abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 januari 2012 @ 11:44:41 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_107323631
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)op-Tahrirplein.dhtml

Op Youtube is deze week een video geplaatst waarop een blonde, vermoedelijk Nederlandse vrouw wordt aangerand door een groep mannen op het inmiddels beroemde Tahrirplein in de Egyptische hoofdstad Cairo.

Het filmpje is afgelopen woensdag gepost op YouTube, de dag dat de opstand tegen de Egyptische ex-president Mubarak werd herdacht, die woensdag precies een jaar geleden, werd herdacht.

'Hou op, hou op'
We zien op de schokkende beelden een groep mensen die rond een blonde vrouw staan. Zij lijkt aangevallen en betast te worden. Andere mannen proberen haar juist te beschermen tegen de aanvallers. Op 57 seconden in de video horen we de vrouw duidelijk 'Hou op, hou op' schreeuwen.

Volgens GPD-correspondent Harald Doornbos, die als eerste melding maakte van de video, staat in de beschrijvende tekst dat de aanranding op 25 januari een half uur geduurd heeft. De vrouw zou vervolgens met een ambulance van het Tahirplein zijn afgevoerd.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft tegenover Pownews verklaard geen meldingen te hebben gekregen over een aanranding van een Nederlandse.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 11:53:51 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_107323806
niet om het één of ander, maar ook niet heel erg slim om daar tussen te gaan staan :{
pi_107323816
Mensen kunnen dus niet met hun vrijheden omgaan.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 11:57:56 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107323883
De schokkende beelden moet ik vooral letterlijk oppakken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_107323893
WAT DOE JE DAAR DAN OOK ALS WESTERSE VROUW MET BLOND HAAR, WIJF.

De definitie van een dom blondje dat de wereld niet snapt.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:00:59 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_107323949
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 11:58 schreef igottagun het volgende:

Blame the victim! _O_
pi_107323962
We stellen hier een burkaverbod in om mensen te laten integreren maar die domme blonde doos loop even zonder hoofddoek zomaar door een testoteron mannen demonstratie heen.
pi_107323981
Hoe naïef kan je als vrouw zijn, om daar als blonde (knappe) vrouw tussen te gaan staan... Vorig jaar is o.a. een reporter van CBS ook bijna (letterlijk) uit elkaar getrokken op het Tahrirplein;
http://articles.cnn.com/2(...)square?_s=PM:SHOWBIZ
pi_107323984
Ja eigen schuld had ze maar een boerka moeten dragen. Ach nog een paar jaar dan is het in Nederland ook zo ver. In Engeland gebeurd dit al regelmatig als straf voor vrouwen omdat ze geen hoofddoek dragen.
pi_107324003
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:00 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Blame the victim! _O_
Sprookjeswereld _O_
pi_107324063
Eigen schuld. Wat doe je tussen die mensen die elkaar aanvallen, laat staan een buitenlander.
And remember, respect is everything!
pi_107324090
Ik zie eigenlijk helemaal niet wat er gebeurt.
pi_107324121
Je bent ook wel een volslagen domme kut als je je daar als blonde vrouw tussen een zooi van die apen gaat begeven en denken dat alles goed komt :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:12:29 #14
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_107324232
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:01 schreef Basp1 het volgende:
We stellen hier een burkaverbod in om mensen te laten integreren maar die domme blonde doos loop even zonder hoofddoek zomaar door een testoteron mannen demonstratie heen.
Volgens mij ben/was je als (blonde) vrouw in Egypte net zo vrij als hier om zelf te beslissen of je wel of geen hoofddoek wilt dragen hoor, deze kan natuurlijk ook in het gedruis verloren zijn gegaan als ze die wel op had gedaan.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_107324278
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
Je bent ook wel een volslagen domme kut als je je daar als blonde vrouw tussen een zooi van die apen gaat begeven en denken dat alles goed komt :')
Tsja, toch dat.

Ik gun het haar uiteraard niet maar grote massa's volk van dergelijk kaliber nemen nou eenmaal risico's met zich mee.
Conscience do cost.
pi_107324852
Dit zou niet mogen gebeuren maar echt handig is het niet om als buitenlandse vrouw tussen dat volk te gaan staan.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_107324911
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:12 schreef Tism het volgende:

[..]

Volgens mij ben/was je als (blonde) vrouw in Egypte net zo vrij als hier om zelf te beslissen of je wel of geen hoofddoek wilt dragen hoor, deze kan natuurlijk ook in het gedruis verloren zijn gegaan als ze die wel op had gedaan.. :)
Tuurlijk jij mag in NL bij een feyenoord wedstrijd ook met een ajax sjaal gaan rondlopen. Maar kom dan acheraf niet klagen wat er allemaal gebeurd is. Die vouw had gewoon aan risicomijdend gedrag moeten doen. Dat heeft ze duidelijk niet gedaan.
pi_107324944
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 11:58 schreef igottagun het volgende:

Wel eens in Egypte geweest, klaphark?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_107325015
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel eens in Egypte geweest, klaphark?
Alsof dat relevant is voor de situatie met haar op dat plein vol mannen? Dat kan overal ter wereld klapjosti. Ja ook in Nederland.
pi_107325371
Komt ook alleen omdat ze blond is :') als ze donker haar had was ze minder opgevallen waarschijnlijk, een stel achterlijken wonen er in zulke landen :r
pi_107325556
Dom wijf, blijf dan ook gewoon weg van dat plein...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:08:09 #22
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_107325749
Wat dacht ze dan, ''goh wat een leuke mannen staan daar te demonstreren, zo rustig en helemaal niet opgefokt ofzo, daar ga ik leuk tussen staan?'' :')

Natuurlijk ligt te schuld bij die kerels, maar kom op, dit is ook wel onnadenkend en roekeloos.
pi_107325831
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:00 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Blame the victim! _O_
Jij gaat toch ook niet in een kooi vol hongerige leeuwen staan?
pi_107326146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat dacht ze dan, ''goh wat een leuke mannen staan daar te demonstreren, zo rustig en helemaal niet opgefokt ofzo, daar ga ik leuk tussen staan?'' :')

Natuurlijk ligt te schuld bij die kerels, maar kom op, dit is ook wel onnadenkend en roekeloos.
Het is idd erg dom maar is ook wel weer erg dat je als blonde vrouw daar niet tussen kan staan zonder te worden aangerand of geslagen. Dan zie je ook meteen dat Egypte een land blijft met een achterstand, zijn nog wel 10 revoluties voor nodig ofso voor ze wat meer op moderne niveau zitten 8)7
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:25:53 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_107326226
Aangerand aangerand. Gewoon een van de velen die daar aan het rellen is.

Vrij eenvoudig te voorkomen ook: niet deelnemen aan rellen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_107326368
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Mee eens.
Sexuele aanranding is al jaren een groot probleem in Egypte. Denk aan die CNN(?) journaliste vorig jaar op het plein. Dan vraag ik mij echt af wat zo een dame bezielt.
pi_107326548
Als ik een drukke straat oversteek zonder te kijken en ik word geschept, dan is het misschien wel de schuld van de auto, maar toch ben ik dood. Dit is net zoiets: neem je eigen verantwoordelijkheid.
Ja, ik generaliseer.
pi_107327522
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:54 schreef FreckleSs het volgende:
Komt ook alleen omdat ze blond is :') als ze donker haar had was ze minder opgevallen waarschijnlijk, een stel achterlijken wonen er in zulke landen :r
Nee. Gewoon nee.
And remember, respect is everything!
pi_107327665
Het Egyptisch museum ligt ook aan het Tahrirplein. daar zou je dus niet meer naartoe kunnen?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:20:51 #30
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_107327749
Mijn kapster, ook blond, is onlangs naar Egypte op vakantie geweest en daar werd haar met klem aangeraden om een hoofddoek te dragen op sommige plaatsen ivm met het opgewonden karakter van sommige mannen daar, die een voorkeeur voor blonde vrouwen hebben.

Ze deed het dus ook hoor :{w
pi_107327966
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:17 schreef erik666 het volgende:
Het Egyptisch museum ligt ook aan het Tahrirplein. daar zou je dus niet meer naartoe kunnen?
Dat museum is om 1700 gesloten. Op het filmpje is het donker. Verder is het nog zo'n 300 meter van het plein af.
pi_107328019
Allereerst respect voor de mannen die haar proberen te beschermen tegen de verkrachtende massa.

Maar wat loopt iedereen te zeuren over blond enzo? :')

Denk je nou werkelijke dat een brunette of een zwartharige niet gemolesteerd of verkracht zou worden in Egypte?

Voorts zouden vrouwen ook uit deze incident lering moeten trekken. Ga niet naar landen of plekken waar de vrouw niet meer is dan een voorwerp dat gebruikt en weggegooid kan worden. Zeker niet in een land als Egypte waar men denkt dat elke Westerse vrouw op elk moment en elke plaats gebald wil worden.
pi_107328106
In dit geval is het "blame the victim" terecht. Als je in een moslimland als vrouw zonder hoofddoek of boerka loopt, dan mag je gewoon aangerand worden, onder de islamitische regels. Je bent dan gewoon een hoer, en wrs. ook nog eens ongelovig.

Als het in Amsterdam gebeurt dan is het natuurlijk anders, hier gelden (nog) de Nederlandse wetten :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_107328130
De vergelijking met beesten en auto's ed -O-

Lekker makkelijk :D Je moet als vrouw avonds niet meer alleen lopen anders vraag je erom?

Het lijkt mij dat we de mannen gewoon beter de ogen kunnen bedekken want iedereen hier vind het een normale reactie? Je vraagt erom? Het is nu eenmaal zo?

Intreding van oogbedekking en Tuigjes voor mannen verplichten. Niet meer naar buiten zonder vingerklemmen en bondage om de ogen ..en alleen op openbaar terrein met begeleiding van een vrouw!!! Ja, de goede lieve man moet er dan maar voor bloeden, maar beter voor de veiligheid van de vrouw...want ook volgens sommige users is het blijkbaar beter voor de vrouw, want de mannen doen altijd dit soort dingen....toch?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_107328217
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:35 schreef paddy het volgende:

Lekker makkelijk :D Je moet als vrouw avonds niet meer alleen lopen anders vraag je erom?

Het lijkt mij dat we de mannen gewoon beter de ogen kunnen bedekken want iedereen vind hier het een normale reactie? Je vraagt erom? Het is nu eenmaal zo?

Intreding van oogbedekking en Tuigjes voor mannen verplichten. Niet meer naar buiten zonder vingerklemmen en bondage om de ogen ..en alleen op openbaar terrein met begeleiding van een vrouw!!! Ja, de goede lieve man moet er dan maar voor bloeden, maar beter voor de veiligheid van de vrouw...want ook volgens sommige users is het blijkbaar beter want de mannen doen altijd dit soort dingen....toch?
In dat soort landen is het blijkbaar normaal dat mannen handtastelijker zijn. Dat is ook nog eens algemeen bekend.

Als je er dan als toerist geen rekening mee houdt moet je niet gek opkijken dat je iets overkomt.
pi_107328229
Ze vraagt er gewoon om. Ze gaat er, als westerse vrouw, tussen staan. Terwijl het zelfs voor de vrouwelijke inwoners van Egypte het er niet altijd veilig is. Hoe ignorant en dom kan je zijn...
pi_107328320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef Oud_student het volgende:
In dit geval is het "blame the victim" terecht. Als je in een moslimland als vrouw zonder hoofddoek of boerka loopt, dan mag je gewoon aangerand worden, onder de islamitische regels. Je bent dan gewoon een hoer, en wrs. ook nog eens ongelovig.

Dus 'haar bodyguards' waren eigenlijk dissidenten? Mensen die tegen de heersende opinie ingaan?
pi_107328329
Dan wil ik daar wel regeren. Gaan we mijn regels invoeren. Mannen blinddoeken in het openbaar. Verbieden zonder vrouw er op uit te gaan. Moet je kijken hoe snel de wereld stukken beter gaat worden daar O+

Ze zouden die mannen op dezelfde wijze tussen een groep oerlelijke geile oude vrouwtjes in moeten zetten. Heerlijke straf lijkt me dat.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_107328375
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:22 schreef FreckleSs het volgende:
Het is idd erg dom maar is ook wel weer erg dat je als blonde vrouw daar niet tussen kan staan zonder te worden aangerand of geslagen. Dan zie je ook meteen dat Egypte een land blijft met een achterstand, zijn nog wel 10 revoluties voor nodig ofso voor ze wat meer op moderne niveau zitten 8)7
Klopt, voor de zgn. revolutie gebeurden dit soort zaken ook wel, maar veel minder, omdat het anti-islamitische bewind van Moebarak dit soort zaken zwaar onderdrukte door o.a. gebruik te maken van de uitzonderingstoestand, die al 30 jaar geldt.
De periode van een klein beetje welvaart, door het toerisme en andere hulp, is nu voorbij.
Het land zal verder afzakken naar een achterlijk islamitisch land, dit hadden de zgn. intelligentia die de "revolutie" gestart hebben, natuurlijk kunnen weten. Nu verdwijnt het beetje welvaart en het beetje vrijheid dat er onder Moebarak was geheel en wordt Egyte een (arme) islamitische staat.
Exaudi orationem meam
pi_107328459
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:44 schreef Marlan het volgende:

Dus 'haar bodyguards' waren eigenlijk dissidenten? Mensen die tegen de heersende opinie ingaan?
Ja, eigenlijk wel.
Op de TV zien we de 1 promile van zgn. intelligentia, die westerse vrijheden nastreven, maar het grootste deel van Egypte is analfabeet en zwaar islamitisch. Door de onderdrukking van het leger onder Moebarak, kon Egypte net lijken op een westers vakantie paradijs, maar nu komt de ware aard van de Egyptenaar (of islamiet) naar boven. En terecht het is hun cultuur.
Exaudi orationem meam
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:04:17 #41
360348 DanaCat
Wees Jezelf.
pi_107330380
beesten.
pi_107332040
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:35 schreef paddy het volgende:

Het lijkt mij dat we de mannen gewoon beter de ogen kunnen bedekken want iedereen hier vind het een normale reactie? Je vraagt erom? Het is nu eenmaal zo?

Intreding van oogbedekking en Tuigjes voor mannen verplichten. Niet meer naar buiten zonder vingerklemmen en bondage om de ogen ..en alleen op openbaar terrein met begeleiding van een vrouw!!! Ja, de goede lieve man moet er dan maar voor bloeden, maar beter voor de veiligheid van de vrouw...want ook volgens sommige users is het blijkbaar beter voor de vrouw, want de mannen doen altijd dit soort dingen....toch?
Jij leeft echt, in een fucking sprookjeswereld.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 17:22:13 #43
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_107332361
Hoe godvergeten achterlijk moet je zijn om je als blonde, westerse vrouw in die menigte te begeven?
pi_107332445
Erbij staan is meedoen, toch?
  Donald Duck held zaterdag 28 januari 2012 @ 17:27:00 #45
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_107332506
Tja. Ze wonen daar in het zand. Ze hebben zand in hun ogen en waarschijnlijk ook in hun bilspleet. Hun eigen vrouwen zijn lelijk en behaard. En dan staat daar ineens een blond Westers popje op het plein.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_107332640
Ik zie geen aanranding. Ik zie een massa die verdrukt wordt, waar natuurlijk ook het een en ander geraakt wordt aangezien er geen bewegingsruimte is.
pi_107332656
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:39 schreef soklos het volgende:
Ze vraagt er gewoon om. Ze gaat er, als westerse vrouw, tussen staan. Terwijl het zelfs voor de vrouwelijke inwoners van Egypte het er niet altijd veilig is. Hoe ignorant en dom kan je zijn...
Waar haal je dit soort onzin toch vandaan man?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_107332712
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
_O-
pi_107333105
Wat een misselijkmakend filmpje is dat zeg, gadverdamme. Ben er naar van.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 17:50:30 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107333203
Gaat zo een vrouw naar egypte om geneukt te worden, wordt ze gepakt, is het weer niet goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')