Blame the victim!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:58 schreef igottagun het volgende:
WAT DOE JE DAAR DAN OOK ALS WESTERSE VROUW MET BLOND HAAR, WIJF.
De definitie van een dom blondje dat de wereld niet snapt.
Volgens mij ben/was je als (blonde) vrouw in Egypte net zo vrij als hier om zelf te beslissen of je wel of geen hoofddoek wilt dragen hoor, deze kan natuurlijk ook in het gedruis verloren zijn gegaan als ze die wel op had gedaan..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:01 schreef Basp1 het volgende:
We stellen hier een burkaverbod in om mensen te laten integreren maar die domme blonde doos loop even zonder hoofddoek zomaar door een testoteron mannen demonstratie heen.
Tsja, toch dat.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
Je bent ook wel een volslagen domme kut als je je daar als blonde vrouw tussen een zooi van die apen gaat begeven en denken dat alles goed komt
Tuurlijk jij mag in NL bij een feyenoord wedstrijd ook met een ajax sjaal gaan rondlopen. Maar kom dan acheraf niet klagen wat er allemaal gebeurd is. Die vouw had gewoon aan risicomijdend gedrag moeten doen. Dat heeft ze duidelijk niet gedaan.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:12 schreef Tism het volgende:
[..]
Volgens mij ben/was je als (blonde) vrouw in Egypte net zo vrij als hier om zelf te beslissen of je wel of geen hoofddoek wilt dragen hoor, deze kan natuurlijk ook in het gedruis verloren zijn gegaan als ze die wel op had gedaan..
Wel eens in Egypte geweest, klaphark?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:58 schreef igottagun het volgende:
WAT DOE JE DAAR DAN OOK ALS WESTERSE VROUW MET BLOND HAAR, WIJF.
De definitie van een dom blondje dat de wereld niet snapt.
Alsof dat relevant is voor de situatie met haar op dat plein vol mannen? Dat kan overal ter wereld klapjosti. Ja ook in Nederland.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel eens in Egypte geweest, klaphark?
Het is idd erg dom maar is ook wel weer erg dat je als blonde vrouw daar niet tussen kan staan zonder te worden aangerand of geslagen. Dan zie je ook meteen dat Egypte een land blijft met een achterstand, zijn nog wel 10 revoluties voor nodig ofso voor ze wat meer op moderne niveau zittenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat dacht ze dan, ''goh wat een leuke mannen staan daar te demonstreren, zo rustig en helemaal niet opgefokt ofzo, daar ga ik leuk tussen staan?''
Natuurlijk ligt te schuld bij die kerels, maar kom op, dit is ook wel onnadenkend en roekeloos.
Mee eens.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat dacht ze dan, ''goh wat een leuke mannen staan daar te demonstreren, zo rustig en helemaal niet opgefokt ofzo, daar ga ik leuk tussen staan?''
Natuurlijk ligt te schuld bij die kerels, maar kom op, dit is ook wel onnadenkend en roekeloos.
Nee. Gewoon nee.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:54 schreef FreckleSs het volgende:
Komt ook alleen omdat ze blond isals ze donker haar had was ze minder opgevallen waarschijnlijk, een stel achterlijken wonen er in zulke landen
Dat museum is om 1700 gesloten. Op het filmpje is het donker. Verder is het nog zo'n 300 meter van het plein af.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:17 schreef erik666 het volgende:
Het Egyptisch museum ligt ook aan het Tahrirplein. daar zou je dus niet meer naartoe kunnen?
In dat soort landen is het blijkbaar normaal dat mannen handtastelijker zijn. Dat is ook nog eens algemeen bekend.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:35 schreef paddy het volgende:
De vergelijking met beesten en auto's ed
Lekker makkelijkJe moet als vrouw avonds niet meer alleen lopen anders vraag je erom?
Het lijkt mij dat we de mannen gewoon beter de ogen kunnen bedekken want iedereen vind hier het een normale reactie? Je vraagt erom? Het is nu eenmaal zo?
Intreding van oogbedekking en Tuigjes voor mannen verplichten. Niet meer naar buiten zonder vingerklemmen en bondage om de ogen ..en alleen op openbaar terrein met begeleiding van een vrouw!!! Ja, de goede lieve man moet er dan maar voor bloeden, maar beter voor de veiligheid van de vrouw...want ook volgens sommige users is het blijkbaar beter want de mannen doen altijd dit soort dingen....toch?
Dus 'haar bodyguards' waren eigenlijk dissidenten? Mensen die tegen de heersende opinie ingaan?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef Oud_student het volgende:
In dit geval is het "blame the victim" terecht. Als je in een moslimland als vrouw zonder hoofddoek of boerka loopt, dan mag je gewoon aangerand worden, onder de islamitische regels. Je bent dan gewoon een hoer, en wrs. ook nog eens ongelovig.
Klopt, voor de zgn. revolutie gebeurden dit soort zaken ook wel, maar veel minder, omdat het anti-islamitische bewind van Moebarak dit soort zaken zwaar onderdrukte door o.a. gebruik te maken van de uitzonderingstoestand, die al 30 jaar geldt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:22 schreef FreckleSs het volgende:
Het is idd erg dom maar is ook wel weer erg dat je als blonde vrouw daar niet tussen kan staan zonder te worden aangerand of geslagen. Dan zie je ook meteen dat Egypte een land blijft met een achterstand, zijn nog wel 10 revoluties voor nodig ofso voor ze wat meer op moderne niveau zitten
Ja, eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:44 schreef Marlan het volgende:
Dus 'haar bodyguards' waren eigenlijk dissidenten? Mensen die tegen de heersende opinie ingaan?
Jij leeft echt, in een fucking sprookjeswereld.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:35 schreef paddy het volgende:
De vergelijking met beesten en auto's ed
Lekker makkelijkJe moet als vrouw avonds niet meer alleen lopen anders vraag je erom?
Het lijkt mij dat we de mannen gewoon beter de ogen kunnen bedekken want iedereen hier vind het een normale reactie? Je vraagt erom? Het is nu eenmaal zo?
Intreding van oogbedekking en Tuigjes voor mannen verplichten. Niet meer naar buiten zonder vingerklemmen en bondage om de ogen ..en alleen op openbaar terrein met begeleiding van een vrouw!!! Ja, de goede lieve man moet er dan maar voor bloeden, maar beter voor de veiligheid van de vrouw...want ook volgens sommige users is het blijkbaar beter voor de vrouw, want de mannen doen altijd dit soort dingen....toch?
Waar haal je dit soort onzin toch vandaan man?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:39 schreef soklos het volgende:
Ze vraagt er gewoon om. Ze gaat er, als westerse vrouw, tussen staan. Terwijl het zelfs voor de vrouwelijke inwoners van Egypte het er niet altijd veilig is. Hoe ignorant en dom kan je zijn...
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
Je bent ook wel een volslagen domme kut als je je daar als blonde vrouw tussen een zooi van die apen gaat begeven en denken dat alles goed komt
Bijna net zo leuk als je pogromgrap, Piet. Als ze een homo in brand zouden hebben gestoken, wat zou je dan hebben gezegd?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaat zo een vrouw naar egypte om geneukt te worden, wordt ze gepakt, is het weer niet goed.
Daar heb je stuk verdriet ook weer.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaat zo een vrouw naar egypte om geneukt te worden, wordt ze gepakt, is het weer niet goed.
Fag on Fire?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:54 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bijna net zo leuk als je pogromgrap, Piet. Als ze een homo in brand zouden hebben gestoken, wat zou je dan hebben gezegd?
Don't go to Tahrir if you take it in the rear?quote:
Dus jij lacht gewoon als je ziet dat een vrouw door honderd idioten verkracht word? Raar man.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:01 schreef NotYou het volgende:
Niet gedacht dat ik ooit om aanranding zou lachen, of het, het slachtoffer aan zou rekenen maar jezus, deze vraagt er toch echt om hoor.![]()
Nee hoor, het is toch om te lachen, zoiets?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:04 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Dus jij lacht gewoon als je ziet dat een vrouw door honderd idioten verkracht word? Raar man.
Je spoort niet helemaalquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor, het is toch om te lachen, zoiets?
Context is key.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:04 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Dus jij lacht gewoon als je ziet dat een vrouw door honderd idioten verkracht word? Raar man.
Oneens, met name omdat je hier nu een redenering volgt die door dergelijk islamitisch volk ook wordt aangegrepen om het semi-verplichte dragen van deze kleden te legitimeren. Zoals jij het stelt zou een Burka/hoofddoek deze vrouw 'gered' hebben. Ik vind het zeer kwalijk wanneer zaken zo omgedraaid worden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef Oud_student het volgende:
In dit geval is het "blame the victim" terecht. Als je in een moslimland als vrouw zonder hoofddoek of boerka loopt, dan mag je gewoon aangerand worden, onder de islamitische regels. Je bent dan gewoon een hoer, en wrs. ook nog eens ongelovig.
Als het in Amsterdam gebeurt dan is het natuurlijk anders, hier gelden (nog) de Nederlandse wetten
Dit inderdaad. Verder vind ik niet dat de media in dezen blaam treft. Dit is puur haar eigen verantwoordelijkheid geweest. Ze ging niet naar de Efteling ofzo, maar naar een land waar het nog ontzettend onveilig is. Zeker als blonde vrouw zijnde. En verder heb ik ook het vermoeden dat dit een naïeve, domme doos betreft. Of ze links is weet ik niet. Het kan net zo goed een wereldverbeterende, conservatieve christen zijn. Dit betekent overigens niet dat ik het goedkeur. Ik vind het heel erg voor haar.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:12 schreef NotYou het volgende:
Blame the victim is in dit geval terecht omdat het zonder twijfel een naief links wicht zal zijn dat daar op dat takkeplein, in dat takkeland niets te zoeken heeft. Blaam treft in dezen ook de media die maar blijven jammeren over een "arabische lente", terwijl iedereen met ook maar een greintje verstand al maanden duidelijk is dat het schandelijk en waanzin is mooi weer te spelen met de gebeurtenissen in die regio.
Ik ook niet. Ik kan op basis van de beelden ook niet uitsluiten dat er sprake was van aanranding, maar de beelden zijn m.i. veel te vaag en chaotisch om zulke stellige conclusies te kunnen trekken.quote:
Of misschien was ze een dyslectische fan van Heracles Almelo.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:28 schreef soklos het volgende:
Zeker als blonde vrouw zijnde. En verder heb ik ook het vermoeden dat dit een naïeve, domme doos betreft. Of ze links is weet ik niet. Het kan net zo goed een wereldverbeterende, conservatieve christen zijn.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik kan op basis van de beelden ook niet uitsluiten dat er sprake was van aanranding, maar de beelden zijn m.i. veel te vaag en chaotisch om zulke stellige conclusies te kunnen trekken.
Beter kijken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:30 schreef Santello het volgende:
Ik zie geen aanranding. Ik zie een massa die verdrukt wordt, waar natuurlijk ook het een en ander geraakt wordt aangezien er geen bewegingsruimte is.
Zelfs deze ontblote-tietshot met een graaiende hand overtuigt je niet?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik kan op basis van de beelden ook niet uitsluiten dat er sprake was van aanranding, maar de beelden zijn m.i. veel te vaag en chaotisch om zulke stellige conclusies te kunnen trekken.
Ik zie hier geen tiet in.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:51 schreef Marlan het volgende:
[..]
Zelfs deze ontblote-tietshot met een graaiende hand overtuigt je niet?
[ afbeelding ]
Nee, zonder de omliggende frames laat dat screenshot aan duidelijkheid inderdaad wel wat wat te wensen over.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:51 schreef Marlan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het zijn overduidelijk haar borsten. Beelden komen van rond de 57 seconden in de oorspronkelijke youtube video.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:54 schreef FreckleSs het volgende:
Je ziet toch een hand op haar blote huid?? of dat nou haar borsten of buik is, ze wordt wel betast.
Daarom ben ik ook van mening dat ook de media, die letterlijk mooi weer spelen met de situatie aldaar, in dezen blaam treft.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:58 schreef TitusPullo het volgende:
Als ik het goed begrijp, moet iemand die dom en goedgelovig is en die als gevolg van die eigenschappen het slachtoffer wordt van verkrachting, vooral zichzelf verwijten maken. Dit vind ik raar, want iemand die dom en goedgelovig is kan het nu eenmaal niet helpen dat ze zo is.
Met die redenatie kun je alles wel goedpraten. Wat niet wegneemt dat die lui gewoon met hun poten van haar af horen te blijven.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:58 schreef TitusPullo het volgende:
Dit vind ik raar, want iemand die dom en goedgelovig is kan het nu eenmaal niet helpen dat ze zo is.
Wat dan inderdaad ook gebeurd is in de huidige discussie.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Met die redenatie kun je alles wel goedpraten.
Dat kun je ook van een crimineel zeggen natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:58 schreef TitusPullo het volgende:
Als ik het goed begrijp, moet iemand die dom en goedgelovig is en die als gevolg van die eigenschappen het slachtoffer wordt van verkrachting, vooral zichzelf verwijten maken. Dit vind ik raar, want iemand die dom en goedgelovig is kan het nu eenmaal niet helpen dat ze zo is.
Ah ja, ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het zijn overduidelijk haar borsten. Beelden komen van rond de 57 seconden in de oorspronkelijke youtube video.
Geen teen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:51 schreef Marlan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er blijft alleen een groot verschil tussen een slachtoffer en crimineelquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:08 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat kun je ook van een crimineel zeggen natuurlijk.
Ja, dat kan, maar waarom zou je dat willen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:08 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat kun je ook van een crimineel zeggen natuurlijk.
Dat dusquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Tsja, toch dat.
Ik gun het haar uiteraard niet maar grote massa's volk van dergelijk kaliber nemen nou eenmaal risico's met zich mee.
Om aan te geven dat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen daden, tenzij ontoerekeningsvatbaar.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar waarom zou je dat willen?
Maar waarom is iedereen dan in godsnaam zo genadeloos streng voor een slachtoffer dat volgens hun eigen veronderstelling ook nog eens weinig verstandig is?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Om aan te geven dat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen daden, tenzij ontoerekeningsvatbaar.
Is gewoon stoer geblaat, hard over willen komen. Als ze de vrouw kenden en/of als het gewoon een journaliste was geweest die daar haar werk wilt/moet doen dan hadden ze wel anders gepraat. Blijft internet, lekker onpersoonlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:22 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Maar waarom is iedereen dan in godsnaam zo genadeloos streng voor een slachtoffer dat volgens hun eigen veronderstelling ook nog eens weinig verstandig is?
Beetje simplistische kijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:30 schreef FreckleSs het volgende:
[..]
Is gewoon stoer geblaat, hard over willen komen. Als ze de vrouw kenden en/of als het gewoon een journaliste was geweest die daar haar werk wilt/moet doen dan hadden ze wel anders gepraat. Blijft internet, lekker onpersoonlijk.
Ja maar je weet helemaal niet waarom die vrouw daar was. Ik vind het ook dom maar wel erg makkelijk om te zeggen ja eigen schuld. Sommige vrouwen hebben meer moeite te accepteren dat je ergens beter niet kan zijn, gewoon omdat je een westerse vrouw bent, dat snap ik ook wel.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Beetje simplistische kijk.Geen vrouw zal na het lezen van mijn post denken "Oh laat ik daar leuk eens heen gaan om de pas verworven vrijheid te vieren! Wat mooi dat er een arabische lente is en het toverwoord democratie deze bevolkingen nu ook vrijheid zal brengen!" Datzelfde kun je niet zeggen van de gemiddelde nieuwsuitzending, of het gemiddelde tafelgesprekje bij praatprogramma x of y.
Dat het ronduit dom is om nu als blonde westerse vrouw op het Tahrir plein rond te banjeren maakt haar niet per definitie weinig verstandig natuurlijk. Aan te nemen is dat ze helemaal niet achterlijk is, dat maakt de opwinding juist zo groot.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:22 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Maar waarom is iedereen dan in godsnaam zo genadeloos streng voor een slachtoffer dat volgens hun eigen veronderstelling ook nog eens weinig verstandig is?
Meh. Als een vriendin van mij zou aankondigen naar Cairo te gaan om eens te kijken hoe het er daar aan toe gaat, zou ik haar op voorhand al uitlachen. Als ze dan in een soortgelijke situatie terecht komt trek ik echt wel zo'n gezicht:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:30 schreef FreckleSs het volgende:
[..]
Is gewoon stoer geblaat, hard over willen komen. Als ze de vrouw kenden en/of als het gewoon een journaliste was geweest die daar haar werk wilt/moet doen dan hadden ze wel anders gepraat. Blijft internet, lekker onpersoonlijk.
Hoop dat je dat niet meent anders ben je wel echt een slechte vriendquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:44 schreef Cracka-ass het volgende:
Meh. Als een vriendin van mij zou aankondigen naar Cairo te gaan om eens te kijken hoe het er daar aan toe gaat, zou ik haar op voorhand al uitlachen. Als ze dan in een soortgelijke situatie terecht komt trek ik echt wel zo'n gezicht:![]()
Gelukkig heb ik niet zulke naive hippies als vriendinnen of in de familie.
Het is natuurlijk ook wel wat ongenuanceerd, maar als ik een vrouwelijke journaliste was geweest dan had ik daar ook voor geen goud tussen willen staan en als het dan toch for whatever reason zou moeten, dan noodgedwongen maar in bedekkende kledij (=niqab).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:42 schreef FreckleSs het volgende:
[..]
Ja maar je weet helemaal niet waarom die vrouw daar was. Ik vind het ook dom maar wel erg makkelijk om te zeggen ja eigen schuld. Sommige vrouwen hebben meer moeite te accepteren dat je ergens beter niet kan zijn, gewoon omdat je een westerse vrouw bent, dat snap ik ook wel.
Ga je daarom niet meer naar Skrewdriver?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef NorthernStar het volgende:
Dit gebeurt ook tijdens elk groot muziekfestival.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |