders niet zo gek om te stellen dat er culturele verschillen bestaan m.b.t. de behandeling van vrouwen. Het hele idee van "gender equality" is een vrij recent Westers verschijnsel. Ongelijkheid is historisch altijd de norm geweest voor de meeste samenlevingen. (Ik kan er eigenlijk niet één bedenken waar dat niet zo was.)quote:
Het was mij meer te doen om Waht even te horen zeggen dat zijn informatie uit het mooiste meisje van de klas kwam.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:05 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het is anders niet zo gek om te stellen dat er culturele verschillen bestaan m.b.t. de behandeling van vrouwen. Het hele idee van "gender equality" is een vrij recent Westers verschijnsel. Ongelijkheid is historisch altijd de norm geweest voor de meeste samenlevingen. (Ik kan er eigenlijk niet één bedenken waar dat niet zo was.)
Ah, ik ben in een hinderlaag gelopen zie ik.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:26 schreef Tem het volgende:
[..]
Het was mij meer te doen om Waht even te horen zeggen dat zijn informatie uit het mooiste meisje van de klas kwam.
Gelukkig. Het is allemaal een misverstand. Die Hormonalen waren beslist geen moslims. Ongetwijfeld waren de daders van die aanranding christelijke Kopten of verkleedde westerlingen.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef De_Ilias het volgende:
Wat daar gebeurt heeft geen % met de Islam te maken.
1. Islam verbied het fenomeen "Demonstreren".
2. Islam verbied het voor vrouwen en mannen om onnodig met elkaar te mixen.
3. Islam verbied het voor een man en vrouw om het andere geslacht aan te raken, (daarom mag een moslimman geen vrouwen handen schudden).
4. Islam verbied Zina (seksualiteit die onwettig is) met het ander geslacht, daarom is seks voor het huwelijk niet toegestaan, en is seksualiteit alleen toegestaan nadat het huwelijk heeft plaatsgevonden.
5. Die mannen in het filmpje zijn Criminelen die in een Islamitische staat (een staat waarin de Sharia word toegepast) hooguit gestraft worden met zweepslagen etc..
Ze was dus in overtreding door daar te zijn?quote:Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef De_Ilias het volgende:
Dit dus. Die hoer vroeg er zelf om. Nu nog stenigen als straf voor de aanranding.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:02 schreef erik666 het volgende:
Ja eigen schuld had ze maar een boerka moeten dragen. Ach nog een paar jaar dan is het in Nederland ook zo ver. In Engeland gebeurd dit al regelmatig als straf voor vrouwen omdat ze geen hoofddoek dragen.
Islamitisch gezien is iedereen in die Tahrir plein in overtreding.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ze was dus in overtreding door daar te zijn?
Waarom?quote:Op zondag 29 januari 2012 17:36 schreef Soury het volgende:
Mijn zus heeft jaren in Egypte gewoond. Blonde aantrekkelijke dame. Haar man werkte daar, ze is bespuugt door mannen terwijl ze achter de kinderwagen liep.
Vertel jij het me maarquote:
Ik denk dat je de Islam werkelijk een dienst zou hebben bewezen wanneer je de nadruk zou hebben gelegd op het feit dat verkrachting in de Islam niet is toegestaan, in plaats van de lijst te beginnen met een verbod op vrije meningsuiting.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef De_Ilias het volgende:
3. Islam verbied het voor een man en vrouw om het andere geslacht aan te raken, (daarom mag een moslimman geen vrouwen handen schudden).
4. Islam verbied Zina (seksualiteit die onwettig is) met het ander geslacht, daarom is seks voor het huwelijk niet toegestaan, en is seksualiteit alleen toegestaan nadat het huwelijk heeft plaatsgevonden.
5. Die mannen in het filmpje zijn Criminelen die in een Islamitische staat (een staat waarin de Sharia word toegepast) hooguit gestraft worden met zweepslagen etc..
Wat inderdaad door Lara Logan en door iedereen die deelneemt aan de huidige discussie met klem ontkend is.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:31 schreef Mistaravim het volgende:
Lara Logan woont in Zuid-Afrika? Is dat niet dat christelijke land waar meer dan een kwart van de mannen een verkrachter is?
Ze is er geboren. Nu woonachtig in de VS.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:31 schreef Mistaravim het volgende:
Lara Logan woont in Zuid-Afrika? Is dat niet dat christelijke land waar meer dan een kwart van de mannen een verkrachter is?
Kwart van Zuid-Afrikaanse mannen is verkrachter
Geef dan meteen de misdaadcijfers van dat Christelijk-Zionistische land, man.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:18 schreef waht het volgende:
[..]
Ze is er geboren. Nu woonachtig in de VS.
Excuses.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:24 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Geef dan meteen de misdaadcijfers van dat Christelijk-Zionistische land, man.
Nee, we willen natuurlijk geen onjuist beeld scheppen van de Islam. Hij plaatst ook de context, zodat iedereen begrijpt waar de Islam voor staat.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:04 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik denk dat je de Islam werkelijk een dienst zou hebben bewezen wanneer je de nadruk zou hebben gelegd op het feit dat verkrachting in de Islam niet is toegestaan, in plaats van de lijst te beginnen met een verbod op vrije meningsuiting.
Mooie opsomming van zaken die mannen sexueel kunnen frustreren. Je hebt het tegendel bewezen en gelijk aangetoond waarom de islam nooit volwaardig humanistisch genoemd kan worden laat staan een gezonde basis voor een samenleving.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef De_Ilias het volgende:
Je bent inderdaad een Droomert.quote:
Tja... en ze was niet eens blond...quote:Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef De_Ilias het volgende:
http://www.hbvl.be/nieuws(...)voor-democratie.aspxquote:Op maandag 30 januari 2012 01:45 schreef PKRChamp het volgende:
Wat een domme vrouw, ik ga toch ook niet op een KKK rally staan en denken dat er niets gaat gebeuren.
Ik had het eigenlijk over die blonde.quote:Op maandag 30 januari 2012 01:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://www.hbvl.be/nieuws(...)voor-democratie.aspx
Het is moeilijk om hier geen (mannelijk) oergedrag in terug te zien. Het totaal-plunderen van de ander, zij die niet tot jouw eigenheid/ jouw groep behoren is gedrag dat we ook terug zien bij de chimpansee. Verkrachting komt overal in de dierenwereld voor. De recente ontdekking dat menselijk sperma eigenschappen bevat welke alleen functioneel kunnen zijn om andere zaadcellen aan te vallen, duidt op een geschiedenis van duizenden jaren waar de vrouw in zeer korte tijd met meerdere mannen sex heeft.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:21 schreef Flow3r het volgende:
Overal in elk land heb je debielen, ook hier. Een vriendin van me is ooit eens in een hoek geduwd en betast op een of ander rockfeest en kwam daar helemaal hysterisch vandaan. Allemaal Nederlandse mannen die hun poten niet thuis konden houden![]()
Het ligt aan de mannelijke aard , hoewel sommigen zich beschaafd kunnen gedragen, echter ...in tijden van oorlog....?
Ohw, een demonstratie is dus oorlog?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:21 schreef Flow3r het volgende:
Overal in elk land heb je debielen, ook hier. Een vriendin van me is ooit eens in een hoek geduwd en betast op een of ander rockfeest en kwam daar helemaal hysterisch vandaan. Allemaal Nederlandse mannen die hun poten niet thuis konden houden![]()
Het ligt aan de mannelijke aard , hoewel sommigen zich beschaafd kunnen gedragen, echter ...in tijden van oorlog....?
De islam is een religie die mensen onderdrukt, die de vrijheden van mensen ernstig inperkt en die mensen verschillend berecht. Het gevaarlijkste aan de islam is dat de religie wordt omgezet in politiek. Je zou op zich respect kunnen opbrengen voor wat mensen geloven, maar de islam gaat veel verder. De islam beheerst een samenleving compleet: het wordt aan mensen opgedrongen, mensen worden ertoe verplicht.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef De_Ilias het volgende:
Ooit eens ja, in Egypte kijkt niemand er vreemd van op als er een vrouw zonder hoofddoek wordt betast.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:21 schreef Flow3r het volgende:
Een grote groep vrouwen is niet in een dergelijke omgeving opgegroeid dan wel in de veronderstelling dat het 'hen niet zal gebeuren' (zoals we allemaal denken wat betreft ongeluk). Bovendien zal de verslaggever waar dit verhaal over gaat ook wel enige genoegdoening halen uit de gevaar van haar vak. Ze heeft talloze brandhaarden op aarde bezocht, plekken waar je leven niet zeker is. Dat doe je ook alleen als je het leuk vindt.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:44 schreef NDAsilenced het volgende:
De vraag die overblijft is waarom somige mensen(vrouwen) zo naief voor deze gevaren blijven.
Ben ik het helemaal mee eens. Als ik in een SS pak tussen die Occupy beweging mensen ga staan met een Hitlergroet, dan kan ik verwachten dat er nogal wat lichamelijke tegenstand kan komen, dan vraag er er dus om, of ik moet natuurlijk gewoon naief zijn zoals de meeste vrouwen ook wel zijn, dus we zouden het nog op gezonde vrouwelijke naieviteit kunnen gooien.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:39 schreef soklos het volgende:
quote:Op maandag 30 januari 2012 13:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De islam is een religie die mensen onderdrukt, die de vrijheden van mensen ernstig inperkt en die mensen verschillend berecht. Het gevaarlijkste aan de islam is dat de religie wordt omgezet in politiek. Je zou op zich respect kunnen opbrengen voor wat mensen geloven, maar de islam gaat veel verder. De islam beheerst een samenleving compleet: het wordt aan mensen opgedrongen, mensen worden ertoe verplicht.
Dat is geen argument, en ze heeft wel degelijk een punt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]![]()
Gefeliciteerd, je hebt een nieuw dieptepunt bereikt.
Oh ja joh?quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen argument, en ze heeft wel degelijk een punt.
En de Islam is een politieke religie, dat is het verschil met al die andere religies, als je dat nu nog niet hebt ingezien dan heb je echt iets gemist in de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh ja joh?
De politiek is iets wat mensen onderdrukt, de vrijheden van mensen ernstig inperkt en die mensen verschillend berecht. Het gevaarlijkste aan politiek is dat meningen worden omgezet in politiek. Je zou op zich respect kunnen opbrengen voor wat mensen vinden, maar politiek gaat veel verder. De politiek beheerst een samenleving compleet: het wordt aan mensen opgedrongen, mensen worden ertoe verplicht.
Die verdomde politiek ook!![]()
Wat bedoel je precies met dat de islam een politieke religie is?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:25 schreef Coehoorn het volgende:
[..]
En de Islam is een politieke religie, dat is het verschil met al die andere religies, als je dat nu nog niet hebt ingezien dan heb je echt iets gemist in de afgelopen jaren.
Juridisch zijn man en vrouw niet gelijk volgens de Koran.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh ja joh?
De politiek is iets wat mensen onderdrukt, de vrijheden van mensen ernstig inperkt en die mensen verschillend berecht. Het gevaarlijkste aan politiek is dat meningen worden omgezet in politiek. Je zou op zich respect kunnen opbrengen voor wat mensen vinden, maar politiek gaat veel verder. De politiek beheerst een samenleving compleet: het wordt aan mensen opgedrongen, mensen worden ertoe verplicht.
Die verdomde politiek ook!![]()
Ja, want alle blonde vrouwen zijn hoeren, dus als ze verkracht worden vragen ze er zelf om.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:02 schreef jueeeejuaR het volgende:
Hoe naïef kan je als vrouw zijn, om daar als blonde (knappe) vrouw tussen te gaan staan... Vorig jaar is o.a. een reporter van CBS ook bijna (letterlijk) uit elkaar getrokken op het Tahrirplein;
http://articles.cnn.com/2(...)square?_s=PM:SHOWBIZ
Nee, Jij stelt dus met jouw woorden dat de gemiddelde man te achterlijk is om respect te tonen voor zijn medemens? Wanneer dit maar als normaal gezien moet worden, zouden ze de mannen niet zonder vrouw en geblindeerde ogen naar buiten moeten laten gaan. Dus de regels zouden aangepast moeten worden voor de veiligheid van de vrouw. Blijkbaar helpen hoofddoeken ook niet, dus mannen maar blinddoeken buitenshuis, want je moet niet in een droomwereld leven dat de man zichzelf kan beheersen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:12 schreef igottagun het volgende:
[..]
Jij leeft echt, in een fucking sprookjeswereld.
Er klopt (zoals altijd trouwens, als jij spreekt) geen zak van wat je zegt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Juridisch zijn man en vrouw niet gelijk volgens de Koran.
Zo mag een man wel trouwen met een niet-moslim, maar een vrouw niet.
Het erfrecht voor de vrouw is vastgesteld in de Koran, maar een zus krijgt slechts de helft van
wat haar broer erft.
Zowel de Koran als de Sjaria (de Islamitisch wetgeving) ontmoedigen echtscheiding, maar het
is wel mogelijk. Ook voor moslima's.
Een man kan van zijn vrouw scheiden door driemaal de talaq ('Ik verstoot je') uit te spreken.
Na de eerste twee keer moet hij een bepaalde periode wachteen, om vast te stellen of de vrouw
zwanger is of niet.
Wanneer de vrouw zwanger is krijgt zij voogdij over haar zonen tot hun achtste jaar en over haar
dochter tot haar vijftiende of achttiende.
Deze voogdijregel geldt ook voor de khoel, de echtscheiding op initiatief van de vrouw.
Deze scheiding is alleen rechtsgeldig met instemming van de echtgenoot, behalve onder de
Maliki-wet.
Deze wet erkent het gezag van de rechtbank indien er onverzoenbare verschillen zijn tussen man
en vrouw.
Nee hoor, alleen de mannen die dit als normaal ervaren en daardoor de vrouw op willen sluiten of van straat willen houdenquote:Op zondag 5 februari 2012 12:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Zie je, mannen zijn gewoon achterlijk, altijd al geweten.
quote:Op zondag 5 februari 2012 09:16 schreef SeLang het volgende:
Het is typisch links gedrag. Denken dat je recht hebt op dingen die niet van jou zijn.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)een-in-Jakarta.dhtmlquote:Op zondag 5 februari 2012 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er klopt (zoals altijd trouwens, als jij spreekt) geen zak van wat je zegt.
Mijn stem heb je.. Wanneer kan ik jouw revolutie op tv zien?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:44 schreef paddy het volgende:
Dan wil ik daar wel regeren. Gaan we mijn regels invoeren. Mannen blinddoeken in het openbaar. Verbieden zonder vrouw er op uit te gaan. Moet je kijken hoe snel de wereld stukken beter gaat worden daar
Ze zouden die mannen op dezelfde wijze tussen een groep oerlelijke geile oude vrouwtjes in moeten zetten. Heerlijke straf lijkt me dat.
Nee, maar als je 's nachts met veel sieraden en wapperend met briefjes van 100 langs een groep marokkanen loopt mag je ook niet beroofd worden. Toch ben je onnozel als je dat doet, juist omdat je weet dat je soms moet nadenken over wanneer je wat doet. Het is bekend dat ze daar niet tegen vrouwen kunnen, dus pas gewoon op.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, want alle blonde vrouwen zijn hoeren, dus als ze verkracht worden vragen ze er zelf om.
De kankerquote:A survey in 2008 by the Egyptian Center for Women's Rights claimed that 98% of foreign women and 83% of Egyptian women in the country had been sexually harassed.
Wat een lelijke benen. Doe maar een boerka over heen.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)een-in-Jakarta.dhtml
[ afbeelding ]
Of te angstig om een voet buiten de deur te zetten.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:51 schreef wakwakav het volgende:
Dan voel je je ook lelijk als je bij die 2% hoort
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |